AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
[...]
Alleen Verstappen had dubbel geel, dus was de enige die "ready to stop" moest zijn, Bottas en Sainz hadden enkel geel. Speculeren over hoeveel je moet liften en hoeveel Sainz heeft gelift blijft nutteloos. Het was blijkbaar voldoende anders had die net als Bottas en Verstappen ook straf gehad. Niks subjectief aan vanuit de FIA. Dat jij het niet kan rijmen is ook niet zo gek, jij (en ik) hebben niet alle data uit de auto, we hebben zelfs niet alle videobeelden die de FIA wel heeft.
Maar volgens mij zegt @
siggy helemaal niets raars hoor. Hij zegt dat de regels interpretabel (Wat is 'significant', wanneer is het genoeg?) zijn en dat dat daarom altijd voer oplevert voor discussie(s). Significant lijkt mij bijvoorbeeld prima meetbaar te maken, (zwart/ wit) in plaats van interpretabel. Zo zijn er meer zaken die zwart / wit zouden moeten zijn, maar interpretabel worden opgeschreven en daarmee de onduidelijkheid voor de coureurs vergroten. (dat is het meest belangrijk in mijn optiek, al zou ik als supporter ook wel meer willen weten/ zien van beweegredenen, zodat je mee kan kijken in een besluit ipv dat het afhankelijk is van de officials en de waan van de dag).
Duidelijkste voorbeeld hierin vind ik toch (nog steeds) de 'tracklimits', die een hele race door een coureur (het gaat hier niet om WIE, maar dát het gebeurde) ), worden overschreden, prima, totdat anderen het opvalt en het ook willen doen. Dan is het 'Néé, dit mag niet, vanaf nu mag het niet meer'. Dit had moeten zijn, dit mocht al niet en betreffende coureur is stout geweest, of eigenlijk hadden ze dit moeten aanpakken zónder dat anderen het gevoel krijgen dat dit gewoon mag.
De reputatie van de FIA krijgt best wat knouwen momenteel, die moeten ze straks weer helemaal opnieuw opbouwen.
Wanneer Hammilton niet meer racet, want welke 'Brit' moet dan de voorkeur krijgen?

Maar zonder gekheid, als de regels niet zwart wit zijn, wordt elke keer dat het zo uit te leggen is/ toegepast is dat iemand er voordeel en een ander daarmee dus indirect nadeel van heeft, het beeld van partijdigheid losgelaten op de organisatie, dat moet je in mijn ogen niet willen.
Kan het niet zijn dat het ook gewoon de gunfactor is na al die jaren Hammilton met enorme overmacht, want een veel te sterke auto, gecombineerd met een begenadigd coureur? Dat ze het niet erg vinden als Max ze inhaalt, volgens mij ligt die best lekker bij de meeste collega coureurs.
[
Voor 11% gewijzigd door
jbdeiman op 22-11-2021 09:28
]