Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.192 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:48:
[...]

Dit is mijn bericht, wil niet lullig doen maar het wordt niet goed gelezen, ik heb nergens een statement gemaakt over dat ze geen maatregelen hebben beloofd.
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]

Sorry maar je gaat het nu proberen goed te praten. Het is een feit dat werd beloofd dat het met 2 prikken klaar was, je was immuun en transmissie stopt. We winnen de oorlog tegen corona.
Maar prima, ik merk dat iedereen de teleurstelling aan het goedpraten is, het zij zo.
Je hebt in ieder geval aangegeven dat iemand je beloofd heeft dat we de oorlog tegen corona dan gewonnen hebben. Sorry, ik heb dat inderdaad zo gelezen dat we zodra de oorlog gewonnen hebben geen maatregelen meer nodig hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:04
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:40:
[...]

Ik ben absoluut niet van het FvD kamp, maar prima als jij dit denkt.
Regels van het forum:
We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden. Gaat goed af hier idd.
We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten. Gaat ook super.

Misschien de openingspost aanpassen dan?
Het word pas vervelend als mensen niet openstaan voor elkaars argumenten. Gisteren vlogen de dakpannen er bijna af met een mondkapjesdiscussie.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 25-09 19:45
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:27:
[...]
Onnodige reactie weer, denigrerend praten over de "anderen". We zitten hier met zn allen in en iedereen doet zn best op zijn manier.
Ik wens "anderen" niets ergs toe (of je moet een schrikbeeld van de psycholoog hebben), maar ik ben wel benieuwd waar dat zich continuerende gestampvoet en gejammer vandaan komt. Wellicht zijn we door al onze relatieve zekerheden (al is het maar door ze te delen middels verzekeringen waar we hier erg aanhangen) we het een beetje verleerd zijn om daar mee om te gaan.
Ik ben echter nog nooit een reactie tegengekomen van een ongevaccineerde die iets ergs wenst aan een gavaccineerde, andersom zie je helaas een heel ander beeld. Je zou daar een keer bij moeten stilstaan |:(
*proest*, iets beter je best doen, je bent toch zo goed ingevoerd in youtube ?
Daar moet je vast wel kunnen vinden dat:
Vaccins vergif zijn
Dat alle gevaccineerden al een paar keer dood gegaan zouden moeten gaan, danwel dat in de nabije of verre toekomst dat als nog gaan.
Maar dat zal dan wel niet onder "wensen" vallen maar onder "zekerheden" ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:35:
[...]

En wat zijn de feiten? In de openingspost wordt er gesproken over een effectiviteit van 97%, dacht dat de feiten anders zijn (https://www.science.org/doi/10.1126/science.abm0620#F2 , https://www.ad.nl/gezond/...t-vaccins-daalt~a6e5de58/) .
Maar ja dit komt niet van het RIVM dus dan zal het niet kloppen.
Niks in de bron die je aangeeft, spreekt dat percentage niet tegen, de 97% en 95% zijn een gemiddelde die gaan over opnames in het ZH en de IC met de originele versie, de bron science.org spreekt over infectie en overlijden, waar het bij overlijden nog steeds rond de 70-85% bescherming tegen delta, een booster brengt dat weer ruim boven de 90% https://www.nejm.org/doi/..._mostViewed_railB_article

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:43:
[...]

Dus de openingspost bevat niet sturende info, waar er wordt verwezen naar een eerste variant van corona (jaar 2020), we zitten inmiddels aan versie 4 of 5, hebben nu mega problemen weer maar het is prima om de mens in de waan te laten dat de effectiviteit 97% is?
Het ligt waarschijnlijk aan mij 8)7
Wat weerhoudt je er van om aan TS te vragen om dit nu of bij de volgende versie toe te voegen? Lijkt me nl. best zinvolle informatie aangezien de cijfers hierover nu steeds duidelijker en zekerder beginnen te worden.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De timing van Omicron is in combinatie met het trage zetten van booster de crux in dit hele verhaal. Zonder Omicron hadden de huidige maatregelen, zoals de cijfers ook laten zien, voldoende geweest als je puur kijkt op het zorginfarct. Wordt de zorg op de ideale manier ontlast? Nee, dat blijft in verre van ideaal, maar dat zijn keuzes.

Hadden we in het najaar de booster prik al gezet bij 60+ en daarna de overige leeftijdsgroepen dan was er al heel wat minder gedoe geweest.
Zover muteert het coronavirus zich vooral in besmettelijkheid, dus in hoeverre het zich verspreid en dat is logisch, een virus wil immers overleven. Een ziekmakender variant komt minder voor, dat verbeterd immers niet dat het virus beter kan verspreiden. Dan hou je toch dat de kleine groep die een ziekenhuisopname nodig heeft de zorg overbelast, mede door de hoge besmettelijkheid kan dit snel gaan.
De booster kan deze druk weer verlichten, maar nogmaals helaas moest dat weer traag op gang komen. Als we in de toekomst dit willen voorkomen, dan zetten we eens op tijd de nieuwe prik om golven voor te zijn, in plaats van deze te willen 'repareren'.

Met verloop van jaren moet dan gevolgd worden in hoeverre het virus zich muteert, hoe ziek die dan maakt en welke groep de prik nodig heeft. Vooralsnog eigenlijk iedereen, om die R waarde onder de 1 te houden. Dat blijft toch een basisprincipe bij het bestrijden van infectieziekten.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 06:29
Ik ga het nog één keer zeggen: vanuit de wetenschap is er niemand die gegarandeerd heeft dat we er met twee vaccinaties zijn. Het enige wat de wetenschap heeft kunnen doen is met de op dat moment bekende data wat betreft varianten, vaccins etc. een inschatting doen. Dit zal echter veranderen door nieuwe varianten, helaas aflopende bescherming etc.

Dat vanuit de overheid dit wel gecommuniceerd is, is aan de ene kant begrijpelijk, want ze willen uitzicht geven, maar aan de andere kant kortzichtig, want veranderende situaties. Dat doet echter niets af aan de werking van vaccineren, welke groepen daarbij gevaccineerd moeten/kunnen worden en hoeveel doses er nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:En even algemeen: hou de discussie op de bal, niet op de man. Let ook op het brongebruik:
Brontoetsing #hoedan?!
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:39:
[...]
Hoe is dit een hard feit? Ja een Mark en Hugo verkopen dat, maar waar is die onderbouwing?
Dit is meer een voorbeeld van het feit dat zij dus bepalen of je wel of niet je vrijheid "verdient".

Portugal met een 98% vaccinatiegraad heeft weer maatregelen aangekondigd, dus waar is de onderbouwing dat het ophoudt?
Maar die kunnen deze winter tot nu toe met zeer beperkte maatregelen de zorg weer openhouden ook voor andere kwalen. Dat is al een aardige winst, hopelijk boeken we zo in de tijd gezien nog wat meer winsten en kunnen we inderdaad weer aardig terug naar normaal, misschien eerst een deel van het jaar, daarna het hele jaar. Daarnaast is het de vraag hoe de vaccinaties met een grotere interval uitpakken, wellicht zijn die daarna minder snel weer nodig, al kan een mutatie altijd roet in het eten gooien. Maar nochtans zijn er genoeg dingen die ook positief kunnen verlopen, mitsdien men een beetje meewerkt. Helaas blijken we daar over de gehele breedte niet zo sterk in in ons land.

Daarnaast ken ik weinig luchtwegvirussen die uiteindelijk niet behapbaar zijn geworden in een aantal jaar, hetzij door natuurlijk verloop, hetzij door ons ingrijpen daar in. Dus omgedraaid, waar is de onderbouwing dat dat in dit geval niet zou gebeuren ?

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 17-12-2021 16:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:07
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:02:
[...]

Alsof iemand probeert te overtuigen, Overtuigen doe je met argumenten waarbij je ook luistert naar de argumenten van de ander en die te ontkrachten.
Wat er nu gebeurd is dwang niets meer of minder. En gewoon alleen praten tegen, niet met maar tegen mensen. Dus nee er wordt geen enkele poging gedaan om mensen die gekozen hebben om zich niet te laten vaccineren om overtuigen.
Met dwingen en drammen overtuig je niemand en krijg je eerder het tegenovergestelde effect.
Dit is echt onzin, er wordt al ruim anderhalf jaar ontzettend veel energie gestoken in voorlichting en informatievoorziening, er zitten letterlijk dagelijks deskundigen in alle talkshows, de ziekenhuizen hebben een telefoonlijn ingericht... maar veel weigeraars zijn precies dat: weigeraars. Zij zullen "de msm" nooit geloven, al beweren ze dat water nat is of sneeuw wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 09:49
gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:01:
[...]

Maar die kunnen deze winter tot nu toe met zeer beperkte maatregelen de zorg weer openhouden ook voor andere kwalen.
zeer beperkte maatregelen? Zal wel een kwestie van perspectief zijn, maar ik vind ze zeer beperkend, en dan werk ik nog niet eens in een sector die wederom wordt getroffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
tweakduke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:55:
Hadden we in het najaar de booster prik al gezet bij 60+ en daarna de overige leeftijdsgroepen dan was er al heel wat minder gedoe geweest.
60+ heeft over een paar weken de derde prik gehad, het gaat nu echt snel. Voordat Omicron echt toeslaat is die groep gelukkig beschermd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
migchiell schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:01:
[...]

Dit is echt onzin, er wordt al ruim anderhalf jaar ontzettend veel energie gestoken in voorlichting en informatievoorziening, er zitten letterlijk dagelijks deskundigen in alle talkshows, de ziekenhuizen hebben een telefoonlijn ingericht... maar veel weigeraars zijn precies dat: weigeraars. Zij zullen "de msm" nooit geloven, al beweren ze dat water nat is of sneeuw wit.
Je hebt dus de rest niet gelezen, er word alleen maar gezonden er word niet gekeken of wat je zend wel het juiste is. Je doet hier alweer een aanname dat mensen weigeren omdat ze dat kunnen.
Hoe vaak is er iemand inhoudelijk in discussie gegaan in een talkshow waarbij iemand die niet gevaccineerd is gewoon normaal zijn zegje kan doen? Als ze al in de talkshow komen is het vaak 4 tegen 1 en worden ze belachelijk gemaakt.

Als je niet weet waarom mensen niet vaccineren dan kan je daar niet op inspelen. Maar dat vragen we ook niet van mensen we roepen alleen je moet vaccineren. En zo niet dan volgen er sancties.
Sancties omdat je van je rechten gebruik maakt, niet omdat je wat verkeerd gedaan hebt, niet omdat je een regel overtreden hebt, nee omdat je van je grondrechten gebruik maakt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:09:
Als ze al in de talkshow komen is het vaak 4 tegen 1 en worden ze belachelijk gemaakt.
Als je na twee jaar Covid de boodschap nog niet begrepen hebt verdien je niet anders.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
stijnec1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:04:
[...]
zeer beperkte maatregelen? Zal wel een kwestie van perspectief zijn, maar ik vind ze zeer beperkend, en dan werk ik nog niet eens in een sector die wederom wordt getroffen
Welke sectoren zijn er dan in Portugal zo erg getroffen (en dan het liefste sectoren die in Nerderland met een lagere vaccinatiegraad en een puinzooi in de zorg minder getroffen zijn) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Je hebt dus de rest niet gelezen, er word alleen maar gezonden er word niet gekeken of wat je zend wel het juiste is. Je doet hier alweer een aanname dat mensen weigeren omdat ze dat kunnen.
Hoe vaak is er iemand inhoudelijk in discussie gegaan in een talkshow waarbij iemand die niet gevaccineerd is gewoon normaal zijn zegje kan doen? Als ze al in de talkshow komen is het vaak 4 tegen 1 en worden ze belachelijk gemaakt.

Als je niet weet waarom mensen niet vaccineren dan kan je daar niet op inspelen. Maar dat vragen we ook niet van mensen we roepen alleen je moet vaccineren. En zo niet dan volgen er sancties.
Sancties omdat je van je rechten gebruik maakt, niet omdat je wat verkeerd gedaan hebt, niet omdat je een regel overtreden hebt, nee omdat je van je grondrechten gebruik maakt.
De meesten maken zichzelf belachelijk imho in die talkshows. Verder als inderdaad dingen als 'het is mijn grondrecht'... 'ik ben gezond'.... 'ik vertrouw de vaccin's niet' komt het meestal niet. Tsjah... dan kun je erop wachten dat je niet serieus genomen word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:11:
[...]

Als je na twee jaar Covid de boodschap nog niet begrepen hebt verdien je niet anders.
Mooi dat je met deze post bewijst wat ik zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom willen mensen niet vaccineren:
  • Religie of andere geloofsovertuiging. De paus zegt zelfs dat je je prikken moet nemen maar ze zijn nog niet te overtuigen.
  • Men is van mening dat het persoonlijk ongemak zwaarder weegt dan het maatschappelijk belang.
  • We weten de (lange termijn) bijwerkingen niet.
  • Ze werken toch niet.
  • Ik word toch niet ziek want ik ben niet oud.
  • ???
Dat zijn allemaal argumenten die tot in den treuren langskomen en ontkracht worden (behalve die geloofsovertuigings dingen dan). Wat valt er meer over te discussieren nog? Welk argument tegen een vaccin nemen is nog niet de reveu gepasseerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:11:
Fijn dat jij even iedereen die niet gevaccineerd is als minderwaardig persoon wegzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar in plaats van zeggen dat er geen ruimte is voor argumenten tegen vaccins. Geef die argumenten dan eens en een bonusbitterbal op de borrel als je die ook nog onderbouwt met wat bewijs, maar dat is optioneel.

Wat zijn volgens jou valide argumenten tegen een vaccin nemen? Dan geef ik je bij deze toestemming om te zenden en dan zal ik als voorstander in ieder geval deze keer luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
stylezzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:11:
[...]

De meesten maken zichzelf belachelijk imho in die talkshows. Verder als inderdaad dingen als 'het is mijn grondrecht'... 'ik ben gezond'.... 'ik vertrouw de vaccin's niet' komt het meestal niet. Tsjah... dan kun je erop wachten dat je niet serieus genomen word.
Voor zover ik naar talkshows kijk (weinig) en die mensen zelf uitgenodigd zijn geweest, zijn die mensen ondanks hun matige en doorgaans onjuiste argumentatie toch aardig normaal behandeld. Alleen zijn hun argumenten stelselmatig weerlegt en ontkracht. Alleen springt men dan net zoals hier in de topics, graag van de hak weer op den andere tak en gooit maar weer een nieuw doorgaans non-argument of onjuist argument in de strijd en het vorige blijft zweven als een soort welles nietes. Waarna de slotsom komt dat ze er over het totaal gezien weinig van begrepen hebben. Wat doorgaans ook klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:13:
[...]

• Religie of andere geloofsovertuiging. De paus zegt zelfs dat je je prikken moet nemen maar ze zijn nog niet te overtuigen.
  • Men is van mening dat het persoonlijk ongemak zwaarder weegt dan het maatschappelijk belang.
  • Ze werken toch niet.
  • ???
Dat zijn allemaal argumenten die tot in den treuren langskomen en ontkracht worden (behalve die geloofsovertuigings dingen dan). Wat valt er meer over te discussieren nog? Welk argument tegen een vaccin nemen is nog niet de reveu gepasseerd?
van mij hoeven we er niet over te discussiëren, heb de prikjes gehaald, wel wat twijfels bij boosteren en prikken van jonge kinderen ten bate van oa weigeraars, maar heb nog even de tijd voor beslismoment.

Maar wat voor mij wel blijft staan is dat ik vind dat iemand het recht mag hebben om te weigeren, ongeacht reden en dat diegene nog mee zou moeten kunnen doen in de samenleving. Dat we daarmee niet 100% halen, helaas, maar dat dan maar oplossen met zo mild mogelijke maatregelen en accepteren dat we jaarlijks een aantal -met name niet gevaccineerde- overlijdens hebben.
Voorgaande 2 punten wegen in mijn mening niet op tegen de inbreuk op zelfbeschikking. Dat zal voor velen die zaken anders wegen anders zijn. Kunnen we ook heel lang over doorgaan, maar blijft neerkomen op die weging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

De Morgen schrijft dat de omikron-variant mogelijk een zoönose afkomst heeft.

https://www.demorgen.be/n...aam-bij-de-mens~b74a04a1/

Als het van (wilde) dieren naar mensen kan overspringen dan is er natuurlijk geen stoppen meer aan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:20:

Als het van (wilde) dieren naar mensen kan overspringen dan is er natuurlijk geen stoppen meer aan.
Inderdaad 'mogelijk', maar dat is nog met tienduizend slagen om de arm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:16

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:13:
[...]

• Ze werken toch niet.
  • ???
Dat zijn allemaal argumenten die tot in den treuren langskomen en ontkracht worden (behalve die geloofsovertuigings dingen dan). Wat valt er meer over te discussieren nog? Welk argument tegen een vaccin nemen is nog niet de revue gepasseerd?
Een hele grote: "het voelt niet goed".

Ik kan je vertellen, dan kan je praten als Brugman, maar je trekt aan het kortste eind.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar weer eens zien hoe gevaarlijk wetenschapsjournalistiek kan zijn. Stel nou dat Omikron niet mild blijkt te zijn, dan zijn heel erg veel mensen weer verontwaardigd dat het toch mild zou zijn.

https://www.bloomberg.com...infection-u-k-study-warns
There was no evidence of omicron cases being less severe than delta, based on the proportion of people testing positive who had symptoms or went to the hospital, the team said.

“It’s very early days,” said Neil Ferguson, a professor at Imperial, who helped lead the study. Rising hospitalizations in places like Manchester and London will provide clearer evidence, he said. “We should have data within a week to make a more definitive judgment on relative severity.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:27:
[...]

Een hele grote: "het voelt niet goed".

Ik kan je vertellen, dan kan je praten als Brugman, maar je trekt aan het kortste eind.
Inderdaad, gaat je niet lukken. Maar ik wou de optie open houden dat ik een valide argument gemist had nadat de voorstanders verweten werd dat ze alleen maar deden zenden en nooit luisterde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:17:
[...]

Voor zover ik naar talkshows kijk (weinig) en die mensen zelf uitgenodigd zijn geweest, zijn die mensen ondanks hun matige en doorgaans onjuiste argumentatie toch aardig normaal behandeld. Alleen zijn hun argumenten stelselmatig weerlegt en ontkracht. Alleen springt men dan net zoals hier in de topics, graag van de hak weer op den andere tak en gooit maar weer een nieuw doorgaans non-argument of onjuist argument in de strijd en het vorige blijft zweven als een soort welles nietes. Waarna de slotsom komt dat ze er over het totaal gezien weinig van begrepen hebben. Wat doorgaans ook klopt.
Yep.... doorgaans worden alle argumenten aan tafel meteen weerlegd door de aanwezige virologen/wetenschappers/advocaten en plaatst de persoon zichzelf in de slachtofferrol en valt in allerlei herhalingen en desinformatie. Uiteindelijk breekt de host dan de discussie af om escalatie te voorkomen met de eindconclusie 'hier gaan we het niet over eens worden'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:20:
[...]

van mij hoeven we er niet over te discussiëren, heb de prikjes gehaald, wel wat twijfels bij boosteren en prikken van jonge kinderen ten bate van oa weigeraars, maar heb nog even de tijd voor beslismoment.

Maar wat voor mij wel blijft staan is dat ik vind dat iemand het recht mag hebben om te weigeren, ongeacht reden en dat diegene nog mee zou moeten kunnen doen in de samenleving. Dat we daarmee niet 100% halen, helaas, maar dat dan maar oplossen met zo mild mogelijke maatregelen en accepteren dat we jaarlijks een aantal -met name niet gevaccineerde- overlijdens hebben.
Voorgaande 2 punten wegen in mijn mening niet op tegen de inbreuk op zelfbeschikking. Dat zal voor velen die zaken anders wegen anders zijn. Kunnen we ook heel lang over doorgaan, maar blijft neerkomen op die weging.
Ik volg je voor 90%, maar het probleem in jouw strategie is dat voordat die we die overlijdens hebben ze meestal de zorg voor anderen blokkeren. Hoe sta je daar in? Ongevaccineerd? U krijgt een zuurstoffles thuisbezorgt door een koerier en na 10 dagen komt de huisarts even controleren of dat u het overleefd hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:20:

Het hoofd vermoeden is toch ook nog steeds dat dat bij de "oer"variant het geval is geweest ?
Dus dat het kan overspringen lijkt me weinig nieuws, dat dieren het kunnen dragen en dat het ook daar kan muteren ook niet (of je moet even naar de Deense oppoppen nertsenvelden kijken).

Het lijkt me dan ook een van de redenen om het als endemisch te beschouwen, als je het al uit de mensheid krijgt, dan heb je nog een dierlijke reserve.

Voornaamste vraag die denk ik overblijft naar de toekomst toe lijkt me in hoeverre en hoe eenvoudig (wat is de kans dat het gebeurd) het coronavirus en haar spikes nog "zinvolle" mutaties kan maken en welke gevolgen deze hebben. Als deze er op een gegeven moment niet meer zijn, kan het uiteindelijk toch aardig ophouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:29:
[...]

Yep.... doorgaans worden alle argumenten aan tafel meteen weerlegd door de aanwezige virologen/wetenschappers/advocaten en plaatst de persoon zichzelf in de slachtofferrol en valt in allerlei herhalingen en desinformatie. Uiteindelijk breekt de host dan de discussie af om escalatie te voorkomen met de eindconclusie 'hier gaan we het niet over eens worden'....
Dat houdt ook wel het "iedere mening is waardevol" geneuzel in stand. Zo'n host zou ook eens moeten zeggen, "dus Piet, jouw argument is gebaseerd op je onderbuikgevoel en de wetenschapper tegenover je heeft een stapel bewijs dat jouw onderbuikgevoel niet klopt. Volgens mij praat je gewoon poep."

Nu is het: "Hier gaan we het niet over eens worden."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:17:
[...]

Maar in plaats van zeggen dat er geen ruimte is voor argumenten tegen vaccins. Geef die argumenten dan eens en een bonusbitterbal op de borrel als je die ook nog onderbouwt met wat bewijs, maar dat is optioneel.

Wat zijn volgens jou valide argumenten tegen een vaccin nemen? Dan geef ik je bij deze toestemming om te zenden en dan zal ik als voorstander in ieder geval deze keer luisteren.
Het leeftijd argument is zeker wel een valide argument als je gaat voor IC bezetting.

Nu wordt het even zoeken voor bewijs, dan moet ik nu 300+ paginas terug.
De getallen zijn van een week of 2 geleden ( maar dat vergeef je me vast wel )
20% van de mensen op het IC zijn onder de 50.
in de groep <20 zijn er geen mensen die op het IC komen.
De groep <30 was het iets van 10 van de 500 grofweg 2% van het totaal IC bezettingen.
Even uit mijn hoofd gedaan er is vast iemand die de tabel wel snel kan vinden.

Dus voor iemand onder de 30 is het argument voor mij is het virus zo goed als onschuldig dus ik heb het vaccin niet nodig eigenlijk valide.
Kom maar eens met cijfers die aangeven dat voor iemand van 20 het risico op het IC te komen groter is dan het risico van de bijwerkingen. Dus waarom zou iemand van 20 het vaccin moeten nemen? Bovendien heeft iedereen in de omgeving het al gehad en die hebben ook geen langdurige klachten.

Overigens is geloof natuurlijk altijd een valide argument om het niet te nemen, persoonlijk zou het niet mijn argument zijn maar als iemand een geloof aanhangt dan is dat argument voor die persoon goed. Er zijn ook mensen die geen sex willen voor het huwelijk, zou ik ook niet doen, dat moet je ook respecteren.

Overigens de beste success met onkrachten:
Ik heb het al gehad, ik heb al antistoffen in mijn bloed en ja ik was wel 2 weken ziek maar zo erg was het niet. Dus waarom zou ik het risico op een onbekende bijwerking nemen als ik weet wat het virus met me doet.

De bovenste kan je mensen nog gemakkelijk met feiten en overtuigen als je meer moeite doet als, het is nu eenmaal zo dus pak het vaccin maar gewoon.

Overigens ben ik hier de devils advocate maar kom maar eens met een overtuigend verhaal. Ik zeg ook niet dat ik tegen vaccinatie ben maar dat de overheid tot nu toe bitter weinig gedaan heeft om mensen echt te overtuigen. Overigens ben ik wel fel tegen elke vorm van dwang voor elke medische handeling en QR code word gebruikt als pressiemiddel.

Ik zal mijn best doen om je reactie te vinden morgen maar met de 10 pages die er per dat bij komen kan ik hem ook echt missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:32:
[...]

Dat houdt ook wel het "iedere mening is waardevol" geneuzel in stand. Zo'n host zou ook eens moeten zeggen, "dus Piet, jouw argument is gebaseerd op je onderbuikgevoel en de wetenschapper tegenover je heeft een stapel bewijs dat jouw onderbuikgevoel niet klopt. Volgens mij praat je gewoon poep."

Ga jij dat tegen remy bonjaski zeggen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

De vraag is, hoe ga je als samenleving met de consequenties van de keuze van deze mensen om. Moeten we die consequenties allemaal dragen, of moet dat toch meer gelegd worden bij de mensen die die specifieke keuze maken.

We verdelen het nu over de volledige bevolking, maar is dat nog jaren vol te houden of te rechtvaardigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:33:
[...]

Het leeftijd argument is zeker wel een valide argument als je gaat voor IC bezetting.

Nu wordt het even zoeken voor bewijs, dan moet ik nu 300+ paginas terug.
De getallen zijn van een week of 2 geleden ( maar dat vergeef je me vast wel )
20% van de mensen op het IC zijn onder de 50.
in de groep <20 zijn er geen mensen die op het IC komen.
De groep <30 was het iets van 10 van de 500 grofweg 2% van het totaal IC bezettingen.
Even uit mijn hoofd gedaan er is vast iemand die de tabel wel snel kan vinden.

Dus voor iemand onder de 30 is het argument voor mij is het virus zo goed als onschuldig dus ik heb het vaccin niet nodig eigenlijk valide.
Kom maar eens met cijfers die aangeven dat voor iemand van 20 het risico op het IC te komen groter is dan het risico van de bijwerkingen. Dus waarom zou iemand van 20 het vaccin moeten nemen? Bovendien heeft iedereen in de omgeving het al gehad en die hebben ook geen langdurige klachten.

Overigens is geloof natuurlijk altijd een valide argument om het niet te nemen, persoonlijk zou het niet mijn argument zijn maar als iemand een geloof aanhangt dan is dat argument voor die persoon goed. Er zijn ook mensen die geen sex willen voor het huwelijk, zou ik ook niet doen, dat moet je ook respecteren.

Overigens de beste success met onkrachten:
Ik heb het al gehad, ik heb al antistoffen in mijn bloed en ja ik was wel 2 weken ziek maar zo erg was het niet. Dus waarom zou ik het risico op een onbekende bijwerking nemen als ik weet wat het virus met me doet.

De bovenste kan je mensen nog gemakkelijk met feiten en overtuigen als je meer moeite doet als, het is nu eenmaal zo dus pak het vaccin maar gewoon.

Overigens ben ik hier de devils advocate maar kom maar eens met een overtuigend verhaal. Ik zeg ook niet dat ik tegen vaccinatie ben maar dat de overheid tot nu toe bitter weinig gedaan heeft om mensen echt te overtuigen. Overigens ben ik wel fel tegen elke vorm van dwang voor elke medische handeling en QR code word gebruikt als pressiemiddel.

Ik zal mijn best doen om je reactie te vinden morgen maar met de 10 pages die er per dat bij komen kan ik hem ook echt missen.
Dus het enige argument wat jij als zijnde valide beschouwt is leeftijd. Iemand van 20 komt toch niet op de IC terecht en zou het daarom niet hoeven te nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
user109731 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:31:
Hij heeft geen herstelbewijs want niet getest, maar kon er wel één halen als hij had laten testen.

Niet laten testen is gewoon dom. Als iedereen dat zou doen dan zie je een nieuwe golf pas in de ziekenhuiscijfers en ben je nog later met ingrijpen.
Niet alleen dom, maar ook asociaal eigenlijk gewoon...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Yups, betrekkelijk teleurstellende uitkomst.
Wat ook lastig is is dat zo'n gast doorgaans in vrij korte tijd een spervuur aan non-argumenten en desinformatie kunt uitspuwen en het daar met enige diepgang op reageren meer tijd kost dan de uitzending, laat staan het subonderwerp, mag duren. Het leent zich mijns inziens dan ook als "format" niet bepaald voor dit soort onderwerpen (eigenlijk zijn er maar weinig onderwerpen waarbij het wel werkt), maar toch blijven we het doen, kennelijk zijn we aardig verslaafd aan die lichtvoetigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:34:
[...]

Dus het enige argument wat jij als zijnde valide beschouwt is leeftijd. Iemand van 20 komt toch niet op de IC terecht en zou het daarom niet hoeven te nemen?
Vergeet ook het argument, ik heb het al gehad niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:34:
[...]

Ga jij dat tegen remy bonjaski zeggen? :P
Ik vraag me überhaupt af waarom een kickbokser iets te zeggen zou moeten hebben over vaccins.

Alsof we Gordon Ramsy uitnodigen om de renovatie van de Tweede Kamer door te lichten. Grappige televisie maar niet serieus te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:01
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:22:
[...]

Ik claim dat nergens, ik stel het als een optie voor. Aangezien onze overheid stuurt op massavaccinatie zijn daar geen onderzoeken naar gedaan. Het leek mij alleen logisch dat 20k (met maatregelen, zouden er veel meer kunnen zijn/worden zonder maatregelen) mensen beschermen net zo makkelijk moet zijn als 17mln meekrijgen in het vaccinatieprogramma.
En wie zijn die 20k mensen dan die je gaat beschermen?
Niemand weet van tevoren wie wel of niet gaat overlijden dus die 20k kun je niet aanwijzen hoe graag je dat ook zou willen. Die 20k zijn ook niet DE kwetsbaren, ze zijn onderdeel van een groep kwetsbaren die in totaliteit vele malen groter is.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
Om te bepalen of je in een risicogroep thuis hoort houdt het RIVM hetzelfde aan als bij de griepprik. Voor de griepprik worden jaarlijks zo'n beetje zes miljoen uitnodigingen verstuurd.
Hoe ga jij nu die 20k mensen aanwijzen in die groep van zes miljoen? Laten we eens zeggen dat het RIVM flink overdrijft en we maken er één miljoen van, wijs daarin eens die 20k mensen aan?

Stel nu dat je iedereen die uitgenodigd wordt voor de griepprik extra wil beschermen, hoe dan?
Daar zit een flink deel van de beroepsbevolking bij, daar zitten ouderen bij die thuiszorg ontvangen, daar zitten ouderen bij die volgens velen hier op kleinkinderen (moeten) passen, het wordt kerst en dat wil kennelijk niemand missen enz enz enz Velen willen in de praktijk die mensen nu al niet eens beschermen.
Mijn vrouw is onderdeel van de risicogroep en werkt in de zorg, zal haar het blijde nieuws brengen dat ze beschermd moet worden en naar ik aanneem niet meer naar haar werk hoeft/mag met naar ik aanneem ook gewoon doorbetaling van haar salaris? Voor m'n schoonmoeder die vanwege leeftijd en wat kwaaltjes ook tot die groep behoort moeten we alleen even op zoek naar een oplossing voor de thuiszorg want vaccinatieplicht is er niet, testplicht is er niet en die moet natuurlijk wel beschermd worden.

De discussie over het beschermen / apart zetten van kwetsbaren is al vele vele malen voorbij gekomen maar een plan wat ook maar een beetje in de buurt komt van het haalbaar zijn tot op de dag van vandaag nog niet.
Maar wie weet gaat dat nu wel komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
dr.lowtune schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:34:
[...]

De vraag is, hoe ga je als samenleving met de consequenties van de keuze van deze mensen om. Moeten we die consequenties allemaal dragen, of moet dat toch meer gelegd worden bij de mensen die die specifieke keuze maken.

We verdelen het nu over de volledige bevolking, maar is dat nog jaren vol te houden of te rechtvaardigen?
Het moge duidelijk dat naar mijn mening die consequenties grotendeels bij een specifieke groep horen te liggen. Ik wil me best houden aan dingen als een mondkapje of 1.5m hoor... daar ligt het niet aan. Maar om de gehele bevolking gebukt te laten gaan onder het huidige pakket is eigenlijk buitenproportioneel....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
[...]

We weten best waarom mensen zich niet laten vaccineren, is ook hier al vaker aan de orde geweest: de redenen lopen van angst tot onwetendheid tot peuterachtige opstandigheid.

Die eerste twee zijn uitstekend op te lossen door informatie te zenden, mits de ontvanger open staat om te ontvangen. Informatie is ruimschoots voorhanden en wordt overdadig aangeboden.

De mensen die tegen zijn omdat ze nou eenmaal tegen zijn, die ga je niet overtuigen, moet je ook geen energie in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:36:
[...]

Ik vraag me überhaupt af waarom een kickbokser iets te zeggen zou moeten hebben over vaccins.

Alsof we Gordon Ramsy uitnodigen om de renovatie van de Tweede Kamer door te lichten. Grappige televisie maar niet serieus te nemen.
Remy geniet nou eenmaal enige bekendheid in nederland. En de adrenaline komt meestal aardig naar boven als hij zijn visie tentoonspreid.... goed voor de kijkcijfers. Verder vind ik het vooral entertainment... :)

Vervang Remy Bonjaksi anders door Fleur Agema.... Geeft ook altijd mooie discussies. Het ene moment gaat het over vaccinaties, 10 seconden laten hebben de moslims het gedaan. Daar kun je helemaal niks mee behalve hard lachen.

[ Voor 16% gewijzigd door stylezzz op 17-12-2021 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:36:
[...]

Vergeet ook het argument, ik heb het al gehad niet.
Leeftijdargument is al tot in den treuren aangekaart. Ook jongeren kunnen longcovid krijgen, dat komt veel vaker voor dan het vaccin bijwerkingen heeft. Daarnaast, bij velen is het mild, maar een week thuis in quarantaine zitten hoort er wel gewoon nog bij.

Ook neem je het op die leeftijd vooral om de kans om andere besmetten te verkleinen. Leuk dat je op je 20ste niet op de IC terecht komt maar je oma waar je bij op bezoek gaat waarschijnlijk wel. Dit laatste argument is wel persoonlijk en niet echt feitelijk te onderbouwen. Het kan best zijn dat jij van mening bent dat het niet jouw verantwoordelijkheid is om besmettingen in je naaste omgeving te voorkomen.

Al ziek geweest zijn is geen valide argument. Een infectie levert nog altijd lagere imuunresponse dan bij dubbel vaccin. Een infectie plus een enkele prik doet het dan wel weer beter dan twee prikken zonder infectie. Ook neemt de natuurlijke weerstand gewoon af, vandaar dat boosters nodig zullen blijven zijn. Dus wederom geen valide argument.

https://lci.rivm.nl/covid...-na-doorgemaakte-covid-19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lekkerdelek,
Het Outbreak Management Team heeft het kabinet geadviseerd om snel extra maatregelen te nemen vanwege de opmars van de omikronvariant. Dat zeggen bronnen rondom het OMT tegen de NOS. De deskundigen van het OMT maken zich grote zorgen over de snelle verspreiding van de variant in Nederland.

Om welke maatregelen het gaat is niet duidelijk. Begin volgende week volgt naar verwachting een nieuwe persconferentie van het kabinet.
OMT: extra maatregelen vanwege omikron noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het zat er aan te komen natuurlijk. Ik vraag me wel af wat voor maatregelen je nu nog kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:48:
[...]

Het zat er aan te komen natuurlijk. Ik vraag me wel af wat voor maatregelen je nu nog kunt nemen.
Weinig, als ze niet worden nageleefd dan zul je daar toch niks mee winnen.

En maatregelen die moeten worden afgedwongen, zoals een avondklok, daar is ook bij de handhavers geen draagvlak meer voor. Dus eigenlijk roept het OMT om paniek, maar we zitten een beetje klem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Uit de losse pols.

Horeca dicht.
Niet essentiele winkels dicht.
Afraden Kerst te vieren buiten eigen gezin
Verplicht thuiswerken (O nee, dat doen we niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 06:29
Horeca om 16:00 dicht natuurlijk.

Nee het zal wel horeca en amateursport helemaal dicht worden ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:50:

Wordt nog leuk als er pas begin voorjaar weer wordt versoepeld. De steunmaatregelen kwamen al niet meer terug, dus ik denk dat ik maar eens ga investeren in leveranciers van underlayment en spijkers.

De binnensteden worden een spookstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:50:

Avondklok wellicht, al moet daar weer de wet voor aangepast worden geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:44:
Al ziek geweest zijn is geen valide argument. Een infectie levert nog altijd lagere imuunresponse dan bij dubbel vaccin.
Ik weet dat dat nu blijkbaar de wetenschappelijke consensus is en ik weet dat @RoD daar ook iets over heeft gezegd dat nu in de topicstart staat, maar hoe kan zoiets dan weer in het nieuws komen?

https://www.telegraaf.nl/...infectie-met-deltavariant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Mjah een beetje ons zelf in een vrij lastig pakket brengen door zowel besmettingsaantallen als ziekenhuisbezetting zo te laten oplopen en blijvend daar te houden, zeker met iets als feestdagen in het vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:52:
[...]

Ik weet dat dat nu blijkbaar de wetenschappelijke consensus is en ik weet dat @RoD daar ook iets over heeft gezegd dat nu in de topicstart staat, maar hoe kan zoiets dan weer in het nieuws komen?

13 maanden, het virus gaat er al bijna 20 rond. Misschien als je inderdaad zou zeggen ik heb vorige maand een infectie gehad dat het een argument zou zijn, maar de validiteit van het argument neemt wel snel af.

Daarnaast natuurlijk ook wel een grote dat het onderzoek geen rekening houdt met Omikron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:50:
[...]

Uit de losse pols.

Horeca dicht.
Niet essentiele winkels dicht.
Afraden Kerst te vieren buiten eigen gezin
Verplicht thuiswerken (O nee, dat doen we niet)
Je vergeet de bieb.
Horeca is al grotendeels dicht. Ik zie in Eindhoven steeds meer cafés dicht vanwege niet-rendabel.
Bios dicht? En de kinderopvang natuurlijk, al is dat effectief geen maatregel gezien de enorme lijst met cruciale beroepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:46

Licko

ZVDK

Misschien wordt het gewoon tijd om de gemiddelde levensverwachting naar beneden bij te stellen en te accepteren dat de kans bestaat dat je overlijdt aan corona.

In het VK raast omikron rond en is alles open. Hier wordt al weer gedacht aan strengere maatregelen...

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:52:
[...]

Die verwacht ik echt niet meer terug, heeft zijn waarde nooit kunnen bewijzen.

- Horeca dicht
- Niet essentiele winkels dicht / alleen afhalen
- Nog minder bezoekers thuis, en dan uitzondering met kerst / oud en nieuw

En mijn grootste angst: De scholen blijven na de Kerstvakantie weer gesloten en we gaan over op thuisonderwijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 08:19
Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:52:
[...]

Een avondklok rond de kerstdagen en jaarwisseling? Succes met de handhaving. Hopelijk heeft men wel lessen geleerd van de eerdere avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:10
Licko schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:57:
Misschien wordt het gewoon tijd om de gemiddelde levensverwachting naar beneden bij te stellen en te accepteren dat de kans bestaat dat je overlijdt aan corona.

In het VK raast omikron rond en is alles open. Hier wordt al weer gedacht aan strengere maatregelen...
Ook in de UK komen er overal en nergens weer nieuwe maatregelen inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:55:
Daarnaast natuurlijk ook wel een grote dat het onderzoek geen rekening houdt met Omikron.
Hoeveel mensen met Omikron zijn er überhaupt al in het ziekenhuis opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:32:
[...]

Mjah we hebben tegenwoordig "objectieve media", of althans, media die zich daar op voorstaan.
Dus zij gaan de scheidsrechter niet zijn, dat mag de kijker thuis allemaal zelf bepalen, dat zou nog niet zo erg zijn, maar in al hun "objectiviteit" geven en bepalen ze wel dat die non-nieuws zwetser dezelfde tijd krijgt voor zijn ongefundeerde one-liner gespuit, als de expert krijgt om dat genuanceerd en in de breedte en diepte proberen uit te leggen en dat ook nog voor relatieve leken doorgrondelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor de zoveelste keer; dit soort uitspraken zijn op papier leuk. In de praktijk zul je iets moeten met de instroom in het ziekenhuis.

Mbt de nieuwe persconferentie... Ik wens ze alle sterkte en wijsheid toe. Verwacht dat de compliance niet echt lekker gaat vallen.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:59:
Voor de zoveelste keer; dit soort uitspraken zijn op papier leuk. In de praktijk zul je iets moeten met de instroom in het ziekenhuis.
Ja vertel eens, hoe is die instroom in het ziekenhuis eigenlijk met Omikron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:00:
[...]

Ja vertel eens, hoe is die instroom in het ziekenhuis eigenlijk met Omikron?
Hoeveel invloed op de levensverwachting is er?

Nutteloze opmerking dit.

Het 'laat maar lopen' verhaal wordt zelden ook maar een klein beetje doordacht.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
[...]

Beperkt aantal mensen in winkels
Horeca en bioscopen overdag dicht
Musea, dierentuinen en pretparken dicht.
Geen mensen thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:01:
Hoeveel invloed op de levensverwachting is er?

Nutteloze opmerking dit.
Nee hoor, ik wil wel eens weten waarom er nu verzwaringen komen terwijl je overal leest dat de infectie met Omikron veel milder verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Overigens probeer het exacte artikel te vinden wat de Telegraaf hier beschrijft maar verder dan het journal en dat het van Oxford komt kon de beste journalist niet de moeite doen om aan bronvermelding te doen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:02:
[...]

Beperkt aantal mensen in winkels
Horeca en bioscopen overdag dicht
Musea, dierentuinen en pretparken dicht.
Geen mensen thuis
Vergeet de sportscholen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:03:
[...]

Nee hoor, ik wil wel eens weten waarom er nu verzwaringen komen terwijl je overal leest dat de infectie met Omikron veel milder verloopt.
Daar had ik het alleen niet over.
Ik had het over de geregeld langskomende stoere opmerkingen van 'we moeten het accepteren' of 'laat maar gaan'. Dat is op papier misschien leuk, maar in de praktijk zitten er nog wat haken en ogen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Let wel dat dat "overal lezen", uiteindelijk terug te leiden is naar een zeer beperkt aantal, zo niet 1 bron, welke ook met de nodige onzekerheden omgeven is.
Dus dat je iets overal leest, laat voornamelijk zien dat een hoop nieuws uitingen vrij rap dezelfde feed van ANP en andere persbureaus doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 08:19
[...]

Tja uit voorzorg dus lees ik in het NOS artikel:

“Hoewel nog niet duidelijk is hoe ziekmakend de variant is, en hoe goed de vaccins beschermen, adviseert het OMT om het zekere voor het onzekere te nemen.”

https://nos.nl/artikel/24...dzakelijk-vanwege-omikron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Of gewoon een "The Purge" organiseren 8)

ik ga mijn hockeystick maar eens opgraven in de kelder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:05:
Let wel dat dat "overal lezen", uiteindelijk terug te leiden is naar een zeer beperkt zo niet 1 bron, welke ook met de nodige onzekerheden omgeven is.
Dus dat je iets overal leest, laat voornamelijk zien dat een hoop nieuws uitingen vrij rap dezelfde feed van ANP en andere persbureaus doorzetten.
Zeker, maar andersom is er ook nog geen bron die zegt dat het aantal ziekenhuisopnames veel hoger is. Toch? Anders ben ik benieuwd hoor, als die er wel is :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
[...]

1. er is nog helemaal niet gezegd dat er verzwaringen komen en zo ja, welke en wanneer dan.
2. tot nu toe krijgt het kabinet steeds het verwijt te laat, te langzaam en te laks te reageren. Misschien geen gek idee om dan nu misschien eens een keer wel iets meer proactief te zijn, te meer omdat de zorg momenteel geen enkele ruimte meer heeft om nog even af te wachten of het met omikron wellicht toch níet zo mild verloopt.

Het is OMT is ook niet gek, die horen diezelfde geluiden over het al dan niet mildere verloop van omikron en zien kennelijk toch reden om te waarschuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:10
Dutchy88 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:05:
[...]

“Hoewel nog niet duidelijk is hoe ziekmakend de variant is, en hoe goed de vaccins beschermen, adviseert het OMT om het zekere voor het onzekere te nemen.”

Hoe vaak heb ik de afgelopen tijd niet gehoord dat het kabinet te afwachtend was, dat we eerdere hadden moeten handelen? Nou handelen ze een keer op tijd en 'better safe than sorry', ga je weer wekenlang horen dat het allemaal overdreven is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online

Ik vind er wat van dat we preventief maatregelen gaan nemen die invloed hebben op iedereen, terwijl we nog niet eens weten hoe ziekmakend het is én de eerste informatie die we daar wel over aan het vergaren zijn laten zien dat het waarschijnlijk mee zal vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:07:
[...]

Ik vind er wat van dat we preventief maatregelen gaan nemen die invloed hebben op iedereen, terwijl we nog niet eens weten hoe ziekmakend het is én de eerste informatie die we daar wel over aan het vergaren zijn laten zien dat het waarschijnlijk mee zal vallen.
Tsjah, dat krijg je als je 0,0 marge houdt in je zorgcapaciteit. Dan heb je niet meer de ruimte om een gokje te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Al eerder aangekaart hier door een ander. Als het dubbel zo besmettelijk is exploderen het aantal besmettingen snel. Als het dan de helft of kwart zo schadelijk is ligt het ziekenhuis alsnog snel vol.

Plus dat het ziekteverzuim dan nog harder explodeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
UK: 93,045 +5% in een dag

Bron:

https://coronavirus.data.gov.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
migchiell schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:06:
1. er is nog helemaal niet gezegd dat er verzwaringen komen en zo ja, welke en wanneer dan.
2. tot nu toe krijgt het kabinet steeds het verwijt te laat, te langzaam en te laks te reageren. Misschien geen gek idee om dan nu misschien eens een keer wel iets meer proactief te zijn, te meer omdat de zorg momenteel geen enkele ruimte meer heeft om nog even af te wachten of het met omikron wellicht toch níet zo mild verloopt.

Het is OMT is ook niet gek, die horen diezelfde geluiden over het al dan niet mildere verloop van omikron en zien kennelijk toch reden om te waarschuwen.
1. Nou om dat in te zien hoef je geen Jomanda te zijn natuurlijk.
2. True that. Nou hoeft het wat mij betreft überhaupt niet maar áls ze dan iets nuttigs willen doen hadden ze grote evenementen niet moeten toestaan in september.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martwoutnl
[...]

Maar als je dit al uit voorzorg gaat doen, kan je zo voor de komende 12 maanden alles op slot gooien. Waarom moet Nederland roomser dan de paus zijn? Horeca in Denemarken blijft gewoon tot 23.00 open ondanks de 11k. OMT hier is gewoon te angstig bezig. Je ziet het ook nog niet terug in de cijfers. Die dalen nog. Als het nu weer zou stijgen, snap ik het nog. Ik ga in ieder geval morgen alvast wat zaken halen die ik volgende week zou doen. Ik vrees het ergste komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Ja, besmettingen. Maar die combinatie van besmettingen en lage ziektelast kan wel eens heel positief uitpakken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Dat gaat hard. Frankrijk heeft gister het verkeer van het UK naar Frankrijk aan banden gelegd. Die hopen zo wat tijd te winnen en ik kan me dat goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:06:
[...]

Zeker, maar andersom is er ook nog geen bron die zegt dat het aantal ziekenhuisopnames veel hoger is. Toch? Anders ben ik benieuwd hoor, als die er wel is :).
Daar voor is er nog te weinig substantiele data omdat de meeste meer vergelijkbare, bijvb qua demografie, vaccinatiegraad etc., in dezelfde fase zitten als wij zitten.
Kortom er is nog te weinig informatie om conclusies te trekken wat de big O gaat betekenen.
Wat we echter in NL wel weten, is dat onze marges, vergeleken met het buitenland vrij krap zijn, wat doorgaans zal nopen tot of meer sneller ingrijpen uit voorzorg, of een grotere kans op het echt uit de hand gaan lopen als het kwartje de verkeerde kant op valt.

Lastige met die hoge bezettingen in ziekenhuizen in combinatie met een verminderde weerstand (door totaal ongevaccineerden en nog nooit besmette mensen enerzijds, en door besmettingen van mensen met misschien enige immuniteit maar toch te zwakke gezondheid anderzijds) in de grote getallen te gauw zal leiden tot problemen als de besmettelijkheid echt een aantal factor hoger is en die vermindering in de mate van ziek worden er van toch wat tegen blijkt te vallen en maar een beperkte factor blijkt te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 17-12-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Nog in aanvulling. Waarom niet gewoon het ziekenhuis monitoren en bij de 1e toename dan pas ingrijpen. Je kan binnen 1 dag vergaderen en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:08:
Al eerder aangekaart hier door een ander. Als het dubbel zo besmettelijk is exploderen het aantal besmettingen snel. Als het dan de helft of kwart zo schadelijk is ligt het ziekenhuis alsnog snel vol.

Plus dat het ziekteverzuim dan nog harder explodeert.
https://www.hln.be/buiten...-ernstig-zieken~a72336f8/

Aantal doden in Afrika neemt alleen maar af terwijl het aantal infecties toeneemt. Ook de gemiddelde ligduur in het ziekenhuis neemt daar af. Alle stoplichtjes op groen dus :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
stylezzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:03:
[...]

Vergeet de sportscholen niet!
Die kan je ook beperken qua hoeveelheid mensen binnen. Niet elke sportschool is overvol. Waar ik kom, is het meestal 1 of 2 mensen met trainer plus degene bij de Fysio. En dan heb je ruime afstand tot elkaar inclusief ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Indoubt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:10:
Dat gaat hard. Frankrijk heeft gister het verkeer van het UK naar Frankrijk aan banden gelegd. Die hopen zo wat tijd te winnen en ik kan me dat goed voorstellen.
Ja, grenzen sluiten is tot nu toe een zeer succesvolle aanpak geweest! Vooral in Europa. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:09:
[...]

Maar als je dit al uit voorzorg gaat doen, kan je zo voor de komende 12 maanden alles op slot gooien. Waarom moet Nederland roomser dan de paus zijn? Horeca in Denemarken blijft gewoon tot 23.00 open ondanks de 11k. OMT hier is gewoon te angstig bezig. Je ziet het ook nog niet terug in de cijfers. Die dalen nog. Als het nu weer zou stijgen, snap ik het nog. Ik ga in ieder geval morgen alvast wat zaken halen die ik volgende week zou doen. Ik vrees het ergste komende week.
Ze hadden in Denemarken hun zaakjes heel wat beter voor elkaar dan wij hier in Nederland. Dan heb je wat marge. Als het langer zo blijft ontkomt ook Denemarken niet aan extra maatregelen, wat die dan ook mogen zijn.

Ze kunnen ook alle scholen 3 maanden dichtdoen en de kroegen openhouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:08:
Tsjah, dat krijg je als je 0,0 marge houdt in je zorgcapaciteit. Dan heb je niet meer de ruimte om een gokje te doen.
Je zegt nu toch niet dat we het aantal IC-bedden uit moeten breiden hè? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:12:
[...]

Ja, grenzen sluiten is tot nu toe een zeer succesvolle aanpak geweest! Vooral in Europa. :X
Nope, maar dat zeg ik ook niet, het gaat om tijdwinst in de verspreiding, tegenhouden doe je het toch niet.

Alhoewel, het VK is een eiland, dat zou je makkelijker moeten kunnen isoleren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Indoubt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:13:
Ze kunnen ook alle scholen 3 maanden dichtdoen en de kroegen openhouden :+
Heb je best kans dat het aantal alcoholisten de komende decennia toe zal nemen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:12:
[...]

Die kan je ook beperken qua hoeveelheid mensen binnen. Niet elke sportschool is overvol. Waar ik kom, is het meestal 1 of 2 mensen met trainer plus degene bij de Fysio. En dan heb je ruime afstand tot elkaar inclusief ventilatie.
[sarcasm on]Levensgevaarlijk! Terecht dat die 'savonds al dicht zijn.... Overdag sluiten gaat nog 10.000én besmettingen schelen![/sarcasm off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:14:
[...]

Heb je best kans dat het aantal alcoholisten de komende decennia toe zal nemen :+.
Stond laatst al in het nieuws dat ze een alcohol te kort hebben op de wereldmarkt... dus zou maar snel inslaan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:13:
[...]

Je zegt nu toch niet dat we het aantal IC-bedden uit moeten breiden hè? :*)
Nee, ik zeg dat ze niet op 100% bezetting hadden moeten sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:14:
[...]

Volgens mij is de pandemie met al zijn beperkende maatregelen daarvoor al reden genoeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
OMT: extra maatregelen noodzakelijk vanwege omikron

Opnieuw better safe than sorry. Besmettingsgraad lijkt nu leidend te zijn in adviezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:16:
OMT: extra maatregelen noodzakelijk vanwege omikron

Opnieuw better safe than sorry. Besmettingsgraad lijkt nu leidend te zijn in adviezen.
Hé spuit 11, daar zijn we nu al een kwartier over aan het discussiëren hierboven :> ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Het ligt iets genuanceerder, zie topicstart. Maar ja, het beste bewijs ligt bij vaccinatie als optimale bescherming.

Wat betreft dat artikel van De Telegraaf, daar kan ik helemaal niets mee. Ze hebben in Oxford vast interessant onderzoek gedaan, maar dan hebben we echt de bron nodig, en niet dit prut artikeltje. Kun je wmb geen conclusies uit trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:15:
Nee, ik zeg dat ze niet op 100% bezetting hadden moeten sturen.
Ze zullen niet op 100% sturen, maar sturen op 90% en dan verrast zijn dat het misgaat en ze toch naar die 100% kruipen is natuurlijk net zo dom.
Pagina: 1 ... 57 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.