Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.189 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Volgens ingewijden zou D66 lobbyen voor Ernst Kuipers als opvolger van Hugo de Jonge in het aankomende kabinet. Kuipers zou volgens deze ingewijden D66-sympathieën hebben en al gevraagd zijn door D66.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:58:
[...]

Daar zijn gewoon oplossingen voor. Mensen aanraden om nu geen afspraak te maken, omdat alles de komende 3 weken toch al vol zit. Dan laat je ze een week later de afspraak maken, zodat je die nieuwe slots kunt inzetten voor de groep waar ze voor bedoeld waren.

Er is hier weer gestuurd op publiciteit. De jaartallen moesten er in een rap tempo doorheen in het nieuws, zodat het inderdaad leek dat we heel goed bezig waren na een slome start. Maar dat was dus maar schijn.
Het is inderdaad weer de bekende truc zodat de minister dinsdag in de Kamer kon roepen dat alle 60+'ers een afspraak konden maken.

Dat vervolgens het callcenter bezwijkt onder 1 miljoen telefoontjes op 1 dag is natuurlijk niet zijn schuld 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:05
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:14:
Bij de NOS een mooi artikel over mensen die twee prikken hebben maar twijfelen over de booster: https://nos.nl/artikel/24...oster-zo-blijven-we-bezig

[...]

[...]

Kortom, de QR-code is gewoon een (werkend) pressiemiddel. Dat is dus ook precies de reden waarom ik hem weiger te gebruiken.
En dit is dus precies de reden waarom ik voor de QR-code ben. Als je iedereen de vrijheid geeft om te kiezen komen we nooit uit deze crisis. De staat heeft ook gewoon het recht om dit te doen. Je moet nu keuzes gaan maken uit landsbelang. En dat is iedereen vaccineren.
Ik kan niet wachten totdat die qr-code voor alles gaat gelden of nog beter een complete vaccinatieplicht. Ik ben klaar met de vrijblijvendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:27:
[...]

Heb je een bron voor bovenstaande? Bij RTLNieuws staat namelijk dat ze nog niet weten of de bescherming tegen ernstige ziekte verdwenen is.
https://debatgemist.tweed...ten/update-coronavirus-33

Rond 1:20 komen de grafieken langs. Van Dissel geeft aan dat de bescherming van vaccinatie tegen ernstige klachten hoger is dan die tegen een infectie met klachten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:29:
Je bedoelt die 'rationele' en 'tijdelijke' pas, die bewezen zeer goed werkt en absoluut niet als 'drang' kan worden ervaren. Er komen natuurlijk geen voordelen voor mensen die wél zijn gevaccineerd (of: geboosterd).
Soms is het inderdaad goed om principes te hebben en je niet te laten voorliegen en misleiden door iets/met iets waarvan het effect eerder negatief dan positief uitpakt.
Want het had veel rationeler geweest om alles maar compleet dicht te houden óf zonder enige check open te gooien toch......
Oh wacht het was niet dé oplossing om uit de pandemie te komend dus per definitie slecht en irrationeel dan toch.
Dat het niet alles oplost wil niet zeggen dat het niet gewerkt heeft. Je reageert puur uit emotie. Daar kunnen we niets mee. Niemand zal ontkennen dat er meer besmettingen zijn dan we hadden gehoopt. Je kan echter niet claimen dat dit net zo hoog of lager had geweest als die pas er niet had geweest. Maar ik heb niet het idee dat je nog vatbaar bent voor dit soort argumenten in discussies.
Die pas is ook tijdelijk. Dat jij denkt dat tijdelijk 3 weken betekend is je eigen illusie wat dat betreft.
En waarom zouden er geen voordelen komen voor mensen die bijdragen aan de potentielere gezonden samenleving. Die minder besmettelijk zijn. Minder de zorg belasten. Er voor zorgen dat hun bijdrage kan opleveren dat er weer meer mogelijk is. Waarom moet 85% van de bevolking beperkt worden door die 15% ("principiele") weigeraars.
Je doet nogal boude uitspraken met "voorliegen/misleiden" en dan in combinatie met "pakt eerder negatief uit dan positief". Kan je dit uiteenzetten met wat voorbeelden, argumenten en cijfers. Want met alleen dit roepen is natuurlijk geen discussie mogelijk.
Zoals de mensen met groene vinkjes die elkaar massaal besmetten? Omdat ze die vrijheid nou eenmaal hebben verdiend door een QRcode.. _/-\o_
Ja goed punt. Heb je hier wat concretere cijfers van. Je zou dan op basis van vaccinatie moeten stellen dat 85% van alle besmettingen ook komen van de gevaccineerde mensen. Heb je die? Of is dit ook weer die onderbuik. Dat gevaccineerde net zo besmettelijk zijn etc
Eigenlijk wat je zegt is dat we allemaal in lockdown moeten. Continue. Dat is jou alternatief. Dan is er geen QR code nodig want je mag toch niets. En die gevaccineerden zullen dan inderdaad evenveel (of zelfs dan nog minder) mensen besmetten als niet gevaccineerden. Of natuurlijk de QR code schrappen en alles gewoon open gooien voor iedereen toch. Fuck de zorg die lossen alles vanzelf wel op toch d:)b
Wietsee. schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:27:
Jij ook veel succes met het prikabonnement.
Ok jij wint. Ijzersterk argument. Het is niet zo dat we al jaarlijks dit kennen met een griep prik ofzo. Of dat we niet legio vaccinaties aan kinderen geven. Of dat je voor veel landen bepaalde vaccinaties moet halen. Waarvan sommige meerdere keren (hepatities). Ja ik geef het op. Want een verschrikking inderdaad zo'n prikje die je kan helpen met je gezondheid. Kijk als het nou een pil zou zijn zou het echt compleet anders zijn toch. Dat we er daar weet ik veel hoeveel van nemen jaarlijks is echt iets totaal anders.
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:29:
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kunt je prima laten vaccineren maar toch tegen de QR-codes zijn. Die mensen zijn er ook genoeg.
Klopt. Ik ben ook geen fan van die QR code of een soort gelijke controle. Echter is het wel een van de middelen die kunnen bijdragen aan het weer zo normaal mogelijk maken van een maatschappij. Niet het wonder middel. Niet het enige middel. Maar een middel. Dat we nog geen jarenlange studies hiernaar hebben en dat dit beïnvloed wordt door zoveel factoren is niet per defacto een reden om heit niet te doen. Je zal moeten evalueren en aanpassen waar nodig. Maar dit niet op deze manier doen zorgt voor nog strengere lockdowns en nog minder mogelijkheden voor iedereen. En dat het dan ook bijdraagt om het juist te doen (een vaccinatie halen) is dan echt heel mooi meegenomen.
Zodra het niet meer nodig is hoop ik van harte dat die pas inderdaad ook verdwijnt. En daar ga ik ook van uit. Alleen wanneer dat moment precies is dat is een ingewikkeld proces en afhankelijk van echt heel erg veel factoren die nu gewoon nog niet te voorspellen zijn. Door geen enkel land trouwens. Laten we niet doen alsof dit een Nederlandse aangelegenheid is en nergens anders dit soort controles wordt ingevoerd en nodig zijn. Nee leuk is het zeker niet. Gewenst is het ook niet. Maar helaas wel nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door thewizard2006 op 17-12-2021 10:54 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
YakuzA schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:05:
[...]

Hoe hebben ze dan al die reizigers uit Zuid Afrika getest die met Omicron positief een PCR test deden :? :+
Blijkbaar zijn er verschillende versies van onmicron en hij wordt wel als corona gezien, maar niet als onmicron

https://www.theguardian.c...th-pcr-test-covid-variant
The discovery of the new form of Omicron prompted researchers to split the B.1.1.529 lineage into standard Omicron, known as BA.1, and the newer variant, known as BA.2.

“There are two lineages within Omicron, BA.1 and BA.2, that are quite differentiated genetically,” Prof Francois Balloux, the director of the University College London Genetics Institute, said. “The two lineages may behave differently.”

Scientists use whole genome analysis to confirm which variant has caused a Covid infection, but PCR tests can sometimes give an indication. About half of the PCR machines in the UK look for three genes in the virus, but Omicron (and the Alpha variant before it) test positive on only two of them. This is because Omicron, like Alpha, has a genetic change called a deletion in the “S” or spike gene. The glitch means that PCR tests that display so-called “S gene target failure” are highly suggestive of Omicron infections.

Informally, some researchers are calling the new variant “stealth Omicron” because it lacks the deletion that allows PCR tests to spot it.

[ Voor 70% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 22:09
Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:41:
[...]

Het is inderdaad weer de bekende truc zodat de minister dinsdag in de Kamer kon roepen dat alle 60+'ers een afspraak konden maken.

Dat vervolgens het callcenter bezwijkt onder 1 miljoen telefoontjes op 1 dag is natuurlijk niet zijn schuld 8)7
Waarom regelen ze dat niet online dan? Ik snap daar echt niets van. Is de groep zonder DigiD nog zo groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:52

Rannasha

Does not compute.

Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:49:
[...]

Blijkbaar zijn er verschillende versies van onmicron en hij wordt wel als corona gezien, maar niet als onmicron

https://www.theguardian.c...th-pcr-test-covid-variant
Ook de "stealth" versie van Omicron (die overigens veel minder vaak voorkomt dan de reguliere versie) is prima te detecteren met een PCR test. Als je die hebt, dan test je gewoon positief voor covid-19.

Deze variant mist echter net die mutatie die maakt dat Omicron een afwijkend resultaat geeft. Een besmetting met de "stealth" variant ziet er dus gewoon uit als een reguliere besmetting en tenzij de sample door de genetische sequencing wordt gehaald zal deze niet specifiek als Omicron worden beschouwd.

Maar gezien hij met genetische sequencing gewoon correct geidentificeerd wordt, is het prima mogelijk om vermoedelijke gevallen (bijvoorbeeld met reisgeschiedenis) te controleren met gericht onderzoek. Daarnaast is het ook goed te doen om de algemene ontwikkeling van omicron binnen te bevolking te volgen door een deel van alle samples als steekproef te sequencen.

[ Voor 17% gewijzigd door Rannasha op 17-12-2021 10:58 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:45:
[...]

https://debatgemist.tweed...ten/update-coronavirus-33

Rond 1:20 komen de grafieken langs. Van Dissel geeft aan dat de bescherming van vaccinatie tegen ernstige klachten hoger is dan die tegen een infectie met klachten.
Dank.

Ter completering:
Als hij de vraag van mw Berg (oid) beantwoordt zegt hij exact hetzelfde als dat RTLNieuws heeft opgetekend, namelijk dat het niet hoeft te betekenen dat AZ bij omikron niet meer beschermt tegen IC of ziekenhuisopname maar die cijfers hebben ze nog niet. De verwachting die hij iets eerder uitsprak is gebaseerd op het beeld dat ze al vanaf 'het begin' hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
eric.1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:53:
[...]

Waarom regelen ze dat niet online dan? Ik snap daar echt niets van. Is de groep zonder DigiD nog zo groot?
Dat kunnen ze met de testen al niet goed inplannen dus dat zal ook voor vaccinatie erg moeilijk zijn.
Mensen willen niet hun booster halen aan de andere kant van het land maar in de eigen stad of regio en dat kan niet online dus dan bellen ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:30
Adlermann schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:43:
En dit is dus precies de reden waarom ik voor de QR-code ben. Als je iedereen de vrijheid geeft om te kiezen komen we nooit uit deze crisis. De staat heeft ook gewoon het recht om dit te doen. Je moet nu keuzes gaan maken uit landsbelang. En dat is iedereen vaccineren.
Ik kan niet wachten totdat die qr-code voor alles gaat gelden of nog beter een complete vaccinatieplicht. Ik ben klaar met de vrijblijvendheid.
Dat mag je gelukkig ook vinden :). Ik denk ook dat de staat het recht heeft maar de vraag is wel waar en wanneer je dit soort pressiemiddelen in wil zetten. Met een dergelijk technisch systeem creëer je een precedent om dit soort middelen vaker in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Het aantal digibeten/analfabeten/"ik bel liever" mensen is blijkbaar erg groot. Dat kan geen verrassing zijn voor de mensen die plannen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:37:
Volgens ingewijden zou D66 lobbyen voor Ernst Kuipers als opvolger van Hugo de Jonge in het aankomende kabinet. Kuipers zou volgens deze ingewijden D66-sympathieën hebben en al gevraagd zijn door D66.
Beter dan Paternotte denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Rannasha schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:56:
[...]

Ook de "stealth" versie van Omicron (die overigens veel minder vaak voorkomt dan de reguliere versie) is prima te detecteren met een PCR test. Als je die hebt, dan test je gewoon positief voor covid-19.

Deze variant mist echter net die mutatie die maakt dat Omicron een afwijkend resultaat geeft. Een besmetting met de "stealth" variant ziet er dus gewoon uit als een reguliere besmetting en tenzij de sample door de genetische sequencing wordt gehaald zal deze niet specifiek als Omicron worden beschouwd.
Ja dat las ik net ook. Maar als je alleen ziet dat het corona is, en je hebt geen idee dat het Omicron is, dat heb je toch geen compleet beeld in je data hoe de Omicron besmettingen zich verspreiden? Dan zul je toch alle afgenomen testen moeten sequencen om een compeet beeld te krijgen, of gebeurt dat al?

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Zo'n draaikont past prima in de politiek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Als het net zo dramatisch werkt als met testen dan snap ik het wel. Vaak kun je via de website amper een afspraak maken omdat alle slots gereserveerd staan. Dan moet je dus meteen 80km verderop een afspraak maken bijvoorbeeld. Heb je het wel eens geprobeerd? Ik heb het twee keer geprobeerd via de site als ik me wilde laten testen, maar daarna alleen nog maar gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:16
thewizard2006 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:45:
[...]

Want het had veel rationeler geweest om alles maar compleet dicht te houden óf zonder enige check open te gooien toch......
Oh wacht het was niet dé oplossing om uit de pandemie te komend dus per definitie slecht en irrationeel dan toch.
Dat het niet alles oplost wil niet zeggen dat het niet gewerkt heeft. Je reageert puur uit emotie. Daar kunnen we niets mee. Niemand zal ontkennen dat er meer besmettingen zijn dan we hadden gehoopt. Je kan echter niet claimen dat dit net zo hoog of lager had geweest als die pas er niet had geweest. Maar ik heb niet het idee dat je nog vatbaar bent voor dit soort argumenten in discussies.
Die pas is ook tijdelijk. Dat jij denkt dat tijdelijk 3 weken betekend is je eigen illusie wat dat betreft.
En waarom zouden er geen voordelen komen voor mensen die bijdragen aan de potentielere gezonden samenleving. Die minder besmettelijk zijn. Minder de zorg belasten. Er voor zorgen dat hun bijdrage kan opleveren dat er weer meer mogelijk is. Waarom moet 85% van de bevolking beperkt worden door die 15% ("principiele") weigeraars.
Je doet nogal boude uitspraken met "voorliegen/misleiden" en dan in combinatie met "pakt eerder negatief uit dan positief". Kan je dit uiteenzetten met wat voorbeelden, argumenten en cijfers. Want met alleen dit roepen is natuurlijk geen discussie mogelijk.
Je stuk zit vol aannames en emotie (de pot verwijt de ketel?), om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid taal- en spelfouten.
Volgens jouw theorie ("Je kan echter niet claimen dat dit net zo hoog of lager had geweest als die pas er niet had geweest") kun je élke willekeurige maatregel/wet wel invoeren als iets toch niet te claimen/bewijzen valt. Dat gaat er bij mij helaas niet in.
Waarom er geen voordelen zouden komen? Dat zijn niet mijn woorden hoor, maar letterlijk de woorden van onze minister (klik). Of je nu wél of niet gevaccineerd bent, voor of tegen een coronapas bent, als iemand stelselmatig zeer stellig bepaalde uitspraken/beloftes doet kan ik diegene niet meer serieus nemen en vertrouwen. Dat lijkt me ergens vrij logisch, maar blijkbaar geldt dat niet voor iedereen. Bij mij kom je niet weg met 'voortschrijdend inzicht', in een periode van soms minder dan een maand als het aan komt op zaken verdraaien. Bovendien, ook hier weer, zou je met het argument 'voortschrijdend inzicht' altijd alles kunnen zeggen, doen en beloven, want als achteraf blijkt (en achteraf kan dus al na een paar weken zijn) dat het tóch niet zo was of werkte dan scharen we dat onder 'voortschrijdend inzicht'.
Met eerder negatief dan positief bedoel ik dus: ik zie geen positieve effecten sinds de invoering van de pas, alleen veel discussie en tweedeling. Zie ook je eigen bericht(en), waarbij mensen dus tegenover elkaar komen te staan. Dat vind ik jammer.
Eigenlijk wat je zegt is dat we allemaal in lockdown moeten. Continue. Dat is jou alternatief. Dan is er geen QR code nodig want je mag toch niets. En die gevaccineerden zullen dan inderdaad evenveel (of zelfs dan nog minder) mensen besmetten als niet gevaccineerden. Of natuurlijk de QR code schrappen en alles gewoon open gooien voor iedereen toch. Fuck de zorg die lossen alles vanzelf wel op toch d:)b
Nee, ik zeg: focus je op de kwetsbaren (ouderen, zieken, onderliggend lijden, enz.) en vaccineer hen indien zij dit willen. Wellicht dat er wat meer mensen sterven, dat zou kunnen. Daar ben ik alleen niet zo gevoelig voor.
En zoals veel andere landen de zorg wel hebben opgeschaald in de afgelopen jaren en überhaupt al veel meer capacitieit hadden, dient hier natuurlijk ook gewoon op ingezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
De PvDA en PVV heb Levi ook al gevraagd.
https://www.skipr.nl/nieu...-als-nieuwe-minister-vws/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:52

Rannasha

Does not compute.

Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:01:
[...]

Ja dat las ik net ook. Maar als je alleen ziet dat het corona is, en je hebt geen idee dat het Omicron is, dat heb je toch geen compleet beeld in je data hoe de Omicron besmettingen zich verspreiden? Dan zul je alle afgenomen testen moeten sequencen om een compeet beeld te krijgen.
Standaard wordt een deel van de positieve samples gesequenced. RIVM noemt dat "kiemsurveillance". Hiermee kun je een heel goed beeld krijgen van de varianten die actief zijn. Zolang je maar overal in het land je samples haalt, heb je niet eens een hele grote steekproef nodig om een nauwkeurig plaatje te schetsen.

Dit is op zich voldoende om een idee te krijgen van de snelheid waarmee Omicron de overhand krijgt. Op dit moment gaat Omicron al dusdanig veel rond onder de bevolking dat het niet heel zinnig meer is om individuele gevallen te volgen. Een algemeen beeld van de progressie is genoeg.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:01:
[...]

Ja dat las ik net ook. Maar als je alleen ziet dat het corona is, en je hebt geen idee dat het Omicron is, dat heb je toch geen compleet beeld in je data hoe de Omicron besmettingen zich verspreiden? Dan zul je toch alle afgenomen testen moeten sequencen om een compeet beeld te krijgen, of gebeurt dat al?
Een aantal tests kijkt naar een RNA sequence die toevallig anders is bij omicron, welke dat zijn is bekend: https://www.fda.gov/medic...-19-tests#omicron-reduced

Maar er zijn ook tests die meerdere RNA sequences checken en die zijn dan gelijk ook omicron detectors als ze twee van de drie vinden en die ene is een bekende veranderde.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:30
Wietsee. schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:35:
Gelukkig, u ziet het. Nou laten we geen ruzie maken iedereen een fijne dag in deze uitzichtloze toestand.
Zolang mensen zich niet laten vaccineren, zich niet aan de regels houden en gewoon ver op vakantie blijven gaan is het inderdaad redelijk uitzichtsloos. Gelukkig willen de meeste mensen wel meewerken aan het zo snel mogelijk voorbij laten zijn van deze crisis.

Zoals ik al vaker hier heb gezegd snap ik dit soort keuzes echt niet. Aan de ene kant vertikken om mee te werken aan de oplossing maar wel roepen dat het uitzichtsloos is. Snap je dan echt niet dat die 2 nogal met elkaar verbonden zijn? Hoe minder mensen zich laten vaccineren en zich aan de regels houden, hoe meer maatregelen er nodig zijn. Dus wil je minder maatregelen is dat prikabonnement toch echt 1 van de beste manieren.

Waarbij ik wel maar weer zal toevoegen dat ik helemaal voor die vrije keuze ben, ik snap alleen de redenatie niet :+

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:03:

[...]

Nee, ik zeg: focus je op de kwetsbaren (ouderen, zieken, onderliggend lijden, enz.) en vaccineer hen indien zij dit willen. Wellicht dat er wat meer mensen sterven, dat zou kunnen. Daar ben ik alleen niet zo gevoelig voor.
En zoals veel andere landen de zorg wel hebben opgeschaald in de afgelopen jaren en überhaupt al veel meer capacitieit hadden, dient hier natuurlijk ook gewoon op ingezet te worden.
Bingo! We hebben er weer eentje; het komt door de zorgcapaciteit. Kan je alsjeblieft de TS lezen en de voorgaande discussies hierover raadplegen? Dan kunnen we daar ook een punt achter zetten.

Zelfde geldt voor "maar wat doden accepteren". Hoe zie je dat voor je? Dat de verpleegkundige of arts zegt "sorry mevrouw u heeft corona, ga maar weer naar huis hier is een zuurstofflesje en succes daaaggg"! Het is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:02:
[...]

Als het net zo dramatisch werkt als met testen dan snap ik het wel. Vaak kun je via de website amper een afspraak maken omdat alle slots gereserveerd staan. Dan moet je dus meteen 80km verderop een afspraak maken bijvoorbeeld. Heb je het wel eens geprobeerd? Ik heb het twee keer geprobeerd via de site als ik me wilde laten testen, maar daarna alleen nog maar gebeld.
Dus via de telefoon kan je wel die gereserveerde slots boeken?

Ikzelf heb het nog nooit gebruikt nee. Bekenden van me wel, en daar werkt het prima? Ok, je kan niet altijd de volgende dag terecht. Maar ze konden wel de dag na de persco nog in December in de buurt een booster halen wat voor de persco nog eind Januari zou worden.

Werkt prima lijkt me.

Alleen ja, als ze specifiek slots gaan reserveren voor telefoon-afspraken, dan krijg je wel een soort vicieuze cirkel.

Ik snap het dus nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:29
thewizard2006 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:45:
Ok jij wint. Ijzersterk argument. Het is niet zo dat we al jaarlijks dit kennen met een griep prik ofzo. Of dat we niet legio vaccinaties aan kinderen geven. Of dat je voor veel landen bepaalde vaccinaties moet halen. Waarvan sommige meerdere keren (hepatities). Ja ik geef het op. Want een verschrikking inderdaad zo'n prikje die je kan helpen met je gezondheid. Kijk als het nou een pil zou zijn zou het echt compleet anders zijn toch. Dat we er daar weet ik veel hoeveel van nemen jaarlijks is echt iets totaal anders.
Dit snap ik dus ook niet. Wat is nou precies het probleem van periodieke vaccinaties, als blijkt dat daarmee een ziekte beter bestrijd wordt. Het is toch niet zo uitzonderlijk dat een medicijn over langere tijd genomen moet worden om effectief te blijven.

Dat is verder totaal los met de implicaties die eraan gehangen worden, met betrekking tot 2G/3G/reizen etc. Daar mag je van vinden wat je wil, maar dat heeft intrinsiek niets met vaccineren en het doel daarvan te maken. Maar op de één of andere manier wordt dat voor veel mensen toch met elkaar in verband gebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:30
remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:03:
[...]

Je stuk zit vol aannames en emotie (de pot verwijt de ketel?), om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid taal- en spelfouten.
Volgens jouw theorie ("Je kan echter niet claimen dat dit net zo hoog of lager had geweest als die pas er niet had geweest") kun je élke willekeurige maatregel/wet wel invoeren als iets toch niet te claimen/bewijzen valt. Dat gaat er bij mij helaas niet in.
Waarom er geen voordelen zouden komen? Dat zijn niet mijn woorden hoor, maar letter de woorden van onze minister (klik). Of je nu wél of niet gevaccineerd bent, voor of tegen een coronapas bent, als iemand stelselmatig zeer stellig bepaalde uitspraken/beloftes doet kan ik diegene niet meer serieus nemen en vertrouwen. Dat lijkt me ergens vrij logisch, maar blijkbaar geldt dat niet voor iedereen. Bij mij kom je niet weg met 'voortschrijdend inzicht', in een periode van soms minder dan een maand als het aan komt op zaken verdraaien. Bovendien, ook hier weer, zou je met het argument 'voortschrijdend inzicht' altijd alles kunnen zeggen, doen en beloven, want als achteraf blijkt (en achteraf kan dus al na een paar weken zijn) dat het tóch niet zo was of werkte dan scharen we dat onder 'voortschrijdend inzicht'.
Met eerder negatief dan positief bedoel ik dus: ik zie geen positieve effecten sinds de invoering van de pas, alleen veel discussie en tweedeling. Zie ook je eigen bericht(en), waarbij mensen dus tegenover elkaar komen te staan. Dat vind ik jammer.
Wederom worden hier weer de 2 dingen door elkaar gehaald. Dat de minister de verkeerde uitspraken doet en daarmee onbetrouwbaar is geworden kan ik me helemaal in vinden. Je kunt daarmee echter niet stellen dat de maatregelen dus onbetrouwbaar zijn. Want van de maatregelen kun je gewoon onderzoeken vinden die aantonen dat het wel degelijk werkt of op zijn minst waarschijnlijk zal werken.
[...]
Tja, dat kunnen we blijven roepen, maar zolang je de verspreiding niet aanpakt door iedereen te vaccineren en maatregelen te nemen, kun je die ouderen blijven vaccineren tot je een ons weegt, dat gaat niet genoeg zijn. Daarnaast is wel duidelijk dat je niet aan 100% vaccinatie gaat komen, wat betekent dat je dus nog meer moet werken aan die verspreiding.

En die zorg is toch onderhand wel heel vaak onderuit gehaald. In elk land zijn er maatregelen om te voorkomen dat de zorg onderuit gaat. Daar had welke realistische opschaling dan ook niets aan verandert.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
eric.1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:07:
[...]

Ikzelf heb het nog nooit gebruikt nee. Bekenden van me wel, en daar werkt het prima? Ok, je kan niet altijd de volgende dag terecht. Maar ze konden wel de dag na de persco nog in December in de buurt een booster halen wat voor de persco nog eind Januari zou worden.

Werkt prima lijkt me.

Alleen ja, als ze specifiek slots gaan reserveren voor telefoon-afspraken, dan krijg je wel een soort vicieuze cirkel.

Ik snap het dus nog steeds niet.
Ik als Cloud Infra Architect heb ook vermoedens dat ze hun IT Infra ook slecht op orde hebben, want bij een peikbelasting knalt die site eruit. Met cloud technologie kun je daar maatregelen voor nemen dat je dynamisch op en af kan schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
In het coalitieakkoord staat het volgende:
We overwegen of een Chief Medical Officer, die vanuit technisch-inhoudelijke kennis opereert,
kan bijdragen aan betere publieke zorg.
Ik vermoed eerder dat ze een Ernst Kuipers/Marcel Levi etc. zullen benaderen voor deze positie dan voor de rol als minister.
Lijkt mij ook niet wenselijk als zo iemand minister wordt (gezondheidszorg is zoveel groter dan alleen ZH-zorg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
eric.1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:07:

[...]

Ja, zo werkt het.

https://nos.nl/artikel/24...el-onmogelijk-door-drukte
Dat online geen opties worden getoond, betekent niet per se dat er geen testcapaciteit beschikbaar is, stelt GGD GHOR. Wie online een afspraak maakt en zijn of haar postcode invoert, krijgt een aantal opties voor mogelijke testlocaties.

In het systeem worden al die plekken dan tijdelijk gereserveerd. Dat betekent dat als te veel mensen tegelijk inloggen voor het plannen van een afspraak, meerdere tijdstippen per persoon tijdelijk niet beschikbaar zijn en er dus helemaal geen plek meer lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:13:
Wat is nou precies het probleem van periodieke vaccinaties, als blijkt dat daarmee een ziekte beter bestrijd wordt.
https://www.nrc.nl/nieuws...r-worden-gegeven-a4068953
Van Baarle denkt dat inkorting van het prikinterval met een paar weken of zelfs maanden niet veel zal uitmaken: „Maar je kunt niet blijven boosteren, want als je dat doet loop je het risico dat het afweersysteem niet meer goed gaat reageren. Dat zien we bijvoorbeeld bij chronische virusinfecties zoals hiv die voortdurend de afweer blijven prikkelen. Op een gegeven moment raakt de T-celreactie uitgeput – en dat zijn nou juist de cellen die we nu hard nodig hebben.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
geenstijl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:25:
[...]
In het coalitieakkoord staat het volgende:

[...]

Ik vermoed eerder dat ze een Ernst Kuipers/Marcel Levi etc. zullen benaderen voor deze positie dan voor de rol als minister.
Lijkt mij ook niet wenselijk als zo iemand minister wordt (gezondheidszorg is zoveel groter dan alleen ZH-zorg)
Ben ik niet met je eens, ze hebben allebei natuurlijk geneeskunde gestuurd, dus zulen ze wel een breder beeld hebben meegekregen vanuit hun studie dan alleen de ziekenhuis wereld. Ze kunnen i.i.g beter een betere "informed decision" maken door hun studie en werkervaring dan Hugo de Jonge dat kan, omdat ze door hun studie en werkervaring zelf ook adviezen op waarde kunnen schatten, en dat hebben we denk ik heel erg nodig. De afgelopen jaren hebben we ministers gehad die zelf niet uit de zorg kwamen, en het zorg beleid is niet echt beter op geworden.

Maar een Chief Medical Officer is wellicht ook een goede optie.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:16
Emgeebee schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:07:
[...]

Bingo! We hebben er weer eentje; het komt door de zorgcapaciteit. Kan je alsjeblieft de TS lezen en de voorgaande discussies hierover raadplegen? Dan kunnen we daar ook een punt achter zetten.

Zelfde geldt voor "maar wat doden accepteren". Hoe zie je dat voor je? Dat de verpleegkundige of arts zegt "sorry mevrouw u heeft corona, ga maar weer naar huis hier is een zuurstofflesje en succes daaaggg"! Het is geen optie.
Gezien de tendens in dit topic lijkt het mij wijselijk hier niet verder op in te gaan, andere meningen en/of ethisch morele afwegingen mogen hier niet gemaakt worden, maar toch: is er volgens jou dan wél een kantelpunt waarop je kunt zeggen dat de zorgcapaciteit onder andere de oorzaak is van de voortdurende houtgreep waarin we zitten? Als er slechts 100 bedjes beschikbaar zouden zijn? 10 bedjes? Of helemaal niet, het is gewoon nooit een oorzaak van medische en maatschappelijke problemen? Omdat je middels andere maatregelen en het platgooien van een samenleving die bedjes niet nodig hebt? En sterfte altijd kan voorkomen? (om de medisch ethische vraag zelf maar niet beantwoorden of we dat überhaupt zouden moeten willen..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Twee agenten vervolgd voor geweld tijdens uit de hand gelopen coronademonstratie

Het Openbaar Ministerie gaat twee agenten vervolgen voor het geweld dat ze hebben gebruikt tijdens een coronaprotest op 14 maart op het Malieveld in Den Haag. Het OM vindt "het geweld waarmee zij een demonstrant aanhielden niet proportioneel".
Bron: https://nos.nl/artikel/24...elopen-coronademonstratie

Eindelijk! Goede zaak! Hoewel ik geweld tegen politie 100% afkeur en er zeker ook een paar jopies bij die demonstraties waren waarbij wat proportioneel geweld is toegepast is er ook een aantal mensen veel te hardhandig aangepakt. En sommigen hier zeggen: dan hadden ze daar maar niet moeten zijn, maar zo simpel is het natuurlijk niet. Gelukkig dat na Amnesty ook het OM dat ziet. Die agent die de op de grond liggende arrestant uitscheldt en afranselt zal daar binnenkort ook nog vast wel voor vervolgd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:30:
[...]

Ben ik niet met je eens, ze hebben allebei natuurlijk geneeskunde gestuurd, dus zulen ze wel een breder beeld hebben meegekregen vanuit hun studie dan alleen de ziekenhuis wereld. Ze kunnen i.i.g beter een betere "informed decision" maken door hun studie en werkervaring dan Hugo de Jonge dat kan, omdat ze door hun studie en werkervaring zelf ook adviezen op waarde kunnen schatten.
Eens, maar een minister baseert de beslissingen ook vooral op adviezen van topambtenaren etc., dus daar zou een inbreng van een specialist "uit het veld" op zo'n positie ook nuttig zijn.
Een minister moet echter ook "negatieve" beslissingen kunnen nemen, die misschien voor een vakspecialist moeilijker of niet te nemen zijn.
Kan een Levi/Kuipers een negatieve beslissing (voor bv het ziekenhuis) nemen en verdedigen? Of heb je daar liever als "kop van jut" een minister voor en laat je de vakspecialist wat meer in de luwte werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:32:
[...]

Eindelijk! Goede zaak! Hoewel ik geweld tegen politie 100% afkeur en er zeker ook een paar jopies bij die demonstraties waren waarbij wat proportioneel geweld is toegepast is er ook een aantal mensen veel te hardhandig aangepakt. En sommigen hier zeggen: dan hadden ze daar maar niet moeten zijn, maar zo simpel is het natuurlijk niet. Gelukkig dat na Amnesty ook het OM dat ziet. Die agent die de op de grond liggende arrestant uitscheldt en afranselt zal daar binnenkort ook nog vast wel voor vervolgd gaan worden.
Off topic: Realiseer je ook dat agenten serieus met bommen --> Vuurwerkshells bekogeld zijn. Dat is gewoon poging tot moord. En dat voor die 2000 bruto :+

Politie mag veel en veel harder aanpakken. Protesteren prima. Loopt het uit de hand? Ga naar huis. Niet blijven en anders luisteren naar de politie. Kansen zat om geen klappen te krijgen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Agent47 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:34:
Off topic: Realiseer je ook dat agenten serieus met bommen --> Vuurwerkshells bekogeld zijn. Dat is gewoon poging tot moord. En dat voor die 2000 bruto :+

Politie mag veel en veel harder aanpakken. Protesteren prima. Loopt het uit de hand? Ga naar huis. Niet blijven en anders luisteren naar de politie. Kansen zat om geen klappen te krijgen.
Ja natuurlijk, dat schrijf ik toch ook? Lees je mijn bericht wel goed? Als je geweld toepast tegen de politie moet je niet zeuren dat je gepakt wordt. En prima dat die gasten achter de tralies verdwijnen. Ik heb helemaal niets met geweld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Top geregeld weer.

Dan kan ik alleen zeggen; mensen...heb geduld.

Als iedereen nu gaat bellen dan pak je alleen maar de plaatsen van mensen die geen mogelijkheid hebben om online een afspraak te maken. Terwijl je online prima een afspraak kan maken maar dan pas over een week, misschien zelfs twee.

Zwaar egoïstisch dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:30:
[...]

Gezien de tendens in dit topic lijkt het mij wijselijk hier niet verder op in te gaan, andere meningen en/of ethisch morele afwegingen mogen hier niet gemaakt worden, maar toch: is er volgens jou dan wél een kantelpunt waarop je kunt zeggen dat de zorgcapaciteit onder andere de oorzaak is van de voortdurende houtgreep waarin we zitten? Als er slechts 100 bedjes beschikbaar zouden zijn? 10 bedjes? Of helemaal niet, het is gewoon nooit een oorzaak van medische en maatschappelijke problemen? Omdat je middels andere maatregelen en het platgooien van een samenleving die bedjes niet nodig hebt? En sterfte altijd kan voorkomen? (om de medisch ethische vraag zelf maar niet beantwoorden of we dat überhaupt zouden moeten willen..).
Bij een exponentieel verspreidend virus in combinatie met een grote vatbare populatie is zorgcapaciteit inderdaad nooit het probleem. Je kan er simpelweg niet tegenop.

Hypothetisch gezien wordt het een probleem tegen het einde van de pandemie, i.e. op het moment dat er al zoveel mensen genezen/gevaccineerd/overleden zijn dat de zorgcapaciteit voldoende is om die laatste pool op te vangen. Maar helaas zien we met varianten en dalende vaccin effectiviteit dat dat punt nog niet bereikt is helaas.

In elk ander scenario win je een weekje. Dat weegt niet op tegen de enorme kosten van een dubbel aantal IC bedden.

Maar nogmaals, lees de TS even door en zoek op de tientallen eerdere momenten dat dit bediscussieerd is. Je zit er gewoon naast, sorry als dat hard overkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Emgeebee op 17-12-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:32:
[...]

Jammer, had allemaal niet gehoeven als die k*t demonstrant had geluisterd en niet het bloed onder de nagels vandaan haalt bij de agenten.

Laat die agenten er maar heerlijk op meppen, wie niet luisteren wil, moet maar voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
eric.1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:40:
Top geregeld weer.

Dan kan ik alleen zeggen; mensen...heb geduld.

Als iedereen nu gaat bellen dan pak je alleen maar de plaatsen van mensen die geen mogelijkheid hebben om online een afspraak te maken. Terwijl je online prima een afspraak kan maken maar dan pas over een week, misschien zelfs twee.

Zwaar egoïstisch dus.
Vind je dit nou niet een beetje kort door de bocht? Het is toch begrijpelijk, kijkend naar alle berichtgeving, dat mensen snel die afspraak willen hebben? Dan moet je dat als overheid gewoon goed regelen. Als een Mojo Concerts zoiets goed kan regelen (met een virtuele online wachtrij) dan moet de overheid dat ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:23
[...]

Ja en ook het deel niet digitaal vaardigen daarin. Vanmiddag met de buurvrouw van 83 weer proberen een online afspraak te maken. Ben ook benieuwd of zij de brief al heeft?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
FabianGTI schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:41:
Jammer, had allemaal niet gehoeven als die k*t demonstrant had geluisterd en niet het bloed onder de nagels vandaan haalt bij de agenten.

Laat die agenten er maar heerlijk op meppen, wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Zeg je nu dat je de beslissing van het OM betreurt en de politie het recht wil geven iedereen neer te schieten als een burger niet naar ze luistert en/of het bloed onder hun nagels vandaan haalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Interessant, maar zoals ik het lees is dat vooral dat het periodieke niet te snel op elkaar moet zijn (voor langere tijd). Als ik later tijd en zin heb ga ik hier wel wat meer over lezen, maar dat is het ding van HIV/AIDS lijkt me, dat het continu door blijft gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:44:
Interessant, maar zoals ik het lees is dat vooral dat het periodieke niet te snel op elkaar moet zijn (voor langere tijd). Als ik later tijd en zin heb ga ik hier wel wat meer over lezen, maar dat is het ding van HIV/AIDS lijkt me, dat het continu door blijft gaan.
Er zal vast ergens een balans in te vinden zijn, maar ik heb er ook te weinig verstand van om hier iets zinnigs over te roepen. Misschien dat @RoD dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:23
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:58:
[...]

Dat kunnen ze met de testen al niet goed inplannen dus dat zal ook voor vaccinatie erg moeilijk zijn.
Mensen willen niet hun booster halen aan de andere kant van het land maar in de eigen stad of regio en dat kan niet online dus dan bellen ze wel.
Online krijg je bij invullen eigen postcode drie of vier opties in je eigen regio aangeboden. Zeg binnen 30 km afstand. Omdat die allemaal ver weg lagen, gemiddeld na 1 januari, hebben wij andere postcodes geprobeerd. Nu zondag naar Utrecht voor de booster. Dat is dan wel bijna 50 km.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:41:
[...]

Vind je dit nou niet een beetje kort door de bocht? Het is toch begrijpelijk, kijkend naar alle berichtgeving, dat mensen snel die afspraak willen hebben? Dan moet je dat als overheid gewoon goed regelen. Als een Mojo Concerts zoiets goed kan regelen (met een virtuele online wachtrij) dan moet de overheid dat ook kunnen.
Nee, dat vind ik niet. Zeker niet als je leest dat 80+ers zonder online vaardigheden dus nog steeds een afspraak willen maken maar dat dit nog niet gelukt is omdat de telefoon-wachtrij zo achterlijk lang is.

In het beginsel is de oorzaak egoïsme. Als iedereen die online kon plannen dit ook deed dan bleven de telefoon-slots over voor degenen die hier geen gebruik van kunnen maken. Zoals dit bedacht is, gok ik. Maar nee, online kan ik pas over twee weken dus ik ga bellen want ik ga over anderhalve week op wintersport? Of wat.

Dat de overheid het wel iets beter op had kunnen zetten is mijn inziens een tweede issue. Ook niet te negeren maar in de basis snap ik de opzet eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
eric.1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:47:
In het beginsel is de oorzaak egoïsme. Als iedereen die online kon plannen dit ook deed dan bleven de telefoon-slots over voor degenen die hier geen gebruik van kunnen maken. Zoals dit bedacht is, gok ik. Maar nee, online kan ik pas over twee weken dus ik ga bellen want ik ga over anderhalve week op wintersport? Of wat.
Als je het drie keer online probeert en het lukt online niet, dan ga je bellen. Mijn moeder (70 jaar) heeft afgelopen week 9 keer gebeld naar het afsprakennummer en optie 1 gekozen. Elke keer werd de verbinding verbroken. De 10e keer heeft ze optie 2 gekozen en kon ze (ook al is dat niet de bedoeling) via die route een afspraak maken.

Vind je mijn moeder nu egoïstisch omdat ze niet de juiste weg heeft gekozen? Of begrijp je haar frustratie omdat iets gewoon niet fatsoenlijk werkt en ze een alternatief zoekt.

En je wintersport... serieus? Hoeveel 70+'ers denk jij dat er op wintersport gaan? :F. Nou ja, wij denken er anders over. Ik vind het logisch dat mensen als iets niet werkt een alternatief gaan zoeken. Dus ik vind dat de overheid er gewoon een potje van maakt en ze dit beter hadden moeten regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Ik heb liever ook Levi als Kuipers. Maar wel goed dat er nu tenminste iemand opstaat die er echt verstand van heeft. Beter als die radicale Paternotte, die wil 2G nog sneller doorvoeren als Hugo :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:45:
[...]

Er zal vast ergens een balans in te vinden zijn, maar ik heb er ook te weinig verstand van om hier iets zinnigs over te roepen. Misschien dat @RoD dat wel kan?
Zie: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

Verder is het niet zwart-wit. Zoals het artikel ook stelt, het is niet uitgezocht wat het ideale interval is. Maar ergens tussen de 3 of 6 maanden zal vast wel goed zijn. Tot aan het einde der tijden elk kwartaal een prik geven is dan weer een heel ander verhaal, maar we moeten eerst de fase van de derde prik maar eens door, en dan zien hoe de vlag erbij hangt. We weten nog te weinig over wat de derde prik doet qua duur van de bescherming, en we weten uiteraard niet wat er na omicron komt, of vaccins worden aangepast, etc.

Kortom, voorlopig is dit nog geen issue, maar ik vermoed dat met de derde prik er wel meer onderzoek gaat komen naar wat de verschillende intervals tussen de prikken gaan doen, ook omdat er nu tussen groepen en landen verschillen zitten qua interval. Het is wat te vroeg om te gaan speculeren over uitputting van het immuunsysteem, ik maak me er in ieder geval niet druk om en zie tzt de data van de studies wel verschijnen.

Daarbij komt ook, het is vaccin-specifiek. AZ kon bijvoorbeeld prima met een hele lange tussenperiode.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 17-12-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
RoD schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:53:
Zie: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

Verder is het niet zwart-wit. Zoals het artikel ook stelt, het is niet uitgezocht wat het ideale interval is. Maar ergens tussen de 3 of 6 maanden zal vast wel goed zijn. Tot aan het einde der tijden elk kwartaal een prik geven is dan weer een heel ander verhaal, maar we moeten eerst de fase van de derde prik maar eens door, en dan zien hoe de vlag erbij hangt. We weten nog te weinig over wat de derde prik doet qua duur van de bescherming, en we weten uiteraard niet wat er na omicron komt, of vaccins worden aangepast, etc.

Kortom, voorlopig is dit nog geen issue, maar ik vermoed dat met de derde prik er wel meer onderzoek gaat komen naar wat de verschillende intervals tussen de prikken gaan doen. Het is wat te vroeg om te gaan speculeren over uitputting van het immuunsysteem, ik maak me er in ieder geval niet druk om en zie tzt de data van de studies wel verschijnen.
Ik zei ook inderdaad dat het niet zwart-wit zal zijn. Maar het lijkt mij goed om te onderzoeken want die vierde prik zal hier ook komen. In Israël komt hij ook dus waarom hier niet? Toen ik dat over de derde prik zei reageerde iedereen hier "ja, maar Israël is anders" maar dat bleek dus niet te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Misschien kan Matthijs even proefpersoon spelen.
De 44-jarige Mattijs uit Waalre is gevaccineerd tegen het coronavirus, maar kreeg onlangs een oproep om zich opnieuw twee keer te laten prikken. En foutje of niet, hij gaat daar gewoon gebruik van maken. "Ik denk niet dat het kwaad kan, sterker nog, ik verwacht dat ik dan juist enorm beschermd ben."
"Wie weet belanden we opnieuw in een lockdown. Ik kan me zomaar voorstellen dat ik straks niet eens meer een bouwmarkt in kan wandelen, zonder coronabewijs. Daarom laat ik me voor een derde en vierde keer vaccineren. Dan hoef ik me daar tenminste geen zorgen meer om te maken, is alles gewoon geregeld en ben ik er klaar mee."

Bang voor extreme bijwerkingen of andere lichamelijke reacties is hij niet. "Ik ga er vanuit dat mijn lichaam al weerstand heeft opgebouwd", zegt hij. "En in Israël gebeurt het al, daar wordt ook een vierde vaccin toegediend aan de bevolking."
Matthijs is overigens niet de enige.
Volgens Joost van der Steen, vaccinatie-coördinator van de GGD Zuid-Oost Brabant, is een dubbele vaccinatiedosis niet uniek. "Er zijn mensen die bij de huisarts gevaccineerd zijn met AstraZeneca. Het vervelende is dat die personen worden geregistreerd in een informatiesysteem van de huisartsen, terwijl de GGD een ander systeem gebruikt. Daarom kunnen wij in die gevallen niet zien of iemand al gevaccineerd is."

"Mensen die dit weten en die niet zoveel vertrouwen in AstraZeneca hebben, stappen dan ook soms naar de GGD voor twee nieuwe vaccinaties van een ander middel, bijvoorbeeld Pfizer of Moderna. Medisch gezien kan dat en zitten er geen risico's aan. Maar vaccineren met hetzelfde middel - het zogenoemde homoloog vaccineren - heeft wel de voorkeur."
Mattijs krijgt derde en vierde coronaprik: 'Enorm beschermd straks'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:43:
[...]

Zeg je nu dat je de beslissing van het OM betreurt en de politie het recht wil geven iedereen neer te schieten als een burger niet naar ze luistert en/of het bloed onder hun nagels vandaan haalt?
Wel dit soort malloten jah, totaal geen probleem mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Even een vraagje:

Je kunt door te googelen op bijvoorbeeld "Covid Denmark" heel makkelijk de stats per land vinden.
Nu valt het mij op dat veel landen ook een apart kopje "Tests" hebben en wij in Nederland niet.

Als je daarop inzoomt zie je dat er op dagelijkse basis ruim 200K tests worden uitgevoerd?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qahClyc.png

En dat op een bevolking van 5,8 miljoen. Hoe is het mogelijk dat ze het daar wel voor elkaar krijgen om zoveel tests te doen? Als je dit doorberekent naar onze populatie van 17,4 miljoen komt dat er op neer dat je dan op ~600.000 tests per dag moet zitten. Wij hebben al de grootst mogelijke moeite om een capaciteit van 120.000 per dag aan te kunnen :')

Ik vraag me dus af hoe dat kan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:00:
Misschien kan Matthijs even proefpersoon spelen.
Denk dat Matthijs iets heeft gemist en beter dit NRC artikel nog eens goed kan lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
FabianGTI schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:02:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben wat betreft je kwalificatie voor deze personen, ben ik toch van mening dat dat geen vrijbrief geeft aan de politie. Ik ben er blij mee dat ook de politie nog steeds aan richtlijnen/regels moet voldoen en dat wordt gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:56:
[...]

Ik zei ook inderdaad dat het niet zwart-wit zal zijn. Maar het lijkt mij goed om te onderzoeken want die vierde prik zal hier ook komen. In Israël komt hij ook dus waarom hier niet? Toen ik dat over de derde prik zei reageerde iedereen hier "ja, maar Israël is anders" maar dat bleek dus niet te kloppen.
Oh, maar ik sluit een vierde prik ook zeker niet uit. Zeker de kwetsbare populatie zal ongetwijfeld nog vaker geprikt moeten worden. Er moet echter wel eerst een situatie ontstaan waarin je het kan onderzoeken, dat kan nu nog niet. Je kan immers moeilijk nu al beginnen met een vierde prik te onderzoeken terwijl we de effecten van de booster in de praktijk nog aan het onderzoeken zijn.

Daarom, eerst eens kijken hoe dat loopt, en dan op tijd onderzoek doen voor die vierde prik, op welke manier het dan ook nodig is. Maar omdat we ook met mutaties zitten, is het nu nog niet te voorspellen. Ik vraag mij op dit moment vooral af of we omicron-specifieke vaccins in de mix gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:00:
[...]

Dat mag je gelukkig ook vinden :). Ik denk ook dat de staat het recht heeft maar de vraag is wel waar en wanneer je dit soort pressiemiddelen in wil zetten. Met een dergelijk technisch systeem creëer je een precedent om dit soort middelen vaker in te zetten.
*knip*
Whataboutisme maken is al niet gewenst, maar dit slaat helemaal de plank mis.

Als je principes laat varen als ze je even niet uitkomen dan heb je ze gewoon niet.
RoD schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:05:
[...]

Oh, maar ik sluit een vierde prik ook zeker niet uit. Zeker de kwetsbare populatie zal ongetwijfeld nog vaker geprikt moeten worden. Er moet echter wel eerst een situatie ontstaan waarin je het kan onderzoeken, dat kan nu nog niet. Je kan immers moeilijk nu al beginnen met een vierde prik te onderzoeken terwijl we de effecten van de booster in de praktijk nog aan het onderzoeken zijn.

Daarom, eerst eens kijken hoe dat loopt, en dan op tijd onderzoek doen voor die vierde prik, op welke manier het dan ook nodig is. Maar omdat we ook met mutaties zitten, is het nu nog niet te voorspellen. Ik vraag mij op dit moment vooral af of we omicron-specifieke vaccins in de mix gaan krijgen.
Israel heeft de effecten van de booster al redelijk kunnen onderzoeken dus dat onderzoek kunnen wij ook gewoon gebruiken. We hoeven niet alles zelf te doen he.

[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 17-12-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:04:
[...]

Denk dat Matthijs iets heeft gemist en beter dit NRC artikel nog eens goed kan lezen.
Het is inderdaad vreemd dat er mensen zijn die denken dat 'baat het niet dan schaadt het niet' bij medische ingrepen standaard van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:05:

Israel heeft de effecten van de booster al redelijk kunnen onderzoeken dus dat onderzoek kunnen wij ook gewoon gebruiken. We hoeven niet alles zelf te doen he.
Dat gebruiken we ook. Maar wat we nu nog niet weten is hoe lang de effecten van de booster aanhouden en wat de klinische effectiviteit is tegen omicron. Dus veel blijft momenteel nog onzeker tot we dit hebben kunnen observeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Die krijgen wij, blijkbaar ligt het initiatief om nieuwe vaccins te laten ontwikkelen bij de EU.
De Europese Commissie bestelt een eerste schijf van ruim 180 miljoen coronavaccins die specifiek zijn aangepast om beter te beschermen tegen de zeer besmettelijke omikronvariant. Europa gaat daarvoor in zee met Pfizer-BioNTech.
'Onze contracten bepalen dat de bedrijven op verzoek binnen 100 dagen aangepaste vaccins zullen ontwikkelen', zei Commissievoorzitster Ursula von der Leyen donderdagnacht in de marge van de Europese top.
https://www.tijd.be/dossi...-bij-pfizer/10354356.html

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 17-12-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Agent47 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:25:
[...]

Maar dan blijf je de rest van je leven thuis werken? Niet meer op vakantie in het buitenland? Niet meer uit eten? * Zo lang er niks anders is gevonden dan een vaccin per prik natuurlijk.
Uiteindelijk moet je nu gewoon door de (flinke) zure appel heen bijten. Misschien dat de check op vaccinatie wel blijft bij reizen, maar op langere termijn gaat dat echt niet blijven in restaurants e.d. hoor. Uiteindelijk is er in het verleden geen één virus geweest dat permanent een bedreiging vormde voor de mens en zijn ze allemaal gemuteerd naar een variant die niet de ziekenhuizen deed vollopen.

Eens zien of die variant Omicron is, of dat we nog een paar varianten moeten wachten.

Ze spelen een psychologisch spelletje waardoor het lijkt alsof de maatregelen oneindig zijn. Veel grote woorden en opgegooide balletjes in de media. Toch blijf ik ergens hoop hebben op een goede afloop :)
Liever Kuipers dan Paternotte. Paternotte is echt een stuk extremer in z'n opvattingen dan de Jonge. Onder hem zullen ongevaccineerden helemaal opgejaagd wild worden.

Kuipers is dan een betere keuze, idd. Hoewel hij natuurlijk ook niet echt objectief naar alles kan kijken, omdat hij telkens met z'n neus op de ellende zit. Het kan natuurlijk wel zijn, dat deze man dan eindelijk de echte risicogroepen gaat targetten i.p.v. de jonge mensen gaat viseren omdat ze nog geen prik hebben gehad.

Spannende tijden iig.

[ Voor 32% gewijzigd door Dennahz op 17-12-2021 12:17 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:08:
[...]

Die krijgen wij, blijkbaar ligt het initiatief om nieuwe vaccins te laten ontwikkelen bij de EU.

[...]

[...]

https://www.tijd.be/dossi...-bij-pfizer/10354356.html
Oh dat is interessant :) Ik had nog niet van zo'n clausule gehoord in een contract voor vaccinbestellingen. Ik hoop wel dat clinici deze afweging maken en niet politici.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
FabianGTI schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:02:
Ik stel het - in tegenstelling tot jou blijkbaar - wél op prijs dat we een rechtsstaat hebben waarin deze mensen gewoon door de rechtbank veroordeeld worden en niet in elkaar worden gemept (of erger) door een politieagent op straat. Maar ieder z'n voorkeur. Voor mij diskwalificeer je jezelf echter volledig met jouw visie hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dit soort out of context quotes zijn echt vreselijk, post dan tenminste het relevante stuk vanaf de vraag die in het artikel gesteld wordt. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vlassie1980 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:03:
Even een vraagje:

Je kunt door te googelen op bijvoorbeeld "Covid Denmark" heel makkelijk de stats per land vinden.
Nu valt het mij op dat veel landen ook een apart kopje "Tests" hebben en wij in Nederland niet.

Als je daarop inzoomt zie je dat er op dagelijkse basis ruim 200K tests worden uitgevoerd?
[Afbeelding]

En dat op een bevolking van 5,8 miljoen. Hoe is het mogelijk dat ze het daar wel voor elkaar krijgen om zoveel tests te doen? Als je dit doorberekent naar onze populatie van 17,4 miljoen komt dat er op neer dat je dan op ~600.000 tests per dag moet zitten. Wij hebben al de grootst mogelijke moeite om een capaciteit van 120.000 per dag aan te kunnen :')

Omdat hun geen mensen in het OMT hebben met belangen in kleine PCR labs? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Even een vraagje:

[Afbeelding]

Het verrast je toch niet, dat hoe wij dingen regelen behoorlijk incompetent niet optimaal is?
Als je elke 10 dagen je hele bevolking kan testen, lijkt 1G toch wel haalbaar :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
YakuzA schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:14:
Dit soort out of context quotes zijn echt vreselijk, post dan tenminste het relevante stuk vanaf de vraag die in het artikel gesteld wordt.
De vraag was "Kan het ook gevaarlijk zijn te snel te boosteren?", niet veel anders dan de vraag hier in het topic wat het risico is van periodieke vaccinaties.

(maar denk dat je dat inmiddels ook zelf al had gezien :))

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis op 17-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:17:
[...]

Het verrast je toch niet, dat hoe wij dingen regelen behoorlijk incompetent niet optimaal is?
Als je elke 10 dagen je hele bevolking kan testen, lijkt 1G toch wel haalbaar :)
1G is ook wel haalbaar maar dan niet voor alles.
Maar het is prima in te zetten voor grote festivals en feesten dat hebben we met fieldlabs ook gedaan dat werkte best aardig.

Alleen met 1G ben je de dwang voor vaccineren weer kwijt aangezien je dan iedereen gelijk behandeld en dat willen we niet. Je moet mensen onder druk blijven zetten om zich te vaccineren en om de booster te blijven halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:21:
[...]

Alleen met 1G ben je de dwang voor vaccineren weer kwijt aangezien je dan iedereen gelijk behandeld en dat willen we niet. Je moet mensen onder druk blijven zetten om zich te vaccineren en om de booster te blijven halen.
Wow... gewoon eng. Lees je zelf wel wat je schrijft?

[ Voor 4% gewijzigd door CRpt3r55 op 17-12-2021 12:23 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:21:
[...] iedereen gelijk behandeld en dat willen we niet [...]
Dat is waar ook, de ongevaccineerden mogen er niet mee wegkomen, lijden moeten ze /s.
Het feit dat ze niet gevaccineerd zijn is niet erg genoeg?
Laat ik even expliciet zeggen dat ik niet onder jouw 'we' val.
Ik hoop dat je ook ironisch was :)

[ Voor 4% gewijzigd door Proton_ op 17-12-2021 12:26 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:25:
[...]

Dat is waar ook, de ongevaccineerden mogen er niet mee wegkomen, lijden moeten ze /s.
Als 15% van de bevolking het vergalt voor 85% dan mag daar wel wat druk op ja.

Zo zijn er genoeg dingen te bedenken waar 15% van de bevolking graag iets zou willen maar de rest van de bevolking heeft daar zo veel last van dat de minderheid dat niet mag. Dat is democratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Even een vraagje:

[Afbeelding]

Vervolgvraag is; wat heb je aan info als je 2x, 5x, 10x zoveel test? Wat verandert er dan aan de situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:28:

Zo zijn er genoeg dingen te bedenken waar 15% van de bevolking graag iets zou willen maar de rest van de bevolking heeft daar zo veel last van dat de minderheid dat niet mag. Dat is democratie.
Precies, dat is democratie! Net als in Oostenrijk toch? Waar ongevaccineerden alleen nog maar mochten werken of noodzakelijke boodschappen doen en verder niets meer. Ook niet meer bij hun familie op bezoek of überhaupt ergens in de buitenlucht verblijven!

:/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ik ben nog steeds ook benieuwd naar de opbouwende immuniteit bij elke prik.

Er zijn meer vaccins die pas na prik 3 of 4 langere bescherming bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@Verwijderd Nee, dat is tirannie van de meerderheid. Dat is iets heel anders.
Gaat hier wel offtopic.

@MikeyMan betere beleidskeuzes, om iets te noemen. We hebben mensen nu onherstelbaar aan de zelftests geholpen, fijn op korte termijn, slechtere info op lange termijn omdat we niet meer cijfers van voor en na kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-09 23:55
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:14:
Bij de NOS een mooi artikel over mensen die twee prikken hebben maar twijfelen over de booster: https://nos.nl/artikel/24...oster-zo-blijven-we-bezig

[...]

[...]

Kortom, de QR-code is gewoon een (werkend) pressiemiddel. Dat is dus ook precies de reden waarom ik hem weiger te gebruiken.
Ik voel ook wel wat weerstand en dat is ook iets wat ik meer in mijn omgeving hoor. Jong, fit, twee keer gevaccineerd en relatief recent mijn laatste prik gehad. Bovendien lijkt het virus zich nu toch enorm makkelijk te verspreiden. Daarom voel ik weinig meerwaarde om het op kort termijn te doen. Op den duur lijkt het me medisch wel verstandig. Ik voel echter niet de behoefte om elke 3/6 maanden een prik te halen. Overigens, als blijkt dat een booster een bizar verschil maakt dan ben ik wel bereid om het sneller te gaan doen. Misschien denk ik er over 2 maanden wel anders over, maar dit is nu hoe ik erover denk.

Dat er extra druk op wordt gelegd, door reizen of andere onderdelen van de maatschappij te ontzeggen, voelt wrang en vervelend. Een soort chantage. Al geef ik toe dat dit waarschijnlijk tóch de reden is waarom ik de booster sneller ga halen dan gepland dus in die zin werkt het zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 17-12-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:31:
[...]

Ik ben nog steeds ook benieuwd naar de opbouwende immuniteit bij elke prik.

Er zijn meer vaccins die pas na prik 3 of 4 langere bescherming bieden.
Dat zijn dan vaccins tegen virussen die niet muteren en dan zeker niet in de mate van Covid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Democratie is dat onze democratisch gekozen leiders tot nu toe niet voor de manier van druk kiezen die je voor lijkt te staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 22:37
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:31:
[...]

Precies, dat is democratie! Net als in Oostenrijk toch? Waar ongevaccineerden alleen nog maar mochten werken of noodzakelijke boodschappen doen en verder niets meer. Ook niet meer bij hun familie op bezoek of überhaupt ergens in de buitenlucht verblijven!

Indien 51+% het daarmee eens is, dan is er dus een meerderheid vóór. Ondemocratisch zou zijn dat ze dat doorvoeren bij 0-49%.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:25:
[...]

Ik val ook niet onder die groep hoor. Maar als je hier even leest dan zijn er heel veel mensen die zo denken of nog veel enger zijn.
- Oppakken en gewoon vaccineren ( dus letterlijk met 2 man vasthouden en dan de 3e die de spuit zet )
- Deporteren ( is ergens langs gekomen)
- Niet meer behandelen in het ziekenhuis.

Er zijn heel veel mensen die geen enkel probleem hebben met het discriminatie of erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Fuujii schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:33:
[...]

Dat er extra druk op wordt gelegd, door reizen of andere onderdelen van de maatschappij te ontzeggen, voelt wrang en vervelend. Een soort chantage. Al geef ik toe dat dit waarschijnlijk tóch de reden is waarom ik de booster sneller ga halen dan gepland dus in die zin werkt het zeker.
De opkomst van de Omikron-variant van het coronavirus zorgt er mogelijk voor dat de coronapas minder effectief is, zei Jaap van Dissel van het RIVM vandaag in de Tweede Kamer.

Hij denkt dan ook dat er opnieuw gekeken moet worden naar deze maatregel.
Van Dissel benadrukt dat deze inzichten „redelijk ingrijpend” zijn, en ook gevolgen kan hebben „voor internationaal personenverkeer”. Duidelijkheid is er echter voorlopig nog niet. Zo wordt uit de woorden van Van Dissel niet duidelijk of er na wordt gedacht over een strengere vorm van het coronatoegangsbewijs, of dat er naar compleet andere maatregelen moet worden gekeken. „We hebben even tijd nodig om dit door te denken, wat de consequenties zijn.”
https://www.metronieuws.n...-effectiviteit-coronapas/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:09:

[...]

Liever Kuipers dan Paternotte. Paternotte is echt een stuk extremer in z'n opvattingen dan de Jonge. Onder hem zullen ongevaccineerden helemaal opgejaagd wild worden.

Kuipers is dan een betere keuze, idd. Hoewel hij natuurlijk ook niet echt objectief naar alles kan kijken, omdat hij telkens met z'n neus op de ellende zit. Het kan natuurlijk wel zijn, dat deze man dan eindelijk de echte risicogroepen gaat targetten i.p.v. de jonge mensen gaat viseren omdat ze nog geen prik hebben gehad.

Spannende tijden iig.
Een minister heeft weinig met de inhoud te maken, dat is de spreekpop die ingeklemd zit tussen de kamer en de (top)ambtenaren. Enige wat telt is of die zijn verhaal een beetje over kan brengen en niet te makkelijk door de oppositie omver geluld wordt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:31:
[...]

Tsja, dat is democratie. We hebben ook besloten dat naturisten kleding moeten aantrekken als ze boodschappen gaan doen.

Heb echt nul medelijden met weigeraars die buitengesloten worden. Net zoals we ongevaccineerde kinderen op kinderdagverblijven mogen weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Thalaron schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:34:
Indien 51+% het daarmee eens is, dan is er dus een meerderheid vóór. Ondemocratisch zou zijn dat ze dat doorvoeren bij 0-49%.
Wikipedia: Tirannie van de meerderheid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het tyrannie van de minderheid.

Sowieso is een vaccinatieplicht vergelijken met tyrannie nogal subjectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:39:
Is het ook en het is ook off-topic want het wordt een filosofische discussie zo. Maar het is zeker niet zo dat democratie maar is dat de meerderheid in alles bepaalt.

Volgens mij is tegenwoordig een meerderheid in Nederland niet meer gelovig. Maar toch is dat geen reden geloof te gaan verbieden. Toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis op 17-12-2021 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:39:
Nu is het tyrannie van de minderheid.

Er is geen tyrannie. Je word niet beperkt door de keuze van anderen de enige groep die jou beperkingen oplegt is de regering. Dat jij willekeurige mensen verantwoordelijk wilt stellen voor iets waar ze niets aan kunnen doen ligt toch echt bij jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
[...]

Zijn er onderzoeken die laten zien dat 100% vaccinatiegraad ons weer terug brengt naar het oude normaal en we voorgoed van de maatregelen af zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 22:37
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:41:
[...]

Is het ook en het is ook off-topic want het wordt een filosofische discussie zo. Maar het is zeker niet zo dat democratie maar is dat de meerderheid in alles haar zin door moet drukken.

Volgens mij is tegenwoordig een meerderheid in Nederland niet meer gelovig. Maar toch is dat geen reden geloof te gaan verbieden. Toch?
Geloof niet, maar wat mij betreft verbieden we wel religie in de politiek en slopen we onzinnige wettelijke uitzonderingen voor b.v. kerken uit het wetboek.

Geloven prima verder, maar laat mij ook met rust als niet gelovige.

*Woont nabij een kerk die o.a. elke zondag hun lieden oproept. Alsof die anders niet zouden komen :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:41:
[...]

Is het ook en het is ook off-topic want het wordt een filosofische discussie zo. Maar het is zeker niet zo dat democratie maar is dat de meerderheid in alles bepaalt.

Wat mij betreft wel als die religie er voor zorg dat we langer in lockdown moeten. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:42:
[...]

Zijn er onderzoeken die laten zien dat 100% vaccinatiegraad ons weer terug brengt naar het oude normaal en we voorgoed van de maatregelen af zijn?
Nee, maar het aantal ziekenhuisopnamen zou wel beduidend minder zijn, wat er voor zorgt dat we korter en/of minder vaak maatregelen moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:32:
@Verwijderd Nee, dat is tirannie van de meerderheid. Dat is iets heel anders.
Gaat hier wel offtopic.

@MikeyMan betere beleidskeuzes, om iets te noemen. We hebben mensen nu onherstelbaar aan de zelftests geholpen, fijn op korte termijn, slechtere info op lange termijn omdat we niet meer cijfers van voor en na kunnen vergelijken.
Waarom denk je dat 40000 positieve tests leidt tot andere beleidskeuzes dan 20000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:45:
[...]

Nee, maar het aantal ziekenhuisopnamen zou wel beduidend minder zijn, wat er voor zorgt dat we korter en/of minder vaak maatregelen moeten nemen.
Wat versta jij onder een 100% vaccinatiegraad nu we weten dat de vaccins afnemende bescherming bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:47:
[...]

Wat versta jij onder een 100% vaccinatiegraad nu we weten dat de vaccins afnemende bescherming bieden?
Als iedereen zijn prikken laat zetten inclusief boosters wanneer dat van ze gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:34:
[...]

Dat zijn dan vaccins tegen virussen die niet muteren en dan zeker niet in de mate van Covid?
Bestaan er virussen die niet muteren?

Ik blijf het toch vergelijken met een rijles. Na vijf rijlessen kun je beter met onvoorziene omstandigheden omgaan dan na twee.

Vanuit die optiek; geef mij maar moderna of Janssen als booster.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:35:
[...]

Ik val ook niet onder die groep hoor. Maar als je hier even leest dan zijn er heel veel mensen die zo denken of nog veel enger zijn.
- Oppakken en gewoon vaccineren ( dus letterlijk met 2 man vasthouden en dan de 3e die de spuit zet )
- Deporteren ( is ergens langs gekomen)
- Niet meer behandelen in het ziekenhuis.

Er zijn heel veel mensen die geen enkel probleem hebben met het discriminatie of erger.
Je mag stoppen met het discriminatie te noemen, want dat is het gewoon niet.

"Verschil in behandeling is niet altijd discriminatie

Het is soms lastig te bepalen of iemand wordt gediscrimineerd. Bij discriminatie wordt verschil gemaakt op basis van kenmerken die er niet toe doen. Wordt iemand afgewezen voor een baan als vrachtwagenchauffeur, omdat hij geen rijbewijs heeft? Dan is dat geen discriminatie. Het is wel discriminatie als deze persoon de baan bijvoorbeeld niet krijgt wegens zijn of haar godsdienst. Of omdat zij lesbisch is."

https://www.rijksoverheid...oord/wat-is-discriminatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sowieso is een deel ( ik ken er al minstens 20 persoonlijk ) van de 85% gevaccineerden voorstander om keuzevrijheid tot vaccineren of niet vaccineren te houden. Je kan dus de 85% - 15% niet zomaar doorzetten als 'stemverhouding' voor een plicht of restricties voor ongevaccineerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@MikeyMan omdat je het beter in context kan zetten van de gehele bevolking.
We hadden een aardig beeld van signaalwaarden om te zien wanneer we maatregelen in moeten laten gaan en wanneer versoepelen kan, want kijken naar ziekenhuiscijfers is te laat (moet ik dat uitleggen?)
Alleen omdat we te weinig testcapacteit hadden, is het testbeleid aangepast. En alleen al daarom zijn de geleerde lessen uit het verleden nu opeens minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:45:
[...]

Ervanuit gaande dat de effectiviteit van vaccinatie op hezelfde hoge niveau blijft (wetende dat deze dus na x aantal maanden daalt maar dat laten we ter zijde), hoeveel minder zouden de opnames zijn? Hebben we dan wel voldoende capaciteit?
En wat is korter of minder vaak, dat betekent dat we met maatregelen moeten leren leven?

Ik stel deze vragen meer omdat men het idee heeft dat vaccinatie de uitweg is zolang iedereen maar gevaccineerd is. Maar is dat zo? Ik heb nergens een onderzoek gezien waar dit uit blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:51:
@MikeyMan omdat je het beter in context kan zetten van de gehele bevolking.
We hadden een aardig beeld van signaalwaarden om te zien wanneer we maatregelen in moeten laten gaan en wanneer versoepelen kan, want kijken naar ziekenhuiscijfers is te laat (moet ik dat uitleggen?)
Alleen omdat we te weinig testcapacteit hadden, is het testbeleid aangepast. En alleen al daarom zijn de geleerde lessen uit het verleden nu opeens minder waard.
Tot zover de theorie... In de praktijk sturen we op volle ICs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:48:
[...]

Als iedereen zijn prikken laat zetten inclusief boosters wanneer dat van ze gevraagd wordt.
En is de booster de laatste prik? Gaan we dan naar behoud van de hoge effectiveit voor onbeperkte tijd?
Dit lijkt tegenstrijdig met het plan van de EU om een termijn vast te stellen aan je QR code (lijkt te vervallen na 6-9mnd).
Pagina: 1 ... 54 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.