Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:36:
[...]

Eigenaren van gepatchte servers: waarom moeten wij onze bedrijfsprocessen blijven platleggen omdat 10% van de systeembeheerders denkt dat het wel meevalt met het lek?
Ook eigenaren van gepatchte servers: Wij willen graag onze SLA claimen die een compensatie voorziet als we minder dan 99,9% uptime hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:36:
[...]

Eigenaren van gepatchte servers: waarom moeten wij onze bedrijfsprocessen blijven platleggen omdat 10% van de systeembeheerders denkt dat het wel meevalt met het lek?
Als 10% van je SaaS leveranciers door slecht patch beleid jouw uptime vernaggelt flikker je die er inderdaad snel uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:20
Pfff weer dit hele circus. Ik word er nu al depressief van. Wel nog even snel de kapper geboekt, just in case. En met kerst is familie hier gewoon welkom. Ga de eerste verjaardag van mijn zoon niet verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:38:
[...]

Als 10% van je SaaS leveranciers door slecht patch beleid jouw uptime vernaggelt flikker je die er inderdaad snel uit.
Dat wordt met inwoners van een land ethisch gezien toch een beetje moeilijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:37:
[...]En dan maar hopen dat er niet of nauwelijks mensen met een cruciaal beroep gebruik maken van het OV?
Wel een manier om het aantal bedden in de zorg flink omlaag te krijgen want volgens mij is dat een sector waar best veel personeel met het OV reist. Bij mijn vrouw, geen ziekenhuis maar kleinschalig wonen in Amsterdam, komen in ieder geval flink wat collega's met het OV.
En wat dacht je van al die 60+ die niet in eigen woonplaats geboosterd kunnen worden maar met het openbaar vervoer naar een priklokatie gaan? Alternatief voor hun is dan misschien een zoon of dochter met auto, maar ja, daar zit dan vaak weer zo'n snotterend kind op de achterbank.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:37:
[...]

En dan maar hopen dat er niet of nauwelijks mensen met een cruciaal beroep gebruik maken van het OV?
Wel een manier om het aantal bedden in de zorg flink omlaag te krijgen want volgens mij is dat een sector waar best veel personeel met het OV reist. Bij mijn vrouw, geen ziekenhuis maar kleinschalig wonen in Amsterdam, komen in ieder geval flink wat collega's met het OV.
Ik denk dat “Amsterdam” hier het sleutelwoord is.
In de provincie is het ov dramatisch en zal vrijwel iedereen met auto of op fiets komen.
Ben eigenlijk wel benieuwd of iets dergelijks qua gevolgen ook in cijfers uit te vogelen is..

Bv in een dorp in het noorden is de dichtstbijzijnde vaccinatie locatie 10km verderop. Echter tussen die plaatsen rijdt geen OV :+. Wel rijden er vanuit beide plaatsen bussen naar plek#3
Mét OV is de dichtstbijzijnde plaats (plek#3) 30km en 2x overstappen :+

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 17-12-2021 23:45 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
Dennis schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:39:
Pfff weer dit hele circus. Ik word er nu al depressief van. Wel nog even snel de kapper geboekt, just in case. En met kerst is familie hier gewoon welkom. Ga de eerste verjaardag van mijn zoon niet verpesten.
Ik had de kapper al een tijdje op maandag staan, maar als ze wellicht morgen al of zondag met extra maatregelen dan kan ik die wellicht toch wel op m'n buikschrijven en kunnen we weer langzaam door richting een "coupe corona", achja is dat onderhand al weer "retro" te noemen een "coupe corona" ? :p

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 17-12-2021 23:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 20:53
Ja want stel dat die 1-jarige over 17 jaar jou daar nog even op aanspreekt? Dat kunnen we niet hebben.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
Die merkt er weinig van hoor 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Rockvee2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:23:
[...]

Zorg gewoon voor een thuiswerkplicht voor al het kantoorpersoneel. Werkgevers hebben lang genoeg de tijd gehad om de kantoorplek thuis van hun werknemers in te richten.
Hoe zie je die verplichting voor je dan, hoe ga je die handhaven. Onze werkgever heeft ook de insteek om zoveel mogelijk thuis te werken (voor het kantoorpersoneel). Alleen na goedkeuring van je manager mag je naar kantoor. Uiteindelijk hebben we nu een bezetting van tussen de 10/20% op kantoor. De voornaam redenen om op kantoor te zijn bij ons zijn gebrek aan goede thuidwerkplek en verlies van motivatie/binding met het werk. Ik ben inmiddels ook minimaal 1 dag aanwezig op kantoor, samen met wat andere collega's. Mijn productiviteit kakt anders behoorlijk in (en ik verlies het plezier in mijn werk).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29
tweakduke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:23:
[...]

De zorg zit hem in dat de Omicron variant erg snel verspreid en de zorg zit al op een hoog zorgniveau. Je kunt nu niet te laat ingrijpen als een zorginfarct dreigt dan heb je serieus een probleem.

De berichten uit Engeland zijn tevens niet hoopgevend, vooral als je kijkt hoe snel de verspreiding gaat.
Met andere woorden: Door het lakse optreden van Mark en Hugo tijdens de huidige golf, hebben we nu al het wisselgeld al verspeeld met een potentiële harde lockdown als gevolg. En bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:36:
[...]

De sluiting is nog niet aangekondigd maar jij kan al zeggen dat er geen compensatie komt?

Die kunnen ze toch nog in elkaar zetten? Of de oude herhalen?

Ik heb gemist wanneer de minister zei; ongeacht wat er gebeurd, open of dicht jullie krijgen geen geld meer
Ze kunnen het inderdaad in elkaar zetten / de oude herhalen.

Maar dezelfde partijen hebben nu 9 maanden lopen bakkeleien voor een kabinet .. je moet de politiek niet op hun mooie ogen vertrouwen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:20
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:40:
[...]

Ik denk dat “Amsterdam” hier het sleutelwoord is.
In de provincie is het ov dramatisch en zal vrijwel iedereen met auto of op fiets komen.
Ben eigenlijk wel benieuwd of iets dergelijks qua gevolgen ook in cijfers uit te vogelen is..
Want buiten Amsterdam is alles meteen provincie? Er zijn niet meer grote(re) steden waar hetzelfde zal spelen?
Had ook beter Amsterdam niet kunnen noemen want daar gaat het uiteindelijk niet om. Waar het om gaat is dat je bij het verbieden van OV elders problemen gaat veroorzaken maar kennelijk was alleen het woordje Amsterdam datgene wat er uit sprong.

Wat hebben die vaccinatie locaties te maken met de bedden waar ik het over had? Mensen moeten daar eenmalig naartoe en dan is er vast wat te regelen. Ik heb het over mensen die naar hun werk gaan om (corona) patiënten te verzorgen/behandelen en dus meerdere keren per week vervoer nodig hebben.
Heel handig om dan OV te willen verbieden.

Overigens geen idee of ziekenhuizen in het algemeen goed bereikbaar zijn met het OV, mag hopen van wel.

[ Voor 23% gewijzigd door ninjazx9r98 op 17-12-2021 23:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:59

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Robkazoe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:47:
[...]

Met andere woorden: Door het lakse optreden van Mark en Hugo tijdens de huidige golf, hebben we nu al het wisselgeld al verspeeld met een potentiële harde lockdown als gevolg. En bedankt!
Dat is wel het risico inderdaad als je stuurt op de zorgcapaciteit en de volgende golf te vroeg komt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Dat is natuurlijk veel te gemakkelijk gedacht. Waarom heb jij hen een maand of zo geleden niet gewaarschuwd voor de omikron-variant, ook al bestond die toen nog niet?
Achteraf is het gemakkelijk veroordelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:48:
[...]

Want buiten Amsterdam is alles meteen provincie? Er zijn niet meer grote(re) steden waar hetzelfde zal spelen?
Had ook beter Amsterdam niet kunnen noemen want daar gaat het uiteindelijk niet om. Waar het om gaat is dat je bij het verbieden van OV elders problemen gaat veroorzaken maar kennelijk was alleen het woordje Amsterdam datgene wat er uit sprong.
Ik denk dat jij vooral erg triggered bent..
Ik zeg nml niets anders dan dat in Amsterdam het OV gebruik veel intensiever zal zijn dan in Drenthe, Limburg of Groningen, alleen al vanwege beschikbaarheid.
Sluiting van OV zal in de grote steden wel een probleem geven, maar in de provincie nauwelijks bij bv vormen van begeleid wonen, of het ophalen van een booster.

Ik ben daarbij ook benieuwd of bv vergelijkbare instellingen in steden tov platteland meer uitbraken hebben door het reizen met ov.
Ziekenhuizen die qua OV op relatief afgelegen liggen als Venray of Weert zullen ook veel minder bezoek /patiënten/medewerkers krijgen die via het ov reizen.

Het voorbeeld van het ophalen van de booster is vooral om te laten zien dat het ov gewoon geen volwaardig alternatief is. Maar dat is een ander verhaal, zelfs een beetje kip-ei

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 18-12-2021 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 11:06
[...]

Ik weet niet of dat zo is. Tegen de tijd dat de ziekenhuizen overlopen met omicron zou het overgebleven aandeel delta wel eens heel laag kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
tweakduke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:49:
[...]

Dat is wel het risico inderdaad als je stuurt op de zorgcapaciteit en de volgende golf te vroeg komt.
Op het maximaal blijven uitnutten van de zorgcapaciteit voor alleen corona, niet bij sturen op zorgcapaciteit an sich, men had de lat ook een stuk lager kunnen leggen. De vraag is alleen of wij, onze media en de rest van de politiek daar in mee zouden gaan bij beperkt gevoelde urgentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:54:
[...]

Ik zeg nml niets anders dan dat in Amsterdam het OV gebruik veel intensiever zal zijn dan in Drenthe, Limburg of Groningen, alleen al vanwege beschikbaarheid.
Sluiting van OV zal in de grote steden wel een probleem geven, maar in de provincie nauwelijks bij bv vormen van begeleid wonen, of het ophalen van een booster.

Ik ben daarbij ook benieuwd of bv vergelijkbare instellingen in steden tov platteland meer uitbraken hebben door het reizen met ov.
Ziekenhuizen die qua OV op relatief afgelegen liggen als Venray of Weert zullen ook veel minder bezoek /patiënten/medewerkers krijgen die via het ov reizen
Zal dus een probleem geven in de gebieden waar alles op fietsafstand is. Ik zie geen probleem dat onoplosbaar is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12
hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:13:
[...]

Als we echt tegen dit soort R waardes aankijken moet het NU over triage gaan. Hoe gaan we selecteren op de IC, wat kunnen we aanbieden voor wie geen plaats is. Gevaccineerden met meer rechten of niet? Etc. etc.
Die draaiboeken liggen allang klaar, ziekenhuizen hebben al oefeningen gehouden, enige dat nog geregeld moet worden is in elk ziekenhuis een half peletonnetje ME om de boze families tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
prijk schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:54:
[...]

Dat is natuurlijk veel te gemakkelijk gedacht. Waarom heb jij hen een maand of zo geleden niet gewaarschuwd voor de omikron-variant, ook al bestond die toen nog niet?
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Doordat er al een tijdje tegen fase 3 aan schuurt, heb je al je marge weggegeven. Een nieuwe variant zag je misschien niet aankomen. Maar als er nu een volle trein zou ontsporen, een vuurwerk fabriek de lucht in gaat, een vliegtuig zich in een flat boort of er breekt fik uit in een café in Volendam, dan kun je gewoon even 50 tot 100 man aan levens afschrijven die mogelijk nog wel te redden waren. Enkel omdat er geen capaciteit meer over is op de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tijd voor een borrel en eens WC-rollen tellen, hopelijk zie ik na één borrel nog niet dubbel en zit ik straks zonder wc-papier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 14:48
Grappig dat idee om enkel thuis te bezorgen.
Hij zijn 10 supermarkten, op 30.000 mensen. Ga maar voor 3000 man per supermarkt elke week boodschappen doen, bezorgen met vaak maar 1 vrachtwagentje (zo'n kleintje). Das iets van 450 mensen per dag waar je de boodschappen moet doen. Rijk rekenen, 2 personen per huishouden. Dus 225 bezorgingen per dag. Das elke 3 minuten bezorgen, een halfvolle tot volle boodschappenwagen.

Nee, zelfs in het gunstigste geval zijn we daar totaal niet op ingericht als samenleving. Leuk in theorie... Minder in de praktijk.

En zoals gezegd. Het is geen oorlog waar we op rantsoen moeten. Als we nu een sterftecijfer hadden van 5%, dan kan ik me die afweging goed voorstellen. Maar nee nu is dat wat te extreem IMHO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het hele covid-gelul niet meer zo volg maar kan iemand mij uitleggen waarom we naar een harde lockdown zouden moeten? De cijfers zijn toch prima de laatste tijd.. Ik zie iig leegloop bij de ziekenhuizen en minder besmettingen ondanks de nu veel besmettelijkere variant (die wat ik hoor minder "gevaarlijk" is dan de delta variant).

Als jongere snap ik er echt niks van. Ik probeer het leven leuk te houden maar het niet mogen sporten bij de amateurclub daarnaast de 5 uur regel in de sportschool,horeca etc. Nauwelijks feestjes etc. Online les afwisselend met fysiek les, mondkappen, afstand etc. drama

Denk dat de volgende pandemie (stemmingsstoornissen, sociale angst etc.) onderschat wordt. Daarnaast de ontwikkeling van de huidige en nieuwe generaties die steeds meer achter lopen. Geld dat minder waard wordt door steunpakketjes hier en daar omdat ondernemers met maatregeltjes zitten pfff. Verschil arm en rijk groter en groter, huizen niet te betalen & primaire levensbehoeftes steeds duurder...

Dit beleid zorgt toch gewoon voor veel te veel ellende op de lange termijn. Waarom sluit je de ongevaccineerden niet gewoon uit van zorg? Ze zoeken het maar uit met hun zuurstoftankje en morfine thuis. Dan verlaag je toch gelijk de druk op de zorg en kunnen we weer normaal doen toch?

Of zorg er iig voor dat bepaalde groepen(bijv. jongeren meer mogen doen dan nu het geval is). Bah

Klote.

Sorry moest mijn emotie even kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:54:
[...]

Sluiting van OV zal in de grote steden wel een probleem geven, maar in de provincie nauwelijks bij bv vormen van begeleid wonen.

Ik ben daarbij ook benieuwd of bv vergelijkbare instellingen in steden tov platteland meer uitbraken hebben door het reizen met ov
Ik denk vooral dat jij het over hele andere zorg of iig een beperkter deel hebt. Zorg zijn ook de ziekenhuizen waar corona patiënten liggen en waar personeel ook gewoon voor een (groot)deel met het OV zal komen. Gelukkig zitten we ruim in het personeel en kunnen we best wat (IC)bedden missen toch door het mensen onmogelijk te maken op het werk te komen?
Maar goed, binnen het "dorp" Groningen is het UMC of Martini slecht bereikbaar met het OV?

https://www.umcg.nl/-/met-de-bus-naar-het-umcg
Het UMCG is prima te bereiken met het openbaar vervoer. Verschillende stads- en ​​regiobuslijnen stoppen bij de hoofdingang, ingang Oostersingel of dichtbij ingang Noord. Vanaf het NS-hoofdstation rijden bussen in ongeveer 10 minuten naar het UMCG. De meest recente reisinformatie staat op de websites van Qbuzz, NS en 9292​.
https://www.martiniziekenhuis.nl/route
Het Martini Ziekenhuis is goed bereikbaar met de fiets, het openbaar vervoer en de auto.

Diverse stads- en regiobuslijnen stoppen aan het Van Swietenplein voor de hoofdingang van het ziekenhuis. Bushalte: MartiniZKH Hoofdingang.
Kost niet zoveel moeite om dat ook te vinden voor vele andere ziekenhuizen in het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:03:
[...]

Zal dus een probleem geven in de gebieden waar alles op fietsafstand is. Ik zie geen probleem dat onoplosbaar is.
Dat weet je dus niet. Ik denk dat best wat ziekenhuismedewerkers in bv Amsterdam juist in Utrecht wonen en vice versa. De kwestie is hier natuurlijk ook afstand /bereikbaarheid station etc.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
StM schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:37:
[...]

En zuid-afrika is compleet onvergelijkbaar met amper 6% van de bevolking die 65+ is en sowieso een levensverwachting onder de 65 jaar.

Het zou fijn zijn als deze variant 10, 20 of 30% minder mensen in het ziekenhuis terecht laat komen. Het zullen er alleen nog steeds veel en veel te zijn. En uit Engeland komen de eerste geluiden dat ze eigenlijk helemaal niet minder opnames zien.
Zeg maar 33% minder. En daarbij, dat is het belangrijkste, ze blijven 65% korter en stromen niet vaak door naar de IC vanwege noodzaak tot beademing.

Alleen al op de verpleegafdeling betekenen die -33% en -65% dat je meer dan dubbel zoveel besmettingen kunt hebben bij de helft van de bezetting als met delta.

De paniek bij OMT is volgens mij dat ze een week achterlopen qua onderzoeken. Alles moet wetenschappelijk, dus grondig maar langzaam. Gevolg: ze hebben wél de cijfers over de besmettelijkheid, maar nog niet die van het ziekenhuis in het model. Dus paniek.

En het kabinet laat zich uitnodigen voor een spoedoverleg in het weekend, die nemen de paniek dus blind over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:03:
[...]

Want iedereen woont op fietsafstand van het werk? Op het werk van mijn vrouw in Amsterdam werken relatief veel mensen die in Almere wonen, gaat prima met het OV maar met de fiets wat lastiger.
Nu is dat natuurlijk n=1 (of n=2, een vriendin woont in Almere en werkt in Lelystad) maar zo vreemd is het niet dat mensen een stad of dorp verderop wonen dan daar waar hun werk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:13:
En het kabinet laat zich uitnodigen voor een spoedoverleg in het weekend, die nemen de paniek dus blind over.
Je zou toch zeggen dat ze deze eerste inzichten in Den Haag ook kennen, men ook rekening houdt met de effectiviteit van het beperkte palet resterende maatregelen.

Kerst schrappen is een heel vergaande maatregel die alleen in het uiterste geval genomen zou moeten worden, met de huidige cijfers is het gewoon niet uit te leggen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:10:
[...]

Ik denk vooral dat jij het over hele andere zorg of iig een beperkter deel hebt. Zorg zijn ook de ziekenhuizen waar corona patiënten liggen en waar personeel ook gewoon voor een (groot)deel met het OV zal komen. Gelukkig zitten we ruim in het personeel en kunnen we best wat (IC)bedden missen toch door het mensen onmogelijk te maken op het werk te komen?
Maar goed, binnen het "dorp" Groningen is het UMC of Martini slecht bereikbaar met het OV?

https://www.umcg.nl/-/met-de-bus-naar-het-umcg

[...]

https://www.martiniziekenhuis.nl/route

[...]

Kost niet zoveel moeite om dat ook te vinden voor vele andere ziekenhuizen in het land.
Heel leuk, maar je komt duidelijk niet uit Groningen (provincie). Voor je op het hoofdstation bent, vanuit omliggende dorpen ben je al een flinke tijd onderweg. Tenzij je in een plaats langs de A7 woont, bv Leek, Marum, Hoogkerk.
Vanuit Stad is het inderdaad erg simpel :). Echter de verbinding tussen dorpen is weer ronduit dramatisch.

Stel je woont in Opende, en moet naar Grijpskerk voor bv je coronaprik of voor je werk in ouderenzorg. Veel succes met het ov, terwijl het met de auto een kwartiertje is. Of waar ik nu woon : werklocatie was 15 min rijden, met ov 1.5u en 2x overstappen.
Ik geloof er daarmee in dat een sluiting van het OV een grotere impact heeft in de randstad dan elders. Echter ben ik ook benieuwd of het vele reizen met OV door personeel en bezoek ook bepaalde gevolgen heeft.
Ik snap eerlijk gezegd niet waar je zo triggered over bent.. :/

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 18-12-2021 00:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-09 14:07
Ik snap niet helemaal waar de paniek vanuit het OMT/politiek opeens vandaan komt. Waarom is er opeens spoed overleg?

De groei zagen we toch al lang aankomen? En sterker nog, het nieuws over omicron lijkt steeds positiever te worden?

Oké, maatregelen zijn misschien nodig. Maar het voelt alsof ze enorm verrast zijn. Of denk ik er te simpel over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Fuujii schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:30:
Ik snap niet helemaal waar de paniek vanuit het OMT/politiek opeens vandaan komt. Waarom is er opeens spoed overleg?

De groei zagen we toch al lang aankomen? En sterker nog, het nieuws over omicron lijkt steeds positiever te worden?

Oké, maatregelen zijn misschien nodig. Maar het voelt alsof ze enorm verrast zijn. Of denk ik er te simpel over?
Het onbekende, better safe than sorry.. Veel meer kan ik er niet van maken.. Het is wel zo dat ze -eindelijk- eens relatief pro actief zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik twijfel vooral aan de effectiviteit van de maatregelen. Wie echt wil shoppen gaat volgende week naar België of Duitsland, en dan kun je ook nog 's avonds gaan uit eten. Beperkingen in de groepsgrootte gaan ook niks uithalen.

En wat gaan al die kinderen volgende week doen? Dan is misschien de Efteling dicht, maar dan gaan ze gewoon naar Phantasialand of Walibi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

Ik denk wel dat we nu kunnen rekenen op meer nee geluiden, ik hoor het overal om me heen, niet enkel de anti maar ook de pro vax

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mindcre8r schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:34:
Ik denk wel dat we nu kunnen rekenen op meer nee geluiden, ik hoor het overal om me heen, niet enkel de anti maar ook de pro vax
Ik hoop ergens dat dat ook in de Kamer door gaat klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30
hoevenpe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:57:
[...]

Dat is toch klein bier? Gaan we als maatschappij werkelijk enorme economische schade accepteren om een paar procent reductie van de R te krijgen.

Mis echt het gevoel van urgentie, wat weet de overheid wat wij (nog) niet weten? Als ze bij dalende besmettingscijfers en ziekenhuisbezetting dit nodig vinden moet er wel iets heel extreems aan de hand zijn. Ik zie het niet, ik 'voel' de urgentie gewoon (nog) niet.
Zoals al zo vaak gezegd zit die urgentie in de exponentiele groei. Omikron gaat momenteel 2 a 3 keer zo hard als delta, en dat is veel als je bedenkt dat delta voor de maatregelen met 30% per week steeg. De daling die we nu dus met delta hebben zal heel snel omgezet worden in een stijging door Omikron. Die stijging wordt nu echter nog gemaskeerd doordat delta daalt. Zodra je de stijging echter wel gaat zien in de besmettingscijfers ben je al veel te laat, een week later zit je zo weer 30% hoger wat met de huidige cijfers heel snel tot overbelasting zal zorgen.

Kort gezegd, zorg ervoor dat je snapt wat exponentieel betekent en je hebt je antwoord waarom je nu moet ingrijpen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30

Die groei zagen we enigszins aankomen, maar in de kweken zien ze die groei nu in de praktijk al en ook dat Omikron binnen een paar weken al de dominante versie is. En dat is heel snel.

En die positieve verhalen kun je nog heel weinig mee. Als je naar Z-A kijkt zie je dat vooral jongeren nu besmet zijn en daarvan is al bekend dat die minder in het ziekenhuis terecht komen. Wat Omikron dus bij de ouderen doet is nog onbekend. En daarnaast, als er gemiddeld 20% minder mensen in het ziekenhuis komen, maar het virus 2* zo snel rond gaat, heb je alsnog een groot probleem. Dan wordt je totale groep mensen die ooit in het ziekenhuis komen weliswaar kleiner, ze komen dan alleen wel in een hogere piek.
Ze zijn juist eens op tijd ipv te wachten totdat de stijging al in de besmettings-cijfers te zien is en de ziekenhuizen vol liggen. Dus echt verrast zijn ze niet, het is eerder dat ze nu bevestiging zien dat Omikron echt hard rond gaat.

maar je ziet in dit topic wel waarom de regering de vorige keren zo laat reageerde. Ook al zie je het al weken/maanden aankomen, snappen mensen pas dat het mis gaat als de besmettingen sky-high zijn en de ziekenhuizen vol lopen. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ze nu al sneller reageren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik begrijp inderdaad ook wel dat ze nu op tijd willen ingrijpen, maar ik weet dus niet of het heel veel nut gaat hebben. Je bent nu aan het hozen met een theelepeltje als je de overwogen maatregelen gaat bekijken. Want een verschil tussen een R1.75 en een R1.7 ga je amper merken.

Om iets te bereiken zul je maatregelen moeten treffen van eenzelfde impact als een 1,5 meter afstand verplichten. Die zijn er gewoon in het spectrum van beschikbare maatregelen niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 18-12-2021 00:46 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:06
192 ziekenhuisopnames in de leeftijd 0-5 in de laatste 7 dagen in UK. Omicron nu al groter dan delta, 93000 besmettingen en een verdubbeling elke 2 dagen. Allemaal niet best, maar man wat haat ik nog een lockdown. Weer de sportscholen dicht, geen enkel vertier buitenshuis. En dan? De hele focking winter weer binnen zitten? Ik weet de oplossing ook niet, maar man wat baal ik hiervan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Johan Bogle schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:46:
192 ziekenhuisopnames in de leeftijd 0-5 in de laatste 7 dagen in UK. Omicron nu al groter dan delta, 93000 besmettingen en een verdubbeling elke 2 dagen. Allemaal niet best, maar man wat haat ik nog een lockdown. Weer de sportscholen dicht, geen enkel vertier buitenshuis. En dan? De hele focking winter weer binnen zitten? Ik weet de oplossing ook niet, maar man wat baal ik hiervan…
Volgende maand ook weer de avondklok van stal halen en het feest is compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

prijk schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:54:
[...]

Is al langer bekend dat we met delta echt maar net op tijd waren. En dan heb je dus geen bijna geen marge. Omnikron vreet direct die flinterdunne marge op.

Ja. Dit was gewoon te verwachten.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

psy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:14:
[...]

Is al langer bekend dat we met delta echt maar net op tijd waren. En dan heb je dus geen bijna geen marge. Omnikron vreet direct die flinterdunne marge op.

Ja. Dit was gewoon te verwachten.
Vergeet ook niet dat je nu met oud en nieuw echt geen nul vuurwerkslachtoffers gaat hebben ondanks het verbod. Dus die ruimte op de afdelingen heb je ook echt hard nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

P-Rock schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:02:
Ik werk al bijna 2 jaar verplicht thuis. Mijn werkgever houdt zich wel strikt aan de coronaregels.
Geloof me. Je bent niet de enige 😢

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:16:
[...]

Vergeet ook niet dat je nu met oud en nieuw echt geen nul vuurwerkslachtoffers gaat hebben ondanks het verbod. Dus die ruimte op de afdelingen heb je ook echt hard nodig.
Daar had ik niet eens bij stilgestaan, maar inderdaad...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:57
Als je er over nadenkt zijn we helemaal niet opgeschoten sinds vorig jaar, destijds hadden wij ook een lockdown. Wanneer gaan we nou eens een vaccinatieplicht instellen.
Er is op dit moment gewoon geen enkel perspectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:13:
[...]

Zeg maar 33% minder. En daarbij, dat is het belangrijkste, ze blijven 65% korter en stromen niet vaak door naar de IC vanwege noodzaak tot beademing.

Alleen al op de verpleegafdeling betekenen die -33% en -65% dat je meer dan dubbel zoveel besmettingen kunt hebben bij de helft van de bezetting als met delta.

De paniek bij OMT is volgens mij dat ze een week achterlopen qua onderzoeken. Alles moet wetenschappelijk, dus grondig maar langzaam. Gevolg: ze hebben wél de cijfers over de besmettelijkheid, maar nog niet die van het ziekenhuis in het model. Dus paniek.

Toch vind ik dit nieuwe artikel in het AD uit de UK niet heel geruststellend.

https://www.ad.nl/buitenl...-zelf-de-deuren~a7a4d67b/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig zal veranderen als iedereen gevaccineerd zou zijn. Je blijft altijd mensen met een zwakke(re) gezondheid of onderliggende medische problemen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
horizon1978 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:34:
Zei Gommers bij Beau nu echt dat het om 4000-6000 mensen die echt in gevaar zouden zijn als Omikron echt zou los gaan komende twee-drie weken.

Dan doelt hij volgens mij toch op kwetsbare ouderen neem ik aan, ongeacht vaccinatie status (die zonder booster blijkbaar nog maar minimaal effectief is).

ja, dat zei die.

Vragen die bij mij opkomen:
- hoeveel van die 4000-6000 zijn bewust ongevaccineerd?
- hoeveel van die 4000-6000 zijn wel gevaccineerd maar nog ongeboosterd?
- zijn die wel met boosters te redden? Of zijn die eigenlijk al zo zwak dat dat toch eigenlijk een verloren zaak is?
- is dit uitgaand van een ziekteverloop als delta of zijn de voorzichtige positieve schattingen meegenomen?
- realiseren we ons dat dat zo rond de 0.027% van de bevolking is? Dat is 1 op de 3600. En ja, dat is een harde vraag

[ Voor 6% gewijzigd door 42erik op 18-12-2021 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:31:
Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig zal veranderen als iedereen gevaccineerd zou zijn. Je blijft altijd mensen met een zwakke(re) gezondheid of onderliggende medische problemen houden.
Ik geloof dat dan de IC's geen probleem meer zouden hebben qua capaciteit. Dat is wel handig natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
redwing schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:42:
[...]
Dus echt verrast zijn ze niet
sorry, maar als je dinsdag een persconferentie geeft en de vrijdag erna, wat 3 dagen later is, komt opeens een nos-site met dit nieuws om potentieel dat de dag erna meteen in te willen voeren, dan kom je op mij heel verrast over...

En als er dan nu vooral over boosters gepraat wordt, waar we het volgens mij nog steeds opvallend slecht doen ivm andere landen, dan kom je ongeorganiseerd over

En als je dan leest wat andere landen nu doen, dan kom je ronduit paniekerig over
(Denemarken: eerder starten met het toedienen van boosterprikken. theaters, biscopen en musea sluiten.
VK: boostercampagne versnellen
Noorwegen: geen alcohol in bars en restaurants meer mag worden geschonken. Ook moeten mensen thuiswerken, tenzij dat echt niet anders kan.)

\rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:42
42erik schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:41:
[...]

sorry, maar als je dinsdag een persconferentie geeft en de vrijdag erna, wat 3 dagen later is, komt opeens een nos-site met dit nieuws om potentieel dat de dag erna meteen in te willen voeren, dan kom je op mij heel verrast over...

En als er dan nu vooral over boosters gepraat wordt, waar we het volgens mij nog steeds opvallend slecht doen ivm andere landen, dan kom je ongeorganiseerd over

En als je dan leest wat andere landen nu doen, dan kom je ronduit paniekerig over
(Denemarken: eerder starten met het toedienen van boosterprikken. theaters, biscopen en musea sluiten.
Noorwegen: geen alcohol in bars en restaurants meer mag worden geschonken. Ook moeten mensen thuiswerken, tenzij dat echt niet anders kan.)

\rant
Misschien denk ik teveel in complottheorieën maar zou het niet kunnen meespelen dat ze dit nog even in de schoenen van vertrekkend minister de Jonge willen schuiven? Valt het virus tegen dan komt Nederland over als verstandig waar andere landen ditmaal laks waren. Valt het mee kan de nieuwe minister gelijk het goede nieuws brengen dat de maatregelen toch wat overtrokken waren en dat het frisse kabinet de teugels wat laat vieren. Maar ongeacht het resultaat is het de Jonge die dit weinig populaire besluit nog even mag presenteren.

Heb daarbij overigens wel het gevoel dat net als vorig jaar het kabinet te laat is geweest met de maatregelen. Door te sturen op de maximale ziekenhuiscapaciteit heb je gewoon uitermate weinig speelruimte. Maargoed, binnenkort hebben we een nieuw kabinet en dan is er vast meer visie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

Silvos schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:50:
[...]

Misschien denk ik teveel in complottheorieën<>
zekers
. Maargoed, binnenkort hebben we een nieuw kabinet en dan is er vast meer visie :X
;-) dat wil ik met je hopen { Wikipedia: Dream On (Aerosmith) }

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 18-12-2021 01:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00
42erik schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:33:
[...]

[Embed]

ja, dat zei die.

- zijn die wel met boosters te redden? Of zijn die eigenlijk al zo zwak dat dat toch eigenlijk een verloren zaak is?
- is dit uitgaand van een ziekteverloop als delta of zijn de voorzichtige positieve schattingen meegenomen?
- realiseren we ons dat dat zo rond de 0.027% van de bevolking is? Dat is 1 op de 3600. En ja, dat is een harde vraag
Het is natuurlijk geen homogene groep. Het zijn gevaccineerde ouderen bij wie het vaccin wellicht minder aanslaat. Het zijn zwakkeren zonder booster. Het zijn vaccin weigeraars die zonder dat ze het weten op IC kunnen komen als ze covid krijgen. Het zijn mensen die om medische redenen geen vaccin mogen. Enzovoort. Je weet dat ze er zijn maar je kunt ze er niet zo uitpikken.

Het percentage doet er niet toe zolang je het uitgangspunt hanteert dat je iedereen die bij een ziekenhuis aanklopt helpt. Dan moet je dus voorkomen dat teveel mensen het krijgen.

Wel ben ik voor de discussie over hoeveel van de IC bedden je voor Covid blijft reserveren en hoeveel voor de rest. Maar dat is wat anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Mijn vrouw voorspelde al: eenmaal de school dicht blijft die ook makkelijker dicht. Dus dit wordt weer 8 weken thuis aankloten ipv 3 mark my words.

Zonder dat je je koters ergens kunt uitlaten op een leuke (buiten) locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 02:03:
[...]

Het is natuurlijk geen homogene groep. Het zijn gevaccineerde ouderen bij wie het vaccin wellicht minder aanslaat. Het zijn zwakkeren zonder booster. Het zijn vaccin weigeraars die zonder dat ze het weten op IC kunnen komen als ze covid krijgen. Het zijn mensen die om medische redenen geen vaccin mogen. Enzovoort. Je weet dat ze er zijn maar je kunt ze er niet zo uitpikken.
dat is natuurlijk zo, maar welke "variant" is de grote, en welke de kleeine? Hoe ziet die groep er een beetje uit, dat vraag ik me af.

Hypothetisch: als het 100% mensen zijn bij wie het vaccin niet pakt, tja, die zijn met zo'n verspreiding niet te redden.

Andere hypothetisch: als het 100% vaccinweigeraars zijn, willen we 18M in lockdown gooien voor rond de 5000 mensen die een bewust risico met hun gezondheid en die van anderen nemen.

Nu is er geheid niet 1 variant de 100%, maar ik ben wel benieuwd naar die verdeling.
Het percentage doet er niet toe zolang je het uitgangspunt hanteert dat je iedereen die bij een ziekenhuis aanklopt helpt. Dan moet je dus voorkomen dat teveel mensen het krijgen.
Is dat een gewenst uitgangspunt, als 12% bevolking 50% van de IC geeft op dit moment? En nee, dat kan je niet in 1 dag aanpassen vind ik, dat is dan wel iets wat je tijdig hoort aan te kondigen. "Vanaf dan en dan komt u zonder vaccin achteraan de wachtrij"
Wel ben ik voor de discussie over hoeveel van de IC bedden je voor Covid blijft reserveren en hoeveel voor de rest. Maar dat is wat anders.
oh, dat sowieso vind ik ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Nouja mensen, een voordeel: hoe sneller het rondgaat, hoe eerder we er weer vanaf zijn. Beetje het omgekeerde van flatten the curve. Kom maar door met die 80.000 mensen per dag, ik duim/bid echt voor iedereen die het krijgt dat hij/zij met behulp van een vaccin of kracht van eigen lijf oid niet straks spuugbenauwd in de auto naar het ziekenhuis zit maar er milde klachten van heeft, if at all, en laten we hopen dat we er na deze wave dan straks echt doorheen zijn. Die pillen zijn veelbelovend, en big farma, nog nooit zo blij mee geweest.

En deze maatregelen zijn volkomen shit - maar toch echt wel het minste. Hier in Utrecht zitten alle terrasjes en restaurants permanent vol. Schouder aan schouder. Dat 'intelligente' waar Rutte op hoopte - dat is bij het merendeel van Nederland ver te zoeken ben ik bang. Wij hebben zelf al onze afspraken gister al afgezegd, het OMT kan nadenken, maar ik ook. Het is nu gewoon je koest houden totdat die booster erin zit, en duimen dat je er lekker doorheen komt en dat je nog naar je vakantiehuisje mag. Allemaal die booster halen jongens en 1,5 meter afstand houden ;-) Hopelijk is het echt de staart van de pandemie dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Met een prikcapaciteit richting de 1,5-2 miljoen per week de komende tijd (gebaseerd op een paar dagen geleden 1,3m/week afspraken bij de GGD en capaciteit gaat nog steeds omhoog) kun je in drie weken zo'n 5-6 miljoen mensen prikken. Er zijn er nu 1,5 miljoen gezet dus dan zijn we ver over de helft.

Dan is er wel iets voor te zeggen om een paar weken het virus zo veel mogelijk af te remmen terwijl we in die tijd half Nederland boosteren. Het is alleen jammer dat de timing zo slecht is nu met de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Negaiido schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:23:
Als je er over nadenkt zijn we helemaal niet opgeschoten sinds vorig jaar, destijds hadden wij ook een lockdown. Wanneer gaan we nou eens een vaccinatieplicht instellen.
Er is op dit moment gewoon geen enkel perspectief.
Als je leest dat astrazeneca vrijwel geen enkele bescherming biedt, dat de andere vaccins ook veel minder effectief zijn tegen Omikron dan was er nog steeds een lockdown geweest bij 100% vaccinatiegraad.
En als we nu, in twee jaar tijd, de derde grote covid variant zien zou het de komende drie jaar best wel somber kunnen zijn...

Pfizer heeft al aangegeven: 2024....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:54
.Ook moeten mensen thuiswerken, tenzij dat echt niet anders kan.)
Dat zou mooi schijn, dan komt hopelijk maandag niet een kwart van het totale leerlingenaantal naar de opvang :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:50
horizon1978 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 06:34:
[...]

Als je leest dat astrazeneca vrijwel geen enkele bescherming biedt, dat de andere vaccins ook veel minder effectief zijn tegen Omikron dan was er nog steeds een lockdown geweest bij 100% vaccinatiegraad.
En als we nu, in twee jaar tijd, de derde grote covid variant zien zou het de komende drie jaar best wel somber kunnen zijn...

Pfizer heeft al aangegeven: 2024....
Je leest dat AZ weinig doet tegen infectie met Omikron, maar waarschijnlijk nog steeds goed werkt tegen het voorkomen van ziekenhuis en IC opnamen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
Lensent schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 02:09:
Want? Duinen en bossen worden ook gesloten?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

\rant
Ik denk ook dat heel veel mensen worden overvallen door dit nieuws.

Natuurlijk zal het kabinet het 'nooit goed doen'. Je hebt immers een groep die méér maatregelen wil en een groep die mínder maatregelen wil. Er is dus altijd wel een groep ontevreden.

Het is echter misschien nog frustrerender dat het beleid en de communicatie bijna twee jaar later nog steeds een rommeltje is.

Dit kabinet heeft het daardoor voor elkaar gekregen dat bijna iedereen ontevreden is - een unieke eigenschap van deze regering. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:21:
[...]

Ik denk ook dat heel veel mensen worden overvallen door dit nieuws.

Natuurlijk zal het kabinet het 'nooit goed doen'. Je hebt immers een groep die méér maatregelen wil en een groep die mínder maatregelen wil. Er is dus altijd wel een groep ontevreden.

Het is echter misschien nog frustrerender dat het beleid en de communicatie bijna twee jaar later nog steeds een rommeltje is.

Dit kabinet heeft het daardoor voor elkaar gekregen dat bijna iedereen ontevreden is - een unieke eigenschap van deze regering. :/
Maar Mark Rutte riep in de laatste persconferentie nog dat hij deze kritiek zich aantrok en dat hij beterschap beloofde. Dus komt vast goed. :*) /s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
[...]

\rant
Ze hebben tijdens de persconferentie toch gezegd dat er veel onduidelijk was en is over omikron, er deze week/ dit weekend een nieuw OMT advies kwam op basis van de extra nieuwe kennis en dat tot extra maatregelen zou kunnen leiden?

Dat ze zo streng moeten zijn is omdat we in NL relatief weinig vaccinatiedwang uitvoeren, relatief laat maatregelen invoeren en verhoudingsgewijs eigenwijzer/ minder plichtsgetrouw zijn met t naleven van de maatregelen - we hebben overal commentaar op, zoeken overal de grens van de letter maar zeker de geest van de regels en adviezen op

Dus onze uitgangspositie voor omikron is beroerder dan in buurlanden en we reageren, voor t eerst zo ongeveer, als 1 van de eerste ipv de laatsten qua maatregelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
psy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:25:
[...]

Toch vind ik dit nieuwe artikel in het AD uit de UK niet heel geruststellend.

https://www.ad.nl/buitenl...-zelf-de-deuren~a7a4d67b/
Artikel in een paar bulletpoints:

- verdringing gaat snel (London 80%).
- heel veel besmettingen (nieuw record 92k).
- volgens de politieke leiders is Omicron veel besmettelijker maar niet minder ziekmakend dan delta.
- mensen zijn bang door het nieuws over de vele besmettingen en gaan niet meer uit. Horeca sluit zelf bij gebrek aan klandizie.
- boostercampagne versneld.
- Frankrijk voert inreisbeperkingen in voor reizigers vanuit UK.

En de klapper:
Omikron heeft nog niet geleid tot grootschalige ziekenhuisopnames. Tot nu toe is één sterfgeval bekend.
Dit beschrijft precies wat ik voor Nederland zie gebeuren. Signalen uit de zorg komen later beschikbaar dan signalen uit de teststraten. Aanvullend hebben ze meer dimensies en kleinere aantallen, het duurt dus langer om een wetenschappeijk sluitend onderzoek op te bouwen.

Op dit moment zitten we tussen het moment dat de signalen van hoge besmettelijkheid de politiek bereiken en het moment dat de signalen van meevallende zorgbelasting de politiek bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:21
42erik schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:33:
[...]

[Embed]

ja, dat zei die.

0.027% van de bevolking en we slaan compleet door. Alles dicht vanaf maandag. Geen kerst met familie, geen oud en nieuw met vrienden.

Ik vind het niet zo'n lastige vraag eigenlijk. Mensen kunnen hun eigen lockdown inzetten. Zeker de 70+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:18:
[...]

Zou niet de eerste keer zijn dat parken en parkeerplaatsen bij natuurgebieden dicht gaan. Hopelijk is intussen de conclusie getrokken dat dergelijke buitenlucht situaties een zodanig risico kennen dat dat niet echt nodig is.

Maar ook hier zou ik willen pleiten voor faciliteren en spreiden in plaats van sluiten .

( wel dikke boetes en meer controle op mensen die zooi achterlaten, het ‘neveneffect’ dat er helaas ook is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nog een linkdrop: https://www.ed.nl/politie...binet-in-beraad~a6d56c22/
Voorlopig lijkt de mutant niet ziekmakender. Maar als de omikronvariant in korte tijd veel meer mensen besmet dan de oude virusversie, stromen ziekenhuizen alsnog sneller vol dan voorheen.
“niet ziekmakender dan”. De standaard nulhypothese. Een heldere indicatie dat ze de nieuwe gegevens nog niet in het model hebben. Wel die over de besmettelijkheid, niet die over opnames en ligdagen.

We krijgen dus een onnodige lockdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:34:

[...]

“niet ziekmakender dan”. Een heldere indicatie dat ze de nieuwe gegevens nog niet in het model hebben. Wel die over de besmettelijkheid, niet die over opnames en ligdagen.

Een mogelijk onnodige lockdown... Maar als het virus 50% minder ziekmakend is maar 3x besmettelijker, dan kan je toch wel spreken van een probleem... Zeker met de kerstdagen in aankomst, waarbij al die milde klachten dus tot bijeenkomsten gaan leiden.

Werken zelftesten eigenlijk net zo betrouwbaar bij deze variant? Ik neem aan van wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 15:57
Als ik de media geloof komt de persconferentie nog vandaag. Dan zal de lockdown wel loop van vandaag ingaan, schat ik in (mede omdat de media ook aangeeft dat de regering geen stormloop op winkels wil). Ik denk 1200 persconferentie en daarna meteen op slot. En dan schat ik in geen 3 weken maar zo 3 maanden. Dat was de vorige keer ook. En dan ultravoorzichtig weer open. Het zal me niet verbazen als er nu veel meer protest gaat komen en de wil voor een booster hard gaat dalen. Zit je straks met je booster vrolijk maanden thuis.

Als ik de winkels zou zijn, zou ik volgend jaar kerst rekening houden met hetzelfde scenario. Dit gaan we nog wel de komende jaren zien zolang ze niets iets structureels bedenken. De varianten stoppen niet.

[ Voor 5% gewijzigd door martwoutnl op 18-12-2021 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
President schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:37:
[...]

Een mogelijk onnodige lockdown... Maar als het virus 50% minder ziekmakend is maar 3x besmettelijker, dan kan je toch wel spreken van een probleem... Zeker met de kerstdagen in aankomst, waarbij al die milde klachten dus tot bijeenkomsten gaan leiden.

Werken zelftesten eigenlijk net zo betrouwbaar bij deze variant? Ik neem aan van wel toch?
Die zelftesten werken volgens de media alleen nog goed bij klachten. En je kan pas van een probleem spreken als het leidt tot erg veel ziekenhuisopnames. Ik denk dat de lockdown veel zaken het laatste zetje gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024

[...]

“niet ziekmakender dan”. De standaard nulhypothese. Een heldere indicatie dat ze de nieuwe gegevens nog niet in het model hebben. Wel die over de besmettelijkheid, niet die over opnames en ligdagen.

Dat weet ik zo net nog niet. Wij zijn niet Zuid-Afrika qua seizoen, qua populatie en qua imuniteit. Aan de anderen kant zijn we ook niet de UK, waar we nu zo naar kijken. Maar het maakt allemaal niet zoveel uit watn hier liggen de ziekenhuizen vol.

In Zuid-Afrika lopen de ziekenhuisopnames toch op en worden langzaam bijgewerkt. Volgens de laatse cijfers liggen er 234% meer patienten aan de zuurstof dan 2 weken geleden. 475 vs 1112.

We kunnen in ieder geval geen risico nemen met volle ziekenhuizen, dat is het probleem van NL, geen speelruimte, dus je hebt geen keuze.

Mijn idee zou zijn alle scholen dicht tot de boostercampagne klaar is en dan Omcron zijn gang laten gaan op basis van de kennis die je dan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:21
Lensent schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 02:09:

we hebben hier een mooi hondenveldje voor de deur maar het zal wel een stuk drukker worden nu de ouders hun kinderen al gaan uitlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
iamcj schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:52:
[...]

In Zuid-Afrika lopen de ziekenhuisopnames toch op en worden langzaam bijgewerkt. Volgens de laatse cijfers liggen er 234% meer patienten aan de zuurstof dan 2 weken geleden. 475 vs 1112.
Daar ligt de vaccinatiegraad wel aanzienlijk lager dan in Europa.
Mijn idee zou zijn alle scholen dicht tot de boostercampagne klaar is en dan Omcron zijn gang laten gaan op basis van de kennis die je dan hebt.
Dan moeten ze wel opschieten met die boostercampagne. Veel 60-ers zijn pas in januari aan de beurt qua afspraak. Ik hoorde laatst van iemand uit de flat die is eind 60 en kan pas tegen half januari prikken. En dan moeten de mensen onder 60 nog. Je mag blij zijn als het eind maart eens klaar is. En dan moeten er geen geluiden zijn dat de booster toch niet werkt (die zekerheid is er nog niet alleen onderzoeken tot nu toe) of er is een nieuwe variant.

[ Voor 3% gewijzigd door martwoutnl op 18-12-2021 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:22:
[...]

Wat dat betreft had omikron beter in Japan kunnen beginnen.. Dan wisten we beter wat de uitwerking was in Europa
Japan is niet zo makkelijk vergelijkbaar met Europa: een grofweg zeven keer zo grote populatie heeft tot nu toe ongeveer even veel corona-doden als in Nederland. Dat is met maatregelen die in vergelijking bijzonder soepel waren en met een golf van burgelijke ongehoorzaamheid tijdens de olympische spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05

[...]

Dit is in potentie een kans als het minder ziekmakend is. Laat maar gaan, enigszins gedoseerd. Scheelt een hoop gedoe met inentingen.

Maargoed, je krijgt dat niet zo eenvoudig gedoseerd natuurlijk, maar de exit strategie wordt uieindelijk toch dat het erbij gaat horen. Dan kun je blijkbaar je mutatie waarmee je dat doet kiezen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat is het hele punt denk: geen speelruimte én achterlopen met boosters. Als je dan bang bent voor omikron dat klinkt dit eigenlijk niet onlogisch.

En drie weken harde lockdown, terwijl je iedereen boostert, da’s qua timing kut maar op zich te overzien. Daarna dan mogelijk met 2G dingen openen, zou me ook niet verrassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Zuid-Afrika, de plek waar omicron het langst is gedocumenteerd en dus de meeste bruikbare data oplevert:

https://www.worldometers....rus/country/south-africa/

Vergelijk allereerst positieve tests met sterfte. Nou loopt sterfte altijd achter besmetting aan, denk aan 2 a 2.5 week plus enkele dagen rapportage vertraging = 2.5 a 3 weken. Maar positieve tests lopen ook achter op besmettingen. Inclusief rapportage is dat een dag of 9. Het verschil tussen de tijdseries is dus omgeveer tien dagen.

Dan kun je de positieve tests t/m 7-12 naast de sterfte t/m 17-12 leggen. De positieve tests liepen op van gemiddeld 300 naar gemiddeld 10.000 per dag, factor 30. De sterfte slechts een factor 2 a 3. Een indicatie dat omicron niet een beetje minder ziekmakend is, maar véél minder ziekmakend. Sterfterisico een volle orde lager.

Ook interessant is dat de omicrongolf eigenlijk al rij snel naar zijn piek lijkt te lopen. Snelle toename van besmettingen impliceert ook snelle toename van verzadiging en daarmee snelle daling van R. De wekelijkse groeisnelheid van positieve tests is gedaald richtjng 10%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
ZieMaar! schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:01:
Daarna dan mogelijk met 2G dingen openen, zou me ook niet verrassen.
Aangezien de huidige vaccins blijkbaar niet werken tegen omikron heeft 2G ook weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:03:
Zuid-Afrika, de plek waar omicron het langst is gedocumenteerd en dus de meeste bruikbare data oplevert:

https://www.worldometers....rus/country/south-africa/

Vergelijk allereerst positieve tests met sterfte. Nou loopt sterfte altijd achter besmetting aan, denk aan 2 a 2.5 week plus enkele dagen rapportage vertraging = 2.5 a 3 weken. Maar positieve tests lopen ook achter op besmettingen. Inclusief rapportage is dat een dag of 9. Het verschil tussen de tijdseries is dus omgeveer tien dagen.

Dan kun je de positieve tests t/m 7-12 naast de sterfte t/m 17-12 leggen. De positieve tests liepen op van gemiddeld 300 naar gemiddeld 10.000 per dag, factor 30. De sterfte slechts een factor 2 a 3. Een indicatie dat omicron niet een beetje minder ziekmakend is, maar véél minder ziekmakend. Sterfterisico een volle orde lager.

Ook interessant is dat de omicrongolf eigenlijk al rij snel naar zijn piek lijkt te lopen. Snelle toename van besmettingen impliceert ook snelle toename van verzadiging en daarmee snelle daling van R. De wekelijkse groeisnelheid van positieve tests is gedaald richtjng 10%.
Ok, dat is hoopgevend, maar wat denk je van de opmerkingen over het veel lagere aantal 60+'ers in ZA en dat het daar nu zomer is (seizoensinvloeden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die zegt dat we Omikron maar rond moeten laten razen omdat het toch niet erg ziekmakend is realiseert zich dat dan kwart Nederland halverwege met milde klachten zich ziek meldt halverwege januari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Wilke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:07:
[...]

Ok, dat is hoopgevend, maar wat denk je van de opmerkingen over het veel lagere aantal 60+'ers in ZA en dat het daar nu zomer is (seizoensinvloeden)?
Die bevolkingssamenstelling is wel een terecht punt maar seizoen niet lijkt me. Delta was hier ook in de zomer. Bovendien is seizoen alleen van invloed op de besmettingen, niet zozeer op de ifr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:09:
Iedereen die zegt dat we Omikron maar rond moeten laten razen omdat het toch niet erg ziekmakend is realiseert zich dat dan kwart Nederland halverwege met milde klachten zich ziek meldt halverwege januari?
Ik denk dat het sowieso wel gaat gebeuren. Mensen gaan elkaar toch opzoeken. Dat hou je niet tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
iamcj schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:52:
[...]

IC opname loopt typisch een dag of 6 achter positieve tests aan. (vanaf geschatte datum infectie 16 vs. 9 dagen). IC bezetting voegt nog een week vertraging toe op IC opname.

Je moet dus dit IC cijfer (+234% = factor 3.4) vergelijken met de positieve tests van 2 weken geleden. Die waren toen een factor 20 a 25 omhoog.

Eigenlijk hetzelfde plaatje als in de sterfte. Het loopt op, maar veel minder hard dan je zou verwachten van het aantal besmettingen.

Op dit moment zie ik de volgende verwachtingswaardes voor 1 besmetting omicron tov 1 besmetting delta:
- opname verpleegafdeling: -33%
- bezetting verpleegafdeling: -75%
- bezetting IC: -85%

We kunnen dus flinke aantallen besmettingen hebben. Ik voorzie bij ongewijzigd beleid (dus zonder schoolsluiting en zonder lockdown) dat de besmettingen ongeveer 2x zo hoog gaan pieken als die van delta. Ik voorzie een druk op de ziekenhuizen die ongeveer de helft bedraagt tov delta.
Ik vind het niet fair om de rekening volledig bij de kinderen en hun ouders neer te leggen. Maar dan gaan we van wetenschap naar politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
President schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:18:
[...]

Nee maar de ervaring leert dat leuke speeltuinen in publieke parken wel gesloten werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:10:
[...]

Ik denk dat het sowieso wel gaat gebeuren. Mensen gaan elkaar toch opzoeken. Dat hou je niet tegen.
Met een totale lockdown rem je het prima af hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Daarnaast zien ze in het VK géén verschil in ernstigheid van ziekte tussen delta en omicron.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wilke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:07:
[...]

Ik vergelijk twee varianten in hetzelfde land. Demografische verschillen zitten er dus niet in.

Seizoenseffect is wel een factor in de R-waarde. In SA zaten ee enkele maanden tussen de dekta en omicron golf. Voor de besmettingen moeten we dus ook Europese cijfers gaan analyseren naarmate deze beschikbaar komen. Voor de mate waarin een virus mensen naar het ziekenhuis of de begraafplaats brengt, lijkt er geen seizoenseffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 17:55

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk dat er een harde lockdown komt en dat als omnicron inderdaad besmettelijker is, maar niet gevaarlijker, dat mensen elkaar expres gaan aansteken. Dan hebben ze het gehad en kan men verder.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het scheelt wel dat de kerstvakantie loopt tot 9 januari. We kunnen in deze drie weken heel veel boosters zetten, vooral onder 50+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Afgezien van het ziek melden met milde klachten, is het grootste probleem het versnelde sneeuwbal effect waarbij risico gevallen (ongevaccineerden, ouderen zonder booster shots, mensen met onderliggen leiden, etc) alsnog COVID-19 gaan oplopen en daardoor sneller in het ziekenhuis opgenomen zouden kunnen worden wat (theoretisch) weer in een aanzienlijke stijging resulteert waardoor dit gevolgen heeft voor de zorgverlening die nu al beperkingen heeft als gevolg van de Delta variant.

We krijgen nu weer een beetje ruimte in de zorgverlening in het ziekenhuis, de Omikron variant lijkt vooralsnog mildere klachten te realiseren maar verspreid zich ook sneller waardoor de beperkte ademruimte die wij nu hebben (vanuit mijn theoretisch aspect althans) binnen no-time weer weggenomen zal worden.

Ik snap met de feestdagen om hoek de bedenering van het OMT wel dat ze een hardere lockdown adviseren.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nog niet bepaald hoopvol moet ik zeggen. Ze reppen over 10% kans tot opname als een 50+er positief getest wordt. Dat is hoger dan we nu hebben.

Nou vertrouw ik die Zuid-Afrikaanse cijfers sowieso voor geen meter want tijdens de vorige golf rapporten ze 40-50% kans tot opname voor de ouderen.

Iets raars is daar aan de hand met testbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:20:
Ik denk dat er een harde lockdown komt en dat als omnicron inderdaad besmettelijker is, maar niet gevaarlijker, dat mensen elkaar expres gaan aansteken. Dan hebben ze het gehad en kan men verder.
Verder met wat doen in de lockdown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:15:
[...]

[...]

Ik vind het niet fair om de rekening volledig bij de kinderen en hun ouders neer te leggen. Maar dan gaan we van wetenschap naar politiek.
Een hardere lockdown zorgt er toch voor dat de rekening bij iedereen komt te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
giantgiantus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:26:
[...]

Een hardere lockdown zorgt er toch voor dat de rekening bij iedereen komt te liggen?
Jup. En nog minder kinderen die naar de opvang of grootouders moeten!

Ik ga alvast 100 rollen plee papier inkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik betwist de noodzaak voor een lockdown, maar als we dan iets willen doen dat dat wel eerlijker dan maatregelen op specifieke groepen richten.

Zeker nu kinderen steeds minder de motor van de besmettingsgolf zijn zou het niet zo passend zijn om de scholen te sluiten. Die maatregel was meer ol zijn plaats tussen 15-11 en 10-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:32:
Ik betwist de noodzaak voor een lockdown, maar als we dan iets willen doen dat dat wel eerlijker dan maatregelen op specifieke groepen richten.

Zeker nu kinderen steeds minder de motor van de besmettingsgolf zijn zou het niet zo passend zijn om de scholen te sluiten. Die maatregel was meer ol zijn plaats tussen 15-11 en 10-12.
Zie boven. Dat is toch precies wat nu besproken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

horizon1978 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:34:
Zei Gommers bij Beau nu echt dat het om 4000-6000 mensen die echt in gevaar zouden zijn als Omikron echt zou los gaan komende twee-drie weken.
Dat zou jammer zijn. Doorrekenend met de inschatting van het RIVM op de 11e November en het aantal opnames sindsdien zouden het er iets van ruim 2000 moeten zijn.

Maarja, ons op de hoogte houden van dat soort dingen lijkt niet echt belangrijk te zijn…

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt zeggen wat je wil, maar als er inderdaad vandaag al persconferentie komt dan zijn ze eindelijk wel eens proactief, waarvoor hulde.

Nou krijg ik waarschijnlijk een hoop shit over me heen van mensen die overtuigd zijn dat het onnodig is (net zoals alle vorige lockdowns), maar zo is er altijd wat op aan te merken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:35:
Kunt zeggen wat je wil, maar als er inderdaad vandaag al persconferentie komt dan zijn ze eindelijk wel eens proactief, waarvoor hulde.

Nou krijg ik waarschijnlijk een hoop shit over me heen van mensen die overtuigd zijn dat het onnodig is (net zoals alle vorige lockdowns), maar zo is er altijd wat op aan te merken.
Nou, shit... Heb wel wat opbouwende kritieken.

Juist door het gedrag de afgelopen weken (goed, maanden) gaat dit heel erg slecht vallen. Afgelopen dinsdag nog een persco gehad en nu weer?

En dat met de kerstdagen in zicht? Ik ben benieuwd naar de compliance.

Mijn idee; neem Kuipers maar vast mee. Nieuw gezicht maakt misschien meer indruk.
Pagina: 1 ... 61 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.