[F1 2021] Race 20 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 33 Laatste
Acties:
  • 121.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:52
screamhouse schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:17:
Ik zie nergens iets staan van andere rijders die zich moeten melden.
Misschien omdat die voldoende van hun gas zijn gegaan en de ronde afgebroken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:00
Bot ging niet van zijn gas af, dat was te horen

Maar lekker duidelijk was het ook niet te zien

[ Voor 34% gewijzigd door screamhouse op 20-11-2021 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Heeft er niet iemand dat document zitten Photoshoppen en is nu de hele F1 wereld aan het trollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

stekkiekiller schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:19:
[...]

Ik kan die van max niet eens vinden bij de FIA
Ik zie inmiddels wel een nieuwer document (qua tijd) over de gebruikte bandjes in Q2 bij de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
stekkiekiller schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:20:
Heeft er niet iemand dat document zitten Photoshoppen en is nu de hele F1 wereld aan het trollen?
Zal me niets verbazen om zowel de Merc als de RBR fans te zieken... _O-

Los van de echtheid van het document, als Max inderdaad de dubbel geel genegeerd heeft, en ook de borden (waar mij de kleur niet duidelijk van is) dan is straf gewoon op z'n plaats zoals het hoort in de F1 en is het gewoon dom van zowel Max terwijl hij de Marshall post passeert als RBR dat ze het niet ondervangen hebben voordat max de laatste bocht indook.

Zojuist ook de vergelijking in de post van @Nemean hieronder bekeken, er is volgens mij ook niets mis met het bord, dus het zal wel met een sisser aflopen omdat er sprake is een verwarrende situatie en de FIA het op het bord voor de Marshall post al had kunnen ondervangen.

[ Voor 55% gewijzigd door TIGER1125 op 20-11-2021 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakduke schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:15:
[...]

Er staat niks op zijn stuur en de borden waren groen ;) Het enigste wat er te zien was, was die Marshall. Als Max fout zit dan is de straf gewoon geldig en dan moet de rest die niet van het gas af ging ook op het matje komen.

Ik downplay het niet, ik benoem alleen de zaken wat deze casus zo verwarrend maakt.
Hamilton Oostenrijk? Zou me niet verbazen indien Mercedes dit keer aan de bel heeft getrokken zoals Red Bull destijds. Geheel terecht overigens, maar waarom wordt zoiets niet meteen met de rijder gecommuniceerd? Verstappen zou niet eerste kunnen worden en zijn tweede tijd was ook al zeker. Abort lap Max, abort

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
[...]

Er staat niks op zijn stuur en de borden waren groen ;) Het enigste wat er te zien was, was die Marshall. Als Max fout zit dan is de straf gewoon geldig en dan moet de rest die niet van het gas af ging ook op het matje komen.

Ik downplay het niet, ik benoem alleen de zaken wat deze casus zo verwarrend maakt.
Nouja, ik kan me niet voorstellen dat er 0 communicatie tussen team en Max was tussen de tijd dat Gasly zijn probleem had en Max daar over de lijn komt. Maar goed, al zou dat zo zijn, een van de taken die hij heeft is naar de vlaggen kijken. Dat is dan toch vrij duidelijk en simpel? Ik weet niet waarom je wilt doen alsof hij hier zelf niets aan had kunnen doen. Dat is duidelijk niet het geval.

En laten we niet doen alsof Max wist dat niemand anders van het gas ging, daar had hij geen enkel idee over. Als dat zo zou zijn geweest (of is geweest), dan zien we dat wel, maar dit is gewoon een enorme blunder van hem (als hij idd in overtreding is) en daar zijn 0,0 excuses voor. Ik snap niet zo goed waarom je hem probeert te verdedigen hier, want er valt eigenlijk niks te verdedigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 17:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Het is ook wel heel random:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:55
stekkiekiller schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:20:
De laatste documenten op de fia-site zijn document 31 en 33. Het Verstappen document is 32. Dus waarschijnlijk is het echt en is hij de enige.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
Kep ff gekeken, maar document 32 staat er niet tussen, dat zou dan die van max zijn.
Dat betekend dat ze (eerst) alleen hem op hebben geroepen omdat document 33 er al wel is, namelijk de banden in q2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Het is me het jaartje wel. Elk weekend weer een shitshow van heb ik jou daar. Mogen we niet een keertje een simpel raceweekend zonder gezeik? Is ook beter voor mijn gezondheid, F5-toets en internetverslaving. :-(

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Oh oh oh. De FIA word ook met de dag minder geloofwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Snowdog schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:22:
[...]

Nouja, ik kan me niet voorstellen dat er 0 communicatie tussen team en Max was tussen de tijd dat Gasly zijn probleem had en Max daar over de lijn komt. Maar goed, al zou dat zo zijn, een van de taken die hij heeft is naar de vlaggen kijken. Dat is dan toch vrij duidelijk en simpel? Ik weet niet waarom je wilt doen alsof hij hier zelf niets aan had kunnen doen. Dat is duidelijk niet het geval.

En laten we niet doen alsof Max wist dat niemand anders van het gas ging, daar had hij geen enkel idee over. Als dat zo zou zijn geweest (of is geweest), dan zien we dat wel, maar dit is gewoon een enorme blunder van hem (als hij idd in overtreding is) en daar zijn 0,0 excuses voor. Ik snap niet zo goed waarom je hem probeert te verdedigen hier, want er valt eigenlijk niks te verdedigen.
Dat weten we dus nog niet wat het team tegen hem heeft gezegd. Ik verdedig Max niet, als hij fout zit dan krijgt hij een straf en is het klaar. Nogmaals ik benoem gewoon alle zaken die eromheen gebeuren, maar jij neemt daar niks van mee. Dat hoort wel als je een oordeel over deze zaak wilt vellen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:07:
Het is ook echt weer de FIA op haar best.
Links een marshall half verscholen met gele vlaggen. Rechts waar de auto staat, twee groene borden. Drie keer raden waar de coureur eerder naar zou kijken en wat meer opvalt. :F
[Embed: Max fails to slow for Gasly double waved yellow flags]
https://streamable.com/kjtmpw
[...]

Geen idee of dit al was benoemd, maar die groene borden aan de rechterkant bij Gasly, dat zijn volgens mij de groene pijlen van de weegbrug en geen groene vlag borden.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Harrie

NederVlaming

Het is duidelijk dat het systeem niet goed werkte. Op tv zag je ook het van Geel naar track clear naar geel naar track clear springen.
Er stond geen geel op de graphics meer, maar die AlphaTauri stond daar wel nog...
En dus ook geen dingen op het dash bij Max.

Maar zoiets zou gewoon een straf moeten zijn, als er inderdaad geel langs de baan knipperde. Voor iedereen die doorreed dan wel uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:38
Hier in een beeld te zien: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auuCXyR79wBvqybvGs5933IoqF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4T5FlN5p8FGAQsBtixK2wlx8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Extra nadelig: als inderdaad die hele serie coureurs een gridstraf krijgt, dan krijgt Max m 'als laatste' en verliest dan effectief ook echt die plekken. Degene die vooroplag pakt na zijn straf weer plekken terug van de overige coureurs uit deze serie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:24:
Het is me het jaartje wel. Elk weekend weer een shitshow van heb ik jou daar. Mogen we niet een keertje een simpel raceweekend zonder gezeik? Is ook beter voor mijn gezondheid, F5-toets en internetverslaving. :-(
Ook een redenen waardoor ik bijna ben afgehaakt als redelijk neutrale kijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
Fysieke vlaggen gaan volgens mij boven de led borden, net zoals verkeersregelaars boven verkeerslichten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:24:
Je kan daar hulp voor zoeken hoor ;)
https://www.angstfobietherapie.com/fomo-fear-of-missing-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Gewoon niet hier volgen en alle "nieuws sites" a struinen.. Dan hoor je er niets over dit soort gedoe namelijk. En als er wat is zie je het wel hij de start van de race.

Niet eens FOMO, maar FOKL (Fear of knowing later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
tweakduke schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:27:
[...]

Dat weten we dus nog niet wat het team tegen hem heeft gezegd. Ik verdedig Max niet, als hij fout zit dan krijgt hij een straf en is het klaar. Nogmaals ik benoem gewoon alle zaken die eromheen gebeuren, maar jij neemt daar niks van mee. Dat hoort wel als je een oordeel over deze zaak wilt vellen.
Ok, maar met je eerste post, waarin je basically zegt, als Max een penalty krijgt, dan moet Bottas die ook krijgen, doe je mij denken dat je vindt dat het allemaal ok is en beide geen penalty verdienen. Zonder daarbij naar de omstandigheden te kijken en of er nog verschil is tussen de twee. Dat vind ik een beetje voorbarig, dus vandaar mijn reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viswinkel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 22:21
Snowdog schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:37:
[...]

Ok, maar met je eerste post, waarin je basically zegt, als Max een penalty krijgt, dan moet Bottas die ook krijgen, doe je mij denken dat je vindt dat het allemaal ok is en beide geen penalty verdienen. Zonder daarbij naar de omstandigheden te kijken en of er nog verschil is tussen de twee. Dat vind ik een beetje voorbarig, dus vandaar mijn reactie.
600IQ van Perez. Gewoon niet meedoen met Q3, geen straf krijgen en door al die straffen alsnog redelijk vooraan beginnen. Ziek slim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

MrOleo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:31:
[...]

[...]

Geen idee of dit al was benoemd, maar die groene borden aan de rechterkant bij Gasly, dat zijn volgens mij de groene pijlen van de weegbrug en geen groene vlag borden.
Los van die groene borden, die marshall met de vlag staat op een praktisch onzichtbare plek (achter een scherm ofzo?) en ook het stuur geeft geen enkele indicatie van geel. Ik dat RBR best eens met succes bezwaar zou kunnen maken tegen een eventuele straf.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MrOleo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:31:
[...]

[...]

Groen is groen. Echt, hoe moeilijk is het?

Op tv was het amper een halve seconde geel, daarna groen, weer geel en weer groen.

Gaat echt over milliseconden. Dat gemieren*** mag nu echt wel eens stoppen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
De lampen op rechts zijn de lampen van de weegbrug.

Eerder is te zien dat Max de bocht om komt en het bord knippert wit. Dat wil zeggen "langzaan voertuig op de baan". Gasly stopt erna en dat veroorzaakt dan een dubbel geel.

Het moment dat ik op de feed kan zien dat het dubbel geel is, is Max er al bijna voorbij.

Anyway, volgens https://nl.motorsport.com...alificatie-qatar/6802923/ dit lieten ze het eerst gaan maar daarna kwam alsnog de summon.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Viswinkel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:38:
[...]

600IQ van Perez. Gewoon niet meedoen met Q3, geen straf krijgen en door al die straffen alsnog redelijk vooraan beginnen. Ziek slim.
En dan alsnog P50 eindigen, we zijn helaas niet meer in the Americas. Perez is z'n magic weer kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viswinkel
Snowdog schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:40:
[...]

En dan alsnog P50 eindigen, we zijn helaas niet meer in the Americas. Perez is z'n magic weer kwijt.
Nee man, is allemaal tactiek. Gokje gewaagd en het heeft goed uitgepakt. 6D tactics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
ralpje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:38:
[...]

Los van die groene borden, die marshall met de vlag staat op een praktisch onzichtbare plek (achter een scherm ofzo?) en ook het stuur geeft geen enkele indicatie van geel. Ik dat RBR best eens met succes bezwaar zou kunnen maken tegen een eventuele straf.
Die marshall staat gewoon in zijn aangewezen torentje. Die coureurs die al jarenlang op circuits rijden zien dat echt wel. Dat vind ik geen excuus, die vlag hangt er.
Segafreak83 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:39:
[...]

Groen is groen. Echt, hoe moeilijk is het?

Op tv was het amper een halve seconde geel, daarna groen, weer geel en weer groen.

Gaat echt over milliseconden. Dat gemieren*** mag nu echt wel eens stoppen hoor.
Het is inderdaad niet moeilijk, het is geen groen voor de baan. Het zijn de groene pijlen voor de weegbrug. Op de korrelige onboard zie je de pijlen niet goed.

Het tv-systeem werkt wel vaker vreemd. :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Sainz moet zich ook melden

https://www.fia.com/sites...aved%20yellow%20flags.pdf

[ Voor 78% gewijzigd door screamhouse op 20-11-2021 19:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

De rest zal dan ook nog wel volgen. En de DSQ van HAM vanwege een illegale vleugel om de shitshow helemaal compleet te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:54:
De rest zal dan ook nog wel volgen. En de DSQ van HAM vanwege een illegale vleugel om de shitshow helemaal compleet te maken.
Mazepin op pole!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Dus ik stel voor alle 4 (Nor, Sai, Bot, Ver) 5 gridplaatsen straf:
Grid wordt dan geloof ik:
Hamilton Gasly
Alonso Verstappen
Tsunoda Bottas
Ocon Vettel
Perez Norris.

Maar dubbel geel zal wel zwaarder worden bestraft dan enkel geel.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• screamhouse
Of niemand straf door de onduidelijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

Alleen Max rijd door dubbel geel. Wordt gewoon straf. Morgen nog 2e worden is nu zo goed als onmogelijk. De kaarten zijn geschud.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Laatst online: 12:20

RKD

Bottas is ook opgeroepen

https://www.fia.com/sites...aved%20yellow%20flags.pdf

Die van Max staat er nog steeds niet tussen.

[ Voor 89% gewijzigd door RKD op 20-11-2021 20:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
MrOleo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:56:
Dus ik stel voor alle 4 (Nor, Sai, Bot, Ver) 5 gridplaatsen straf:
Grid wordt dan geloof ik:
Hamilton Gasly
Alonso Verstappen
Tsunoda Bottas
Ocon Vettel
Perez Norris.

Maar dubbel geel zal wel zwaarder worden bestraft dan enkel geel.
Enkel geel is 3 plaatsen, dubbel 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Bottas heeft inmiddels ook een uitnodiging gehad.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Welke krachten zijn er in het universum aan het werk dat het WEER Max is die aan het kortste eind trekt? En dat alles vanwege een Marshall die onterecht met dubbel geel aan het zwaaien was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ach dat boeit niemand tenslotte wint Hamilton morgen en de volgende 2 en is de droom die we hadden vergaan.

Mooi jaar, maar helaas nog niet HET jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
tfgk1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:01:
[...]

Enkel geel is 3 plaatsen, dubbel 5.
Yep dat is mogelijkheid 2, maar ik vind het vreemd dat het eerst enkel is daarna dubbel voor dezelfde situatie, maar dan wordt het:

Hamilton Gasly
Alonso Bottas
Verstappen Tsunoda
Ocon Norris
Vettel Sainz

Scheelt niet veel.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:18
Sainz en Bottas moeten voor enkel geel heen 3 plekken straf is dat. Max voor dubbel geel. Dat is 5 plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jasphur schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:55:
Wat gebeurd er eigenlijk als HAM en VER gelijk eindigen dit seizoen. Of kan dat niet?
Natuurlijk kan dat, dan gaat het op basis van aantal overwinningen dan wint Verstappen alsnog de titel. Zou dat ook gelijk zijn dan wordt gekeken naar aantal poles binnen het seizoen, en daarna aantal 2e plaatsen etc etc. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

alwind schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:04:
Sainz en Bottas moeten voor enkel geel heen 3 plekken straf is dat. Max voor dubbel geel. Dat is 5 plekken.
Op dit baantje waar je bijna niet in kan halen. En dan mensen als sainz en Alonso en Bottas in de Merc vóór je.

Vergeet het maar.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
Alle auto’s zijn door de keuring

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind
het kan geen gelijk spel meer worden. Met gelijke punten wint Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Alonso P3! Gasly P2! HAM is dus omringd door rode bandjes of niet? })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
MrOleo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:04:
[...]

Yep dat is mogelijkheid 2, maar ik vind het vreemd dat het eerst enkel is daarna dubbel voor dezelfde situatie, maar dan wordt het:

Hamilton Gasly
Alonso Bottas
Verstappen Tsunoda
Ocon Norris
Vettel Sainz

Scheelt niet veel.
Wellicht dat Norris er mee wegkomt? :|

Hamilton Gasly
Alonso Norris
Bottas Verstappen
Tsunoda Ocon
Vettel Sainz
Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:07:
En de een is half-red bull en de ander is geen fan van Hamilton. :X

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 13:40
Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:02:
Welke krachten zijn er in het universum aan het werk dat het WEER Max is die aan het kortste eind trekt? En dat alles vanwege een Marshall die onterecht met dubbel geel aan het zwaaien was.
Hoe weet jij dat die onterecht aan het zwaaien was?
Verder wel weer leuk dat ze zich morgen pas moeten melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:07:
Ik denk niet dat Alonso op dit niet al te lange rechte stuk na de start voorbij Hamilton kan komen. Daarnaast rijden zo goed als alle teams nog voor hun plek in de constructeursstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Kan het zo zijn dat Max zich niet hoeft te melden omdat het weer groen was maar de marshall was te langzaam? Dat er daarom geen summon van Max wordt geüpload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Plottwist: met deze actie komt Gasly op de voorste rij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Bij zo snel heen en weer gaan van groen en geel zou max misschien heel even van het gas zijn gegaan en daarna weer vol erop? De verbeterde tijd was minimaal en had dan misschien nog veel sneller kunnen zijn

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:25
randomice schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:19:
Bij zo snel heen en weer gaan van groen en geel zou max misschien heel even van het gas zijn gegaan en daarna weer vol erop? De verbeterde tijd was minimaal en had dan misschien nog veel sneller kunnen zijn
Goed punt. Ik denk dat het gat minder groot is dan Max ons nu laat geloven.. Er kan nog heel veel gebeuren morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

TheBrut3 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:17:
Kan het zo zijn dat Max zich niet hoeft te melden omdat het weer groen was maar de marshall was te langzaam? Dat er daarom geen summon van Max wordt geüpload?
Daar gaat het mij idd om. Wat is leidend en was dubbel geel (nog) wel terecht? Al kun je aanvoeren: Safety First.

Maar Max heeft geleerd dat hij moet zeggen dat hij niks heeft gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
randomice schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:19:
Als die had gelift, had hij nooit zn ronde kunnen verbeteren met een tiende. Hij heeft gewoon niet gelift en dat heeft hij ook aangegeven door te zeggen dat hij niets gezien had. En aangezien het ook nog eens om een dubbele gele vlag gaat, is de straf extra zwaar. Dat is heel zuur en gezien de hoeveelheid overtreders zou de organisatie bij zichzelf te rade moeten gaan of het wel duidelijk was. Maar ik vermoed dat in deze laatste fase van het seizoen men zich heel strak aan de regels zal houden en dus een straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:22:
[...]

Daar gaat het mij idd om. Wat is leidend en was dubbel geel (nog) wel terecht? Al kun je aanvoeren: Safety First.

Maar Max heeft geleerd dat hij moet zeggen dat hij niks heeft gezien. ;)
Wat dat betreft doet alleen Oconhet goed. Zover ik kon zien nergens vlaggen of knipperende ledjes, maar gaat wel van het gas af.

Die gele vlaggen etc waren nergens voor nodig, dus ik vraag me af wat ze hiermee willen bereiken. En waarom weer wachten tot morgen, iedereen al van het circuit af? Begint intussen ook een trend te worden.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:05:
[...]

Natuurlijk kan dat, dan gaat het op basis van aantal overwinningen dan wint Verstappen alsnog de titel. Zou dat ook gelijk zijn dan wordt gekeken naar aantal poles binnen het seizoen, en daarna aantal 2e plaatsen etc etc. :P
Hamilton kan maar 6 poles krijgen dit seizoen. Heeft er nu 4 incl dit weekend, dus nog hooguit 2 erbij. Max heeft al 9 wins (Hamilton nu 6, dus kan ook op 9 komen) en 9 poles. Bij gelijke stand is Max dus automatisch WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

siggy schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:24:
[...]
En waarom weer wachten tot morgen, iedereen al van het circuit af? Begint intussen ook een trend te worden.
Het is daar al zowat middernacht. De race en Q tijden zijn dusdanig opgesteld om het Europese publiek zoveel mogelijk te pleasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:26:
[...]

Het is daar al zowat middernacht. De race en Q tijden zijn dusdanig opgesteld om het Europese publiek zoveel mogelijk te pleasen.
Kwalificatie als ik de formul1.com site mag geloven eindigde om 18.00 lokale tijd.

Enige uitspraak van de stewards is dan bijna niet meer in beroep te gaan, afhankelijk hoe vroeg die komt.

Dit is toch in 5 min te beslissen. Waren de vlaggen etc okay ja nee? Ja, dan iedereen straf, zo nee, niemand straf. Klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MrOleo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:09:
[...]

Wellicht dat Norris er mee wegkomt? :|

Hamilton Gasly
Alonso Norris
Bottas Verstappen
Tsunoda Ocon
Vettel Sainz
Dat is toch geen +5 voor VER?

Volgens mij als het hele veld behalve MAZ een gridstraf krijgt, dan staat hij op pole, ook al krijgt de rest maar +1.

VER P2 +5 = P7
BOT P3 +3 = P6
SAI P7 +3 = P10

1 HAM, 2 GAZ, 3 ALO, 4 NOR, 5 TSU, 6 BOT, 7 VER, 8 OCO, 9 VET, 10 SAI is het dan volgens mij.

En als NOR wel straf zou krijgen, wordt het wel leuk/lastig want staan NOR en VER op P7; wie het dan wordt geen idee.
redfoxert schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:25:
Hamilton kan maar 6 poles krijgen dit seizoen. Heeft er nu 4 incl dit weekend, dus nog hooguit 2 erbij. Max heeft al 9 wins (Hamilton nu 6, dus kan ook op 9 komen) en 9 poles. Bij gelijke stand is Max dus automatisch WDC.
ALS (Wanneer?) HAM op 9 winst komt, is HAM WDC hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ham kan niet op meer wins komen dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
Gasly moet toch een nieuwe voorvleugel, is dat geen pit lane start dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Jake schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:33:
[...]
Op punten wel ja, dus HAM mag 1 wedstrijd niet winnen :) Volgens mij zijn er sowieso geen opties dat ze beiden op hetzelfde aantal punten komen maar die berekening heb ik me niet aan gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
The_Admin schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:36:
Gasly moet toch een nieuwe voorvleugel, is dat geen pit lane start dan?
Nee, als het van dezelfde specificatie is als van gebruikt tijdens de Q niet.
Als ze niet die meer hadden liggen, en dus naar vorige specificatie moesten gaan dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
TheBrut3 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:17:
Als er dubbel geel wordt gevlagd, moet je snelheid terug nemen. Of het nog terecht is of niet.

Dat kun jij als coureur niet inschatten in die milliseconde.

Ik weet alleen niet of het op het stuurtje van Max dan ook zichtbaar was op dat moment, omdat de FIA het groene signaal al doorstuurde misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
redfoxert schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:37:
[...]

Op punten wel ja, dus HAM mag 1 wedstrijd niet winnen :) Volgens mij zijn er sowieso geen opties dat ze beiden op hetzelfde aantal punten komen maar die berekening heb ik me niet aan gewaagd.
Tuurlijk kan dat wel, allebei 1x winnen, 1x 2e, ham 1x snelste lap, ver niet en in de 3 race bijv ding voor ver en ham 4e en gasgestookte lap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
redfoxert schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:37:
[...]

Twee keer Ham P1 en Ver P2 zonder FL

De derde mag je raden wat er gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Laatst online: 22:15
Allemaal leuk en aardig dat gedoe over Verstappen en dubbel geel maar op de FIA site staat nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Shinji schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:39:
[...]

Twee keer Ham P1 en Ver P2 zonder FL

De derde mag je raden wat er gebeurd ;)
Jeddah wodt afgelast ;)

Dat zou best een lollig einde zijn. Hamilton wint alles, Jeddah wordt afgelast en Max wordt nog 2e. Beetje toepasselijk einde voor dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Frappuccino schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:41:
Allemaal leuk en aardig dat gedoe over Verstappen en dubbel geel maar op de FIA site staat nog steeds niks.
Ik ga er vanuit dat hij zich gewoon moet melden en dat een IT’er een foutje gemaakt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Frappuccino schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:41:
Dit staat er wel:
https://www.formula1.com/...zAVRNxbo9USrKrbwcFrK.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Laatst online: 22:15
Het is sowieso een fuck up van de wedstrijdleiding.

Geel was overal voor de kijker verdwenen, ook bij Max op zijn stuur.
Enkel een vage marshall langs de baan staat blijkbkaar nog te zwaaien.
Zelfs Vettel zegt dat geel ineens weg was.

Dus als zo'n marshall het op zijn heupen krijgt (en partijdig is) gaat ie gewoon met geel
staan wuiven en naait ie zo iemand een straf aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Frappuccino op 20-11-2021 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Frappuccino schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:46:
Het is sowieso een fuck up van de wedstrijdleiding.

Geel was overal voor de kijker verdwenen, ook bij Max op zijn stuur.
Enkel een vage marshall langs de baan staat blijkbkaar nog te zwaaien.

Dus als zo'n marshall het op zijn heupen krijgt (en partijdig is) gaat ie gewoon met geel
staan wuiven en naait ie zo iemand een straf aan.
Op tv sprong het minimaal 2x heel kort van geel naar groen. Niet te volgen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Kan de FIA zichzelf ook straffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Jake schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:33:
[...]

Dat is toch geen +5 voor VER?

Volgens mij als het hele veld behalve MAZ een gridstraf krijgt, dan staat hij op pole, ook al krijgt de rest maar +1.

VER P2 +5 = P7
BOT P3 +3 = P6
SAI P7 +3 = P10

1 HAM, 2 GAZ, 3 ALO, 4 NOR, 5 TSU, 6 BOT, 7 VER, 8 OCO, 9 VET, 10 SAI is het dan volgens mij.

En als NOR wel straf zou krijgen, wordt het wel leuk/lastig want staan NOR en VER op P7; wie het dan wordt geen idee.
[...]

1 Ham; 2 Ver; 3 Bot; 4 Gas; 5 Alo; 6 Nor; 7 Sai; 8 Tsu; 9 Oco; 10 Vet; 11 Per
wordt
1 Ham; 7 Ver; 6 Bot; 4 Gas; 5 Alo; 6 Nor; 10 Sai; 8 Tsu; 9 Oco; 10 Vet; 11 Per
wordt
1 Ham; 4 Gas; 5 Alo; 6 Nor; 6 Bot; 7 Ver; 8 Tsu; 9 Oco; 10 Vet; 10 Sai; 11 Per
wordt
1 Ham; 2 Gas; 3 Alo; 4 Nor; 5 Bot; 6 Ver; 7 Tsu; 8 Oco; 9 Vet; 10 Sai; 11 Per

[ Voor 6% gewijzigd door MrOleo op 20-11-2021 20:54 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:37
Dat gaat zeer waarschijnlijk een straf worden, op de beelden is toch die dubbel geel te zien en het lijkt er niet op op dat VER significant snelheid verminderd heeft. Enige kans die ik RBR in dit geval voor verdediging zie, is dat het paneel wit was (voor langzame wagen voor je) en dat VER de gele vlaggen niet kon zien doordat het DRS bord er voor stond (camera zit natuurlijk een flink stuk hoger waardoor je over het DRS bord heen kan kijken) en vervolgens het marshalling systeem geen geel op het dashboard gaf.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Dat zou wel straf zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zijn ze al 7 seizoenen mee bezig toch? 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

pjlgt schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:50:
[...]

Zijn ze al 7 seizoenen mee bezig toch? 😉
Ik dacht ze zijn de fans aan het straffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Vlak voor de gele vlaggen was er twee keer kort geel in sector 3 te zien. En meteen weer weg (althans op tv was het zo te zien). Als de coureurs dit ook zagen, dachten ze bij de derde keer misschien ‘het zal wel’ en gingen dus niet langzamer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Document van Max staat er nu ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
kraanwagen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:51:
Vlak voor de gele vlaggen was er twee keer kort geel in sector 3 te zien. En meteen weer weg (althans op tv was het zo te zien). Als de coureurs dit ook zagen, dachten ze bij de derde keer misschien ‘het zal wel’ en gingen dus niet langzamer rijden.
Al gebeurt het 64 keer.... Of heb ik een regel over het hoofd gezien dat je de regels mag negeren als je denk 'het zal wel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hopen op P3 dan maar morgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Of die nou straf krijgt of niet, Max wordt toch wel 2e. Hamilton is te snel en Bottas is altijd te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
BOT moet ook naar de stewards he ;)

SAI
BOT
VER mogen zich alle 3 melden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
De ICT afdeling van de FIA/FOM heeft wel eens beter gefunctioneerd. Toch vele kleine dingen die fout gaan, los van deze fuckup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
chassis LEC een scheur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viswinkel
kraanwagen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:51:
Maakt allemaal niet zoveel uit als er ergens wel een marshall staat te vlaggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
Balen. Die penalty gaat er wel komen. Gele vlag negeren is 100% straf. Ham kan morgen wel eens 26 puntjes pakken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Inspired schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:33:
Balen. Die penalty gaat er wel komen. Gele vlag negeren is 100% straf. Ham kan morgen wel eens 26 puntjes pakken.
In het donker tellen borden wel meer mee dan vlaggen. En de borden waren niet geel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
alwind schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:47:
[...]

In het donker tellen borden wel meer mee dan vlaggen. En de borden waren niet geel.
Er is gewoon een indicator op zijn stuurtje volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Inspired schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:33:
Ik zie toch echt wel iemand anders de FL pakken.
Zeker met zo'n kansloze Perez.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Razr schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:50:
[...]

Dat is dus wat ik mij afvraag. Die indicator zal ook gekoppeld zijn aan de livefeed sector kleuren en die was van slag.

Als dus de indicator op het stuurtje geen geel toonde, maar er zwaaide een onopvallende marshall wel met dubbel geel, dan ben ik nog niet zo zeker van de straf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
Razr schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:50:
[...]

Ja maar die gaf geen geel aan. Op tv zal het ook gewoon clear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DarkFire1985 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:52:
[...]

Ik zie toch echt wel iemand anders de FL pakken.
Zeker met zo'n kansloze Perez.
Als ze allemaal straffen krijgen dan kan Ham echt flink los rijden. Ik ga er ook nog even vanuit dat de race pace wel goed zit bij Ham. Mits Max +5 krijgt dan zie ik Ham wel een gratis pitstop kunnen maken voor een setje rood een lap voor het einde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Interessante Reddit post over de vlaggen, borden en avondraces: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Hamilton krijgt gewoon met terugwerkende kracht punten in mindering voor een foetelvleugel de laatste paar races ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Volgens mij is het allemaal toch vrij simpel?

Mexico 2019: Bottas parkeert auto in de muur en neemt kabels van signalering mee => Verstappen krijgt straf omdat er wel een marshall met geel stond te zwaaien, ondanks dat de borden uit waren net zoals de indicatie op het stuur (zelfde systeem dat Bottas dus had uitgeschakeld)

Oostenrijk (of Steiermark?) 2020: Bottas gaat grasmaaien en veroorzaakt een flinke stofwolk => Hamilton rijdt volgas er langs en geeft aan geen geel gezien te hebben. Dag later publiceert FOM onboard beelden van o.a. Hamiltons auto (ik denk zelfs dat het de 360° camera was) waarop een verdwaalde gele vlag te zien is aan overkant. Red Bull dient protest in tegen "vrijspraak" van Hamilton en stewards geven Red Bull gelijk, Hamilton krijgt straf.

Oftewel: maakt het wat uit dat de gele vlag niet duidelijk te zien was? Neen, beelden laten zien dat de vlag er hong dus moest Verstappen het zien. Maakt het uit dat de elektronische signalering van slag was? Neen, er hong een vlag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Dat is ook meteen het "probleem" van al die extra hulpjes. Indicator op stuur, panels langs de track. Allemaal leuk maar die moeten dan wel werken. Een coureur gaat daar ook vanuit, helemaal in het donker. Gele vlag = gele vlag. Maar in dit geval kan ik me best indenken dat ze hem gemist hebben. Maar goed, we gaan het zien morgen.

Pagina: 1 ... 14 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord