[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.813 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viswinkel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 22:21
sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
Het valt mij trouwens nu pas op dat ze dat stomme plexiglas schermpje tussen Robert en Rob hebben weggehaald. Die lui gaan zoveel met elkaar om dat dat ding sowieso geen nu had. Maar dat even terzijde.

Ik hoop dat we morgen een legendarische race gaan zien. De spanning is voor een gedeelte weg bij mij... :P
Weggehaald toen het hele anderhalvemeter verhaal niet meer gold.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Martin0 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:28:
[...]

Als dit nog steeds dezelfde motor is als die in Turkije erin gezet is dan gaat deze al 7 races mee geloof ik.
Het is indrukwekkend dat ze dit uit een motor te halen.
Sochi en ja, die Honda's zijn serieus betrouwbaar. Daarom is het verlies van de bijna nieuwe, tweede PU's voor zowel Perez als Verstappen in respectievelijk Silverstone en Hongarije ook zo zuur. Ze hadden het enige team kunnen zijn dat het werkelijk met drie PU's had kunnen halen in een seizoen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:58
Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
[...]

Q3 wel. Gebruikte kleur banden voor je snelste tijd in Q2 bepaald op welke banden je moet starten.
Ah dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Viswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
[...]

Vorige week stond hij er nog. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viswinkel
sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:32:
[...]

Vorige week stond hij er nog. ;)
Oh echt. Dan heb ik het verkeerd gezien. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Viswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
[...]

vorige week was dat scherm er wel toch, of misschien ben ik gek geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:31:
[...]

Sochi en ja, die Honda's zijn serieus betrouwbaar. Daarom is het verlies van de bijna nieuwe, tweede PU's voor zowel Perez als Verstappen in respectievelijk Silverstone en Hongarije ook zo zuur. Ze hadden het enige team kunnen zijn dat het werkelijk met drie PU's had kunnen halen in een seizoen. :)
Na 2022 een Red Bull Powertrain engine in de McLaren? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:33
Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:32:
[...]

vorige week was dat scherm er wel toch, of misschien ben ik gek geworden :D
Nouja, over je gekheid kan ik niet oordelen ;)
Maar ja, vorige week stond hij er nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4KJqL_wzfgimEeVwRnN1oUd2As=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNoM79L1hGH6gBUulcWwJaZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viswinkel
Letterlijk de set banden waarbij je in Q2 je beste tijd mee rijdt moet je gebruiken. Dus niet alleen de kleur. Echt dezelfde banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat wisselen van de motor van Lewis blijft me in de maag. Ja je kan dat doen en start je op plek 6 maar ook nog op geel.

De vraag is: brengt dat wat? Ja natuurlijk zie de tow van Perez naar Max. Dus een motor wisselen voor Lewis morgen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:10
Fantastisch teamwork van Perez en Max wat dat natuurlijk perfect Maximaliseert.

De uitgangspositie is fantastisch nu, laat het dan nu ook maar gewoon op de baan zien zonder al dat gezeik van de voorbije weken.

Persoonlijk ga ik iets relaxer de race in nu met deze quali uitslag plus Max op de softs. HET MOET GOEDKOMEN!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 14:20
Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:34:
Dat wisselen van de motor van Lewis blijft me in de maag. Ja je kan dat doen en start je op plek 6 maar ook nog op geel.

De vraag is: brengt dat wat? Ja natuurlijk zie de tow van Perez naar Max. Dus een motor wisselen voor Lewis morgen?
Parc fermé wordt daarmee gebroken toch? Dus pit lane start.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGVWjlfVgAE_00H?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:33

Nee, je mag niet meer wisselen.
Of als je wel wisselt: Pitlane start :)

Parc Ferme regels

Vanaf Q1 mag je NIKS meer aan de auto veranderen (of het moet EXACT dezelfde specificatie zijn als je wilt vervangen, zoals bijvoorbeeld voorvleugel). Maar motor veranderen is pitlane start.

[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 11-12-2021 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 12-09 11:23

Gaat niet gebeuren, overigens ook dan gaat hij naar plek 7 minimaal (2 + 5)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Maar als Mercedes een snellere motor in de pool had gehad dan had ie er nu gewoon ingezeten hoor.

En na Q3 een andere motor pakken is volgens mij niet zomaar 5 plekken maar een pitstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 12-09 11:23
Oof, letterlijk 1 bocht is Lewis sneller geweest.
Dit is toch wel een mentale tik hoor.

Twitch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Dan breekt Hamilton parc ferme en moet hij vanuit de pitstraat starten. Als ze dat wouden doen dan had dat na de tweede training gemoeten.

En laat nou net Red Bull daar de hele tijd bezig geweest zijn met de race setup. In geen enkele training leek het alsof ze bezig waren met de snelste ronde, waar Mercedes dat duidelijk wel was.

Tactisch gezien is Red Bull op dit moment goed bezig, maar goed we zijn er nog niet :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 17:29
Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:23:
Nu niet op zijn Nederlands choken morgen op de belangrijke momenten.
Ik denk dat Belgen daar een patent op hebben, iets met gouden generatie (voetbal) enzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42
Hmm.. Leclerc op rood achter Bottas. Dat wordt nog spannend

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 12:53
Martin0 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:35:
[...]

Gaat niet gebeuren, overigens ook dan gaat hij naar plek 7 minimaal (2 + 5)
Als ze Bottas voor het gemak dan ook nog een nieuwe motor geven, komt Hamilton op P6. Oh wacht, dan staat Bottas natuurlijk nog verderweg. Als hij daar niet al vanzelf naar toe afzakt door puur geluk. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
cy-gor25 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat Belgen daar een patent op hebben, iets met gouden generatie (voetbal) enzo.
Arjen Robben heeft daar patent op 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02

Dat mag alleen als je kan aantonen dat de huidige motor niet veilig is om mee te rijden. Anders is het een pitlane start.
En de nieuwe motor moet vervolgens precies dezelfde afstelling hebben als die er uit gaat. Anders is het volgens mij zelfs een DQ nu. Er kan dus absoluut niet "ff" een raketmotor in.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Volgens Bottas staan ze op de goede banden... Okay...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:33:
[...]

Na 2022 een Red Bull Powertrain engine in de McLaren? :P
Honda blijft ze bouwen in opdracht van RBR. Powertrains met circa 50 man van Mercedes zal beginnen aan de 2026 PU zonder MGU-H.

Maar ik denk dat Red Bull ze graag voor zichzelf houd. Want het is niet alleen die betrouwbaarheid, maar ze zijn ook zeer compact, lijken weinig koeling nodig te hebben en hebben zo weinig verval van vermogen over de levensduur. Het is geen kwalificatiemotor, maar voor de race is die geweldig. En dan komt er nog een forse update aan voor 2022. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viswinkel
Kenny_026 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
[...]

Arjen Robben heeft daar patent op 😊
Waarom doe je ons dit aan na zo'n mooi resultaat net?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
Volgens Bottas staan ze op de goede banden... Okay...
Dat vertrouwen zint me helemaaaal niet :X

We hebben al vaker gezien hoe dat kan lopen ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Valar schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:24:
Lijkt mij dat je met de tow eerder, en dus langer op de topsnelheid zit.
Exact. Deze turbo motoren gaan bovenin clippen, dan gaan ze geen streep harder meer, hoeveel tow je ze ook geeft. Dus Max zijn clipping point ligt met DRS rond 327/328kmh. Die van Mercedes op 322kmh. Op IEDERE straight won Max het van HAM qua topspeed! Dus het was zeker niet alleen de tow. Daarnaast was de tow pas op de 2e kortere straight en niet eens op de allerlangste straight. Dat had nog veel beter gekund. RB heeft met hun setup ultiem ingezet op een hoge topspeed om de raketmotor en zakkende achterkant te kunnen counteren en die bleef uit....

Nou komt het op de banden strategie aan. Maar Max wil te allen tijde de supermachtige undercut dus als eerste pitten, dan kun je net zo goed op rood starten. Bovendien zijn de temps lager dus idd beter voor softs! Dan kan Max eventueel nog naar geel gaan, Ham alleen rood of wit.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
[...]

Honda blijft ze bouwen in opdracht van RBR. Powertrains met circa 50 man van Mercedes zal beginnen aan de 2026 PU zonder MGU-H.

Maar ik denk dat Red Bull ze graag voor zichzelf houd. Want het is niet alleen die betrouwbaarheid, maar ze zijn ook zeer compact, lijken weinig koeling nodig te hebben en hebben zo weinig verval van vermogen over de levensduur. Het is geen kwalificatiemotor, maar voor de race is die geweldig. En dan komt er nog een forse update aan voor 2022. :)
Honda heeft in ieder geval een machtige motor uit de hoed getoverd. Wat dat betreft verdienen ze ook alle eer.

En je kunt best wel eens gelijk hebben maar er zullen toch ook centjes verdiend moeten worden door die divisie want er is flink wat geld in geïnvesteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
[...]

Heb je toevallig info over de 2022 motor?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pp4DfquE3dEvgj6DM1ATBfWoakA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5MipPIv8Ab7lrk8X031zEKE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
VTEC kicked in. :7
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2bgyi01xbx481.png

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGVVDG2XIAgM5Vy?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGVWuYkWUAEovjb?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGVXG0jWQAYt7Yl?format=jpg&name=large

[mbr] Dit even gefikst omdat het de UI sloopte :) [/]

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 11-12-2021 15:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55

Pierre

Van nature lui!

Eindelijk een normale reactie van Tom C op Ziggo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Wow, breaking news. Damon Hill bij SkyF1 die denkt dat Max morgen gaat winnen. :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Alfa Novanta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:39:
[...]

Exact. Deze turbo motoren gaan bovenin clippen, dan gaan ze geen streep harder meer, hoeveel tow je ze ook geeft. Dus Max zijn clipping point ligt met DRS rond 327/328kmh. Die van Mercedes op 322kmh. Op IEDERE straight won Max het van HAM qua topspeed! Dus het was zeker niet alleen de tow. Daarnaast was de tow pas op de 2e kortere straight en niet eens op de allerlangste straight. Dat had nog veel beter gekund. RB heeft met hun setup ultiem ingezet op een hoge topspeed om de raketmotor en zakkende achterkant te kunnen counteren en die bleef uit....

Nou komt het op de banden strategie aan. Maar Max wil te allen tijde de supermachtige undercut dus als eerste pitten, dan kun je net zo goed op rood starten. Bovendien zijn de temps lager dus idd beter voor softs! Dan kan Max eventueel nog naar geel gaan, Ham alleen rood of wit.
Ja dit lijkt me een heel sterke verdediging in geval dat lewis in drs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
meenkdrie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:36:
[...]

RBR lijkt volop voor de race te gaan, ik zie ze starten op rood en dan naar medium de race winnen.
1/2 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Formula one schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:40:
[...]

Heb je toevallig info over de 2022 motor?
Behalve dat Honda heeft aangegeven dat ze dit jaar door hebben ontwikkeld voor de 2022 PU niet. Er komt dus nog meer aan en Honda ontwikkelde de afgelopen jaren al zo enorm snel. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
StefanVerkerk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:41:
Wow, breaking news. Damon Hill bij SkyF1 die denkt dat Max morgen gaat winnen. :o :o :o
Noemen ze ook wel psychologische oorlogsvoering
Om de druk op te voeren bij RB

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:42:
[...]

Mwah, Nico Rosberg denkt Hamilton. ;) En de andere twee hielden de kaken op elkaar. 50/50 dus. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Kan prima zonder tabel, nu past het niet in het scherm. Of je moet wat meer tr toevoegen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:41:
Die probeert te jinxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:42:
[...]

En als hij voor HAM was dan zou hij een bias hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
tweakduke schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:42:
[...]

Kan prima zonder tabel, nu past het niet in het scherm. Of je moet wat meer tr toevoegen :)
Ja dacht probeer eens wat anders. Maar haal de tabel al weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Max geeft wel aan dat soft niet het plan was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

tweakduke schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:42:
[...]

Straf voor @Jasphur pushing the tracker off screen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:43:
Max zat ook flink te schelden op de radio. :P
Maar met Bottas op P6 maakt het waarschijnlijk minder uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

redfoxert schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:28:
[...]

En dan vlak voor het schot struikelen over een iets te hoge pol gras en zn enkelbanden scheurt
Tegen de teen van de keeper aanschieten….

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Netflix: Hamilton en Verstappen gingen letterlijk op de vuist

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de MER behoorlijk nerveus ogen in S3. Die setup zit niet helemaal lekker. Klaagde HAM ook niet over te hete remmen/banden in FP3? RBR heeft heel veel gereden in de FP op de gele en witte band. Hebben ze genoeg vertrouwen in Rood- Geel-eventueel rood voor de wedstrijd mbt bandendegradatie?

Grote cohones beslissing van RBR om op een totaal andere strategie te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:23:
Nu niet op zijn Nederlands choken morgen op de belangrijke momenten.
Het is geen voetballer joh _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:29
dglavimans schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:45:
[...]

Netflix Sky sport: Hamilton en Verstappen gingen letterlijk op de vuist
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:44:
[...]

Max zat ook flink te schelden op de radio. :P
Maar met Bottas op P6 maakt het waarschijnlijk minder uit. :)
Dat denk ik ook zeker.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MdB6hqTkbzj2TlG6oqHxdN4V90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPaAyp4K7h84LksXBk5VsPzi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
D-Ed schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:46:
[...]

en 50% belg dus dat scheelt ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop dat ik een beetje slaap vannacht….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
D-Ed schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:46:
[...]

Helaas gebeurt dat niet alleen bij voetballers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Mercedes zal bottas weer lang laten doorrijden op de mediums. Dan kan hij Max "mooi" een rondje ophouden na zijn bandenwissel. Komt die 5e plek niet heel gek uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chefbierrr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:47:
[...]

Want de Belgen hebben meer (EK’s en) WK’s gewonnen met voetbal :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Eigenlijk is dit ook wel indrukwekkend. De Mercedes was vaak de betere auto in kwalificatie en Verstappen heeft het bijvoorbeeld in Imola en Saudi-Arabië ook nog laten liggen en had enorme pech in Monaco, en toch 10 poles. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
YakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:48:
[...]

Want de Belgen hebben meer (EK’s en) WK’s gewonnen met voetbal :+
WK's zal elkaar niets schelen verwacht ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Morgen wordt het episch, net het Songfestival met Arcade.

Maar de banden, de banden.
Bij start volle tank en dus hogere degradatie. Dus je zult een undercut moeten doen tov geel. Maar dan moet je de race langer uitzingen. Dus naar hard?

Maar als je op geel start en je bent niet vooraan dan ben je dus gedoemd om langer door te gaan om dan naar rood te gaan. Tenzij je ook naar hard gaat..

Wat is de banden degradatie / pirelli info betreffende strategy?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:50:
[...]

WK's zal elkaar niets schelen verwacht ik ;)
NL heeft genoeg 2e plaatsen om met de F1 regels boven België te eindigen :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
YakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:51:
[...]

NL heeft genoeg 2e plaatsen om met de F1 regels boven België te eindigen :)
Dat dan weer wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

AMD1800 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:48:
Mercedes zal bottas weer lang laten doorrijden op de mediums. Dan kan hij Max "mooi" een rondje ophouden na zijn bandenwissel. Komt die 5e plek niet heel gek uit denk ik.
Is het je opgevallen dat het Bottas enkel tijdens een safetycar lukt om Max op te houden ;)
Maar ja, die tactiek is wellicht aanwezig. Ze hebben zijn positie toch niet meer nodig voor het WDC of WCC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:50:
Morgen wordt het episch, net het Songfestival met Arcade.

Maar de banden, de banden.
Bij start volle tank en dus hogere degradatie. Dus je zult een undercut moeten doen tov geel. Maar dan moet je de race langer uitzingen. Dus naar hard?

Maar als je op geel start en je bent niet vooraan dan ben je dus gedoemd om langer door te gaan om dan naar rood te gaan. Tenzij je ook naar hard gaat..

Wat is de banden degradatie / pirelli info betreffende strategy?
RB zal een rood/geel/rood of rood/wit/rood doen gok ik.
Weet niet hoeveel ronden Max op die 2e gele set had gedaan?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Chefbierrr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:47:
[...]

ek dit jaar niet gezien? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zeg...

*O* oOo :)F :)B :Y d:)b

Tot morgen allen!

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52
Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:43:
Volgens mij had Max zijn laatste ronde op softs in Q2 kunnen liften, zodat ie op geel kan starten. Hij reed hem bewust binnen op rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
pietr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:54:
[...]

Volgens mij had Max zijn laatste ronde op softs in Q2 kunnen liften, zodat ie op geel kan starten. Hij reed hem bewust binnen op rood.
Alleen had die gele band een flinke flatspot

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:47:
[...]

Helaas gebeurt dat niet alleen bij voetballers :(
Ja maar je opmerking na zo’n quali in zo’n seizoen is een beetje duf… Maar goed, geniet van je zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:53:
RB zal een rood/geel/rood of rood/wit/rood doen gok ik.
Weet niet hoeveel ronden Max op die 2e gele set had gedaan?
Maar wordt het een 2stopper of kan een 1 stopper?
Max heeft een flat spot op een setje geel. Geen idee wat dat betekent of wat de stats zijn voor zijn gehele set gele banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hippocampus schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:52:
[...]

Is het je opgevallen dat het Bottas enkel tijdens een safetycar lukt om Max op te houden ;)
Maar ja, die tactiek is wellicht aanwezig. Ze hebben zijn positie toch niet meer nodig voor het WDC of WCC.
Het kan altijd nog net eventjes schelen als er geen recht stuk is. anders wordt dat ophouden lastig ja. en dat is maar goed ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Volgens hemzelf omdat hij die set geel verpest had met die lock-up.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
[...]

Ik ga er vanuit dat er in de strategiekamers gezien is dat starten op rood een betere kans op racewin gaat bieden (ongeacht of pole of p2 zou worden) bij de start voor blijven of raken isn hier goud waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:06
Wat een verrassing! Normaal gesproken kijk ik de race terug omdat ik geen zin heb ze met kids erbij te kijken, maar morgen gaat toch maar live de tv aan, hopelijk deze keer meteen een goede start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Wasp schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:35:
[...]

Parc fermé wordt daarmee gebroken toch? Dus pit lane start.
Ryur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:35:
[...]

Nee, je mag niet meer wisselen.
Of als je wel wisselt: Pitlane start :)

Parc Ferme regels

Vanaf Q1 mag je NIKS meer aan de auto veranderen (of het moet EXACT dezelfde specificatie zijn als je wilt vervangen, zoals bijvoorbeeld voorvleugel). Maar motor veranderen is pitlane start.
Daar hebben we het net over gehad, daar hebben we het vaker over gehad, dit mag gewoon. Als Hamilton nu een nieuwe ICE wil pakken kost hem dat slechts vijf plekken op de grid en verder niks. Hell, ik weet het artikel ondertussen uit m'n hoofd, 34.2 uit de Sporting Regulations.
RocketKoen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
[...]

Dat mag alleen als je kan aantonen dat de huidige motor niet veilig is om mee te rijden. Anders is het een pitlane start.
En de nieuwe motor moet vervolgens precies dezelfde afstelling hebben als die er uit gaat. Anders is het volgens mij zelfs een DQ nu. Er kan dus absoluut niet "ff" een raketmotor in.
Dat staat niet in de regels, anders mag je het aanwijzen. Zoals ik een uur geleden ook heb gezegd, er is een aantal precedenten waarvan de recentste Bottas in Rusland was die onder parc fermé allerlei nieuwe motoronderdelen pakte voor volgens mij 15 plekken gridstraf. Hij had echt nog wel een oudere motor in de pool waarmee veilig gereden kon worden. Bottas heeft gewoon de volledige Q3 gereden zonder problemen (alleen met een slecht resultaat) dus die motor was nog prima.
Bottas, who qualified in seventh [..] Mercedes have decided to take on a new Internal Combustion Engine, Turbocharger and MGU-H on Bottas' W12. "We are taking the tactical opportunity to put another power unit in the pool with Bottas" said Mercedes.
Niks veiligheid/schade dus.

Ook is het volgens mijn interpretatie van de regels niet mogelijk dat er een "raketmotor" is, ook niet dat die van Hamilton in een andere stand staat, en lijkt het mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat er verschillende mappings zijn qua slijtage, dus zal een nieuwe motor gewoon sneller zijn met dezelfde mapping omdat er minder slijtage heeft plaatsgevonden. En dan is de nieuwe motor dus gewoon identiek (want slijtage valt niet onder de bepaling van "identiek") en mag dus zonder pitlane start gewisseld worden.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 11-12-2021 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnp9CY-RHyNbvaPqQLDQw387D1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MuWcyZ9T3y3H1V6HJ3HUjbX8.png?f=fotoalbum_large

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Chevy454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:55:
[...]

Maar wordt het een 2stopper of kan een 1 stopper?
Max heeft een flat spot op een setje geel. Geen idee wat dat betekent of wat de stats zijn voor zijn gehele set gele banden.
hij heeft nog 1 set nieuwe gele banden. + 2 sets hard nieuw + 1 set rood nieuw (dacht ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:31

Fiber

Beaches are for storming.

Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:55:
[...]

Volgens hemzelf omdat hij die set geel verpest had met die lock-up.
Krijgt hij daar dan geen nieuw setje voor...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55

Pierre

Van nature lui!

Fiber schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:58:
[...]

De flat spot band wordt vervangen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Fiber schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:58:
[...]

Volgens mij mag je, als je kan aantonen dat de band een gevaar is een vervangende band vragen bij Pirelli, of die nieuw is, of dat ie uit de pool van gebruikte banden komt weet ik echter niet.

Ik kan me voorstellen dat als je niet 100% zeker bent dat je dat gevaar kan aantonen dat je dan toch liever op safe speelt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:40

g0tanks

Moderator CSA
Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:00:
[...]

Volgens mij mag je, als je kan aantonen dat de band een gevaar is een vervangende band vragen bij Pirelli, of die nieuw is, of dat ie uit de pool van gebruikte banden komt weet ik echter niet.
De band wordt dan vervangen door eentje met vergelijkbare slijtage, dus niet 100% nieuw.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 21:11
g0tanks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:01:
[...]

De band wordt dan vervangen door eentje met vergelijkbare slijtage, dus niet 100% nieuw.
2 rondjes oud dus. Lijkt nog niet eens op een heel beroerde optie.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viswinkel
AtlAntA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:03:
[...]

Hij had nog een nieuw setje mediums toch? Dus heel veel boeit het niet zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
AtlAntA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:03:
[...]

hoe komen ze in vredesnaam aan bandjes die 2 ronden oud zijn..... Vind het maar vaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
nachtnet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:57:
[...]

hij heeft nog 1 set nieuwe gele banden. + 2 sets hard nieuw + 1 set rood nieuw (dacht ik)
Volgen mij geen nieuwe set geel meer, in ieder geval dacht ik tijdens de quali, na het moment met Max waar hij zijn gele set flatspot, een graphic te zien waarbij ze lieten zien dat Max nieuw nog 2x hard had en 3x rood volgens mij op dat moment en Lewis nog 2x rood, 1x med en 2x hard uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Viswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:04:
[...]

Hij had nog een nieuw setje mediums toch? Dus heel veel boeit het niet zou je zeggen.
hij had helemaal geen nieuwe setje meer leek het op het overzicht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
DataGhost schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:57:
Dat staat niet in de regels, anders mag je het aanwijzen. Zoals ik een uur geleden ook heb gezegd, er is een aantal precedenten waarvan de recentste Bottas in Rusland was die onder parc fermé allerlei nieuwe motoronderdelen pakte voor volgens mij 15 plekken gridstraf. Hij had echt nog wel een oudere motor in de pool waarmee veilig gereden kon worden.
Bottas zijn motor was stuk. Een onderdeel dat aantoonbaar kapot is mag je vervangen onder parc fermé. Als hij die oude motor erin had geschroefd had hij zelfs 0 plaatsen gridstraf gehad. Dus die 15 plaatsen was vanwege het motor regelement. Maar de motor van Lewis werkt nog.
Ook is het volgens mijn interpretatie van de regels niet mogelijk dat er een "raketmotor" is, ook niet dat die van Hamilton in een andere stand staat, en lijkt het mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat er verschillende mappings zijn qua slijtage, dus zal een nieuwe motor gewoon sneller zijn met dezelfde mapping omdat er minder slijtage heeft plaatsgevonden. En dan is de nieuwe motor dus gewoon identiek (want slijtage valt niet onder de bepaling van "identiek") en mag dus zonder pitlane start gewisseld worden.
De beschikbare motorstanden zijn voor iedere motor van hetzelfde merk gelijk. Maar je mag niet meer van motorstand veranderen. En de meest agressieve motorstanden kun je alleen gebruiken bij motoren met maar weinig slijtage. Anders krijg je misfires en gaan ze BOEM. Naarmate er meer kilometers/slijtage op een blok zit moeten ze dus met een minder agressieve motorstand rijden.

Als je nu dus een nieuwe motor erin stopt moet je met de motorstand rijden waarop je vandaag de oude motor had ingesteld. En die motor van vandaag kon niet net zo agressief staan afgesteld als je met een nieuwe motor zou kunnen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viswinkel
bvbal79 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:04:
[...]

hoe komen ze in vredesnaam aan bandjes die 2 ronden oud zijn..... Vind het maar vaag
RB stuurt Albon 2 rondjes de baan op met een nieuwe set vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Dennism schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:05:
[...]

Volgen mij geen nieuwe set geel meer, in ieder geval dacht ik tijdens de quali, na het moment met Max waar hij zijn gele set flatspot, een graphic te zien waarbij ze lieten zien dat Max nieuw nog 2x hard had en 3x rood volgens mij op dat moment en Lewis nog 2x rood, 1x med en 2x hard uit mijn hoofd.
Ik zie straks wel de pirelli tweet verschijnen met de setjes voor de zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Viswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:07:
[...]

RB stuurt Albon 2 rondjes de baan op met een nieuwe set vanavond.
met welke auto dan? die staan in PF

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
bvbal79 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:10:
[...]

met welke auto dan? die staan in PF
Onder de safetycar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

RocketKoen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:05:
[...]
Bottas zijn motor was stuk. Een onderdeel dat aantoonbaar kapot is mag je vervangen onder parc fermé. Als hij die oude motor erin had geschroefd had hij zelfs 0 plaatsen gridstraf gehad. Dus die 15 plaatsen was vanwege het motor regelement. Maar de motor van Lewis werkt nog.
Kan je dat ergens mee onderbouwen, of verzin je dat gewoon? Ik heb mijn post nog aangepast met een quote van Mercedes zelf, maar dat heb je denk ik nog niet gezien. Kan je ook de voorwaarde "aantoonbaar kapot" quoten uit de Sporting Regulations?
De beschikbare motorstanden zijn voor iedere motor van hetzelfde merk gelijk. Maar je mag niet meer van motorstand veranderen. En de meest agressieve motorstanden kun je alleen gebruiken bij motoren met maar weinig slijtage. Anders krijg je misfires en gaan ze BOEM. Naarmate er meer kilometers/slijtage op een blok zit moeten ze dus met een minder agressieve motorstand rijden.

Als je nu dus een nieuwe motor erin stopt moet je met de motorstand rijden waarop je vandaag de oude motor had ingesteld. En die motor van vandaag kon niet net zo agressief staan afgesteld als je met een nieuwe motor zou kunnen.
Dit is nog steeds heel onwaarschijnlijk aangezien volgens een paar huidige F1 engineers en wat gelekte quotes uit het relevante TD blijkt dat het de bedoeling is dat alle motoren van dezelfde fabrikant in dezelfde stand draaien en dat is toch lastig zolang niet alle motoren op hetzelfde moment gewisseld zijn. Dat sluit ook het hebben van slijtage-afhankelijke standen uit. De motor zal gewoon minder gaan presteren, net zoals bij normale auto's het geval is. Dus een nieuwe motor kan op dezelfde stand veel harder.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 11-12-2021 16:14 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord