Met een bang bedoel ik alles uit de motor persen om kampioen te worden. Niet om bewust de motor op te blazen en hopen dat de auto van Lewis door een rondvliegende zuiger geraakt wordt..Spotmatic schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:52:
[...]
Ze willen er niet met een "bang" uit. Zeker niet als Max op P1 ligt in de laatste bochten van de laatste ronde.
Hopelijk hebben veel Japanners al hun kaarsjes gebrand bij het graf van Soichiro Honda.
Ah, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn! En ik gun Lewis ook het allerbeste, namelijk P2.De_Bastaard schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:57:
[...]
Met een bang bedoel ik alles uit de motor persen om kampioen te worden. Niet om bewust de motor op te blazen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Gaaf filmpje!DoeEensGek schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 06:56:
[Streamable: End of an era - Lewis Hamilton vs Max Verstappen]https://streamable.com/q4e1e1
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Shots fired
https://www.telegraaf.nl/...as-seizoen-allang-beslist
Jij spreekt ’Lewis Hamilton’ en ’Mercedes’ niet meer uit, valt mij op.
„Dat klopt. Dat gebeurt gedurende een seizoen als dit. Daarvoor is er te veel voorgevallen.”
Denk je dat Hamilton bang voor jou is?
„Dat zal hij nooit toegeven. Ik ben in ieder geval niet bang voor hem. Ja, ik denk dat ik hem wel nerveus maak als hij mij in zijn spiegels ziet. Hij is een andere coureur dan ik, minder agressief. Hij weet niet hoe hij moet racen zoals ik doe. Dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen, want dat heeft hij nooit kunnen leren zoals ik dat heb gedaan van mijn vader.”
Een gelijk aantal punten voor de laatste race, is bijna uniek. Maar vind je dat jij de beste coureur bent?
„Ik vind wel dat je er zo in moet staan, als je Formule 1-coureur bent. Dus zeg ik: ja, absoluut! Maar ik hoef dat niet te horen van iemand anders. Die erkenning heb ik niet nodig. Ik vind het veel belangrijker wat ik zelf denk, en wat de mensen vinden die dicht bij mij staan. Als ik in zijn auto had gezeten, was het seizoen allang beslist geweest.”
https://www.telegraaf.nl/...as-seizoen-allang-beslist
Jij spreekt ’Lewis Hamilton’ en ’Mercedes’ niet meer uit, valt mij op.
„Dat klopt. Dat gebeurt gedurende een seizoen als dit. Daarvoor is er te veel voorgevallen.”
Denk je dat Hamilton bang voor jou is?
„Dat zal hij nooit toegeven. Ik ben in ieder geval niet bang voor hem. Ja, ik denk dat ik hem wel nerveus maak als hij mij in zijn spiegels ziet. Hij is een andere coureur dan ik, minder agressief. Hij weet niet hoe hij moet racen zoals ik doe. Dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen, want dat heeft hij nooit kunnen leren zoals ik dat heb gedaan van mijn vader.”
Een gelijk aantal punten voor de laatste race, is bijna uniek. Maar vind je dat jij de beste coureur bent?
„Ik vind wel dat je er zo in moet staan, als je Formule 1-coureur bent. Dus zeg ik: ja, absoluut! Maar ik hoef dat niet te horen van iemand anders. Die erkenning heb ik niet nodig. Ik vind het veel belangrijker wat ik zelf denk, en wat de mensen vinden die dicht bij mij staan. Als ik in zijn auto had gezeten, was het seizoen allang beslist geweest.”
Haters everywhere but I don’t really care
Man wat heb ik zin in morgenmiddag de laatste van dit jaar, hopelijk Max als winnaar. Super gaaf filmpje.DoeEensGek schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 06:56:
[Streamable: End of an era - Lewis Hamilton vs Max Verstappen]https://streamable.com/q4e1e1
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Helaas is het vaak zo dat als Hamilton in z'n spiegel kijkt en Verstappen ziet dat de strijd al gestreden is.
Als Max voor hem zit dan wordt hij nerveus.
Als Max voor hem zit dan wordt hij nerveus.
Ik vind de start altijd al bloedjespannend maar nu ben ik helemaal zenuwachtig voor een zgn. Poepstart

Laat die 3e vrije training maar beginnen. Zien hoe close of hoe ver het uit elkaar ligt. Hoop vooral het morgen netjes blijft en niet zoals vorige week. Dat moddergooien bij elke actie was gewoon vermoeiend.
[ Voor 15% gewijzigd door bennieeee op 11-12-2021 08:35 ]
Ik heb er ook zin in en toch ga ik morgen middag rond 14:00 een lange wandeling met de hond maken.Pierre schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:18:
[...]
Man wat heb ik zin in morgenmiddag de laatste van dit jaar, hopelijk Max als winnaar. Super gaaf filmpje.
Ik krijg wel een pushmelding als er wat gebeurt, is.
Werd vanmorgen wakker om 06.30 en realiseerde me dat de kwalificatie vandaag is. Dag slaap, thanks brainRivanov schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:19:
Man, de knoop in de maag is al vroeg gekomen. En het is pas zaterdag.
Best bizar.. ik denk/hoop dat Max beter slaapt dan menig fan.
Oh man nog erger dan pakjesavond inderdaad… PfffDoeEensGek schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:47:
[...]
Ik heb er ook zin in en toch ga ik morgen middag rond 14:00 een lange wandeling met de hond maken.
Ik krijg wel een pushmelding als er wat gebeurt, is.![]()
Mijn boefje is liev!
Ik hoop dat Max P2 kan pakken en dat Perez op P4 kan komen. Dan krijgen we morgen hopelijk een mooi gevecht.
Pole Position lijkt me vrijwel onmogelijk. Zin in, maar ook weer niet. Laatste kwalificatie van het jaar.
Pole Position lijkt me vrijwel onmogelijk. Zin in, maar ook weer niet. Laatste kwalificatie van het jaar.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ze mogen toch tijdens de race naar een andere motorstand. Zolang die maar minder aggresief is? Of heb ik dat al die tijd verkeerd begrepen?Spotmatic schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:52:
[...]
Ze willen er niet met een "bang" uit. Zeker niet als Max op P1 ligt in de laatste bochten van de laatste ronde.
Ik hoor vrij regelmatig de pittwall opdrachten geven om een andere motorstand op het stuur in te geven iig. Of is dat alleen bij technische problemen en moet het team dat aan kunnen tonen?
Tijdens de race mag er alleen een lagere motorstand worden gekozen bij motorische problemen. Terug naar de hogere stand mag alleen niet. De modi die worden besproken hebben betrekking op het hybride systeem en volgens mij ook het differentieel.Domino schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:09:
[...]
Ze mogen toch tijdens de race naar een andere motorstand. Zolang die maar minder aggresief is? Of heb ik dat al die tijd verkeerd begrepen?
Ik hoor vrij regelmatig de pittwall opdrachten geven om een andere motorstand op het stuur in te geven iig. Of is dat alleen bij technische problemen en moet het team dat aan kunnen tonen?
De letterlijke inhoud van de regels op dit vlak zijn AFAIK niet bekend. Maar je mag alleen terug als je problemen hebt. En ik neem aan dat je dan ook significant de boel terug moet draaien. Dus niet van 100% naar 98% maar van 100% naar 90% bv. Zodat je eigenlijk ook meteen kansloos bent in het behouden van je plek.Domino schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:09:
[...]
Ze mogen toch tijdens de race naar een andere motorstand. Zolang die maar minder aggresief is? Of heb ik dat al die tijd verkeerd begrepen?
Heh, leuk interview in de Telegraaf. Zowel Max als Lewis noemt de ander niet meer bij naam 
Een rivaliteit tussen goede vrienden is altijd mooi (Federer/Nadal, Woods/McIlroy) maar wanneer de 2 kandidaten zo ver uit elkaar staan als nu is voor online discussies wel geweldig voer voor vuur.
Een rivaliteit tussen goede vrienden is altijd mooi (Federer/Nadal, Woods/McIlroy) maar wanneer de 2 kandidaten zo ver uit elkaar staan als nu is voor online discussies wel geweldig voer voor vuur.
Dan heb ik het toch goed begrepen. Wat let RBR/Honda om de motor op 110% te laten lopen tijdens de eerste paar rondes en tijdens de race terug te schroeven. Zal vast niet zo simpel zijn ben ik bang maar toch.codex schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:13:
[...]
Tijdens de race mag er alleen een lagere motorstand worden gekozen bij motorische problemen. Terug naar de hogere stand mag alleen niet. De modi die worden besproken hebben betrekking op het hybride systeem en volgens mij ook het differentieel.
Ik weet ook niet wat voor risico’s daaraan verbonden zijn overigens. Behalve dat de motor *poof* zegt in het eerste deel van de race.
Dit is een vraag hoor; maar viel het gister juist niet op dat iedereen 18+ ronden op de softs aan het rijden was? Daaruit concludeerde ik juist dat het juist wel een beetje meevalt met de slijtage en dat ze géén 2-stops strategie gaan doen (wat mij in het nadeel lijkt van Max).DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 01:24:
Gezien de verwachting van een een stop en de onwenselijkheid om op de softs te rijden gezien de korte levensduur (circa 8 ronden daarna al slechter dan mediums) van die banden, is daar nog wat werk aan de winkel.
Je lijkt mijn vrouw wel. Die is ontzettend fan, maar kan bijna nooit kijken. Meestal gaat ze aan de keukentafel zitten en kijkt met een schuin oog mee.DoeEensGek schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:47:
[...]
Ik heb er ook zin in en toch ga ik morgen middag rond 14:00 een lange wandeling met de hond maken.
Ik krijg wel een pushmelding als er wat gebeurt, is.![]()
Ik moet toegeven dat ik de spanning ook af en toe ondraaglijk vind. Vooral bij de start. Vorige race was niet echt heel goed voor me

Welke spanning?
Dit is precies als de WK voetbalfinale van 1978.
Dit is precies als de WK voetbalfinale van 1978.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
#F1 tyre supplier Pirelli's concerns about a repeat of the punctures seen in Qatar have led to changes to some "aggressive" new kerbs that were installed around the revised Yas Marina Circuit #AbuDhabiGP https://t.co/0CgmZysyyI
— Crash.net – Formula 1 (@CRASH_NET_F1) 11 december 2021
Een aantal van de pyramide kerbs zijn vannacht aangepast.
Daar wordt je kamer ook zo vies van als je bij elke actie met modder gaat gooien. Beter kan je gewoon rustig op de bank blijven zitten en kijken wat er gebeurt. Is tevens een stuk minder vermoeiend!bennieeee schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:30:
Laat die 3e vrije training maar beginnen. Zien hoe close of hoe ver het uit elkaar ligt. Hoop vooral het morgen netjes blijft en niet zoals vorige week. Dat moddergooien bij elke actie was gewoon vermoeiend.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Als de F2 een voorbode is voor de F1.. dan gaat het een hoop redbull worden op zondag om wakker te blijven
Uitvallende MERC met RB 1, 2 en FL en andere MERC zorgt voor gelijke stand denk ik?Transportman schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:40:
[...]
Nee, dat was dan waarschijnlijk omdat ze de winnende coureur hadden geleverd. Het verschil is 28 punten, dus de kans is er dat RBR het nog kan winnen (maar de kans is heel klein).
Is er eigenlijk genoeg tijd tussen FP3 en Q1 om nog de ICE te wisselen? Ik hoop een beetje extra Honda power in FP3. En dat ze in FP1 en FP2 het extra rustig aan gedaan hebben. Vraag me af of MB dan nog ICE kan/wil wisselen voor Q1?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Je verliest alleen wel tijd na die eerste ronden. Dit kan dus weer eens de klassieke medium > hard gaan worden.Ypuh schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:23:
[...]
Dit is een vraag hoor; maar viel het gister juist niet op dat iedereen 18+ ronden op de softs aan het rijden was? Daaruit concludeerde ik juist dat het juist wel een beetje meevalt met de slijtage en dat ze géén 2-stops strategie gaan doen (wat mij in het nadeel lijkt van Max).
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Jammer, had juist voor wat extra spanning kunnen zorgennachtnet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:28:
[Twitter]
In het kader van veilig, zeer terechte keuzenachtnet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:28:
[Twitter]
In het kader van iets meer spanning, jammer
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het is mooi met de emoties dit weekend. Net de Telegraaf gelezen met het interview met Verstappen en alle commentaren van de F1-fans. De emoties gaan van angst naar hoop en vice versa.
Op naar een mooie kwalificatie waarbij een front row RBR toch wel heel gaaf zou zijn. Zet hem op!
Op naar een mooie kwalificatie waarbij een front row RBR toch wel heel gaaf zou zijn. Zet hem op!
Denk dat RB een alternatieve strategie gaat proberen. Starten op rood zodat Max voor Hamilton kan komen bij de start en dan zien of een een stopper lukt. Op pure snelheid gaan ze t niet redden.
Mijn persoonlijke mening is dat het weer behoorlijk lastig wordt voor Max en redbull om de hogere prestaties van de Merc te evenaren laat staan te overtreffen.
Het wordt helaas hopen op een paar strategische fouten en/of ellebogen werk van Max binnen de limiet.
Het is helaas niet anders.
Laten we hopen op een wonder.
Het wordt helaas hopen op een paar strategische fouten en/of ellebogen werk van Max binnen de limiet.
Het is helaas niet anders.
Laten we hopen op een wonder.

Had vooral te maken met de afwateringJasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:01:
[...]
In het kader van veilig, zeer terechte keuze
In het kader van iets meer spanning, jammer
Ze verwachten een regenrace!PalingDrone schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:06:
[...]
Had vooral te maken met de afwatering
Theoretisch is er genoeg tijd tussen FP3 & Q1 ja. Er is ongeveer 2 uur nodig voor een motorwissel.Inspired schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:58:
Is er eigenlijk genoeg tijd tussen FP3 en Q1 om nog de ICE te wisselen? Ik hoop een beetje extra Honda power in FP3. En dat ze in FP1 en FP2 het extra rustig aan gedaan hebben. Vraag me af of MB dan nog ICE kan/wil wisselen voor Q1?
Maar je zou dan net zien dat je NET niet genoeg tijd hebt, of dat er iets nog niet helemaal lekker ligt en dan verlies je de kwalificatie.
In de praktijk komt wisselen tussen FP3 & Q alleen voor in het geval van ECHTE problemen omdat het risico te hoog is dat er toch iets mis gaat.
Als je gepland het doet, dan probeer je voor FP3 de motor voor het weekend erin te hebben, kan je nog een shakedown geven.
[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 11-12-2021 10:12 ]
* Geen verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden
[ Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2021 10:17 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
*knip*
Niet op reageren aub, maar maak een TR.
[ Voor 44% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2021 10:17 ]
Ja, 43 punten voor RBR, 15 voor Mercedes maakt inderdaad gelijke stand, en dan zou ook die naar RBR gaan op basis van aantal overwinningen, maar het is onwaarschijnlijk dat het gebeurd.rik86 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:55:
[...]
Uitvallende MERC met RB 1, 2 en FL en andere MERC zorgt voor gelijke stand denk ik?
Valt onder veiligheid toch?PalingDrone schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:06:
[...]
Had vooral te maken met de afwatering
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dit plaatje van Pirelli was nog niet langsgekomen:
[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2021 10:16 ]
Uh 110% bestaat niet?Domino schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:22:
[...]
Dan heb ik het toch goed begrepen. Wat let RBR/Honda om de motor op 110% te laten lopen tijdens de eerste paar rondes en tijdens de race terug te schroeven. Zal vast niet zo simpel zijn ben ik bang maar toch.
Ik weet ook niet wat voor risico’s daaraan verbonden zijn overigens. Behalve dat de motor *poof* zegt in het eerste deel van de race.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Als die 100% een baseline is waarop je zeker de race kunt voltooien kun je best op 110% gaan zitten. Met alle risico’s vandien.
Meer dan 100% motorvermogen gaat dan weer niet, dat ben ik met je eens. Maar lijkt me sterk dat ze altijd, of uberhaupt ooit, op 100% (technisch/mechanisch) rijden.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Als jouw ECU ingesteld is om alles op 89% volgens fabrieksopgave te laten lopen in FP2 en je zegt daarna "in FP3 gaan we voor 110% ten opzichte van FP2", dan loopt het blok dus 97,9% van fabrieksopgave
Pas als iemand roept "we gaan voor 110% meer", dan heb je inderdaad wel een uitdaging want dan is de vorige waarde onder de 47,6% van fabrieksopgave geweest. 47,6% + 110% daarvan is 99,,97 afgerond
leesvoer:
The Guardian https://www.theguardian.c...dhabi-formula-one-preview
stukken genuanceerder dan het autosport opinie artikel.
"Hamilton may be a streetwise racer, but he has always been a clean competitor"nachtnet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:30:
leesvoer:
Always? Hebben ze alleen de afgelopen race gezien?
Man, wat zou het vet zijn als RBR eens een keer een konijn uit de hoge hoed trekt in plaats van MERC… Heb er een hard hoofd in dat het VER anders gaat lukken…
per aspera ad astra
Hij is wel "cleaner" dan Max over het algemeen (Silverstone was natuurlijk een uitzondering)codex schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:34:
[...]
"Hamilton may be a streetwise racer, but he has always been a clean competitor"
Hij pakt het vooral slimmer aan. En waar hij vals is, dat is naast de baan. Daar maakt hij nog het meeste verschil, waardoor de publieke opinie tegen z'n tegenstander keert. Zie je bij Max ook gebeuren.Sniffels schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:35:
[...]
Hij is wel "cleaner" dan Max over het algemeen (Silverstone was natuurlijk een uitzondering)
Max doet het op de baan en vaak net iets over het randje. Meestal gaat het goed, soms ook niet.
Mogelijk denk ik te ver terug maar het aantal "aanrijdingen" waar Hamilton in de afgelopen bijna 300 races bij betrokken is geweest is gemiddeld de helft lager dan het aantal "aanrijdingen" waar Verstappen bij betrokken is geweest. En met aanrijding is het letterlijk "contact maken in een 1 op 1 situatie waardoor de rijder uitvalt".codex schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:34:
[...]
"Hamilton may be a streetwise racer, but he has always been a clean competitor"
en als je het vergelijkt tussen Hamiltons 1e 300 races en verstappens 1e 300. Dat is toch een betere vergelijking als je het mij vraagt.MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:42:
[...]
Mogelijk denk ik te ver terug maar het aantal "aanrijdingen" waar Hamilton in de afgelopen bijna 300 races bij betrokken is geweest is gemiddeld de helft lager dan het aantal "aanrijdingen" waar Verstappen bij betrokken is geweest. En met aanrijding is het letterlijk "contact maken in een 1 op 1 situatie waardoor de rijder uitvalt".
Hoe dan? Hamilton heeft 8 of 9 aanrijdingen in 300 races. Verstappen heeft er evenveel in 150 races. Dat is dan toch gemiddeld 2x zo veel?chevsticks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:44:
[...]
en als je het vergelijkt tussen Hamiltons 1e 300 races en verstappens 1e 300. Dat is toch een betere vergelijking als je het mij vraagt.
Ik wil best "geen wiskunde" doen maar dan spreken we elkaar over 8 jaar weer eens als Verstappen ook 300 races in de F1 op zijn naam heeft?
Wat is je bron?MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:42:
[...]
Mogelijk denk ik te ver terug maar het aantal "aanrijdingen" waar Hamilton in de afgelopen bijna 300 races bij betrokken is geweest is gemiddeld de helft lager dan het aantal "aanrijdingen" waar Verstappen bij betrokken is geweest. En met aanrijding is het letterlijk "contact maken in een 1 op 1 situatie waardoor de rijder uitvalt".
Ik geloof best dat Hamilton minder aanrijdingen heeft gehad, die reed ook tig seizoen alleen op kop
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 11-12-2021 10:47 ]
Hamilton heeft inmiddels tig jaar meer ervaring, natuurlijk crashed hij nu minder vaak. Dus de laatste races met elkaar vergelijken is mijns inziens niet heel zinnig.MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:45:
[...]
Hoe dan? Hamilton heeft 8 of 9 aanrijdingen in 300 races. Verstappen heeft er evenveel in 150 races. Dat is dan toch gemiddeld 2x zo veel?
Ik wil best "geen wiskunde" doen maar dan spreken we elkaar over 8 jaar weer eens als Verstappen ook 300 races in de F1 op zijn naam heeft?
Vind wat dat betreft Hamilton dus ook een verstandigere racer op het moment. Beter durf ik niet te zeggen, maar verstandiger zeker wel. En dat levert hem nu toch de titel op, gok ik
[ Voor 13% gewijzigd door chevsticks op 11-12-2021 10:48 ]
Ja er is geen twijfel over dat Verstappen stukken agressiever is. Ik denk dat hem dat morgen dan ook in de kont gaat bijten. Als Hamilton sneller is dan zal hij zo een Senna of een Schumacher proberen te doen en dan is hij wat mij betreft (net zoals Senna en Schumacher) dit kampioenschap niet waardig. Na vorige week heb ik er eigenlijk al mijn twijfels dus ik hoop dat het dit weekend een beetje netjes blijft. Ongeacht wie er vooraan rijdt.MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:42:
[...]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
HAM heeft ook veel meer in z'n eentje voorop gereden en VER heeft veel meer moeten inhalen. Denk dat je het niet zo zwart/wit kunt stellen.MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:45:
[...]
Hoe dan? Hamilton heeft 8 of 9 aanrijdingen in 300 races. Verstappen heeft er evenveel in 150 races. Dat is dan toch gemiddeld 2x zo veel?
Maar Max is wel een agressiever, dat is een feit.
[ Voor 4% gewijzigd door Lord Sheep op 11-12-2021 10:50 ]
Zoiets: https://www.statsf1.com/en/max-verstappen/abandon.aspx & https://www.statsf1.com/en/lewis-hamilton/abandon.aspx En letterlijk gaat het over het woord "collision" want dat is de acute uitval van een auto/rijder.Vos schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:46:
[...]
Wat is je bron?
Ik geloof best dat Hamilton minder aanrijdingen heeft gehad, die reed ook tig seizoen alleen op kop
die is natuurlijk heel raar. Alsof iemand in het middenveld of helemaal achteraan "dus" vaker een botsing heeft? Er zit toch een stuur in zo'n hok? En een stel hersenen?Ik geloof best dat Hamilton minder aanrijdingen heeft gehad, die reed ook tig seizoen alleen op kop
En dan nog is een dergelijke statistiek alleen relevant als je coureur in kwestie ook de veroorzaker is. Als Hamilton in dit geval 100x de veroorzaker zou zijn en Max slechts 25x, dan zouden je conclusies heel anders horen te zijn. Geraakt worden en uitvallen is een hele andere situatie als iemand raken en uitvallen.MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:42:
[...]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
* nachtnet heeft alweer spijt dat hij een artikel heeft gelinkt:
HAM en VER op die wijze vergelijken heeft geen zin. HAM heeft afgelopen jaren ruimschoots de snelste auto gehad, veel minder 1 op 1 gevechten moeten winnen. VER heeft altijd meer uit zijn wagen gehaald door scherp te rijden. Appels en peren.
* nachtnet gaat gewoon fp3 kijken, en daarna zien hoe Q verloopt.
HAM en VER op die wijze vergelijken heeft geen zin. HAM heeft afgelopen jaren ruimschoots de snelste auto gehad, veel minder 1 op 1 gevechten moeten winnen. VER heeft altijd meer uit zijn wagen gehaald door scherp te rijden. Appels en peren.
* nachtnet gaat gewoon fp3 kijken, en daarna zien hoe Q verloopt.
Waarom is dat raar? Dan hoef je toch veel minder te 'vechten' voor positie? Dus dan neemt de kans op een touche al flink af.MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:50:
[...]
Zoiets: https://www.statsf1.com/en/max-verstappen/abandon.aspx & https://www.statsf1.com/en/lewis-hamilton/abandon.aspx En letterlijk gaat het over het woord "collision" want dat is de acute uitval van een auto/rijder.
[...]
die is natuurlijk heel raar. Alsof iemand in het middenveld of helemaal achteraan "dus" vaker een botsing heeft? Er zit toch een stuur in zo'n hok? En een stel hersenen?
Always insinueert ook de periode voor de Mercedes dominantie. Hij heeft nota bene zelf gezegd dat hij agressief was op de baan (2008?) omdat hij niet de snelste auto had en dus wel moest. In die periode raakte hij ook vaker betrokken bij incidenten dan nu, wat logisch is, het gros van de races de afgelopen jaren vertrok hij van P1 en reed tijdens de raceMAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:42:
[...]
constant op kop.
Ik mag hopen dat je niet serieus bent?MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:50:
[...]
die is natuurlijk heel raar. Alsof iemand in het middenveld of helemaal achteraan "dus" vaker een botsing heeft? Er zit toch een stuur in zo'n hok? En een stel hersenen?
In het middenveld zijn natuurlijk veel meer inhaalacties, waarbij de kans op een botsing vele malen groter is.
alleen op kop kom je niemand tegen waar je risico moet nemen, met uitval tot gevolg
- DaniëlWW2
- Niet online
Ben pas 24, denk niet dat ik ineens inkak' | Max Verstappen over Abu Dhabi | Formule 1 2021
-Baan bevalt wel.
-Short run was niet zo best vanwege de balans. Verder het vermoeden dat Mercedes al met meer vermogen reed dan RBR.
-Long run was wel goed.
Niet echt iets veel dus.
-Baan bevalt wel.
-Short run was niet zo best vanwege de balans. Verder het vermoeden dat Mercedes al met meer vermogen reed dan RBR.
-Long run was wel goed.
Niet echt iets veel dus.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hoezo raar? Als je alleen maar auto's in tegen komt i.c.m een blauwe vlag is de kans op een bosting toch nogal kleiner dan dat je de hele race om posities zit te vechten.MAX3400 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:50:
Zeiden ze gisteren in F1 café niet dat Yuki heeft getest met een opgeschroefde motor, kan er niet veel over vinden, maar werd wel besproken. Misschien verklaard dat waarom Yuki zo snel was de laatste races.
Waar ik dus altijd zo van onder de indruk ben bij hem is dat je eigenlijk altijd meteen gelooft wat hij zegt. Hij zou auto verkoper moeten worden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:56:
Ben pas 24, denk niet dat ik ineens inkak' | Max Verstappen over Abu Dhabi | Formule 1 2021
-Baan bevalt wel.
-Long run was wel goed.
Niet echt iets veel dus.
Zonder gekheid. Hij vertelt dingen met een bepaalde vorm van zelfvertrouwen waardoor je meteen gelooft wat hij zegt. Dat is erg knap.
Waarom niet serieus?chevsticks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:52:
[...]
Ik mag hopen dat je niet serieus bent?
In het middenveld zijn natuurlijk veel meer inhaalacties
Ricciardo: 4 collisions in 200+ races. En hoe vaak is Ricciardo van pole gestart? Had de snelste auto? 2 vingers in de neus niemand om zich heen? Luister, en ik snap dat dit topic een heeeeel gevoelig topic is voor veel mensen: ik herhaal alleen de statistieken die anderen bijhouden.
Waar & wanneer dan de grens "cleaner", "agressief", "moron" als oorzaak / klassificatie wordt gegeven, dat is mij echt om het even.
Het gaat hier om 20 toprijders van de wereld. En die scoren statistieken. En op basis van elk klein ***** cijfertje zitten miljoenen aan de buis gekluisterd en te luisteren of iemand 0.1s sneller stopt en 0.05s sneller een rondje rijdt.
hoe dan ook, het licht staat op groen, fp3is gestart.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk dat hij vaak geen reden heeft om niet eerlijk te zijn, tenminste niet voor Olav. Want die zullen toch zijn woorden niet tegen hem gebruiken. Bij de Britse media is het vaak heel anders. Verder maakt het ook niet uit of je dit soort dingen zegt, want die teams weten dit toch van elkaar.AtlAntA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:58:
[...]
Waar ik dus altijd zo van onder de indruk ben bij hem is dat je eigenlijk altijd meteen gelooft wat hij zegt. Hij zou auto verkoper moeten worden.![]()
Zonder gekheid. Hij vertelt dingen met een bepaalde vorm van zelfvertrouwen waardoor je meteen gelooft wat hij zegt. Dat is erg knap.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 11:02 ]
Nou Perez, dan kun je wel dom staan lachen en als een tofferd in slowmotion aan komen lopen, maar het gaat dit weekend om de knikkers..
Dus je zorgt maar dat je jezelf dit weekend eindelijk eens nuttig kan maken

Dat is allemaal ingestudeerd hoor, dat sprookje kun je wel loslaten nu.AtlAntA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:58:
[...]
Waar ik dus altijd zo van onder de indruk ben bij hem is dat je eigenlijk altijd meteen gelooft wat hij zegt. Hij zou auto verkoper moeten worden.![]()
Die vragen worden ingestuurd en door het marketing en communicatie team voorbereid en vervolgens wordt Max daarin getraind wat en hoe hij de antwoorden moet geven.
Niet omdat ze denken dat hij het anders niet kan, maar het is gewoon een ontzettend professionele business en alles moet er gewoon gelikt uitzien en klinken. Vandaar dat zijn antwoorden er zo vloeiend uitkomen, maar dat is bij iedereen wel hoor.
De Q en Race motor moet er nu inzitten, dus fingers en redbull blikjes crossed
Verwijderd
Spijker, kop. Ik zie een gat, ik duik erin. En dan is het aan de ander om te beslissen of hij een botsing wil of niet. Hard racing zoals het altijd is gegaan. Dat "he pushed me of the track" gejammer moet eens afgelopen zijn naar mijn mening. Dan moet je je positie beter verdedigen.Through his style of racing, the Dutchman has made it plain that he follows Ayrton Senna and Schumacher in the belief that nothing and no one should be permitted to stand in the way of his success.
Note: ik ben geen liefhebber van HAM als piloot op het asfalt maar godnondeju hij kan wel een potje trappen in de MER. Dat vind ik mooi om te zien. HAM/VER zijn twee klassen beter dan de rest van de piloten momenteel. Ik geniet zeker van de strijd dit seizoen en hoe ze het materiaal boven zijn kunnen laten presteren.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Max wederom op de mediums naar buiten. Gisteren heeft hij volgens mij geen ronde gereden op de harde compound. Ben benieuwd wat zijn strategie gaat worden voor de race.
Er is al veel gezegd en geschreven over de incompetentie van Masi en de partijdigheid van Connelly, al dan niet terecht.
Maar is het niet vreemd dat een Brit in de vorm van Derek Warwick dit weekend de coureur met ervaring in het team van stewards is? Ik besef dat je er over het hele seizoen niet aan ontkomt dat er Brit in het team zit, maar op zo'n beslissend moment hadden ze toch wel iemand met een andere nationaliteit kunnen inzetten? Alsof je een WK-finale Nederland-Duitsland hebt en de derde man bij de VAR is een Duitser. Het is bijzonder dat dit in zo'n groot circus kan.
Maar is het niet vreemd dat een Brit in de vorm van Derek Warwick dit weekend de coureur met ervaring in het team van stewards is? Ik besef dat je er over het hele seizoen niet aan ontkomt dat er Brit in het team zit, maar op zo'n beslissend moment hadden ze toch wel iemand met een andere nationaliteit kunnen inzetten? Alsof je een WK-finale Nederland-Duitsland hebt en de derde man bij de VAR is een Duitser. Het is bijzonder dat dit in zo'n groot circus kan.
@tweakduke de harde banden staan nog ongebruikt in de stats.
Dit, je ziet in voetbal , basketbal etc ook nooit een scheidsrechter of sterwards uit het land die speelt. Uiteraard kan Warwick volledig objectief zijn maar hij heeft de schijn tegen en dat maak je niet goed.KlaasjeNL schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:05:
Er is al veel gezegd en geschreven over de incompetentie van Masi en de partijdigheid van Connelly, al dan niet terecht.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Hahaha, wooow. PerExit! Die hoeft zijn hoofd voorlopig even niet te laten zien in Nederlandpoor Leno schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:02:
Nou Perez, dan kun je wel dom staan lachen en als een tofferd in slowmotion aan komen lopen, maar het gaat dit weekend om de knikkers..
Moet trouwens wel zeggen dat de Alpine Castrol livery van vorig en dit weekend, met het extra groen, de auto heel wat mooier en “iconischer” heeft gemaakt
die vleugel cam is wel echt cool: dan zie je echt goed hoe laat er pas geremd wordt.
- DaniëlWW2
- Niet online
Verstappen is zo te zien naar een kleinere achtervleugel gegaan.
Is dat normaal dat er geregeld veel vonken onder de auto afkomen?
Was voorspeld toch door iemand hier? Omdat Perez daarmee reed gister oid?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:11:
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Eerste keer F1 kijken? ja dat is normaal. vooral met de QSilent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:11:
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja door mij.OMD schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:11:
[...]
Was voorspeld toch door iemand hier? Omdat Perez daarmee reed gister oid?
nvm Winkelman heeft me al op de hoogte gebracht.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:11:
[ Voor 19% gewijzigd door AtlAntA op 11-12-2021 11:14 ]
ja is speciaal voor de avond race, extra spectakel in beeld.Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:11:
maar ja dat is gewoon voor F1. kleine metalen blokjes onder de wagen om o.a. de vloer te beschermen.Vonken zijn een bij effect
Jij bent nieuw denk ik in Formule 1? Bodem (berschermnokken) raakt de grond iets, allemaal ingecalculeerdSilent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:11:
[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 11-12-2021 11:13 ]
Yep, meer info hier.Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:11:
Haha, mooi man. Ik lette dus wel een beetje op
Ik laat het vandaag maar bij één kopje koffie denk ik… Zit me hier tijdens de training al op te naaien…
Verstappen dus nog niet op de hards gereden? Zouden ze een Soft-medium-medium overwegen? In de hoop dat mercedes een medium-hard doet? En dan maar bidden dat je strategie sneller is.
Gaat lekker, max zit al op een 1:24:828D-Ed schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:13:
Ik laat het vandaag maar bij één kopje koffie denk ik… Zit me hier tijdens de training al op te naaien…
Mja, HAM zit nog op het toilet denk ik..
Hopelijk kan ie er nog een 1:23 van maken
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 11-12-2021 11:15 ]
Denk je nu echt dat ze daar in een race weekend de tijd voor hebben? Bij een lang item kan ik mij er iets bij voorstellen maar bij een bespreking van de vrijdag? Nah... Dat is net zoiets als in het vierkantje een interview geven...Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:02:
[...]
Dat is allemaal ingestudeerd hoor, dat sprookje kun je wel loslaten nu.
Die vragen worden ingestuurd en door het marketing en communicatie team voorbereid en vervolgens wordt Max daarin getraind wat en hoe hij de antwoorden moet geven.
Niet omdat ze denken dat hij het anders niet kan, maar het is gewoon een ontzettend professionele business en alles moet er gewoon gelikt uitzien en klinken. Vandaar dat zijn antwoorden er zo vloeiend uitkomen, maar dat is bij iedereen wel hoor.
"When you grow up your heart dies"
HAM 1:24:241, dus dat is dan wel een erg snelle WC pot.Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:14:
[...]
Gaat lekker, max zit al op een 1:24:828
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Kijk je via een vpn ofzo? volgens mij loopt je steam minimaal 5min achterSilent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:14:
[...]
Gaat lekker, max zit al op een 1:24:828
Hopelijk kan ie er nog een 1:23 van maken
Met de deur geblokkeerd zeker?Silent Thunder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:14:
[...]
Maar hij rijdt netjes zijn rondjes...
"When you grow up your heart dies"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |