[F1 2021] Race 20 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 33 Laatste
Acties:
  • 121.124 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
Richh schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:13:
[...]

Je moet toch op dezelfde kleur band starten? En niet per se op dezelfde set?

toch? :X
Nee zelfde set en als ze stuk zijn mag je een andere set maar wel gebruikte banden pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Harrie

NederVlaming

P2 is eigenlijk beter dan verwacht, mercedes was het hele weekend sneller, dus dat Max er 1 heeft weten pakken is al een winst. Maar natuurlijk wel starten aan de vieze kant van de track.
Ik vrees dat het in de race vooral vechten is met Bottas voor P2, in plaats van Lewis te kunnen challengen voor de winst.

Maar er kan hier van alles gebeuren. Als je ziet wat er met voorvleugels en banden gebeurd als iemand iets te ver over de curb gaan, is een SC zeker niet uitgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

desalniettemin schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:14:
Afwachten of vleugelgate nog een vervolg krijgt.
Twijfelachtig. Het is namelijk geen flexiwing. Er zit echt een systeem aanvast die geactiveerd wordt, daar zal geen enkele statische test wat aan veranderen. Zeker niet als het hydraulisch of pneumatisch is. Tenzij je de leidingen kapot weet te krijgen kun je daar aan hangen wat je wilt. Krachten van downforce zijn absurd, in dit geval moet het dan ook max downforce aankunnen in standje normaal.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:43
We gaan het zien morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Het enige wat ik saai vond was het obligate 1e slechte rondje van HAM in Q3. Is bij hem een soort traditie of zo. Hij kan vaak geen perfecte 1e run neerzetten.

Vervolgens haalt hij een halve seconde van zijn 1e tijd af.

[ Voor 16% gewijzigd door Spotmatic op 20-11-2021 16:17 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
MazeWing schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:07:
Heeft niemand hier het nu door??...

Dit is allemaal in scène gezet door de FIA. Na jaren en jaren van dominantie hebben ze Mercedes verplicht het overgrote deel van het seizoen op 95% te rijden om het op die manier spannend te houden en een herhaling van de laatste jaren te voorkomen. Zeker nadat Mercedes in 2020 oppermachtig was en er een freeze in ontwikkeling zit. De laatste 4 races mogen ze weer op 100% en zou het tot op de laatste 1 a 2 races aankomen om de winnaar te bepalen.

Op die manier hebben ze andere teams hoop gegeven, de kijker een zeer spannend seizoen en uiteindelijk Mercedes alsnog kampioen laten worden. Win-win-win en iedereen blij. :+
8)

/aluhoedje weer af
Zijn we er tóch ingetuind! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Op dit moment is VER kansloos tegen het motorgeweld van Mercedes, met name in de auto van HAM. Wordt dus nog een heel spannend slot van dit seizoen.

Eerst zorgen dat je morgen 2de wordt en dat PER de FL pakt. Dan gaat het verschil van 14 naar 7 punten. Dan Jeddah eenzelfde uitslag en dan gaan we met gelijke punten de laatste race in. Hopelijk zijn de extra pk's bij Mercedes dan wel op, zodat we een eerlijke race met een grootse overwinning van VER gaan krijgen. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Harrie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:15:
P2 is eigenlijk beter dan verwacht, mercedes was het hele weekend sneller, dus dat Max er 1 heeft weten pakken is al een winst. Maar natuurlijk wel starten aan de vieze kant van de track.
Ik vrees dat het in de race vooral vechten is met Bottas voor P2, in plaats van Lewis te kunnen challengen voor de winst.

Maar er kan hier van alles gebeuren. Als je ziet wat er met voorvleugels en banden gebeurd als iemand iets te ver over de curb gaan, is een SC zeker niet uitgesloten :)
Absoluut, maar vrees toch wel een derde plaats achter de Mercedessen, dan gaat het ineens hard met de punten.

Mercedes heeft het slim gedaan door Max er twee keer af te rijden, dat gaat beslissend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 14:28
desalniettemin schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:12:
[...]

Was Bakoe niet lek, dan had het er nu heel anders uitgezien. Maar zoals ik al eerder zei Hamilton heeft altijd mazzel. Het is helaas niet anders.
Ja, goed. Ik denk dat kijken naar geluk of ongeluk niet zo ontzettend zwart-wit is. Er zijn misschien wel ook talloze momenten dat het Max net mee heeft gezeten, of Lewis het net mee. Of andersom. Uiteindelijk werkt het brein zo dat we toch een beetje zoeken naar beslissende momenten, maar de auto's hebben duizenden en duizenden kilometers gereden. De coureurs hebben uren en uren in de auto gezeten. Wat de slotsom is van al het geluk of ongeluk is dus vrij moeilijk te bepalen. Bakoe [i][lijkt/i] beslissend, of Silverstone. Maar ook op talloze andere momenten kunnen met terugwerkende kracht beslissend zijn geweest. We kunnen uiteindelijk alleen denken over wat wel is gebeurd, niet over wat net niet heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:16:
Het enige wat ik saai vond was het obligate 1e slechte rondje van HAM in Q3. Is bij hem een soort traditie of zo. Hij kan vaak geen perfecte 1e run neerzetten.

Vervolgens haalt hij een halve seconde van zijn 1e tijd af.
Wat een onzin. Zo vaak gaat hij niet zoveel sneller in z'n 2e run en hij heeft ook vaak genoeg in z'n 1e run z'n snelste tijd neergezet. Dit is weer kritiek geven om het kritiek geven heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De neutralere "experts" hebben tot nu toe gelijk... Lewis wint de Q.

Als ze ook gelijk hebben dit de laatste wedstrijd is dat Lewis gaat winnen voor dit seizoen, en dat Max de rest gaat wint, dan teken ik daarvoor. :Y

Toch altijd leuk om te zien hoe iedereen rijdt op een onbekende baan. Naar mijn mening zie je dan heel goed het verschil tussen de "F1 goden", de "pro's" en de "mijnpapaheeftveelgeldendaaromrijdikineenF1wagen"

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
Alonso trouwens wel weer knap op P5, wat een baas is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS4gGTJvBjHbgpI364V6Utl5BWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q34MOFU78SxWCOoyV5AfjMi2.jpg?f=fotoalbum_large

Was het nu de vleugel die de band lek prikte of de kerb die de band lek prikte en daarmee de vleugel stuk sloeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

streamnl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:19:
De neutralere "experts" hebben tot nu toe gelijk... Lewis wint de Q.

Als ze ook gelijk hebben dit de laatste wedstrijd is dat Lewis gaat winnen voor dit seizoen, en dat Max de rest gaat wint, dan teken ik daarvoor. :Y

Toch altijd leuk om te zien hoe iedereen rijdt op een onbekende baan. Naar mijn mening zie je dan heel goed het verschil tussen de "F1 goden", de "pro's" en de "mijnpapaheeftveelgeldendaarommagikrijdenineenF1wagen"
Welke neutrale experts zeggen dat waarom?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
nachtnet schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:20:
[Afbeelding]

Was het nu de vleugel die de band lek prikte of de kerb die de band lek prikte en daarmee de vleugel stuk sloeg?
Volgens mij sloeg de kerb de vleugel kapot waardoor de band weer kapot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

[Afbeelding]

Ik denk te ver over de kerb, waardoor vleugel afbrak
en bank kapot sneed, waardoor er nog meer kapot ging

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
We denken wel dat hij pole heeft, is de FIA al langsgeweest? Ik verwacht donderdag de uitslag van deze kwali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

[Afbeelding]

Het leek mij dat ie zijn vleugel sloopte en eroverheen reed waardoor zijn band stuk ging. Maar ik kan het mis hebben. Misschien zijn er betere beelden van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 17:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Double Yellow? Hopelijk geen penalty. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Die auto is verder gewoon legaal hoor :+ :+

Anyway, morgen eens hopen op wat geluk. Je zou toch zeggen dat dat een keer op moet raken bij Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Gaat op Reddit nu over de gele vlaggen op het rechte stuk bij de snelste ronde van Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:15
Hippocampus schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:22:
[...]

Het leek mij dat ie zijn vleugel sloopte en eroverheen reed waardoor zijn band stuk ging. Maar ik kan het mis hebben. Misschien zijn er betere beelden van.
@basvn @TheBrut3 @Hippocampus Gevonden: video in tweet.

Vleugel eerst, dan band.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:23:
Gaat op Reddit nu over de gele vlaggen op het rechte stuk bij de snelste ronde van Max.
Terecht, snap ook niet dat hij door ging, hij was al tweede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 15:43
NotSoSteady schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:23:
Waren er gele vlaggen though? Die waren niet te zien op de broadcast. Daarnaast was hij met z'n eerste ronde sowieso al sneller dan Bottas? Maar goed, als hij inderdaad niet van het gas is gegaan, dan zal het vast een penalty worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:51

Quad

Doof

codex schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:08:
Ander alternatief is Jeddah dat toch niet op tijd klaar is en er over twee weken niet geraced kan worden :)
Niet? Al wel klaar toch?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Mazepin paste niet meer op het plaatje :+ haal die kerel toch direct uit dat stoeltje.. net als Perez overigens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Snowdog schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:25:
[...]

Waren er gele vlaggen though? Die waren niet te zien op de broadcast. Daarnaast was hij met z'n eerste ronde sowieso al sneller dan Bottas? Maar goed, als hij inderdaad niet van het gas is gegaan, dan zal het vast een penalty worden.
Ja.

https://www.reddit.com/r/...asly_double_waved_yellow/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

1 post met een double waved yellow, die ook nog eens half schuil gaan achter dat hek... Ach, het zal me inderdaad ook niets verbazen inderdaad...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Exocet schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:24:
[...]

Terecht, snap ook niet dat hij door ging, hij was al tweede
Kijkend naar de positie waar Gasly reed, waren die gele vlaggen op dat moment onzin. Ik begrijp dat het de regels zijn, maar het risico dat daar nog iets mis gaat, is zoveel kleiner dan een zware crash tijdens de race. Wat mij betreft houden ze daar, zeker tijdens de Q, ook rekening mee. Prima dat alle veiligheidsregels zijn aangescherpt sinds Bianchi, maar het is nou eenmaal een gevaarlijke sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Bansheeben schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:20:
[...]

Welke neutrale experts zeggen dat waarom?
Meerdere.
Ik vind bijv. Kees van de Grint een Nederlandse "neutrale expert".

Dit zou een baan zijn dat Merc gaat winnen. Vooral door het hele lange rechte stuk.
(ik praat nu andere personen na. Ik heb na morgen een eigen onderbouwde mening. Maar mijn gevoel zegt dat ze gelijk hebben)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bansheeben schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:27:
[...]

1 post met een double waved yellow, die ook nog eens half schuil gaan achter dat hek... Ach, het zal me inderdaad ook niets verbazen inderdaad...
Ik kijk dat filmpje en zie Gasly daar wel stil staan, maar de lamp is groen. Vond dat op TV ook al niet echt duidelijk en vreemd.

Edit:
Ah rond de 8 seconden staat een marshall wel te zwaaien met de vlag en de lamp is groen.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 20-11-2021 16:32 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Laatst online: 16:32
Laatste waarschuwing. Kappen met dit getrol.

[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-11-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Volgens mij krijgen er een paar mensen een ban ;)

Ik heb er gewoon zin in morgen. Er kan van alles gebeuren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean
  • Laatst online: 14-09 17:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:35:
Volgens mij krijgen er een paar mensen een ban ;)

Ik heb er gewoon zin in morgen. Er kan van alles gebeuren. :)
Ik heb ook enorm zin in morgen, alleen de start is slecht voor mijn hart. Elke keer weer een flinke dosis spanning.

offtopic: laat ze maar een ban krijgen, is het topic een stuk gezelliger. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:35
Montaner schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:25:
[...]

Mazepin paste niet meer op het plaatje :+ haal die kerel toch direct uit dat stoeltje.. net als Perez overigens O-)
Ik weet dus niet of je het weekend een beetje gevolgd hebt. Maar mazepin heeft alleen maar circa 25 rondes de hele week gereden. Q1 zware beschadiging aan chassis. Heeft hele q2 niet gereden. Q3 heeft hij waarschijnlijk veelal moeten focussen op race setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

tweakduke schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:29:
[...]

Ik kijk dat filmpje en zie Gasly daar wel stil staan, maar de lamp is groen. Vond dat op TV ook al niet echt duidelijk en vreemd.
[Streamable: Max fails to slow for Gasly double waved yellow flags]

Edit:
Ah rond de 8 seconden staat een marshall wel te zwaaien met de vlag en de lamp is groen.
Je zou zeggen dat wanneer wij meerdere replays nodig hebben om erachter te komen welke lampjes/vlaggen er allemaal op Max af komen, Max zelf in z'n fast lap niet alles juist kan interpreteren in die paar seconde. Maar goed, we gaan het zien. Ik zie Max toch niet winnen.

Hoe zit het dan overigens met Bottas. Die Alpine stond bijna stil en Bottas reed daar als een achterlijke op in voor zover ik me precies kan herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Yeah, where are the frogs... Hahaha, RIC is ook zo droog hè

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Wow lekker dat die gast met de vlaggen achter een huisje gaat staan. Heel snugger....
Ik moest echt een paar keer kijken voordat ik ze zag..

Maar dit gaat dus een penalty worden? 3 plaatsen gridstraf?

[ Voor 42% gewijzigd door Chefbierrr op 20-11-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bansheeben schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:36:
[...]

Je zou zeggen dat wanneer wij meerdere replays nodig hebben om erachter te komen welke lampjes/vlaggen er allemaal op Max af komen, Max zelf in z'n fast lap niet alles juist kan interpreteren in die paar seconde. Maar goed, we gaan het zien. Ik zie Max toch niet winnen.

Hoe zit het dan overigens met Bottas. Die Alpine stond bijna stil en Bottas reed daar als een achterlijke op in voor zover ik me precies kan herinneren.
Klopt die ging volgens mij ook niet van het gas en zat echt te kijken wat zit die Alpine voor mij nou te doen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Max is ook niet al te positief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Sow... Max komt een partij verslagen over bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verstappen ziet er teleurgesteld uit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

TheBrut3 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:40:
Sow... Max komt een partij verslagen over bij Ziggo.
Frappant, viel net wel mee bij dat interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 18:11
Gasley morgen snel weg, Bottas voorbij steken. Perez op hard laten starten en dan maar zien. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Vos schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:41:
[...]

Vond ik ook. Ik zag guitige oogjes! Zijn ogen liegen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Nu werden Max ook niet heel uitdagende vragen gesteld he ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Erg slecht begeleid ook vanuit de pitwall. Zij zien toch wat er met Gasly gebeurt en dat Max al veel te langzaam is?

Kom op. Terecht als Max hier straf voor krijgt. Gewoon een wanprestatie van het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Spotmatic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:45:
[...]

Vond ik ook. Ik zag guitige oogjes! Zijn ogen liegen niet.
Klopt, maar Ziggo-publiek is natuurlijk ook grotendeels casual publiek dat geen reet geeft om of verstand heeft van F1 en enkel kijkt omdat er een Nederlander meedoet. Dus pas je je commentaar een beetje aan aan het sentiment dat bij dat publiek leeft. Buiten Ziggo om is Max gewoon realistisch en probeert hij er het beste van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:19
Het is het grootste gat tussen P1 en P2 tijdens een droge kwalificatie dit seizoen. Mercedes piekt op het juiste moment en heeft het momentum volledig te pakken. Als RBR niets meer achter de hand heeft, ligt het WDC/WCC voor het opgrijpen. Ik denk dat Verstappen dat ook wel ziet, alhoewel hij inmiddels prima weet hoe hij zich voor de internationale media moet vertonen.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Vos schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:41:
[...]

Tja, hij voelt zich ongetwijfeld ook alsof ie terug gefloten is naar de situatie van vorig jaar. Ik las net op reddit dat Hamilton niet eens z'n nieuwe motor erin had liggen. Zowel Hamilton als Verstappen declasseren allebei hun teamgenoot compleet, dus veel meer had Max niet kunnen doen lijkt me. Hij heeft nu al 2 races op rij niet het materiaal om iets te kunnen doen. Natuurlijk wordt er weer geraved over de GOOOAAT Hamilton, die geen enkele fout maakt in zijn rondje, maar ik heb bij Max ook geen momentjes gezien...

Dus de Mercedes is ook hier een stuk beter en Bottas is ondermaats. Maar dat laatste weten we toch al vrij lang. Niet zo ondermaats als Perez helaas voor RBR...
streamnl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:29:
[...]

Meerdere.
Ik vind bijv. Kees van de Grint een Nederlandse "neutrale expert".

Dit zou een baan zijn dat Merc gaat winnen. Vooral door het hele lange rechte stuk.
(ik praat nu andere personen na. Ik heb na morgen een eigen onderbouwde mening. Maar mijn gevoel zegt dat ze gelijk hebben)
Aah oké, ja dat rtl programma kijk ik ook wel eens op Youtube. Hopelijk gaat ie gelijk krijgen. Het is natuurlijk ook wel apart dat Mercedes er dan voor kiest om hier gewoon weer die oude Merc motor erin te hangen. Dan hadden ze blijkbaar zelf ook al veel vertrouwen dat deze baan hun kant op zou vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Laatst online: 02-06 17:22
StealthyPeanut schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:49:
Erg slecht begeleid ook vanuit de pitwall. Zij zien toch wat er met Gasly gebeurt en dat Max al veel te langzaam is?

Kom op. Terecht als Max hier straf voor krijgt. Gewoon een wanprestatie van het team.
Hoe moet de pitwall weten dat het geel was, computer gaf groen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
stekkiekiller schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:51:
[...]

Hoe moet de pitwall weten dat het geel was, computer gaf groen aan
Zij zien een eerste geel (net als wij) in sector 3. Daarna zagen wij Gasly strompelen, net als zij.

1+1=2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
Ik denk dat Max aan het einde een puntje of 7 tekort komt. Dat maakt Silverstone wel heel erg zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
Nou niet het idee dat Max nog wc gaat worden. Mercedes des is gewoon sneller en de volgende banen zijn nog sneller. Noem me pessimistisch maar we shall see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viswinkel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 22:21
Nemean schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:36:
[...]

Ik heb ook enorm zin in morgen, alleen de start is slecht voor mijn hart. Elke keer weer een flinke dosis spanning.

offtopic: laat ze maar een ban krijgen, is het topic een stuk gezelliger. ;)
Gewoon zuipen man. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

jaapstobbe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:52:
Ik denk dat Max aan het einde een puntje of 7 tekort komt. Dat maakt Silverstone wel heel erg zuur.
en Baku en Hungaroring. Tsja. Ik vind de strategische motorwissel in dit veld met zo'n zwakker penalty veel erger. Puur vanwege de karakteristiek van de motor heeft een Mercedes er voordeel van.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Waar kopen jullie allemaal die glazen bollen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbxJxwoebgsWe2ZiG-MeaCsTkww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1RYmGu9t2UDRzOCN2e21FnD.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit een beetje een goeie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
StealthyPeanut schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:52:
[...]

Zij zien een eerste geel (net als wij) in sector 3. Daarna zagen wij Gasly strompelen, net als zij.

1+1=2
Maar zagen daarna geen geel een een Bottas die wel doorreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

stekkiekiller schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:56:
[...]

Maar zagen daarna geen geel een een Bottas die wel doorreed
De meldingen op de TV feed in de slotseconden waren all over the place. Hoe was dat bij de coureurs en de pitwall dan wel niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Kenny_026 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:56:

[Afbeelding]

Tja, ik kijk alle sessies enzo. Als zelfs AWS het bij het rechte eind gaat hebben, is de conclusie niet zo lastig te trekken naar mijn idee. Tenzij er morgen allemaal gekke dingen in de race gebeuren, gaat Max met maar 7 punten voorsprong richting Jeddah. Ik ga daar gewoon van uit en hoop dat ik een idioot ben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viswinkel

[Afbeelding]

Nee deze is niks, dan word je afgezet. Je moet 1 hebben die is ingestraald door Jomanda.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pjottski
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

[Afbeelding]

Deze gebruiken :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sn2SiIHC6u7Nj4pSN0xUzxyZwI8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t9kWdYsYLe1yJxu3858Hw2oO.jpg?f=user_large

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Viswinkel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:59:
[...]

Nee deze is niks, dan word je afgezet. Je moet 1 hebben die is ingestraald door Jomanda.

Ook wel toepasselijk voor morgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Bansheeben schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:58:
[...]

Tja, ik kijk alle sessies enzo. Als zelfs AWS het bij het rechte eind gaat hebben, is de conclusie niet zo lastig te trekken naar mijn idee. Tenzij er morgen allemaal gekke dingen in de race gebeuren, gaat Max met maar 7 punten voorsprong richting Jeddah. Ik ga daar gewoon van uit en hoop dat ik een idioot ben :P
Max kan zich morgen heeeeeuuuuuull breed maken. Hij hoeft niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viswinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Je moet even de eerste ~35 seconde overleven. Heb ik zelf ook moeite mee hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Kenny_026 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:01:
[...]

Max kan zich morgen heeeeeuuuuuull breed maken. Hij hoeft niet…
Met een recht stuk van 1.1 km? Heb er een hard hoofd in. Maar ik laat me zeer graag verrassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Volgens Fabrega heeft HAM de Q niet gereden op de verse motor van vorige week.. oftewel een oudere uit de pool. Het moet dus iets anders zijn dat ze dat voordeel geeft en dat lijkt me toch echt die vleugel

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:35

Melkaz

Melkazar

Om het allemaal nog leuker te maken, dit was blijkbaar niet eens de motor uit Brazilië, die wordt bewaard voor de laatste twee races…

https://twitter.com/Alber.../1462080148895842307?s=20

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:15

codex

Geen OpenAI agent :)

LAD93 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:05:
Volgens Fabrega heeft HAM de Q niet gereden op de verse motor van vorige week.. oftewel een oudere uit de pool. Het moet dus iets anders zijn dat ze dat voordeel geeft en dat lijkt me toch echt die vleugel
In dat geval heeft Mercedes dus iets waarmee ze de boel bedonderen. Het kan niet zo zijn dat ze ineens een halve seconde per ronde sneller zijn. Worden die achtervleugels nou vandaag gecontroleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:30
codex schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:08:
[...]

In dat geval heeft Mercedes dus iets waarmee ze de boel bedonderen. Het kan niet zo zijn dat ze ineens een halve seconde per ronde sneller zijn. Worden die achtervleugels nou vandaag gecontroleerd?
Ja, op dit moment

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik heb er echt een hard hoofd in dat ze iets gaan vinden dat niet mag. Daar is MERC te geslepen voor…

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viswinkel
LAD93 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:17:
[...]

Ik heb er echt een hard hoofd in dat ze iets gaan vinden dat niet mag. Daar is MERC te geslepen voor…
Aan de andere kant, een kat in het nauw...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:43

[Afbeelding]

Volgens Tom Coronel wordt Max wereldkampioen en hij kan het weten, dus nee geen glazen bol.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Die test doet toch niets met dat brievenbus aspect?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:23:
[...]

Die test doet toch niets met dat brievenbus aspect?
De nieuwe wel.

Die gaat de main plane, onderste vleugel dus, aan het einde naar beneden trekken. Nu is dus de vraag of die test goed genoeg zal zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bijna 1.5 uur na de Q en nog geen UI voor Max en/of Bottas. Denk niet dat die er nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:25
pro_6or schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:26:
[...]

De nieuwe wel.

Die gaat de main plane, onderste vleugel dus, aan het einde naar beneden trekken. Nu is dus de vraag of die test goed genoeg zal zijn.
Maar hij moet toch juist in het midden naar beneden buigen? niet aan de eindes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pro_6or schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:26:
[...]

De nieuwe wel.

Het zal vast weer zo'n papieren werkelijkheid zijn waar Mercedes voor gelobbied heeft: bij stilstand niets aan de hand maar pas bij een bepaalde druk wordt die onderste vleugel naar beneden getrokken maar is niet meetbaar bij de fluttest van de Fia. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:38

Player1S

Probably out in the dark

TheBrut3 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:27:
Bijna 1.5 uur na de Q en nog geen UI voor Max en/of Bottas. Denk niet dat die er nog komt.
Dinsdag tekent toto protest aan /s

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Heijmenberg99 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:28:
[...]

Maar hij moet toch juist in het midden naar beneden buigen? niet aan de eindes?
De achterste opstaande rand. Die buigt naar beneden, de bovenste 8cm of zo klapt weg. Daar gaan ze nu aan trekken.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LAD93 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:05:
Kan dat niet simpelweg het totaalpakket zijn? Dat lijkt mij ook wel een logische verklaring (al zou ik dat misschien best anders willen zien).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
StealthyPeanut schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:52:
[...]

1+1=2
De stewards hebben nog niets opgenoteerd….

https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bart-Willem schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:28:
[...]

Het zal vast weer zo'n papieren werkelijkheid zijn waar Mercedes voor gelobbied heeft: bij stilstand niets aan de hand maar pas bij een bepaalde druk wordt die onderste vleugel naar beneden getrokken maar is niet meetbaar bij de fluttest van de Fia. :/
Daar ben ik ook bang voor.

Plus ze zouden pas vanaf saoedi Arabië op de nieuwe manier gaan testen en nu ineens nu al?

Heb er geen goed gevoel over.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
codex schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:08:
[...]

HAM is zoveel sneller, BOT niet. Lijkt me sterk dat alleen HAM met een zogenaamd illegale wing rijdt.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
pro_6or schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:29:
[...]

De achterste opstaande rand. Die buigt naar beneden, de bovenste 8cm of zo klapt weg. Daar gaan ze nu aan trekken.
Ja ik weet dat die naar beneden buigt maar ik heb in een uitleg gezien dat in het midden van de onderste flap de buiging zit. Dus als ze de hele onderste vleugel pakken dan denk ik niet dat ze alles zien. Die schuurplekken zijn van het torsen van de vleugel denk ik maar alleen als het midden van de onderste wordt gepakt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Heijmenberg99 op 20-11-2021 17:37 . Reden: duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07
De computer gaf ook geen geel aan. Op Max zijn stuur werd ook geen geel aangegeven. Dus ik verwacht dat men het gewoon laat rusten.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AtlAntA schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:32:
[...]

De computer gaf ook geen geel aan. Op Max zijn stuur werd ook geen geel aangegeven. Dus ik verwacht dat men het gewoon laat rusten.
Mercedes op zeker niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Die doen liever ahum….. “the talking on track” 🥱🥱🥱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
Iemand een verklaring waarom de RBR op dit moment zo weinig veel beter is dan de Alpha Tauri? Best opmerkelijk: in het verleden waren de prestatie van de zusterploeg een behoorlijke indicatie voor die van de RBR. Plusminus een halve seconde sneller o.i.d. in qualy.
EDIT: Eigenlijk is dat nu ook het geval.. Nevermind. De auto van Hamilton is gewoon buitenaards.

[ Voor 15% gewijzigd door Loekoe op 20-11-2021 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AtlAntA schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:32:
[...]
Eigenlijk ben je toch automatisch je ronde kwijt sinds invoering van deze regel? Bij dubbel geel dus. https://amp.formula1.com/...IVeeemzQrrQGD8MvWots.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik begin het vermoeden te krijgen dat er een probleem met de marshall post en de automatische systemen, waardoor er niks gebeurd met die gele vlaggen. Want als ik zo naar de onboards kijk, dan is het een puinzooi...

Vettel, Norris, Bottas en Verstappen zouden allemaal een straf moeten krijgen. Het systeem lijkt alleen heel erg slecht gefunctioneerd te hebben. Eerst aan, toen meteen weer uit en die vlaggen lijken ook niet goed gezwaaid te zijn.

https://www.reddit.com/r/...ost_onboards_of_q3_gasly/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:38:
Ik begin het vermoeden te krijgen dat er een probleem met de marshall post en de automatische systemen, waardoor er niks gebeurd met die gele vlaggen. Want als ik zo naar de onboards kijk, dan is het een puinzooi...

Vettel, Norris, Bottas en Verstappen zouden allemaal een straf moeten krijgen. Het systeem lijkt alleen heel erg slecht gefunctioneerd te hebben. Eerst aan, toen meteen weer uit en die vlaggen lijken ook niet goed gezwaaid te zijn.

https://www.reddit.com/r/...ost_onboards_of_q3_gasly/
Is het ook niet zo dat de lampen leidend zijn over de vlaggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Kenny_026 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:41:
[...]

Is het ook niet zo dat de lampen leidend zijn over de vlaggen?
Volgens mij zijn de LED-borden inderdaad leidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
De knippende LEDs strak langs de baan en je display lijken mij ook wel uiterst noodzakelijk tegenover zo'n marshall post totaal buiten je zicht tijdens snelle ronde. Ik moest het filmpje ook 3x terugkijken om de vlaggen te zien, verder geen enkele indicatie langs de baan of andere vlaggen die werden gezwaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Nog even voor de goede orde: Max mag nog 2x een 2e plek krijgen als ham de 1e pakt.

Maar hij moet er nog ene winnen toch? Om het WK op zijn naam te schrijven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loekoe
Ik heb nog wel zitten denken, vandaag: Max staat gewoon nog 14 punten voor. Dat is best veel. Het zou zomaar kunnen dat we de laatste race tied ingaan. Een bizar scenario.
De druk ligt echter nog altijd bij Lewis. Een botsing is gunstig voor Max. Het wordt echt zinderend, en ik hoop dat we de komende weken in dit topic gewoon gaan genieten van een van de spannendste ontknopingen in de F1 ooit, met twee rijders die hebben laten zien allebei de titel gewoon te verdienen. Niets nationalistisch is de mens vreemd, ook ik hoop dat Max wint, maar als sportliefhebber is dit gewoon wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Wat gebeurd er eigenlijk als HAM en VER gelijk eindigen dit seizoen. Of kan dat niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 20-11-2021 17:55 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
Jasphur schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:55:
Wat gebeurd er eigenlijk als HAM en VER gelijk eindigen dit seizoen. Of kan dat niet?
Max kampioen, meer overwinningen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Loekoe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:52:
...ook ik hoop dat Max wint, maar als sportliefhebber is dit gewoon wat je wilt.
Ik doe het eigenlijk voor het gezicht van Toto als ze het in de laatste race verliezen. :p

Pagina: 1 ... 12 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord