[F1 2021] Race 20 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:
  • 120.719 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:44:
[...]

Leuk dat je de beelden terug hebt gekeken. Daarin kan je niet zien of Sainz zijn voetje van het pedaal heeft gehaald (zelfs niet als je luistert naar de rpm van de motor of kijkt naar de lampjes op zijn stuur).
Dat kan dus wel. Hier nogmaals de beelden: https://streamable.com/lp5k45. Zelfs zonder telemetrie zie je dat hij blijft accelereren en met 278 km/u (staat gewoon op z'n stuur, links, witte cijfers) langs Gasly rijdt terwijl zijn snelheid nog steeds toeneemt. Linksonder op zijn display zie je zijn batterij leeglopen van 35 naar 17%, ook niet iets wat normaliter gebeurt tijdens het liften. In het midden boven zie je zijn toerental en daarboven natuurlijk de lampjes voor de begrenzer/schakelindicatie, hij schakelt zelfs nog door van 6 naar 8 terwijl hij naar en langs Gasly rijdt. En zijn delta rechtsboven neemt niet noemenswaardig toe, dat die toeneemt komt puur door het verprutsen van de laatste bocht. Dat gebeurt met ongeveer +0.01s/s. Als hij rond start/finish lift zie je de delta omhoog schieten met zo'n +0.20s/s, een behoorlijk verschil.
De telemetrie wees dit echter wel uit.
Sainz heeft gelift. Lijkt me behoorlijk zwart/wit. [..] Hij heeft gelift.
Dat klopt dus allemaal niet.
Bottas en Verstappen niet.
En dit klopt dan weer wel.
Of dit voor of nadat die Gasly passeerde, kan ik niet zeggen, want ik heb de telemetrie niet.
Gelukkig is de telemetrie ook gewoon beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEp77BFXEAAqURQ?format=jpg&name=large
De bovenste grafiek is snelheid, daaronder versnelling, daaronder gas en daaronder rem. Dan moet je die telemetrie maar eens naast het beeldmateriaal leggen, het komt 1:1 overeen. Hij gaat gewoon volgas en blijft doorschakelen, precies zoals op de video. Net voor start/finish gaat 'ie van z'n gas, wat te zien is in het derde grafiekje. Op dat moment zie je op zijn display ook 311 staan, wat precies de topsnelheid is in de eerste grafiek op het moment dat hij het gas loslaat. Even later schakelt hij terug vanuit de 8e versnelling, wat net nog te zien is op het einde van het tweede grafiekje. Je ziet dat de snelheidsgrafiek even hard omhoog gaat als die van alle andere coureurs die niet van het gas zijn gegaan, als ook Verstappen en Bottas, en ook ongeveer identiek aan hoe de snelheid de voorgaande ronde ook toenam. Alonso en Vettel zijn de enigen die hebben gelift en daarbij ook flink hebben geremd (onderste grafiekje). Aan hun snelheden te zien (vergeleken met de 278 van Sainz bij het passeren) ook respectievelijk ruim voor, en vlak voor het incident / de vlag. Wil je nu nog steeds blijven volhouden dat Sainz heeft gelift en dat de stewards dus de juiste beslissing gemaakt hebben?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:14
Zijn we hier nog aan het discusseren over de gele vlaggen, heeft Max de desbetreffende Marshall al opgezochtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmvLAw4Px-U_a0xbvEiYGota7FE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHJ7RJZ3jRUSdw9AlnyGQawc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
sjaool schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:59:
[...]

Maar waarom voor dezelfde situatie pas bij Max dubbel geel zwaaien? Sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in. Het is of geel of dubbel geel. De situatie wordt er niet anders om.
Omdat Gasly bij Verstappen stil stond en daarvoor niet.

@pro_6or
Een tweet die hij dus ook alweer verwijdert had en dus wist dat het niet waar was. En nogmaals, 1 plaats gridstrafjes bestaan hier niet voor. Dus dat is je eigen verzinsel.
DataGhost schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:03:
[...]

Gelukkig is de telemetrie ook gewoon beschikbaar:
Laat ik het anders zeggen: I could not be arsed to search for it, want het verandert ook niks aan de conclusie van de FIA dat hij wel gelift heeft in die sector, hoe hard ik ook zou proberen een armchair expert te zijn om het tegendeel te bewijzen. De teams kunnen werkelijk wat doen, door protest aan te tekenen, hebben ze ook niet gedaan. Daarmee is de kous voor mij wel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:40
FunkyTrip schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:56:
[...]

Ik begreep Mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes speelde dit ook indertijd.
In de sim oefenen om zo'n slang net mee te nemen met je wiel en zo de hele isntallatie bij Mercedes aan gort te rijden zodat ze geen stop meer uit kunnen voeren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
jan390 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:15:
Zijn we hier nog aan het discusseren over de gele vlaggen, heeft Max de desbetreffende Marshall al opgezocht[Afbeelding]
Volgens mij gaat de discussie vooral over het inconsistent toepassen van de regels door de FIA. Zo'n beetje elke discussie over straffen na ongelukken/vlaggen e.d. komt er uiteindelijk op neer dat precies dezelfde situatie zich al eerder het seizoen of zelfs dezelfde race heeft voorgedaan maar dan met geen of een andere straf. En dat is best een groot probleem.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:28:
[...]

Laat ik het anders zeggen: I could not be arsed to search for it, want het verandert ook niks aan de conclusie van de FIA dat hij wel gelift heeft in die sector, hoe hard ik ook zou proberen een armchair expert te zijn om het tegendeel te bewijzen. De teams kunnen werkelijk wat doen, door protest aan te tekenen, hebben ze ook niet gedaan. Daarmee is de kous voor mij wel af.
Dan is het fijn als je je (toegegeven nergens op gebaseerde) mening volgende keer niet als feit presenteert en alle aangedragen feiten wegwuift van "ja eigenlijk boeit het me niet zo" terwijl je het wel nodig vindt er in minimaal drie posts op in te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27

JB

Cédric roelt!

StealthyPeanut schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:01:
[...]

Makkelijk wordt het zeker niet, misschien zelfs onmogelijk. Maar HAM moet 2x winnen. MAX maar 1x. .

Dat is ook wel een verschil; niet alleen praktisch maar ook mentaal. En HAM heeft eerder aangetoond niet goed onder druk te presteren, dus vandaar.
Dat is alleen als zijn auto niet snel(ler) is... Nu is HAM helemaal happy ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:49
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:35:
[...]

Dat is alleen als zijn auto niet snel(ler) is... Nu is HAM helemaal happy ;)
Dat zou eigenlijk wel enorm zwak zijn: als je alleen top kunt presteren als je het snelste karrertje hebt :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
DataGhost schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:34:
[...]

Dan is het fijn als je je (toegegeven nergens op gebaseerde) mening volgende keer niet als feit presenteert en alle aangedragen feiten wegwuift van "ja eigenlijk boeit het me niet zo" terwijl je het wel nodig vindt er in minimaal drie posts op in te gaan.
Omdat ik de telemetrie niet heb is wat ik zeg nergens op gebaseerd? Dat is lekker makkelijk. Jij hebt ook niet alle feiten. Die heeft alleen de FIA en de teams. Daarnaast zijn dit soort dingen mbt gele vlag structureel en consequent bestraft de afgelopen jaren. Daar baseer ik me op.

Misschien moet je even een stapje terug nemen en je afvragen: wat wint de FIA door Sainz hiervoor geen straf te geven? Juist, helemaal niks! Dus als die hem verdient had, had die hem wel gekregen. Dan kan je alle data erbij pakken die je beschikbaar hebt, maar dan weet je nog steeds niet zoveel als de FIA over deze zaak en is je poging dat je het beter weet dan FIA gewoon verspilde moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:26

Dazzler2120

FP ProMod
D-e-n schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:59:
[...]

Dat zou eigenlijk wel enorm zwak zijn: als je alleen top kunt presteren als je het snelste karrertje hebt :/
Gelukkig dat dat dan alleen maar de interpretatie van @JB is ;)
Ik denk dat Hamilton zeker een coureur is die zich niet hoeft te bewijzen, maakt af en toe een foutje dit jaar, maar vergelijk je dat met z'n totale carrière maakt hij opvallend weinig fouten.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21

pro_6or

amateur_60r

[...]

Omdat Gasly bij Verstappen stil stond en daarvoor niet.

@pro_6or
Een tweet die hij dus ook alweer verwijdert had en dus wist dat het niet waar was. En nogmaals, 1 plaats gridstrafjes bestaan hier niet voor. Dus dat is je eigen verzinsel.

[...]

Nou moet je echt ophouden. Sorry hoor. Je hebt het over “complot” en “verzinsel” gehad, ik hen heel duidelijk mijn gedachtegang omschreven en link je nu zelfs het bestaande bericht (destijds). De tweet bestond, hij was wel waar. Hij is alleen weer verwijderd. Je wil gewoon niet weten dat er potentieel wat controverse is geweest. Prima. Misschien niet, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat dit bericht er is geweest, precies zoals in de door mij beschreven tijdlijn en dat deze later weer is verwijderd, nadat Mercedes weg was bij de stewards.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
pro_6or schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:05:
[...]

Nou moet je echt ophouden. Sorry hoor. Je hebt het over “complot” en “verzinsel” gehad, ik hen heel duidelijk mijn gedachtegang omschreven en link je nu zelfs het bestaande bericht (destijds). De tweet bestond, hij was wel waar. Hij is alleen weer verwijderd. Je wil gewoon niet weten dat er potentieel wat controverse is geweest. Prima. Misschien niet, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat dit bericht er is geweest, precies zoals in de door mij beschreven tijdlijn en dat deze later weer is verwijderd, nadat Mercedes weg was bij de stewards.
Zou het niet gewoon een journalist zijn geweest, die verschillende scenario's geschreven heeft, klaargezet in twitter en deze zo snel mogelijk wilde posten nadat bekend werd wát daadwerkelijk de straf was?
In medialand krijgt de 'snelste' journalist vaak meer views dan als je een uur later je geschreven artikel post.
Tijdens klaarzetten per ongeluk op 'send' gedrukt, en daar is de controverse over de stewards.
Een ander scenario geschetst. Wat lijkt je meer aannemelijk?

Daarbij blijft de vraag die gesteld werd; waar komt jouw gridstraf van 1 plek vandaan? (3/1/1 voor Max/Bot/Sainz respectievelijk). Een gridstraf van 1 plek wordt sws nooit (?) gegeven, dus waar dit idee vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dazzler2120 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:04:
[...]

Gelukkig dat dat dan alleen maar de interpretatie van @JB is ;)
Ik denk dat Hamilton zeker een coureur is die zich niet hoeft te bewijzen, maakt af en toe een foutje dit jaar, maar vergelijk je dat met z'n totale carrière maakt hij opvallend weinig fouten.
Uiteraard... maar kijk 'm eens happy zijn alsof er geen wolkje aan de lucht is, sinds Brazilië. Idem met Toto... Hij was het niet meer gewend. Nu is het (helaas) weer die kant op aan het gaan, zo lijkt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 02:12
[...]

Is dat niet waar de formule 1 nu grotendeels op neerkomt? Goed RB en Mercedes zijn dit jaar aan elkaar gewaagd maar de rest kan er niet aan tippen.

Ik begrijp dat het lastig is om anders vorm te geven met alle fabrieksteams die een hoop geld in (de ontwikkeling van de) auto's stoppen, maar het zou voor de neutrale kijker en voor het 'sportsmanship' een zegen zijn als de auto's gelijkwaardig zouden zijn.

Allicht zou een model waarbij de coureurs elke wedstrijd in een andere auto rijden beter weergeven wie nou echt de beste coureur is. Maargoed, hier zitten ook een hoop haken en ogen aan en zal waarschijnlijk lastig te realiseren zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Uiteindelijk waren de gridstraffen een zegen voor Max.

Als ze gewoon 1-2-3 weg waren gereden was de kans groter geweest dat Bottas op een of andere manier op 2 was gekomen. Nu moest Bottas racen en mensen inhalen enzo, allemaal dingen die hij niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:10:
[...]

Uiteraard... maar kijk 'm eens happy zijn alsof er geen wolkje aan de lucht is, sinds Brazilië. Idem met Toto... Hij was het niet meer gewend. Nu is het (helaas) weer die kant op aan het gaan, zo lijkt.
Zeker, is bij jou ook het geval toch? Betere prestaties, je wint dingen o.i.d., geeft je een gelukkiger gevoel, niet?
Zit je in hoogtij, dan loopt alles net wat "soepeler", zit je in een dal dan 'lijkt' het alsof alles tegen zit.
Dat zal net zo sterk gelden voor een topsporter, die toch vaak redelijk competitief ingesteld zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

Spotmatic

Ken sent me

Franco10 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:12:
Uiteindelijk waren de gridstraffen een zegen voor Max.

Als ze gewoon 1-2-3 weg waren gereden was de kans groter geweest dat Bottas op een of andere manier op 2 was gekomen. Nu moest Bottas racen en mensen inhalen enzo, allemaal dingen die hij niet kan.
Het is ook geen meme of zo, Bottas kan echt niet racen tenzij hij enorm veel overspeed heeft op een kei-lange straight. Hij is precies de tegenpool van Pérez. Bottas: goed in kwalificeren, meh in racen. Pérez: goed in racen, meh in kwalificeren.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dazzler2120 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:13:
[...]

Zeker, is bij jou ook het geval toch? Betere prestaties, je wint dingen o.i.d., geeft je een gelukkiger gevoel, niet?
Zit je in hoogtij, dan loopt alles net wat "soepeler", zit je in een dal dan 'lijkt' het alsof alles tegen zit.
Dat zal net zo sterk gelden voor een topsporter, die toch vaak redelijk competitief ingesteld zijn
Precies. Nu nog de reden/verklaring... ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dazzler2120 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:09:
[...]

Zou het niet gewoon een journalist zijn geweest, die verschillende scenario's geschreven heeft, klaargezet in twitter en deze zo snel mogelijk wilde posten nadat bekend werd wát daadwerkelijk de straf was?
In medialand krijgt de 'snelste' journalist vaak meer views dan als je een uur later je geschreven artikel post.
Tijdens klaarzetten per ongeluk op 'send' gedrukt, en daar is de controverse over de stewards.
Een ander scenario geschetst. Wat lijkt je meer aannemelijk?

Daarbij blijft de vraag die gesteld werd; waar komt jouw gridstraf van 1 plek vandaan? (3/1/1 voor Max/Bot/Sainz respectievelijk). Een gridstraf van 1 plek wordt sws nooit (?) gegeven, dus waar dit idee vandaan komt...
Zou kunnen, maar waarom dan specifiek drie plaatsen, als je snel wil zijn zou ik voor 5 gaan, dat is de straf voor dubbel geel. Er is een reden dat hij dat plaatste. 3. Als Max dan een lichtere straf krijgt, dan Bottas toch ook, daarom dacht ik (zelf) aan 1, sainz kreeg er zelfs helemaal geen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:49
Providentia schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:11:
[...]

Is dat niet waar de formule 1 nu grotendeels op neerkomt?
Klopt maar het gaat wel lijnrecht in tegen de verwachtingen van het publiek dat nu massaal afkomt op de strijd tussen Verstappen en Hamilton. En dat geldt al helemaal voor het Nederlandse deel. Dat komt af op een sportieve tweestrijd maar ziet die mogelijk beslist worden doordat één van de twee plots weer een raket in zijn karretje heeft en die er ook nog eens naar wens in en weer uit schroeft. Dat helpt het sportieve element wat er dit seizoen was wel om zeep.

Nu ben ik als Nederlander gekleurd maar ik zeg volgens mij niks geks als ik zeg dat Verstappen dit seizoen toch echt duidelijk constanter en beter heeft gereden dan Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 09:49
StealthyPeanut schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:01:
[...]

Makkelijk wordt het zeker niet, misschien zelfs onmogelijk. Maar HAM moet 2x winnen. MAX maar 1x. .

Dat is ook wel een verschil; niet alleen praktisch maar ook mentaal. En HAM heeft eerder aangetoond niet goed onder druk te presteren, dus vandaar.
Ik vond de druk om goed te presteren in Brazilië anders best hoog want als ze daar niet hadden gewonnen was Max al klaar met louter 2e plekken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:40
[...]

Zo heeft ie 6 titels binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
pro_6or schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:27:
[...]

Zou kunnen, maar waarom dan specifiek drie plaatsen, als je snel wil zijn zou ik voor 5 gaan, dat is de straf voor dubbel geel. Er is een reden dat hij dat plaatste. 3. Als Max dan een lichtere straf krijgt, dan Bottas toch ook, daarom dacht ik (zelf) aan 1, sainz kreeg er zelfs helemaal geen.
Dat stelde ik in mijn scenario al, meerdere scenario's uitgeschreven, 1 voor geen straf, 1 voor 3 plekken en 1 voor 5 plekken. Wat het is zodra het bekend is drukt hij gewoon de correcte sendknop in. Waar het nu misging is mogelijk te vroeg de verkeerde knop.
Onder aan de streep heeft hij gewoon te vroeg gepraat, met onjuiste informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 22-05 16:13
Spotmatic schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:14:
[...]

Het is ook geen meme of zo, Bottas kan echt niet racen tenzij hij enorm veel overspeed heeft op een kei-lange straight. Hij is precies de tegenpool van Pérez. Bottas: goed in kwalificeren, meh in racen. Pérez: goed in racen, meh in kwalificeren.
Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom de keuze op hem is gevallen vanuit Alfa Romeo. Als je zelfs met een Merc moeite hebt in de drukte, ga je met een Alfa Romeo geen mensen inhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:01:
[...]

Omdat ik de telemetrie niet heb is wat ik zeg nergens op gebaseerd? Dat is lekker makkelijk.
De video was er ook en die was ook ondubbelzinnig, alleen vond je om de een of andere reden van niet en probeerde je dat te rechtvaardigen door te zeggen dat we de telemetrie er niet bij hebben. Nu valt dat argument weg en vind je het opeens niet belangrijk meer.
Jij hebt ook niet alle feiten. Die heeft alleen de FIA en de teams. Daarnaast zijn dit soort dingen mbt gele vlag structureel en consequent bestraft de afgelopen jaren. Daar baseer ik me op.
Ook niet alle dingen zijn structureel en consequent bestraft de afgelopen jaren. If anything voelen veel beslissingen de afgelopen paar jaar een beetje zoals bepaalde economische beslissingen die wel eens worden genomen. Ik heb al eerdere posts gemaakt over dat bepaalde beslissingen mbt veiligheid nergens op sloegen, zoals het onbestraft blijven van Leclerc's twee ronden zonder gordels op racesnelheid, VSC/SC gebruik en het gebrek eraan terwijl er toch marshalls op de baan zijn en nog wat andere zaken. Dat FIA alle feiten heeft wil niet zeggen dat ze daarmee ook de juiste beslissingen maken. Ik zou het bijna naïef willen noemen.
Misschien moet je even een stapje terug nemen en je afvragen: wat wint de FIA door Sainz hiervoor geen straf te geven? Juist, helemaal niks! Dus als die hem verdient had, had die hem wel gekregen. Dan kan je alle data erbij pakken die je beschikbaar hebt, maar dan weet je nog steeds niet zoveel als de FIA over deze zaak en is je poging dat je het beter weet dan FIA gewoon verspilde moeite.
Ze winnen daar niet zoveel mee inderdaad. Ze verliezen er wel een hoop mee. Dit is een veiligheids-issue, tenminste, zo werd geredeneerd bij Bottas en Verstappen. Begrijp me niet verkeerd, die straffen vind ik volkomen terecht, dus daarom moet Sainz ook een straf krijgen. Dat is namelijk een van de manieren om verkeerd gedrag af te leren. Alleen zijn ze in de documenten redelijk stellig dat bewijs door de FIA bekeken is, terwijl er online door mensen die er niet eens bij waren uit slechts een fractie van de beschikbare informatie hard tegenbewijs gevonden wordt. Zoals Hamilton in Oostenrijk (nota bene nog genoemd in de beslissing van Verstappen) tegen de stewards claimde dat hij gewoon groen had en geen geel. In die beslissing stond ook dat de stewards "video and telemetry evidences" hebben beoordeeld om tot de beslissing te komen. Dat is daar schijnbaar ook niet afdoende gebeurd, aangezien er nog een appeal is gekomen met beeldmateriaal vanuit zijn eigen auto nota bene, waarin een heel ander verhaal verteld werd. Iets vergelijkbaars lijkt hier ook gebeurd te zijn bij Sainz, hij heeft waarschijnlijk gewoon gezegd "ik heb gelift", al dan niet opzettelijk "gelogen" (want herinneringen vertekenen enorm) en er is waarschijnlijk niet eens naar het beeldmateriaal gekeken terwijl er gezegd is van wel. Ondertussen is Sainz dus volgas voorbij een mogelijk gevaarlijke situatie gereden, volgens mij ook met DRS (lampjes bij het passeren van de DRS-lijn) en dat is wederom iets wat niet te rijmen valt met alle aangescherpte veiligheidsmaatregelen die genomen zijn sinds Bianchi. Dit is ook niet de eerste keer dat minisectoren niet afdoende waren om aan te tonen dat er gelift is, kennelijk was een fuckup in de bocht ervoor voldoende. Daarom is juist dit seizoen de regel ingevoerd dat onder dubbel geel sowieso de tijd wordt afgenomen, en dan komen ze met zo'n beslissing 8)7. Ze laten het onder enkel geel open dus, en weten zelfs dan ook nog inconsistent te straffen bij twee auto's die direct achter elkaar, op enkele seconden, langs hetzelfde incident kwamen met dezelfde telemetrie. Alleen zei de ene gelift te hebben terwijl dat niet zo was, en de ander gaf toe niet gelift te hebben.

Komen we ondertussen terug hier:
AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:23:
Het was al laat daar, dus hebben ze het een dag later gedaan. Ze hebben echt geen uren er naar gekeken sinds de kwalificatie. Ze hoeven geen haast te maken omdat het publiek dat wil :)
en hier:
De teams kunnen werkelijk wat doen, door protest aan te tekenen, hebben ze ook niet gedaan. Daarmee is de kous voor mij wel af.
Dat gaat natuurlijk niet als de uitspraken krap anderhalf uur voor aanvang van de race gedaan worden, terwijl ze de voorgaande dag direct al gedaan hadden moeten worden. Het is dus niet alleen maar "voor het publiek". Dat het "laat" is is geen excuus, bij nachtraces verleggen ze hun dag-nachtritme gewoon (zodat je o.a. niet rond etenstijd met een lege of juist volle maag op de grid staat om de race te starten), daarom heeft bijv. Verstappen zich pas 's middags om 13:00 hoeven melden ipv 's ochtends wat normaal is, zoals bijvoorbeeld in Brazilië om 9:30 al. Direct na de kwalificatie is er dus ruim voldoende tijd om deze klip-en-klare overtredingen te bestraffen waardoor er voor de teams ook nog genoeg tijd overblijft om hun eigen appeals/protesten voor te bereiden zodat die nog op een nuttig moment (namelijk: voor de race) behandeld kunnen worden. Red Bull had deze waarschijnlijk uit eigenbelang niet geprotesteerd omdat Max dan op de vuile kant had moeten starten, maar Mercedes waarschijnlijk wel om Bottas op de schone kant te laten starten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pepigno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Zo sterk van Mercedes, na een overtuigende zegen, de dag erna meteen publiceren dat ze in Jeddah met hun "raket" gaan rijden. Klap op klap. Het is het grote mensen team tegen de rebel die na de zomerstop langzaam in een hoekje wordt gezet. Door overtuigende acties op de baan en psychologische oorlogsvoering van Mercedes.

Ik hoop echt van harte dat Max met de eer gaat strijken maar wat Mercedes en Hamilton nu laten zien is toch echt wel knap en overtuigend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Pepigno schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:13:
Ik hoop echt van harte dat Max met de eer gaat strijken maar wat Mercedes en Hamilton nu laten zien is toch echt wel knap en overtuigend.
Dat zeker! Maar raketten zijn notoir onbetrouwbaar. En hoogmoed komt voor de val. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-06 10:00
Pepigno schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:13:
Zo sterk van Mercedes, na een overtuigende zegen, de dag erna meteen publiceren dat ze in Jeddah met hun "raket" gaan rijden. Klap op klap. Het is het grote mensen team tegen de rebel die na de zomerstop langzaam in een hoekje wordt gezet. Door overtuigende acties op de baan en psychologische oorlogsvoering van Mercedes.

Overtuigend wel, knap.. mwah.. Heel simpel gesteld lijken de acties die ze nu doen wat op 'we hebben hem lekker voor laten komen, maar kunnen dusdanig veel power leveren in onze motoren dat we ze toch wel kunnen vervangen en nog steeds (BY FAR) de snelste auto hebben. Dat Hamilton deze achterstand heeft was pech, maar we wisten wel dat we het konden inhalen, want we hebben gewoon veel meer power en dat gecombineerd met een begenadigd coureur levert praktisch zeker winst op.
Uiteindelijk heeft e.e.a. bijna niet meer met de topcoureur te maken op deze manier natuurlijk. Op banen met veel (bijna) rechte stukken, gewoon op het rechte stuk er langs. In de bochten niet teveel achterstand oplopen en weer open de raket. Om eerlijk te zijn vind ik dat niet zo heel knap, ook niet van Hamilton. Banden sparen is nu eenmaal eenvoudiger als je niet hoeft 'aan te vallen' in de bochten, omdat je op de rechte stukken zoveel tijdswinst pakt.

Ergens was het natuurlijk ook te mooi om waar te zijn, dat Honda (Red Bull) de grote achterstand zoveel had ingelopen dat ze voor liggen op Mercedes. Dat Hamilton zo snel vanaf P20 naar P2 reed bijvoorbeeld, is niet *alleen* omdat hij zo'n goed coureur is, maar omdat hij zo'n snelle auto heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

backupdevice

Boeh!

Rene44 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:36:
[...]

Ik dacht dat het een stratencircuit is a la Baku, maar nu ik de lay out zie durf ik het niet te zeggen. Eerste deel is wel RB achtig maar die lange doordraaiers in deel 2 en 3..tja.
Ik heb Jeddah in F1 2021 gereden en is 80% vol gas, met snelle bochten . No way - buiten pannen van Lewis - dat Max daar gaat winnen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 17:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

backupdevice schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:26:
[...]

Ik heb Jeddah in F1 2021 gereden en is 80% vol gas, met snelle bochten . No way - buiten pannen van Lewis - dat Max daar gaat winnen.
Het zal lastig worden daar inderdaad, hangt denk ik ook beetje af hoe de curbs zijn in het snelle gedeelte en hoe de auto's zich gedragen op de curbs. Ik meen dat de RB16B best easy op de curbs is. Maar goed alsnog is het zaak voor Verstappen om dan achter Hamilton te finishen en dan proberen af te maken in Abu Dhabi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Daar niet van lijkt het op stratencircuit m.b.t. het asfalt wel vaker lastig vergelijkbaar te zijn met de circuits die we kennen. Vgm presteert RB goed op Baku tov Merc bv door het type asfalt dat er ligt en de slijtage die dat oplevert...
Geen idee hoe dat in Jeddah zit overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Wat mij opvalt aan de laatste 3 races is dat Max en RB zich veel minder druk lijken te maken dan de rest van de wereld. Ze moeten toch nog iets achter de hand hebben? Kan haast niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Dazzler2120 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:34:
[...]

Daar niet van lijkt het op stratencircuit m.b.t. het asfalt wel vaker lastig vergelijkbaar te zijn met de circuits die we kennen. Vgm presteert RB goed op Baku tov Merc bv door het type asfalt dat er ligt en de slijtage die dat oplevert...
Geen idee hoe dat in Jeddah zit overigens!
Maar Baku heeft mid speed en langzame bochten . Laagste versnelling in Jeddah is 3 en daarna alleen maar vol gas en een knik die 4 a 5 vraagt.

Niet voor niets dat Lewis zijn Brazilië motor gaat plaatsen . Die gaat rondjes om Max en iedereen rijden .

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 22-11-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 09:18
Rudolf schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:37:
Wat mij opvalt aan de laatste 3 races is dat Max en RB zich veel minder druk lijken te maken dan de rest van de wereld. Ze moeten toch nog iets achter de hand hebben? Kan haast niet anders.
Of bezinning?

PSN: bollsie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• epo
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Dat is toch wel een beetje Max zijn karakter, lijkt zich nergens echt druk over te maken, het is wat het is.

Maar ik hoop dat ze stiekem met AT betere motorstanden hebben getest en succesvol en mogelijk extra power de komende races. Ook als neutrale toeschouwer zou je toch niet willen dat Toto met zijn grote waffel en Hamilton er weer met de WK titel vandoor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Totale bezinning .

Als het loopt zoals het er nu voorstaat zijn Jeddah en Abu Dabhi helemaal als Mercedes .

Beide motoren zijn frisser en sneller.

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 22-11-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
DataGhost schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]

De video was er ook en die was ook ondubbelzinnig, alleen vond je om de een of andere reden van niet en probeerde je dat te rechtvaardigen door te zeggen dat we de telemetrie er niet bij hebben. Nu valt dat argument weg en vind je het opeens niet belangrijk meer.
Alles wat wij wel hebben, is belangrijk, maar dat is niet het enige dat er is aan bewijzen. Ik heb volgens mij nooit iets anders gezegd hier.
Ook niet alle dingen zijn structureel en consequent bestraft de afgelopen jaren.
[...]
En vervolgens noem je allerlei dingen waar ik het helemaal niet over heb. Ik benoem specifiek dat ze consequent zijn mbt straffen rond gele vlaggen de afgelopen jaren en jij begint over gordels en safety cars, terwijl ik al heb gezegd dat ze op een hoop vlakken niet consequent zijn. Geef mij een voorbeeld van de afgelopen jaren, waarin iemand geen straf heeft gekregen vanwege een gele vlag terwijl video en telemetrie of welk bewijs dan ook, beschikbaar voor het publiek het wel een straf zou moeten zijn. Kan je dit niet, heb je wat mij betreft geen punt.

Er is geen andere logische verklaring dan dat er iets aan bewijs is dat Sainz vrij sprak, anders had die gewoon Verstappen en Bottas achterna gegaan, want ze hadden dus niks te verliezen en dit vinden ze blijkbaar de afgelopen jaren erg belangrijk mbt gele vlaggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:56
Wat zou het fantastisch zijn als de auto van Hamilton de volgende wedstrijd *plof* zegt en Verstappen WDC wordt. *O*

* Joris748 gelooft niet meer in een WDC van Verstappen op eigen kracht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Dat is niet zo vreemd toch, alles Max of RB zich lijken druk te maken wordt dat natuurlijk meteen in de pers uitvergroot.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 03-06 20:23
epo schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:40:
[...]

Dat is toch wel een beetje Max zijn karakter, lijkt zich nergens echt druk over te maken, het is wat het is.

Maar ik hoop dat ze stiekem met AT betere motorstanden hebben getest en succesvol en mogelijk extra power de komende races. Ook als neutrale toeschouwer zou je toch niet willen dat Toto met zijn grote waffel en Hamilton er weer met de WK titel vandoor gaan.
Volgens mij maken wij ons als fans meer druk wanneer Verstappen geen kampioen wordt dan hij zelf. Tuurlijk zal hij balen, maar Mercedes heeft nu al 7 jaar een gigantische voorsprong op de rest. Dat laten ze nu ook weer zien. Of het allemaal legaal is dat zullen we later, of misschien nooit, te weten komen.

Ergens koester ik ook nog de ijdele hoop dat Honda opeens een knop indrukt waardoor die auto over het circuit knalt als een kogel, maar het meest realistische scenario is dat RBR dit niet op eigen kracht zal gaan redden en dus veel hulp/geluk nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepigno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
jbdeiman schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:25:
[...]
Overtuigend wel, knap.. mwah..
..
Dat Hamilton zo snel vanaf P20 naar P2 reed bijvoorbeeld, is niet *alleen* omdat hij zo'n goed coureur is, maar omdat hij zo'n snelle auto heeft.
De combinatie Hamilton en Mercedes is ijzersterk (al 8 jaar). Net als de combinatie Max en Red Bull. Zie jij Bottas en Checo zich mengen in deze titanen strijd? Die worden zoekgereden door hun teamgenoten.

Wat Mercedes en Hamilton laten zien is gelijk of zelfs beter aan dat wat Ferrari en Schumacher deden of als wat Mclaren en Senna deden. Mega talenten en super goede wagens. Die combinatie maakt dat je titel favoriet bent. Max en Red Bull zijn een ijzersterke combinatie maar komen er net niet aan te pas deze laatste races.

Het is nog even alles proberen te geven en hopen op een uitval van Hamilton. Maar realistisch gezien is het klaar. Hopelijk heeft men (RBR) de auto voor komend seizoen op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:44:
[...]

Geef mij een voorbeeld van de afgelopen jaren, waarin iemand geen straf heeft gekregen vanwege een gele vlag terwijl video en telemetrie of welk bewijs dan ook, beschikbaar voor het publiek het wel een straf zou moeten zijn. Kan je dit niet, heb je wat mij betreft geen punt.
Hamilton in Oostenrijk 2020 dus, die ik ook noemde. Om 15:59 was de overtreding begaan, om 16:10 werd er op GoT al over gepraat, om 16:27 was duidelijk dat de onboard geheel ontbrak, om 17:48 is hij opgeroepen voor de zitting om 18:15 en om 19:44 (bijna vier uur na de overtreding) was de uitspraak er pas, waarin vermeld staat dat "video and telemetry evidences" zijn beoordeeld. Daarin is de onboard duidelijk niet meegenomen. Die was inderdaad op dat moment voor het publiek niet beschikbaar maar slechts twee uur daarna is die online verschenen. Dan is er dus bijna moedwillig niet naar gekeken want er was alle tijd om die tussen Q en de uitspraak uit de auto te downloaden en te bekijken. Dan kan er dus ook niet naar de video gekeken zijn, terwijl dat er wel in staat.
Er is geen andere logische verklaring dan dat er iets aan bewijs is dat Sainz vrij sprak, anders had die gewoon Verstappen en Bottas achterna gegaan, want ze hadden dus niks te verliezen en dit vinden ze blijkbaar de afgelopen jaren erg belangrijk mbt gele vlaggen.
Wat zou jij aan het videobewijs zien wat hem vrij zou kunnen pleiten, met of zonder telemetrie? De gele vlag is zichtbaar, zijn acceleratie is zichtbaar, het niet liften is zichtbaar, de telemetrie is er. Welke andere informatie hebben wij niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:58
Inderdaad, Marko heeft een van de vorige races iets laten vallen dat ze met Honda in gesprek zijn. Afgelopen zaterdag had Gasly ineens een bizar snelle tijd (voor een alpha tauri) hopelijk hebben ze met zijn motor iets geprobeerd en kunnen ze dat nu bij max en checo inzetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15
epo schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:40:
[...]

Hier gooi je nog wel een interessant balletje op. Is er geen tweaker die de performance van AT afgelopen races heeft vergeleken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 22:11
Je heet Honda en hebt de kans prijzen te pakken in de Formule 1, dan ga je natuurlijk onderuit zitten en kijken hoe Max zijn best doet... Of je schroeft het torretje van Gasly op, gaat die eens goed onderzoeken en creëert daarmee nog een troefkaart. (Daarnaast als Pérez nog een overwinning pakt hierdoor hoeft Max alleen maar pal achter Hamilton te eindigen. ) Zowel van Mercedes als Red Bull weten we lang niet alles, maar beide zullen nog wel wat goede kaarten in de hand hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
DoeEensGek schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:25:
[...]

Je heet Honda en hebt de kans prijzen te pakken in de Formule 1, dan ga je natuurlijk onderuit zitten en kijken hoe Max zijn best doet... Of je schroeft het torretje van Gasly op, gaat die eens goed onderzoeken en creëert daarmee nog een troefkaart. (Daarnaast als Pérez nog een overwinning pakt hierdoor hoeft Max alleen maar pal achter Hamilton te eindigen. ) Zowel van Mercedes als Red Bull weten we lang niet alles, maar beide zullen nog wel wat goede kaarten in de hand hebben. ;)
Als ze iets getest hebben op de auto van Gasly dan heeft dat in ieder geval niet goed uitgepakt want die dropte als een baksteen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Rudolf schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:34:
[...]
Als ze iets getest hebben op de auto van Gasly dan heeft dat in ieder geval niet goed uitgepakt want die dropte als een baksteen :o
Blijkbaar hadden ze een mooie setup voor de Q maar in racetrim was het drama. Meer moeten wij er ook niet achter zoeken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Abu Dhabi - daar wordt de beslissing gemaakt. Al het andere zou alleen een teleurstelling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:38

d0s

sssst

Precies dit. Red bull weet denk ik wel meer. Het is niet voor niets dat vooral Max zo rustig blijft en vandaag ook weer een stukje oorlogvoering op Instragram ('de echte oranje leeuw is ontwaakt en heeft honger').

Echt geen bezinning bij Max. Die kan zijn frustratie doorgaans moeilijk onderdrukken.

Nee, het is echt nog niet gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door d0s op 22-11-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Crashhill schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:41:
Abu Dhabi - daar wordt de beslissing gemaakt. Al het andere zou alleen een teleurstelling zijn.
Geen moeite mee als het in voordeel Max beslist wordt in Jeddah. Dan valt hij (ook) maar uit in Abu Dhabi, is het weer eerlijk :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:09
Maximaal 2 of 3 races zonder win is de volgende race een overwinning voor Max dit seizoen.
Laatste race, halve seconde voor op Lewis.. Vuurwerk en al Max super Max

en ik zie nu ook maximaal 4 races achterelkaar was het een 1,2 Max Lewis of omgekeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3Qrte2tHr2s0GJqQ4IUOwODLjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMsLXQQFywQYyRjI1P4YsnQV.jpg?f=fotoalbum_large
Wikipedia: 2021 Formula One World Championship

[ Voor 69% gewijzigd door d-vine op 22-11-2021 16:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
d0s schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:51:
[...]

Precies dit. Red bull weet denk ik wel meer. Het is niet voor niets dat vooral Max zo rustig blijft en vandaag ook weer een stukje oorlogvoering op Instragram ('de echte oranje leeuw is ontwaakt en heeft honger').

Echt geen bezinning bij Max. Die kan zijn frustratie doorgaans moeilijk onderdrukken.

Nee, het is echt nog niet gedaan.
Grappig, ik vind Max vooral gelaten overkomen in de interviews. Meer in de lijn van "dit gaat hem niet worden tenzij er iets raars bij Mercedes gebeurt". Maar zo zien we allemaal wat anders :)
d-vine schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:51:
Maximaal 2 of 3 races zonder win is de volgende race een overwinning voor Max dit seizoen.
Laatste race, halve seconde voor op Lewis.. Vuurwerk en al Max super Max

en ik zie nu ook maximaal 4 races achterelkaar was het een 1,2 Max Lewis of omgekeerd.

[Afbeelding]
Wikipedia: 2021 Formula One World Championship
Als je dit staatje ziet heeft Max het toch fantastisch gedaan dit seizoen. 4 Keer niet in de top 2, 1 keer daarvan maar zelf schuld aan

[ Voor 40% gewijzigd door cheiron op 22-11-2021 16:09 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
DataGhost schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:18:
[...]

Hamilton in Oostenrijk 2020 dus
Die stond dus ook in het verslag van de straf van 1 van de 3. RB had toen protest aangetekend als ik me niet vergis. Maar dat is er idd wel 1 die daarna pas werd opgelost. Mede doordat de 360 beelden toen de doorslag gaven dacht ik? (Niet beschikbaar tijdens de race).
Wat zou jij aan het videobewijs zien wat hem vrij zou kunnen pleiten, met of zonder telemetrie? De gele vlag is zichtbaar, zijn acceleratie is zichtbaar, het niet liften is zichtbaar, de telemetrie is er. Welke andere informatie hebben wij niet?
De daadwerkelijke getuigenis van Sainz (of die heeft gelogen of verkeerd heeft herinnert is voor ons puur speculatie). (Beveiligings)videobeelden vanaf de pitwall. De informatie die zijn engineer van Ferrari heeft aangedragen bij de meeting. Weten wij ook niks van. Als ze alles konden beoordelen op basis van beelden en telemetrie, hoef je ze ook niet uit te nodigen immers. De marshal is vast ook op gesprek geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:17:

[...]

De daadwerkelijke getuigenis van Sainz (of die heeft gelogen of verkeerd heeft herinnert is voor ons puur speculatie). (Beveiligings)videobeelden vanaf de pitwall. De informatie die zijn engineer van Ferrari heeft aangedragen bij de meeting. Weten wij ook niks van. Als ze alles konden beoordelen op basis van beelden en telemetrie, hoef je ze ook niet uit te nodigen immers. De marshal is vast ook op gesprek geweest.
Ze worden altijd uitgenodigd tenzij het om een straf gaat die tijdens de race wordt uitgedeeld. Je moet altijd je verhaal kunnen vertellen en een case maken. Alleen lijkt mij dat er geen informatie mogelijk is die de videobeelden en telemetrie die ik eerder linkte kan weerspreken. Mijn conclusie is dan dat er niet naar die (beschikbare) onboard en de (beschikbare) telemetrie is gekeken, ook al staat er in het document van wel. Wat ik dus uit het document opmaak is dat Sainz heeft gezegd "ik heb gelift, kijk maar, mijn tijd is niet verbeterd", dat ze hebben gekeken naar puur de tijden van de minisectoren ("telemetrie") en verder niks. Of er daadwerkelijk naar video gekeken is waag ik te betwijfelen, of het moet expliciet niet de onboard geweest zijn. Dus in het vaststellen van straffen wordt er m.i. veel teveel uitgegaan van wat de coureur / het team zegt en wordt daarom bepaald klip en klaar bewijs niet eens meegenomen. Dat lijkt me een heel slecht uitgangspunt voor veiligheid, eerlijkheid en consistentie.

Ik wil niet al teveel van opzet uitgaan, maar op het moment dat je wordt opgeroepen naar de stewards gaat het team natuurlijk wel alle materialen bekijken en proberen een case te maken. Als je dan denkt dat de minisector de enige houvast is moet je daar je verdediging 100% op gooien. En ook dit kan zonder opzet gebeurd zijn. Bijvoorbeeld dat Sainz er volgas langs ging in een poging zijn delta toch nog omlaag te krijgen, hij zag dat hij zijn tijd toch niet kon verbeteren en pas lang nadat hij Gasly voorbij was dacht van "oh wacht, kut, hij staat daar stil, dat zal wel een gele vlag zijn, shit! Snel remmen, misschien valt er nog wat te redden". En dat is gelukt, maar pas op het moment dat het al niet meer nodig was. Het niet straffen geeft dan niet het juiste signaal.

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 22-11-2021 16:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

AvK

Ready Set Go

Bezinning?

Denk dat jullie BERUSTING bedoelen.

:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Spotmatic op 22-11-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02

Mystikal

It never hurts to help!

cheiron schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:07:
[...]

Grappig, ik vind Max vooral gelaten overkomen in de interviews. Meer in de lijn van "dit gaat hem niet worden tenzij er iets raars bij Mercedes gebeurt". Maar zo zien we allemaal wat anders :)
Zo vat ik het ook echt op. Hij zal met het mes tussen de tanden rijden, maar het lijkt erop dat hij een kracht van buitenaf nodig heeft om WK te worden. En dat lijkt hij ook te beseffen! Een Perez die niet sneller is dan Botta helpt dan ook niet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:10
Wat nu als de teams al weten dat Jeddah met 90% zekerheid niet door gaat? Daar zou ik als Verstappen ook een stuk vrolijker van worden.

De FOM & FIA zullen immers niks aankondigingen totdat het 100% zeker is (dat het niet door gaat), maar ze zullen het wel met de teams overleggen. Zoals alle wijzigingen in de kalender al ruim van tevoren met de teams worden overlegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik denk dat Verstappen gewoon al weet wat hij in zijn worst case doet. Als de volgende race 1 Hamilton wordt en 2 Verstappen dan doet Verstappen een Silverstonetje of Hamiltontje in de laatste race. De grootsten hebben allemaal wel zo een wereldtitel gewonnen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Óf no way dat ze de unit op 99% kunnen draaien omdat dat te gevaarlijk is bij 80% circuit vol gas. Misschien moeten ze wel terug naar 96% of zo.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 21:43
Vooralsnog staat Max nog 8 punten voor. Het si een knotsgek seizoen en er kan vanalles gebeuren.
Ik vind het ook lijken alsof Christian en Max een plan hebben. Ze zijn zo rustig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 19:56
Volgende race ligt de Brazilië motor er weer in, dus ik denk dat Verstappen ook die race niet gaat winnen. Maar ik had er in het begin van het seizoen al een krat bier op gezet dat Hamilton weer kampioen wordt. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, die wie weet (en eerlijk gezegd hoop ik dat ook) krijg ik ongelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:20
Dus omdat Wolf zegt dat de volgende race de "Brazilië" motor erin ligt, lag die er nu niet in....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RobertMe schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:45:
Wat nu als de teams al weten dat Jeddah met 90% zekerheid niet door gaat? Daar zou ik als Verstappen ook een stuk vrolijker van worden.

De FOM & FIA zullen immers niks aankondigingen totdat het 100% zeker is (dat het niet door gaat), maar ze zullen het wel met de teams overleggen. Zoals alle wijzigingen in de kalender al ruim van tevoren met de teams worden overlegd.
kriemel .. dat zou een bak zijn !! :o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Teknix1982 schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:58:
Ik denk dat Verstappen gewoon al weet wat hij in zijn worst case doet. Als de volgende race 1 Hamilton wordt en 2 Verstappen dan doet Verstappen een Silverstonetje of Hamiltontje in de laatste race. De grootsten hebben allemaal wel zo een wereldtitel gewonnen. :p
pas maar op .. je wordt ook zomaar uit het kampioenschap geschrapt .. net als Michael Schumacher 1997

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

peppie71 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:45:
Dus omdat Wolf zegt dat de volgende race de "Brazilië" motor erin ligt, lag die er nu niet in....?
des te stommer dat Max niet op de eerste startrij stond .. erg dure fout. Wellicht was ie ervoor gekomen..

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-11-2021 22:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:20

Chiron

Moderator Discord
Aardappel kwaliteit for what it’s worth.. maar het zou wel overeen komen met de foto van de slijtplekken:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:22
RobertMe schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:45:

Maar dan gaat Mercedes natuurlijk protesteren en krijgen we straks een 2e keer Abu Dhabi of weet ik welk circuit snel te regelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chiron schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:00:
Aardappel kwaliteit for what it’s worth.. maar het zou wel overeen komen met de foto van de slijtplekken:

[Twitter]
Maar wat ik mij dan afvraag. Na aanleiding van de "flexiwings" van Red Bull etc is er toch juist de eis gekomen om markers op de vleugels te plakken. Hoe kan het dat daaruit niet blijkt dat de mainplane bij Mercedes naar beneden buigt? Dat zou je dan toch ook aan die felgele stickers moeten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:20

Chiron

Moderator Discord
RobertMe schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:07:
[...]

Maar wat ik mij dan afvraag. Na aanleiding van de "flexiwings" van Red Bull etc is er toch juist de eis gekomen om markers op de vleugels te plakken. Hoe kan het dat daaruit niet blijkt dat de mainplane bij Mercedes naar beneden buigt? Dat zou je dan toch ook aan die felgele stickers moeten zien.
Die zitten bij de main plane alleen aan de voorkant:

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2021/06/racefansdotnet-21-06-04-10-15-27-1b-470x264.jpg

Waar het volgens mij meer om gaat is die kier die je ziet ontstaan, precies op de plek waar op andere foto’s de slijtplek zit. Dat hoort bij een fixed main plane helemaal niet te kunnen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:00:

[Twitter]
Door het feit dat er geen publiek aanwezig is en dat er random een boompje of plant oppopt in beeld, zeg ik bullshit. Lijkt me echt fake dit.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

BillSpaarbank schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:16:
[...]

Door het feit dat er geen publiek aanwezig is en dat er random een boompje of plant oppopt in beeld, zeg ik bullshit. Lijkt me echt fake dit.
Het publiek zit ver genoeg weg om niet te kunnen zien op die camera. De bewegingen van beide wagens in ronde 59 komen behoorlijk overeen met wat ik in dat filmpje zie. Welk boompje heb je het verder over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:15:
[...]

[Afbeelding]

Waar het volgens mij meer om gaat is die kier die je ziet ontstaan, precies op de plek waar op andere foto’s de slijtplek zit. Dat hoort bij een fixed main plane helemaal niet te kunnen.
Ze hopen bij RB m.i. dat die overwinning van LH onder de Braziliaanse vlag gewoon geschrapt wordt uit de boeken wegens non conformiteit.
Die rear wing ligt iig niet bij Mercedes en de ze kunnen naar hartelust onderzoeken of het niet een millimetertje te veel doorboog, mocht dat zo zijn dan is het zero points for HAM en schuift de rest van het veld een plekje op.
Dat geeft een hele andere stand in het kampioenschap,

De beelden kunnen dan wel beroerde kwaliteit hebben maar de sideplate en de main plate horen toch gewoon tegen mekaar te blijven op snelheid? Lijkt me stug dat daar, ondanks de beroerde videokwaliteit, een zichtbare kier mag ontstaan, dat duidt op enorm doorbuigen van de main plate anders zag je daar geen ruimte.
Benieuwd of we daar nog voor de beslissende race iets over gaan horen, btw iemand nog rear shots gezien van Lewis de afgelopen race?
Ik zat er zijdelings een beetje op te letten maar heb ze een volgens mij gemist.
Dit was een baan op sea level, dus met dikkere lucht, je zou verwachten dat het in SA wel zichtbaarder zou zijn dan in BR (700m above sea level).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dit is juist het slechtste wat hij kan doen, niet zozeer het scenario, maar meer dat een ander dit moet doen (ofwel: Perez zou hiervoor weleens 'opgeofferd' kunnen worden).
Als Max dit doet, en het lijkt er ook maar een ietsjepietsje op dat het bewust / expres is gegaan, dan zijn de rapen gaar en voorzie ik een straf die hem het kampioenschap sowieso gaat kosten.
Daarom: Perez... :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
PalingDrone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:59:
[...]

Ze hopen bij RB m.i. dat die overwinning van LH onder de Braziliaanse vlag gewoon geschrapt wordt uit de boeken wegens non conformiteit.
Die rear wing ligt iig niet bij Mercedes en de ze kunnen naar hartelust onderzoeken of het niet een millimetertje te veel doorboog, mocht dat zo zijn dan is het zero points for HAM en schuift de rest van het veld een plekje op.
Hadden ze wel protest moeten aantekenen en dat is niet gebeurt. Oftewel het lijkt me totaal niet aannemelijk dat er nog iets gebeurt met de uitslag van Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chiron schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:15:
[...]

[Afbeelding]

Correct v.w.b. dat de main plane aan de buitenkanten naar beneden buigt. Je zou dan toch verwachten dat de FIA ook vraagt om stickertjes op de achterkant te plakken. Of het moet al een issue zijn doordat soms de main plane meer een kommetje is of een dikke voorkant heeft, dat de camera dus geen zicht heeft op de verdere main plane, of het stickertje verborgen zou worden achter de DRS klep omdat die dus gedeeltelijk voor elkaar door schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:48
[...]
Daarom: Perez... :P
Japanese kamikaze....

Het is Honda's laatste kans op de titel tenslotte...

[ Voor 28% gewijzigd door Gilles de Geus op 23-11-2021 07:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-06 10:00
Pepigno schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:01:
[...]

De combinatie Hamilton en Mercedes is ijzersterk (al 8 jaar). Net als de combinatie Max en Red Bull. Zie jij Bottas en Checo zich mengen in deze titanen strijd? Die worden zoekgereden door hun teamgenoten.

Wat Mercedes en Hamilton laten zien is gelijk of zelfs beter aan dat wat Ferrari en Schumacher deden of als wat Mclaren en Senna deden. Mega talenten en super goede wagens. Die combinatie maakt dat je titel favoriet bent. Max en Red Bull zijn een ijzersterke combinatie maar komen er net niet aan te pas deze laatste races.

Het is nog even alles proberen te geven en hopen op een uitval van Hamilton. Maar realistisch gezien is het klaar. Hopelijk heeft men (RBR) de auto voor komend seizoen op orde.
Maar knap is het pas als je het echt zelf moet doen. Hamilton krijgt voordeeltjes van het team die Bottas niet krijgt, en wel op zo'n mate dat het niet te doen is voor anderen er bij in de buurt te komen.
Dat Bottas vaak zo'n slechte start heeft en Perez slecht kwalificeert doet niets af aan het verschil tussen de snelheid van de auto's van Bottas en Hamilton. Hamilton zal als betere van de 2 beter met die snelheden om kunnen gaan, maar de laatste 4 races winnen met een auto die gelijkwaardig is aan de Red Billy, of een zoals nu die gewoon extreem meer power heeft en daarmee met 2 vingers in de neus wegrijden is niet knap en doet de titel die Hamilton wel zal behalen geen eer aan.
Knap is het in mijn optiek als je door strijden en racen er als winnaar uit komt. Dan ben je de betere sportman, nu gewoon degene met het beste materiaal die ook goed kan racen, maar vooral wint door het materieel. In de meeste races dat er wel gestreden werd kwam max als winnaar uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Niet echt lekker voor de glans van het kampioenschap en ook een grote kans dat de FIA dat niet meer beloont (Schumacher weet daar alles van - gesteld dat hij nog dingen weet)

Kan hij beter een van zijn 3 teamgenoten een foutje laten maken. Valt ook op maar de link is wat minder makkelijk hard te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb wel het idee dat het kampioenschap door de FIA wordt beslist - 5 uur na de laatste race. Dit is er wel het seizoen voor. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Pepigno schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:01:
[...]

Mwah niet helemaal mee eens. Kijk dat Merc en Lewis 8 titels pakken is goed natuurlijk, maar eerlijk gezegd hebben zij alleen dit jaar goede tegenstand . Michael had in zijn periode Mikka , Jacque , & Fernando die met verschillende auto’s zijn Ferrari versloegen. Mikka en Fernando 2 x .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:56
Ankona schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:46:
[...]

Niet echt lekker voor de glans van het kampioenschap en ook een grote kans dat de FIA dat niet meer beloont (Schumacher weet daar alles van - gesteld dat hij nog dingen weet)

Kan hij beter een van zijn 3 teamgenoten een foutje laten maken. Valt ook op maar de link is wat minder makkelijk hard te maken.
Ocon is ook wel goed in dit soort dingen. Misschien zit er nog wat oud zeer richting zijn voormalige werkgever >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:13:
Ocon is ook wel goed in dit soort dingen. Misschien zit er nog wat oud zeer richting zijn voormalige werkgever >:)
En hij heeft nog wat goed te maken met Max :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Mazepin heeft ook nog wel wat verwachtingen waar te maken. Ok, hij eindigt wel elke race 3 ronden achter zijn teamgenoot maar we hadden meer sensatie verwacht. Eigenlijk rijdt hij ontzettend clean in de race. Van zo'n etter mag je toch wel wat verwachten als hij door Hamilton op een ronde gezet dreigt te worden?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
Spotmatic schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:59:
Ik heb wel het idee dat het kampioenschap door de FIA wordt beslist - 5 uur na de laatste race. Dit is er wel het seizoen voor. ;)
De kans dat het op die laatste race aankomt, is gigantisch! Dus dat er IETS moet gebeuren door een van de twee rijders is ook wel zeker, want met simpelweg rondjes rijden gaat eentje er niet komen :P En daar zullen ze beide geen genoegen mee nemen, dus > do or die actie(s).

Dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat de FIA zich ermee moet gaan bemoeien, maar 5 uur... nee geloof ik niet... Protest, tegenprotest, FIA onbekwaamheid, denk dat we tegen 15 december wel weten wie er WDC is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13
metallicattim schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:29:
[...]
Protest, tegenprotest, FIA onbekwaamheid, denk dat we tegen 15 december wel weten wie er WDC is :9
2021? :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:35

Zorro

Z

Blijft bijzonder dat je met een uitramactie halverwege het seizoen 10 seconden straf krijgt en "er niet naar de gevolgen gekeken wordt" en je met diezelfde actie in de laatste race een DSQ zou kunnen krijgen wegens het beslissen van een kampioenschap. Dan neem je a-ineens wel de gevolgen mee en b-tellen punten halverwege het seizoen niet zo hard of zo??

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:55
Zorro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:31:
Blijft bijzonder dat je met een uitramactie halverwege het seizoen 10 seconden straf krijgt en "er niet naar de gevolgen gekeken wordt" en je met diezelfde actie in de laatste race een DSQ zou kunnen krijgen wegens het beslissen van een kampioenschap. Dan neem je a-ineens wel de gevolgen mee en b-tellen punten halverwege het seizoen niet zo hard of zo??
Je wilt dat ze consistent worden? Dit is maar een spelletje, het is niet dat er miljoenen in omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09

MazeWing

The plot thickens...

Zorro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:31:
Ik denk dat iemand altijd de schijn tegen zich heeft als ie daarmee een kampioenschap kan veiligstellen. Als VER en HAM de laatste race met 1 punt in het voordeel van Verstappen starten dan heeft Verstappen gewonnen als Hamilton een DNF zou hebben.

Als VER vervolgens een actie doet op HAM en ze daardoor beiden een DNF hebben heeft VER de schijn tegen. Doet HAM een actie op VER en ze er beiden uitloggen dan is het zijn eigen schuld en valt VER niets te verwijten.

Dat is het grote verschil met de actie in Silverstone. Daar zorgde het niet direct voor een beslissing voor het kampioenschap.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
DataGhost schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:28:
[...]

Ik wil niet al teveel van opzet uitgaan, maar op het moment dat je wordt opgeroepen naar de stewards gaat het team natuurlijk wel alle materialen bekijken en proberen een case te maken. Als je dan denkt dat de minisector de enige houvast is moet je daar je verdediging 100% op gooien. En ook dit kan zonder opzet gebeurd zijn. Bijvoorbeeld dat Sainz er volgas langs ging in een poging zijn delta toch nog omlaag te krijgen, hij zag dat hij zijn tijd toch niet kon verbeteren en pas lang nadat hij Gasly voorbij was dacht van "oh wacht, kut, hij staat daar stil, dat zal wel een gele vlag zijn, shit! Snel remmen, misschien valt er nog wat te redden". En dat is gelukt, maar pas op het moment dat het al niet meer nodig was. Het niet straffen geeft dan niet het juiste signaal.
Nou dan is het cirkeltje weer rond in deze discussie, want dat Sainz pas gelift zou hebben na Gasly benoemde ik al zo'n 24 uur geleden in reactie op Sluuz die het had over de uitzending van Ziggo Sport. Dat was tevens de reden dat ik de telemetrie niet had en ook niet hoefde op te zoeken, want ik had de conclusie er van al en ik ga het dan echt niet alsnog opzoeken om na te pluizen of die misschien niet toch ervoor was gelift, dat was allang aan het licht gekomen voordat ik me er op had gestort dankzij de mensen op het internet (los dus van wat teams en de FIA heeft). Sainz is waarschijnlijk weggekomen met een maasje in de regels mbt liften in een mini-sector. Bevordert inderdaad niet de veiligheid, maar ja, dat mag de FIA oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
PalingDrone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:59:
[...]
Ik dacht dat ze die vleugel nog voor de race van Qatar hadden terug gekregen van die FIA. Staat me bij dat Toto dat zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
^^ Klopt, tenminste dit had Toto idd laten ontvallen tijdens een interview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17
Denk dat het enorm lastig gaat worden, maar het lijkt sowieso de laatste race beslist te gaan worden wat natuurlijk wel prachtig is (hoop dan wel dat beiden top-2 finishen).

Verder hoop ik vooral dat het op een sportieve en juiste manier gaat, dus geen bewuste tikken maar een eerlijke strijd. Als MER daar utieindelijk de sterkste in blijkt door een combi van een monster-motor, een uitstekende rijder en geluk dan so be it.

Volgens mij is VER ook niet zozeer gelaten, of is er niet zozeer berusting... Hij rijdt gewoon zo hard als hij kan en maakt zich niet druk om zaken waar hij geen invloed op heeft (stond ik ook maar zo in het leven ; ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Aangezien het hier allang niet meer om Qatar gaat, slotje erop.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord