No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ja klopt, ik benoem alleen maar dat deze fp tot nu gewoon heel erg saai is..Sniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:45:
[...]
Longruns doen, waarom risico nemen om je auto plat te rijden
Doet er dan toch niet toe in beide gevallen start je achteraan, of niet?Dentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:45:
Op F1TV wordt nu gesproken over een discussie over een illegale vleugel (casus van stewards?) vs een beschadige vleugel (casus van Merc).
Bij een beschadigde vleugel zouden ze hem 'gratis' mogen vervangen, en zouden ze dus 'slechts' een DSQ krijgen voor de qualy
Bij een illegale vleugel moet er een nieuwe spec op, en krijgen ze ook nog straf voor het vervangen van de vleugel.
Een vrije training na een kwalificatie en voor een sprintrace aan is eerder al niet erg boeiend gebleken, nu speelt er in ieder geval nog wat meer.D-Ed schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:44:
[...]
Dit topic is spannender om te lezen dan het kijken van deze FP...
Meen je dit nu serieus? Denk je echt dat Mercedes nu langzamer is dan beide Williamsen?JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:45:
[...]
Dat zal het zijn. Vooral niet het stukje met een achtervleugel enz.
Wat ik bedoelde. 😅Illegal_Alien schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:45:
[...]
Dezelfde kan er niet op zitten; wel een vergelijkbare met dezelfde specificaties.
straf voor sprintrace, of straf voor sprintrace + straf voor race (+ motorwissel nog)Skidmarks schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:46:
[...]
Doet er dan toch niet toe in beide gevallen start je achteraan, of niet?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Beschadigd zou te zien moeten zijn. Lijkt me een smoes.Dentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:45:
Op F1TV wordt nu gesproken over een discussie over een illegale vleugel (casus van stewards?) vs een beschadige vleugel (casus van Merc).
Bij een beschadigde vleugel zouden ze hem 'gratis' mogen vervangen, en zouden ze dus 'slechts' een DSQ krijgen voor de qualy
Bij een illegale vleugel moet er een nieuwe spec op, en krijgen ze ook nog straf voor het vervangen van de vleugel.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
"Dat krijg je als je moet stoppen met valsspelen"LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:44:
[...]
Mercedes rijdt met racegewicht aan brandstof overduidelijk. De rest met sprintracehoeveelheid. Tenzij je oprecht denkt dat Mercedes binnen 1 dag 2 seconden kwijt is.
Ze liggen nu onder een vergrootglas dus ze moeten oppassen met hun geheime illegale technieken die zorgen dat ze zo snel zijnLewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:44:
[...]
Mercedes rijdt met racegewicht aan brandstof overduidelijk. De rest met sprintracehoeveelheid. Tenzij je oprecht denkt dat Mercedes binnen 1 dag 2 seconden kwijt is.
Nou bij een illegale vleugel krijg je 1) daarvoor een straf voor de sprint-race EN 2) een straf voor de race voor het vervangen van een achtervleugel met andere spec onder parc ferme.Skidmarks schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:46:
[...]
Bij een beschadigde vleugel geldt 2 niet.
Nah valt wel mee hoor. Stel voor om het even te hebben over de sociaal economische toestand in midden equatoriaal afrika. Dat is pas spannend.D-Ed schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:44:
[...]
Niet voor niets dat ALO nu de snelste rondetijd neer heeft kunnen zetten, dat lukt 'm tijdens een Q écht niet met de Alpine.Player1S schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:45:
[...]
Maar dat geld natuurlijk ook voor die 18 anderen die nu rond rijden. Dus dan is het nog langzaam.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Benoemen ze ook wáár die beschadiging zou zijn ontstaan?Dentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:45:
Hij oefent alvast in het rijden in het achterveld.Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:42:
HAM zo laag in de timings lijkt bijna een soort van schuldigverklaring/strafbankje.
PSN: IS_DJ
HahaD-Ed schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:44:
[...]
Ja wou al zeggen dat het vanochtend duizendmaal spannender was in dit topic dan de FP2 van nu.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Die 1 of 2 mm drs gaan die auto echt niet ineens 4 tienden langzamer maken. Hamilton heeft ook versere motor dan Maxmorm schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:43:
[...]
Is mercedes nog wel de snelste als de vleugel inderdaad illegaal is?
Verschil kan zijn dat ze parc ferme niet hoeven te breken en niet bij de hoofdrace ook nog eens achteraan / uit de pit hoeven te startenSkidmarks schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:46:
[...]
Maar ze hebben al toestemming gekregen om hem gratis te vervangen.Dentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:47:
[...]
Nou bij een illegale vleugel krijg je 1) daarvoor een straf voor de sprint-race EN 2) een straf voor de race voor het vervangen van een achtervleugel met andere spec onder parc ferme.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Meen je dit nu serieus? Die auto van HAM leek als een krant op de weg te liggen zojuist. Komt dat ook door die volle tank? Wellicht zie ik inderdaad de achtervleugels door de DRS niet meer, maar het komt bij mij allemaal te neergeslagen over.LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:46:
[...]
Meen je dit nu serieus? Denk je echt dat Mercedes nu langzamer is dan beide Williamsen?
Mijn boefje is liev!
Dentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:47:
[...]
Nou bij een illegale vleugel krijg je 1) daarvoor een straf voor de sprint-race EN 2) een straf voor de race voor het vervangen van een achtervleugel met andere spec onder parc ferme.
Je krijgt beide straffen, maar beide voor de sprint-Q, niet voor de race.DarkFire1985 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:48:
[...]
Verschil kan zijn dat ze parc ferme niet hoeven te breken en niet bij de hoofdrace ook nog eens achteraan / uit de pit hoeven te starten
[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 13-11-2021 16:51 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Volgens mij gelden alle 'parc ferme breaks' tijdens de race (net zoals vervangen motor ed), niet de sprint.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:48:
[...]
Je krijgt beide straffen, maar beide voor de sprint-Q, niet voor de race.
Soft or medium for sprint qualifying? That’s the question that everyone is trying to answer right now. #BrazilGP #Fit4F1 pic.twitter.com/Lic0JRPF0q
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 13 november 2021
Voor de FP ja omdat de FIA hem in beslag geeft genomen voor onderzoek. Als ie illegaal blijkt mogen ze hem niet gratis vervangen.siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:48:
[...]
Maar ze hebben al toestemming gekregen om hem gratis te vervangen.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Terwijl hij hem morgen toch heel hard nodig gaat hebben als hij vanachter moet gaan starten.backupdevice schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:44:
[...]
Die heeft gewoon een race Sim gedaan . Zin DRS is niet 1 x open geweest
Vraag me toch echt af wat daar nou precies aan de hand is want ook Bottas staat onderaan de tijden lijst.
Ik heb het heel uitgebreid uitgezocht vannacht, zoek in dit topic maar naar "34.8". Parc fermé nu breken betekent pitlane start voor de sprint.Dentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:49:
[...]
Volgens mij gelden alle 'parc ferme breaks' tijdens de race (net zoals vervangen motor ed), niet de sprint.
Ik weet niet of ik hier nog serieus op moet reagerenJB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:48:
[...]
Meen je dit nu serieus? Die auto van HAM leek als een krant op de weg te liggen zojuist. Komt dat ook door die volle tank? Wellicht zie ik inderdaad de achtervleugels door de DRS niet meer, maar het komt bij mij allemaal te neergeslagen over.
Hier ben je toch steward voor geworden? Dat doe je niet om 5s straffen uit te delen voor track limits. Juist moeilijke casus is wat uitdaging geeft.josh-hill schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:50:
De stewards zitten vast te zweten, net als bij 12 Angry Men
Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik heb zijn onboard aanstaan en op de radio komt weinig tot niks bijzonders naar buiten. Hij klaagt niet over grip oid afaik dus het zou best kunnen dat hij met racegewicht aan het rijden is. Hij heeft ook al minstens 4 proefstarts gedaan.JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:48:
[...]
Meen je dit nu serieus? Die auto van HAM leek als een krant op de weg te liggen zojuist. Komt dat ook door die volle tank? Wellicht zie ik inderdaad de achtervleugels door de DRS niet meer, maar het komt bij mij allemaal te neergeslagen over.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Helder. Interessant dat dat anders is dan met de motor-onderdelen.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:50:
[...]
Ik heb het heel uitgebreid uitgezocht vannacht, zoek in dit topic maar naar "34.8". Parc fermé nu breken betekent pitlane start voor de sprint.
Is dat met een reden?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
WingGate: wel een leuke woordspelingIllegal_Alien schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:51:
Vind het trouwens bijzonder dat #WingGate of iets dergelijk niet ondertussen trending is op twitter.
Allebei dingen waar de FIA niets aan doet?NoahAmber schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:47:
[...]
Nah valt wel mee hoor. Stel voor om het even te hebben over de sociaal economische toestand in midden equatoriaal afrika. Dat is pas spannend.
"Voor de sessie was ie nog goed!"Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
In de categorie onvoorzien, een bestelbusje van coolblue rijdt zojuist ons ziggo kastje aan gort.
[Afbeelding]
Is het gek dat ik me geroepen voel dit zelf te maken?
Ik zou eerst checken of dat binnen de regulaties mag van de FIA.Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
In de categorie onvoorzien, een bestelbusje van coolblue rijdt zojuist ons ziggo kastje aan gort.
Straf voor een doping schandaal geloof ik.alexbl69 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
Valt me weer op dat bij het overzicht van de prestaties van de laatste 5 races (net bij Gasly) de vlag van Rusland niet vermeld wordt.
Is dat met een reden?
Bel Max even die kan dingen buigenKenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
[Afbeelding]
Cloud ☁️
Dat wordt vóór morgen nog maar even een KPN verbinding op laten leveren....Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
[Afbeelding]
Zou Max eraan gezeten hebben?StefanVerkerk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:53:
[...]
Ik zou eerst checken of dat binnen de regulaties mag van de FIA.
Zelfs bij 'oeps foutje' zal Mercedes een degelijke achtervleugel moeten ontwerpen die niet na verloop van races zoveel speling krijgt dat die buiten de marge van de regels gaat vallen. Dus aan het team zelf om die slijtage in de gaten te houden.Brakius schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:37:
[...]
Las ergens dat Mercedes beweerde dat de achtervleugel goed op ging en daarna ruimte breder is geworden. Denk dat Mercedes moet bewijzen. Maar vraag me af wanneer met opzet is, dezelfde straf is als oeps foutje.
Pas maar op dat ze je geen penalty geven als je dat doetKenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
[Afbeelding]
Gewoon bellen met Ziggo, die sturen dan een monteur om de deur te vervangen. Dat hebben ze bij mij hier naast het huis ook gedaan. Daar werd continu de kast open getrokken...Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Zou het wel een mooie actie vinden.Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
[Afbeelding]
Rusland is verbannen van veel sporten (waaronder F1). Dit is de politieke workaround (zo doen ze ook mee aan de olympische spelen)alexbl69 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
Valt me weer op dat bij het overzicht van de prestaties van de laatste 5 races (net bij Gasly) de vlag van Rusland niet vermeld wordt.
Is dat met een reden?
en met EEN vinger ;-)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Interessanter is misschien het vervangen van de motor voor een andere spec na het ingaan van parc fermé en voor het begin van de sprint. Dan heb je namelijk zowel pitlane start bij de sprint voor het breken van parc fermé, als gridstraffen bij de race voor het pakken van een extra motor.Dentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
[...]
Helder. Interessant dat dat anders is dan met de motor-onderdelen.
Ben benieuwd welk volkslied ze hebben klaarstaan als Maz zou winnenDentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:54:
[...]
Rusland is verbannen van veel sporten (waaronder F1). Dit is de politieke workaround (zo doen ze ook mee aan de olympische spelen)
Daar moeten ze ook 2 dagen over na gaan denken bij de FIA.Sniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:55:
[...]
Ben benieuwd welk volkslied ze hebben klaarstaan als Maz zou winnen
Mijn boefje is liev!
Working through our Saturday programme - usual race sims, running across different fuels loads and tyres. 🤓
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 13 november 2021
It means the boys are in an unfamiliar 18th and 19th on the leaderboard with seven mins on the clock in FP2 😅 pic.twitter.com/AH6bJuEpkh
Mercedes is zichzelf aan het indekken.... Rare tweet
Nou, dan zou het tweakers-topic iig nog harder gaan dan vandaagDataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:55:
[...]
Interessanter is misschien het vervangen van de motor voor een andere spec na het ingaan van parc fermé en voor het begin van de sprint. Dan heb je namelijk zowel pitlane start bij de sprint voor het breken van parc fermé, als gridstraffen bij de race voor het pakken van een extra motor.
En dat is dus de vraag: heeft de FIA met hun toestemming voorkomen dat Mercedes die regel moet brekenDataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:50:
[...]
Ik heb het heel uitgebreid uitgezocht vannacht, zoek in dit topic maar naar "34.8". Parc fermé nu breken betekent pitlane start voor de sprint.
Dan nog voldoet het niet aan de regels.Brakius schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:37:
[...]
Las ergens dat Mercedes beweerde dat de achtervleugel goed op ging en daarna ruimte breder is geworden. Denk dat Mercedes moet bewijzen. Maar vraag me af wanneer met opzet is, dezelfde straf is als oeps foutje.
Zolang er geen auto vol tegen die vleugel is aangereden om een aanpassing te maken, moet het niks uit maken of er iets tijdens het rijden stuk gaat of een foutje is ofzo.
Anders kan iedereen wel een vleugel maken die tijdens de race "stuk gaat".
Is toch best bizar?Dentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:54:
[...]
Rusland is verbannen van veel sporten (waaronder F1). Dit is de politieke workaround (zo doen ze ook mee aan de olympische spelen)
De FIA houdt er wel een race maar laat het vlaggetje niet zien? Heb het even nagekeken bij F1 TV. Daar hetzelfde; race staat gewoon onder 'GP van Rusland' maar zonder vlaggetje
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Gelukkig zegt Twitter zojuist dat ik er compleet naast zit. Nog meer onder water steken?StefanVerkerk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:56:
Mercedes in ieder geval niet meer onder Williams...
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Alsof ze dat tijdens een trainingssessie bekend gaan maken.BramViking schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:56:
Dit duurt echt te lang. Lachwekkend van de FIA.
Nou, dat. Ze zijn er nu bijna een dag mee bezig, we zitten naar een FP2 te kijken waarbij iedereen zich afvraagt wat er nou besloten wordt, en we horen gewoon niets.BramViking schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:56:
Zoveelste keer dat de FIA slecht omgaat met de besluitvorming.
F1 tune?Sniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:55:
[...]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Blijkbaar is het toch erg lastig om te bepalen wie predominantly to blame is voor de onreglementaire vleugel van Mercedes.BramViking schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:56:
Vooral dit. Is toch niet meer uit te leggen aan de fans. Als er iets mis mee is, dan weet je dat toch vrij snel zou je zeggen...BramViking schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:56:
[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 13-11-2021 16:58 ]
Even zeiltje erover spannen ...Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
[Afbeelding]
Het gaat nog wel wat regenen, dus kans is aanwezig dat het bzzzzztt... gaat doen anders
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 13-11-2021 16:59 ]
Mijn boefje is liev!
De snelste sport ter wereld maakt de langzaamste beslissingen.RoD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:58:
[...]
Zoveelste keer dat de FIA slecht omgaat met de besluitvorming.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
ja doen ze veel vaker ook met grote dingen omdat er dan ook aandacht naar wat op de baan gebeurt moet bij commentatoren. en dan hopen ze dat de storm sneller over waait ofzoFrappuccino schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:57:
[...]
Alsof ze dat tijdens een trainingssessie bekend gaan maken.
Ze kunnen niet zomaar toestemming geven voor iets wat tegen de regels ingaat. Dan kan je het hele regelboek net zo goed weggooien natuurlijk. Je moet altijd toestemming hebben om iets te veranderen onder parc fermé, ook al is het dezelfde spec. Toestemming krijgen voor een verandering van andere spec betekent niet dat de je straf daarvoor ontloopt.LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:56:
[...]
En dat is dus de vraag: heeft de FIA met hun toestemming voorkomen dat Mercedes die regel moet breken
FIA heeft daar niks over te zeggen.alexbl69 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:56:
[...]
Is toch best bizar?
De FIA houdt er wel een race maar laat het vlaggetje niet zien? Heb het even nagekeken bij F1 TV. Daar hetzelfde; race staat gewoon onder 'GP van Rusland' maar zonder vlaggetje
Ze mogen de Russische vlag en volkslied niet tonen etc voor een officieel WK.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vervangen door dezelfde spec mag met toestemming als daar een goede reden voor is (beschadiging, veiligheid, vleugel ligt bij FIA voor onderzoek legaliteit), dus die toestemming van de FIA is normaal.LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:56:
[...]
En dat is dus de vraag: heeft de FIA met hun toestemming voorkomen dat Mercedes die regel moet breken
Buiten dat dit natuurlijk nooit gaat gebeuren: geenSniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:55:
[...]
https://www.motorsport.co...-neutral-flag-f1/5345260/
Samenvatting: Russische coureurs mogen meedoen, maar het bestaan van Rusland wordt zo ongeveer ontkend
[ Voor 14% gewijzigd door RoL0 op 13-11-2021 17:01 ]
Beetje cynisch ik weet het maar er zijn gekkere dingen gebeurt in de F1 om een competitief voordeel te behalen.
Maar in long runs gebruiken ze toch nooit DRS?AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:00:
Volgens mij wacht de FIA echt tot na de FP2 zodat ze deze vleugel ook kunnen onderzoeken. Het is juist daarom een beetje verdacht dat ik HAM zijn DRS nog niet open heb zien gaan. Mocht het DRS mechanisme op 1 of andere manier flexibel blijken te zijn (als in: Hij gaat verder open door de hogere druk op 1 of andere manier) dan willen ze DRS nu niet gebruiken omdat ze dan meer kans lopen dat de DRS niet weer terugkeert naar zijn originele staat.
Beetje cynisch ik weet het maar er zijn gekkere dingen gebeurt in de F1 om een competitief voordeel te behalen.
Inderdaad, ik zag andere teams ook hun DRS niet gebruiken. Consistent niet.Chefbierrr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:01:
[...]
Maar in long runs gebruiken ze toch nooit DRS?
Soms wel soms niet. Vziw vaak wel een paar keer per run.Chefbierrr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:01:
[...]
Nee, maar kan wel verschil zijn tussen pitlane en achteraan, groot verschil.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:59:
[...]
Ze kunnen niet zomaar toestemming geven voor iets wat tegen de regels ingaat. Dan kan je het hele regelboek net zo goed weggooien natuurlijk. Je moet altijd toestemming hebben om iets te veranderen onder parc fermé, ook al is het dezelfde spec. Toestemming krijgen voor een verandering van andere spec betekent niet dat de je straf daarvoor ontloopt.
Maarja, eerst de vraag of er überhaupt gestraft gaat worden. Ik denk niet anders hadden ze het wel al gedaan (of ze zoeken nog naar een manier om Max mee te trekken dankzij zijn onhandige move)
Maar wat als ze dan in de race tegen hetzelfde probleem aanlopen? Dan lopen ze het risico op een DSQ in de race. Of zie ik dat verkeerd.AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:00:
Volgens mij wacht de FIA echt tot na de FP2 zodat ze deze vleugel ook kunnen onderzoeken. Het is juist daarom een beetje verdacht dat ik HAM zijn DRS nog niet open heb zien gaan. Mocht het DRS mechanisme op 1 of andere manier flexibel blijken te zijn (als in: Hij gaat verder open door de hogere druk op 1 of andere manier) dan willen ze DRS nu niet gebruiken omdat ze dan meer kans lopen dat de DRS niet weer terugkeert naar zijn originele staat.
Lijkt mij dat ze dit zo snel mogelijk “opgehelderd” willen hebben.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verder heel toevallig dat het nu ook in zijn geheel niet gebruikt is, maar goed ik heb er geen verstand van dus geen idee of dat normaal is in FP2.Chefbierrr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:01:
[...]
Mijn boefje is liev!
Maar dit is dus bizar. Wat valt er te onderzoeken. Jo Bauer en zijn mensen hebben hun taak gedaan. Getest en het heeft gefaald. Waarom het gefaald heeft is niet relevant voor de stewards. Stewards moeten niet uitzoeken waarom Merc geen straf zou moeten krijgen. Noem het zeuren, maar dit is de zoveelste keer dat Merc een dikke vinger in de pap heeft in dit proces wat gewoon niet kan. Het proces wordt steeds meer politiek en steeds minder sport of techniek.AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:00:
A prayer circle:
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 13 november 2021
🕯 🕯
🕯 🕯
🕯 Double Podium 🕯
🕯 🕯
🕯 🕯#BrazilGP pic.twitter.com/aO8OGIRcsI
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
En wat winnen ze er mee? Hamilton moet een inhaalrace doen vanwege de nieuwe motor, die heeft zijn DRS dus zeker tijdens de race ook nodig. Daar zal die wel gebruikt moeten worden en het laatste wat je wil is een DSQ na de race omdat de vleugel niet voldoet. Dan neem je die DSQ voor de kwalificatie zodat je tenminste een kans hebt om deel te nemen aan de race.AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:00:
No keyboard detected. Press F1 to continue.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Als Mercedes kan aantonen dat het materiaalpech is ipv opzet dan kan dat eventueel de strafmaat beinvloeden?siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:02:
[...]
Maar dit is dus bizar. Wat valt er te onderzoeken. Jo Bauer en zijn mensen hebben hun taak gedaan. Getest en het heeft gefaald. Waarom het gefaald heeft is niet relevant voor de stewards. Stewards moeten niet uitzoeken waarom Merc geen straf zou moeten krijgen. Noem het zeuren, maar dit is de zoveelste keer dat Merc een dikke vinger in de pap heeft in dit proces wat gewoon niet kan. Het proces wordt steeds meer politiek en steeds minder sport of techniek.
Hier reed een AH bezorgservice 'chauffeur' een jaar of twee geleden een complete FTTC (wijk) kast uit de grond en die dingen zijn ± 150Cm. hoog en 200 x 60Cm. qua oppervlak... Meneer dacht nog vrolijk verder te kunnen rijden maar z'n bestelbus vond het 300 meter verderop al genoeg doordat 't blok (Mercedes Sprinter) zónder olie en koelvloeistof stond....FreshMaker schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:58:
[...]
Even zeiltje erover spannen ...
Het gaat nog wel wat regenen, dus kans is aanwezig dat het bzzzzztt... gaat doen anders
Apparatuur in de kast bleef wel gewoon door draaien, ook al lag 't hele spel een metertje of twee á drie verderop
Long runs in fp’s zijn altijd zonder drs te gebruiken.AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:00:
Niet veel raars aan dat die niet gebruikt wordt dus.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nando overal paars.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zou eigenlijk niet mogen. Niet dat de stewards het verleden en hun eigen beslissingen interesseert, maar de reden doet er niet toe. Auto was niet legaal, punt. Waarom dat is, al waren het de chupacabras, een foutje. Mag niks uitmaken. Dat het dan lullig is, is wat anders. Anders kun je net zo goed schade veroorzaken en dan achteraf claimen dat het schade was en dat je dus vrijuit gaat met een illegale auto.AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:04:
[...]
Als Mercedes kan aantonen dat het materiaalpech is ipv opzet dan kan dat eventueel de strafmaat beinvloeden?
Verwijderd
Het benzinetekort bij Vettel kwam door een kapotte brandstofpomp als ik het met goed herinner. No mercy.AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:04:
[...]
Als Mercedes kan aantonen dat het materiaalpech is ipv opzet dan kan dat eventueel de strafmaat beinvloeden?
Als dat mag, zou het wel heel aantrekkelijk zijn om opzettelijk zwakke ontwerpen te maken die bij falen een voordeel opleveren. En dan 'materiaalpech' roepen.
No merc, no mercy, even correct neerzetten heVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:08:
[...]
Het benzinetekort bij Vettel kwam door een kapotte brandstofpomp als ik het met goed herinner. No mercy.
Als dat mag, zou het wel heel aantrekkelijk zijn om opzettelijk zwakke ontwerpen te maken die bij falen een voordeel opleveren. En dan 'materiaalpech' roepen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee zou eigenlijk niet mogen nee. En logisch is het inderdaad ook niet maar ik kan echt geen enkele andere reden bedenken waarom het zo lang moet duren voordat men een beslissing naar buiten brengt.siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:07:
[...]
Zou eigenlijk niet mogen. Niet dat de stewards het verleden en hun eigen beslissingen interesseert, maar de reden doet er niet toe. Auto was niet legaal, punt. Waarom dat is, al waren het de chupacabras, een foutje. Mag niks uitmaken. Dat het dan lullig is, is wat anders. Anders kun je net zo goed schade veroorzaken en dan achteraf claimen dat het schade was en dat je dus vrijuit gaat met een illegale auto.
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/2r1CThYxVhcSQMGhiK9O3b6g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RuilMobbz8vWfufeP7yU03lN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7T63mfgX5oBFyAac8SrgnKKb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/smwncs4TljFVWOmWM4ziDtAe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4MKJshuA5kL5qmYJQXYXibvS.jpg?f=fotoalbum_large)