Ja maar ik ben van mening dat je het met dit type virus, wat dus waarschijnlijk altijd onder ons zal blijven, niet zo makkelijk kunt zien. Ja het beschermt tegen transmissie, maar als dat betekent elke 6mnd een nieuwe prik, hele samenleving aan de QR code die wel of niet ingetrokken wordt zolang je je aan de regels houdt is ook een grote factor om mee te nemen, vind ik.ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:20:
[...]
Het ding is, vaccinaties helpen ook te beschermen tegen besmetting en de kans om anderen te besmetten. Niet zo goed als tegen opname, maar nog altijd wel significant. Daarom is het nuttig om een zo groot mogelijk deel te vaccineren.
Dan zou je risicogroep 50+ moeten zijn... ik ben te lui om op te zoeken hoeveel mensen dat zijn, maar ik durf de aanname wel aan te dat veel te veel mensen zijn om op te sluitenmonaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:13:
[...]
Zelfs het RIVM die heel veel data niet vrijgeeft weet heet goed wie er overlijden. Ik gok dat als je met >80% en iets met overgewicht doet dat je in de goede richting zit![]()
En nogmaals, de rest die het allemaal spannend vindt, prima neem een prik als je wilt, je eigen keuze.
Verwijderd
De harde waarheid is als we die (half)jaarlijkse prik en QR codes niet doen, er hardere maatregelen genomen moeten worden.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:26:
[...]
Ja maar ik ben van mening dat je het met dit type virus, wat dus waarschijnlijk altijd onder ons zal blijven, niet zo makkelijk kunt zien. Ja het beschermt tegen transmissie, maar als dat betekent elke 6mnd een nieuwe prik, hele samenleving aan de QR code die wel of niet ingetrokken wordt zolang je je aan de regels houdt is ook een grote factor om mee te nemen, vind ik.
Maar dat zijn twee verschillende zaken. Wat de overheid voor consequenties aan wel of niet gevaccineerd zijn hangt, heeft niets te maken met de werking van het vaccin (of andere medicijnen).monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:26:
[...]
Ja maar ik ben van mening dat je het met dit type virus, wat dus waarschijnlijk altijd onder ons zal blijven, niet zo makkelijk kunt zien. Ja het beschermt tegen transmissie, maar als dat betekent elke 6mnd een nieuwe prik, hele samenleving aan de QR code die wel of niet ingetrokken wordt zolang je je aan de regels houdt is ook een grote factor om mee te nemen, vind ik.
Het beeld van de verwachtingen is geheel subjectief, vanuit mijn eigen bubbel is het resultaat min of meer naar verwachting.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:11:
[...]
Dat zeg ik ook niet, zeg ook niet dat ze niet werken, puur dat we werking tegen valt vs de verwachting die er geschept werd.
Waarom is dit moeilijk te accepteren?
Vanuit de verwachting van een ander kan het boven of onder zijn, afhankelijk van hoe zwaar die persoon leunt op entiteit die de verwachtingen schept.
Het is geen onzin, maar jouw interpretatie daarvan wel. Het zou je sieren van je eigen toren te komen als je niet weet waar je het over hebt. Dit is dus exact het punt wat gemaakt werd. En je vult het nog lekker aan met wat 'mRNA is eng'.Vlassie1980 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:59:
[...]
Gek hè.
- Tinnitus
- Myocarditis
- Trombose met laag aantal bloedplaatjes
- Brainfog / mentale vermoeidheid
Dat zijn bijwerkingen die nogal wat impact hebben. Maar het zou je sieren als je eens wat minder van de toren loopt te blazen dat dit allemaal onzin is.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Maar dan geldt nog steeds, op individueel niveau kan 't heel vervelend uitpakken, maar statistisch gezien is een inenting veel verstandiger dan een vaccinatie.zacht schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:05:
[...]
Dat hangt natuurlijk ook van de leeftijd en gezondheid van het individu af. En zelfs van het geslacht.
Ik heb helaas ook tinnitus ontwikkeld, al valt het tot nu toe mee. Desalniettemin haal ik mijn booster wel, want 50+. Was ik een stuk jonger dan ging ik er nog een nachtje of wat over slapen.
Maar op individueel niveau valt 't kwartje natuurlijk dus soms wel de verkeerde kant op.
rik86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:33:
[...]
statistisch gezien is een inenting veel verstandiger dan een vaccinatie.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Net zo onzeker, maar het risico wordt er wel mee uitgespreid over een langere tijd.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:20:
[...]
Ben ik helemaal mee eens, daarom vind ik het moeilijk te begrijpen dat in het geval wetenschappelijke inzichten kunnen veranderen en het virus ook, dus de toekomst MET vaccinatie is net zo onzeker, we nog meer pushen voor vaccinatie ipv naar een ander model te kijken, waar vaccinatie een onderdeel van is.
Er wordt zeker wel gekeken naar andere mogelijkheden, maar tot nu toe is er nog niet iets uitgekomen dat niet meer maatschappelijk ongemak veroorzaakt.
Hoe is dit een hard feit? Ja een Mark en Hugo verkopen dat, maar waar is die onderbouwing?Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:28:
[...]
De harde waarheid is als we die (half)jaarlijkse prik en QR codes niet doen, er hardere maatregelen genomen moeten worden.
Dit is meer een voorbeeld van het feit dat zij dus bepalen of je wel of niet je vrijheid "verdient".
Portugal met een 98% vaccinatiegraad heeft weer maatregelen aangekondigd, dus waar is de onderbouwing dat het ophoudt?
Heb je voorbeelden en bronnen van andere mogelijkheden?dakka schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:36:
[...]
Net zo onzeker, maar het risico wordt er wel mee uitgespreid over een langere tijd.
Er wordt zeker wel gekeken naar andere mogelijkheden, maar tot nu toe is er nog niet iets uitgekomen dat niet meer maatschappelijk ongemak veroorzaakt.
Het verhaal wat tot nu toe wordt verkocht gaat alleen richting vaccinatie van de gehele bevolking. Begon met 2 pikken, >18j. Daarna >12j, toen kwam de booster. Nu gaat het richting >5j.
3g werd gebruikt om de vaccinatiegraad te verhogen, 2g gaat helemaal die richting op.
Welke andere mogelijkheden zijn er bekenen?
Verwijderd
Het houdt niet op. Dat zeg ik. Ook niet met 100%. Er is alleen minder nodig.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:39:
[...]
Hoe is dit een hard feit? Ja een Mark en Hugo verkopen dat, maar waar is die onderbouwing?
Dit is meer een voorbeeld van het feit dat zij dus bepalen of je wel of niet je vrijheid "verdient".
Portugal met een 98% vaccinatiegraad heeft weer maatregelen aangekondigd, dus waar is de onderbouwing dat het ophoudt?
Sorry maar je gaat het nu proberen goed te praten. Het is een feit dat werd beloofd dat het met 2 prikken klaar was, je was immuun en transmissie stopt. We winnen de oorlog tegen corona.dakka schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:29:
[...]
Het beeld van de verwachtingen is geheel subjectief, vanuit mijn eigen bubbel is het resultaat min of meer naar verwachting.
Vanuit de verwachting van een ander kan het boven of onder zijn, afhankelijk van hoe zwaar die persoon leunt op entiteit die de verwachtingen schept.
Maar prima, ik merk dat iedereen de teleurstelling aan het goedpraten is, het zij zo.
Het is een feit dat een extra dosis de bescherming weer/verder verhoogt. En de consequenties die 'Mark en Hugo' daaraan verbinden hebben niet direct te maken met de effectiviteit van het vaccin, maar hoe de situatie in de maatschappij is. Het alternatief dat we op dit moment hebben voor vaccins bestaat helaas alleen uit meer maatregelen, andere opties hebben we niet (ja het lekker laten rondgaan met alle gevolgen van dien). Daarom wordt er zo op ingezet, omdat we niets beters hebben wat zo weinig ingrijpend is.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:39:
[...]
Hoe is dit een hard feit? Ja een Mark en Hugo verkopen dat, maar waar is die onderbouwing?
Mag ik vragen waarom we niet voor een soortgelijk virus als de griep, niet 100% vaccinatiegraad hebben getracht te halen in de afgelopen 100j?Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:41:
[...]
Het houdt niet op. Dat zeg ik. Ook niet met 100%. Er is alleen minder nodig.
Een feit is dat je geen notie hebt wat het woord feit betekent.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]
Sorry maar je gaat het nu proberen goed te praten. Het is een feit dat werd beloofd dat het met 2 prikken klaar was, je was immuun en transmissie stopt. We winnen de oorlog tegen corona.
Maar prima, ik merk dat iedereen de teleurstelling aan het goedpraten is, het zij zo.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik heb tegenwoordig een andere gedachte bij bewust ongevaccineerde mensen. Het maakt namelijk niet uit op welke manier je corona te lijf wil gaan, via vaccinatie of via corona doormaken zelf.
Ze kunnen de bijwerkingen nog zo opblazen als ze zelf willen, het doormaken van Long covid gaan dat op een bizarre manier dik overheen.... Hoezo snugger?? Stop met je te gedragen als een klein kind en denk na met je boeren verstand.
De patiënten die ik nu behandel die van de IC afkomen vraag ik altijd: was je gevaccineerd? Vrijwel allemaal waren dat niet. Het lijkt wel of de gevaccineerde sneller en beter herstellen zonder giga schade. En de niet gevaccineerden hebben ALLEMAAL spijt, maar zijn wel tot een nieuw inzicht gekomen wat ik altijd vraag om dit door te geven aan de mensen in hun omgeving. Een betere "reclame" bestaat er niet....
Ze kunnen de bijwerkingen nog zo opblazen als ze zelf willen, het doormaken van Long covid gaan dat op een bizarre manier dik overheen.... Hoezo snugger?? Stop met je te gedragen als een klein kind en denk na met je boeren verstand.
De patiënten die ik nu behandel die van de IC afkomen vraag ik altijd: was je gevaccineerd? Vrijwel allemaal waren dat niet. Het lijkt wel of de gevaccineerde sneller en beter herstellen zonder giga schade. En de niet gevaccineerden hebben ALLEMAAL spijt, maar zijn wel tot een nieuw inzicht gekomen wat ik altijd vraag om dit door te geven aan de mensen in hun omgeving. Een betere "reclame" bestaat er niet....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Volgens mij worden er in tijden van pandemie nooit 100% garanties uitgesproken. Wellicht dat jij dingen verkeerd geïnterpreteerd hebt?monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]
Sorry maar je gaat het nu proberen goed te praten. Het is een feit dat werd beloofd dat het met 2 prikken klaar was, je was immuun en transmissie stopt. We winnen de oorlog tegen corona.
Verwijderd
Misschien heb ik het gemist, maar is dat een keiharde belofte geweest? Goed, de berichtgeving is wispelturig van de overheid (dansen met Jansenmonaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]
En zelfs als dat zo geweest zou zijn, tsja, dat Rutte en de Jonge domme dingen zeggen was al evident. Verandert niks aan de inhoud van de maatregelen.
Vaccinatie is toch ook maar een onderdeel ?monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:20:
[...]
Ben ik helemaal mee eens, daarom vind ik het moeilijk te begrijpen dat in het geval wetenschappelijke inzichten kunnen veranderen en het virus ook, dus de toekomst MET vaccinatie is net zo onzeker, we nog meer pushen voor vaccinatie ipv naar een ander model te kijken, waar vaccinatie een onderdeel van is.
De rest is de last spreiden in de tijd gezien, die zowel ongevaccineerden als gevaccineerden opleveren, waarbij ongevaccineerden meer last opleveren dan gevaccineerden (als je andere parameters gelijk houdt).
Dus het draagt nog steeds bij om je te laten vaccineren in plaats van de waarschijnlijkheid COVID als nog op te lopen zonder vaccinatie. En als je het dan opgelopen hebt en overleefd hebt (met of zonder veel last) dan zal je immuniteit niet beter zijn dan die na een vaccinatie was geweest en is het risico van bijwerkingen en lange termijn gevolgen ook niet lager. Vaccins doen immers niets meer of minder dan ieders immuunsysteem zich op een beheersbare manier kennis te laten maken met (kenmerkende delen) van het virus. En daar blijken vaccins (de ene ogenschijnlijk wat beter dan de andere) nog steeds erg goed in te zijn.
Dus ik vind het niet zo gek dat de nadruk nog steeds op vaccineren ligt, zeker als er nog zo'n grote schare eigenwijze en/of misgeinformeerde en/of recalcitrante mensen rond loopt.
Omdat door een 'normaal griepje' niet zoveel mensen in het ziekenhuis komen....monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]
Mag ik vragen waarom we niet voor een soortgelijk virus als de griep, niet 100% vaccinatiegraad hebben getracht te halen in de afgelopen 100j?
Is het laten rondgaan onder een bepaalde groep ook niet mogelijk? Met name kinderen en jongeren?ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]
Het is een feit dat een extra dosis de bescherming weer/verder verhoogt. En de consequenties die 'Mark en Hugo' daaraan verbinden hebben niet direct te maken met de effectiviteit van het vaccin, maar hoe de situatie in de maatschappij is. Het alternatief dat we op dit moment hebben voor vaccins bestaat helaas alleen uit meer maatregelen, andere opties hebben we niet (ja het lekker laten rondgaan met alle gevolgen van dien). Daarom wordt er zo op ingezet, omdat we niets beters hebben wat zo weinig ingrijpend is.
Natuurlijke immuniteit bestaat ook nog. Is het echt niet mogelijk om een combi te maken tussen vaccinatie en natuurlijke immuniteit?
Aha dus ziekenhuis capaciteit is het probleem.......stylezzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:46:
[...]
Omdat door een 'normaal griepje' niet zoveel mensen in het ziekenhuis komen....
Het is dus mogelijk om te werken aan vaccinatie, natuurlijke immuniteit, gezondere levensstijl, opschaling zorg etc,
Verwijderd
Omdat we door de griep geen code zwart in de ziekenhuizen hebben en geen koelwagens buiten de mortuaria in Brabant hoeven te parkeren.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]
Mag ik vragen waarom we niet voor een soortgelijk virus als de griep, niet 100% vaccinatiegraad hebben getracht te halen in de afgelopen 100j?
Voor de vierde keer, dat was de verwachting aan de hand van een minder besmettelijke variant, vanuit de politiek. Vanuit de wetenschap is deze verwachting meen ik niet uitgesproken.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]
Daarom, mensen zijn niet de teleurstelling aan het goedpraten, maar begrijpen dat we helaas in een variabele situatie zitten en de verwachtingen dus ook aangepast worden aan de veranderingen.
Hangt er vanaf of je spijkers op laagwater wilt gaan zoeken.stylezzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:45:
[...]
Volgens mij worden er in tijden van pandemie nooit 100% garanties uitgesproken. Wellicht dat jij dingen verkeerd geïnterpreteerd hebt?
Ik denk namelijk dat dat soort quotes prima te vinden zullen zijn. Het iedere keer herhalen van de gehele disclaimer is uiteraard niet altijd gebeurd, maar goed ik ben wel van mening dat als dat een paar keer is gemeld, je dat bij alle overige uitlatingen wel in het achterhoofd mag houden.
Dus ik ben het volledig met je eens, met de aantekening dat je het prima kunt doen voorkomen dat die garanties wel gegeven zouden zijn, door de brede context weg te laten.
Verwijderd
Het is altijd al een ziekenhuis capaciteit probleem geweest. Daar stuurt het gehele beleid op.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:47:
[...]
Aha dus ziekenhuis capaciteit is het probleem.......
Het is dus mogelijk om te werken aan vaccinatie, natuurlijke immuniteit, gezondere levensstijl, opschaling zorg etc,
Ik luister graag, zijn er bronnen waaruit blijkt dat natuurlijke immuniteit veel slechter is dan die van de vaccinatie? Of bronnen waaruit blijkt dat lange termijn effecten van natuurlijke infectie zonder vaccinatie > dan die met een vaccinatie?gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:45:
[...]
Vaccinatie is toch ook maar een onderdeel ?
De rest is de last spreiden in de tijd gezien, die zowel ongevaccineerden als gevaccineerden opleveren, waarbij ongevaccineerden meer last opleveren dan gevaccineerden (als je andere parameters gelijk houdt).
Dus het draagt nog steeds bij om je te laten vaccineren in plaats van de waarschijnlijkheid COVID als nog op te lopen zonder vaccinatie. En als je het dan opgelopen hebt en overleefd hebt (met of zonder veel last) dan zal je immuniteit niet beter zijn dan die na een vaccinatie was geweest en is het risico van bijwerkingen en lange termijn gevolgen ook niet lager. Vaccins doen immers niets meer of minder dan ieders immuunsysteem zich op een beheersbare manier kennis te laten maken met (kenmerkende delen) van het virus. En daar blijken vaccins (de ene ogenschijnlijk wat beter dan de andere) nog steeds erg goed in te zijn.
Dus ik vind het niet zo gek dat de nadruk nog steeds op vaccineren ligt, zeker als er nog zo'n grote schare eigenwijze en/of misgeinformeerde en/of recalcitrante mensen rond loopt.
Je draait de bewijslast om, jij poneert stellingen dan lever je ook daar het bewijs voor. Bovendien lees de TS over het vaccineren en risk / benefit.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 17-12-2021 18:44 ]
Zeker zeker... dacht je dat al die maatregelen voor de kat z'n k*t werden bedacht? Uiteindelijk proberen we de boel te beteugelen zolang de druk op de zorg maar niet te hoog* word.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:47:
[...]
Aha dus ziekenhuis capaciteit is het probleem.......
(*discutabel punt)
En dan? Die kinderen opsluiten? En accepteren dat daar mogelijk ook slachtoffers vallen (danwel doden, danwel klachten als long covid)? Je kunt niet een besmettelijk iets rond laten gaan zonder die groep volledig te isoleren. Dat betekent dus, allemaal op een eiland, weg van hun ouders/verzorgers.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:46:
[...]
Is het laten rondgaan onder een bepaalde groep ook niet mogelijk? Met name kinderen en jongeren?
Natuurlijke immuniteit bestaat ook nog. Is het echt niet mogelijk om een combi te maken tussen vaccinatie en natuurlijke immuniteit?
Verwijderd
Het gaat er niet om of natuurlijke immuniteit beter of slechter is.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:49:
[...]
Ik luister graag, zijn er bronnen waaruit blijkt dat natuurlijke immuniteit veel slechter is dan die van de vaccinatie? Of bronnen waaruit blijkt dat lange termijn effecten van natuurlijke infectie zonder vaccinatie > dan die met een vaccinatie?
Het nadeel van natuurlijke immuniteit krijgen is dat je er eerst ziek voor moet worden. Dat hebben we in maart 2020 in Brabant geprobeerd maar dat eindigde in tranen.
De lange termijn effecten van COVID zijn veel zwaarder dan die van een vaccinatie. Dat is je eergisteren ook al tot in den treure uitgelegd, maar daar wil je nog steeds niet aan blijkbaar.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:49:
[...]
Ik luister graag, zijn er bronnen waaruit blijkt dat natuurlijke immuniteit veel slechter is dan die van de vaccinatie? Of bronnen waaruit blijkt dat lange termijn effecten van natuurlijke infectie zonder vaccinatie > dan die met een vaccinatie?
Beloofd is beloofd, zeiden mijn kinderen ook wel eens. En ik maar uitleggen dat de omstandigheden soms veranderen. Er kwam onverwachts toch een zuidwester storm met een wolkbreuk dus gingen we een week later naar de Efteling.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Heb je cijfers en resultaten van long covid met en zonder vaccinatie?wowly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:45:
Ik heb tegenwoordig een andere gedachte bij bewust ongevaccineerde mensen. Het maakt namelijk niet uit op welke manier je corona te lijf wil gaan, via vaccinatie of via corona doormaken zelf.
En hoe is die groep patienten van je? Leeftijd, gezondheid, onderliggende klachten?
Ben benieuwd, ik krijg nu mee dat het met name ouderen zijn, overgewicht en onderliggende gezondheidsklachten spelen een grote rol.
98% van de mensen word niet of maar amper ziek dus zo erg is dat niet. Als je dan ook nog eens de mensen waarvan je weet dat ze een hoger risico lopen gewoon vaccineert dan kan je alles gewoon laten gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:51:
[...]
Het gaat er niet om of natuurlijke immuniteit beter of slechter is.
Het nadeel van natuurlijke immuniteit krijgen is dat je er eerst ziek voor moet worden. Dat hebben we in maart 2020 in Brabant geprobeerd maar dat eindigde in tranen.
Maar zelfs met die 0.1% die op het IC komt zijn dat toch nog bijna 2000 bedden en die hebben we niet.
Dit is ergens vooraan een keer gepost, lijstje met leeftijden en dan IC opnames.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:53:
[...]
Heb je cijfers en resultaten van long covid met en zonder vaccinatie?
En hoe is die groep patienten van je? Leeftijd, gezondheid, onderliggende klachten?
Ben benieuwd, ik krijg nu mee dat het met name ouderen zijn, overgewicht en onderliggende gezondheidsklachten spelen een grote rol.
[ Voor 27% gewijzigd door Shadowhawk00 op 17-12-2021 14:55 ]
*troll*ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:51:
[...]
De lange termijn effecten van COVID zijn veel zwaarder dan die van een vaccinatie. Dat is je eergisteren ook al tot in den treure uitgelegd, maar daar wil je nog steeds niet aan blijkbaar.
Wederom bewijslast omdraaien.
[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 17-12-2021 18:44 ]
Kom op, kruip even onder de steen vandaan. Dit is tot in den treure onderzocht in meerdere onderzoeken en letterlijk elk fatsoenlijk onderzoek wijst uit dat vaccinatie beschermt tegen alle zaken, alleen in verschillende mate.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:53:
[...]
Gelukkig zijn niet alleen Hugo en Mark onduidelijk in de communicatie... Misschien moet ik ook maar minister van volksgezondheid worden
Ik bedoel natuurlijk, statistisch gezien is wel vaccineren veel verstandiger dan niet vaccineren
Je hebt denk ik niet alles goed gevolgd, het gaat erom dat de verwachtingen anders waren. Echter vindt men het moeilijk te erkennen dat dat zo is en dus blijven we op dezelfde weg doorgaan.henkzelf schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:52:
[...]
Beloofd is beloofd, zeiden mijn kinderen ook wel eens. En ik maar uitleggen dat de omstandigheden soms veranderen. Er kwam onverwachts toch een zuidwester storm met een wolkbreuk dus gingen we een week later naar de Efteling.
Verwijderd
De bronnen vliegen om je oren waarom vaccins handig zijn, dat bijwerkingen veel kleinere kans zijn dan longcovid. Maar bij elke opmerking van de tegenpartij vraag je om meer uitwerking, meer details, meer zekerheid. "Ja maar dit, ja maar dat, ja maar dit onderzoek was in Drente daar praten ze raar is dat voor heel Nederland zo?". Zo kun je een debat tot in den treure rekken.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:53:
[...]
Zelf heb ik je echter nog geen enkele bron zien inbrengen die jouw standpunt onderbouwt.
Ik ben er vooral achter dat mensen het maar moeten mee gaan maken op de IC dan. Tegen ongevaccineerden die nog steeds geen prik hebben gehad, kan je beter tegen de muur praten. Die kan je niet overtuigen.wowly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:45:
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat de communicatie te wensen over laat is wel een rode draad door de hele pandemie inderdaad. Maar zoals hierboven al ergens gezegd is.... Het lijken wel kleine kinderen af en toe. 'beloofd is beloofd!!'.... maar het regent nu... we kunnen beter een andere keer naar de efteling gaan.gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:48:
[...]
Hangt er vanaf of je spijker op laagwater wilt gaan zoeken.
Ik denk namelijk dat dat soort quotes prima te vinden zullen zijn. Het iedere keer herhalen van de gehele disclaimer is uiteraard niet altijd gebeurd, maar goed ik ben wel van mening dat als dat een paar keer is gemeld, je dat bij alle overige uitlatingen wel in het achterhoofd mag houden.
Dus ik ben het volledig met je eens, met de aantekening dat je het prima kunt doen voorkomen dat die garanties wel gegeven zouden zijn, door de brede context weg te laten.
Verwijderd
Tsja, ik had ook 1000 euro verwacht van Rutte, die is het helaas niet geworden. Daarom is dus elke daarop volgend besluit van de regering onzin en weiger ik nog belasting te betalen.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:55:
[...]
Je hebt denk ik niet alles goed gevolgd, het gaat erom dat de verwachtingen anders waren. Echter vindt men het moeilijk te erkennen dat dat zo is en dus blijven we op dezelfde weg doorgaan.
Ik heb tot nu toe geen statements gemaakt waar bronnen voor nodig zijn, dus lijkt me zinloos om zomaar wat links te delen (kan altijd hoor).Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:55:
[...]
De bronnen vliegen om je oren waarom vaccins handig zijn, dat bijwerkingen veel kleinere kans zijn dan longcovid. Maar bij elke opmerking van de tegenpartij vraag je om meer uitwerking, meer details, meer zekerheid. "Ja maar dit, ja maar dat, ja maar dit onderzoek was in Drente daar praten ze raar is dat voor heel Nederland zo?". Zo kun je een debat tot in den treure rekken.
Zelf heb ik je echter nog geen enkele bron zien inbrengen die jouw standpunt onderbouwt.
Er worden wel statements vanuit andere kanten gemaakt, lijkt me logisch dat ik wil weten hoe men hieraan komt.
Aangezien ik aan de "verkeerde" kant sta, is het een mooie kans om mij meer inzichten te geven.
Je hebt meerdere statements gemaakt, namelijk dat het misschien handiger zou zijn om specifieke groepen te beschermen. Dat is nogal een wilde claim, die je echt zal moeten onderbouwen.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:57:
[...]
Ik heb tot nu toe geen statements gemaakt waar bronnen voor nodig zijn, dus lijkt me zinloos om zomaar wat links te delen (kan altijd hoor).
Er worden wel statements vanuit andere kanten gemaakt, lijkt me logisch dat ik wil weten hoe men hieraan komt.
Aangezien ik aan de "verkeerde" kant sta, is het een mooie kans om mij meer inzichten te geven.
En het werkt natuurlijk niet om iets te roepen en dan te zeggen, bewijs maar dat het niet zo is, waar je wel naartoe aan het werken bent.
Hierbij in ieder geval een bron, die aangeeft wat de risico's van vaccinatie zijn t.o.v. de bijwerkingen. Het is wel pittige stof, maar de data staat er in.
ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8360272/
[ Voor 11% gewijzigd door ParaDroid2 op 17-12-2021 15:01 ]
Dat is dan erg jammer, ik wens jou ook geen nare bijwerkingen. Je kan je ook afvragen, als het allemaal zo voor de hand ligt en de feiten zo simpel en duidelijk zijn, waarom is dat dan moeilijk voor te leggen?Agent47 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:56:
[...]
Ik ben er vooral achter dat mensen het maar moeten mee gaan maken op de IC dan. Tegen ongevaccineerden die nog steeds geen prik hebben gehad, kan je beter tegen de muur praten. Die kan je niet overtuigen.
Ik heb nu meermaals naar bronnen gevraagd om hele serieuze uitspraken hier, maar telkens wordt er niks gedeeld. Prima maar dan kun je niet verwachten dat ik opeens een ander beeld krijg.
Prima, ze hadden het beloofd en dat is niet waargemaakt.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:55:
[...]
Je hebt denk ik niet alles goed gevolgd, het gaat erom dat de verwachtingen anders waren. Echter vindt men het moeilijk te erkennen dat dat zo is en dus blijven we op dezelfde weg doorgaan.
En nu?
Verwijderd
Wat ik lees is dat je op natuurlijke immumiteit wil sturen en weinig heil ziet in nieuwe boosters. Dat zijn statements die niet in lijn zijn met de algehele consensus. Dat is prima, wat random dingen roepen doen we allemaal wel eens. Maar dat zijn wel statements die je zelf ook wel mag onderbouwen als iemand daartegenin gaat. Die bewijslast ligt dan niet opeens bij de tegenpartij.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:57:
[...]
Ik heb tot nu toe geen statements gemaakt waar bronnen voor nodig zijn, dus lijkt me zinloos om zomaar wat links te delen (kan altijd hoor).
"Water is droog", Nee zegt de ander "Water is nat". "Nou bewijs dat eerst maar eens, en is dat het geval voor al het water of alleen voor water hier in Nederland?"
Alsof iemand probeert te overtuigen, Overtuigen doe je met argumenten waarbij je ook luistert naar de argumenten van de ander en die te ontkrachten.Agent47 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:56:
[...]
Ik ben er vooral achter dat mensen het maar moeten mee gaan maken op de IC dan. Tegen ongevaccineerden die nog steeds geen prik hebben gehad, kan je beter tegen de muur praten. Die kan je niet overtuigen.
Wat er nu gebeurd is dwang niets meer of minder. En gewoon alleen praten tegen, niet met maar tegen mensen. Dus nee er wordt geen enkele poging gedaan om mensen die gekozen hebben om zich niet te laten vaccineren om overtuigen.
Met dwingen en drammen overtuig je niemand en krijg je eerder het tegenovergestelde effect.
@LZ86 heeft hier genoeg informatie en links gedropt. Ik wens niemand bijwerkingen of ernstige ziekte toe. Ik ben wel van mening dat je met vaccinatie zorg kunt beperken.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:01:
[...]
Dat is dan erg jammer, ik wens jou ook geen nare bijwerkingen. Je kan je ook afvragen, als het allemaal zo voor de hand ligt en de feiten zo simpel en duidelijk zijn, waarom is dat dan moeilijk voor te leggen?
Ik heb nu meermaals naar bronnen gevraagd om hele serieuze uitspraken hier, maar telkens wordt er niks gedeeld. Prima maar dan kun je niet verwachten dat ik opeens een ander beeld krijg.
Dat is geen mening, dat is een (wetenschappelijk) feit.Agent47 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:02:
[...]
@LZ86 heeft hier genoeg informatie en links gedropt. Ik wens niemand bijwerkingen of ernstige ziekte toe. Ik ben wel van mening dat je met vaccinatie zorg kunt beperken.
Dan zijn we er tochParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:03:
[...]
Dat is geen mening, dat is een (wetenschappelijk) feit.
Oh ja, dat was even ter verduidelijking, dat daar geen ruimte over is om te bediscussiëren
En toch zijn ze alweer aan het dreigen met zwaardere lockdownregels.t_captain schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:07:
[...]
Dat cijfer is veel gunstiger dan de 33% die ik eerder deze week vernam. Either way, zorkpiek zal aanzienlijk lager worden dan die van delta.
Ik begrijp het niet meer hoor. Het lijkt alsof ze echt gewoon een plan aan het afratelen zijn ongeacht of die variant nou mild of zwaar valt.
Wederom: zorgwekkend.
Verwijderd
Die argumenten zijn bijzonder dun en niet onderbouwt. Argumenten voor vaccins zijn er in overvloed, met bewijs ter ondersteuning.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:02:
[...]
Alsof iemand probeert te overtuigen, Overtuigen doe je met argumenten waarbij je ook luistert naar de argumenten van de ander en die te ontkrachten.
Er zijn religieuze argumenten die je niet echt kan weerleggen natuurlijk. Als de paus zelf ze niet kan overtuigen dan gaat mij dat ook niet lukken.
Omtrent dat luisteren ben ik met je eens. Ik heb het ongevaccineerde vrienden en vriendinnen gevraagd. De meeste antwoorden die ik kreeg waren:Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:02:
[...]
Alsof iemand probeert te overtuigen, Overtuigen doe je met argumenten waarbij je ook luistert naar de argumenten van de ander en die te ontkrachten.
Wat er nu gebeurd is dwang niets meer of minder. En gewoon alleen praten tegen, niet met maar tegen mensen. Dus nee er wordt geen enkele poging gedaan om mensen die gekozen hebben om zich niet te laten vaccineren om overtuigen.
Met dwingen en drammen overtuig je niemand en krijg je eerder het tegenovergestelde effect.
- Ik wil zien wat het op de lange termijn doet, het vaccin komt te snel.
- De staat dwingt ons, dit zijn jaren '40-45 praktijken.
- Dit is een vooropgezet plan, ze willen gegevens inzien.
Mijn statement over het aantal doden was gebaseerd op https://ourworldindata.org/coronavirus-data. Ik heb dit gedeeld en ook eerlijk medegedeeld dat mijn eerste uitspraak dat het om 0,15% van bevolking die overlijdt zou gaan, ergens tussen 0,15%-0,7% ligt. Het gaat er ook niet om dat je geen fouten mag maken.ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:59:
[...]
Je hebt meerdere statements gemaakt, namelijk dat het misschien handiger zou zijn om specifieke groepen te beschermen. Dat is nogal een wilde claim, die je echt zal moeten onderbouwen.
En het werkt natuurlijk niet om iets te roepen en dan te zeggen, bewijs maar dat het niet zo is, waar je wel naartoe aan het werken bent.
Ik begon niet over long covid maar iemand anders, dan is het logisch dat ik om een bron vraag. Als iemand mijn statement onderbouwd wil krijgen met een bron is het ook prima, die vraag wordt niet gesteld.
Er wordt hier gesproken vanuit veel aannames, als we geen 100% vaccinatiegraad halen dan volgen er meer maatregelen. Ja wie zegt dit? Hoe is dit bepaald?
Ja dan kan ik er alleen bij dat men Hugo/Mark citeert vanuit een persconferentie en meer niet.
Laten we dat eerst afwachten inderdaad. Als ie milder is helemaal ok, als ie heftiger is dan wordt de zorg overspoeld.Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:06:
[...]
En toch zijn ze alweer aan het dreigen met zwaardere lockdownregels.
Ik begrijp het niet meer hoor. Het lijkt alsof ze echt gewoon een plan aan het afratelen zijn ongeacht of die variant nou mild of zwaar valt.
Prima om achterover te leunen toch?
Het gaat mij niet om die 0.15%, het precieze getal vind ik niet zo interessant. Je claimt echter dat we die beter kunnen beschermen, maar hoe moeten we dat dan doen? Het is nogal een claim dat we die eenvoudig beter kunnen beschermen.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:07:
[...]
Mijn statement over het aantal doden was gebaseerd op https://ourworldindata.org/coronavirus-data. Ik heb dit gedeeld en ook eerlijk medegedeeld dat mijn eerste uitspraak dat het om 0,15% van bevolking die overlijdt zou gaan, ergens tussen 0,15%-0,7% ligt. Het gaat er ook niet om dat je geen fouten mag maken.
Ik begon niet over long covid maar iemand anders, dan is het logisch dat ik om een bron vraag. Als iemand mijn statement onderbouwd wil krijgen met een bron is het ook prima, die vraag wordt niet gesteld.
Er wordt hier gesproken vanuit veel aannames, als we geen 100% vaccinatiegraad halen dan volgen er meer maatregelen. Ja wie zegt dit? Hoe is dit bepaald?
Ja dan kan ik er alleen bij dat men Hugo/Mark citeert vanuit een persconferentie en meer niet.
Wat betreft hogere vaccinatiegraad, dat is vrij simpel te beredeneren. Hogere vaccinatiegraad zorgt immers voor minder druk op de zorg, wat er dus voor zorgt dat we minder maatregelen nodig hebben. Maatregelen zijn er immers niet omdat 'ze' het leuk vinden om maatregelen te treffen.
[ Voor 11% gewijzigd door ParaDroid2 op 17-12-2021 15:10 ]
Jij hebt denk ik je eigen reactie niet goed gelezen (waar ik op reageer):monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:55:
[...]
"...Het is een feit dat werd beloofd dat het met 2 prikken klaar was, je was immuun en transmissie stopt. We winnen de oorlog tegen corona.
Maar prima, ik merk dat iedereen de teleurstelling aan het goedpraten is, het zij zo...
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Verwijderd
De voorlopige cijfers tonen aan dat Omikron ook veel besmettelijker is!Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:06:
[...]
En toch zijn ze alweer aan het dreigen met zwaardere lockdownregels.
Als het maar 1/3 van de ziekenhuisopnames veroorzaakt bij gelijke besmettingen met Delta, maar wel twee keer zo hard rondgaat waardoor je met gelijke maatregelen 6 keer zo veel besmettingen hebt, dan liggen je ziekenhuizen dubbel zo vol.
Dat is niet wat ik stelde, maar enige suprioriteit van een natuurlijke infectie ook niet, behalve die al weersproken maar nog steeds veel gequote studie.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:49:
[...]
Ik luister graag, zijn er bronnen waaruit blijkt dat natuurlijke immuniteit veel slechter is dan die van de vaccinatie?
Weet ik zo niet.Of bronnen waaruit blijkt dat lange termijn effecten van natuurlijke infectie zonder vaccinatie > dan die met een vaccinatie?
Het zal de vraag zijn hoe een paar deelaspecten in de praktijk blijken te wegen, gezien het feit dat beide grotendeels middel hetzelfde mechanisme werken zou ik zelf een beperkt verschil verwachten.
Het vaccin triggert een immuunrespons op basis van een deel kenmerk van het virus, bij een natuurlijke infectie zou dat het gehele virus kunnen zijn, maar je kunt je afvragen of dat voor de specifieke vorm van corona met haar spikes en de wijze waarop zij daarmee cellen kan binnentreden heel relevant is.
Voor beide geldt dat als de spike veranderd door een mutatie, de herkenning en werkzaamheid van antilichamen zou kunnen verminderen. Daar zie ik geen verschil, dus als een variant een immuunescape is, dan lijkt mij het zeer waarschijnlijk dat als dat voor gevaccineerden geldt, dat ook voor natuurlijk doorgemaakte infecties met een andere variant zal gelden, kortom geen minpunt van vaccins, maar een hebbelijkheid van hoe de afweer in je lichaam werkt.
Dan of het langer stand houdt, daar zouden vaccins in het voordeel kunnen zijn. Bij een natuurlijke infectie zul je daar deels ook afhankelijk van zijn hoe heftig de infectie is geweest, bij vaccins is de dosis daar op afgestemd na onderzoek. Maar of het uiteindelijk veel uitmaakt is de vraag.
Verder is dit geheel nog eens zeer afhankelijk van hoe jij met jouw lichaam reageert, lange leve de diversiteit die de natuur heeft ingebouwd, sommige sneuvelen, andere krijgen nu niets, maar zijn een volgende keer misschien bij iets anders dubbel de sjaak.
En dat laatste maakt ook dat een vaccin halen doorgaans toch een stuk slimmer is, je weet namelijk niet precies hoe jouw lichaam gaat reageren op een natuurlijk infectie, terwijl de risico's bij een vaccin veel kleiner zijn ook omdat daar een eindstop op zit, het kan niet eindeloos doorgaan met je lichaam te slopen, op een natuurlijke infectie zit die eindstop niet.
En daar uit voortvloeiende komt dan dus vervolgens alle maatschappelijke overlast die voorkomen had kunnen worden door die vaccinaties.
Dan ga je uit van een oneindige groep risicovolle ongevaccineerden, in de praktijk is relatief snel iedereen genezen of dood.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:13:
Als het maar 1/3 van de ziekenhuisopnames veroorzaakt bij gelijke besmettingen met Delta, maar wel twee keer zo hard rondgaat waardoor je met gelijke maatregelen 6 keer zo veel besmettingen hebt, dan liggen je ziekenhuizen dubbel zo vol.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
#COVID19NL #Zorginfarct
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 17 december 2021
Positief getest: 15.433
Totaal: 2.952.128 (+15.367 ivm -66 corr.)
Perc. positief 09 dec - 15 dec: 23,9%
Opgenomen: 186
Huidig: 1.834 (-89)
Opgenomen op IC: 38
Huidig IC Nederland: 622 (-1)
Huidig IC Duitsland: 16 (-6)
Overleden: 61
Totaal: 20.370 pic.twitter.com/Q0kJd8xbNW
Klopt, al reken ik dat constant moeten herhalen van alle onzekerheden daar eigenlijk niet eens meer onder.stylezzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:56:
[...]
Dat de communicatie te wensen over laat is wel een rode draad door de hele pandemie inderdaad.
Dat mag toch wel bekend verondersteld worden onderhand (voor zover het dat al niet vanaf het begin had moeten zijn, er zijn immers weinig zekerheden in het leven, behalve den dood).
Dat zijn het ook, op een gegeven moment is het overduidelijk onwil ipv onkunde of onvermogen en dat punt zijn we op een hoop aspecten toch al wel ruim voorbij. Je zou ze bijna bij de zieleknijper eens over hun jeugd willen gaan bevragenMaar zoals hierboven al ergens gezegd is.... Het lijken wel kleine kinderen af en toe. 'beloofd is beloofd!!'.... maar het regent nu... we kunnen beter een andere keer naar de efteling gaan.
Verwijderd
De herd immunity zal langer op zich laten wachten dan code zwart ben ik bang. Anders zou ik er niet eens op tegen zijn.hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:17:
[...]
Dan ga je uit van een oneindige groep risicovolle ongevaccineerden, in de praktijk is relatief snel iedereen genezen of dood.
Dit kabinet heeft nou niet bepaald het verleden van proactief handelen. En om nu vlak voor de feestdagen te gaan komen met eventuele zwaardere maatregelen... ik vind het nogal wat.Emgeebee schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:08:
[...]
Laten we dat eerst afwachten inderdaad. Als ie milder is helemaal ok, als ie heftiger is dan wordt de zorg overspoeld.
Prima om achterover te leunen toch?
Als ik dit zie:
Dan zie ik het nog voor me dat ze straks echt willen dat mensen hun kerstfeest met familie gaan annuleren. Ben vooral bang voor een harde lockdown ala Oostenrijk. Dat je gewoon je deur fysiek niet uit mag. Maar we zullen wel zien wat de hoge heren nou weer voor maatregelen uit hun hoed gaan toveren.Gedacht kan worden aan verdere beperking van bezoekersaantallen in horeca, cultuur en winkels. Ook verstrekkender ingrepen als thuisbezoekrestricties of zelfs sluiting van hele sectoren overdag - een harde lockdown - zijn dan in beeld. ,,Het hangt echt af van de grafieken en adviezen”, zegt een Haagse bron.
En ik zie momenteel de noodzaak echt niet. Alle signalen zijn positief. Moesten de mensen in Z-A nu bij bosjes neervallen door deze variant, dan kan je altijd nog preventief ingrijpen.
"Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:19:
[...]
Dit kabinet heeft nou niet bepaald het verleden van proactief handelen. En om nu vlak voor de feestdagen te gaan komen met eventuele zwaardere maatregelen... ik vind het nogal wat.
Als ik dit zie:
[...]
Dan zie ik het nog voor me dat ze straks echt willen dat mensen hun kerstfeest met familie gaan annuleren. Ben vooral bang voor een harde lockdown ala Oostenrijk. Dat je gewoon je deur fysiek niet uit mag. Maar we zullen wel zien wat de hoge heren nou weer voor maatregelen uit hun hoed gaan toveren.
En ik zie momenteel de noodzaak echt niet. Alle signalen zijn positief. Moesten de mensen in Z-A nu bij bosjes neervallen door deze variant, dan kan je altijd nog preventief ingrijpen.
In het verleden waren ZE dus altijd te laat en nu dreigen ze te vroeg te handelen. K#t kabinet.
Ik zou niet echt zeggen dat alle signalen positief zijn. Ziekenhuizen liggen nog best vol, een nieuwe variant waar de huidige vaccins zonder booster m.n. weinig tegen besmettingen doen en ook minder tegen ziekenhuisopnames, is zelfs als die minder ziekmakend is, een potentieel probleem. Helemaal omdat we te laat zijn begonnen met boosteren.Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:19:
[...]
Dit kabinet heeft nou niet bepaald het verleden van proactief handelen. En om nu vlak voor de feestdagen te gaan komen met eventuele zwaardere maatregelen... ik vind het nogal wat.
Als ik dit zie:
[...]
Dan zie ik het nog voor me dat ze straks echt willen dat mensen hun kerstfeest met familie gaan annuleren. Ben vooral bang voor een harde lockdown ala Oostenrijk. Dat je gewoon je deur fysiek niet uit mag. Maar we zullen wel zien wat de hoge heren nou weer voor maatregelen uit hun hoed gaan toveren.
Extra risico is, dat 't waarschijnlijk 't laatste persco-momentje van De Jonge kan zijn, omdat die een functie elders krijgt...
Je hebt een grote groep mensen die gevaccineerd zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:19:
[...]
De herd immunity zal langer op zich laten wachten dan code zwart ben ik bang. Anders zou ik er niet eens op tegen zijn.
Dus zo gigantisch groot is de groep ongevaccineerden niet, zeker niet als je ook de factor leeftijd mee gaat nemen. Hoeveel ongevaccineerden van boven de 50 zijn er. De grootste groep zit onder de 30 dus zo snel gaat code zwart niet komen.
Ik claim dat nergens, ik stel het als een optie voor. Aangezien onze overheid stuurt op massavaccinatie zijn daar geen onderzoeken naar gedaan. Het leek mij alleen logisch dat 20k mensen beschermen net zo makkelijk moet zijn als 17mln meekrijgen in het vaccinatieprogramma.ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:09:
[...]
Het gaat mij niet om die 0.15%, het precieze getal vind ik niet zo interessant. Je claimt echter dat we die beter kunnen beschermen, maar hoe moeten we dat dan doen? Het is nogal een claim dat we die eenvoudig beter kunnen beschermen.
Nogmaals ter verduidelijking, ik twijfel niet aan de vaccinatie, het is erg effectief, het voorkomt transmissie en beide dalen na verloop van tijd. Een 3de prik en daarop volgende zullen telkens de effectiviteit verbeteren, zoals het nu lijkt voor een bepaalde tijd.
Echter als je kijkt waar het probleem daadwerkelijk zit, dan is het met name de zorgcapaciteit. Daar zie ik onze overheid op termijn niks aan doen. Ik ben geen expert maar als iemand als een een Marcel Levi daar een idee bij heeft, dan wil ik die man wel geloven (https://www.nrc.nl/nieuws...en-zou-motiveren-a4066960)
Kijken we naar de sterfte https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte dan zit 88.8% in de groep >70j. Hier wordt niet meegenomen wat de gezondheidstatus is van deze mensen. 80% van de coronapatienten (op IC dus niet per se overlijden) heeft overgewicht (https://www.hartstichting...rus/overgewicht-en-corona)
Dus alleen al kijkend naar deze factoren kun je heel gericht de groep eruit halen die beschermd dient te worden. Vaccineren van alle andere mensen, puur ter verminderen (niet stoppen) van transmissie gaat in mijn ogen te ver. Dit combineren met een QR code die je wel of geen vrijheid geeft vind ik zorgwekkend.
Dit is mijn allemaal mening. En ja als je simpel kijkt naar vaccineren is altijd beter dan niet (puur kijkend naar risico vs baten) dan kom je met bijna elke vaccinatie positief uit. Maar ik neem ook geen malaria prik hier in NL, ondanks dat de baten opwegen tegen de risico's.
Doet geen hond. met de horeca half op slot forceer je mensen al tot samenkomst thuis. Eventuele avondklokken gaan ze echt niet meer doen, handhavend nederland was al afgehaakt bij de coronapas weet je nog?Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:19:
[...]
Als ik dit zie:
[...]
Ik ben bang dat dat te maken heeft met dat er op dit moment gekozen lijkt te zijn voor een hoge zorgbelasting, met daarbij behorend een redelijk milde lockdown. Als daar een besmettelijkere variant bovenop komt, is er niet de tijd om eerst te bekijken of deze ook daadwerkelijk evenredig voor hogere zorgbelasting zorgt. Om dit te voorkomen moeten er dus helaas eerder maatregelen genomen worden, mocht omicron dan niet minder heftig zijn, dan is in ieder geval voorkomen dat de zorg overstroomt. Mocht omicron meevallen, dan kunnen een aantal maatregelen er snel weer vanaf.Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:19:
[...]
Ik ben inmiddels serieus banger van onze eigen overheid met hun onvoorspelbare en paniekerige beleid dan van het coronavirus zelf.
*knip*
Maak dan een topic report, maar ga dit niet in het topic benoemen aub.
Maak dan een topic report, maar ga dit niet in het topic benoemen aub.
[ Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 17-12-2021 16:04 ]
Je kunt niet simpelweg zoiets stellen zonder daarbij een uitwerking te geven. Ik denk dat je hierbij echt flink onderschat hoe eenvoudig het zou zijn om ten eerste de 20.000 mensen te vinden die een risicogroep vormen en ten tweede deze volledig afsluiten van de maatschappij (want dat is effectief wat je voorstelt). Dit zal dan ook door moeten gaan totdat COVID volledig weg is (als dat al gebeurt), want daarbuiten blijft het een risico. Er wordt gezeurd over een tweedeling op basis van een keuze, maar dat is pas een tweedeling.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:22:
[...]
Ik claim dat nergens, ik stel het als een optie voor. Aangezien onze overheid stuurt op massavaccinatie zijn daar geen onderzoeken naar gedaan. Het leek mij alleen logisch dat 20k mensen beschermen net zo makkelijk moet zijn als 17mln meekrijgen in het vaccinatieprogramma.
Je snapt het echt niet he. Als je dus te laat in gaat grijpen en het valt dus niet heel erg mee met de ziektelast (lees echt 1/100 van delta, dan heb ik het over ordegrootte) Dan stort de zorg in. De signalen staan niet op groen! De signalen staan op rood juist. Ja het daalt nu wat met delta, maar de opvolger komt er al aan.Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:19:
[...]
Als ik dit zie:
[...]
In denemarken hebben ze wel berekend dat het inderdaad een stukje minder ziekmakend is. Maar het is zoveel besmettelijker, dat je daar dus nauwelijks wat aan hebt. Ook de gevaccineerden raken weer meer besmet en zijn dan dus ook weer een keten in het doorgeven. Ze zullen mogelijk wel niet zo ziek worden (en dat kan dus ook verklaren waarom de cijfers mee lijken te vallen).
Het is heel makkelijk. Als we dit verkeerd inschatten, hebben we geen zorg meer of zeker een lockdown die maanden weer gaat duren.
En ja, ik ga hier ook last van hebben. Maar soit, daar kan ik mee leven. Ik verdedig mijn proefschrift over een maand (afgebroken 8 jaar terug ivm gezondheidsproblemen). Dit gaat waarschijnlijk online zijn, zonder receptie en zonder feest. Is dat hoe ik mijn dr. titel wil behalen en vieren? nee! Maar is het aanvaardbaar? Uiteraard.
Het zit een paar jaar tegen. Deal with it! We hebben nog eten, huizen, verwarming, koopkracht. Zelfs nog best wel wat entertaintment. Dit is een situatie die eens per honderd jaar voorkomt. Hou op met verwendheid dat het leven alleen maar mooi kan zijn. Dat is niet zo. De afgelopen 80 jaar waren een uitzondering.
Verwijderd
Uhm, we hadden vorige week al code zwart met Delta.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:22:
[...]
Je hebt een grote groep mensen die gevaccineerd zijn.
Dus zo gigantisch groot is de groep ongevaccineerden niet, zeker niet als je ook de factor leeftijd mee gaat nemen. Hoeveel ongevaccineerden van boven de 50 zijn er. De grootste groep zit onder de 30 dus zo snel gaat code zwart niet komen.
Onnodige reactie weer, denigrerend praten over de "anderen". We zitten hier met zn allen in en iedereen doet zn best op zijn manier. Ik ben echter nog nooit een reactie tegengekomen van een ongevaccineerde die iets ergs wenst aan een gavaccineerde, andersom zie je helaas een heel ander beeld. Je zou daar een keer bij moeten stilstaangekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:18:
[...]
Dat zijn het ook, op een gegeven moment is het overduidelijk onwil ipv onkunde of onvermogen en dat punt zijn we op een hoop aspecten toch al wel ruim voorbij. Je zou ze bijna bij de zieleknijper eens over hun jeugd willen gaan bevragen

Hij heeft wel een punt, een heel groot deel van wat je vraagt staat in de eerste post vermeld, waar ook bij vermeld staat dat dit bekend verondersteld is.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:27:
[...]
Onnodige reactie weer, denigrerend praten over de "anderen". We zitten hier met zn allen in en iedereen doet zn best op zijn manier. Ik ben echter nog nooit een reactie tegengekomen van een ongevaccineerde die iets ergs wenst aan een gavaccineerde, andersom zie je helaas een heel ander beeld. Je zou daar een keer bij moeten stilstaan
Is dat niet kenmerkend voor die groep? Hun handen wassen in onschuld? Het is niet verplicht, dus ik doe het niet. Ik word toch niet ziek. Ik belast de zorg niet. Ik doe niemand kwaad.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:27:
[...]
Onnodige reactie weer, denigrerend praten over de "anderen". We zitten hier met zn allen in en iedereen doet zn best op zijn manier. Ik ben echter nog nooit een reactie tegengekomen van een ongevaccineerde die iets ergs wenst aan een gavaccineerde, andersom zie je helaas een heel ander beeld. Je zou daar een keer bij moeten stilstaan
Als de R van Omicron inderdaad twee tot drie keer Delta is heeft een harde lockdown weinig zin meer, dan kan je het beter laten gebeuren.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:19:
De herd immunity zal langer op zich laten wachten dan code zwart ben ik bang. Anders zou ik er niet eens op tegen zijn.
Heeft over een paar maanden iedereen antistoffen.
Reacties hier niet nee, maar de zwerm van scheld partijen, gewelds- en doodsbedreigingen naar mensen in de zorg en wetenschap(en die maken geen beleid) van antivaxers is toch wel een puntje...monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:27:
[...]
Dus het is normaal om zo te praten over anderen? Reflecteert wel de samenleving helaas.ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:28:
[...]
Hij heeft wel een punt, een heel groot deel van wat je vraagt staat in de eerste post vermeld, waar ook bij vermeld staat dat dit bekend verondersteld is.
En wat betreft de eerste post, dus we beginnen een forum waar je kan "discussieren", de regels zijn we discussieren niet over het beleid als dat in strijd is met het beleid?
En wat zijn de feiten? In de openingspost wordt er gesproken over een effectiviteit van 97%, dacht dat de feiten anders zijn (https://www.science.org/doi/10.1126/science.abm0620#F2 , https://www.ad.nl/gezond/...t-vaccins-daalt~a6e5de58/) .
Maar ja dit komt niet van het RIVM dus dan zal het niet kloppen.
Dan blijf je helaas wel met de zorg zitten die het niet aankan...hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:34:
[...]
Als de R van Omicron inderdaad twee tot drie keer Delta is heeft een harde lockdown weinig zin meer, dan kan je het beter laten gebeuren.
Maar probeer dat maar eens aan de Nederlandse bevolking duidelijk te maken.hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:34:
[...]
Als de R van Omicron inderdaad twee tot drie keer Delta is heeft een harde lockdown weinig zin meer, dan kan je het beter laten gebeuren.
"We kunnen de dijken niet hoog genoeg maken, dus iedereen moet leren zwemmen."
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Kom je toch weer op triage, eens moeten we door de zure appel heen helaas.Agent47 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:36:
Dan blijf je helaas wel met de zorg zitten die het niet aankan...
We kunnen niet jaren zo blijven aanmodderen.
Verwijderd
Is ook wel een inherent filosofische discussie. Draait meer om ethiek dan wat anders. Als je je binnen de grenzen van de wet beweegt ben je dan ethisch bezig? En mag je van een ander verwachten dat men meer doet dan de wet volgen?
Ik sta er duidelijk in dat je je gewoon moet laten prikken, zelfs als je overtuigd bent van je eigen superimuumsysteem draag je iets bij aan de maatschappij wat naar mijn mening zo weinig nadelen heeft dat het een no-brainer zou moeten zijn. Sta je er filosofisch in dat alles geoorloofd is binnen de kaders van de wet en dat jij niet verantwoordelijk bent voor het groter geheel, tsja, dat kan.
Jammer vind ik dat de mensen die het uit de overtuiging doen dat ze niet hoeven bij te dragen aan de maatschappij zich verwerpen op argumenten die klinklare onzin zijn. Zeg dan gewoon, "ik voel me niet verantwoordelijk voor een ander en uit puur egoistische overwegingen doe ik het niet".
Ik sta er duidelijk in dat je je gewoon moet laten prikken, zelfs als je overtuigd bent van je eigen superimuumsysteem draag je iets bij aan de maatschappij wat naar mijn mening zo weinig nadelen heeft dat het een no-brainer zou moeten zijn. Sta je er filosofisch in dat alles geoorloofd is binnen de kaders van de wet en dat jij niet verantwoordelijk bent voor het groter geheel, tsja, dat kan.
Jammer vind ik dat de mensen die het uit de overtuiging doen dat ze niet hoeven bij te dragen aan de maatschappij zich verwerpen op argumenten die klinklare onzin zijn. Zeg dan gewoon, "ik voel me niet verantwoordelijk voor een ander en uit puur egoistische overwegingen doe ik het niet".
Nee, je mag best discussiëren over het beleid. Alleen je lijkt het beleid te koppelen aan de wetenschappelijke feiten over vaccinaties en dat klopt gewoon niet.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:35:
[...]
Dus het is normaal om zo te praten over anderen? Reflecteert wel de samenleving helaas.
En wat betreft de eerste post, dus we beginnen een forum waar je kan "discussieren", de regels zijn we discussieren niet over het beleid als dat in strijd is met het beleid?
En wat zijn de feiten? In de openingspost wordt er gesproken over een effectiviteit van 97%, dacht dat de feiten anders zijn (https://www.science.org/doi/10.1126/science.abm0620#F2 , https://www.ad.nl/gezond/...t-vaccins-daalt~a6e5de58/) .
Maar ja dit komt niet van het RIVM dus dan zal het niet kloppen.
Die 97% klopt, die is namelijk (5e keer) gebaseerd op de eerste variant.
In dat geval is dat dus onvermijdelijk. Misschien dat Chinese toestanden je dan nog gaan redden, maar die prijs is dus erg hoog.Agent47 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:36:
[...]
Dan blijf je helaas wel met de zorg zitten die het niet aankan...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het is niet de bedoeling dit in het topic uit te vechten.Miki schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:25:
[mbr]*knip*
[ Voor 63% gewijzigd door tweakduke op 17-12-2021 16:06 ]
Vroeg of laat gaat dit wel gebeuren inderdaad ben ik bang.hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:37:
[...]
Kom je toch weer op triage, eens moeten we door de zure appel heen helaas.
We kunnen niet jaren zo blijven aanmodderen.
Verwijderd
Dan ben je dus inderdaad van mening dat je welke variant dan ook beter kan laten rondrazen en dat de zorgoverbelasting dan maar voor lief moeten nemen. Ik zou niet diegene willen zijn die dan beslist wie er naar de IC mag, maar het is een opvatting.hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:34:
[...]
Ikzelf zit dan toch in mijn achterhoofd wat als ik een blindedarm ontsteking of auto-ongeluk krijg. Vandaar dat ik er persoonlijk niet zo in sta.
Bij Omicron 'koopt' een keiharde lockdown hooguit wat tijd, dat kan nuttig zijn om alle 50 plussers te boosteren maar wat doe je daarna?Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:38:
Misschien dat Chinese toestanden je dan nog gaan redden, maar die prijs is dus erg hoog.
Bewust ongevaccineerden gaan een keer ziek worden, dat hou je bij deze R niet meer tegen.
Dus de openingspost bevat niet sturende info, waar er wordt verwezen naar een eerste variant van corona (jaar 2020), we zitten inmiddels aan versie 4 of 5, hebben nu mega problemen weer maar het is prima om de mens in de waan te laten dat de effectiviteit 97% is?ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:38:
[...]
Nee, je mag best discussiëren over het beleid. Alleen je lijkt het beleid te koppelen aan de wetenschappelijke feiten over vaccinaties en dat klopt gewoon niet.
Die 97% klopt, die is namelijk (5e keer) gebaseerd op de eerste variant.
Het ligt waarschijnlijk aan mij

Verwijderd
We komen ook wel met valide argumenten, alleen jij leest er vaak overheen lijkt het. Gaat ook wel heel snel hier.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:40:
[...]
Ik ben absoluut niet van het FvD kamp, maar prima als jij dit denkt.
Regels van het forum:
We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden. Gaat goed af hier idd.
We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten. Gaat ook super.
Misschien de openingspost aanpassen dan?
Bijvoorbeeld, jij geeft aan dat de belofte is geweest dat er na vaccins geen maatregelen meer nodig waren. Dat hebben volgens mij 3 mensen inclusief mijzelf in twijfel getrokken als argument. Vervolgens negeer je dat en ga je door op iets anders.
Ja maar omicon is minder gevaarlijk voor ziekenhuis en iedereen die het gehad heeft die komt voorlopig niet meer aan de beurt voor het virus.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:26:
[...]
Uhm, we hadden vorige week al code zwart met Delta.
En het was geen code zwart maar er was vrees dat we mogelijk code zwart gingen krijgen.
Overigens was het aantal opnames toen ergens 50/50 tussen gevaccineerd/ongevaccineerd.
Als je 20x zo veel gevaccineerde moet besmetten om een gelijk aantal in het ziekenhuis te krijgen dan bij ongevaccineerden wat zegt dat dan over het aantal gevaccineerden die besmet is?
De groep is maar 10x zo groot ( zelfs minder )
Interessante gedachte die bij mij ook even moest vallen. Kwartje viel n.a.v. de podcast Signaalwaarde.hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:42:
[...]
Bij Omicron 'koopt' een keiharde lockdown hooguit wat tijd, dat kan nuttig zijn om alle 50 plussers te boosteren maar wat doe je daarna?
Bewust ongevaccineerden gaan een keer zoek worden, dat hou je bij deze R niet meer tegen.
Het is niet perse gezegd dat Omicron een hogere R0 heeft dan Delta.
Echter; doordat het aan immuniteit ontsnapt, kan het een hogere Reff krijgen dan Delta tot nu toe had.
Een cijfermatig voorbeeld uit de losse pols:
R0 van Omicron zou in theorie 4 kunnen zijn, waar dit voor Delta 6 is.
Echter; door verminderde immuniteit tegen omicron wordt dit in de praktijk bij de huidige maatregelen 2 voor Omicron en 0,9 voor Delta.
Daarom wordt er nu toch ingezet op boosters? Om die originele effectiviteit weer terug te brengen, ondanks een nieuwe variant? Dat is ook weer het probleem van wetenschap, inzichten veranderen constant, dat maakt oude inzichten niet per definitie fout.monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:43:
[...]
Dus de openingspost bevat niet sturende info, waar er wordt verwezen naar een eerste variant van corona (jaar 2020), we zitten inmiddels aan versie 4 of 5, hebben nu mega problemen weer maar het is prima om de mens in de waan te laten dat de effectiviteit 97% is?
Het ligt waarschijnlijk aan mij
*knip* off-topicVerwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:44:
[...]
We komen ook wel met valide argumenten, alleen jij leest er vaak overheen lijkt het. Gaat ook wel heel snel hier.
Bijvoorbeeld, jij geeft aan dat de belofte is geweest dat er na vaccins geen maatregelen meer nodig waren. Dat hebben volgens mij 3 mensen inclusief mijzelf in twijfel getrokken als argument. Vervolgens negeer je dat en ga je door op iets anders.
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:03:
[...]
Vallen niet tegen? Kom op zeg, men verkocht het als zijnde dat je met 2 prikken klaar was, dat je bescherming constant bleef en dat je corona niet meer kon krijgen en niet kon verspreiden.
Feit is, je kan het alsnog krijgen, je kan het verspreiden, je hebt meer dan 2 prikken nodig. En als je niet meedoet met prik 3 en verder dan nemen we maatregelen en pakken we je QR vinkje af.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 17-12-2021 16:07 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.