Gaat HAM nog last krijgen van zijn andere achtervleugel? Of is dat dezelfde spec achtervleugel zonder de defecte DRS?
Omdat het met regelmaat gecontroleerd wordt.pro_6or schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:57:
[...]
89mm tegen 85mm is een enorm voordeel. Hoe kun je nu denken dat dit NIET met opzet was.
Dit is niet meer het grijs gebied opzoeken, maar echt vals spelen. Dat zie ik Mercedes niet zo snel doen, geen enkel team overigens.
Hoe groot was dit voordeel dan? Heb je daar data van?pro_6or schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:57:
[...]
89mm tegen 85mm is een enorm voordeel. Hoe kun je nu denken dat dit NIET met opzet was.
Time 15:33
3:33
een treffende spreuk
89 - 85 = 4 = 0.4sTeknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:00:
[...]
Hoe groot was dit voordeel dan? Heb je daar data van?
"When you grow up your heart dies"
Mee eens. Al is 10 Nm geen grote kracht zoals hij beweerde in zijn verhaal. Dat is gewoon hetzelfde als een moer een beetje handvast draaien. Maar verder kudos.DutchOwnage schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:57:
Klasse uitleg van Olav. Je kan zeggen wat je wil, maar de kerel weet uitermate goed waar ie over lult.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Bovendien was Hamilton ook veel sneller in de sectoren zonder DRS, dus dat z'n gigantische voorsprong op Max tijdens de kwalificatie lag niet alleen aan die defecte DRS. Ze hadden de setup gewoon beter voor elkaar.
Dat heb ik dit seizoen al eerder gezien. Ook toen werd het aangekondigd door Toto “we just need one DNF”. Nu gingen ze “all in” of iets in die trant. Mensen kunnen toch nooit verhullen watjes echt denken. Toto iig niet.chevsticks schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:00:
[...]
Omdat het met regelmaat gecontroleerd wordt.
Dit is niet meer het grijs gebied opzoeken, maar echt vals spelen. Dat zie ik Mercedes niet zo snel doen, geen enkel team overigens.
een treffende spreuk
GoT > FIATeknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:03:
[...]
Wow was het zo makkelijk? Dat de FIA dan zo lang erover na moest denken
As usual
Tot op zekere hoogte wel, maar dit jaar is het wel heel erg. Gaat geen weekend voorbij of een of beide teams is/zijn wel aan het klagen over de ander. Ergens zou het wel passend zijn als de dq nu de beslissing in het wk zou zijn… dat zou dit seizoen aardig samenvatten… erg jammer. Het had ook kunnen gaan over dat we dit seizoen eindelijk weer eens een interessante strijd hadden tussen de 2 beste rijders van het veld….sjaool schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:52:
[...]
It's all in the game en dat is altijd al zo geweest...
Big brain data crunching.
een treffende spreuk
Niet helemaal mee eens, ze hadden meer downforce omdat ze op het rechte stuk toch een grotere opening hadden waardoor hun topsnelheid ook groot was.chevsticks schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:02:
Bovendien was Hamilton ook veel sneller in de sectoren zonder DRS, dus dat z'n gigantische voorsprong op Max tijdens de kwalificatie lag niet alleen aan die defecte DRS. Ze hadden de setup gewoon beter voor elkaar.
Toto is dan ook met afstand de grootste galbak van het circus.pro_6or schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:02:
[...]
Dat heb ik dit seizoen al eerder gezien. Ook toen werd het aangekondigd door Toto “we just need one DNF”. Nu gingen ze “all in” of iets in die trant. Mensen kunnen toch nooit verhullen watjes echt denken. Toto iig niet.
10 N/m² is een druk, begrijpelijk maar niet wat ze meten.RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:04:
[...]
Dat klopt. En dat testapparaat mogen ze dus met 10N/m² of whatever er doorheen proberen te duwen. En dat lukte, aan beide (?) uiteinden maar niet in het midden waar de vleugel ophangt
10 nanometer is een lengte/afstand, ook niet wat ze meten
Het apparaat wat ze er doorheen duwen is een soort ronde schijf aan een apparaat wat kracht meet. Newton dus. Als dat ding door de vleugel heen kan terwijl er minder dan 10N aan kracht gemeten wordt, is de vleugel dus illegaal. Je kan het bekijken als een ronde bal van ongeveer 1kg massa (ongeveer 10N gewicht op aarde) en 85mm diameter. Als je de vleugel voorover kantelt en de bal erin legt (waar normaal de achterkant van de vleugel is dus), is de vleugel illegaal als de bal er doorheen valt. Als de bal er bovenop (dus achter tegenaan) blijft liggen is de vleugel prima.
Jij hebt de seizoenen dat Alain Prost en Ayrton Senna zowel tegen als ook met elkaar reden niet meegemaakt?Tomcatter_31 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:04:
[...]
Tot op zekere hoogte wel, maar dit jaar is het wel heel erg. Gaat geen weekend voorbij of een of beide teams is/zijn wel aan het klagen over de ander. Ergens zou het wel passend zijn als de dq nu de beslissing in het wk zou zijn… dat zou dit seizoen aardig samenvatten… erg jammer. Het had ook kunnen gaan over dat we dit seizoen eindelijk weer eens een interessante strijd hadden tussen de 2 beste rijders van het veld….
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hoezo moet jij de tekeningen en wortel verwijderen? En het kadootje inpakken en in de schoen doen?hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:58:
Schoentjes gezet? Check
Liedjes gezongen? Check
Klaar voor de sprintrace, bier koud? Check
Niet vergeten: na de race tekeningen en wortel verwijderen, kadootje inpakken en in schoen doen...
Dat is toch de taak van de Sint en diens helpers?
Dat is hetzelfde schema als ik heb vanavond alleen loop ik al 15min uit nu:+hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:58:
Schoentjes gezet? Check
Liedjes gezongen? Check
Klaar voor de sprintrace, bier koud? Check
Niet vergeten: na de race tekeningen en wortel verwijderen, kadootje inpakken en in schoen doen...
De onboard camera's van Max en Lewis zijn al live... Da's vroeg...
Dat is alleen als het een bewuste overtreding was. Als het was omdat, zoals ze zelf zeggen, het gedurende de kwalificatie opgetreden is, dan hebben ze die extra downforce niet gezet.Barfman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:04:
[...]
Niet helemaal mee eens, ze hadden meer downforce omdat ze op het rechte stuk toch een grotere opening hadden waardoor hun topsnelheid ook groot was.
Als het wel bewust is geweest en ze hebben nu extra downforce, dan moet die er nu dus ook nog op staan. Er mag tenslotte niks aangepast worden. Dat kan dan nu met de correcte vleugel wel eens duur komen te staan.
Het midden voldeed, maar beide zijkanten niet.Crazz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:12:
Belangrijk detail wel is dat een kant van de achtervleugel bij het activeren van de DRS blijkbaar wel aan de regels voldeed, maar de andere kant niet:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zeker wel, maar kan me niet herinneren dat de legaliteit van de auto toen elk weekend ter discussie kwam.Will_M schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:06:
[...]
Jij hebt de seizoenen dat Alain Prost en Ayrton Senna nog tegen (én met) elkaar reden niet meegemaakt?
Was deze hier al voorbij gekomen? Beelden van Max van de camera van de auto van Lewis:
Klik want FOM. 0:50
Klik want FOM. 0:50
3 stukjes uit de ziggo uitzending geknipt:
Olav over de huidige situatie rondom de achtervleugel van Lewis:
Het geknipte fragment van gisteren:
Max die de vleugel checkt:
Olav over de huidige situatie rondom de achtervleugel van Lewis:
https://streamable.com/uitak1
Het geknipte fragment van gisteren:
https://streamable.com/cg6fal
Max die de vleugel checkt:
https://streamable.com/ygg3lb
Die boete is voor Max, privé ....Maar ik denk niet dat 'm dat ook maar iets boeit (50K Well Spent).plizz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:11:
Is die 50K boete voor Max of voor Redbull team?
Ben inderdaad benieuwd of die nu dus naar Max gaat, met prachtige krabbel van HAMDJTimo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:38:
Wanneer gaat HAM de Pirelli Speed king Award teruggeven?
Mijn reviews al gezien?
Max, team zal betalen omdat Max zelf niet verzint dit te doen.plizz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:11:
Is die 50K boete voor Max of voor Redbull team?
Nog steeds nergens te zien dat ie de auto aanraakt.
Mercedes gaat niet in beroep, wel geven ze na de persconferentie hun verhaal
[ Voor 46% gewijzigd door Barfman op 13-11-2021 20:14 ]
Newey kijkt met bovengemiddeld veel aandacht naar de achtervleugel van Bottas.
Die arme Angela maar met de tas achter Lewis op zijn step aanrennen...
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 13-11-2021 20:14 ]
Uh jawel. De camera van de merc heeft dit gefilmd. Zie een paar posts terugmeenkdrie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:12:
[...]
Max, team zal betalen omdat Max zelf niet verzint dit te doen.
Nog steeds nergens te zien dat ie de auto aanraakt.
Daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor. Voor dat salaris ren ik ook met een tas achter een step aan.sjaool schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:14:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waar dan? Leuk filmpje, maar het contact zie je niet?Heijmenberg99 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:14:
[...]
Uh jawel. De camera van de merc heeft dit gefilmd. Zie een paar posts terug
Blijf me altijd verbazen over haar en dat is niet positief.sjaool schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:14:
Hebben andere coureurs zo minder opvallende p.a. ofzo?
Andere coureurs hebben veelal een mannelijke "begeleider". Ook bij Max zie je nu zo'n knaap achter 'm aanlopen met z'n helmpje. Vind je dat ook sneu dan?DeBaroN schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:15:
[...]
Blijf me altijd verbazen over haar en dat is niet positief.
Hebben andere coureurs zo minder opvallende p.a. ofzo?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit is de GP waarin de titel echt met rasse schreden naar Max kan toekomen. Eerste worden en de rest van de races top 3 eindigen en je hebt het binnen.
[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 13-11-2021 20:17 ]
Nee, die kan gewoon lopen ipv rennen achter een electrische step aan....Rivanov schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:16:
[...]
Andere coureurs hebben veelal een mannelijke "begeleider". Ook bij Max zie je nu zo'n knaap achter 'm aanlopen met z'n helmpje. Vind je dat ook sneu dan?
Of gewoon eerste worden en de rest van de drie races ook eerste zodat je er 0,0 twijfel overblijft omtrent wie de beste is.BramViking schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:16:
Dit is de GP waarin de titel echt met rasse schreden naar Max kan toekomen. Eerste worden en de rest van de races top 3 eindigen en je hebt het binnen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Vrinden hier bij Tweakers veel plezier met de sprint race.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Staat haarfijn beschreven in het fia document. Meerdere camera's laten het contact moment zien.meenkdrie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:15:
[...]
Waar dan? Leuk filmpje, maar het contact zie je niet?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Dat zou de meest ideale uitgangspunt zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. Zal vast wel een race zijn dat minder zal gaan voor hem.miicker schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:17:
[...]
Of gewoon eerste worden en de rest van de drie races ook eerste zodat je er 0,0 twijfel overblijft omtrent wie de beste is.
[ Voor 10% gewijzigd door BramViking op 13-11-2021 20:24 ]
Zou niet te vroeg juichen, kan van alles gebeurendawg schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:19:
Hoe dan ook belooft dit een héérlijk weekend te worden.
Wat een spektakel, veel plezier met de sprintrace!
Heb maar even snel mijn gptm aangepast... Bot ipv Ham.
Heb maar even snel mijn gptm aangepast... Bot ipv Ham.
Whatever.
Voor iedereen hier: Prettige Qulificatie Sprint én nu met z'n allen hopen dat VER morgen met een verschil van 22 punten in het WDC mag gaan starten!!!Pierre schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:19:
Vrinden hier bij Tweakers veel plezier met de sprint race.
HAVE FUN!!!
Blijf die 10 N vreemd vinden. Die schijf mag er niet doorheen worden geduwd want dan is het gat duidelijk te groot. Maar te klein mag dus ook niet
Waarom, daar heb je toch alleen jezelf als team mee?
Hij heeft hem al. Foto is hier ook al geplaatst.PeacekeeperNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:12:
[...]
Ben inderdaad benieuwd of die nu dus naar Max gaat, met prachtige krabbel van HAM
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Hij staat op MP voor 50k te koopTinusTegengas schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:21:
[...]
Hij heeft hem al. Foto is hier ook al geplaatst.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Kleiner mag wel, maar waarom zou je het drs gat kleiner willen hebben?werphengel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:21:
Blijf die 10 N vreemd vinden. Die schijf mag er niet doorheen worden geduwd want dan is het gat duidelijk te groot. Maar te klein mag dus ook niet![]()
Die 10N gaat over newtons. Een krachteenheid: Wikipedia: Newton (unit)
We hebben genoeg spanning gehad dit weekend. Laat de rest nu maar saai zijn.
Dat was een fake fotoTinusTegengas schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:21:
[...]
Hij heeft hem al. Foto is hier ook al geplaatst.
Mensen veel plezier met deze korte maar misschien ook heftige race en hou het leuk en gezellig...
Zo, alles geregeld en afgehandeld.
Kijken wat de volgende soap aflevering wordt.
Veel plezier allemaal!
Kijken wat de volgende soap aflevering wordt.
Veel plezier allemaal!
Exocet schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:20:
[...]
Hoe dan ook belooft dit een héérlijk weekend te worden.
[...
Zou niet te vroeg juichen, kan van alles gebeuren
Gaat dus een heerlijk weekend worden?
Eat the bugs, live in a pod
Fijne Sprintrace
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Werd er nou gezegd dat deze sprintrace geen pu ten oplevert? Dacht dat de winnaar hiervan 3 punten kreeg
Staat haarfijn beschreven in het FIA document. Lees die maar eens door.meenkdrie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:15:
[...]
Waar dan? Leuk filmpje, maar het contact zie je niet?
Was mij niet opgevallen en bij nadere inspectie nog steeds niet
Dit is het origineel:TinusTegengas schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:27:
[...]
Was mij niet opgevallen en bij nadere inspectie nog steeds niet
Er worden nu gewoon punten uitgedeeld. P1 3, P2 2 en P3 1 punt.miicker schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:27:
Werd er nou gezegd dat deze sprintrace geen pu ten oplevert? Dacht dat de winnaar hiervan 3 punten kreeg
3 punten voor de winnaar ... Dus 22 punten voor VER aan voorsprong, als alles mee gaat zitten / gaat zoals 't verwacht wordt.miicker schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:27:
Precies, dat is mijn vraag. Waarom die 10NSir_Lion schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:23:
[...]
Kleiner mag wel, maar waarom zou je het drs gat kleiner willen hebben?
Die 10N gaat over newtons. Een krachteenheid: Wikipedia: Newton (unit)
Die eenheid snap ik wel. 1kg aan kracht is ook niet zo veel.
Max en Perez starten op Med, Bottas op Soft
Max ging goed op medium...Wognummer schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:28:
ow wow mediums voor VER
Goed meetbaar en niet te veel.werphengel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:28:
[...]
Precies, dat is mijn vraag. Waarom die 10N
Nja, je moet ergens een krachtpunt gebruiken? Daar zal wss een berekening achterzitten met het oog op de maximale leeway op hoge snelheden. Dan zou dit een krachtmeting zijn die dan vergelijkbaar is met de belasting op hogere snelheden of iets dergelijks.werphengel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:28:
[...]
Precies, dat is mijn vraag. Waarom die 10N
Speculatie van mijn kant dus.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Fijne mini race iedereen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bottas had haast om weg te komen zeg..
Bottas op soft, dat wordt nog een spannend 1e rondjeWognummer schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:28:
ow wow mediums voor VER
Nou. Eens kijken wat Lewis goed gaat maken. In Turkije ging ie ook als de brandweer en in verwacht hier niet anders eigenlijk. Zou me niets verbazen als ie richting top 8 kan rijden.
PSN: xMaurice93
Als je Schumacher door de helm ziet, dus alleen zijn ogen, lijkt het echt 100% op z'n vader. 
Wow!
Wow!
Eat the bugs, live in a pod
Bottas heeft haast
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:50
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De mediums lijkt mij het beste. In de eerste fase zijn de softs vast sneller, maar ik ben bang dat je snel phase gaat verliezen en dan later in de sprint race ermee komt te harken.
We gaan het zien, fijne sprintrace allemaal
We gaan het zien, fijne sprintrace allemaal
Fijne sprint allemaal..
Opdat de beste honda mogen winnen
Opdat de beste honda mogen winnen
[ Voor 4% gewijzigd door Temujin op 13-11-2021 20:32 ]
Oh oh. Nu als laatste dus zo laat mogelijk binnen komen en als ie vooraan staat maar klagen. Hypocriet heet dat.
Ja vroeg ik me ook af, vreemde keusYonix schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:32:
Lol, waarom werd NOR vermeld in die graphic over behaalde punten in een sprint?
Hoogst geklasseerde met 0 puntenYonix schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:32:
De eerste coureur met 0 punten.Yonix schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:32:
Goede start van BOT en SAI...
Lewis mag daar wel penalty voor krijgen, start ophouden.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Niet goed voor m'n hart dit soort starts
pff. max
Vrij normaal dat ze op softs beter weg zijn, kwestie van tijd voor die hun top gehad hebben
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |