[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.757 views

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 18:38
De huidige vleugel van Hamilton zal ook nauwkeurig onderzocht worden. Ben benieuwd wat daar uit komt.

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:55
Heyman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:27:
HAM gebruikt zijn DRS niet eens op start finish?
Bottas en Verstappen net ook niet. Ik denk dat ze race pace oefenen en daarbij rekening houden dat ze geen DRS krijgen.

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-12 13:59

Dentist

Next patient please...

__fred__ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:22:
[...]

Casual de andere out of spec vleugel terugbuigen.
raakt ie nou de vleugel aan onder parc ferme? :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
De rest van het seizoen geen DRS meer voor Hamilton. :+

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
StefanVerkerk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:27:
[...]

Bottas en Verstappen net ook niet. Ik denk dat ze race pace oefenen en daarbij rekening houden dat ze geen DRS krijgen.
Zat ik ook al aan te denken... maar dan verwacht Hamilton dus geen straf.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wat ziet mijn oog? Merc is stout en de FIA neemt rustig de tijd? Héél erg de tijd?

It’s the economy, stupid!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:54

DataGhost

iPL dev

Player1S schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:16:
Mercedes claimt dat Max met z’n vinger vleugel beschadigd heeft. Ondertussen in vrije training leunt er een monteur op said vleugel 8)7
Ik zou deze lezing zo mooi vinden maar er is een telelens gebruikt waardoor het een en ander vertekent. De monteur leunt met zijn linkerhand (en later beide handen) op de krik (ziet eruit als een steekwagentje) achter de auto en zijn arm raakt de vleugel niet.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:33

Player1S

Probably out in the dark

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:25:
Ergens vermoed ik dat die vleugel van Mercedes misschien wel legaal was toen die gemonteerd was. Maar misschien is het probleem dat er iets mis wat met de assemblage en er toch iets is verschoven tijdens gebruik waardoor die na kwalificatie niet meer legaal was.

Voor mij zou dit namelijk verklaren waarom het zo lang duurt, Mercedes naar Verstappen wijst, er nu zonder problemen een identieke specificatie vleugel op Hamilton zijn auto geplaatst kon worden.

Het resultaat zou dan een DSQ zijn voor de kwalificatie en dus achteraan starten hier, maar geen pitlane start. En dan tijdens de sprintrace plekken winnen waarna er weer vijf vanaf gaan voor morgen vanwege de nieuwe motor.
Het is een vaste waarde dat gat dus lijkt me niet dat het aangepast kan worden. Tenminste dat lijkt me het meest logisch.

Nu straf pakken lijkt me ook veiliger dan racen in afwachting van beroep na de race. In dat laatste geval heb je namelijk veel meer kans dat je DQF aan de broek krijgt en dan sta je zeker met 0 punten

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

dawg schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:28:
Wat ziet mijn oog? Merc is stout en de FIA neemt rustig de tijd? Héél erg de tijd?
Eerst de races rijden, dan de uitslag meenemen in de strafmaat.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:27
Ergens vermoed ik dat die vleugel van Mercedes misschien wel legaal was toen die gemonteerd was. Maar misschien is het probleem dat er iets mis wat met de assemblage en er toch iets is verschoven tijdens gebruik waardoor die na kwalificatie niet meer legaal was.

Voor mij zou dit namelijk verklaren waarom het zo lang duurt, Mercedes naar Verstappen wijst, er nu zonder problemen een identieke specificatie vleugel op Hamilton zijn auto geplaatst kon worden.

Het resultaat zou dan een DSQ zijn voor de kwalificatie en dus achteraan starten hier, maar geen pitlane start. En dan tijdens de sprintrace plekken winnen waarna er weer vijf vanaf gaan voor morgen vanwege de nieuwe motor.
Ja het is imho ook net wat te amateuristisch om zoiets opzettelijk te proberen. En nu er een identieke spec vleugel op is gekomen begraaf je jezelf alleen maar dieper in je eigen leugens dus dat zou ook dom zijn.

Denk dat we daarom ook pas een tijdje na de fp2 een uitslag zullen krijgen. Nadat men deze vleugel ook heeft getest. Aan de hand van die test zal men een beslissing nemen. Als die vleugel wel goed is dan zal het geen zware straf zijn denk ik. Paar plaatsen gridstraf voor vanavond misschien. Of helemaal geen straf.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

dawg schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:28:
Vind het persoonlijk bizar dat de FIA Stewards hier zo lang over doen. Blijft bijzonder en vind het ook richting de fans niet netjes.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
Ook op het einde moet je wagen legaal zijn, tenzij je echt kan aantonen dat er iets kapot is. Zoals de DRS van Max die zomaar wat rond wappert. Anders zou je trucjes kunnen toepassen dat bij een start de wagen legaal is, maar dat er bij een bepaalde snelheid wat dingen om springen zodat je wagen illegaal is, maar ook sneller.

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Mercedes lijkt racepace te oefenen, de rest sprintracepace. Dus verschil brandstof. Tenzij Mercedes ineens 2 seconden kwijt is. :+

• StefanVerkerk
TheBrut3 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:30:
[...]
Ook op het einde moet je wagen legaal zijn, tenzij je echt kan aantonen dat er iets kapot is.
Als ik mijn auto voor de APK langs breng en de auto goedgekeurd wordt, moet ook alles legaal blijven. 't Is niet dat ik dan kan zeggen 'ja maar gisteren bij de APK was het nog goedgekeurd'. (Of vinden jullie dit een appels met peren vergelijken vergelijking? :'))

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 13:49
Ben ik de enige die een soort van "belletje" hoort aan de achterkant/uitlaat als de autos het rechte stuk op draaien?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:54

DataGhost

iPL dev

Oekol schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:26:
[...]

We've all seen the footage... failing the test blabla. Staat deze toevallig in dit topic? Hij de gepinnde berichten iig niet. Alvast bedankt.
Jazeker: DataGhost in "[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië"
aan de rechterkant, die witte schijf op een stokje. Beetje gaar beeld maar daar moeten we het volgens mij mee doen.

• LewisVries
Moeten de stewards unaniem zijn?

Anders kunnen de Britten bij de stewards gewoon ervoor liggen zodat hun landgenoot WK kan winnen

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Gé Brander schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:29:
[...]

Eerst de races rijden, dan de uitslag meenemen in de strafmaat.
Dat zou ik echt t allerslapste en partijdigst vinden :(

• AtlAntA
StefanVerkerk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:31:
[...]
Als ik mijn auto voor de APK langs breng en de auto goedgekeurd wordt, moet ook alles legaal blijven. 't Is niet dat ik dan kan zeggen 'ja maar gisteren bij de APK was het nog goedgekeurd'. (Of vinden jullie dit een appels met peren vergelijken vergelijking? :'))
Dat soort gesjoemel gebeurt heel erg veel bij de APK hoor. Vooral met verlichting en getinte ramen.

• LewisVries
[...]
Is letterlijk de goede vergelijking.

Maar APK-regels gelden niet voor Mercedessen he

[ Voor 5% gewijzigd door LewisVries op 13-11-2021 16:33 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:32:
Moeten de stewards unaniem zijn?

Anders kunnen de Britten bij de stewards gewoon ervoor liggen zodat hun landgenoot WK kan winnen
Dit kan toch niet…

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:09

Qu3st

DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:28:
[...]

[...]

Ik zou deze lezing zo mooi vinden maar er is een telelens gebruikt waardoor het een en ander vertekent. De monteur leunt met zijn linkerhand (en later beide handen) op de krik (ziet eruit als een steekwagentje) achter de auto en zijn arm raakt de vleugel niet.
Het beeld van gisteren dat Max aan de auto van Lewis zou zitten is ook gewoon vertekenend :+ Hij zat er niet aan! /s

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:32:
Ben ik de enige die een soort van "belletje" hoort aan de achterkant/uitlaat als de autos het rechte stuk op draaien?
Is dat niet het belletje wat gaat als iemand pits in/uit rijdt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Pjottski
  • Laatst online: 17:47

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik hoor alleen een belletje als een coureur de pitstraat in rijd.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:03
Is wanneer auto de pits inrijdt

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

poor Leno schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:32:
[...]

Dat zou ik echt t allerslapste en partijdigst vinden :(
Lijkt, niet hetzelfde, maar lijkt op de 10 seconden straf voor Hamilton in Silverstone. Ook zo een aanfluiting.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Is voor in de pitlane dat er auto's rijden volgens mij.

• pietr
Als deze vleugel van Hamilton na FP2 wel goedgekeurd wordt, zal de straf een stuk milder zijn denk ik. Het feit dat Hamilton alleen een longrun voor de race doet is minder belastend voor die vleugel.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:18
Maakt de straf voor HAM en Mercedes nog uit als met opzet is gebeurd qua achtervleugel of per ongeluk? Misschien dat daarom zo lang duurt?

• Sniffels
Pjottski schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:33:
[...]

Ik hoor alleen een belletje als een coureur de pitstraat in rijd.
Nee dat niet, het komt van de autos zelf af (of wellicht het hekwerk van de luchtdruk oid

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]
Normale 'slijtage' ná een APK mag en daar wordt tijdens een APK ook rekening mee gehouden. Wat je helaas (en vooral bij een bepaald 'slag' mensen) nog wel eens ziet is dat een auto speciaal voor de APK terug gebouwd wordt naar de geldende regels én keurnormen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

JB

Cédric roelt!

Brakius schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:33:
Maakt de straf voor HAM en Mercedes nog uit als met opzet is gebeurd qua achtervleugel of per ongeluk? Misschien dat daarom zo lang duurt?
Hoe toon je dat aan dan? Wellicht een probeersel incl genomen risico?

Mijn boefje is liev!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:26
pietr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:33:
Als deze vleugel van Hamilton na FP2 wel goedgekeurd wordt, zal de straf een stuk milder zijn denk ik. Het feit dat Hamilton alleen een longrun voor de race doet is minder belastend voor die vleugel.
Nee, zo horen de regels niet toegepast te worden.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Gé Brander schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:33:
[...]

Lijkt, niet hetzelfde, maar lijkt op de 10 seconden straf voor Hamilton in Silverstone. Ook zo een aanfluiting.
Ja moest ik idd ook gelijk aan denken.

Niets daarvan. Gewoon de straf bepalen en die uitvoeren. Klaar. Niet van dat half slappe :-(

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Volgens Horner Max geen straf en Ham DSQ. Zegt Winkelman.

• pietr
hansvk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:34:
[...]
Nee, zo horen de regels niet toegepast te worden.
Dan snap ik niet waarom FIA zo lang wacht met de uitspraak.

Verwijderd

dawg schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:35:
Ja dat hoopt hij, Toto zal het tegenovergestelde zeggen :P

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

En hij vult gelijk aan dat dat slechts horners mening is en niks officieel

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:10
1,5 uur weg geweest, 18 pagina’s doorgelezen en nog een uitslag :P Nu ziggo Sport maar even aangezet eens kijken wat ze doen.

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 13-11-2021 16:36 ]

Cloud ☁️

• LewisVries
pietr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:33:
Dat zou echt nergens op slaan.

Als ik door rood rij en de keer erna niet dan wordt de boete toch niet kleiner.

Overigens verder eens hoor, de stewards gaan overduidelijk erg ver om te zorgen dat ze HAM kunnen vrijspreken. Bij ieder ander was het 10 minuten na constatering al DSQ geweest, 100%

• hansvk
pietr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:35:
[...]

Dan snap ik niet waarom FIA zo lang wacht met de uitspraak.
Dat snapt niemand denk ik :)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Qu3st

Qu3st

Ja daar gaat Horner van uit. Maar is en blijft nog steeds speculeren.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat is zijn mening ja. Geen feit. En de mening van Horner, zoals Winkelman ook aangeeft, is natuurlijk niet geheel objectief.

Dat betekent, stam + t .

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:55

Vos

AFCA

Gé Brander schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:33:
[...]

Er zit verschil tussen straffen uitdelen tijdens en na of voor een race. Ze kunnen nu geen 10sec straf geven.

• JB

JB

Cédric roelt!

Mooi, kan Mercedes nu weer normaal gaan doen in de FP2... Pffff :/ Beetje doelloos rondrijden is het nu IMHO

Mijn boefje is liev!

• Brakius
JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:34:
[...]

Hoe toon je dat aan dan? Wellicht een probeersel incl genomen risico?
Las ergens dat Mercedes beweerde dat de achtervleugel goed op ging en daarna ruimte breder is geworden. Denk dat Mercedes moet bewijzen. Maar vraag me af wanneer met opzet is, dezelfde straf is als oeps foutje.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Volgens Horner is/wordt Ver ook wereldkampioen en Ham niet :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Sniffels
JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:36:
[...]

Mooi, kan Mercedes nu weer normaal gaan doen in de FP2... Pffff :/ Beetje doelloos rondrijden is het nu IMHO
DSQ hoeft van mij ook weer niet. gratis punten zijn leuk, maar vechten voor de punten is leuker.

• hoevenpe
  • Laatst online: 18:42
Wij van WC-eend adviseren WC-eend :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• JB

JB

Cédric roelt!

Sniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:37:
[...]

DSQ hoeft van mij ook weer niet. gratis punten zijn leuk, maar vechten voor de punten is leuker.
Que?

Mijn boefje is liev!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-12 00:58
Sniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:34:
[...]

Nee dat niet, het komt van de autos zelf af (of wellicht het hekwerk van de luchtdruk oid
Ja merkte ik ook op. Niet dat geloei van de pitstraat maar klinkt een beetje als versleten/piepende remmen

iRacing Profiel

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Echt, heb ik voor het eerst sinds tijden eens Sky opstaan. :P
Maar nu nog een document zodat deze hopeloze episode voorbij is...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hansvk
Brakius schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:37:
[...]

Las ergens dat Mercedes beweerde dat de achtervleugel goed op ging en daarna ruimte breder is geworden. Denk dat Mercedes moet bewijzen. Maar vraag me af wanneer met opzet is, dezelfde straf is als oeps foutje.
Dan nog voldoe je niet aan het reglement.

• Jasphur
  • Laatst online: 21:27
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEFX3hJXEAIsbXA?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEFWxy1XEAMwouZ?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEFXky2WYAMUH5z?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEFXVLCX0AAA9Si?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEFXF68XwAsXIfN?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

YakuzA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:37:
[...]

Volgens wij Tweakers toch ook? 8)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:53

Blokker_1999

Full steam ahead

YakuzA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:37:
[...]

Als Max de huidige voorsprong verspeeld lijkt het mij toch ook deels zijn eigen schuld vanaf heden. Met nog 4 races te gaan en een wagen die over het hele seizoen gewoon sneller is geweest dan de Mercedes moet het al vreemd lopen om het kampioenschap te missen op dit moment.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Sir_Lion
  • Laatst online: 21:37
Sniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:37:
[...]

Dus het is leuk als je directe tegenstander dan maar vals speelt en met illegaal materiaal strijd?

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Mooie foto's, toevallig ook eentje van de achtervleugel van de Merc?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:03
Die ligt bij de fia :)

• Sniffels
soulcrusher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:37:
[...]

Ja merkte ik ook op. Niet dat geloei van de pitstraat maar klinkt een beetje als versleten/piepende remmen
Het is vooral als je de achterkant van de auto hoort uit bocht 15. soort kerstbelletjes.

Ok dan ben ik iniedergeval niet gek.

• alexbl69
Heb Hamilton nog niet kunnen betrappen op het gebruik van DRS. Zolang hij dat niet doet kan die vleugel na FP2 ook niet op het euvel gecontroleerd worden.

• Dentist

Dentist

Next patient please...

siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:39:
[...]

Voor of na de sessie? ;)

• Vos
  • Laatst online: 15:55

Vos

AFCA

siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:39:
[...]

Je mag op GoT geen illegale zaken posten.

• JB

JB

Cédric roelt!

Het zal wel aan mij liggen, maar die auto van HAM lijkt voor geen meter te gaan nu. Tegensturen etc. Zie ik door de achtervleugels de DRS niet meer?

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 13-11-2021 16:40 ]

Mijn boefje is liev!

• tlpeter
  • Laatst online: 16:28
alexbl69 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:39:
Heb Hamilton nog niet kunnen betrappen op het gebruik van DRS. Zolang hij dat niet doet kan die vleugel na FP2 ook niet op het euvel gecontroleerd worden.
Tuurlijk wel, wat een onzin weer.

• Blokker_1999
  • Laatst online: 19:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Tuurlijk wel, het DRS systeem is gewoon aanwezig. De vleugel kan gewoon gecontroleerd worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Sniffels
Sir_Lion schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:38:
[...]

Dus het is leuk als je directe tegenstander dan maar vals speelt en met illegaal materiaal strijd?
Nee, illegaal materiaal gebruikt in de Q. dus uit de Q gehaald en achteraan starten met een vleugel die wel goed is.

• hoevenpe
  • Laatst online: 18:42
Alonso WDC confirmed! 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Qu3st

Qu3st

Alonso heeft een vleugel van Mercedes geleend :+

• StefanVerkerk
Afvlaggen maar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVd-TVqW43Gb6bsi0SORvWjsrHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68gxMIG1t2N7fKJbTZuIKeEW.jpg?f=fotoalbum_large

• JB

JB

Cédric roelt!

Sniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:40:
[...]

Nee, illegaal materiaal gebruikt in de Q. dus uit de Q gehaald en achteraan starten met een vleugel die wel goed is.
Dus Parc Ferme is nog een keer achteraan!

Mijn boefje is liev!

• AtlAntA
Tuurlijk wel. Voor de test moet de DRS gewoon opengedaan worden. Ongeacht of je hem in de voorgaande sessie gebruikt hebt of niet.

• hansvk
JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:40:
Het zal wel aan mij liggen, maar die auto van HAM lijkt voor geen meter te gaan nu. Tegensturen etc. Zie ik door de achtervleugels de DRS niet meer?
Of HAM weet al meer en motivatie is weg.

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Alonso doet nog ff qualy practice!? :?

erutangiS

• alexbl69
Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:40:
[...]

Tuurlijk wel, het DRS systeem is gewoon aanwezig. De vleugel kan gewoon gecontroleerd worden.
Wellicht wordt de vleugel pas 'illegaal' als je DRS op snelheid gebruikt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ze hebben de stekkertjes op het stuur van HAM gewoon los getrokken, "géén DRS meer voor jou, je maakt 't toch alleen maar stuque" >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:11

DON PAPA

Tweaker-fan

Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:38:
[...]

Als Max de huidige voorsprong verspeeld lijkt het mij toch ook deels zijn eigen schuld vanaf heden.
Het is een mechanische sport, Max heeft dus niet alles in de hand ;)

• Sir_Lion
  • Laatst online: 21:37
Sniffels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:40:
[...]

Dus die wordt DSQ voor de Quali dan. Waarna Mercedus dus vraagt om alsnog mee te doen, en dan achteraan moet starten...

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Naja, wel serieus bedoelt. Kan op google images best wel wat vleugeltjes vinden, maar veel verschil waar het scharnierpunt vastzit. Het enige wat gebeurd kan zijn wat Merc claimt is dat dat scharnierpunt verschoven is. Maarja, dan nog. Controle failed. Dus ik ben echt benieuwd wat de stewards er over zeggen waarom dit geen open en shut case is.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• LewisVries
Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:38:
[...]

Als Max de huidige voorsprong verspeeld lijkt het mij toch ook deels zijn eigen schuld vanaf heden. Met nog 4 races te gaan en een wagen die over het hele seizoen gewoon sneller is geweest dan de Mercedes moet het al vreemd lopen om het kampioenschap te missen op dit moment.
Komende 3 weekenden zijn echte Mercedes-banen. Max kan pas met 34 punten voorsprong na Brazilië het in eigen hand hebben. Minder dan 34 punten voorsprong en hij is mogelijk gewoon de lul op pure snelheid van Mercedes. Daarnaast is het onzin dat RB snellere auto was over seizoen genomen. Sinds Silverstone is dat Mercedes op enkele uitzonderingen na.

• alexbl69
Ocon heeft het vreemde geluid in de pits ook gehoord :+

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:00

Spotmatic

Ken sent me

HAM zo laag in de timings lijkt bijna een soort van schuldigverklaring/strafbankje.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Sniffels
alexbl69 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:42:
Ocon heeft het vreemde geluid in de pits ook gehoord :+
:D

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:38
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:42:
[...]

Komende 3 weekenden zijn echte Mercedes-banen. Max kan pas met 34 punten voorsprong na Brazilië het in eigen hand hebben. Minder dan 34 punten voorsprong en hij is mogelijk gewoon de lul op pure snelheid van Mercedes. Daarnaast is het onzin dat RB snellere auto was over seizoen genomen. Sinds Silverstone is dat Mercedes op enkele uitzonderingen na.
Is mercedes nog wel de snelste als de vleugel inderdaad illegaal is?

• JB

JB

Cédric roelt!

Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:42:
HAM zo laag in de timings lijkt bijna een soort van schuldigverklaring/strafbankje.
Dit. Gaat nergens over deze tijden.

Mijn boefje is liev!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hansvk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:41:
[...]

Of HAM weet al meer en motivatie is weg.
Dan zou ie mentaal geknakt zijn. Normaal zet ie dan echt de tanden in het stuur. En dan zou je haast gaan denken dat ie zich verraden voelt door het team en dat het team er dus vanaf wist

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-12 00:58
tlpeter schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:40:
[...]

Tuurlijk wel, wat een onzin weer.
FIA scrutineer houdt zijn liniaaltje erbij als Hamilton met DRS voorbij komt jagen :9

iRacing Profiel

• Brakius
Nee motor besparen, want die gaan niet zo lang mee....

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-12 11:39

basvn

Breezand - NHN

JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:43:
[...]

Gaat nu om de racepace, niet om Q pace

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Sir_Lion schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:41:
[...]

Dus die wordt DSQ voor de Quali dan. Waarna Mercedus dus vraagt om alsnog mee te doen, en dan achteraan moet starten...
Als de vleugel niet voldeet aan de richtlijnen verwacht ik geen deelname aan de race. Voor mijn gevoel (en niet de richtlijnen dus) ben je gewoon af de rest van het weekend als je vals speelt. Maar ja, ik heb het niet voor het zeggen.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:36
Maar dezelfde zit nu hij Ham op. 😉

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:43:
[...]

Dit topic is spannender om te lezen dan het kijken van deze FP... -O-

• LewisVries
Mercedes rijdt met racegewicht aan brandstof overduidelijk. De rest met sprintracehoeveelheid. Tenzij je oprecht denkt dat Mercedes binnen 1 dag 2 seconden kwijt is.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Die heeft gewoon een race Sim gedaan . Zin DRS is niet 1 x open geweest

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

DoubleDutch schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:43:
[...]

Maar dezelfde zit nu hij Ham op. 😉
Dezelfde kan er niet op zitten; wel een vergelijkbare met dezelfde specificaties. ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Sniffels
D-Ed schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:44:
[...]

Dit topic is spannender om te lezen dan het kijken van deze FP... -O-
Longruns doen, waarom risico nemen om je auto plat te rijden

• JB

JB

Cédric roelt!

LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:44:
[...]

Mercedes rijdt met racegewicht aan brandstof overduidelijk. De rest met sprintracehoeveelheid. Tenzij je oprecht denkt dat Mercedes binnen 1 dag 2 seconden kwijt is.
Dat zal het zijn. Vooral niet het stukje met een achtervleugel enz.

Mijn boefje is liev!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Op F1TV wordt nu gesproken over een discussie over een illegale vleugel (casus van stewards?) vs een beschadige vleugel (casus van Merc).

Bij een beschadigde vleugel zouden ze hem 'gratis' mogen vervangen, en zouden ze dus 'slechts' een DSQ krijgen voor de qualy

Bij een illegale vleugel moet er een nieuwe spec op, en krijgen ze ook nog straf voor het vervangen van de vleugel.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

basvn schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:43:
[...]

Gaat nu om de racepace, niet om Q pace
Maar dat geld natuurlijk ook voor die 18 anderen die nu rond rijden. Dus dan is het nog langzaam.

Pagina: 1 ... 22 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord