[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.818 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Helaas moeten de leidinggevende en ik beiden werken, dus vanaf 1330 gaan we terug naar de prehistorie, zijn er verbannen van het internet, radio en tv totdat we de race kunnen terugkijken. Hopelijk krijg ik het onderweg niet al eerder te horen 8)7

Alvast een super spannende, geweldige race toegewenst!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:11
Ik heb niet alle details voorhanden.
Maar hoe zien jullie het volgende:
Vorige quail was Max erg snel, tot hij de laatste bocht de muur een kusje gaf, als hij die ronde had uitgereden was hij uiteraard 1e geworden.
De race echter, was Mercedes een stuk sneller.

Hoe zien jullie dat voor de race morgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:32
Blijkbaar een repost.

[ Voor 96% gewijzigd door NeverSettle op 11-12-2021 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Repost

[ Voor 8% gewijzigd door PeacekeeperNL op 11-12-2021 18:20 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zojuist ff de onboard van pole gezien. Volgens mij zat Perez veel te ver en heeft Max er weinig tot niks mee gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Laatst online: 08:17
Ja en rookt zijn banden al op net als Max op de foto. Denk dat de meeste mensen niet zouden kunnen blijven staan. Maar zij wel dan ben je wel een hele grote :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:30
Max morgen kampioen, dat zou voor mij gewoon '74 en '78 goed maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:18:
Vorige quail was Max erg snel, tot hij de laatste bocht de muur een kusje gaf, als hij die ronde had uitgereden was hij uiteraard 1e geworden.

Op Sky hadden ze het er gisteren over dat Verstappen een seconde of iets dergelijks sneller was in de long runs. Maarja, dat zegt natuurlijk helemaal niks aangezien we niks weten over fuell loads etc. Daarnaast is één seconde natuurlijk sowieso compleet onrealistisch. Zo'n gat hebben Red Bull & Mercedes normaliter nog niet eens met de coureurs erachter. Laat staan dat ze dat snelheidsverschil onderling hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

Dacuuu schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:18:

Je kan beter van P1 starten dan van P2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:32
Jackson6 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:20:
Zojuist ff de onboard van pole gezien. Volgens mij zat Perez veel te ver en heeft Max er weinig tot niks mee gewonnen.
Voor de 1e rechte stuk was Perez net te ver weg, 2e rechte stuk was wel oke. Ik denk dat Max iets van een tiende had gewonnen. In zijn laatste ronde was hij al sneller geweest in S1 en S2, maar ging haakte af na dat GP hem had verteld dat hij pole had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jackson6 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:20:
Volgens mij reed Verstappen in zijn tweede run ook een groene tijd in sector twee. Dus als het al effect had maakte het niet enorm veel uit. Of de baan moet enorm veel sneller geworden zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:43
Is het al 14:00 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41

Bloodclot

Jawier!

RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:15:
[...]

Dat laatste geldt natuurlijk voor heel veel dingen. "De stewards willen zich niet met het kampioenschap bemoeien", maar door juist iets te negeren bemoeien ze zich er ook mee.
Belangrijkste voor Norris zal lijkt mij in ieder geval zijn dat hij ik meen 5 punten meer scoort dan Leclerc en er niet 4 of zoiets mag verliezen op Sainz. Daarmee zou die dan best of the rest, oftewel P5, worden in het kampioenschap. En de grote gaten / punten worden juist vooraan uitgedeeld, dus als die P2 of P3 zou kunnen worden maakt dat hem soort van automatisch P5 in het kampioenschap.
Daarnaast start Norris dus op de softs, en Hamilton op de mediums. Voor Norris zal het aan het begin dan ook belangrijk zijn dat hij zijn eigen tempo kan rijden en niet met een vroege stop juist achter de Ferrari's komt (die IIRC wel ook beiden op de soft starten). Vast zitten achter Hamilton op een langzamere band is dus ook niet echt een optie. Dus als Norris bij de start plaatsen wint verwacht ik dat hij gewoon zijn eigen race gaat rijden en niet het gevecht aan gaat, dus ook niet gaat verdedigen tegen Verstappen en/of Hamilton. Maar als die op zijn zachte banden sneller zou zijn dan Hamilton kan het zomaar zijn dat hij alsnog in de aanval gaat.

Maar ik zie het ook niet snel gebeuren dat Norris echt in een positie komt om zich met het kampioenschap te bemoeien. Bij de start inhouden is onmogelijk, en als die dan plekken wint zal hij die vermoed ik relatief makkelijk af staan als duidelijk is dat Verstappen en/of Hamilton sneller zijn. Zou die wel langer eenvoudig zijn plek behouden (dus Verstappen/Hamilton niet een flinke overspeed hebben, en die kans lijkt mij gering) dan kan het eventueel wel interessant worden, maar de kans daarop lijkt mij gewoon klein. Maar zeg nooit nooit, want in Monza kwamen Red Bull & Mercedes de McLarens ook niet voorbij.
Denk ik ook voor norris, inhouden bij de start en hij verliest plekken op perez (die zijn uiterste best zal doen) en sains (directe concurrent).

Als hij de start Hamilton kan pakken dan gaat hij dat doen, als Hamilton norris naast zich ziet, gaat hij geen risico nemen. Als perez dan ook nog eens Hamilton pakt, dan wordt het heel moeilijk.

Als Hamilton na 1-2 rondjes nog achter norris zit, en hij kan inhalen, dan zal dit niet meer echt een gevecht zijn.

Als max het tempo redelijk op kan voeren en perez kan bijbenen in wat hoop ik een p3, kan hij proberen voor een undercut met mediums op Hamilton, in iedere geval irritant zijn in de pitstop strategie van mercedes.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Meer mensen die zin hebben in een saaie treintjes race morgen? :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• desalniettemin
Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:26:
Meer mensen die zin hebben in een saaie treintjes race morgen? :P
Zolang Max aan de leiding blijft rijden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:11
Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:22:
[...]

Je kan beter van P1 starten dan van P2.
Dat zeker, maar de vorige race lag hij na bocht 1 al op p1. Dus of hij de vorige race op p1 of op p2 starte had niet veel uitgemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mr_petit schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:06:
Ik denk dat hij voornamelijk nerveus is omdat Toto hem waarschijnlijk gebeld heeft....
Mclaren zit immers op het Mercedes bankje...
Ach, als hij zijn glazen bij Mercedes ingooit omdat hij Max aan de WC helpt kan ie altijd nog bij Redbull aankloppen. Denk dat iemand dan wel een goed woordje voor hem doet ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Geen straf voor Vettel voor Gasley dwarszitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:26
Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:40:
[...]

Zonde, vond dat bandenverhaal in Q2 altijd wel een extra dimensie toevoegen.
Heb je een punt, alleen vind ik persoonlijk dat het om het racen moet gaan en minder om dit soort tactieken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Er is nog een onderzoek gaande naar die Q2 zooi, maar hier is de voorlopige start opstelling

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGV-ijQVkAwS8j9?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:44:
Nog nieuws over de mensen die na Q2 zich moesten melden bij de stewards?
Nu wel.
Ocon heeft een Reprimand (tweede) en 10000 euro boete aan z'n broek voor het ophouden van Vettel. Schuld wordt voornamelijk bij het team gelegd, daarom geen gridstraf. Raar eigenlijk, is weer een verkeerd precedent wat geschept wordt.
Voor Ricciardo no further action omdat hij in de puinhoop zat van de wachtrij. Ook weer zo'n "iedereen deed het fout, dus niemand krijgt straf".
Voor Vettel ook no further action want het enige wat hij veroorzaakte was een beetje dirty air en dat vonden ze niet tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:33:
Geen straf voor Vettel voor Gasley dwarszitten
En ook niet voor Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barre73 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:28:
Je schatting is veel te laag. Vorige week 2,75 miljoen. En dat was zonder een open kanaal...

https://www.ad.nl/formule...lrace-formule-1~a0ea25ac/
Zandvoort, waar het ook bij open stond voor iedereen, had 3,3M kijkers, Was in dit topic ook al genoemd. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bjz89am36HD2l2kCMuWrqbkyO4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E15oJHQEWRyWdFDmxcqueFDJ.jpg?f=fotoalbum_medium

8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
CH4OS schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:37:
[...]
Zandvoort, waar het ook bij open stond voor iedereen, had 3,3M kijkers, Was in dit topic ook al genoemd. ;)
Maar daar waren ook nog 2M on-site :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
Laat het morgen gebeuren, laat het morgen zo zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 18:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:32
DataGhost schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:36:
[...]

Nu wel.
Ocon heeft een Reprimand (tweede) en 10000 euro boete aan z'n broek voor het ophouden van Vettel. Schuld wordt voornamelijk bij het team gelegd, daarom geen gridstraf. Raar eigenlijk, is weer een verkeerd precedent wat geschept wordt.
Voor Ricciardo no further action omdat hij in de puinhoop zat van de wachtrij. Ook weer zo'n "iedereen deed het fout, dus niemand krijgt straf".
Voor Vettel ook no further action want het enige wat hij veroorzaakte was een beetje dirty air en dat vonden ze niet tellen.
De stewards zijn in een milde bui dit weekend. :)
Alonso zal teleurgesteld zijn, die verwachtte 2 plekjes te winnen. Ocon en Ricciardo.

erutangiS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

AWS neemt het ook niet zo nauw met cijfers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:17:
Helaas moeten de leidinggevende en ik beiden werken, dus vanaf 1330 gaan we terug naar de prehistorie, zijn er verbannen van het internet, radio en tv totdat we de race kunnen terugkijken. Hopelijk krijg ik het onderweg niet al eerder te horen 8)7

Alvast een super spannende, geweldige race toegewenst!
Heb in 2018 en 2019 de race in Oostenrijk gemist vanwege het bijwonen van de tt in Assen. Zelfs toen is het gelukt om zonder de uitslag te weten 's avonds rond 19.00 de race te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:33
Dat is de grap, want AWS. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 17:18
Alfa Novanta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:33:
[...]

Ach, als hij zijn glazen bij Mercedes ingooit omdat hij Max aan de WC helpt kan ie altijd nog bij Redbull aankloppen. Denk dat iemand dan wel een goed woordje voor hem doet ;)
Zou hem graag naast Max zien zitten in de Redbull. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen, de Alonso helmet cam op Abu Dhabi:
YouTube: Helmet Cam - Fernando ALONSO @ NEW Abu Dhabi

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 11-12-2021 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Tyrepressure is omhoog gezet door Pirelli. Meer slijtage dus. Spannend

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of deze al gepost is https://nos.nl/l/2409059

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 13-09 22:23
MrOleo schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:39:
[...]

De stewards zijn in een milde bui dit weekend. :)
Alonso zal teleurgesteld zijn, die verwachtte 2 plekjes te winnen. Ocon en Ricciardo.
Ik snap het wel. Er was op een gegeven moment zelfs dubbel geel en op een bepaald moment staat Vettel stil op de baan. En dan moet iedereen naar de stewards en dan gebeurt er ..... weinig 7(8)7 .

Ze zouden gewoon moeten zeggen dat als je pak em beet 50 km/h of minder over de baan heen sukkelt in een Q sessie, dat dat automatisch 3 plaatsen grid straf wordt. Dat doet in ieder geval het voordeel teniet wat je probeert te halen door op het laatste moment je ronde te beginnen.

Anyway, Lewis in een lastig parket. Samen met Valterri op geel terwijl de rest van de top 10 geloof ik op rood staat. En die gaan er niet achteraan sukkelen want "strijd Lewis-Max".

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
backupdevice schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:45:
Hoe werkt dat dan? Ik dacht dat bij een hogere spanning de banden juist minder slijten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
asing schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:48:
[...]

Ik snap het wel. Er was op een gegeven moment zelfs dubbel geel en op een bepaald moment staat Vettel stil op de baan. En dan moet iedereen naar de stewards en dan gebeurt er ..... weinig 7(8)7 .

Ze zouden gewoon moeten zeggen dat als je pak em beet 50 km/h of minder over de baan heen sukkelt in een Q sessie, dat dat automatisch 3 plaatsen grid straf wordt. Dat doet in ieder geval het voordeel teniet wat je probeert te halen door op het laatste moment je ronde te beginnen.

Anyway, Lewis in een lastig parket. Samen met Valterri op geel terwijl de rest van de top 10 geloof ik op rood staat. En die gaan er niet achteraan sukkelen want "strijd Lewis-Max".
Of het blijkt de beste band te zijn om mee te starten en kunnen iedereen er uit rijden met een overcut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:32
[...]

Mwuah dit betwijfel ik een beetje eigenlijk. Eerdere races waarin Hamilton van achteren moest starten kwam hij ook redelijk gemakkelijk door het veld heen en waren er maar enkele die (in macht waren, dat ook toegegeven) hem er niet zo maar langs lieten (Alonso, die Hamilton 3 a 4 rondes voor bleef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:06
Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:52:
[...]

Hoe werkt dat dan? Ik dacht dat bij een hogere spanning de banden juist minder slijten
Volgens mij worden de banden minder plat (boller?) en daardoor minder oppervlaktecontact, en daardoor slijten ze harder.

Maar dat is een gokje van mijn kant. Ik weet het niet heel precies meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:32
Adlermann schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:53:
[...]

Volgens mij worden de banden minder plat (boller?) en daardoor minder oppervlaktecontact, en daardoor slijten ze harder.

Maar dat is een gokje van mijn kant. Ik weet het niet heel precies meer :)
Wordt dan minder rolweerstand, en minder slijtage?

Wel meer warmte ontwikkeling, dus als men problemen kent met opwarmen of op temperatuur houden van de banden dan wordt dat wel nu in hun handen gespeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Hogere druk = minder grip = meer warmte/slijtage. AFAIK

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wanneer? Sky had het tijdens FP3 al er over, dat de bandenspanning door Pirelli verhoogd was voor de rest van het weekend. En lijkt mij sterk dat ze deze nu nog eens verhoogd hebben (tussen Q en race). Volgens mij is dat laatste ook nog niet voorgekomen, dat ze zo laat in het weekend de bandenspanning aanpassen. Lijkt mij dus oud nieuws en dat de teams op basis van FP3 ook al weten "wat dat doet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
CH4OS schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:37:
[...]
Maar dat was "maar" Zandvoort. Leuk voor de fan dat er weer eens in eigen land werd geraced, maar ook niet meer dan dat. Leuk ook voor de BNN'ers om hun gezicht te laten zien, terwijl ze in Spa, vlak over de grens nooit wat te zoeken hadden.

Dat er in Zandvoort werd geraced deed mijzelf ook weinig, terwijl ik sinds mid jaren '80 F1 redelijk fanatiek volg.

Een race voor wereldkampioenschap, het eerste wereldkampioenschap F1 dat door een Nederlander gewonnen kan worden, spreekt "de Nederlander" mijns inziens veel meer aan. Er wordt dan geschiedenis geschreven in een sport waarin eerder illustere namen als Lauda, Senna en Schumacher wereldkampioen werden.

Bovendien geen pakjesavond, koud weer, dus borrelplank, bier en wijntjes op tafel en je hebt een prima zondagmiddagvulling. De 12-miljoen van de WK-finale van 2010 zal wel niet worden gehaald, maar alle (mainstream) media is aan het hypen. Dus de hier eerder genoemde 5-miljoen moet wel haalbaar zijn. Kan ook zomaar veel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CH4OS schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:43:
Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen, de Alonso helmet cam op Abu Dhabi:
YouTube: Helmet Cam - Fernando ALONSO @ NEW Abu Dhabi
Over de visor cam gesproken. Gaan we deze morgen in actie zien? De eerste keer, bij Ocon meen ik, was deze alleen op vrijdag gebruikt en wou Alpine hem niet op zaterdag & zondag inzetten omdat het een nieuw/onbekend systeem is en het wat aanpassingen aan de auto vereiste. Echter reed Leclerc vandaag nog met de visor-cam in de kwalificatie, dat, plus parc ferme, doet mij vermoeden dat hij dit morgen ook zat gebruiken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
12x12=144 dus

1e plaats nummer 44 in 2021

Cijfers kun je altijd alle kanten mee op.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:50
Zoals ik het lees op de fia website in de director event notes is de druk juist omlaag gebracht tussen de vrije trainingen door. Of de meest recente versie staat nog niet online...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:32
[...]

Hmm, maar daarvoor is men niet naar de stewards geroepen, op misschien Ricciardo na, die als allerlaatste van die groep vertrok en Alonso, de eerste van de groep, ietsje in de weg zat.
De andere 2 beoordeelde incidenten waren op een ander tijdstip.

Vettel was waarschijnlijk ook de oorzaak van dat geel, zodra hij stil ging staan zullen ze met een vlag hebben beginnen te zwaaien, vergelijkbaar als dat gebeurde in Qatar met Max en Gasly.
[...]
Hmm, maar Vettel wordt genaaid, omdat al die andere coureurs niet normaal in een rij kunnen aansluiten en hem stuk voor stuk inhalen, dan moet hij wel stil gaan staan, in dit geval bestraf je dan de verkeerde.
En dan krijg je dat coureurs anderen vlak voor de laatste bocht in proberen te halen, dan heeft die ander de keuze, 3 plaatsen straf of in dirty air de ronde starten.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
AtlAntA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:19:
[...]

Nee hoor buiten de punten mag Lewis wel voor Max finishen. Als hij maar geen punt haalt.
Om het plaatje helemaal compleet te maken; ook als Verstappen en Hamilton in de punten rijden hoeft Verstappen niet in elk geval voor Hamilton te finishen om kampioen te worden.

Als Verstappen op de tiende plaats over de finish rijdt en Hamilton op de negende, maar Verstappen de snelste ronde heeft, is Verstappen kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 13-09 22:23
JW1904 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:53:
[...]

Mwuah dit betwijfel ik een beetje eigenlijk. Eerdere races waarin Hamilton van achteren moest starten kwam hij ook redelijk gemakkelijk door het veld heen en waren er maar enkele die (in macht waren, dat ook toegegeven) hem er niet zo maar langs lieten (Alonso, die Hamilton 3 a 4 rondes voor bleef)
Als je kijkt naar Lando, die staat op 4 puntjes van Charles en 4.5 punt achter hem staat Carlos. Als hij zichzelf ineens op P2 ziet rijden met Lewis erachter, dan zal er geknokt gaan worden ipv braaf opzij.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arno 1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 14:08
Scuderia110 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:41:
[...]

Heb in 2018 en 2019 de race in Oostenrijk gemist vanwege het bijwonen van de tt in Assen. Zelfs toen is het gelukt om zonder de uitslag te weten 's avonds rond 19.00 de race te kijken.
Maar als hij nou rond 16 uur op zijn werk,
vuurwerk buiten hoort alsof het oud en nieuw is,
weet die ook wel hoe laat het is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het blijft bizar. 3 vrije trainingen en Q.
Iedereen heeft de auto afgesteld met bepaalde bandendruk en flop. Pirelli zet alles weer op zijn kop….

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

YakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:21:
[...]

Het blijft bizar. 3 vrije trainingen en Q.
Iedereen heeft de auto afgesteld met bepaalde bandendruk en flop. Pirelli zet alles weer op zijn kop….
Het was al vrijdagavond gedaan vziw.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:02:
[...]

Over de visor cam gesproken. Gaan we deze morgen in actie zien? De eerste keer, bij Ocon meen ik, was deze alleen op vrijdag gebruikt en wou Alpine hem niet op zaterdag & zondag inzetten omdat het een nieuw/onbekend systeem is en het wat aanpassingen aan de auto vereiste. Echter reed Leclerc vandaag nog met de visor-cam in de kwalificatie, dat, plus parc ferme, doet mij vermoeden dat hij dit morgen ook zat gebruiken.
Visor cam / Helmet cam is alleen tijdens free practice. De camera is dingetje vanuit het merk van helm dat Alonso heeft. Tijdens de race van Spa (België dus) had Russel de camera.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 11-12-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Vuvuzela schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:23:
[...]

Het was al vrijdagavond gedaan vziw.
Dank, ik merk hier dat er vaker wat wordt gezegd zonder bron, ook best verwarrend dan idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

CH4OS schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:24:
[...]

Visor cam / Helmet cam is alleen tijdens free practice. De camera is dingetje vanuit het merk van helm dat Alonso heeft. Tijdens de race van Spa (België dus) had Russel de camera.
Ik heb Q1 via LEC's visor cam gevolgd vandaag via F1TV. Helaas werd in Q2 en Q3 de normale onboard camera weer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Snelste ronde op rood door Verstappen; 1:22:109, snelste ronde Hamilton op Medium; 1:23:146. Meer dan een seconde per ronde verschil! Hopelijk kan Verstappen snel weglopen van Hamilton. Het verbaast mij ook dat bijna iedereen in de top 10 start op de Softs behalve behalve de Mercedessen en Tsunoda.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
RRCreations schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:31:
Snelste ronde op rood door Verstappen; 1:22:109, snelste ronde Hamilton op Medium; 1:23:146. Meer dan een seconde per ronde verschil! Hopelijk kan Verstappen snel weglopen van Hamilton. Het verbaast mij ook dat bijna iedereen in de top 10 start op de Softs behalve behalve de Mercedessen en Tsunoda.
je snapt dat je appels met peren vergelijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:30
asing schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:20:
[...]

Als je kijkt naar Lando, die staat op 4 puntjes van Charles en 4.5 punt achter hem staat Carlos. Als hij zichzelf ineens op P2 ziet rijden met Lewis erachter, dan zal er geknokt gaan worden ipv braaf opzij.
Norris rijdt zijn eigen race, die gaat niet zijn banden oproken voor HAM, die komt er toch wel een keer langs.

VER en HAM zijn een klasse opzich.
RRCreations schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:31:
Dat slaat echt als een lul op een drumstel, werkelijk niets van dat klopt in vergelijk met de race situatie.

[ Voor 35% gewijzigd door FabianGTI op 11-12-2021 19:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
bvbal79 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:32:
[...]

je snapt dat je appels met peren vergelijkt?
Je snapt dat de bedoeling was toch? Hamilton moet langer door maar hopelijk kan Verstappen zodanig stappen maken dat het voordeel van de Mediums teniet worden gedaan (of zelfs een nadeel is gezien de andere teams hetzelfde hebben gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FabianGTI schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:32:
[...]

Norris rijdt zijn eigen race, die gaat niet zijn banden oproken voor HAM, die komt er toch wel een keer langs.

VER en HAM zijn een klasse opzich.

[...]

Dat slaat echt als een lul op een drumstel, werkelijk niets van dat klopt in vergelijk met de race situatie.
Verstappen was in race pace ook een seconde sneller op soft vs medium met Mercedes... dus klopt best wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Eigenlijk zien we dit jaar op zondag juist het tegenovergestelde van de jaren ervoor. Normaliter maakte RBR altijd wel een behoorlijke stap op de zondagen. Dit jaar lijkt dat juist Mercedes te zijn. Dus ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Verstappen morgen bij Mercedes wegrijdt.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
RRCreations schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:36:
[...]

Je snapt dat de bedoeling was toch? Hamilton moet langer door maar hopelijk kan Verstappen zodanig stappen maken dat het voordeel van de Mediums teniet worden gedaan (of zelfs een nadeel is gezien de andere teams hetzelfde hebben gedaan).
Nee dat 1 sec geen 1 seconde is op volle tanks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27
bvbal79 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:40:
[...]

Nee dat 1 sec geen 1 seconde is op volle tanks..
Misschien wel 2 seconden? :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
hahahah wat een wensen allemaal vandaag voor morgen....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tommy The Cat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:49
RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:15:
[...]

Dat laatste geldt natuurlijk voor heel veel dingen. "De stewards willen zich niet met het kampioenschap bemoeien", maar door juist iets te negeren bemoeien ze zich er ook mee.
Belangrijkste voor Norris zal lijkt mij in ieder geval zijn dat hij ik meen 5 punten meer scoort dan Leclerc en er niet 4 of zoiets mag verliezen op Sainz. Daarmee zou die dan best of the rest, oftewel P5, worden in het kampioenschap. En de grote gaten / punten worden juist vooraan uitgedeeld, dus als die P2 of P3 zou kunnen worden maakt dat hem soort van automatisch P5 in het kampioenschap.
Daarnaast start Norris dus op de softs, en Hamilton op de mediums. Voor Norris zal het aan het begin dan ook belangrijk zijn dat hij zijn eigen tempo kan rijden en niet met een vroege stop juist achter de Ferrari's komt (die IIRC wel ook beiden op de soft starten). Vast zitten achter Hamilton op een langzamere band is dus ook niet echt een optie. Dus als Norris bij de start plaatsen wint verwacht ik dat hij gewoon zijn eigen race gaat rijden en niet het gevecht aan gaat, dus ook niet gaat verdedigen tegen Verstappen en/of Hamilton. Maar als die op zijn zachte banden sneller zou zijn dan Hamilton kan het zomaar zijn dat hij alsnog in de aanval gaat.

Maar ik zie het ook niet snel gebeuren dat Norris echt in een positie komt om zich met het kampioenschap te bemoeien. Bij de start inhouden is onmogelijk, en als die dan plekken wint zal hij die vermoed ik relatief makkelijk af staan als duidelijk is dat Verstappen en/of Hamilton sneller zijn. Zou die wel langer eenvoudig zijn plek behouden (dus Verstappen/Hamilton niet een flinke overspeed hebben, en die kans lijkt mij gering) dan kan het eventueel wel interessant worden, maar de kans daarop lijkt mij gewoon klein. Maar zeg nooit nooit, want in Monza kwamen Red Bull & Mercedes de McLarens ook niet voorbij.
Ik vind dat altijd z'n onzin, de stewards moeten gewoon doen wat ze horen te doen. Kampioenschap of niet. Als iemand fout zit gewoon straffen die handel. Dan kan je net zo goed geen stewards neer zetten voor de laatste race en het een free for all maken.
Dat laatste is natuurlijk overdreven om mijn punt te maken :+

Twitch

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
[YouTube: F1 2021 Abu Dhabi GP - Ted's Qualifying Notebook]
Mooi stukje met Jack Plooij op 07:45 met een mooie opmerking van Ted Kravitz er achteraan _O-

Edit: sowieso het kijken meer dan waard... prachtige editie van Ted's notebook.

[ Voor 16% gewijzigd door StefanVerkerk op 11-12-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Moet hem nog afkijken. Maar zo mooi hoe Lando er bij zit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 13:58

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Lando, niet vergeten he.. iRacing is 17x :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 13:58
Beetje onwennig zo, de F5 knop met een avondje rust.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
alesandro_46 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:01:
Beetje onwennig zo, de F5 knop met een avondje rust.
Nu al 95 pagina's... mijn hemel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

StefanVerkerk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:55:
[YouTube: F1 2021 Abu Dhabi GP - Ted's Qualifying Notebook]
Mooi stukje met Jack Plooij op 07:45 met een mooie opmerking van Ted Kravitz er achteraan _O-

Edit: sowieso het kijken meer dan waard... prachtige editie van Ted's notebook.
Heerlijk dat Engelse chauvinisme betreffende wie er wint.. Als je Brits bent dan roep je maar: "i don't know!" als je voor max bent.
En de rest wat niet brits is roept Max.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:35
Wat een bizarre ontknoping, Netflix zou het als script geweigerd hebben...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGWWU-tXoAQMOz7?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik vrees dat Max zo weinig vleugel heeft dat ie wel te veel van zijn bandjes moet vragen. 1 ronde slipstream gaat compleet gestoord worden. Max gaat echt niet wegkomen in die 3-4 bochtjes tot het rechte stuk om Lewis uit zijn slipstream te houden.

Benieuwd of Perez iets kan of wilt doen, Bottas kan in ieder geval niet Max ervan af tikken bij de start, dus dat scheelt.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGWSqccXEAAwfw5?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGWSqciWUAA67vw?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGWSqcoWUAYL2DF?format=jpg&name=large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zal Honda missen, de samenwerking met RBR was fenomenaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:34:
Er is nog een onderzoek gaande naar die Q2 zooi, maar hier is de voorlopige start opstelling

[Afbeelding]
Buiten Verstappen en Hamilton is het rijtje Norris, Sainz, Leclerc het meest intressante. Die hebben ongeveer even veel punten en kunnen deze race makkelijk een plek in het kampioenschap stijgen of dalen. Er is veel die media te doen geweest over hoe een ongeluk tussen of een straf voor Verstappen en Hamilton het kampioenschap zou kunnen bepalen maar dat geldt net zo goed voor die drie. Ik denk dus dat Norris en Sainz goed moeten blijven opletten voor roekloze acties van Leclerc. Ik hoop dus dat die laatste met visorcam rijdt ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:39

codex

Geen OpenAI agent :)

Ongelofelijk, ik heb nog nooit zo'n spanning gehad rond een sportevenement. Het idee dat Max het dit jaar kan gaan doen is surrealistisch. Ik denk dat dit gegeven ook het doemdenken veroorzaakt. Natuurlijk, hij heeft veel pech, maar rationeel gezien is wat hij heeft gepresenteerd bizar. Elke race keek ik eigenlijk met het idee: dit zal wel weer een desillusie worden. Zo ook vast morgen, als hij het voor elkaar krijgt en de laatste ronde in gaat zal echt een feest losbarsten bij de fans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
codex schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:30:
Ongelofelijk, ik heb nog nooit zo'n spanning gehad rond een sportevenement.
WK finale 2010, al het andere is spielerei. Zelfs de 5e minuut van de blessuretijd bij Ajax valt in het niet.

Wat er ook gebeurd, we zijn getuige van een episch seizoen wat de komende decennia niet overtroffen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat ik lastig vind, ten aanzien van de race. Als Hamilton in de buurt blijft in de eerste stint, dan kan hij langer door, wisselen naar rood, uitrijden.

Volgens mij is alleen 1-stop succesvol. Dus Max moet tot ronde 18-20 komen en dan een voorsprong hebben. Van toch minimaal 5s? Misschien wel meer. Lewis gaat gewoon “rustig” aan doen in p2. En als Max weg is, dan knallen “hammer time”.

Wat me hoop geeft is Perez, dat hij 4e is, geeft aan dat de RBR een goede auto is dit circuit. En de long runs van vrijdag waren goed. En de auto lijkt beter te zijn geworden.

Maar toch.. de banden en strategie in het voordeel van Lewis?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:36:
[...]

WK finale 2010, al het andere is spielerei. Zelfs de 5e minuut van de blessuretijd bij Ajax valt in het niet.

Wat er ook gebeurd, we zijn getuige van een episch seizoen wat de komende decennia niet overtroffen gaat worden.
Voor mij was het de Olympische volleyball finale 1996. Ik zat letterlijk tussen mijn vingers door te kijken die 5e set zo spannend vond ik het. En dan Gianni langs de antenne. Pfffff.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
Kijk net de kwalificatie terug: Super dat Norris op de rode band start: hij kan het Ham nog best wel eens moeilijk maken de eerste ronde morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 08:55

mr_petit

opperprutser

CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:26:
[...]

Buiten Verstappen en Hamilton is het rijtje Norris, Sainz, Leclerc het meest intressante. Die hebben ongeveer even veel punten en kunnen deze race makkelijk een plek in het kampioenschap stijgen of dalen. Er is veel die media te doen geweest over hoe een ongeluk tussen of een straf voor Verstappen en Hamilton het kampioenschap zou kunnen bepalen maar dat geldt net zo goed voor die drie. Ik denk dus dat Norris en Sainz goed moeten blijven opletten voor roekloze acties van Leclerc. Ik hoop dus dat die laatste met visorcam rijdt ;)
Daarom vind ik de uitspraken van Norris eigenlijk ook raar.
Hij zei: “Ik ben daar wel een beetje nerveus voor, ik wil eigenlijk gewoon blijven waar ik ben en kijken naar hoe het zich ontvouwt in de eerste ronden of zelfs de hele race. Ik wil me er niet te veel mee bemoeien, "

Dat zegt mij dat hij bij de start niet gaat proberen 1 of zelfs 2 plekjes te winnen. Wat best reëel zou kunnen zijn aangezien hij op de rode band staat en HAM op de gele, en hij op het schone gedeelte van de baan en HAM op het vuile.
Het lijkt mij dat èlke coureur in F1 gaat voor het maximale, maar ik denk dus dat Toto contact heeft gezocht met McLaren, en dat dit het 'resultaat' is.

Het zal niet de eerste keer zijn dat MERC z'n macht uitspreidt naar teams die klant bij hun zijn helaas.
(denk aan het standpunt wat RB lanceerde over dat het eigenlijk onterecht is als je motor/versnellingsbak schade oploopt door een crash wat de schuld was van een ander, dat je dan toch de penalty moet nemen om die onderdelen te verwisselen.
De teams met een mercedes motor waren het daar niet mee eens...)

Ik denk dan ook dat de handel in motoren in F1 totaal anders moet. Bijv. via een onafhankelijke makelaar.
Dat je als fabrikant alleen de beslissing kan nemen dat je je motor voor andere te koop aanbiedt, maar er voor de rest geen invloed op hebt aan wie en hoeveel.
Want nu zijn vele teams gewoon niet onafhankelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 11-12-2021 20:52 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
mr_petit schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:51:
Hij zei: “Ik ben daar wel een beetje nerveus voor, ik wil eigenlijk gewoon blijven waar ik ben en kijken naar hoe het zich ontvouwt in de eerste ronden of zelfs de hele race. Ik wil me er niet te veel mee bemoeien, "
Norris komt VK niet meer in als hij morgen Hamilton van de baan rijdt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:58
Hopelijk het beeld morgenmiddag rond 16u :9~ :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/Jq5QjlMfN7BnzTh9ptvjWEspRPo/diocontent/180179975/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

[...]

Overigens was er wel een tijd afgenomen onder dat dubbel geel, namelijk die van Vettel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:51:
[...]

Dat zegt mij dat hij bij de start niet gaat proberen 1 of zelfs 2 plekjes te winnen. Wat best reëel zou kunnen zijn aangezien hij op de rode band staat en HAM op de gele, en hij op het schone gedeelte van de baan en HAM op het vuile.
Het lijkt mij dat èlke coureur in F1 gaat voor het maximale, maar ik denk dus dat Toto contact heeft gezocht met McLaren, en dat dit het 'resultaat' is.

Het zal niet de eerste keer zijn dat MERC z'n macht uitspreidt naar teams die klant bij hun zijn helaas.
(denk aan het standpunt wat RB lanceerde over dat het eigenlijk onterecht is als je motor/versnellingsbak schade oploopt door een crash wat de schuld was van een ander, dat je dan toch de penalty moet nemen om die onderdelen te verwisselen.
De teams met een mercedes motor waren het daar niet mee eens...)
Een uitspraak als "wil me er niet in mengen" is natuurlijk raar, want ook daarmee meng je je erin. Maar tegelijkertijd zal de kans ook groot zijn dat Norris geen schijn van kans maakt. Misschien bij de start, maar als het goed is zijn zowel Verstappen als Hamilton zoveel sneller dat ze er zo langs gaan. En verdedigen heeft voor Norris 0,0 zin omdat hij daarmee alleen zijn eigen race "verpest" terwijl zijn gevecht juist bij de Ferrari's ligt en niet bij de Red Bulls en de Mercedessen. En als die dan het gevecht aangaat met Verstappen / Hamilton / Perez dan gaat hem dat gegarandeerd rondetijd kosten, en zeer waarschijnlijk een (groot) deel van zijn banden waarmee ook nog eens zijn strategie in de knoei komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:26

The_Scarabial

MTB for life!

BlauweFles schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:43:
Wat ik lastig vind, ten aanzien van de race. Als Hamilton in de buurt blijft in de eerste stint, dan kan hij langer door, wisselen naar rood, uitrijden.

Volgens mij is alleen 1-stop succesvol. Dus Max moet tot ronde 18-20 komen en dan een voorsprong hebben. Van toch minimaal 5s? Misschien wel meer. Lewis gaat gewoon “rustig” aan doen in p2. En als Max weg is, dan knallen “hammer time”.

Wat me hoop geeft is Perez, dat hij 4e is, geeft aan dat de RBR een goede auto is dit circuit. En de long runs van vrijdag waren goed. En de auto lijkt beter te zijn geworden.

Maar toch.. de banden en strategie in het voordeel van Lewis?
Volgensmij rijd de Merc niet zo lekker op de rode band, dus ik ben best hoopvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hoevenpe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:53:
[...]

Norris komt VK niet meer in als hij morgen Hamilton van de baan rijdt.
Er is vast en zeker ergens nog wel een plekje achterin een truck van Red Bull.
Die zitten ook in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
SanderH_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:53:
Hopelijk het beeld morgenmiddag rond 16u :9~ :9~ :9~
Dan wordt het een heel slecht begin van deze afval ronde... _/-\o_

Bier staat koud, thuisbezorgd.nl onder de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:54:
[...]
En verdedigen heeft voor Norris 0,0 zin omdat hij daarmee alleen zijn eigen race "verpest"
Het gaat om een extra plek, dus een paar punten.
Het is voor hem beter als er een auto (of 2 of nog meer) tussen zijn directe concurrenten zit dan geen auto.

Sowieso kijk ik het liefst naar coureurs die er voor de volle 100% voor gaan.
Dat hoort bij topsport voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 11-12-2021 21:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommy The Cat
De soft als startband is wellicht zo slecht nog niet.
Verstappen mistake a stroke of luck?

Will Max Verstappen's mistake, forcing him onto soft tires, turn out to be a stroke of luck in the end? Ferrari, Alpine and McLaren deliberately chose this starting tire. That could take care of the traffic problem for Verstappen.

Lewis Hamilton has the worse starting position, but the better tire in terms of race strategy. The medium tire gives him more flexibility in race strategy because it breaks in later and will last longer. In the first moment, Max Verstappen was annoyed by his braking mistake in Q2 because it forces him onto the soft tire for the start of the most important race of the year.

In the strategy session, Red Bull was still split. "It was a 50/50 decision. We wanted to start on the medium tire because it's a bit more robust, but we're also not overly upset now that we have to take the softer tire," team boss Christian Horner let slip. Verstappen's long run on Pirelli's softest tire gives reason to hope that it will last 14 to 18 laps, depending on how he drives. Horner hopes, "Track position could be more important."

Ferrari, Alpine and McLaren in the same boat

Verstappen's mistake could prove fortunate for an entirely different reason, however. The Red Bull drivers are not alone in their imposed tire choice. Ferrari, Alpine and McLaren have voluntarily opted for the soft rubber. "Because we believe the soft tire will give us the faster race," explained Ferrari team boss Mattia Binotto. "We would have made Q2 on the medium tire, but we chose the softer tires quite knowingly."

Ferrari also relies on the soft tire.

Ferrari found during race simulations on Friday that the soft tire lasts longer than expected. "This gives us the freedom to race with one or two stops. I don't think Verstappen is that badly served," says the Ferrari capo. Alpine's operations manager Alan Permane also sees it that way. "We decided on the soft tire from the start. The disadvantage to the medium tire is too small to justify the risk for us to try it in, Q2 on medium tires."

Alpine wants to hold out until lap 18

Permane points to Pierre Gasly and Lando Norris, who initially tried it on the medium compound but then found it wasn't enough. Gasly flew out. Norris managed to get into Q3 on the Soft. And he's not that unhappy now because it gives him an advantage at the start in the duel with Hamilton.

Permane believes they can get to lap 18 on the soft tire. "If we can make it to that point, a stop is also possible." For Verstappen, that's good news. Ferrari, Alpine and McLaren will be handling their pit stops at a similar time, so they won't be in the way. Only the Mercedes drivers and Yuki Tsunoda will set off on medium tires in the top ten. Tsunoda will quickly make way. That leaves Hamilton with only Valtteri Bottas as a competitor.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Bron: https://www.auto-motor-un...uecksfall-abu-dhabi-2021/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mr_petit schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:05:
[...]

Het gaat om een extra plek, dus een paar punten.
Het is voor hem beter als er een auto (of 2 of nog meer) tussen zijn directe concurrenten zit dan geen auto.

Sowieso kijk ik het liefst naar coureurs die er voor de volle 100% voor gaan.
Natuurlijk is het beter als er een of meerdere auto's tussen hem en de Ferrari's zitten. Maar ik denk dat er 99% kans is dat de Red Bull & Mercedes gewoon de (veel) snellere auto's zijn. Vervolgens kan Norris wel "als een Verstappen in Saoedi-Arabië" gaan verdedigen, maar het enige wat hij daarmee zal bereiken is uitstel van het verlies van de plek, banden die er veel eerder over de cliff gaan en daarmee een vroegere stop (of kans op gedwongen tweestopper) en daarmee een "slechte" strategie. De kans dat Norris de race pace heeft om daadwerkelijk zich tussen die twee rijders (/ teams) te mengen schat ik gewoon echt heel laag in. En dan is het, helaas, beter om de plek gewoon af te staan dan de strijd aan te gaan.
Maar een "Rusland scenario" waar Norris (nipt) snel genoeg is om Hamilton achter zich te houden zou natuurlijk wel mooi zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En Verstappen zijn long run op softs was natuurlijk ook uitstekend. En dat was nog gisteren met een versleten eerste PU van het begin van het seizoen.

Het geeft in ieder geval opties om langer door te gaan met een lager tempo of juist een gat te slaan. Ideaal gezien gaan Norris en Perez zich ook mengen voor die P2 positie zodat Verstappen helemaal weg kan rijden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 24 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord