Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.196 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:03:
[...]

Nee hoor, ik wil wel eens weten waarom er nu verzwaringen komen terwijl je overal leest dat de infectie met Omikron veel milder verloopt.
Omdat Omikron nogal snel de overhand aan het nemen is en dat milder verloop nog niet echt vastgesteld is. En zelfs als dat wel het geval is, kan de snellere verspreiding en bijbehorende besmettingen alsnog zorgen voor volle ziekenhuizen. Want als de kans iets omlaag gaat, maar het aantal keren dat het voorkomt hard stijgt krijg je alsnog een oplopend resultaat.

Daarnaast kun je je afvragen of je nu echt weer te laat wil reageren of dat het slim is om een keer tijdig iets te doen.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NMH schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:08:
[...]

Hebben we dat niet al? Als ik het Wikipedia artikel goed begrijp is de DSI een samenwerking tussen politieagenten en militairen.
Ja, en ook weer nee. :P
Zoals je in de eerste alinea kan lezen zijn de personen van defensie officieel boa domein 6. Je zal ze dus even een cursus hendheving moeten geven voordat er met tanks het Malieveld bestormd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:21:
[...]

Omdat Omikron nogal snel de overhand aan het nemen is en dat milder verloop nog niet echt vastgesteld is. En zelfs als dat wel het geval is, kan de snellere verspreiding en bijbehorende besmettingen alsnog zorgen voor volle ziekenhuizen. Want als de kans iets omlaag gaat, maar het aantal keren dat het voorkomt hard stijgt krijg je alsnog een oplopend resultaat.

Daarnaast kun je je afvragen of je nu echt weer te laat wil reageren of dat het slim is om een keer tijdig iets te doen.
Best-case scenario gooien we nu alles op slot en kunnen we daardoor op 31 januari de laatste coronapatiënt uitzwaaien uit het ziekenhuis.

Als het verloop dan echt zo mild is en de ziekenhuisopnames blijven kelderen, dan betekent het ook dat daarna in 1 keer alle maatregelen kunnen worden geschrapt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:16:
Begrijp ik nou goed dat omikron nu al een week of 4 in het land is en er al zo'n 100 besmettingen mee geïdentificeerd zijn? En dat dit reden is tot totale paniek ondanks de berichten over een mild verloop?

Zit daar een schaduw agenda achter?
Als het week op week verdubbeld zit je over een maand op 1600 besmettingen en over 2 maanden op 25600 besmettingen. Dat is nu eenmaal het gedrag van een exponentieel virus. En nu zullen de precieze getallen wat anders liggen, maar punt is wel dat het heel snel kan gaan, ondanks dat de getallen nu nog laag zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:22:
[...]

Ja, en ook weer nee. :P
Zoals je in de eerste alinea kan lezen zijn de personen van defensie officieel boa domein 6. Je zal ze dus even een cursus hendheving moeten geven voordat er met tanks het Malieveld bestormd kan worden.
Daarnaast kun je je afvragen of de doorsnee infanterist van de landmacht het wel in zijn hoofd haalt om iets op zijn eigen bevolking te richten. Die mensen hebben ook een geweten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:23:
Daarnaast kun je je afvragen of de doorsnee infanterist van de landmacht het wel in zijn hoofd haalt om iets op zijn eigen bevolking te richten. Die mensen hebben ook een geweten.
In plaats van rubber kogels kunnen ze met injectiespuiten schieten? Win-win... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:20:
[...]

Dan moet je even het hele verhaal van het RIVM lezen:

Het werkelijke aantal Omikron-besmettingen zou hoger kunnen liggen. Mensen die terugkomen uit zuidelijk Afrika krijgen de oproep om zich na aankomst in Nederland te laten testen op het coronavirus, maar dit is niet verplicht. Die test kan alleen vaststellen of mensen het coronavirus onder de leden hebben, maar niet om welke variant het gaat. Om daar duidelijkheid over te krijgen, gaat het testmonster na de uitslag naar een laboratorium voor verder onderzoek.
Niet verplicht testen als je uit Afrika terugkomt? Compleet bezopen als je het mij vraagt, maar goed ik ben dan ook geen expert.

[ Voor 42% gewijzigd door harrytasker op 17-12-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
harrytasker schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:28:
[...]

Niet verplicht testen als je uit Afrika terugkomt? Compleet bezopen als je het mij vraagt, maar goed ik ben dan ook geen expert.
Het is sowieso een beetje raar dat er alleen getest wordt voor vertrek en dat zo'n testresultaat dan ook geldig is bij aankomst. Kan jij de echtheid van iedere buitenlandse testfaciliteit verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:42:
[...]

En daar gaat nu netjes onafhankelijk onderzoek naar gedaan worden. Zoals het hoort.
Je hebt gelijk, ik las veroordeeld, maar vervolgd is anders. Kritisch kijken en het totale plaatje kijken is nooit verkeerd
Kan wel zeggen dat er vrij veel extreem geweld van de 'demonstranten' niet naar buiten is gekomen. Gelukkig heeft de politie inmiddels ook de mogelijkheid om te filmen.

@Dennis die hond is hier niet goed vanaf gekomen. Tip mijnerzijds, als je een politiehond in je flikker hebt, niet tegenspartelen. :P
Ervaring? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:41:
[...]

Nee, hij is niet de hond aan het mishandelen. Hij probeert de hond op afstand te houden omdat hij niet gebeten wil worden. Dat is heel wat anders.

En dat die man zelf vervolgd moet worden gelet op wat hij eerder heeft uitgehaald lijkt me logisch (als ik het bericht zo lees). Zou alleen best wel eens kunnen zijn dat hij niet verder wordt vervolgd júist vanwege dit hardhandig ingrijpen door de politieagent.
Flink aan de oren van een dier sjorren en trekken is geen mishandelen... Welja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
jadjong schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:58:
[...]

Sterker nog, het gaat om 3.4% van de bevolking.
Wat heb ik gemist? 3.4%?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ik zat er uit mijn hoofd net iets naast, al is dit data van een maandje geleden dus misschien zijn er nog wat mensen boven de 50 bij gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKVLKFegx1AR3P1wSHPyv1ei6go=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AwDXEUAmgXFrhmFPbhfOidQf.png?f=user_large
Ik bedoel dus dat er 684 duizend 50-plussers er voor kiezen om geen enkele preventieve bescherming te nemen en daardoor de ziekenhuizen bestormen.
Uiteraard zijn er nog wat (klein)kinderen van 30-ish of jonger die zich niet laten vaccineren daarmee de kans op besmetting van oma minder sterk reduceren. Maar in de eerste plaats is het opa/oma zelf die er een puinhoop van maakt. 3.8% van onze medemens dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:20
Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:04:
[...]

Ik ben de mensen beu die dit soort uitlatingen doen, je bent alleen maar aan het polariseren. En dat is niet wat we moeten willen.

Die mensen maken gewoon een keuze, op basis een keuze die hun is gegeven door de overheid. Dat iemand een andere keuze maakt dan jij is niet een reden om die groep uit te maken voor ASO's

Waarom zou een Nederlandse burger bestraft bestraft moeten worden voor het maken van een andere keuze?

Ze zouden pas echt een ASO zijn als er een wettellijke verplichting zou zijn om te vaccineren en als ze het dan niet doen dan zijn ze best ASO bezig, maar die is er niet.
Ik zou tegen jou en @Dennis willen zeggen: lees mijn post nog eens goed door.. :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:33:
[...]

Je hebt gelijk, ik las veroordeeld, maar vervolgd is anders. Kritisch kijken en het totale plaatje kijken is nooit verkeerd

[...]

Ervaring? ;p
Er hangt weleens een politiehond aan m'n arm ja. Maar gelukkig wel met een mouw aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NMH schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:08:
[...]

Hebben we dat niet al? Als ik het Wikipedia artikel goed begrijp is de DSI een samenwerking tussen politieagenten en militairen.
Marechaussee is ook defensie met een politietaak. Dus in die zin is er wel precedent. Maar hiervoor zijn wel uitzonderingsposities voorzien.

ME (/BE) inzet valt normaal gesproken onder verantwoordelijkheid van de driehoek. Dat is met DSI en afgeleiden anders geregeld. Zij vallen onder de nationale politie, en inzet is vziw alleen mogelijk met tussenkomst van justitie.

Een willekeurig blik soldaten open trekken voor een demonstratie is heel veel stappen verder. En zoals @Stoney3K al aangeeft; als je al zoiets zou doen, dan open en bloot. Niet stiekem ertussen.

In het grote geheel is het overigens natuurlijk beter om te zorgen dat die demo's niet uit de hand lopen of kleiner blijven. Maar goed, de groep halve zolen die er alleen maar op uit is om een rel te maken van een demo begint een flinke omvang te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:54:
Ik zou tegen jou en @Dennis willen zeggen: lees mijn post nog eens goed door.. :o
Haha, ik begreep je sarcasme wel hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

jadjong schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:31:
[...]

Het is sowieso een beetje raar dat er alleen getest wordt voor vertrek en dat zo'n testresultaat dan ook geldig is bij aankomst. Kan jij de echtheid van iedere buitenlandse testfaciliteit verifiëren?
Ja hoor, een kennis van mij heeft dat recent getest in Afrika. Was op donderdag langs de corona test faciliteit gelopen om een afspraak te maken voor zondag want hij moest maandag vliegen. Hij kon direct getest worden en de datum opgeven die hij erop wilde hebben :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:38
Turdie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:04:
[...]

Ik ben de mensen beu die dit soort uitlatingen doen, je bent alleen maar aan het polariseren. En dat is niet wat we moeten willen.

Die mensen maken gewoon een keuze, op basis een keuze die hun is gegeven door de overheid. Dat iemand een andere keuze maakt dan jij is niet een reden om die groep uit te maken voor ASO's

Waarom zou een Nederlandse burger bestraft bestraft moeten worden voor het maken van een andere keuze?

Ze zouden pas echt een ASO zijn als er een wettellijke verplichting zou zijn om te vaccineren en als ze het dan niet doen dan zijn ze best ASO bezig, maar die is er niet.
Het zou op zich toch prima mogelijk moeten zijn om iets als "asociaal" te bestempelen zonder dat dat gener direct strafbaar behoeft te zijn en tegen een specifieke wet in te gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
jadjong schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:49:
[...]

Ik zat er uit mijn hoofd net iets naast, al is dit data van een maandje geleden dus misschien zijn er nog wat mensen boven de 50 bij gekomen.
[Afbeelding]
Ik bedoel dus dat er 684 duizend 50-plussers er voor kiezen om geen enkele preventieve bescherming te nemen en daardoor de ziekenhuizen bestormen.
Uiteraard zijn er nog wat (klein)kinderen van 30-ish of jonger die zich niet laten vaccineren daarmee de kans op besmetting van oma minder sterk reduceren. Maar in de eerste plaats is het opa/oma zelf die er een puinhoop van maakt. 3.8% van onze medemens dus.
ah, zo bedoel je hem. Ja, een logische manier om er tegenaan te kijken ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:20:
[...]

Het zou op zich toch prima mogelijk moeten zijn om iets als "asociaal" te bestempelen zonder dat dat gener direct strafbaar behoeft te zijn en tegen een specifieke wet in te gaat ?
Ja, alleen verander je daarmee dus het gedrag niet. Als iemand mij voor asociaal uitmaakt dan zou ik ook mijn schouders ophalen en zeggen 'jouw probleem'.

Maar nu ben ik dan ook niet zo asociaal om me niet te laten vaccineren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
42erik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:35:
Flink aan de oren van een dier sjorren en trekken is geen mishandelen... Welja...
Misschien is het wel mishandelen maar was het geoorloofd omdat hij zichzelf verdedigde. Of moet je je maar vrijwillig laten bijten door een politiehond?

Anyway... het is voor ons buitenstaanders gissen. Het OM vervolgt niet zomaar een politieagent, want die mag gemiddeld meer dan een gewone burger. Blijkbaar zijn deze twee agenten dus flink hun boekje te buiten gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik lees hier al maanden mee, terwijl ik woon in Nairobi, Kenia. Ik zie hier van dichtbij hoe omikron zich verspreidt. Kenia had 6 dagen geleden (11 december) een positieve testratio van 3%, vandaag was dat 23%. Veel mensen die ik ken zijn besmet (allemaal gevaccineerd). Goed erbij te vermelden dat het op dit moment zomer is in Kenia en dat er vorig jaar rond deze tijd amper besmettingen waren. Ikzelf ben vandaag ook positief getest, ook gevaccineerd en nauwelijks 5 maanden geleden heb ik al COVID gehad. Het lijkt alsof dit virus door alles en iedereen heen gaat. Ik heb zelf overigens geen klachten, maar ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben in Europa…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:23:
[...]

Ja, alleen verander je daarmee dus het gedrag niet. Als iemand mij voor asociaal uitmaakt dan zou ik ook mijn schouders ophalen en zeggen 'jouw probleem'.

Maar nu ben ik dan ook niet zo asociaal om me niet te laten vaccineren ;)
Hangt er nogal vanaf wie, waarom en of ik me daar enigszins in kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
@Alexander6501 leuk dat je je ervaringen deelt!

Ik las ook ergens anders dat Omikron zodanig gemuteerd is dat je jezelf de vraag kunt stellen in hoeverre dit nog een covid-19 virus is. Het feit dat gevaccineerd zijn niets uitmaakt onderschrijft dat misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Indoubt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:20:
[...]

Ja hoor, een kennis van mij heeft dat recent getest in Afrika. Was op donderdag langs de corona test faciliteit gelopen om een afspraak te maken voor zondag want hij moest maandag vliegen. Hij kon direct getest worden en de datum opgeven die hij erop wilde hebben :X
En het resultaat is altijd negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:23:
[...]

Misschien is het wel mishandelen maar was het geoorloofd omdat hij zichzelf verdedigde. Of moet je je maar vrijwillig laten bijten door een politiehond?

Anyway... het is voor ons buitenstaanders gissen. Het OM vervolgt niet zomaar een politieagent, want die mag gemiddeld meer dan een gewone burger. Blijkbaar zijn deze twee agenten dus flink hun boekje te buiten gegaan.
Je praat echt rare dingen goed jij :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
42erik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:48:
Je praat echt rare dingen goed jij :F
Dat denk ik van jou ook, dus daar komen wij samen niet uit. Gelukkig hebben we de rechter om te bepalen wat wel en niet kan en mag. Dus we zullen het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:49

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Misschien moet hij zorgen sowieso niet in die situatie te komen.

En inderdaad anders geen dier mishandelen.
En ook geen dier inzetten in de gevechten van de mens. Vind het enorm sneu voor die dieren. Wat hebben die met onze gevechten te maken.

Maargoed dan ga ik wel erg off topic.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:24
[...]

Je bent eigenlijk verplicht om het niet zover te laten komen, dus ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:29
Vervang die hond anders door de wapenstok van de agent. Moet je jezelf daardoor laten slaan? Misschien is het slim om niet in die situatie terecht te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:20:
[...]

Ja ok point taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Is er eigenlijk al iets serieus bekends over de combi delta en omikron? Kan de ene besmetting je antistoffen voor de andere geven? Of zijn ze zodanig anders dat we ze eigenlijk los van elkaar moeten zien? En kan omikron dan delta wegdrukken,of gaan ze naast elkaar bestaan?

Of stel ik deze vragen te vroeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
42erik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:11:
Is er eigenlijk al iets serieus bekends over de combi delta en omikron? Kan de ene besmetting je antistoffen voor de andere geven? Of zijn ze zodanig anders dat we ze eigenlijk los van elkaar moeten zien? En kan omikron dan delta wegdrukken,of gaan ze naast elkaar bestaan?

Vermoedelijk krijg je dan een super variant aldus Modena, kan dat niet echt op waarde inschatten omdat ze natuurlijk ook het vaccin maken.
https://www.dailymail.co....super-mutant-variant.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
@Dennis1812 @eric.1 @stylezzz Als er (naar het schijnt) ongeoorloofd/excessief geweld wordt gebruikt dient dát benoemt en veroordeeld te worden. Niets anders dan dat. Net zoals je geweld van ieder ander zou veroordelen (dus ja, zeker ook van demonstranten).

Wat jullie nu doen is zoiets als zeggen dat een aangerand meisje “maar geen kort rokje moest dragen”. Of iemand die gewelddadig beroofd is van zijn horloge “maar geen horloge moest dragen, uitlokking”. Want jullie zeggen: “had je daar maar niet moeten zijn”. Dat zeg je ook niet tegen iemand die “gewoon” aanwezig is in een casino dat met geweld wordt overvallen toch? Waarom dan wel over een burger die van zijn demonstratierecht gebruik maakt?

Het kromme vind ik dat jullie aan de ene kant dus alles rationeel denken te benaderen, mbt het beleid en eventuele maatregelen enz. Want het kan, het mag wettelijk, taak van de overheid, wetenschappelijk bewezen, etc. Maar als het jullie niet zint (als in: iedereen die demonstreert tegen iets waar wij ons niet in kunnen vinden) mag er al het geweld van de wereld gebruikt worden, wordt het zelfs goed gepraat. Onder het mom van: “dan moet je daar niet zijn”. Zou wat zijn als we zo met alle demonstranten omgingen.
Ik heb niets met die extreem linkse klimaatactivisten, wellicht jullie wel. Maar toch hoop ik niet dat jullie ooit onterecht mishandelt worden. Dat kan ik namelijk nooit goedpraten.

(Ik ga dus uit van ongeoorloofd en excessief geweld, anders zou het OM zoals @Dennis al zei zeker niet tot vervolging overgaan. Als het terecht en proportioneel toegepast geweld is moet dit natuurlijk kunnen want daar hebben we de politie immers voor).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:23:
@Dennis1812 @eric.1 @stylezzz Als er (naar het schijnt) ongeoorloofd/excessief geweld wordt gebruikt dient dát benoemt en veroordeeld te worden. Niets anders dan dat. Net zoals je geweld van ieder ander zou veroordelen (dus ja, zeker ook van demonstranten).

Wat jullie nu doen is zoiets als zeggen dat een aangerand meisje “maar geen kort rokje moest dragen”. Of iemand die gewelddadig beroofd is van zijn horloge “maar geen horloge moest dragen, uitlokking”. Want ze zegt: “had je daar maar niet moeten zijn”. Dat zeg je ook niet tegen iemand die “gewoon” aanwezig is in een casino dat met geweld wordt overvallen toch? Waarom dan wel over een burger die van zijn demonstratierecht gebruik maakt?

Het kromme vind ik dat jullie aan de ene kant dus alles rationeel denken te benaderen, mbt het beleid en eventuele maatregelen enz. Want het kan, het mag wettelijk, taak van de overheid, wetenschappelijk bewezen, etc. Maar als het jullie niet zint (als in: iedereen die demonstreert tegen iets waar wij ons niet in kunnen vinden) mag er al het geweld van de wereld gebruikt worden, wordt het zelfs goed gepraat. Onder het mom van: “dan moet je daar niet zijn”. Zou wat zijn als we zo met alle demonstranten omgingen.
Ik heb niets met die extreem linkse klimaatactivisten, wellicht jullie wel. Maar toch hoop ik niet dat jullie ooit onterecht mishandelt worden. Dat kan ik namelijk nooit goedpraten.

(Ik ga dus uit van ongeoorloofd en excessief geweld, anders zou het OM zoals @Dennis al zei zeker niet tot vervolging overgaan. Als het terecht en proportioneel toegepast geweld is moet dit natuurlijk kunnen want daar hebben we de politie immers voor).
Ik vind demonstreren iets heel anders dan regelrecht een stad slopen en proberen de mensen die die verdedigen ook te slopen.
Maar dat zit hem misschien in mijn definitie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:29

Wat jullie nu doen is zoiets als zeggen dat een aangerand meisje “maar geen kort rokje moest dragen”. Of iemand die gewelddadig beroofd is van zijn horloge “maar geen horloge moest dragen, uitlokking”. Want jullie zeggen: “had je daar maar niet moeten zijn”. Dat zeg je ook niet tegen iemand die “gewoon” aanwezig is in een casino dat met geweld wordt overvallen toch? Waarom dan wel over een burger die van zijn demonstratierecht gebruik maakt?

Ik ga niet oordelen over het filmpje, we weten helemaal niet wat de context is. Dat mag onderzocht worden door de instanties, en ik neem aan dat die zich op meer baseren als een of ander feesboek filmpje van een omstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:25:
[...]

Ik vind demonstreren iets heel anders dan regelrecht een stad slopen en proberen de mensen die die verdedigen ook te slopen.
Maar dat zit hem misschien in mijn definitie
Is die persoon vervolgd voor “het moedwillig slopen van een stad”?
Want bij vrijwel ELKE demonstratie lopen wel mensen die iets doen of zeggen dat niet door de beugel kan. Iets met generaliseren en iedereen over één kam scheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:59:
Voor de zoveelste keer; dit soort uitspraken zijn op papier leuk. In de praktijk zul je iets moeten met de instroom in het ziekenhuis.
Nou nee, dat is juist waar je dan voor kiest. Dan gaat die instroom dus gewoon op de handrem en gaan veel mensen niet de hulp krijgen die ze nodig hebben.

Ik wil niet zeggen dat het de juiste keuze is of moreel makkelijk, maar hij is er gewoonweg wel. Je kunt net doen alsof het geen optie is, maar dat is ook niet waar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:28:
[...]

Is die persoon vervolgd voor “het moedwillig slopen van een stad”?
Want bij vrijwel ELKE demonstratie lopen wel mensen die iets doen of zeggen dat niet door de beugel kan. Iets met generaliseren en iedereen over één kam scheren?
Dat hoop ik wel
Durf ik niet te zeggen, mij niet in verdiept.

Maar als dat bij elke demo is moeten die er bij elke demo uitgeplukt worden en opgesloten worden.
Het geweld wat met name die demonstranten laten zien kan gewoon echt niet.

Ik zie overigens niet waar ik generaliseer. Ik heb juist in eerdere posts aangegeven dat ik geweld goedkeur alleen tegen die randdebielen die proberen de politie te slopen en alles slopen wat op hun pad komt.
Dat heeft gewoon echt niks met demonstreren te maken.

Of vond jij Rotterdam zoon goede demonstratie? Buiten slopen heb ik de boodschap gemist van de slopers

[ Voor 23% gewijzigd door Dennis1812 op 17-12-2021 21:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:32:
[...]

Dat hoop ik wel
Durf ik niet te zeggen, mij niet in verdiept.

Maar als dat bij elke demo is moeten die er bij elke demo uitgeplukt worden en opgesloten worden.
Het geweld wat met name die demonstranten laten zien kan gewoon echt niet.
Noem ze alsjeblieft consequent "relschoppers" of "hooligans" en geen "demonstranten". Want ze demonstreerden nergens tegen, ze wilden alleen knokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

Recht op demonstreren is niet echt hetzelfde als De demonstrant zwaaide met een startkabel en weigerde die te laten vallen. Hij rende vervolgens achter politiepaarden aan en gooide de kabel richting een ME'er

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Daar heb je gelijk in. Dat is eigenlijk ook wat ik probeer te zeggen. Niet zo handig om het zelf dan verkeerd te zetten.
@Stoney3K

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis1812 op 17-12-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
42erik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:35:
Recht op demonstreren is niet echt hetzelfde als De demonstrant zwaaide met een startkabel en weigerde die te laten vallen. Hij rende vervolgens achter politiepaarden aan en gooide de kabel richting een ME'er
We zijn het eens dat het geen lieverdje is. Iemand die misschien wel even moet brommen. Maar daarom moet de politie hem rechtmatig aanhouden zonder buitenproportioneel geweld, omdat je anders zelfs risico loopt dat hij vervolging ontloopt. En daarna kan de rechter erover oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Waarom dan wel over een burger die van zijn demonstratierecht gebruik maakt?
Demonstreren doe je niet slingerend met startkabels in je hand. Dat levert een aanhouding op, verzet daartegen is strafbaar.

Verder, ga even snel weg met je vergelijkingen...die raken kant noch wal.

Excessief geweld (door de Politie) moet uiteraard wel onderzocht worden, Corona-demonstratie of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 17-12-2021 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou nee, dat gaat het OM dus onderzoeken, de conclusie moet dus nog komen. Het enige wat je dus nu kunt stellen is dat ze mogelijk hun boekje te buiten gegaan zijn, dat maakt het nog geenszins een feit.

Dat die demonstrant het verdiend heeft moge duidelijk zijn, maar de politie behoort natuurlijk de verstandigste van de twee te zijn. Ben benieuwd wat er uit rolt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Gonadan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:45:
Nou nee, dat gaat het OM dus onderzoeken, de conclusie moet dus nog komen. Het enige wat je dus nu kunt stellen is dat ze mogelijk hun boekje te buiten gegaan zijn, dat maakt het nog geenszins een feit.

Dat die demonstrant het verdiend heeft moge duidelijk zijn, maar de politie behoort natuurlijk de verstandigste van de twee te zijn. Ben benieuwd wat er uit rolt.
Je hebt gelijk, zo is het inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
42erik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:11:

@RoD had daar geloof ik al wel min of meer een hypothese over gepost in één der topics.
Als ik het me wel herinner iets in de trant van: Ja verschillend maar niet zoveel dat antilichamen opgewekt door de vaccins geen enkele werkzaamheid meer hebben, maar wel der mate verschillend dat het niet geheel meer matcht, waardoor je met lage hoeveelheid antilichamen toch meer de sjaak bent, maar het met een booster op basis van de "oude" vaccins, toch nog best goed resultaat heeft door de (hopelijk) overweldigende hoeveelheid antilichamen die het virus als nog snel genoeg en goed genoeg vertragen zodat het lichaam een betere kans heeft.

Maar goed een hypothese geeft eigenlijk al aan dat je niet te vroeg bent om de vraag te stellen, maar vermoedelijk wel te vroeg voor een definitief antwoord ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:31:
[...]

Nou nee, dat is juist waar je dan voor kiest. Dan gaat die instroom dus gewoon op de handrem en gaan veel mensen niet de hulp krijgen die ze nodig hebben.

Ik wil niet zeggen dat het de juiste keuze is of moreel makkelijk, maar hij is er gewoonweg wel. Je kunt net doen alsof het geen optie is, maar dat is ook niet waar.
Nou nee.

Het is in theorie wel een keuze, maar wat men hier heel stoer betoogt met 'accepteren' is geen papieren exercitie. Die keuze heeft implicaties die men niet onder ogen wil zien. Of überhaupt niet over nagedacht is.

'instroom op de handrem' klinkt ook heel stoer, maar houdt wel in dat iemand tegen ome Jan moet gaan vertellen dat tante Truus geen zorg krijgt. Waarna Jan samen met de rest van de familie het ziekenhuis verbouwt. Om een voorbeeld te geven.

En als je naar mijn persoonlijke voorkeur vraagt, stellen we zsm in dat er aan de poort geselecteerd wordt. Maar ik zie het praktisch niet uitgevoerd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
@eric.1 @Dennis1812 @stylezzz @42erik Ah, ik dacht uit de eerdere posts af te kunnen leiden dat het alleen ging om iemand die demonstreerde. Nu begrijp ik dat deze persoon zelf ook niet zo jofel bezig is geweest, waardoor ik me kan vinden in de woorden van @Gonadan.
Mea culpa heren, had het artikel van enkele pagina’s terug even moeten lezen. Excessief geweld kan niet, maar zomaar een onschuldige demonstrant was dit dus niet nee. Medelijden hoef je dan misschien idd niet te hebben ;).
Echter zijn er wel degelijk vreedzame demonstranten en moeten we altijd waken voor het kam-scheer effect. Ook bij coronademonstraties is écht niet iedereen uit op geweld. Dat is een kleine minderheid die helaas daardoor telkens de krant halen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:00:
@eric.1 @Dennis1812 @stylezzz @42erik Ah, ik dacht uit de eerdere posts af te kunnen leiden dat het alleen ging om iemand die demonstreerde. Nu begrijp ik dat deze persoon zelf ook niet zo jofel bezig is geweest, waardoor ik me kan vinden in de woorden van @Gonadan.
Mea culpa heren, had het artikel van enkele pagina’s terug even moeten lezen. Excessief geweld kan niet, maar zomaar een onschuldige demonstrant was dit dus niet nee. Medelijden hoef je dan misschien idd niet te hebben ;).
Echter zijn er wel degelijk vreedzame demonstranten en moeten we altijd waken voor het kam-scheer effect. Ook bij coronademonstraties is écht niet iedereen uit op geweld. Dat is een kleine minderheid die helaas daardoor telkens de krant halen natuurlijk.
Voor zover er vreedzame demonstranten zijn, worden die keihard genaaid door een groep professionele relschoppers die overal een klerezooi van maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

remzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:00:
En de idioten die punten aan startkabels gaan maken verpesten het helaas inderdaad voor de echte demonstranten.

Laatst was er 1 bij bureau hofstad die in een kikkerpak op een eilandje ging zitten in Den Haag met een spandoek. Tja, vind er van wat je wil maar ze maakte wel haar punt zonder enige schade of geweld.
En ze was overal op tv.

Dat vond ik best tof.

Verzin leuke ludieke acties, ga op pannen slaan etc. Allemaal prima wat mij betreft en moet ook zeker kunnen.
Denk dat wij het gewoon met elkaar eens zijn maar het niet zo overkwam inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:58:
Nou nee.

Het is in theorie wel een keuze, maar wat men hier heel stoer betoogt met 'accepteren' is geen papieren exercitie. Die keuze heeft implicaties die men niet onder ogen wil zien. Of überhaupt niet over nagedacht is.

'instroom op de handrem' klinkt ook heel stoer, maar houdt wel in dat iemand tegen ome Jan moet gaan vertellen dat tante Truus geen zorg krijgt. Waarna Jan samen met de rest van de familie het ziekenhuis verbouwt. Om een voorbeeld te geven.

En als je naar mijn persoonlijke voorkeur vraagt, stellen we zsm in dat er aan de poort geselecteerd wordt. Maar ik zie het praktisch niet uitgevoerd worden.
Dat is allemaal je eigen invulling, je noemt het stoer en niet onder ogen willen zien of niet onder nagedacht, maar hoe weet je dat zo zeker?
Waarom kan het niet gewoonweg een mening zijn dat men nu eens wat anders wil zien dat het eeuwige risico mijden en alles op slachtoffers voorkomen?
Niemand zegt dat zoiets makkelijk is een dat er geen nadelen aan zitten, maar jij verheft nu je eigen zienswijze tot maatstaf. Dat vind ik ook niet terecht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwsuur meldt een complete lockdown weer wordt voorbereid..veel sterkte in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:07:
[...]

Dat is allemaal je eigen invulling, je noemt het stoer en niet onder ogen willen zien of niet onder nagedacht, maar hoe weet je dat zo zeker?
Waarom kan het niet gewoonweg een mening zijn dat men nu eens wat anders wil zien dat het eeuwige risico mijden en alles op slachtoffers voorkomen?
Niemand zegt dat zoiets makkelijk is een dat er geen nadelen aan zitten, maar jij verheft nu je eigen zienswijze tot maatstaf. Dat vind ik ook niet terecht.
Nou, vertel mij dan eens hoe we gaan 'accepteren' dat er doden vallen. Nogmaals, ik vind het meer dan prima. Voor mijn part geef je ze bij binnenkomst gelijk een spuitje. Ik vind het echt helemaal goed.

- waar laten we de mensen met corona dan?
- wat doen we met ambulanceritten die per ongeluk bij iemand voor de deur staan met corona?
- wat doen we met mensen die met corona bij het ziekenhuis aankomen?

Ik heb hier nog niemand een fatsoenlijk doordachte invulling aan zien geven anders dan 'ja we moeten het accepteren'. Zonder de gevolgen te doorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
De laatste berichten duiden erop dat volgende week een harde lockdown wordt aangekondigd. Lekker een paar dagen voor kerst alles dichtgooien, goed plan. Dat wordt geheid rellen.

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 17-12-2021 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:11:
Nieuwsuur meldt een complete lockdown weer wordt voorbereid..veel sterkte in Nederland.
Lekker is dat. En dat allemaal uit voorzorg omdat men het niet weet en de eerste gunstige tekenen over de nieuwe variant liever negeert en de actuele cijfers allemaal de daling inzetten.
Ik vind het nogal wat.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:11:
Gaan we nu van te laat reageren naar het andere extreme? Direct in de kramp schieten? Is de situatie in Afrika zo heftig?

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Heel goed! Wellicht zijn we nu die hele bende in de ziekenhuizen eens voor.

Eindelijk daadkracht.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P-Rock
ephymerous schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:15:
[...]

Gaan we nu van te laat reageren naar het andere extreme? Direct in de kramp schieten? Is de situatie in Afrika zo heftig?
Volgens die arts die het ontdekt heeft viel het allemaal wel mee en word je er niet ernstig ziek van, zeker als je gevaccineerd bent, maar het hele OMT vindt kennelijk dat ons elk pleziertje dit jaar nog ontnomen moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:14:
[...]

Lekker is dat. En dat allemaal uit voorzorg omdat men het niet weet en de eerste gunstige tekenen over de nieuwe variant liever negeert en de actuele cijfers allemaal de daling inzetten.
Ik vind het nogal wat.
Het is niet nou niet of het OMT zonder enige aanleiding tot het adviseren zo’n zware maatregel overgaat. Normaliter reageert Den Haag vrij laks op de epidemie en zijn we altijd net te laat. Dat ze er nu bovenop zitten is toch wel een teken aan de wand dat er iets anders speelt waar ze zich heel oncomfortabel bij voelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:17:
[...]

Volgens die arts die het ontdekt heeft viel het allemaal wel mee en word je er niet ernstig ziek van, zeker als je gevaccineerd bent, maar het hele OMT vindt kennelijk dat ons elk pleziertje dit jaar nog ontnomen moet worden.
Daarom, OMT adviseerde ook 2G, dat advies dat nu des te relevanter is geworden werd ook genegeerd.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:41
Nou ja, we hebben 2 opties,
t valt niet mee —> niet reageren leidt geheid tot code zwart
t valt wel mee, de cijfers in t ziekenhuis zakenverkeer sneller en er kan veel vlotter versoepeld worden dan met de huidige maatregelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Miki schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:18:
[...]

Het is niet nou niet of het OMT zonder enige aanleiding tot het adviseren zo’n zware maatregel overgaat. Normaliter reageert Den Haag vrij laks op de epidemie en zijn we altijd net te laat. Dat ze er nu bovenop zitten is toch wel een teken aan de wand dat er iets anders speelt waar ze zich heel oncomfortabel bij voelen.
Wees daar dan open over. Op basis van de huidige cijfers en berichtgeving uit Afrika begrijp ik het niet. Tel daarbij de heftige consquenties van een harde lockdown bij op. Ik vind het nogal wat.
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:19:
[...]

Daarom, OMT adviseerde ook 2G, dat advies dat nu des te relevanter is geworden werd ook genegeerd.
Tjah van halfzachte maatregelen naar het andere extreme dus. Hopelijk schieten onze buren niet in de kramp. Dan is daar nog een pleziertje te halen.

[ Voor 22% gewijzigd door ephymerous op 17-12-2021 22:22 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Miki schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:18:
[...]

Wel knap, gisteren wisten ze nog niks over de ziektegraad van Omikron, behalve dat het besmettelijker is dan Delta. Sowieso vind ik dat hele OMT maar een stel paniekzaaiers eerste klas.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 10:00

Chrisjuh_15

Facta non verba

Wat ze ook besluiten, deze kerst zit ik bij m’n familie aan tafel. Hoeveel bezoekers je al dan niet mag ontvangen. Ze bekijken het maar. Paniekzaaiers. [/rant]

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 17-12-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 00:43
Ik lees nu dit bij de NOS:
In Noorwegen worden over drie weken 90.000 tot 300.000 omikronbesmettingen per dag verwacht en vijftig tot honderd ziekenhuisopnames. Het land kondigde daarom onder meer aan dat er geen alcohol in bars en restaurants meer mag worden geschonken. Ook moeten mensen thuiswerken, tenzij dat echt niet anders kan.
Ik weet niet wat ze daar in Noorwegen doen, maar dit kan toch helemaal niet? Of de NOS gaat hier in de fout met de cijfers, of men doet in Noorwegen aan absurde bangmakerij? Die zitten nu met 4800 besmettingen per dag aan hun allerhoogste piek ooit, en dan zou er ineens een factor 20-60 bovenop komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
ephymerous schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:20:
[...]

Wees daar dan open over. Op basis van de huidige cijfers en berichtgeving uit Afrika begrijp ik het niet. Tel daarbij de heftige consquenties van een harde lockdown bij op. Ik vind het nogal wat.
Laat ik voorop stellen dat ik geen arts nog wetenschapper ben. Maar van wat ik begreep uit de kamertoelichting die van Dissel deed speelt in Afrika het positieve seizoenseffect mee. In VK en Denemarken lopen de besmettingscijfers exponentieel op. De ziekenhuiscijfers blijven vooralsnog achter maar dat zullen we de komende weken uit die landen vernemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:20:
[...]

Wel knap, gisteren wisten ze nog niks over de ziektegraad van Omikron, behalve dat het besmettelijker is dan Delta. Sowieso vind ik dat hele OMT maar een stel paniekzaaiers eerste klas.
De zorg zit hem in dat de Omicron variant erg snel verspreid en de zorg zit al op een hoog zorgniveau. Je kunt nu niet te laat ingrijpen als een zorginfarct dreigt dan heb je serieus een probleem.

De berichten uit Engeland zijn tevens niet hoopgevend, vooral als je kijkt hoe snel de verspreiding gaat.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:19:
[...]

2G houdt Omikron niet buiten de deur. En we hebben al een avondlockdown, waardoor mensen al zeer weinig kunnen ondernemen. Naar de kroeg of het restaurant doe je toch vooral 's avonds. Nee, de meeste besmettingen vinden altijd nog plaats op school, thuis en op het werk.

En ons kabinet heeft er geen rekening mee gehouden dat mensen met de Kerstdagen nu verkassen naar België en Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MadDogMcCree schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:22:
Ik lees nu dit bij de NOS:

[...]

Ik weet niet wat ze daar in Noorwegen doen, maar dit kan toch helemaal niet? Of de NOS gaat hier in de fout met de cijfers, of men doet in Noorwegen aan absurde bangmakerij? Die zitten nu met 4800 besmettingen per dag aan hun allerhoogste piek ooit, en dan zou er ineens een factor 20-60 bovenop komen?
Iets met exponentiële groei van een variant die immuniteit omzeilt.

YouTube: Tros Radar "Exponentiële groei"

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:13:
De laatste berichten duiden erop dat volgende week een harde lockdown wordt aangekondigd. Lekker een paar dagen voor kerst alles dichtgooien, goed plan. Dat wordt geheid rellen.
Het kabinet is toch goed in het naast zich neerleggen van de OMT-adviezen?

:Y)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:21:
Wat ze ook besluiten, deze kerst zit ik bij m’n familie aan tafel. Hoeveel bezoekers je al dan niet mag ontvangen. Ze bekijken het maar. Paniekzaaiers. [/rant]
Tjah wij zijn ook niet roomser dan de paus. Iedereen thuis een sneltest en dan vieren wij ook kerst met de familie. We zijn nu allemaal gezond en ongeacht Corona is het niet vanzelfsprekend dat dat volgend jaar ook het geval is.
P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:24:
[...]
En ons kabinet heeft er geen rekening mee gehouden dat mensen met de Kerstdagen nu verkassen naar België en Duitsland.
Tjah hoe idioot naïef kan je zijn toch? Hebben ze wel rekening gehouden met dat het Koningshuis iedere richtlijn negeert?

[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 17-12-2021 22:28 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 10:22
Nou dit wordt weer popcorn pakken en alle meningen en reacties lezen op het laagste OMT advies.

Ik ga alvast wat Wcpapier inslaan 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
[...]

Nouja, v Dissel riep deze week nog in een interview dat ze te vaak hebben gehoopt dat het wel mee zou vallen, dat het dubbeltje de goede kant op zou vallen. Iets wat meerdere keren verkeerd uitpakte.

Daar hebben ze blijkbaar van geleerd.

Zoveel goeds kunnen ze eigenlijk niet doen op dit moment. Niets doen en het valt tegen? Dan doe je het verkeerd. Extra maatregelen en het valt mee? Dan doe je het verkeerd. Laten gaan zoals het is? Dan doe je het verkeerd...

Choose the best of the worst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:24:
[...]

2G houdt Omikron niet buiten de deur. En we hebben al een avondlockdown, waardoor mensen al zeer weinig kunnen ondernemen. Naar de kroeg of het restaurant doe je toch vooral 's avonds. Nee, de meeste besmettingen vinden altijd nog plaats op school, thuis en op het werk.

Gezien t tempo waarin Omicron opkomt en landen om ons heen maatregelen invoeren zou t me niets verrassen als bijna heel Europa met kerst in lockdown zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
XWB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:25:
[...]

Het kabinet is toch goed in het naast zich neerleggen van de OMT-adviezen?

:Y)
Ik verwacht niet dat ze dat deze keer zullen doen. Ze hebben een daadkrachtig kabinet beloofd, dus die lockdown gaat er volgende week zeker weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

De beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen.

Natuurlijk hebben ze meer informatie alleen is die informatie nog niet 100% geverifieerd en daarom treden ze er nog niet mee naar buiten. Maar het feit dat zowel in Nederland als de landen direct om ons heen hier heel nerveus op reageren is een teken aan de wand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:26:
[...]

Ik verwacht niet dat ze dat deze keer zullen doen. Ze hebben een daadkrachtig kabinet beloofd, dus die lockdown gaat er volgende week zeker weten komen.
Vanaf januari pas, Rutte IV is nog niet aangetreden :p

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:12:
Nou, vertel mij dan eens hoe we gaan 'accepteren' dat er doden vallen. Nogmaals, ik vind het meer dan prima. Voor mijn part geef je ze bij binnenkomst gelijk een spuitje. Ik vind het echt helemaal goed.

- waar laten we de mensen met corona dan?
- wat doen we met ambulanceritten die per ongeluk bij iemand voor de deur staan met corona?
- wat doen we met mensen die met corona bij het ziekenhuis aankomen?

Ik heb hier nog niemand een fatsoenlijk doordachte invulling aan zien geven anders dan 'ja we moeten het accepteren'. Zonder de gevolgen te doorzien.
Dat is al de hele crisis zo'n dooddoener, wanneer je geen kant en klare oplossing hebt mag je geen mening hebben. Zo werkt het natuurlijk niet.

Ongeacht waar je de focus legt, het kabinet zal zo goed en zo kwaad als het kan een manier moeten vinden om dat tot uitvoer te brengen. Wij kunnen daar van alles van vinden en extra opties voor verzinnen, maar dat gaat natuurlijk niets uit maken.
Vooralsnog kijken ze niet echt oog voor die richting te geven, of dat vanwege haalbaarheid is of visie laat ik even in het midden.

Dat neemt niet weg dat er niets mis mee is om de mening te hebben dat de focus wel wat meer mag op accepteren en endemisch denken dan steeds maar alles op alles om slachtoffers te voorkomen.

Nogmaals, ik geef nu zelf geen mening maar ik vind het weg zetten als stoere praat veel te makkelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:30
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:14:
[...]

Ik vind het nogal wat.
Gunstig?

In de UK gaat het helemaal los atm.
https://www.ad.nl/buitenl...c4971259ff3e7ec&auth_rd=1

Ik ben blij dat ze eens een keer op tijd in lijken te grijpen, ook al is het voor het geval dat. Gaan we weer eerst polderen en afwachten en die omikron valt toch tegen zit je in code zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
rik86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:26:
[...]

Gezien t tempo waarin Omicron opkomt en landen om ons heen maatregelen invoeren zou t me niets verrassen als bijna heel Europa met kerst in lockdown zit
Ja, en max 2 personen bij de kerstmaaltijd.

Dat wordt weer hamsteren bij de supermarkt. Lege schappen, vechtende mensen, alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:25:
Iets met exponentiële groei van een variant die immuniteit omzeilt.
Maar wat denken ze dan te bereiken met het dichtgooien van een paar uur horeca en amateursport overdag?

Met 5-10% reductie ga je bij zo'n extreme groei helemaal niets bereiken. Dan is het middel erger dan de kwaal, iedereen die dat wil is over een paar weken geboosterd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:27:
[...]

Dat is al de hele crisis zo'n dooddoener, wanneer je geen kant en klare oplossing hebt mag je geen mening hebben. Zo werkt het natuurlijk niet.

Ongeacht waar je de focus legt, het kabinet zal zo goed en zo kwaad als het kan een manier moeten vinden om dat tot uitvoer te brengen. Wij kunnen daar van alles van vinden en extra opties voor verzinnen, maar dat gaat natuurlijk niets uit maken.
Vooralsnog kijken ze niet echt oog voor die richting te geven, of dat vanwege haalbaarheid is of visie laat ik even in het midden.

Dat neemt niet weg dat er niets mis mee is om de mening te hebben dat de focus wel wat meer mag op accepteren en endemisch denken dan steeds maar alles op alles om slachtoffers te voorkomen.

Nogmaals, ik geef nu zelf geen mening maar ik vind het weg zetten als stoere praat veel te makkelijk.
Je mening de wereld in slingeren zonder nagedacht te hebben over de praktische invulling ervan is ook nogal gratuit. Prima om een mening te hebben, maar graag wel doordacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
LZ86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:27:
[...]

Gunstig?

In de UK gaat het helemaal los atm.
https://www.ad.nl/buitenl...c4971259ff3e7ec&auth_rd=1

Ik ben blij dat ze eens een keer op tijd in lijken te grijpen, ook al is het voor het geval dat. Gaan we weer eerst polderen en afwachten en die omikron valt toch tegen zit je in code zwart
Wel veel besmettingen maar geen (extra) druk op de zorg. Dat is het beeld dat je tot nu toe steeds krijgt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:30:
[...]

Wel veel besmettingen maar geen (extra) druk op de zorg. Dat is het beeld dat je tot nu toe steeds krijgt.
Maar het loopt wel op:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:29:
[...]

Maar wat denken ze dan te bereiken met het dichtgooien van een paar uur horeca en amateursport overdag?

Met 5-10% reductie ga je bij zo'n extreme groei helemaal niets bereiken. Dan is het middel erger dan de kwaal, iedereen die dat wil is over een paar weken geboosterd.
Volgens mij is er nog wat meer open toch? Pretparken, winkels, tuincentra, restaurants, kappers. En vergeet de bibliotheken niet.

Hoeveel het bijdraagt geen idee. Maar dat zal de overweging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Zelf vinden ze juist dat ze juist niet genoeg paniek hebben gezaaid ;)
Als Jaap van Dissel de vraag moet beantwoorden of het effect van de omikronvariant zal meevallen of tegenvallen, is hij heel duidelijk: "Helaas hebben we geleerd dat we het te vaak optimistisch inschatten. Je hoopt dat het dubbeltje toch de goede kant op valt maar we hebben te vaak gezien dat het tegenvalt."

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:30
En dan gaat dit over jonge kinderen. Die bij de overige varianten niet echt getroffen werden, blijken van die Omikron wel ziek te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:29:
[...]

Je mening de wereld in slingeren zonder nagedacht te hebben over de praktische invulling ervan is ook nogal gratuit. Prima om een mening te hebben, maar graag wel doordacht.
Gelukkig begint een oplossing altijd bij een denkrichting die nog niet helemaal is ingekleurd. @Gonadan heeft een denkrichting die de moeite waard is, accepteren dat er slachtoffers vallen.

Als je op reis gaat begin je toch ook niet te plannen in welk vakje van je tas je je tandenborstel gaat stoppen?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
[...]

Maar ziekenhuisopnames lopen 2 weken en IC 3 weken achter, volgens mij is Omikron nu 4 weken een ding en hoewel exponentieel groeiend waren die getallen in de eerste 2 weken nog redelijk laag, maar toch al wel redelijk oplopend in de ziekenhuizen in zuid-Afrika volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

[...]

Ook dan zou een lockdown niet slecht uitkomen. Kunnen de besmettingscijfers even twee weken goed zakken en krijgen ze in de ziekenhuizen kans om weer een beetje op adem te komen.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41
Ondertussen is 5km verderop veel nog open.
In België kun je gewoon naar de kroeg, in Duitsland winkels en horeca nog open, en zelfs de kerstmarkten zijn (nog) beschikbaar.
Dat wordt grenstoerisme zoals nooit tevoren..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:29:
Nogmaals, dat je geen kant en klare praktijkoplossing hebt betekent niet dat er niet over een mening nagedacht is. Iets meer respect voor de mening en het gevoel van een ander houdt de discussie prettiger. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
anandus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:32:
[...]

Zelf vinden ze juist dat ze juist niet genoeg paniek hebben gezaaid ;)

[...]
Als het aan Jaap van Dissel had gelegen hadden we heel 2021 in lockdown gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Zoals @t_captain al aangaf: Als je met het RIVM model rekent van de besmettelijkheid van Omikron en het ziekteverloop van Delta, dan krijg je inderdaad een shit-hit-the-fan uitkomst. Dan kan ik zo'n paniekstuip om een lockdown wel snappen.

Maar dat betekent ook dat we na de jaarwisseling een keldering in opnames gaan zien en we tegen de carnaval geen maatregelen meer over houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
LZ86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:27:
[...]

Ik ben blij dat ze eens een keer op tijd in lijken te grijpen, ook al is het voor het geval dat.
Vooralsnog ligt er alleen een OMT-advies, we moeten nog maar zien wat het kabinet gaat doen. Morgen is er een spoedoverleg:

https://www.nu.nl/coronav...edoverleg-in-kabinet.html

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
Gonadan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:33:
[...]

Nogmaals, dat je geen kant en klare praktijkoplossing hebt betekent niet dat er niet over een mening nagedacht is. Iets meer respect voor de mening en het gevoel van een ander houdt de discussie prettiger. :)
Maar roepen dat iets niet kan/ mag/ niet leuk is, terwijl er voor zover anderen zien geen realistische andere oplossing is en/of de geroepen oplossing onrealistisch/ onuitvoerbaar lijkt te zijn, is ook niet heel zinvol vrees ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ephymerous schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:32:
Gelukkig begint een oplossing altijd bij een denkrichting die nog niet helemaal is ingekleurd. @Gonadan heeft een denkrichting die de moeite waard is, accepteren dat er slachtoffers vallen.

Als je op reis gaat begin je toch ook niet te plannen in welk vakje van je tas je je tandenborstel gaat stoppen?
Het is niet eens zozeer mijn denkrichting, al voel ik er wel wat voor, maar wat ik tegen ageer is het zonder meer terzijde schuiven van andere denkwijzen omdat men daar zelf geen praktische oplossing voor ziet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Vanwege de school sluiting is iedereen toch op vakantie komende week. Doe die winkels dan iig na kerst dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 19:20

StM

rik86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:32:
[...]

Maar ziekenhuisopnames lopen 2 weken en IC 3 weken achter, volgens mij is Omikron nu 4 weken een ding en hoewel exponentieel groeiend waren die getallen in de eerste 2 weken nog redelijk laag, maar toch al wel redelijk oplopend in de ziekenhuizen in zuid-Afrika volgens mij
En zuid-afrika is compleet onvergelijkbaar met amper 6% van de bevolking die 65+ is en sowieso een levensverwachting onder de 65 jaar.

Het zou fijn zijn als deze variant 10, 20 of 30% minder mensen in het ziekenhuis terecht laat komen. Het zullen er alleen nog steeds veel en veel te zijn. En uit Engeland komen de eerste geluiden dat ze eigenlijk helemaal niet minder opnames zien.
Pagina: 1 ... 59 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.