Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.189 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:51:
[...]

Ervanuit gaande dat de effectiviteit van vaccinatie op hezelfde hoge niveau blijft (wetende dat deze dus na x aantal maanden daalt maar dat laten we ter zijde), hoeveel minder zouden de opnames zijn? Hebben we dan wel voldoende capaciteit?
En wat is korter of minder vaak, dat betekent dat we met maatregelen moeten leren leven?

Ik stel deze vragen meer omdat men het idee heeft dat vaccinatie de uitweg is zolang iedereen maar gevaccineerd is. Maar is dat zo? Ik heb nergens een onderzoek gezien waar dit uit blijkt.
Die berekening is hier al vaker voorbij gekomen. Ziekenhuisbezetting is 50/50, terwijl vaccins 85/15 zijn. Laatste keer dat ik de berekening deed zou een volledige vaccinatiegraad voor Nederland 8 keer zou weinig ziekenhuisopnames betekenen.

Dan is het aan de politiek om te bepalen hoe je met die extra marge omgaat.

Het is niet de 100% uitweg maar het zou enorm schelen in de zorg en daarmee de noodzaak van maatregelen enorm af doen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@user109731 Lijkt me een stijging van 1 op de IC?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:53:
[...]

En is de booster de laatste prik? Gaan we dan naar behoud van de hoge effectiveit voor onbeperkte tijd?
Dit lijkt tegenstrijdig met het plan van de EU om een termijn vast te stellen aan je QR code (lijkt te vervallen na 6-9mnd).
Ik schreef boosters in meervoud. Coronaprik zal net als griepprik herhaald moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:47
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:53:

En is de booster de laatste prik?
Misschien, dat zal alleen de tijd leren.
Gaan we dan naar behoud van de hoge effectiviteit voor onbeperkte tijd?
(bescherming tegen ernstig verloop lijkt tot nu toe langer aan te houden dan gedacht)
Dit lijkt tegenstrijdig met het plan van de EU om een termijn vast te stellen aan je QR code
Welk plan is dat? Ik heb het alleen nog over de huidige booster voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:58:
[...]

Ik schreef boosters in meervoud. Coronaprik zal net als griepprik herhaald moeten worden.
Niks moet he ;)

Etuuuuuh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:39:
Nu is het tyrannie van de minderheid.

Sowieso is een vaccinatieplicht vergelijken met tyrannie nogal subjectief.
Als ze dan ook garant staan tot het vergoeden van eventuele ellende door bijwerkingen.... maar helaas. Dan sta je er helemaal alleen voor.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:56:
[...]

Die berekening is hier al vaker voorbij gekomen. Ziekenhuisbezetting is 50/50, terwijl vaccins 85/15 zijn. Laatste keer dat ik de berekening deed zou een volledige vaccinatiegraad voor Nederland 8 keer zou weinig ziekenhuisopnames betekenen.
Neem de leeftijden eens mee in je berekening? Merendeel in ziekenhuizen is ouder, merendeel niet gevaccineerden is jonger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet.

Denk dat de 85% niet ver meer af is om de persoonlijke keuzes van de 15% dan maar te bestraffen met een 2G beleidt. 60% een maand geleden. Zal nu wel weer wat hoger liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:02:
[...]

Als ze dan ook garant staan tot het vergoeden van eventuele ellende door bijwerkingen.... maar helaas. Dan sta je er helemaal alleen voor.
Owja de bijwerkingen. De doden op de ICs, longcovids en algemeen gewoon ziek zijn, de schade door uitgestelde zorg en schade van lockdowns accepteren we, maar die bijwerkingen van het vaccin, die gaan te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:04
FabianGTI schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:02:
[...]

Wel dit soort malloten jah, totaal geen probleem mee. :)
Ik ben ook niet tegen geweld door de agenten maar in dit geval lag de man al weerloos op de grond als je de beelden van https://www.rtlnieuws.nl/...estatie-coronademonstrant bekijkt. Dat schoppen en doorbijten was niet nodig. Gewoon handboeien om en afvoeren was voldoende. Ook al krijg je als agent bakken met geweld over je heen je hebt een functie waarbij je je hoofd koel moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:03:
[...]

Nog niet.

Denk dat de 85% niet ver meer af is om de persoonlijke keuzes van de 15% dan maar te bestraffen met een 2G beleidt. 60% een maand geleden. Zal nu wel weer wat hoger liggen.
leuk dat je dat denkt. een ander denkt van niet. en nu? sowieso gaan al die mensen niet over afstraffen, maar gaat de gekozen regering erover. Referenda hebben we helaas niet ( en als we ze wel hadden leek me dit geen geschikt onderwerp).

Zoals ik in post hierboven al aangaf kun je de 85% die een prik gehaald heeft niet als homogene groep zien die een (1) mening heeft over de 15% die dat niet deden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2021 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 09:34
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:56:
[...]

Dan is het aan de politiek om te bepalen hoe je met die extra marge omgaat.

Het is niet de 100% uitweg maar het zou enorm schelen in de zorg en daarmee de noodzaak van maatregelen enorm af doen nemen.
dat is wel een beetje een eenzijdige berekening. naast vaccinatiestatus zijn ook leeftijd, BMI en onderliggend lijden een factor die grote invloed heeft op de kans op ernstige covid / ziekenhuisopname.
Juist onder jongeren is vaccinatiegraad lager, je kan niet 1 op 1 zeggen dat een verhoogde vaccinatiegraad onder hen opnames gaat schelen, afgaande van de huidige bezetting.

Jaarlijks boosteren lijkt me logisch, maar dan wel voor de groepen die kwetsbaar zijn voor covid, net zoals de griepprik.

Al die boosters voor jongeren liever naar africa, zodat daar minder kans is op ontstaan van variant xyz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:06
Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:02:
[...]

Neem de leeftijden eens mee in je berekening? Merendeel in ziekenhuizen is ouder, merendeel niet gevaccineerden is jonger.
Precies, dat maakt het verhaal voor de ongevaccineerden alleen nog maar erger. Ze zijn relatief jonger maar zorgen alsnog voor een veel grotere druk op de zorg. Gemiddelde leeftijd van ziekenhuisopname van ongevaccineerden is ook een stuk lager dan die van gevaccineerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Eli3l schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:50:
[...]

Je mag stoppen met het discriminatie te noemen, want dat is het gewoon niet.

"Verschil in behandeling is niet altijd discriminatie

Het is soms lastig te bepalen of iemand wordt gediscrimineerd. Bij discriminatie wordt verschil gemaakt op basis van kenmerken die er niet toe doen. Wordt iemand afgewezen voor een baan als vrachtwagenchauffeur, omdat hij geen rijbewijs heeft? Dan is dat geen discriminatie. Het is wel discriminatie als deze persoon de baan bijvoorbeeld niet krijgt wegens zijn of haar godsdienst. Of omdat zij lesbisch is."

https://www.rijksoverheid...oord/wat-is-discriminatie
En wat nu als iemand zijn rijbewijs als chauffeur niet kan halen vanwege een handicap? Of iemand die om religieuze redenen niet gevaccineerd is?

Dat zijn indirecte gevolgen waar je dan wel onderscheid op maakt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:02:
[...]

60+ is ongeveer 90% volledig gevaccineerd. Dus als we die alleen meetellen dan is de helft van de bezetting in het ziekenhuis dus door 10% van de ongevaccineerde 60+ers.

Door leeftijd er bij te betrekken valt de berekening nog harder voor mijn punt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:06:
[...]

leuk dat je dat denkt. een ander denkt van niet. en nu? sowieso gaan al die mensen niet over afstraffen, maar gaat de gekozen regering erover. Referenda hebben we helaas niet ( en als we ze wel hadden leek me dit geen geschikt onderwerp).

Zoals ik in post hierboven al aangaf kun je de 85% die een prik gehaald heeft niet als homogene groep zien die een (1) mening heeft over de 15% die dat niet deden.
Klopt, ouderen laten zich vaker vaccineren en komen vaker op de IC. Dat betekent dus dat het aandeel IC bezettingen dus significant zou kelderen als die laatste koppige 10% zich zou laten prikken. ;)

Maar goed dat je me er op wijst inderdaad dat 85/15 niet de goede verdeling is voor kwetsbare ouderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:05:
[...]

Owja de bijwerkingen. De doden op de ICs, longcovids en algemeen gewoon ziek zijn, de schade door uitgestelde zorg en schade van lockdowns accepteren we, maar die bijwerkingen van het vaccin, die gaan te ver.
Als we het woord buitenproportioneel maar weer eens van stal halen dan heb je hier wel een punt. ;) Het halve land staat in de fik, mensen die letterlijk hun doodsvonnis getekend zien omdat hun kankerbehandeling geen doorgang kan vinden.... Maar pietje haalt geen vaccinatie omdat ie dan wel eens een avondje hoofdpijn kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
[...]

Nog niet.

Denk dat de 85% niet ver meer af is om de persoonlijke keuzes van de 15% dan maar te bestraffen met een 2G beleidt....
Ik denk het niet.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:29
dakka schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:00:
[...]

Wat uiteraard ook zorgvuldig gemonitord wordt. Er is nu nog niet direct iets over te zeggen, maar dit zijn wel dingen die vrij nauwkeurig bij te houden zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:11:
[...]

Klopt, ouderen laten zich vaker vaccineren en komen vaker op de IC. Dat betekent dus dat het aandeel IC bezettingen dus significant zou kelderen als die laatste koppige 10% zich zou laten prikken. ;)

Maar goed dat je me er op wijst inderdaad dat 85/15 niet de goede verdeling is voor kwetsbare ouderen.
zou je een keer de posts van mensen kunnen lezen en daar op kunnen reageren in plaats van woorden in de mond leggen die mogelijk door anderen zijn gebruikt? dank u.

Ouderen heb ik niet genoemd, alleen meld ik nu voor de 3e keer dat je de 85%- 15% verhouding geprikt vs ongeprikt niet zomaar kan overnemen als de verhouding voor-tegen restrictieve maatregelen tegen ongevaccineerden of voor-tegen een vaccinatieplicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:28:
Als 15% van de bevolking het vergalt voor 85% dan mag daar wel wat druk op ja.
Heeft Hugo ook nog een samenzweringstheorie de wereld in mogen helpen. :P

Het probleem ligt net zo goed bij die 85%, zij verspreiden ook corona als ze het oplopen. Met elke nieuwe variant nemen die kansen weer toe. Bescherming tegen overdracht bij delta/delta+ lag op 40% volgens de WHO een tijdje geleden, met omikron zal dat mogelijk nog lager liggen gezien die nog besmettelijker is. De Belgische viroloog Van Ranst zei al eens bij de NOS dat zelfs met 100% vaccinatiegraad maatregelen nodig blijven.

De jacht op de ongevaccineerden heeft het gezamenlijk eigenaarschap van het probleem corona compleet naar de Filistijnen geholpen. Nu is het een probleem van de ongevaccineerden of van de overheid, net aan wie je het vraagt. Gevaccineerden nemen het niet zo nauw meer met Rutte en De Jonge roepen op het podium, ze zijn geprikt of misschien zelfs al voorzien van hun booster dus je kan er op los feesten gevoelsmatig.

Maatregelen zoals in Oostenrijk of Duitsland die zich richten specifiek op ongevaccineerden zijn vooral symboolpolitiek. Hoe denk je met een bepaalde percentage van je bevolking 100% van het effect te bereiken? Bij voorbaat kansloos. De feitelijke handhaving voor de lockdown van de ongevaccineerden in Oostenrijk is een grap, zelfs als je betrapt wordt kan je claimen dat je een wandeling voor de gemoedsrust maakt en daarmee is de kous af.

De coronapas als preventiemiddel is niets anders als een placebo. Het draaide vanaf dag 1 om de bijvangst om de vaccinatiegraad omhoog te helpen, maar die is niet echt meer toegenomen sindsdien. Zowel op hoofddoel als bijvangst scoort de coronapas een onvoldoende voorlopig. Dat behoeft geen verbazing overigens, de onderbouwing leunt vooral op een studie van de TU Delft die een aantal cruciale aannames deed en een 'studie' die aangeprezen wordt door Tony Blair die lobbyist is geworden voor een firma die digitale paspoorten ontwikkeld. De aannames van de TU Delft kunnen we nog over discussiëren, maar een betaalde studie door een lobbyist is niet serieus te nemen. Die laatste is niets meer als een prijzige reclamefolder.

De vervelende boodschap is dat het nog wel eventjes taai blijft, zeker onder kwetsbaren zullen nog verliezen plaatsvinden. Het lijkt nu een soort tragedie in slowmotion te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay mijn keer 8 klopt niet. Dat zat in de richting wat er zou gebeuren als niemand een vaccin had.

De berekening is als volgt. Cijfers van 3 november en gaan over de maand oktober. Toen hadden we nog niet zo'n booster discussie en Omikron, maar denk dat het het punt voor Nederland wel illustreert. Als iemand recentere cijfers heeft zie ik ze wel verschijnen.

https://www.rivm.nl/nieuw...-jonger-dan-gevaccineerde

IC opnamens zijn 70% niet of onvolledig gevaccineerd. 30% wel gevaccineerd.

Kans om als 70 plusser die niet gevaccineerd is op de IC terecht te komen is 9x keer zo groot. Dit nummer verteld niet de gehele waarheid, omdat 70- zonder vaccin een nog grotere kans hebben, maar voor het gemakt tellen we even met 9. Als je het beter zou doorrekenen zou het daadwerkelijke aantal opnamens bij 100% vaccinatiegraad dus nog lager zijn.

Zou de 70% op de IC geprikt zijn, dan hadden ze een 9x zo lage kans om op de IC terecht te komen. 70/9 is ongeveer 8%. Plus de onveranderde groep van 30%. Zit je op een aantal IC opnamens van 38% ten opzichte van de werkelijkheid van oktober.

70+ heeft een 90% vaccinatiegraad. 10% van de niet gevaccineerden is dus verantwoordelijk voor minstens 60% van de IC bezetting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:09:
[...]

60+ is ongeveer 90% volledig gevaccineerd. Dus als we die alleen meetellen dan is de helft van de bezetting in het ziekenhuis dus door 10% van de ongevaccineerde 60+ers.

Door leeftijd er bij te betrekken valt de berekening nog harder voor mijn punt uit.
Nee, door leeftijd erbij te betrekken zie je al dat je door een kleine groep 60+'ers alsnog in te enten een enorme verlichting op de ziekenhuiszorg kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:58:
[...]

Betekent dat dus elke 6-9mnd voor iedereen een boosterprik halen icm met maatregelen wanneer dat nodig is? Wat is het eindplaatje?
Of is de toekomstige generatie overgeleverd aan een jaarlijkse griepprik welke nu 99% van de mensen <60j ook niet nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

[...]

Nog niet.

Want 2G werkt ook zo lekker in andere landen :) Het enige wat je met een systeem als 2G doet, is inderdaad zoals je zegt: het bestraffen van "slecht" gedrag. Waarbij slecht tussen haakjes staat, omdat een vrije keuze nooit als slecht gedrag bestempeld mag worden.

Misschien niet gewenst gedrag, maar om daar sancties aan te hangen is uiteraard uit den boze.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:05:
[...]

Ik begrijp niet dat we deze discussie na al die maanden nog steeds hebben. Uiteindelijk zijn lockdowns en maatregelen iets dat opgelegd wordt vanuit de overheid. Of ik nou wel of geen vaccin neem maakt totaal geen verschil. De kans dat mensen <40 in het ziekenhuis komen is zeer klein.

Misschien dat iemand als Kuipers wat meer gericht kan gaan targetten en echt de mensen die risico lopen kan overhalen i.p.v. gezonde, jonge (ja ik ben jong met m'n 36ste! :+ ) mensen zoals mij (en veel jonger) gaat zwartmaken en uitsluiten, terwijl ze misschien 1% van de bedden in beslag nemen in de ziekenhuizen.

Het is geen populair onderwerp en het is natuurlijk makkelijk om de schuld te leggen bij die complete groep, maar uiteindelijk is het risicoprofiel binnen die groep natuurlijk enorm verschillend. Gericht targetten. Gericht campagne voeren. En eventueel gericht maatregelen invoeren.

Wat dat profiel zou moeten zijn? Geen idee. Dat weet Kuipers ongetwijfeld wel.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:27:
[...]

Betekent dat dus elke 6-9mnd voor iedereen een boosterprik halen icm met maatregelen wanneer dat nodig is? Wat is het eindplaatje?
Of is de toekomstige generatie overgeleverd aan een jaarlijkse griepprik welke nu 99% van de mensen <60j ook niet nemen.
Eindplaatje is een dominante variant die amper nog voor zieken zorgt zoals de griep die (meestal) ook heeft. Of een medicijn dat na besmetting makkelijk genomen kan worden en ziekenhuisopname voorkomt. Of inderdaad (half)jaarlijkse boosters.

Het is niet anders. Niet leuk, wel nodig.

Death, taxes and boosters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:28:
[...]

Waarbij slecht tussen haakjes staat, omdat een vrije keuze nooit als slecht gedrag bestempeld mag worden.
Oef, de gehele rechtspraak dan maar afschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:26:
[...]

Dat vraag ik me af, dan zou iemand die hersteld is van Delta dus niet meer besmet kunnen worden met Omikron. Maar volgens mij is dat dus niet zo.

En dan zou van een verzadigingseffect geen sprake meer zijn, iedereen die hersteld is kan dan weer opnieuw besmet worden na een bepaalde tijd. @t_captain , heb je dat ergens in berekeningen mee genomen?
Las toevallig net het volgende:
Virologen houden er rekening mee dat een eerder doorgemaakte coronainfectie ook een lange immuniteit oplevert tegen de omicronvariant.
’Na coronabesmetting zeker 13 maanden immuun voor herinfectie met deltavariant’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:29:
[...]

Eindplaatje is een dominante variant die amper nog voor zieken zorgt zoals de griep die (meestal) ook heeft. Of een medicijn dat na besmetting makkelijk genomen kan worden en ziekenhuisopname voorkomt. Of inderdaad (half)jaarlijkse boosters.

Het is niet anders. Niet leuk, wel nodig.

Death, taxes and boosters.
Nee dat snap ik, maar is dat eindplaatje ook niet te halen door de 0,15% van de bevolking die nu overlijdt aan corona te beschermen (niet door 99.8% van de bevolking maatregelen op te dwingen). En na verloop van tijd zal dit virus hoogstwaarschijnlijk sowieso minder worden.
Elders werd er ook gezegd dat het virus nu juist muteert door ongevaccineerden, zou dit niet bevordelijk kunnen zijn want dan bereikt het eerder zijn eindfase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:30:
[...]

Oef, de gehele rechtspraak dan maar afschaffen.
Heb me misschien verkeerd verwoord. Wat ik bedoelde is: als het wettelijk gezien mag, dan mogen er ook geen sancties op staan. En in dit geval mag het niet vaccineren gewoon, dus moet je mensen die dan die keuze nemen, ook niet continu willen straffen en opjagen.

Als je het strafbaar wilt stellen, dan moet je het wettelijk gaan verplichten. Tot die tijd hebben ze geen poot om op te staan en polariseren ze alleen maar.
Ze veranderen bijna dagelijks van mening heb ik het idee. Laatst hadden ze het er hier alweer over om het herstelbewijs van een jaar, toch weer te verkorten door omicron.

Misschien moeten ze eerst eens een onderzoek afronden voor ze allerlei random regels gaan bedenken en mensen zitten op te hitsen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Dennahz op 17-12-2021 13:33 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik begrijp niet dat we deze discussie na al die maanden nog steeds hebben.
Omdat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die bijwerkingen aanhalen als reden om vaccins maar af niet te nemen. Compleet voorbijgaand aan het feit dat de vaccins niet nemen een veel groter negatief effect heeft.

Maar als je inderdaad al maanden die discussie aan het voeren bent en na het zorgvuldig afwegen van de voor en nadelen van vaccins nog niet tot de conclusie gekomen bent dat de voordelen winnen, dan ga ik je niet overtuigen. Gelukkig valt voor zo'n 85% van de Nederlanders de afweging positief uit, en dat zonder 2G. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:31:
[...]

Nee dat snap ik, maar is dat eindplaatje ook niet te halen door de 0,15% van de bevolking die nu overlijdt aan corona te beschermen (niet door 99.8% van de bevolking maatregelen op te dwingen). En na verloop van tijd zal dit virus hoogstwaarschijnlijk sowieso minder worden.
Elders werd er ook gezegd dat het virus nu juist muteert door ongevaccineerden, zou dit niet bevordelijk kunnen zijn want dan bereikt het eerder zijn eindfase?
Nee, het afzonderen van de 0.15% gaat niet behalve als je alle extreem kwetsbare op Texel zet en daar verder met niemand contact laat hebben. Lijkt me niet geheel praktisch voor de thuiszorg enzo, die kunnen dan ook niet langskomen.

En met die 0.15% ga je voorbij aan de groep mensen die weken door een buis in hun strot mag ademen en alle gevolgen van dien. Plus de longcovids en algemeen ziekteverzuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:27:
[...]

Dat is uiteindelijk wel het doel ja, zodra COVID-19 endemisch is en niet meer pandemisch. Verwacht ik dan tenminste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:32:
[...]

Heb me misschien verkeerd verwoord. Wat ik bedoelde is: als het wettelijk gezien mag, dan mogen er ook geen sancties op staan. En in dit geval mag het niet vaccineren gewoon, dus moet je mensen die dan die keuze nemen, ook niet continu willen straffen en opjagen.

Als je het strafbaar wilt stellen, dan moet je het wettelijk gaan verplichten. Tot die tijd hebben ze geen poot om op te staan en polariseren ze alleen maar.

[...]

Ze veranderen bijna dagelijks van mening heb ik het idee. Laatst hadden ze het er hier alweer over om het herstelbewijs van een jaar, toch weer te verkorten door omicron.

Misschien moeten ze eerst eens een onderzoek afronden voor ze allerlei random regels gaan bedenken en mensen zitten op te hitsen :)
Dat kan maar vaccinatieplicht is helemaal niet zo vreemd. Dat hebben we hier al eerder gehad en in Belgie is het nog steeds zo.

Bovendien zijn er ook al beperkingen voor gevaccineerden op andere vlakken.

Niet leuk misschien voor ongevaccineerden maar allerminst vreemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:37:
[...]

Dat is uiteindelijk wel het doel ja, zodra COVID-19 endemisch is en niet meer pandemisch. Verwacht ik dan tenminste.
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de omikron-variant daarvan wel het kantelpunt gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Nu online

Proton_

Team Welles

@Verwijderd Ik zou graag zien dat 100% gevaccineerd was. Ik weet dat er precedent is. Toch ben ik ben geen voorstander van een plicht.
Projecteer de verandering in vaccinatiegraad uit Oostenrijk na de plicht maar op Nederland.
Gaat het je om de ziekenhuisbezetting, dan blijkt dit een erg ineffectieve maatregel en je hebt het vertrouwen van minimaal 15%, maar ook een heel aantal gevaccineerden, definitief geschonden. Ga daar niet te makkelijk aan voorbij, dat is net zo goed destructief voor onze samenleving. Netto ben je voor de zorg nauwelijks iets opgeschoten en heb je wel iets onherstelbaar beschadigd.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:39:
[...]

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de omikron-variant daarvan wel het kantelpunt gaat zijn.
Dat zou mooi zijn maar ik durf er nog niet op te hopen. Voornamelijk ook een deel zelfbescherming, want hoge verwachtingen die tegenvallen zijn erger dan lage verwachtingen die meevallen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:47
[...]
Zolang jij dan garant staat voor het zelf betalen van eventuele ellende van niet vaccineren vind ik dat een prima plan. Maar als je dat onzin vind dan is het van beide kanten natuurlijk onzin. Het vaccin is simpelweg beter en geeft minder risico. Het grootste risico loop je dus door het niet nemen van het vaccin. Dus wat jij nu wil is een garantie over dat lagere risico en als je dat niet krijgt ga je voor het hoge risico :?

Wederom snap ik dit soort logica echt niet :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
Nog even en ik zit liever met een ongevaccineerde in een ruimte dan met gevaccineerd persoon. De genoemde 85% is een stuk hoger dan dan de bescherming van een 6 maanden oud vaccin. Helaas blijft de QR code in Europa maar 6 maanden geldig is na een eerdere besmetting, in Nederland is dat inmiddels 1 jaar.

Iemand die al een keer covid heeft gehad, het heeft overleeft, ik geef die persoon een goede kans om het een tweede keer te overleven. Als je een van de (ongevaccineerde) ongelukkige bent geweest dat je er erg ziek van ben geworden dat je in het ziekenhuis bent geweest, dan haal je die prik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Nu online

Proton_

Team Welles

[...]
In zekere zin wordt dat gegarandeerd door een werkend zorgsysteem. Onze maatschappij laat je niet zomaar creperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:40:
@Verwijderd Ik zou graag zien dat 100% gevaccineerd was. Ik weet dat er precedent is. Toch ben ik ben geen voorstander van een plicht.
Projecteer de verandering in vaccinatiegraad uit Oostenrijk na de plicht maar op Nederland.
Gaat het je om de ziekenhuisbezetting, dan blijkt dit een erg ineffectieve maatregel en je hebt het vertrouwen van minimaal 15%, maar ook een heel aantal gevaccineerden, definitief geschonden. Ga daar niet te makkelijk aan voorbij, dat is net zo goed destructief voor onze samenleving. Netto ben je voor de zorg nauwelijks iets opgeschoten en heb je wel iets onherstelbaar beschadigd.
Vertrouwen schenden doet de politiek al jaren op allerlei manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Nu online

Proton_

Team Welles

@Verwijderd ja, laten we dat aanmoedigen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:31:
[...]

ja/nee, misschien wel en niet, keiharde 50/50

De ontwikkeling van virus varianten heeft geen doel, de eigenschappen ontstaan puur uit willekeur door fouten in het kopieerproces.
Die fouten kunnen voordelig of minder voordelig uitpakken, zo kan de volgende besmettelijkere variant net zo goed voor een veel zwaarder ziektebeeld zorgen, dat is een risico dat je gewoon niet moet willen nemen omdat dat een totaal willekeurige gok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

dakka schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:45:
[...]

ja/nee, misschien wel en niet.

De ontwikkeling van virus varianten heeft geen doel, de eigenschappen ontstaan puur uit willekeur door fouten in het kopieerproces.
Die fouten kunnen voordelig of minder voordelig uitpakken, zo kan de volgende besmettelijkere variant net zo goed voor een veel zwaarder ziektebeeld zorgen, dat is een risico dat je gewoon niet moet willen nemen omdat dat een totaal willekeurige gok is.
Dat risico blijf je alleen sowieso houden met een endemisch virus, tenzij je dus extreem gaat indammen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:43:
@Verwijderd ja, laten we dat aanmoedigen :?
Nee, maar het is nou eenmaal politiek voeren. Daarbij hoort in het verleden gedane beloften breken. Soms is dat met een goede reden, soms met een slechte. Als je alles wat de overheid in het verleden belooft heeft per definitie niet mag schenden, dan blijft er helaas weinig over.

Ik zou ook graag een overheid zien die geen beloftes maakt en ze daarmee ook niet breekt. Maar de realiteit is nou eenmaal dat je de macht makkelijker kan houden als je beloftes maakt en die later met een reden breekt. Zo is het nou eenmaal.

Een wetsvoorstel als zijnde een slecht idee verklaren omdat er in het verleden iets anders belooft heeft vind ik geen goed argument. Je moet naar de inhoud kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:36:
[...]

Nee, het afzonderen van de 0.15% gaat niet behalve als je alle extreem kwetsbare op Texel zet en daar verder met niemand contact laat hebben. Lijkt me niet geheel praktisch voor de thuiszorg enzo, die kunnen dan ook niet langskomen.

En met die 0.15% ga je voorbij aan de groep mensen die weken door een buis in hun strot mag ademen en alle gevolgen van dien. Plus de longcovids en algemeen ziekteverzuim.
Het is dus heel praktisch om 100% van de bevolking te pushen voor vaccinatie, rechten toe te kennen en af te nemen wanneer deze niet voldoen aan de eisen. 3G,2G installeren en controleren. Jonge mensen en zelfs kinderen vaccineren zodat de 0,15% beschermd wordt (ondanks dat ze meerdere prikken hebben gehad, hebben ze ook bescherming van anderen nodig). Dit alles op wereldschaal toepassen. Als het nodig is alsnog maatregelen toepassen en dit jarenlang volhouden totdat het virus minder heftig is.

Maar het is niet praktisch om de kwetsbaren te beschermen door de focus daarop te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:46:
[...]

Dat risico blijf je alleen sowieso houden met een endemisch virus, tenzij je dus extreem gaat indammen.
Correct, dat risico moet je dus zo laag mogelijk houden door het aantal kansen zo klein mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:40:
[...]

Dat zou mooi zijn maar ik durf er nog niet op te hopen. Voornamelijk ook een deel zelfbescherming, want hoge verwachtingen die tegenvallen zijn erger dan lage verwachtingen die meevallen. :)
Is dat niet de daadwerkelijke reden waarom we nog steeds hierin zitten, de vaccinaties vallen tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:47:
[...]

En die mogen dus al blij zijn met eerste helft van januari. Het zou natuurlijk ook wel een beetje krom zijn om 60- in te gaan plannen voor 70+ aan de beurt is geweest. Dan klopt je systeem niet. Dat je al begint met het plannen van 60-70, daar kan ik dan wel inkomen. Maar het zou dan wel raar zijn als die bijvoorbeeld ineens volgende week terecht zouden kunnen, terwijl 70+ dus soms gewoon tot begin januari moet wachten.

Het lijkt zo wat minder belangrijk gevonden te worden dan men ons voorhoudt.
Zijn ze dan niet gewoon bijzonder laat geweest met afspraak maken? Mijn 67jarige kennis kon de 11e een afspraak voor de 21e maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:05:
[...]
Israel heeft de effecten van de booster al redelijk kunnen onderzoeken dus dat onderzoek kunnen wij ook gewoon gebruiken. We hoeven niet alles zelf te doen he.
Ik denk dat het goed is om je niet alleen blind te staren op dat onderzoek, zie onderstaand.
Older Israelis who have received the third dose of a COVID-19 vaccine are much less likely to test positive for SARS-CoV-2 or to develop severe COVID-19 than are those who have had only two jabs, according to a highly anticipated study published on 15 September.

The standard regimen for messenger RNA-based COVID-19 vaccines is two doses, but some governments, including Israel’s, have started administering third ‘booster’ shots. The latest study evaluated 1.1 million Israelis over the age of 60 who had received their first two doses at least five months earlier. Twelve or more days after receiving the third jab, participants were about 19.5 times less likely to have severe COVID-19 than were people in the same age group who had received only two jabs and were studied during a similar time period.

“It’s a very strong result,” says Susan Ellenberg, a biostatistician at the University of Pennsylvania in Philadelphia, who adds that the data might be the most robust she has seen in favor of boosters. But potential biases in the data leave some scientists unconvinced that boosters are necessary for all populations — and the data do not dispel concerns about vaccine equity when billions of people are still waiting for their first jab.

Israel, which got an early start on vaccinating its population, began offering third doses of the Pfizer–BioNTech vaccine in July, to people aged 60 and over. The latest analysis links the third jab not only with a significant reduction in severe COVID-19 but also with an 11.3-fold reduction in SARS-CoV-2 infections.

But Ellie Murray, an epidemiologist at Boston University in Massachusetts, cautions that observational studies such as this analysis can contain biases that are difficult to identify and account for. For example, people who sign up to get a booster might have a different risk of COVID-19, or behave differently, from people who do not get a third jab.

Ellenberg says that the authors try to address some of these potential biases. Even if not all biases have been eliminated, she says, the magnitude of the effect suggests that the booster offers some protection, at least in the short term. The authors of the study could not be reached before publication.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02516-4

[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
een vrije keuze nooit als slecht gedrag bestempeld mag worden.

Misschien niet gewenst gedrag, maar om daar sancties aan te hangen is uiteraard uit den boze.
Nou, hier valt natuurlijk nog wel wat op af te dingen. Er zijn een hoop keuzes te bedenken die volledig terecht bestraft worden.

Vandaar toch die kritiekloze verheerlijking van "vrije keuze"? We wonen samen met andere mensen in een maatschappij, daaruit volgt onherroepelijk dat er geen volledige, onbeperkte vrije keuze kan zijn omdat jouw keuzes altijd gevolgen hebben voor anderen, die evenveel recht hebben op hun vrije keuzes.

Op een onbewoond eiland, dáár heb je vrije keuze.

Nog even los van de vraag welke consequenties er precies aan de vrije keuze om jezelf en de maatschappij niet te willen beschermen tegen een ziekte en daaruit volgende belasting van de zorg.
Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:32:

We gaan een beetje in cirkeltjes (maar dat is in dit topic vrij gebruikelijk), maar straf, sancties of simpelweg consequenties?

Ik heb geen rijbewijs, dat is wettelijk gezien gewoon toegestaan. Maar daarop staat dan wel de sanctie dat ik geen auto mag besturen. Keuzes hebben consequenties.

[ Voor 26% gewijzigd door migchiell op 17-12-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:51:
[...]

Het is dus heel praktisch om 100% van de bevolking te pushen voor vaccinatie, rechten toe te kennen en af te nemen wanneer deze niet voldoen aan de eisen. 3G,2G installeren en controleren. Jonge mensen en zelfs kinderen vaccineren zodat de 0,15% beschermd wordt (ondanks dat ze meerdere prikken hebben gehad, hebben ze ook bescherming van anderen nodig). Dit alles op wereldschaal toepassen. Als het nodig is alsnog maatregelen toepassen en dit jarenlang volhouden totdat het virus minder heftig is.

Maar het is niet praktisch om de kwetsbaren te beschermen door de focus daarop te houden?
Nee, dat is niet praktisch. Als dat zo makkelijk zou zijn zou ieder land dat ondertussen wel bedacht hebben. De overheid is er echt niet op uit om ons met zo vervelend mogelijke maatregelen te pesten terwijl er een beter alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

dakka schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:53:
[...]

Correct, dat risico moet je dus zo laag mogelijk houden door het aantal kansen zo klein mogelijk te houden.
En hoe zie je dat praktisch voor je? "Zo klein mogelijk" betekent dat je het contact tussen mensen moet beperken tot het virus wereldwijd is uitgedoofd, en met de besmettelijkheid van omikron zou dat betekenen dat je het land permanent zou moeten ombouwen tot gevangenis.

Ik denk niet dat je daar op lange termijn mee bereikt wat je wil bereiken. Dus je kan binnen bepaalde grenzen wel het risico beperken, maar op een gegeven moment weegt het belang van een samenleving zwaarder dan het risico op een hypothetische nieuwe variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:54:
[...]

Is dat niet de daadwerkelijke reden waarom we nog steeds hierin zitten, de vaccinaties vallen tegen?
Wat mede komt door een muterend virus. De huidige vaccinaties zijn ontwikkeld met de originele variant in gedachten. Helaas kwam daarna (onder andere) de Deltavariant, die enorm veel besmettelijker is, waardoor de onderzochte zaken van het vaccin niet meer hetzelfde bleven.
Daar komt inderdaad nu ook bij dat de effectiviteit over tijd blijkt af te nemen (al dan niet door die nieuwe varianten).

Kort gezegd: we hebben een veranderende vijand en zullen dus ook onze strategie moeten bijwerken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Overigens voor @t_captain, het goede nieuws voor omikron blijft maar komen.

Naar leeftijd gecorrigeerd is de sterftekans in ZA dus met 2/3 afgenomen, en de ziekenhuiskans daarbovenop nog met 91% afgenomen.

Dat zijn dus cijfers die we vorig jaar hadden verwacht bij het effect van vaccinaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:54:
[...]

Nee, de vaccinaties vallen niet tegen. Daarom hebben we nu geen totale lockdown zoals in April 2020. Zonder vaccins zouden de ziekenhuisopnames 8 keer zo hoog zijn nu. De vaccins zijn een wondermiddel. Alleen red je het met een wondermiddel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:55:
[...]

Nee, dat is niet praktisch. Als dat zo makkelijk zou zijn zou ieder land dat ondertussen wel bedacht hebben. De overheid is er echt niet op uit om ons met zo vervelend mogelijke maatregelen te pesten terwijl er een beter alternatief is.
misschien is het al lang bedacht, maar vond /vindt de overheid de nadelen groter dan de voordelen of kleiner dan de nadelen voor alternatief beleid.

Dat hoeft niet zo te blijven, gewijzigd inzicht en zo.

Dat de overheid er niet op uit is om het ons zo vervelend mogelijk te maken wil ik wel geloven, het is echter geen inhoudelijk argument voor of tegen een bepaald alternatief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:32:
[...]

Omdat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die bijwerkingen aanhalen als reden om vaccins maar af niet te nemen. Compleet voorbijgaand aan het feit dat de vaccins niet nemen een veel groter negatief effect heeft.
Gek hè.

- Tinnitus
- Myocarditis
- Trombose met laag aantal bloedplaatjes
- Brainfog / mentale vermoeidheid

Dat zijn bijwerkingen die nogal wat impact hebben. Maar het zou je sieren als je eens wat minder van de toren loopt te blazen dat dit allemaal onzin is.
Lees even de TS voor je dergelijke uitspraken doet over risk / benefit etc.

Ben zelf ook gevaccineerd en durf er ook nog wel op den duur een booster aan te wagen, maar kijk het eerst ook even aan en laat me zeker niet op de kast jagen omdat die achterlijke QR code dan komt te vervallen.

Er zijn inderdaad mensen die zich never laten vaccineren tenzij je heel erge maatregelen neemt die ik hier niet neer ga zetten. Ondanks dat mRNA een mooie techniek is kan ik me voorstellen dat veel mensen het alsnog spannend vinden om die vaccins te nemen.
Maar er zijn echt wel mensen die twijfelen en die alsnog open staan voor andere meer klassieke vaccins zoals Valneva en Novavax. Laat de overheid daar eens wat mee doen.

Andere maatregel waar gewoon naar gekeken kan worden voor dat CTB is een test op antistoffen. Dat wordt nu gewoon weer simpelweg van tafel geveegd omdat er niet duidelijk is wanneer de besmetting heeft plaatsgevonden, doe daar ook eens iets mee en denk in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 20-12-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 11:06
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:58:

[Twitter]

Naar leeftijd gecorrigeerd is de sterftekans in ZA dus met 2/3 afgenomen, en de ziekenhuiskans daarbovenop nog met 91% afgenomen.

Dat zijn dus cijfers die we vorig jaar hadden verwacht bij het effect van vaccinaties.
Als dit echt waar is dan zou dit geweldig nieuws zijn! Maar goed, het zou niet de eerste keer zijn dat er toch nog een konijn uit een hoed kom ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:55:
[...]

Waarom is dat niet praktischer? Het lijkt mij logischer dat je 0.15% van de bevolking makkelijker kan beschermen dan 100%?
Ik zeg niet dat de overheid bewust de bevolking pest, de overheid heeft echter wel volledig op de vaccinatie geleund, die helaas niet heeft gebracht wat men er van gehoopt had. In plaats van de strategie bij te schaven wordt er alleen maar meer ingezet op vaccineren. Is dit logisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:59:
[...]

misschien is het al lang bedacht, maar vond /vindt de overheid de nadelen groter dan de voordelen of kleiner dan de nadelen voor alternatief beleid.

Dat hoeft niet zo te blijven, gewijzigd inzicht en zo.

Dat de overheid er niet op uit is om het ons zo vervelend mogelijk te maken wil ik wel geloven, het is echter geen inhoudelijk argument voor of tegen een bepaald alternatief.
Ik heb nog nooit een praktisch alternatief voor "kwetsbaren beschermen" gehoord. Ook kwetsbaren moeten boodschappen doen of krijgen en af en toe verzorgd worden. Je kunt geen harde lijn trekken tussen kwetsbaar/niet kwetsbaar in de maatschappij. Je collega die bijna met pensioen gaat kan net zo goed kwetsbaar zijn. Wat gaan we met die doen dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 12:44
Vlassie1980 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:59:
[...]

Gek hè.

- Tinnitus
- Myocarditis

Dat zijn bijwerkingen die nogal wat impact hebben. Maar het zou je sieren als je eens wat minder van de toren loopt te blazen dat dit allemaal onzin is.

Ben zelf ook gevaccineerd en durf er ook nog wel op den duur een booster aan te wagen, maar kijk het eerst ook even aan en laat me zeker niet op de kast jagen omdat die achterlijke QR code dan komt te vervallen.

Er zijn inderdaad mensen die zich never laten vaccineren tenzij je heel erge maatregelen neemt die ik hier niet neer ga zetten. Maar er zijn echt wel andere mensen die twijfelen en die alsnog open staan voor andere meer klassieke vaccins zoals Valneva en Novavax. Laat de overheid daar eens wat mee doen.

Ondanks dat mRNA een mooie techniek is kan ik me voorstellen dat veel mensen het alsnog spannend vinden om die vaccins te nemen.

Andere maatregel waar gewoon naar gekeken kan worden voor dat CTB is een test op antistoffen. Dat wordt nu gewoon weer simpelweg van tafel geveegd omdat er niet duidelijk is wanneer de besmetting heeft plaatsgevonden, doe daar ook eens iets mee en denk in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden.
Klopt, als je last hebt van een ernstige bijwerking is dat ook heel heftig en vervelend. Maar de kans daarop lijkt op basis van de onderzoeken veel en veel kleiner te zijn dan de kans op ernstige gevolgschade vanuit COVID. Puur wanneer je alleen naar 't individu kijkt. Bekijk je ook nog eens de positieve impact van vaccineren op de maatschappij als geheel, dan is het voordeel nog veel en veel groter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:58:
[...]

Nee, de vaccinaties vallen niet tegen. Daarom hebben we nu geen totale lockdown zoals in April 2020. Zonder vaccins zouden de ziekenhuisopnames 8 keer zo hoog zijn nu. De vaccins zijn een wondermiddel. Alleen red je het met een wondermiddel niet.
Vallen niet tegen? Kom op zeg, men verkocht het als zijnde dat je met 2 prikken klaar was, dat je bescherming constant bleef en dat je corona niet meer kon krijgen en niet kon verspreiden.
Feit is, je kan het alsnog krijgen, je kan het verspreiden, je hebt meer dan 2 prikken nodig. En als je niet meedoet met prik 3 en verder dan nemen we maatregelen en pakken we je QR vinkje af. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:00:
[...]

Waarom is dat niet praktischer? Het lijkt mij logischer dat je 0.15% van de bevolking makkelijker kan beschermen dan 100%?
Ik zeg niet dat de overheid bewust de bevolking pest, de overheid heeft echter wel volledig op de vaccinatie geleund, die helaas niet heeft gebracht wat men er van gehoopt had. In plaats van de strategie bij te schaven wordt er alleen maar meer ingezet op vaccineren. Is dit logisch?
Ja dat is volkomen logisch, omdat het op dit moment de enige optie is die we hebben zonder die 0.15% volkomen buiten te sluiten. Want dat is namelijk het alternatief, zij zullen dan hun eigen samenleving moeten vormen die volkomen coronaproof is. En dat is nog wel een stuk ingrijpender dan bijvoorbeeld 2G.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gek hè.

- Tinnitus
- Myocarditis

Er zijn inderdaad mensen die zich never laten vaccineren tenzij je heel erge maatregelen neemt die ik hier niet neer ga zetten. Ondanks dat mRNA een mooie techniek is kan ik me voorstellen dat veel mensen het alsnog spannend vinden om die vaccins te nemen.
Maar er zijn echt wel mensen die twijfelen en die alsnog open staan voor andere meer klassieke vaccins zoals Valneva en Novavax. Laat de overheid daar eens wat mee doen.

Tsja, de lijst bijwerkingen van paracetamol is nog enger kan ik je vertellen. :o

De vraag is, hoe groot is de kans dat je het oploopt en tegen welke kans bescherm je jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
rik86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:01:
[...]

Klopt, als je last hebt van een ernstige bijwerking is dat ook heel heftig en vervelend. Maar de kans daarop lijkt op basis van de onderzoeken veel en veel kleiner te zijn dan de kans op ernstige gevolgschade vanuit COVID. Puur wanneer je alleen naar 't individu kijkt. Bekijk je ook nog eens de positieve impact van vaccineren op de maatschappij als geheel, dan is het voordeel nog veel en veel groter
Dat hangt natuurlijk ook van de leeftijd en gezondheid van het individu af. En zelfs van het geslacht.
Ik heb helaas ook tinnitus ontwikkeld, al valt het tot nu toe mee. Desalniettemin haal ik mijn booster wel, want 50+. Was ik een stuk jonger dan ging ik er nog een nachtje of wat over slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:03:
[...]

Vallen niet tegen? Kom op zeg, men verkocht het als zijnde dat je met 2 prikken klaar was, dat je bescherming constant bleef en dat je corona niet meer kon krijgen en niet kon verspreiden.
Feit is, je kan het alsnog krijgen, je kan het verspreiden, je hebt meer dan 2 prikken nodig. En als je niet meedoet met prik 3 en verder dan nemen we maatregelen en pakken we je QR vinkje af. 8)7
Allemaal heel vervelend maar dat maakt ze niet minder nuttig.

Zo had ik ook een medicijn gevonden tegen kanker. Viel dat even tegen, het was niet 100% effectief, maar maar 90%. Vanzelfsprekend heb ik al mijn onderzoek weggegooid en ben ik maar weer gaan shitposten op Tweakers. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

migchiell schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb geen rijbewijs, dat is wettelijk gezien gewoon toegestaan. Maar daarop staat dan wel de sanctie dat ik geen auto mag besturen. Keuzes hebben consequenties.
Ja, want het rijden in een auto is ook echt 1 op 1 te vergelijken met het deelnemen aan de maatschappij en het kunnen bezoeken van iets simpels als een restaurantje of een bioscoop.

En dat "keuzes hebben consequenties" citaat is ook weer zo'n lekkere dooddoener.

Maar ik denk niet dat we het eens gaan worden hier :+ Je hebt voor- en tegenstanders van die maatregelen.
Dit staat voor mij los van het vaccin en los van het virus. Ik ben blij dat die vaccins er zijn en dat ze de risicogroepen kunnen beschermen. Alleen moeten ze het - wat mij betreft - dan ook bij die groep laten en niet de jongere mensen met allerlei psychologische trucjes (schuldgevoel aanpraten is er één van) gaan dwingen om die prik te nemen.

[Twitter]

Zoals verwacht. Storm in een glas water dus. Even afwachten wanneer de markten het gaan doorhebben :D

Volgens mij gaat dat hele omicron verhaal met een sisser aflopen ;)
[...]

Gek hè.

- Tinnitus
- Myocarditis

AMEN! d:)b Hier ben ik het helemaal mee eens.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennahz op 17-12-2021 14:08 ]

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16

[Twitter]

Dat cijfer is veel gunstiger dan de 33% die ik eerder deze week vernam. Either way, zorkpiek zal aanzienlijk lager worden dan die van delta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:00:
[...]

Ik heb nog nooit een praktisch alternatief voor "kwetsbaren beschermen" gehoord. Ook kwetsbaren moeten boodschappen doen of krijgen en af en toe verzorgd worden. Je kunt geen harde lijn trekken tussen kwetsbaar/niet kwetsbaar in de maatschappij. Je collega die bijna met pensioen gaat kan net zo goed kwetsbaar zijn. Wat gaan we met die doen dan?
beschermen <> 100% afschermen dat doen andere middelen inclusief vaccinatie ook niet. De lijn hoeft mede daarom niet zo hard te zijn.

Faciliteren door te helpen met bezorgd krijgen, extra rustige uurtjes op plekken waar ze gebruik van maken, selectie en extra testen voor mensen die bij hen in de buurt komen.
Vrijwilligers oproepen tot buiten contact ( nergens zo goed geventileerd als buiten) met deze mensen , ooit als student met ouderen in rolstoelen rondgereden, vonden ze geweldig.

En ja er blijven mensen voor wie dit niet te doen is en ja er zijn allerlei andere dingen te verzinnen. Toch vind ik het een vorm van gedeelde lasten om kwetsbaar enigzins af te schermen, maar dus niet door ze in de steek te laten en tegelijkertijd met beperkte restricties voor de algehele samenleving te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Nu online

Proton_

Team Welles

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:48:
[...goed verhaal...]
Je moet naar de inhoud kijken.
Daar sta ik ook achter, vandaar de inhoudelijke onderbouwing: in dit geval verwacht ik erg weinig effect van het breken van deze specifieke belofte (-> andere landen gingen ons voor), dus is er weinig nodig om de cost/benefit ongunstig te maken. Ook als het niet beloofd was, is het ingrijpend (kunnen we dat eens zijn?) en een belofte is zelfs in de politiek niet volledig waardeloos, dus daarom: doe maar niet, in dit geval.
Er zijn immers minder (persoonlijk) ingrijpende dingen te bedenken dan een Oostenrijk-stijl verplichting (en ook meer ingrijpende, dat lijkt me duidelijk).
Bovendien blijven er extra maatregelen nodig* ongeacht vaccinatiegraad, en is het met die extra maatregelen dan weer niet nodig om de vaccinatiegraad te verhogen.

* denk ik te begrijpen uit de R0 en werking van de vaccins, maar ik sta open voor onderbouwing van het tegendeel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:07:
Zoals verwacht. Storm in een glas water dus. Even afwachten wanneer de markten het gaan doorhebben :D
Markten?

Ik ben benieuwd of er al carnavalsverenigingen warm gaan draaien met dit nieuws. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 24-09 21:06
[...]
Begin eens met je eigen lichaam de schuld te geven in plaats van vaccins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:00:
[...]

Omdat je er nooit van gehoord hebt wil niet zeggen dat het niet kan, ik had tot 2 jaar geleden ook niet van covid-19 gehoord......
Ik bedoel alleen ermee te zeggen dat er meer opties moeten zijn dan prikken prikken prikken.
Uiteindelijk is het een risico analyse, kwetsbaren buiten die 0,15% kunnen gewoon kiezen voor vaccinatie als ze dat nodig vinden, zelfs jongeren etc, allemaal prima eigen keuze. Directe personen in de omgeving van de kwetsbaren kunnen ook voor vaccinatie kiezen als ze dat prettig vinden, eigen keuze.
Die 0,15% kunnen gewoon meedoen, er valt genoeg op te verzinnen zoals testen voor toegang of bezoek bij de kwetsbaren, incubatietijd in je overweging meenemen (bezoek opa niet als je net naar een festival bent geweest). Er zijn tal van optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
[...]

Maar de kansen zijn kleiner. Het is niet zwart-wit en zoals ik al zei, mutaties zorgen er helaas voor dat we ons beeld moeten bijstellen.

Dat vanuit de overheid gecommuniceerd is dat 2 prikken voldoende zou zijn is niet handig geweest, dat ben ik met je eens. Maar dat heeft verder niets te maken met de werking van de vaccins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, want het rijden in een auto is ook echt 1 op 1 te vergelijken met het deelnemen aan de maatschappij en het kunnen bezoeken van iets simpels als een restaurantje of een bioscoop.

En dat "keuzes hebben consequenties" citaat is ook weer zo'n lekkere dooddoener.

Maar ik denk niet dat we het eens gaan worden hier :+ Je hebt voor- en tegenstanders van die maatregelen.
Dit staat voor mij los van het vaccin en los van het virus. Ik ben blij dat die vaccins er zijn en dat ze de risicogroepen kunnen beschermen. Alleen moeten ze het - wat mij betreft - dan ook bij die groep laten en niet de jongere mensen met allerlei psychologische trucjes (schuldgevoel aanpraten is er één van) gaan dwingen om die prik te nemen.

[...]

Volgens mij gaat dat hele omicron verhaal met een sisser aflopen ;)
Hey, jij maakt de vergelijking dat alles wat bij wet toegestaan is geen sancties zou mogen hebben. Als iemand dan een voorbeeld geeft waar dat niet het geval is moet je niet roepen dat dat niet telt.

Dan moet je stelling zijn: "zolang je je niet verplicht hoeft te laten vaccineren vind ik ook niet dat dat negatieve gevolgen mag hebben". Dat zou een beter argument zijn, ookal deel ik dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:04:
[...]

Tsja, de lijst bijwerkingen van paracetamol is nog enger kan ik je vertellen. :o

De vraag is, hoe groot is de kans dat je het oploopt en tegen welke kans bescherm je jezelf.
Dat is een kwestie van inschatten, een gezonde dertiger zal minder snel een vaccin nemen dan een gezonde zeventiger. En een zeventiger met een hoge BMI en onderliggend lijden doet er al helemaal verstandig aan om het te doen.

Vooral die groep moet goed beschermd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:00:
[...]

Als je heel precies zou weten wie die 0,15% is misschien wel... en dan nog zou het betekenen dat je die mensen, ook al zijn ze niet ziek, uit de samenleving zou moeten verwijderen en ze basically in een gevangenis moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:05:
[...]

Allemaal heel vervelend maar dat maakt ze niet minder nuttig.

Zo had ik ook een medicijn gevonden tegen kanker. Viel dat even tegen, het was niet 100% effectief, maar maar 90%. Vanzelfsprekend heb ik al mijn onderzoek weggegooid en ben ik maar weer gaan shitposten op Tweakers. ;)
Dat zeg ik ook niet, zeg ook niet dat ze niet werken, puur dat we werking tegen valt vs de verwachting die er geschept werd.
Waarom is dit moeilijk te accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:08:
[...]

Daar sta ik ook achter, vandaar de inhoudelijke onderbouwing: in dit geval verwacht ik erg weinig effect van het breken van deze specifieke belofte (-> andere landen gingen ons voor), dus is er weinig nodig om de cost/benefit ongunstig te maken. Ook als het niet beloofd was, is het ingrijpend (kunnen we dat eens zijn?) en een belofte is zelfs in de politiek niet volledig waardeloos, dus daarom: doe maar niet, in dit geval.
Er zijn immers minder (persoonlijk) ingrijpende dingen te bedenken dan een Oostenrijk-stijl verplichting (en ook meer ingrijpende, dat lijkt me duidelijk).
Bovendien blijven er extra maatregelen nodig* ongeacht vaccinatiegraad, en is het met die extra maatregelen dan weer niet nodig om de vaccinatiegraad te verhogen.

* denk ik te begrijpen uit de R0 en werking van de vaccins, maar ik sta open voor onderbouwing van het tegendeel!
Er blijven maatregelen nodig maar die hoeven minder lang of minder ingrijpend te zijn. De maatregelen nu zijn veel milder dan begin 2020. Dat komt mede door de vaccins. Meer vaccins betekent mildere maatregelen. Nul maatregelen zal het echter niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:11:
[...]Nul maatregelen zal het echter niet worden.
Ik ben heel benieuwd hoe je dat zo zeker weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
migchiell schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:10:
[...]

Als je heel precies zou weten wie die 0,15% is misschien wel... en dan nog zou het betekenen dat je die mensen, ook al zijn ze niet ziek, uit de samenleving zou moeten verwijderen en ze basically in een gevangenis moeten zetten.
Zelfs het RIVM die heel veel data niet vrijgeeft weet heet goed wie er overlijden. Ik gok dat als je met >80% en iets met overgewicht doet dat je in de goede richting zit ;)
En nogmaals, de rest die het allemaal spannend vindt, prima neem een prik als je wilt, je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:11:
[...]

Dat zeg ik ook niet, zeg ook niet dat ze niet werken, puur dat we werking tegen valt vs de verwachting die er geschept werd.
Omdat je het in een vacuüm stelt (er zijn teveel variabelen om simpel te stellen dat de werking tegenvalt). Verder blijkt dat een extra dosis voor extra werking zorgt, juist mooi nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:09:
[...]
Maar de kansen zijn kleiner. Het is niet zwart-wit en zoals ik al zei, mutaties zorgen er helaas voor dat we ons beeld moeten bijstellen.

Dat vanuit de overheid gecommuniceerd is dat 2 prikken voldoende zou zijn is niet handig geweest, dat ben ik met je eens. Maar dat heeft verder niets te maken met de werking van de vaccins.
Klopt kansen zijn kleiner, maar een kans bij een kind is <0.00000000001% dus ja theoretisch is de kans na vaccinatie kleiner.
Ik heb het niet over de werking maar over de verwachting die geschept is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:10:
[...]

Dat is een kwestie van inschatten, een gezonde dertiger zal minder snel een vaccin nemen dan een gezonde zeventiger. En een zeventiger met een hoge BMI en onderliggend lijden doet er al helemaal verstandig aan om het te doen.

Vooral die groep moet goed beschermd zijn.
6 maanden na een coronabesmetting had meer dan 50 procent van 16- tot 30-jarigen nog steeds symptomen als vermoeidheid, kortademigheid en concentratieproblemen. Dat blijkt uit Noors onderzoek. Onderzoekster Nina Langeland maakt zich grote zorgen.
Longcovid is geen kattenpis. Cijfers zijn nog onduidelijk, het RIVM draait ondertussen een studie. Maar cijfers van een kwart tot zelfs de helft van 30 jarigen die COVID krijgen houden daar lang klachten van.

Ik snap niet hoe men naar dat soort inschattingen (ja, niks is definitief) kan kijken en dan tot de conclusie komen dat die 1 op 1000 of nog velen malen lager op trombose van een vaccin de slechtere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
migchiell schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:10:
[...]

Waar komt dat getal van 0,15% vandaan?

Zijn dat de mensen die komen te overlijden door een corona infectie? 25.500 mensen op een bevolking van 17miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:13:
[...]

Zelfs het RIVM die heel veel data niet vrijgeeft weet heet goed wie er overlijden. Ik gok dat als je met >80% en iets met overgewicht doet dat je in de goede richting zit ;)
En nogmaals, de rest die het allemaal spannend vindt, prima neem een prik als je wilt, je eigen keuze.
Dan nogmaals, hoe zie je het voor je? Zelfs als je simpele benadering werkt (ik kan je garanderen, dat doet hij niet), zal het betekenen dat je deze mensen volledig uit de maatschappij zal verwijderen, aangezien in de rest van de maatschappij COVID vrij rond kan gaan en dus een extreem hoge besmettelijkheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ow je hoeft met niet te overtuigen dat de verwachtingen aanvankelijk beter waren. Dat heb ik ook al lang geaccepteerd.

Je zegt het alleen allemaal zo stellig en ongenuanceerd dat het voor de lezer zoals ik lijkt alsof we dan maar helemaal met vaccins moeten stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:14:
[...]

Klopt kansen zijn kleiner, maar een kans bij een kind is <0.00000000001% dus ja theoretisch is de kans na vaccinatie kleiner.
Ik heb het niet over de werking maar over de verwachting die geschept is.
Voor de derde keer, die verwachting is geschept aan de hand van een andere variant. Helaas is deze variant volledig weg door een veel besmettelijkere variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:13:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe je dat zo zeker weet.
Omdat je ook met vaccin kans hebt op ziekenhuisopname. Als je dan alles laat doorrazen ligt dat ziekenhuis alsnog vol.

Mijn reactie was op het nut van 100% vaccinatiegraad. Zelfs als je 100% haalt zul je maatregelen nodig hebben. Alleen een stuk minder.

Maar ik word graag van mijn ongelijk bewezen als we naar de 100% gaan hoor. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:27
[...]

Sjah, wetenschappelijke inzichten veranderen wel eens. Zeker betreffende nieuwe zaken waar we gewoon weinig lange-termijn data van hebben of hadden.

Dan klopt het toch gewoon dat de verwachting was dat we met twee prikken ervan af waren, maar na nieuwe inzichten dit niet meer klopt.

Kortom, je hebt gelijk. Maar dat betekent niet dat die verwachting verkeerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:16:
[...]

Ow je hoeft met niet te overtuigen dat de verwachtingen aanvankelijk beter waren. Dat heb ik ook al lang geaccepteerd.

Je zegt het alleen allemaal zo stellig en ongenuanceerd dat het voor de lezer zoals ik lijkt alsof we dan maar helemaal met vaccins moeten stoppen.
Sorry bedoel het idd niet zo stellig, wel stellig dat we moeten stoppen om 100% van de bevolking dwingen tot vaccinatie. Maar we hoeven zeer zeker niet te stoppen met vaccinatie en ontwikkeling daarvan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
eric.1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:18:
[...]

Sjah, wetenschappelijke inzichten veranderen wel eens. Zeker betreffende nieuwe zaken waar we gewoon weinig lange-termijn data van hebben of hadden.

Dan klopt het toch gewoon dat de verwachting was dat we met twee prikken ervan af waren, maar na nieuwe inzichten dit niet meer klopt.

Kortom, je hebt gelijk. Maar dat betekent niet dat die verwachting verkeerd was.
Ben ik helemaal mee eens, daarom vind ik het moeilijk te begrijpen dat in het geval wetenschappelijke inzichten kunnen veranderen en het virus ook, dus de toekomst MET vaccinatie is net zo onzeker, we nog meer pushen voor vaccinatie ipv naar een ander model te kijken, waar vaccinatie een onderdeel van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:19:
[...]

Sorry bedoel het idd niet zo stellig, wel stellig dat we moeten stoppen om 100% van de bevolking dwingen tot vaccinatie. Maar we hoeven zeer zeker niet te stoppen met vaccinatie en ontwikkeling daarvan uiteraard.
Het ding is, vaccinaties helpen ook te beschermen tegen besmetting en de kans om anderen te besmetten. Niet zo goed als tegen opname, maar nog altijd wel significant. Daarom is het nuttig om een zo groot mogelijk deel te vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:20:
[...]

Ben ik helemaal mee eens, daarom vind ik het moeilijk te begrijpen dat in het geval wetenschappelijke inzichten kunnen veranderen en het virus ook, dus de toekomst MET vaccinatie is net zo onzeker, we nog meer pushen voor vaccinatie ipv naar een ander model te kijken, waar vaccinatie een onderdeel van is.
Dit gebeurt echter ook, zie de medicijnen die afgelopen week goedgekeurd zijn om te gebruiken. Er wordt al niet gewed op één paard, maar voorlopig is het paard vaccinatie wel het meest effectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 24-09 07:21
[...]

Want 2G werkt ook zo lekker in andere landen :) Het enige wat je met een systeem als 2G doet, is inderdaad zoals je zegt: het bestraffen van "slecht" gedrag. Waarbij slecht tussen haakjes staat, omdat een vrije keuze nooit als slecht gedrag bestempeld mag worden.
Dat mag het best wat dat is het. Roken wordt ook als slecht gedrag gezien ook al mag het.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:15:
[...]

Waar komt dat getal van 0,15% vandaan?

Zijn dat de mensen die komen te overlijden door een corona infectie? 25.500 mensen op een bevolking van 17miljoen?
Komt van https://ourworldindata.org/coronavirus-data maar is gebaseerd op de totale 17mln bevolking idd. Als je het vergelijkt met aantal gemelde gevallen (bijna 3mln) dan kom je uit op 0.7%. Maar dit kun je ook niet zo simpel zien aangezien niet elk corona geval gemeld is en uit eerdere data van Sanquin gebleken is dat bijna iedereen wel corona deeltjes in zijn bloed heeft gehad. Dus het ligt ergens tussen 0.15%-0.7%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:27
monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:20:
[...]

Ik kan weinig anders zeggen dan dat ik me hier wel in kan vinden. In hoe verre we dit (al) doen weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
[...]

Tsja, dan moet je niet met absolute uitspraken komen dat keuzes nooit negatieve consequenties zouden mogen hebben :)

En hoe vervelend het ook is om te horen: we zitten allemaal in de risicogroep, direct of indirect. Ook jij, kneitergezond, superslank en in de kracht van je leven, kunt longcovid oplopen, kunt in het ziekenhuis terechtkomen door corona, kunt op de IC komen door corona, kunt overlijden aan corona, kunt anderen besmetten die vervolgens in het ziekenhuis/IC/mortuarium terecht kunnen komen, en ook helemaal los van corona kun je pech hebben, op de SEH belanden en daar merken dat er geen plek is omdat men de handen vol heeft aan coronapatienten.

Redenen te over om IEDEREEN te willen vaccineren, en ook om daarbij dwang in te zetten.

Maar daar zullen we het waarschijnlijk inderdaad niet over eens worden, nee :)
Pagina: 1 ... 55 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.