Om daar omheen te werken pin ik sommige containers specifiek in het docker config (advanced) gedeelte. Of globaal bij het CPUset gedeelte. Dan weet ik in ieder geval zeker dat de P-cores niet door de desbetreffende container gebruikt wordt. Of zie ik dit nu verkeerd? De isolated functie zelf gebruik ik niet.alex3305 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:47:
[...]
De comment in het script verraad het al een (klein) beetje: ps -aeF --forest laat de processor affiniteit zien van de draaiende processen. En even heel kort door de bocht, ik wil alle langdraaiende en/of systeemprocessen op de E-cores hebben. Ik wil zelf bepalen wat op de P-cores draait. En dan heb ik het met name over Immich, Jellyfin, Kopia, Plex en SABnzbd. Dat zijn voor mij namelijk processen die ik prioriteit wil geven. En dan ben ik misschien een lompe boer die gewoon alles verplaatst.
Eigenlijk wilde ik de P-cores isoleren, maar dat werkt niet lekker met Docker. Als je namelijk een Docker container op een isolated CPU zet, dan zal dat proces maar op 1 CPU core werken.
/f/image/5zLwCyNHZ500kxKGKhmwvi1a.png?f=fotoalbum_large)
Overigens overstappen van SABnzbd naar NZBGet scheelde ook CPU en MEM in mijn geval.