Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:34
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:09:
[...]

1. Nou om dat in te zien hoef je geen Jomanda te zijn natuurlijk.
2. True that. Nou hoeft het wat mij betreft überhaupt niet maar áls ze dan iets nuttigs willen doen hadden ze grote evenementen niet moeten toestaan in september.
offtopic:
Jomanda beweerde onzichtbare buitenaardse genezers te zien, maar niet de toekomst, vziw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

ArcticWolf schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:15:
[...]

Stond laatst al in het nieuws dat ze een alcohol te kort hebben op de wereldmarkt... dus zou maar snel inslaan :+
Wait, Whut?

Ik ga nu mijn jas aandoen en naar de slijter voordat die ook dicht gaat of is leegverkocht :+ Of een destilleerketel kopen, dat kan ook. Ik moet echt nog wat kerstwijnen inslaan, het meeste is er maar nog niet alles.

Tja, eigenlijk is het treurig.
Normaal zou ik af en toe wel eens naar de kroeg gaan met vrienden maar dat komt er niet echt van zo voor vijfen. Het is wat het is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:53
martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:11:
Nog in aanvulling. Waarom niet gewoon het ziekenhuis monitoren en bij de 1e toename dan pas ingrijpen. Je kan binnen 1 dag vergaderen en besluiten.
Omdat je dan minstens een week te laat bent. Vandaag besmet betekent niet dat je morgen in het ziekenhuis ligt maar, als je pech hebt, over 7-12 dagen ofzo.
Wel grappig dat je in je eerdere post aangeeft nu vast extra boodschappen te gaan doen (voor als er extra maatregelen komen). ;)

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:09:
[...]

Maar als je dit al uit voorzorg gaat doen, kan je zo voor de komende 12 maanden alles op slot gooien. Waarom moet Nederland roomser dan de paus zijn? Horeca in Denemarken blijft gewoon tot 23.00 open ondanks de 11k. OMT hier is gewoon te angstig bezig. Je ziet het ook nog niet terug in de cijfers. Die dalen nog. Als het nu weer zou stijgen, snap ik het nog. Ik ga in ieder geval morgen alvast wat zaken halen die ik volgende week zou doen. Ik vrees het ergste komende week.
Het is nooit goed. Zijn ze te laat dan krijgen ze over hun flikker. Zijn ze te vroeg dan krijgen ze over hun flikker. Zijn ze precies op tijd dan vindt men toch dat men te vroeg of te laat was.

Cijfers van Omikron zijn alarmerend als het op verspreiding aankomt. Die situatie heeft zich al lang niet meer voorgedaan, dat heeft niks met "12 maanden alles op slot gooien" te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 15:57
Indoubt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:13:
[...]

Ze hadden in Denemarken hun zaakjes heel wat beter voor elkaar dan wij hier in Nederland. Dan heb je wat marge. Als het langer zo blijft ontkomt ook Denemarken niet aan extra maatregelen, wat die dan ook mogen zijn.

Ze kunnen ook alle scholen 3 maanden dichtdoen en de kroegen openhouden :+
Denemarken gaat al maatregelen nemen. Theaters, bioscopen en musea gaan dicht. En horeca om 23.00 uur. Ik heb een link in de wereldwijde-topic geplaatst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:43:
[...]

En dit is dus precies de reden waarom ik voor de QR-code ben. Als je iedereen de vrijheid geeft om te kiezen komen we nooit uit deze crisis. De staat heeft ook gewoon het recht om dit te doen. Je moet nu keuzes gaan maken uit landsbelang. En dat is iedereen vaccineren.
Ik kan niet wachten totdat die qr-code voor alles gaat gelden of nog beter een complete vaccinatieplicht. Ik ben klaar met de vrijblijvendheid.
Volledig mee eens, het wordt tijd om die heftige maar noodzakelijke keuze te maken.

Eigenlijk is het schandalig dat we maatregelen hebben, kinderen thuis laten zitten maar we het nalaten een flink deel van het probleem aan ta pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Indoubt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:20:
[...]

Wait, Whut?

Ik ga nu mijn jas aandoen en naar de slijter voordat die ook dicht gaat of is leegverkocht :+ Of een destilleerketel kopen, dat kan ook. Ik moet echt nog wat kerstwijnen inslaan, het meeste is er maar nog niet alles.

Tja, eigenlijk is het treurig.
Normaal zou ik af en toe wel eens naar de kroeg gaan met vrienden maar dat komt er niet echt van zo voor vijfen. Het is wat het is helaas.
https://www.foodlog.nl/ar...-effect-14-december-2021/
"Er is niet genoeg cognac, tequila en single malt whisky meer op de wereldmarkt”, zegt Debeuckelaere in RetailDetail (1.3).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:12:
[...]

https://www.hln.be/buiten...-ernstig-zieken~a72336f8/

Aantal doden in Afrika neemt alleen maar af terwijl het aantal infecties toeneemt. Ook de gemiddelde ligduur in het ziekenhuis neemt daar af. Alle stoplichtjes op groen dus :).
Nee, niet alles op groen. Er komen nog conflicterende berichten naar buiten over de ernst, maar zelfs als die inderdaad lager is ben je er nog niet.

Berichten zijn immers ook dat het zich veel en veel harder verspreidt. Leuk dat het 25% zo veel opnames veroorzaakt in vergelijking met Delta als er 6 keer zo veel besmettingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:23:
Nee, niet alles op groen. Er komen nog conflicterende berichten naar buiten over de ernst, maar zelfs als die inderdaad lager is ben je er nog niet.

Berichten zijn immers ook dat het zich veel en veel harder verspreidt. Leuk dat het 25% zo veel opnames veroorzaakt in vergelijking met Delta als er 6 keer zo veel besmettingen zijn.
Jij noemt nu 25%, maar er is nog niets over bekend. Zou ook zomaar 1% kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56
Tenzij het OMT harde cijfers heeft over de ziekmakendheid van Omicron snap ik de paniek niet zo goed, de instroom daalt gestaag en nog meer dringende adviezen gaan imo geen effect hebben.

Mensen komen toch wel bij elkaar met kerst, als iedereen rond de kalkoen z'n prikken heeft gehad is het risico beperkt. Het laatste restje sport onmogelijk maken zet weinig zoden aan de dijk en is dodelijk voor de december-kilo's.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:23:
[...]

Besmettelijkheid gaat sneller omhoog dan virulentie omlaag gaat.

Reken bijvoorbeeld maar uit hoe snel het mis gaat met 50% hogere besmettelijkheid en 80% minder ziektegevallen.

Een draadje:

Leestip @Dennis

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:58
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:24:
[...]

Jij noemt nu 25%, maar er is nog niets over bekend. Zou ook zomaar 1% kunnen zijn.
Of 100% en dan zijn we de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Jorizzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:25:
Of 100% en dan zijn we de sjaak.
Maar de eerste signalen wijzen daar niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:07:
[...]

Ik vind er wat van dat we preventief maatregelen gaan nemen die invloed hebben op iedereen, terwijl we nog niet eens weten hoe ziekmakend het is én de eerste informatie die we daar wel over aan het vergaren zijn laten zien dat het waarschijnlijk mee zal vallen.
Gezien de leeftijdsbezetting van de ziekenhuizen pleit ik voor een verplichte vakantie voor alle 50+'ers O-)
Maar serieus, jij wil eerst afwachten tot het bijna mis gaat, zoals we de afgelopen anderhalf jaar gedaan hebben? Of zullen we toch maar pro-actief erger proberen te voorkomen?
migchiell schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:18:
[...]

offtopic:
Jomanda beweerde onzichtbare buitenaardse genezers te zien, maar niet de toekomst, vziw :)
https://www.geenstijl.nl/4957/jack_zeg_eens_t/
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:25:
Tenzij het OMT harde cijfers heeft over de ziekmakendheid van Omicron snap ik de paniek niet zo goed, de instroom daalt gestaag en nog meer dringende adviezen gaan imo geen effect hebben.

Mensen komen toch wel bij elkaar met kerst, als iedereen rond de kalkoen z'n prikken heeft gehad is het risico beperkt. Het laatste restje sport onmogelijk maken zet weinig zoden aan de dijk en is dodelijk voor de december-kilo's.
Ik zou zeggen: tenzij je echte aanwijzingen hebt dat het minder ziekmakend is, zou ik me net als het OMT ernstige zorgen maken als de verspreiding zoveel sneller gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
RoD schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:17:
[...]

Het ligt iets genuanceerder, zie topicstart. Maar ja, het beste bewijs ligt bij vaccinatie als optimale bescherming.
Maar waarom zegt de John Hopins University in een grote studie dat natuurlije infectie en dan daarna vaccinatie de beste langdurige bescherming biedt?
Johns Hopkins Medicine researchers have shown that antibody levels against SARS-CoV-2 (the COVID-19 virus) stay more durable — that is, remain higher over an extended period of time — in people who were infected by the virus and then received protection from two doses of messenger RNA (mRNA) vaccine compared with those who only got immunized.
https://www.hopkinsmedici...y-to-have-more-antibodies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
zacht schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:26:
Gezien de leeftijdsbezetting van de ziekenhuizen pleit ik voor een verplichte vakantie voor alle 50+'ers O-)
Het zal je verbazen maar ik vind daar ook best iets voor te zeggen.
Maar serieus, jij wil eerst afwachten tot het bijna mis gaat, zoals we de afgelopen anderhalf jaar gedaan hebben? Of zullen we toch maar pro-actief erger proberen te voorkomen?
Het is ontzettend moeilijk daar een goede balans in te zoeken. Maar ik heb helaas ook voorbeelden gezien waarvan ik vind dat die de maatregelen niet rechtvaardigden. Zoals de avondklok. Daarom ben ik voorstander van op basis van bewijzen beslissingen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:27:
[...]

Maar waarom zegt de John Hopins University in een grote studie dat natuurlije infectie en dan daarna vaccinatie de beste langdurige bescherming biedt?

[...]

Omdat er best wel wat mensen er niet meer zijn voor die vaccinatie ? Goed voor de cijfers, dat wel. Als je mensen ook niet in ziekenhuizen opneemt na besmetting krijg je een gemiddeld nog beter beschermde bevolking door het verdwijnen van de zwaksten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Jorizzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:27:
Ik zou zeggen: tenzij je echte aanwijzingen hebt dat het minder ziekmakend is, zou ik me net als het OMT ernstige zorgen maken als de verspreiding zoveel sneller gaat...
Die aanwijzingen zijn er en heb ik net al gepost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:30:
[...]

Die aanwijzingen zijn er en heb ik net al gepost.
Die heb ik ook gezien en het OMT vast ook, maar blijkbaar is dat nog niet zeker genoeg om nu gerust te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:24:
[...]

Of gewoon 100%. Kan allemaal. Toch nog maar even niet alles op groen tot we zekerheid hebben denk ik.

Uit het artikel:
Only 1.7% of identified Covid-19 cases were admitted to hospital in the second week of infections in the fourth wave, compared with 19% in the same week of the third delta-driven wave, South African Health Minister Joe Phaahla said at a press conference.
https://www.bloomberg.com...n-omicron-wave-much-lower

Zelfs met Delta haalden wij 19% niet voor aantal ziekenhuisopnamens. Cijfers in Zuid-Afrika zijn zeer verstoord en die "drop" die ze als goed nieuws bestempelen is ook in vergelijking met 20% opnamens voor Delta.

Vandaag hebben we 281 opnamens tegenover 15202 besmettingen. Dat is 1.8%. Dus als die 1.7% accuraat is en te vergelijken met de onze dan zijn we de pineut. ;)

Conclusie. Voorzichtig zijn met interpretaties en wetenschapsjournalistiek voordat je conclusies trekt. Cijfers worden variabel geïnterpreteerd.

Overigens heeft Bloomberg vandaag ook een artikel gepubliceerd dat zegt dat er geen bewijs is voor mildere Omikron. Dus het blijft nog even gissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Jorizzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:27:
[...]

Die bewijzen zijn er al uit Zuid-Afrika:
Omicron appears to cause less severe illness than earlier variants of the coronavirus but is more resistant to the two-dose Pfizer-BioNTech vaccine widely used in South Africa, according to a major private study of the variant.

The study by Discovery Health, South Africa’s largest health insurer, showed that risk of hospital admissions among adults who developed covid-19 was 29 percent lower than in the initial pandemic wave that emerged in March 2020.

Discovery Health provided conflicting information about the size of the study. In the initial release, the company said the study was based on 211,000 positive test results in South Africa, of which 78,000 were attributed to omicron. A subsequent correction to the release removed the word “positive” from the test results and said the change “does not affect any of the calculations.” Later information provided by a Discovery Health spokeswoman put the number of total cases at 78,173, of which 19,070 tests were positive during the “omicron period” from Nov. 15 to Dec. 7. The company did not respond to requests for further clarification.

The study found that the vaccine from U.S. pharmaceutical giant Pfizer and German partner BioNTech provided just 33 percent protection against infection, much less than the level for other variants detected in the country.

At the same time, the vaccine may offer 70 percent protection against being hospitalized with omicron, the study found, describing that level of protection as “very good.”
https://www.washingtonpos...rica-omicron-coronavirus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:25:
Tenzij het OMT harde cijfers heeft over de ziekmakendheid van Omicron snap ik de paniek niet zo goed, de instroom daalt gestaag [...]
De invloed van omicron is ook nog niet in de ziekenhuiscijfers te zienvermoed ik.
Amsterdam loopt voorop en die zit nu op ~50% omicron, dus over één a twee weken zou je daar het gevolg in de ziekenhuizen moeten zien.

De mensen die nu instromen zijn van toen er nog maar enkele tientallen (misschien honderden?) gevallen van omicron in Nederland waren, nog niet genoeg om daar een effect van te zien, lijkt me?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

[...]

Dit gaat dus om besmetting + vaccinatie vergeleken met vaccinatie alleen. Ik had het over de vergelijking besmetting zonder vaccinatie vs. vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:43:
[...]

Zeg je nu dat je de beslissing van het OM betreurt en de politie het recht wil geven iedereen neer te schieten als een burger niet naar ze luistert en/of het bloed onder hun nagels vandaan haalt?
Afgaand op puur en alleen het filmpje bij dat artikel, ja dan zou ik het besluit van het om in dit geval afkeuren. Meneer is druk bezig met hun collega (de hond) te mishandelen... Dan grijp je in ja.

Maar wat ik zeg, puur en alleen op dat filmpje, de rest van het verhaal ken ik natuurlijk niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:07:
[...]

Ik vind er wat van dat we preventief maatregelen gaan nemen die invloed hebben op iedereen, terwijl we nog niet eens weten hoe ziekmakend het is én de eerste informatie die we daar wel over aan het vergaren zijn laten zien dat het waarschijnlijk mee zal vallen.
Ah ja, en als we afwachten en geen maatregelen nemen, dan kunnen we mooi weer kritiek leveren dat 'de overheid' altijd te laat reageert :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:03

NMH

Moderator General Chat

Wel een beetje een open deur vergelijking van dat onderzoek. Komt ongeveer neer op "drie blootstellingen is beter dan twee". Ja, daarom zijn we aan het boosteren geslagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:21
Ik ben het beu, die druk op de zorg door die aso’s!
Om de samenleving te beschermen (en die aso’s te bestraffen) stel ik voor dat we hen allen in thuis quarantaine plaatsen. Ze mogen nergens meer heen, hooguit een boodschap doen. Dit voorkomt dat ze besmet raken en dat een deel van hen in het ziekenhuis belandt. Gevaccineerd, ongevaccineerd, het doet er niet toe want allen een significant grotere kans om de zorg te belasten. De paria’s!

Jullie weten vast over welke groep ik het heb natuurlijk?
Juist ja! De 70+‘ers en de mensen met een BMI >30. Oh ja, wellicht ook mensen die al longproblemen hebben of andere onderliggende ellende.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
42erik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:38:
Afgaand op puur en alleen het filmpje bij dat artikel, ja dan zou ik het besluit van het om in dit geval afkeuren. Meneer is druk bezig met hun collega (de hond) te mishandelen... Dan grijp je in ja.

Maar wat ik zeg, puur en alleen op dat filmpje, de rest van het verhaal ken ik natuurlijk niet
Nee, hij is niet de hond aan het mishandelen. Hij probeert de hond op afstand te houden omdat hij niet gebeten wil worden. Dat is heel wat anders.

En dat die man zelf vervolgd moet worden gelet op wat hij eerder heeft uitgehaald lijkt me logisch (als ik het bericht zo lees). Zou alleen best wel eens kunnen zijn dat hij niet verder wordt vervolgd júist vanwege dit hardhandig ingrijpen door de politieagent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:38:
[...]

En daar gaat nu netjes onafhankelijk onderzoek naar gedaan worden. Zoals het hoort.
Kan wel zeggen dat er vrij veel extreem geweld van de 'demonstranten' niet naar buiten is gekomen. Gelukkig heeft de politie inmiddels ook de mogelijkheid om te filmen.

@Dennis die hond is hier niet goed vanaf gekomen. Tip mijnerzijds, als je een politiehond in je flikker hebt, niet tegenspartelen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Hoeveel reductie in verspreiding denkt het OMT voor elkaar te krijgen met deze 'nieuwe maatregelen'?

Als de R nu met Delta rond de 0,9 ligt, dan zou die met omikron tussen de 1,5 en de 3 liggen met de huidige maatregelen die we nu hebben.

En als je alle maatregelen erbij zou doen die je nog zou kúnnen doen, dan kom je op een R-waarde uit van hooguit 1,1. Nog altijd niet genoeg dus.

Dan vraag ik me af, waaróm überhaupt dan nog extra maatregelen? Je zet de situatie alleen maar verder op scherp.

Stel je zou voor een avondklok gaan, dan denk ik dat er een aantal binnensteden wat illegaal vuurwerk kunnen gaan koppen, want het tuig dat je nu niet in de voetbalstadions op een beheerste manier hun agressie kwijt kunt laten raken, gaat dat weer uitleven op de mensen die de maatregelen hebben bedacht. Niet dat dat terecht is, maar wel een reactie waar je rekening mee moet houden.

[ Voor 32% gewijzigd door Stoney3K op 17-12-2021 17:44 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:42:
Kan wel zeggen dat er vrij veel extreem geweld van de 'demonstranten' niet naar buiten is gekomen.
Dat is natuurlijk het zure, beelden die de politie maakt komen niet in eerste instantie op internet.

Doet me altijd denken aan conflicten op het werk tussen werknemers en werkgever. De werknemer kan zijn kant van het verhaal eenvoudig in de kantine aan iedereen vertellen maar de werkgever mag dat niet. Die staat dus altijd op een 1-0 achterstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:43:
Hoeveel reductie in verspreiding denkt het OMT voor elkaar te krijgen met deze 'nieuwe maatregelen'?

Als de R nu met Delta rond de 0,9 ligt, dan zou die met omikron tussen de 1,5 en de 3 liggen met de huidige maatregelen die we nu hebben.

En als je alle maatregelen erbij zou doen die je nog zou kúnnen doen, dan kom je op een R-waarde uit van hooguit 1,1. Nog altijd niet genoeg dus.

Dan vraag ik me af, waaróm überhaupt dan nog extra maatregelen?
Je geeft nu toch netjes het argument om wel maatregelen te nemen? 1.1 is meer beter dan 1.5-3 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:28:
[...]

Het zal je verbazen maar ik vind daar ook best iets voor te zeggen.

[...]

Het is ontzettend moeilijk daar een goede balans in te zoeken. Maar ik heb helaas ook voorbeelden gezien waarvan ik vind dat die de maatregelen niet rechtvaardigden. Zoals de avondklok. Daarom ben ik voorstander van op basis van bewijzen beslissingen nemen.
De avondklok is nu al min of meer van toepassing door de sluitingstijden te vervroegen. Kijk eens hoe rustig het op de weg is na het avondeten. Dat hebben ze slim geregeld. En kijk gelijk eens hoe druk het overdag op de weg is. Adviezen worden in dit land massaal genegeerd, want adviezen, want zo rollen wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:42:
@Dennis die hond is hier niet goed vanaf gekomen.
Hoe weet je dat? Jij had een vriendje bij de politie Den Haag toch? Heeft die je iets verteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:44:
[...]

Je geeft nu toch netjes het argument om wel maatregelen te nemen? 1.1 is meer beter dan 1.5-3 toch?
Nee, want uiteindelijk is het dan alleen maar uitstellen van het onvermijdelijke. Prima als je daar de (maatschappelijke) ruimte en draagvlak voor hebt, anders niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:45:
[...]

Hoe weet je dat? Jij had een vriendje bij de politie Den Haag toch? Heeft die je iets verteld?
Vrijwel al mijn beste vrienden werken daar. En zitten hier geregeld op de bank met een biertje letterlijk uit te huilen. En dat zijn vrij grote stoere kerels, met jaren aan ervaring, die niet heel gauw onder de indruk zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:44:
Dat hangt van de maatschappelijke prijs af, horeca en sport dicht heeft grote nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:46:
[...]

Dat hangt van de maatschappelijke prijs af, horeca en sport dicht heeft grote nadelen.
Ja tuurlijk. As always. Dat zijn de tegenargumenten die moeten worden afgewogen.

Maar dat maakt het argument voor maatregelen niet ineens minder waardevol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 02:14
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:45:
[...]

Nee, want uiteindelijk is het dan alleen maar uitstellen van het onvermijdelijke. Prima als je daar de (maatschappelijke) ruimte en draagvlak voor hebt, anders niet.
Nee, het is niet "alleen maar uitstellen". De boostercampagne draait volop. We moeten tijd kopen totdat die zo veel mogelijk is afgerond. Een R van 1,5-3 is gegarandeerd binnen een paar weken code zwart. Met 1,1 kruip je misschien nét door het oog van de naald, mede gelet op het feit dat naar mate meer mensen immuniteit opbouwen (door vaccinatie of ziekte) de R ook weer verder daalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:47:
Maar dat maakt het argument voor maatregelen niet ineens minder waardevol.
Als de R van 2 naar 1,8 gaat schiet je er weinig mee op. Laat het dan maar gewoon gebeuren, zeker als de booster-campagne over een paar weken voor de risicogroepen is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Tom-Z schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:48:
[...]

Nee, het is niet "alleen maar uitstellen". De boostercampagne draait volop. We moeten tijd kopen totdat die zo veel mogelijk is afgerond. Een R van 1,5-3 is gegarandeerd binnen een paar weken code zwart. Met 1,1 kruip je misschien nét door het oog van de naald, mede gelet op het feit dat naar mate meer mensen immuniteit opbouwen (door vaccinatie of ziekte) de R ook weer verder daalt.
Dat ligt er maar net aan hoeveel je daarvoor wil inleveren. De maatregelen die we nu nog kunnen nemen, zijn maar heel beperkt effectief, en bijna niet meer uitvoerbaar: De politie en BOA bonden hebben bijvoorbeeld al aangegeven dat ze geen avondklok meer willen handhaven.

En als je de winkels, sportgelegenheden en theaters dicht gooit, dan heeft dat nu nog maar heel weinig invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Proton_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:32:
@Verwijderd Nee, dat is tirannie van de meerderheid. Dat is iets heel anders.
Gaat hier wel offtopic.

@MikeyMan betere beleidskeuzes, om iets te noemen. We hebben mensen nu onherstelbaar aan de zelftests geholpen, fijn op korte termijn, slechtere info op lange termijn omdat we niet meer cijfers van voor en na kunnen vergelijken.
Nee, zolang 13% van de bevolking 50% van de ziekenhuis zorg levert, hebben we het over een tirannie van de minderheid. Die zorgen namelijk dat 100% zich aan maatregelen mag houden die niet nodig zouden moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:57:
[...]

Nee, zolang 13% van de bevolking 50% van de ziekenhuis zorg levert, hebben we het over een tirannie van de minderheid. Die zorgen namelijk dat 100% zich aan maatregelen mag houden die niet nodig zouden moeten zijn
Sterker nog, het gaat om 3.4% van de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 02:14
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:52:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoeveel je daarvoor wil inleveren.
Dat is een heel andere afweging en daar ging mijn post helemaal niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Ze kunnen toch gewoon het beste dan nog vanavond aankondigen dat alles per maandag weer op slot gaat? De niet-essentiele winkels en horeca?

Scheelt volgende week waarschijnlijk een hoop besmettingen en waarschijnlijk zitten er dan ook veel meer ouders thuis voor de basisschool kinderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:40:
Ik ben het beu, die druk op de zorg door die aso’s!
Om de samenleving te beschermen (en die aso’s te bestraffen) stel ik voor dat we hen allen in thuis quarantaine plaatsen. Ze mogen nergens meer heen, hooguit een boodschap doen. Dit voorkomt dat ze besmet raken en dat een deel van hen in het ziekenhuis belandt. Gevaccineerd, ongevaccineerd, het doet er niet toe want allen een significant grotere kans om de zorg te belasten. De paria’s!

Jullie weten vast over welke groep ik het heb natuurlijk?
Juist ja! De 70+‘ers en de mensen met een BMI >30. Oh ja, wellicht ook mensen die al longproblemen hebben of andere onderliggende ellende.

:+
Ik ben de mensen beu die dit soort uitlatingen doen, je bent alleen maar aan het polariseren. En dat is niet wat we moeten willen.

Die mensen maken gewoon een keuze, op basis een keuze die hun is gegeven door de overheid. Dat iemand een andere keuze maakt dan jij is niet een reden om die groep uit te maken voor ASO's

Waarom zou een Nederlandse burger bestraft bestraft moeten worden voor het maken van een andere keuze?

Ze zouden pas echt een ASO zijn als er een wettellijke verplichting zou zijn om te vaccineren en als ze het dan niet doen dan zijn ze best ASO bezig, maar die is er niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:46:
Vrijwel al mijn beste vrienden werken daar. En zitten hier geregeld op de bank met een biertje letterlijk uit te huilen. En dat zijn vrij grote stoere kerels, met jaren aan ervaring, die niet heel gauw onder de indruk zijn.
Het is ook niet goed te praten wat daar bij die demo's gebeurt. En ik geloof ook best wel dat er mensen tussen die 'demonstranten' zitten die geen lieverdjes zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik meerdere filmpjes heb gezien waarbij ik zelfs op basis van de in die filmpjes beperkte context kan zeggen dat de agenten disproportioneel geweld gebruiken.

En tuurlijk begrijp ik dat die agenten er na zo'n dag helemaal klaar mee zijn, maar dat is is mijns inziens geen goede reden. Je weet ook dat dit bij het werk hoort. En als je het gevoel hebt dat het even niet meer lukt, moet je dat denk ik bij de commandant benoemen en zeggen dat je beter naar huis kunt gaan. Of denk ik daar te makkelijk over? Kan me ook voorstellen dat dat onder collega's als een "afgang" wordt beschouwd.

Als ik op mijn werk een aantal shit projecten heb en mijn werkgever merkt dat ik daardoor gedemotiveerd raak kijkt hij ook of hij het werk voor mij beter kan balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Door je edit zag ik hem later maar prima draadje. Toch zou ik wel eerst willen weten hoeveel ziekmakend die omikron nou daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:38
Ohhw binnenlands gedestileerd is dus nog niet bij de benzine gemixt, dan neem ik straks nog een kruiden elixertje als slaapmutsje :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:04:
[...]

Het is ook niet goed te praten wat daar bij die demo's gebeurt. En ik geloof ook best wel dat er mensen tussen die 'demonstranten' zitten die geen lieverdjes zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik meerdere filmpjes heb gezien waarbij ik zelfs op basis van de in die filmpjes beperkte context kan zeggen dat de agenten disproportioneel geweld gebruiken.

En tuurlijk begrijp ik dat die agenten er na zo'n dag helemaal klaar mee zijn, maar dat is is mijns inziens geen goede reden. Je weet ook dat dit bij het werk hoort. En als je het gevoel hebt dat het even niet meer lukt, moet je dat denk ik bij de commandant benoemen en zeggen dat je beter naar huis kunt gaan. Of denk ik daar te makkelijk over? Kan me ook voorstellen dat dat onder collega's als een "afgang" wordt beschouwd.

Als ik op mijn werk een aantal shit projecten heb en mijn werkgever merkt dat ik daardoor gedemotiveerd raak kijkt hij ook of hij het werk voor mij beter kan balanceren.
Misschien een beetje offtopic, en ik kan niet teveel uitweiden natuurlijk. Maar denk alsjeblieft niet dat wekelijks zowat je hersens in laten slaan in je koude kleren gaat zitten. Vergeet niet, dit is ook al zowat jaren aan de gang. De ME ers die er staan doen dat naast hun normale job. Vaak in overuren. Inmiddels honderden, die niet opgenomen kunnen worden want capaciteitsprobleem.
En ze hebben nog een gezin thuis zitten ook.

Daarnaast zijn het net mensen. Die ook een keer instorten. En allemaal anders zijn. Zo heb ik er maten tussen zitten die ik blind vertrouw nooit over de schreef te gaan. Maar ik heb er ook eentje bij waar ik bij dit soort nieuwsberichten altijd aan moet denken. Die zie ik nog weleens doordraaien. Na een vervelende scheiding en een extreem rottige thuissituatie misschien begrijpelijk, maar niet goed te praten.

Moraal van het verhaal, gun ze in ieder geval het voordeel van de twijfel en vertrouw op het rechtssysteem. Ook politieagenten zitten er niet op te wachten als er een collega door het lint gaat, want daar hebben ze gewoon last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:13:
[...]

Door je edit zag ik hem later maar prima draadje. Toch zou ik wel eerst willen weten hoeveel ziekmakend die omikron nou daadwerkelijk is.
Ja mee eens, maar als je inmiddels her en der verdubbelingen ziet tussen de anderhalf en twee dagen, is er erg weinig ruimte om af te wachten helaas :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:20:
Als het van (wilde) dieren naar mensen kan overspringen dan is er natuurlijk geen stoppen meer aan.
Zo bijzonder is dat toch niet? Tal van vervelende huidige ziektes hebben een dierlijke oorsprong, te weten Spaanse Griep, SARS, MERS, Ebola, Influenza A H5, TBC, Q-koorts, hondsdolheid en nog zo'n 20tal andere ziektes. En er komen elk jaar weer nieuwe ziektes bij. En dat is mede een gevolg van onze meedogenloze consumptiemaatschappij die leefgebieden van wilde dieren vernietigd en waar het op elkaar stapelen van consumptiedieren gemeengoed is geworden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:17:
[...]

Zo bijzonder is dat toch niet? Tal van vervelende huidige ziektes hebben een dierlijke oorsprong, te weten Spaanse Griep, SARS, MERS, Ebola, Influenza A H5, TBC, Q-koorts, hondsdolheid en nog zo'n 20tal andere ziektes. En er komen elk jaar weer nieuwe ziektes bij. En dat is mede een gevolg van onze meedogenloze consumptiemaatschappij die leefgebieden van wilde dieren vernietigd en waar het op elkaar stapelen van consumptiedieren gemeengoed is geworden.
Meestal is het dan wel zo dat een virus van een diersoort naar de mens overspringt, en dan daar blijft. Maar niet zo zeer dat dieren een belangrijke verspreidingsvector worden voor mens-op-mens (via dier) besmettingen.

Met de schaal waarop het coronavirus zich nu heeft verspreid wordt de kans groter en groter dat dat wel het geval is, en dan kun je alle maatregelen nemen wat je wil, elke keer dat je adem haalt loop je dan kans om besmet te worden van de duif die op je balkon heeft gepoept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Tom-Z schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:48:
[...]
Het was alleen mijns inziens verstandig geweest die tijd wat eerder te gaan kopen (al blijf je er tegen aan lopen dat mensen en media bij matige ervaren urgentie in te grote getale niet echt meewerken), bijvb op het moment dat je je kon beseffen dat we met die boostercampagne te laat waren en der halve de rem er op dat moment eigenlijk al harder op had gemoeten.
Maar goed ook op dit vlak is het net als met de boostercampagne, nog steeds beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, maar deze combinatie van factoren die toch wel hoogmoedig ligt kan er toch nog wel eens voor gaan zorgen dat we op de valreep van dit geheel als nog eens niet door het oog van die naald gaan kruipen en als nog krijgen van andere landen in het begin van de pandemie hebben mogen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:04:

Je zit met negen man in een busje. Als er eentje naar huis wil is dat logistiek nogal onhandig. Vooral omdat tien van de twaalf busjes uit een hele andere regio komen. Het is best ver lopen vanaf den Haag naar Arnhem. :P
Groepsdruk, of je collega's niet in de steek willen laten, is dan best een grote drijfveer. Voeg nog wat adrenaline toe en je blijft misschien wat te lang met de strijdbijl in de hand staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:19:
[...]Met de schaal waarop het coronavirus zich nu heeft verspreid wordt de kans groter en groter dat dat wel het geval is, en dan kun je alle maatregelen nemen wat je wil, elke keer dat je adem haalt loop je dan kans om besmet te worden van de duif die op je balkon heeft gepoept.
Die duif kan jou nu al besmetten met het H5N8 (vogelgriep) virus, je kan er zelfs aan doodgaan. Het is alleen nog niet overdraagbaar van mens tot mens. Maar dat is (waarschijnlijk) slechts een kwestie van tijd..............

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:15:
Misschien een beetje offtopic, en ik kan niet teveel uitweiden natuurlijk. Maar denk alsjeblieft niet dat wekelijks zowat je hersens in laten slaan in je koude kleren gaat zitten. Vergeet niet, dit is ook al zowat jaren aan de gang. De ME ers die er staan doen dat naast hun normale job. Vaak in overuren. Inmiddels honderden, die niet opgenomen kunnen worden want capaciteitsprobleem.

Daarnaast zijn het net mensen. Die ook een keer instorten. En allemaal anders zijn. Zo heb ik er maten tussen zitten die ik blind vertrouw nooit over de schreef te gaan. Maar ik heb er ook eentje bij waar ik bij dit soort nieuwsberichten altijd aan moet denken. Die zie ik nog weleens doordraaien. Na een vervelende scheiding en een extreem rottige thuissituatie misschien begrijpelijk, maar niet goed te praten.

Moraal van het verhaal, gun ze in ieder geval het voordeel van de twijfel en vertrouw op het rechtssysteem. Ook politieagenten zitten er niet op te wachten als er een collega door het lint gaat, want daar hebben ze gewoon last van.
Precies, het zijn mensen. Ik hoop dat diegenen die hier reageren met dat ze het wel prima vinden om demonstranten in elkaar geknuppeld te laten worden als ze gewoon weglopen of van 5 meter met een waterkanon tegen een betonblok worden gesmeten zich dat dan ook realiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:26:
[...]
Precies, het zijn mensen. Ik hoop dat diegenen die hier reageren met dat ze het wel prima vinden om demonstranten in elkaar geknuppeld te laten worden als ze gewoon weglopen of van 5 meter met een waterkanon tegen een betonblok worden gesmeten zich dat dan ook realiseren.
Doorgaans is het op dat moment al lang geen "normale" demonstratie meer en is er tevens al lang de gelegenheid en vaak ook zelfs opgeroepen of geboden geweest om het gebied te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:15:
[...]

Dan zouden ze juist er ervaring mee moeten opgebouwd hebben bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden en goed meer om kunnen gaan, en daar lessen uit hebben getrokken. Ik realiseer me ook wel dat covid demo's wat anders is, maar msschien moet we dan hulp vragen van het leger? Net zoals bij de DSI, een samenwerkingsverband tussen politieke, defensie en andere diensten, dat zou natuurlijk ook gekopieerd kunnen worden naar de ME.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:31:
[...]

Dan zouden ze juist er ervaring mee moeten opgebouwd hebben bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden en goed meer om kunnen gaan, en daar lessen uit hebben getrokken. Ik realiseer me ook wel dat covid demo's wat anders is, maar msschien moet we dan hulp vragen van het leger?
Het leger inzetten schept weer een nieuw precedent. Je kan niet zomaar het leger inzetten tegen je eigen bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:32:
[...]

Het leger inzetten schept weer een nieuw precedent. Je kan niet zomaar het leger inzetten tegen je eigen bevolking.
Ik bedoelde eigenlijk defensie, je hebt natuurlijk ook andere diensten zoals de marechausee en andere diensten. Het is wellicht voor een ME-er interessanter als het een fulltime job kan worden, en ook kan worden ingezet bij marechausee dingen of andere zaken.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:29:
Doorgaans is het op dat moment al lang geen "normale" demonstratie meer en is er tevens al lang de gelegenheid en vaak ook zelfs opgeroepen of geboden geweest om het gebied te verlaten.
Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ArcticWolf schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:32:
[...]

Ik betwijfel ook of je veel militairen bereid gaat vinden om dat te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gekkie
Als je de kans niet wilt lopen dat je een waterkanon of knuppel op je bakkes wenst, is het verstandig om daar op tijd gehoor aan te geven op zo'n moment.

Maar goed ze zullen dan wel redeneren dat iedereen wel kan zeggen dat dat minimaal 97% effectief is, maar dat zij dat nog niet bewezen achten en de bijwerkingen van slim zijn niet kunnen overzien :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:40
President schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:59:
Ze kunnen toch gewoon het beste dan nog vanavond aankondigen dat alles per maandag weer op slot gaat? De niet-essentiele winkels en horeca?

Scheelt volgende week waarschijnlijk een hoop besmettingen en waarschijnlijk zitten er dan ook veel meer ouders thuis voor de basisschool kinderen?
Heerlijk inderdaad. Alles lekker dicht. Sporten en sportscholen ook maar dicht. Levensgevaarlijk!

Je kan ook je eigen lockdown en isolatie in gang zetten.

Inderdaad lopen de besmettingen weer terug. Maar zodra je weer iets versoepeld lopen ze weer op. En zo blijven we de komende jaren aan het jojo-en.

Daar gaat geen vaccinatie, booster of qr code. Iets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Edit: sorry verkeerde gequote
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:39:
Horeca? Winkels? Dat is kleingeld hoor.

Die kappers zijn gewoon het grote probleem waar niemand het over heeft. :+
oops sorry, foutje

[ Voor 120% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:40
Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:39:
[...]

Dan gaan er nog meer mensen naar Belgie om daar lekker te dineren.
Gelijk hebben ze. Het is wel mooi geweest zo. Mensen die nog jaren in angst willen leven, kunnen hun eigen maatregelen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe

Zolang Duitsland en Oostenrijk met 2G open blijven ga ik wel in 'quarantaine' op de piste. We kunnen geen enkel risico nemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

Nee achter de voordeur
Vaak worden besmettingscijfers uit een grafiek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) aangehaald. Op basis daarvan kun je concluderen dat meer dan de helft van de besmettingen thuis plaatsvindt, 2,9 procent van de besmettingen in horeca, en slechts 0,4 procent van de besmettingen komen vanuit religieuze bijeenkomsten. Of dat op kantoor drie keer zoveel besmettingen plaatsvinden als in horeca.
https://www.rtlnieuws.nl/...ttingen-we-weten-het-niet

Edit:
Voor november was het als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKAZB5DgWZIVBlJGdRiTvhWywA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SvnolmF3Gjc8M9W1AJrIjChZ.png?f=fotoalbum_large

https://www.rivm.nl/sites...s_20211109_1158_final.pdf

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:17

Dennis1812

Amateur prutser

Moeten ze gewoon opbokken als ze dat gevraagd wordt. En het wordt niet maar 1x gevraagd.
Voordat er een waterkanon of knuppel gebruikt wordt is al heel vaak gesommeerd om te vertrekken.

Iedereen die daar dan niet naar luistert is wat mij betreft in overtreding van de wet. Ik neem aan dat er ergens in het wetboek wel staat dat je naar de politie moet luisteren namelijk. Zoniet moet het er snel in. Dan is er ook grond om al die jonge gasten op te pakken en eens goed na te laten denken voor een paar weken

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:36:
Als je de kans niet wilt lopen dat je een waterkanon of knuppel op je bakkes wenst, is het verstandig om daar op tijd gehoor aan te geven op zo'n moment.
Het is sowieso verstandig gehoor te geven aan bevelen van de politie, maar dat rechtvaardigt nog steeds geen buitenproportioneel geweld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:48:
[...]

Moeten ze gewoon opbokken als ze dat gevraagd wordt. En het wordt niet maar 1x gevraagd.
Voordat er een waterkanon of knuppel gebruikt wordt is al heel vaak gesommeerd om te vertrekken.
Dat rechtvaardigt alleen niet om iemand te knuppelen die al op de grond ligt of iemand te sandwichen tussen een waterkanon en een betonblok.

Dan heb je het niet meer over rechtvaardigheid maar over ronduit sadisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 24-09 07:21
Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:04:
[...]

Ik ben de mensen beu die dit soort uitlatingen doen, je bent alleen maar aan het polariseren. En dat is niet wat we moeten willen.
Dan moet die groep dat wellicht ook meen meen,en in de afweging. Want dit is gevolg, geen oorzaak. Stop met polarisen, begin eens met de groep die dat veroorzaakt.
Die mensen maken gewoon een keuze, op basis een keuze die hun is gegeven door de overheid. Dat iemand een andere keuze maakt dan jij is niet een reden om die groep uit te maken voor ASO's
de gevolgen zijn duidelijk, en mogen dus gewoon benoemd worden voor wat ze zijn. Im zie geen enkele reden meer om dat met de mantel der liefde te bedekken. Men buigt zich in allerlei bochten om maar vooral die keuze mogelijk te blijven houden, maar uiteraard is de rest het probleem… right.

Dat wil niet zeggen dat deze groep het enige issue is, of de enige veroorzaker, maar ze maken een nogal onevenredig deel uit van de issues die we nu hebben, op meerdere vlakken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:31:
[...]

Dan zouden ze juist er ervaring mee moeten opgebouwd hebben bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden en goed meer om kunnen gaan, en daar lessen uit hebben getrokken. Ik realiseer me ook wel dat covid demo's wat anders is, maar msschien moet we dan hulp vragen van het leger? Net zoals bij de DSI, een samenwerkingsverband tussen politieke, defensie en andere diensten, dat zou natuurlijk ook gekopieerd kunnen worden naar de ME.
Je snapt er blijkbaar geen ene pepernoot van.

Dit zijn dezelfde ME-ers die al jaren ook de voetbalwedstrijden bij ADO doen. Of de andere honderden demo's die elk jaar al plaatsvinden.

Dit is geen kwestie van wennen of ervaring opdoen. Een paar keer per jaar een voetbalrel is een danig andere dynamiek dan enkele honderden totaalmongolen die erop uit zijn om je te verwonden of te doden.

Leger inzetten voor binnenlandse veiligheid? Dat is terecht een heel zware maatregel. Kan ook grondwettelijk niet zomaar. Maar het lijkt erop dat je voorstelt om zwaarder spul in te zetten om de malloten in de tang te houden, en het geweld te escaleren? M.i. zouden we erop moeten toezien dat die groepen niet dit soort geweld toepassen.

Overigens is de BE van de marechaussee al veelvuldig ingezet. Tot grote blijdschap van m'n maten bij de ME, aangezien die er weinig ervaring mee hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Oppakken en laten brommen is ook niet goed.
Neerknuppelen is niet goed, wegsturen luisteren ze niet naar, neerschieten is niet goed.

Wat zou wel goed zijn aldus jullie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:52:
Neerknuppelen is niet goed, wegsturen luisteren ze niet naar, neerschieten is niet goed.

Ik zie je een paar prima suggesties doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:52:
[...]

Je snapt er blijkbaar geen ene pepernoot van.

Dit zijn dezelfde ME-ers die al jaren ook de voetbalwedstrijden bij ADO doen. Of de andere honderden demo's die elk jaar al plaatsvinden.

Dit is geen kwestie van wennen of ervaring opdoen. Een paar keer per jaar een voetbalrel is een danig andere dynamiek dan enkele honderden totaalmongolen die erop uit zijn om je te verwonden of te doden.

Leger inzetten voor binnenlandse veiligheid? Dat is terecht een heel zware maatregel. Kan ook grondwettelijk niet zomaar. Maar het lijkt erop dat je voorstelt om zwaarder spul in te zetten om de malloten in de tang te houden, en het geweld te escaleren? M.i. zouden we erop moeten toezien dat die groepen niet dit soort geweld toepassen.

Overigens is de BE van de marechaussee al veelvuldig ingezet.
Ze hoeven toch niet herkenbaar leger te zijn, maar gewoon hetzelfde eruit zijn als die huidige ME-er, geen enkele demonstrant die doorheeft dat het leger is ingezet. Nee ik stel dat voor om meer capaciteit te hebben zodat de huidige ME-er wat ademlucht krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 18:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
Waarbij je niet moet vergeten te vermelden dat maar van een kwart van de besmettingen de setting ingevuld of bekend is. En daarbij kun je ook wel aannemen dat de 72% van de gevallen waar het niet bekend is, een andere situatie is dan de thuis-situatie (ik ken iig weinig thuissituaties waarbij de huisgenoten niet van elkaar weten dat ze besmet zijn ;) ). Oftewel die hele lijst zegt geen ene bal over de plek van de besmettings betreft. Je kunt er hooguit uithalen van welke situatie het het makkelijkst is om de besmetting te verklaren (waarbij thuis->school->werk ook een heel logische volgorde is)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:54:
[...]

Ze hoeven toch niet herkenbaar leger te zijn, maar gewoon hetzelfde eruit zijn als die huidige ME-er, geen enkele demonstrant die doorheeft dat het leger is ingezet.
En hoe werkt dat grondwettelijk dan? Geweldsmiddelen zijn voorbehouden aan de politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:52:
[...]

Als je dat zware geweld met nog meer geweld zou beantwoorden dan kom je in een gevaarlijk sneeuwbaleffect terecht. Want dat geweld vanuit de overheid ziet zo'n groep juist als een 'zie je wel, ze willen oorlog' en een rechtvaardiging om nog meer voedingsbodem te kweken. Dan groeit een clubje radicale halve zolen ineens uit tot een militie, en dan is de corona-pandemie niet meer ons grootste probleem.

Je hebt het over een groep die compleet antagonistisch is, en die totaal niet wil horen dat de overheid ook in hún belang handelt. Voor zo'n groep is alles wat een uniform aan heeft de vijand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:54:
[...]

Ik zie je een paar prima suggesties doen d:)b
Ja sorry ik ben echt 1 van de weinige die echt 0,0 respect op kan brengen voor die relschoppers/het tuig. De naam demonstranten zijn ze niet eens waardig.
Kan niet hard genoeg wat mij betreft.

Dit geld uiteraard niet voor vreedzame demonstranten met een spandoek en wat liedjes e.d. ik heb het over het tuig dat steden sloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:54:
[...]

Ze hoeven toch niet herkenbaar leger te zijn, maar gewoon hetzelfde eruit zijn als die huidige ME-er, geen enkele demonstrant die doorheeft dat het leger is ingezet.
Heimelijk een paar militairen erbij inzetten lijkt me nog een stapje erger dan openlijk de jongens in het groen naast de politie laten lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:49:
[...]

Het is sowieso verstandig gehoor te geven aan bevelen van de politie, maar dat rechtvaardigt nog steeds geen buitenproportioneel geweld.
De drempel voor buitenproportioneel daalt dan ook vrij snel en de kans dat je wellicht onbedoeld er toch niet zonder kleerscheuren van af komt kan vrij snel stijgen. Zoals dat je in Eindhoven door een waterkanon tegen een betonnenwand van een fietsenstalling wordt gespoten terwijl je dichtbij dat waterkanon loopt te klooien en achter die linie dreigt te komen, terwijl achter je de rest van de stad al wordt gesloopt en jij ze dus aan het ophouden bent met je gekloot. Die flinke kwetsuur zal niet het doel zijn geweest, maar wel iets wat kan gebeuren als je je daar op die manier, plaats en tijd gaat bevinden. Dus ik kan dat niet als buitenproportioneel beoordelen.

Dus wees slim en ga weg op het moment dat je demonstratie gekaapt wordt door een stel raddraaiers. En ga ze helemaal niet "binnenhalen" want dat is wat een aanzienlijk deel van die wappies bij demonstraties doet.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 17-12-2021 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:56:
[...]

Ja sorry ik ben echt 1 van de weinige die echt 0,0 respect op kan brengen voor die relschoppers/het tuig. De naam demonstranten zijn ze niet eens waardig.
Kan niet hard genoeg wat mij betreft.
Je bent echt niet de enige die geen respect voor ze kan opbrengen. Dat wil echter niet zeggen dat geweld de oplossing is. Sterker nog, uit elk degelijk onderzoek blijkt juist dat geweld alleen maar zorgt voor meer rellen en bijbehorend geweld. Dus hoe leuk het ook klinkt, werkt het niet en werkt de boel zo vreedzaam mogelijk oplossen toch echt het beste.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Toch wel erg eng, als ik dit zo lees over de QR-pas als opstap naar een mondiaal eID :|
Coronapas was opstapje naar digitaal systeem

Want, blijkt uit het onderzoek, Nederland is een voorloper op het creëren van een digitale identiteit, op papier Digital ID of eID genoemd. En dat is volgens privacy-deskundigen niet al te best als het gaat over onze anonimiteit en privacybescherming.
[...]
Zo stelt hoogleraar privacy en identiteit Bart Jacobs van de Radboud Universiteit dat grote bedrijven dit al jaren willen. „Laten we op de pandemie meeliften en een oplossing aandragen waarbij wij de controle hebben. Je begrijpt waar dat heengaat”, stelt hij.
Het gevolg? Een surveillancestaat, oftewel een controlestaat. En dat betekent volgens Jacobs het „einde van vrijheid zoals we die kennen”.
[..]
Een vaccinatieprogramma blijkt dus een opstap naar een digitale identiteit. „Vaccinatie biedt een geweldige kans om kinderen al vroeg in hun leven een duurzame, draagbare en veilige digitale identiteit te geven”, schreef Denktank ID2020 op Medium. ID2020 is de meest invloedrijke digital ID-lobbyist. Bij hen zijn ondermeer de Rockefeller Foudation, Microsoft, Mastercard en Facebook aangesloten. Follow the Money kaart aan dat privacy-deskundigen bang zijn voor het feit dat de coronapas uiteindelijk leidt tot een bredere invoering van de Digitale ID.

[ Voor 11% gewijzigd door TerraGuy op 17-12-2021 19:40 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Natuurlijk wel. Die man met die stalen ketting moet gewoon opgesloten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Met andere woorden: Volgens Denktank ID2020 is de digitale identiteit ID2020 het beste sinds gesneden brood, en een pandemie is de perfecte smoes om het in te voeren.

In ander nieuws, water is nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Zoals verwacht. Storm in een glas water dus.
Even afwachten wanneer de markten het gaan doorhebben
Goeie. Wat zal ik aanschaffen om te anticiperen op een zucht van verlichting? En moet ik mijn pfizer aandelen weer verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Op een gegeven moment zijn je cellen wel op.
De andere wang toe keren en doorlopen. Als ze door hebben dat niemand meer bang is voor stoeptegels door ramen (en er gewoon een nieuwe ruit in wordt gezet) dan gaan ze geen geweld meer gebruiken om hun radicale punten kracht bij te zetten, want niemand kan het nog wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:03

NMH

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:55:
En hoe werkt dat grondwettelijk dan? Geweldsmiddelen zijn voorbehouden aan de politie.
Hebben we dat niet al? Als ik het Wikipedia artikel goed begrijp is de DSI een samenwerking tussen politieagenten en militairen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:27

Coach4All

I'm a Coach 4 All

(jarig!)
martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:11:
Nog in aanvulling. Waarom niet gewoon het ziekenhuis monitoren en bij de 1e toename dan pas ingrijpen. Je kan binnen 1 dag vergaderen en besluiten.
Nog nooit gehoord van incubatietijd?
Als je wacht tot de 1e dag toename dan ben je al veel en veel te laat bij exponentiële groei.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:02:
[...]

Op een gegeven moment zijn je cellen wel op.

[...]

De andere wang toe keren en doorlopen. Als ze door hebben dat niemand meer bang is voor stoeptegels door ramen (en er gewoon een nieuwe ruit in wordt gezet) dan gaan ze geen geweld meer gebruiken om hun radicale punten kracht bij te zetten, want niemand kan het nog wat schelen.
Zou jij er zo instaan als ze jouw huis vernielen en plunderen?

De eigenaren en huurders van de panden gaan er nooit zo over denken. Die zien hun levenswerk gesloopt worden wat vaak niet eens volledig gedekt wordt door verzekeraars. Burgermeesters en inwoners zien hun stad gesloopt worden door een stel randdebielen.
Tuurlijk barst het hiervan op hart van Nederland en alle kranten.

En als er niet ingegrepen wordt is de groep mensen die het ermee oneens is nog veel groter.
Volgende project wordt dan het slopen van gemeentehuizen en politie bureaus? Ze mogen toch slopen. Op naar de grote projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online

Allemaal goede suggesties, je vergeet de waterwerper nog. :P

Echter moet je heel voorzichtig zijn met welke actie je op welk moment inzet, je hebt hier wel het recht om te demonstreren tegen de overheid. Beetje raar om dan naar huis te gaan als diezelfde overheid dat vriendelijk vraagt. :+ Daarnaast zit je met het motief van de relschoppers, als Willem Engel mensen zo ver krijgt om te gaan dansen uit naam van de liefde op het Malieveld kan een sadistische Tweaker ook wat relschoppers bij elkaar krijgen om het dansfeestje te verstoren en de lieve demonstranten in een kwaad daglicht te zetten.
Het is ontzettend moeilijk om hier de juiste beslissing te nemen waardoor de ene keer een relschopper ontkomt en de andere keer een vredige demonstrant kennis maakt met de wapenstok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:11:
[...]

En als er niet ingegrepen wordt is de groep mensen die het ermee oneens is nog veel groter.
Volgende project wordt dan het slopen van gemeentehuizen en politie bureaus? Ze mogen toch slopen. Op naar de grote projecten
Je gaat er dan vanuit dat ze het slopen om het slopen. Maar zo'n groep ziet geen uitdaging in het slopen van iets waar niemand op reageert, die doen het juist om de confrontatie op te zoeken. Ze willen ervoor moeten knokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:55:
[...]

Geen idee, ik denk niet dat grondwet hoeft worden aangepast.

Dat het dienst binnen de politie blijft, maar personeel wordt op vrijwillige basis – gerekruteerd uit de gelederen van politie en defensie, en dat die militairen ook buitengewoon operingsambtenaar worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Begrijp ik nou goed dat omikron nu al een week of 4 in het land is en er al zo'n 100 besmettingen mee geïdentificeerd zijn? En dat dit reden is tot totale paniek ondanks de berichten over een mild verloop?

Zit daar een schaduw agenda achter?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:11:
[...]

Zou jij er zo instaan als ze jouw huis vernielen en plunderen?

De eigenaren en huurders van de panden gaan er nooit zo over denken. Die zien hun levenswerk gesloopt worden wat vaak niet eens volledig gedekt wordt door verzekeraars. Burgermeesters en inwoners zien hun stad gesloopt worden door een stel randdebielen.
Tuurlijk barst het hiervan op hart van Nederland en alle kranten.

Nee hoor, als ze mijn huis slopen dan gaan ze met de hockystick tussen de ogen weer naar buiten. Of de hooivork in de kont, dat mag ook.

Nu ben ik heel erg geweld mijdend maar er zijn wel grenzen.

Ik wil ook niet alles goedpraten wat de politie doet of zo, daar gaat misschien ook wel eens wat mis, maar wat mij betreft mogen ze wel krachtig optreden tegen relschoppers etc.

Een van mijn buren is agent en dan hoor je wel eens waar ze mee te maken krijgen. Dat is lang niet mals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:16:
Begrijp ik nou goed dat omikron nu al een week of 4 in het land is en er al zo'n 100 besmettingen mee geïdentificeerd zijn? En dat dit reden is tot totale paniek ondanks de berichten over een mild verloop?

Zit daar een schaduw agenda achter?
Dan moet je even het hele verhaal van het RIVM lezen:
Het werkelijke aantal Omikron-besmettingen zou hoger kunnen liggen. Mensen die terugkomen uit zuidelijk Afrika krijgen de oproep om zich na aankomst in Nederland te laten testen op het coronavirus, maar dit is niet verplicht. Die test kan alleen vaststellen of mensen het coronavirus onder de leden hebben, maar niet om welke variant het gaat. Om daar duidelijkheid over te krijgen, gaat het testmonster na de uitslag naar een laboratorium voor verder onderzoek.
En:
https://www.parool.nl/ned...nd-dan-gevreesd~bd8b374a/
Viroloog en OMT-lid Menno de Jong (Amsterdam UMC) meldde in EenVandaag dat afgelopen woensdag al bijna 25 procent van alle coronabesmettingen in Amsterdam de omikronvariant betreft. Begin vorige week ging het nog om 2,5 procent en begin deze week om 12 procent.

Marino van Zelst, modelleur infectieziekten van de Wageningen Universiteit, concludeert uit de nieuwste cijfers dat omikron waarschijnlijk nu al de dienst uitmaakt. Omdat mensen zich doorgaans vijf tot zeven dagen nadat ze besmet zijn geraakt laten testen, duurt het even voordat dit uit de cijfers blijkt, is zijn veronderstelling.

Viroloog en OMT-lid Menno de Jong (Amsterdam UMC) meldde in EenVandaag dat afgelopen woensdag al bijna 25 procent van alle coronabesmettingen in Amsterdam de omikronvariant betreft. Begin vorige week ging het nog om 2,5 procent en begin deze week om 12 procent.

De nog weer snellere opmars is slecht nieuws voor de boostercampagne die juist gericht is tegen de omikronvariant. Het geeft minder tijd om mensen beter te beschermen. Uit eerste buitenlandse onderzoeken blijkt dat de vaccinaties die eerder dit jaar zijn gezet minder goed werken tegen omikron. Een boosterprik krikt de bescherming wel sterk op, is de verwachting.

[ Voor 52% gewijzigd door Turdie op 17-12-2021 19:30 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.