[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.816 views

Acties:
  • +18 Henk 'm!
Ik vind Hill normaal gesproken een druiloor, maar deze tweet is grappig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

dutchgio schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:41:
[...]

Dat hoeven niet dezelfde te zijn hé, wel een medium set maar dat kan ook een nieuwe zijn.
Dat moet exact die set zijn hoor, tenzij dat niet veilig is.
Since 2014, the regulation has been that drivers who reach the top-10 shootout in qualifying must start the race on the exact set of tyres on which they set their fastest lap time in Q2.
Vanaf volgend jaar zijn we (edit)misschien (/edit) wel van die regel af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Harrie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:14:
[...]

Dat moet exact die set zijn hoor, tenzij dat niet veilig is.

[...]

Vanaf volgend jaar zijn we wel van die regel af :)
Bandenkeuze dan weer vrij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02
--------VER
HAM--------
--------NOR
PER--------
--------SAI
BOT--------

Wat kunnen we hier verwachten mbt tot torpedo bombs? :+

[ Voor 62% gewijzigd door jaapstobbe op 11-12-2021 16:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oh en blijkbaar heeft Bottas weer een oudere motor erin zitten omdat de nieuwste problemen had...
Ik kan het nu alleen even niet harder maken met een bron. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 23:03
jaapstobbe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:18:
VER--------
--------HAM
NOR -------
--------PER
SAI---------
--------BOT

P1 start toch aan de rechterkant? Of heb ik dat verkeerd gezien bij de F2?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:23
Zo aan de F2 race te zien kan die nieuwe bocht 9 wel leuke situaties opleveren.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05
Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Kon helaas maar half kijken door wat slecht nieuws aan de telefoon, maar wat een geweldige kwalificatie :o :o
Jammer dat ze niet op de ideale band staan morgen, ben benieuwd of ze hier goed mee om weten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

VER--------
--------HAM
NOR -------
--------PER
SAI---------
--------BOT

Volgens mij start max rechts..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DataGhost schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:13:

Dit is nog steeds heel onwaarschijnlijk aangezien volgens een paar huidige F1 engineers en wat gelekte quotes uit het relevante TD blijkt dat het de bedoeling is dat alle motoren van dezelfde fabrikant in dezelfde stand draaien en dat is toch lastig zolang niet alle motoren op hetzelfde moment gewisseld zijn. Dat sluit ook het hebben van slijtage-afhankelijke standen uit. De motor zal gewoon minder gaan presteren, net zoals bij normale auto's het geval is. Dus een nieuwe motor kan op dezelfde stand veel harder.
Mogen de motorstanden dynamisch zijn ten opzichte van slijtageniveau of bedrijfsuren? Dat is natuurlijk relatief eenvoudig aan te passen. Dat zou de raketstand can Hamilton ook kunnen verklaren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 14:49
spartacusNLD schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:21:
[...]

Correct P1 start hier rechts.

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
Arjan90 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:20:
[...]

P1 start toch aan de rechterkant? Of heb ik dat verkeerd gezien bij de F2?
Klopt Max start rechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
spartacusNLD schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:21:
[...]

Klopt Max start rechts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapstobbe
Martin0 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:23:
[...]

Correct P1 start hier rechts.
Klopt Max start rechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

FirePuma142 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:22:
[...]

Mogen de motorstanden dynamisch zijn ten opzichte van slijtageniveau of bedrijfsuren? Dat is natuurlijk relatief eenvoudig aan te passen. Dat zou de raketstand can Hamilton ook kunnen verklaren.
Geen idee, dat zit verder achter TD's en verdere implementatiedetails die niet openbaar zijn. Dat lijkt me in ieder geval niet in de geest van de regels, dat opent namelijk teveel mogelijkheden voor "stiekeme motorstanden" en maakt het werk van de stewards veel moeilijker, een van de redenen van de keuze voor een vaste motorstand per race was zodat de stewards in telemetrie rare afwijkingen in gedrag tov de eigen motor en tov die van teamgenoot/klanten konden zien. Als je uiteindelijk alle motoren in een verschillende slijtage-stand hebt draaien lijkt me dat onmogelijk. Misschien beter voor het seizoenstopic, daar is de discussie ook al een eind gevoerd maar uiteindelijk op dat punt redelijk vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
[...]

iedere qualy mag je een motor stand kiezen welke vanaf het moment dat je de pit verlaat in Q1 de rest van het weekend actief is.

De motor tijdens het weekend naar beneden schroeven mag wel.(kan zijn dat het alleen mag indien er een probleem is. maar dat weet ik niet zeker)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Volgens mij start Max rechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Weet je het zeker? :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Klein gokje :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:33

g0tanks

Moderator CSA
Volgens mij start Max aan de buitenkant. :+

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Daarom was P2 ook niet zo slecht als je toch met de softs start. Nu P1 en zou Max in principe ook beter weg moeten zijn om zijn positie te behouden.

Moet die niet zo'n prut start hebben als in de training, maar dat was gelukkig de training :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cancellaratje
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat is nu de verwachte bandenstrategie??

VER : Soft - Hard - Soft
HAM : Med - Hard

Of praat ik onzin hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Dat dacht ik, maar het gelinkte artikel is niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Waarom is Hamilton op 2 de benchmark voor de rest in de percentages (100% Hamilton) in dit overzicht?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:00

Major_ton

Shoot!

--------VER
HAM--------
--------NOR
PER--------
--------SAI
BOT--------

Waarschijnlijk duwt Bottas zijn auto in de eerste bocht in die van Perez, waardoor Perez in Hamilton vliegt en zo knalt Hamilton met Max eraf. Max WDC en Alonso wint de race :+

nee dit is niet wat ik hoop. Nou ja... Klein beetje dan.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Gé Brander schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:37:
[...]

Waarom is Hamilton op 2 de benchmark voor de rest in de percentages (100% Hamilton) in dit overzicht?
107% regel in Q1, HAM was daar eerste

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Gé Brander schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:37:
[...]

De percentages zijn voor de 107%-regel, die alleen in Q1 geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

DataGhost schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:39:
[...]

De percentages zijn voor de 107%-regel, die alleen in Q1 geldt.
Aha, en daar was Hamilton het snelste. Makes sense dan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

Zonde, vond dat bandenverhaal in Q2 altijd wel een extra dimensie toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Major_ton schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:37:
[...]

Waarschijnlijk duwt Bottas zijn auto in de eerste bocht in die van Perez, waardoor Perez in Hamilton vliegt en zo knalt Hamilton met Max eraf. Max WDC en Alonso wint de race :+

nee dit is niet wat ik hoop. Nou ja... Klein beetje dan.
Zonder dollen is mijn gevoel voor morgen tweeledig. Of Lewis en Max gaan er samen in de eerste bocht af, of het wordt een thriller van een race waarin Lewis weer buitenaards snel is op de harde compound en zo steeds dichter bij Max weet te komen na een initieel betere strategie van RBR. Ik kan niet wachten!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

meenkdrie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:36:
RBR lijkt volop voor de race te gaan, ik zie ze starten op rood en dan naar medium de race winnen.
Als RBR softs en daarna mediums doet, haalt VER de finish niet als eerste kan ik je vertellen. Ik denk dan eerder dat VER naar hard gaat. Hij moet al vroeg stoppen en moet lang door. Of hij maakt er een twee stopper van; 1x soft, 2x medium, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

cancellaratje schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:33:
Wat is nu de verwachte bandenstrategie??

VER : Soft - Hard - Soft
HAM : Med - Hard

Of praat ik onzin hier :+
Ik zie VER nog wel soft - med - med doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

CH4OS schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:46:
[...]
Hoeveel setjes van die mediums heeft hij nog? Want die van Q2 leek afgeschreven te zijn.
Ik zou denken soft - hard proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:00
Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:40:
[...]

Zonde, vond dat bandenverhaal in Q2 altijd wel een extra dimensie toevoegen.
Ik niet, het bevoordeelt vooral de absolute top en iedereen die buiten de top 10 eindigt, het was vooral een straf voor het middenveld om door Q2 te komen met banden waar ze eigenlijk niet op willen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 10:06
Max heeft alleen nog dat setje mediums met flat spot, dus hij gaat zeker niet twee keer naar mediums. Ik verwacht;

soft > hard
Of
soft > hard (of gebruikte mediums) > soft

Veel zal afhankelijk zijn van het verloop van de race en de start. Je hoeft niet eens te racen voor de win, zolang je maar boven Hamilton eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij is altijd ergens te zien wie welke bandenkeuzes heeft gemaakt (hoeveel hards, hoeveel mediums en hoeveel softs de drivers meenemen). Ik kan het alleen zo gauw niet vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 11-12-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The_Admin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:51:
Max heeft alleen nog dat setje mediums met flat spot, dus hij gaat zeker niet twee keer naar mediums. Ik verwacht;

soft > hard
Of
soft > hard (of gebruikte mediums) > soft

Veel zal afhankelijk zijn van het verloop van de race en de start. Je hoeft niet eens te racen voor de win, zolang je maar boven Hamilton eindigt.
We hebben ook gezien dat VER best zuinig kan rijden op de mediums, het hoeven natuurlijk ook geen hagelnieuwe banden te zijn, zolang ze maar X ronden meekunnen tot de volgende stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Meen toch echt gelezen hebben dat die gele band met flat spot vervangen mocht worden?
Kan iemand dat bevestigen en even duiden?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +10 Henk 'm!
uit een tweet van Puma:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lImrx8yU0W10Sh9SGHyXjpMqRc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmikG7icc4Yj7tP0S2nP3h2b.jpg?f=fotoalbum_large

Als die inderdaad HAM op intermediate banden willen zetten.. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Even mijn 2 cents hierop met mijn ervaring van 8 jaar productie motoren te hebben gemaakt. Er zit een bepaalde filosofie bij de basis map.

Ofwel regel je alles op de basismap en zit je default safe en doet de knock sensor tot bepaalde waardes bij trimmen (bijvoorbeeld tuning met standaard ron87) Ofwel doe een basis map die agressief is en laat je de knock sensor het eraf trimmen tot je veilig zit (bijvoorbeeld alles op Ron 98).

Bij het eerste zit je mogelijk nog ver van het randje, bij het laatste zit je op het randje en dan wat er vanaf. Ander soort filosofie wat ook mede door de projectkosten worden bepaald.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Deze quali had ik persoonlijk nodig om met iedere uitslag morgen vrede te hebben (mits het op een cleane manier eindigt natuurlijk...)

Al vanaf het moment dat ik hoorde dat Honda 'stopt met F1' had ik zo'n gevoel dat dan dit het seizoen moest worden om als team/leverancier én coureur de geschiedenisboeken in te gaan met een WK titel.. Dat het dan ook nog eens één van de mooist bevochten strijd is geworden sinds tijden is natuurlijk goud! _/-\o_

De foto aan van de start morgen met die HONDA vleugel op P1 en de Mercedes met Ham erin op P2 is al genoeg om heel, heel tevreden terug te kunnen kijken naar de mooiste en spannendste sportstrijd die ik persoonlijk ooit heb mogen meemaken _/-\o_

Laten we hopen op een P1 finish voor Max! Zo niet.. Wat hebben we dan toch met z'n allen mogen smullen van een titanenstrijd _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vanaf 20:00u

Hij vertelt het zelf en het is kimi en geweldig.

i don't care.

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 11-12-2021 20:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 14:28
Zo, die zag ik niet aankomen, allemachtig. En Lewis' ronde was echt wel goed. Max had gewoon inderdaad een waanzinnige derde sector.
Ik ben behoorlijk optimistisch voor morgen. Max heeft ook echt veel race set-ups geoefend. Perez zit er goed bij, Bottas zit wat verder.
Veel zal afhangen van de start. Als Max ervoor kan blijven - met korte eerste lijn + zachtere banden moet dat goed mogelijk zijn - en afstand kan pakken op Lewis, dan heeft hij een hele reële kans om zichzelf morgen tot wereldkampioen te kronen. De omstandigheden en kansen kunnen NOG groter worden als Perez morgen een berestart heeft en Lewis kan verschalken.
De grote maar is de snelheid van Lewis in de afgelopen races op de harde banden.. In Jeddah kwam de auto echt volledig naar 'm toe, en had Max ook in qualy veel snelheid. Maargoed, algemeen gevoel over de kansen van Max is dit weekend veel beter dan vorige week (alsnog). Inhalen is hier echt niet makkelijk. En RBR heeft het op de rechte stukken hier prima voor mekaar, dus Lewis moet echt overspeed hebben..
Kortom, manmanman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
DataGhost schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:13:
[...]

Kan je dat ergens mee onderbouwen, of verzin je dat gewoon? Ik heb mijn post nog aangepast met een quote van Mercedes zelf, maar dat heb je denk ik nog niet gezien. Kan je ook de voorwaarde "aantoonbaar kapot" quoten uit de Sporting Regulations?
Artikel 34.2.u

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:46:
Met medium medium moet hij zeker pitten. Dus als je hard doet houd je beide opties open. Maar eigenlijk is het wachten wat de banden slijtage gaat zijn van Hamilton of wat Pirelli hun aanbeveling is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Naast dat dit niet van toepassing is op een onbetrouwbare motor, want dat is vaak geen "accident damage" en al helemaal niet in deze situatie van een "tactical opportunity", is dat iets wat expliciet wel is toegestaan. Lees vooral ook de alinea een paar regels lager, namelijk direct onder 34.2v want daar staat wat er nog meer is toegestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 11-12-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:42
Durft iemand te voorspellen wie morgen gaat winnen? Zou mij niks verbazen dat Verstappen & Hamilton (en Red Bull & Mercedes) zo gefocust zijn op het kampioenschap dat uiteindelijk een Norris, Perez of Sainz er met de winst vandoor gaan. Als bv bij de start Norris op P1 komt zal dat Verstappen / Red Bull en Hamilton / Mercedes worst wezen. Die twee zullen de hele race 100% op elkaar gefocust zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
DataGhost schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:12:
[...]

Naast dat dit niet van toepassing is op een onbetrouwbare motor, want dat is vaak geen "accident damage" en al helemaal niet in deze situatie, is dat iets wat expliciet wel is toegestaan. Lees vooral ook de alinea een paar regels lager, direct onder 34.2v want daar staat wat er nog meer is toegestaan.
Thats kind of the point...
In art 34.2 staan onder welke omstandigheden het is toegestaan om een onderdeel te wisselen.
Als het er niet in staat, mag het niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Krijgt Hamilton nou nog een reprimande voor het weer eens in de weg rijden van Mazepin?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Ankona schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:14:
Krijgt Hamilton nou nog een reprimande voor het weer eens in de weg rijden van Mazepin?
Nee, er is geen onderzoek gekomen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Nee, dat hoofdstuk is afgesloten.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
Is al eerder aangehaald, nee, wordt niets mee gedaan.

Overigens wordt er ook niets gedaan met de RBR die NOR in de weg zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hij kan niet op pit exit stil gaan staan, alleen maar zo min mogelijk in de weg rijden en dat deed hij volgens mij. Dus, nee.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

CH4OS schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:52:
Volgens mij is altijd ergens te zien wie welke bandenkeuzes heeft gemaakt (hoeveel hards, hoeveel mediums en hoeveel softs de drivers meenemen). Ik kan het alleen zo gauw niet vinden?
Die keuze wordt al twee jaar niet meer door de teams gemaakt. Sinds dit jaar ook niet meer door Pirelli. Het staat in SR 24.2.d.ii, 2 hard, 3 medium, 8 soft. Het lijstje met welke banden er per coureur nog beschikbaar zijn voor de race zal later vanmiddag of in de loop van morgen op Pirelli's Twitter komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Loekoe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:01:
Zo, die zag ik niet aankomen, allemachtig. En Lewis' ronde was echt wel goed. Max had gewoon inderdaad een waanzinnige derde sector.
Ik ben behoorlijk optimistisch voor morgen. Max heeft ook echt veel race set-ups geoefend. Perez zit er goed bij, Bottas zit wat verder.
Veel zal afhangen van de start. Als Max ervoor kan blijven - met korte eerste lijn + zachtere banden moet dat goed mogelijk zijn - en afstand kan pakken op Lewis, dan heeft hij een hele reële kans om zichzelf morgen tot wereldkampioen te kronen. De omstandigheden en kansen kunnen NOG groter worden als Perez morgen een berestart heeft en Lewis kan verschalken.
De grote maar is de snelheid van Lewis in de afgelopen races op de harde banden.. In Jeddah kwam de auto echt volledig naar 'm toe, en had Max ook in qualy veel snelheid. Maargoed, algemeen gevoel over de kansen van Max is dit weekend veel beter dan vorige week (alsnog). Inhalen is hier echt niet makkelijk. En RBR heeft het op de rechte stukken hier prima voor mekaar, dus Lewis moet echt overspeed hebben..
Kortom, manmanman.
Goede derde sector omdat hij nog meer snelheid kon meenemen uit de tweede sector door de tow. Die tow was riskant, maar perfect uitgevoerd. En Max reed met iets minder risico dan vorige week. Zeer verstandig. Terechte polepositie voor Max.

Max had morgen ook op de gele band kunnen starten, die flat-spot was niet de reden dat hij voor rood ging, want die zou vervangen kunnen worden (zei Olav). Ik denk dat ze een alternatieve strategie wilden proberen. Lijkt mij goede keuze, omdat Hamilton een goede starter is. Ook gezien de andere rode starters achter hem. Nu zal Max na de eerste bocht zeker voor Hamilton rijden. En hopelijk houdt Max dat lang vol.

Undercut door Hamilton kan in de eerste stint natuurlijk niet, dus Max eerder dan Hamilton naar binnen. En vanaf dan zeer benieuwd wat het gaat worden.

Hoedanook mooie opsteker voor Max, goed voor zijn zelfvertrouwen. Nu nog op een meer normale manier omgaan met Hamilton. Max vermijdt in interviews angstvallig om Hamilton of Mercedes te noemen. Hamilton zit daar gelukkig meer relaxed in.

Hoop dat er geen sprake van express elkaar er af rijden gaat worden.

Mijn voorspelling voor morgen: 70 procent kans dat Max voor Hamilton eindigt. 60 procent kans dat hij de wedstrijd wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RocketKoen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:14:
[...]

Thats kind of the point...
In art 34.2 staan onder welke omstandigheden het is toegestaan om een onderdeel te wisselen.
Als het er niet in staat, mag het niet.
Tell me you didn't read the article without telling me you didn't read the article.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:13:
Durft iemand te voorspellen wie morgen gaat winnen? Zou mij niks verbazen dat Verstappen & Hamilton (en Red Bull & Mercedes) zo gefocust zijn op het kampioenschap dat uiteindelijk een Norris, Perez of Sainz er met de winst vandoor gaan. Als bv bij de start Norris op P1 komt zal dat Verstappen / Red Bull en Hamilton / Mercedes worst wezen. Die twee zullen de hele race 100% op elkaar gefocust zijn.
Max hoeft alleen maar voor Ham te finishen, dan is het klaar.
Mag ook plek 19 zijn als Ham er maar achter staat.

Zou me niks verbazen als een Norris, Leclerc, Tsunoda of Gasly wint. Alpine kan ook nog.

[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 11-12-2021 17:20 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 17:23
AvK schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:18:
[...]

Mag ook plek 19 zijn als ham er maar achter staat.
Nee hoor buiten de punten mag Lewis wel voor Max finishen. Als hij maar geen punt haalt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
[...]

Max hoeft voor Lewis in de punten te finishen. Als Max 12e word en Lewis 11e dan is Max nog steeds kampioen.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:22
Het maakt mij eigenlijk niet uit wie er wint en wie er op het podium staat, als Max maar voor Ham eindigt...

Maar op plek één op het podium zou natuurlijk het allermooiste zijn.

Mijn hartslag zal in elk geval net zo hoog zijn als de max snelheid van Max...

Morgen weten we het! *O*

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 14:28
[...]

Als Max op 19 eindigt en Lewis op 17 is Max ook kampioen. ;-)
Max moet voor Lewis eindigen als laatstgenoemde in de top 10 staat. Of: 10de worden, Lewis 9de maar wel fastest lap hebben. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Jullie hebben gelijk!

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

nachtnet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:56:
uit een tweet van Puma:

[Afbeelding]

Als die inderdaad HAM op intermediate banden willen zetten.. 8)7
Ergens vind ik deze wel sterk.. Max in de volle attack focus mode, bring it! Hamilton heeft zoiets van.. kom maar op, maar een tikkie onzeker (misschien door de inters >:) ). Perez is gewoon Perez en Bottas denkt zoiets van.. wie is dat?!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
fredhuizinga schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:20:
Maar op plek één op het podium zou natuurlijk het allermooiste zijn.
Niet zoals Mexico 2018 (meen ik) inderdaad. Waar Hamilton roemloos zevende of iets dergelijks werd maar wel het kampioenschap won. Dat gaf toen een heel aparte sfeer waarbij het podium ineens totaal irrelevant was/leek en alle aandacht naar Hamilton ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
Ik kan me de tijd nog herinneren dat Hill en Schumacher de laatste race om de titel reden. En dat de overige coureurs hun voorbij lieten omdat ze niet met de titel strijdt willen bemoeien / invloed op wilden hebben. Misschien is dit de gok van Redbull wat morgen ook gaat gebeuren. Dat wanneer Max eerder binnen komt hij wel eenvoudig langs gaat m.b.t. Norris bijvoorbeeld. Rode banden kon wel eens een goede zet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

De start en ook de pitstops zullen cruciaal zijn morgen. Iedereen staat onder waanzinnige druk. Als je verliest vanwege een mislukte pitstop...

Wanneer de start morgen goed gaat wordt het zo'n weerzinwekkende race. Ik ga maar eens kijken of ik nog kalmerende thee in huis heb :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Even totaal iets anders.....
Hoeveel kijkers verwachten jullie morgen..... ik bedoel nu alle kanalen open staan en vrijwel iedereen, elke inwoner van Nederland, wel van Max en Ham hebben gehoord.
Ik schat zo'n 3 miljoen kijkers. Da's veel, dat weet ik. Maar het zou me niet verbazen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
Ook wel echt goed van Yuki trouwens hoor. Kun je niets van zeggen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
AvK schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:26:
Hoeveel kijkers verwachten jullie morgen..... ik bedoel nu alle kanalen open staan en vrijwel iedereen, elke inwoner van Nederland, wel van Max en Ham hebben gehoord.
Ik schat zo'n 3 miljoen kijkers. Da's veel, dat weet ik. Maar het zou me niet verbazen.
Je schatting is veel te laag. Vorige week 2,75 miljoen. En dat was zonder een open kanaal...

https://www.ad.nl/formule...lrace-formule-1~a0ea25ac/

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 11-12-2021 17:28 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

De_Bastaard schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:26:
Yuki had er zelf anders een mening over:

https://streamable.com/zve13h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De_Bastaard schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:26:
Die was echt woedend op zichzelf. :P

https://streamable.com/zve13h

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
AvK schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:26:
Geen idee wat het record is maar volgens mij gaat dat morgen gewoon gebroken worden.. Geschiedenis is gemaakt en bij winst ook nog eens een onvergetelijke dag voor iedereen die kijkt _/-\o_ (en de kinderen die hun ouders horen schreeuwen hebben het er jaren later ook nog over -> mijn dochter na Barcelone :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Barre73 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:28:
[...]

Je schatting is veel te laag. Vorige week 2,75 miljoen. En dat was zonder een open kanaal...

Echt waar? Dat wist ik niet. Dan kan het zo maar richting de 5 miljoen gaan.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Barre73 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:28:
[...]

Maar dat was op pakjesavond

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
Ankona schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:31:
[...]

Maar dat was op pakjesavond
Ja? Dan zou je dus nog meer kijkers verwachten als het geen pakjesavond was (los van dat waarschijnlijk veel mensen dat al zaterdagavond vierden).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:20
Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:08:
[...]

Met medium medium moet hij zeker pitten. Dus als je hard doet houd je beide opties open. Maar eigenlijk is het wachten wat de banden slijtage gaat zijn van Hamilton of wat Pirelli hun aanbeveling is.
als ie naar MED pit kan ie overal heen he hij heeft dan al aan het banden regelement voldaan omdat ie start op soft namelijk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Bottas gaat morgen natuurlijk geen potten breken met zijn ductape motor. Dat helpt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

Nog nieuws over de mensen die na Q2 zich moesten melden bij de stewards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Barre73 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:36:
[...]

Ja? Dan zou je dus nog meer kijkers verwachten als het geen pakjesavond was (los van dat waarschijnlijk veel mensen dat al zaterdagavond vierden).
pakjesavond werd inderdaad door velen zaterdagavonde gevierd.....

Dus het animo zondagavond zal wel gelijk zijn aan een reguliere avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:44:
Nog nieuws over de mensen die na Q2 zich moesten melden bij de stewards?
De laatste moest zich bijna anderhalf uur geleden melden bij de stewards en het lijkt erop dat ze voor elk van de drie incidenten een half uur hadden ingepland. Documenten zijn er dus nog niet maar die verwacht ik wel snel. Er zit natuurlijk ook altijd nog enige vertraging tussen dat de teams het te horen krijgen en het voor het gepeupel op de website gezet wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het voelt als 10 juli 2010...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Spannendste start ooit :p

Elke start was superbelangrijk. Maar als je nu op rood de start van gele HAM verliest, ben je wel echt het bokje. Denk dat ik hem om 14.05 aanzet :+
Daar stonden we met het lelijkste voetbal in 70 jaar. Hier staat Max gewoon als afgetekend beste coureur. Dat is wel een verschil. Nu nog de auto :p

[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 11-12-2021 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
PWM schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:50:
Daar stonden we met het lelijkste voetbal in 70 jaar. Hier staat Max gewoon als afgetekend beste coureur. Dat is wel een verschil. Nu nog de auto :p
Toch weet ik nog precies waar ik die dag was, de spanning en het idee dat 24 uur we zouden feesten of niet.

Die teen van Cassilas, laten we hopen dat morgen beter loopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hier staat Max gewoon als afgetekend beste coureur.
Nog wat nutteloze statistiekjes [bron]: Uitgezonderd Rusland, waar hij niet aan kwalificatie heeft meegedaan vanwege zijn motorwissel, heeft hij elke kwalificatie P1, P2 of P3 gehaald. Dat kan je naast de statistiek leggen dat hij elke race zonder crashes P1 of P2 gefinisht is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als ik dit zo lees lijkt het mij dat Norris gaat inhouden bij de start. Maar aangezien hij op rode bande staat zou hij beter zijn als Hamilton bij de start.

Inhouden waar je wellicht sneller bent dan je voorganger zou vreemd zijn denk ik. Bemoei je je dan sowieso niet met het kampioenschap als je inhoud?

[ Voor 8% gewijzigd door Woudloper op 11-12-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

<>Denk dat ik hem om 14.05 aanzet :+<>
Geinig - ik had dezelfde gedachte. Aan de andere kant weet ik niet of ik het wil missen. Wellicht dat ik om half twee boodschappen ga doen en wel zie of op tijd thuis ben ;-)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wognummer schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:36:
[...]

als ie naar MED pit kan ie overal heen he hij heeft dan al aan het banden regelement voldaan omdat ie start op soft namelijk :)
Overal heen? Dat hij dat maar uit zijn hoofd laat. Hij moet rondjes rijden, niet overal heen.

On a more serious note. De vraag is of met soft => medium de finish te halen valt. Daar waar dat met soft => hard waarschijnlijk wel kan en medium => soft dus ook. Dus leuk dat je met soft => medium aan het banden reglement voldoet, maar de finishvlag is dan nog ver en een tweede stop moeten maken kan dan zomaar de verliezende strategie zijn. Ik verwacht zelf eerder "gewoon" soft => hard en indien mogelijk nog een late stop bij bv een SC als die mogelijkheid er is. Tenzij Red Bull echt vertrouwen heeft in een twee-stopper, maar ik denk niet dat die hier gangbaar is aangezien eigenlijk alleen maar over een éénstopper wordt gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Kan ik ergens nog het interview van Max vinden met Ziggo en eventueel het pers moment met Lewis en Norris?

Oh ja wat een ronde van Max echt ik zat met grote ogen te kijken wat voor een voorsprong hij had op Lewis.
Dat hij nu op 1 start maakt me alleen nog maar zenuwachtiger :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 08:55

mr_petit

opperprutser

Woudloper schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:01:
Als ik dit zo lees lijkt het mij dat Norris gaat inhouden bij de start. Maar aangezien hij op rode bande staat zou hij beter zijn als Hamilton bij de start.

Inhouden waar je wellicht sneller bent dan je voorganger zou vreemd zijn denk ik. Bemoei je je dan sowieso niet met het kampioenschap als je inhoud?
Ik denk dat hij voornamelijk nerveus is omdat Toto hem waarschijnlijk gebeld heeft....
Mclaren zit immers op het Mercedes bankje...

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kraanwagen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:16:
Goede derde sector omdat hij nog meer snelheid kon meenemen uit de tweede sector door de tow. Die tow was riskant, maar perfect uitgevoerd. En Max reed met iets minder risico dan vorige week. Zeer verstandig. Terechte polepositie voor Max.
Ironische is wel, de tweede ronde die VER reed die een verbetering was op eigen tijd (totdat duidelijk was dat VER niet verder hoefde te trappen), was zonder tow. Die tow had dus an sich niet eens nodig geweest. ;)
Max had morgen ook op de gele band kunnen starten, die flat-spot was niet de reden dat hij voor rood ging, want die zou vervangen kunnen worden (zei Olav). Ik denk dat ze een alternatieve strategie wilden proberen. Lijkt mij goede keuze, omdat Hamilton een goede starter is. Ook gezien de andere rode starters achter hem. Nu zal Max na de eerste bocht zeker voor Hamilton rijden. En hopelijk houdt Max dat lang vol.
Op Sky had men het hier ook over, maar was het wat onduidelijk hoe het reglementair nu zit. Ook heeft Horner aldaar op de radio in Q3 bevestigd dat de flatspot ervoor zorgde dat VER in Q2 alsnog op softs ging; ze wisten namelijk hun strategie nog niet (of wilden die niet laten weten), maar de flatspot heeft ze dus wel degelijk geforceerd.
Undercut door Hamilton kan in de eerste stint natuurlijk niet, dus Max eerder dan Hamilton naar binnen. En vanaf dan zeer benieuwd wat het gaat worden.
Of VER meer dan 20s los weet te rijden van HAM vanaf de start tot zijn stop, lijkt mij ook niet. Het gaat er dus vooral om dat VER < 20s op HAM moet hebben wanneer HAM voor zijn pitstop gaat, anders is het game over voor VER. Ook de twee rechte stukken (met uitzondering van de chicane op 6-7) lijken mij ook vooral gassen. Ik heb een voorgevoel dat VER het daar uiteindelijk gaat verliezen. Zou mooi zijn als het niet zo is natuurlijk, maar je weet maar nooit.
Hoedanook mooie opsteker voor Max, goed voor zijn zelfvertrouwen. Nu nog op een meer normale manier omgaan met Hamilton. Max vermijdt in interviews angstvallig om Hamilton of Mercedes te noemen. Hamilton zit daar gelukkig meer relaxed in.
Dat vermijden doet VER al even, las ik vandaag toevallig.
Hoop dat er geen sprake van express elkaar er af rijden gaat worden.
Ik hoop en verwacht het niet. Masi heeft voor de start van het weekend de teams al aangesproken erop en beiden geven aan fair & square te willen winnen. We gaan het zien, ik ben benieuwd en vind het spannend!
Mijn voorspelling voor morgen: 70 procent kans dat Max voor Hamilton eindigt. 60 procent kans dat hij de wedstrijd wint.
Zolang VER voor HAM eindigt is het goed (of beiden moeten uitvallen). ;) Maar vind het lastig uit te drukken in procenten eigenlijk. Het is van zoveel factoren afhankelijk. Ik hoop in elk geval dat VER de eerste plek op dit circuit, net als vorig jaar, kan prolongeren. We gaan het zien, ik denk dat ik met de start al op het puntje van de stoel zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben echt benieuwd naar de race morgen, Horner liet op Skysport ook een beetje doorschemeren dat Max de race tot een 2 stopper kon forceren vanwege z'n softs.
En die kwalificatie lap, zelfs de 2e stint in Q3 zat hij bijna gelijk aan z'n vorige tijd :D

Super Max :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
AvK schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:30:
[...]

Echt waar? Dat wist ik niet. Dan kan het zo maar richting de 5 miljoen gaan.... _/-\o_
Zandvoort was open kanaal en daar waren er 3,3 mln.
5 lijkt me wel heel ver gaan maar we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 15:40
d0s schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:39:
Bottas gaat morgen natuurlijk geen potten breken met zijn ductape motor. Dat helpt alvast.
Niet met z’n motor nee, maar misschien mist hij weer zijn rempunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
De_Bastaard schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:11:
Niet met z’n motor nee, maar misschien mist hij weer zijn rempunt..
Tikt hij P2 eraf... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

d-vine schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:06:
Kan ik ergens nog het interview van Max vinden met Ziggo en eventueel het pers moment met Lewis en Norris?

Oh ja wat een ronde van Max echt ik zat met grote ogen te kijken wat voor een voorsprong hij had op Lewis.
Dat hij nu op 1 start maakt me alleen nog maar zenuwachtiger :X
Max bij ziggo is hier te vinden.
https://www.ziggosport.nl/video/

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Woudloper schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:01:

Dat laatste geldt natuurlijk voor heel veel dingen. "De stewards willen zich niet met het kampioenschap bemoeien", maar door juist iets te negeren bemoeien ze zich er ook mee.
Belangrijkste voor Norris zal lijkt mij in ieder geval zijn dat hij ik meen 5 punten meer scoort dan Leclerc en er niet 4 of zoiets mag verliezen op Sainz. Daarmee zou die dan best of the rest, oftewel P5, worden in het kampioenschap. En de grote gaten / punten worden juist vooraan uitgedeeld, dus als die P2 of P3 zou kunnen worden maakt dat hem soort van automatisch P5 in het kampioenschap.
Daarnaast start Norris dus op de softs, en Hamilton op de mediums. Voor Norris zal het aan het begin dan ook belangrijk zijn dat hij zijn eigen tempo kan rijden en niet met een vroege stop juist achter de Ferrari's komt (die IIRC wel ook beiden op de soft starten). Vast zitten achter Hamilton op een langzamere band is dus ook niet echt een optie. Dus als Norris bij de start plaatsen wint verwacht ik dat hij gewoon zijn eigen race gaat rijden en niet het gevecht aan gaat, dus ook niet gaat verdedigen tegen Verstappen en/of Hamilton. Maar als die op zijn zachte banden sneller zou zijn dan Hamilton kan het zomaar zijn dat hij alsnog in de aanval gaat.

Maar ik zie het ook niet snel gebeuren dat Norris echt in een positie komt om zich met het kampioenschap te bemoeien. Bij de start inhouden is onmogelijk, en als die dan plekken wint zal hij die vermoed ik relatief makkelijk af staan als duidelijk is dat Verstappen en/of Hamilton sneller zijn. Zou die wel langer eenvoudig zijn plek behouden (dus Verstappen/Hamilton niet een flinke overspeed hebben, en die kans lijkt mij gering) dan kan het eventueel wel interessant worden, maar de kans daarop lijkt mij gewoon klein. Maar zeg nooit nooit, want in Monza kwamen Red Bull & Mercedes de McLarens ook niet voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:08:
Ik zou soft - hard doen omdat Hamilton zeer zeker naar hard gaat en anders kun je weer hebben dat Hamilton inloopt op hard en Max zijn mediums er vanonder fikt, net als Jeddah. Mocht Max op hard een royale voorsprong hebben kan hij altijd nog veilig voor rood of geel gaan. Zou het niet andersom doen want dan moet je een waarschijnlijk een 2 stopper doen en als je dat gat niet hebt gooi je, je 1ste stek weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-12-2021 18:20 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1 ... 23 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord