Weggehaald toen het hele anderhalvemeter verhaal niet meer gold.sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
Het valt mij trouwens nu pas op dat ze dat stomme plexiglas schermpje tussen Robert en Rob hebben weggehaald. Die lui gaan zoveel met elkaar om dat dat ding sowieso geen nu had. Maar dat even terzijde.
Ik hoop dat we morgen een legendarische race gaan zien. De spanning is voor een gedeelte weg bij mij...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Sochi en ja, die Honda's zijn serieus betrouwbaar. Daarom is het verlies van de bijna nieuwe, tweede PU's voor zowel Perez als Verstappen in respectievelijk Silverstone en Hongarije ook zo zuur. Ze hadden het enige team kunnen zijn dat het werkelijk met drie PU's had kunnen halen in een seizoen.Martin0 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:28:
[...]
Als dit nog steeds dezelfde motor is als die in Turkije erin gezet is dan gaat deze al 7 races mee geloof ik.
Het is indrukwekkend dat ze dit uit een motor te halen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ah dank!Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
[...]
Q3 wel. Gebruikte kleur banden voor je snelste tijd in Q2 bepaald op welke banden je moet starten.
Vorige week stond hij er nog.Viswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
[...]
Weggehaald toen het hele anderhalvemeter verhaal niet meer gold.
"When you grow up your heart dies"
As if this wasn't close enough already.
— Jonty (@Jontys_Corner) 11 december 2021
If #F1 gave a point for pole position like in most other series.....
......there would still only be 5 points between them going into the race so would still be winner takes all.
What. A. Season.#SkyF1
Oh echt. Dan heb ik het verkeerd gezien.
vorige week was dat scherm er wel toch, of misschien ben ik gek gewordenViswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
[...]
Weggehaald toen het hele anderhalvemeter verhaal niet meer gold.
Na 2022 een Red Bull Powertrain engine in de McLaren?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
[...]
Sochi en ja, die Honda's zijn serieus betrouwbaar. Daarom is het verlies van de bijna nieuwe, tweede PU's voor zowel Perez als Verstappen in respectievelijk Silverstone en Hongarije ook zo zuur. Ze hadden het enige team kunnen zijn dat het werkelijk met drie PU's had kunnen halen in een seizoen.
Nouja, over je gekheid kan ik niet oordelenDennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:32:
[...]
vorige week was dat scherm er wel toch, of misschien ben ik gek geworden
Maar ja, vorige week stond hij er nog.
Letterlijk de set banden waarbij je in Q2 je beste tijd mee rijdt moet je gebruiken. Dus niet alleen de kleur. Echt dezelfde banden.
Dat wisselen van de motor van Lewis blijft me in de maag. Ja je kan dat doen en start je op plek 6 maar ook nog op geel.
De vraag is: brengt dat wat? Ja natuurlijk zie de tow van Perez naar Max. Dus een motor wisselen voor Lewis morgen?
De vraag is: brengt dat wat? Ja natuurlijk zie de tow van Perez naar Max. Dus een motor wisselen voor Lewis morgen?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Fantastisch teamwork van Perez en Max wat dat natuurlijk perfect Maximaliseert.
De uitgangspositie is fantastisch nu, laat het dan nu ook maar gewoon op de baan zien zonder al dat gezeik van de voorbije weken.
Persoonlijk ga ik iets relaxer de race in nu met deze quali uitslag plus Max op de softs. HET MOET GOEDKOMEN!!
De uitgangspositie is fantastisch nu, laat het dan nu ook maar gewoon op de baan zien zonder al dat gezeik van de voorbije weken.
Persoonlijk ga ik iets relaxer de race in nu met deze quali uitslag plus Max op de softs. HET MOET GOEDKOMEN!!
Parc fermé wordt daarmee gebroken toch? Dus pit lane start.Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:34:
Dat wisselen van de motor van Lewis blijft me in de maag. Ja je kan dat doen en start je op plek 6 maar ook nog op geel.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nee, je mag niet meer wisselen.Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:34:
Of als je wel wisselt: Pitlane start
Parc Ferme regels
Vanaf Q1 mag je NIKS meer aan de auto veranderen (of het moet EXACT dezelfde specificatie zijn als je wilt vervangen, zoals bijvoorbeeld voorvleugel). Maar motor veranderen is pitlane start.
[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 11-12-2021 15:36 ]
Gaat niet gebeuren, overigens ook dan gaat hij naar plek 7 minimaal (2 + 5)Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:34:
Maar als Mercedes een snellere motor in de pool had gehad dan had ie er nu gewoon ingezeten hoor.Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:34:
En na Q3 een andere motor pakken is volgens mij niet zomaar 5 plekken maar een pitstart.
Oof, letterlijk 1 bocht is Lewis sneller geweest.
Dit is toch wel een mentale tik hoor.
Dan breekt Hamilton parc ferme en moet hij vanuit de pitstraat starten. Als ze dat wouden doen dan had dat na de tweede training gemoeten.Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:34:
En laat nou net Red Bull daar de hele tijd bezig geweest zijn met de race setup. In geen enkele training leek het alsof ze bezig waren met de snelste ronde, waar Mercedes dat duidelijk wel was.
Tactisch gezien is Red Bull op dit moment goed bezig, maar goed we zijn er nog niet
Ik denk dat Belgen daar een patent op hebben, iets met gouden generatie (voetbal) enzo.Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:23:
Nu niet op zijn Nederlands choken morgen op de belangrijke momenten.
Hmm.. Leclerc op rood achter Bottas. Dat wordt nog spannend
Flickr PSN ID= cheironnl
Als ze Bottas voor het gemak dan ook nog een nieuwe motor geven, komt Hamilton op P6. Oh wacht, dan staat Bottas natuurlijk nog verderweg. Als hij daar niet al vanzelf naar toe afzakt door puur geluk.Martin0 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:35:
[...]
Gaat niet gebeuren, overigens ook dan gaat hij naar plek 7 minimaal (2 + 5)
Fijne infographic
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Arjen Robben heeft daar patent op 😊cy-gor25 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:36:
[...]
Ik denk dat Belgen daar een patent op hebben, iets met gouden generatie (voetbal) enzo.
Dat mag alleen als je kan aantonen dat de huidige motor niet veilig is om mee te rijden. Anders is het een pitlane start.Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:34:
En de nieuwe motor moet vervolgens precies dezelfde afstelling hebben als die er uit gaat. Anders is het volgens mij zelfs een DQ nu. Er kan dus absoluut niet "ff" een raketmotor in.
Volgens Bottas staan ze op de goede banden... Okay...
- DaniëlWW2
- Niet online
Honda blijft ze bouwen in opdracht van RBR. Powertrains met circa 50 man van Mercedes zal beginnen aan de 2026 PU zonder MGU-H.sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:33:
[...]
Na 2022 een Red Bull Powertrain engine in de McLaren?
Maar ik denk dat Red Bull ze graag voor zichzelf houd. Want het is niet alleen die betrouwbaarheid, maar ze zijn ook zeer compact, lijken weinig koeling nodig te hebben en hebben zo weinig verval van vermogen over de levensduur. Het is geen kwalificatiemotor, maar voor de race is die geweldig. En dan komt er nog een forse update aan voor 2022.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waarom doe je ons dit aan na zo'n mooi resultaat net?
Dat vertrouwen zint me helemaaaal nietsjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
Volgens Bottas staan ze op de goede banden... Okay...

We hebben al vaker gezien hoe dat kan lopen

Exact. Deze turbo motoren gaan bovenin clippen, dan gaan ze geen streep harder meer, hoeveel tow je ze ook geeft. Dus Max zijn clipping point ligt met DRS rond 327/328kmh. Die van Mercedes op 322kmh. Op IEDERE straight won Max het van HAM qua topspeed! Dus het was zeker niet alleen de tow. Daarnaast was de tow pas op de 2e kortere straight en niet eens op de allerlangste straight. Dat had nog veel beter gekund. RB heeft met hun setup ultiem ingezet op een hoge topspeed om de raketmotor en zakkende achterkant te kunnen counteren en die bleef uit....Valar schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:24:
Lijkt mij dat je met de tow eerder, en dus langer op de topsnelheid zit.
Nou komt het op de banden strategie aan. Maar Max wil te allen tijde de supermachtige undercut dus als eerste pitten, dan kun je net zo goed op rood starten. Bovendien zijn de temps lager dus idd beter voor softs! Dan kan Max eventueel nog naar geel gaan, Ham alleen rood of wit.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Honda heeft in ieder geval een machtige motor uit de hoed getoverd. Wat dat betreft verdienen ze ook alle eer.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
[...]
Honda blijft ze bouwen in opdracht van RBR. Powertrains met circa 50 man van Mercedes zal beginnen aan de 2026 PU zonder MGU-H.
Maar ik denk dat Red Bull ze graag voor zichzelf houd. Want het is niet alleen die betrouwbaarheid, maar ze zijn ook zeer compact, lijken weinig koeling nodig te hebben en hebben zo weinig verval van vermogen over de levensduur. Het is geen kwalificatiemotor, maar voor de race is die geweldig. En dan komt er nog een forse update aan voor 2022.
En je kunt best wel eens gelijk hebben maar er zullen toch ook centjes verdiend moeten worden door die divisie want er is flink wat geld in geïnvesteerd...
Heb je toevallig info over de 2022 motor?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
[...]
Honda blijft ze bouwen in opdracht van RBR. Powertrains met circa 50 man van Mercedes zal beginnen aan de 2026 PU zonder MGU-H.
- DaniëlWW2
- Niet online
VTEC kicked in.

[mbr] Dit even gefikst omdat het de UI sloopte
[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 11-12-2021 15:44 ]
Eindelijk een normale reactie van Tom C op Ziggo.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wow, breaking news. Damon Hill bij SkyF1 die denkt dat Max morgen gaat winnen.
Ja dit lijkt me een heel sterke verdediging in geval dat lewis in drs komt.Alfa Novanta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:39:
[...]
Exact. Deze turbo motoren gaan bovenin clippen, dan gaan ze geen streep harder meer, hoeveel tow je ze ook geeft. Dus Max zijn clipping point ligt met DRS rond 327/328kmh. Die van Mercedes op 322kmh. Op IEDERE straight won Max het van HAM qua topspeed! Dus het was zeker niet alleen de tow. Daarnaast was de tow pas op de 2e kortere straight en niet eens op de allerlangste straight. Dat had nog veel beter gekund. RB heeft met hun setup ultiem ingezet op een hoge topspeed om de raketmotor en zakkende achterkant te kunnen counteren en die bleef uit....
Nou komt het op de banden strategie aan. Maar Max wil te allen tijde de supermachtige undercut dus als eerste pitten, dan kun je net zo goed op rood starten. Bovendien zijn de temps lager dus idd beter voor softs! Dan kan Max eventueel nog naar geel gaan, Ham alleen rood of wit.
1/2meenkdrie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:36:
[...]
RBR lijkt volop voor de race te gaan, ik zie ze starten op rood en dan naar medium de race winnen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Behalve dat Honda heeft aangegeven dat ze dit jaar door hebben ontwikkeld voor de 2022 PU niet. Er komt dus nog meer aan en Honda ontwikkelde de afgelopen jaren al zo enorm snel.Formula one schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:40:
[...]
Heb je toevallig info over de 2022 motor?
Noemen ze ook wel psychologische oorlogsvoeringStefanVerkerk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:41:
Wow, breaking news. Damon Hill bij SkyF1 die denkt dat Max morgen gaat winnen.![]()
![]()
Om de druk op te voeren bij RB
Unless I've missed one.
— Jonty (@Jontys_Corner) 11 december 2021
Checking every points system #F1 has ever used from 1950 to 2021, the biggest possible points gap between @LewisHamilton and @Max33Verstappen is 4.
4 points at most.
I think that makes it the closest championship ever.
In my opinion it does at least 😂 https://t.co/jtBPEc1jEu
Mwah, Nico Rosberg denkt Hamilton.Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:42:
[...]
Noemen ze ook wel psychologische oorlogsvoering

Kan prima zonder tabel, nu past het niet in het scherm. Of je moet wat meer tr toevoegen
Die probeert te jinxenStefanVerkerk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:41:
Wow, breaking news. Damon Hill bij SkyF1 die denkt dat Max morgen gaat winnen.![]()
![]()
En als hij voor HAM was dan zou hij een bias hebben...Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:42:
[...]
Noemen ze ook wel psychologische oorlogsvoering
Ja dacht probeer eens wat anders. Maar haal de tabel al wegtweakduke schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:42:
[...]
Kan prima zonder tabel, nu past het niet in het scherm. Of je moet wat meer tr toevoegen
Max geeft wel aan dat soft niet het plan was.
Straf voor @Jasphur pushing the tracker off screentweakduke schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:42:
[...]
- DaniëlWW2
- Niet online
Max zat ook flink te schelden op de radio.Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:43:
Maar met Bottas op P6 maakt het waarschijnlijk minder uit.
Tegen de teen van de keeper aanschieten….redfoxert schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:28:
[...]
En dan vlak voor het schot struikelen over een iets te hoge pol gras en zn enkelbanden scheurt
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Netflix: Hamilton en Verstappen gingen letterlijk op de vuist
Verwijderd
Ik vind de MER behoorlijk nerveus ogen in S3. Die setup zit niet helemaal lekker. Klaagde HAM ook niet over te hete remmen/banden in FP3? RBR heeft heel veel gereden in de FP op de gele en witte band. Hebben ze genoeg vertrouwen in Rood- Geel-eventueel rood voor de wedstrijd mbt bandendegradatie?
Grote cohones beslissing van RBR om op een totaal andere strategie te starten.
Grote cohones beslissing van RBR om op een totaal andere strategie te starten.
Het is geen voetballer johDennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:23:
Nu niet op zijn Nederlands choken morgen op de belangrijke momenten.

dglavimans schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:45:
[...]
Netflix Sky sport: Hamilton en Verstappen gingen letterlijk op de vuist
Dat denk ik ook zeker.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:44:
[...]
Max zat ook flink te schelden op de radio.
Maar met Bottas op P6 maakt het waarschijnlijk minder uit.
Pole Position number 🔟
— Max Verstappen (@VerstappenCOM) 11 december 2021
10 Pole Positions in 2021, and a P1 start for the championship decider tomorrow.
An amazing Quali gives Max a perfect starting position. Bring it on. 💪#KeepPushing #AbuDhabiGP🇦🇪 pic.twitter.com/KtC5dnFelj
:strip_exif()/f/image/yPaAyp4K7h84LksXBk5VsPzi.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas gebeurt dat niet alleen bij voetballers
Mercedes zal bottas weer lang laten doorrijden op de mediums. Dan kan hij Max "mooi" een rondje ophouden na zijn bandenwissel. Komt die 5e plek niet heel gek uit denk ik.
Want de Belgen hebben meer (EK’s en) WK’s gewonnen met voetbalChefbierrr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:47:
[...]
en 50% belg dus dat scheelt ook weer.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online
Eigenlijk is dit ook wel indrukwekkend. De Mercedes was vaak de betere auto in kwalificatie en Verstappen heeft het bijvoorbeeld in Imola en Saudi-Arabië ook nog laten liggen en had enorme pech in Monaco, en toch 10 poles.

WK's zal elkaar niets schelen verwacht ikYakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:48:
[...]
Want de Belgen hebben meer (EK’s en) WK’s gewonnen met voetbal
Morgen wordt het episch, net het Songfestival met Arcade.
Maar de banden, de banden.
Bij start volle tank en dus hogere degradatie. Dus je zult een undercut moeten doen tov geel. Maar dan moet je de race langer uitzingen. Dus naar hard?
Maar als je op geel start en je bent niet vooraan dan ben je dus gedoemd om langer door te gaan om dan naar rood te gaan. Tenzij je ook naar hard gaat..
Wat is de banden degradatie / pirelli info betreffende strategy?
Bij start volle tank en dus hogere degradatie. Dus je zult een undercut moeten doen tov geel. Maar dan moet je de race langer uitzingen. Dus naar hard?
Maar als je op geel start en je bent niet vooraan dan ben je dus gedoemd om langer door te gaan om dan naar rood te gaan. Tenzij je ook naar hard gaat..
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
NL heeft genoeg 2e plaatsen om met de F1 regels boven België te eindigenDennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:50:
[...]
WK's zal elkaar niets schelen verwacht ik
PSN
Dat dan weer welYakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:51:
[...]
NL heeft genoeg 2e plaatsen om met de F1 regels boven België te eindigen
Is het je opgevallen dat het Bottas enkel tijdens een safetycar lukt om Max op te houdenAMD1800 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:48:
Mercedes zal bottas weer lang laten doorrijden op de mediums. Dan kan hij Max "mooi" een rondje ophouden na zijn bandenwissel. Komt die 5e plek niet heel gek uit denk ik.
Maar ja, die tactiek is wellicht aanwezig. Ze hebben zijn positie toch niet meer nodig voor het WDC of WCC.
RB zal een rood/geel/rood of rood/wit/rood doen gok ik.Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:50:
Morgen wordt het episch, net het Songfestival met Arcade.
Weet niet hoeveel ronden Max op die 2e gele set had gedaan?
PSN
ek dit jaar niet gezien?Chefbierrr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:47:
[...]
en 50% belg dus dat scheelt ook weer.
Volgens mij had Max zijn laatste ronde op softs in Q2 kunnen liften, zodat ie op geel kan starten. Hij reed hem bewust binnen op rood.Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:43:
Alleen had die gele band een flinke flatspotpietr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:54:
[...]
Volgens mij had Max zijn laatste ronde op softs in Q2 kunnen liften, zodat ie op geel kan starten. Hij reed hem bewust binnen op rood.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ja maar je opmerking na zo’n quali in zo’n seizoen is een beetje duf… Maar goed, geniet van je zaterdagDennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:47:
[...]
Helaas gebeurt dat niet alleen bij voetballers
Maar wordt het een 2stopper of kan een 1 stopper?YakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:53:
RB zal een rood/geel/rood of rood/wit/rood doen gok ik.
Weet niet hoeveel ronden Max op die 2e gele set had gedaan?
Max heeft een flat spot op een setje geel. Geen idee wat dat betekent of wat de stats zijn voor zijn gehele set gele banden.
Het kan altijd nog net eventjes schelen als er geen recht stuk is. anders wordt dat ophouden lastig ja. en dat is maar goed ookHippocampus schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:52:
[...]
Is het je opgevallen dat het Bottas enkel tijdens een safetycar lukt om Max op te houden![]()
Maar ja, die tactiek is wellicht aanwezig. Ze hebben zijn positie toch niet meer nodig voor het WDC of WCC.
Volgens hemzelf omdat hij die set geel verpest had met die lock-up.pietr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:54:
[...]
Volgens mij had Max zijn laatste ronde op softs in Q2 kunnen liften, zodat ie op geel kan starten. Hij reed hem bewust binnen op rood.
Ik ga er vanuit dat er in de strategiekamers gezien is dat starten op rood een betere kans op racewin gaat bieden (ongeacht of pole of p2 zou worden) bij de start voor blijven of raken isn hier goud waard.pietr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:54:
[...]
Wat een verrassing! Normaal gesproken kijk ik de race terug omdat ik geen zin heb ze met kids erbij te kijken, maar morgen gaat toch maar live de tv aan, hopelijk deze keer meteen een goede start.
Wasp schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:35:
[...]
Parc fermé wordt daarmee gebroken toch? Dus pit lane start.
Daar hebben we het net over gehad, daar hebben we het vaker over gehad, dit mag gewoon. Als Hamilton nu een nieuwe ICE wil pakken kost hem dat slechts vijf plekken op de grid en verder niks. Hell, ik weet het artikel ondertussen uit m'n hoofd, 34.2 uit de Sporting Regulations.Ryur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:35:
[...]
Nee, je mag niet meer wisselen.
Of als je wel wisselt: Pitlane start
Parc Ferme regels
Vanaf Q1 mag je NIKS meer aan de auto veranderen (of het moet EXACT dezelfde specificatie zijn als je wilt vervangen, zoals bijvoorbeeld voorvleugel). Maar motor veranderen is pitlane start.
Dat staat niet in de regels, anders mag je het aanwijzen. Zoals ik een uur geleden ook heb gezegd, er is een aantal precedenten waarvan de recentste Bottas in Rusland was die onder parc fermé allerlei nieuwe motoronderdelen pakte voor volgens mij 15 plekken gridstraf. Hij had echt nog wel een oudere motor in de pool waarmee veilig gereden kon worden. Bottas heeft gewoon de volledige Q3 gereden zonder problemen (alleen met een slecht resultaat) dus die motor was nog prima.RocketKoen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
[...]
Dat mag alleen als je kan aantonen dat de huidige motor niet veilig is om mee te rijden. Anders is het een pitlane start.
En de nieuwe motor moet vervolgens precies dezelfde afstelling hebben als die er uit gaat. Anders is het volgens mij zelfs een DQ nu. Er kan dus absoluut niet "ff" een raketmotor in.
Niks veiligheid/schade dus.Bottas, who qualified in seventh [..] Mercedes have decided to take on a new Internal Combustion Engine, Turbocharger and MGU-H on Bottas' W12. "We are taking the tactical opportunity to put another power unit in the pool with Bottas" said Mercedes.
Ook is het volgens mijn interpretatie van de regels niet mogelijk dat er een "raketmotor" is, ook niet dat die van Hamilton in een andere stand staat, en lijkt het mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat er verschillende mappings zijn qua slijtage, dus zal een nieuwe motor gewoon sneller zijn met dezelfde mapping omdat er minder slijtage heeft plaatsgevonden. En dan is de nieuwe motor dus gewoon identiek (want slijtage valt niet onder de bepaling van "identiek") en mag dus zonder pitlane start gewisseld worden.
[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 11-12-2021 16:02 ]
hij heeft nog 1 set nieuwe gele banden. + 2 sets hard nieuw + 1 set rood nieuw (dacht ik)Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:55:
[...]
Maar wordt het een 2stopper of kan een 1 stopper?
Max heeft een flat spot op een setje geel. Geen idee wat dat betekent of wat de stats zijn voor zijn gehele set gele banden.
Krijgt hij daar dan geen nieuw setje voor...?Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:55:
[...]
Volgens hemzelf omdat hij die set geel verpest had met die lock-up.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De flat spot band wordt vervangen.Fiber schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:58:
[...]
Krijgt hij daar dan geen nieuw setje voor...?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens mij mag je, als je kan aantonen dat de band een gevaar is een vervangende band vragen bij Pirelli, of die nieuw is, of dat ie uit de pool van gebruikte banden komt weet ik echter niet.Fiber schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:58:
[...]
Krijgt hij daar dan geen nieuw setje voor...?
Ik kan me voorstellen dat als je niet 100% zeker bent dat je dat gevaar kan aantonen dat je dan toch liever op safe speelt in ieder geval.
De band wordt dan vervangen door eentje met vergelijkbare slijtage, dus niet 100% nieuw.Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:00:
[...]
Volgens mij mag je, als je kan aantonen dat de band een gevaar is een vervangende band vragen bij Pirelli, of die nieuw is, of dat ie uit de pool van gebruikte banden komt weet ik echter niet.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
2 rondjes oud dus. Lijkt nog niet eens op een heel beroerde optie.g0tanks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:01:
[...]
De band wordt dan vervangen door eentje met vergelijkbare slijtage, dus niet 100% nieuw.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Hij had nog een nieuw setje mediums toch? Dus heel veel boeit het niet zou je zeggen.AtlAntA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:03:
[...]
2 rondjes oud dus. Lijkt nog niet eens op een heel beroerde optie.
hoe komen ze in vredesnaam aan bandjes die 2 ronden oud zijn..... Vind het maar vaagAtlAntA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:03:
[...]
2 rondjes oud dus. Lijkt nog niet eens op een heel beroerde optie.
Volgen mij geen nieuwe set geel meer, in ieder geval dacht ik tijdens de quali, na het moment met Max waar hij zijn gele set flatspot, een graphic te zien waarbij ze lieten zien dat Max nieuw nog 2x hard had en 3x rood volgens mij op dat moment en Lewis nog 2x rood, 1x med en 2x hard uit mijn hoofd.nachtnet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:57:
[...]
hij heeft nog 1 set nieuwe gele banden. + 2 sets hard nieuw + 1 set rood nieuw (dacht ik)
hij had helemaal geen nieuwe setje meer leek het op het overzicht,Viswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:04:
[...]
Hij had nog een nieuw setje mediums toch? Dus heel veel boeit het niet zou je zeggen.
Bottas zijn motor was stuk. Een onderdeel dat aantoonbaar kapot is mag je vervangen onder parc fermé. Als hij die oude motor erin had geschroefd had hij zelfs 0 plaatsen gridstraf gehad. Dus die 15 plaatsen was vanwege het motor regelement. Maar de motor van Lewis werkt nog.DataGhost schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:57:
Dat staat niet in de regels, anders mag je het aanwijzen. Zoals ik een uur geleden ook heb gezegd, er is een aantal precedenten waarvan de recentste Bottas in Rusland was die onder parc fermé allerlei nieuwe motoronderdelen pakte voor volgens mij 15 plekken gridstraf. Hij had echt nog wel een oudere motor in de pool waarmee veilig gereden kon worden.
De beschikbare motorstanden zijn voor iedere motor van hetzelfde merk gelijk. Maar je mag niet meer van motorstand veranderen. En de meest agressieve motorstanden kun je alleen gebruiken bij motoren met maar weinig slijtage. Anders krijg je misfires en gaan ze BOEM. Naarmate er meer kilometers/slijtage op een blok zit moeten ze dus met een minder agressieve motorstand rijden.Ook is het volgens mijn interpretatie van de regels niet mogelijk dat er een "raketmotor" is, ook niet dat die van Hamilton in een andere stand staat, en lijkt het mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat er verschillende mappings zijn qua slijtage, dus zal een nieuwe motor gewoon sneller zijn met dezelfde mapping omdat er minder slijtage heeft plaatsgevonden. En dan is de nieuwe motor dus gewoon identiek (want slijtage valt niet onder de bepaling van "identiek") en mag dus zonder pitlane start gewisseld worden.
Als je nu dus een nieuwe motor erin stopt moet je met de motorstand rijden waarop je vandaag de oude motor had ingesteld. En die motor van vandaag kon niet net zo agressief staan afgesteld als je met een nieuwe motor zou kunnen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Asked Alonso in the pen what he made of Verstappen's pole lap: "Unbelievable. Honestly unbelievable. He's outstanding" #F1 #AbuDhabiGP
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 11 december 2021
RB stuurt Albon 2 rondjes de baan op met een nieuwe set vanavond.bvbal79 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:04:
[...]
hoe komen ze in vredesnaam aan bandjes die 2 ronden oud zijn..... Vind het maar vaag
Ik zie straks wel de pirelli tweet verschijnen met de setjes voor de zondag.Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:05:
[...]
Volgen mij geen nieuwe set geel meer, in ieder geval dacht ik tijdens de quali, na het moment met Max waar hij zijn gele set flatspot, een graphic te zien waarbij ze lieten zien dat Max nieuw nog 2x hard had en 3x rood volgens mij op dat moment en Lewis nog 2x rood, 1x med en 2x hard uit mijn hoofd.
met welke auto dan? die staan in PFViswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:07:
[...]
RB stuurt Albon 2 rondjes de baan op met een nieuwe set vanavond.
Kan je dat ergens mee onderbouwen, of verzin je dat gewoon? Ik heb mijn post nog aangepast met een quote van Mercedes zelf, maar dat heb je denk ik nog niet gezien. Kan je ook de voorwaarde "aantoonbaar kapot" quoten uit de Sporting Regulations?RocketKoen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:05:
[...]
Bottas zijn motor was stuk. Een onderdeel dat aantoonbaar kapot is mag je vervangen onder parc fermé. Als hij die oude motor erin had geschroefd had hij zelfs 0 plaatsen gridstraf gehad. Dus die 15 plaatsen was vanwege het motor regelement. Maar de motor van Lewis werkt nog.
Dit is nog steeds heel onwaarschijnlijk aangezien volgens een paar huidige F1 engineers en wat gelekte quotes uit het relevante TD blijkt dat het de bedoeling is dat alle motoren van dezelfde fabrikant in dezelfde stand draaien en dat is toch lastig zolang niet alle motoren op hetzelfde moment gewisseld zijn. Dat sluit ook het hebben van slijtage-afhankelijke standen uit. De motor zal gewoon minder gaan presteren, net zoals bij normale auto's het geval is. Dus een nieuwe motor kan op dezelfde stand veel harder.De beschikbare motorstanden zijn voor iedere motor van hetzelfde merk gelijk. Maar je mag niet meer van motorstand veranderen. En de meest agressieve motorstanden kun je alleen gebruiken bij motoren met maar weinig slijtage. Anders krijg je misfires en gaan ze BOEM. Naarmate er meer kilometers/slijtage op een blok zit moeten ze dus met een minder agressieve motorstand rijden.
Als je nu dus een nieuwe motor erin stopt moet je met de motorstand rijden waarop je vandaag de oude motor had ingesteld. En die motor van vandaag kon niet net zo agressief staan afgesteld als je met een nieuwe motor zou kunnen.
[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 11-12-2021 16:14 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |