[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.757 views

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Martinusz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:57:
Maar hoeveel was de overschrijding? 1mm? 2mm? Meer?
Weinig dus. Vraag me wel af hoe Max op het idee kwam dat met zijn vingers te controleren. Er moet hem iets opgevallen zijn maar dat valt niet te rijmen met een beetje speling aan de zijkant.

alles kan off-topic

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
josh-hill schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:00:
Ik zie het al voor me dat Mercedes nu bij alle resterende weekenden zelf dat gat uitgebreid gaat lopen meten. Ze willen niet nog een keer het risico lopen en ze hebben de vleugel niet verder mogen onderzoeken om te bepalen waardoor dit probleem zich heeft voorgedaan.
Dat testen doen ze al voor aanvang van de sessie. En na aflopen van de sessie mogen ze niet meer aan de auto komen totdat deze getest is. Veel kan Mercedes er niet aan doen. Tenzij ze geluk hebben en het een keer optreedt als de auto niet getest wordt (dus tijdens FP of als ze niet in top 10 finishen als ik het goed heb?).

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ankona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:02:
[...]

Weinig dus. Vraag me wel af hoe Max op het idee kwam dat met zijn vingers te controleren. Er moet hem iets opgevallen zijn maar dat valt niet te rijmen met een beetje speling aan de zijkant.
Een maand of twee geleden dacht HAM toch ook te kunnen zien dat de vleugel van VER niet aan de regels voldeed toen 'ie er alleen maar áchter kon blijven rijden met ± 300Km/h :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 18:41
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:52:
[...]

Dat is gewoon een gestandaardiseerde test die ze op alle wagens uitvoeren.
Dus dat Verstappen aan die achtervleugel zat was ongerelateerd?

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11 17:12
Men kan in ieder geval niet meer beweren dat Hamilton altijd geluk heeft :D

• RobertMe
DarkSide schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:02:
[...]

Oh die had ik gemist.
Dacht dat ik las dat er getest was met een 85mm test apparaat.
Dat klopt. En dat testapparaat mogen ze dus met 10N/m² of whatever er doorheen proberen te duwen. En dat lukte, aan beide (?) uiteinden maar niet in het midden waar de vleugel ophangt

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:32

Harrie

NederVlaming

--HYPER--392 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:00:
[...]

Buiten dat, waarom zou max dan die vleugel gaan inspecteren. Red bull moet het geweten hebben!. Een mm gaan ze echt niet zien
Ja, uiteraard. Die hebben in de GPS data gezien dat Lewis zijn DRS veel effectiever was dan normaal ofzo.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:04:
[...]

Dat klopt. En dat testapparaat mogen ze dus met 10N/m² of whatever er doorheen proberen te duwen. En dat lukte, aan beide (?) uiteinden maar niet in het midden waar de vleugel ophangt
Is het niet met 10nm op de vleugel?

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Ankona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:02:
[...]

Ik las ergens op een bekend twitter account dat het om 4mm ging

System | Racing is in my Blood

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

AvK

Ready Set Go

--HYPER--392 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:00:
[...]

Buiten dat, waarom zou max dan die vleugel gaan inspecteren. Red bull moet het geweten hebben!. Een mm gaan ze echt niet zien
Ja precies. Ik denk dan ook nog steeds dat het voor Max een bewussie was om even de achtervleugels te beroeren. RB weet al lang dat er iets niet klopte. Dat hebben ze eerder dit jaar meerdere keren gemeld. Ook was blijkbaar bekend dat dit weekend de achtervleugels aan de beurt waren. Door de actie van Max kon de FIA niet meer om die inspectie heen. En dus moesten ze Ham en Merc wel straffen. En Max een symbolische (hoge) boete geven.

RB heeft gewoon het juiste moment gekozen om het dit weekend te laten toetsen, ze hebben het juiste moment afgewacht.

Tot zover de (complot) theorieën.

Oh wacht....

:+

[ Voor 7% gewijzigd door AvK op 13-11-2021 19:10 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Tommy The Cat schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:03:
[...]

Dus dat Verstappen aan die achtervleugel zat was ongerelateerd?
Ja. Het was al te bizar voor woorden om dat mee te nemen. Een vleugel met kn aan krachten tijdens het rijden, maar nee, het fluwele aanraken van Max dat heeft het gedaan. Alsof we even alle natuurkundige wetten negeren. Maar voor Merc was het uiteraard wel gerelateerd.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

chevsticks schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:04:
Nou, het is maar hoe je het ziet. Hij heeft wel geluk dat het voor een sprint qualy gebeurd en niet bij een normale race dus feitelijk is de schade nog aardig beperkt, het had erger kunnen zijn.

Wear Sunscreen!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Harrie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:05:
[...]

Ja, uiteraard. Die hebben in de GPS data gezien dat Lewis zijn DRS veel effectiever was dan normaal ofzo.
Of hij wou kijken waarom zijn eigen drs haperde...

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:27
Iemand een idee of deze vleugel ook in eerdere races is gebruikt?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
99 van de 100 keer dan maar... ;)

Tomorrow is not today!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:19

d0s

sssst

Het moest ook wel een keer kantelen. Wat dat betreft voelt dit echt als karma voor Imola, Silverstone en Hongarije.

Maargoed, Max moet m natuurlijk eerst maar eens uitnutten en we moeten hopen op geen safety cars.

• Hans1990
  • Niet online
lameeuw schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:09:
Duzz, een 29 punten weekend als het meezit, dat kan minder...
Noem mij maar cynisch, maar er rijdt ook nog een bowlingball achter Max die vaak inschattingsfouten maakt bij de start. Dus eerst nog maar zien hoe de eerste ronde(n) verloopt.

Vandaag valt er niet veel te winnen voor Max, enkel maar te verliezen voor morgen. Met een top 3 finish loopt hij toch wel uit op HAM (hopelijk is met Perez de top 3 al afgebakend terrein).

P2 in deze race achter Bottas is ook goed. Morgen zijn de echte punten uit te delen.

• Harrie

Harrie

NederVlaming

stekkiekiller schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:06:
[...]

Of hij wou kijken waarom zijn eigen drs haperde...
Huh? Dat zie je door aan die van Lewis te voelen?
Verstappen exits the car, then moves to the rear of his car. He then takes his gloves off and puts his right hand at the slotggap of the rear wing of his car. He then moves to car 44 and repeats the exercise, touching the rear wing in two places, once on either side of the DRS actuation device, but on the bottom rear side of the wing, in the area of the slot gap and never near the actuator or the end fixation points.
Volgens mij toch al echt gericht op die gap hoor.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:35

Bloodclot

Jawier!

Waarom kwam RBR er al mee en niet na de race zondag? Dan zou Hamilton 0punten hebben iig. Of hebben ze dit vanuit sportief oogpunt hebben gedaan?

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
Bloodclot schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:10:
Waarom kwam RBR er al mee en niet na de race zondag? Dan zou Hamilton 0punten hebben iig. Of hebben ze dit vanuit sportief oogpunt hebben gedaan?
Omdat dit na een reguliere controle ontdekt is ;) niet door het appeal van RBR (flexibele vleugel)

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ja dat denk je..

Want ondanks dit allemaal... als dit in een gewoon weekend was gebeurd, was ie in de echte race achteraan geplaatst.

Nu enkel in de Sprint. Kan ie heel veel plekken nog goedmaken voor morgen :X

Dus heeft ie écht geen geluk, óf..... ?

Toch weer een vies gelukje bij een ongeluk :F

• siggy

siggy

Wait.... what?

RBR heeft er weinig mee te maken. Dit is een standaard test die na de Q wordt uitgevoerd.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:13
RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:59:
[...]

Het test ding paste er niet tussendoor, totdat er kracht op werd uitgeoefend. Dus de overschrijding was theoretisch minder dan 0mm. Praktisch is er een overschrijding omdat binnen de gestelde testmethode er tot 10N/m² (of iets dergelijks) kracht uitgeoefend mag worden, en daarbij ging het testobject er wel tussendoor.
Ook wel een beetje zielig om hier zo'n (zware) straf voor te geven toch?

Over een heel seizoen gezien kun je nog stellen dat er wat rekeningen open stonden, maar als geïsoleerd incident vind ik de consequenties nogal zwaar gerekend (en dat zeg ik met een Verstappen gekleurde bril op).
Barfman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:06:
[...]

Dat zou wel een ander verhaal zijn dan wanneer je met kracht een rol er door heen moet duwen. Lichtgewicht carbon zal altijd een beetje mee-veren. 4mm zou wel een flexiwing zijn en ook niet 'per ongeluk' (gezien de aanklacht die Mercedes eerder dit seizoen deed).

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 13-11-2021 19:16 ]

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:50
Wat mij niet helemaal duidelijk is het volgende:

- Is deze vleugel op meer dan 85mm afgesteld?

of

- Is dit gewoon een illegale vleugel die niet in te stellen is?

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ik denk omdat Mercedes hem dan misschien in P2 weer reglementair kon maken ofzo?

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
Barfman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:06:
[...]

Het was minder dan 85 mm in rust. Pas met 10 newton ging de test cylinder van 85 mm er door. Dan weten ze al genoeg ze hebben niet allemaal verschillende cylinders om die ook met 10 newton er doorheen te drukken om te zien wat de grootste is die er door gaat. De test is eigenlijk heel simpel 85 mm met 10 newton aan druk gaat die erdoor dan voldoet de vleugel niet.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:50

sjaool

Every life should have 9 cats

Het moet nu wel een 1, 2 worden voor Red Bull... PER moet BOT makkelijk kunnen hebben...En misschien ook nog wel een 3e plaats voor GAS... Ik zie het wel gebeuren... :P

"When you grow up your heart dies"

• d0s

d0s

sssst

Perez vs. Bottas wordt erg interessant

[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 13-11-2021 19:14 ]

• aschja
d0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:14:
Perez Bottas wordt erg interessant
Hamilton Mazepin ook.. Unleash the Russian...

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
aschja schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:12:
Wat mij niet helemaal duidelijk is het volgende:

- Is deze vleugel op meer dan 85mm afgesteld?

of

- Is dit gewoon een illegale vleugel die niet in te stellen is?
Volgens Mercedes was deze vleugel stuk en voldoet daarom niet. Nieuw due ham er op heeft is zelfde spec net als bottas maar niet stuk dus voldoet. Daarom maakt het ook niet uit dat ze deze vleugel ook in vorige races heeft gebruikt. Het ontwerp is goed en voldoet dat zei de FIA ook.

• AvK

AvK

Ready Set Go

aschja schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:14:
[...]

Droog je tranen Mazepin en wordt een held!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:11:
[...]

RBR heeft er weinig mee te maken. Dit is een standaard test die na de Q wordt uitgevoerd.
Top, tnx. Ik dacht dat rbr en max het al wisten (en al een appeal hadden gedaan), vandaar dat max beetje aan achterste van lewis aan het pielen was.

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:00

Spotmatic

Ken sent me

Bottas kan meestal ook wel goed starten. Maar of hij zin heeft in een Red Bull sandwich weet ik niet. Als hij beide RB's opzichtig eruit kegelt kan het wel eens zijn dat hij de rest van het seizoen op TV mag gaan kijken in plaats van op de baan...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• aschja
Skidmarks schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:15:
[...]

Volgens Mercedes was deze vleugel stuk en voldoet daarom niet. Nieuw due ham er op heeft is zelfde spec net als bottas maar niet stuk dus voldoet. Daarom maakt het ook niet uit dat ze deze vleugel ook in vorige races heeft gebruikt. Het ontwerp is goed en voldoet dat zei de FIA ook.
Daarom begreep ik ook al niet dat ze in FP2 met een nieuwe vleugel konden rijden. Hoezo zou die wel goed zijn dan? Dank voor de uitleg.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:56
Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:16:
Bottas kan meestal ook wel goed starten. Maar of hij zin heeft in een Red Bull sandwich weet ik niet. Als hij beide RB's opzichtig eruit kegelt kan het wel eens zijn dat hij de rest van het seizoen op TV mag gaan kijken in plaats van op de baan...
Dat wordt vast lekker een race incident.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• aschja
Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:16:
Bottas zou gek zijn. Die vind het wel gescheten volgens mij.

• Chocoball
  • Laatst online: 23:09
AvK schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:15:
[...]

Droog je tranen Mazepin en wordt een held!
Mazepin had nog een traantje in zijn oog en zag daardoor nummer 44 in bocht 1 niet. ;)

• jan390
  • Laatst online: 20:31
Martinusz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:57:
Maar hoeveel was de overschrijding? 1mm? 2mm? Meer?
4mm

• RobertMe
Ypuh schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:12:
[...]

Ook wel een beetje zielig om hier zo'n (zware) straf voor te geven toch?

Over een heel seizoen gezien kun je nog stellen dat er wat rekeningen open stonden, maar als geïsoleerd incident vind ik de consequenties nogal zwaar gerekend (en dat zeg ik met een Verstappen gekleurde bril op).
Zielig of niet, dit is de vastgestelde testmethode, Mercedes voldoet er al het hele seizoen aan, alleen nu even niet, dus moeten ze op de blaren zitten.

Edit:
Zie dus ook de eerdere post van ik meen @DataGhost v.w.b. Gasly in Baku in 2019. Overschrijding van de fuel flow limiet, je mag 100KG/u verbranden en Gasly ging er 0,02 gram overheen. Dan is dat ook zielig. Vettel waarbij ze in Hongarije niet de minimale hoeveelheid brandstof uit de tank kregen terwijl het eruit gehaalde waarschijnlijk wel voldoende was voor een sample, ook zielig.

[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 13-11-2021 19:23 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bevestiging van de stewards: HAM mag op de grid starten, hoeft niet vanuit de pits.

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 13-11-2021 19:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:00

Spotmatic

Ken sent me

gambieter schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:25:
Bevestiging van de stewards: HAM mag op de grid starten, hoeft niet vanuit de pits.
Zou hij er al zin in hebben? In een half uur kun je niet gek veel plaatsen goed maken lijkt mij. Maar we gaan het zien, ik heb er zin in!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

aschja schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:17:
[...]

Bottas zou gek zijn. Die vind het wel gescheten volgens mij.
Laten we hopen van niet maar hij had wat kritiek gehad op zijn vorige start. Voor hetzelde geld wil hij zich nu redeemen om te laten zien hoe goed hij als coureur is. Hopelijk blijft het gewoon netjes…

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 19:29

pro_6or

amateur_60r

josh-hill schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:00:
Ik zie het al voor me dat Mercedes nu bij alle resterende weekenden zelf dat gat uitgebreid gaat lopen meten. Ze willen niet nog een keer het risico lopen en ze hebben de vleugel niet verder mogen onderzoeken om te bepalen waardoor dit probleem zich heeft voorgedaan.
Probleem. Van 4 tienden en voor het eerst in lange tijd gaf Hamilton de “tow” aan Bottas in de 2e run Q3. Ze wisten dus imho dondersgoed wat ze aan het doen waren. Inclusief de “I made the right choices, I had the best set-up” speech van Lewis na het behalen van de pole voor de sprintrace.

een treffende spreuk

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:27:
[...]

Zou hij er al zin in hebben? In een half uur kun je niet gek veel plaatsen goed maken lijkt mij. Maar we gaan het zien, ik heb er zin in!
Hij zal sowieso voor P4 gaan strijden nu :P

• Chevy454
  • Niet online
Weten we de bandenkeuze van het gehele veld al? Ik denk dat Hamilton met de rode band zal moeten gaan wil hij door het veld gaan snijden. En met het mes tussen de tanden kan dat teveel zijn.

Starten op de gele band terwijl de wagens ervoor met rood staan? En dirty air? Dat wordt nog een kluif en dan mag je overspeed hebben tov de rest.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

kevlar01 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:28:
[...]

Laten we hopen van niet maar hij had wat kritiek gehad op zijn vorige start. Voor hetzelde geld wil hij zich nu redeemen om te laten zien hoe goed hij als coureur is. Hopelijk blijft het gewoon netjes…
Ik zie dat ook wel als een reeel scenario.

Van de andere kant. Hamilton kreeg de fijne DRS vleugel en Bot kon er naar fluiten, dat zou mij niet lekker zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 13-11-2021 19:30 ]

een treffende spreuk

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chevy454 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:29:
Weten we de bandenkeuze van het gehele veld al? Ik denk dat Hamilton met de rode band zal moeten gaan wil hij door het veld gaan snijden. En met het mes tussen de tanden kan dat teveel zijn.

Starten op de gele band terwijl de wagens ervoor met rood staan? En dirty air? Dat wordt nog een kluif en dan mag je overspeed hebben tov de rest.
Vrees dat we dat pas gaan zien op het moment dat de warmers er vanaf gaan :D

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:09
Mercedes gaat officieel niet in beroep.
Hamilton dus achteraan de grid

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Naast Mazepin. Als dat maar goed gaat.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Pierre

Van nature lui!

Ze starten toch allemaal op dezelfde banden? in de sprint race.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:44
Wel prachtig dat na de hele saga van #wing-gate met de flexi-wings uiteindelijk Mercedes het eerste slachtoffer is. Iets met karma :D

• AvK

AvK

Ready Set Go

The Team will not be appealing Lewis’ disqualification from Quali.

We want to win these World Championships on the race track.

Pardon????
En net gestraft voor een technisch valse achtervleugel.......

Hoe hypocriet kan je zijn.... Ze zijn wanhopig!!!!

;)

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-12 13:18
Erg benieuwd naar de uitslag, ook omdat het de opstelling van morgen bepaalt. Hoe ver naar voren kan Ham komen in een sprintrace denken jullie? Ham is geen pannekoek natuurlijk, maar in een half uur lijkt me ook geen 15 plaatsen te winnen toch?

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Niet? Niet wegkomen met blatant cheating = geen geluk?

Hetbwas niet serieus natuurlijk maar nee, Hamilton heeft nog steeds heel veel geluk gehad dit seizoen en Max bitter weinig.

een treffende spreuk

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-12 13:46

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ht87 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:34:
Erg benieuwd naar de uitslag, ook omdat het de opstelling van morgen bepaalt. Hoe ver naar voren kan Ham komen in een sprintrace denken jullie? T is geen pannekoek natuurlijk, maar in een half uur lijkt me ook geen 15 plaatsen te winnen toch?
plekje of 7 ? en dan morgen weer 5 terug... denk dat het daar wel ongeveer bij op zal houden of het moet een gigantische bende worden in de eerste ronde.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• siggy

siggy

Wait.... what?

AvK schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:34:
The Team will not be appealing Lewis’ disqualification from Quali.

We want to win these World Championships on the race track.

Pardon????
En net gestraft voor een technisch valse achtervleugel.......

Hoe hypocriet kan je zijn.... Ze zijn wanhopig!!!!

;)
Tsja, en ze hebben in feite al live de stewards kunnen beinvloeden met argumenten. Ze hebben geen arguenten meer over voor een beroep omdat alle argumenten al weggelegd zijn. Beetje 'high horse' mentaliteit dat ze niet in beroep gaan. }:O

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Erg benieuwd naar de uitslag, ook omdat het de opstelling van morgen bepaalt. Hoe ver naar voren kan Ham komen in een sprintrace denken jullie? Ham is geen pannekoek natuurlijk, maar in een half uur lijkt me ook geen 15 plaatsen te winnen toch?
Denk ik ook niet. De Ferrari's en Mclarens komt ie niet snel voorbij. Dus... P9 of P10 ofzo? En dan nog 5 plaatsen straf voor de race.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:13
Illegal_Alien schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:18:
[...]

Zullen we met zijn allen er even mee over eens zijn dat dit soort uitspraken gewoon een temp ban van een raceweekend zijn? }:|
Onzin

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
De ultieme dirty boy tactiek van Mercedes;
Max en Perez laten gaan, dat verlies nemen. Bottas langzamer laten rijden vanaf T4 (of T6) tot T11 zodat het middenveld een treintje blijft en dan kan Hamilton met zijn DRS en nieuwe motor inhalen.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Eerder gezegd.... ergens rond plek 14. Misschien wel 12.
Er worden geen kadootjes meer weggegeven nu.
Voor mij gevoel is 3 kwart van de grid helemaal klaar met Ham en Merc.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:52
Gaat het al weer over zinnige dingen?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Achja, waar ie morgen ook vandaan start, top 3 wordt t wss toch wel -O-

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Met een safetycar kan ie misschien wel goed naar voren komen. Het is ook maar de vraag hoeveel risico hij wil nemen, punten kan ie denk ik vergeten en een goede startplek voor zondag ook. Voor hem eigenlijk ook balen dat hij niet de motorstand omlaag mag zetten, vandaag is er denk ik weinig te winnen( of het moet knotsgek worden, zou tof zijn )

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:55
RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:21:
[...]

Zielig of niet, dit is de vastgestelde testmethode, Mercedes voldoet er al het hele seizoen aan, alleen nu even niet, dus moeten ze op de blaren zitten.

Edit:
Zie dus ook de eerdere post van ik meen @DataGhost v.w.b. Gasly in Baku in 2019. Overschrijding van de fuel flow limiet, je mag 100KG/u verbranden en Gasly ging er 0,02 gram overheen. Dan is dat ook zielig. Vettel waarbij ze in Hongarije niet de minimale hoeveelheid brandstof uit de tank kregen terwijl het eruit gehaalde waarschijnlijk wel voldoende was voor een sample, ook zielig.
Terecht dat ze nu op de blaren moeten zitten, maar voor de strijd in wk is het wel jammer. Had liever directe strijd op de baan gezien.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
Wanneer gaat HAM de Pirelli Speed king Award teruggeven? >:)

[ Voor 17% gewijzigd door DJTimo op 13-11-2021 19:40 ]

• jan390
  • Laatst online: 20:31
TheBrut3 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:36:
De ultieme dirty boy tactiek van Mercedes;
Max en Perez laten gaan, dat verlies nemen. Bottas langzamer laten rijden vanaf T4 (of T6) tot T11 zodat het middenveld een treintje blijft en dan kan Hamilton met zijn DRS en nieuwe motor inhalen.
Dus jij verzint iets en probeert het als Mercedes tactiek de wereld in te slingeren.
Zullen we daar gewoon mee ophouden?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zo weer thuis en gelukkig beide coureurs fair gestraft. Die boete van Max is ook meer een signaal dat men gewoon van elkaars auto afblijft en dat is eigenlijk ook maar goed zo.

Goed Mercedes nog meer in de achtervolging eens kijken wat daarmee gaat gebeuren over een uurtje.

Tweakers Discord

• Ankona
Ver. Die zou nog wel eens in de buurt van p10 kunnen komen. De baan biedt wat inhaalmogelijkheden en idd Hamilton kan best aardig sturen. Ik vrees ook dat hij pas bij P12 weerstand gaat krijgen met Yuki, (daarna wel Vettel, Ocon en Alonso)

alles kan off-topic

• stekkiekiller
Ankona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:40:
[...]

Ver. Die zou nog wel eens in de buurt van p10 kunnen komen. De baan biedt wat inhaalmogelijkheden en idd Hamilton kan best aardig sturen. Ik vrees ook dat hij pas bij P12 weerstand gaat krijgen met Yuki, (daarna wel Vettel, Ocon en Alonso)
P10 zal nog niet veel brengen. Starten morgen alleen de auto's achter hem waar hij sowieso makkelijk langs komt en dan kan hij die anderen weer opnieuw in gaan halen

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

kevlar01 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:38:
[...]

Met een safetycar kan ie misschien wel goed naar voren komen. Het is ook maar de vraag hoeveel risico hij wil nemen, punten kan ie denk ik vergeten en een goede startplek voor zondag ook. Voor hem eigenlijk ook balen dat hij niet de motorstand omlaag mag zetten, vandaag is er denk ik weinig te winnen( of het moet knotsgek worden, zou tof zijn )
Een safetycar in een sprintrace wil je denk ik niet. Die duren meestal enkele ronden. En elke ronde dat Hamilton niet in kan halen zijn 1-3 plekken die hij niet kan winnen. En na een safetycar restart duurt het dacht ik ook weer 2 rondes voor DRS. En je hebt dan DRS treintjes.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dit topic is zo hard gegaan dus heb niet alles teruggelezen maar is er ook meer details bekend van de overtreding van mercedes. Hoeveel voordeel had Hamilton er nou eigenlijk van? Heeft ie er daadwerkelijk wat aan gehad of was het meer een technisch regelement?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:44:
Dit topic is zo hard gegaan dus heb niet alles teruggelezen maar is er ook meer details bekend van de overtreding van mercedes. Hoeveel voordeel had Hamilton er nou eigenlijk van? Heeft ie er daadwerkelijk wat aan gehad of was het meer een technisch regelement?
Technisch. De achtervleugel voldeed niet aan de gestelde eisen.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zorro schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:21:
[...]

Je plaatst de verkeerde smiley, ik zal het even aanpassen voor je: *O*
Prima als ie kampioen wordt, maar dan graag in de laatste bocht van de laatste grand prix...

• d0s

d0s

sssst

Benieuwd naar het vervolg van het protest van RBR tegen de buigende achtervleugel van Mercedes. Zal straks na de westrijd wel weer ter sprake komen als het weer wat rustiger is.

Kan me niet voorstellen dat dat stil gaat blijven net zoals bij de voorvleugel van Mercedes in de zomer. Zeker niet omdat RBR er zelf ook mee gepakt is.

• Teknix1982
  • Niet online
warp schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:45:
[...]

Technisch. De achtervleugel voldeed niet aan de gestelde eisen.
Ja precies. Hmm. Als het meer een technisch regelement was dan dat ie ook echt een merkbaar voordeel had vind ik het wel jammer. Er wordt hier vaak gesproken over valsspelen maar in hoever is het dan valsspelen ipv een fout?

Max wordt ook wel wc zonder deze trucs. Ook al staan ze in hun recht

[ Voor 8% gewijzigd door Teknix1982 op 13-11-2021 19:50 ]

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben benieuwd wie er op geel gaan starten. Zou het als ik max was ook lekker doen.

• aschja
Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:27:
[...]

Hij zal tot op het bot gemotiveerd zijn. Maar Mazepin ook. En we weten allemaal wat voor schijtbochten er komen in het eerste gedeelte.

• sjaool

sjaool

Document 33, het is een teken... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXD2uqdq7m1YTqs6f16E4G_ntlI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W3lghffed7uVSW4715DhMEad.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 13-11-2021 19:50 ]

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:37
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:48:
[...]

Ja precies. Hmm. Als het meer een technisch regelement was dan dat ie ook echt een merkbaar voordeel had vind ik het wel jammer. Er wordt hier vaak gesproken over valsspelen maar in hoever is het dan valsspelen ipv een fout?
Als je het document leest staat er ook het volgende:
"Further, Art 1.3.3 of the International Sporting Code states that “it shall be no defence
to claim that no performance advantage was obtained”. "

Die vlieger gaat dus niet op. Als je niet aan de regelementen kunt houden, om wat voor reden dan ook, dan heb je dus kans op sancties. Dat er geen voordeel uitgehaald wordt, maakt dan ook niet uit.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
Ziggo heeft dus gisteren in het interview van Max geknipt. Op verzoek van RBR moest het stuk over de achtervleugel er uit.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:48:
[...]

Waar trek je dan de grens?
Dan kan de vleugel ook 1mm extra doorbuigen dan toegestaan.
of kan de breedte van de auto ook net iets kleiner zijn.

In dit geval zijn er in mijn optiek gewoon regels waaraan voldaan moet worden.
Waarin meten=weten is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:55
d0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:47:
Benieuwd naar het vervolg van het protest van RBR tegen de buigende achtervleugel van Mercedes. Zal straks na de westrijd wel weer ter sprake komen als het weer wat rustiger is.

Kan me niet voorstellen dat dat stil gaat blijven net zoals bij de voorvleugel van Mercedes in de zomer. Zeker niet omdat RBR er zelf ook mee gepakt is.
Wordt een beetje vermoeiend dat gezeur over en weer over illegale auto’s. Eindelijk weer eens beetje leuk seizoen en de teams zijn alleen maar aan het zeuren over elkaars auto…

• DoeEensGek
  • Laatst online: 20:57
aschja schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:14:
[...]

You spin me right round
>:)

• sjaool

sjaool

Tomcatter_31 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:51:
[...]

Wordt een beetje vermoeiend dat gezeur over en weer over illegale auto’s. Eindelijk weer eens beetje leuk seizoen en de teams zijn alleen maar aan het zeuren over elkaars auto…
It's all in the game en dat is altijd al zo geweest... ;)

• Teknix1982
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:50:
[...]

Als je het document leest staat er ook het volgende:
"Further, Art 1.3.3 of the International Sporting Code states that “it shall be no defence
to claim that no performance advantage was obtained”. "

Die vlieger gaat dus niet op. Als je niet aan de regelementen kunt houden, om wat voor reden dan ook, dan heb je dus kans op sancties. Dat er geen voordeel uitgehaald wordt, maakt dan ook niet uit.
Snap ik, gaat me niet om of het regelementair klopt of niet maar als ik Max was had ik dit voordeel niet perse zo willen hebben. Hij wil het sportief winnen en als dit geen verschil in sportief opzicht gemaakt had, had ik dit jammer gevonden.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In hoeverre kan/mag Hamilton nu nog een nieuwe motor steken (of de rest van de huidige vervangen)? Als het toch al van achteraf komen is dan maakt pitlane start ook niet meer uit toch?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48
TheBrut3 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:50:
Ziggo heeft dus gisteren in het interview van Max geknipt. Op verzoek van RBR moest het stuk over de achtervleugel er uit.
Ben benieuwd wat er is gezegd. Ik mis idd tussen alle actie door de reacties.
Waarom deed Max wat hij deed. Wat wist hij al. Is er nog meer protest ingediend over de vleugel etc

• stekkiekiller
Olav legt alles even goed uit. Kudos

Onderzoek na aanleiding van klachten van RBR over de achtervleugel loopt nog

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Het even rustig inwerken van de motor van Lewis is ook wel bekeken. Met de sprintrace vandaag en de race morgen midden in het veld wordt z’n motor ook flink belast.

Mercedes motoren staan al niet bekend om het rijden in dirty air. ;( :)

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:33

Zorro

Z

Olav gisteren dus op aandrang van Red Bull niet over DRS begonnen tegen Max.

Ik neem mijn eerdere woorden terug :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11 17:12
pro_6or schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:35:
[...]

Niet? Niet wegkomen met blatant cheating = geen geluk?

Hetbwas niet serieus natuurlijk maar nee, Hamilton heeft nog steeds heel veel geluk gehad dit seizoen en Max bitter weinig.
Kom op, je denkt toch niet dat het bewust cheaten was. Daar geloof ik echt niks van, pak kans veel te groot. En die paar mm geven echt geen halve seconde winst. Gewoon materiaal pech en pech dat hij getest werd.

Wel een mazzeltje dat het bij de sprint was.

Door de Fia ook gewoon goed aangepakt beide straffen en uitleggen (Max en Lewis).

Dat eeuwige negatieve gedoe rondom Mercedes en Hamilton wordt wel een beetje oud hoor.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:37
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:52:
[...]

Snap ik, gaat me niet om of het regelementair klopt of niet maar als ik Max was had ik dit voordeel niet perse zo willen hebben. Hij wil het sportief winnen en als dit geen verschil in sportief opzicht gemaakt had, had ik dit jammer gevonden.
Eerlijk, als ik in Max' z'n schoenen stond, dan zou mijn mening nog steeds zijn dat Mercedes diens zaakjes zelf maar op orde moeten hebben. Dat is onderdeel van het gehele spel. Jammer voor hun, zij hebben de fout gemaakt.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Olav is heel stellig dat Mercedes wel degelijk Max heeft beschuldigd. Als dat idd. niet waar is, dan is dat wel heel jammer van hem.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Ankona
Tomcatter_31 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:51:
[...]

Krijg je vanzelf als het spannend wordt. In een gelopen race hoeven de teams niet zo ver te gaan, nu wordt alles uit de kast getrokken omdat het moet. De teams zoeken zelf de randen van de regels op en zullen bij elke vorm van twijfel de ander proberen zwart te maken of aan te klagen. Waarom? Omdat de ander het ook doet en elk punt nu heel duur is.

alles kan off-topic

• Teknix1982
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:53:
[...]

Eerlijk, als ik in Max' z'n schoenen stond, dan zou mijn mening nog steeds zijn dat Mercedes diens zaakjes zelf maar op orde moeten hebben. Dat is onderdeel van het gehele spel. Jammer voor hun, zij hebben de fout gemaakt.
Ja is zeker wat voor te zeggen. Het zijn ook gewoon de regels. Maar hij kan hem ook aan op de baan. En dit voelt een beetje hetzelfde als die pitstop gezeur. Geneuzel in de marge.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

chevsticks schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:53:
[...]

Kom op, je denkt toch niet dat het bewust cheaten was. Daar geloof ik echt niks van, pak kans veel te groot. En die paar mm geven echt geen halve seconde winst. Gewoon materiaal pech en pech dat hij getest werd.

Wel een mazzeltje dat het bij de sprint was.

Door de Fia ook gewoon goed aangepakt beide straffen en uitleggen (Max en Lewis).

Dat eeuwige negatieve gedoe rondom Mercedes en Hamilton wordt wel een beetje oud hoor.
89mm tegen 85mm is een enorm voordeel. Hoe kun je nu denken dat dit NIET met opzet was.

een treffende spreuk

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-12 10:05
Ah nu mag Ziggo het geknipte stukje uitzenden, met toestemming van RBR :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:38
Klasse uitleg van Olav. Je kan zeggen wat je wil, maar de kerel weet uitermate goed waar ie over lult.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
Schoentjes gezet? Check
Liedjes gezongen? Check
Klaar voor de sprintrace, bier koud? Check

Niet vergeten: na de race tekeningen en wortel verwijderen, kadootje inpakken en in schoen doen... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:46:
[...]

Prima als ie kampioen wordt, maar dan graag in de laatste bocht van de laatste grand prix...
Van mij zou hij deze race al kampioen mogen worden (als het zou kunnen ) en dan iig lekker relaxed de laatste races kijken :P
Pagina: 1 ... 28 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord