Nou, een paar dagen verder, blijkt nadat ik de nieuwe geshuckte Seagate schijven erin heb gehangen en toch even gecheckt welke data er dan precies corrupt zou zijn, dat de hele schijf na een complete btrfs scrub helemaal geen errors vertoont 🫠Anthirian schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 22:47:
Hoi allemaal, alweer even geleden dat ik mijn zuinige home server bouwde (ik stam nog uit de tijd dat dit topic met deel 2 bezig was). Intussen is een van mijn geshuckte schijven overleden en ben ik bezig met herstelwerkzaamheden. Zodoende heb ik twee WD Elements Portable van 4TB gekocht en heb de eerste vanavond van zijn jasje ontdaan. Tot mijn spijt kom ik er nu achter dat er geen SATA-connector meer op deze schijven zit, maar dat de USB-connector direct vastzit op de printplaat. Is dit tegenwoordig standaard? Zijn er alternatieven die ik niet ken? Dit zijn de datadisks voor mijn verzameling Linux ISO's, dus ben specifiek op zoek naar niet-SMR-schijven.
Nou ja, dan heb ik nu 16TB in plaats van 8. Meteen dan maar beide logical volumes verdubbeld ook, daarmee kunnen we de komende jaren wel weer vooruit
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

:strip_exif()/f/image/j4Pyg60BjOwsM6ilS0vcbzsv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/15oPYNsW1PIFnvzhjIExnwnN.jpg?f=fotoalbum_large)