Wees blij dat Ferrari dit seizoen niet extra geholpen hoeft te worden, dat was helemaal scheef...Frappuccino schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:34:
[...]
Wel opvallend dan dat ze altijd bij hetzelfde team ergens mee beginnen.
Daar zit gewoon een luchtje aan.
Max had een stukje van de voorvleugel op de curb gelegd zodat Mercedes erover heen zou rijden en de band lekt steekt, helaas trapte Bottas daar natuurlijk in en Hamilton niet
.
Mooi. Dit is Max en Lewis hun strijdt en niet Horner en Toto
Daarom vat ik het eventjes samen voor iedereen hier in het topic die met Ziggo c.s. opgescheept zit.siggy schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:34:
[...]
F1 TV pro heeft het niet eens opgemerkt. Voelt toch beetje als een budget Sky uitzending.
FIA is hier wel heftig hypocriet/partijdig. En nee dat is geen gezeur. Wolff zeikt en scheld en insinueert over alles wat hen overkomt. Van mij mogen ze allemaal op het matje komen, dit voelt, nee, dit ís scheef.
Hoeveel tientallen miljoenen krijgt Ferrari (als enige) omdat ze al zo lang meerijden in de F1?PalingDrone schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:35:
[...]
Wees blij dat Ferrari dit seizoen niet extra geholpen hoeft te worden, dat was helemaal scheef...
Dat is idd meer dan genoeg, blij dat ze ze niet extra een hand boven het hoofd houden tegenwoordig.jan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:39:
[...]
Hoeveel tientallen miljoenen krijgt Ferrari (als enige) omdat ze al zo lang meerijden in de F1?
Hamilton heeft het als enige zelf in de hand. Want met de huidige auto die hij heeft is het snelheidsverschil met de Red Bull overduidelijk.Gynnad schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:45:
Wel mooi dat beide coureurs het nog in eigen hand hebben, wint Verstappen ze beide dan is hij kampioen en winst Hamilton ze beide dan is hij de kampioen.
Dus max moet het hebben van een fout van Hamilton. Hamilton heeft het zelf in de hand.
Wel mooie steek naar Wolff. Dat vond ik ook niet kunnen.Horner: The grid penalty is frustrating but we have seen emotions... I think we have been fairly good with our emotions. I haven't been pointing and swearing at cameras. So, not that kind of thing.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Daar is Horner, in het nette, best goed in.Chiron schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:41:
[...]
Wel mooie steek naar Wolff. Dat vond ik ook niet kunnen.
Toto verliest zijn zelfbeheersing nog wel eens, naar mijn mening blijft Horner altijd net binnen de lijntjes.
I love it!!!!! Heerlijk seizoen. Beste van de afgelopen 7 jaar easy!!!!
Hopelijk blijft het leuk de laatste races. En dat Lewis maar eens een keertje pech heeft.
Signing off before the sour people invade
Hopelijk blijft het leuk de laatste races. En dat Lewis maar eens een keertje pech heeft.
Signing off before the sour people invade
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Was het meer mensen opgevallen dat de mechaniciens van zowel RB en Mercedes bij de wheelguns bleven staan en de kabels ook niet opzij trokken voor de in/uitrijden van de rijder van het andere team?
Alles om elkaar maar dwars te zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door jan390 op 21-11-2021 17:50 ]
Dan tikt Max Lewis eraf, zoals Toto logisch zou vinden: "If it was to come to the scenario of the last race in Abu Dhabi and they were to be racing each other for the title, whoever is in front [on points] is absolutely going to try to do the same as in the Senna-Prost years," Wolff told the Daily Mail."Waah schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:41:
[...]
Hamilton heeft het als enige zelf in de hand. Want met de huidige auto die hij heeft is het snelheidsverschil met de Red Bull overduidelijk.
Dus max moet het hebben van een fout van Hamilton. Hamilton heeft het zelf in de hand.
https://www.espn.com/f1/s...itle-battle-decided-crash
Haters everywhere but I don’t really care
Je hebt zeker niet meegekregen dat Horner, net, op het matje is geroepen voor zijn uitlatingen?PalingDrone schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:45:
[...]
Daar is Horner, in het nette, best goed in.
Toto verliest zijn zelfbeheersing nog wel eens, naar mijn mening blijft Horner altijd net binnen de lijntjes.
Dat is al gebeurd, in Silverstone.matthijst schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:46:
[...]
Dan tikt Max Lewis eraf, zoals Toto logisch zou vinden: "If it was to come to the scenario of the last race in Abu Dhabi and they were to be racing each other for the title, whoever is in front [on points] is absolutely going to try to do the same as in the Senna-Prost years," Wolff told the Daily Mail."
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Sterker nog ik heb net zijn reactie daarop bij Sky opgetikt.jan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:49:
[...]
Je hebt zeker niet meegekregen dat Horner, net, op het matje is geroepen voor zijn uitlatingen?
Daar ging het niet over wat er gezegd werd maar tegen wie.
[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 21-11-2021 17:51 ]
Mij niet, het is me wel opgevallen dat mensen overal wat achter zoeken en overal complotten, dubbele betekenissen en opzet in zien...jan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:46:
Was het meer mensen opgevallen dat de mechaniciens van zowel RB en Mercedes bij de wheelguns bleven staan en de kabels ook niet opzij trokken voor de in/uitrijden van de rijder van het andere team?
Dan ben ik los, hoe kun je dan typen dat hij altijd binnen de lijntjes blijft?PalingDrone schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:49:
[...]
Sterker nog ik heb net zijn reactie daarop bij Sky opgetikt.
zie bovenstaande edit.jan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:51:
[...]
Dan ben ik los, hoe kun je dan typen dat hij altijd binnen de lijntjes blijft?
Je mag geen commentaar hebben op een marshall, wanneer ze denken dat je dat doet mag je uitleg komen geven.
Hij heeft niet lopen "vloeken" op Amerikaanse tv iig
[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 21-11-2021 17:53 ]
Insinueren mag dus wel, maar expliciet iets zeggen niet. Hoe je het ook wendt of keert, het is krom. Dat heeft weinig met een oranje bril te maken. Wat Wolff deed, was echt honderd keer ergern dan dit.PalingDrone schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:52:
[...]
zie bovenstaande edit.
Je mag geen commentaar hebben op een marshall, wanneer ze denken dat je dat doet mag je uitleg komen geven.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Had het idee dat Marko domme dingen gezegd heeft en Horner als teammanager daarvoor op het matje moet komen.jan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:49:
[...]
Je hebt zeker niet meegekregen dat Horner, net, op het matje is geroepen voor zijn uitlatingen?
Horner had zelf ook commentaar op het onzekere en onduidelijke gevlag, frustratie door de zoveelste gridstraf is wat anders dan je zelfbeheersing verliezen voor het oog van de wereld, live zonder wegbliepmogelijkheid fuck 'em all zeggen.chevsticks schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:54:
[...]
Had het idee dat Marko domme dingen gezegd heeft en Horner als teammanager daarvoor op het matje moet komen.
Het was vandaag weer een leuke dag om te volgen! Fijn hehBlokker_1999 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:24:
[...]
Ik vind dat soort van insinuaties echt doodzonde en net datgene wat het volgen van de sport miinder leuk maakt voor mij.
een treffende spreuk
Blijkbaar was Mercedes er mee begonnen (want Max kwam eerder binnen) en toen ging Red Bull het ook doen om de exit van Mercedes lastiger te maken.jan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:46:
Blijkbaar deed Mercedes het niet bij Perez, dus gaat ze vooral om Max?
Toto zei wel vorige week dat de gentlemen's agreement niet meer op gaat. Dus daar past dit kinderachtige gedrag wel bij
Je weet gewoon al dat er een legertje Nederlandse haters zit te blokken op elk intervieuw dat Max nu geeft om te kijken of ze hem nog weer eens voor de stewards kunnen krijgen. Veel plezier met blokken.
een treffende spreuk
Sky:
Horner heeft een officiële waarschuwing te pakken, dus boeie.
[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 21-11-2021 18:01 ]
Voor dit soort uitspraken zou je voor de stewards moeten komen. Of gewoon als een maniak fcuk them all roepen nadat je vorige week nog waarschuwde voor de tere kinderzieltjes. Tsk tsk.matthijst schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:46:
[...]
Dan tikt Max Lewis eraf, zoals Toto logisch zou vinden: "If it was to come to the scenario of the last race in Abu Dhabi and they were to be racing each other for the title, whoever is in front [on points] is absolutely going to try to do the same as in the Senna-Prost years," Wolff told the Daily Mail."
een treffende spreuk
Ik zou dan lekker over de pit van Mercedes heen rijden en niet om de slangen.AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:59:
[...]
Blijkbaar was Mercedes er mee begonnen (want Max kwam eerder binnen) en toen ging Red Bull het ook doen om de exit van Mercedes lastiger te maken.
Toto zei wel vorige week dat de gentlemen's agreement niet meer op gaat. Dus daar past dit kinderachtige gedrag wel bij
Mercedes heeft daar echt veel voordeel bij. Kunnen bijna recht aanrijden op hun plek.
Is toch maar éém smiley op toepasbaar:PalingDrone schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:00:
Sky:
Dus volgende keer moeten ze maar wild schelden, vloeken en wijzen. Wat een feest zeg.
Nou.... het commentaar was vandaag prima. Tenminste vrijwel geen fouten ed.UnMercable schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:47:
[...]
Wie kijkt dan ook met commentaar van Olav?
Ik hou wel van de passie van Mol. Dat ligt niet iedereen maar het is wel echt en oprecht.
En vandaag zei hij ook zeer zinnige dingen in de voorbeschouwing.
Mocht Olav niet meegaan naar ViaPlay dan ga ik hem toch echt wel missen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Nope, want iets met de FIA en daarop werkt een stier als een rode lap.siggy schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:03:
[...]
Is toch maar éém smiley op toepasbaar:![]()
Dus volgende keer moeten ze maar wild schelden, vloeken en wijzen. Wat een feest zeg.
Official warning for Horner.
"He explained his reaction was one that was made under the pressure of competition following the penalty imposed on the driver of Car 33" and "offered to apologise to the marshal concerned and to explain to the media that he meant no offense."
Horner "also offered to participate in the 2022 FIA International Stewards Programme in early February", which the stewards accepted.
"He explained his reaction was one that was made under the pressure of competition following the penalty imposed on the driver of Car 33" and "offered to apologise to the marshal concerned and to explain to the media that he meant no offense."
Horner "also offered to participate in the 2022 FIA International Stewards Programme in early February", which the stewards accepted.
Fijn heh. Wel gek dat Toto er niet bij zal zijn. Fuck them all, and very possible to run the other of the track.jan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:05:
Official warning for Horner.
een treffende spreuk
Lewis nu trouwens met “keep pushing” als boordradio. Wat is het toch een lolletje. Ik hoop nu op een “now I Rise” van Max die laatste race. Of eigenlijk niet, laat hem maar lekker met zichzelf bezig blijven zoals hij altijd doet.
een treffende spreuk
Horner is er eentje die een mes in je rug steekt als je wegloopt. Toto zal je gewoon frontaal aanvallenPalingDrone schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:45:
[...]
Vrijwel geen fouten? Dan heb je de halve wedstrijd liggen slapen zeker?AvK schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:03:
[...]
Nou.... het commentaar was vandaag prima. Tenminste vrijwel geen fouten ed.
Ik hou wel van de passie van Mol. Dat ligt niet iedereen maar het is wel echt en oprecht.
En vandaag zei hij ook zeer zinnige dingen in de voorbeschouwing.
Mocht Olav niet meegaan naar ViaPlay dan ga ik hem toch echt wel missen.
Zonder gekheid, ik vond zijn/hun commentaar 1 van de slechtere van dit gehele seizoen.
Over die toestanden in de pitstraat. Het viel mij inderdaad ook op dat ze de slangen niet even weg hielden. Bij de exit van een Mercedes ging zelfs een RB monteur nog naast de slangen staan om de exit nog krapper te maken. Ik dacht dat hier heel wat jaren geleden afspraken over waren gemaakt? Zelfs met regelgeving erbij?
Iemand die het FIA boekje bij de hand heeft?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Horner heeft z'n baas die allerlei fatsoensnormen overschreidt, die hoeft dus zelf niks te doen.PalingDrone schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:45:
[...]
Vanaf volgens jaar is die vast in te huren voor feesten en partijenKenny_026 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:19:
Ik houd van Olav, dat ie nog maar jaren door de woonkamer mag klinken
Hoor je het blikje cola ook beter.
De start van Brazilië van mol vs sky was voor mij weer reden om toch voor Brits te gaan. Al was dat na de race vandaag bij de pit Lane channel ook tenenkrommend. Werd een compliment voor Max gemaakt, direct 2 er bovenop wat een "phenomenal drive" Lewis had gedaan
Misschien toch maar Duits leren.
[ Voor 34% gewijzigd door Waah op 21-11-2021 18:24 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Kijk Alonso blij zijn. Ook dat ie meteen naar Verstappen rende met de fles vond ik ook wel grappig. Maar wat zei hij precies tegen hem?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Nee gewoon stilhouden en focussen op de race, niet zitten zaniken over van alles en nog wat. Wat mij betreft gaan ze net als bij de rijders strafpunten bijhouden, bij x aantal strafpunten bv 20 minpunten voor t WK constructeurs.siggy schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:03:
[...]
Is toch maar éém smiley op toepasbaar:![]()
Al dit gezeur (van beide kanten) maakt het er voor mij iig niet leuker op.
Wat was Bottas weer slecht zeg, daar heeft Hamilton echt helemaal niks aan! Poepstart zoals Olav zou zeggen, langzaam door het veld heen en uiteindelijk pech vanwege een lekke band.
Gelukkig deed Hamilton wat hij moest doen en is hij weer ingelopen op Verstappen. Nu gewoon door gaan en de rest ook zo winnen.
Het was verder weer duidelijk F1 tegen F1,5. Max werd geen strobreed in de weg gelegd en kon makkelijk naar P2 rijden en zelfs nog een gratis extra stop maken.
Gelukkig deed Hamilton wat hij moest doen en is hij weer ingelopen op Verstappen. Nu gewoon door gaan en de rest ook zo winnen.
Het was verder weer duidelijk F1 tegen F1,5. Max werd geen strobreed in de weg gelegd en kon makkelijk naar P2 rijden en zelfs nog een gratis extra stop maken.
[ Voor 52% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-11-2021 18:33 ]
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:00:
Je weet gewoon al dat er een legertje Nederlandse haters zit te blokken op elk intervieuw dat Max nu geeft om te kijken of ze hem nog weer eens voor de stewards kunnen krijgen. Veel plezier met blokken.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/3QEZzICuHqY1pdXyZzx7PdKz.gif?f=user_large)
Nou ja die lekke band kon die weinig aan doen. Das toch echt een teamcall. Als de banden het wel hadden uitgehouden was die volgens mij voor Alonso gekomen?Dj-sannieboy schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:30:
Wat was Bottas weer slecht zeg, daar heeft Hamilton echt helemaal niks aan! Poepstart zoals Olav zou zeggen, langzaam door het veld heen en uiteindelijk pech vanwege een lekke band.
Gelukkig deed Hamilton wat hij moest doen en is hij weer ingelopen op Verstappen.
Je mag als pitcrew alleen in de pitlane zijn als je auto er aan gaat komen (hoeveel marge dit is, 1 lap van te voren? Geen idee), maar dit is makkelijk te omzeilen met nep naar buiten lopen met je bandjes terwijl de coureur toch "besluit" niet te pitten.AtlAntA schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:16:
[...]
Iemand die het FIA boekje bij de hand heeft?
Het opzij doen van slangen zijn geloof ik geen regels voor. Gentlemen's agreement dat je dat doet (en beetje eigen belang dat iemand niet over je tools heen rijdt, vandaar dat ze er ook breed bij gaan staan vandaag)
Als hij een fatsoenlijke start had gehad en daarna in de top 5 gereden had, dan had Mercedes natuurlijk nooit deze gok genomen. Bottas had gewoon 3e moeten worden en had Max het leven zuur moeten maken.Waah schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:32:
[...]
Nou ja die lekke band kon die weinig aan doen. Das toch echt een teamcall. Als de banden het wel hadden uitgehouden was die volgens mij voor Alonso gekomen?
We hebben het over een Mercedes die alleen met een eennstopper voor een Alpine (ook met een eenstopper) had kunnen komen terwijl de nummers 1 en 2 iedereen de moeder hadden gereden. Diverse andere coureurs (Perez bijvoorbeeld) hebben laten zien dat inhalen geen issue hoeft te zijn. Dus ja, Bottas was weer lekker belabberd vandaag. Meneer startte slecht en komt vervolgens niet voorbij wagens waar hij makkelijk voorbij moet kunnen komen. Die klapband is uiteindelijk de lekke kers op de niet zo lekkere taartWaah schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:32:
[...]
Nou ja die lekke band kon die weinig aan doen. Das toch echt een teamcall. Als de banden het wel hadden uitgehouden was die volgens mij voor Alonso gekomen?
[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 21-11-2021 18:36 ]
Dat heb ik strijdende teams al 30+ jaar zien doen. Niets nieuws.jan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:46:
Bottas heeft van te voren ook vervelende media vragen gekregen over de reactie van Wolff waarom die iedere keer een jaar contract heeft gekregen. Bottas heeft meer gevoel en is niet zo hard, ik denk dat dat ook heeft meegespeeld.
Max heeft één GP overwinning nodig om de titelstrijd in zijn voordeel te beslechten. Welke van de twee overgebleven GP's zijn een Redbull gezinde circuit.
Vorige keer abu dhabiBramViking schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:40:
Max heeft één GP overwinning nodig om de titelstrijd in zijn voordeel te beslechten. Welke van de twee overgebleven GP's zijn een Redbull gezinde circuit.
Gezien zelfs Redbull-circuits zoals Mexico en Brazilië niet meer echt Redbull-gezind zijn durf ik te zeggen 'geen van beiden'BramViking schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:40:
Volgende race weer 2e worden Max, en dan de laatste race in de eerste bocht crashen met Ham.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Sorry kon het niet laten, is het eerste wat in mij opkwam.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9lnf3SE2WdRCWFhXu3WiOKdJ.jpg?f=user_large)
Het begon toch al bij de start. Er stond met koeieletters op z'n stuur dat ie te weinig toeren maakte.Waah schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:32:
[...]
Niet dat ik dat erg vond, maar het is gewoon slecht.
Top, post ik dat soort observaties toch niet meer, het is tenslotte allemaal al een keer gedaanRene44 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:37:
[...]
Dat heb ik strijdende teams al 30+ jaar zien doen. Niets nieuws.
Riccardo was blijkbaar ten onrechte extreem aan het brandstof besparen door een foutieve uitlezing van het brandstof niveau/verbruik.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Doen ze dat ook niet om de staat van Hamilton/Verstappen's auto te bekijken? Zien of de concurrent schade heeft, of ze iets kunnen zien aan de staat van de banden, en dergelijkeAppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:59:
[...]
Blijkbaar was Mercedes er mee begonnen (want Max kwam eerder binnen) en toen ging Red Bull het ook doen om de exit van Mercedes lastiger te maken.
Daarvoor hebben ze camera's aan de pitmuur en in de pitstraat. Echt niet dat een mannetje dat gaat bekijken.Krankenhausen schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:49:
[...]
Doen ze dat ook niet om de staat van Hamilton/Verstappen's auto te bekijken? Zien of de concurrent schade heeft, of ze iets kunnen zien aan de staat van de banden, en dergelijke
Hoe gedetailleerd die foto's zijn kunnen jullie aan Lawrence Stroll en de zijnen vragen. Die weten hoe gedetailleerd je de foto's van een andere auto kunt maken
Klopt, Alonso zette de deur wagenwijd open voor Verstappen direct na de start 😏Dj-sannieboy schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:30:
[knip]
het had daar meteen al fout kunnen gaan voor Verstappen
Niet dat Alonso smerig reed, sterker, zijn inhalen op Gasly was top.
Testing, one, two ...
Je vroeg of het opviel. Bij mij it didnt vanwege said reasonjan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:44:
[...]
Top, post ik dat soort observaties toch niet meer, het is tenslotte allemaal al een keer gedaan
Die fotograaf was Peter Parker, alter ego van Toto WolffRobertMe schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:02:
[...]
Daarvoor hebben ze camera's aan de pitmuur en in de pitstraat. Echt niet dat een mannetje dat gaat bekijken.
Hoe gedetailleerd die foto's zijn kunnen jullie aan Lawrence Stroll en de zijnen vragen. Die weten hoe gedetailleerd je de foto's van een andere auto kunt maken
Ik moet zeggen dat mijn hoop op kampioenschap wel stuk lager is geworden na deze race. Hoe zit dat bij jullie?
Nou poe poe als dat alles was. Verder heeft niemand het Max moeilijk gemaakt. Mogen we ook even klagen? Ik hoorde vorige week alleen maar geklaag over dat niemand tegen Hamilton verdedigde.hardware-lover schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:07:
[...]
Klopt, Alonso zette de deur wagenwijd open voor Verstappen direct na de start 😏
het had daar meteen al fout kunnen gaan voor Verstappen
Niet dat Alonso smerig reed, sterker, zijn inhalen op Gasly was top.
Ik had stiekem wel wat meer van Alonso verwacht, maar toch ook weer nier verbaasd aangezien hij openlijk heeft aangegeven dat hij Max graag kampioen ziet worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-11-2021 19:14 ]
Dat vraag ik mij meer af bij Samantha Steenwijk en Mattie Valk die bij RTL Boulevard worden gevraagd als “experts”. Het zijn net zo goed fans als wij hier, enige wapenfeit van Samantha was “ik volg F1 al 30 jaar”Frappuccino schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:18:
Waarom is die Joylon Palmer eigenlijk 'expert'?
Is die in de F1 ooit in de top 10 gefinisht?
Hetzelfde gevoel had ik bij Turkije en zelfs fp1 COTA. Zelfee gevoel heb ik nu weer. Vooral omdat Hamilton niet eens met de brazilie motor aan het rijden was. Wie weet haalt rbr+max nog 1 truukje uit om toch nog een overwinning binnen te slepen.henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
Ik moet zeggen dat mijn hoop op kampioenschap wel stuk lager is geworden na deze race. Hoe zit dat bij jullie?
We hebben nog 2 wedstrijden te gaan, voor beide coureurs is er nog niks gewonnen / verloren. Vond het nog helemaal open.henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Niemand zegt ook dat Max een fenomenale race heeft gereden. Best drive ever als ik sky ff mag quoten vorige weekDj-sannieboy schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
[...]
Nou poe poe als dat alles was. Verder heeft niemand het Max moeilijk gemaakt. Mogen we ook even klagen? Ik hoorde vorige week alleen maar geklaag over dat niemand tegen Hamilton verdedigde.
Die kans is op dit moment onder de 50% (volgens mij). Hamilton heeft de beste papieren op dit moment. Alleen een flinke tegenvaller kan nog verschil maken.henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
Serieus? Hij heeft in de F1 gereden. En ja, hij is in Maleisië 2016 10de gewordenFrappuccino schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:18:
Waarom is die Joylon Palmer eigenlijk 'expert'?
Is die in de F1 ooit in de top 10 gefinisht?
Daarmee is hij meer expert dan 99,99% van de mensen. Persoonlijk vind ik zijn analyses wel interessant omdat hij het perspectief vanuit de rijder veel beter kan benaderen. Ik begrijp je opmerking wat dat betreft niet, tenzij je hem op heel veel fouten of iets dergelijks hebt betrapt.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Jij mag zoveel klagen als je maar zou willen, als je daar gelukkiger van wordtDj-sannieboy schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
[...]
Nou poe poe als dat alles was. Verder heeft niemand het Max moeilijk gemaakt. Mogen we ook even klagen? [knip]

Testing, one, two ...
Veel te vroeg natuurlijk om ook maar iets te callen, Hamilton kan het zeker nog worden, kan na volgende race zelfs eerste staan, maar Max kan ook volgende race kampioen zijn.
Max moet de volgende race winnen. Die baan zou RB beter moeten liggen. Abu Dabhi is denk ik Mercedes fav.henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
Na vorige week gaf ik Verstappen nog 20% kans. Compleet kansloos tegen het motorgeweld van Mercedes en alleen een uitvalbeurt van Hamilton die een 8ste titel nog in de weg kon zitten. Maar na vandaag toch weer wat hoop. Ik weet niet in hoeverre Mercedes/Hamilton zich inhield, maar het verschil met RBR was nu toch wel een stuk kleiner dan dat je na vorige week zou verwachten. Max kwam binnen 10 seconden binnen, terwijl hij ook nog vamaf P7 startte.Playa del C. schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:14:
[...]
Die kans is op dit moment onder de 50% (volgens mij). Hamilton heeft de beste papieren op dit moment. Alleen een flinke tegenvaller kan nog verschil maken.
Het kan natuurlijk zo zijn dat Hamilton sneller kon, maar dat niet deed om de motor te sparen. Maar het zou ook kunnen dat de motor vorig weekend toch wat pk's heeft verloren. Anders zou je verwachten dat Hamilton er ergens voor de VSC nog wel een sneller rondje uit had geperst.
Ik ben in elk geval heel benieuwd naar over 2 weken. Vandaag was Verstappen gewoon kansloos, ook al was hij als tweede gestart. Maar wellicht is het over 2 weken weer gelijkwaardig en krijgen we de laatste race alsnog een spannend slot.
Overigens wel opmerkelijk dat opnieuw Bottas pech heeft en Hamilton de dans ontspringt. Weliswaar reed Bottas (te) lang door op de mediums, maar het was Hamilton zelf die het team vroeg laat te stoppen, om vervolgens toch direct naar Verstappen naar binnen te worden geroepen.
De strategie achter de stops van Perez kon ik niet volgen. Die had best nog een stuk langer buiten kunnen blijven, maar kwam nu na beide stops in vol verkeer terecht. Dat heeft hem een podium gekost waar hij vrij eenvoudig P3 had kunnen rijden.
Net ff teruggekeken, topstart van VER en super van ALO!
Jeddah is juist een mercedes baan toch?Rene44 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:28:
[...]
Max moet de volgende race winnen. Die baan zou RB beter moeten liggen. Abu Dabhi is denk ik Mercedes fav.
@KlaasjeNL HAM reedt dit weekend niet met de motor van vorige week.
Jeddah is nieuw, dus niet echt te zeggen toch?henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:30:
[...]
Jeddah is juist een mercedes baan toch?
Het is ook voorbarig, het is echt niet te zeggen. Het asfalt is allesbepalend, dat is straks een week oud. Stiekem hoop ik dat het niet op tijd af komt, zou een mooi einde van het seizoen zijn. Als Hamilton wint is het totaal onverdiend, dus ik zou winst van Max door een afgelaste race niet erg vindenThe_Scarabial schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:31:
[...]
Jeddah is nieuw, dus niet echt te zeggen toch?
Ik dacht dat het een stratencircuit is a la Baku, maar nu ik de lay out zie durf ik het niet te zeggen. Eerste deel is wel RB achtig maar die lange doordraaiers in deel 2 en 3..tja.henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:30:
[...]
Jeddah is juist een mercedes baan toch?
Sinds het einde van de kwalificatie gisteren ga ik er vanuit dat Hamilton kampioen wordt. Als je zo ver voor ligt op Verstappen op één rondje dan ben je in de race gewoon niet bij te houden, en ik verwacht dat dat de komende twee races ook zo is. Natuurlijk, een uitvalbeurt van Hamilton en het is volledig omgekeerd (sterker nog, als Verstappen komende race 1 of 2 wordt en Hamilton valt uit, is Verstappen kampioen) maar gezien Hamiltons trackrecord als het om uitvallen gaat acht ik die kans miniem.henkklaas1994 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
Hopelijk weten we het dan wel op tijd. Beetje anticli-max als Max kampioen wordt terwijl de races al geweest zijncodex schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:33:
[...]
Het is ook voorbarig, het is echt niet te zeggen. Het asfalt is allesbepalend, dat is straks een week oud. Stiekem hoop ik dat het niet op tijd af komt, zou een mooi einde van het seizoen zijn. Als Hamilton wint is het totaal onverdiend, dus ik zou winst van Max door een afgelaste race niet erg vinden
Man man man, das toch ook droevig. Ik ben blij dat nu iedere race ertoe doet. Een race op een nieuw circuit bij voorbaat liever niet zien doorgaan, zou lekker zijn als dat in Zandvoort gebeurdecodex schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:33:
[...]
Als Hamilton wint is het totaal onverdiend, dus ik zou winst van Max door een afgelaste race niet erg vinden
Nou kijk naar het circuit. Letterlijk alleen maar rechte stukken en high speed cornersThe_Scarabial schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:31:
[...]
Jeddah is nieuw, dus niet echt te zeggen toch?
Wat moet hij dan zeggen?? Heel het Mercedes team van zo'n 1300 personen luistert mee.. Is toch logisch dat hij na zo'n belangrijke overwinning zichzelf en het team nog verder voorwaarts probeert te pushen...?pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:11:
Lewis nu trouwens met “keep pushing” als boordradio. Wat is het toch een lolletje. Ik hoop nu op een “now I Rise” van Max die laatste race. Of eigenlijk niet, laat hem maar lekker met zichzelf bezig blijven zoals hij altijd doet.
Ik ben de eerste die Ham z'n foutjes/irritante gedrag veroordeeld maar kom op zeg.. de man mag echt niets meer zeggen lijkt het soms..
Droevig inderdaad dat om in die situatie te komen de enige optie leek om op Silverstone je tegenstander in de bandenstapels te parkeren.zzattack schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:38:
[...]
Man man man, das toch ook droevig. Ik ben blij dat nu iedere race ertoe doet. Een race op een nieuw circuit bij voorbaat liever niet zien doorgaan, zou lekker zijn als dat in Zandvoort gebeurde
En Toto maar roeptoeteren dat ze het kampioenschap zonder controverses willen winnen, de hypocriet.
Dat is pas droevig.
Ik moet zeggen dat ik me iedere keer weer afvraag wanneer FIA nu eens naar zichzelf kijkt en wat aanpassingen maakt. Als je nu weer een paar coureurs hebt die de hele vlag niet hebben gezien en het daarnaast meerdere uren duurt om tot een conclusie te komen gaat er toch echt iets fout. Naar mijn idee moet er dus iets veranderen aan die vlaggen zodat niemand ze kan missen (het gaat toch om de veiligheid), en daarnaast moeten de regels toch zo duidelijk zijn dat ze na 5 minuten al die straffen kunnen uitdelen. Wat is dat nu weer voor onzin om tot net voor de race te moeten wachten en het bij de startopstellingen zelfs nog onduidelijk is wie waar moet staan?PalingDrone schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:57:
[...]
Horner had zelf ook commentaar op het onzekere en onduidelijke gevlag, frustratie door de zoveelste gridstraf is wat anders dan je zelfbeheersing verliezen voor het oog van de wereld, live zonder wegbliepmogelijkheid fuck 'em all zeggen.
[removed]
Jeddah is dan ook geen Zandvoort.zzattack schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:38:
[...]
Man man man, das toch ook droevig. Ik ben blij dat nu iedere race ertoe doet. Een race op een nieuw circuit bij voorbaat liever niet zien doorgaan, zou lekker zijn als dat in Zandvoort gebeurde
Aangezien de boel zelfs nu nog in aanbouw is daar, verwacht ik eerder een sfeerloos circuit als vandaag. Daar kun je er best een van missen.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Max Max road fury confirmed. (0:48)
'Mij krijgen ze sowieso nooit klein' | Max Verstappen over Qatar | Formule 1 2021
Ja, hij was "gemotiveerd" na die straf die hij allang aan had zien komen.
'Mij krijgen ze sowieso nooit klein' | Max Verstappen over Qatar | Formule 1 2021
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat hadden ze niet gezegd in de uitzending van f1tv. Nog grotere *piep* van de fia dan ik dacht. Rogue marshall die zoveel invloed heeft. Klinkt meer als niet durven toegeven van fouten van hunzelf. Sainz knalt ook volle gas erdoor en dat is geen probleem. Miljardencircus en dan zulke clowns erbij. Damn.DaniëlWW2 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:16:
Max Max road fury confirmed. (0:48)![]()
Dat is natuurlijk de troefkaart die de FIA achter de hand heeft om het kampioenschap te beslissen zoals ze wensen.codex schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:33:
[...]
Het is ook voorbarig, het is echt niet te zeggen. Het asfalt is allesbepalend, dat is straks een week oud. Stiekem hoop ik dat het niet op tijd af komt, zou een mooi einde van het seizoen zijn. Als Hamilton wint is het totaal onverdiend, dus ik zou winst van Max door een afgelaste race niet erg vinden
Die sfeer hebben ze mijn inziens zelf gecreëerd.D-Ed schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:44:
[...]
Wat moet hij dan zeggen?? Heel het Mercedes team van zo'n 1300 personen luistert mee.. Is toch logisch dat hij na zo'n belangrijke overwinning zichzelf en het team nog verder voorwaarts probeert te pushen...?
Ik ben de eerste die Ham z'n foutjes/irritante gedrag veroordeeld maar kom op zeg.. de man mag echt niets meer zeggen lijkt het soms..
Stratencircuit als in het lange rechte stuk van Baku, maar dan net zo breed als Monaco.Rene44 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:36:
[...]
Ik dacht dat het een stratencircuit is a la Baku, maar nu ik de lay out zie durf ik het niet te zeggen. Eerste deel is wel RB achtig maar die lange doordraaiers in deel 2 en 3..tja.
“#Keep pushing” is letterlijk Max’/RBR motto. Denk je nou echt dat dat toeval is?D-Ed schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:44:
[...]
Wat moet hij dan zeggen?? Heel het Mercedes team van zo'n 1300 personen luistert mee.. Is toch logisch dat hij na zo'n belangrijke overwinning zichzelf en het team nog verder voorwaarts probeert te pushen...?
Als Max de volgende keer “still I rise” roept wanneer hij wint, ook puur toeval?
Doet hij niet want Max is gewoon lekker met Max bezig.
een treffende spreuk
Versprak de race engineer van max zich vorige win niet? "Get in... Well done max " of iets in die trant.
Ik weet één ding wel: als volgend jaar begint zoals dit jaar eindigd (2 coureurs kop en schouders erboven, waarvan 1 een beduidend snellere auto) dan haak ik af. "Ja maar de midfield"... Lekker boeiend als de helft niet in beeld komt en er nauwelijks aandacht aan die posities besteed wordt.
Ga ik maar Motorraces volgen ofzo
dat kan tot de laatste bocht spannend blijven.
Ik weet één ding wel: als volgend jaar begint zoals dit jaar eindigd (2 coureurs kop en schouders erboven, waarvan 1 een beduidend snellere auto) dan haak ik af. "Ja maar de midfield"... Lekker boeiend als de helft niet in beeld komt en er nauwelijks aandacht aan die posities besteed wordt.
Ga ik maar Motorraces volgen ofzo
Vandaag was veel midfield in beeldWaah schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:44:
Versprak de race engineer van max zich vorige win niet? "Get in... Well done max " of iets in die trant.
Ga ik maar Motorraces volgen ofzodat kan tot de laatste bocht spannend blijven.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Waar ik trouwens nog wel bang voor ben, aangezien Bottas nu een DNF heeft, dat ze hem ook een nieuwe verbrandingsmotor gaan geven die zo belachelijk snel is als die van Hamilton. Of krijgt Bottas dan alsnog een 5 plaatsen penalty?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Motor van Hamilton was oude unit deze race.miicker schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:46:
Waar ik trouwens nog wel bang voor ben, aangezien Bottas nu een DNF heeft, dat ze hem ook een nieuwe verbrandingsmotor gaan geven die zo belachelijk snel is als die van Hamilton. Of krijgt Bottas dan alsnog een 5 plaatsen penalty?
Ik weet niet of de PR afdeling van Merc een 7e motor voor Bottas aan kanmiicker schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:46:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |