[F1 2021] Race 20 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:
  • 120.714 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:38
Martinusz schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:46:
[...]

Vandaag was veel midfield in beeld :?
Ja maar dat zeg ik ook niet. Er wordt in de verslaggeving weinig mee gedaan. En in de regie ook niet trouwens. Ze laten de inhaal actie zien, en dat is het. Niets over wat dat betekend voor de stand in het klassement, wat de onderlinge verhoudingen zijn... Verder dan "Ferrari vs Mclaren" komen ze eigenlijk niet. En zelfs die info diepen ze niet echt uit.

Aandacht voor de midfield is meer dan ff snel wisselen naar de inhaal momenten en weer door met de nummer 1 en 2 (kwa discussie en verslaggeving, niet beelden) waarvan na 10 rondes al duidelijk was hoe het ging eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:46:
Waar ik trouwens nog wel bang voor ben, aangezien Bottas nu een DNF heeft, dat ze hem ook een nieuwe verbrandingsmotor gaan geven die zo belachelijk snel is als die van Hamilton. Of krijgt Bottas dan alsnog een 5 plaatsen penalty?
Leuk hè, dat niemand goed leest of je vraag begrijpt.

Maar ja: Bottas krijgt dan gewoon een grid penalty. Je mag maar X aantal per seizoen gebruiken. Ongeacht of die ontploft, door een ongeluk total loss is of je er vrijwillig elke race 1 op rookt omdat je hem op 200% laat draaien.

Ik denk niet dat Mercedes dat trouwens gaat doen. Ze zitten overduidelijk op de narrative "Hamilton is de GOAT." Getuige ook dat Toto tegen Bottas ging klagen dat die er langs moest. En dat ze Bottas niet eerder zo'n motor hebben gegeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 21-11-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Regie en F1 die kunnen ze al jaren in de ellende pot stoppen... elk weekend schakelen ze wel over op een moment supreme.. iemand die een dive bomb doet of laat inremt en dan net daarvoor wegschakelen ehhh WTF! Ik hoef niet iemand op 1.5s erachter zien te slingeren als ik zojuist een inhaal poging zag gebeuren..

Nu weet ik niet of ziggo zelf schakelt maar neem aan van niet en dat dit door de FIA geregeld is maar dat gebeurt echt veelste vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Waah schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:56:
[...]

Leuk hè, dat niemand goed leest of je vraag begrijpt.

Maar ja: Bottas krijgt dan gewoon een grid penalty. Je mag maar X aantal per seizoen gebruiken. Ongeacht of die ontploft, door een ongeluk total loss is of je er vrijwillig elke race 1 op rookt omdat je hem op 200% laat draaien.
Maar bij een DNF mag je een aantal onderdelen vervangen zonder penalty, ook al heb je ze al 100x eerder vervangen, m'n vraag is meer of de MGH-U (meen ik) daar ook onder valt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 19:58
miicker schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:57:
[...]

Maar bij een DNF mag je een aantal onderdelen vervangen zonder penalty, ook al heb je ze al 100x eerder vervangen, m'n vraag is meer of de MGH-U (meen ik) daar ook onder valt.
Nee, die valt daar niet onder. De versnellingsbak wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:57:
[...]

Aangezien Max een grid penalty kreeg voor een nieuwe motor :+ zou mijn vermoeden nee zijn...

Dat soort onderdelen gaat waarschijnlijk over de wat meer standaard onderdelen. Niet over motoren, versnellingsbakken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
chevsticks schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:00:
[...]

Nee, die valt daar niet onder. De versnellingsbak wel.
Ik dscht dat er aan het aantal versnellingsbakken ook een limiet zat? Of heb ik dat mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Laatst online: 11:39
chevsticks schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:45:
Horner is niet blij bij Skysport. Gooit het erop dat de marshal op eigen houtje de vlag zwaaide zonder instructie van de stewards en dat het daarom niet had moeten tellen.
Heeft natuurlijk wel een punt, als ze uit zichzelf met vlaggen gaan zwaaien zonder dat er een opdracht voor kwam kunnen ze de race flink beïnvloeden. Benieuwd of dat nog een staartje krijgt.
Marshals zwaaien de gele vlag op eigen houtje en dat is ook hun taak. Zodra zij een gevaarzetting in hun baanvak zien mogen ze met de gele vlag gaan zwaaien zonder toestemming aan de wedstrijdleiding te vragen. Dat zou ook vertraging geven in een situatie waarin iedere seconde telt. Een rode vlag mogen ze daarentegen niet op eigen initiatief gebruiken. Daarvoor krijgen ze een opdracht van de wedstrijdleiding.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:59

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

hardware-lover schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:07:
[...]

Klopt, Alonso zette de deur wagenwijd open voor Verstappen direct na de start 😏
het had daar meteen al fout kunnen gaan voor Verstappen

Niet dat Alonso smerig reed, sterker, zijn inhalen op Gasly was top.
Alonso weet dat hij alleen maar tijd verliest als hij probeert Verstappen voor te blijven.
En Alonso heeft nog altijd een appeltje te schillen met Hamilton. Het eerst wat hij zei na de race was dat hij even dacht dat hij Hamilton kon aanvallen. We hebben al eerder gezien dat Alonso extra z'n best doet als hij Hamilton het leven zuur kan maken en geen kans mist om hem onder druk te zetten.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ah, lijstje met gereguleerde onderdelen voor @miicker
Exhaust systems have been added to the list of limited-use components, with each driver allowed no more than eight per season. Go over that and grid penalties apply, just as with engines (ICE) (three per season)), motor generator units-heat (MGU-H) (three), turbochargers (TC) (three), energy stores (ES) (two), control electronics (CE) (two), and motor generator units-kinetic (MGU-K) (three).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Laatst online: 01-06 19:58
Waah schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:01:
[...]

Ik dscht dat er aan het aantal versnellingsbakken ook een limiet zat? Of heb ik dat mis.
Even opgezocht omdat ik begon te twijfelen:

Each driver may use no more than one gearbox for six consecutive Events in which his
team Competitor competes. Should a driver use a replacement gearbox he will drop five
places on the starting grid at that Event and an additional five places each time a further
gearbox is used.
Any replacement gearbox will only be required to complete the remainder of the Event in
question.
Unless the driver fails to finish the race (or is unable to start the race for reasons other
than a penalty imposed by the stewards) the gearbox fitted to the car at the end of the
Event must remain in it for the remainder of the six race sequence.
Any driver who failed to finish the race at the first, second, third, fourth or fifth of the six
Events for reasons which the Technical Delegate accepts as being beyond the control of
the team Competitor or driver, may start the following Event with a different gearbox
without a penalty being incurred.
A gearbox will be deemed to have been used once the car’s timing transponder has shown
that it has left the pit lane

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
MichelKlok schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:04:
[...]

Marshals zwaaien de gele vlag op eigen houtje en dat is ook hun taak. Zodra zij een gevaarzetting in hun baanvak zien mogen ze met de gele vlag gaan zwaaien zonder toestemming aan de wedstrijdleiding te vragen. Dat zou ook vertraging geven in een situatie waarin iedere seconde telt. Een rode vlag mogen ze daarentegen niet op eigen initiatief gebruiken. Daarvoor krijgen ze een opdracht van de wedstrijdleiding.
Sneu dat Horner daarop aansloeg. Mooi dat ie excuses heeft aangeboden en terechte straf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

pro_6or

amateur_60r

kraanwagen schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:12:
[...]

Sneu dat Horner daarop aansloeg. Mooi dat ie excuses heeft aangeboden en terechte straf.
Met dat vlaggen verhaal is er achter de buehne een enorm touwgetrek geweest vermoed ik.

Stewards wilden het eerst afdoen als dat gaan we niet onderzoeken. Toch wel gebeurt. Ik vermoed afgedwongen.

Daarna kwam dan die 3 plaatsen o.a. Gemeld door Chris Medland (bepaalt geen Max fan). Toch weer extra lang wachten. Toch 5 plaatsen. Ik vermoed weer een powerplay waar ze wel in mee moesten (regels zijn regels en er is nogal wat druk gezet in de media dit jaar, de laatste week).

Ik denk dat Horner daar vooral van baalde. Maar ja.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
Ik moet zeggen dat mijn hoop op kampioenschap wel stuk lager is geworden na deze race. Hoe zit dat bij jullie?
Geen last van. Lewis zit in hetzelfde schuitje als Max. Bij beide mag niks mis gaan of het is over en uit. Had Mercedes bijvoorbeeld Lewis op een 1 stopper gezet dan had hij zomaar een klapband kunnen krijgen à la Bottas... Het is nu afwachten of Jeddah nu een Red Bull of Mercedes circuit is... Maar dat zien we pas over 2 weken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:44
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:19:
[...]

Gemeld door Chris Medland (bepaalt geen Max fan).
Doet dat er in dit geval toe? Hij doet verslag van de F1. Dit is gewoon feiten naar buiten brengen over een penalty. Hij gaat echt niet het publiek "laten zweten" door een half uur op de penalty van Verstappen te zitten. Dat komt gewoon door de FIA die voor dat soort dingen blijkbaar wat tijd nodig heeft om de volgende penalty bekend te maken.

Ik begreep ook dat die vorige week doodsbedreigingen kreeg op zijn twitter met DRS-gate, terwijl die gewoon verslag doet van berichten die de FIA naar buiten brengt. Dat sloeg ook helemaal nergens op, man doet gewoon zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:39:
[...]

Geen last van. Lewis zit in hetzelfde schuitje als Max. Bij beide mag niks mis gaan of het is over en uit. Had Mercedes bijvoorbeeld Lewis op een 1 stopper gezet dan had hij zomaar een klapband kunnen krijgen à la Bottas... Het is nu afwachten of Jeddah nu een Red Bull of Mercedes circuit is... Maar dat zien we pas over 2 weken.
Ware het niet dat Lewis nu twee keer sowieso in het voordeel is en nog die nieuwe motor achter de hand heeft. Ik vrees met grote vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:50
Anoniem: 217290 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:57:
Regie en F1 die kunnen ze al jaren in de ellende pot stoppen... elk weekend schakelen ze wel over op een moment supreme.. iemand die een dive bomb doet of laat inremt en dan net daarvoor wegschakelen ehhh WTF! Ik hoef niet iemand op 1.5s erachter zien te slingeren als ik zojuist een inhaal poging zag gebeuren..

Nu weet ik niet of ziggo zelf schakelt maar neem aan van niet en dat dit door de FIA geregeld is maar dat gebeurt echt veelste vaak.
Beelden zijn centraal, of je nou naar Sky, Ziggo, Pit Lane Channel of een andere zender kijkt, de live beelden zijn altijd dezelfde. Of het de FIA is die het regelt, of de FOM, of die zelf een team hebben zitten of een lokaal team het laten doen, dat weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:31
AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:46:
[...]

Doet dat er in dit geval toe? Hij doet verslag van de F1. Dit is gewoon feiten naar buiten brengen over een penalty. Hij gaat echt niet het publiek "laten zweten" door een half uur op de penalty van Verstappen te zitten. Dat komt gewoon door de FIA die voor dat soort dingen blijkbaar wat tijd nodig heeft om de volgende penalty bekend te maken.

Ik begreep ook dat die vorige week doodsbedreigingen kreeg op zijn twitter met DRS-gate, terwijl die gewoon verslag doet van berichten die de FIA naar buiten brengt. Dat sloeg ook helemaal nergens op, man doet gewoon zijn werk.
Ja in sommige situaties is het hooligan gehalte echt veel te hoog. Zonde voor de sport.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:46:
[...]

Leuke info! Was dat bedoeld als reactie op mij? Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik het wel geloof dat het eerst 3 plaatsen zouden worden. Als dat nou een pro Max kamp was zou je denken, ze gooien die drie plaatsen de pers in en hopen dat het blijft plakken.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Transportman schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:56:
[...]

Beelden zijn centraal, of je nou naar Sky, Ziggo, Pit Lane Channel of een andere zender kijkt, de live beelden zijn altijd dezelfde. Of het de FIA is die het regelt, of de FOM, of die zelf een team hebben zitten of een lokaal team het laten doen, dat weet ik dan weer niet.
Verschilt per track.....

Monaco heeft een eigen team. Die dat dus maar weinig doet. Vandaar ook de befaamde switch op het moment supreme naar een herhaling van een pitstop :+

Soms is het een eigen team van de FIA/FOM. Het verschilt dus per track.

Eigenlijk zou je de regie centraal willen... Waarbij men vooraf de verhaallijnen van de race beschrijft. En afhankelijk van wie waar zit de verhaallijn volgt van een aantal coureurs als spotlight.

Want daar heb je wel een paar mensen voor nodig denk ik, die een aantal coureurs in de gaten houd, kijkt wat het betekend. En die info wil je dus eigenlijk ook naar de commentatoren hebben.

"Jongens, momenteel is Hamilton met de noorderzon vertrokken en Max ook. Maar we verwachten nog een gevecht tussen Leclerc en Norris want als Leclerc zijn positie houd en Norris ook, dan gaat Leclerc Norris voorbij in het klassement. Dus meer aandacht naar die 2 in beeld de komende X rondes tenzij er iets gebeurt, en meld de commentatoren dat we daar mee bezig gaan de komende X rondes."

Maar daarvoor heb je coördinatie nodig tussen regie en commentatoren, zullen commentatoren zich moeten schikken zo nu en dan. En dat gaat jiet want Sky wil enkel kwijlen over Norris en Lewis. Mol wil enkel over Max praten etc. En de ego's zijn daarvoor, in de volledige F1 trouwens, te groot.

En heel eerlijk, in bijna 2 uur tijd en relatief weinig actie moet er toch genoeg zijn om over te praten over rivaliteit in de gehele standings....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:04:
[...]

Leuke info! Was dat bedoeld als reactie op mij? Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik het wel geloof dat het eerst 3 plaatsen zouden worden. Als dat nou een pro Max kamp was zou je denken, ze gooien die drie plaatsen de pers in en hopen dat het blijft plakken.
Dubbel geel negeren is altijd al 5 plaatsen geweest, dus met Bottas die enkel geel negeerde en zijn straf bekend werd, kon je de bui al zien hangen voor Verstappen.

En ja, de reactie was bedoelt voor jou, want dat Chris Medland geen Max fan is doet er dus helemaal niet toe, dit is gewoon de FIA die zijn eigen regels volgt (ja dat kunnen ze dus wel ;)) en dat Chris Medland daar verslag van doet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Waah
Twitter moeten ze sowieso afsluiten, de servers in brand en afschieten voorbij Pluto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
MikeyMan schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:48:
[...]

Ware het niet dat Lewis nu twee keer sowieso in het voordeel is en nog die nieuwe motor achter de hand heeft. Ik vrees met grote vrezen.
Hou er rekening mee dat wat er in de garage gebeurt geheim wordt gehouden. We weten alleen dat ze voor Lewis 5 keer een verse motor ingebouwd hebben. We hebben er eentje aan gort zien gaan op Zandvoort. Dan houden we er nog 4 over waarvan eentje de witchcraft versie is. Dan zijn er nog 3 "normale spec" blokken over maar niemand weet uiteraard in welke sessies die motoren zijn ingezet en hoe fit ze nog zijn. Wie weet is de witchcraft versie de enige die fit genoeg is om te racen en zat die motor er deze race ook in.

En ja, als ze echt moeten, dan bouwen ze een 2e witchcraft en zetten ze die in in de laatste race. Pakken ze wel 5 plaatsen maar we weten wat dat ding kan doen.

Als je dat gehad hebt komt er volgende week een Technical Directive over de achtervleugels. Men heeft tests uitgevoerd. Als een aantal teams niet door de test heen is gekomen dan komt er een directive met de nieuwe eisen. Welke teams faalden wordt uiteraard niet verteld maar de constructie moet wel aan de eisen voldoen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 18:27
Waah schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:10:
[...]

Verschilt per track.....

Monaco heeft een eigen team. Die dat dus maar weinig doet. Vandaar ook de befaamde switch op het moment supreme naar een herhaling van een pitstop :+

Soms is het een eigen team van de FIA/FOM. Het verschilt dus per track.
Er is één uitzondering, en die heb je al benoemd. Monaco heeft eigen regie, alle andere races is de regie van FOM. En volgens mij is die uitzondering van Monaco recentelijk ook geschrapt, dus ik gok dat het dit jaar de laatste keer was dat die een eigen regie hebben.

Ik meen alleen eens begrepen te hebben dat er meerdere "worls feeds" zijn. Maar dat is dan meer Europa (& Afrika?), Amerika, Azië of zo. Het is dus zeer zeker niet zo dat verschillende zenders / landen binnen Europa een eigen feeds hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkklaas1994
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
sjaool schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:39:
[...]

Het feit is dat zulke dingen bijna nooit bij Hamilton gebeurt zorgt juist voor mijn vrees. Een of andere manier heeft Mercedes of Hamilton dit zelf echt ongekend goed in controle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:32:
[...]

Het feit is dat zulke dingen bijna nooit bij Hamilton gebeurt zorgt juist voor mijn vrees. Een of andere manier heeft Mercedes of Hamilton dit zelf echt ongekend goed in controle.
Als "Geluk is met de domme" waar zou zijn dan zou HAM wel de domste mens op deze aardkloot zijn ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
En als het dan mis gaat bij Mercedes is het 9 van 10 gevallen nog bij Bottas ook.

Het wordt nog 2 races billen knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:04
Dj-sannieboy schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
[...]
Ik had stiekem wel wat meer van Alonso verwacht, maar toch ook weer nier verbaasd aangezien hij openlijk heeft aangegeven dat hij Max graag kampioen ziet worden.
Dat laatste zal inderdaad meespelen. Daarnaast, Alonso had Verstappen een tijdje op kunnen houden, maar meer ook niet. En het zou hemzelf ook tijd en achteraf dus het podium hebben gekost.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 16:39
Phew, weet niet of mijn hart dit aankan. Nog twee races waarbij eigenlijk elke fout (van zowel Ham of Ver) einde kampioenschap betekend en dan niet pessimistisch zoals we de rest van het seizoen al "einde kampioenschap" roepen. Maar echt.

Stel je voor, net die achterblijver, wiel die er niet af wil, te hard over de curb, klapband, drs die niet openklapt, motor poef, gear sync issue. Help :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:36
DarkFire1985 schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:45:
En als het dan mis gaat bij Mercedes is het 9 van 10 gevallen nog bij Bottas ook.

Het wordt nog 2 races billen knijpen.
En als het dan eens misgaat bij Hamilton gaat het daarna alsnog mis bij Bottas waar Hamilton dan - als enige - gigantisch veel voordeel uithaalt. #Imola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 00:51
Moeten die Mercedes klanten teams niet ook toegang hebben tot die lijpe Lewis variant ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:37:
[...]

“#Keep pushing” is letterlijk Max’/RBR motto. Denk je nou echt dat dat toeval is?

Als Max de volgende keer “still I rise” roept wanneer hij wint, ook puur toeval?
Doet hij niet want Max is gewoon lekker met Max bezig.
Lokale skatewinkel gebruikt die term hier ook.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:11:
[...]

Dubbel geel negeren is altijd al 5 plaatsen geweest, dus met Bottas die enkel geel negeerde en zijn straf bekend werd, kon je de bui al zien hangen voor Verstappen.

En ja, de reactie was bedoelt voor jou, want dat Chris Medland geen Max fan is doet er dus helemaal niet toe, dit is gewoon de FIA die zijn eigen regels volgt (ja dat kunnen ze dus wel ;)) en dat Chris Medland daar verslag van doet.
Je snapt het nog steeds niet, natuurlijk doet dat er niks toe. Maar het onderstreept mijn gevoel dat er weldegelijk eerst 3 plaatsen was besloten en dat er daarna nog weer meer touwgetrek is geweest.

3 had ook wel gekund, wegens uitblijven matrix borden (bij een nacht qualy) en de track all clear message. Maar 5 plaatsen is de juiste straf voor dubbel geel.

Rosberg kwam ooit weg met een 0.1 seconde “lift” dus stewards proberen echt wel een beetje te schipperen met de regels soms. Dat hoeft niet, beter van niet misschien. Maar had hier best gekund en leek ook in eerste instantie te zijn gedaan.

By the way, het medland bericht kwam voor de 3 plaatsen straf van Bottas. Toen die kwam was het wel duidelijk ja.

[ Voor 4% gewijzigd door pro_6or op 21-11-2021 23:27 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

D-Ed schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:58:
[...]

Lokale skatewinkel gebruikt die term hier ook.. :X
Lokale pornoboer gebruikt de still I rise hier. >:)

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:21:
[...]

Je snapt het nog steeds niet, natuurlijk doet dat er niks toe. Maar het onderstreept mijn gevoel dat er weldegelijk eerst 3 plaatsen was besloten en dat er daarna nog weer meer touwgetrek is geweest.

3 had ook wel gekund, wegens uitblijven matrix borden (bij een nacht qualy) en de track all clear message. Maar 5 plaatsen is de juiste straf voor dubbel geel.

Rosberg kwam ooit weg met een 0.1 seconde “lift” dus stewards proberen echt wel een beetje te schipperen met de regels soms. Dat hoeft niet, beter van niet misschien. Maar had hier best gekund en leek ook in eerste instantie te zijn gedaan.
Haha die van mij zegt altijd: “always the best fans here”

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
Zouden ze bij Honda iets achter de hand hebben voor de laatste twee races? Ze zijn natuurlijk redelijk conservatief qua motor settings maar wellicht komt er een alles of niets actie. Ik heb sterk het gevoel dat er nog wat extra peut in dat Honda torretje zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_Pz7yQg3MiuHWjlAdG2xdD4xVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N2fnj3207mojli9qlwlJntnW.jpg?f=user_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

FunkyTrip

Funky vidi vici!

siggy schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:49:
[...]

Motor van Hamilton was oude unit deze race.
Ah vandaar dat het verschil maar 10s bleef. En zelfs dat was nog relatief eenvoudig. Toen Hamilton opdracht kreeg de gap zo te houden ging ie doodleuk even belachelijk veel harder dan Max rijden.
Volgende races weer met de nieuwe en hij wint ze fluitend.
Ik kan me de frustratie bij RB wel voorstellen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 17:55
henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:32:
[...]

Het geluk van een kampioen ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
siggy schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:49:
[...]

Motor van Hamilton was oude unit deze race.
Zegt Toto. Wat het waard is weten we over exact 2 weken. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:21:
[...]

Je snapt het nog steeds niet, natuurlijk doet dat er niks toe.
Als het er niks toe doet, waarom benoem je het dan in de eerste plaats? Ook in je vorige post, dat als die pro-Max was en dit bericht eerder de wereld in had geholpen in de hoop dat het bleef plakken? Slaat toch ook nergens op. Chris Medland brengt verslag uit, hij trekt niet aan de touwtjes bij de FIA. Zou ook goed staan op zijn CV: een journalist die fake news verspreidt.
Maar het onderstreept mijn gevoel dat er weldegelijk eerst 3 plaatsen was besloten en dat er daarna nog weer meer touwgetrek is geweest.
Maar 5 plaatsen is de juiste straf voor dubbel geel.
Je gevoel zit de normale logica bij dit soort gevallen dus in de weg, want je weet dus wel wat de straf hoort te zijn. Expect the worse, hope for the best. Als je dus gewoon uitging van 5 plaatsen straf kon het alleen maar meevallen :) en hoef je ook geen touwtrek complot te verzinnen ;)
Die mazzel had Sainz nu dus, die heeft blijkbaar even gelift in die mini sector. De telemetrie van Verstappen liet dit helaas niet zien. Dat soort dingen heeft de FIA nog nooit een "beetje mee zitten schipperen". Je hebt afgeremd/gas los of niet in de betreffende sector. Klaar.
By the way, het medland bericht kwam voor de 3 plaatsen straf van Bottas. Toen die kwam was het wel duidelijk ja.
Ik zou zweren dat het Bottas straf bericht voor de Verstappen straf kwam, maar ok.

[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 21-11-2021 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:44:
[...]

[...]

Je gevoel zit de normale logica bij dit soort gevallen dus in de weg, want je weet dus wel wat de straf hoort te zijn. Expect the worse, hope for the best. Als je dus gewoon uitging van 5 plaatsen straf kon het alleen maar meevallen :) en hoef je ook geen touwtrek complot te verzinnen ;)

[...]

Die mazzel had Sainz nu dus, die heeft blijkbaar even gelift in die mini sector. De telemetrie van Verstappen liet dit helaas niet zien. Dat soort dingen heeft de FIA nog nooit een "beetje mee zitten schipperen". Je hebt afgeremd/gas los of niet in de betreffende sector. Klaar.

[...]

Ik zou zweren dat het Bottas straf bericht voor de Verstappen straf kwam, maar ok.
Van 12 tot 1230 stond Max, 1230 tot 1245 Bottas en 1245 tot 1300 Sainz. Toen wist ik al wel dat Max dus de zwaardere straf zou krijgen. Zo rond 1240 kwam dat medland bericht. Toen dacht ik dat ze voor 3 1 1 zouden gaan. Toen een hele tijd niks. Toen 3 voor Bottas officieel en daarna dan natuurlijk 5 voor Max die toen niet meer uit kon blijven.

Ik denk nog steeds dat 3 1 (en Sainz dan nix natuurlijk) het voorstel was maar dat Mercedes zei nee, gewoon 5-3. De stewards moesten toen wel. Maargoed, complet, gedachte, het werd gewoon 5 3 0.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:54:
[...]

Zo rond 1240 kwam dat medland bericht. Toen dacht ik dat ze voor 3 1 1 zouden gaan. Toen een hele tijd niks. Toen 3 voor Bottas officieel en daarna dan natuurlijk 5 voor Max die toen niet meer uit kon blijven.
Kan je anders even linken welk bericht van Medland je dan bedoelt, want ik zit op zijn twitter te kijken, maar tussen de officiele aankondiging van de Bottas straf op zijn twitter en zijn tijden aankondiging voor de verhoren 3 uur daarvoor zie ik vooral een hoop gezwets over vorige straffen, grid opstellingen en Jeddah foto's, maar niks waaruit ik ook maar zou kunnen afleiden dat er een kansje was van een 3, 1, 1 strafje. Wat een heel apart strafje zou zijn, want die bestaat niet eens voor dit soort vergrijpen. De FIA heeft in sommige gevallen meerdere opties (vooral bij dingen in de race), maar soms ook maar 1 optie: illegale auto: diskwalificatie, maar ook bij enkel geel en doorgereden in kwalificatie? 3 plaatsen als enige optie, dubbel geel dus 5 plaatsen. Daar is geen handje-klap mogelijk. Is de overtreding geconstateerd? Dan is dat je straf. Het enige waar je dus op zou kunnen hebben gehoopt, is dat Verstappen zoals Sainz had gehandeld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:47
Waar is dat hele 3-1-1 verhaal op gebaseerd inderdaad, ik heb dat volgens mij echt nergens terug zien komen?
Was dat een or ander vaag gerucht? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een 3-1-1 optie ook maar ergens officieel gecommuniceerd is als zijnde een in overweging genomen optie.

Het komt op mij een beetje over als iets uit iemands dikke duim dat ergens op reddit? ofzo een eigen leven is gaan leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Every Driver's Radio At The End Of Their Race | 2021 Qatar Grand Prix

Lol @ standaard Kimi antwoord, blijkbaar heeft hij Antonio ook besmet met het Finse virus :)

Btw de plaatselijke rollatorwinkel gebruikt ook het motto "keep pushing"

[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 22-11-2021 00:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
renzo4000 schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:27:
Zouden ze bij Honda iets achter de hand hebben voor de laatste twee races? Ze zijn natuurlijk redelijk conservatief qua motor settings maar wellicht komt er een alles of niets actie. Ik heb sterk het gevoel dat er nog wat extra peut in dat Honda torretje zit.

[Afbeelding]
Ik hoop het. Sowieso lijkt het me dat wanneer het echt op de laatste race aankomt, ze dan wel zouden kiezen voor dood of de gladiolen toch?

Alles of niets. Maximum power, vtec kicking in yo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

asing schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:42:
[...]

Zegt Toto. Wat het waard is weten we over exact 2 weken. ;)
True. Maar dat zou wel betekenen dat die flexi achtervleugel wel het verschil uitmaakt. Ergens ook logisch daar deze er nog niet zo lang op zit en die overspeed ook nog niet lang waarneembaar is.
AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:44:

De beelden nog een paar keer bekeken, maar Sainz maakt een foutje in de laatste bocht, daarna zit ie er vol gas op tot ver ná de auto. Of het gelift van het foutje of na het passeren van Gasly werd genomen, beide zou absurd zijn, nee is absurd en is ongeloofwaardig. Het blijft meten met meerdere maten, hoe je het ook wendt of keert. Wat Sainz deed was niet bepaald 'significant snelheid verminderen'. Voor de rest kun je wat betreft de marshal elke kant beargumenteren in feite.

Er worden flink wat precedenten gezet, maar de FIA/stewards kennende hebben ze lak aan hun eigen beslissingen. In plaats van dat ze hun problemen oplossen, verergeren ze de situatie alleen maar. Ze hadden in deze situatie prima anders kunnen beslissen. En dat is gewoon het probleem. Zo lang het niet zwart wit is en ze kunnen het beargumenteren van welke kant dan ook, hebben regels bijzonder weinig zin. Ik trek het wellicht door tot in extremis, maar dit gedoe met Sainz was een goed voorbeeld. Een volgende keer is het met Max en Hamilton en dan ga je linksom of rechtsom gezeik krijgen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:18
De_Bastaard schreef op maandag 22 november 2021 @ 00:46:
[...]

Ik hoop het. Sowieso lijkt het me dat wanneer het echt op de laatste race aankomt, ze dan wel zouden kiezen voor dood of de gladiolen toch?

Alles of niets. Maximum power, vtec kicking in yo
Maar alle teams zullen dat doen, dus onder aan de streep maakt het geen roggel uit.
Bij bijvoorbeeld BOT zetten ze er gewoon een motor in uit zijn mega voorraad die amper gebruikt is.

Over de race van gister, het enige spannende was eigenlijk of ALO zijn derde plek vast kon houden, gelukkig was dat het geval. :)
Wel sneu van Gasly dat ze dus kennelijk opdracht krijgen om de RBR's voor te laten, je vergeet je DRS echt niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 21:39
Wat Max nou precies zei met dat good evening
https://vm.tiktok.com/ZM8sBWy1y/

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niks anders dan 'good evening' in respons op de melding dat z'n remschijf rechtsvoor wakker aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:18
Max zat te een beetje te vervelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

Chiron

Moderator Discord
renzo4000 schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:27:

[Afbeelding]
Ik hoop dat ze een plan hebben en weten hoeveel mileage elk blok nog heeft en lepelen er de komende twee races een blok in wat ze 'op' kunnen rijden (zonder ploffen uiteraard).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chiron schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:32:
[...]

Ik hoop dat ze een plan hebben en weten hoeveel mileage elk blok nog heeft en lepelen er de komende twee races een blok in wat ze 'op' kunnen rijden (zonder ploffen uiteraard).
Ik hoop maar dat ze iets doen en niet verder gaan als business as usual. Het inhalend vermogen met drs van de RB was dramatisch. Perez moest gewoon nog mensen uitremmen op het laatste moment. Als Perez niet op en top gaat presteren wordt het een eitje voor Merc. En praktisch out of the blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 21:39
MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:21:
[...]
Niks anders dan 'good evening' in respons op de melding dat z'n remschijf rechtsvoor wakker aan het worden is.
:P
Had je dat gister gezegd dan was je de held.

Wel knap van max om te zeggen laten we maar plezier hebben en maken met deze 2de plek

Edit
En dan bedoeld Max “fun on the radio”
Iemand zijn telefoon gaat af
https://vm.tiktok.com/ZM8sBWR8f/

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 22-11-2021 08:43 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
siggy schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:35:
[...]

De beelden nog een paar keer bekeken, maar Sainz maakt een foutje in de laatste bocht, daarna zit ie er vol gas op tot ver ná de auto. Of het gelift van het foutje of na het passeren van Gasly werd genomen, beide zou absurd zijn, nee is absurd en is ongeloofwaardig. Het blijft meten met meerdere maten, hoe je het ook wendt of keert. Wat Sainz deed was niet bepaald 'significant snelheid verminderen'. Voor de rest kun je wat betreft de marshal elke kant beargumenteren in feite.
Leuk dat je de beelden terug hebt gekeken. Daarin kan je niet zien of Sainz zijn voetje van het pedaal heeft gehaald (zelfs niet als je luistert naar de rpm van de motor of kijkt naar de lampjes op zijn stuur). De telemetrie wees dit echter wel uit. Of dit voor of nadat die Gasly passeerde, kan ik niet zeggen, want ik heb de telemetrie niet. Maar hij heeft gelift in die mini-sector en dat was voldoende voor de FIA.

Voor de marshal kan je ook niet elke kant op beargumenteren. Die ziet een gevaarlijke situatie in zijn sector en wappert een vlag die daar bij hoort. Een vlag niet zien is nooit een argument geweest en of een vlag terecht was of niet ook niet, want dat kan de coureur helemaal niet inschatten, die moet zich gewoon houden aan de gele vlag regels.
Er worden flink wat precedenten gezet, maar de FIA/stewards kennende hebben ze lak aan hun eigen beslissingen. In plaats van dat ze hun problemen oplossen, verergeren ze de situatie alleen maar. Ze hadden in deze situatie prima anders kunnen beslissen. En dat is gewoon het probleem. Zo lang het niet zwart wit is en ze kunnen het beargumenteren van welke kant dan ook, hebben regels bijzonder weinig zin. Ik trek het wellicht door tot in extremis, maar dit gedoe met Sainz was een goed voorbeeld. Een volgende keer is het met Max en Hamilton en dan ga je linksom of rechtsom gezeik krijgen.
Gele vlag penalties is het enige waar ze al jaren behoorlijk consequent in zijn en beslissen ze eigenlijk nooit anders. Als de telemetrie laat zien dat je niet gelift hebt terwijl er wel ergens een gele vlag werd gezwaaid, ben je gewoon de lul.

Maar goed, volgens mij vallen we in herhaling van de zaterdag toen dit halve topic dacht dat het nog wel kon meevallen ookal had die niet gelift. Het viel uiteindelijk ook mee, door een puike eerste 5 ronden van Verstappen, maar de penalty was gewoon terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
siggy schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:36:
[...]

Ik hoop maar dat ze iets doen en niet verder gaan als business as usual. Het inhalend vermogen met drs van de RB was dramatisch. Perez moest gewoon nog mensen uitremmen op het laatste moment. Als Perez niet op en top gaat presteren wordt het een eitje voor Merc. En praktisch out of the blue.
Perez had steeds de pech dat ie bij bocht 1 aan de buitenkant zat op het vuil. Zo slecht vond ik hem niet gaan, vanaf zijn startpositie. En dat Alonso het met 1 stop af kon hielp ook niet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:44:
[...]

Leuk dat je de beelden terug hebt gekeken. Daarin kan je niet zien of Sainz zijn voetje van het pedaal heeft gehaald (zelfs niet als je luistert naar de rpm van de motor of kijkt naar de lampjes op zijn stuur). De telemetrie wees dit echter wel uit. Of dit voor of nadat die Gasly passeerde, kan ik niet zeggen, want ik heb de telemetrie niet. Maar hij heeft gelift in die mini-sector en dat was voldoende voor de FIA.
Als een fractie 'liften' of beetje gas terugnemen genoeg is, heeft die gele vlag regel compleet geen nut. Volgens mij moet je toch echt 'significant' snelheid reduceren, dubbel gele vlag is 'ready to stop'. Fractie van een seconde liften is niet bepaald significant. Althans, ik vind dat niet te rijmen met significant. En daarom vind ik dat de stewards altijd wel elke kant op kunnen gaan. Significant snelheid reduceren is te vaag. Gooi er dan een percentage tegen aan dan is het te meten. Zodra subjectieve bewoordingen gebruikt worden, krijg je subjectieve beoordelingen.

Op naar Jeddaaaaaaaaah }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:26

Dazzler2120

FP ProMod
Chiron schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:53:
[...]

Perez had steeds de pech dat ie bij bocht 1 aan de buitenkant zat op het vuil. Zo slecht vond ik hem niet gaan, vanaf zijn startpositie. En dat Alonso het met 1 stop af kon hielp ook niet.
Als je vergelijkt met een Bottas bv. dan leek de RB het prima te doen op het rechte stuk m.b.t. inhalen ook

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
siggy schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:53:
[...]

Als een fractie 'liften' of beetje gas terugnemen genoeg is, heeft die gele vlag regel compleet geen nut. Volgens mij moet je toch echt 'significant' snelheid reduceren, dubbel gele vlag is 'ready to stop'. Fractie van een seconde liften is niet bepaald significant. Althans, ik vind dat niet te rijmen met significant. En daarom vind ik dat de stewards altijd wel elke kant op kunnen gaan. Significant snelheid reduceren is te vaag. Gooi er dan een percentage tegen aan dan is het te meten. Zodra subjectieve bewoordingen gebruikt worden, krijg je subjectieve beoordelingen.

Op naar Jeddaaaaaaaaah }:O
Alleen Verstappen had dubbel geel, dus was de enige die "ready to stop" moest zijn, Bottas en Sainz hadden enkel geel. Speculeren over hoeveel je moet liften en hoeveel Sainz heeft gelift blijft nutteloos. Het was blijkbaar voldoende anders had die net als Bottas en Verstappen ook straf gehad. Niks subjectief aan vanuit de FIA. Dat jij het niet kan rijmen is ook niet zo gek, jij (en ik) hebben niet alle data uit de auto, we hebben zelfs niet alle videobeelden die de FIA wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dazzler2120 schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:54:
[...]

Als je vergelijkt met een Bottas bv. dan leek de RB het prima te doen op het rechte stuk m.b.t. inhalen ook
Nadat Mercedes de achtervleugel weer vast had gezet verschilde de RB niet zo heel veel in straightline speed. Het waren de bochten waar ze het lieten liggen. Max had wel schade aan zijn voorvleugel volgens mij.
Als Max van P2 was vertrokken had ie nog wel een kans gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Nah, Hamilton was het gat aan het managen naar Verstappen, P2 was het hoogst haalbare.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
FabianGTI schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:02:
[...]
Wel sneu van Gasly dat ze dus kennelijk opdracht krijgen om de RBR's voor te laten, je vergeet je DRS echt niet.
Hoezo is dat sneu? Verstappen en Perez zijn in racepace sowieso sneller. Als je dan in een zusterteam rijd, en vervolgens helemaal leip gaat doen omdat je je wilt bewijzen. Dat zou wel bijzondere situaties opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:18
Crashhill schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:14:
[...]

Hoezo is dat sneu? Verstappen en Perez zijn in racepace sowieso sneller. Als je dan in een zusterteam rijd, en vervolgens helemaal leip gaat doen omdat je je wilt bewijzen. Dat zou wel bijzondere situaties opleveren.
Dan nog zijn het verschillende teams, ik zie dat soort dingen niet gebeuren bij de Ferrari en Mercedes teams.
Als het nou in hetzelfde team gebeurd snap ik het nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:00
AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
[...]

Alleen Verstappen had dubbel geel, dus was de enige die "ready to stop" moest zijn, Bottas en Sainz hadden enkel geel. Speculeren over hoeveel je moet liften en hoeveel Sainz heeft gelift blijft nutteloos. Het was blijkbaar voldoende anders had die net als Bottas en Verstappen ook straf gehad. Niks subjectief aan vanuit de FIA. Dat jij het niet kan rijmen is ook niet zo gek, jij (en ik) hebben niet alle data uit de auto, we hebben zelfs niet alle videobeelden die de FIA wel heeft.
Maar volgens mij zegt @siggy helemaal niets raars hoor. Hij zegt dat de regels interpretabel (Wat is 'significant', wanneer is het genoeg?) zijn en dat dat daarom altijd voer oplevert voor discussie(s). Significant lijkt mij bijvoorbeeld prima meetbaar te maken, (zwart/ wit) in plaats van interpretabel. Zo zijn er meer zaken die zwart / wit zouden moeten zijn, maar interpretabel worden opgeschreven en daarmee de onduidelijkheid voor de coureurs vergroten. (dat is het meest belangrijk in mijn optiek, al zou ik als supporter ook wel meer willen weten/ zien van beweegredenen, zodat je mee kan kijken in een besluit ipv dat het afhankelijk is van de officials en de waan van de dag).
Duidelijkste voorbeeld hierin vind ik toch (nog steeds) de 'tracklimits', die een hele race door een coureur (het gaat hier niet om WIE, maar dát het gebeurde) ), worden overschreden, prima, totdat anderen het opvalt en het ook willen doen. Dan is het 'Néé, dit mag niet, vanaf nu mag het niet meer'. Dit had moeten zijn, dit mocht al niet en betreffende coureur is stout geweest, of eigenlijk hadden ze dit moeten aanpakken zónder dat anderen het gevoel krijgen dat dit gewoon mag.

De reputatie van de FIA krijgt best wat knouwen momenteel, die moeten ze straks weer helemaal opnieuw opbouwen.
Wanneer Hammilton niet meer racet, want welke 'Brit' moet dan de voorkeur krijgen? :+
Maar zonder gekheid, als de regels niet zwart wit zijn, wordt elke keer dat het zo uit te leggen is/ toegepast is dat iemand er voordeel en een ander daarmee dus indirect nadeel van heeft, het beeld van partijdigheid losgelaten op de organisatie, dat moet je in mijn ogen niet willen.
FabianGTI schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:24:
[...]

Dan nog zijn het verschillende teams, ik zie dat soort dingen niet gebeuren bij de Ferrari en Mercedes teams.
Kan het niet zijn dat het ook gewoon de gunfactor is na al die jaren Hammilton met enorme overmacht, want een veel te sterke auto, gecombineerd met een begenadigd coureur? Dat ze het niet erg vinden als Max ze inhaalt, volgens mij ligt die best lekker bij de meeste collega coureurs.

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 22-11-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
jbdeiman schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:26:
[...]

Wanneer Hammilton niet meer racet, want welke 'Brit' moet dan de voorkeur krijgen? :+

[...]
Norris, Russel, wellicht dat er tegen die tijd nieuwe Britse aanwas is ;-)
Als er ergens geen gebrek van is in de F1 is het wel de aanwas van Britse coureurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
[...]

Ferrari en Mercedes hebben geen echte tweede teams zoals Red Bull wel heeft. Ze hebben rijders bij andere teams (zoals Russell), maar geen zegje over het team. Marko is voor Red Bull verantwoordelijk voor alle 4 de rijders.

Ondanks dat het een zusterteam is, mag zo'n teamorder vanuit Red Bull naar AlphaTauri natuurlijk niet, maar je kan er wel vanuit gaan dat Marko tegen Gasly of zijn team principal zegt: maak Max het niet te moeilijk. Of Gasly heeft zelf het besef dat hij toch geen Red Bull achter zich gaat houden en z'n banden spaart. Het aantonen dat een rijder iemand van een ander team expres voorbij laat, is erg moeilijk te bewijzen als je het niet te opzichtig doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
[...]

Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar buiten de baan staan de Mercedes klantenteams ook vaak achter Mercedes bij het stemmen over regelwijzigingen bijv.

F1 is gewoon 1 grote slangenkuil waar iedereen hun voordeel wil halen en soms gaat het moreel ook over het randje heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
jbdeiman schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:26:
[...]

Maar volgens mij zegt @siggy helemaal niets raars hoor. Hij zegt dat de regels interpretabel (Wat is 'significant', wanneer is het genoeg?) zijn en dat dat daarom altijd voer oplevert voor discussie(s). Significant lijkt mij bijvoorbeeld prima meetbaar te maken, (zwart/ wit) in plaats van interpretabel.
Sainz heeft gelift. Lijkt me behoorlijk zwart/wit. De mate waarin weten wij niet en doet er ook niet toe. Hij heeft gelift. Bottas en Verstappen niet. Zoals ik al zei, de gele vlag straffen is het enige waar ze al jaren consequent in zijn geweest en hebben nooit ruimte gelaten voor interpretatie. Je hebt gelift of niet, hoeveel doet er niet toe.
Zo zijn er meer zaken die zwart / wit zouden moeten zijn, maar interpretabel worden opgeschreven en daarmee de onduidelijkheid voor de coureurs vergroten.
Dat ze in andere zaken niet consequent zijn, ben ik met je eens, maar dus niet als het gaat om gele vlag straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:15
AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:46:
[...]

Sainz heeft gelift. Lijkt me behoorlijk zwart/wit. De mate waarin weten wij niet en doet er ook niet toe. Hij heeft gelift. Bottas en Verstappen niet. Zoals ik al zei, de gele vlag straffen is het enige waar ze al jaren consequent in zijn geweest en hebben nooit ruimte gelaten voor interpretatie. Je hebt gelift of niet, hoeveel doet er niet toe.

[...]

Dat ze in andere zaken niet consequent zijn, ben ik met je eens, maar dus niet als het gaat om gele vlag straffen.
Voor de race bij Ziggo liet die van Gameren zien hoe Sainz had gelift. Hij liftte op het rechte stuk, vlak voor de finish, nadat hij Gasly full throttle voorbij reed. Het gesprek was daar heel even zo van "maar hij gaat van z'n gas NA de stilstaande auto, hoe is dat veilig?". Het is natuurlijk ook een beetje krom, maar blijkbaar kijken ze dus naar de microsectoren en is dat de regel.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Sluuz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:51:
[...]

Voor de race bij Ziggo liet die van Gameren zien hoe Sainz had gelift. Hij liftte op het rechte stuk, vlak voor de finish, nadat hij Gasly full throttle voorbij reed. Het gesprek was daar heel even zo van "maar hij gaat van z'n gas NA de stilstaande auto, hoe is dat veilig?". Het is natuurlijk ook een beetje krom, maar blijkbaar kijken ze dus naar de microsectoren en is dat de regel.
Tsja, dat heeft niks meer met regel te maken, maar is gewoon absurd. Die regel is er voor de veiligheid, niet omdat ze per se nog een regel wilde verzinnen om het A4tje vol te krijgen. Goed voorbeeld van absurd toepassen van een regel. Overigens staat in de regel niks met minisectoren. Men kan recht maken wat krom is, maar dan kun je dus bewust regels gaan overtreden zolang je uiteindelijk kunt aantonen dat je ergens in die minisector gelift hebt. En dan ook nog niet eens significant liften, maar dan kun je voor een microseconde de motor programmeren dat ie even automatisch lift met geen merkbaar snelheidsverlies. Maar ja, er ís gelift, dus prima. Kom zeg. Lijkt me toch niet zo moeilijk om de regel daadwerkelijk toe te passen waar die voor bedoelt is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:46:
[...]

[...]
Mijns inziens straffen ze wel consequent laag voor dit vergrijp. Zeker dubbel geel, dan moet je er in theorie rekening mee houden dat er een auto middenop de baan staat en dat je tot stilstand moet komen. De coureurs interpreteren dat als 'geen groene minisector rijden'. Dat is best krom.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@Sluuz
Zo had ik het ook begrepen ja, maar ja, dat is alleen maar op basis van wat wij kunnen zien en niet de data die de FIA heeft. En misschien is het idd dat ze alleen kijken naar de mini-sector als geheel (vandaar dat ik dat in vorige posts ook zo benoemde, ipv te claimen dat die voor Gasly al was gelift) en dan komt Sainz net door een maasje in de regels :) wat nog steeds niet betekent dat er ruimte is voor interpretatie, maar wel voor een soort van misbruik door de rijder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:15
AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:00:
@Sluuz
Zo had ik het ook begrepen ja, maar ja, dat is alleen maar op basis van wat wij kunnen zien en niet de data die de FIA heeft. En misschien is het idd dat ze alleen kijken naar de mini-sector als geheel (vandaar dat ik dat in vorige posts ook zo benoemde, ipv te claimen dat die voor Gasly al was gelift) en dan komt Sainz net door een maasje in de regels :) wat nog steeds niet betekent dat er ruimte is voor interpretatie, maar wel voor een soort van misbruik door de rijder :)
Klopt zeker, is op basis van onboard beelden en luisteren naar de motor. FIA zal vast wat meer data hebben. Het is ook wel een beetje des Formule 1's om elke regel ietwat in je voordeel te proberen te buigen. En als dat dan te gevaarlijk wordt, of iedereen doet het, dan komt er weer een nieuwere scherpere regel.
Als het ze echt om de veiligheid te doen is, dan moeten ze gewoon inbouwen dat elke auto automatisch op een limiter gaat zodra ze "geel gebied" in rijden.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
XyritZz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:59:
[...]

Mijns inziens straffen ze wel consequent laag voor dit vergrijp. Zeker dubbel geel, dan moet je er in theorie rekening mee houden dat er een auto middenop de baan staat en dat je tot stilstand moet komen. De coureurs interpreteren dat als 'geen groene minisector rijden'. Dat is best krom.
Yup, Verstappen was dus heel fout, want die had nooit een noodstop kunnen maken. Sainz en Bottas waren echter vrij om het te interpreteren als "geen groene sector", want enkel geel en geen dubbel.

@Sluuz
Beetje gevaarlijk om buiten de rijder om ineens een auto af te remmen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 22-11-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:44:

Gele vlag penalties is het enige waar ze al jaren behoorlijk consequent in zijn en beslissen ze eigenlijk nooit anders. Als de telemetrie laat zien dat je niet gelift hebt terwijl er wel ergens een gele vlag werd gezwaaid, ben je gewoon de lul.

Maar goed, volgens mij vallen we in herhaling van de zaterdag toen dit halve topic dacht dat het nog wel kon meevallen ookal had die niet gelift. Het viel uiteindelijk ook mee, door een puike eerste 5 ronden van Verstappen, maar de penalty was gewoon terecht.
Op zich zijn ze consequent, maar bij iets dat met veiligheid te maken heeft zou ik toch verwachten dat ze het vlagsysteem wat duidelijker zouden maken. Als ze zelf al meerdere uren nodig hebben om te bepalen dat er echt een gele vlag was, gaat er toch echt iets mis. Een coureur moet het in een fractie van een seconde zien, maar zelf weet de FIA eigenlijk niet of er echt een gele vlag was of niet.

Ik vind het dan ook vooral frapant dat de FIA niets verandert, ondanks eerdere soortgelijke problemen. Als ik op mijn werk een veiligheid heb die afgaat, waarbij meerdere mensen het niet zien, krijg ik toch echt op mijn kop om die veiligheid aan te gaan passen.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

XyritZz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:59:
[...]

Maar hier schijnt dus een marshall op eigen houtje dubbel geel te zijn gaan vlaggen net op het moment dat Max eraan komt. Dat kan je op zijn minst dubieus noemen. Nu was die hele gele vlag situaties op zijn minst erg verwarrend dus daar mag een heel mooie evaluatie op los gelaten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:36
[...]

Toch zagen we eerdere races dit seizoen dat zowel McLaren als Williams als Aston Martin de Mercedessen geen strobreed in de weg lagen. Heel anders dan een onafhankelijk team als Alpine dat voor elke positie vecht en met hand en tand verdedigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:05:
[...]

Yup, Verstappen was dus heel fout, want die had nooit een noodstop kunnen maken. Sainz en Bottas waren echter vrij om het te interpreteren als "geen groene sector", want enkel geel en geen dubbel.

@Sluuz
Beetje gevaarlijk om buiten de rijder om ineens een auto af te remmen ;)
Als je onboard beelden bekijkt dan vind ik eigenlijk dat alleen Alonso zich echt netjes gedraagt. Die haalt een gigantische bak met snelheid uit z'n auto, en bij hem heb ik het idee dat hij tot stilstand had kunnen komen als het nodig was.

Frappant wel dat Alonso dit op eigen initiatief deed want er hing nog geen geel voor hem.

Verstappen beperkt de schade, maar na z'n afgenomen pole in Mexico had ik niet wederom zo'n fout van hem verwacht. Domme en onnodige fout waar hij heel goed mee wegkomt. Wat mij betreft zouden ze voor dubbel geel echt heel zwaar moeten straffen; DSQ in kwalificatie en zwarte vlag in race.
sjaool schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:13:
[...]

Maar hier schijnt dus een marshall op eigen houtje dubbel geel te zijn gaan vlaggen net op het moment dat Max eraan komt. Dat kan je op zijn minst dubieus noemen. Nu was die hele gele vlag situaties op zijn minst erg verwarrend dus daar mag een heel mooie evaluatie op los gelaten worden...
Marshalls handelen niet in opdracht van race control, ze moeten zelf de situatie in hun eigen mini sector beoordelen en vlaggen wanneer ze het nodig vinden.

De marshalls hebben alle recht om geel uit te hangen of dubbel geel te zwaaien als ze gevaar op de baan zien. Vlaggen gaan boven waarschuwingslampen naast de baan, en boven waarschuwingslampen in de cockpit.

Als een marshall met dubbel geel staat te zwaaien terwijl er niks aan de hand is; prima dan heb je een punt om er tegenin te gaan maar in dit geval staat er gewoon een auto stil op het circuit.

[ Voor 32% gewijzigd door XyritZz op 22-11-2021 10:20 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

talkatoo schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:53:
Phew, weet niet of mijn hart dit aankan. Nog twee races waarbij eigenlijk elke fout (van zowel Ham of Ver) einde kampioenschap betekend en dan niet pessimistisch zoals we de rest van het seizoen al "einde kampioenschap" roepen. Maar echt.

Stel je voor, net die achterblijver, wiel die er niet af wil, te hard over de curb, klapband, drs die niet openklapt, motor poef, gear sync issue. Help :D
Ik leef met je mee, want dit gaat wel ontzettend spannend worden!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 17:16
Hallo

Just here with the usual race pace charts. I'm unemployed again so I guess I have more time to work on this project again (lol).

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/storage/2021/11/gp20_race_top_10-1.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/storage/2021/11/gp20_race_bottom_10-1.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/storage/2021/11/gp20_race_all-1.svg

I hope you guys are having a good day.

Source: f1bythenumbers (me)

F1pace

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
@redwing
Het was al laat daar, dus hebben ze het een dag later gedaan. Ze hebben echt geen uren er naar gekeken sinds de kwalificatie. Ze hoeven geen haast te maken omdat het publiek dat wil :)

Daarnaast zijn de regels omtrent vlaggen vrij duidelijk. De vlaggen zijn leidend boven alles.
[...]

Kan de onzin van "op eigen houtje" stoppen? Moet de marshal anders eerst Masi bellen: "mag ik vlaggen?" Ondertussen liggen er nog 2 andere auto's bij opgevouwen. De marshal mag deze call zelf maken. De enige vlag waarvoor de marshal toestemming nodig heeft, is de rode vlag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:23:
@redwing
Het was al laat daar, dus hebben ze het een dag later gedaan. Ze hebben echt geen uren er naar gekeken sinds de kwalificatie. Ze hoeven geen haast te maken omdat het publiek dat wil :)

Daarnaast zijn de regels omtrent vlaggen vrij duidelijk. De vlaggen zijn leidend boven alles.
Dit vind ik echt onzin. Bij het opstellen van de start was het zelfs nog onduidelijk wat de startopstelling was. Dan doe je als FIA iets wel heel erg fout. Want waarom zouden ze zo lang wachten? De regels zijn toch duidelijk, dus dit is een kwestie van 10 minuutjes naar de telemetrie kijken en de straf geven. We hebben het hier over een miljoenensport en dan is het 'te laat' om nog even te kijken wie er een straf moet krijgen :?
[...]
Kan de onzin van "op eigen houtje" stoppen? Moet de marshal anders eerst Masi bellen: "mag ik vlaggen?" Ondertussen liggen er nog 2 andere auto's bij opgevouwen. De marshal mag deze call zelf maken. De enige vlag waarvoor de marshal toestemming nodig heeft, is de rode vlag.
Maar waarom is er bij zoiets als de F1 niet een simpel signaal die die gele vlag gelijk doorgeeft? Tuurlijk moet die marshal het op eigen houtje doen, maar waarom is dat niet gekoppeld aan het veiligheidssysteem waardoor de coureurs het ook gelijk zien? Het is niet alsof de coureurs iedere keer bewust door rijden. In dit geval was Max echt wel afgeremd als ie het had gezien, hij had nl. niets te winnen en alleen te verliezen.

[removed]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Kan dat wellus nietus over gele vlaggen niet gewoon stoppen?

Ga gewoon poepen ofzo om die dwarsgeschoten keutel kwijt te raken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 00:10:
[...]

Kan je anders even linken welk bericht van Medland je dan bedoelt, want ik zit op zijn twitter te kijken, maar tussen de officiele aankondiging van de Bottas straf op zijn twitter en zijn tijden aankondiging voor de verhoren 3 uur daarvoor zie ik vooral een hoop gezwets over vorige straffen, grid opstellingen en Jeddah foto's, maar niks waaruit ik ook maar zou kunnen afleiden dat er een kansje was van een 3, 1, 1 strafje. Wat een heel apart strafje zou zijn, want die bestaat niet eens voor dit soort vergrijpen. De FIA heeft in sommige gevallen meerdere opties (vooral bij dingen in de race), maar soms ook maar 1 optie: illegale auto: diskwalificatie, maar ook bij enkel geel en doorgereden in kwalificatie? 3 plaatsen als enige optie, dubbel geel dus 5 plaatsen. Daar is geen handje-klap mogelijk. Is de overtreding geconstateerd? Dan is dat je straf. Het enige waar je dus op zou kunnen hebben gehoopt, is dat Verstappen zoals Sainz had gehandeld.
Sure thing, here ya go

https://www.f1technical.n...p?f=15&t=29593&start=4530

Bericht van 11:50

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Volgens mij deed hij dat omdat Gasly hem op dat moment stil zette. Daarvoor rolde hij nog.

Ze zijn te voorzichtig geweest. Wilde te graag de qualy door laten gaan. Daardoor werd het “te” verrassend, dubbel geel vlaggen moet wel zodra iemand stil staat naast de baan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Mja, dat gaat dus om een tweet die hij schijnbaar de lucht in gegooid heeft, zonder dat hij daar een bronvermelding bij had. Overigens, volgens mij postte hij dit nog vóór dat Max daadwerkelijk een gesprek had met de FIA? Zover bij mij bekend stond de zitting van Max om 13.00 uur, die van Bottas om 13.30 en van Sainz om 13.45?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

f1bythenumbers schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:21:
Hallo

Just here with the usual race pace charts. I'm unemployed again so I guess I have more time to work on this project again (lol).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Max is echt als een metronoom. Hij heeft altijd die waaiers met gelijke rondetijden. De pace was ook erg dicht op Lewis. Dit was misschien wel zijn laatste echte kans. Al houd ik hoop dat mocht de volgende race de wing main plane van Mercedes niet meer doorbuigen (of redbull kan dat ook nog bouwen) dat Max dan nog kan vechten voor de overwinning.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dazzler2120 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:49:
[...]

Mja, dat gaat dus om een tweet die hij schijnbaar de lucht in gegooid heeft, zonder dat hij daar een bronvermelding bij had. Overigens, volgens mij postte hij dit nog vóór dat Max daadwerkelijk een gesprek had met de FIA? Zover bij mij bekend stond de zitting van Max om 13.00 uur, die van Bottas om 13.30 en van Sainz om 13.45?
Nee. Dat is local time. Max was om 11:30 klaar. Bericht van medland was 1145 of zo en Iemand postte dat op f1technical om 1150. Toen Bottas dus nog binnen zat.

Ik vermoed dus datzelfde toen tegen Bottas zeiden, je krijgt ipv 3 plaatsen 1 plaats straf, omdat het zo verwarrend was zonder de matrix borden, signaal op stuur en met de “track clear” message. En dat ze toen hebben gezegd, nee, 3 plaatsen is de enige juiste straf, geel is geel.

Nogmaals, en nu reageer ik ook niet meer, ik heb dit meermaals duidelijk uiteen gezet en het gedoe tot op de grid, dit bericht en de tijdlijn laten weldegelijk zien dat het hier helemaal niet een een tweetje was (wat het wel had moeten zijn).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 09:49
pro_6or schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:50:
[...]

Max is echt als een metronoom. Hij heeft altijd die waaiers met gelijke rondetijden. De pace was ook erg dicht op Lewis. Dit was misschien wel zijn laatste echte kans. Al houd ik hoop dat mocht de volgende race de wing main plane van Mercedes niet meer doorbuigen (of redbull kan dat ook nog bouwen) dat Max dan nog kan vechten voor de overwinning.
We weten echter helaas niet hoe makkelijk Lewis sneller had kunnen rijden (zonder consequenties). Feit blijft dat Max onderstuur begon te krijgen(edit: in de eerste stint, dus je we mogen aannemen dat het inhalen en volgen van auto's z'n tol had geeist.) en dat Lewis heel tevreden was over z'n banden. (Voor zover je op die informatie kan vertrouwen van Lewis' z'n kant :))

[ Voor 6% gewijzigd door Chefbierrr op 22-11-2021 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Chefbierrr schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:56:
[...]

We weten echter helaas niet hoe makkelijk Lewis sneller hij kunnen rijden (zonder consequenties). Feit blijft dat Max onderstuur begon te krijgen en dat Lewis heel tevreden was over z'n banden. (Voor zover je op die informatie kan vertrouwen van Lewis' z'n kant :))
Ja, kan allemaal. Lewis was ook 4 tienden sneller in de qualy. Mijn punt is dat Max elke race een metronoom is, niemand heeft die waaiers zoals hij. Kijk de eerdere berichten va f1bythenumbers (bedankt man!) maar eens terug (in de andere race topics).

Max heeft nooit een uitschieter naar boven, tenzij traffic of vast achter iemand. Lewis heeft trage laps aan begin Vd race tot 2 keer toe (na de 2 warm up opening laps) zonder verkeer voor zich.

[ Voor 12% gewijzigd door pro_6or op 22-11-2021 11:00 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnMercable
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:55
AvK schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:03:
[...]

Nou.... het commentaar was vandaag prima. Tenminste vrijwel geen fouten ed.
Ik hou wel van de passie van Mol. Dat ligt niet iedereen maar het is wel echt en oprecht.

En vandaag zei hij ook zeer zinnige dingen in de voorbeschouwing.
Mocht Olav niet meegaan naar ViaPlay dan ga ik hem toch echt wel missen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, en vooral voor de casual kijker of Max fans zij Olav een echte toevoeging zijn.

Ik weet niet of ik het volgende hier wel durf te zeggen ;) Maar ik ben niet per se Max fan.

Dat neemt niet weg dat ik Max zijn kwaliteiten zeer kan waarderen, of dat ik het niet leuk zou vinden als hij (ooit) kampioen wordt. Maar als ik naar Olav luister heb ik toch wel het gevoel dat het grootste deel van de tijd over Max moet gaan, of als iets over een andere rijder gaat, dan wordt dit weer in context met Max geplaatst. Plus de fouten die hij vaak maakt maken het voor mij een logische keuze niet voor onze Olav te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
f1bythenumbers schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:21:
Hallo

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Much appreciated. Hope you find a new job soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Vanaf Saoedi een nieuw achtervleugel "reglement". In Qatar reden ze gewoon nog met de doorzakkende variant en ik ben er echt van overtuigd dat de snelheid van Mercedes een combi is van die DRS-vleugel + een nieuwe motor.

Die vleugel valt af en die motor is ook niet meer zo nieuw. Ik denk daarom dat het gevecht de komende 2 races een stuk spannender zal zijn. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

StealthyPeanut schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:34:

Die vleugel valt af en die motor is ook niet meer zo nieuw. Ik denk daarom dat het gevecht de komende 2 races een stuk spannender zal zijn. .
De motor is nog vrij nieuw hoor. Afgelopen weekend was namelijk niet dat nieuwe blok gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Anoniem: 525104 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:36:
[...]

De motor is nog vrij nieuw hoor. Afgelopen weekend was namelijk niet dat nieuwe blok gebruikt.
Vrij nieuw true.

Niet gebruikt? Zegt Toto. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
StealthyPeanut schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:34:
Vanaf Saoedi een nieuw achtervleugel "reglement". In Qatar reden ze gewoon nog met de doorzakkende variant en ik ben er echt van overtuigd dat de snelheid van Mercedes een combi is van die DRS-vleugel + een nieuwe motor.

Die motor hebben ze dit weekend gespaard, dus waar de vleugel misschien wegvalt komt de krachtigere motor juist weer terug en dat terwijl er 2 circuits aankomen waar power een groot voordeel is.

Ik denk echt dat Verstappen er nog een zware dobber aan gaat krijgen om de titel te pakken. Het gat naar Mercedes is er ineens weer, en dat moet Red Bull weg zien te werken. Met 8 punten voorsprong kan Verstappen niet twee keer als 2e over de finish komen achter Hamilton. Hij zal er ofwel 1x voor moeten staan ofwel ze moeten er nog een keer samen af schuiven.

Grappig om te zien trouwens; de "gentlemens" agreement van slangen opzij houden voor elkaar is weg tussen Mercedes en Red Bull. Ze zetten nu zelfs een monteur precies op de hoek van hun pitbox neer zodat de concurrent zo min mogelijk ruimte heeft om weg te rijden. Geen idee wie er mee begonnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 17:22

FunkyTrip

Funky vidi vici!

XyritZz schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:40:
Grappig om te zien trouwens; de "gentlemens" agreement van slangen opzij houden voor elkaar is weg tussen Mercedes en Red Bull. Ze zetten nu zelfs een monteur precies op de hoek van hun pitbox neer zodat de concurrent zo min mogelijk ruimte heeft om weg te rijden. Geen idee wie er mee begonnen is.
Ik begreep Mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes speelde dit ook indertijd.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AppieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:23:
@redwing

[...]

Maar waarom voor dezelfde situatie pas bij Max dubbel geel zwaaien? Sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in. Het is of geel of dubbel geel. De situatie wordt er niet anders om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
XyritZz schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:40:
[...]

Die motor hebben ze dit weekend gespaard, dus waar de vleugel misschien wegvalt komt de krachtigere motor juist weer terug en dat terwijl er 2 circuits aankomen waar power een groot voordeel is.

Ik denk echt dat Verstappen er nog een zware dobber aan gaat krijgen om de titel te pakken. Het gat naar Mercedes is er ineens weer, en dat moet Red Bull weg zien te werken. Met 8 punten voorsprong kan Verstappen niet twee keer als 2e over de finish komen achter Hamilton. Hij zal er ofwel 1x voor moeten staan ofwel ze moeten er nog een keer samen af schuiven.

Makkelijk wordt het zeker niet, misschien zelfs onmogelijk. Maar HAM moet 2x winnen. MAX maar 1x. .

Dat is ook wel een verschil; niet alleen praktisch maar ook mentaal. En HAM heeft eerder aangetoond niet goed onder druk te presteren, dus vandaar.
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord