Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.199 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:29:
[...]

Maar wat denken ze dan te bereiken met het dichtgooien van een paar uur horeca en amateursport overdag?

Met 5-10% reductie ga je bij zo'n extreme groei helemaal niets bereiken. Dan is het middel erger dan de kwaal, iedereen die dat wil is over een paar weken geboosterd.
Precies daarom ben ik dus geen voorstander van die maatregel. Je zou dan een 'lockdown' moeten hebben waar ook alle niet-essentiële winkels compleet gesloten zijn, supermarkten alleen op bestelling, en iedereen verplichten om thuis te werken, en misschien ben je dan nog steeds niet ver genoeg om de besmettingen op het niveau van nu te houden.

Vooral rond de feestdagen krijg je inderdaad wél bestormingen van het Binnenhof als je dat nu zou afkondigen. Zelfs een sluiting van alle winkels zou ik al dubieus vinden, doe ze dan met 2G open.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:35:
[...]

Zoals @t_captain al aangaf: Als je met het RIVM model rekent van de besmettelijkheid van Omikron en het ziekteverloop van Delta, dan krijg je inderdaad een shit-hit-the-fan uitkomst. Dan kan ik zo'n paniekstuip om een lockdown wel snappen.
Dat was met die Britse variant in januari 2021 toch niet anders, het RIVM voorspelde toen honderdduizenden besmettingen en daarom kwam de avondklok.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rik86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:36:
Maar roepen dat iets niet kan/ mag/ niet leuk is, terwijl er voor zover anderen zien geen realistische andere oplossing is en/of de geroepen oplossing onrealistisch/ onuitvoerbaar lijkt te zijn, is ook niet heel zinvol vrees ik
In de politiek is het altijd zo toch? De één heeft een plan de ander vindt het niet uitvoerbaar en wij stemmen maar een beetje op de partij waarvan we het gevoel hebben dat ze het meest in de buurt zitten van het idee wat er zelf hebben. Hoe dat dan in de praktijk gebracht wordt moeten we maar afwachten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:37:
supermarkten alleen op bestelling
Dat gaat nooit gebeuren en is ook helemaal niet mogelijk.

Begin 2021 was er al een bestelinfarct bij levensmiddelenleveranciers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 08:29
Men zou testen (ook zelftest) en vaccinatie moeten verplichten in het OV. Zeker met de kerst zullen treinen bomvol zitten wanneer alle studenten naar thuis thuis gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Cobalt op 17-12-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:29:
[...]

Je mening de wereld in slingeren zonder nagedacht te hebben over de praktische invulling ervan is ook nogal gratuit. Prima om een mening te hebben, maar graag wel doordacht.
het is deels een kwestie van afstand. We maken hier ook als land en persoon de keus om onszelf bepaalde luxe te gunnen terwijl met dat geld elders mensen in leven gehouden zouden kunnen worden. Hoe dichter bij huis je die afweging maakt , hoe lastiger het wordt, terwijl het nog steeds om mensenlevens gaat.

Het is lastig , maar ook ik denk dat we naar een op langere termijn houdbare aanpak / strategie zouden moeten. Dat kan betekenen dat we wat langer inleveren qua mogelijkheden in het dagelijks leven, maar tegelijkertijd dat er minder mensen 'gered' kunnen worden dan maximaal zou kunnen door telkens de samenleving zwaarder te beperken.

Hoe dat in details praktisch in te vullen is zou door de mensen die er over gaan over bedacht moeten worden, en nogmaals die keuzes zijn moeilijk. Het gaat om een visie over een langere termijn dan 2 weken met om de zoveel maanden een andere griekse letter die weer enger of minder eng dan de vorige is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

StM schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:37:
[...]
Het zou fijn zijn als deze variant 10, 20 of 30% minder mensen in het ziekenhuis terecht laat komen. Het zullen er alleen nog steeds veel en veel te zijn. En uit Engeland komen de eerste geluiden dat ze eigenlijk helemaal niet minder opnames zien.
De (naar leeftijd gecorrigeerde) cijfers uit ZA zeggen een 91% reductie in ziekenhuisopnames tov. Delta.

Om even een beetje perspectief te geven: De vaccins van Janssen en AstraZeneca beschermen minder tegen ziekenhuisopnames dan verdringing door de omikron-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:40
P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:39:
[...]

Mwoah… een vaste hoeveelheid boodschappen per week bezorgd. Ik zie dat nog wel lukken. Desnoods met hulp van leger.
Eigen keuze is er dan niet bij natuurlijk. dus als je groente pakket dan voor 7 dagen boerenkool voorziet en jij dat niet lust, heb je pech

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 17-12-2021 22:42 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:39:
[...]

Tja, met deze extreme besmettelijkheid is het gewoon eigenlijk niemand de deur uit.

Het alternatief is, deuren verzegelen en dagelijks iedereen voorzien van een rantsoenpakket. Maar dat is net zo praktisch onhaalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:28:
[...]

Ja, en max 2 personen bij de kerstmaaltijd.

Dat wordt weer hamsteren bij de supermarkt. Lege schappen, vechtende mensen, alles.
Wat ben ik blij met mijn bezorgbundel bij de appie.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Cobalt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:39:
Men zou testen (ook zelftest) en vaccinatie moeten verplichten in het OV. Zeker met de kerst zullen treinen bomvol zitten wanneer alle studenten naar thuis thuis gaan
OV zou juist het eerste moeten zijn wat ze zouden moeten verbieden. Wie gelooft dat dat veilig is kan geen enkele maatregel in de winkels, sport of horeca verdedigen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:42:
[...]

OV zou juist het eerste moeten zijn wat ze zouden moeten verbieden. Wie gelooft dat dat veilig is kan geen enkele maatregel in de winkels, sport of horeca verdedigen.
En als niet-essentiële lokaties gaan sluiten, graag ook een slot op de kerk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:41:
[...]

Tja, met deze extreme besmettelijkheid is het gewoon eigenlijk niemand de deur uit.

Het alternatief is, deuren verzegelen en dagelijks iedereen voorzien van een rantsoenpakket. Maar dat is net zo praktisch onhaalbaar.
Ben je wel helemaal lekker met je rantsoenpakket? Het is geen oorlog. 8)7

Het alternatief is bij de supermarkt ook scannen op een QR code. Geen code, geen toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:35:
Zoals @t_captain al aangaf: Als je met het RIVM model rekent van de besmettelijkheid van Omikron en het ziekteverloop van Delta, dan krijg je inderdaad een shit-hit-the-fan uitkomst. Dan kan ik zo'n paniekstuip om een lockdown wel snappen.
En aangezien het OMT daarin heel rigide redeneert is het wel te volgen. De extra besmettelijkheid is een feit, de verminderde ziekte een vermoeden. Dan reken je dus zoals jij voorspiegelt en dan spelen we tot eind januari dus weer kluizenaar.
We hoeven het er niet mee eens te zijn, maar de redenatie is wel ergens op gebaseerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:19:
[...]

Daarom, OMT adviseerde ook 2G, dat advies dat nu des te relevanter is geworden werd ook genegeerd.
Wanneer adviseerde het OMT dan 2G? Eind november was het advies nog om 2G te laten en meer te focussen op de basisregels:
QR-codes gaan ons niet redden van de hoge coronacijfers, schrijven de wetenschappelijke adviseurs streng. ‘Ik vind het een beetje beschamend dat we advies moesten uitbrengen over 2G en 3G, terwijl we de basismaatregelen niet eens op orde hebben’, bekent Kluytmans. ‘De discussie over 2G of 3G gaat over het weer openen van de maatschappij. Terwijl we nu bezig moeten zijn met: hoe voorkomen we dat we verder sluiten?

Waarna het OMT zich met frisse tegenzin kwijt van zijn taak: uitrekenen welk systeem van QR-codes eigenlijk het beste werkt, zoals het kabinet had gevraagd. De uitkomst van die rekensom is weinig verrassend. Een strenger 2G-systeem (alleen toegang voor wie is Gevaccineerd of Genezen) voorkomt meer besmettingen en vooral meer ziekenhuisopnames dan het huidige 3G-systeem, waarbij ook Geteste mensen naar binnen mogen. En bezitters van een QR-code nog eens extra testen op corona, houdt allicht weer wat besmettingen tegen.

Een overgang naar 2G heeft echter ook grote nadelen, signaleren de wetenschappers. Het systeem leidt wellicht tot minder naleving van de basisregels, en die vinden de experts nu net zo belangrijk. Mensen die bij een 2G-systeem de horeca niet in mogen, zouden wel eens hun eigen feestjes kunnen gaan bouwen, met alle risico’s van dien. ’

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:42:
[...]

Wat ben ik blij met mijn bezorgbundel bij de appie.
Daar heb ik eigenlijk te vaak gezeur mee.
Melk niet op voorraad, we betalen terug.. ja fuck it, nu mis ik gewoon voor een week aan melk. Kan ik alsnog naar een normale super vliegen

Misschien is jumbo beter?

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 17-12-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:43:
[...]

Ben je wel helemaal lekker met je rantsoenpakket? Het is geen oorlog. 8)7

Het alternatief is bij de supermarkt ook scannen op een QR code. Geen code, geen toegang.
Wie gaat dat handhaven als de niet gevaccineerden wel doorlopen?
Daar zitten vast wat kleerkasten bij waar een gemiddelde supermarkt medewerker niks tegen gaat beginnen of überhaupt moet willen.

We hebben echt te weinig politie om elke supermarkt, bakker en slager te beveiligen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cobalt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:39:
Er zijn een aantal situaties waar 2G of 3G geen optie is. Noodzakelijke dingen waar geen redelijk alternatief voor is.
Denk aan overheidsgebouwen, supermarkten en het OV. Scholen waarschijnlijk ook. Etc.

Het zijn de vermijdbare vrijwillige dingen waar je het kan eisen. Uitgaansleven. Niet-essentiële winkels. Sport. Etc.

Overigens heb je wel een punt, de thuiskomende studenten kan misschien nog een verspreidende factor zijn

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:45:
[...]

Daar zitten vast wat kleerkasten bij waar een gemiddelde supermarkt medewerker niks tegen gaat beginnen of überhaupt moet willen.

We hebben echt te weinig politie om elke supermarkt, bakker en slager te beveiligen
Sowieso heb je nog altijd de verplaatsingen naar de supermarkt/slager/bakker/drogist toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:45:
[...]

Ja, en de hele bevolking op rantsoen zetten hebben we zeker wel genoeg mensen voor?

Dat coronatoegangsbewijs is er niet voor niks. Ook elders kun je problemen krijgen met klanten, dat beperkt zich niet alleen tot de supermarkt.

[ Voor 12% gewijzigd door P-Rock op 17-12-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

GAIAjohan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:44:
[...]

Daar heb ik eigenlijk te vaak gezeur mee.
Melk niet op voorraad, we betalen terug.. ja fuck it, nu mis ik gewoon voor een week aan melk. Kan ik alsnog naar een normale super vliegen

Misschien is jumbo beter?
Erg offtopic maar denk dat het enorm per regio wisselt.
Ik heb in een half jaar 1x een kapot product gehad. Verder 100% accuraat, vers en lang houdbaar.
Gewoon inderdaad even wisselen naar jumbo of plus tot je een goed distributie centrum hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:46:
[...]

Ja, en de hele bevolking op rantsoen zetten hebben we zeker wel genoeg mensen voor?
Nee, zie ik ook niks in.
Supermarkten, bakkers en slagers open. De rest dicht.

Slijterijen en delicatessenzaken noem ik ook niet bepaald essentieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:19:
[...]

Daarom, OMT adviseerde ook 2G, dat advies dat nu des te relevanter is geworden werd ook genegeerd.
Met de verhoogde besmettelijkheid van omikron is het hele 2G en 3G idee waardeloos geworden, voor het geval het dat al net was. Een vaccin is dan simpelweg niet meer voldoende, dan moet je eerst boosteren en dat als eis stellen voor een qr

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dan alle bestel slots naar de mensen die t allemaal nog steeds heel eng vinden. Ik wil als gevaccineerde wel tussen het ongevaccineerde ongedierte ( zo komt het hier af en toe over ) door die levensgevaarlijke super heen scharrelen. Als ze die nu eens weer van 7-22 open gooien kan dat op meer rustige momenten dan nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:46:
[...]

Dat is in principe een puur logistieke operatie, dus dat kun je met reservisten doen, maar zoals ik al zei is dat net zo goed niet haalbaar.

Een effectieve 'lockdown' die goed genoeg is om deze omikron-variant in te dammen, krijg je in Nederland niet voor elkaar. Niet goedschiks, ook niet kwaadschiks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het hoeft ook niet compleet ingedamd te worden, maar vooral vertraagd. Het is een booster-race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:48:
Het hoeft ook niet compleet ingedamd te worden, maar vooral vertraagd. Het is een booster-race.
Dat kun je alleen stellen als je het uitgangspunt neemt dat die booster ook effectief is tegen omikron (en de reguliere vaccins blijkbaar voor die variant zijn verdampt).

Gezien onze 'booster' gewoon een derde dosis is van hetzelfde vaccin is dat maar de vraag.

Bovendien moet je dan vooral voorrang geven aan boosteren en niet het hele land gegijzeld houden omdat je eigen administratie zo traag is, en huisartsenposten niet eens de kans krijgen om mee te helpen met prikken.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 17-12-2021 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:13
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:40:
[...]

De (naar leeftijd gecorrigeerde) cijfers uit ZA zeggen een 91% reductie in ziekenhuisopnames tov. Delta.

Om even een beetje perspectief te geven: De vaccins van Janssen en AstraZeneca beschermen minder tegen ziekenhuisopnames dan verdringing door de omikron-variant.
Zoals altijd ben je weer erg creatief met de feiten. De huidige golf resulteert in Nederland ook in veel minder ziekenhuisopnames. Dit komt door vaccinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:49:
[...]

Dat kun je alleen stellen als je het uitgangspunt neemt dat die booster ook effectief is tegen omikron (en de reguliere vaccins blijkbaar voor die variant zijn verdampt).

Gezien onze 'booster' gewoon een derde dosis is van hetzelfde vaccin is dat maar de vraag.
De booster wordt iig anders vastgelegd en geregistreerd dan het 3e shot naar het rivm.
Booster != 3e shot
3e shot != booster

Best bijzonder allemaal

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 17-12-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:06
[...]

Er zijn toch wel belangrijke aanwijzingen dat de booster goed helpt tegen omicron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Nicap

Tsssk....

Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:47:
[...]

Dat is in principe een puur logistieke operatie, dus dat kun je met reservisten doen, maar zoals ik al zei is dat net zo goed niet haalbaar.

Een effectieve 'lockdown' die goed genoeg is om deze omikron-variant in te dammen, krijg je in Nederland niet voor elkaar. Niet goedschiks, ook niet kwaadschiks.
En alle bedrijven dan ook sluiten?
Bijvoorbeeld apotheken?
En de groothandels die de geneesmiddelen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
[...]

Bovendien moet je dan vooral voorrang geven aan boosteren en niet het hele land gegijzeld houden omdat je eigen administratie zo traag is, en huisartsenposten niet eens de kans krijgen om mee te helpen met prikken.
Ik heb uit de nieuwsberichten van afgelopen periode wel begrepen dat boosters effectief lijken, m.n. tegen opnames

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MarcoC schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:51:
[...]
Zoals altijd ben je weer erg creatief met de feiten. De huidige golf resulteert in Nederland ook in veel minder ziekenhuisopnames. Dit komt door vaccinaties.
Ik ben niet "creatief met de feiten", ik citeer gewoon rechtstreeks de cijfers uit mijn bron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:54:
[...]

Ik ben niet "creatief met de feiten", ik citeer gewoon rechtstreeks de cijfers uit mijn bron.
Je bent creatief met de interpretatie. Die 91% vergelijkt een nagenoeg niet gevaccineerde populatie met delta met een populatie met ~30% vaccinatiegraad (en ik neem aan dat ze de meest kwetsbaren eerst gevaccineerd hebben) met omicron.

[ Voor 8% gewijzigd door Tom-Z op 17-12-2021 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

rik86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:53:
[...]

Ik heb uit de nieuwsberichten van afgelopen periode wel begrepen dat boosters effectief lijken, m.n. tegen opnames
Wat ik dan niet snap, blijkbaar is het zo cruciaal dat iedereen die booster moet hebben, dan zet je toch in elke wijk een grote tent neer en trommel je zo snel mogelijk iedereen op, ongeacht volgorde?

Maar nee, het moet allemaal weer zorgvuldig terwijl hele sectoren die normaal hun grooste omzet draaien hier weer voor moeten bloeden. Terwijl dat eigenlijk niets anders is dan afwentelen van de fout die ze zelf hebben gemaakt, namelijk te laat beginnen met uitrollen van de boostervaccins.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:31:
Volgens mij is er nog wat meer open toch? Pretparken, winkels, tuincentra, restaurants, kappers. En vergeet de bibliotheken niet.
Dat is toch klein bier? Gaan we als maatschappij werkelijk enorme economische schade accepteren om een paar procent reductie van de R te krijgen.

Mis echt het gevoel van urgentie, wat weet de overheid wat wij (nog) niet weten? Als ze bij dalende besmettingscijfers en ziekenhuisbezetting dit nodig vinden moet er wel iets heel extreems aan de hand zijn. Ik zie het niet, ik 'voel' de urgentie gewoon (nog) niet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:57:
[...]

Dat is toch klein bier? Gaan we als maatschappij werkelijk enorme economische schade accepteren om een paar procent reductie van de R te krijgen.

Mis echt het gevoel van urgentie, wat weet de overheid wat wij (nog) niet weten? Als ze bij dalende besmettingscijfers en ziekenhuisbezetting dit nodig vinden moet er wel iets heel extreems aan de hand zijn. Ik zie het niet, ik 'voel' de urgentie gewoon (nog) niet.
Zodra je die wel voelt ben je dus al(veel) te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Booster at least 80% effective against severe Omicron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]
Ze gaan voorlopig nog uit van een veel te pessimistisch model -- beslissing op basis van foute informatie dus. Als de omikron-variant niet milder is dan de Delta-variant, dan zijn we gewoon de sjaak, of dat nu op 1 januari is of op 26 januari. Dan is elke lockdown puur uitstel van executie, daar ga je niet tegenop kunnen boosteren.

Is de variant wél milder, dan kan dit nog wel eens met een enorme sisser af lopen maar dan staat het kabinet gelijk ter verantwoording omdat de lockdown te zwaar was. Dus goed kunnen ze het sowieso nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Tsjah... Punt blijft dat zonder contact er geen besmettingen zijn. Tel er een thuiswerk verplichting en dichte scholen bij op en er blijft weinig meer over toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:58:
[...]

Maar.. stel het Mexicaanse griep scenario komt hieruit.. Het blijkt allemaal nogal extreem mee te vallen..

Dat laat ieder draagvlak hierna nog verder kelderen, zover dat nog kan :+

Spelen met vuur, en er is geen goede reactie

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 17-12-2021 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
[...]

Zelfde gevoel. Betekent niet dat de overheid perse fout is, maar ik zie de redenen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

[Twitter]
In Engeland zien ze geen verschil tussen omicron en delta:
There was no evidence of omicron cases being less severe than delta, based on the proportion of people testing positive who had symptoms or went to the hospital, the team said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

Dat is iets om bij te werken in de TS voor een nieuw deel, maar het gaat vooral om de afweer een boost te geven, zodat we er minder ziek van worden. Wat dus vooral moet helpen tegen de ziekenhuisopnamen.

Dat bijt dus ons toch aan een paar kanten. De boosterprik wordt flink opgeschaald, maar de timing is te laat als je nu weet van de omicron variant. De zorgdruk is hoog en kan dus geen nieuwe golf verwerken.

Met het feit dat de besmettelijkheid hoog is, de booster nog gezet moet worden kan ik mij heel goed voorstellen dat ze een lockdown adviseren.

Er is dus tijd nodig om de booster te kunnen zetten,

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:01:
[...]

Tsjah... Punt blijft dat zonder contact er geen besmettingen zijn. Tel er een thuiswerk verplichting en dichte scholen bij op en er blijft weinig meer over toch?
Een thuiswerkverplichting?

Zie jij dat gebeuren met de VVD in het kabinet?

Net zoals de kerken vanwege de Christenunie nog altijd compleet als onschendbaar worden gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 17-12-2021 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Ze rekenen met de besmettelijkheid van de nieuwe variant in landen met veel minder maatregelen en/of een veel lagere vaccinatiegraad en koppelen daar de schakelijkheid van de huidige Delta variant aan. Dan krijg je dus extreme voorspellingen en dus deze blinde paniek.

Probleem is alleen dat beide waarschijnlijk in de praktijk (veel) gunstiger gaan uitpakken. En dus gaan we hoogstwaarschijnlijk voor niets verder onze economie en maatschappij slopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Ik werk al bijna 2 jaar verplicht thuis. Mijn werkgever houdt zich wel strikt aan de coronaregels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:59:
[...]

Ze gaan voorlopig nog uit van een veel te pessimistisch model -- beslissing op basis van foute informatie dus. Als de omikron-variant niet milder is dan de Delta-variant, dan zijn we gewoon de sjaak, of dat nu op 1 januari is of op 26 januari. Dan is elke lockdown puur uitstel van executie, daar ga je niet tegenop kunnen boosteren.
De planning is om de boostercampagne in januari afgerond te hebben. Ze zijn nu bezig met 60+. De komende weken 50+. Dan heb je de mensen met het meeste risico gehad. 1 januari of 26 januari is een behoorlijk verschil.
Is de variant wél milder, dan kan dit nog wel eens met een enorme sisser af lopen maar dan staat het kabinet gelijk ter verantwoording omdat de lockdown te zwaar was. Dus goed kunnen ze het sowieso nooit doen.
Dat achteraf kan blijken dat het niet nodig was betekent niet dat het niet de juiste beslissing is. Voorzorgsprincipe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:01:
[...]

Daarnaast Gommers zit minimaal wekelijks in een vollere studio dan welke locatie ik al 21 maanden niet meer gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:59:
[...]

Nou ja, met ziekenhuizen op t randje en veel onzekerheid zijn te strenge maatregelen of het net aan voorkomen van code zwart of een heel snelle daling in de ziekenhuizen.

Beide situaties lijken me een winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Tom-Z schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:03:
[...]

De planning is om de boostercampagne in januari afgerond te hebben. Ze zijn nu bezig met 60+. De komende weken 50+. Dan heb je de mensen met het meeste risico gehad. 1 januari of 26 januari is een behoorlijk verschil.
Je houdt geen rekening met de inwerktijd van de vaccins. We hadden vandaag al 50+ kunnen prikken als we de huisartsenposten erbij hadden betrokken en al helemaal als je de thuiszorg mee neemt, maar alles moet blijkbaar via de GGD.

De huisartsen hebben hulp aangeboden maar dat is door het ministerie afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:04:
[...]

Je houdt geen rekening met de inwerktijd van de vaccins.
Jawel, daarom moeten we de golf juist zo ver mogelijk voor ons uitschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Je houdt geen rekening met de inwerktijd van de vaccins. We hadden vandaag al 50+ kunnen prikken als we de huisartsenposten erbij hadden betrokken en al helemaal als je de thuiszorg mee neemt, maar alles moet blijkbaar via de GGD.

Hoe moet de thuiszorg dat er nog bij pakken? Nu al moeten mensen langer in ziekenhuizen blijven omdat ze overlopen in de thuiszorg.
Elke minuut wordt 10x over nagedacht en bekeken of het echt niet een minuutje minder kan zodat er toch weer iemand anders bij kan uit het ziekenhuis.
En de meeste cliënten zijn inmiddels geprikt (want oud).

Huisarts kan t inderdaad opzich aanbieden na elk consult. Maar aparte dagen voor opzetten hebben ze de locaties en personeel en tijd niet voor (althans in de meeste regios)

GGD mag wel wat soepeler worden. Im wil best af en toe helpen prikken. Maar niet minstens 24uur en ook niet 1 weekenddag per week.
Wel soms ad hoc beschikbaar en zeg 1 dag per week.
Scholen hoef je mij al niet te doen.
Maar toch ben ik niet goed genoeg ivm uren

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis1812 op 17-12-2021 23:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

anandus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:01:
[...]

In Engeland zien ze geen verschil tussen omicron en delta:

[...]
En van hetzelfde Bloomberg: South Africa Hospitalization Rate Plunges in Omicron Wave

Volgens mij weten ze van gekheid niet meer wat voor nieuws ze moeten posten. Iedereen roept maar wat, politici lijken in blinde paniek te zijn en de burgers? Die zijn gewoon lekker bezig met het plannen van hun kerstfeestje en het versturen van kerstkaarten.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:01:
[...]

Net zoals de kerken vanwege de Christenunie nog altijd compleet als onschendbaar worden gezien.
Och... Ik zag een lockdown ook niet meer gebeuren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:58:
Tot nu toe was dat echt anders, zaten we in een duidelijk steigende lijn. Was er relatieve consensus over de noodzaak tot ingrijpen, de discussie vooral over hoe hard.

Het voelt als paniek, onverwacht en niet met cijfers onderbouwt. We gaan het wel zien, denk niet dat familiediners met Kerst kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Tom-Z schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:06:
[...]

Jawel, daarom moeten we de golf juist zo ver mogelijk voor ons uitschuiven.
En dat lukt je alleen met een R van rond of kleiner dan 1.

Met de snelheid waarop omikron nu verspreidt mag je blij zijn om een R van 1,5-1,7 te halen, wat je misschien 1 of 2 weken meer tijd geeft.

En de maatregelen die je nu nog kan nemen, gaan een R-waarde niet van boven de 2 naar beneden krijgen. Al helemaal niet omdat het al genoeg aan de naleving schort: Er is niemand die in zijn eentje gaat zitten met kerst. Dus dan mogen de winkeliers daar weer de boete voor betalen.

Zonder steun dit keer.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 17-12-2021 23:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
[...]

De huisartsen en thuiszorg zijn overwerkt en overspoeld. Totaal niet realistisch die ermee op te zadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:07
[...]

[Twitter]
Misschien flauw, maar iemand met zo veel emoji’s en een brony als “expert” is moeilijk om serieus te nemen als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
[...]

[Twitter]
Jij zegt dat omikron beter beschermt dan vaccins. Dat staat niet in de tweet die je citeert, en daar reageer ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:08:
[...]

Tot nu toe was dat echt anders, zaten we in een duidelijk steigende lijn. Was er relatieve consensus over de noodzaak tot ingrijpen, de discussie vooral over hoe hard.

Het voelt als paniek, onverwacht en niet met cijfers onderbouwt. We gaan het wel zien, denk niet dat familiediners met Kerst kleiner worden.
Ik zie verdubbelingstijden van 1,5-1,8 dagen langs komen. Toch ander spul dan we tot nu toe gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dennahz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:07:
[...]

En van hetzelfde Bloomberg: South Africa Hospitalization Rate Plunges in Omicron Wave

Volgens mij weten ze van gekheid niet meer wat voor nieuws ze moeten posten. Iedereen roept maar wat, politici lijken in blinde paniek te zijn en de burgers? Die zijn gewoon lekker bezig met het plannen van hun kerstfeestje en het versturen van kerstkaarten.
Je kunt ZA helaas niet vergelijken met west Europa. De bevolkingsopbouw is hier het probleem. We hebben eigenlijk gewoon veel te veel 60+‘Ers.. bovendien zijn hier vast veel meer mensen met onderliggende vnmlk westerse ziektes als obesitas en diabetes

Het wordt wel spannend denk ik

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 17-12-2021 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:08:
[...]

En dat lukt je alleen met een R van rond of kleiner dan 1.

Met de snelheid waarop omikron nu verspreidt mag je blij zijn om een R van 1,5-1,7 te halen, wat je misschien 1 of 2 weken meer tijd geeft.

En de maatregelen die je nu nog kan nemen, gaan een R-waarde niet van boven de 2 naar beneden krijgen. Al helemaal niet omdat het al genoeg aan de naleving schort: Er is niemand die in zijn eentje gaat zitten met kerst. Dus dan mogen de winkeliers daar weer de boete voor betalen.

Zonder steun dit keer.
Je verzint nu een hoop bij elkaar. Hoe gaat een volledige lockdown de R niet naar beneden krijgen? Om een R boven de 2 te hebben met een lockdown dan hebben we wel te maken met een heel bijzonder virus.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:10:
[...]

Ik zie verdubbelingstijden van 1,5-1,8 dagen langs komen. Toch ander spul dan we tot nu toe gezien hebben.
Maar als we de Action sluiten dan wordt die verdubbelingstijd ineens een week hoor.

Nee, het enige wat je hiermee bereikt is meer collateral damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
LZ86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:09:
[...]

De huisartsen en thuiszorg zijn overwerkt en overspoeld. Totaal niet realistisch die ermee op te zadelen.
In België worden nu apothekers ingeschakeld om prikken te zetten. Zou dat nog een idee zijn?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211213_96700365

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tweakduke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:11:
[...]

Je verzint nu een hoop bij elkaar. Hoe gaat een volledige lockdown de R niet naar beneden krijgen? Om een R boven de 2 te hebben met een lockdown dan hebben we wel te maken met een heel bijzonder virus.
Met een besmettelijkheid van 2-3 keer Delta zit je wel aan dat soort getallen, de huidige R is namelijk 0,9 dus dan kom je uit op 1,8-2,7.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:10:
Maar dan is dit toch de verkeerde discussie?
Het tuincentrum of de uitgestorven dierentuin sluiten heeft geen significant effect, het levert vooral veel irritatie en weerstand op.

Als we echt tegen dit soort R waardes aankijken moet het NU over triage gaan. Hoe gaan we selecteren op de IC, wat kunnen we aanbieden voor wie geen plaats is. Gevaccineerden met meer rechten of niet? Etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
tweakduke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:11:
Australië had een hele strenge lockdown, toch wist delta daar te groeien ondanks die lockdown. Er was dan nog voldoende gelegenheid voor het virus om over te springen. De R mag dan wel dalen, maar mogelijk onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:12:
[...]

Met een besmettelijkheid van 2-3 keer Delta zit je wel aan dat soort getallen, de huidige R is namelijk 0,9 dus dan kom je uit op 1,8-2,7.
Ah met de huidige avond-lockdown, maar er zijn nu nog zeer veel samenkomsten van mensen en bovendien de basisscholen gaan pas vanaf aankomende week dicht.

Als daarop nog maatregelen komen dan gaat er echt wel een effect zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gekkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:52:
[...]

@RoD had daar geloof ik al wel min of meer een hypothese over gepost in één der topics.
Als ik het me wel herinner iets in de trant van: Ja verschillend maar niet zoveel dat antilichamen opgewekt door de vaccins geen enkele werkzaamheid meer hebben, maar wel der mate verschillend dat het niet geheel meer matcht, waardoor je met lage hoeveelheid antilichamen toch meer de sjaak bent, maar het met een booster op basis van de "oude" vaccins, toch nog best goed resultaat heeft door de (hopelijk) overweldigende hoeveelheid antilichamen die het virus als nog snel genoeg en goed genoeg vertragen zodat het lichaam een betere kans heeft.

Maar goed een hypothese geeft eigenlijk al aan dat je niet te vroeg bent om de vraag te stellen, maar vermoedelijk wel te vroeg voor een definitief antwoord ;)
Klopt helemaal :) Zo gaat het ongeveer in de labstudies, nu nog kijken hoe dat zich vertaalt in de klinische praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
LZ86 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:09:
[...]

Sommige huisartsen kiezen er zelf voor hoor .. in Friesland althans ;) bv in Koudum

https://sneekernieuwsblad...patienten-vaccineren.html

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 17-12-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tweakduke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:14:
[...]

Ah met de huidige avond-lockdown, maar er zijn nu nog zeer veel samenkomsten van mensen en bovendien de basisscholen gaan pas vanaf aankomende week dicht.
De meest effectieve maatregel die je zou kunnen nemen is zorgen dat mensen niet in de thuissituatie samen komen. Dan voorkom je op zijn minst kruisbesmetting tussen gezinnen.

Maar dat is een maatregel die met de feestdagen heel moeilijk te verkopen valt. Bovendien kan en mag je dat niet handhaven.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 17-12-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

XWB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:11:
[...]

In België worden nu apothekers ingeschakeld om prikken te zetten. Zou dat nog een idee zijn?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211213_96700365
Vraag mij dan of of ze echt apothekers willen of apothekersassistenten.
De eerste groep is nogal duur hiervoor. De 2e groep is een tekort aan zover ik weet.

En ookal duurt het altijd een half uur voor je je medicijnen krijgt. Het is niet dat ze op hun reet zitten. En ze moeten ook geschoold worden.

Als winkels dicht gaan kan je net zo snel al het winkelpersoneel omscholen en laten prikken tot de winkels weer open kunnen. De winkel eigenaar factureert de loonkosten aan de GGD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:16:
Als winkels dicht gaan kan je net zo snel al het winkelpersoneel omscholen en laten prikken tot de winkels weer open kunnen. De winkel eigenaar factureert de loonkosten aan de GGD.
Je vergeet dat mensen dat misschien helemaal niet willen.

Ik zou het bv weigeren.

[ Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 17-12-2021 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:16:
[...]
Er komt wat meer kijken bij een prik zetten dan je denkt, het is niet zo dat je elke vakkenvuller daar even voor kunt omscholen. Daarvoor moet je bevoegdheden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:16:
[...]

De meest effectieve maatregel die je zou kunnen nemen is zorgen dat mensen niet in de thuissituatie samen komen. Dan voorkom je op zijn minst kruisbesmetting tussen gezinnen.

Maar dat is een maatregel die met de feestdagen heel moeilijk te verkopen valt. Bovendien kan en mag je dat niet handhaven.
Dat gaat zeker geen fijne boodschap worden en 100% zal zich er ook niet aan houden, maar eigenlijk is afgelopen jaren de kerstgolf best meegevallen.

De scholen zitten immers dicht, veel mensen zijn vrij. Daarbovenop is er nu nog horeca overdag open, gaan veel mensen met het OV en zijn contactberoepen ook toegestaan. Er valt dus best veel te winnen op verspreidingsgebied al zijn dat steeds vervelendere maatregelen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
tweakduke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:14:

Als daarop nog maatregelen komen dan gaat er echt wel een effect zijn.
Alles wat enigzins handhaafbaar is is reeds gedaan, met Kerst achter de voordeur heeft de overheid weinig invloed.

Mensen passen hun gedrag aan als ze de noodzaak voelen, als zelfs veel van ons die urgentie niet zo ervaren zal dat in de rest van het land nog minder zijn. Waar zijn al die overleden Omikron-kinderen in Zuid-Afrika? Dat zou ondertussen wereldnieuws moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:13:
[...]

Het tuincentrum of de uitgestorven dierentuin sluiten heeft geen significant effect, het levert vooral veel irritatie en weerstand op.

Als we echt tegen dit soort R waardes aankijken moet het NU over triage gaan. Hoe gaan we selecteren op de IC, wat kunnen we aanbieden voor wie geen plaats is. Gevaccineerden met meer rechten of niet? Etc. etc.
Laten we nou niet doen alsof er in de instroom en het aantal contacten niets meer te halen valt. De parkeerplaatsen bij de bouwmarkt en het tuincentrum staan elke dag vol. Evenals veel bedrijfsparkeerterreinen.

Het een sluit het ander niet uit.

Zei het eerder al; het is niet gezegd dat de R van omicron intrinsiek hoger ligt dan van delta.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2021 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:19:
[...]

Er komt wat meer kijken bij een prik zetten dan je denkt, het is niet zo dat je elke vakkenvuller daar even voor kunt omscholen. Daarvoor moet je bevoegdheden hebben.
Ik weet heel goed wat er bij prikken komt kijken.
Heb er een stuk of 1000 minimaal gezet.

GGD heeft een prima scholingstraject wat ze kunnen volgen. Ook niet iedereen in her leger kan prikken. Die worden ook geschoold. Net als stagiaires van sommige zorg opleidingen die het nog nooit gedaan hebben. Betreft prikken zit een intertoys medewerker op vergelijkbaar niveau met een apothekersassistent. 0 dus.
Je werkt ook altijd onder de supervisie van de aanwezige arts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:19:
[...]

Alles wat enigzins handhaafbaar is is reeds gedaan, met Kerst achter de voordeur heeft de overheid weinig invloed.

Mensen passen hun gedrag aan als ze de noodzaak voelen, als zelfs veel van ons die urgentie niet zo ervaren zal dat in de rest van het land nog minder zijn. Waar zijn al die overleden Omikron-kinderen in Zuid-Afrika? Dat zou ondertussen wereldnieuws moeten zijn...
Wat dat betreft had omikron beter in Japan kunnen beginnen.. Dan wisten we beter wat de uitwerking was in Europa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

GAIAjohan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:22:
[...]

Wat dat betreft had omikron beter in Japan kunnen beginnen.. Dan wisten we beter wat de uitwerking was in Europa
Tja. Of China. Die lassen je voordeur dicht en dan heb je je lockdown.
Weten we gelijk of een lockdown effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:19:
[...]

Laten we nou niet doen alsof er in de instroom en het aantal contacten niets meer te halen valt. De parkeerplaatsen bij de bouwmarkt en het tuincentrum staan elke dag vol. Evenals veel bedrijfsparkeerterreinen.

Het een sluit het ander niet uit.

Zei het eerder al; het is niet gezegd dat de R van omicron intrinsiek hoger ligt dan van delta.
Zorg gewoon voor een thuiswerkplicht voor al het kantoorpersoneel. Werkgevers hebben lang genoeg de tijd gehad om de kantoorplek thuis van hun werknemers in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:23:
[...]

Tja. Of China. Die lassen je voordeur dicht en dan heb je je lockdown.
Weten we gelijk of een lockdown effectief is.
Dat is al bekend van eerdere lockdowns, dus geen nieuws.
De continue vergelijkingen met ZA heb je echter niks aan, vanwege de compleet andere opbouw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Het protocol van triage is overigens al enige tijd beschikbaar hoe dat wordt toegepast.

Uit de TS:
Officieel heet de volgende fase 'fase 3', wat in de volksmond code zwart wordt genoemd. De semi-acute zorg kan in die fase niet meer worden gewaarborgd. Er wordt dan volgens criteria vastgesteld wie een beschikbaar bed op de IC krijgt. Daarbij wordt eerst gekeken naar medische criteria, zoals de overlevingskans. Daarna volgen de verwachte ligtijd, iemand die een korte verwachte ligtijd heeft, krijgt voorrang. De vraag of iemand zorgverlener is en de leeftijd. Mochten die criteria geen uitsluitsel geven, dan vindt er loting plaats voor een ic-bed.

Er wordt geen onderscheid gemaakt of iemand gevaccineerd is of niet.
Zie onderstaande link met bijbehorende video: https://nos.nl/video/2407...lissing-wie-ic-bed-krijgt

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

GAIAjohan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:25:
[...]

Dat is al bekend van eerdere lockdowns, dus geen nieuws.
De continue vergelijkingen met ZA heb je echter niks aan, vanwege de compleet andere opbouw..
Effectief tegen omikron sorry.

Sommigen hier geven aan dat dat nog niet zal helpen tegen omikron. Daarin is het prettig als een ander het even voor doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

tweakduke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:25:
Het protocol van triage is overigens al enige tijd beschikbaar hoe dat wordt toegepast.

Uit de TS:

[...]
Het stuk zorgverlener klopt niet helemaal.
Enkel voorrang als je zorgverlener bent en moest werken met schaarste aan PBM. Maar die hebben we al een tijdje voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:13:
[...]
Hoe meer zaken gesloten zijn, hoe minder reisbewegingen, hoe minder contacten, hoe minder besmettingen. Het is allemaal vrij simpel.
En om nu een discussie over triage te starten???? Tegen de tijd dat die discussie uitgepolderd is zijn we waarschijnlijk te laat en stapelen de patiënten zich al weer op. Kan ook dat het allemaal meevalt, maar dan kunnen we met een paar weken waarschijnlijk weer wat meer. Better safe than sorry.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:29:
[...]

Hoe meer zaken gesloten zijn, hoe minder reisbewegingen, hoe minder contacten, hoe minder besmettingen. Het is allemaal vrij simpel.
De afweging is natuurlijk wel hoeveel je die besmettingen reduceert en hoeveel nevenschade je daarmee veroorzaakt.

Als je de Action en de Hornbach dicht gooit dan weet ik niet hoeveel dat invloed gaat hebben op de besmettingsaantallen. Het zal vooral een hoop mensen gaan frustreren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers afgelopen maandag toen log4j besproken werdt:

"Nu patchen is te vroeg, groot misbruik van de kwetsbaarheid zien we niet. Weten we ook wel of de patch geen neveneffecten heeft? Nee, de patch implementeren kost te veel tijd die we beter anders kunnen besteden. Daarnaast zit software nou eenmaal vol kwetsbaarheden, volgende week moeten we weer wat anders patchen, zo blijven we patchen. Mijn server mijn keuze."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Rockvee2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:23:
[...]

Zorg gewoon voor een thuiswerkplicht voor al het kantoorpersoneel. Werkgevers hebben lang genoeg de tijd gehad om de kantoorplek thuis van hun werknemers in te richten.
Nog simpeler: zorg minimaal dat talkshows het goede voorbeeld geven, zoveel mogelijk via cam op afstand, en bekende koppen in Coronatijd niet meer minimaal wekelijks in een drukkere setting te zien zijn dan veel mensen al 21 maanden niet meer hebben gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Yaksa schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:29:
Dan mensen wel naar de bouwmarkt of kerstmarkt in België, daar mag nog vrijwel alles. De verschillen met de ons omringende landen worden steeds groter, we leven niet op een eiland.

Wie gevaccineerd en geboosterd is heeft ook van Omikron weinig te vrezen, er is niets wat op het tegendeel daarvan wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:31:
Tweakers afgelopen maandag toen log4j besproken werdt:

"Nu patchen is te vroeg, groot misbruik van de kwetsbaarheid zien we niet. Weten we ook wel of de patch geen neveneffecten heeft? Nee, de patch implementeren kost te veel tijd die we beter anders kunnen besteden. Daarnaast zit software nou eenmaal vol kwetsbaarheden, volgende week moeten we weer wat anders patchen, zo blijven we patchen. Mijn server mijn keuze."
"Neveneffecten" in het geval van patchen van servers = downtime.

En downtime kost geld, als je een machine van een klant plat gooit omdat die een ongepatcht lek bevat, dan zul je die klant daarvoor moeten compenseren.

De winkeliers zijn straks helemaal op zichzelf aangewezen want er komen geen nieuwe steunmaatregelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zei Gommers bij Beau nu echt dat het om 4000-6000 mensen die echt in gevaar zouden zijn als Omikron echt zou los gaan komende twee-drie weken.

Dan doelt hij volgens mij toch op kwetsbare ouderen neem ik aan, ongeacht vaccinatie status (die zonder booster blijkbaar nog maar minimaal effectief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

horizon1978 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:34:
Zei Gommers bij Beau nu echt dat het om 4000-6000 mensen die echt in gevaar zouden zijn als Omikron echt zou los gaan komende twee-drie weken.

Dan doelt hij volgens mij toch op kwetsbare ouderen neem ik aan, ongeacht vaccinatie status (die zonder booster blijkbaar nog maar minimaal effectief is).
Hoeveel van die 4000-6000 mensen hebben überhaupt hun eerste prik nog niet gehad?

Want die kun je wel proberen te boosteren maar dat schiet natuurlijk niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:33:
[...]

"Neveneffecten" in het geval van patchen van servers = downtime.

En downtime kost geld, als je een machine van een klant plat gooit omdat die een ongepatcht lek bevat, dan zul je die klant daarvoor moeten compenseren.

De winkeliers zijn straks helemaal op zichzelf aangewezen want er komen geen nieuwe steunmaatregelen.
Zal er de volgende keer wat meer smileys bijzetten om duidelijk te maken dat het niet al te serieus bedoeld was.

Overigens zou ik de server toch maar patchen, de ransomware heeft grotere downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:31:
[...]
De afweging is natuurlijk wel hoeveel je die besmettingen reduceert en hoeveel nevenschade je daarmee veroorzaakt.

Als je de Action en de Hornbach dicht gooit dan weet ik niet hoeveel dat invloed gaat hebben op de besmettingsaantallen. Het zal vooral een hoop mensen gaan frustreren.
Het maakt enige urgentie wel weer een stukje tastbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:33:
er komen geen nieuwe steunmaatregelen.
De sluiting is nog niet aangekondigd maar jij kan al zeggen dat er geen compensatie komt?

Die kunnen ze toch nog in elkaar zetten? Of de oude herhalen?

Ik heb gemist wanneer de minister zei; ongeacht wat er gebeurd, open of dicht jullie krijgen geen geld meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:31:
Daarnaast zit software nou eenmaal vol kwetsbaarheden, volgende week moeten we weer wat anders patchen, zo blijven we patchen. Mijn server mijn keuze."
Eigenaren van gepatchte servers: waarom moeten wij onze bedrijfsprocessen blijven platleggen omdat 10% van de systeembeheerders denkt dat het wel meevalt met het lek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:34:

Omikron lijkt bijzonder goed in breakthrough en herinfecties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:20
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:42:
[...]

En dan maar hopen dat er niet of nauwelijks mensen met een cruciaal beroep gebruik maken van het OV?
Wel een manier om het aantal bedden in de zorg flink omlaag te krijgen want volgens mij is dat een sector waar best veel personeel met het OV reist. Bij mijn vrouw, geen ziekenhuis maar kleinschalig wonen in Amsterdam, komen in ieder geval flink wat collega's met het OV.
Pagina: 1 ... 60 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.