Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:17:
[...]
Maar in plaats van zeggen dat er geen ruimte is voor argumenten tegen vaccins. Geef die argumenten dan eens en een bonusbitterbal op de borrel als je die ook nog onderbouwt met wat bewijs, maar dat is optioneel.
Wat zijn volgens jou valide argumenten tegen een vaccin nemen? Dan geef ik je bij deze toestemming om te zenden en dan zal ik als voorstander in ieder geval deze keer luisteren.
Het leeftijd argument is zeker wel een valide argument als je gaat voor IC bezetting.
Nu wordt het even zoeken voor bewijs, dan moet ik nu 300+ paginas terug.
De getallen zijn van een week of 2 geleden ( maar dat vergeef je me vast wel )
20% van de mensen op het IC zijn onder de 50.
in de groep <20 zijn er geen mensen die op het IC komen.
De groep <30 was het iets van 10 van de 500 grofweg 2% van het totaal IC bezettingen.
Even uit mijn hoofd gedaan er is vast iemand die de tabel wel snel kan vinden.
Dus voor iemand onder de 30 is het argument voor mij is het virus zo goed als onschuldig dus ik heb het vaccin niet nodig eigenlijk valide.
Kom maar eens met cijfers die aangeven dat voor iemand van 20 het risico op het IC te komen groter is dan het risico van de bijwerkingen. Dus waarom zou iemand van 20 het vaccin moeten nemen? Bovendien heeft iedereen in de omgeving het al gehad en die hebben ook geen langdurige klachten.
Overigens is geloof natuurlijk altijd een valide argument om het niet te nemen, persoonlijk zou het niet mijn argument zijn maar als iemand een geloof aanhangt dan is dat argument voor die persoon goed. Er zijn ook mensen die geen sex willen voor het huwelijk, zou ik ook niet doen, dat moet je ook respecteren.
Overigens de beste success met onkrachten:
Ik heb het al gehad, ik heb al antistoffen in mijn bloed en ja ik was wel 2 weken ziek maar zo erg was het niet. Dus waarom zou ik het risico op een onbekende bijwerking nemen als ik weet wat het virus met me doet.
De bovenste kan je mensen nog gemakkelijk met feiten en overtuigen als je meer moeite doet als, het is nu eenmaal zo dus pak het vaccin maar gewoon.
Overigens ben ik hier de devils advocate maar kom maar eens met een overtuigend verhaal. Ik zeg ook niet dat ik tegen vaccinatie ben maar dat de overheid tot nu toe bitter weinig gedaan heeft om mensen echt te overtuigen. Overigens ben ik wel fel tegen elke vorm van dwang voor elke medische handeling en QR code word gebruikt als pressiemiddel.
Ik zal mijn best doen om je reactie te vinden morgen maar met de 10 pages die er per dat bij komen kan ik hem ook echt missen.