[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.512 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:36:
[...]

Dat lijkt me ook wel een goede oplossing. Zou ook ten goede van de duurzaamheid zijn. Daar was de regel in eerste instantie ook voor bedoeld.
Als groene organisatie die de F1 is (aan het nieuwe logo te zien vanaf 2022) lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze na het seizoen de totale motorenpool presenteren van alle constructeurs.. Even kijken hoe groot de footprint per team is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Crysania schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:42:
[...]

Hoezo? Motoren zijn toch gewoon onderdeel van je budget?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

chevsticks schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:33:
[...]

Waarom wordt de boete in 2 stukken gesplitst?

Verder prima straf toch, voor zo'n klein vergrijp?

De FIA heeft goed verdiend dit weekend :D
Zodat hij de volgende keer wel twee keer nadenkt, want 20000 euro is toch wel een serieus bedrag vergeleken met 5000 euro hoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:01
Dat zou voor Mercedes toch niks uitmaken in deze fase? Gewoon steeds een oude motor inleveren en er een nieuwe inzetten. Dan pakken ze nog steeds zonder problemen iedere komende race een nieuwe motor zonder al teveel gevolgen.
Je zou het eigenlijk onder het budgetplafond moeten laten vallen, als je het echt op zuinigheid en kostenbesparing wil gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:42:
[...]

Zodat hij de volgende keer wel twee keer nadenkt, want 20000 euro is toch wel een serieus bedrag vergeleken met 5000 euro hoor.
20k pakt hij per dag... :P Zeg maar 150k.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
DataGhost schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:42:
[...]

Meestal herken ik het prima, maar dit was sarcasme toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

jeehaa schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:38:
Dan lijkt me dat de budgetcap wordt overschreden als ze nog even voor de resterende wedstrijden motortjes gaan wisselen tegen maar 5 plaatsen straf
Die vallen dus buiten de budgetcap, of nou ja, de motordeal kost een bepaald vast bedrag per jaar met slechts enkele uitzonderingen die in dit geval niet opgaan. Heel stom, ook heel logisch, maar ik heb wel het gevoel dat Mercedes er nu flink misbruik van maakt. Ik denk niet dat ze klantenteams ook een motor per race extra gaan geven als ze daar om vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

chevsticks schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:43:
[...]

Meestal herken ik het prima, maar dit was sarcasme toch?
Hoe kom je daaaar nou bij?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Wat een episch F1 weekend hebben we gezien. Vrijwel alle ingrediënten waren aanwezig. Het drama en de spanning rondom de achtervleugel van Hamilton, zijn straf en vervolgens zijn magistrale overwinning. Racen op het randje, maar elkaar wel laten leven. Mercedes en Hamilton hebben weer eens laten zien hoe sterk ze zijn, Max heeft ijzersterk gereden.

Als Verstappen dit jaar het WDC wint, dan is hij een ware kampioen. En wat zou dat mooi zijn.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• chevsticks
Twitter is in ieder geval begonnen met de meme's :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWaYflv0gSuZpTawEUKF32Bt60A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bn9rGEBTvTuH8kgB6SfBMWeQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:43:
[...]

20k pakt hij per dag... :P Zeg maar 150k.
Meer dan 2 euro per seconde hoor :+ 80M/jaar is ruim twee ton per dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
DataGhost schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:46:
[...]

Meer dan 2 euro per seconde hoor :+ 80M/jaar is ruim twee ton per dag.
Om te huilen, de boete van beide heren samen is zo ongeveer m'n jaarsalaris :'( :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Ach al dat politieke gedoe er omheen, kan er alleen maar om lachen. Ik wil gewoon een mooie race zien en vandaag was het een mooie race. Met een terechte winnaar, jezus wat was Hamilton snel :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Okey inmiddels de race terug gekeken, kon hem helaas niet live zien.

Merc enigzinds geluk met de safety cars (4 seconds bij de eerste voor lewis, Pitstop Valteri).

Ik verwacht dat Lewis het gat als nog gedicht zou hebben maar wel met wat meer moeite.
Wat wel opviel was dat Max volgens mij in motor spaar mode ging toen lewis er voorbij was.
Geen kans om hem terug te pakken dus maar de motor sparen zodat we aan het einde aan de finishlijn komen.

Als het waar is dat de motoren van Merc veel performance inleveren na iedere race kan het nog wel eens heel spannend worden.

Wellicht dat Max en Lewis in Abu Dhabi gelijk staan in punten en dit ook daadwerkelijk de Decider gaat worden.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Harrie

NederVlaming

Net de race teruggekeken, maar damn wat een machtsvertoon van Lewis en Mercedes.
Ze hebben wat geluk gehad met de SC en de VSC, maar Lewis was untouchable. Het gemak waarmee hij ook wegreed :o
Die 4 seconden bij de SC had Lewis er niet achter gehouden..

Begin wel wat te vrezen voor de volgende races...

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie op 14-11-2021 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:44
chevsticks schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:47:
[...]

Om te huilen, de boete van beide heren samen is zo ongeveer m'n jaarsalaris :'( :D :D :D
Dan heb ik het wel met je te doen,ik moet er een maand voor werken. 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

chevsticks schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:45:
[Afbeelding]
Ergens is het jammer dat 'the internet' pas dit jaar, misschien vorig jaar, de F1 heeft gevonden als meme-materiaal. Maakt het allemaal veel leuker.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
DoubleDutch schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:50:
[...]

Ja verdien jij €55k per maand? Je gequote post bedoelde de boetes van Hamilton en Verstappen bij elkaar opgeteld. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleDutch schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:50:
[...]

Zoeken jullie nog iemand??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
AtlAntA schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:54:
[...]

Ja verdien jij €55k per maand? Je gequote post bedoelde de boetes van Hamilton en Verstappen bij elkaar opgeteld. ;)
Als je nog een vacature in de zorg weet die dat per maand krijgt, hou ik me aanbevolen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:44
AtlAntA schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:54:
[...]

Dacht dat de 🤡 wel duidelijk was. 🤣

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15

Vuvuzela

My spire is forming

chevsticks schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:56:
[...]

Als je nog een vacature in de zorg weet die dat per maand krijgt, hou ik me aanbevolen :D
mondkapjesimporteur :X

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
chevsticks schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:56:
[...]

Ben bang dat je of een erg goede privé kliniek in de plastische chirurgie op moet zetten of je moet emigreren naar Amerika :p

Maar goed, back on topic. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleDutch schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:58:
[...]

Dacht dat de 🤡 wel duidelijk was. 🤣
Heb intussen m'n baan al opgezegd, bedankt he! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:47

Qu3st

chevsticks schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:45:
[Afbeelding]
Ik heb heel hard hier om gelachen _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:27
Harrie schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:49:
Net de race teruggekeken, maar damn wat een machtsvertoon van Lewis en Mercedes.
Ze hebben wat geluk gehad met de SC en de VSC, maar Lewis was untouchable. Het gemak waarmee hij ook wegreed :o
Die 4 seconden bij de SC had Lewis er niet achter gehouden..

Begin wel wat te vrezen voor de volgende races...
Nou Max kan op deze manier het WK op zijn buik schrijven.. we krijgen alleen nog maar Power circuits naar het lijkt.

De tactiek van Mercedes wordt gewoon elke race een nieuwe motor. Telt toch niet mee voor de budget cap en je ziet gewoon dat ze zo makkelijk door het veld heen komen. 8)7

Zelfs al zouden ze 10 plekken krijgen voor elke motor kan het nog... laat staan de 5 plekken..

FIA was echt niet wakker toen ze deze regels maakten.. We gaan gewoon terug naar de oude dagen, met 2 motoren per weekend :'(

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Sorry maar wat is die toto echt een *piep* hoor. Wel een typetje, pffft. Te lang op zijn roze wolk gezeten in de gouden jaren geloof ik :-)

Vraag me trouwens af of dit zeiken op de FIA nu wel in zijn voordeel werkt of niet. Straks heeft ie de FIA echt nodig en dan….

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 15-11-2021 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
siggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:52:
[...]

Ergens is het jammer dat 'the internet' pas dit jaar, misschien vorig jaar, de F1 heeft gevonden als meme-materiaal. Maakt het allemaal veel leuker.
Oh boy have I got the subreddit for you :9
Die F5 ik het meest tijdens een race van alles wat ik ondertussen bijhoud :+

[ Voor 6% gewijzigd door Melkunie op 14-11-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:56
Ik heb dit opvallende fragment hier volgens mij nog niet voorbij zien komen..

https://streamja.com/zPZAM

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Jorco schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:22:

return of the DAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Jorco schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:22:

Gaat het om het bewegen van het stuur?
Zo ja, is dat niet gewoon doordat de camera onder het remmen weer enigszins terugbuigt als de luchtdruk erop minder wordt?

Trekken aan je stuur terwijl je 5G op je lazer krijgt door het remmen lijkt me niet logisch. Dat was het briljante aan DAS, als je remt duw je automatisch het stuur terug in positie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Tijdje terug dat hij een stripje heeft gemaakt; maar deze is wel geinig:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FED5eIlVcAAB5Yp?format=jpg&name=small

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Illegal_Alien schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:41:
Tijdje terug dat hij een stripje heeft gemaakt; maar deze is wel geinig:

[Twitter]

[Afbeelding]
Vettel heeft meermaals de auto’s daadwerkelijk aangeraakt ;)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Pff wat een hoofdpijn van deze race als Max supporter, en vooral ook tegenstander van Mercedes en Hamilton. Als ze deze tegenstand al 7 jaar hadden gehad, had ik echt respect gehad. Nu zie ik Lewis Schumacher inhalen en heb ik er toch echt een ander gevoel bij. Gevoelsmatig heeft hij echt te weinig voor de records hoeven doen.

Mercedes begon vanaf dag 1 in het hybride tijdperk met een dikke 2-3 seconden voorsprong en vanaf dag 1 hebben ze staan ouwehoeren alsof ze elk weekend de underdog zijn.
Dan kun je zeggen dat Schumacher ook een dominante auto had. Ja dat klopt maar die hebben de auto wel ieder jaar dominant moeten maken. Het ongelimiteerd testen is vooral een nadeel als je voor ligt, zeker als je dat vergelijkt met budgetcaps en beperkt testen en daarmee doorontwikkeling als je al ruim voor staat. Dan duurt het automatisch al jaren voor je ingehaald wordt.

Ik hoop echt ten zeerste op een winst voor Max, ofwel een uitvalbeurt voor Lewis (zijn geluk is ongekend. Ook dit weekend weer. Een DSQ maar wel bij de kwali en er zit nog een sprintkwali tussen. Dus niet vanaf 20 maar vanaf 10). Alles zolang Max maar WDC wordt en het liefst RBR ook WCC. Vooral Max verdient het ook het meest. 3x uitgevallen zonder eigen schuld en was hij al bijna kampioen (+5 Baku, +20 Silverstone, +15 Hongarije). Oftewel geen 14 maar 54 punten voor (en dat is nog conservatief).

Overigens voor de Lewis fans. Ja Lewis kan echt rijden als de beste, zo ook dit weekend gezien. Tegelijk (en dat zeiden ze indirect bij Sky vandaag ook) heeft hij ook nooit een slechte auto gehad. Vrijwel altijd in een auto gereden die kon rijden voor de winst (de Mercedes was al doorontwikkeld door Rosberg en Schumacher).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvm

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2021 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Op NU.nl net een interview gelezen van Toto, ik weet niet zo goed wanneer dit is opgesteld, maar zo te zien voor dit laatste voorval (gordel).

https://www.nu.nl/formule...on-ze-zijn-tegen-ons.html

De headline zegt eigenlijk wel genoeg, ook geeft hij aan dat hij nu goed voelt wat Lewis altijd meemaakte. Het is echter nogal tegenstrijdig als hij later aangeeft niet in een slachtofferrol te willen zitten, terwijl hij wel roept dat iedereen tegen Mercedes is.

Ik wil hier niet Mercedes bashen, het hetzelfde gezegd bij RB of ieder ander team, maar ze zetten zichzelf toch nu wel weg als slachtoffer en wat zou daar precies mis in zijn? Ze mogen zich toch te kort gedaan voelen?

Het komt bij mij allemaal erg politiek en onecht over, zowel bij Toto als ook bij HAM. Heel veel sarcastische opmerkingen over en weer, ook van RB, maar zij reageren vandaag niet op de reacties van het publiek en op de uitspraken van Toto. Please correct me if I'm wrong. :)

Voor de sport is een gevecht zeker mooi, maar al dat gedoe over en weer is als ik er nu zo over nadenk, bloed irritant en onnodig. RB en andere teams moeten daar niet in meegaan, maar de sport is helaas wel zo ingericht dat je mee moet gaan lijkt het.

Is dat altijd zo geweest? Was er 10/20 jaar geleden ook al dit gedoe? Ik kijk nog niet zo lang, mede dankzij Max en ZS, maar dit soort spelletjes lijken in het voetbal toch moeilijker? Al kreeg Barca ook veel mee en hebben veel clubs ook privileges bedenk ik mij nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Is er al een onboard van het incident tussen Max en Lewis? Vanuit Max z'n cockpit om te zien waarom ie zo ver naar buiten ging.

[ Voor 43% gewijzigd door Franco10 op 14-11-2021 23:17 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:43
Als er een paar uur na de race nog geen betoog is gekomen van @DaniëlWW2 waarom het de aankomende races toch nog goedkomt, dan weet je dat je je echt zorgen moet maken :9

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:00

Major_ton

Shoot!

Franco10 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:16:
Is er al een onboard van het incident tussen Max en Lewis? Vanuit Max z'n cockpit om te zien waarom ie zo ver naar buiten ging.
Misschien wilde Max zijn eigen 'Silverstone' moment creëren en Lewis in een DNF rijden door extra wijd te gaan. Dat had Max (als de FIA consistent zou zijn) dezelfde straf opgeleverd als Lewis op Silverstone en ook met een 2de plek zou hij flink ver zijn uitgelopen in het kampioenschap. Uiteraard is dit suggestie ten top.

Damn wat een seizoen zeg. Mogelijk nog 5 weken wachten totdat we echt weten wie er kampioen is |:(

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 23:39
dat gerant over "woke" hoeft hier ook niet

[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-11-2021 21:10 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maurice079 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:19:
Als er een paar uur na de race nog geen betoog is gekomen van @DaniëlWW2 waarom het de aankomende races toch nog goedkomt, dan weet je dat je je echt zorgen moet maken :9
Waarom zou ik dit vlag na de race gaan doen met zo'n bak zoutzuur waar je waarschijnlijk in een halfuurtje een hele F1 auto in zou kunnen oplossen? ;)

Maar ik maak me niet druk. Dat heeft ook helemaal geen zin. Niemand weet hoe Qatar en Saudi-Arabië precies zullen gaan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29
DarkFire1985 schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:44:

Ik hoop echt ten zeerste op een winst voor Max, ofwel een uitvalbeurt voor Lewis (zijn geluk is ongekend. Ook dit weekend weer.
Hoewel ik het niet oneens ben met een aantal zaken in je post, snap ik nooit dat hopen op een uitval beurt niet zo. Nee, doe mij juist maar races waar ze beide op het scherpst van de snede rijden, nee ik hoop just helemaal niet op uitval beurten van de 2 kemphanen, laat dit maar 'to the wire' gaan, waarbij in de laatste race bijv. iets als het punt voor de snelste ronde beslissend kan zijn.

Nee, dit is echt het mooiste kampioenschap in jaren. Geen uitvalbeurten die dat verpesten graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Benieuwd of er nog iets uit die flexible rear wing klacht van Red Bull komt.
Iemand daar nog iets over gelezen (is dat nog in onderzoek)?

Horner: "It's something that is enabling the car to do that kind of speed," he said.
"Something must happen, because physics wouldn't allow.... The kind of horsepower delta that you would need to achieve that, would be pretty significant. So we're obviously trying to understand what it is and go from there."

[ Voor 53% gewijzigd door matthijst op 14-11-2021 23:37 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dennism schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:35:

Nee, dit is echt het mooiste kampioenschap in jaren. Geen uitvalbeurten die dat verpesten graag.
:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
We hebben het toch niet nog steeds over Engeland hé? Dat is inmiddels wel een beetje uitgekauwd. Ik bedoel uiteraard geen verdere uitvalbeurten, wat gebeurt is, is gebeurt en desondanks (of misschien wel dankzij, hoe oneerlijk ook voor Max) hebben we nu gewoon een kampioenschap om de vingers bij af te likken, laten we dat graag zo houden voor ons als fans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:08

TinusTegengas

Formula Racing

sig69 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:30:
Enter woke people dat een witte man dit niet mag zeggen. Dat gaat los straks (als het al niet bezig is, heb geen Facebook, Twitter, of whatever)
Logisch.. dat je het nodig vindt om een comment te plaatsten over iets waarvan je niet weet of het wel gebeurd 8)7

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 21:15

Vuvuzela

My spire is forming

Is toch zo? Klinkt misschien gek, maar als Max in de laatste race het kampioenschap verliest, ben ik na 3min wel hersteld. Ik heb dan toch al een heel seizoen kunnen "genieten" van een echte strijd in F1, de rest is alleen statistiek :P . Ik ben voor Max, maar ik wil niet dat Max de dominantie van Lewis overneemt. Dat is saai. Dit seizoen is allesbehalve saai, nou ja er mag vaker een ander team meedoen vooraan.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:00

Major_ton

Shoot!

Dennism schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:35:
[...]

Hoewel ik het niet oneens ben met een aantal zaken in je post, snap ik nooit dat hopen op een uitval beurt niet zo. Nee, doe mij juist maar races waar ze beide op het scherpst van de snede rijden, nee ik hoop just helemaal niet op uitval beurten van de 2 kemphanen, laat dit maar 'to the wire' gaan, waarbij in de laatste race bijv. iets als het punt voor de snelste ronde beslissend kan zijn.

Hoewel ik ook voorstander ben van het uitvechten op de baan, snap ik de gedachtegang wel. Het klinkt misschien als een dooddoener, maar het is echt de emotie, liefde en passie voor de sport en wie je support. Is bij andere sporten niet anders. Bij voetbal wil je ook dat de tegenpartij mis schiet ipv scoort en bij tennis hoop je soms ook dat de tegenstander de bal in het net slaat. Tijdens de pitstops van Lewis vanavond kon ik het toch ook niet bedwingen om te denken dat een Bottas momentje met een vastzittend wiel nu verdomd goed uit zou komen voor Max. Misschien niet sportief, maar soms heb je even last van die "f*ck em all" mentaliteit.
Vraag maar aan Toto _O-

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:15:
Op NU.nl net een interview gelezen van Toto, ik weet niet zo goed wanneer dit is opgesteld, maar zo te zien voor dit laatste voorval (gordel).

https://www.nu.nl/formule...on-ze-zijn-tegen-ons.html

De headline zegt eigenlijk wel genoeg, ook geeft hij aan dat hij nu goed voelt wat Lewis altijd meemaakte. Het is echter nogal tegenstrijdig als hij later aangeeft niet in een slachtofferrol te willen zitten, terwijl hij wel roept dat iedereen tegen Mercedes is.

Ik wil hier niet Mercedes bashen, het hetzelfde gezegd bij RB of ieder ander team, maar ze zetten zichzelf toch nu wel weg als slachtoffer en wat zou daar precies mis in zijn? Ze mogen zich toch te kort gedaan voelen?

Het komt bij mij allemaal erg politiek en onecht over, zowel bij Toto als ook bij HAM. Heel veel sarcastische opmerkingen over en weer, ook van RB, maar zij reageren vandaag niet op de reacties van het publiek en op de uitspraken van Toto. Please correct me if I'm wrong. :)

Voor de sport is een gevecht zeker mooi, maar al dat gedoe over en weer is als ik er nu zo over nadenk, bloed irritant en onnodig. RB en andere teams moeten daar niet in meegaan, maar de sport is helaas wel zo ingericht dat je mee moet gaan lijkt het.

Is dat altijd zo geweest? Was er 10/20 jaar geleden ook al dit gedoe? Ik kijk nog niet zo lang, mede dankzij Max en ZS, maar dit soort spelletjes lijken in het voetbal toch moeilijker? Al kreeg Barca ook veel mee en hebben veel clubs ook privileges bedenk ik mij nu.
Even gelezen, een quote uit het interview:
"Dat is wat Lewis al zijn hele leven meemaakt en nu voelen we het als team ook. Maar we zullen blijven vechten en niet in de slachtofferrol kruipen. Degene die wereldkampioen wordt, zal het ook verdienen."
Heeft iemand even een teiltje voor me? :r

Edit: interview gaat erom dat Toto vindt dat alles en iedereen tegen hen is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
'''Lewis maakt dit zijn hele leven al mee'
Volgens Wolff is het geen incident dat de stewards beslissingen nemen die in het nadeel van Mercedes uitvallen. "We zijn als team altijd hecht geweest, maar we zijn nog hechter geworden door zulke beslissingen. Ze zijn tegen ons", stelt de teambaas.

"Dat is wat Lewis al zijn hele leven meemaakt en nu voelen we het als team ook. Maar we zullen blijven vechten en niet in de slachtofferrol kruipen. Degene die wereldkampioen wordt, zal het ook verdienen."''

Bron: Toto

Trek hij hier nou de racisten-kaart uit zijn binnenzak en gooit het op huidskleur?
Dat gaat toch wel ver om het 1 met het ander te verbinden. Ik snap dat sommige groepen worden weggezet, maar dat heeft niks met de wedstrijdleiding te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gebruikt hij nu werkelijk de zwarte kaart voor 'zijn situatie'? Oofffff...

Nu ben ik niet zo denderend onder de indruk van Ham z'n 'kaart trek' momenten, maar zelfs deze is ronduit dom.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dennism schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:41:
[...]

We hebben het toch niet nog steeds over Engeland hé? Dat is inmiddels wel een beetje uitgekauwd. Ik bedoel uiteraard geen verdere uitvalbeurten, wat gebeurt is, is gebeurt en desondanks (of misschien wel dankzij, hoe oneerlijk ook voor Max) hebben we nu gewoon een kampioenschap om de vingers bij af te likken, laten we dat graag zo houden voor ons als fans!
Ik vind het vreemd dat punten in de laatste paar races als belangrijker gezien worden dan punten voorheen. Er is geen enkele inflatie van puntenwaarde over het seizoen. Punten in de eerste race zijn hetzelfde als in de laatste race. Ik ga geen lijstje maken, maar punten zijn punten. Het is niet minder of meer 'jammer' of je punten verliest door }:O in het begin van het seizoen, dan aan het eind van het seizoen. Punten verliezen door }:O is altijd evenredig pijnlijk, niet alleen in de laatste races.

[ Voor 0% gewijzigd door siggy op 14-11-2021 23:49 . Reden: steenkolennederlands ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
siggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:48:
[...]

Ik vind het vreemd dat punten in de laatste paar races als belangrijker gezien worden dan punten voorheen. Er is geen enkele inflatie van puntenwaarde over het seizoen. Punten in de eerste race zijn hetzelfde als in de laatste race. Ik ga geen lijstje maken, maar punten zijn punten. Het is niet minder of meer 'jammer' of je punten verliest door }:O in het begin van het seizoen, dan aan het eind van het seizoen. Punten verliezen door }:O is altijd evenredig pijnlijk, niet alleen in de laatste races.
Dat zeg ik dan ook nergens, en ben ik volledig met je eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Vuvuzela schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:44:
[...]

Is toch zo? Klinkt misschien gek, maar als Max in de laatste race het kampioenschap verliest, ben ik na 3min wel hersteld. Ik heb dan toch al een heel seizoen kunnen "genieten" van een echte strijd in F1, de rest is alleen statistiek :P . Ik ben voor Max, maar ik wil niet dat Max de dominantie van Lewis overneemt. Dat is saai. Dit seizoen is allesbehalve saai, nou ja er mag vaker een ander team meedoen vooraan.
Ik heb wel iets meer dan 3min nodig :+

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:36
Strider schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:03:
[...]

Ik heb wel iets meer dan 3min nodig :+
Vrouw zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Franco10 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:16:
Op de f1tv pro website staat de on-board camera naar achteren gericht. Dus helaas...

Had zelf tijdens de race het idee dat Max hem instinctief naar buiten liet lopen omdat hij bang was buitenom ingehaald te worden. Dat laatste is overigens natuurlijk niet toegestaan.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sdk1985 schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:10:
[...]

Op de f1tv pro website staat de on-board camera naar achteren gericht. Dus helaas...

Had zelf tijdens de race het idee dat Max hem instinctief naar buiten liet lopen omdat hij bang was buitenom ingehaald te worden. Dat laatste is overigens natuurlijk niet toegestaan.
Was ook al aan het zoeken maar vond alleen beelden van Max z’n achterkant.

Volgens mij zou Max die bocht nooit meer halen en ging hij zodoende ook van de baan, daarmee forceerde hij Lewis ook buiten de baan. Als Lewis a la Stroll gewoon zou insturen, zouden ze er met z’n 2e af vliegen.

Al met al had ik wel een straf verwacht van de stewards, want dit was mijn inziens geen fair racing.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-11-2021 00:18 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oke dan toch maar eens.

Om maar te beginnen. Is het niemand opgevallen hoe enorm het verschil niet ook was tussen Hamilton en Bottas? Dit terwijl ze voor zover ik heb gezien, een vergelijkbare setup hadden. Dat is op zich ook logisch omdat er maar een vrije training was. En ik wijt dat denk ik toch grotendeels aan die nieuwe motor. Want Mercedes lijkt echt een probleem te hebben met de betrouwbaarheid over meerdere races. Met Bottas hebben we ook al gezien dat het een race is en dan is dat voordeel al weg.

We moeten nog wel wachten op wat RBR nu precies beweerde qua achtervleugel. Want ze hebben daadwerkelijk geprotesteerd en het niet gelaten met insinuaties die Horner weer eens komt ventileren. Dat zegt toch al iets. Het probleem is dat het protest tegen de vleugel van Hamilton was die dus illegaal is verklaard en in beslag genomen vanwege de DRS.

En Hamilton reed ook gewoon echt een goede race. Zo rijdt hij ook echt niet altijd. Het verschil was ook wel duidelijk toen Hamilton ronde na ronde maar rond de 1s kon blijven hangen. Verstappen hielt dat nog lang vol, maar dat kon zomaar een keer voorbij zijn en dat gebeurde. Verstappen zelf lijkt er ook helemaal niet mee te zitten en die luxe heeft hij ook gewoon. Hamilton moet namelijk veel meer. Netto vijf punten verloren dit weekend, niet zo enorm.

'Uiteindelijk gewoon een prima resultaat' | Max Verstappen over Brazilië | Formule 1 2021

Maar nu gaan we naar Qatar en Saudi-Arabië. Qatar kan nog interessant worden omdat ook hier de RB16B weer het voordeel in de bochten had en het ratio recht stuk vs. bochten daar wel eens kan verschuiven naar de bochten en dus ten voordele van RBR.

Saudi-Arabië gaat helemaal vreemd worden. Ik zie het gebeuren dat de auto's daar voor grote delen van het circuit tussen de 250-300km per uur zitten met constante snelle bochten. Zeker geen recht circuit. En wat ik daarvan moet vinden, geen idee. Komt ook nog eens bij dat die baan wel eens heel erg stoffig kan uitvallen.

Realiteit is ook dat Hamilton na Mexico eigenlijk alles moet winnen en Verstappen waarschijnlijk al genoeg heeft aan nog een overwinning en dan die andere twee races, tweede worden. En dat is zeker niet een te onderschatten positie.

Laatste is dat sommigen hier er ook collectief intrappen hoor. Want Toto Wolff is al tijden bezig met een narratief pushen dat ze niet meer alles winnen omdat iedereen tegen ze is en niet omdat een ander team met hun coureurs ook goed kunnen zijn. Hij is bewust deze enorme polarisatie aan het creëren tot het punt dat hij deze onzin zelf lijkt te zijn gaan geloven, getuigen zijn steeds extremere reacties.

Want als Verstappen wint, dan lijkt het zo niet meer legitiem en als Hamilton wint, dan was het ook nog eens ondanks dat iedereen tegen ze is. En daar moet je gewoon geen aandacht meer aan besteden anders dan te denken, wat een droef toeter is het toch ook. :z

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-11-2021 10:34 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 23:13
Lewis had ook geluk dat de DSQ straf voor de sprint race was en niet voor de hoofd race.
Waarom is dat eigenlijk?

let the past be the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:16:
[...]
Al met al had ik wel een straf verwacht van de stewards, want dit was mijn inziens geen fair racing.
Ach, volgens mij meer fair dan toen Hamilton Perez probeerde de Turkse pitstraat in te duwen.

Toto niet over gehoord toen trouwens.

Geeft maar weer aan wat voor enorm groot spel de F1 is. Wordt op alle fronten gespeeld.

Anyway...
We worden verwend allemaal, wat de uitkomst ook wordt!

Voor de F1 zou verandering welkom zijn denk ik.

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

SPee schreef op maandag 15 november 2021 @ 01:05:
Lewis had ook geluk dat de DSQ straf voor de sprint race was en niet voor de hoofd race.
Waarom is dat eigenlijk?
Omdat de DSQ voor de vrijdag-kwalificatie was en niet voor de sprint. Hij had daarom geen tijd gezet en zich daarom niet gekwalificeerd voor de sprint, dus moest daarom de sprint achteraan starten. Er was geen andere plek waar hij kon starten (bijv P1) omdat hij simpelweg "geen kwalificatie gereden had". De sprintrace was vervolgens dus een aparte kwalificatie voor de race zelf, waar hij al vijf plekken straf voor had.

Al met al wel de fairste uitkomst, met de kleine marge die gemeten is geloof ik ondertussen ook niet meer dat Mercedes echt iets stiekems probeerde, dus eigenlijk was heel de diskwalificatie "niet terecht" ****. Ze pushen alles natuurlijk wel zo dicht mogelijk tegen het randje van illegaal aan maar dat doet elk team als het goed is. Als dit na de sprint pas aan het licht was gekomen was de straf effectief veel heftiger geweest. Maar goed, gebeurd is gebeurd.

[ Voor 26% gewijzigd door DataGhost op 15-11-2021 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:41:
Om maar te beginnen. Is het niemand opgevallen hoe enorm het verschil niet ook was tussen Hamilton en Bottas? Dit terwijl ze voor zover ik heb gezien, een vergelijkbare setup hadden. Dat is op zich ook logisch omdat er maar een vrije training was. En ik wijt dat denk ik toch grotendeels aan die nieuwe motor. Want Mercedes lijkt echt een probleem te hebben met de betrouwbaarheid over meerdere races. Met Bottas hebben we ook al gezien dat het een race is en dan is dat voordeel al weg.
Dit viel mij ook op, maar in mijn vriendengroep werd ik "uitgelachen" door dit te zeggen. Want Bottas rijdt geen deuk in een pakje boter als hij van achter start. Nu is dat ook waar, maar het voordeel bij Hamilton lijkt toch veel groter dan bij Bottas.
En Hamilton reed ook gewoon echt een goede race. Zo rijdt hij ook echt niet altijd.
Niet eens. Hamilton rijdt altijd goed, maar helemaal als je hem tot het uiterste drijft. Dat doet Verstappen ook imho. Dat onderscheid de kampioenen van de goede coureurs.
Laatste is dat sommigen hier er ook collectief intrappen hoor. Want Toto Wolff is al tijden bezig met een narratief pushen dat ze niet meer alles winnen omdat iedereen tegen ze is en niet omdat een ander team met hun coureurs ook goed kunnen zijn. Hij is bewust deze enorme polarisatie aan het creëren tot het punt dat hij deze onzin zelf lijkt te zijn gaan geloven, getuigen zijn steeds extremere reacties.

Want als Verstappen wint, dan lijkt het zo niet meer legitiem en als Hamilton wint, dan was het ook nog eens ondanks dat iedereen tegen ze is. En daar moet je gewoon geen aandacht meer aan besteden anders dan te denken, wat een droef toeter is het toch ook. :z
Ik vind Toto bijzonder voorspelbaar dit jaar en dat ben ik niet van hem gewend. Het siert hem ook niet. Je ziet ook elke race de onmacht in zijn ogen.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:16:
[...]

Was ook al aan het zoeken maar vond alleen beelden van Max z’n achterkant.

Volgens mij zou Max die bocht nooit meer halen en ging hij zodoende ook van de baan, daarmee forceerde hij Lewis ook buiten de baan. Als Lewis a la Stroll gewoon zou insturen, zouden ze er met z’n 2e af vliegen.

Ze raakten elkaar geen moment, ze remden allebei te laat, waardoor dit gebeurde.
Daarnaast, Max mag zijn 1e positie echt wel verdedigen, het zou wat zijn als een coureur dit niet mag.
Je tegenstander moedwillig van de baan rossen, mag inderdaad niet, maar dit gebeurde hier ook niet.
Laat ze gewoon lekker racen, dit soort schuivertjes horen hier ook bij, dat maakt de sport alleen maar spannend en mooi om naar te kijken.

Als de posities andersom waren geweest, had ik precies hetzelfde gezegd btw... ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:24
Ik ben ook wel benieuwd wat er met de DRS gate gaat gebeuren. Heeft Mercedes een achtervleugel die via flexing een oneerlijk snelheidsvoordeel oplevert? Zijn hier regels voor en checks naast de statische opening meting? Want die statische test zegt dus niets over het aerodynamisch gedrag bij 260+ km/u. Hoe groot is het voordeel als dat er is, waar praten we over. Beter nu uitzoeken en corrigeren dan achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

HAM heeft toch met zelfde spec, alleen met een juiste DRS gap gereden gisteren?
Wat als uit alle tests blijkt dat de vleugel niet door de keuring komt, wordt HAM dan uit de uitslag gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 22:39
Oke dan toch maar eens.

....

We moeten nog wel wachten op wat RBR nu precies beweerde qua achtervleugel. Want ze hebben daadwerkelijk geprotesteerd en het niet gelaten met insinuaties die Horner weer eens komt ventileren. Dat zegt toch al iets. Het probleem is dat het protest tegen de vleugel van Hamilton was die dus illegaal is verklaard en in beslag genomen vanwege de DRS.

....
Volgens mij hebben ze dat juist nog niet gedaan.
Ze hebben data aangeleverd bij de FIA in de hoop dat zij een onderzoek starten. Dat wat RBR nu heeft is niet sluitend genoeg voor een officieel protest.

RBR voorlopig geen protest tegen achtervleugel Mercedes

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
DataGhost schreef op maandag 15 november 2021 @ 01:13:
[...]

Al met al de kleine marge die gemeten is geloof ik ondertussen ook niet meer dat Mercedes echt iets stiekems probeerde, dus eigenlijk was heel de diskwalificatie "niet terecht" ****.
Een afwijking op het toegestane is een DSQ. De oorzaak mag geen reden zijn om wel of niet te diskwalifceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Oke dan toch maar eens.

Om maar te beginnen. Is het niemand opgevallen hoe enorm het verschil niet ook was tussen Hamilton en Bottas?
Vooral de topsnelheid die hij niet heeft tov Lewis is frappant. Maar gezien hij naar een ander team gaat geven ze hem wellicht niet de volledige truckendoos. Geeft toch wel te denken waarom Bottas zoveel motorwissels heeft gehad. Toch wat onderdelen testen?

Ik stoor me er vooral aan dat Toto en Lewis een volledige vrijbrief van de FIA krijgen om alles te zeggen. In het recente verleden is Seb 'gestraft' voor uitspraken bijvoorbeeld. Die gingen net zo goed over de schreef. Dit hele propagandastuk van Toto, en ik kan het echt niks anders noemen, is gewoon zeer slecht voor de sport. Fans over en weer zijn er altijd geweest, maar kan me niet herinneren dat het een dermate 'niveau' heeft gehad. Maar absurd dat de FIA er niks aan doet. Verder verleden zijn er genoeg dingen gebeurd voor 'het indeskrediet brengen van de sport'. Ze snijden gewoon in hun eigen vingers.

Als dit zich doortrekt tot na de laatste race dan gaat het zeer trieste reacties opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
siggy schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:20:
[...]

Vooral de topsnelheid die hij niet heeft tov Lewis is frappant. Maar gezien hij naar een ander team gaat geven ze hem wellicht niet de volledige truckendoos. Geeft toch wel te denken waarom Bottas zoveel motorwissels heeft gehad. Toch wat onderdelen testen?

[...]

Ik stoor me er vooral aan dat Toto en Lewis een volledige vrijbrief van de FIA krijgen om alles te zeggen. In het recente verleden is Seb 'gestraft' voor uitspraken bijvoorbeeld. Die gingen net zo goed over de schreef. Dit hele propagandastuk van Toto, en ik kan het echt niks anders noemen, is gewoon zeer slecht voor de sport. Fans over en weer zijn er altijd geweest, maar kan me niet herinneren dat het een dermate 'niveau' heeft gehad. Maar absurd dat de FIA er niks aan doet. Verder verleden zijn er genoeg dingen gebeurd voor 'het indeskrediet brengen van de sport'. Ze snijden gewoon in hun eigen vingers.

Als dit zich doortrekt tot na de laatste race dan gaat het zeer trieste reacties opleveren.
Inderdaad, Sky doet hier trouwens ook gretig aan mee en ze stoken het vuurtje alleen maar op. Al kun je Sky het veel minder kwalijk nemen aangezien ze natuurlijk vooral hun engelse achterban moeten bedienen.
Toto mag zeker wel teruggefloten worden voor z'n beschuldigende uitspraken als: ze zijn tegen ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19

Dentist

Next patient please...

DarkFire1985 schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:07:
[...]

Een afwijking op het toegestane is een DSQ. De oorzaak mag geen reden zijn om wel of niet te diskwalifceren.
Met als aantekening dat als het komt door schade, dat je dan niet gediskwalificeerd wordt. Anders zou elke voorvleugel die eraf gereden wordt een DSQ opleveren..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Realiteit is ook dat Hamilton na Mexico eigenlijk alles moet winnen en Verstappen waarschijnlijk al genoeg heeft aan nog een overwinning en dan die andere twee races, tweede worden. En dat is zeker niet een te onderschatten positie.
Grotendeels met je analyse eens. Enige waar ik me echt zorgen over maak is scenario 3x nieuwe motor voor de beide Mercedessen.

Daar is volgens mij geen houden meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:48:
[...]

Grotendeels met je analyse eens. Enige waar ik me echt zorgen over maak is scenario 3x nieuwe motor voor de beide Mercedessen.

Dat zie ik ze ook gewoon doen want met zo’n verschil rijd je gewoon alles voorbij.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Ik vraag me af of je zo'n risico wil lopen, iedere keer in het middenveld starten is ook niet alles, meer risico's op ongelukken en je bent ook gelijk klaar als je je een keer in situatie komt waar je niet als een warm mes door de boter gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennism schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:59:
[...]

Ik vraag me af of je zo'n risico wil lopen, iedere keer in het middenveld starten is ook niet alles, meer risico's op ongelukken en je bent ook gelijk klaar als je je een keer in situatie komt waar je niet als een warm mes door de boter gaat.
30 km/h verschil.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennism schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:59:
[...]

Het was hier toevallig p10.
Normaal is het easy P6.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Potjandorie! Wat een prachtig stukje spektakel weer! En die Wolf, dat is toch prachtig, alles op alles zetten om te winnen. Zolang het bij woorden blijft is het toch alleen maar mooi, rivaliteit ten top! Maxxie had wel een penalty mogen krijgen. Maar als ik Ham was, zou ik komende 3 races ook gewoon lekker om een nieuwe motor vragen. Poah, wat liep dat ding en wat was Ham ontketend! Prachtig, prachtig, prachtig.

Had ik al gezegd dat ik het prachtig vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Dat helpt, maar de risico's blijven, daarnaast is het maar de vraag natuurlijk of je er overal zoveel aan hebt, kijk bijv. naar Bottas die in de US GP 6de wordt op 60 seconden van Max. Terwijl hij als 9de startte. In Rusland was het iets beter, maar ook daar komt ie niet verder dan een 5de plaats. Alleen in Italië werkte het redelijk voor Bottas, al kreeg ie daar natuurlijk wel 2 plekken cadeau vanwege Max / Lewis, anders was het ook w.s. gewoon een 5de plek geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:03:
[...]

Normaal is het easy P6.
P6 is voor mij ook gewoon middenveld, ook daar zit je normaliter tussen Sainz / Leclerc / Norris / Gasly / Ric en dat soort rijders die allemaal wel een risicotje willen nemen bij een start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:36
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:03:
[...]

Normaal is het easy P6.
Ben er ook bang voor, het is legaal.. Klein tikje van Perez zou van hetzelfde niveau zijn :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Crashhill schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:07:
Potjandorie! Wat een prachtig stukje spektakel weer! En die Wolf, dat is toch prachtig, alles op alles zetten om te winnen. Zolang het bij woorden blijft is het toch alleen maar mooi, rivaliteit ten top! Maxxie had wel een penalty mogen krijgen. Maar als ik Ham was, zou ik komende 3 races ook gewoon lekker om een nieuwe motor vragen. Poah, wat liep dat ding en wat was Ham ontketend! Prachtig, prachtig, prachtig.

Had ik al gezegd dat ik het prachtig vindt?
Kleine kanttekening, het was ook smullen door het gevecht. Ik snap niet waarom mensen om penalty’s roepen. Zelfs Lewis zei na afloop dat dit is hoe ze moeten racen. Gelukkig heeft de FIA dit ook in de race besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
Hoe groot is de kans dat Mercedes vanaf nu elke race een nieuwe motor geeft aan HAM? Als ze die elke keer zo ver kunnen openschroeven met dit snelheidsverschil zijn die 5 plekken straf dan het risico waard?

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kenny_026 schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:14:
[...]

Kleine kanttekening, het was ook smullen door het gevecht. Ik snap niet waarom mensen om penalty’s roepen. Zelfs Lewis zei na afloop dat dit is hoe ze moeten racen. Gelukkig heeft de FIA dit ook in de race besloten.
Ik wel, op Sky is dat het eerste wat ze riepen na die actie. Hamilton haalt Max niet in , was een hard gevecht, maar kennelijk zijn ze zo biased dat ze dit meteen moeten roepen. Andersom hadden ze dat echt niet gedaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Enige waar ik me echt zorgen over maak is scenario 3x nieuwe motor voor de beide Mercedessen.

Misschien is het binnen de regels, maar voelt wel aan als het failliet van de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:11
Nukar schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:20:
Hoe groot is de kans dat Mercedes vanaf nu elke race een nieuwe motor geeft aan HAM? Als ze die elke keer zo ver kunnen openschroeven met dit snelheidsverschil zijn die 5 plekken straf dan het risico waard?
Ik denk dat de FIA wel in zou grijpen als Mercedes het zou proberen, want het zou toch het seizoen compleet kapot maken als Mercedes het zou doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
https://www.ad.nl/formule...apijt-geschoven~ae508f25/
Mercedes woedend over uitblijven straf Verstappen: ‘Alles wordt onder het tapijt geschoven’
Ondanks de knappe overwinning van Lewis Hamilton kwam bij Mercedes-teambaas Toto Wolff na afloop van de Grand Prix van Brazilië het stoom uit de oren. De Oostenrijker vond het schandalig dat Max Verstappen niet werd gestraft voor het hinderen van Lewis Hamilton bij een inhaalactie.
Mercedes oprecht gewonnen gisteren maar een reactie zoals dit vind ik wel wat kinderachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennism schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:11:
[...]

P6 is voor mij ook gewoon middenveld, ook daar zit je normaliter tussen Sainz / Leclerc / Norris / Gasly / Ric en dat soort rijders die allemaal wel een risicotje willen nemen bij een start.
Gisteren goed te zien ja… “Daar kun je toch niet van winnen” aan de kant want HAM komt er aan. Alleen een Alonso laat ‘m nog een beetje staan.

-O-

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

albino71 schreef op maandag 15 november 2021 @ 01:09:
[...]

Ach, volgens mij meer fair dan toen Hamilton Perez probeerde de Turkse pitstraat in te duwen.
Ware het niet dat Hamilton daar gewoon op de baan bleef, terwijl Max gister gewoon veel en veel te laat remde en buiten de baan terecht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
JB schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:29:
[...]

Gisteren goed te zien ja… “Daar kun je toch niet van winnen” aan de kant want HAM komt er aan. Alleen een Alonso laat ‘m nog een beetje staan.

-O-
Dat is natuurlijk niet bij de start, kijk naar Norris bijv. bij de start, dat had ook Hamilton kunnen zijn. Of Sainz in de sprintrace die het de Red Bulls even lastig maakt bij de start en waar Perez niet voorbij komt later.

Dat ze Hamilton niet te veel in de weg zitten in de rondjes na de start is logisch, Hamilton is in principe hun race niet, dus als ze niet het idee hebben dat ze hem de hele race achter zich kunnen (zie Sainz in de sprint race) houden heeft het weinig zin je banden op te roken bij het verdedigen op een Lewis of een Max, terwijl dat je kan benadelen t.o.v. je werkelijke concurrenten in de kampioenschappen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 15-11-2021 08:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

Bloodclot

Jawier!

Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:33:
[...]

Ware het niet dat Hamilton daar gewoon op de baan bleef, terwijl Max gister gewoon veel en veel te laat remde en buiten de baan terecht kwam.
Hamilton remde dus niet te laat en bleef gewoon op de baan?
Max had de binnenkant, beide coureurs remden veel te laat, beiden gingen even buiten de baan, beiden gingen weer verder racen. Deal with it. niks aan de hand, zoals beide coureurs gister al zeiden, Hard maar fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennism schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:35:
[...]

Dat is natuurlijk niet bij de start, kijk naar Norris bijv. bij de start, dat had ook Hamilton kunnen zijn. Of Sainz in de sprintrace die het de Red Bulls even lastig maakt bij de start en waar Perez niet voorbij komt later.

Dat ze Hamilton niet te veel in de weg zitten in de rondjes na de start is logisch, Hamilton is in principe hun race niet, dus als ze niet het idee hebben dat ze hem de hele race achter zich kunnen (zie Sainz in de sprint race) houden heeft het weinig zin je banden op te roken bij het verdedigen op een Lewis of een Max, terwijl dat je kan benadelen t.o.v. je werkelijke concurrenten in de kampioenschappen.
Ja dat is zeker een verschil.

We gaan het zien. Wel echt benieuwd wat er nog loopt bij de FIA mbt die vleugel. Defect van 0.2mm is me iets te toevallig, maar wellicht zoek ik ook iets wat er niet is. Het gevoel werd alleen nogal gesterkt na dat filmpje van HAM met een bewegend stuur ala DAS maar dan in de 8e versnelling.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:33:
[...]

Misschien even terugkijken dan, Hamilton zat compleet naast de baan. Als je niet geraakt wil worden als je aan de buitenkant zit, moet je gewoon remmen! Grote kans dat ie Max dan meteen had ingehaald, want Max had die bocht nooit goed kunnen halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bloodclot schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:36:
[...]

Max had de binnenkant, beide coureurs remden veel te laat, beiden gingen even buiten de baan, beiden gingen weer verder racen. Deal with it. niks aan de hand, zoals beide coureurs gister al zeiden, Hard maar fair.
Volgens mij had Hamilton de bocht inderdaad wel gewoon gehaald. Alleen zat Max er nu ineens weer naast aan de binnenkant (omdat hij te laat remde) en die schoot rechtdoor. Zoals zo vaak, was Hamilton weer eens ‘verstandig’ en stuurde niet in om een botsing te voorkomen waardoor hij ook buiten de baan terecht kwam.

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-11-2021 08:43 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
https://www.ad.nl/formule...apijt-geschoven~ae508f25/
,,Lewis reageerde briljant en kon zo een aanrijding voorkomen. Maar dit ging duidelijk te ver. Max had minimaal vijf seconden tijdstraf moeten krijgen en dat weet hij zelf ook.”
Toto, ik kan me herinneren dat je protegé in Silverstone ook veel te ver ging. En daar ook enorm goed weg kwam met 10 seconden straf. Hoe kun je voor zoiets dan pleiten voor minimaal 5 seconden straf?

De stapel boter op zijn hoofd wordt steeds groter.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:40:
[...]

Volgens mij had Hamilton de bocht inderdaad wel gewoon gehaald. Alleen zat Max er nu ineens weer naast aan de binnenkant (omdat hij te laat remde) en die schoot rechtdoor. Zoals zo vaak, was Hamilton weer eens ‘verstandig’ en stuurde niet in om een botsing te voorkomen waardoor hij ook buiten de baan terecht kwam.
Ben benieuwd of Hamilton zo 'verstandig' was geweest als hij een voorsprong had in het WDC.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Transportman schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:26:
[...]

Ik denk dat de FIA wel in zou grijpen als Mercedes het zou proberen, want het zou toch het seizoen compleet kapot maken als Mercedes het zou doen.
Maar dan is het leed al geschied. En het zou voor Toto het bewijs zijn dat iedereen tegen ze (Mercedes) is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Bloodclot schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:36:
Ik ben inderdaad verbaasd over de ophef.. laten ze de coureurs eens racen, is het wéér niet goed. Dit soort kampioensraces moeten niet beslist worden door een 5s-penalty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Dj-sannieboy schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:40:
[...]

Mwoaaa... Max onderstuurde een stukje. Maar je neemt ook bewust risico door zo dicht buitenom te proberen in te halen. Als de binnenste auto onderstuurt dan ben je het zaadje. Daarom, 'race incident'.
Hamilton heeft er ook van geleerd, want die ging er daarna gewoon op zn gemak op safe door het pure snelheidsverschil van zn wagen voorbij op het rechte stuk :z

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Kenny_026 schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:14:
[...]

Lewis zei waarschijnlijk dat ze zo moeten racen omdat hij de verzachtende omstandigheid had dat hij er voorbij ging en gewonnen heeft. Als hij 2e was geworden en zijn enige kans was die actie waar ze beiden eraf gingen dan had hij wel wat anders gezegd (getuige zijn boordradio: "that was crazy").

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 54 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord