Heeft er iemand trouwens nog beelden van die scene dat Max en Hamilton bij de beker staan voor de race?
Dat ie geridderd wordt snap ik nog. Maar hij was toch zo aan het strijden met BLM en dan nu knielen voor een "witte oppressor macht"?Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:58:
[...]
Waarom is hij geridderd? We leven toch in 2021?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Reken maar dat Horner maar al te graag voor de camera zal staan en het gezicht van RBR gaat zijn. Het hele verhaal gaat gewoon verteld worden.Spotmatic schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:42:
[...]
Ik heb het al vaker gezegd, maar als F1 fan ben ik halverwege de afleveringen van het vorige seizoen gestopt omdat ik twijfels had of ik wel naar hetzelfde seizoen aan het kijken was. Maar misschien doen ze het nu beter ondanks dat Max zijn medewerking niet verleent (dus geen interviews etc.).
Heb je F1TV? https://f1tv.formula1.com...ace-abu-dhabi?action=playNotSoSteady schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:44:
Heeft er iemand trouwens nog beelden van die scene dat Max en Hamilton bij de beker staan voor de race?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verse podcast met positief onderwerp.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
De heren doen meer dan alleen golfen met elkaar.. In een aflevering van de Netflix serie zie je ze ook in een gym van het hotel samen sporten. Het zijn dus niet alleen golfmaatjes dacht ik toen al..asing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:35:
Ik weet niet waar ik nu meer naar uit kijk. Seizoen 2022 van de F1 of Drive to Survive op Netflix.
Bring it!!!
@hierboven : Ik neem aan dat Oostenrijk ook verschillende accenten kent waardoor de uitspraak net iets anders is. Maar de 2 kennen elkaar blijkbaar van het golven en daar zal Toto Michael wel Mikey noemen. Ik ken er meer die Michael heten en door vrienden Mike of Mikey worden genoemd.
400+ pagina's, ik geloof niet dat we een race topic hebben wat hieraan kan tippen.
Gewoon vrienden, vandaar ook de 'No Micky' etc. Iedereen die nog denkt dat daar gewoon de naam Michael werd uitgesproken..

De afspraak stond al en de prins zeg je niet af. Ze gingen er al vanuit dat hij kampioen zou worden. Dan maar een lulverhaal omheen verzinnen.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:58:
[...]
Waarom is hij geridderd? We leven toch in 2021?
Natuurlijk zal hij wel het verhaal vertellen, maar het grote issue met DTS is dat het zo gefabriceerd is. Die hele extreme vijandigheid tussen Ricciardo en Verstappen bestaat helemaal niet. Natuurlijk was er spanning tussen die twee, maar niet zo extreem als DTS het doet voorkomen.yinx84 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:47:
[...]
Reken maar dat Horner maar al te graag voor de camera zal staan en het gezicht van RBR gaat zijn. Het hele verhaal gaat gewoon verteld worden.
Dit jaar ook, dan zie je Verstappen en Ricciardo nog naar elkaar zwaaien vanuit de auto. DTS zou hier zonder schaamte een blur overheen gooien en het doen lijken alsof ze elkaar de middelvinger geven.
Om die reden ben ik afgehaakt van die serie; het is leuk om nieuwe fans binnen te halen maar voor veel fans die de sport al jaren volgen is het allemaal te opzichtig fake.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
If any zou juist het samen golfen een grotere indicatie zijn dat ze vrienden zijn dan dat ze toevallig in hetzelfde hotel naar de gym gaan..D-Ed schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:51:
[...]
zie je ze ook in een gym van het hotel samen sporten. Het zijn dus niet alleen golfmaatjes dacht ik toen al..
Of ben jij ook standaard met iedereen die je in de sportschool tegenkomt bevriend?
ook eventueel elkaar spotten/helpen in een gym in een hotel is niet raar, gezien daar doorgaans voor de niet sporters geen personal trainers aanwezig zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Puc van S. op 15-12-2021 14:55 ]
Heb je de scene gezien? Ze zijn daar helemaal alleen in die gym als vrienden bij elkaar.. Maar goed, het is gewoon duidelijk dat Toto 'Micky' nogal onheus bejegend en dat is duidelijk te zien en horen dus doe ermee wat je wilPuc van S. schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:53:
[...]
If any zou juist het samen golfen een grotere indicatie zijn dat ze vrienden zijn dan dat ze toevallig in hetzelfde hotel naar de gym gaan..
Of ben jij ook standaard met iedereen die je in de sportschool tegenkomt bevriend?

Beide dingen kunnen na het huidige seizoen alleen maar gruwelijk tegenvallen denk ik. Maar ik laat me graag verrassenasing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:35:
Ik weet niet waar ik nu meer naar uit kijk. Seizoen 2022 van de F1 of Drive to Survive op Netflix.
Bring it!!!
Toto zegt niet Micky. Hij zegt Michael met een oostenrijks accent. Maar omdat ze in duitstalige landen het niet uitspreken als Meik-el, zoals we dat hier wel doen. Daar spreken ze het normaal uit als Miga-el.
Zoals aan het begin van dit interview met Schumacher YouTube: ZDF SPORTreportage Michael Schumacher im ZDF Interview 1129194364
YouTube: F1 Abu Dhabi GP 2021 | Toto Wolff Team Radio with Michael Masi het is duidelijk geen Micky maar Meikl
Zoals aan het begin van dit interview met Schumacher YouTube: ZDF SPORTreportage Michael Schumacher im ZDF Interview 1129194364
YouTube: F1 Abu Dhabi GP 2021 | Toto Wolff Team Radio with Michael Masi het is duidelijk geen Micky maar Meikl
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Zoals Remkes vanmiddag zei "Als het stof is neergedaald dan is het tijd voor een grondige evaluatie en tijd voor zelfreflectie".
Dat lijkt mij in dit geval ook voor de Fia en Toto in het bijzonder. Maar niet meer dan dat.
Dat MER zich vervolgens overal afmeldt, als een soort van statement, is echt schandalig en betuigd van geen enkel fatsoen of respect. Wat een slechte verliezer zeg, dan laat je je toch ook wel kennen.
HAM lijkt nog het meeste fatsoen en respect te hebben, een felicitatie aan VER en zelfs bij de podiumceromonie niet direct vertrekken.
Dat lijkt mij in dit geval ook voor de Fia en Toto in het bijzonder. Maar niet meer dan dat.
Dat MER zich vervolgens overal afmeldt, als een soort van statement, is echt schandalig en betuigd van geen enkel fatsoen of respect. Wat een slechte verliezer zeg, dan laat je je toch ook wel kennen.
HAM lijkt nog het meeste fatsoen en respect te hebben, een felicitatie aan VER en zelfs bij de podiumceromonie niet direct vertrekken.
Kan het daar niet zo snel in vinden. Ik bedoel het stuk waar je vliegtuigen over ziet vliegen en Horner, Max tegenover Hamilton en Wolff staan.
Jos kan goed zoenen! 
Prachtige beelden overigens, vooral aan het einde.
[Streamable: Last Lap Garage]
Prachtige beelden overigens, vooral aan het einde.
[Streamable: Last Lap Garage]
Max doet niet mee aan DTS dus benieuwd wat ze maken van een seizoen dat 55% om hem draait en 40% om Lewis.Plenkske schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:56:
[...]
Beide dingen kunnen na het huidige seizoen alleen maar gruwelijk tegenvallen denk ik. Maar ik laat me graag verrassen
Het stukje uit DTS in de gym
[YouTube: TOTO WOLFF HATES MICHAEL MASI 'F### YOU']
[ Voor 13% gewijzigd door D-Ed op 15-12-2021 15:12 ]
Maar dat ze zich niet laten zien, geeft me een beetje het gevoel dat ze niets (meer) hebben om de FIA aan te vallen met rechtszaken etc
Mijn boefje is liev!
Mja als je dit al wil classificeren als (goede?)vrienden van elkaar, ik zie hier niets abnormaals in waar uit zou blijken dat het meer dan 2 man zijn die elkaar vanuit het werk kennen..D-Ed schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:11:
Het stukje uit DTS in de gym
In dat fragment wel.OneTimer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:58:
Toto zegt niet Micky. Hij zegt Michael met een oostenrijks accent. Maar omdat ze in duitstalige landen het niet uitspreken als Meik-el, zoals we dat hier wel doen. Daar spreken ze het normaal uit als Miga-el.
In deze niet:
YouTube: Toto Wolff and Michael Masi RADIO CONVERSATION during crazy ending o...
Dit is 100% zeker Mikey.
Er zit een duur advocatenkantoor achter, die gaan echt niet de kans op maandenlang (zinloos) procederen voorbij laten gaan. En dat Mercedes al bij voorbaat een advocaat had meegenomen naar Abu-Dhabi geeft al aan dat ze alles op alles zullen zetten om elke voor hun negatieve beslissing aan te vechten.JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:16:
Maar dat ze zich niet laten zien, geeft me een beetje het gevoel dat ze niets (meer) hebben om de FIA aan te vallen met rechtszaken etc
15 minuten voor het verstrijken van de termijn rolt het protest uit de fax bij de FIA.
Alleen dit filmpje niet maar in combinatie van hoe Toto hem aanspreekt moet je toch onderhand een keer aan het denken zetten (en dan vergeef ik die 'fuck you' op het einde van die video maar even voor het gemak van de 'discussie'.. Of praat jij zo tegen welke scheidsrechter dan ook in welke sport dan ook? Of eigenlijk, tegen wie dan ook in het dagelijkse leven behalve je vrienden 'voor de grap'..?)Puc van S. schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:18:
[...]
Mja als je dit al wil classificeren als (goede?)vrienden van elkaar, ik zie hier niets abnormaals in waar uit zou blijken dat het meer dan 2 man zijn die elkaar vanuit het werk kennen..
Er zijn tegenwoordig mensen die een 'fuck you' opvatten als een 'onveilige/onhoudbare werksituatie'...
Die fuck you op het einde is er ingeedit voor deze video, in het netflix fragment zelf zit dit nietD-Ed schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:21:
[...]
(en dan vergeef ik die 'fuck you' op het einde van die video maar even voor het gemak van de 'discussie'.. Of praat jij zo tegen welke scheidsrechter dan ook in welke sport dan ook? Of eigenlijk, tegen wie dan ook in het dagelijkse leven behalve je vrienden 'voor de grap'..?)
Daar weet jij alles van hè? MikeyMikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:20:
[...]
In dat fragment wel.
In deze niet:
YouTube: Toto Wolff and Michael Masi RADIO CONVERSATION during crazy ending o...
Dit is 100% zeker Mikey.
Ja, ik moet overal op reageren... Michael, Mick, Mikey, Mike... Ik kies een beetje wanneer het me uitkomt
Nope ook in dat fragment niet. 100% Meikl. Vraag als je volgende keer op wintersport bent in Oostenrijk, een Oostenrijker om Micheal uit te laten spreken.MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:20:
[...]
In dat fragment wel.
In deze niet:
Dit is 100% zeker Mikey.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ja ik doe niet anders... Zo heet ik namelijkOneTimer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:24:
[...]
Nope ook in dat fragment niet. 100% Meikl. Vraag als je volgende keer op wintersport bent in Oostenrijk, een Oostenrijker om Micheal uit te laten spreken.
Er zit een enorm verschil tussen beide fragmenten. Twee medeklinkers "KL" of iets dat eindigt op een klinker "I".
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 15-12-2021 15:26 ]
Die vergaf ik ze sowieso al dus what ever, lees het eerste deel van mijn post aubPuc van S. schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:23:
[...]
Die fuck you op het einde is er ingeedit voor deze video, in het netflix fragment zelf zit dit niet(net zelf gechecked namelijk
seizoen 3, aflevering 3 op 20:40)
Ik vraag me af wat bij Merc en MB uit wie zijn koker komt.Novadecasa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:59:
Zoals Remkes vanmiddag zei "Als het stof is neergedaald dan is het tijd voor een grondige evaluatie en tijd voor zelfreflectie".
Wat ik er van lees is het F1 team en het FE team niet op komen dagen bij het foto moment. Maar Toto heeft toch geen zeggenschap over het FE team? Dus dan rommelt het nog hoger in de boom dan bij Toto. Sterker nog, gezien dat Toto Max gefeliciteerd heeft per sms kan het zelf zijn dat Toto er vrede mee heeft, maar dat er iemand boven hem er geen genoegen mee neemt.
Bobo's binnen MB hebben toch ook al eerder het F1 team ter discussie gesteld?, maar zijn daar mee door gegaan omdat het wel goedkope reclame is.
Straks zoekt er een bobo binnen MB een stok om de hond te slaan en te kunnen stoppen met het team. En heeft bij deze de stok gevonden. Om zo voor een zacht dealtje de boel aan ineos te verkopen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Het Formule E team heeft Toto ook een hele dikke vinger in de pap. En het team wordt geleid door zijn vrouw......Edgenumber schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:25:
[...]
Ik vraag me af wat bij Merc en MB uit wie zijn koker komt.
Wat ik er van lees is het F1 team en het FE team niet op komen dagen bij het foto moment. Maar Toto heeft toch geen zeggenschap over het FE team? Dus dan rommelt het nog hoger in de boom dan bij Toto. Sterker nog, gezien dat Toto Max gefeliciteerd heeft per sms kan het zelf zijn dat Toto er vrede mee heeft, maar dat er iemand boven hem er geen genoegen mee neemt.
Bobo's binnen MB hebben toch ook al eerder het F1 team ter discussie gesteld?, maar zijn daar mee door gegaan omdat het wel goedkope reclame is.
Straks zoekt er een bobo binnen MB een stok om de hond te slaan en te kunnen stoppen met het team. En heeft bij deze de stok gevonden. Om zo voor een zacht dealtje de boel aan ineos te verkopen.
Lekker ook voor Nick de Vries,
wordt je kampioen, boycot Mercedes dat hele gala.
https://www.telegraaf.nl/...fotomoment-formule-1-gala
Het is wel droevig dat Mercedes niet tegen hun verlies kunnen. Af en toe hebben zij geluk, af en toe heeft Red Bull. In de laatste race had Red Bull geluk. In Silverstone, Hongarije had Mercedes meer geluk. In Azerbaidjan had Mercedes pech, maar dat was meer een rijdersfout dan pech of geluk hebben. Ze hebben nog steeds het WCC gewonnen en zijn sinds 2014 kampioen geweest. Niet zo huilen als het nu een keer niet is gelukt.
En in een Oranje Honda
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als je goed hebt opgelet dan had je geweten dat het Mercedes zelf geen drol kost om het team te runnen. Ik geloof 30 miljoen. De rest wordt gedekt door de F1 gelden en sponsordeals. Daartegenover staat dat 10 jaar geleden een Mercedes iets was voor bejaarde mannen en taxichauffeurs. Hun klantenkring was letterlijk aan het uitstervenEdgenumber schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:25:
[...]
Nu hebben ze een hippe jonge doelgroep en verkopen ze weer prima. En daar wordt het echte geld verdiend. Dus die gaan, zolang ze succes hebben, echt wel door met het raceteam en het bedrijf erachter.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dacht even dat het een Oranje McLaren was
Haha, ik ook. Die associatie van Oranje met Red Bull of zelfs maar Honda heb ik totaal niet.MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:35:
[...]
Wellicht dat we elkaar dan verkeerd begrijpen, ik had het met name over het punt dat je vond dat zoals ze in de gym met elkaar omgaan ze grotere vrienden van elkaar zou maken dan dat ze golfmaatjes zouden zijn terwijl ik juist zou vinden dat dat andersom was, gezien je doorgaans niet 4 tot 8 uur samen in de gym zit maar je ongeveer er wel zolang over doet om samen een rondje te gaan golvenD-Ed schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:25:
[...]
Die vergaf ik ze sowieso al dus what ever, lees het eerste deel van mijn post aub
Wees eerlijk, hebben ze ooit 'tegen hun verlies' moeten kunnen? Sinds de opzet van huidig team is het winst na winst na winst na winst, alle andere teams hebben simpel geleerd in die 7 jaar met verlies om te gaan. Ferrari na hun 'cheat', RBR via Renault naar Honda, enige 'issue' die Merc had was het Rosberg/Ham jaartje, maar was per saldo nog winst.OneTimer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:31:
Het is wel droevig dat Mercedes niet tegen hun verlies kunnen. Af en toe hebben zij geluk, af en toe heeft Red Bull. In de laatste race had Red Bull geluk. In Silverstone, Hongarije had Mercedes meer geluk. In Azerbaidjan had Mercedes pech, maar dat was meer een rijdersfout dan pech of geluk hebben. Ze hebben nog steeds het WCC gewonnen en zijn sinds 2014 kampioen geweest. Niet zo huilen als het nu een keer niet is gelukt.
Foute quote, maar ergens toepasselijk:
Anyone can deal with victory. Only the mighty can bear defeat
maar ik vind het vooral zuur voor de mensen in dat team, WCC is 'hun' ding, hun overwinning. Zelfs die wordt opzij gegooid als een jankend kind in een hoekje 'WILLIKNIE'. Zal RBR het erg vinden WCC niet te hebben? Misschien, maar zij delen de WDC als volledig team, is meer dan genoeg.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2021 15:40 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
in 2019 en 2020 werden overwinningen niet eens echt gevierd bij Mercedes.SinergyX schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:38:
[...]
Wees eerlijk, hebben ze ooit 'tegen hun verlies' moeten kunnen? Sinds de opzet van huidig team is het winst na winst na winst na winst, alle andere teams hebben simpel geleerd in die 7 jaar met verlies om te gaan. Ferrari na hun 'cheat', RBR via Renault naar Honda, enige 'issue' die Merc had was het Rosberg/Ham jaartje, maar was per saldo nog winst.
Foute quote, maar ergens toepasselijk:
Anyone can deal with victory. Only the mighty can bear defeat
Als ze een race wonnen liep iedereen erbij alsof het gewoon de normaalste zaak van de wereld.
Vooralsnog alleen het fotomoment dus, maar dan zullen ze het hele gala wel aan zich voorbij laten gaan.Bushie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:28:
Lekker ook voor Nick de Vries,
Gezien de radiostilte van alles wat met Mercedes F1 te maken heeft denk ik dat die gewoon op donderdag vlak voor het gala een bom gaan droppen. Dit gaat nog een heel vervelend staartje krijgen vrees ik.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ach tja, details, no worriesPuc van S. schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:38:
[...]
Wellicht dat we elkaar dan verkeerd begrijpen, ik had het met name over het punt dat je vond dat zoals ze in de gym met elkaar omgaan ze grotere vrienden van elkaar zou maken dan dat ze golfmaatjes zouden zijn terwijl ik juist zou vinden dat dat andersom was, gezien je doorgaans niet 4 tot 8 uur samen in de gym zit maar je ongeveer er wel zolang over doet om samen een rondje te gaan golven
Maar goed, allemaal niet zo belangrijk om er nog lang over te hebben, morgen weten we echt hoe Mercedes erin staat
Vanochtend al gepost maar nog een keer voor de duidelijkheid:
Dat eventuele protest moet binnen 96 uur ingediend, afgehandeld én beoordeeld zijn. Een kwartier voor de deadline zo'n protest droppen is dus bij voorbaat kansloos.
Dat eventuele protest moet binnen 96 uur ingediend, afgehandeld én beoordeeld zijn. Een kwartier voor de deadline zo'n protest droppen is dus bij voorbaat kansloos.
Sorry, maar dit lijkt me onzin.SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:42:
Vanochtend al gepost maar nog een keer voor de duidelijkheid:
Het loopt gewoon met een sisser af. Het wordt wel steeds moeilijker voor Mercedes en Hamilton om nog op het seizoen terug te komen.Phusebox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:41:
Gezien de radiostilte van alles wat met Mercedes F1 te maken heeft denk ik dat die gewoon op donderdag vlak voor het gala een bom gaan droppen. Dit gaat nog een heel vervelend staartje krijgen vrees ik.
Lekkere vriend is Toto als hij je op zo'n manier bekritiseerd.D-Ed schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:41:
[...]
Ach tja, details, no worriesBelangrijkste (hoewel het mij eigenlijk niet eens uitmaakt) is dat ze beter bevriend zijn dan dat veel mensen denken, daarom komt die 'Micky' uitspraak ook makkelijker uit de mond van Toto Wolf IMHO.. In interviews is vaak genoeg de naam Michael door Toto gebruikt en spreekt hij het gewoon goed uit.
Maar goed, allemaal niet zo belangrijk om er nog lang over te hebben, morgen weten we echt hoe Mercedes erin staat
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Maak me sowieso niet druk om het protest. Die uitslag zullen ze toch niet veranderen.
Dat het jou onzin lijkt, maakt het daarmee niet feitelijk minder waar.
Die zouden wel heel dom zijn nu te zeggen 'we stoppen want niet eerlijk', dan ben je echt je laatste 2 cent credits kwijt.Phusebox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:41:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ga ze niet missen als ze het doenSinergyX schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:43:
[...]
Die zouden wel heel dom zijn nu te zeggen 'we stoppen want niet eerlijk', dan ben je echt je laatste 2 cent credits kwijt.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Max eigenlijk nog in Abu Dhabi of niet meer ?
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Kijk eens naar dat filmpje hierboven?Bjorn180179 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:45:
Max eigenlijk nog in Abu Dhabi of niet meer ?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nee dat kan natuurlijk niet, te veel verplichtingen, sponsors etc.Tenzij het team over genomen wordt, maar dat lijkt me ook niet iets van 3 dagen.SinergyX schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:43:
[...]
Die zouden wel heel dom zijn nu te zeggen 'we stoppen want niet eerlijk', dan ben je echt je laatste 2 cent credits kwijt.
Ik doel meer dat ze alsnog met een protest komen of wat ze nog uit hun hoge hoed gaan toveren. Ze zullen nu wel hun zaak aan het opbouwen zijn.
Ik kan het me echt niet voorstellen, de imagoschade joh. En wat denken ze dan, dat de FIA hun eigen race director en stewards gaat overrulen? Ab-so-luut niet.Phusebox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:46:
[...]
Nee dat kan natuurlijk niet, te veel verplichtingen, sponsors etc.Tenzij het team over genomen wordt, maar dat lijkt me ook niet iets van 3 dagen.
Ik doel meer dat ze alsnog met een protest komen of wat ze nog uit hun hoge hoed gaan toveren. Ze zullen nu wel hun zaak aan het opbouwen zijn.
Nog een keer het cruciale artikel uit de FIA rulebook:
15.3
The clerk of the course shall work in permanent consultation with the Race Director. The Race
Director shall have overriding authority in the following matters and the clerk of the course may
give orders in respect of them only with his express agreement:
a) The control of practice, sprint qualifying session and the race, adherence to the timetable
and, if he deems it necessary, the making of any proposal to the stewards to modify the
timetable in accordance with the Code or Sporting Regulations.
b) The stopping of any car in accordance with the Code or Sporting Regulations.
c) The stopping of practice, suspension of a sprint qualifying session or suspension of the
race in accordance with the Sporting Regulations if he deems it unsafe to continue and
ensuring that the correct restart procedure is carried out.
d) The starting procedure.
e) The use of the safety car
Sub 15.3e het cruciale punt in deze.
15.3
The clerk of the course shall work in permanent consultation with the Race Director. The Race
Director shall have overriding authority in the following matters and the clerk of the course may
give orders in respect of them only with his express agreement:
a) The control of practice, sprint qualifying session and the race, adherence to the timetable
and, if he deems it necessary, the making of any proposal to the stewards to modify the
timetable in accordance with the Code or Sporting Regulations.
b) The stopping of any car in accordance with the Code or Sporting Regulations.
c) The stopping of practice, suspension of a sprint qualifying session or suspension of the
race in accordance with the Sporting Regulations if he deems it unsafe to continue and
ensuring that the correct restart procedure is carried out.
d) The starting procedure.
e) The use of the safety car
Sub 15.3e het cruciale punt in deze.
Oh haha, totaal gemist

Als dat zo is (ik kan niet direct een bron vinden die daar echt uitsluitsel over geeft)SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:43:
[...]
Waarom is dit appeal dan 12 september gedaan en komt daar morgen pas een uitslag op?
en: https://wtf1.com/post/her...verstappens-championship/
According to Article 10 of FIA’s Judicial and Disciplinary Rules, Mercedes had to give a written notice of an intention to appeal within one hour of the stewards’ dismissing their protest, and they’ll need to pay a €6,000 deposit.
This isn’t the appeal itself, but more of a ‘we’re thinking about it’. From there, they’ll have 96 hours to decide whether or not to actually go through with it and inform the stewards of their choice.
Mercedes will then have 15 days to detail why the Sporting Regulations were breached at the restart and that the stewards were wrong to throw out their protest. The stewards then have a further 15 days to present their response.
[ Voor 45% gewijzigd door Puc van S. op 15-12-2021 15:50 ]
Mercedes zal bij het gala uit gaan leggen hoe zij ge-cheat hebben en waarom de performance van RedBull dit hele seizoen wel illegaal moet zijn.
Uitleg inclusief blueprints van de hele RedBull auto die ze via de inspectie hebben verkregen.
Uitleg inclusief blueprints van de hele RedBull auto die ze via de inspectie hebben verkregen.
How do you save a random generator ?
Wanneer zou Max vakantie hebben? Ik denk ook dat hij zo snel mogelijk ergens paar weekjes totaal af wil zonderen van alle media aandacht, samen met familie en/of vriendin gewoon lekker de gourmet aanslingeren en wat duikbommetjes doen in helder blauwe water ver van de buitenwereld af.
Zal vast ook nog een huldiging op termijn komen in nederland, grachten of zandvoort?
Zal vast ook nog een huldiging op termijn komen in nederland, grachten of zandvoort?
Corona much?Bloodclot schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:51:
En wat gaan ze dan overrulen? Gaan ze de laatste lap schrappen? Hoe weten ze dat Hamilton de race achter de SC had uit gereden? Allemaal hypothetische situaties die nergens op slaan. Hun enige echte optie is wellicht de hele race schrappen, maar dat maakt ook geen donder uit qua WDC resultaat.Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:48:
[...]
Ik kan het me echt niet voorstellen, de imagoschade joh. En wat denken ze dan, dat de FIA hun eigen race director en stewards gaat overrulen? Ab-so-luut niet.
Het gaat ze uiteindelijk enkel om het geld, Masi en het gelijk denk ik. De enige die naar mijn idee dan nog wel voldoet aan het smetloze Mercedes imago, is naar mijn idee Hamilton. Heb echt respect voor de manier waarop hij zichzelf wist te controleren na de race.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Als 't maar tussen 5:00 en 17:00u is
Na het gala hebben ze vakantie volgens mij.Bloodclot schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:51:
Wanneer zou Max vakantie hebben? Ik denk ook dat hij zo snel mogelijk ergens paar weekjes totaal af wil zonderen van alle media aandacht, samen met familie en/of vriendin gewoon lekker de gourmet aanslingeren en wat duikbommetjes doen in helder blauwe water ver van de buitenwereld af.
En nee, dat was voor het weekend al uitgesloten.
Maar het is sowieso geen Micky ("mikkie") maar Mikey ("meikie") dan.D-Ed schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:41:
daarom komt die 'Micky' uitspraak ook makkelijker uit de mond van Toto Wolf IMHO..
Maar goed, het maakt ook niet uit. Je kunt hier geen conclusies uit trekken, zolang je de twee (en eigenlijk vooral Masi) niet kent.
Ik heet Sylvester, maar ook in formele situaties wordt ik door bekenden gewoon Syl genoemd. Dan kunnen anderen die mij verder niet kennen wel gaan zeggen dat dat gewoon niet kan omdat dat te informeel is, maar dan hebben ze gewoon ongelijk
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Maar volgens mij klopt het ook niet, ze hebben 96uur om het in te dienen, dan gaat een andere termijn lopen voor beoordeling.SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:43:
[...]
Ik kan mij inderdaad ook niet voorstellen dat ze na deze bijzondere radiostilte ineens met felicitaties gaan komen. Die zijn nog wel wat aan het voorbereiden lijkt me.Phusebox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:41:
Missie geslaagd dus, dan kan de stekker er ook wel uit. Toch niet heel raar om te stoppen na 8 constructeurs titels op rij. Stoppen op je hoogtepunt.asing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:34:
[...]
Als je goed hebt opgelet dan had je geweten dat het Mercedes zelf geen drol kost om het team te runnen. Ik geloof 30 miljoen. De rest wordt gedekt door de F1 gelden en sponsordeals. Daartegenover staat dat 10 jaar geleden een Mercedes iets was voor bejaarde mannen en taxichauffeurs. Hun klantenkring was letterlijk aan het uitsterven.
Nu hebben ze een hippe jonge doelgroep en verkopen ze weer prima. En daar wordt het echte geld verdiend. Dus die gaan, zolang ze succes hebben, echt wel door met het raceteam en het bedrijf erachter.
Geruchten waren er vorig jaar al dat er stromingen binnen Mercedes zijn die van het team af willen. Je hebt in de top van het concern maar één persoon nodig die niet van autosport houdt en de boel kan snel omslaan. Zie Honda in de tijd dat Jos daar een contract getekend had.
Kan me best voorstellen dat deze race genoeg voer geeft aan die stroming om de overhand te krijgen.
De radiostilte van Mercedes is opvallend; het enige wat ze volgens mij nu moeten doen is bevestigen dat ze in beroep gaan. Daar hoeft denk ik nog geen lijvig document of argumentatie van advocaten bij. Het feit dat het zo lang duurt kan meerdere dingen betekenen natuurlijk;
- Ze droppen de melding op een tactisch moment. Bijv. vlak voor of tijdens het gala waar Max de trofee in handen krijgt.
- Ze hebben intern nog discussie of ze het al dan niet door moeten zetten.
- Ze hebben een interne strijd of ze door gaan als constructeur in de F1 of weer terug kruipen in de rol van motorleverancier.
- Ze proberen de zaak op de achtergrond te schikken met de FIA.
Niemand weet hoe het zit totdat we iets horen, en hoewel het de minst waarschijnlijke optie is zou ik een verkoop aan bijv. Ineos ook niet helemaal uitsluiten.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat jij het hier zo roept zonder bronvermelding, maakt het daarmee niet feitelijk waar.SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:43:
[...]
Dat veranderd mijn kijk er op aanzienlijk.Zahariac schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:27:
[...]
Het Formule E team heeft Toto ook een hele dikke vinger in de pap. En het team wordt geleid door zijn vrouw......
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Moest het niet binnen 96 uur na de race zijn ingediend en behandeld? Als ze dan wachten tot morgen kan er toch nooit iets behandeld worden?XyritZz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:59:
[...]
Missie geslaagd dus, dan kan de stekker er ook wel uit. Toch niet heel raar om te stoppen na 8 constructeurs titels op rij. Stoppen op je hoogtepunt.
Geruchten waren er vorig jaar al dat er stromingen binnen Mercedes zijn die van het team af willen. Je hebt in de top van het concern maar één persoon nodig die niet van autosport houdt en de boel kan snel omslaan. Zie Honda in de tijd dat Jos daar een contract getekend had.
Kan me best voorstellen dat deze race genoeg voer geeft aan die stroming om de overhand te krijgen.
De radiostilte van Mercedes is opvallend; het enige wat ze volgens mij nu moeten doen is bevestigen dat ze in beroep gaan. Daar hoeft denk ik nog geen lijvig document of argumentatie van advocaten bij. Het feit dat het zo lang duurt kan meerdere dingen betekenen natuurlijk;
- Ze droppen de melding op een tactisch moment. Bijv. vlak voor of tijdens het gala waar Max de trofee in handen krijgt.
- Ze hebben intern nog discussie of ze het al dan niet door moeten zetten.
- Ze hebben een interne strijd of ze door gaan als constructeur in de F1 of weer terug kruipen in de rol van motorleverancier.
- Ze proberen de zaak op de achtergrond te schikken met de FIA.
Niemand weet hoe het zit totdat we iets horen, en hoewel het de minst waarschijnlijke optie is zou ik een verkoop aan bijv. Ineos ook niet helemaal uitsluiten.
Ik denk dat de stilte al een protest. Beetje zoals die pijnlijke stilte thuis totdat je vraagt aan je vriendin, "is er iets" en dan passief agressief horen ... "nee hoor, hoezo"

Voor zover ik weet is Venturi racing geen Mercedes.Zahariac schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:27:
[...]
Het Formule E team heeft Toto ook een hele dikke vinger in de pap. En het team wordt geleid door zijn vrouw......
Wikipedia: Susie Wolff
Ik denk dat er achter de schermen heel veel overleg is om te voorkomen dat Merc het appeal doorzet. De FIA wil in mijn optiek de boel sowieso geregeld hebben vóór het gala van morgen (en met 'geregeld' bedoel ik dan dat er geen procedures meer lopen en het 100% duidelijk is dat Max WDC is).XyritZz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:59:
De radiostilte van Mercedes is opvallend; het enige wat ze volgens mij nu moeten doen is bevestigen dat ze in beroep gaan.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Volgens mij is er gewoon 96 uur om te bevestigen dat Mercedes in beroep gaat tegen de uitspraak. Dan wordt er daarna pas een datum geprikt voor de behandeling.JP_Frost schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:06:
[...]
Moest het niet binnen 96 uur na de race zijn ingediend en behandeld? Als ze dan wachten tot morgen kan er toch nooit iets behandeld worden?
Ik denk dat de stilte al een protest. Beetje zoals die pijnlijke stilte thuis totdat je vraagt aan je vriendin, "is er iets" en dan passief agressief horen ... "nee hoor, hoezo"
Als dat echt het geval is dan geeft dat wel aan dat de FIA denkt dat ze slecht staan in die zaak wat opvallend is.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:07:
[...]
Ik denk dat er achter de schermen heel veel overleg is om te voorkomen dat Merc het appeal doorzet. De FIA wil in mijn optiek de boel sowieso geregeld hebben vóór het gala van morgen (en met 'geregeld' bedoel ik dan dat er geen procedures meer lopen en het 100% duidelijk is dat Max WDC is).
Ik blijf er bij; 2007 was een veel duidelijkere case dan dit en in 2007 is het beroep van McLaren van tafel geveegd. Het lijkt mij echt onmogelijk om de FIA te bewegen richting het corrigeren van een aangewezen WDC.
[ Voor 38% gewijzigd door XyritZz op 15-12-2021 16:10 ]
De F1 Nation Podcast "How Max earned his crown". Even klikken want FOM...
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 15-12-2021 16:09 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik denk dat ze vooral zoeken naar een manier om hier netjes uit te komen zonder gezichtsverlies. Even de "stories straight" krijgen en dan komt er een statement dat ze in het belang van de sport afzien van hun appeal.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:07:
[...]
Ik denk dat er achter de schermen heel veel overleg is om te voorkomen dat Merc het appeal doorzet. De FIA wil in mijn optiek de boel sowieso geregeld hebben vóór het gala van morgen (en met 'geregeld' bedoel ik dan dat er geen procedures meer lopen en het 100% duidelijk is dat Max WDC is).
Je hebt helemaal gelijk! Heb het verkeerd gelezen (werken en googlen gaat niet samen dusJelte schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:06:
[...]
Voor zover ik weet is Venturi racing geen Mercedes.
Wikipedia: Susie Wolff
Ik had dat laatste stukje dus niet goed gelezen!Edgenumber schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:04:
[...]
Dat veranderd mijn kijk er op aanzienlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Zahariac op 15-12-2021 16:09 ]
Klopt, heb je gelijk in. Heb jij een bron?The_Admin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:01:
[...]
Dat jij het hier zo roept zonder bronvermelding, maakt het daarmee niet feitelijk waar.
Voor iedereen die het wil opzoeken. Succes:
https://www.fia.com/international-court-appeal
Vooralsnog is er geen beroep ingediend en het zou mij verbazen als dat alsnog gebeurd. De kans dat de FIA haar eigen raceleider en stewards, etc. op het hakblok gaat zetten en daarmee een andere partij (Max) onevenredig gaat benadelen is volgens mij 0,0.
Ze hebben enkele uren om aan te geven in beroep te willen gaan. Daarna hebben de 96 uur om daadwerkelijk in beroep te gaan. Ik neem aan dat ze dan ook de nodige stukken in moeten leveren. Behandeling van de zaak is op een later moment en de uitspraak zal dan na een paar weken volgen. Als je dat stuk wat even terug gepost is leest zie je iets wat verdacht veel lijkt op een rechtspraak.JP_Frost schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:06:
[...]
Moest het niet binnen 96 uur na de race zijn ingediend en behandeld? Als ze dan wachten tot morgen kan er toch nooit iets behandeld worden?
Dat is het moment dat je weet dat er wel wat is maar je weet niet wat. Ze wil er alleen niet over praten, alleen bozig in een hoekje van de bank zitten. Wat er ook gebeurd is, op dat moment ben je te laat.Ik denk dat de stilte al een protest. Beetje zoals die pijnlijke stilte thuis totdat je vraagt aan je vriendin, "is er iets" en dan passief agressief horen ... "nee hoor, hoezo"

Maar de sport wel. Er zijn al weinig teams en er staan er 2 op omvallen als volgend jaar niet beter voor ze gaat (Haas en Williams)
Dan gaat het team met de 7x kampioen opeens weg. Niet omdat ze het niet leuk meer vinden of er geen geld meer voor is, maar omdat ze zich genaaid voelen door de wedstrijdleiding (dat zal iig het bericht naar buiten zijn) Dat is echt niet goed voor het imago en er zullen een hoop minder mensen kijken naar een sport waar dat gebeurt. Kijk maar naar Duitsland en de dopingschandalen bij de Tour de France.
Dan krijg je dus minder inkomsten, zullen de kleinste teams het nog moeilijker krijgen en wegvallen en dan blijft uiteindelijk alleen Ferrari over. Nou, dat is tof.
[ Voor 10% gewijzigd door Bezulba op 15-12-2021 16:15 ]
blup
Exact.XyritZz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:08:
[...]
Volgens mij is er gewoon 96 uur om te bevestigen dat Mercedes in beroep gaat tegen de uitspraak. Dan wordt er daarna pas een datum geprikt voor de behandeling.
Article 10.3 - Time limits for notifying an appeal
10.3.1 Time limit for the notification of an appeal by an FIA Member, a person who is the subject of a decision of the IT or of the CCAP or any other person who has a legal interest to act:
Any notification of an appeal by an FIA Member, a person who is the subject of a decision of the IT or any other person who has a legal interest to act must be transmitted to the GSC within the following time limits:
a) Appeals against a decision of the Stewards: the appeal must be notified within 96 hours of the notification to the Stewards by the person concerned of his intention to appeal of the Stewards’ decision, on condition that the Stewards have been notified of such intention to appeal in accordance with Article 10.1.1.d).
https://www.fia.com/sites...plinary_rules-clean_0.pdfArticle 10.6 - Calendar of proceedings
10.6.1 Once the appeal has been notified and the appeal deposit paid, the President of the Hearing shall set a timetable for the exchange of written pleadings and for the hearing, and serve it on the main Parties together with a summons to attend the hearing. The calendar may be supplemented or amended by the President of the Hearing from time to time.
10.6.2 The summons shall remind the main Parties that they must appear in person, or through their authorised representatives in the case of a legal entity or an organisation, and that in their absence a decision may be taken against them.
10.6.3 They may be assisted by a lawyer who, if a party is absolutely unable to attend, may represent it in its absence, provided it can satisfy the ICA as to the reasons for its failure to attend in person.
10.6.4 The Appellant will be granted at least fifteen days to submit its grounds for appeal, and the Respondent will be granted a further fifteen days to present its response. There will be a period of at least fifteen days between the submission of the response and the hearing. When circumstances so require, the President of the Hearing, after consultation with the main Parties, may reduce the time limits for the receipt and exchange of the grounds.
10.6.5 The Respondent, Appellant and/or any third party who has been granted rights to participate in the proceedings may request a preliminary decision on the admissibility of the appeal (Article 10.5) at the latest three days after the receipt of the grounds of the appeal.
Was het overlijden van ontwerper Postlethwaite aan een hartaanval, en het niet hebben van een opvolger, niet de directe aanleiding?XyritZz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:59:
*knip*
*knip*
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Dit ja.Joris748 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:14:
[...]
Was het overlijden van ontwerper Postlethwaite aan een hartaanval, en het niet hebben van een opvolger, niet de directe aanleiding?
Dat Honda er nu uit stapt is omdat er vanuit de hoge leiding van het concern is besloten zich te focussen op duurzaamheid en elektrisch rijden, dat is een veel langere termijnplanning, denk aan decennia.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Correct, Harvey overleed en de week erop ging de stekker eruit.Joris748 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:14:
[...]
Was het overlijden van ontwerper Postlethwaite aan een hartaanval, en het niet hebben van een opvolger, niet de directe aanleiding?
Die Honda was overigens bloedsnel met Jos aan het stuur. De Honda geschiedenis staat vol met bijna-successen.
[ Voor 14% gewijzigd door asing op 15-12-2021 16:17 ]
Ik denk ook niet dat de FIA gaat bewegen (en nog veel minder dat Mercedes gelijk zou krijgen als de zaak wel doorgaat en vrijwel onmogelijk dat het WDC naar Hamilton gaat), maar dat neemt niet weg dat de FIA een groot belang heeft bij het weghalen van welke twijfel dan ook rond het huldigen van de WDC Formula 1 op het FIA gala, en dus bij het definitief intrekken/niet doorzetten van het appeal door Mercedes.XyritZz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:08:
[...]
Als dat echt het geval is dan geeft dat wel aan dat de FIA denkt dat ze slecht staan in die zaak wat opvallend is.
Ik blijf er bij; 2007 was een veel duidelijkere case dan dit en in 2007 is het beroep van McLaren van tafel geveegd. Het lijkt mij echt onmogelijk om de FIA te bewegen richting het corrigeren van een aangewezen WDC.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Toch zijn er signalen dat Honda de deur op een kier houdt om weer terug te keren in de F1...Chiron schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:16:
[...]
Dit ja.
Dat Honda er nu uit stapt is omdat er vanuit de hoge leiding van het concern is besloten zich te focussen op duurzaamheid en elektrisch rijden, dat is een veel langere termijnplanning, denk aan decennia.
Had iemand deze al gemaakt? Zo niet, bij deze...
(super snel in elkaar gezet, dus kan altijd mooier/beter natuurlijk)
MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:35:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/p9jdR2FFc6KLpOtEzmUVOgfK.png?f=user_large)
Het is toch echt een Honda.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die was er al van Sky Sports F1... Die staat hier wel ergens. En dan bedoel ik niet die van Silverstone.Phusebox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:20:
[Streamable: maxxy christmas]
Je doet het in ieder geval beter dan Sky Sports!Phusebox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:20:
[Streamable: maxxy christmas]
https://www.autoblog.nl/n...elen-met-hamilton-2960390
Titel delen. Slaat ook weer nergens op vind ik. Ik zou hem eerder gewoon aan Mercedes geven. En ze dan direct uit de racewereld verbannen
Titel delen. Slaat ook weer nergens op vind ik. Ik zou hem eerder gewoon aan Mercedes geven. En ze dan direct uit de racewereld verbannen
10.1.1.d;SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:11:
[...]
Klopt, heb je gelijk in. Heb jij een bron?
Voor iedereen die het wil opzoeken. Succes:
https://www.fia.com/international-court-appeal![]()
Vooralsnog is er geen beroep ingediend en het zou mij verbazen als dat alsnog gebeurd. De kans dat de FIA haar eigen raceleider en stewards, etc. op het hakblok gaat zetten en daarmee een andere partij (Max) onevenredig gaat benadelen is volgens mij 0,0.
where the appeal is one against a decision of the
Stewards, proof that the intention of appeal was
given in writing to the Stewards:
• within one hour of the publication of the
decision
Is nu aan voldaan, was dus meteen op zondagavond het bericht dat ze 'intentie' hebben om in beroep te gaan.
10.3.1.a;
Appeals against a decision of the Stewards: the
appeal must be notified within 96 hours of the
notification to the Stewards by the person concerned
of his intention to appeal of the Stewards’ decision,
on condition that the Stewards have been notified of
such intention to appeal in accordance with
Article 10.1.1.d).
Zitten we nu dus in, de 4 dagen na de intentieverklaring, die ze ook vermelden ("in accordance with
Article 10.1.1.d").
Dan kan het meteen afgewezen/niet toegelaten worden;
10.5;
The judging panel, on its own initiative or upon reasoned
request, may decide on the admissibility (Articles 9, 10.1,
10.3 JDR) of an appeal by a preliminary decision. The
judging panel will decide at its sole discretion whether to
hold a hearing prior to rendering its decision.
Zo niet zijn er vrij royale tijdslimieten voor hearings e.d.
10.6.1;
Once the appeal has been notified and the appeal
deposit paid, the President of the Hearing shall set a
timetable for the exchange of written pleadings and for
the hearing, and serve it on the main Parties together
with a summons to attend the hearing. The calendar may
be supplemented or amended by the President of the
Hearing from time to time.
10.6.4;
The Appellant will be granted at least fifteen days
to submit its grounds for appeal, and the Respondent will
be granted a further fifteen days to present its response.
There will be a period of at least fifteen days between the
submission of the response and the hearing. When
circumstances so require, the President of the Hearing,
after consultation with the main Parties, may reduce the
time limits for the receipt and exchange of the grounds.
10.6.5; The Respondent, Appellant and/or any third party
who has been granted rights to participate in the
proceedings may request a preliminary decision on the
admissibility of the appeal (Article 10.5) at the latest
three days after the receipt of the grounds of the appeal.
Kortom; onzin dat die 96 uur slaat op beroep instellen én uitspraak doen. Zou toch ook compleet onzinnig zijn? Stel dat je na 95u55m dus je documentje inlevert heeft de FIA 5 minuten om tot een uitspraak te komen?
To view the Judicial and Disciplinary Rules of the FIA (clean), please click; https://www.fia.com/sites...plinary_rules-clean_0.pdf
Ik zeg ook; even. Maar vooral omdat dat oranje best een McLaren kleur is natuurijk.
En dus morgen 5 min voor tijd komt Mercedes. Kan Max dan vervolgens zonder bokaal naar huis? Als dat zo gaat, is de sport klaar.
Mijn boefje is liev!
Het tijdstip van het document is 20:03 CET. Mercedes heeft dus tot donderdagavond 20:03 uur om in beroep te gaan. Verzuimen ze, dan verspelen ze hun opties.
Ik ga er vanuit dat er donderdagavond wel over getwitterd wordt.
Ik ga er vanuit dat er donderdagavond wel over getwitterd wordt.
Ik dacht altijd dat er wel een opvolger was, maar dat z'n eerste beslissing was om te stoppen met F1 omdat het geldverspilling was.Joris748 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:14:
[...]
Kan zijn dat ik het mis heb natuurlijk, ik was toen nog een jong broekie
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |