[F1 2021] Race 20 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste
Acties:
  • 121.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

dutchgio schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:06:
Die zal hard aankomen hoor, 200 euro boete. 1.6km/h te hard ook.
Best bizar, pitlane snelheidslimiet is er voor de veiligheid, lullige boete. Krijg je in NL nog meer voor zowat. Max raakt de achtervleugel en hoppa groot geld boete. It ain't what it used to be.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pepigno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 17:18
Merc en RBR hebben zeker niet het achterste van de tong laten zien. Onderbuik: Bottas maakte wel heel makkelijk zijn snelle rondjes. Merc heeft het vooralsnog beter voor elkaar dan RBR. Ik gok een 1,2 in de Q en Max op 3. Inhalen is onmogelijk hier mits iemand een foutje maakt, voorsprong wordt kleiner en kleiner.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:28
Pepigno schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:12:
Merc en RBR hebben zeker niet het achterste van de tong laten zien. Onderbuik: Bottas maakte wel heel makkelijk zijn snelle rondjes. Merc heeft het vooralsnog beter voor elkaar dan RBR. Ik gok een 1,2 in de Q en Max op 3. Inhalen is onmogelijk hier mits iemand een foutje maakt, voorsprong wordt kleiner en kleiner.
Haha, lekker positief het weekend in. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
siggy schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:10:
[...]

Best bizar, pitlane snelheidslimiet is er voor de veiligheid, lullige boete. Krijg je in NL nog meer voor zowat. Max raakt de achtervleugel en hoppa groot geld boete. It ain't what it used to be.
Het is schijnbaar 100,- per kilometer te hard met een maximum van 1000,-.
Dat lijkt inderdaad niet in verhouding te staan ten opzichte van die 50k voor het aanraken van andermans auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pepigno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 17:18
NotSoSteady schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:13:
[...]

Haha, lekker positief het weekend in. :9
Eerder een realist ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

Stiekem hoop ik op sandbagging van RB dit weekend. 1 keer nummer 1....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38
Zo te lezen heb ik niet heel veel gemist. maar Mijn grafiekje is mooier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNHKo5KaYkxJwAqFJR6Qo71kBJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uIvmqnX8zyvFsuLRzEbpcCgV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUs8WTWpB1Sh3hLbZJTaRLMM_qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7cmZJbUzFd3NdzFOgKRVrnF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCGWHegBcehFlUap4aeIxD_RyQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5r2X1YxJEt9dl2Cz0PCvmWc2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmP4VBtzZHmyrET_vl67PMUbJ-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ug5G4NmoWqhz9FCxmwJRNfuG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Horner geeft een behoorlijk zuigende Hill ff een paar pittige antwoorden op Sky wanneer hij nog steeds blijft doorzeuren over vorige week.
Hill loopt allemaal olie op het vuur te gooien en Horner blijft uiterst kalm en in control antwoorden geven. Hill blijft maar zeuren om de interesse in de achtervleugel van Mercedes.

Verschil tussen Hill en Verstappen is natuurlijk dat Damon slechts "het zoontje van" was en Max duidelijk een klasse beter is dan papa Jos. zal 'm nog wel een beetje dwarszitten maar ik vind Hill knap zuur (geworden).
(En dat zeg ik als iemand met een Rothmans Williams shirtje in de kast)
Iedereen weet dat hij zijn wdc aan Villeneuve te danken heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 19-11-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
PalingDrone schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:34:
Horner geeft een behoorlijk zuigende Hill ff een paar pittige antwoorden op Sky wanneer hij nog steeds blijft doorzeuren over vorige week.
Hill loopt allemaal olie op het vuur te gooien en Horner blijft uiterst kalm en in control antwoorden geven. Hill blijft maar zeuren om de interesse in de achtervleugel van Mercedes.

Verschil tussen Hill en Verstappen is natuurlijk dat Damon slechts "het zoontje van" was en Max duidelijk een klasse beter is dan papa Jos. zal 'm nog wel een beetje dwarszitten maar ik vind Hill knap zuur (geworden).
Link ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Die boete voor Max was vanwege parc fermé. Ze hebben op die manier een voorbeeld willen stellen. Nu begreep ik dat het aanraken in opdracht van Red Bull was dus dat wordt wel vergoed. En misschien is de kennis die ze nu hebben wel die €50.000,- waard. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Was net live, zal vanavond wel ergens opduiken of bij Ted morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Persco van Wolff en Horner staat eindelijk online. Was blijkbaar vandaag IPV gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:40:
Persco van Wolff en Horner staat eindelijk online. Was blijkbaar vandaag IPV gisteren.
Vandaar dat ie nu pas online staat ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Verschil tussen Hill en Verstappen is natuurlijk dat Damon slechts "het zoontje van" was en Max duidelijk een klasse beter is dan papa Jos.
Jos was, helaas voor hem, een generatie te vroeg want wat die heeft laten zien in mindere wagens was ook niet mis. Als hij de juiste kansen had gehad en een andere manager had het heel anders kunnen lopen. Max heeft dan ook goed geprofiteerd van de kennis van zijn vader.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:41:
[...]

Jos was, helaas voor hem, een generatie te vroeg want wat die heeft laten zien in mindere wagens was ook niet mis. Als hij de juiste kansen had gehad en een andere manager had het heel anders kunnen lopen. Max heeft dan ook goed geprofiteerd van de kennis van zijn vader.
Jup, Jos had hetzelfde probleem als Gasly en Albon, allen geen verkeerde coureurs maar wanneer je naast een Schumacher of Max zit dan val je gewoon weg, Jos kon ook wat minder geld meeslepen destijds, te vroeg in een hele goede auto naast een kanon als MSC, dan val je maar moeilijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:21
[...]

Overdrijf toch niet zo, pitlane speeding is zeer waarschijnlijk een non-issue, iets te laat geremd bij oefenen.
Ondertussen is het gedrag om aan een andere auto te zitten in parc ferme sterk ongewenst, dus heeft de boete een afschrikkende component.
Dus prima boetes zo.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:33
PalingDrone schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:45:
[...]

Jup, Jos had hetzelfde probleem als Gasly en Albon, allen geen verkeerde coureurs maar wanneer je naast een Schumacher of Max zit dan val je gewoon weg, Jos kon ook wat minder geld meeslepen destijds, te vroeg in een hele goede auto naast een kanon als MSC, dan val je maar moeilijk op.
Dat idee had ik ook wel ergens, zelfs bij Simtek deed Jos het nog erg goed, behalve dat die auto altijd uit elkaar viel en er totaal geen geld was. Zijn verdere carrière in F1 was wat meer van hetzelfde. Ik moet zeggen toen hij naar A1GP ging dat ik dacht dat hij wel potten zou breken, maar juist daar, waar alle auto's gelijk waren (?) viel hij volgens mij wel enigszins tegen op die ene win na.

Ik ben er nog altijd niet helemaal over uit of hij nou echt goed was of niet. Was ook nog wat jonger, maar had in F1 altijd het idee dat hij veel meer potentie had dan er uiteindelijk is uitgekomen. Dat hele verhaal A1 doet me daar echter ook wel weer aan twijfelen. Maar goed, weet er het fijne niet helemaal vanaf moet ik zeggen. Ook omdat het alweer zo lang geleden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:51:
[...]

Dat idee had ik ook wel ergens, zelfs bij Simtek deed Jos het nog erg goed, behalve dat die auto altijd uit elkaar viel en er totaal geen geld was. Zijn verdere carrière in F1 was wat meer van hetzelfde. Ik moet zeggen toen hij naar A1GP ging dat ik dacht dat hij wel potten zou breken, maar juist daar, waar alle auto's gelijk waren (?) viel hij volgens mij wel enigszins tegen op die ene win na.

Ik ben er nog altijd niet helemaal over uit of hij nou echt goed was of niet. Was ook nog wat jonger, maar had in F1 altijd het idee dat hij veel meer potentie had dan er uiteindelijk is uitgekomen. Dat hele verhaal A1 doet me daar echter ook wel weer aan twijfelen. Maar goed, weet er het fijne niet helemaal vanaf moet ik zeggen. Ook omdat het alweer zo lang geleden is.
Jos heeft een tijd geleden dat nu hij Max zo ziet, hij begint te twijfelen hoe goed hij nu eigenlijk zelf was.
En dat is het denk ik ook wel. Hij zal aardig te vergelijken zijn met coureurs zoals Albon of Gasly die veel te vroeg tegen een absolute topper kwamen en daardoor "beschadigd" zijn geraakt. Albon en Gasly hebben nog het geluk van een vangnet, veel coureurs hebben dat niet en eindigen dan ergens in het veld. Op zich best goede coureurs, maar geen toppers. Coureurs zoals Perez of Hulkenberg is waar ik dan aan denk. En Perez heeft ook gewoon geluk gehad dat die nu bij RBR zit. Dat was ook nooit het plan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Pepigno schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:12:
Hou die gedachte even vast. Komen er zondag op terug. Dus bookmark het bericht maar even

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:30

pro_6or

amateur_60r

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:56:
[...]

Jos heeft een tijd geleden dat nu hij Max zo ziet, hij begint te twijfelen hoe goed hij nu eigenlijk zelf was.
En dat is het denk ik ook wel. Hij zal aardig te vergelijken zijn met coureurs zoals Albon of Gasly die veel te vroeg tegen een absolute topper kwamen en daardoor "beschadigd" zijn geraakt. Albon en Gasly hebben nog het geluk van een vangnet, veel coureurs hebben dat niet en eindigen dan ergens in het veld. Op zich best goede coureurs, maar geen toppers. Coureurs zoals Perez of Hulkenberg is waar ik dan aan denk. En Perez heeft ook gewoon geluk gehad dat die nu bij RBR zit. Dat was ook nooit het plan.
Heel aardig van Jos om te zeggen maar ik ben er weldegelijk nog steeds van overtuigd dat hij ook enorm goed was. Gelukkig heeft Max wel de kans gehad die hij verdiend en idd misschien ook nog wel meer verdiende dan Jos.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik snap ook niet wat er met Hill gebeurd is, een tijdje terug vond ik hem nog heel fair, maar metname sinds Silverstone is hij (en een Palmer ook niet) niet meer fair.

Ik denk dat ze allemaal moeite hebben met het besef dat ze weldeglijk weten en begrijpen wat daar gebeurt is maar dat niet willen, of kunnen, toegeven. Ik reken het hen wel aan.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:30

ricardo246

Life's what you make it!

Snowdog schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:51:
[...]

Simtek: Na/tijdens Monaco trokken die de stekker eruit.
Jos zijn carriere bij Simtek: 3 maal DNF, 1 maal 12, 1 DNS.

Dit is wel een beetje het probleem bij Jos zijn carriere:
van de 106 races in de F1: 2 podiums, 17 punten and a whopping 57 DNF's (Ik zeg niet dat dit Jos allemaal aan te rekenen is, het helpt gewoon niet als je bolide stuk gaat).

Kijken we naar zijn beste auto, daar waarmee MSC in 1994 WDC mee werd, dan kon Jos ook niet overtuigen
vd 10 races die hij reed 6 DNF, 2 maal 3e, 1 maal 5e, 1maal 8e.

MSC werd altijd 1e of 2e met 2 DNF en 2 DSQ.

De beste man was niet zo'n talent.

[ Voor 3% gewijzigd door ricardo246 op 19-11-2021 17:24 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
ricardo246 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:21:
[...]

van de 106 races in de F1: 2 podiums, 17 punten and a whopping 57 DNF's

Kijken we naar zijn beste auto, daar waarmee MSC in 1994 WDC mee werd, dan kon Jos ook niet overtuigen

Nouja, dat is wel iets te eenvoudig denk ik?

Hij had inderdaad veel DNF's bij Simtek, maar vaak wel in (voor dat team iig) een goede positie. Iedereen wist dat die auto met plakband aan elkaar hing en dat het al een klein wonder was als ze uberhaupt de finish haalden. Er was ook totaal geen geld voor development (daarom kapten ze er sowieso mee) en dan was het altijd maar dat Jos te lomp was.

Hij reed in zijn verdere carrière in de F1 ook vaak bij dergelijke teams die met moeite het budget rondkregen en eigenlijk met vrij zwakke auto's rondreden. Hij wist in die races zichzelf wel regelmatig in goede positie te brengen, maar viel dan uit omdat de betrouwbaarheid (of soms snelheid) er simpelweg niet was.

En zelfs het verhaal bij Benetton is niet zo heel eenvoudig volgens mij. Er waren altijd vrij sterke geruchten dat de auto van Michael toch wel wat speciaals had en met een Briatore aan het roer zou dat ook niet zo enorm vreemd zijn. Natuurlijk wil ik daarmee niet zeggen dat die 2e rijder zo goed zou zijn als Schumi, maar het was duidelijk dat de 2e rijder daar niet van erg groot belang was en het zou me weinig verbazen als daar wel iets van waarheid inzat.

Anyway, ik weet het niet. Als relatief jong persoon had ik altijd het idee dat Jos een goede rijder was en ik denk dat zijn stats zoals je ze nu presenteert wel enigszins misleidend zijn. Hoe goed (of slecht) hij daadwerkelijk was. Dat vind ik wel heel moeilijk om te zeggen. Misschien heb je echter gelijk en was het inderdaad voor F1 begrippen een zeer middelmatige coureur. Toch heb ik dat gevoel ook weer niet echt.

Het zou misschien goed zijn dat alles nog eens terug te kijken, maar daar heb ik denk ik de tijd en het geduld niet voor :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
ricardo246 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:21:
[...]

van de 106 races in de F1: 2 podiums, 17 punten and a whopping 57 DNF's (Ik zeg niet dat dit Jos allemaal aan te rekenen is, het helpt gewoon niet als je bolide stuk gaat).

Beetje offtopic lijkt me, maar was dat niet de Benneton van Schumacher die met wat illegale snufjes als traction control was uitgerust? Volgens mij waren er sterkte vermoedens dat Schumacher een iets andere auto had dan zijn teamgenoten toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Slurf1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:30:
Beetje offtopic lijkt me, maar was dat niet de Benneton van Schumacher die met wat illegale snufjes als traction control was uitgerust? Volgens mij waren er sterkte vermoedens dat de Schumacher een iets andere auto had dan zijn teamgenoten toch?
Dat klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
pro_6or schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:17:
[...]

Ik snap ook niet wat er met Hill gebeurd is, een tijdje terug vond ik hem nog heel fair, maar metname sinds Silverstone is hij (en een Palmer ook niet) niet meer fair.

Ik denk dat ze allemaal moeite hebben met het besef dat ze weldeglijk weten en begrijpen wat daar gebeurt is maar dat niet willen, of kunnen, toegeven. Ik reken het hen wel aan.
Van april 2006 tot 2011 was Damon Hill voorzitter van de British Racing Drivers' Club.
Kan z'n oude baan blijkbaar maar moeilijk gedag zeggen.
Nu is het D.C. maar die is dan weer RB biased ;) gelukkig vrij neutraal.

[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 19-11-2021 18:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:25

rammes

koekebakker 1e klas

PalingDrone schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:15:
[...]

Van april 2006 tot 2006 was Damon Hill voorzitter van de British Racing Drivers' Club.
Kan z'n oude baan blijkbaar maar moeilijk gedag zeggen.
Nu is het D.C. maar die is dan weer RB biased ;) gelukkig vrij neutraal.
You had me at British

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Toen was ik al over D Hill.

Maargoed, hopelijk sleept Max hem er nog uit. Dan draaien ze wel bij en anders schrijven ze hem weer lekker de grond in net zoals begin 2018. All in the game wanneer je geen Brit bent.

[ Voor 35% gewijzigd door pro_6or op 19-11-2021 18:49 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

[...]

Tijdens de race heb je volgens mij direct minimaal ook een tijdstraf aan je broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DataGhost schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:50:
[...]

Tijdens de race heb je volgens mij direct minimaal ook een tijdstraf aan je broek.
Jep, tijdens FP klein boetetje, niet doen, tijdens de race, competitive benefit, tijdstraf.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PalingDrone schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:45:
[...]

Jos reed in een legale Benneton en werd vergeleken met Schumacher in een illegale. Valsspelen kon toen ook al.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Slurf1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:30:
[...]

Beetje offtopic lijkt me, maar was dat niet de Benneton van Schumacher die met wat illegale snufjes als traction control was uitgerust? Volgens mij waren er sterkte vermoedens dat Schumacher een iets andere auto had dan zijn teamgenoten toch?
Jos mocht in een kwalificatie ooit een keer in de auto van de baas een tijd proberen te zetten (Nadat hij zijn eigen in de grindbak geparkeerd had) Toen vielen hem wel wat dingetjes op.... dat ding was in legale setup onbestuurbaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:22

Hill is altijd een vervelend persoon geweest. Ik ken 'm tenminste niet anders.
Huilie huilie deed ie al in '94 en hij is er nooit mee opgehouden.

Ik zie het nog voor me na de race Spa '95 waar ie er niet tegen kon dat het een wiel aan wiel gevecht met het nodige contact was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
Het wordt tijd dat Perez een paar ballen laat groeien wat betreft snelheid en verdedigen. Verdedig zoals Max. Over mn lijk methode. Het is de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

aschja schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:39:
Het wordt tijd dat Perez een paar ballen laat groeien wat betreft snelheid en verdedigen. Verdedig zoals Max. Over mn lijk methode. Het is de enige manier.
Ok, geen idee welke laatste paar races je dan hebt gekeken; of suggereer je met "over mijn lijk". Datgene wat iedereen al aan Bottas linkt?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

..

[ Voor 98% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-11-2021 20:43 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEkk6xBXoAAqMse?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:25

rammes

koekebakker 1e klas

Stuk(je) van de Telegraaf met Jos,

heeft iemand beeldmateriaal van de stuurbewegingen waar ze het over hebben?

Jos Verstappen heeft twijfels over de auto van Mercedes, in het bijzonder die van Lewis Hamilton. De vader van Max Verstappen kan er met zijn hoofd niet bij dat de zevenvoudig wereldkampioen in Brazilië zó veel sneller was dan de Nederlandse coureur. „Ik wil best verliezen, maar het moet wel op een eerlijke manier gaan.”

De vermoedens van Verstappen senior komen niet uit het niets. Bij Red Bull zetten ze al een tijdje hun vraagtekens bij de mogelijk flexibele achtervleugel bij Mercedes. Afgelopen week is daar nog een nieuw hoofdstuk bijgekomen. Op videobeelden lijkt te zien dat Hamilton zijn stuur iets naar zich toetrekt, als zijnde een piloot die een vliegtuig bestuurt.

Verstappen vermoedt dat Hamilton daarmee de rijhoogte aan de achterkant van zijn Mercedes kan veranderen en daardoor nóg sneller wordt op het rechte stuk. Hij staat in het Red Bull-kamp zeker niet alleen in die gedachtegang.

„En dat is echt geen slijtage, zoals ze bij Mercedes beweren. Daar geloof ik niets van”, vertelt Verstappen in Doha, waar hij zijn zoon begeleidt. „Ik ben heel benieuwd wat ze aan het doen zijn bij Mercedes. Zo’n enorm snelheidsverschil van de ene op de andere race, dat heb ik nog nooit in m’n leven meegemaakt. Ik vind echt dat autosportfederatie FIA daar heel goed naar moet gaan kijken, net als naar die achtervleugel.”

Stuursysteem

Vorig seizoen hebben Hamilton en teamgenoot Valtteri Bottas gebruikgemaakt van het zogenaamde DAS-systeem, waarmee beide coureurs met een stuurbeweging de stand van de voorwielen konden aanpassen. Dat foefje is voor dit jaar al verboden. „Maar nu lijken ze het toch op een andere manier te gebruiken, in ieder geval in de auto van Lewis”, denkt Verstappen. „Een stuur is er om een bocht te maken naar links of rechts, waarom zou een stuur bewegen van voor naar achter?”

Mercedes noemt de verhalen in reacties overigens onzin en stelt dat het stuursysteem voor het seizoen gehomologeerd is en dat er dus niets aan veranderd kan worden. Verstappen (49) daarop: „Officieel mag het inderdaad niet, maar dat is nu juist het probleem. Op die beelden is toch te zien dat er iets aan de hand is. Na de race in Brazilië zie je ook dat Hamilton iets in z’n handen krijgt gedrukt van z’n trainer en daarna terugloopt naar zijn auto en in de cockpit duikt. Ik ben heel benieuwd waarom dat is. Als je alles bij elkaar optelt is het gewoon raar. Lewis was zo snel op het rechte stuk in Brazilië, Max had geen schijn van kans. Het is opvallend dat in deze fase van het seizoen ineens zo’n verschil wordt gemaakt.”

Hamilton heeft in Brazilië een nieuwe verbrandingsmotor gekregen en zo’n verse krachtbron zorgt automatisch overigens ook voor wat meer vermogen. De regels zijn wat betreft het wisselen van die motoren eveneens opvallend te noemen. Bij een eerste overtreding – het in gebruik nemen van de vierde motor – moet de desbetreffende coureur tien plekken achteruit op de grid. Bij het daarna opnieuw wisselen van datzelfde onderdeel, bedraagt de straf slechts vijf plaatsen.

Max Verstappen vindt het vreemd dat zo’n straf niet gelijk blijft. Hij heeft zijn complete Honda-motor dit jaar één keer te veel vernieuwd, in Sotsji, en verwacht dat het daarbij blijft. „Maar ik geloof niet dat het verschil in snelheid alleen door de motor komt”, zegt zijn vader in de Qatarese zon. „Natuurlijk kunnen ze zo’n nieuwe krachtbron iets scherper afstellen. Ik zou sowieso alle motoren dezelfde software geven in de race, dan heb je dit gezeur ook niet. Maar wordt zo’n nieuwe Mercedes-motor echt na twee, drie races al zoveel minder? Dat kan ik me niet voorstellen. De laatste jaren hebben ze nergens last van gehad. En Bottas heeft er nu al zes gebruikt, maar bij hem zie je dan weer niks bewegen bij dat stuur. Het lijkt er voor mij heel sterk op dat ze iets doen wat niet mag. Dat hoort gewoon niet. Ik wil best verliezen, maar het moet wel op een eerlijke manier gaan.”

Zie het alleen maar eens te bewijzen. Eerder dit jaar heeft Red Bull op zijn beurt de flexibele achtervleugel moeten aanpassen en ook een verandering in het reglement van de pitstops heeft dat team geraakt. Maar tussen vermoedens en bewijslast zit nog een verschil.

Bevreesd

„Natuurlijk ben ik bevreesd voor Mercedes op dit moment”, vervolgt Verstappen. „Max ziet dat natuurlijk ook. Hij staat er makkelijk in en zegt: ’Het enige dat ik kan doen is zo hard mogelijk rijden.’ Max haalt elk weekeinde het maximale eruit en gaat dat ook de laatste drie races doen. Maar regels moeten voor iedereen hetzelfde zijn en iedereen moet ze naleven. Desalniettemin heeft Max nog alle kans, want hij staat niet voor niets veertien punten voor.”

De relatie tussen Red Bull en Mercedes, en ook tussen het kamp-Verstappen en de concurrent, is dit jaar in ieder geval bekoeld. „Toto Wolff heb ik niet meer gesproken sinds Silverstone (crash Verstappen, red.). Zijn ware aard is dit jaar naar boven gekomen. We hebben geen contact meer met elkaar”, stelt de voormalig Formule 1-coureur, die duimt voor een goede afloop.

„Het draait dit jaar om Lewis en Max. Dat is geweldig voor de sport en ik vind het ook goed wat er allemaal gebeurt. Behalve dan dat zij van de ene op de andere dag ineens zo hard gaan…”

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

rammes schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:52:

Hier zou het "duidelijk te zien zijn" volgens de aluhoedjes:

[YouTube: Lewis using DAS System during Qualy Lap steering wheel moves #Brazilgp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 13-09 19:18
Tsja, elke keer als hij remt na een recht stuk zie je het stuur ietsje naar hem toe komen.. Dat zou logischerwijs juist andersom moeten zijn. Lijkt me sowieso een onderzoekje waard.

Op 0:21 zie je heel duidelijk toch echt iets gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Justevo op 19-11-2021 21:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:52:

Jos Verstappen heeft twijfels over de auto van Mercedes, in het bijzonder die van Lewis Hamilton. De vader van Max Verstappen kan er met zijn hoofd niet bij dat de zevenvoudig wereldkampioen in Brazilië zó veel sneller was dan de Nederlandse coureur. „Ik wil best verliezen, maar het moet wel op een eerlijke manier gaan.”

De vermoedens van Verstappen senior komen niet uit het niets. Bij Red Bull zetten ze al een tijdje hun vraagtekens bij de mogelijk flexibele achtervleugel bij Mercedes. Afgelopen week is daar nog een nieuw hoofdstuk bijgekomen. Op videobeelden lijkt te zien dat Hamilton zijn stuur iets naar zich toetrekt, als zijnde een piloot die een vliegtuig bestuurt.

Verstappen vermoedt dat Hamilton daarmee de rijhoogte aan de achterkant van zijn Mercedes kan veranderen en daardoor nóg sneller wordt op het rechte stuk. Hij staat in het Red Bull-kamp zeker niet alleen in die gedachtegang.

„En dat is echt geen slijtage, zoals ze bij Mercedes beweren. Daar geloof ik niets van”, vertelt Verstappen in Doha, waar hij zijn zoon begeleidt. „Ik ben heel benieuwd wat ze aan het doen zijn bij Mercedes. Zo’n enorm snelheidsverschil van de ene op de andere race, dat heb ik nog nooit in m’n leven meegemaakt. Ik vind echt dat autosportfederatie FIA daar heel goed naar moet gaan kijken, net als naar die achtervleugel.”

Stuursysteem

Vorig seizoen hebben Hamilton en teamgenoot Valtteri Bottas gebruikgemaakt van het zogenaamde DAS-systeem, waarmee beide coureurs met een stuurbeweging de stand van de voorwielen konden aanpassen. Dat foefje is voor dit jaar al verboden. „Maar nu lijken ze het toch op een andere manier te gebruiken, in ieder geval in de auto van Lewis”, denkt Verstappen. „Een stuur is er om een bocht te maken naar links of rechts, waarom zou een stuur bewegen van voor naar achter?”

Mercedes noemt de verhalen in reacties overigens onzin en stelt dat het stuursysteem voor het seizoen gehomologeerd is en dat er dus niets aan veranderd kan worden. Verstappen (49) daarop: „Officieel mag het inderdaad niet, maar dat is nu juist het probleem. Op die beelden is toch te zien dat er iets aan de hand is. Na de race in Brazilië zie je ook dat Hamilton iets in z’n handen krijgt gedrukt van z’n trainer en daarna terugloopt naar zijn auto en in de cockpit duikt. Ik ben heel benieuwd waarom dat is. Als je alles bij elkaar optelt is het gewoon raar. Lewis was zo snel op het rechte stuk in Brazilië, Max had geen schijn van kans. Het is opvallend dat in deze fase van het seizoen ineens zo’n verschil wordt gemaakt.”

Hamilton heeft in Brazilië een nieuwe verbrandingsmotor gekregen en zo’n verse krachtbron zorgt automatisch overigens ook voor wat meer vermogen. De regels zijn wat betreft het wisselen van die motoren eveneens opvallend te noemen. Bij een eerste overtreding – het in gebruik nemen van de vierde motor – moet de desbetreffende coureur tien plekken achteruit op de grid. Bij het daarna opnieuw wisselen van datzelfde onderdeel, bedraagt de straf slechts vijf plaatsen.

Max Verstappen vindt het vreemd dat zo’n straf niet gelijk blijft. Hij heeft zijn complete Honda-motor dit jaar één keer te veel vernieuwd, in Sotsji, en verwacht dat het daarbij blijft. „Maar ik geloof niet dat het verschil in snelheid alleen door de motor komt”, zegt zijn vader in de Qatarese zon. „Natuurlijk kunnen ze zo’n nieuwe krachtbron iets scherper afstellen. Ik zou sowieso alle motoren dezelfde software geven in de race, dan heb je dit gezeur ook niet. Maar wordt zo’n nieuwe Mercedes-motor echt na twee, drie races al zoveel minder? Dat kan ik me niet voorstellen. De laatste jaren hebben ze nergens last van gehad. En Bottas heeft er nu al zes gebruikt, maar bij hem zie je dan weer niks bewegen bij dat stuur. Het lijkt er voor mij heel sterk op dat ze iets doen wat niet mag. Dat hoort gewoon niet. Ik wil best verliezen, maar het moet wel op een eerlijke manier gaan.”

Zie het alleen maar eens te bewijzen. Eerder dit jaar heeft Red Bull op zijn beurt de flexibele achtervleugel moeten aanpassen en ook een verandering in het reglement van de pitstops heeft dat team geraakt. Maar tussen vermoedens en bewijslast zit nog een verschil.

Bevreesd

„Natuurlijk ben ik bevreesd voor Mercedes op dit moment”, vervolgt Verstappen. „Max ziet dat natuurlijk ook. Hij staat er makkelijk in en zegt: ’Het enige dat ik kan doen is zo hard mogelijk rijden.’ Max haalt elk weekeinde het maximale eruit en gaat dat ook de laatste drie races doen. Maar regels moeten voor iedereen hetzelfde zijn en iedereen moet ze naleven. Desalniettemin heeft Max nog alle kans, want hij staat niet voor niets veertien punten voor.”

De relatie tussen Red Bull en Mercedes, en ook tussen het kamp-Verstappen en de concurrent, is dit jaar in ieder geval bekoeld. „Toto Wolff heb ik niet meer gesproken sinds Silverstone (crash Verstappen, red.). Zijn ware aard is dit jaar naar boven gekomen. We hebben geen contact meer met elkaar”, stelt de voormalig Formule 1-coureur, die duimt voor een goede afloop.

„Het draait dit jaar om Lewis en Max. Dat is geweldig voor de sport en ik vind het ook goed wat er allemaal gebeurt. Behalve dan dat zij van de ene op de andere dag ineens zo hard gaan…”
Dat teruglopen naar de auto in Brazilië vond ik ook heel opvallend.
Er zijn in de F1 in het verre verleden wel meer van dat soort truukjes toegepast, o.a. met water wat bijgevuld werd aan het einde van de race om toch aan het minimumgewicht te komen.

Je zou zeggen dat "parc ferme" ook inhoudt dat je alleen je eigen auto aan mag raken totdat je uitgestapt bent, dan is het klaar en al helemaal niet meer nadat je je assistente of een ander teamlid aangeraakt hebt en dan nog even terugloopt naar je auto, zet daar ook maar 50k op met wat strafpunten of een DSQ.
Dat voorkomt iig dat je de schijn tegen je hebt met iets wat de FIA makkelijk onder tafel kan houden om de spanning in het kampioenschap een beetje op peil te houden.

Hypothetisch:
Angela: "Lewis, heb je je partywing al uitgezet?" Lewis: "Ow shoot, in al m'n geniaalheid per ongeluk vergeten, ben ik toch nog menselijk, ik hou die NFC tag wel even tegen mijn stuurtje dan vinden ze iig niks onregelementairs. Tnx Angela!"

Zoiets kan makkelijk in een horloge of een snel omgewisselde handschoen zitten, ik zeg niet dat het zo is maar wel dat het zo kan.

Het gaat namelijk puur om de kijkcijfers, wanneer HAM 4 races geleden al WDC geworden was waren er al lang een lading kijkers afgehaakt die nu tot de allerlaatste race blijven kijken.
En zo blijft het lekker spannend :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aschja
Illegal_Alien schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:41:
[...]

Ok, geen idee welke laatste paar races je dan hebt gekeken; of suggereer je met "over mijn lijk". Datgene wat iedereen al aan Bottas linkt?
Ik zie Perez geen verdedigende acties maken als Verstappen. Flikker die auto er gewoon voor. Het was werkelijk tenenkrommend hoe makkelijk Hamilton er werd doorgelaten afgelopen race, door alle rijders overigens. Het was nog net geen rode loper.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 13:26
aschja schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:49:
[...]

Ik zie Perez geen verdedigende acties maken als Verstappen. Flikker die auto er gewoon voor. Het was werkelijk tenenkrommend hoe makkelijk Hamilton er werd doorgelaten afgelopen race, door alle rijders overigens. Het was nog net geen rode loper.
Het snelheidsverschil was dan ook gigantisch groot. Neem daarbij dat het rechtse stuk zich in Brazilië zich er perfect voor leent. Het was zinloos om hun eigen banden te verpesten voor een inhaalactie die ze toch niet konden voorkomen. Verstappen is een betere coureur dan Perez en kon het Hamilton dan ook lastiger maken. Maar zelfs Verstappen moest tot het (over) het randje gaan om maar iets van weerstand te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
tfgk1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:53:
[...]

Het snelheidsverschil was dan ook gigantisch groot. Neem daarbij dat het rechtse stuk zich in Brazilië zich er perfect voor leent. Het was zinloos om hun eigen banden te verpesten voor een inhaalactie die ze toch niet konden voorkomen. Verstappen is een betere coureur dan Perez en kon het Hamilton dan ook lastiger maken. Maar zelfs Verstappen moest tot het (over) het randje gaan om maar iets van weerstand te bieden.
Zonder meer waar. Maar waarom zou je bij bocht 1 de binnenbocht open houden als het kiele kiele is? Dan vraag je om problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

En dan zonder punten voor het team en/of met wat strafpunten op de licentie eindigen?
Nee, PER doet het gewoon prima naast VER, daar is zeker de laatste races weinig op aan te merken.
Ben benieuwd hoe dat op dit smalle baantje in de zandbak gaat zijn, er zit geen slome sectie in deze track en met uitremmen ga je het hier ook vrij lastig krijgen, het rechte stuk is nou ook weer niet zo lang dat je er net zo makkelijk langsvliegt als op Interlagos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
Ankona schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:19:
[...]

Jos mocht in een kwalificatie ooit een keer in de auto van de baas een tijd proberen te zetten (Nadat hij zijn eigen in de grindbak geparkeerd had) Toen vielen hem wel wat dingetjes op.... dat ding was in legale setup onbestuurbaar.
Was dat niet de kwalificatie van de Duitse GP in Hockenheim, waar Jos een stukje in Shumi's auto mocht vanwege zn eigen auto stuk, en juist de auto van de Duitser in het grind parkeerde in de 2e chicane?

Jos was tot Max de meest veelbelovende Nederlandse F1 coureur. Hij deed een test met een Footwork op Zandvoort en zette prompt een nieuw ronderecord. Daarmee (en mooie resultaten in andere formules) kreeg hij als piepjong gozertje een testrol bij Benetton. In die dagen waren er weinig computers met een leger ingenieurs die de setup bepaalden, of een simulator. Hij liet zien veel talent te hebben maar weinig geluk, en inderdaad was die Benetton erg moeilijk te rijden.

Ik heb toch erg genoten van Jos, met name in de regen was hij echt supersnel en zie je veel van Jos zn snelheid terug bij Max. Sterker, zonder Jos was Max niet half zo goed als hij nu is. En dan ook nog een moeder die kart kampioen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
PalingDrone schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:58:
[...]

En dan zonder punten voor het team en/of met wat strafpunten op de licentie eindigen?
Nee, PER doet het gewoon prima naast VER, daar is zeker de laatste races weinig op aan te merken.
Ben benieuwd hoe dat op dit smalle baantje in de zandbak gaat zijn, er zit geen slome sectie in deze track en met uitremmen ga je het hier ook vrij lastig krijgen, het rechte stuk is nou ook weer niet zo lang dat je er net zo makkelijk langsvliegt als op Interlagos.
Ik heb over aggresief verdedigen. Precies wat er in bocht 4 gebeurde. Wat er in Texas gebeurde met Perez, moet ie veel vaker laten zien. De wereldtitel staat voor Red Bull op het spel. En Mercedes speelt ook vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:28
[...]

Je moet niet vergeten dat de Red Bull ook nagenoeg het hele veld op een ronde heeft gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Het is een beetje zinloos om precies dezelfde discussie in twee topics te gaan voeren. Mercedes hun achtervleugel mag dus in het algemene topic. Daar zal je ook een verplaatste reactie vinden. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 19:58
DoeEensGek schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:11:
[...]

Poh, nu begin ik steeds meer van de actie van Verstappen te snappen. Dat was gewoon hartstikke bewust vanuit Red Bull, ze moesten gewoon een manier vinden om de achtervleugel te testen. Om dit te controleren, en dan kan je niet ff bij Mercedes binnenlopen en aan de vleugel zitten. Ergens is dit gewoon goud, gewoon ff na een kwali aan het vleugeltje zitten zodat je daarna kan bevestigen aan Newey wat ze al onderzochten. (Kwam er alleen een DRS probleempje bij onverwachts.)
O ik zie nu de waarschuwing. zie andere topic.

[ Voor 22% gewijzigd door 6killer op 19-11-2021 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
NotSoSteady schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:38:
[...]

Je moet niet vergeten dat de Red Bull ook nagenoeg het hele veld op een ronde heeft gereden.
Is ook. Je moet Lewis nu geen ruimte meer geven. 0.0. Ga maar op het randje rijden. Wiel tegen wiel. Lewis heeft alles te verliezen. Red Bull niet meer. Er moet een go gewonnen worden , anders is het klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
[...]

Volgens mij was Perez vorige week de enige coureur die Hamilton (terug) inhaalde. Ik zou toch echt niet zeggen dat hij de rode loper had uitgerold.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
josh-hill schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:58:
[...]

Volgens mij was Perez vorige week de enige coureur die Hamilton (terug) inhaalde. Ik zou toch echt niet zeggen dat hij de rode loper had uitgerold.
Maar vervolgens op grote achterstand. Het niveauverschil is bizar te noemen.

Als ik 2de rijder was geweest had ik met name in die 2de sector het leven van Lewis zuur gemaakt. Gewoon van het gas af en de auto zo positioneren dat ie er niet langs kan. Alles om seconden te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24

In de persco met Toto vond ik hem juist niet rustig, veel te kinderachtig en op de man spelend. Vooral de compleet irrelevante "Ik hoef de kont van Toto niet te kussen" was echt plaatsvervangende schaamte materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou, grip is best goed. Balans moet nog wat beter omdat het in FP2 nog niet ideaal was en dat was het wel.

'We hadden nog geen juiste balans' | Max Verstappen over Qatar | Formule 1 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:22
NotSoSteady schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:38:
[...]

Daar gaat het niet om. Het ging er om dat men geen enkele moeite deed om de opmars van HAM wat lastiger te maken. Nog niet eens even het stuur om om maar te dreigen, nee gewoon vol ruimte maken. Nog net geen rode loper dus. Als je zo moet racen ga dan dammen. Dat geldt voor alle coureurs die dat deden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:35
Frappuccino schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:54:
[...]

Daar gaat het niet om. Het ging er om dat men geen enkele moeite deed om de opmars van HAM wat lastiger te maken. Nog niet eens even het stuur om om maar te dreigen, nee gewoon vol ruimte maken. Nog net geen rode loper dus. Als je zo moet racen ga dan dammen. Dat geldt voor alle coureurs die dat deden.
Maar wat is de winst dan van hard gaan verdedigen voor die coureurs? Hamilton houden ze met zo veel snelheid toch niet achter zich, dan kost verdedigen alleen maar tijd en banden en benadeeld het je t.o.v. degene met wie je normaal vecht die er achteraan komt. En als het nou ronde 60+ was geweest, dan heeft verdedigen nog zin omdat je een kans hebt hem toch achter je te houden, maar als het ronde 6- is van de 71, is Hamilton niet jouw tegenstander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WQPy_9CYlW5qh-ptSJuS_hiLbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gdo6J5ADfscCtU6U1Hra6Aml.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Regen in de woestijn ... moet niet gekker worden dit weekend :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Frappuccino schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:54:
[...]

Dat is het probleem als je continu bandenmanagement aan het doen bent. Het is al nauwelijks racen, laat staan op de limiet. Het is meer een limiet van management dan techniek. Daarom ook nauwelijks spins en foutjes maken. Kijk maar hoe traag de snelste race ronde is ivm de kwalificatie. In de jaren 90 was een snelste race ronde vaak genoeg sneller dan de kwalificatie. Dat is nu ondenkbaar. Zolang Pirelli er is, is dit wat het is. Het heeft nul zin om nog te verdedigen, iedereen rijdt zijn eigen race. Het is bijna rally, alleen dan met zijn alleen op de baan. Het is niet meer tot het uiterste gaan elke bocht, want dat houden de banden niet uit. Zal nog wel zo even blijven totdat F1 uitsterft of samengaat met FE.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
redfoxert schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:07:
[...]

Regen in de woestijn ... moet niet gekker worden dit weekend :D
Momenteel is bijna alles wat er rond om de F1 gebeurt bijna niet meer logisch verklaarbaar. Past dit goed bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siggy schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:29:
[...]

Dat is het probleem als je continu bandenmanagement aan het doen bent. Het is al nauwelijks racen, laat staan op de limiet. Het is meer een limiet van management dan techniek. Daarom ook nauwelijks spins en foutjes maken. Kijk maar hoe traag de snelste race ronde is ivm de kwalificatie. In de jaren 90 was een snelste race ronde vaak genoeg sneller dan de kwalificatie. Dat is nu ondenkbaar. Zolang Pirelli er is, is dit wat het is. Het heeft nul zin om nog te verdedigen, iedereen rijdt zijn eigen race. Het is bijna rally, alleen dan met zijn alleen op de baan. Het is niet meer tot het uiterste gaan elke bocht, want dat houden de banden niet uit. Zal nog wel zo even blijven totdat F1 uitsterft of samengaat met FE.
Het zijn natuurlijk niet alleen maar de banden. Het komt net zo goed door alle andere regels. Maximale brandstofverbruik, zuinig zijn op motor en versnellingsbak om teveel belasting te voorkomen omdat ze 6+ weekenden mee moeten etc.

F1 & WEC zijn gewoon omgedraaid. Vroeger was F1 zorgen dat je zo snel mogelijk aan de finish kwam en deed slijtage/sparen/betrouwbaarheid er niet toe en WEC ging juist veel meer om besparen zodat je zo min mogelijk tijd in de pits door bracht voor onderhoud en dus zoveel mogelijk kilometers kon maken. Tegenwoordig is het omgedraaid en gaat F1 om zo langzaam mogelijk als eerste te finishen zonder de onderdelen te belasten. Daar waar bij WEC de betrouwbaarheid nu veel beter op orde is en ze daar wel echt zo hard mogelijk kunnen rijden. (Niet perse racen om track positie, maar wwl om zo veel mogelijk ronden te rijden waarbij sparen veel meer een non-issue is geworden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Nu met beeld
[YouTube: Christian Horner gets frustrated at Damon Hill during Interview | 2021 Qatar Grand Prix]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het was ook te mooi om waard te zijn dat overal eens dezelfde track limits zouden gelden. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
We beginnen FP3 goed. Volgens Winkelman heeft de FIA weer een nieuwe test ingevoerd voor de achtervleugels. Ja, het zou om Mercedes gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En bij Mazepin gaat het meteen al mis. Nauwelijks de pitstraat uitgereden en hij moet stoppen.

edit: En rode vlag. Iets met de PU.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-11-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Begint goed voor MAZ. Staat bij de uitgang en dan "Stop the car. Stop the car"

Edit: red flag

[ Voor 11% gewijzigd door noo op 20-11-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Wel een record, nog voor je de baan op bent een code rood veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:35
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:55:
Het was ook te mooi om waard te zijn dat overal eens dezelfde track limits zouden gelden. :z
[Embed]
Stomme vraag, maar wat is het verschil nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:55:
[Embed]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEcIPoJ-FClSgNP1c4YaYQJHkHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWOFnWZj3pzLxwy5yi66JijH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:01:
We beginnen FP3 goed. Volgens Winkelman heeft de FIA weer een nieuwe test ingevoerd voor de achtervleugels. Ja, het zou om Mercedes gaan. ;)
Was de achtervleugel niet voor het algemene F1 topic? ;)

Chocoball in "[F1] Seizoen 2021"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En bij RBR staan de monteurs voor beide auto's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Waar mag ik over de vriendin van Pierre Gasly praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

mag het team wel voorbij die witte lijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4liVlaaxBSptfqoQ17Wh4qIi-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VwSBhdH6n7SP2VRamADkFmII.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Kenny_026 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:05:
Het grote vrouwen van F1 coureurs topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:05:
En bij RBR staan de monteurs voor beide auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Kenny_026 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:05:
Het Randzaken topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

nachtnet schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:06:
[Twitter]

[Afbeelding]
Heel zuur voor Mazepin. Gisteren ook al fp2 gemist. En dat allemaal op een nieuwe baan

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
nachtnet schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:06:
[Twitter]

[Afbeelding]
Code rood, toestemming van Massi... zoiets denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:33
MSC fastest lap! :+

Oh wacht nee, hij komt binnen voor hij zijn ronde heeft afgewerkt :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
Die achtervleugel van red Bull is wel een hoofdpijn dossier zeg!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Ik had trouwens verwacht dat als er iets met DRS gefixed moet worden aan de wagen van VER dat dat wel voor de sessie gedaan zou kunnen zijn. Waarom wachten tot tijdens de sessie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

OMD

asing schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:10:
Die achtervleugel van red Bull is wel een hoofdpijn dossier zeg!
Echt he en aangezien ze nog aan het sleutelen zijn aan de vleugel is het probleem dus nog niet opgelost.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
nachtnet schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:11:
Ik had trouwens verwacht dat als er iets met DRS gefixed moet worden aan de wagen van VER dat dat wel voor de sessie gedaan zou kunnen zijn. Waarom wachten tot tijdens de sessie?
Ja hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Of zijn ze al de hele dag aan het sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Aardige rake op die merc onderhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Als ALO in een Alpine op Medium P1 kan rijden 1:23... zit er nog wel wat in het vat voor tijdens de Q.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Mooie Pirouette voor GAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Vleugel alweer kapot van max...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

Wapperende Max...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Vleugel leek weer te bewegen met DRS open (bij VER). Of ik word gewoon gek :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

OMD

achtervleugel flapping in the wind...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Wat kan die jongen dat toch gruwelijk goed he, eerste ronde op de baan en gelijk een mega tijd eruit stampen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De FOM faalt weer eens. S3 was ook paars. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:29:
Dat gaat zo vaak fout tegenwoordig met de timing. Dat was een paar jaar terug geleden nooit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Dat hele missionwinnow is natuurlijk ook best BS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
d0s schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:30:
[...]

Dat gaat zo vaak fout tegenwoordig met de timing. Dat was een paar jaar terug geleden nooit zo.
De laatste tijd is het bijna elk race weekend wel. Het is ook steeds S3 waar het geel is terwijl dat gewoon niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:29:
Lewis was sneller in S3 toch? Maar goed, bij hem was het ook geel, dus dat klopte sowieso niet. Denk voor Max groen though?
Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord