[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.822 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

Even voor de zekerheid: in de TS staat start race om 14.00. De Ziggo uitzending begint al om 12.00, dat betekent doorgaans start race om 13.00. Heeft Ziggo morgen twee uur voorbeschouwing of klopt het tijdstip in de TS niet?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:15:
[...]

Het geeft in ieder geval opties om langer door te gaan met een lager tempo of juist een gat te slaan. Ideaal gezien gaan Norris en Perez zich ook mengen voor die P2 positie zodat Verstappen helemaal weg kan rijden.
Norris heeft al aangegeven zich er niet mee te willen bemoeien dus die gaat Ham geen stroobreedte in de weg liggen, hij wil niet de persoon zijn die het kampioenschap heeft beslist.
The Legend schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:20:
Even voor de zekerheid: in de TS staat start race om 14.00. De Ziggo uitzending begint al om 12.00, dat betekent doorgaans start race om 13.00. Heeft Ziggo morgen twee uur voorbeschouwing of klopt het tijdstip in de TS niet?
Is voorbeschouwing die heel vroeg begint, race is 14 uur

[ Voor 27% gewijzigd door Humma Kavula op 11-12-2021 21:23 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
100% zeker om 14.00.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rdhyze5wsy481.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:11:
[...]

Natuurlijk is het beter als er een of meerdere auto's tussen hem en de Ferrari's zitten. Maar ik denk dat er 99% kans is dat de Red Bull & Mercedes gewoon de (veel) snellere auto's zijn. Vervolgens kan Norris wel "als een Verstappen in Saoedi-Arabië" gaan verdedigen, maar het enige wat hij daarmee zal bereiken is uitstel van het verlies van de plek, banden die er veel eerder over de cliff gaan en daarmee een vroegere stop (of kans op gedwongen tweestopper) en daarmee een "slechte" strategie. De kans dat Norris de race pace heeft om daadwerkelijk zich tussen die twee rijders (/ teams) te mengen schat ik gewoon echt heel laag in. En dan is het, helaas, beter om de plek gewoon af te staan dan de strijd aan te gaan.
Maar een "Rusland scenario" waar Norris (nipt) snel genoeg is om Hamilton achter zich te houden zou natuurlijk wel mooi zijn.
Klopt, als hij op een 3e plek kan eindigen is het al mooi.
Maar kan hij op zijn zachte banden Hamilton voorbij met een goede start dan laat je dat niet. Al is het maar om Perez achter zich te houden. En kan je dan een ronde of 2 met Hamilton spelen zonder alteveel te verdedigen dan is dat een mooi gezicht. En dat kan Max net de cruciale voorsprong geven die hij nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:47
codex schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:30:
Ongelofelijk, ik heb nog nooit zo'n spanning gehad rond een sportevenement. Het idee dat Max het dit jaar kan gaan doen is surrealistisch. Ik denk dat dit gegeven ook het doemdenken veroorzaakt. Natuurlijk, hij heeft veel pech, maar rationeel gezien is wat hij heeft gepresenteerd bizar. Elke race keek ik eigenlijk met het idee: dit zal wel weer een desillusie worden. Zo ook vast morgen, als hij het voor elkaar krijgt en de laatste ronde in gaat zal echt een feest losbarsten bij de fans.
Ik kijk veel sport maar de spanning opbouw van formule 1 dan kan niets aan tippen. En dit seizoen is echt abnormaal spannend met alles wat er omheen gebeurt in en op de baan.
En met Max op 1 en nu op pole daar gaat mijn hart zo hard van kloppen dat een kleine aardbeving midden in het land voelbaar is.
Ik sta niet in voor de huizen schade morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mr_petit schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:51:
[...]

Daarom vind ik de uitspraken van Norris eigenlijk ook raar.
Hij zei: “Ik ben daar wel een beetje nerveus voor, ik wil eigenlijk gewoon blijven waar ik ben en kijken naar hoe het zich ontvouwt in de eerste ronden of zelfs de hele race. Ik wil me er niet te veel mee bemoeien, "

Dat zegt mij dat hij bij de start niet gaat proberen 1 of zelfs 2 plekjes te winnen. Wat best reëel zou kunnen zijn aangezien hij op de rode band staat en HAM op de gele, en hij op het schone gedeelte van de baan en HAM op het vuile.
Het is niet zo moeilijk te begrijpen waar die uitspraak vandaan komt. Hij hoort helemaal niet op p3 te staan met die auto ;)
Ok, nu iets serieuzer. Normaal staat ie achter de Mercedessen en de Bulls dus dan is er ook geen probleem van iemand in de weg zitten. Nu zit ie er min of meer per ongeluk midden in. Als racer wil hij natuurlijk gewoon de beste start maken en die race winnen morgen (en dat zal zijn team ook van hem verwachten) maar hij weet ook dat hij zich onsterfelijk belachelijk kan maken door teveel te pushen en één van de titelkandidaten eraf te tikken. DAT maakt hem zenuwachtig.
Het lijkt mij dat èlke coureur in F1 gaat voor het maximale, maar ik denk dus dat Toto contact heeft gezocht met McLaren, en dat dit het 'resultaat' is.
Ik denk dat je dat mis hebt. Ten eerste komt dit uit zijn reactie direct na de kwalificatie, dus geen coaching gehad, en men hoeft als motorleverancier echt niet te gaan bellen met hun klanten om het belang van hun 'relatie' uit te leggen. Men weet als racer (en ook binnen het team zal daar vast nog wel eens een woordje over gewisseld worden) echt wel met wie ze strijden en met wie niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
Duurt lang... O-)

Zin in morgen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:18
[...]

En Verstappen zijn long run op softs was natuurlijk ook uitstekend. En dat was nog gisteren met een versleten eerste PU van het begin van het seizoen.

Het geeft in ieder geval opties om langer door te gaan met een lager tempo of juist een gat te slaan. Ideaal gezien gaan Norris en Perez zich ook mengen voor die P2 positie zodat Verstappen helemaal weg kan rijden.
Dan moet hij wel ff een start hebben zoals de 2e start vorige week.

De proef start was nu niet echt om naar huis te schrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Klopt, in de nabeschouwing van kwalificatie zeiden ze dat de voorbeschouwing van de race twee uur zal duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:53:
[...]

Norris komt VK niet meer in als hij morgen Hamilton van de baan rijdt.
Hij woont nu toch in Monaco? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:38
Lewis met zijn conspiracy theory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Dit is AI/ML gemanipuleerd toch? Mag ik hopen, toch? :?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Max leeft rent-free in het hoofd van Lewis.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:34:
Er is nog een onderzoek gaande naar die Q2 zooi, maar hier is de voorlopige start opstelling

[Afbeelding]
Wat een gat niet? Max 0,8s los van Norris Perez, ook Hamilton staat 0,5s los van de rest, maar de rest zit juist wel heel close. Echt bizar. Bijna een seconde los van de rest van het veld. Dat is een lichtjaar!! in de racerij. :o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

siggy schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:37:
[...]
Dit is AI/ML gemanipuleerd toch? Mag ik hopen, toch? :?
Nee hoor. Vooropgezet plan van Red Bull/MV om expres te blokkeren in bocht één om zodoende "gedwongen" op soft te moeten starten. Niemand blokkeert in bocht één volgens Lewis en als iemand dat doet dan zonder flatspot.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Haha lol :+ die had ik nog niet gezien.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
hardware-lover schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:43:
[...]

Nee hoor. Vooropgezet plan van Red Bull/MV om expres te blokkeren in bocht één om zodoende "gedwongen" op soft te moeten starten. Niemand blokkeert in bocht één volgens Lewis en als iemand dat doet dan zonder flatspot.
En wat win je er mee? Enige wat ik kan bedenken is een flatspot op je beste setje medium banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Ik geloof er wel in eigenlijk. Die 2e run was sowieso al raar.. lockup is dan ook wel vreemd ja. "Ohh wat jammer nu moeten we op soft starten"

Het is een beetje zoals een vriend van me altijd hard roept als er snacks op tafel liggen dat de nasischijven niet te vreten zijn in de hoop dat niemand ze pakt en hij er zelf meer heeft.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stekkiekiller schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:45:
[...]
En wat win je er mee? Enige wat ik kan bedenken is een flatspot op je beste setje medium banden.
Stel die vraag aan Hamilton? Die heeft dat zo in het hoofd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Over banden strategie gesproken, bere interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Vuvuzela schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:46:
Ik geloof er wel in eigenlijk. Die 2e run was sowieso al raar.. lockup is dan ook wel vreemd ja. "Ohh wat jammer nu moeten we op soft starten"

Het is een beetje zoals een vriend van me altijd hard roept als er snacks op tafel liggen dat de nasischijven niet te vreten zijn in de hoop dat niemand ze pakt en hij er zelf meer heeft.
En daarmee je zet medium verneuken? En wat is t voordeel daarvan dan? Je had ze toch ook heel kunnen houden en op soft starten.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 14:28

Maar.. Als ze op softs wilden starten, konden ze dat toch sowieso gewoon doen? Niets belette Max om in de twee run gewoon softs te gebruiken.. En dat deed hij ook.
Dus het enige wat het hem heeft opgeleverd is flat spots op een mooie set mediums.

Lewis (en jij) hadden (wellicht) gelijk gehad als Max gewoon op de mediums had gekwalificeerd en hij onder het mom van veiligheid die mediums dan had gewisseld naar een nieuwe set schone mediums. Maar ook dat is eigenlijk vrij onwaarschijnlijk.

Kortom, Lewis kletst uit zijn nek.

[ Voor 3% gewijzigd door Loekoe op 11-12-2021 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno 1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 14:08
Dacht eigenlijk na vanmiddag dat het al een gelopen race was,
maar zie bij de bookies dat Lewis nog een klein voordeel heeft....
1,85 vs 1,95 dat had ik niet gedacht.
Hup Max!
Allahu Maxbar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:42
Leuker dan gebruikelijk! Ik heb nog niet eerder vragen van de New York Times gezien. Lewis o.a. over 2016, wellicht komt dat boek er toch nog.

Als VER morgen inderdaad voor een tweestopper gaat en HAM voor één, zit je als fan nog meer dan gebruikelijk te rekenen en hopen dat er geen (V)SC de boel verziekt.
Olav krijgt het afscheid wat hij verdient, maar geen inkoppertje.

Geniet ervan allen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Loekoe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:51:
[...]

Maar.. Als ze op softs wilden starten, konden ze dat toch sowieso gewoon doen? Niets belette Max om in de twee run gewoon softs te gebruiken.. En dat deed hij ook.
Dus het enige wat het hem heeft opgeleverd is flat spots op een mooie set mediums.

Lewis (en jij) hadden (wellicht) gelijk gehad als Max gewoon op de mediums had gekwalificeerd en hij onder het mom van veiligheid die mediums dan had gewisseld naar een nieuwe set schone mediums. Maar ook dat is eigenlijk vrij onwaarschijnlijk.

Kortom, Lewis kletst uit zijn nek.
Red Bull heeft zijn kaarten dit weekend heel dicht bij de borst gehouden. Christian Horner hield zich bij Sky F1 ook nogal op de vlakte over de strategie. Het lijkt mij dat starten op soft uiteindelijk een zeer bewuste keuze is geweest. Als je naar de rest van het veld kijkt dan denk ik dat Mercedes hier toch verkeerd zit. Die krijgen straks Yuki achter zich aan op zijn mediums... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
SunriseBGN schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:01:
Olav krijgt het afscheid wat hij verdient, maar geen inkoppertje.
Joho, johee...

Afscheid op het hoogtepunt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hoevenpe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:04:
[...]

Joho, johee...

Als Max wint stuurt Red Bull Olav mee het podium op... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:18
[...]

Joho, johee...

Reken er maar op dat de Joho Johee er morgen gaat komen als Max hem gaat winnen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 14:28
sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:03:
[...]

Red Bull heeft zijn kaarten dit weekend heel dicht bij de borst gehouden. Christian Horner hield zich bij Sky F1 ook nogal op de vlakte over de strategie. Het lijkt mij dat starten op soft uiteindelijk een zeer bewuste keuze is geweest. Als je naar de rest van het veld kijkt dan denk ik dat Mercedes hier toch verkeerd zit. Die krijgen straks Yuki achter zich aan op zijn mediums... :P
Klopt.. Maar daar hebben die flat spots op de medium niks mee te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Loekoe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:07:
[...]

Klopt ook, dat was een bewustje om nog meer in het hoofd van Lewis te kruipen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Joho, johee...

Waarom zou Mol dit 'verdienen'? Niet alsof hij ook maar iets heeft bijgedragen aan de ontwikkelingen van Jos of Max....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

siggy schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:09:
[...]

Waarom zou Mol dit 'verdienen'? Niet alsof hij ook maar iets heeft bijgedragen aan de ontwikkelingen van Jos of Max....
Omdat hij gepasseerd is al commentator en dit dus officieel zijn laatste race is. Niet dat Olav uit de sport verdwijnt maar het is wel een leuke geste. Dat een Nederlander kans heeft om wereldkampioen in de F1 te worden is niet zo groot en een eerste keer is wel heel speciaal. Een volgende wordt toch wat anders beleeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Loekoe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:07:
[...]

Een schijnbeweging? Niet zorgen dat Mercedes gaat twijfelen aan dat RB iets weet wat zij niet weten. Misschien als ze meteen op soft zouden gaan dat Merc op zn minst Bottas ook op Soft had gezet.

RB weet ook niet in hoeverre Mercedes naar hun kijkt. Misschien werkt de soft strategie vooral als Merc op medium start en was het dus cruciaal dat Mercedes hun eigen medium plan trekt.. dan krijg je dus van die paranoia acties.

Ik heb het hier iig ook gepost, het was gewoon raar dat Max een 2e lap ging doen op z'n racebanden in een weekend waarin ALLES perfect moet zijn, waarom zou je je 1e stint dan potentioneel verkorten door nog een Q run op je bandjes te rijden.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:11:
[...]

Omdat hij gepasseerd is al commentator en dit dus officieel zijn laatste race is. Niet dat Olav uit de sport verdwijnt maar het is wel een leuke geste. Dat een Nederlander kans heeft om wereldkampioen in de F1 te worden is niet zo groot en een eerste keer is wel heel speciaal. Een volgende wordt toch wat anders beleeft.
Zal wel aan mij liggen, maar ik kan me meer geirriteerde interviews tussen Jos en Mol herinneren dan dat ik de indruk kreeg dat het dikke vrienden zijn. Met Max heb ik er toegegeven nul zicht op, maar ik zie niet waarom ze iets speciaals met Mol doen tijdens de podiumceremonie. Misschien een speciaal interview uiteraard, maar niet meer dan dat. Dan denk ik eerder dat de eigenaar van de Jumbo in het zonnetje gezet zal worden.

Maar goed, laat Max maar eerst eens kampioen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 11:39
Ik had zelf niet echt het idee dat er 'massive flatspots' op max zijn mediums zaten, maar dat het meer een bewuste schijnbeweging richting Mercedes was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Nasischijf is ook niet te vreten, bami is veel lekkerder :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Geloof het niet echt hoor, bewust je banden een flatspot geven.
Risico dat je dan in 2e run een gele vlag krijgt oid (of een fout maakt) en dan mag je op die banden met een flatspot starten...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:18
Capirex65 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:17:
Ik had zelf niet echt het idee dat er 'massive flatspots' op max zijn mediums zaten, maar dat het meer een bewuste schijnbeweging richting Mercedes was.
Toen hij binnenkwam en pirelli de banden controleerde zag je niet eens een vlekje op de band.

Was echt een move vanuit RB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DDX schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:18:
Geloof het niet echt hoor, bewust je banden een flatspot geven.
Risico dat je dan in 2e run een gele vlag krijgt oid (of een fout maakt) en dan mag je op die banden met een flatspot starten...
De banden met een flatspot mogen worden vervangen door goede banden met eenzelfde levensduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Vuvuzela schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:12:
[...]

Ik heb het hier iig ook gepost, het was gewoon raar dat Max een 2e lap ging doen op z'n racebanden in een weekend waarin ALLES perfect moet zijn, waarom zou je je 1e stint dan potentioneel verkorten door nog een Q run op je bandjes te rijden.
Omdat Carlos Sainz op rood de tijd matchte.
En dan ga je rekenen of je met track evolutie nog wel veilig bent.
Enige optie is dan een snellere tijd op de mediums te rijden en op het laatst als iedereen naar buiten gaat een ronde op de soft te doen. Ben je veilig dan kan je die ronde altijd nog afbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 11:39
Mektheb schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:18:
[...]

Toen hij binnenkwam en pirelli de banden controleerde zag je niet eens een vlekje op de band.

Was echt een move vanuit RB
Dat er niets op te zien was viel mij dus ook op, terwijl hij over de radio massive flatspot zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57

JB

Cédric roelt!

[...]

En Verstappen zijn long run op softs was natuurlijk ook uitstekend. En dat was nog gisteren met een versleten eerste PU van het begin van het seizoen.

Ik heb nu pas alles terug gekeken. Poog eea te rijmen adhv de trainingen. Het leek voor mij dat RBR op race pace aan het finetunen was en ik had geen illusies dat Max een pole zou gaan pakken.

Nu blijkt het even heel anders want pole. Is die race pace nog intact of hebben ze quali afstelling gereden en gaat hij daar morgen last van hebben of was het die tow van PER?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:19:
[...]

De banden met een flatspot mogen worden vervangen door goede banden met eenzelfde levensduur...
Had Max die banden dan? Want hij kan ze alleen wisselen binnen eigen pool van gebruikte banden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno 1976
Als ik google op hoeveel rondjes morgen in Abu Dhabi,
krijg ik bij de bovenste 4 matches,
2 x 55
en 2 x 58 rondjes
Hoeveel rondjes gaan ze morgen rijden, weet iemand dat?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:51
Arno 1976 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:25:
2 x 55
en 2 x 58 rondjes
Max 58, Lewis 55 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 13-09 22:23
2 x 55
en 2 x 58 rondjes
We hebben een prachtige startpost van @nachtnet en @DaniëlWW2 . :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

2 x 55
en 2 x 58 rondjes
Circuit is 5281 meter, ze rijden altijd 300 km plus 1 ronde, dat wordt dus 58 (306,183km).
Blijkbaar dus toch 55.

[ Voor 3% gewijzigd door codex op 12-12-2021 04:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
2 x 55
en 2 x 58 rondjes
https://www.formula1.com/...United_Arab_Emirates.html
55 volgens de officiële site..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Brakius schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:22:
[...]

Had Max die banden dan? Want hij kan ze alleen wisselen binnen eigen pool van gebruikte banden toch?
Volgens mij krijg je die van Pirelli maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Je was me juist voor
Get up to speed with everything you need to know about the 2021 Abu Dhabi Grand Prix, which takes place over 55 laps of the 5.281-kilometre Yas Marina Circuit on Yas Island on Sunday, December 12.

[ Voor 29% gewijzigd door azerty op 11-12-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

azerty schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:29:
[...]

Je was me juist voor

[...]
Weird, het is toch altijd 300+ kilometer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
Zelfs de officiële F1 site spreekt zichzelf tegen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4qLGnp68-9Fux4pgvPHiHG6s54=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90Z0WZ8QoMwhSH4YVRQT99ai.jpg?f=fotoalbum_small

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij is de baan door de aanpassingen iets korter geworden, dus worden er nu 58 ipv 55 rondjes gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno 1976
asing schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:28:
[...]

We hebben een prachtige startpost van @nachtnet en @DaniëlWW2 . :)
Zie het daar nu ook staan, sorry!
Bedankt alle andere ook voor antwoord, zal me voortaan beter inlezen voordat ik een simpele vraag stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Arno 1976 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:34:
[...]

Zie het daar nu ook staan, sorry!
Bedankt alle andere ook voor antwoord, zal me voortaan beter inlezen voordat ik een simpele vraag stel.
Als ze er op de f1 site zelf niet aan uitgeraken ( :+ ) lijkt het mij geen zo'n simpele vraag :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stedom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-09 20:41
Op de formula1 timetable pagina staat inderdaad ook 58 ronden:

https://www.formula1.com/...b_Emirates/Timetable.html

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Viswinkel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 22:21
siggy schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:09:
[...]

Heeft 30 jaar lang F1 in Nederland aan elkaar geluld ook al keek er geen hond naar toen Schumacher Montoya op een rondje zette en het kampioenschap pakte. Nu hebben ze met Ziggo en de rest van de mannen F1 toegankelijk gemaakt voor iedereen in Nederland op een leuke manier. Als je dan je carrière afsluit zou het toch mooi zijn om dat te doen op een ongekend hoogtepunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

codex schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:28:
[...]

Circuit is 5281 meter, ze rijden altijd 300 km plus 1 ronde, dat wordt dus 58 (306,183km).
Blijkbaar dus toch 55.
Ik zou je tweede zin doorstrepen. De bovenste is bijna juist ;) 306,298 Km

[ Voor 3% gewijzigd door TinusTegengas op 11-12-2021 22:49 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:00
Lockup met flatspot als gevolg in T1 kan niet? Dan moet hij eens vaker met zijn teamgenoot praten. Die is daar gisteren ook nog "rechtdoor" gegaan en daarna aan het klagen over "massive vibrations".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
De baan is 273 meter korter geworden, dus snap wel waarom het 58 rondes is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:42:
[...]

Lockup met flatspot als gevolg in T1 kan niet? Dan moet hij eens vaker met zijn teamgenoot praten. Die is daar gisteren ook nog "rechtdoor" gegaan en daarna aan het klagen over "massive vibrations".
Los daarvan is de rode band toch gewoon bewust? Max hoefde die ronde niet af te maken?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Met 55 ronden haal je de vereiste 300km niet. Maar het is dus 58 ronden...

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 11-12-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:45:
[...]

Los daarvan is de rode band toch gewoon bewust? Max hoefde die ronde niet af te maken?
Die band zag er sowieso nog gaaf uit ja. En zoals iemand anders ook al aangaf was het wel raar om een tweede snelle ronde aan te zetten, want die tijd was gewoon goed, en bleek achteraf ook voldoende te zijn.

Of ze het gedaan hebben om Mercedes in de war te brengen, omdat ze anders een extra set soft nodig hadden en dus geen nieuwe meer hadden voor de race, of met welke reden dan ook blijft natuurlijk gissen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:04:
Als Max wint stuurt Red Bull Olav mee het podium op... :+
Ja dat zou mooi zijn :)

Maar het zou toch ook echt uniek zijn als Jos mee mocht naar het podium. Hij heeft het absoluut verdiend :)
Zie het dan nog eens droog te houden... :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-12-2021 22:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:21:
[...]
Ik heb nu pas alles terug gekeken. Poog eea te rijmen adhv de trainingen. Het leek voor mij dat RBR op race pace aan het finetunen was en ik had geen illusies dat Max een pole zou gaan pakken.

Nu blijkt het even heel anders want pole. Is die race pace nog intact of hebben ze quali afstelling gereden en gaat hij daar morgen last van hebben of was het die tow van PER?
De details kan je niet zien, maar ik heb geen grote veranderingen aan de auto kunnen bespeuren. Het is wel duidelijk dat Verstappen vrijdag nog met de eerste PU van begin van het seizoen reed en vandaag met de nieuwe. Daar zit dus potentieel nog heel wat snelheid bij. :)

Maar die medium band blijft toch wel een raadsel. Want het zou ook kunnen dat Verstappen die band weer wat beter rondgereden heeft. Je zag in ieder geval niks toen ze die eraf haalde. Verstappen begon ook behoorlijk boos, maar gaf wel gas die ronde naar binnen en de rest van de ronde hoorde ik hem er ook niet meer over.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 23:01 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Alfa Novanta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:55:
[...]

Ja dat zou mooi zijn :)

Maar het zou toch ook echt uniek zijn als Jos mee mocht naar het podium. Hij heeft het absoluut verdiend :)
Zie het dan nog eens droog te houden... :'(
De relatie tussen RB en Jos is niet héél erg denderend, zal mij enorm verbazen als ze dit doen. Jos is denk ik al blij dat hij weer de pitbox in mag :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gekkenhuis op 11-12-2021 23:00 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DoubleDutch schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:07:
Reken er maar op dat de Joho Johee er morgen gaat komen als Max hem gaat winnen. *O*
Ik denk dat Olaf er niet zoveel meer uit krijgt... die staat te janken samen met Tommie :+ en mij :'(

Is het al 14:00? :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Alfa Novanta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:02:
[...]

Ik denk dat Olaf er niet zoveel meer uit krijgt... die staat te janken samen met Tommie :+ en mij :'(

Is het al 14:00? :)F
Nee. Nog iets minder dan 15 uur -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Gekkenhuis schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:00:
[...]

De relatie tussen RB en Jos is niet héél erg denderend, zal mij enorm verbazen als ze dit doen. Jos is denk ik al blij dat hij weer de pitbox in mag :P
Tijdens de Q stond die letterlijk in de pitbox ;) Daar waar die de FPs nog in de "hot tub" stond (wat uiteraard ook in de pitbox is). In de "hot tub" stonden tijdens de Q dan weer o.a. Sophie. Maar misschien hadden ze die uit elkaar gehaald i.v.m. losse handjes :+ Mooie was ook dat Jos eerst een oudere man omhelsde, en daarna pas Sophie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mocht Max morgen winnen, dan verwacht ik dat Yamamoto mee mag naar het podium. Hoe dan ook, ik heb echt ontzettend veel zin in de race, whoever wins, wij als kijkers hebben een mooi seizoen gezien imho oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:03:
[...]

Tijdens de Q stond die letterlijk in de pitbox ;) Daar waar die de FPs nog in de "hot tub" stond (wat uiteraard ook in de pitbox is). In de "hot tub" stonden tijdens de Q dan weer o.a. Sophie. Maar misschien hadden ze die uit elkaar gehaald i.v.m. losse handjes :+ Mooie was ook dat Jos eerst een oudere man omhelsde, en daarna pas Sophie
Dat klopt maar ik doelde meer op het gedonder tussen RB en Jos waardoor hij lange tijd niet meer welkom was in de pitbox of de hot tub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
xPhantom schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:06:
Mocht Max morgen winnen, dan verwacht ik dat Yamamoto mee mag naar het podium. Hoe dan ook, ik heb echt ontzettend veel zin in de race, whoever wins, wij als kijkers hebben een mooi seizoen gezien imho oOo
Het was ind een knotsgekke seizoen, maar van mij mag Max hem wel winnen.😜
Mijn vrouw heeft wel een whoever wins mentaliteit, die is blij dat het seizoen voorbij is. 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:52
RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:03:
[...]

Da's familie Pex, van de karting tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Gekkenhuis schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:08:
[...]

Dat klopt maar ik doelde meer op het gedonder tussen RB en Jos waardoor hij lange tijd niet meer welkom was in de pitbox of de hot tub.
Welk gedonder is dat dan geweest?

Ik weet alleen dat Jos & Carlos Sainz Senior zich niet lagen bij Toro Rosso en dat ook onderdeel was van de reden dat Max ineens gepromoveerd werd. Vervolgens zijn er wel wat "regeltjes" gekomen dat Jos zich niet meer zo veel overal mee zou bemoeien. Maar bij mijn weten is dat altijd "goed" gegaan en Jos vanaf toen ook gewoon niet meer zo vaak bij de races geweest.

Overigens gesproken over mensen in de Red Bull pitbox. Een van die keren dat gisteren Jos in beeld kwam stond hij te babbelen met Lee Stevenson, aka: de oude nr one mechanic aan Verstappens auto (en IIRC daarvoor ook al bij Vettel). Die sinds dit seizoen dan "weg" is om een functie in het demo team te beoefenen om daarna wellicht terug te komen als Chief Mechanic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Conspiracy: Hamilton gaf Max bewust pole om 'm morgen weer te zieken en eindeloos langzaam te rijden naar het startgrid en Max weer koude bandjes heeft en niet wegkomt 😆

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:17:
Conspiracy: Hamilton gaf Max bewust pole om 'm morgen weer te zieken en eindeloos langzaam te rijden naar het startgrid en Max weer koude bandjes heeft en niet wegkomt 😆
Dan zou ik PER de opdracht geven om dat ook vooral te doen als RBR zijnde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Één; dat laat Max niet gebeuren en zal Lulu in de gaten houden en het gat niet op laten lopen.
Twee; de soft bandjes hebben daar minder last van

:+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
Mag niet, verboden in de formation lap.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:41
Ik denk zelf dat Red Bull voor een 2 stopper gaat. Ze zouden dan de eerste stint 8 seconde los moeten rijden. aangezien de rondetijden van Max in zijn race pace ten opzichte van de Mercedes 0.800 sneller was tegenover de gele band moet dat haalbaar zijn. Daarna gaat hij naar geel en zal ook dan weer sneller zijn dan Lewis (versere banden en ook betere rondetijden in zijn race pace). Hij loopt dan uit naar een seconde of 18 voorsprong en Mercedes rijd ondertussen op de witte band (1 stopper), De laatste 12 rondes zal max weer naar rood gaan en pakt een seconde per ronde 8)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En zet de fastest lap van de race. Grand Slam 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-12-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Conspiracy: Max gaat vol gas naar de grid en de rest is te laat door Ham :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Barfman schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:21:
Ik denk zelf dat Red Bull voor een 2 stopper gaat. Ze zouden dan de eerste stint 8 seconde los moeten rijden. aangezien de rondetijden van Max in zijn race pace ten opzichte van de Mercedes 0.800 sneller was tegenover de gele band moet dat haalbaar zijn. Daarna gaat hij naar geel en zal ook dan weer sneller zijn dan Lewis (versere banden en ook betere rondetijden in zijn race pace). Hij loopt dan uit naar een seconde of 18 voorsprong en Mercedes rijd ondertussen op de witte band (1 stopper), De laatste 12 rondes zal max weer naar rood gaan en pakt een seconde per ronde 8)
Vraag is of een tweestopper echt nodig is. Vorig jaar maakte Verstappen blijkbaar zijn stop in ronde 10, naar hard en daarop uitgereden. Als ik hierboven dan lees dat of Ferrari of Alpine verwacht dat de soft 18 ronden mee kan zou dat dus zomaar weer worden gedaan.

Edit:
Overigens is het dit jaar dan wel een ander circuit. Met rondetijden die ruim 10 seconden sneller zijn, en dan 2 (kinda) chicanes eruit kan dat dus ook nog wel een verschil maken, naast dan de 3 ronden extra door het mindere aantal meters per ronde.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 11-12-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Alfa Novanta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:24:
En zet de fastest lap van de race. Grand Slam 8)
Pole + win + fastest lap + alle ronden aan de leiding toch? Met alleen fastest lap (+ win) is die er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:14:
[...]

Welk gedonder is dat dan geweest?

Ik weet alleen dat Jos & Carlos Sainz Senior zich niet lagen bij Toro Rosso en dat ook onderdeel was van de reden dat Max ineens gepromoveerd werd. Vervolgens zijn er wel wat "regeltjes" gekomen dat Jos zich niet meer zo veel overal mee zou bemoeien. Maar bij mijn weten is dat altijd "goed" gegaan en Jos vanaf toen ook gewoon niet meer zo vaak bij de races geweest.
Ik meen me te herinneren dat hij zich juist wel teveel bleef bemoeien met Max en wat er gebeurde in en rond de pitbox waardoor hij een "time-out" kreeg van RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:25:
[...]
Vraag is of een tweestopper echt nodig is. Vorig jaar maakte Verstappen blijkbaar zijn stop in ronde 10, naar hard en daarop uitgereden. Als ik hierboven dan lees dat of Ferrari of Alpine verwacht dat de soft 18 ronden mee kan zou dat dus zomaar weer worden gedaan.

Edit:
Overigens is het dit jaar dan wel een ander circuit. Met rondetijden die ruim 10 seconden sneller zijn, en dan 2 (kinda) chicanes eruit kan dat dus ook nog wel een verschil maken, naast dan de 3 ronden extra door het mindere aantal meters per ronde.
Vorig jaar min of meer afgedwongen door het uitvallen van Perez, toen doken de frontrunners allen naar binnen.

Maar zoals je al terecht aangeeft, andere layout en andere belangen. Bottas mocht zelfs nog tweede worden. Er zal door Red Bull en Mercedes nu toch meer risico genomen moeten worden. Ik hoop alleen niet dat een of andere (virtual) safetycar de boel gaat verpesten. Gewoon (eerlijk) racen en strijden door beide partijen op het scherpst van de snede en mocht Hamilton de snellere zijn, so be it, dit keer AUB geen remactie(s) waarbij de bocht toch niet gehaald kan worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:19
Viswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:42:
[...]

Heeft 30 jaar lang F1 in Nederland aan elkaar geluld ook al keek er geen hond naar toen Schumacher Montoya op een rondje zette en het kampioenschap pakte. Nu hebben ze met Ziggo en de rest van de mannen F1 toegankelijk gemaakt voor iedereen in Nederland op een leuke manier. Als je dan je carrière afsluit zou het toch mooi zijn om dat te doen op een ongekend hoogtepunt?
Dit. Ik heb niks met Olav, vind hem vaak nogal best kwallerig overkomen, maar ik gun hem de overwinning van Max morgen echt wel. Olav leeft voor de formule 1. Zou leuk voor hem zijn om zijn optreden als live commentator zo te eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

renzo4000 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:20:
[...]

Één; dat laat Max niet gebeuren en zal Lulu in de gaten houden en het gat niet op laten lopen.
Twee; de soft bandjes hebben daar minder last van

:+
Max moet de voorste auto volgen binnen een bepaalde afstand en Lewis heeft gezien dat hij ruim meer dan 10 lengtes afstand kan houden zonder bestraft te worden...

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
Dacuuu schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:44:
[...]

Dit. Ik heb niks met Olav, vind hem vaak nogal best kwallerig overkomen, maar ik gun hem de overwinning van Max morgen echt wel. Olav leeft voor de formule 1. Zou leuk voor hem zijn om zijn optreden als live commentator zo te eindigen.
Amen :) !
Ja hij maakt foutjes maar wat je zegt, die man leeft voor F1. De "Joehee Joeho" na de 1e winst in Spanje voor Max bij RB hoor ik hem nog steeds zeggen/roepen. 1 bak emotie op dat moment.

Als Max morgen de titel pakt, is dat het beste cadeau wat Olav kan krijgen d:)b .

Edit: Ik kijk nu zo'n 26 jaar F1 (sinds dat ik ~4 was) dus ik weet niet beter dan dat Olav commentator is.
Zal zwaaaaaaaar wennen worden aan een nieuwe stem (vond in het begin Rick ook al vreemd :Y) .

[ Voor 13% gewijzigd door Stoksbrood op 11-12-2021 23:57 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat mensen niet eens weten, vergeten of überhaupt doorhebben dat Olav Mol (nu Walker overleden is) de langstzittende F1 commentator ter wereld(!) is 8)7

Dus is misschien enig respect en nuance meer dan terecht.. Mijn dank voor al die jaren heeft ie iig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:41
Zou mooi zijn morgen:
  1. VER
  2. PER
  3. HAM
  4. BOT (Uitval of buiten de top 10)
MAX WDC
RB WDC

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:53:
Ik denk dat mensen niet eens weten, vergeten of überhaupt doorhebben dat Olav Mol (nu Walker overleden is) de langstzittende F1 commentator ter wereld(!) is 8)7

Dus is misschien enig respect en nuance meer dan terecht.. Mijn dank voor al die jaren heeft ie iig :)
Die man doet gewoon z'n werk en naar mijn en de mening van velen anderen de afgelopen jaren steeds slechter. Heb niet het idee dat iemand hem iets verschuldigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

mr_petit schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:51:
Daarom vind ik de uitspraken van Norris eigenlijk ook raar.
Hij zei: “Ik ben daar wel een beetje nerveus voor, ik wil eigenlijk gewoon blijven waar ik ben en kijken naar hoe het zich ontvouwt in de eerste ronden of zelfs de hele race. Ik wil me er niet te veel mee bemoeien, "

Dat zegt mij dat hij bij de start niet gaat proberen 1 of zelfs 2 plekjes te winnen. Wat best reëel zou kunnen zijn aangezien hij op de rode band staat en HAM op de gele, en hij op het schone gedeelte van de baan en HAM
Ik geloof dat hij meent wat hij zegt. Dat hij bang is dat Verstappen en Hamilton elkaar raken en dat hij daar niet tussen wil komen. Ongelukken daargelaten is het uitgesloten dat hij eerste of tweede wordt, de derde plek is het beste wat er in zit. Natuurlijk zou het mooi zijn om Hamilton als buffer achter zich te hebben, maar alleen als het zonder risico voor Norris kan. Een botsing of flat spot is het niet waard.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Homeland schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:57:
[...]

Die man doet gewoon z'n werk en naar mijn en de mening van velen anderen de afgelopen jaren steeds slechter. Heb niet het idee dat iemand hem iets verschuldigd is.
Ben ik niet met je eens. 30 jaar is niet niks. Ja hij maakt zijn fouten, maar in je eentje een race verslaan is lastig. Meerdere schermen in de gaten houden e.d. is lastig in je eentje. Mijn respect heeft hij wel ondanks zijn foutjes de laatste jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
FunkyTrip schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:45:
[...]

Max moet de voorste auto volgen binnen een bepaalde afstand en Lewis heeft gezien dat hij ruim meer dan 10 lengtes afstand kan houden zonder bestraft te worden...
Iets met formation lap regels. Het mag niet. Wat hij in Jeddah deed was gewoon een race ronde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
TinusTegengas schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:04:
[...]

Ben ik niet met je eens. 30 jaar is niet niks. Ja hij maakt zijn fouten, maar in je eentje een race verslaan is lastig. Meerdere schermen in de gaten houden e.d. is lasrig in je eentje. Mijn respect heeft hij wel ondanks zijn foutjes de laatste jaren
Ik heb respect voor wat hij gedaan en betekend heeft voor de sport, maar wat hij doet zijn geen foutJES meer, maar vaak gewoon veel te veel fouten. Als mijn vriendin totaal als leek al soms ziet dat hij een verkeerde naam noemt, of een inhaalactie niet opmerkt of wat dan ook dan ben je als commentator gewoon niet goed bezig. En ja dat kan af en toe gebeuren, zeker als je het in je eentje doet (wat volgens mij meer aan Olav ligt, want het is vaker geprobeerd er iemand naast te zitten, maar Olav praat daar vaak gewoon doorheen), maar het gebeurt gewoon veel te vaak.

Ik denk dat het wel goed is dat ze een andere weg inslaan en het op een andere manier gaan proberen. Zal het wennen worden? Zeker weten. Het zal vast ook niet vanaf het eerste moment per definitie beter zijn, maar ik denk dat als je het wat tijd geeft je echt niet meer terug wil naar het duo Olav en Jack. En voor de mensen die wel veel behoefte hebben aan Olav en Jack, het is al bekend dat ze wel bij Ziggo Sport zullen blijven en daar o.a. samenvattingen gaan geven en zo.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 08:55

mr_petit

opperprutser

CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:58:
[...]

Ongelukken daargelaten is het uitgesloten dat hij eerste of tweede wordt, de derde plek is het beste wat er in zit.
Dat weet je niet. 1 van beide kan ook een ongelofelijke tactische blunder maken. Dat is vaak genoeg gebeurd.
Ik denk dat je als coureur gewoon altijd vol moet gaan. Anders kan het moment komen dat er wel een blunder oid gebeurt, dat je er geen gebruik van kan maken en je achteraf toch denkt: was ik er nu maar wèl vol voor gegaan.
Elke race is óók een nieuw begin en staat ook los op zich (elk race heeft ook z'n eigen huldiging) en dat 2 voor de wdc strijden zou niet moeten betekenen dat andere coureurs zich daardoor verhinderd voelen.

Een coureur zou niet onder het juk van wat de verwachting is moeten doorgaan maar zich daarvan losschudden en altijd voor de volle mep moeten proberen te gaan. Dàt is sport.

En dat er een botsing in kan zitten... die kan er altijd in zitten, met welke coureur je ook de strijd aangaat. Dat kan er ook in zitten als je een achterblijver inhaalt. Met die mentaliteit kan je beter niet gaan racen.
Sowieso zijn de 2 mensen voor hem meer bezig wat een botsing voor hen kunnen betekenen. Daarvoor hoeft Norris zich geen zorgen te maken.
Ik kan me bijvoorbeeld ook niet voorstellen dat Alonso, Vettel of Raikkonen zo'n uitspraak zouden doen. Of Senna danwel Schumacher back in the day.
Ik hoop dan ook dat hij niet echt meent wat hij zegt en het meer een blabla media praatje was.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 12-12-2021 01:09 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Homeland schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:57:
[...]

Wat jij hier nu doet heet bagatelliseren. Olav maakt foutjes, dat klopt. Maar op Sky F1 en F1TV Pro hoor ik fouten en ook best veel. Het is een sport waarbij veel gebeurt en dan is een foutje snel gemaakt. Ik heb dan ook respect voor alle commentatoren die een raceverslag spannend en entertainend kunnen maken... Als ze een foutje maken wil ik ze dat wel vergeven want ik zie zelf ook wel wat er gebeurt. Het gaat ook vooral om de ervaring. Zit er eentje gortdroog commentaar te geven dan ben ik daar wel heel snel klaar mee. Ik wil tijdens de race namelijk ook nog een beetje vermaakt worden en daar mag best een foutje doorheen slippen.

Niemand is foutloos! ;)

Pagina: 1 ... 25 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord