Dan moet je wel vooraan rijden met soft na de eerste ronde, anders is het bij voorbaat kansloos
En hoe zie jij perez überhaupt voor Lewis komen dan?Bjorn180179 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:44:
Kan Perez mooi Hamilton ophouden zodat Max weg kan rijden.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Max op rood morgen, ik zie het somber in.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Pardon?
VER
PER
HAM
Nu nog een herhaling voor Q3
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 11-12-2021 14:47 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Tja Perez moest en Verstappen ook na die flat spot.
Je gaat dus een aanvallende strategie krijgen van RBR morgen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Strategisch snap ik echt nooit welke kronkel bij Red Bull de tactiek bepaald...
Max op een 2-stopper voor de race met de gok op een safety car… als Perez die nu precies op het juiste moment timed….?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja maar hij gaat nooit voor Hamilton komen in Q3.Bjorn180179 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:44:
Niet pitten.VidaR-9 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
[...]
En hoe zie jij perez überhaupt voor Lewis komen dan?
Vettel is kwoad. Pechvogel deze kwalificatie (wederom).
We moeten nog een sessie heBjorn180179 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:44:
Ze hebben ietsjes meer info dan wijcomputerjunky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 11-12-2021 14:46 ]
Dat is sowieso hun enige kans, anders wordt het 'gewoon' P2DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Max moet wel op softs starten omdat zijn gele band een flat spot heeft... Als Hamilton dan kan bijblijven of zelfs voorblijven dan zie ik het echt somber in...
Ja, en? Soft geeft een kans op een betere start om P1 te pakken morgen. Je moet wel een andere strategie dan je tegenstander kiezen om een kans te hebben morgen. Start je beiden op geel dan veranderd er natuurlijk niks...groggy schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
[...]
Welk gat de kans dat ham zometeen op rood classificeert op 1 is groot.
"When you grow up your heart dies"
Wat een zooitje
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Overigens wel veel op soft dat laatste rondje. Misschien dan toch stille hoop dat er bij de start straks meer voorbij HAM en BOT kunnen komen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hebben ze veel keuze dan? Als je hetzelfde doet als Mercedes weet je zeker dat het P2 wordt.computerjunky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
- DaniëlWW2
- Niet online
Alonso.

[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 14:50 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Weinig degradatie hier dus langer op rood en hopelijk wegrijden en dan langer op wit 🤷🏽♂️computerjunky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
Na de start en de 1e paar rondes zorgen dat je op 1 ligt. Als ze dan pitten is de kans groot dat Mercedes covert.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Of het helemaal door de samenloop van de omstandigheden zo moet zijn, daar twijfel ik nog steeds aan. Feit is dat de aanval in dit geval beter is dan de verdediging. Het is immers een enorme gok of je op pole kan starten, het verschil is zo klein.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
Prima.
Op gelijke banden was t een gespeeld spel. Nu is er een kans. Heeft echt niks met die flatspot te maken, dit was de bedoeling.
Op gelijke banden was t een gespeeld spel. Nu is er een kans. Heeft echt niks met die flatspot te maken, dit was de bedoeling.
De tactiek werd nu bepaald door de fout van Verstappen...computerjunky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
simpele dit... Max gaat voor plek 1 of 2 en morgen op rood alles of niets in bocht 1
P2 en dan met de start ervoorbij en wegrijden 10 rondes lang en dan pittenJackson6 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:46:
[...]
Ja maar hij gaat nooit voor Hamilton komen in Q3.
Mjah, ik snap het ook niet echt... Als je eerder moet stoppen nu, kom je achter Bottas terecht, en dan laten ze die lekker lang buiten hangen....spartacusNLD schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:44:
Dit is niet slim denk ik...
Nu is Max daar in het verleden wel al een paar keer vlot voorbij gegaan, maar toch.
Niet onlogisch. met minder downforce ga je sneller door je banden heen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
Dan kan je beter voor een agressieve 2-stopper strategie gaan.
Tja of dit nou zo handig is...
Het had op mediums toch ook wel te doen moeten zijn.
Bij Perez snap ik dat wel, die zou er zo buiten kunnen vallen anders.
Het had op mediums toch ook wel te doen moeten zijn.
Bij Perez snap ik dat wel, die zou er zo buiten kunnen vallen anders.
De info nu os dat ze of een lange rode run moeten doen wat historisch tijd kost of wen lange rit pp wit wat ook tijd kost en dat terwijl hij gewoon op geel had kunnen starten als hij gas los had gelaten.Vos schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:46:
[...]
Ze hebben ietsjes meer info dan wijMet kopiëren gaan ze niet winnen imo.
Nee hij had al een snelle ronde. Q3 haalde hij toch wel.NiaX schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:47:
[...]
De tactiek werd nu bepaald door de fout van Verstappen...
Nee hoor. Flat spot is nieuwe band.NiaX schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:47:
[...]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ja, en zoals Vettel zei: iedere keer weer.Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:47:
Wat een zooitje
Hij is zo fatsoenlijk om niet in te halen maar ze komen hem links en rechts voorbij gestoken alsof de laatste de afwas moet doen.
Het schijnt dat je een nieuw band krijgt als je een flat spot hebt. Had dan dus niet gehoeven.talkatoo schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:46:
Max moet wel op softs starten omdat zijn gele band een flat spot heeft... Als Hamilton dan kan bijblijven of zelfs voorblijven dan zie ik het echt somber in...
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Inderdaad bewuste keuze voor rood, geel was ook gewoon nog mogelijkcomputerjunky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:48:
[...]
De info nu os dat ze of een lange rode run moeten doen wat historisch tijd kost of wen lange rit pp wit wat ook tijd kost en dat terwijl hij gewoon op geel had kunnen starten als hij gas los had gelaten.
Daarom ga ik er vanuit dat dit een bewuste keuze is.computerjunky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:48:
[...]
De info nu os dat ze of een lange rode run moeten doen wat historisch tijd kost of wen lange rit pp wit wat ook tijd kost en dat terwijl hij gewoon op geel had kunnen starten als hij gas los had gelaten.
Ik vraag me wel af of het een keuze is of een moetje voor beide heren. Max had volgens mij immers geen geel meer liggen na die flatspot en Perez stond er op geel niet goed voor, waardoor ie misschien rood pakte om zeker te zijn.Illegal_Alien schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:45:
[...]
Ik vertrouw RBR meer dan alle Tweakers strategisten hiero.
Ik denk dat red bull ook wel in de aanval moet anders gaat Mercedes het te makkelijk krijgen.
Vroeg naar naar binnen lang door, 2 stopper , gokje safty car?
Alles ligt open, spanning stijgt nog meer
Topstrategie, bewust blokkeren en dan zogenaamd noodgedwongen op rood starten 😎
Hij kan zelf ook een minuut of twee eerder naar buiten he.Hippocampus schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:48:
[...]
Ja, en zoals Vettel zei: iedere keer weer.
Hij is zo fatsoenlijk om niet in te halen maar ze komen hem links en rechts voorbij gestoken alsof de laatste de afwas moet doen.
Tot nu toe heeft RBR het vaak bij het rechte eind met hun tactieken, dus ik vertrouw dat ze hier ook wel weten wat ze doen. Wordt wel zuur als ze nu geen P1 of P2 weten te pakken...
Uhm, nee?NiaX schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:47:
[...]
Wow, de race is zojuist begonnen. De implicaties voor de keuze voor rood is immens! Chrstian Horner geeft bij F1TV aan dat ze zich onzeker voelde over de track evolution.....BS!!!! immens. YESSSSSS
Ik hoor nu op de achtergrond " wat zullen we drinken" van Bots, een links anarchistisch lied met communistische achtergrond.....heerlijk omdat bij F1 in(!) in SA (!) te horen. Mijn dag is weer HELEMAAL goed hahahahaah!
Ik hoor nu op de achtergrond " wat zullen we drinken" van Bots, een links anarchistisch lied met communistische achtergrond.....heerlijk omdat bij F1 in(!) in SA (!) te horen. Mijn dag is weer HELEMAAL goed hahahahaah!
[ Voor 17% gewijzigd door wowly op 11-12-2021 14:51 ]
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
SC komt er wel, *kuch* AT *kuch*d-vine schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:49:
Ik denk dat red bull ook wel in de aanval moet anders gaat Mercedes het te makkelijk krijgen.
Volgens Horner waren ze 50/50 of ze Ver op geel of rood zouden starten, maar de flatspot forceerde de beslissing.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Van vergelijkbare leeftijd, en alleen als er daadwerkelijk een veiligheidsissue is, dus een flat spot is niet voldoende, moet wel een forse flat spot zijn voordat de veiligheid in het geding is.winwiz schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:49:
[...]
Het schijnt dat je een nieuw band krijgt als je een flat spot hebt. Had dan dus niet gehoeven.
Dat zegt Christian Horner nu dus net wel.
Plus dat ze vanwege track evolutie zeker wilden zijn dat ze veilig zaten en daarom Max nog een rondje lieten doen.Rannasha schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:50:
Volgens Horner waren ze 50/50 of ze Ver op geel of rood zouden starten, maar de flatspot forceerde de beslissing.
Tuurlijk. Maar dit is een mooi voorbeeld van 'nice guys finish last' op deze manier.MikeyMan schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:49:
[...]
Hij kan zelf ook een minuut of twee eerder naar buiten he.
Q3 let's go: nog 12 minuten nagelbijten. (Morgen 300KM.)
Max achter Per.. hopen dat ie een mooie tow krijgt.
Hamilton zal de binnenkant nu wel verdedigen. Maar stel dat Hamilton en bottas de eerste startrij zetten en bottas verdedigt op Hamilton, dan kan Verstappen er misschien langs. Dat hebben we eerder gezienbvbal79 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:47:
simpele dit... Max gaat voor plek 1 of 2 en morgen op rood alles of niets in bocht 1
Nu please het eerste rondje al goed, dat het niet op die laatste seconde aan moet komen.
En nu even stoppen met de wodka.wowly schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:49:
Wow, de race is zojuist begonnen. De implicaties voor de keuze voor rood is immens! Chrstian Horner geeft bij F1TV aan dat ze zich onzeker voelde over de track evolution.....BS!!!! immens. YESSSSSS
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Wat werd er tegen Perez gezegd?
Het wordt sowieso de 2e ronde pas beslist..Harrie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:52:
Nu please het eerste rondje al goed, dat het niet op die laatste seconde aan moet komen.
Ik heb Horner nog niet gehoord want ik kijk Ziggo... F1TV Pro slinger ik straks nog wel een keer aan.
Laat Max zijn ding doen. 🤔Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:52:
Wat werd er tegen Perez gezegd?
HAM en BOT op geel morgen naar plek 1 & 2 en MAX op rood heel rustig naar plek 3 rijden, zodat de gele banden lekker afkoelen, zoals HAM de vorige race deed
- tweakduke
Als ik het goed begrijp let Max catch up in S3.
Ja, als niemand hem even in de muur plant....Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:52:
[...]
Het wordt sowieso de 2e ronde pas beslist..
Hmm, starten op rood, met een extra stop (2x stoppen) (rood+geel+rood). Als Mercedes 1x stopt (geel+wit), dan zou 0,4s per rondje sneller al goed kunnen zijn. Verstappen reed met die longrun op rood 1s per rondje sneller dan Hamilton op geel.....
Ik zie kansen..
Ik zie kansen..
PSN-id: Chrasher
Ja dat was de tweede keer, die verstond ik wel haha. Maar de eerste radio call?
Tsja, al;s je hier nog niet exited van wordt weet ik het ook niet meer
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Lekkere tow voor max!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Strakke ronde voor Max. Goeie tow van PER.
Vind die opmerking “DRS wiss open!” altijd zo mooi. Kan dat ding ook half open dan?
Ben benieuwd nu hij start op softs. Hele seizoen bijna niet gezien.
Hoop op een 2-stopper morgen, meer actie, meer kans op fouten.
Hoop op een 2-stopper morgen, meer actie, meer kans op fouten.
EINDELIJK doet RB iets. Fuck hier heb ik het hele seizoen op gewacht..
I served in a company of heroes.
- DaniëlWW2
- Niet online
Perez krijgt de tow nu.

Verwijderd
Zit er een raket motor in de auto van Yuki? Wel tof om te zien dat hij wel de snelheid heeft na al die tegenslagen.
Toptijd van max dus! heerlijk
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
"Wait up for Checo. He's just starting his lap now."
Slim gedaan van RBR. Max wordt gecoached om ze samen die tow te laten hebben.
Slim gedaan van RBR. Max wordt gecoached om ze samen die tow te laten hebben.
Een halve seconde. What happened?
Flickr PSN ID= cheironnl
Da's een hele beste tow geweest dan.
PSN: xMaurice93
Tow Perezcheiron schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:55:
Een halve seconde. What happened?
Wooojoooo. Dat is een riante voorsprong
HAAAAA dit ziet er goed uit
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Kom op Max!
[ Voor 46% gewijzigd door BramViking op 11-12-2021 14:57 ]
Die tow....
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
- tweakduke
Nou dat rondje kon bijna niet beter voor Max op wat kleine puntjes. Ham had wat overstuur en geen tow dat tikt aan.
Gaat de trukendoos helemaal open bij RBR?
Wow wow. Dit zag niet iedereen aankomen. Halve seconde is flink.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |