[F1 2021] Race 20 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste
Acties:
  • 121.121 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Franco10 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:41:
Zouden we ook tientallen pagina's van experts lezen, die hun licht (hehe) laten werpen op de situatie om aan te geven dat de hoofdpersoon onschuldig is, als het om Hamilton ging? Of zou die dan terecht gestraft moeten worden want anders een woordspeling op Italiaanse georganiseerde misdaad?
Ik gok dat tweede, maar ach. Als je een forum wilt waar iedere coureur gelijk behandeld wordt, moet je zeker niet op een Nederlands forum discussiëren over een Nederlandse coureur. Snap die verwachtingen nooit zo 8)7

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
desalniettemin schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:38:
Teveel randzaken. Ik wil een eerlijke race zien. Dan kan de beste winnen.
Niet lullig bedoeld, maar de F1 komt mij niet echt over als eerlijk.
Elk team lijkt de regels te willen buigen (ook RB dus) en geld speelt een hele grote rol (coureurs die er niet thuishoren o.a.).

Ik kijk nog steeds omdat het ook knap is wat ze doen, het is mijn ogen dan ook echt sport, maar ik heb geen hoop dat elk team volgend seizoen gelijk is aan elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:35:
[Afbeelding]

Precies van 15:00 tot 17:30 een afspraak vandaag. Telefoons uit en Ziggo opnemen maar.

Gok dat f1tv de uitslag weggeeft voor je begint?
Als je net na de race inlogged zie je het eindresultaat nog. Als je ruim erna inlogged tonen ze vaak een thumbnail van een moment in de race. Dat kan alles zijn. Een Max in de banden, een vonkende Norris. Vaak heb je geluk en kun je gewoon kijken zonder iets te weten.

Het ontwijken van uitslagen als je met familie of in stadion bent is lastiger dan F1tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:29
alesandro_46 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:41:
[...]

17:00 lights out? Is dat niet en beetje gevaarlijk met een nacht race? :+
Heel gevaarlijk, maar daarom luidt Crofty vanmiddag de race ook in met 'It's rights out and away we go!'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:43
HollowGamer schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:46:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar de F1 komt mij niet echt over als eerlijk.
Elk team lijkt de regels te willen buigen (ook RB dus) en geld speelt een hele grote rol (coureurs die er niet thuishoren o.a.).

Ik kijk nog steeds omdat het ook knap is wat ze doen, het is mijn ogen dan ook echt sport, maar ik heb geen hoop dat elk team volgend seizoen gelijk is aan elkaar.
Weet ik, maar je snapt wat ik bedoel ;) Ik zie liever ook gelijke auto's, maar dat zal helaas nooit gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:00
Het is natuurlijk ook een constructeurs sport. Gelijke auto’s hebben we gezien bij A1 en dat was het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
De_Bastaard schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:50:
Het is natuurlijk ook een constructeurs sport. Gelijke auto’s hebben we gezien bij A1 en dat was het ook niet.
Komt het iig meer aan op de coureur dan op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
desalniettemin schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:51:
[...]

Kijk dan andere kampioenschappen zoals bijvoorbeeld de IndyCar.
F1 is en zal altijd een ongelijke strijd zijn. Enige waar we ieder jaar op hopen is dat er >=2 teams gelijkwaardig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Zouden we ook tientallen pagina's van experts lezen, die hun licht (hehe) laten werpen op de situatie om aan te geven dat de hoofdpersoon onschuldig is, als het om Hamilton ging? Of zou die dan terecht gestraft moeten worden want anders een woordspeling op Italiaanse georganiseerde misdaad?
Het probleem is dat het vandaag weer geen straf kan zijn en morgen weer wel. Niet de persoon maar het beleid en navolgen van de regels met bijbehorende gevolgen is hier de spaghetti. ;) Het gaat ook over Sainz en Bottas. En eigenlijk ook Vettel+(Alonso?) want die breken hun rondje af.

Dat de nadruk meer op verstappen ligt, heeft logischerwijs te maken met het kampioenschap. Maar goed dat geeft jouw toon ook alweer aan en dat maakt elke gezonde discussie hierover weer lastig cq. kapot. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desalniettemin
DarkFire1985 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:53:
[...]

Kijk dan andere kampioenschappen zoals bijvoorbeeld de IndyCar.
F1 is en zal altijd een ongelijke strijd zijn. Enige waar we ieder jaar op hopen is dat er >=2 teams gelijkwaardig zijn.
Ik zal eerlijk zijn, maar ik kijk alleen vanwege Max Verstappen. Valt hij uit dan ben ik meteen weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Voila, dit dus.

Maken we er van: er werd dubbele gele vlaggen gezwaaid en Hamilton is niet vertraagd.

Dan zat iedereen hier te roepen dat hij gegarandeerd gestraft moet worden.

Nu lees je hier bepaalde zaken zoals: coureurs melden dat ze het niet hebben gezien. Natuurlijk gaan ze dit zeggen. Welk coureur, die niet vertraagd is, gaat melden dat hij de gele vlaggen heeft gezien en bewust niet vertraagd is.

Het is ook niet de schuld van Max, maar een blunder van redbull. Ze weten dat Bottas zijn tijd niet kon verbeteren en dat Verstappen onmogelijk Hamilton kon verslaan dus moesten ze hem direct melden om de lap te verbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
alesandro_46 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:41:
[...]

17:00 lights out? Is dat niet en beetje gevaarlijk met een nacht race? :+
What happend there, we need to know! >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Mudi schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:54:
[...]

Voila, dit dus.

Maken we er van: er werd dubbele gele vlaggen gezwaaid en Hamilton is niet vertraagd.

Dan zat iedereen hier te roepen dat hij gegarandeerd gestraft moet worden.

Nu lees je hier bepaalde zaken zoals: coureurs melden dat ze het niet hebben gezien. Natuurlijk gaan ze dit zeggen. Welk coureur, die niet vertraagd is, gaat melden dat hij de gele vlaggen heeft gezien en bewust niet vertraagd is.

Het is ook niet de schuld van Max, maar een blunder van redbull. Ze weten dat Bottas zijn tijd niet kon verbeteren en dat Verstappen onmogelijk Hamilton kon verslaan dus moesten ze hem direct melden om de lap te verbreken.
Er is dan ook geen enkele reden om niet van het gas te gaan bij een gele of dubbel gele vlag. Het is aannemelijk dat elke coureur die de vlaggen genegeerd heeft het niet heeft gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wat je vooral mist bij de wedstrijdleiding en FIA is wat zelfreflectie. Als kijker had je ook geen idee wat er gebeurde, want het was een paar keer geel en gelijk weer groen. Dat hele mannetje met die vlaggen heb ik ook nooit gezien.

Zeg dan: Hey, we hebben het niet goed gedaan. Iedere overtreder een waarschuwing voor de vorm.

Ook is het weer lekker irritant dat het zo lang duurt, alsof men het expres doet voor de kijkcijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Psychokiller schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:47:
[...]

Als je net na de race inlogged zie je het eindresultaat nog. Als je ruim erna inlogged tonen ze vaak een thumbnail van een moment in de race. Dat kan alles zijn. Een Max in de banden, een vonkende Norris. Vaak heb je geluk en kun je gewoon kijken zonder iets te weten.

Het ontwijken van uitslagen als je met familie of in stadion bent is lastiger dan F1tv ;)
Stream starten met Race Control is denk ik het veiligste alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
desalniettemin schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:54:
[...]

Ik zal eerlijk zijn, maar ik kijk alleen vanwege Max Verstappen. Valt hij uit dan ben ik meteen weg.
Ik vanwege Alfa Romeo <3

En een beetje vanwege Verstappen 8)

En de laatste tijd ook vanwege Gasly! Die doet t stiekem echt goed.. Die is voor mij echt de verrassing van het seizoen en jammer dat ie niet meer bij RBR zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
PatrickH89 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:00:
[...]

Er is dan ook geen enkele reden om niet van het gas te gaan bij een gele of dubbel gele vlag. Het is aannemelijk dat elke coureur die de vlaggen genegeerd heeft het niet heeft gezien.
Is een assumptie, geen feit. Je kan zoiets nooit vaststellen en het woord geloven van de beschuldigde als bewijs...

Deze is situatie is identiek aan die van Oostenrijk 2020 en Hamilton beweerde ook dat hij geen gele vlaggen kon zien.
Daniel Ricciardo, who was running directly behind Hamilton, did encounter a yellow flag. But Hamilton, who improved his time on his final run, said he didn’t see one.

Asked if a yellow flag was visible Hamilton said: “Not that I saw, no.
https://www.racefans.net/...lag-when-bottas-went-off/
Ik blijf erbij dat het een dikke flater was van Redbull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:35:
[Afbeelding]

Precies van 15:00 tot 17:30 een afspraak vandaag. Telefoons uit en Ziggo opnemen maar.

Gok dat f1tv de uitslag weggeeft voor je begint?
Verstappen een half uur, 5 plaatsen, Bottas en Sainz ieder 15 minuten, 3 plaatsen.

Geen ontkomen aan. En dan voor de Max hatertjes die heel cool & self righteous aan kwamen zetten met de omgekeerde redenatie; in een nacht qualy geen panels maakt het erg moeilijk zichtbaar, in 19 Oostenrijk werd dat ook gewoon opgevoerd (panels op groen spraken de gele vlag tegen) voor geen straf voor Lewis. Toen later bleek uit de onboards dat de panels wel op geel stonden werd het gewoon straf.

En dat was een dag race. Maar ja, dubbel geel is dubbel geel, dit wordt gewoon 5 plaatsen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mudi schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:11:
[...]
Is een assumptie, geen feit. Je kan zoiets nooit vaststellen en het woord geloven van de beschuldigde als bewijs...

Deze is situatie is identiek aan die van Oostenrijk 2020 en Hamilton beweerde ook dat hij geen gele vlaggen kon zien.
[...]
Ik blijf erbij dat het een dikke flater was van Redbull.
Het is sowieso niet identiek, want bij Ham stonden toen de led borden op geel.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
desalniettemin schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:51:
[...]

Ja prima maar de insteek is van oudsher dat het een competitie is van wie de snelste auto kan maken. Er zijn genoeg andere klasses waarbij dat nog zo is, geen reden om de F1 ook zo gelijk te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

poor Leno schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:09:
[...]

Ik vanwege Alfa Romeo <3

En de laatste tijd ook vanwege Gasly! Die doet t stiekem echt goed.. Die is voor mij echt de verrassing van het seizoen en jammer dat ie niet meer bij RBR zit :D
Hij maakt nog steeds te veel fouten. Zoals gisteren. Heeft een goed pakket nu.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:23
PatrickH89 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:00:
[...]

Het zou mij niets verbazen als ze daadwerkelijk de gele vlag niet konden zien. Op de onboards van Verstappen kan je de vlaggen wel zien, maar wat staat er precies op de lijn auto-vlaggen? Een mooi wit bord met DRS erop, en het zou zomaar kunnen dat de coureurs alleen maar dat bord konden zien en niet de vlaggen die erachter waren, want de coureurs zitten een flink stuk lager dan de camera boven op de auto.
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:19:
[...]

Hij maakt nog steeds te veel fouten. Zoals gisteren. Heeft een goed pakket nu.
Wat GAS gisteren overkwam had iedereen kunnen overkomen, ze zijn aan het pushen en GAS had net de pech dat op de kerbstones zijn vleugel onder de auto schoot.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 09:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tir82ghTBKwgyX3w9dHb7om-KL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKippHOgmO2F6ceZ1EfjEAKD.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens bij een grootgrutter.....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
Wat het hele gedoe is met F1, is de inconsistentie van de straffen en hoe lang het duurt om te straffen.

Ik heb nog geen sport meegemaakt waarbij ze soms dagen later er nog steeds niet uit zijn of er wel of niet gestraft moet worden over iets redelijk basaal.
Het hele strafsysteem lijkt op dit moment meer commercieel ingestoken te zijn dat op de sport eerlijk te houden.
Wij lullen er namelijk ook nog steeds over met zijn allen en de media maakt er ook gretig gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Transportman schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:22:
[...]

Het zou mij niets verbazen als ze daadwerkelijk de gele vlag niet konden zien. Op de onboards van Verstappen kan je de vlaggen wel zien, maar wat staat er precies op de lijn auto-vlaggen? Een mooi wit bord met DRS erop, en het zou zomaar kunnen dat de coureurs alleen maar dat bord konden zien en niet de vlaggen die erachter waren, want de coureurs zitten een flink stuk lager dan de camera boven op de auto.

[...]

Wat GAS gisteren overkwam had iedereen kunnen overkomen, ze zijn aan het pushen en GAS had net de pech dat op de kerbstones zijn vleugel onder de auto schoot.
Er overkomen hem dan nog steeds te veel zaken. Hij zat te ver buiten de baan, sommige van die kerbs hier zijn rete gevaarlijk. Gaat vandaag ook nog wel wat problemen opleveren, zeker wanneer er verdedigen/inhalen gaat komen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zelfs met een gridstraf van 5 plekken zou VER gewoon podium moeten rijden met zijn kwaliteit en de RBR. Bottas zou een probleempje kunnen worden, maar zelfs de 2de plek zit er gewoon dik in.

HAM
VER
BOT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Max een straf geven heeft misschien ook wel voordelen. Dan is ie getergd en op ze best. 😆

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 19:38
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:24:
[...]

Onbedoeld gaat het Gasly waarschijnlijk wel een plaats op de voorste rij opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
desalniettemin schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:54:
[...]

Zonder Max noem ik het al een tijdje de Mercedes show ipv F1. Ik zet hem dus ook vaak genoeg uit als die uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Gh0stw4lk3r schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:22:
Wat het hele gedoe is met F1, is de inconsistentie van de straffen en hoe lang het duurt om te straffen.

Ik heb nog geen sport meegemaakt waarbij ze soms dagen later er nog steeds niet uit zijn of er wel of niet gestraft moet worden over iets redelijk basaal.
Het hele strafsysteem lijkt op dit moment meer commercieel ingestoken te zijn dat op de sport eerlijk te houden.
Wij lullen er namelijk ook nog steeds over met zijn allen en de media maakt er ook gretig gebruik van.
Niet helemaal mee eens. Het moet goed afgewogen worden. Zo clear cut is het ook niet direct door het ontbreken van de signalen op stuur en de panels. Het is wel een nacht qualy. Desalniettemin, gele vlaggen zijn gele vlaggen, de straf lijkt me te gaan komen en is dan terecht, maar er zijn wel omstandigheden die ze af hebben willen wegen.

Dat gebeurde in 19 Oostenrijk ook. Daar was een gele vlag (maar een groen panel) dus snel besloten, geen straf, maar wat bleek uit de onboard, panel was helemaal niet groen te zijn, dus wel straf.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

jan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:26:
[...]

Onbedoeld gaat het Gasly waarschijnlijk wel een plaats op de voorste rij opleveren.
Ja, het pakt voor hem heel goed uit (mits de auto like for like gerepareerd kan worden) maar in een top auto zittende zou dit de druk op hem alweer verhoogd hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:27:
[...]

Zonder Max noem ik het al een tijdje de Mercedes show ipv F1. Ik zet hem dus ook vaak genoeg uit als die uitvalt.
Terwijl de strijd daarachter nog nooit zo spannend is geweest. Mclaren en Ferrari doen het leuk tegen elkaar. Gasly zit er af en toe ook goed bij.
Er is meer om naar te kijken dan wie er wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
Mudi schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:11:
[...]

Er is geen reden om verder te rijden als je ze wel ziet omdat je toch je ronde kwijtraakt, dus elke coureur heeft het niet gezien (tenzij ze recalcitrant zijn?) als ze doorrijden bij een gele of dubbel gele vlag. Dat betekent overigens niet dat ze niet schuldig zijn, want het kan natuurlijk onoplettendheid zijn. Ik vind wel dat als de halve grid de vlaggen mist dat de FIA ook naar zichzelf mag kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:35
randomice schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:26:
Max een straf geven heeft misschien ook wel voordelen. Dan is ie getergd en op ze best. 😆
Lijkt me sterk. HAM was 4 tiende sneller in Q3 terwijl VER vond dat hij een goed rondje had gereden. Start VER verder naar achteren dan is het gat alleen maar groter. Ik geloof niet dat VER ineens sneller kan omdat hij 'getergd' zou zijn. Er zijn wel coureurs die zo kunnen reageren op bepaalde dingen maar VER is daar imho net wat te 'stoïcijns' voor.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:53:
Ik lees veel dat mensen klaar zijn met het gezeur over straffen, DSQ en stewards etc.
Voor mij persoonlijk is dit nou net een leuk aspect aan de sport. Zelfde als het gezeur met scheidrechters bij voetbal, vind ik ook vermakelijk.

Voor F1 komt er dan nog eens bij dat je veel over de regels leert.

En zeg nou zelf, waar hadden we het anders over moeten hebben hier?
Rijdersqualiteiten, strategie, circuit, techniek, brandstof, toekomst, verleden.

Ik ben het met sport eigenlijk helemaal zat dat het bijna overal een politieke discussie aan het worden is.
Er is al veel te veel politiek in de wereld, ik kijk daarom ook juist sport om me daarvan af te leiden.

btw het gaat in F1 expres vaak over F1\wereld-politiek omdat het basisprodukt eigenlijk gewoon tekort komt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
AtlAntA schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:32:
[...]

Lijkt me sterk. HAM was 4 tiende sneller in Q3 terwijl VER vond dat hij een goed rondje had gereden. Start VER verder naar achteren dan is het gat alleen maar groter. Ik geloof niet dat VER ineens sneller kan omdat hij 'getergd' zou zijn. Er zijn wel coureurs die zo kunnen reageren op bepaalde dingen maar VER is daar imho net wat te 'stoïcijns' voor.
Behalve als je auto afstelt voor de race. Misschien daarom last minute besluit dat ze een breder achtervleugel gekozen hebben, verlies op de rechte stuk maar in de bochten sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
AtlAntA schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:32:
[...]

Tsja vanaf p2 achter HAM aanrijden is ook niet leuk . Dan maar p7 is een leuke inhaalrace met p2 als eindstation 🤷

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:51
Brakius schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:35:
[...]

Behalve als je auto afstelt voor de race. Misschien daarom last minute besluit dat ze een breder achtervleugel gekozen hebben, verlies op de rechte stuk maar in de bochten sneller.
Tijdens de Q mag je toch geen onderdelen meer veranderen? Enkel wat kleine afstellingen doen aan de voorvleugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:35
Brakius schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:35:
[...]

De algehele consensus was een beetje dat door de vele high en mid speed bochten het inhalen hier erg moeilijk zal zijn waardoor de Q dus van groot belang zou zijn. Mocht RB dit hebben gedaan dan komt het op mij wat counter intuitive over.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

randomice schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:38:
[...]

Tsja vanaf p2 achter HAM aanrijden is ook niet leuk . Dan maar p7 is een leuke inhaalrace met p2 als eindstation 🤷
Nee, maar als Hamilton weer een gratis pitstop krijgt is het net zo goed niet leuk.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
YakuzA schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:17:
[...]

Het is sowieso niet identiek, want bij Ham stonden toen de led borden op geel.
En een dikke stofwolk die zijn zicht duidelijk beïnvloedde.

Blijf erbij, het is aan je team om informatie door te geven. Nu kan MB straks Bottas laten zeggen dat de vlaggen wel zichtbaar waren, dat hij "eerlijk" is in zijn antwoord en dat hij een gridstraf accepteert. En FIA kan het niet maken om Bottas wel een straf te geven en Verstappen niet. Want welke geloofwaardigheid zou de FIA nog hebben als ze een coureur niet bestraffen voor het negeren van gele vlaggen of een onderscheid maken in straf gebaseerd op verhaal van coureurs.

De rijders weten precies waar de led borden en de posten van de Marshalls staan en moeten alle tijden waakzaam zijn zodat er geen discussie kan ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Ongeacht wat er nu wel of niet gaat gebeuren, maar de situatie met HAM in Austria kun je niet vergelijken imho. Die reed doodleuk volgas door een stofwolk heen, waar net zo goed een wagen had kunnen staan. Tja; dan kun je de gele vlag niet zien, maar je gezond verstand zegt dat het een gevaarlijke situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mudi schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:39:
[...]
En een dikke stofwolk die zijn zicht duidelijk beïnvloedde.

Blijf erbij, het is aan je team om informatie door te geven. Nu kan MB straks Bottas laten zeggen dat de vlaggen wel zichtbaar waren, dat hij "eerlijk" is in zijn antwoord en dat hij een gridstraf accepteert. En FIA kan het niet maken om Bottas wel een straf te geven en Verstappen niet. Want welke geloofwaardigheid zou de FIA nog hebben als ze een coureur niet bestraffen voor het negeren van gele vlaggen of een onderscheid maken in straf gebaseerd op verhaal van coureurs.

De rijders weten precies waar de led borden en de posten van de Marshalls staan en moeten alle tijden waakzaam zijn zodat er geen discussie kan ontstaan.
Met geel op de led borden, is het ook geel in de systemen die het team kan zien.
Zonder geel op de led borden, kan het team ook niet zien dat er überhaupt geel is.
(Uitzondering is waar bottas het led bord kapot reed in Mexico, maar toen konden de teams ook zien dat er geel was)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 13-09 10:23
AtlAntA schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:38:
[...]

De algehele consensus was een beetje dat door de vele high en mid speed bochten het inhalen hier erg moeilijk zal zijn waardoor de Q dus van groot belang zou zijn. Mocht RB dit hebben gedaan dan komt het op mij wat counter intuitive over.
Werd bij Quali vertelt dat dit gebeurd was. Werd niet ingegaan op de reden, maar ze kozen op laatst moment voor een ander achtervleugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mudi
PatrickH89 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:31:
[...]

Er is geen reden om verder te rijden als je ze wel ziet omdat je toch je ronde kwijtraakt, dus elke coureur heeft het niet gezien (tenzij ze recalcitrant zijn?) als ze doorrijden bij een gele of dubbel gele vlag. Dat betekent overigens niet dat ze niet schuldig zijn, want het kan natuurlijk onoplettendheid zijn. Ik vind wel dat als de halve grid de vlaggen mist dat de FIA ook naar zichzelf mag kijken.
Er zijn voor 3 coureurs een gele vlag gezwaaid geweest dus je theorie van elke coureur klopt niet. En alle 3 hebben baat om geen penalty te krijgen voor het negeren van de gele vlaggen. Alonso en Vettel hebben duidelijk vertraagd waardoor ze een nadeel hebben ondervonden ten opzichte van de rijders na hun.

De gele led borden gingen net uit toen Norris uit de corner kwam. Op het moment was Gasly nog aan het rollen met een acceptabele snelheid. Gasly vertraagt aanzienlijk op het rechte stuk en de Marshall zwaait terecht met een gele vlag voor Bottas en Sainz. Tegen dat Verstappen er is, staat de auto van Gasly geparkeerd op de rechte weg. Vandaar dubbele vlag.

Gezien of niet, je team moet je verwittigen over de situatie van Gasly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chevsticks schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:29:
[...]

Terwijl de strijd daarachter nog nooit zo spannend is geweest. Mclaren en Ferrari doen het leuk tegen elkaar. Gasly zit er af en toe ook goed bij.
Er is meer om naar te kijken dan wie er wint.
Yup, zo heb ik wel eens een leuke race gemist. Staat me 1x bij dat ik wel bleef kijken nadat Max uitviel en het was leuk entertainment van het middenveld toen. Maar ja, als puntje bij paaltje komt, gaat het mij wel om wie er wint. Entertainment is leuk, maar het is uiteindelijk een wedstrijd met maar 1 winnaar. En zonder Max laat die winnaar zich in 9 van de 10 races al raden.

Edit:
Ik zou ook graag willen dat mensen als Norris en Leclerc (of Alonso :)) er vaker dichterbij zitten zodat Max niet alleen de kar hoeft te trekken voor het publiek dat geen Mercedes show wil.

[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 21-11-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
StealthyPeanut schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:43:
Ongeacht wat er nu wel of niet gaat gebeuren, maar de situatie met HAM in Austria kun je niet vergelijken imho. Die reed doodleuk volgas door een stofwolk heen, waar net zo goed een wagen had kunnen staan. Tja; dan kun je de gele vlag niet zien, maar je gezond verstand zegt dat het een gevaarlijke situatie is.
Again, we spreken hier over het negeren van gele vlaggen onder de assumptie dat het niet merkbaar/zichtbaar is. En in beide gevallen zeggen de coureurs de gele vlaggen niet te zien. En in Oostenrijk was dit niet voldoende om geen straf uit te delen. Waarom zou het hier anders moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:52:
[...]

Yup, zo heb ik wel eens een leuke race gemist. Staat me 1x bij dat ik wel bleef kijken nadat Max uitviel en het was leuk entertainment van het middenveld toen. Maar ja, als puntje bij paaltje komt, gaat het mij wel om wie er wint. Entertainment is leuk, maar het is uiteindelijk een wedstrijd met maar 1 winnaar. En zonder Max laat die winnaar zich in 9 van de 10 races al raden.
Denk dat het meerendeel van de huidige kijkers enkel Formula Max kijkt en geen Formule1. Dus als Max eruit ligt, gaat de tv uit en gaan ze wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03

Chiron

Moderator Discord
Brakius schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:46:
[...]

Werd bij Quali vertelt dat dit gebeurd was. Werd niet ingegaan op de reden, maar ze kozen op laatst moment voor een ander achtervleugel.
RBR wilde gezeik van Mercedes voorkomen wegens de flapperende DRS klep en hebben daarom de vleugel vervangen door een andere spec.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Awwwww O+ ik dan voornamelijk vanwege Ferrari, Berger Alesi was echt afzien met alle pech die ze hadden, maar zo mooi als ze dan eindelijk weer eens wonnen en het Italiaans volkslied werd gedraaid. En dat geluid van die V12 O+ Toen kwam Schumacher en werd het eigenlijk gewoon. Zou dat nog wel eens opnieuw willen beleven.
Zonder Verstappen was er geen zak aan en was Hamilton inmiddels alweer WC8. Maar los daarvan rijdt hij messcherp en doet dingen die ik een ander niet zie doen. Om hem zo jaar na jaar te zien groeien maak ik nu echt ook heel bewust mee en daar geniet ik van. Maar de actie moet op de baan zijn en wel eerlijk blijven. Steeds dat gekanker over regeltjes en straffen wordt ik moe van. Gas op de lolly! :P
Gasly doet hele goede zaken. Ook Norris is een kanjer alleen zitten ze daar nu even op het verkeerde spoor. Yuki gaat nu gelukkig ook weer een stuk beter want talent heeft ie wel! En volgend jaar Russell naast Hamilton wordt ook smullen! :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mudi schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:54:
[...]

Again, we spreken hier over het negeren van gele vlaggen onder de assumptie dat het niet merkbaar/zichtbaar is. En in beide gevallen zeggen de coureurs de gele vlaggen niet te zien. En in Oostenrijk was dit niet voldoende om geen straf uit te delen. Waarom zou het hier anders moeten zijn?
In Oostenrijk was het wél afdoende. Stop nou met niet de waarheid vertellen. Is al 3 keer uitgelegd. In Oostenrijk reed Hamilton door geel maar kreeg geen straf omdat de panels op groen zouden hebben gestaan. Pas toen uit de onboard bleek dat de panels helemaal niet op groen stonden, maar ook op geel kreeg Hamilton de zeer terechte straf. Ondanks hun leugentje.

Hier, nacht race, heeft er nooit een panel op geel gestaan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
pjlgt schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:55:
[...]

Denk dat het meerendeel van de huidige kijkers enkel Formula Max kijkt en geen Formule1. Dus als Max eruit ligt, gaat de tv uit en gaan ze wat anders doen.
Zeker waar, maar ik wil gewoon competitie zien voor aan het veld. Wat in mijn optiek erg afwezig was de afgelopen 7 jaar (Ferrari deed een kleine poging in 2017/18).

Ik zat net te denken dat het misschien wel een leuke regel zou zijn: Als je WDC en/of WCC 4 jaar op rij wint, ben je verplicht de beste coureur na je champion in dienst te nemen (op basis van WDC ranking?) Dus geen 2.0 Barichello meer met Bottas. Maar Max en Hamilton in 1 team. Dan is er tenminste nog strijd op gelijk niveau. Dan waren de seizoenen sinds 2018 al zoals 2021. Daar wil ik wel een stream voor betalen.

Of dat je verplicht de laatste coereur in dienst te nemen. Zodat je kan bewijzen dat het niet alleen de auto is en het moeilijker is om tactisch spel te spelen (ala Barichello).

Gaat nooit gebeuren en valt wel uit te buiten in beide gevallen op basis van WDC ranking, maar goed :) ik wil strijd zien, geen Mercedes die het even naar huis cruised en de laatste races van een seizoen gebruikt als 4de free practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chiron schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:57:
[...]

RBR wilde gezeik van Mercedes voorkomen wegens de flapperende DRS klep en hebben daarom de vleugel vervangen door een andere spec.
Is dat zo? Dacht dat ze het gefixt hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

MikeyMan schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:08:
[...]

Is dat zo? Dacht dat ze het gefixt hadden?
Het ene sluit het andere niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dentist schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:09:
[...]

Het ene sluit het andere niet uit?
Nee op zich niet. Maar dacht dat ze die actuator verstevigd hadden van de laatste spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 09:52
Charles zijn Ferrari is netjes gerepareerd en hij mag zijn originele startpositie innemen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:43
AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:06:
[...]

Zeker waar, maar ik wil gewoon competitie zien voor aan het veld. Wat in mijn optiek erg afwezig was de afgelopen 7 jaar (Ferrari deed een kleine poging in 2017/18).

Ik zat net te denken dat het misschien wel een leuke regel zou zijn: Als je WDC en/of WCC 4 jaar op rij wint, ben je verplicht de beste coureur na je champion in dienst te nemen (op basis van WDC ranking?) Dus geen 2.0 Barichello meer met Bottas. Maar Max en Hamilton in 1 team. Dan is er tenminste nog strijd op gelijk niveau. Dan waren de seizoenen sinds 2018 al zoals 2021. Daar wil ik wel een stream voor betalen.

Of dat je verplicht de laatste coereur in dienst te nemen. Zodat je kan bewijzen dat het niet alleen de auto is en het moeilijker is om tactisch spel te spelen (ala Barichello).

Gaat nooit gebeuren en valt wel uit te buiten in beide gevallen op basis van WDC ranking, maar goed :) ik wil strijd zien, geen Mercedes die het even naar huis cruised en de laatste races van een seizoen gebruikt als 4de free practice.
Dan liever nog de kampioen naar het op dat moment slechtste team gaat. Dan zie je ook meteen of het aan de coureur of het materiaal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
3ssen schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:13:
[...]

Dan liever nog de kampioen naar het op dat moment slechtste team gaat. Dan zie je ook meteen of het aan de coureur of het materiaal ligt.
Dan gaat niemand meer 4 op rij winnen in WDC. Daarnaast is de materiaal kant al vaak genoeg bewezen in het verleden dat het een beslissende factor kan zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door AppieNL op 21-11-2021 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
AppieNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:15:
[...]

Dan gaat niemand meer 4 op rij winnen in WDC.
Prima toch?

Niet dat ik voorstander ben van zo'n regel. Ik zie liever dat ze een flinke rem op het budget van het beste team zetten. Desnoods de ontwikkeling op bepaalde onderdelen bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
pro_6or schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:05:
[...]

In Oostenrijk was het wél afdoende. Stop nou met niet de waarheid vertellen. Is al 3 keer uitgelegd. In Oostenrijk reed Hamilton door geel maar kreeg geen straf omdat de panels op groen zouden hebben gestaan. Pas toen uit de onboard bleek dat de panels helemaal niet op groen stonden, maar ook op geel kreeg Hamilton de zeer terechte straf. Ondanks hun leugentje.

Hier, nacht race, heeft er nooit een panel op geel gestaan.
Hier stond het paneel op geel voor Vettel, die dus niet gesommeerd is. Sainz, Bottas en Verstappen kregen een wit paneel en voor Norris ging het net uit. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
11u moest hij bij de stewards komen toch? Zou je inmiddels wel iets van een uitslag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:45:
(Uitzondering is waar bottas het led bord kapot reed in Mexico, maar toen konden de teams ook zien dat er geel was)
Bottas reed niet het bord kapot maar de kabels van het systeem. Daar heeft dus een marshall op een knop staan te drukken voor een gele vlag waarbij noch het LED paneel noch race control "er iets mee deden". Dus ook in dat geval wist de pitmuur niet dat er geel was, behalve dat ze gewoon de beelden van Bottas konden zien. Waarbij het overigens ook zo zal zijn dat de race engineer met zijn eigen coureur bezig zal zijn en waarschijnlijk meer op posities van andere coureurs en track status (geel / rood) let dan dat die met de armen over elkaar naar de world feed zit te kijken. "Back at base" (of wellicht op het circuit) zullen ze wel zien dat de situatie van Gasly tricky is voor Verstappen zijn ronde, maar voordat zoiets gecommuniceerd is naar de race engineer en dan naar de coureur ben je ook even verder. En dan moet je ook nog besluiten of het überhaupt relevant is. Want die eerste geel met Verstappen veel verder erachter zal ook never nooit gecommuniceerd zijn. Ga je vervolgens wel een ronde afbreken omdat er een langzaam rijdende auto is maar geen geel gemeld door race control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

chevsticks schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:20:
11u moest hij bij de stewards komen toch? Zou je inmiddels wel iets van een uitslag verwachten.
Ik denk dat ze pas met de uitslag komen als alle coureurs zijn geweest.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 10:00
chevsticks schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:20:
Sainz en Bottas moesten ook, erna.
Dus even geduld. Ze zullen het allemaal wel in 1x beschouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
RiCk schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:21:
[...]

Sainz en Bottas moesten ook, erna.
Dus even geduld. Ze zullen het allemaal wel in 1x beschouwen.
Ah toch wel, dat heb ik even gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chevsticks schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:17:
[...]

Prima toch?

Niet dat ik voorstander ben van zo'n regel. Ik zie liever dat ze een flinke rem op het budget van het beste team zetten. Desnoods de ontwikkeling op bepaalde onderdelen bevriezen.
Ik zou het niet prima vinden als ze het expres doen.

Maar zo'n flinke rem op budget en ontwikkeling is misschien nog beter. Doen ze nu al, maar mag wat mij betreft nog wel wat extremer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Mudi schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:50:
[...]

Er zijn voor 3 coureurs een gele vlag gezwaaid geweest dus je theorie van elke coureur klopt niet. En alle 3 hebben baat om geen penalty te krijgen voor het negeren van de gele vlaggen. Alonso en Vettel hebben duidelijk vertraagd waardoor ze een nadeel hebben ondervonden ten opzichte van de rijders na hun.

De gele led borden gingen net uit toen Norris uit de corner kwam. Op het moment was Gasly nog aan het rollen met een acceptabele snelheid. Gasly vertraagt aanzienlijk op het rechte stuk en de Marshall zwaait terecht met een gele vlag voor Bottas en Sainz. Tegen dat Verstappen er is, staat de auto van Gasly geparkeerd op de rechte weg. Vandaar dubbele vlag.

Gezien of niet, je team moet je verwittigen over de situatie van Gasly.
Ik bedoel natuurlijk niet elke coureur, maar elke coureur die de vlaggen genegeerd heeft. Maar ik neem aan dat je dat wel begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Plottwist, alleen Bottas krijgt straf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen is de FIA blijkbaar ook hun eigen regels aan het breken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:56:
Dit is zo’n gek seizoen dat ik niet eens doorheb of je een grapje maakt of niet…

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:04
De_Bastaard schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:56:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
DaniëlWW2 schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:58:
[Twitter]
Hoezo, ze hebben nog een uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

poor Leno schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:01:
[...]

Provisional is 2 uur te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 10:01

Damian

Insane Obtrusion

poor Leno schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:01:
[...]

Dan lees je het verkeerd. Provisional grid 4 uur voor de start. Final grid een uur voor de start. Die zijn er kennelijk allebei nog niet gok ik dan.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Oh ik dacht dat de provisional er gewoon al was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:37
poor Leno schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:03:
Oh ik dacht dat de provisional er gewoon al was..
klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:58:
[Twitter]
Dat wordt dan een "under investigation", maar wie gaat dat beoordelen? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Die is er niet. De provisional qualifying classification wel, maar de provisional starting grid nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
hardware-lover schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:04:
[...]

Een Twitter poll

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 09:01
hardware-lover schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:04:
[...]

Op twitter gaat het ook lekker bij de comments:

Waarom delen ze niet gewoon de gridstraffen uit tijdens de Formation lap :D Spannend tot op het laatst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
BasvanS schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:06:
[...]

Op twitter gaat het ook lekker bij de comments:

Waarom delen ze niet gewoon de gridstraffen uit tijdens de Formation lap :D Spannend tot op het laatst :D
Op deze manier kunnen ze ze ook na het einde van de race wel geven

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
DataGhost schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:06:
[...]

Die is er niet. De provisional qualifying classification wel, maar de provisional starting grid nog niet.
Ah zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 06:44

Blokker_1999

Full steam ahead

Ach, volgend jaar geen Q meer maar gewoon willekeur. 1 lap sprint van de pitlane naar de startgrid ofzo.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

LAD93 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:07:
[...]

Op deze manier kunnen ze ze ook na het einde van de race wel geven
Of gewoon opsparen tot de laatste race is gereden, zelfde als mario party, geen idee wie wint.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:53
nee rennen naar de auto......en allemaal uit de pits starten op koude banden

[ Voor 44% gewijzigd door screamhouse op 21-11-2021 13:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

screamhouse schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:09:
Kunnen we ze dan ook zelf hun banden laten wisselen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 09:01
screamhouse schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:09:
Ik zie nu al voor me hoe Angela met alle spullen achter Hamilton aan rent :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Blokker_1999 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:08:
Ach, volgend jaar geen Q meer maar gewoon willekeur. 1 lap sprint van de pitlane naar de startgrid ofzo.
Je wordt verplicht om iedere race minstens het aantal pitstops te maken dat je WC bent.

Rijders zonder titel zijn vrij in het aantal stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frappuccino schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:10:
[...]

Je wordt verplicht om iedere race minstens het aantal pitstops te maken dat je WC bent.

Rijders zonder titel zijn vrij in het aantal stops.
Dus 7 of 8 voor Hamilton, 4 voor Vettel, 2 voor Alonso en wellicht 1 voor Verstappen? Of vergeet ik dan nog iemand? Kimi zwaait uiteraard af dus die telt niet mee.
Wordt lekker rustig dan voor de pitcrews

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Het is maar goed dat de FIA geen voetbal doet....

Ongelofelijk dat ze van iedere scheet een complete bevalling van een achtling maken. En dan heb je nog een stel zeurende kinderen (lees: teams) aan de zijlijn die elkaar lopen te beschuldigen en elkaar een oor aan proberen te naaien.

Het zou fijn zijn als:
- de FIA ballen zou krijgen en beslissingen meteen zou maken
- zeurend gedrag van teams gestraft wordt met puntenaftrek en/of grid straffen
- racen het belangrijkste uitgangspunt is en bij acties vooral gekeken wordt naar het daadwerkelijke gevolg en voordeel/nadeel voor de betrokken coureurs. Dus als beiden coureurs van de baan rijden en via de maan linksom met een achterwaartse salto weer terug op de baan komen zonder schade, etc. dan is dit niet erg. Zeker wanneer het doel (lees: inhalen) uiteindelijk toch wordt bereikt een paar ronden later.
- contextueel naar alles gekeken wordt. Regels zijn er omdat individueel maatwerk niet op papier is vast te leggen.
- er in 99,999% van de gevallen duidelijk is wat de straffen zijn na een training/kwalificatie/wedstrijd qua straffen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
RobertMe schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:13:
[...]

Dus 7 of 8 voor Hamilton, 4 voor Vettel, 2 voor Alonso en wellicht 1 voor Verstappen? Of vergeet ik dan nog iemand? Kimi zwaait uiteraard af dus die telt niet mee.
Wordt lekker rustig dan voor de pitcrews
Lees ook de laatste zin van mijn post en concludeer geen rust. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
MazeWing schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:13:

Ongelofelijk dat ze van iedere scheet een complete bevalling van een achtling maken. En dan heb je nog een stel zeurende kinderen (lees: teams) aan de zijlijn die elkaar lopen te beschuldigen en elkaar een oor aan proberen te naaien.

Het zou fijn zijn als:
- racen het belangrijkste uitgangspunt is en bij acties vooral gekeken wordt naar het daadwerkelijke gevolg en voordeel/nadeel voor de betrokken coureurs. Dus als beiden coureurs van de baan rijden en via de maan linksom met een achterwaartse salto weer terug op de baan komen zonder schade, etc. dan is dit niet erg. Zeker wanneer het doel (lees: inhalen) uiteindelijk toch wordt bereikt een paar ronden later.
- contextueel naar alles gekeken wordt. Regels zijn er omdat individueel maatwerk niet op papier is vast te leggen.
- er in 99,999% van de gevallen duidelijk is wat de straffen zijn na een training/kwalificatie/wedstrijd qua straffen.
Stel het voor aan de FIA. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• screamhouse
Ik zie toch in het Pre Race document Max nog op 2 staan :)

https://www.fia.com/sites...ocedure%20Version%202.pdf

Wel helemaal naar beneden scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ongelofelijk dat ze van iedere scheet een complete bevalling van een achtling maken
Nouja.. sóms.. :X :$

[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 21-11-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Je ziet het al instorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:55
Blokker_1999 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:08:
Of, er zijn 10 sprintQ's. 1 van die 10 levert je direct het WK op, maar je weet niet welke :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Het zou fijn zijn als:
Was het leven maar zo eenvoudig en zo zwart/wit.
En wat als dat doel enkele ronden later niet wordt bereikt? Wat ga je dan doen? We hebben ook al meermaals gezien dat een inhaalactie mislukt en dat er later geen nieuwe kans meer is omdat men de banden heeft opgereden om de voorligger bij te halen. Door te zeggen "laat ze racen" zet je net de deur open voor smerig spel. En als je gewoon al kijkt naar hoe verschillende mensen eenzelfde situatie beoordelen dan weet je dat elke beslissing voor discussie zal zorgen. Ongeacht wat je beslist.

En regels zijn inderdaad geen maatwerk, maar dat betekend ook dat er altijd ruimte voor interpretatie zal zijn. Ook dat mag je niet onderschatten. En het is net die interpretatie die ervoor kan zorgen dat het lang duurt voordat er duidelijkheid is. Want als je snel oordeelt zonder alles in rekening te brengen, zonder iedereen te horen en de situatie zo totaal mogelijk te evalueren riskeer je dat tegen elke beslissing in beroep zal gegaan worden en de uitslag van een race nog een stuk meer fluide zal zijn dan vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Ze hebben besloten dat het veld achterstevoren start, met HAM op 20 en VER op 19? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 19:22
Snap sowieso niet waarom elke rijder met afgevaardigde een uitgebreid gesprek moet met de stewards bij een (kleine) overtreding. Moet je nagaan als dat zo bij voetbal ging :D

[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 21-11-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
BOTTAS + 3

https://www.fia.com/sites...waved%20yellow%20flag.pdf

[ Voor 88% gewijzigd door screamhouse op 21-11-2021 13:20 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord