[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.514 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
soulcrusher schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:51:
[...]

Lewis zei waarschijnlijk dat ze zo moeten racen omdat hij de verzachtende omstandigheid had dat hij er voorbij ging en gewonnen heeft. Als hij 2e was geworden en zijn enige kans was die actie waar ze beiden eraf gingen dan had hij wel wat anders gezegd (getuige zijn boordradio: "that was crazy").
En z'n sarcastische opmerking toen Toto zei dat er geen penalty voor Max kwam :)

Maar goed, wordt lastig voor Max, nu Mercedes een nw motor heeft die is ingesteld om minder races mee te gaan. Slim gedaan, maar wel weer een gevalletje "Hamilton wint alleen omdat hij de snelste auto heeft" .

En "waarom doet Red Bull dan niet hetzelfde!!!111".
Kunnen ze niet:
"Marko told the Austrian television station ORF that a new internal combustion engine from Honda could result in only a small power gain. Converted to horsepower that is between four and seven horsepower. Red Bull's calculations show that Hamilton can use 20 hp more since his engine change."

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 15-11-2021 08:56 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het snelheidsverschil was echt extreem deze race, verwacht niet dat dat in de komende races ook het geval gaat zijn (of is dat meer hopen?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Willem30 schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:28:
https://www.ad.nl/formule...apijt-geschoven~ae508f25/
[...]

Mercedes oprecht gewonnen gisteren maar een reactie zoals dit vind ik wel wat kinderachtig.
Ach, dat beetje emotie gun ik ze wel. Ze hebben qua tegenslag wel een verschrikkelijk weekend gehad en toch gewonnen. Als je er dan zo hyper competitief in zit, kan ik me best voorstellen dat je dit zegt na zo'n resultaat. Ook Mercedes heeft blijkbaar toch nog een menselijke kant

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matthijst
forzav schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:56:
Het snelheidsverschil was echt extreem deze race, verwacht niet dat dat in de komende races ook het geval gaat zijn (of is dat meer hopen?)
Bang voor dit:
Hywel Thomas, chief engineer of Brixworth, has prepared an engine 5 for Lewis which must have a life of 2,500 km compared to the 7,000 that normally are required for the resolution of a "standard" power unit. Not being able to change the characteristics of the approved engine components, the Stella engineers worked to take the management strategies of this unit to extremes.
In addition to pushing the turbo, they intervened on the pressure in the combustion chamber: creating a deadly combo that can be worth over 15 horsepower in search of a pole position or a successful overtaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Kenny_026 schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:14:
[...]

Kleine kanttekening, het was ook smullen door het gevecht. Ik snap niet waarom mensen om penalty’s roepen. Zelfs Lewis zei na afloop dat dit is hoe ze moeten racen. Gelukkig heeft de FIA dit ook in de race besloten.
Tuurlijk! Ik riep er ook niet om tijdens de race ;) .
Maar als hij deze had gekregen, was het niet compleet onterecht.

Verder perfect gegaan. Allemachtig wat was het prachtig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:55:
[...]

En z'n sarcastische opmerking toen Toto zei dat er geen penalty voor Max kwam :)

Maar goed, wordt lastig voor Max, nu Mercedes een nw motor heeft die is ingesteld om minder races mee te gaan. Slim gedaan, maar wel weer een gevalletje "Hamilton wint alleen omdat hij de snelste auto heeft" .

En "waarom doet Red Bull dan niet hetzelfde!!!111".
Kunnen ze niet:
"Marko told the Austrian television station ORF that a new internal combustion engine from Honda could result in only a small power gain. Converted to horsepower that is between four and seven horsepower. Red Bull's calculations show that Hamilton can use 20 hp more since his engine change."
Dat kunnen we nu wel zeker vaststellen, het was gewoon enorm knap dat Max de Mercedes zo lang achter zich kon houden , de rest van het veld was kansloos.
Eigenlijk tegelijkertijd wel zuur, ben je de beste rijder, heb je een goede auto, wordt je alsnog geen wereldkampioen door de motor truc van Mercedes :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
https://www.nu.nl/formule...on-ze-zijn-tegen-ons.html

Gatverdamme, wat is die Wollf ook een misselijk mannetje. Eerst tijdens de race al dat stomme vingertje toen Hamilton Max inhaalde. Daarvoor al zeiken over de verdedigende actie van Max. Bah, bah, bah. Wordt tijd dat die gast met pensioen gaat. Het is net een klein kind.

Het siert Red Bull meer dat zij gewoon toegeven dat die Mercedes te snel was en blij zijn met plek 2 en vier. Soms moet je ook gewoon eens tevreden zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Exocet schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:58:
[...]

Dat kunnen we nu wel zeker vaststellen, het was gewoon enorm knap dat Max de Mercedes zo lang achter zich kon houden , de rest van het veld was kansloos.
Eigenlijk tegelijkertijd wel zuur, ben je de beste rijder, heb je een goede auto, wordt je alsnog geen wereldkampioen door de motor truc van Mercedes :(
De laatste 8 jaar zijn eigenlijk gewoon 1 grote motortruc geweest van Merc

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
Als dat geroep heen en weer is natuurlijk ook een groot deel politiek.
Met als gister bij dat moment, zodra het Noted was kreeg je die boordradio van RB / FIA dat er uiteraard niets aan de hand was. En of er nu wel of niet iets was, RB zal natuurlijk altijd zeggen dat er niets was, terwijl Mercedes altijd zal roepen dat er wel iets was.

Daarnaast is het natuurlijk ook wat olie op het vuur gooien bij de fans door de regie.

Maar goed, alleen maar mooi dat het zo gaat, beter dit dan dat Hamilton in Mexico al weer klaar is zoals de voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Kan Verstappen nu ook niet gewoon ff een opgefokte motor erin lepelen die maar 3 races meegaat en dan 5 strafplekjes pakken volgende week? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:23
poor Leno schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:00:
Kan Verstappen nu ook niet gewoon ff een opgefokte motor erin lepelen die maar 3 races meegaat en dan 5 strafplekjes pakken volgende week? :)
Hij zou dat elke keer kunnen pareren natuurlijk, maar ik denk dat het verschil tussen een verse motor van Mercedes en Honda veel te groot is. 30km/h sneller zijn gewoon geen grappen meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:01
Nukar schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:20:
Hoe groot is de kans dat Mercedes vanaf nu elke race een nieuwe motor geeft aan HAM? Als ze die elke keer zo ver kunnen openschroeven met dit snelheidsverschil zijn die 5 plekken straf dan het risico waard?
Het zou me zeer verbazen als ze het niet doen.

Ze hebben bij Bottas de gekeken of die motor het een hele race vol houdt op een hoog standje zonder te ploffen, en dat doet hij.
Nu hebben ze bij Lewis gekeken of hij er mee kan winnen, en dat kan hij.

Niks staat ze dus in de weg om het gewoon te gaan doen, behalve dat het eigenlijk tegen de gedachte achter de regel in gaat. Maar Mercedes heeft niet dat Honda eergevoel, dus die gaan er gewoon voor. Winst gaat voor alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Exocet schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:39:
[...]

Misschien even terugkijken dan, Hamilton zat compleet naast de baan. Als je niet geraakt wil worden als je aan de buitenkant zit, moet je gewoon remmen!...
Daar zat Verstappen dus in Copse op Silverstone, ik meen me te herinneren dat de algemene tendens toen niet was dat Verstappen had moeten remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Qatar is een motoGP circuit waar ze niet eerder hebben gereden, het is maar de vraag of je die 5 plaatsen gridstraf ook daar weer zo makkelijk goed zou maken.
Het lijkt mij in ieder geval meer een gok dan met de DRS stukken in Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:00

Major_ton

Shoot!

chevsticks schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:02:
[...]

Ze hebben bij Bottas de gekeken of die motor het een hele race vol houdt op een hoog standje zonder te ploffen, en dat doet hij.

Niks staat ze dus in de weg om het gewoon te gaan doen, behalve dat het eigenlijk tegen de gedachte achter de regel in gaat. Maar Mercedes heeft niet dat Honda eergevoel, dus die gaan er gewoon voor. Winst gaat voor alles.
Zie onderstaande quote van @matthijst. Ik denk dat Lewis deze motor houdt tot het einde (tenzij die *plof* doet).
matthijst schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:57:
[...]

Bang voor dit:
Hywel Thomas, chief engineer of Brixworth, has prepared an engine 5 for Lewis which must have a life of 2,500 km compared to the 7,000 that normally are required for the resolution of a "standard" power unit. Not being able to change the characteristics of the approved engine components, the Stella engineers worked to take the management strategies of this unit to extremes.
In addition to pushing the turbo, they intervened on the pressure in the combustion chamber: creating a deadly combo that can be worth over 15 horsepower in search of a pole position or a successful overtaking.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DaniëlWW2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:41:
Oke dan toch maar eens.

Om maar te beginnen. Is het niemand opgevallen hoe enorm het verschil niet ook was tussen Hamilton en Bottas? Dit terwijl ze voor zover ik heb gezien, een vergelijkbare setup hadden. Dat is op zich ook logisch omdat er maar een vrije training was. En ik wijt dat denk ik toch grotendeels aan die nieuwe motor. Want Mercedes lijkt echt een probleem te hebben met de betrouwbaarheid over meerdere races. Met Bottas hebben we ook al gezien dat het een race is en dan is dat voordeel al weg.
Exact, Hamilton was echt exceptioneel snel. Andere auto's leken stil te staan op het rechte stuk .. Hij reed echt wel met een klap méér vermogen rond (dan Bottas o.a.) temeer als hij een Monaco-spec achtervleugel had.. 8)7
We moeten nog wel wachten op wat RBR nu precies beweerde qua achtervleugel. Want ze hebben daadwerkelijk geprotesteerd en het niet gelaten met insinuaties die Horner weer eens komt ventileren. Dat zegt toch al iets. Het probleem is dat het protest tegen de vleugel van Hamilton was die dus illegaal is verklaard en in beslag genomen vanwege de DRS.
Misschien is het een combinatie van .. een achterkant die zakt, een vleugel die zakt en een motor die een klap meer vermogen heeft. Individueel is het misschien "marginaal" maar opgeteld.. die gast reed wel 30km/u sneller (dan Max) .. echt ongehoord! Daar kan niemand tegen verdedigen .. -O-
Bron: https://www.formule1.nl/n...-van-kans-tegen-mercedes/

Na de race liet Red Bull-adviseur Helmut Marko al doorschemeren dat zij voorlopig nog geen protest zullen aantekenen tegen Mercedes en hun achtervleugel. Red Bull vermoedt al langere tijd dat de achtervleugel van de W12 te flexibel is. Bij snelheden boven de 260 kilometer per uur zou deze naar achter buigen, wat minder luchtweerstand en meer topsnelheid betekent. “We zullen deze race geen protest indienen”, verzekert Horner. “Het is belangrijk om te begrijpen waar die snelheid vandaan komt. Hij had een nieuwe motor en het downforceniveau van Monaco. In de ronde dat hij Max inhaalde, was hij 30 km/u sneller. Dat is iets dat we moeten begrijpen.”
Misschien moet Max ook maar een nieuw torretje nemen, die 5 plekjes pakt ie toch wel terug ..
damn .. deze ontknoping is is spannender dan mijn bloeddruk lief is :o :+

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-11-2021 09:16 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

In de afgelopen seizoenen hebben genoeg Honda's de geest gegeven en is er op een gegeven moment meermaals een nieuwe Honda "ter test" bij AT ingelepeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:33:
[...]

Ware het niet dat Hamilton daar gewoon op de baan bleef, terwijl Max gister gewoon veel en veel te laat remde en buiten de baan terecht kwam.
Op Silverston kwam Max ook buiten de baan terecht.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Major_ton schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:05:
[...]

Zie onderstaande quote van @matthijst. Ik denk dat Lewis deze motor houdt tot het einde (tenzij die *plof* doet).

[...]
Dat zou helemaal het einde betekenen voor de kansen van Red Bull. Zou enorm knap van de Mercedes engine boys zijn als deze motor geen vermogen verliest gedurende z'n geplande levensduur, dat is tot nu toe altijd zo geweest. En dat met dezelfde onderdelen, daar moet je toch ook wel weer respect voor op kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

simons schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:08:
[...]

Op Silverston kwam Max ook buiten de baan terecht.
Dit ging niet over Silverstone, maar op Silverstone heeft Lewis ook een straf gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:07:
[...]

In de afgelopen seizoenen hebben genoeg Honda's de geest gegeven en is er op een gegeven moment meermaals een nieuwe Honda "ter test" bij AT ingelepeld.
Dat was ter ontwikkeling van de motor, binnen de geldende regels. En niet om de winst in het kampioenschap veilig te stellen. Niet helemaal vergelijkbaar als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Komt deze nieuwe motor nu ook beschikbaar voor de andere mercedes klantenteams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
[...]

Prachtige loophole toch, het is niet tegen de regels. Maar dan onderstuurd Perez nog wel een keer tijdens de start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Rudolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:10:
McLaren zal daar bijvoorbeeld ook wel oren naar hebben.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

chevsticks schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:10:
[...]

Dat was ter ontwikkeling van de motor, binnen de geldende regels. En niet om de winst in het kampioenschap veilig te stellen. Niet helemaal vergelijkbaar als je het mij vraagt.
Uiteindelijk is de ontwikkeling van de motor toch ook om een kampioenschap te kunnen winnen? Wel grappig dat de RB fans dit nu anders vinden, omdat Mercedes hiermee een troef in handen heeft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:09:
[...]

Dit ging niet over Silverstone, maar op Silverstone heeft Lewis ook een straf gekregen.
Op Silverston kreeg Max ook straf, op zijn minst 18 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:07:
[...]

Dit was puur ter ontwikkeling om de achterstand deels in te halen. De motoren van Hamilton zijn nog goed, geen schade ofzo, zitten nog allemaal in de poule. Voor ontwikkeling is het niet, de gedachtengoed van duurzaamheid wordt overboord gegooid. Het mag maar is niet in de geest van het regelement en vooral Toto begint ineens te zeggen dat die het gentlemen agreement overboord gooit wat die dus al eerder heeft gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chevsticks
Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:11:
[...]

Uiteindelijk is de ontwikkeling van de motor toch ook om een kampioenschap te kunnen winnen? Wel grappig dat de RB fans dit nu anders vinden, omdat Mercedes hiermee een troef in handen heeft.
Daar heb je wel weer een punt ja :)

Ik ben zeker geen fan van Red Bull, maar zou het wel jammer vinden als Mercedes weer het kampioenschap wint met Lewis. Na zoveel jaren van winst met grote overmacht zou ik het wel tof vinden als eindelijk iemand anders het wint. Dat maakt vooral dat ik het jammer vind dat ze nu deze loophole gevonden hebben.

(Ik zal maar niet hardop toegeven dat ik eigenlijk een Williams fan ben :'( :'( :'( )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

Hiermee? Ze hebben al sinds 2014 een motor troef in handen. Het verbaast me eigenlijk dat Mercedes nu pas hiermee aankomt. Ze gaan op deze manier gewoon alle kampioenschappen tot 2025 pakken, omdat ze het lobby spelletje goed gespeeld hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Nou, dit is volgens mij het eerste seizoen dat Mercedes een motor regulier 'moet' wisselen buiten de toegestane hoeveelheid. En dan ineens krijgt Bottas in rits aan nieuwe motoren en ontwikkelen ze blijkbaar een speciale motor met meer vermogen voor de laatste paar races omdat de straffen zijn verlaagd. Niemand wilt of kan verdedigen. Alleen Perez en Max deden een poging tot verdedigen. Dan maakt het weinig uit of hij van P10 of van P20 of vanuit de pitsstraat start. Hele idee van het motorregelement is juist dat je gestraft wordt als je te veel gebruikt. Ook nog omdat de motoren buiten het budget vallen (why) kunnen ze ongestraft desnoods een motor die slechts 600km hoeft te gaan. Regels zijn regels, maar F1 wilde duurzaamheid, maar we zijn nagenoeg terug bij af. Briljant hoor.

Als dat van die downforce levels klopt, dan is het geen wonder dat hij makkelijk kon volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 15-11-2021 09:16 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
De extreme overspeed van Hamilton daargelaten, laten we ook niet uitvlakken dat hij ook nog een safetycar en twee VSC's mee had om in te lopen op Verstappen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Chiron schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:16:
De extreme overspeed van Hamilton daargelaten, laten we ook niet uitvlakken dat hij ook nog een safetycar en twee VSC's mee had om in te lopen op Verstappen.
Ook zonder was hij er voorbij gegaan, nu was het gewoon een ronde of 3 eerder. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lucky Lewis strikes again

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

chevsticks schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:17:
[...]

Ook zonder was hij er voorbij gegaan, nu was het gewoon een ronde of 3 eerder. :)
Absoluut, Hamilton was minstens een seconde per ronde sneller, zeker op verse banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

Dat zou dan wellicht net het verschil uit kunnen maken en toch de kans verkleinen. Maar ik vrees ook het ergste hoor.

Ik denk alleen niet dat we in de komende races zoveel (V)SC's gaan zien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
chevsticks schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:10:
[...]

Honda doet het niet, omdat ze het niet kunnen. Heeft verder niks met eergevoel te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Blijft jammer dat zowel zaterdag als gisteren bijna niemand aan de sportieve plicht voldeed om een plek te verdedigen. Als Hamilton een paar keer serieus had moeten vechten voor een inhaal actie had hij gisteren een paar plekken verder naar achteren gestart en hadden zijn banden het niet gered.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tleilaxu schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:19:
[...]

Honda doet het niet, omdat ze het niet kunnen. Heeft verder niks met eergevoel te maken.
Honda is volgend jaar ook gewoon weg. Dat is niet zo'n geïntegreerde relatie als Mercedes heeft tussen motor- en autofabrikant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
siggy schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:16:
[...]

Nou, dit is volgens mij het eerste seizoen dat Mercedes een motor regulier 'moet' wisselen buiten de toegestane hoeveelheid. En dan ineens krijgt Bottas in rits aan nieuwe motoren en ontwikkelen ze blijkbaar een speciale motor met meer vermogen voor de laatste paar races omdat de straffen zijn verlaagd. Niemand wilt of kan verdedigen. Alleen Perez en Max deden een poging tot verdedigen. Dan maakt het weinig uit of hij van P10 of van P20 of vanuit de pitsstraat start. Hele idee van het motorregelement is juist dat je gestraft wordt als je te veel gebruikt. Ook nog omdat de motoren buiten het budget vallen (why) kunnen ze ongestraft desnoods een motor die slechts 600km hoeft te gaan. Regels zijn regels, maar F1 wilde duurzaamheid, maar we zijn nagenoeg terug bij af. Briljant hoor.

Als dat van die downforce levels klopt, dan is het geen wonder dat hij makkelijk kon volgen.
https://www.gpfans.com/en...pped-developing-for-2021/ }:O :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ankona schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:20:
[...]

Blijft jammer dat zowel zaterdag als gisteren bijna niemand aan de sportieve plicht voldeed om een plek te verdedigen. Als Hamilton een paar keer serieus had moeten vechten voor een inhaal actie had hij gisteren een paar plekken verder naar achteren gestart en hadden zijn banden het niet gered.
Tja, ze kiezen allemaal eieren voor hun geld. 1 rondje langer Lewis achter zich houden kost namelijk henzelf ook extra tijd. Er is geen enkele reden waarom ze daarvoor zouden kiezen. Ferrari en McLaren zijn in hun eigen keiharde strijd verwikkeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:36
Mercedes Powertreintjes niet. Motor mocht toch niet meer ontwikkeld worden? En wanneer gaat we nu gewoon uniforme mappings zien bij ALLE motoren. Dit werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

maar het is mij nu nog niet duidelijk of het nu dezelfde motor is op standje 110% of dat ze een token hebben ingeleverd en er een nieuwe versie van de motor in ligt met significant meer vermogen .. weet iemand dit?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Rudolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:10:
Het is geen nieuwe motor. Ze rijden gewoon op standje MAX. Afgeschreven? Nieuwe!

Altijd al werkten ze zo naar een P1/P2 met quali :? De party mode voor race. Terug zetten op zondag want vooraan rijden we wel weg.

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 15-11-2021 09:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

JB schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:23:
[...]

Het is geen nieuwe motor. Ze rijden gewoon op standje MAX. Afgeschreven? Nieuwe!
maar DAT spelletje zouden ze bij Redbull ook kunnen doen. Enkel als dit een nieuwe versie is met significant meer vermogen dan wordt het lastiger..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
Tijdens de VCS's loop je niet echt in natuurlijk, tenzij de voorligger zijn delta's niet goed heeft. Alleen Bottas had profijt van de 2de VSC omdat hij zijn stop nog moest maken.
Die 3.5 seconden op Perez tijdens de SC, tja, in dit geval een beetje /care, dat heeft echt geen invloed gehad op de uitslag van de race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Alfa Novanta schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:24:
[...]

maar DAT spelletje zouden ze bij Redbull ook kunnen doen. Enkel als dit een nieuwe versie is met significant meer vermogen dan wordt het lastiger..
Klaarblijkelijk niet want die motor van Honda is anders gebouwd. Duurzaamheid vs lepel ohne ende een nieuwe.

Groene sport was het toch? 5 plekken gridstraf? Boeie!

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 15-11-2021 09:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Dat is gewoon pertinent onjuist. Ze hebben bij elke race wel nieuwe onderdelen gekregen. Zie de achtervleugel, die was er pas vanaf Turkije.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
[...]

Volgens mij heeft Honda geen standje "je-krijgt-30kmpu-meer-maar-je-kunt-mij-minder-races-gebruiken"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

meenkdrie schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:22:
[...]

Mercedes Powertreintjes niet. Motor mocht toch niet meer ontwikkeld worden? En wanneer gaat we nu gewoon uniforme mappings zien bij ALLE motoren. Dit werkt niet.
De motor is ook niet ontwikkeld. Alleen heel precies getuned om de maximale performance eruit te halen voor de resterende races. Maar goed, ze zullen dus wel echt op het randje zitten lijkt me. Het is in zekere zin een wanhoops move. En het is natuurlijk ook zo dat ze bij Merc niet in gecalculeerd hadden dat Hamilton zo'n beetje de hele sprint en meer dan de helft van de race achter een andere uitlaat zou hangen. Dat is deels ook waarom ze zo ontzettend boos waren over hun eigen drs fuck up lijkt me. Als ze dat probleem niet hadden gehad, dan hadden ze Hamilton gewoon lekker naar de finish van de sprint kunnen laten lift & coasten en vervolgens hetzelfde na de eerste pitstops van de echte race. Dat had de motor flink kunnen sparen lijkt me. Een van de meest belangrijke engine mappings is toch degene met z'n voet op het pedaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Alfa Novanta schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:23:
[...]

maar het is mij nu nog niet duidelijk of het nu dezelfde motor is op standje 110% of dat ze een token hebben ingeleverd en er een nieuwe versie van de motor in ligt met significant meer vermogen .. weet iemand dit?
Dezelfde motor, op standje max (of in elk geval een flink hoog standje die we begin dit seizoen niet zoveel gebruikt hebben zien worden). Nadeel van dit standje is dus slijtage, maar zoals bottas (en nu ook ham) heeft bewezen, een race houd hij wel vol. En de 5 place gridpenaltie is het meer dan waard voor mercedus. Mogelijk gaan ze dit dus vaker doen nu.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
Ik moet zeggen dat ik gisteren wel een soort knock-out ervaring had.. Lewis sneedt zaterdag al als een mes door de boter, maar gisteren was het uiteindelijk helemaal een eitje. Je denkt: Hij zit nu achter X, dus dat kan wel even duren, maar op pure snelheid wist hij steeds op het rechte stuk diegene binnen 1 a 2 rondes in te halen.
Het inhalen van Perez was ook snel geregeld, echt bizar, dik 30 km/u sneller op het rechte stuk. Toen ik dat zag, wist ik wel voldoende: Alleen een verkeerde pitstop, een domme achterblijver of een schumacheriaanse tik van Verstappen kan Hamilton nog afhouden van de overwinning.

Dit snelheidsverschil doet denken aan de tijden dat ik bijna geen F1 meer keek omdat er totaal geen spanning meer was en Toto Wolff voornamelijk aan het klagen was dat de Mercedessen zo weinig in beeld kwamen. Waarop iedereen reageerde: "Zorg er dan voor dat jullie auto's niet een klasse apart zijn, maar daadwerkelijk meedoen aan de race".

Nou zie ik veel mensen zeggen dat dit verschil slechts 1 race is.. maar toch, zoals gezegd, dit was wel een behoorlijke near-k.o. hoor. Je ziet gewoon dat het voor Hamilton geen enkel probleem is om een straf van seconden of plekken te pakken. En dat is niet alleen omdat hij zo'n exeptioneel goede coureur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Echt met die motor heeft dat geen rol gehad. Volgens mij merkte Exocet het al op in het begin (toen ik in de ontkenning zat) maar Lewis liet direct zien dat dit een wandeling in het park werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Tuurlijk, maar tot nu toe leek het eens een seizoen te zijn waarbij Hamilton niet alleen won omdat hij de snelste auto had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Bansheeben schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:16:
[...]

Hiermee? Ze hebben al sinds 2014 een motor troef in handen. Het verbaast me eigenlijk dat Mercedes nu pas hiermee aankomt. Ze gaan op deze manier gewoon alle kampioenschappen tot 2025 pakken, omdat ze het lobby spelletje goed gespeeld hebben.
Als dat gebeurt is de F1 kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Temujin schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:30:
[...]

Dezelfde motor, op standje max (of in elk geval een flink hoog standje die we begin dit seizoen niet zoveel gebruikt hebben zien worden). Nadeel van dit standje is dus slijtage, maar zoals bottas (en nu ook ham) heeft bewezen, een race houd hij wel vol. En de 5 place gridpenaltie is het meer dan waard voor mercedus. Mogelijk gaan ze dit dus vaker doen nu.
Ik vraag me daarbij dan wel af hoeveel ze van die dingen op de plank hebben liggen. Want ongetwijfeld hebben ze hiervoor de beste uit een set gekozen. Als het zo makkelijk was om deze loophole te gebruiken, dan hadden Ferrari en Alpine dat ook gedaan lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:31:
[...]

Die Marko moet je wel echt met een hele flinke korrel zout nemen hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Bansheeben schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:22:
[...]

Tja, ze kiezen allemaal eieren voor hun geld. 1 rondje langer Lewis achter zich houden kost namelijk henzelf ook extra tijd. Er is geen enkele reden waarom ze daarvoor zouden kiezen. Ferrari en McLaren zijn in hun eigen keiharde strijd verwikkeld.
Dat is het grote probleem van een two tier kampioenschap, Red Bull en Mercedes steken er zo duidelijk met kop en schouders bovenuit dat het voor de rest geen nut heeft te verdedigen tegen die gasten. Het enige dat ze bereiken is dat ze hun banden totaal aan worst draaien.

Om dit te verbeteren zouden de banden een stuk sterker moeten worden waardoor coureurs niet gestraft worden als ze hard pushen.
Alfa Novanta schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:23:
[...]

Zelfde motor die ze harder op z'n donder geven. Ze ruilen hier betrouwbaarheid/levensduur in voor vermogen.

Dat kunnen ze doen omdat deze motor minder lang mee hoeft te gaan zo richting het einde van het seizoen. Gezien de zwakke straf die staat op een motorwissel zouden ze 'm ook gewoon nogmaals van een nieuw blok kunnen voorzien.

De banen die er nu aan komen lijken me allemaal banen waar motorvermogen een gigantisch voordeel geeft. Wat dat betreft zie ik het serieus somber in voor Red Bull. Max moet er nog 1 winnen, en dan kan hij de rest achter Hamilton over de finish komen, maar die ene race winnen gaat vet lastig worden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Razr schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:32:
[...]

Die Marko moet je wel echt met een hele flinke korrel zout nemen hoor :P
zoals een pagina hiervoor ook was gequote
Marco claimed 20.
Hywel claimed 15

Ze zullen beide wel afronden naar hun eigen voordeel (sandbagging vs underdogging)

Laten we het dus op 17,5 pk houden hier, dan zijn we er over uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Qu3st schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:59:
[...]

Ik heb heel hard hier om gelachen _O-
Het zal aan mij liggen, maar snap deze meme niet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Help!!!! schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:34:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar snap deze meme niet.
Nee, ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Temujin schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:33:
[...]

zoals een pagina hiervoor ook was gequote

[...]

Marco claimed 20.
Hywel claimed 15

Ze zullen beide wel afronden naar hun eigen voordeel (sandbagging vs underdogging)

Laten we het dus op 17,5 pk houden hier, dan zijn we er over uit :)
In je quote klinkt het wel alsof het een piekvermogen is op de overtake-knop, niet constant beschikbaar. Maar de waarheid zou inderdaad wel ergens in het midden liggen. Als ik HAM zijn pace gisteren zag leek-ie vrij constant gewoon erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Willem30 schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:28:
https://www.ad.nl/formule...apijt-geschoven~ae508f25/
[...]

Mercedes oprecht gewonnen gisteren maar een reactie zoals dit vind ik wel wat kinderachtig.
Was idd kinderachtige reactie. Maar Max had mijns inziens wel die tijdstraf van 5 seconden moeten krijgen. Hij nam de bocht veel ruimer dan noodzakelijk, terwijl hij wist dat Lewis naast hem reed.
Aan de andere kant: deze keer had Max eens een keer geluk met het niet krijgen van een straf. Jammer dat het hem niet geholpen heeft (Bottas was ie wel vijf seconden voorgebleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Razr schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:36:
[...]

In je quote klinkt het wel alsof het een piekvermogen is op de overtake-knop, niet constant beschikbaar.
Die quote komt uit google translate:
https://it.motorsport.com...tore-di-hamilton/6780713/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
@matthijst & @Help!!!!

(Origineel) Bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLv-z6Ce14DIrQr0xEBu--uPRLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZxhtlnKa3Veul0g2jehkA68o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik ken die kat niet :)
Zal wel een of andere standaard meme zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 20-09 19:05
matthijst schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:39:
[...]

Ik ken die kat niet :)
Zal wel een of andere standaard meme zijn?
:F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ohja, dat gelul over die pitstops was ik vergeten.... Heeft ook al 25x een halve seconde gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ah, standaard meme dus inderdaad. Nauwelijks grappig |:(

Woman Yelling at a Cat refers to a meme format featuring a screen cap of The Real Housewives of Beverly Hills cast members Taylor Armstrong and Kyle Richards followed by a picture of a confused-looking cat sitting behind a dinner plate. The format gained significant popularity across the web in mid-June 2019 and the cat was later identified as Smudge the Cat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:44:
[...]

Ah, standaard meme dus inderdaad. Nauwelijks grappig |:(

Woman Yelling at a Cat refers to a meme format featuring a screen cap of The Real Housewives of Beverly Hills cast members Taylor Armstrong and Kyle Richards followed by a picture of a confused-looking cat sitting behind a dinner plate. The format gained significant popularity across the web in mid-June 2019 and the cat was later identified as Smudge the Cat.
*insert blinking white guy meme

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Norris zegt tenminste waar op het staat, de media doet alsof Hamilton persoonlijk voor meer PK's zorgt...
"Het ziet er makkelijk uit voor hem. Hij hoeft er niet eens voor te werken. Het was niet zo'n goede inhaalactie, daar ga ik niet om liegen. Ik hoefde geen domme risico's te nemen, hij reed gewoon op een ander niveau dan wij," aldus Norris.
https://www.gpblog.com/nl...-eens-voor-te-werken.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
Exocet schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:56:
Norris zegt tenminste waar op het staat, de media doet alsof Hamilton persoonlijk voor meer PK's zorgt...

[...]

https://www.gpblog.com/nl...-eens-voor-te-werken.html
F1 blijft zeker in de media een voornamelijk Brits feestje. Wat dat betreft is alles wat Hamilton en Mercedes doen heilig, en dat gaat volgend jaar alleen maar erger worden als de tweede coureur van Mercedes ook een Brit is.

Kunnen we in NL klagen dat Ziggo pro-Max is, maar Sky is net zo erg richting "hun" drivers.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballgame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-07 11:23
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:48:
[...]

Grotendeels met je analyse eens. Enige waar ik me echt zorgen over maak is scenario 3x nieuwe motor voor de beide Mercedessen.

Daar is volgens mij geen houden meer aan.
In hoeverre conflicteert dit met de budgetcap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
ballgame schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:05:
[...]

Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
ballgame schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:05:
[...]

Niet, motoren vallen niet binnen de cap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
XyritZz schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:59:
[...]

F1 blijft zeker in de media een voornamelijk Brits feestje. Wat dat betreft is alles wat Hamilton en Mercedes doen heilig, en dat gaat volgend jaar alleen maar erger worden als de tweede coureur van Mercedes ook een Brit is.

Kunnen we in NL klagen dat Ziggo pro-Max is, maar Sky is net zo erg richting "hun" drivers.
Nu kijk ik Sky niet veel, maar de keren dat, bijvoorbeeld op vakantie, via Sky heb gekeken vond ik dat eigenlijk wel meevallen qua uitstraling, terwijl het bij Ziggo altijd wel zo dik bovenop ligt. Maar goed, dat zal ook liggen aan de gasten en presentatie team. Een DC, Hill of Button vind ik wat dat betreft altijd wat neutraler overkomen (wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze ook neutraler zijn) dan een Coronel bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Oke, dus elk weekend een nieuwe motor er in en op vrijdag de stand op party mode zetten.
Is ook een tactiek om het WK/WCC binnen te harken...
Een beetje zoals die kwalimotoren in de jaren '80.

Hamilton was erg indrukwekkend gisteren, maar het deed me vooral denken aan de jaren 2014-2018 waar ze extreem dominant waren. De jaren daarna is het middenveld en Ferrari / RBR (afwisselend) dichterbij gekomen, maar gisteren leek daar weinig van over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:07
Bansheeben schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:16:
[...]

Komt er dan geen moment dat Max denkt "fuck die formule 1, ik ga ergens racen waarbij de winnaar niet politiek bepaald wordt" ? Als hij dit jaar geen wereldkampioen wordt zou ik er toch wel klaar mee zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-e-n schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:15:
[...]

Komt er dan geen moment dat Max denkt "fuck die formule 1, ik ga ergens racen waarbij de winnaar niet politiek bepaald wordt" ? Als hij dit jaar geen wereldkampioen wordt zou ik er toch wel klaar mee zijn.
Denk dat ie ongeveer 50.000.000 redenen heeft om zich hier niet al te druk over te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Zou het wellicht een idee zijn om een ander penalty regime toe te voegen.

Bijvoorbeeld: Na motor nummer 3 (en andere PU components met straf) volgt er een gridstraf (zoals nu) EN strafpunten voor het constructeurskampioenschap.

Je zou bijvoorbeeld bij elke extra PU wissel 5 strafpunten kunnen geven op het WCC, dit is immers een kampioenschap om het team en de techniek te motiveren. Deze strafpunten worden dan in mindering gebracht op de WCC score.

Dan loop je geen risico met de budgetcap, geen risico voor de driver maar het hele team moet goed nadenken eer ze elke paar races een nieuwe 'test' PU erin lepelen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:07
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:18:
[...]

Denk dat ie ongeveer 50.000.000 redenen heeft om zich hier niet al te druk over te maken.
Op den duur maken die nullen ook niks meer uit volgens mij. Dertig of vijftig miljoen op de bank: who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Dennism schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:10:
[...]

Nu kijk ik Sky niet veel, maar de keren dat, bijvoorbeeld op vakantie, via Sky heb gekeken vond ik dat eigenlijk wel meevallen qua uitstraling, terwijl het bij Ziggo altijd wel zo dik bovenop ligt. Maar goed, dat zal ook liggen aan de gasten en presentatie team. Een DC, Hill of Button vind ik wat dat betreft altijd wat neutraler overkomen (wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze ook neutraler zijn) dan een Coronel bijvoorbeeld.
Het is vooral Crofty die behoorlijk chauvinistisch is (en behoorlijk aanwezig :+). Brundle is al een stuk neutraler, net als DC, Hill en Button.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bastie-88 schreef op maandag 15 november 2021 @ 06:59:
[...]

Volgens mij hebben ze dat juist nog niet gedaan.
Ze hebben data aangeleverd bij de FIA in de hoop dat zij een onderzoek starten. Dat wat RBR nu heeft is niet sluitend genoeg voor een officieel protest.

RBR voorlopig geen protest tegen achtervleugel Mercedes
Dan gaat daar ook niks uitkomen denk ik.
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:48:
[...]

Grotendeels met je analyse eens. Enige waar ik me echt zorgen over maak is scenario 3x nieuwe motor voor de beide Mercedessen.

Daar is volgens mij geen houden meer aan.
Moet je er wel nog drie hebben liggen. En misschien wel vier omdat Ricciardo ook uitviel.
Oh en je moet natuurlijk niet bij de start eruit crashen en ook iedereen in kunnen halen op het circuit. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

D-e-n schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:20:
[...]

Op den duur maken die nullen ook niks meer uit volgens mij. Dertig of vijftig miljoen op de bank: who cares?
Twee dingen over dit weekend

1. Pfoeh, die Merc engine is nog steeds super snel. Alles hangt nu af van Quatar en of Max die kan pakken.

2. De opmerking van Toto over dat iedereen tegen hen is en dat hij nu weet wat Lewis heeft meegemaakt. Deze is echt een gevaarlijke uitspraak want hiermee wordt elke melding richting Lewis & Max extra zwaar gemaakt met een potentiële racisme perceptie …. Iedere stewards discussie zal hiermee te maken krijgen .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:22:

[...]

Moet je er wel nog drie hebben liggen. En misschien wel vier omdat Ricciardo ook uitviel.
Oh en je moet natuurlijk niet bij de start eruit crashen en ook iedereen in kunnen halen op het circuit. ;)
Hier ben ik dus benieuwd naar. Ze kunnen die dingen niet gewoon even bouwen als extra voorraad?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XyritZz
Rene schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:20:
Zou het wellicht een idee zijn om een ander penalty regime toe te voegen.

Bijvoorbeeld: Na motor nummer 3 (en andere PU components met straf) volgt er een gridstraf (zoals nu) EN strafpunten voor het constructeurskampioenschap.

Je zou bijvoorbeeld bij elke extra PU wissel 5 strafpunten kunnen geven op het WCC, dit is immers een kampioenschap om het team en de techniek te motiveren. Deze strafpunten worden dan in mindering gebracht op de WCC score.

Dan loop je geen risico met de budgetcap, geen risico voor de driver maar het hele team moet goed nadenken eer ze elke paar races een nieuwe 'test' PU erin lepelen.
Volgens mij zijn de "zwakke" straffen voor PU wissels voornamelijk geïntroduceerd om Honda een steuntje in de rug te geven. Als Mercedes hier dit jaar actief gebruik van maakt om het WK te winnen dan heb je best kans dat de FIA de straffen gaat verzwaren om te voorkomen dat dit het nieuwe normaal gaat worden.

Het is namelijk niet echt in de geest van de regels, en je ziet regelmatig dat zodra een team daar gebruik van gaat maken het voor het seizoen er na al aangepast wordt.
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:22:
[...]

Dan gaat daar ook niks uitkomen denk ik.

[...]

Iedereen inhalen hoeft geeneens, met de performance van dat blok kwalificeer je P1. Start je P6, en dan staan er wat McLarens/Ferrari's voor je die je zonder problemen in kan halen. Bottas hoef je niet mee te vechten en dan blijven de Bulls over waar je het gevecht mee aan moet gaan. Als het verschil zo groot is als in Brazilie pak je die ook met gemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
backupdevice schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:24:
[...]
2. De opmerking van Toto over dat iedereen tegen hen is en dat hij nu weet wat Lewis heeft meegemaakt. Deze is echt een gevaarlijke uitspraak want hiermee wordt elke melding richting Lewis & Max extra zwaar gemaakt met een potentiële racisme perceptie …. Iedere stewards discussie zal hiermee te maken krijgen .
Heel simpel, de handschoenen zijn uit.
Oh man, NEXT NEXT NEXT please.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

D-e-n schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:15:
[...]

Dan kan ie beter gaan tennissen denk ik. In bijna elke sport en zeker in motorsport, komt het er toch op neer dat degene met het meeste geld vaak de winnaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Crashhill schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:27:
[...]

Heel simpel, de handschoenen zijn uit.
Oh man, NEXT NEXT NEXT please.
Dit heeft niks met handschoenen te maken. Dit is echt een hele lage manier om eventuele beslissingen te beïnvloeden.

Zou Lewis sieren om hier meteen afstand van te nemen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:29
Ach, je kan analyseren en speculeren wat je wil, maar dit is de samenvatting:

Max loopt 2 punten uit op de sprintrace.

Ham pakt 7 punten in de hoofdrace.

Totaal verlies Max dit weekend, 5 punten. Dat is een aardige beperking van de schade. Op naar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JB schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:26:
[...]

Hier ben ik dus benieuwd naar. Ze kunnen die dingen niet gewoon even bouwen als extra voorraad?
Blok van volgend jaar wordt niet heel veel anders. Dus ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:26:
[...]

Die dingen kosten waarschijnlijk wel richting de miljoen per stuk en je bent ook gewoon afhankelijk van externe leveranciers. Ook heb je een fabriek die er een bepaald aantal zal kunnen maken en dat is het voor het seizoen. Het is maar de vraag of ze werkelijk genoeg hebben zodat ze elke race wel even een nieuwe motor kunnen inzetten. Daarbovenop zijn er nog de betrouwbaarheidsvraagstukken.

Het is niet zo makkelijk als even elke race meer een nieuwe motor pakken omdat je ze toch hebt liggen. En je zal maar een keer uitvallen door een crash.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
talkatoo schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:32:
Ach, je kan analyseren en speculeren wat je wil, maar dit is de samenvatting:

Max loopt 2 punten uit op de sprintrace.

Ham pakt 7 punten in de hoofdrace.

Totaal verlies Max dit weekend, 5 punten. Dat is een aardige beperking van de schade. Op naar de volgende!
Op zich waar, maar dit circuit zou toch meer een Red Bull moeten liggen. En Hamilton heeft een motorwissel gehad en een straf en is toch uitgelopen.
Als het beeld in de volgende weken voortzet, is Max voor de laatste race zijn voorsprong kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

backupdevice schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:30:
[...]

Dit heeft niks met handschoenen te maken. Dit is echt een hele lage manier om eventuele beslissingen te beïnvloeden.

Eerlijk winnen is er niet bij denk ik. RBR is ook echt niet heilig maar het spel eromheen wordt viezer dan vies momenteel. Ook kijkende naar de loophole met motor wissels, ergens slim wellicht maar het klopt gewoon weg niet. Als Mercedes er wederom mee weg komt, dan blijven we in die dominantie hangen. Max is leuk als WDC maar ik wil gewoon dat Mercedes eens een keer van die troon gestoten wordt na zoveel jaar.

Nu al helemaal want ze gedragen zich zieliger dan zielig nu het bijna lukt. Die laatste 3 races winnen met telkens nieuwe ICE (als dat gebeurd), krijgt ook een hele rare nasmaak;

- budgetcaps
- duurzaam

Maar goed, RBR (of een ander team) had het niet anders gedaan waarschijnlijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
backupdevice schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:30:
[...]

Zo beladen moet je het gewoon niet zien. Alles is geoorloofd om te winnen, opmerkingje hier, bespelen van de regels daar, dat is gewoon snoeiharde topstart. En na het seizoen volgt er een documentaire en nog wat excuses en is alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:34:
[...]

Die dingen kosten waarschijnlijk wel richting de miljoen per stuk en je bent ook gewoon afhankelijk van externe leveranciers. Ook heb je een fabriek die er een bepaald aantal zal kunnen maken en dat is het voor het seizoen. Het is maar de vraag of ze werkelijk genoeg hebben zodat ze elke race wel even een nieuwe motor kunnen inzetten. Daarbovenop zijn er nog de betrouwbaarheidsvraagstukken.

Het is niet zo makkelijk als even elke race meer een nieuwe motor pakken omdat je ze toch hebt liggen. En je zal maar een keer uitvallen door een crash.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Het is en blijft Mercedes. Toto laat zich enorm kennen en is in alle staten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:34:
[...]

Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Motoren vallen buiten de cost cap dus waarom zou men niet gewoon een stuk of 30 hebben liggen als Mercedes zijnde? Het is ook niet zo dat er sinds 3 jaar geleden grote veranderingen zijn geweest op motor gebied. Dus een kleine voorraad opbouwen over een langere periode is niet eens zo'n slecht idee dan toch?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
https://www.ad.nl/formule...verdwenen-waren~a918ee81/

Buitenlandse media over gisteren. De Engelse tabloids kan je gerust negeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
XyritZz schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:27:
[...]

Volgens mij zijn de "zwakke" straffen voor PU wissels voornamelijk geïntroduceerd om Honda een steuntje in de rug te geven. Als Mercedes hier dit jaar actief gebruik van maakt om het WK te winnen dan heb je best kans dat de FIA de straffen gaat verzwaren om te voorkomen dat dit het nieuwe normaal gaat worden.

Het is namelijk niet echt in de geest van de regels, en je ziet regelmatig dat zodra een team daar gebruik van gaat maken het voor het seizoen er na al aangepast wordt.

[...]

Iedereen inhalen hoeft geeneens, met de performance van dat blok kwalificeer je P1. Start je P6, en dan staan er wat McLarens/Ferrari's voor je die je zonder problemen in kan halen. Bottas hoef je niet mee te vechten en dan blijven de Bulls over waar je het gevecht mee aan moet gaan. Als het verschil zo groot is als in Brazilie pak je die ook met gemak.
Om instappers aan te moedigen, zou ik eerder met een concessiesysteem gaan werken. Zoals in de MotoGP. Daarmee geef je nieuwe fabrikanten de mogelijkheid om een ontwikkelingsachterstand in te lopen. Resultaat is dat er veel meer fabrikanten competitief zijn.

Hoe meer concessiepunten (bijvoorbeeld door podiums) gehaald worden, hoe meer voordelen er vervallen (zoals meer motoren en meer testen).

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:37:
https://www.ad.nl/formule...verdwenen-waren~a918ee81/

Buitenlandse media over gisteren. De Engelse tabloids kan je gerust negeren :9
Wat fairplay betreft kunnen ze beter een hand in eigen boezem stoppen :+
Pagina: 1 ... 55 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord