Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ah, een optimist, altijd goed om erbij te hebbenRaJitsu schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:13:
[...]
Het is vrijdag, niet zaterdag, en vrije trainingen zeggen niets. En wat coureurs in de media zeggen hierover nog minder.
"vrije trainingen zeggen niks".
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 10-12-2021 16:20 ]
Haters everywhere but I don’t really care
"Laps led" had er van mij ook in gemogen.Martin0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:19:
Jammer dat die onderste grafiek vertekend is. Gezien de DNF's eruit gehaald zijn (en dus Ham 1 race meer als resultaat heeft meegenomen).

en vers van de pers:
PER op mediums lijkt goed bij te kunnen blijven met de tijden van HAM.
Dat zegt in elk geval wel dat RB echt (nog) niet verloren is
Schijnt vertekend te zijn omdat Perez iedere ronde DRS gebruikt heeft.Novadecasa schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:25:
[...]
Je bent de zandzakken vergeten...Novadecasa schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:25:
[...]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Tot nu toe lijkt Mercedes altijd beter te gaan op de hardere banden. Slijtage leek enorm mee te vallen in de training, vandaar de Rood -> Geel optie. Maar ik zeg ook maar watBlokker_1999 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:11:
[...]
Hoe zit het met deg? En ik denk dat Mercedes in dat geval gewoon strategie gaat matchen. Rode banden betekenen ook vroeger naar binnen en op het einde van de race dus kwetsbaar als je er in slaagt voor te komen. Geen idee of ze dat wensen.
Krijgt hij dan eindelijk eens straf?DataGhost schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:22:
Jo hee, dit kan dus bijna geen toeval zijn
[Afbeelding]
en vers van de pers:
[YouTube: Pitstop Boys Yo Hé, Yo Hó! (oficiele video)]
Z'n gevangeniskostuum heeft hij al aan.
Kijk ook wat ze in de clip dragendutchgio schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:35:
[...]
Krijgt hij dan eindelijk eens straf?
Z'n gevangeniskostuum heeft hij al aan.
Zo snel mogelijk de banden verwisselen, liefst zonder foutjes.d-vine schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:35:
Wat was vorig jaar de pitstop strategie?
per aspera ad astra
Toch fijn dat er bij RB nog wat optimisten zijn toch.. Je kunt ook gewoon niet kijken natuurlijk, zoals Olav het altijd zo mooi kan zeggen: "De punten worden op zondag verdeeld" ..matthijst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:19:
[...]
Ah, een optimist, altijd goed om erbij te hebben
"vrije trainingen zeggen niks".
Of op zaterdag tijdens een sprintD-Ed schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:58:
[...]
Toch fijn dat er bij RB nog wat optimisten zijn toch.. Je kunt ook gewoon niet kijken natuurlijk, zoals Olav het altijd zo mooi kan zeggen: "De punten worden op zondag verdeeld" ..
Red Bull en Verstappen waakzaam na trainingsdag: 'Mercedes ziet er sterk uit' - https://nos.nl/l/2408959
[ Voor 5% gewijzigd door Exocet op 10-12-2021 17:24 ]
New gearbox for Bottas. No penalty as it was due for a change. #F1
— Cllr Sam S Collins (@NorthHertsSam) 10 december 2021
Das nieuw toch?
New Document: Race Directors' Note SC2-SC1 Time
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) 10 december 2021
Published at 10.12.21 17:44 CEThttps://t.co/qfxdu290tX#F1 #Formula1 #AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/Ing56l4XcT
Wederom staat heel de term "out laps" niet genoemd in dat document. Dus nee. In laps en reconnaissance laps, dus niet out laps.MikeyMan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:48:
Zie net een document langs komen dat er niet langzamer dan 1m35 gereden mag worden op in en outlaps.
Das nieuw toch?
[Twitter]
Dit document is er elke race, en deze (of een andere) tijd wordt alleen maar op out laps gehandhaafd als dat expliciet in de Race Director's Event Notes staat, wat ook hier niet zo is.
[ Voor 16% gewijzigd door DataGhost op 10-12-2021 17:57 ]
Gebeurt wel eens vaker, maar prima dat er een tijd aangehouden word nu weer. zeker met de laatste race van het seizoen, waar het voor een hoop teams om heel veel €€€€ gaat als ze wel/geen punten pakkenMikeyMan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:48:
Zie net een document langs komen dat er niet langzamer dan 1m35 gereden mag worden op in en outlaps.
Das nieuw toch?
[Twitter]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Waarom daar nog uitzonderingen voor maken dan? Geef lekker een maximale rondetijd zonder enige uitzonderingen.DataGhost schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:56:
[...]
Wederom staat heel de term "out laps" niet genoemd in dat document. Dus nee. In laps en reconnaissance laps, dus niet out laps.
Dit document is er elke race, en deze (of een andere) tijd wordt alleen maar op out laps gehandhaafd als dat expliciet in de Race Director's Event Notes staat, wat ook hier niet zo is.
Ik weet het ook niet, in Hongarije is daar flink discussie over geweest maar daar werd dus duidelijk hoe en wat. Dit is volgens mij vooral om ervoor te zorgen dat auto's die eigenlijk niet meer op de baan willen zijn daar ook zo snel mogelijk vandaan oprotten en dus ook minder verkeer in de weg kan rijden voor anderen.MikeyMan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:11:
[...]
Waarom daar nog uitzonderingen voor maken dan? Geef lekker een maximale rondetijd zonder enige uitzonderingen.
Max en Sergio met verschillende setups in P2. Experimenteren kan verklaren waarom z'n performance niet optimaal was.
Het leek erop dat Max met een medium downforce vleugel reed. Sergio met een low downforce vleugel, en die had ineens tijden vergelijkbaar Mercedes voor de lange runs. Wedden dat Max in FP3 ook die low vleugel probeert?
Was een safety car, zag ik een paar dagen geleden in de highlights.
VSC idd.Plenkske schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:18:
[...]
Was een safety car, zag ik een paar dagen geleden in de highlights.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Volgens mij was dat een andere plek? Die crash was in de chicane tussen de twee rechte stukken, wat nu dus T7 is.Martin0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:17:
Realiseer me nu pas dat die 1e chicane die ze weggehaald hebben de: Get me out of here im hanging like a cow chicane is.
Klopt, de chicane na de eerste DRS zone.RobertMe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:45:
[...]
Volgens mij was dat een andere plek? Die crash was in de chicane tussen de twee rechte stukken, wat nu dus T7 is.
Groetjes
Vraag nou serieus om méér straffen voor 1 km/u te hard in pit lane tijdens een vrije training?RaJitsu schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:12:
[...]
Ik vind het bizar. Het lijkt erop dat AM hun pitlimiter niet goed voor elkaar heeft. Aangezien dit soort regels er niet voor niets zijn, en het ook niet lastig is om dit correct voor elkaar te hebben, mag deze straf wel hoger. En anders moeten ze er helemaal niets voor uitschrijven.
Volgens mij is er juist aangetoond dat er minder gestraft moet worden. Hier is ook niemand in gevaar gebracht. Foutje, herstellen en weer verder.
Is gewoon voor de vrijmibopot, moet toch wat gespekt wordenYpuh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:28:
[...]
Vraag nou serieus om méér straffen voor 1 km/u te hard in pit lane tijdens een vrije training?
Volgens mij is er juist aangetoond dat er minder gestraft moet worden. Hier is ook niemand in gevaar gebracht. Foutje, herstellen en weer verder.
Ik heb er vertrouwen in, als ik Max Verstappen zo zie. Die maakt zich de pis niet lauw, ondanks alle fuzz eromheen.
Was ik maar zo geweest op die leeftijd, had mij veel stress gescheeld. En ook mijn haar
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Als de RBR competitief is, hengelt Max hem gewoon binnen. Zoals een groot deel van het seizoen. Is de Mercedes te snel, dan moet hij (over)compenseren en kunnen er rare dingen gebeuren. Zoals eigenlijk de voorgaande seizoenen. Dat kun je Max volgens mij niet aanrekenen. Die gaat gewoon liever voor alles of niets dan meerijden voor P3.Sepp14 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:01:
Bij wie loopt het al dun door de broek?![]()
Ik heb er vertrouwen in, als ik Max Verstappen zo zie. Die maakt zich de pis niet lauw, ondanks alle fuzz eromheen.
Was ik maar zo geweest op die leeftijd, had mij veel stress gescheeld. En ook mijn haar
Bloednerveus... al 2 weken eigenlijk!Sepp14 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:01:
Bij wie loopt het al dun door de broek?![]()
Waar ik nog het meest bang voor ben is dat de titel met een controverse wordt besloten, dan zit er altijd een zwart randje aan de titel, wie er ook moge winnen...
Dat gezegd hebbende, verdiend Max hem gewoon veel meer dit jaar. Tuurlijk heeft HAM een beter einde van het seizoen, maar zonder de pech was Max allang kampioen geweest. Ik weet dat het zo niet werkt, maar daardoor verdiend Max hem wel meer dan HAM i.m.o.
Het wordt of een super saaie race waar de een wegrijdt bij de ander, of het wordt een knaller, letterlijk en figuurlijk.
Er zijn maar weinig scenario's denkbaar op dit moment waar hij aan het langste eind trekt. Iedereen zal als een soort hawk-eye op hem gericht zijn en ieder foutje wat ie maakt (ook al is het per ongeluk) zal afgestraft worden in de zin van tijdstraf/publieke opinie/strafpunten. De auto van Mercedes lijkt ook gewoon een paar tienden sneller, dus echt overschot is er niet.
Zoals het nu staat denk ik gewoon 95% Hamilton, 5% Verstappen. Ik hoop iets anders, maar de publieke opinie en reputatie spreken op dit moment even in zijn nadeel.
Een tweede plaats is toch ook gewoon super mooi? Prachtig seizoen en Hamilton zingt ook echt een toontje lager valt me op dit moment op (is ineens heel lief en bescheiden, i.p.v. het show-mannetje van afgelopen jaren). Red Bull heeft veruit het beste seizoen sinds 2014, Max Verstappen heeft 9 races gewoon en ieder weekend was het bal. Het heeft een heel tijdperk geduurd, maar dan hebben we toch ein-de-lijk de competitie/concurrentiestrijd waar F1 van hoopt. Laten we hopen dat de auto's van volgend jaar nog dichter bij elkaar liggen en dan komt Max vanzelf bovendrijven (maar Leclerc en Russel misschien ook wel).
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dan wel opvallend dat er al dagen (zo niet weken) ook de kampioenstrijd van jaren en jaren geleden afgestoft wordt. Ineeeeens heb je het; we rakelen oude wedstrijden op die minstens zo spannend waren als dit seizoen.Helix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:27:
Tweede heeft niemand het meer over na een paar jaar. Het enige wat telt zijn titels. Zo denkt Max er zelf ook over.
Hoezo heeft niemand het er meer over na een paar jaar; hiermee doe het hele seizoen en de aankomende ontknoping, wat mij betreft, als F1-liefhebber, echt een beetje tekort.
/edit: briljant voorbeeld van "tweede worden"; https://www.imdb.com/title/tt1979320/ ?
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 10-12-2021 20:29 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nee, voor teams die hun zooi niet voor elkaar hebben. En ik ben het er ook niet mee eens dat er minder gestraft moet worden. Die hele onzin in van 'let them race' toont voor mij juist aan dat er te veel onduidelijkheid is, en dat er niet consequent ingegrepen wordt door race control.Ypuh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:28:
[...]
Vraag nou serieus om méér straffen voor 1 km/u te hard in pit lane tijdens een vrije training?
B.S.U.R.
Nee. Het moet nu gebeuren. Volgend jaar is het maar weer afwachten hoe de kaarten geschud zijn en ik gun Max nu zijn eerste titel meer dan Lewis z'n 8e. Max heeft zich het hele seizoen bewezen de betere rijder te zijn, dus het maakt mij eigenlijk niet eens uit hoe die titel binnengesleept wordt. Schumacher is er ook niet minder populair om geworden. Een 8e titel voor Lewis zou niet zo in de schoot geworpen mogen worden naar mijn idee, want dat is hoe het voor mij zal voelen. Volgend jaar mag hij de 8e titel krijgen of met een oppermachtige auto die met twee vingers in de neus het hele veld op een ronde zet, of met hand en tand gestreden, omdat meerdere teams/rijders dicht bij elkaar zitten. In dat tweede geval zal het echt verdient zijn, in het eerste geval zal het, net als enkele eerdere titels, enkel op papier een prestatie zijn.Ypuh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:15:
Een tweede plaats is toch ook gewoon super mooi?
Mocht max wel winnen is dat natuurlijk een mooi "afscheid" voor Olav Mol van iig zijn tv carrière voor nu.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Dat gaat nu net zo hard gebeuren. Verstappen fans zullen altijd verwijzen naar Silverstone en Hongarije (en mindere mate Baku). Hamilton fans zullen blijven praten over Monza en hoe "crazy Max" vaak genoeg over het randje de leiding pakte (Imola, Spanje bv).metallicattim schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:05:
Waar ik nog het meest bang voor ben is dat de titel met een controverse wordt besloten, dan zit er altijd een zwart randje aan de titel, wie er ook moge winnen...
*knip*LA-384 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:38:
[...]
Nee. Het moet nu gebeuren. Volgend jaar is het maar weer afwachten hoe de kaarten geschud zijn en ik gun Max nu zijn eerste titel meer dan Lewis z'n 8e. Max heeft zich het hele seizoen bewezen de betere rijder te zijn, dus het maakt mij eigenlijk niet eens uit hoe die titel binnengesleept wordt. Schumacher is er ook niet minder populair om geworden. Een 8e titel voor Lewis zou niet zo in de schoot geworpen mogen worden naar mijn idee, want dat is hoe het voor mij zal voelen. Volgend jaar mag hij de 8e titel krijgen of met een oppermachtige auto die met twee vingers in de neus het hele veld op een ronde zet, of met hand en tand gestreden, omdat meerdere teams/rijders dicht bij elkaar zitten. In dat tweede geval zal het echt verdient zijn, in het eerste geval zal het, net als enkele eerdere titels, enkel op papier een prestatie zijn.
Geen verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2021 00:02 ]
Als je tweede bent, ben je first loserInspired schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:25:
Sorry, maar tweede is gewoon net niks. Leuk als je Perez of Bottas bent. Niet voor Ham of Max.

De blauwe kleur gaat helaas "out of sync", verder vind ik hem wel mooi.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dit is de vader van Perez toch?poor Leno schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:13:
[...]
Ja vind ik ook hoor.. Dat zie je vaak bij sporten dat de derde véél blijer is dan nr twee..
Best of the rest
[Afbeelding]
Hahaha mooi uitgebeeld. 😂poor Leno schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:13:
[...]
Ja vind ik ook hoor.. Dat zie je vaak bij sporten dat de derde véél blijer is dan nr twee..
Best of the rest
[Afbeelding]
Maar mijn gevoel zegt wel dat het Max geen reet uit maakt als hij 2de word zondag, zijn tijd komt wel en als alles gewoon normaal was verlopen dit seizoen was hij al lang wereld kampioen geweest, plus de auto en de snelheid van MB stinkt van alle kanten.
Blijf het jammer vinden dat het waarschijnlijk nooit gaat gebeuren dat Max en Ham in een gelijkwaardige auto tegen elkaar gaan racen om echt te zien wie de beste rijder is.(mijn mening Max 200%)
Ham is een super getalenteerde racer met het geluk van een superieure auto, maar Max haalt al een paar jaar het maximale uit een mindere auto en had het mooi gevonden om te zien wat die met de superieure auto van Ham had gedaan.
Zie Ham ook nooit mee doen aan een online race tegen de jonge gasten (Max,Nor.....) en ik denk te weten waarom, daar is de auto minder belangrijk maar juist de kwaliteit van de racer.
Ben ook erg benieuwd hoe zwaar Ham het volgend jaar gaat krijgen tegen Russell. 💪🏻
Die van mij zegt wat anders. 🤣BillSpaarbank schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:27:
Mijn CV ketel doet sinds vandaag ook aan voorspellingen 😡
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/AQCJ6VNtkNKNOUNhMqoI1VxH.jpg?f=fotoalbum_large)
Als dit naar niet betekent dat #33 gediskwalificeerd is, want anders dan bij @BillSpaarbank mis ik de “1” erachterDoubleDutch schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:35:
[...]
Die van mij zegt wat anders. 🤣
[Afbeelding]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
2 lampjes bij de 44, 1 lampje bij de 1 die licht de 3 laat doorkomenBillSpaarbank schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:27:
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Novadecasa op 10-12-2021 22:26 ]
Ik zeg niks. 🤐pietje63 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:47:
[...]
Als dit naar niet betekent dat #33 gediskwalificeerd is, want anders dan bij @BillSpaarbank mis ik de “1” erachter
Weet niet wat er in FP3 gebeurt is vorige week maar van de klap in Q3 was geen schade.Novadecasa schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:00:
Hoe zeker is Max met z'n gearbox? Is dat nog een risico sinds FP3 vorige week?
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"
Tweede meteen ook maar die lange topicwaarschuwing, specifiek over naamverbasteringen en frustraties uiten.
Want dit soort reacties zijn hier dus niet welkom.
[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:40 ]
Ik wil dit seizoen absoluut niet tekort doen. Heb echt genoten over het algemeen. En soms echt gebaald natuurlijk. Maar je hebt het over de kampioenstrijd in het verleden. Ik heb het meer over het feit dat 2e plaatsen over het algemeen niet worden onthouden (behalve door de liefhebbers).MAX3400 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:28:
[...]
Dan wel opvallend dat er al dagen (zo niet weken) ook de kampioenstrijd van jaren en jaren geleden afgestoft wordt. Ineeeeens heb je het; we rakelen oude wedstrijden op die minstens zo spannend waren als dit seizoen.
Hoezo heeft niemand het er meer over na een paar jaar; hiermee doe het hele seizoen en de aankomende ontknoping, wat mij betreft, als F1-liefhebber, echt een beetje tekort.
/edit: briljant voorbeeld van "tweede worden"; https://www.imdb.com/title/tt1979320/ ?
Het beste scenario is Lewis die uitvalt.
En Redbull die doet "Max, retire the car, you're a world champion"
[ Voor 55% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:40 ]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Als Hamilton uitvalt, dan moet Verstappen juist doorrijden voor het constructeurskampioenschap. Als Bottas dan een slechte race heeft, ligt dat opeens ook weer binnen bereik.caspervc schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:00:
[...]
Dan nog beter 4e, als je toch bezig bent. Dan hoef je niet naar het FIA Gala. Zou niet de eerste keer zijn voor Max
[ Voor 5% gewijzigd door BlackMonkey op 10-12-2021 23:13 ]
Ik zou geen meter meer durven rijden als Hamilton uitvalt. Eén verkeerde blik opzij en je hebt weer een penalty te pakken.Transportman schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:03:
[...]
Als Hamilton uitvalt, dan moet Verstappen juist doorrijden voor het constructeurskampioenschap. Als Bottas dan een slechte race heeft, ligt dat opeens ook weer binnen bereik.
En dan Mercedes die denken "Wat Coulthard kon op Spa in 99 kunnen wij ook"caspervc schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:00:
[...]
Rits auto's vallen uit, hij haalt wat Haas'en in en Hamilton komt wonder boven wonder, 5 ronden gelapped, binnen op P10.
People as things, that’s where it starts.
Je weet dat Max volgend jaar met het nummer 1 op de auto rijdt...?BillSpaarbank schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:27:
[Afbeelding]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:41 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Misschien een gekke vraag, maar heeft Mercedes het bokaal voor het constructeurskampioenschap niet al gekregen de vorige race?Transportman schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:03:
[...]
Als Hamilton uitvalt, dan moet Verstappen juist doorrijden voor het constructeurskampioenschap. Als Bottas dan een slechte race heeft, ligt dat opeens ook weer binnen bereik.
Wat als beide coureur van Mercedes uit vallen, geven ze hem weer terug aan RBR?
[ Voor 69% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:42 ]
Max gaat die race dan gewoon uitrijden. No wat dat hij dan gewoon stopt met rijden.caspervc schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:00:
[...]
Afsluitend graag Max, Lewis en Kimi die donuts draaien op het rechte stuk, Kimi in het midden graag.
Mochten ze het echt gek willen maken dan kunnen de andere 17 auto's ook aansluiten, maak er maar even een feestje van, iedereen donuts draaien, motor opblazen en auto's afschrijven want die zijn volgend jaar niet meer nodig
Nee, dat was dan waarschijnlijk omdat ze de winnende coureur hadden geleverd. Het verschil is 28 punten, dus de kans is er dat RBR het nog kan winnen (maar de kans is heel klein).DoubleDutch schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:32:
[...]
Misschien een gekke vraag, maar heeft Mercedes het bokaal voor het constructeurskampioenschap niet al gekregen de vorige race?
Wat als beide coureur van Mercedes uit vallen, geven ze hem weer terug aan RBR?
Wederom, we gaan hier elkaar dus niet de maat nemen.
[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:44 ]
Ah duidelijk, maar het kan nog wel, zou wat zijn, beide Mercedes coureurs kegelen elkaar eraf, (Checo 2-Max 1) , Max wereldkampioen en RBR de constructeurskampioenschap terug in handen.Transportman schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:40:
[...]
Nee, dat was dan waarschijnlijk omdat ze de winnende coureur hadden geleverd. Het verschil is 28 punten, dus de kans is er dat RBR het nog kan winnen (maar de kans is heel klein).

*laat mij maar even dromen*
[ Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:45 ]
Tweede heeft iedereen het inderdaad niet meer over. Maar ze zullen het nog heel lang over dit hele seizoen hebben. Ik denk dat zelfs een achtste titel van Lewis dat niet overstijgt.Helix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:27:
Tweede heeft niemand het meer over na een paar jaar. Het enige wat telt zijn titels. Zo denkt Max er zelf ook over.
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 96% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:48 ]
[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:45 ]

Ben zeer benieuwd wat de trukendoos van Merc en RBR gaat doen morgen, dit gaat iig een knaller worden.
Nu zijn het natuurlijk vrijdag motoren maar zal de Merc morgen nog dezelfde kracht als Brazil hebben? En is het waar ( aldus ziggo/ robert) dat Yuki echt een hogere stand heeft getest de afgelopen qualies zodat Max morgen de allerhoogste stand gaat krijgen voor de Q en race?
Man man, wat een spanning dit seizoen.
Wederom, we gaan hier elkaar dus niet de maat nemen.
En mijn laatste reply, zoals hierboven genoemd, door naar de inhoud.
Edit:
Volgens zijn beide heren te spreken over de aanpassingen vh circuit.
Interesting, want dat zou beteken dat RBR of MER het geen voordeel of nadeel vinden
[ Voor 54% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:49 ]
[ Voor 106% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 00:52 ]
Max was in Jeddah eigenlijk ook bloedsnel echter verpeste hij het zelf.ricardo246 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:18:
Volgens zijn beide heren te spreken over de aanpassingen vh circuit.
Interesting, want dat zou beteken dat RBR of MER het geen voordeel of nadeel vinden
Zoals ik net zei, ik ben zo benieuwd wat de FP3 en Q morgen straks brengen, dit kan nog alle kanten op.
* Humma Kavula hoopt dat hij zijn zenuwen onder controle kan houden... wat nu al niet lukt
ps, zou dit nog een issue gaan worden in de race?
https://www.motorsport.co...-abu-dhabi-kerbs/6871322/
[ Voor 10% gewijzigd door Humma Kavula op 11-12-2021 00:43 ]
Laten we het hopen!Humma Kavula schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:33:
[...]
Waar ik het meest bang voor ben is dat het een saaie race wordt. Dat Ham wint, tsja aan dat idee wen ik al een aantal races and so be it. Maar ik hoop niet op een anticlimax met een saaie race zonder drama (waar in het veld dan ook) waarbij Ham vanaf de start gewoon weg rijdt en onaantastbaar is, en Max ook nog eens uitvalt terwijl hij 15 sec achter Lewis rijdt ofzo

I served in a company of heroes.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Kort gezegd, Mercedes is nu beduidend sneller met kwalificatieronden en RBR sneller met racepace. Gezien de verwachting van een een stop en de onwenselijkheid om op de softs te rijden gezien de korte levensduur (circa 8 ronden daarna al slechter dan mediums) van die banden, is daar nog wat werk aan de winkel.
Qua mediums was Perez die bewust met een lage neerwaartse druk setup reed al beter dan Mercedes en Verstappen schijnt nog beter te zijn geweest in zijn korte medium run. Verder had Verstappen ook een erg sterke run long run op softs. Die reed met een meer middelzware neerwaartse druk setup. Dus inderdaad duidelijk gesplit qua strategie en dat zullen ze voor morgen waarschijnlijk gelijk gaan trekken.
https://www.auto-motor-un...-abu-dhabi-2021-longruns/
Oh en de rest zal wederom veldvulling zijn.
Alpine en AlpaTauri lijken snel in kwalificatie, maar Ferrari en McLaren lijken al sneller te zijn in race pace. En die zullen ook wederom kansloos blijken te zijn tegen de top 4. Aston Martin gaat misschien ook weer eens wat laten zien na een aantal dramatische weekenden daar.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In de trainingen leek het tot nu toe niet zo'n probleem. Ik meen dat een aantal coureurs iets van 14 ronden op de soft reden. Er is tijdens beide trainen niks anders gezegd over de slijtage dan dat het circuit er vriendelijk voor isHumma Kavula schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:33:
[...]
Max was in Jeddah eigenlijk ook bloedsnel echter verpeste hij het zelf.
Zoals ik net zei, ik ben zo benieuwd wat de FP3 en Q morgen straks brengen, dit kan nog alle kanten op.
* Humma Kavula hoopt dat hij zijn zenuwen onder controle kan houden... wat nu al niet lukt
Maar dat is ook het minst realistische scenario.Homeland schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:35:
Het beste scenario is een rete spannende race met een eerlijke winnaar en bijna 2 uur aan mooie gevechten.
Afsluitend graag Max, Lewis en Kimi die donuts draaien op het rechte stuk, Kimi in het midden graag.
Mochten ze het echt gek willen maken dan kunnen de andere 17 auto's ook aansluiten, maak er maar even een feestje van, iedereen donuts draaien, motor opblazen en auto's afschrijven want die zijn volgend jaar niet meer nodig
:strip_exif()/f/image/UpFWGIe6ZeWnpy4PaEpwSUEr.png?f=user_large)
Last race of the season. I hope we can enjoy an exciting final race before the dreaded F1 winter break.
For this final race I created the speed delta chart that shows the difference in speed between HAM and VER in each of the 100 micro-sectors that I created. It looks like Verstappen was using a very low downforce configuration to keep up with Lewis on the straights, but losing speed on the corners.
Source: f1bythenumbers (me)
Dit is hun laatste kans om kampioen te worden namelijk
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat lijkt me ook. Kan me haast niet voorstellen dat ze geen risico nemen nu en er niet met een “bang” uit willen gaan.Technofreakz schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 06:57:
Ik neem aan dat Honda de boel nu zo ver gaat opschroeven dat de motor echt op z’n limiet gaat zitten?
Dit is hun laatste kans om kampioen te worden namelijk
Ze willen er niet met een "bang" uit. Zeker niet als Max op P1 ligt in de laatste bochten van de laatste ronde.De_Bastaard schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:26:
[...]
Dat lijkt me ook. Kan me haast niet voorstellen dat ze geen risico nemen nu en er niet met een “bang” uit willen gaan.
Hopelijk hebben veel Japanners al hun kaarsjes gebrand bij het graf van Soichiro Honda.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |