DaniëlWW2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:41:
Oke dan toch maar eens.
Om maar te beginnen. Is het niemand opgevallen hoe enorm het verschil niet ook was tussen Hamilton en Bottas? Dit terwijl ze voor zover ik heb gezien, een vergelijkbare setup hadden. Dat is op zich ook logisch omdat er maar een vrije training was. En ik wijt dat denk ik toch grotendeels aan die nieuwe motor. Want Mercedes lijkt echt een probleem te hebben met de betrouwbaarheid over meerdere races. Met Bottas hebben we ook al gezien dat het een race is en dan is dat voordeel al weg.
Exact, Hamilton was echt exceptioneel snel. Andere auto's leken stil te staan op het rechte stuk .. Hij reed echt wel met een klap méér vermogen rond (dan Bottas o.a.) temeer als hij een Monaco-spec achtervleugel had..

We moeten nog wel wachten op wat RBR nu precies beweerde qua achtervleugel. Want ze hebben daadwerkelijk geprotesteerd en het niet gelaten met insinuaties die Horner weer eens komt ventileren. Dat zegt toch al iets. Het probleem is dat het protest tegen de vleugel van Hamilton was die dus illegaal is verklaard en in beslag genomen vanwege de DRS.
Misschien is het een combinatie van .. een achterkant die zakt, een vleugel die zakt en een motor die een klap meer vermogen heeft. Individueel is het misschien "marginaal" maar opgeteld.. die gast reed wel 30km/u sneller (dan Max) .. echt ongehoord! Daar kan niemand tegen verdedigen ..

Bron:
https://www.formule1.nl/n...-van-kans-tegen-mercedes/
Na de race liet Red Bull-adviseur Helmut Marko al doorschemeren dat zij voorlopig nog geen protest zullen aantekenen tegen Mercedes en hun achtervleugel. Red Bull vermoedt al langere tijd dat de achtervleugel van de W12 te flexibel is. Bij snelheden boven de 260 kilometer per uur zou deze naar achter buigen, wat minder luchtweerstand en meer topsnelheid betekent. “We zullen deze race geen protest indienen”, verzekert Horner. “Het is belangrijk om te begrijpen waar die snelheid vandaan komt. Hij had een nieuwe motor en
het downforceniveau van Monaco. In de ronde dat hij Max inhaalde, was hij
30 km/u sneller. Dat is iets dat we moeten begrijpen.”
Misschien moet Max ook maar een nieuw torretje nemen, die 5 plekjes pakt ie toch wel terug ..
damn .. deze ontknoping is is spannender dan mijn bloeddruk lief is
[
Voor 3% gewijzigd door
Alfa Novanta op 15-11-2021 09:16
]