CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:26:
[...]
Buiten Verstappen en Hamilton is het rijtje Norris, Sainz, Leclerc het meest intressante. Die hebben ongeveer even veel punten en kunnen deze race makkelijk een plek in het kampioenschap stijgen of dalen. Er is veel die media te doen geweest over hoe een ongeluk tussen of een straf voor Verstappen en Hamilton het kampioenschap zou kunnen bepalen maar dat geldt net zo goed voor die drie. Ik denk dus dat Norris en Sainz goed moeten blijven opletten voor roekloze acties van Leclerc. Ik hoop dus dat die laatste met visorcam rijdt

Daarom vind ik de uitspraken van Norris eigenlijk ook raar.
Hij zei: “Ik ben daar wel een beetje nerveus voor, ik wil eigenlijk gewoon blijven waar ik ben en kijken naar hoe het zich ontvouwt in de eerste ronden of zelfs de hele race. Ik wil me er niet te veel mee bemoeien, "
Dat zegt mij dat hij bij de start niet gaat proberen 1 of zelfs 2 plekjes te winnen. Wat best reëel zou kunnen zijn aangezien hij op de rode band staat en HAM op de gele, en hij op het schone gedeelte van de baan en HAM op het vuile.
Het lijkt mij dat èlke coureur in F1 gaat voor het maximale, maar ik denk dus dat Toto contact heeft gezocht met McLaren, en dat dit het 'resultaat' is.
Het zal niet de eerste keer zijn dat MERC z'n macht uitspreidt naar teams die klant bij hun zijn helaas.
(denk aan het standpunt wat RB lanceerde over dat het eigenlijk onterecht is als je motor/versnellingsbak schade oploopt door een crash wat de schuld was van een ander, dat je dan toch de penalty moet nemen om die onderdelen te verwisselen.
De teams met een mercedes motor waren het daar niet mee eens...)
Ik denk dan ook dat de handel in motoren in F1 totaal anders moet. Bijv. via een onafhankelijke makelaar.
Dat je als fabrikant alleen de beslissing kan nemen dat je je motor voor andere te koop aanbiedt, maar er voor de rest geen invloed op hebt aan wie en hoeveel.
Want nu zijn vele teams gewoon niet onafhankelijk.
[
Voor 8% gewijzigd door
mr_petit op 11-12-2021 20:52
]