[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste
Acties:
  • 440.781 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

AMD1800 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:23:
https://www.autoblog.nl/n...elen-met-hamilton-2960390

Titel delen. Slaat ook weer nergens op vind ik. Ik zou hem eerder gewoon aan Mercedes geven. En ze dan direct uit de racewereld verbannen
Titel delen is onzin dan blijft de discussie nog steeds staan. Laat ze dan de uitslag ongeldig verklaren. :P

Abu Dhabi is veranderd in het voordeel van Mercedes en nu is natuurlijk Karun Chandhok is daar ook bij betrokken geweest.

https://www.essentiallysp...pen-conspiracy-theorists/

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:53
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:30:
En dus morgen 5 min voor tijd komt Mercedes. Kan Max dan vervolgens zonder bokaal naar huis? Als dat zo gaat, is de sport klaar.
Geen idee eigenlijk, dat zou wel echt een naaistreek zijn. Ik verwacht een 'we gaan toch niet in beroep, we gunnen dit kampioenschap aan Verstappen / Red Bull', waar ze het een beetje spinnen alsof ze de moral highground nemen en Max blij moet zijn dat Mercedes hem de beker gunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En dus morgen 5 min voor tijd komt Mercedes. Kan Max dan vervolgens zonder bokaal naar huis? Als dat zo gaat, is de sport klaar.
Het zou niet voor het eerst zijn als ik het goed heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
The_Admin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:26:
ah @noo was me voor, maareuhhh... sterk verhaal dus, @SterqVerhael >:)
Had ik al in de eerdere post gezien indd. Ik had geen gelijk en jullie wel. Thanks voor het uitzoeken. :)

Misschien kan Toto wat van mij leren op dit vlak. :+ Toto lees je mee? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
sjaool schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:20:
[...]

Toch zijn er signalen dat Honda de deur op een kier houdt om weer terug te keren in de F1...
Het enige wat er verandert ten op zichte van dit jaar is dat er volgend jaar geen Honda meer op staat. De onderdelen worden nog steeds geproduceerd in Japan, en ook ondersteund door hetzelfde Honda personeel.Maar dan met een RBR Powertrains shirtje aan. De nieuwe fabriek van RBR Powertrains in Engeland is vooralsnog alleen om al die onderdelen te assembleren tot een werkend motorblok.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:33:
[...]

Had ik al in de eerdere post gezien indd. Ik had geen gelijk en jullie wel. Thanks voor het uitzoeken. :)

Misschien kan Toto wat van mij leren op dit vlak. :+ Toto lees je mee? O-)
Toto:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/nEkq1S2m.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Chiron schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:35:
[...]

Het enige wat er verandert ten op zichte van dit jaar is dat er volgend jaar geen Honda meer op staat. De onderdelen worden nog steeds geproduceerd in Japan, en ook ondersteund door hetzelfde Honda personeel.Maar dan met een RBR Powertrains shirtje aan. De nieuwe fabriek van RBR Powertrains in Engeland is vooralsnog alleen om al die onderdelen te assembleren tot een werkend motorblok.
Is er al bekend of er een apart logo komt voor het 'motormerk'? Ben wel benieuwd wat het dan wordt. Straks wordt RB Powertrains zo sterk dat andere teams met die motor willen rijden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou niet gek opkijken als er volgend jaar nog ergens een verdwaald Honda logo op die auto's staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Volgens mij gaat Verstappen niet eens die kant op als hij niet 100% zeker is van die bokaal. Die gaat echt niet onder bokaal dat podium af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

D-Ed schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:41:
[...]

Volgens mij gaat Verstappen niet eens die kant op als hij niet 100% zeker is van die bokaal. Die gaat echt niet onder bokaal dat podium af
Er vanuitgaande dat de FIA eea verduidelijkt dan :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:42:
[...]

Er vanuitgaande dat de FIA eea verduidelijkt dan :X
Ik kan mij niet voorstellen dat FIA en Red Bull in de wachthouding staan tot een kwartier voor het gala... Althans, dat is de hoop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Waarom zouden we ons druk maken om iets waar we zelf geen invloed op hebben? Geniet gewoon van het feit dat Max WK is geworden en kijk de race desnoods nog een keer terug. Genieten. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
[...]

Krijgt Max zijn bokaal niet als ze in beroep gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
D-Ed schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:44:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat FIA en Red Bull in de wachthouding staan tot een kwartier voor het gala... Althans, dat is de hoop...
Zou het ook nog kunnen dat als MB te lang wacht dat FIA in modus gaat: "schijt, we geven gewoon die beker, laat MB maar lekker naar de rechter gaan"? In die situatie staat voor MB weer voor l*l.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
Ypuh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:28:
Een rode vlag was wat mij betreft ook wel eerlijk/begrijpelijk geweest. De helft van de baan was bezet door een dwarsstaande kapotte auto, naast al het vuil op de baan i.c.m. versleten banden, dat levert gewoon volop gevaar op.
Masi heeft voor het weekend blijkbaar al aangegeven dat hij niet de rode vlag zou gebruiken voor een auto in de muur in T14. En daar heeft hij zich ook netjes aan gehouden. Een rode vlag wordt ook alleen ingezet als de baan geblokkeerd is, wat overduidelijk niet het geval was want zelfs toen de auto aan de kraan hong kwam het hele veld er langs. Of als de werkzaamheden te lang duren (bv reparatie barrière), en gezien het binnen 5 ronden was opgelost was dat ook niet het geval (alhoewel er denk ik wel wat is vals gespeeld door de SC langzaam(er) te laten rijden).
Max had dan 15 seconden achterstand cadeau gekregen, en Lewis óók een gratis pitstop. De laatste 3-4 ronden hadden dan eerlijker kunnen verlopen en LH gewonnen (Mercedes was gewoon stukken beter deze dag).
Dat vind ik nogal een aanname. Remember Baku? Daar ging Hamilton ook wel even winnen bij de herstart, totdat die meteen na één bocht buiten de punten reed. En bij een (her)start kan het altijd "mis" gaan. Verstappen ging immers ook van P1 naar P2 door een mindere start, ook dat had Hamilton kunnen gebeuren. En hetzelfde bij een rolling start. Ook dan had Verstappen best een kans gehad om Hamilton in te halen. En met maar 2 of 3 ronden te gaan was er ook geen garantie dat Hamilton er weer aan voorbij kon gaan.
En als er een rode vlag was geweest en Hamilton was achter Verstappen gefinisht was het resultaat exact hetzelfde geweest "waarom een rode vlag? Waarom Verstappen terug in het spel brengen? Masi beslist het kampioenschap".

Mercedes wou maar één ding, en dat was finishen zoals ze toen reden, of SC tot het einde, of een VSC, of afvlaggen voordat 58 ronden was gereden.

Note: overigens wel eens dat Hamilton de winst verdiende. Maar Verstappen het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
SquareOne schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:47:
[...]

Zou het ook nog kunnen dat als MB te lang wacht dat FIA in modus gaat: "schijt, we geven gewoon die beker, laat MB maar lekker naar de rechter gaan"? In die situatie staat voor MB weer voor l*l.
Ik dacht dat Max sowieso de beker krijgt morgen en dat er dus niks meer aan zijn WK kan veranderen.

Maar ik geef toe dat hier wel veel onduidelijk over is. Maar waar ik eerst dacht dat Mercedes het beroep zou laten varen denk ik steeds meer dat ze het gala gaan ge/misbruiken om een statement te maken. Erg onsportief als dat zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:54:
[...]

Masi heeft voor het weekend blijkbaar al aangegeven dat hij niet de rode vlag zou gebruiken voor een auto in de muur in T14. En daar heeft hij zich ook netjes aan gehouden. Een rode vlag wordt ook alleen ingezet als de baan geblokkeerd is, wat overduidelijk niet het geval was want zelfs toen de auto aan de kraan hong kwam het hele veld er langs. Of als de werkzaamheden te lang duren (bv reparatie barrière), en gezien het binnen 5 ronden was opgelost was dat ook niet het geval (alhoewel er denk ik wel wat is vals gespeeld door de SC langzaam(er) te laten rijden).

[...]

Dat vind ik nogal een aanname. Remember Baku? Daar ging Hamilton ook wel even winnen bij de herstart, totdat die meteen na één bocht buiten de punten reed. En bij een (her)start kan het altijd "mis" gaan. Verstappen ging immers ook van P1 naar P2 door een mindere start, ook dat had Hamilton kunnen gebeuren. En hetzelfde bij een rolling start. Ook dan had Verstappen best een kans gehad om Hamilton in te halen. En met maar 2 of 3 ronden te gaan was er ook geen garantie dat Hamilton er weer aan voorbij kon gaan.
En als er een rode vlag was geweest en Hamilton was achter Verstappen gefinisht was het resultaat exact hetzelfde geweest "waarom een rode vlag? Waarom Verstappen terug in het spel brengen? Masi beslist het kampioenschap".

Mercedes wou maar één ding, en dat was finishen zoals ze toen reden, of SC tot het einde, of een VSC, of afvlaggen voordat 58 ronden was gereden.

Note: overigens wel eens dat Hamilton de winst verdiende. Maar Verstappen het kampioenschap.
Ik zei het al eerder; meest ongelukkige samenloop van omstandigheden dit...

Als het ongeluk van Latifi drie rondes eerder was gebeurd, of alle auto's er tussen vandaan waren of het wrak 2 minuten sneller van de baan was, was er ook niks aan de hand geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:45:
Waarom zouden we ons druk maken om iets waar we zelf geen invloed op hebben? Geniet gewoon van het feit dat Max WK is geworden en kijk de race desnoods nog een keer terug. Genieten. :9~
Op een paar rondes na was het m.i. een saaie race. Het circuit is niet verbeterd qua inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chiron schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:35:
[...]

Volgend jaar nog wel. Vanaf 2023 moet Red Bull Powertrain op zichzelf opereren en de motoren zelf bouwen voor zover ik weet. Alhoewel ik nog steeds een vermoeden heb dat Honda over de schouder mee blijft kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ik denk wel dat hij gaat. En dat laatste? Het zou niet de eerste keer zijn dat hij zonder een beker van het podium gaat. Traditions, traditions... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:39
sjaool schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:02:
[...]

Ik denk wel dat hij gaat. En dat laatste? Het zou niet de eerste keer zijn dat hij zonder een beker van het podium gaat. Traditions, traditions... :+
Ik denk als Mercedes dat flikt er iemand in Oosterrijk meteen 4 auto's van de grid haalt in het komende seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:02:
[...]

Twee keer van het podium gehaald toch..? (of de ruimte net voordat ze het podium op moeten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
SinergyX schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:38:
[...]
maar ik vind het vooral zuur voor de mensen in dat team, WCC is 'hun' ding, hun overwinning. Zelfs die wordt opzij gegooid als een jankend kind in een hoekje 'WILLIKNIE'. Zal RBR het erg vinden WCC niet te hebben? Misschien, maar zij delen de WDC als volledig team, is meer dan genoeg.
Als het nu nog zo was dat ze dit seizoen bij herhaling benadeeld zouden zijn door de stewards/Masi zou je nog enig begrip op kunnen brengen voor de frustratie. Ze zijn echter niet bij herhaling benadeeld, integendeel zou je zelfs kunnen zeggen. De enige keer dat een beslissing overduidelijk niet in hun voordeel was was afgelopen zondag, en daar hangen ze nu alles aan op.

En zelfs afgelopen zondag hadden ze kunnen voorkomen als ze iets meer ballen hadden gehad. Hamilton was met z'n über-AMG zoveel sneller dan Verstappen, die had hem op gelijkwaardig rubber altijd gehad.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
Ze doen er al alles aan om het FIA/Verstappen feestje te verzuren. Als ze dit ook nog eens zouden flikken is de sport niet klaar, dan is Mercedes klaar.

Ben ervan overtuigd dat een groot deel van de Mercedes / Hamilton fans dat ook zullen veroordelen. Dan probeer je als een kleuter doelbewust het feestje van een ander te verpesten, zonder dat je er zelf beter van wordt.

Dat zal Mercedes veel meer schade toebrengen dan ze ooit met een protest kunnen winnen.

Begrijp Hamilton ook niet. Ik zou in zijn schoenen niet eens het risico willen lopen dat ik op deze controversiële wijze een 8e WDC via de rechter binnen zou slepen. Dan is z'n hele legacy naar z'n grootje, en krijgen de zaken waar hij voor zegt te staan ook een flinke douw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:08
TR1969 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:14:
[...]

Ik denk als Mercedes dat flikt er iemand in Oosterrijk meteen 4 auto's van de grid haalt in het komende seizoen.
Ha, echt niet, daarvoor gaat er té veel geld gemoeid met deze sport. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Plenkske schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:00:
[...]
Op een paar rondes na was het m.i. een saaie race. Het circuit is niet verbeterd qua inhalen.
Eén klein detail... zonder die aanpassing had Verstappen Hamilton niet op dat punt in kunnen halen :). Die bocht kwam voorheen zo'n 125 meter eerder, net te kort voor hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

alexbl69 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:16:
[...]

En zelfs afgelopen zondag hadden ze kunnen voorkomen als ze iets meer ballen hadden gehad. Hamilton was met z'n über-AMG zoveel sneller dan Verstappen, die had hem op gelijkwaardig rubber altijd gehad kunnen hebben.
Heb je even gecorrigeerd hoor haha, Perez reed op hele oude softs en Hamilton kon er pas in de 2de ronde voorbij. Ik denk dat Max hem ook wel een rondje kon afhouden hoor. Ik vond Hamilton echt een beetje voorzichtig rijden zowel bij Perez als Max.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
alexbl69 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:24:
[...]

Eén klein detail... zonder die aanpassing had Verstappen Hamilton niet op dat punt in kunnen halen :). Die bocht kwam voorheen zo'n 125 meter eerder, net te kort voor hem.
Tja. Of zonder aanpassing had Hamilton nooit zo'n grote voorsprong gehad, en had Max hem misschien na een ronde of 10 ingehaald. We zullen het nooit weten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Speedy55 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:27:
[...]

Heb je even gecorrigeerd hoor haha, Perez reed op hele oude softs en Hamilton kon er pas in de 2de ronde voorbij. Ik denk dat Max hem ook wel een rondje kon afhouden hoor. Ik vond Hamilton echt een beetje voorzichtig rijden zowel bij Perez als Max.
Bange taxichauffeurs. Daarom hadden ze een dure advocaat mee, want ze waren bang voor een botsing.

Ze gingen ook niet tijdens of na die VSC pitten, Lewis was met gemak een seconde per rondje sneller op oude banden - dus al had ie 10 seconden achter Max (die had een free pitstop, remember) gereden had ie dat tussen VSC en SC in 5 rondjes dichtgereden met 'overtake is available' - wat volgens mij alsnog partymode is.

Er voorbij was zeker gelukt met DRS, maar ze durfden het gewoon niet, want stel je voor dat Mad Max. Dat is geloven in je eigen FUD.

Dus dat deden ze niet en dus ging het mis.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

RobertMe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:54:
[...]

En dit is exact de reden waarom Max het kampioenschap meer verdient dan Merc. Winnen door te racen, en het op de baan te willen winnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Speedy55 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:27:
Ik vond Hamilton echt een beetje voorzichtig rijden zowel bij Perez als Max.
Hamilton had natuurlijk ook het meest te verliezen in beide situaties:
- samen met/door Perez uitvallen/schade: Max wint en is WDC
- samen met Max eraf: punten blijven gelijk en Max is WDC o.b.v. het aantal overwinningen

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:16:
[...]

Wie is die laatste stem? Die roept over "he overtook during the safety car"
Geen idee of je intussen reactie hebt, maar naar mijn idee is het Ron Meadows, Sporting Director bij Mercedes. Dus zeg maar "de Jonathan Wheatley van Mercedes".

In Saoedi-Arabië nog in beeld geweest tijdens de Mercedes-FIA radio toen die aan het foeteren was dat ze niet op tijd wisten dat Verstappen Hamilton langs zou laten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nu Aguero met pensioen is, lijkt me dit wel een mooie vergelijking met die laatste ronde in Abu Dhabi:

:p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:19
sjaool schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:00:
[...]

Volgend jaar nog wel. Vanaf 2023 moet Red Bull Powertrain op zichzelf opereren en de motoren zelf bouwen voor zover ik weet. Alhoewel ik nog steeds een vermoeden heb dat Honda over de schouder mee blijft kijken.
Honda bouwt voor 2022 nog de motor zodat deze met E10 brandstof overweg kan. Honda doet dan op basis van een jaarcontract de assemblage en onderhoud van de motoren t/m 2025.

Een ander punt is dat de motoren nu nog in Sakura gebouwd worden en het juist lastig is voor Red Bull om over de schouder mee te kijken. Red Bull Powertrains gaat pas ergens in april 2022 van start met de 2026 motor.

Doordat F1 geen bodemloze put meer lijkt te worden door het budgetplafond houdt Honda op deze manier contact met F1 om misschien weer in 2026 in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Chocoball schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:11:
[...]

Honda bouwt voor 2022 nog de motor zodat deze met E10 brandstof overweg kan. Honda doet dan op basis van een jaarcontract de assemblage en onderhoud van de motoren t/m 2025.

Een ander punt is dat de motoren nu nog in Sakura gebouwd worden en het juist lastig is voor Red Bull om over de schouder mee te kijken. Red Bull Powertrains gaat pas ergens in april 2022 van start met de 2026 motor.

Doordat F1 geen bodemloze put meer lijkt te worden door het budgetplafond houdt Honda op deze manier contact met F1 om misschien weer in 2026 in te stappen.
Feitelijk zou Red Bull in 2022 kampioen kunnen worden met een door Honda gebouwde motor maar zonder dat Honda kan zeggen "we zijn wereldkampioen". Wat dat is Red Bull Powertrains.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
abalone schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:55:
[...]

Ik dacht dat Max sowieso de beker krijgt morgen en dat er dus niks meer aan zijn WK kan veranderen.

Maar ik geef toe dat hier wel veel onduidelijk over is. Maar waar ik eerst dacht dat Mercedes het beroep zou laten varen denk ik steeds meer dat ze het gala gaan ge/misbruiken om een statement te maken. Erg onsportief als dat zo is.
Max krijgt morgen sowieso zijn beker. De reden is dat Mercedes wel heeft aangegeven in beroep te gaan, maar dat op dit moment nog niet gedaan heeft. Reden 2 is dat de FIA de uitslag niet meer kan aanpassen.

Zie Ferrari in 2019. Ze waren bloedsnel, en een onderzoek volgde. Uiteindelijk werd er niets naar buiten gebracht, maar in 2021 versprak Mika Hakkinnen of Mika Salo zich, die zij "nu heeft Ferrari huin performance weer terug". Duidend op het slechte 2020 seizoen waarbij men met een soort van geknepen blok moest rijden.

Het diskwalificeren van Ferrari voor 2019 werd genoemd maar was onmogelijk. De uitslag was bindend.

Dus in dit geval gebeurt er niks met Max zijn titel, gewoon omdat te laat zijn met een uitspraak. Het enige wat dit tot gevolg heeft is weer een hele berg fuss en gewijzigde regels voor 2022.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dit topic duurt nog langer dan de gemiddelde FIA-beslissing _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Zo. Ik ben sinds zondagmiddag weer helemaal bijgelezen. Zondag rond half 2 hier het laatst "bij geweest", wel tijdens de race af en toe nog wat gelezen, maar uiteraard steeds verder achterop geraakt. En nu eindelijk ben ik helemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Plenkske schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:00:
[...]

Bocht 5 lijkt mij wel een verbeterpunt, bocht 9 daarentegen lijkt een achteruitgang. Heb daar enkele momenten gezien waarbij ik dacht dat de oude combinatie die er lag voor meer kansen had kunnen zorgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:56
asing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:34:
[...]

Als je goed hebt opgelet dan had je geweten dat het Mercedes zelf geen drol kost om het team te runnen. Ik geloof 30 miljoen. De rest wordt gedekt door de F1 gelden en sponsordeals. Daartegenover staat dat 10 jaar geleden een Mercedes iets was voor bejaarde mannen en taxichauffeurs. Hun klantenkring was letterlijk aan het uitsterven :o .

Nu hebben ze een hippe jonge doelgroep en verkopen ze weer prima. En daar wordt het echte geld verdiend. Dus die gaan, zolang ze succes hebben, echt wel door met het raceteam en het bedrijf erachter.
Ja dat verhaal ken ik.

Ook het verhaal dat binnen MB is er toch echt wel sprake dat niet iedereen zit te wachten op het team.

En aangezien niet elke keuze op logica is gebaseerd maar ook regelmatig op ijdelheid en rancune van stakeholders.

We gaan het zien.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
asing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:01:
[...]

Max krijgt morgen sowieso zijn beker. De reden is dat Mercedes wel heeft aangegeven in beroep te gaan, maar dat op dit moment nog niet gedaan heeft. Reden 2 is dat de FIA de uitslag niet meer kan aanpassen.
Horner is er nog niet zo zeker van:
Verstappen will “hopefully” collect trophy tomorrow if no appeal materialises – Horner

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Toto, Mercedes en Ineos wilden gaan cashen. Een team met 8 wereldtitels als WCC en nog een legende met 8 WDC.

En dan worden ze hard genaaid dat Toto schreeuwt om glijmiddel. Hij zit niet enkel zijn team verliezen, hij ziet ook zijn waarde verliezen. Hij is er alles aan genegen om dit om te draaien.

De vraag is wat is de imagoschade voor zijn waarde van het team? Het is al langer bekend dat Mercedes er vanaf wilt en doorverkopen aan Ineos dus Toto ziet geld verdwijnen.

Nee, morgen komt die appeal door. En dat omdat Toto geld verliest. De vraag is of ze genoeg materiaal hebben qua appeal.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 15-12-2021 19:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:32:
De vraag is wat is de imagoschade voor zijn waarde van het team? Het is al langer bekend dat Mercedes er vanaf wilt en doorverkopen aan Ineos / Toto dus Toto ziet geld verdwijnen.
Als Mercedes wil verkopen aan Toto, dan moet de waarde van het team toch zo laag mogelijk zijn (vanuit perspectief van Toto)?

Hoe meet imago schade hoe beter dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
I congratulated him on winning the constructors world championship and reminded him that’s where the money is paid. Not the drivers. And that was it.
Horner geeft aan dat het geld betaald worden bij de WCC ipv bij de WDC. Iemand een idee wat het verschil is in prijzengeld, want de merchandise bij de WDC zal natuurlijk ook een flinke smak geld in het laatje brengen.
Chevy454 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:32:
Toto, Mercedes en Ineos wilden gaan cashen. Een team met 8 wereldtitels als WCC en nog een legende met 8 WDC.

En dan worden ze hard genaaid dat Toto schreeuwt om glijmiddel. Hij zit niet enkel zijn team verliezen, hij ziet ook zijn waarde verliezen. Hij is er alles aan genegen om dit om te draaien.

De vraag is wat is de imagoschade voor zijn waarde van het team? Het is al langer bekend dat Mercedes er vanaf wilt en doorverkopen aan Ineos / Toto dus Toto ziet geld verdwijnen.

Nee, morgen komt die appeal door.
Als Toto dan een groter aandeel kan kopen heeft hij juist behoefte aan een lagere waarde, om het vervolgens dat jaar erna juist weer te laten stijgen (door een 8e WCC en WDC)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:35
Novadecasa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:42:
[...]

Horner geeft aan dat het geld betaald worden bij de WCC ipv bij de WDC. Iemand een idee wat het verschil is in prijzengeld, want de merchandise bij de WDC zal natuurlijk ook een flinke smak geld in het laatje brengen.
De teams worden betaald door de FIA voor hun positie in het WCC. Wie het WDC wint veranderd niks aan de inkomsten van de teams, behalve dan dat het team van de coureur die het WDC wint waarschijnlijk een bonus moet betalen.

Dus eigenlijk is Mercedes zo beter af. Ze hoeven minder geld aan Lewis te betalen want reken er maar op dat die bonus flink is. Voor Max gaat het gerucht dat deze 17 (of was het 12?) miljoen is.

Edit: zie ook dit filmpje over hoe het F1 prijzengeld verdeeld wordt:

[ Voor 10% gewijzigd door Hatsjoe op 15-12-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Er komt geen prijzengeld van de FIA voor een WDC, enkel voor WCC.

Merchandise is natuurlijk iets heel anders dan prijzengeld. Hoeveel dat precies zal opleveren is niet te zeggen, bovendien is dit verdeeld tussen het team en de rijder(s): Verstappen heeft z'n eigen merchandise waar nu allemaal nieuwe versies van komen met nr. 1 i.p.v. 33, los van het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jake schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:41:
Als Mercedes wil verkopen aan Toto, dan moet de waarde van het team toch zo laag mogelijk zijn (vanuit perspectief van Toto)?

Hoe meet imago schade hoe beter dus >:)
Als Toto dan een groter aandeel kan kopen heeft hij juist behoefte aan een lagere waarde, om het vervolgens dat jaar erna juist weer te laten stijgen (door een 8e WCC en WDC)
Als Toto meer eigenaar van het team wil worden ja. Maar als Ineos het overneemt dan stijgt zijn waarde. En vergeet niet dat Toto ook het team van Austin Martin deels bezit.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:46:
[...]

Er komt geen prijzengeld van de FIA voor een WDC, enkel voor WCC.
Hoe zit de opmerking van Horner dan? :?
Chevy454 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:47:
[...]

[...]

Als Toto meer eigenaar van het team wil worden ja. Maar als Ineos het overneemt dan stijgt zijn waarde. En vergeet niet dat Toto ook het team van Austin Martin deels bezit.
Dan zijn we het eens, maar was jouw eerste post wat verwarrend geformuleerd m.b.t. aandeel van Toto in de toekomst. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Novadecasa op 15-12-2021 19:50 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:40:
[...]

Bange taxichauffeurs. Daarom hadden ze een dure advocaat mee, want ze waren bang voor een botsing.

Ze gingen ook niet tijdens of na die VSC pitten, Lewis was met gemak een seconde per rondje sneller op oude banden - dus al had ie 10 seconden achter Max (die had een free pitstop, remember) gereden had ie dat tussen VSC en SC in 5 rondjes dichtgereden met 'overtake is available' - wat volgens mij alsnog partymode is.

Er voorbij was zeker gelukt met DRS, maar ze durfden het gewoon niet, want stel je voor dat Mad Max. Dat is geloven in je eigen FUD.

Dus dat deden ze niet en dus ging het mis.
Als jij een advocaat meeneemt naar een sportwedstrijd dan ben je al niet meer te goeder trouw. Dat doe je alleen als je van plan bent om te kloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Novadecasa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:48:
[...]

Hoe zit de opmerking van Horner dan? :?
Dat is toch ook precies wat Horner zegt? WCC = $$$, WDC = _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 19:22
[...]

[...]

Ook een deel van Williams toch?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:56:
[...]

Dat is toch ook precies wat Horner zegt? WCC = $$$, WDC = _/-\o_
True! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 13:51
pjottum schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:40:
[...]

dichtgereden met 'overtake is available' - wat volgens mij alsnog partymode is.
Partymode kan en mag niet. Overtake available betekent dat de batterij genoeg is geladen voor de extra boost.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

WDC for the show, WCC for the dough ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Hippocampus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:14:
WDC for the show, WCC for the dough ;)
Ik vraag me dan ook enorm af wie van de 3 aandeelhouders nu het liefst de uitslag wil aanvechten.

Daimler kan nog steeds reclame maken met 8x constructeurskampioenschap.

Ik denk echt dat we het bij toto en/of ineos moeten zoeken. En wat gaat dit met de verstandhouding tussen de aandeelhouders doen?

Ik zie het er niet beter op worden binnen het team

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik zie mercedes in staat hun protest 15 min voor verloop deadline in te dienen.
al was het alleen maar om het gala te verzieken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Here we go. FIA statement:
https://www.fia.com/news/...world-motor-sport-council

"Following the presentation of a report regarding the sequence of events that took place following the incident on Lap 53 of the Grand Prix and in a constant drive for improvement, the FIA President proposed to the World Motor Sport Council that a detailed analysis and clarification exercise for the future with all relevant parties will now take place."

Goedmakertje voor Mercedes? Of alvast op een statement van Mercedes vooruitlopend?

Artikel: FIA launches probe into F1 Abu Dhabi safety car controversy
https://www.motorsport.co...-car-controversy/6885611/

[ Voor 87% gewijzigd door spartacusNLD op 15-12-2021 20:57 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:59
Hopelijk is dit een 1-2tje met Mercedes zodat ze het protest zonder gezichtsverlies kunnen terugtrekken..

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:48:

"Following the presentation of a report regarding the sequence of events that took place following the incident on Lap 53 of the Grand Prix and in a constant drive for improvement, the FIA President proposed to the World Motor Sport Council that a detailed analysis and clarification exercise for the future with all relevant parties will now take place."

Goedmakertje voor Mercedes? Of alvast op een statement van Mercedes vooruitlopend?

Artikel: FIA launches probe into F1 Abu Dhabi safety car controversy
https://www.motorsport.co...-car-controversy/6885611/
Dit is denk ik met Mercedes afgesproken, en is een logische uitkomst. Er is voor Mercedes niks meer te winnen, geen titel, geen eer. Alleen door met de FIA de regels en procedures nog eens door te laten nemen kan er wat gezichtsverlies gered worden. Ik vermoed nu dat Mercedes het protest laat vallen.

edit: Het zou me niet verbazen als Mercedes nu weer van zich laat horen en de felicitaties op de socials binnenkort voorbij komen.

[ Voor 5% gewijzigd door abalone op 15-12-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Zullen wij trouwens met zn allen nu ook gaan propaganda-spammen, aanklagen en daarna in hoger beroep gaan tegen het onterercht ridderen van Hamilton? :> ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bastie-88

Was deze al voorbij gekomen? De reacties eronder ook :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 13:51
[...]

[...]

Toto bezit aandelen in het bedrijf Aston Martin. Niet in het team. En inmiddels is dat net geen 1 procent van de aandelen..

@Bastie-88 De 5 procent die hij in het Williams team had (waar hij werkte voordat hij naar Mercedes ging) heeft hij niet meer sinds Williams is verkocht aan Dorilton Capital.

[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 15-12-2021 21:35 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Bastie-88 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:21:
[Embed: title]

Was deze al voorbij gekomen? De reacties eronder ook :')
Er zijn in Engeland lokale overstromingen gemeld door al dat gejank >:)

Maar het is Sky TV (nickname Hamilton TV), dus de comments zijn geen verrassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Laatst online: 02-09 15:10
abalone schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:01:
[...]

Dit is denk ik met Mercedes afgesproken, en is een logische uitkomst. Er is voor Mercedes niks meer te winnen, geen titel, geen eer. Alleen door met de FIA de regels en procedures nog eens door te laten nemen kan er wat gezichtsverlies gered worden. Ik vermoed nu dat Mercedes het protest laat vallen.

edit: Het zou me niet verbazen als Mercedes nu weer van zich laat horen en de felicitaties op de socials binnenkort voorbij komen.
Niet echt lijkt me? FIA zegt niet dat ze fout zitten, maar dat de teams, rijders en fans het niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
XyritZz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:08:
[...]

Ik blijf er bij; 2007 was een veel duidelijkere case dan dit en in 2007 is het beroep van McLaren van tafel geveegd. Het lijkt mij echt onmogelijk om de FIA te bewegen richting het corrigeren van een aangewezen WDC.
Ik kan het me niet meer herinneren hoe het gegaan is maar wat ik lees is dat ze juist te laat waren met het indienen van hun appeal. Tegelijk gaf Lewis aan dat hij de titel op die manier niet wilde winnen (hoe zou hij er nu over denken?)
DECLARES the appeal lodged by Vodafone McLaren Mercedes to be inadmissible on
account of the lack of direct interest in the decision under appeal,

DECLARES that the only course that could have led to a modification of the race
classification would have been to lodge a protest against the classification at the latest
thirty minutes after the posting of that classification,
https://www.fia.com/sites...07-ica-McLaren-brazil.pdf
alexbl69 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:21:
[...]

Ben ervan overtuigd dat een groot deel van de Mercedes / Hamilton fans dat ook zullen veroordelen. Dan probeer je als een kleuter doelbewust het feestje van een ander te verpesten, zonder dat je er zelf beter van wordt.
Alle reacties die je leest wijzen toch vooral op een begrip en ik denk dat de meeste dit gewoon als 'gerechtigheid' zullen zien.
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:52:
[...]

Als jij een advocaat meeneemt naar een sportwedstrijd dan ben je al niet meer te goeder trouw. Dat doe je alleen als je van plan bent om te kloten.
Ik vind het zelf ook wel wat overdreven maar tegelijk ben je wel goed voorbereid wat dat betreft.
RBR zal er ook vast wel 1 of meer op afroep klaar hebben zitten bij zo'n belangrijke wedstrijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:48:

[...]
Ik denk dat dit niets met eventuele acties van Mercedes te maken heeft. Zoals in het statement staat:
The circumstances surrounding the use of the Safety Car [...] and the related communications between the FIA Race Direction team and the Formula 1 teams [...] that is currently tarnishing the image of the Championship
De FIA heeft in de gaten dat de discussie over het inzetten (en beëindigen) van de Safety Car de F1 beschadigt en wil dit onderzoeken. Een terechte reactie lijkt mij als zij de F1 serieus nemen.

Verder vind ik wel interessant wat daarna komt:
and the due celebration of the first Drivers' World Championship title won by Max Verstappen and the eighth consecutive Constructors' World Championship title won by Mercedes.
De FIA stelt hier (in een officiële verklaring) dat Max WDC is en Mercedes WCC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Waaj schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:32:
[...]

Ik denk dat dit niets met eventuele acties van Mercedes te maken heeft. Zoals in het statement staat:

[...]

De FIA heeft in de gaten dat de discussie over het inzetten (en beëindigen) van de Safety Car de F1 beschadigt en wil dit onderzoeken. Een terechte reactie lijkt mij als zij de F1 serieus nemen.

Verder vind ik wel interessant wat daarna komt:

[...]

De FIA stelt hier (in een officiële verklaring) dat Max WDC is en Mercedes WCC :)
Indirect geeft de FIA hier toch mee toe dat ze fout zijn?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
[...]

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:44:
[...]

Nee, niet dat ze fout zijn, wel dat er ruimte voor verbetering is. Dat is (juridisch) een groot verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

volgens mij is dit meer een "ik zal eens naar je stuk kijken als ik tijd heb" opmerking in een professionele setting. tegen de tijd dat er advies/conclusies zijn opgesteld zitten we alweer diep in S22 (my guess).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
dyrc schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:49:
[...]

volgens mij is dit meer een "ik zal eens naar je stuk kijken als ik tijd heb" opmerking in een professionele setting. tegen de tijd dat er advies/conclusies zijn opgesteld zitten we alweer diep in S22 (my guess).
Ze geven zelf een veel hardere deadline:
[...] so that any identified meaningful feedback and conclusions be made before the beginning of the 2022 season.
bron

En daarna verdwijnt het rapport in een diepe la :+

[ Voor 8% gewijzigd door Waaj op 15-12-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Player1S schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:20:
[...]
Ik vraag me dan ook enorm af wie van de 3 aandeelhouders nu het liefst de uitslag wil aanvechten.
De sponsoren.

Het WCC bepaalt weliswaar de verdeling vanuit de FIA, het WDC is commercieel veel interessanter.

De afgelopen jaren was het iets eenvoudiger, maar buiten de echte fans weet normaliter niemand wie het WCC gewonnen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
[...]

Nee. Ze geven aan dat ze zien dat er veel gedoe en misperceptie is. Daarom maken ze een report (verslag) van wat er in welke volgorde is gebeurd voordat Max over de finish kwam. Die analyse en bijhorende verklaringen willen ze toelichten aan teams, rijders, media en fans, zodat zij de gang van zaken nu en in de toekomst beter begrijpen.
Dat is iets anders dan een onderzoek; dat suggereert eerder dat de gang van zaken wordt nagelopen en gecontroleerd. Maar dat wordt hier niet bedoeld. Zie de volledige tekst op fia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nou geeft de burger weer wat moed. Nu dan maar afwachten wat Mercedes gaat doen…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastie-88
Ik heb de oplossing denk ik.

1. Oke, impopulaire gedachte maar het gebruik van de SC was vreemd, laten we Mercedes gelijk geven en Lewis als WDC kronen.

2. .... Even terug naar het "vacuüm" tussen de GP van Saudi Arabië en Abu Dhabi waar Maikel Masi dit statement maakte.

https://sporza.be/nl/2021...-rijgedrag~1639053476304/
Hij wees alle rijders op bepaalde punten in het wedstrijdreglement:

"Artikel 12.2.1 heeft betrekking op inbreuken op de beginselen van eerlijkheid in competitie, onsportief gedrag of een poging om het resultaat te beïnvloeden op een manier die in strijd is met de sportethiek."

En ook artikel 12.4.5 kwam ter sprake. In dat artikel worden mogelijke straffen van stewards behandeld. "Schorsing van één of meerdere competities of aftrek van een deel of alle WK-punten" kan een straf zijn voor onsportief rijgedrag.

Verder met puntje 2, Toto heeft zich gedurende de wedstrijd onsportief en manipulatief uitgelaten. En zeker na afloop van de GP.
Zowel Mercedes als Hamilton stellen zich onsportief op door de media te negeren en het officiële FIA fotomoment voorafgaand aan het gale te boycotten.

Ik zeg 10 punten aftrek voor Hamilton en 20 punten aftrek voor Mercedes. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bastie-88 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:04:
Ik heb de oplossing denk ik.

1. Oke, impopulaire gedachte maar het gebruik van de SC was vreemd, laten we Mercedes gelijk geven en Lewis als WDC kronen.

2. .... Even terug naar het "vacuüm" tussen de GP van Saudi Arabië en Abu Dhabi waar Maikel Masi dit statement maakte.

https://sporza.be/nl/2021...-rijgedrag~1639053476304/
Hij wees alle rijders op bepaalde punten in het wedstrijdreglement:

"Artikel 12.2.1 heeft betrekking op inbreuken op de beginselen van eerlijkheid in competitie, onsportief gedrag of een poging om het resultaat te beïnvloeden op een manier die in strijd is met de sportethiek."

En ook artikel 12.4.5 kwam ter sprake. In dat artikel worden mogelijke straffen van stewards behandeld. "Schorsing van één of meerdere competities of aftrek van een deel of alle WK-punten" kan een straf zijn voor onsportief rijgedrag.

Verder met puntje 2, Toto heeft zich gedurende de wedstrijd onsportief en manipulatief uitgelaten. En zeker na afloop van de GP.
Zowel Mercedes als Hamilton stellen zich onsportief op door de media te negeren en het officiële FIA fotomoment voorafgaand aan het gale te boycotten.

Ik zeg 10 punten aftrek voor Hamilton en 20 punten aftrek voor Mercedes. d:)b
Dus ''het gebruik van de SC was vreemd'' = lewis kampioen? :9 En dan is max door wat je bij jou 2e punt noemt alsnog kampioen?

Fijne oplossing idd. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 15-12-2021 22:12 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 21:39
spartacusNLD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:09:
[...]

Is max met jou combinatie dus alsnog kampioen? :P
You can't have your cake and eat it too. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
spartacusNLD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:09:
[...]

Dus ''het gebruik van de SC was vreemd'' = lewis kampioen? :9 En dan is max door wat je bij jou 2e punt noemt alsnog kampioen?

Fijne oplossing idd. ;)
Jup _O- , en merc alsnog WCC, halen we er 30 puntjes af dan is het RBR. Maar eerlijk is eerlijk we moeten het wel een beetje reëel houden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
[...]

Als professioneel team moet je op alles voorbereid zijn, niet alleen wat materiaal betreft, maar ook qua diensten. Dus ik kan het me goed voorstellen dat ze een advocaat meenamen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

kraanwagen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:29:
[...]

Als professioneel team moet je op alles voorbereid zijn, niet alleen wat materiaal betreft, maar ook qua diensten. Dus ik kan het me goed voorstellen dat ze een advocaat meenamen.
Waar heb je die voor nodig dan? Voor inhoudelijke protesten heb je geen advocaten nodig, dat kan Ron Meadows prima zelf. Advocaten neem je mee voor juridische haarkloverij of als intimidatietacktiek. Beide hebben geen plaats in een sport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

Mijn Oma lust ook altijd graag een advocaatje. Ik zorg dat ik daarop voorbereid ben!

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ben nog steeds bang dat de sms van Toto aan Max zijn Judaskus was. ;(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
kraanwagen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:29:
[...]

Dus Red Bull is niet professioneel? Want zij hadden geen advocaat bij zich. Dat geeft toch de indruk dat het in de F1 niet gebruikelijk is dat er een advocaat meegaat naar de stewards. Daar komt bij dat ook de stewards niet juridisch onderlegd zijn.

Het was ook niet zo dat er een juridisch medewerker van Mercedes aanwezig was, maar een externe advocaat gespecialiseerd is sportrecht en bekend met het sporttribunaal. Dan ga je er op voorhand al van uit dat je grof geschut gaat inzetten om alle jou onwelgevallige beslissingen aan te vechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik zal ook blij zijn als de 96 uur voorbij zijn maar dit soort statements betekenen dat er al heel wat gepraat is en dat we ons uit de loopgraven terug trekken. En mocht iemand het toch nog in zijn kop krijgen dan gaat de FIA nu echt nooit meer op haar woord terug komen.

De Wolf is bedwongen. Jammer dat ze het nodig vinden bij Merc om dit te doen maar Max heeft zijn eerste te pakken.

Ik ga morgen lekker dat gala kijken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
pro_6or schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:43:
Ik ga morgen lekker dat gala kijken.
Hoe laat en welke bron? Weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waaj schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:42:
[...]

Dus Red Bull is niet professioneel? Want zij hadden geen advocaat bij zich.
Het meest frappante vond ik nog wel dat namens Red Bull Christian Horner (CEO) & Adrien Newey (CTO) erbij zaten. Normaal is dit toch een taak voor Jonathan Wheatley (Sporting Director), al dan niet met Horner erbij. Maar wat heeft Newey daar te zoeken? Het hele gebeuren had totaal niks te maken met "techniek" (dat hij dan wel naar de stewards is gegaan voor dat achtervleugel verhaal bij Mercedes spreekt voor zich, dat gaat over het technisch reglement. Maar beide protesten van Mercedes hadden daar uiteraard niks mee te maken).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus Red Bull is niet professioneel? Want zij hadden geen advocaat bij zich. Dat geeft toch de indruk dat het in de F1 niet gebruikelijk is dat er een advocaat meegaat naar de stewards. Daar komt bij dat ook de stewards niet juridisch onderlegd zijn.

Het was ook niet zo dat er een juridisch medewerker van Mercedes aanwezig was, maar een externe advocaat gespecialiseerd is sportrecht en bekend met het sporttribunaal. Dan ga je er op voorhand al van uit dat je grof geschut gaat inzetten om alle jou onwelgevallige beslissingen aan te vechten.
Precies. En die teammanagers zijn al halve juristen die elke letter van de regelementen gelezen hebben. En ook nog met ervaring in de F1. Dus als je ‘gewoon’ wil protesteren heb je geen dure advocaat nodig, dan ben je bezig met powerplay, intimidatie of gewoon treiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:47:
[...]

Het meest frappante vond ik nog wel dat namens Red Bull Christian Horner (CEO) & Adrien Newey (CTO) erbij zaten. Normaal is dit toch een taak voor Jonathan Wheatley (Sporting Director), al dan niet met Horner erbij. Maar wat heeft Newey daar te zoeken? Het hele gebeuren had totaal niks te maken met "techniek" (dat hij dan wel naar de stewards is gegaan voor dat achtervleugel verhaal bij Mercedes spreekt voor zich, dat gaat over het technisch reglement. Maar beide protesten van Mercedes hadden daar uiteraard niks mee te maken).
Chefsache denk ik, als bij een bedrijf de belangen zo gigantisch zijn gaat de directie zich er ook mee bemoeien. Wheatley zat er ook gewoon bij he? Het is niet alsof ze hem gepasseerd hebben.

En daarnaast, als Mercedes daar drie man sterk en met advocaat komt kan ik me goed voorstellen dat je zelf ook even een mannetje extra meestuurt. Dat zou ik zelf ook gedaan hebben. Puur om de boel een beetje in balans te houden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
[...]

Of om jezelf vrij te pleiten van beschuldigingen en penalty’s. Zo vind ik de bocht afsnijden bij de eerste inhaalactie van Max en daar voordeel uit halen ook iets wat duidelijk is voorbesproken. Wat als..-scenario’s.
Beetje hetzelfde als een mailtje klaar hebben staan voor het geval je met een andere coureur in de bocht belandt en dat niet goed afloopt door jouw toedoen.
Onderstreept wel het gevoel dat ik bij Mercedes heb: ze zijn extreem voorbereid op wat er zoal kan gebeuren, maar als er iets buiten die scenario’s gebeurt, blijven ze als bange konijntjes in de koplampen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Volgend jaar bestaan alle teams uit 2 rijders en een advocaat ? Ik hoop het niet... Dan hoef ik het niet meer te zien... :(

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:13
[...]

Beetje dubbel.
Elk team raadpleegt advocaten indien nodig.
Alleen na een normale wedstrijd kom je tot rust, vlieg je terug en raadpleegt dan de advocaten. Dan dien je na een paar dagen alsnog een bezwaar in.

Nu is het de laatste race van het seizoen en is de kans en de druk om niet in bezwaar te gaan met alle belangen behoorlijk hoog. Dan kan het verstandig zijn om een advocaat achter de hand te hebben om wat extra druk te kunnen leggen.

Maar dat Red Bull zegt dat ze geen advocaat bij zich hebben betekend niet dat er eentje in Engeland bijvoorbeeld beschikbaar is voor een videoconferentie indien gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

asing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:46:
[...]

Hoe laat en welke bron? Weet je dat?
Ik weet niet precies hoe laat maar je kan het live volgen op Facebook via het FIA account.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:50:
[...]

Chefsache denk ik, als bij een bedrijf de belangen zo gigantisch zijn gaat de directie zich er ook mee bemoeien. Wheatley zat er ook gewoon bij he? Het is niet alsof ze hem gepasseerd hebben.

En daarnaast, als Mercedes daar drie man sterk en met advocaat komt kan ik me goed voorstellen dat je zelf ook even een mannetje extra meestuurt. Dat zou ik zelf ook gedaan hebben. Puur om de boel een beetje in balans te houden.
In alle berichtgeving die ik ervan heb gezien ging het alleen over Horner & Newey?! Maar ik kan mij vergissen. Als Wheatley gewoon erbij was is het inderdaad een stuk logischer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

D-dark schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:55:
[...]

Beetje dubbel.
Elk team raadpleegt advocaten indien nodig.
Alleen na een normale wedstrijd kom je tot rust, vlieg je terug en raadpleegt dan de advocaten. Dan dien je na een paar dagen alsnog een bezwaar in.

Nu is het de laatste race van het seizoen en is de kans en de druk om niet in bezwaar te gaan met alle belangen behoorlijk hoog. Dan kan het verstandig zijn om een advocaat achter de hand te hebben om wat extra druk te kunnen leggen.

Maar dat Red Bull zegt dat ze geen advocaat bij zich hebben betekend niet dat er eentje in Engeland bijvoorbeeld beschikbaar is voor een videoconferentie indien gewenst.
Prima. Ik vermoed zelfs maar zo dat ze zelfs een eigen juridische afdeling hebben daar voor.

Maar als je die advocaat al meegenomen hebt dan heb je je dus al voorgenomen om heibel te gaan schoppen. Anders kom je daar niet met advocaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:47:
[...]. Maar wat heeft Newey daar te zoeken?
Ik denk voor de technische aspecten bij de beschuldiging van het inhalen onder SC. Interpretatie telemetrie rembewegingen Lewis etc. Dat was natuurlijk totale onzin van MB, maar met zo’n advocaat aan tafel wil je zelf iemand hebben die technisch sterk onderlegd is en zo’n advocaat meteen achter het gordijn zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:58:
[...]

In alle berichtgeving die ik ervan heb gezien ging het alleen over Horner & Newey?! Maar ik kan mij vergissen. Als Wheatley gewoon erbij was is het inderdaad een stuk logischer.
1. On December 12 the parties were summoned at 2015 hrs (Documents 54 and 55) and heard. The following persons were present during the hearing:
On behalf of Mercedes:
‐ Ron Meadows
‐ Andrew Shovlin
‐ Paul Harris (Team Legal Counsel)
On behalf of Red Bull:
‐ Jonathan Wheatley
‐ Christian Horner
‐ Adrian Newey
https://www.fia.com/sites...rotest%20Art.%2048.12.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09
Volgend jaar niet alleen een budget cap maar ook een lawyer cap. Maximaal 3 advocaten per seizoen, bij elke volgende advocaat, 25 punten aftrek voor het team en 25 punten aftrek voor hun hoogst gepositioneerde rijder.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

SnowDude schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:01:
Volgend jaar niet alleen een budget cap maar ook een lawyer cap. Maximaal 3 advocaten per seizoen, bij elke volgende advocaat, 25 punten aftrek voor het team en 25 punten aftrek voor hun hoogst gepositioneerde rijder.
Net als bij tennis een paar momenten die je mag checken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:59:
[...]

Prima. Ik vermoed zelfs maar zo dat ze zelfs een eigen juridische afdeling hebben daar voor.

Maar als je die advocaat al meegenomen hebt dan heb je je dus al voorgenomen om heibel te gaan schoppen. Anders kom je daar niet met advocaat.
Hoeft niet.
Was Lewis wereldkampioen geworden dan was er geen enkele reden om heibel te schoppen.

Maar op dit niveau en met zulke belangen zijn het de details die het hem doen.
Het kan beargumenteerd worden dat geen advocaat meenemen op zo'n moment niet met elke situatie rekening houden is. Je kan de advocaat inzetten of raadplegen maar het hoeft niet.

Ziet men de advocaat rondlopen dan kan je prima verkopen dat hij/zij alleen op uitnodiging aanwezig is voor bewezen diensten in het afgelopen jaar.

Dat zijn de kleine nuances die het hem doen.
Pagina: 1 ... 103 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord