Klopt ik loop een beetje achter inderdaadSniffels schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:15:
[...]
Kijk je via een vpn ofzo? volgens mij loopt je steam minimaal 5min achter
In de laatste race alleen al zat Hamilton tegen dubbel zo veel mensen aan als Max. Just saying. Hamilton is sluw en inderdaad handig in de pers. De pers waar hij ook wel een hééél luisterend oor heeft.chevsticks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:47:
[...]
Hamilton heeft inmiddels tig jaar meer ervaring, natuurlijk crashed hij nu minder vaak. Dus de laatste races met elkaar vergelijken is mijns inziens niet heel zinnig.
Vind wat dat betreft Hamilton dus ook een verstandigere racer op het moment. Beter durf ik niet te zeggen, maar verstandiger zeker wel. En dat levert hem nu toch de titel op, gok ik
een treffende spreuk
This crowd is amazing....pro_6or schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:17:
[...]
In de laatste race alleen al zat Hamilton tegen dubbel zo veel mensen aan als Max. Just saying. Hamilton is sluw en inderdaad handig in de pers. De pers waar hij ook wel een hééél luisterend oor heeft.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Bocht 14 gaat nog wel wat tranen opleveren en kan ook in Q een rol spelen als het wat rode / gele vlaggen oplevert.
Even wat luchtigs: hoop dat alfa tauri volgend jaar ook 18" witte velgen heeft.
Perez net zo snel als Max... Max gaat dus nog wel een klap sneller straks
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Krijg toch het gevoel dat Mercedes zich vol richt om die pole te pakken en Red Bull volledig op de race pace. Dat is uiteindelijk niet zo'n gekke strategie, je wil het in de race kunnen winnen.
Sheejzzz wat is het spannend, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat de winst op deze baan voor Lewis gaat zijn
Hoewel ik Max de betere rijder vind, Lewis heeft gewoon de snelste auto...
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
P-p-purple comboooo
Wat voor een run rijd Hamilton?
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 11-12-2021 11:22 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Giovinazzi knalt ook even de 5e tijd neer
Het zou toch wat zijn als die motor net iets te strak is afgesteld...Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:21:
P-p-purple comboooo
Wat een run rijd Hamilton?
Hamilton was gister sneller.Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:22:
[...]
Het zou toch wat zijn als die motor net iets te strak is afgesteld...
Soft Q denk ik.Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:21:
P-p-purple comboooo
Volgens mij pas je nu al geen wiskunde toe. Je kunt 150 races van een nu 24-jarige toch niet vergelijken met (en extrapoleren naar) 300 races van een nu 36-jarige? Als je ze op dit punt wilt vergelijken, neem dan ook andere factoren als rij-, race- en levenservaring mee. Vergelijk ze op 24-jarige leeftijd, of op dezelfde hoeveelheid F1-ervaring.MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:45:
[...]
Hoe dan? Hamilton heeft 8 of 9 aanrijdingen in 300 races. Verstappen heeft er evenveel in 150 races. Dat is dan toch gemiddeld 2x zo veel?
Ik wil best "geen wiskunde" doen maar (….)
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
De baan verbeterd en Hamilton staat op softs terwijl Verstappen nog steeds op dezelfde set mediums rijd.Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:21:
P-p-purple comboooo
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Klopt, maar dat was mijn punt niet
Dat verwacht ik inderdaad, om in elk geval voor VER te kunnen starten. Echter verwachten / weten ze waarschijnlijk ook dat de racepace van de MB dan nog steeds beter is dan de RB (verschil zal wel minder groot zijn)tweakduke schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:20:
Krijg toch het gevoel dat Mercedes zich vol richt om die pole te pakken en Red Bull volledig op de race pace. Dat is uiteindelijk niet zo'n gekke strategie, je wil het in de race kunnen winnen.
Dat vroeg ik nietDaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:24:
[...]
De baan verbeterd en Hamilton staat op softs terwijl Verstappen nog steeds op dezelfde set mediums rijd.
Nou, Max laat nog niet het achterste van zijn tong zien heb ik wel door. Hij laat Mercedes lekker zijn gang gaan.
"When you grow up your heart dies"
- DaniëlWW2
- Niet online
Oh ja, nou dit gaat naar buiten, rijdt even en naar binnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Denk het inderdaad. Bottas denk ik ook
Nah ik zou liever zien dat Max wint van Hamilton vanwege pure skills, i.p.v. motorpech voor Ham.Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:22:
[...]
Het zou toch wat zijn als die motor net iets te strak is afgesteld...
Soft vs medium banden.sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:25:
Nou, Max laat nog niet het achterste van zijn tong zien heb ik wel door. Hij laat Mercedes lekker zijn gang gaan.
Zou maar zo kunnen dat Max op softs start en daarna de harde band gaat gebruiken.zerocool82 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:24:
[...]
Dat verwacht ik inderdaad, om in elk geval voor VER te kunnen starten. Echter verwachten / weten ze waarschijnlijk ook dat de racepace van de MB dan nog steeds beter is dan de RB (verschil zal wel minder groot zijn)
Tja is maar hoe je het bekijkt. Ik ben heel benieuwd hoe close merc op de limiet zit (ik hoop dicht, gezien het gat)Kalder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:26:
[...]
Nah ik zou liever zien dat Max wint van Hamilton vanwege pure skills, i.p.v. motorpech voor Ham.
Redd Bull werkt gewoon hun eigen trainingsprogramma af. Het is nog geen Qsjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:25:
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ook, maar PER is net zo snel als VER dus daar kun je ook uit afleiden dan hij langzamer aan doet.
Holy shit, even 6 tienden sneller in sector 2 
wow
Dat is wel een verschil met gister. even 4 tienden eraf en nog een fout ook....
wow

Dat is wel een verschil met gister. even 4 tienden eraf en nog een fout ook....
[ Voor 54% gewijzigd door OMD op 11-12-2021 11:30 ]
HAM zet de warpdrive aan. Had zelfs nog een foutje in s3.
[ Voor 40% gewijzigd door d0s op 11-12-2021 11:29 ]
Bedenk me net dat deze race gaat bepalen hoe pruimbaar drive to survive gaat worden .. drama is een stuk makkelijker mee te dealen als de uitkomst positief is voor Max
)
Ik hoop echt dat RBR dingen aan het testen is of aan het sandbaggen is
Anders vrees is het ergste 
Ja ja testen bla bla bla. Maar races waar Max sneller was in de race was hij in de FP's ook vaak gewoon het snelste...
Ja ja testen bla bla bla. Maar races waar Max sneller was in de race was hij in de FP's ook vaak gewoon het snelste...
[ Voor 37% gewijzigd door Damian op 11-12-2021 11:30 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wtf idd.d0s schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:29:
HAM zet de warpdrive aan. Had zelfs nog een foutje in s3.
hamilton laat hier effe zien wie kampioen wordt...helaas
Wordt nog best lastig dan. De WK die geen medewerking heeft verleend aan DTS. 😜Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:29:
Bedenk me net dat deze race gaat bepalen hoe pruimbaar drive to survive gaat worden .. drama is een stuk makkelijker mee te dealen als de uitkomst positief is voor Max)
PSN: IS_DJ
Dit ziet er heel slecht uit. Hamilton deed nog wat foutjes in sector 3 en dan al zo een tijd
Neem aan dat ie nu wel DRS gebruikte anders is het helemaal bijzonder. Kon de run niet zien van Hamilton.
Sowieso moet een fan geen DTS kijken. Tenzij je na afloop verwonderd wilt zijn of je wel naar hetzelfde F1 seizoen gekeken hebt...i-dj schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:31:
[...]
Wordt nog best lastig dan. De WK die geen medewerking heeft verleend aan DTS. 😜
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Red Bull is (nog) niet bezig met de snelste ronde, mediums gebruikt en 1.5s staan ze echt niet achter. Afstelling daar zijn ze mee bezig.
Te vroeg om conclusies te trekken natuurlijk maar er zat zeker nog 3-5 tiende in dat rondje dus het ziet er goed uit voor Hamilton vooralsnog.Joehoe900 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:31:
Dit ziet er heel slecht uit. Hamilton deed nog wat foutjes in sector 3 en dan al zo een tijd
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wow, wat zijn er al veel mensen in mineur zeg... Ongelofelijk...
De punten worden morgen verdeeld...maar dit kan toch bijna niet legaal zijn. Normaal zijn de verschillen tegen t eind van t seizoen juist veel kleiner.
Beter om niks te verwachten morgen. (En dan alsnog teleurgesteld te worden). Dan nog te hopen op een wonder.sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:33:
I served in a company of heroes.
Zou goed kunnen, ze zullen in elk geval een andere tactiek moeten gaan hanteren dan MB en dan maar kijken hoe het uitpakt, als hij hetzelfde doet als Hamilton / MB zie ik hem op deze baan niet voorbij Hamilton komen.tweakduke schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:27:
[...]
Zou maar zo kunnen dat Max op softs start en daarna de harde band gaat gebruiken.
Als max wdc wordt wil ik alles zien.. and then some... tot de meest obscure YouTube reviewsSpotmatic schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:32:
[...]
Sowieso moet een fan geen DTS kijken. Tenzij je na afloop verwonderd wilt zijn of je wel naar hetzelfde F1 seizoen gekeken hebt...
ja dat komt omdat hamilton gewoon 0.6 sec sneller is dan bottas ..sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:33:
Ziet er niet relaxt uit bij red bull. Geklungel met de achtervleugel.
De Red Bull kan zeker nog een seconde sneller. Het gat is minder groot dan het lijkt. Bovendien heeft de MERC het lastig in de laatste bochtencombinatie. Dat kan nog wel eens een ding worden de quali
Zelfde spec wing volgens F1tv
Precies, die voorbarige negativiteit maakt het voor jezelf ook niet leuk. Laat het gewoon gebeuren want je hebt er als kijker toch geen invloed op.Vuvuzela schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:34:
[...]
Beter om niks te verwachten morgen. (En dan alsnog teleurgesteld te worden). Dan nog te hopen op een wonder.
Max doet een achtervleugel wissel...
Dan nog sta je een halve seconde (!!) er achter. Dit is kansloosZewatanejo schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:35:
De Red Bull kan zeker nog een seconde sneller. Het gratis minder groot dan het lijkt. Bovendien heeft de MERC het lastig in de laatste bochtencombinatie. Dat kan nog wel eens een ding worden de quali
Apart dat ze de hele achtervleugel wisselen. Denk dat ze goed alles gaan uit testen wat het beste werkt
Lijkt erop dat Max niet tevreden is met de low downforce wing. Critical decision...
Tja, normaal gesproken is Max ook zo'n 0.6s sneller dan Checo...bvbal79 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:34:
[...]
ja dat komt omdat hamilton gewoon 0.6 sec sneller is dan bottas ..
Beetje vervelend om te constateren dat ze er in fp3 nog niet uit zijn...d-vine schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:35:
Apart dat ze de hele achtervleugel wisselen. Denk dat ze goed alles gaan uit testen wat het beste werkt
Volgens mij gaf ie aan andere spec dan er op zat, maar zelfde spec als de vleugel die aan het flapperen was aantal races terug.Vuvuzela schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:35:
Zelfde spec wing volgens F1tv
laatste keer dat je kunt wisselen iddDentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:36:
Lijkt erop dat Max niet tevreden is met de low downforce wing. Critical decision...
Dat gaan ze volgens mij ook doen. Ze richtten zich volledig op de racepace en niet op de pole position heb ik het idee.zerocool82 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:34:
[...]
Zou goed kunnen, ze zullen in elk geval een andere tactiek moeten gaan hanteren dan MB en dan maar kijken hoe het uitpakt, als hij hetzelfde doet als Hamilton / MB zie ik hem op deze baan niet voorbij Hamilton komen.
Ik denk zelf dat Max op P2 mikt en dan met softs gaat starten om dan een voordeel te hebben. Als dat uiteindelijk toch niet mag slagen dan heb ik er evengoed vrede mee, ze proberen het in ieder geval wel
Maar de rest allemaal geel, en niets groenAtlAntA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:36:
[Afbeelding]
Norris toch een paarse micro sector gereden.

Nee? Tot aan Q1 kunnen ze de hele aut nog op de kop gooien, toch?
Wel de laatste keer dat ze er nog mee kunnen testen.
Groetjes
Inderdaad. De pitstop strategie gaat hier de doorslag geven, zoals al vaker dit jaar. Ben zeer benieuwd .tweakduke schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:37:
[...]
Dat gaan ze volgens mij ook doen. Ze richtten zich volledig op de racepace en niet op de pole position heb ik het idee.
Ik denk zelf dat Max op P2 mikt en dan met softs gaat starten om dan een voordeel te hebben. Als dat uiteindelijk toch niet mag slagen dan heb ik er evengoed vrede mee, ze proberen het in ieder geval wel
Ja daarom postte ik het ook. Vond het wel grappig. Ook knap dat het op de witte band is. Ook al weet ik niet waar die mini sector precies zit.Kalder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:37:
[...]
Maar de rest allemaal geel, en niet groen
Na de kwalificatie gaat het hele circus in parc fermé en dan mag de wagen niet meer aangeraakt worden. Tenzij ze ontheffing krijgen om reparaties uit te voeren.Nhz schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:38:
[...]
Nee? Tot aan Q1 kunnen ze de hele aut nog op de kop gooien, toch?
Wel de laatste keer dat ze er nog mee kunnen testen.
Is race pace nu niet veel belangrijker om goed te hebben dan een Q pace? Ik snap dat hoog eindigen in de Q natuurlijk ook super belangrijk is, maar de auto echt super hebben afgesteld voor zondag lijkt mij toch een tikkie veiligere strategie
Winkelman geeft nu aan dat ze wisselen voor zelfde spec vleugel

Officiële moment is toch pit uitrijden in Q1?sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:40:
[...]
Na de kwalificatie gaat het hele circus in parc fermé en dan mag de wagen niet meer aangeraakt worden. Tenzij ze ontheffing krijgen om reparaties uit te voeren.
Als je er 1.5sec voor zit in fp3, dan zit het wrs wel goed met beide, ongeacht wat de rest doet.Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:41:
Is race pace nu niet veel belangrijker om goed te hebben dan een Q pace? Ik snap dat hoog eindigen in de Q natuurlijk ook super belangrijk is, maar de auto echt super hebben afgesteld voor zondag lijkt mij toch een tikkie veiligere strategie
- DaniëlWW2
- Niet online
Ze zijn klaar met de vleugel.
Is dat eigenlijk niet hetzelfde? Tijdens een kwalificatie gaan ze echt geen grote wijzigingen meer doorvoeren. Hooguit de voorvleugel wat bijstellen.Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:41:
[...]
Officiële moment is toch pit uitrijden in Q1?
Dan waren er toch problemen mee.MikeyMan schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:41:
Winkelman geeft nu aan dat ze wisselen voor zelfde spec vleugel
Nou nu komt Max naar buiten op de rode band eens kijken hoever ze ervan af zitten.
Je wilt HAM toch ook niet lekker voorop laten rijden? Dan hoeft ie alleen maar niet een fout te maken.Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:41:
Ik denk dat de druk er wel op moet bij RB.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Fair pointDirtyBird schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:43:
[...]
Je wilt HAM toch ook niet lekker voorop laten rijden? Dan hoeft ie alleen maar niet een fout te maken.
Ik denk dat de druk er wel op moet bij RB.
Slordig rondje van max so far.. breekt af.
De wagen werkt niet in bocht 6. Hij stuurt niet goed in...
Tsunoda zit er ook lekker bij zeg.

Vleugel vervangen ivm reliability issues.
Of hij weet dat het al over is en berust er in, is maar net wat je er in wilt zien
Gewoon lekker massive sandbaggen. En dan de Kwali all out.
Jahoor. Hamilton rijdt weer eens in de weg.

PSN: xMaurice93
Hamilton rijdt weer in de weg. Zucht.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Weer HAM en MAZ?
Weer bij MAZ ook toch? Man man manMaurice079 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:47:
Horner blijft inhakken op Karun
. "This very power sensitive circuit you've created" en gisteren "What brand car do you drive?"
En weer bij mazepin.Maurice079 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:47:
Doe maar reprimande 3...
Oof had hij vorige week ook niet zoiets en kreeg hij daarvoor niet een reprimande?Maurice079 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:47:
Ja, dat is wat ze hadden geroepen toch? Dat de FIA zich nu ook maar hard maakt in hun eigen geroepen regeltjes.Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:47:
[...]
En weer bij mazepin.
Doe maar reprimande 3...
Bij een volgende (3e) 10 plekken gridstrafm
[ Voor 7% gewijzigd door Stoksbrood op 11-12-2021 11:48 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Jup. Maar ja, of ie er straf voor krijgt betwijfel ik. Er is hier gelukkig een stuk meer ruimte om die rijdende chicane te ontwijken.Maurice079 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:47:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |