[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.757 views

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:53:
[...]

Zijn die broodjes allemaal voor Hamilton? Angela is toch zijn PA en niet de kantine juffrouw van Mercedes.
Die eet bruin brood, is gezonder.

Mijn boefje is liev!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:01

Pierre

Van nature lui!

[...]

Zijn die broodjes allemaal voor Hamilton? Angela is toch zijn PA en niet de kantine juffrouw van Mercedes.
Ach ze doet ook zijn haar in een knot, dus ik kijk nergens meer van op :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:47
Laat de neppe twitterberichten achterwegen. Dit draagt dus ook niks bij.

[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-11-2021 09:39 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-12 21:18
StealthyPeanut schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:38:
Beide een straf. Als Hamilton überhaupt een straf krijgt.

Max heeft aan die vleugel gezeten. Blijf er gewoon vanaf en Hamilton had van P20 moeten starten en jijzelf op pole.

Oliedom en ik zie het nu zelfs wel gebeuren dat Mercedes geen straf krijgt (afwijking is gekomen door Max) en Max een dikke straf.

Zo gooi je dus je kampioenschap weg.
Max krijgt geen straf, alleen een boete haha

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:27
[...]

Gewoon even een “Mercedes familie” momentje denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FECYL3zXsAcwPDT?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FECYiVtXwAAWLUg?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:44
Red Bull geeft je vleugels is in deze context erg toepasselijk... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:01
RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:49:
Daarom is het technisch reglement ook zo zwart/wit v.w.b. straffen. Als je niet aan het reglement voldoet dan is het een DSQ en argumenten als "geen voordeel" tellen niet. In deze mag Mercedes dus zich best verdedigen met waarom ze vinden dat het niet illegaal is (of dat Verstappen het heeft gesloopt), maar niet "dat het geen voordeel opleverde".
Achteraf zijn dit soort zaken natuurlijk een beetje hypocriet. Er is zeker een methode om straffen te ontlopen wanneer een team een alternatieve interpretatie heeft, en dat is door een clarification te vragen. Door dat niet te doen staan zulke verdedigingen voor mij wel in een ander daglicht.

Natuurlijk gaat Mercedes er alles aan doen om hun positie te verdedigen. Maar ik geloof dat iedereen het er over eens is dat het gat groter is dan 85mm. Dit lijkt mij dus damage control.

Of het trouwens een bewuste overtreding betreft vind ik op dit moment lastig te zeggen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEBCh5xXIAkygZz?format=jpg&name=large

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:57
Ik droomde vannacht nog dat er ook iets is bij Max zou worden gevonden waardoor ze samen 19e en 20e zouden starten, wat wel een hele leuke race zou kunnen opleveren. Blijkt ie ook nog jaar de stewards te moeten. :X

Gelukkig is er uitgebreid precedent van coureurs die naar andere auto's kijken en deze aanraken onder Parc ferme condities. Dus iets anders dan een reprimande zou gek zijn.

Het verhaal van lewis lijkt mij duidelijk, voldoet niet aan de regels, dus dsq van de qualy is startplek 20. Maar ja de FIA haalde het ook in hun hoofd om mee te gaan in de bullshit van Mercedes aangaande DAS ( het "stuursysteem" dat je aan het begin van het rechte stuk activeert, dan in een rechte lijn rijdt en daarna weer deactiveert ). Dus ze zullen er wel weer mee wegkomen.

Jammer dat dit dan weer in Amerika moet gebeuren, dan horen we pas iets halverwege de middag...

erutangiS

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 21:32
MrOleo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:09:
Ik droomde vannacht nog dat er ook iets is bij Max zou worden gevonden waardoor ze samen 19e en 20e zouden starten, wat wel een hele leuke race zou kunnen opleveren. Blijkt ie ook nog jaar de stewards te moeten. :X

Gelukkig is er uitgebreid precedent van coureurs die naar andere auto's kijken en deze aanraken onder Parc ferme condities. Dus iets anders dan een reprimande zou gek zijn.

Het verhaal van lewis lijkt mij duidelijk, voldoet niet aan de regels, dus dsq van de qualy is startplek 20. Maar ja de FIA haalde het ook in hun hoofd om mee te gaan in de bullshit van Mercedes aangaande DAS ( het "stuursysteem" dat je aan het begin van het rechte stuk activeert, dan in een rechte lijn rijdt en daarna weer deactiveert ). Dus ze zullen er wel weer mee wegkomen.

Jammer dat dit dan weer in Amerika moet gebeuren, dan horen we pas iets halverwege de middag...
Een DSQ is geen p20 maar een pitlane start. uiteindelijk natuurlijk een p20.
Voor de rest zit je hopelijk goed :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-12 21:18
Pas vanmiddag half 2 moet Max naar de stewards.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Amaze86 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:13:
Pas vanmiddag half 2 moet Max naar de stewards.
Ja ik heb gehoord dat ze in Brazil ook slapen 😊

Het is goed dat ze de tijd nemen. Deze beslissing kan een enorme impact op het kampioenschap hebben en de nekslag voor hamilton betekenen.

[ Voor 24% gewijzigd door Kenny_026 op 13-11-2021 09:15 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:50

Player1S

Probably out in the dark

Dit gerant draagt ook helemaal niks bij.

[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-11-2021 09:43 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12 19:21

codex

Geen OpenAI agent :)

Iemand een idee wat het regelement zegt over een DSQ vooraf aan de sprintrace? Dat het een DSQ wordt lijkt mij vanzelfsprekend, de vleugel zal namelijk aangepast moeten worden, dus wordt parc fermé gebroken.

Ik ben alleen benieuwd of het starten vanuit de pitstraat dan telt bij de sprintrace of zondagrace? Je zou zeggen sprintrace, omdat dit het eerste moment is dat de aangepaste wagen op de baan komt.

Verwijderd

Ja, we kunnen wel gaan vooruitlopen op de zaak en de Calimero uit gaan hangen... Maar het is toch ook gewoon zo?

De rollen hadden eens omgedraaid moeten zijn. Was er allang een uitspraak geweest...
Werkelijk onvoorstelbaar weer hoe hier een draai aan gegeven moet worden door de FIA :/

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Gezien Monza en Silverstone vrees ik dat je gelijk krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-11-2021 09:50 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09
Ten eerste is dit onzin, ten tweede is het dan klaar met de F1.

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-11-2021 09:50 ]

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:31
Zijn er nu serieus mensen die zeggen dat Max het carbon heeft gebogen? :')

Snap dit lange gedoe niet, was het een ander geweest als Mercedes was de straf allang duidelijk. Nu zijn ze weer aan het zoeken naar iets dat er voor zou kunnen zorgen dat er toch geen of een milde straf komt.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

codex schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:14:
Iemand een idee wat het regelement zegt over een DSQ vooraf aan de sprintrace? Dat het een DSQ wordt lijkt mij vanzelfsprekend, de vleugel zal namelijk aangepast moeten worden, dus wordt parc fermé gebroken.

Ik ben alleen benieuwd of het starten vanuit de pitstraat dan telt bij de sprintrace of zondagrace? Je zou zeggen sprintrace, omdat dit het eerste moment is dat de aangepaste wagen op de baan komt.
De auto was illegaal bij de 'kwalificatie' voor de sprint race. Dus Hamilton wordt uit de resultaten van de 'kwalificatie' van gisteren gehaald. Aangenomen dat het probleem gefixed is, is dat het enige. De rest van het weekend verloopt verder 'normaal'.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Jasphur
Catmandos schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:12:
[...]

Een DSQ is geen p20 maar een pitlane start. uiteindelijk natuurlijk een p20.
Voor de rest zit je hopelijk goed :)
Een DNQ is toch een pitlane start? Bij een DSQ ben je Disqualify en doe je niet eens mee met de race. Toch?

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jaapstobbe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:16:
[...]

Hopen dat je gelijk hebt maar verleden toont aan dat het niet uit te sluiten is

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• JB

JB

Cédric roelt!

siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:16:
[...]

De auto was illegaal bij de 'kwalificatie' voor de sprint race. Dus Hamilton wordt uit de resultaten van de 'kwalificatie' van gisteren gehaald. Aangenomen dat het probleem gefixed is, is dat het enige. De rest van het weekend verloopt verder 'normaal'.
Behalve dat Max ook nog een straf krijgt, die los van de illegale auto staat want Mercedes.

Mijn boefje is liev!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Jasphur schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:17:
[...]

Een DNQ is toch een pitlane start? Bij een DSQ ben je Disqualify en doe je niet eens mee met de race. Toch?
DNQ is in feite als je géén rondje rijdt. DSQ is als je wel hebt gereden maar geDSQ'd wordt vanwege technische zaken of rijgedrag. DSQ in kwalificatie resulteert in pit lane start omdat ze de auto moeten aanpassen.

• Jasphur
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:19:
[...]

DNQ is in feite als je géén rondje rijdt. DSQ is als je wel hebt gereden maar geDSQ'd wordt vanwege technische zaken of rijgedrag. DSQ in kwalificatie resulteert in pit lane start omdat ze de auto moeten aanpassen.
Thanks!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leukste is eigenlijk als daarmee ook geconcludeerd wordt dat de gridstraf voor de motorwissel niet toegepast kan worden en dus doorschuift naar de volgende race.

alles kan off-topic

• Lekker Ventje
jaapstobbe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:16:
[...]

Welnee, kijk naar Silverstone en kijk naar hoeveel mensen er nog steeds op de tribunes zitten en voor de buis hangen. Helaas accepteren mensen dit dat de straffen met door de stand van de windvaan bepaald worden waarbij 1 specifiek persoon sowieso lichter dan een ander gestraft wordt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 21:32
Jasphur schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:17:
[...]

Ja. een DSQ for the Quallie, is uiteindelijke een DNQ, want als HAM een DSQ voor de Q heeft krijgt dan is hij uiteindelijk niet gekwalificeerd en dat is een DNQ. waardoor beide een pitlane start is.

Overigens kan er ook uitkomen dat er geen straf komt voor HAM, maar dat ze wel het probleem moeten oplossen waardoor ze uiteindelijk nog steeds vanuit de pit moeten starten want parcfeme.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:46
meenkdrie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:16:
Zijn er nu serieus mensen die zeggen dat Max het carbon heeft gebogen? :')

Snap dit lange gedoe niet, was het een ander geweest als Mercedes was de straf allang duidelijk. Nu zijn ze weer aan het zoeken naar iets dat er voor zou kunnen zorgen dat er toch geen of een milde straf komt.
De hele vleugel is gisteravond laat nog in beslaggenomen, waarschijnlijk om de buigzaamheid bij >260km/u te testen. Dat is een tweede aspect met de vleugel dat niet in orde lijkt.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-12 09:29
Ankona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:20:
Leukste is eigenlijk als daarmee ook geconcludeerd wordt dat de gridstraf voor de motorwissel niet toegepast kan worden en dus doorschuift naar de volgende race.
nee want het is een pitstart voor de sprintrace en de motor is pas bij de race zelf.

Dat heeft @DataGhost gisteren al allemaal uitgezocht.
Een DSQ in de kwalificatie betekent gewoon geen tijd en dus P20.
Als parc ferme verbroken wordt geldt deze straf voor de sprint (artikel 25.1 als ik het mij goed herinner?).

Normaliter start Hamilton dus de sprint uit de pits, mag vervolgens wellicht een aantal plekjes goed maken, en start de race met +5 plekken straf.

En ja, ik schrijf "normaliter" en trek al mijn eigen conclusies. Want voor mij is het een klare zaak. Als het idd niet aan de 85mm voldoet (dat het geval lijkt te zijn, want er is geen discussie, in de media of waar dan ook, over) dan is het een DSQ voor de kwalificatie. En aangezien Mercedes vast niet een DSQ voor de sprint en race wil krijgen zullen ze vast de vleugel willen wisselen (of afstelling aanpassen), dat mag niet binnen de parc ferme regels dus pitlane start.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ligt eraan. Straf kan voor sprint race zijn en vervolgens voor zondag alsnog 5 plekken. Dus eigenlijk dubbel fucked voor lewis. 2x inhaalrace

• Lekker Ventje
Catmandos schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:21:
[...]

Overigens kan er ook uitkomen dat er geen straf komt voor HAM, maar dat ze wel het probleem moeten oplossen waardoor ze uiteindelijk nog steeds vanuit de pit moeten starten want parcfeme.
Of de regels worden aangepast waardoor het toch legaal is, heeft Mercedes er enkel dit weekend last van.

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-12 16:52
#Start de zaterdag rustig op met een bakkie koffie en opent Tweakers.
#Ziet 50 pagina's extra na gisteravond.
#Krijgt hwt gevoel iets gemist te hebben.
#Begint driftig te lezen.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12 19:21

codex

Geen OpenAI agent :)

Nee, dat dus niet. De gridstraf was sowieso zondag. Als Hamilton dus niet verder komt dan plek 15 tijdens de sprintrace is het zondag weer achteraan starten.

• ParaDroid2
  • Laatst online: 02-12 09:21
RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:22:
[...]
En aangezien Mercedes vast niet een DSQ voor de sprint en race wil krijgen zullen ze vast de vleugel willen wisselen (of afstelling aanpassen), dat mag niet binnen de parc ferme regels dus pitlane start.
Dit dus, zelfs als Hamilton geen straf krijgt omdat niet aangetoond kan worden dat het spul niet verbogen is door Verstappen (ik kan het me niet voorstellen, maar stel dat), dan zal Mercedes nog steeds de vleugel willen/moeten aanpassen, omdat er anders een DSQ tijdens de sprintrace of daarna de race volgt lijkt me. En als ze de vleugel aanpassen, betekent dat toch automatisch uit de pit starten? Dus hoe je het ook wendt of keert, Hamilton heeft een probleem zou ik denken.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Laten we het allemaal even bij feiten houden en vooral geen aannames doen en vervolgens op basis van aannames moord en brand schreeuwen.

Vragen:

Is er in het verleden al eens een coureur bestraft voor het aanraken van een andere auto en het daarmee dus breken van de PF regels?

Wanneer begint PF en geld dit ook aan het einde van een race? De beelden die ik veelal van Vetter zie zijn allemaal na de race volgens mij, iig niet specifiek te herkennen als net na de Q.

• d-vine
  • Laatst online: 02-12 20:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69JU6TVzr3ShqtUqi71lLSjKyLM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0ib2mbKmH9jI8eUhUFB5PCul.jpg?f=user_large

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 17:48
De conclusie van de FIA kan ook nog zijn dat Jo Bauer zich vergist heeft en er geen straf volgt voor Sir Lewis

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 17:03
De_Bastaard schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:27:
De conclusie van de FIA kan ook nog zijn dat Jo Bauer zich vergist heeft en er geen straf volgt voor Sir Lewis
Maar dat hadden ze gisteravond dan wel gezien, meten is weten
Catmandos schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:21:
[...]

Ja. een DSQ for the Quallie, is uiteindelijke een DNQ, want als HAM een DSQ voor de Q heeft krijgt dan is hij uiteindelijk niet gekwalificeerd en dat is een DNQ. waardoor beide een pitlane start is.

Waarom zou Mercedes een vleugel die legaal is moeten aanpassen? En waarom zouden ze voor die aanpassing dan wel een straf krijgen?
Óf het ding wordt illegaal verklaard en er moet een straf volgen. Waarbij Mercedes een aanpassing zal willen doen (om het legaal te maken) waardoor ze een extra straf krijgen voor parc ferme.
Óf het ding wordt legaal verklaard (hoogst onwaarschijnlijk?) en ze hoeven geen aanpassingen te doen.
Óf Mercedes wordt dik gematst ("komt door Verstappen") maar dan lijkt het mij hoogst onwaarschijnlijk dat ze wel een straf krijgen voor het moeten aanpassen van de auto ("die Verstappen kapot heeft gemaakt").

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Gewoon rustig blijven, er komt vast gewoon ruim voor FP3 een uitspraak. Volgens mij gaat het om 3 verschillende punten als ik het goed heb:
  1. Technische keuring auto Hamilton
  2. Buigzame vleugel auto Hamilton
  3. Verstappen die met z’n handen aan de vleugel van Hamilton zat

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Netflix script: Brasil DRS stir up between Mercedes and Red Bull... :+

"When you grow up your heart dies"

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:58

basvn

Breezand - NHN

BasvanS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:27:
Laten we het allemaal even bij feiten houden en vooral geen aannames doen en vervolgens op basis van aannames moord en brand schreeuwen.

Vragen:

Is er in het verleden al eens een coureur bestraft voor het aanraken van een andere auto en het daarmee dus breken van de PF regels?

Wanneer begint PF en geld dit ook aan het einde van een race? De beelden die ik veelal van Vetter zie zijn allemaal na de race volgens mij, iig niet specifiek te herkennen als net na de Q.
Kom wel deze tegen
https://www.reddit.com/r/...ing_a_rivals_car_in_parc/
met andere mensen die ook naar regelementen grijpen, en zeggen dat het niet mag.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:46
Je kunt een hoop vinden van de FIA, maar ik denk niet dat ze haar eigen mensen zal laten vallen. En ik denk ook niet dat ze meetlintjes van Ikea gebruiken voor hun bevindingen.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Woudloper schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:28:
Gewoon rustig blijven, er komt vast gewoon ruim voor FP3 een uitspraak. Volgens mij gaat het om 3 verschillende punten als ik het goed heb:
  1. Technische keuring auto Hamilton
  2. Buigzame vleugel auto Hamilton
  3. Verstappen die met z’n handen aan de vleugel van Hamilton zat
Die technische keurig is al geweest en Jo Bauer heeft al geconstateerd dat er een breach of technical regulations is geweest. De stewards delen de straf uit en daar zit de 'knel'. De auto is in feite al illegaal verklaard door Jo Bauer, de strafmaat echter niet.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Toke_gt schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:29:
[...]

Je kunt een hoop vinden van de FIA, maar ik denk niet dat ze haar eigen mensen zal laten vallen. En ik denk ook niet dat ze meetlintjes van Ikea gebruiken voor hun bevindingen.
Ferrari Malaysia 1999 O-) O-)

Woudloper schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:28:
Oei, dan kunnen we nog wel even wachten.

spoiler:
Er is dit weekend geen FP3, FP2 komt wel vandaag nog.

• JB

JB

Cédric roelt!

Blijft prachtig dit...

Max doet handschoentjes uit en _meet_ met vinger en duim tussen de vleugels bij beide auto's.

Melden bij de FIA want dat hebben we nog nooit gehad/gezien!!!11111one 8)7

Zal 'n nog een keer embedden;

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 13-11-2021 09:35 ]

Mijn boefje is liev!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56
Je bedoelt de barge board gate?
Dit is vast niet maar één keer gecontroleerd en vast niet met maar één bal. Hier is zowel al een video langs gekomen van Jo Bauer bij Mercedes met een openstaande achtervleugel (de test van gisteren die niet goed gaat?) en een eerdere video van Aston Martin waarin ze laten zien hoe zijzelf testen (wat vast overeen komt met de FIA test).
En als die beelden van Jo Bauer authentiek zijn dan staan er ruim voldoende Mercedes monteurs omheen om "te protesteren" als de FIA de test niet goed doet.

• siggy

siggy

Wait.... what?

JeroenTheStig schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:34:
[...]

Je bedoelt de barge board gate?
Ja, Ross Brawn die na de diskwalificatie in een ruimte vol pers met een duimstok liet zien dat het toch echt wel legaal was :+ :+ Resultaat: geen teampunten, wel punten voor de coureurs.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
basvn schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:29:
[...]

Kom wel deze tegen
https://www.reddit.com/r/...ing_a_rivals_car_in_parc/
met andere mensen die ook naar regelementen grijpen, en zeggen dat het niet mag.
Nee. Vettel bij Bottas was 100x erger.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:03
Zal hier al wel voorbij gekomen zijn... maar mijn eerste gedachte toen ik vanmorgen zag dat Verstappen ook op het matje wordt geroepen is dat de FIA leverage tegen Red Bull nodig heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:18

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Kan Max hier straf voor krijgen ?
Kan me namelijk niks herinneren uit het verleden :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-12 19:54

DataGhost

iPL dev

Helemaal correct.
RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:22:
[...]

Als parc ferme verbroken wordt geldt deze straf voor de sprint (artikel 25.1 als ik het mij goed herinner?).
SR 34.8a :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:41:
Zal hier al wel voorbij gekomen zijn... maar mijn eerste gedachte toen ik vanmorgen zag dat Verstappen ook op het matje wordt geroepen is dat de FIA leverage tegen Red Bull nodig heeft.
Want?

• JB

JB

Cédric roelt!

G_Dragon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:42:
Jee...

VET heeft zo goed als de gehele grid aangerand, maar is nog nooit op matje geroepen :z

Mijn boefje is liev!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Realistisch gezien gok ik niet meer dan een reprimand, als het uberhaupt zo ver komt. Dat hangt namelijk van zowel de definitie van "checking" af als van in hoeverre er beeldbewijs is dat hij de vleugel daadwerkelijk aangeraakt heeft en niet slechts zijn hand ernaast in de buurt gehad heeft. Maar goed, dat is allemaal makkelijk praten vanuit mijn bureaustoel.

• siggy

siggy

Wait.... what?

De regels zijn wat dat betreft heel ruim, dus in principe wel. Maar strafmaat zal geen DSQ zijn, dat is buiten alle proporties. In het meest extreme geval 3 plaatsen grid, maar ik verwacht een reprimande.

• aschja
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16jPahKwoq7-ylBGou8AoWipJZw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PniZiVyyFHvO1dszG0v4k9DQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5xd-UJnkh980rXi4Vlpqy0x3wg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cNXaHMIkKbxjj4pxhGEL0tLV.jpg?f=user_large

[ Voor 85% gewijzigd door aschja op 13-11-2021 09:47 ]

• Lekker Ventje
aschja schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:45:
code:
1
 <blockquote class="twitter-tweet"><p lang="nl" dir="ltr">Vettel kreeg er geen straf voor…<br><br>Dan denk ik Max ook niet?<a href="https://twitter.com/hashtag/MaxVerstappen?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#MaxVerstappen</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/F1?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#F1</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/BrazilGP?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#BrazilGP</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/MightyMax?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#MightyMax</a><br><br> <a href="https://t.co/8sewvtsKEG">pic.twitter.com/8sewvtsKEG</a></p>&mdash; MightyMax (@Mighty33Max) <a href="https://twitter.com/Mighty33Max/status/1459439046657298434?ref_src=twsrc%5Etfw">November 13, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
En wat wil je zeggen?

• aschja
  • Nu online
My bad. Aangepast met foto. Kreeg em er niet in.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 15:35

Bloodclot

Jawier!

Dat de drs 'ruimte' illegaal was, staat dacht ik al vast.

Maar er wordt denk ik langer over gedaan over de flexwing van de mercedes, die buigt teveel bij 260km+. Mercedes heeft hier een dubbele probleem misschien. Misschien hebben ze helemaal geen legale achtervleugel in Brazilië? Weet niet hoe het met bottas is.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 14:07

Saffie_time

Why use this? 42!

Wat mij dan opvalt is dat het alleen bij Lewis is en niet ook bij Bottas. Dat zou impliceren dat er ofwel een bewuste gok genomen is of ofwel gewoon echt een human error gemaakt is bij het afstellen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• d-vine
  • Laatst online: 02-12 20:09
En mensen maar zeggen dat een sprint weekend niets speciaals is.
Er gebeurt elke keer wel wat 😉

• JB

JB

Cédric roelt!

Saffie_time schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:48:
Wat mij dan opvalt is dat het alleen bij Lewis is en niet ook bij Bottas. Dat zou impliceren dat er ofwel een bewuste gok genomen is of ofwel gewoon echt een human error gemaakt is bij het afstellen.
Bewust cheaten ja. Waarom zouden ze dat BOT ook toebedelen? Die is al weg, misschien naait ie het team zelfs als je dit soort dingen gaat uithalen terwijl courreur al "weg is".

Mijn boefje is liev!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Fuck, ik ga ook even slapen hoor.. vanalles gebeurd na het eerste nieuws over de DRS! :'(

Eindelijk weer 400 berichten bijgelezen :X

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Alsof er ooit consistent wordt opgetreden. Het kan alle kanten op.

• alwind
Bottas is gecontroleerd maar wel legaal.

Car numbers 44, 77, 33, 11, 03, 04, 14, 16, 55 and 10 were checked for the following:
1) Bodywork around the front wheels
2) Front wing height and overhang
3) Rear wing height and overhang
4) Front and rear wing width
5) Rear wing configuration
6) Rear bodywork area
7) Rear winglet height
8.) Stepped bottom
9) Diffuser height
10) Diffuser width
11) Overall height
12) Overall width

Apart from the uppermost rear wing element adjustable positions of car number 44 (see Document 18), all the above items were found to be in conformity with the 2021 FIA Formula One Technical Regulations.

[ Voor 11% gewijzigd door alwind op 13-11-2021 09:53 ]

• Frappuccino
  • Laatst online: 21:52
aschja schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:48:
[...]

My bad. Aangepast met foto. Kreeg em er niet in.
En nu moet je vanavond op de bank? :+

• alexbl69
  • Laatst online: 08:03
Is toch duidelijk?

Het laatste dat de FIA nu wil is een DSQ voor HAM (wil ik ook niet trouwens). Dan is het WDC en het meest enerverende seizoen sinds '94 voorbij.

Dus wordt er geprobeerd een loophole te vinden (allesbehalve een DSQ) waarbij RBR wordt 'gedwongen' niet te protesteren.

Hoezeer ik het Verstappen ook gun (hij is imho absoluut de beste coureur op dit moment), op deze manier wil je geen kampioen worden. Natuurlijk, Hamilton heeft tot nu toe meer dan zijn fair share of luck gehad dit seizoen, maar heb 10 keer liever dat Verstappen op een zuivere manier WDC wordt dan op deze manier. Verwacht ook dat hij WDC wordt, ongeacht de uitkomst van dit verhaal.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
alwind schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:50:
[...]

7) Rear winglet height
8) Stepped bottom
9) Diffuser height
8 ) is altijd zo fkk iirritant :-(

• Frappuccino
Tk55 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:50:
[...]

Alsof er ooit consistent wordt opgetreden. Het kan alle kanten op.
Ze hebben nu de kans om te bewijzen dat Alonso ongelijk heeft.

• Frappuccino
alexbl69 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:52:
[...]

Is toch duidelijk?

Het laatste dat de FIA nu wil is een DSQ voor HAM (wil ik ook niet trouwens). Dan is het WDC en het meest enerverende seizoen sinds '94 voorbij.

Dus wordt er geprobeerd een loophole te vinden (allesbehalve een DSQ) waarbij RBR wordt 'gedwongen' niet te protesteren.

Hoezeer ik het Verstappen ook gun (hij is imho absoluut de beste coureur op dit moment), op deze manier wil je geen kampioen worden. Natuurlijk, Hamilton heeft tot nu toe meer dan zijn fair share of luck gehad dit seizoen, maar heb 10 keer liever dat Verstappen op een zuivere manier WDC wordt dan op deze manier. Verwacht ook dat hij WDC wordt, ongeacht de uitkomst van dit verhaal.
Dus omdat meneer strijdt om het WDC is alles geoorloofd? Want ja, anders is het WC om zeep.

Dan mag er dus ook een RB monteur vanmiddag bij de sprintrace een band van HAM lekprikken. ;)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Kan het hier weer ophouden met het eindeloze gezeur over weet ik wat nu weer, zodra er iets niet perfect volgens wens gaat? Want dit is dus precies waarom er strengere regels voor dit topic kwamen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:54
[...]

Is toch duidelijk?

Als dit gebeurt zou ik het nog meer verontrustend vinden dan diskwalificatie van HAM en een spannend seizoen dat een beetje als een nachtkaars uit gaat.

Ze kunnen geen president scheppen omdat dat beter is voor het kampioenschap...die smet wissen ze nooit meer uit

Fout = straf

We zijn toch Tweakers ... Er is alleen On/Off , 1/0 ...

• RKD
  • Laatst online: 22:14

RKD

MrSparkels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:59:
[...]

Als dit gebeurt zou ik het nog meer verontrustend vinden dan diskwalificatie van HAM en een spannend seizoen dat een beetje als een nachtkaars uit gaat.

Ze kunnen geen president scheppen omdat dat beter is voor het kampioenschap...die smet wissen ze nooit meer uit

Fout = straf

We zijn toch Tweakers ... Er is alleen On/Off , 1/0 ...
Ze kennen geen binary bij de FIA hè ;)

iRacing Profiel

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:24
[...]

Is toch duidelijk?

Ik weet het niet zo goed. Na al die dingen waar HAM dit seizoen mee is weggekomen zou het wel als gerechtigheid voelen als ie nu DSQ raakt. VER had nu al veel verder voor gestaan als ie niet door HAM en BOT was getorpedeerd in Engeland en Hongarije, dus in die zin zou VER al zowat kampioen zijn.

Zuiver genoeg imho. Als MERC vals speelt moet het gewoon aangepakt worden. Na die jaren MERC dominantie wel boeiend om het kaartenhuis in elkaar te zien vallen.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:31
Ik krijg bij dit topic een hoop ‘enthousiaste vaders langs de zijlijn’-gedachten zeg. Alles is al ingevuld, iedereen wordt voorgetrokken.
Er wordt gewoon naar twee verhalen (en twee kanten van een verhaal) gekeken. Wees blij dat ze goed nadenken voor ze een straf uitdelen ipv vanuit emotie te handelen. Dát zou pas erg zijn.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:11
Ik ben blij dat ze, gezien de belangen, goed nadenken en geen overhaaste maar tijdige beslissing lijken te gaan nemen

En hoe langer zo’n soap duurt, hoe leuker om te volgen toch? ;)

• siggy

siggy

Wait.... what?

lolgast schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:00:
Ik krijg bij dit topic een hoop ‘enthousiaste vaders langs de zijlijn’-gedachten zeg. Alles is al ingevuld, iedereen wordt voorgetrokken.
Er wordt gewoon naar twee verhalen (en twee kanten van een verhaal) gekeken. Wees blij dat ze goed nadenken voor ze een straf uitdelen ipv vanuit emotie te handelen. Dát zou pas erg zijn.
Je meet iets wat groter is dan wat mag. Waar is de emotie in dat?

Hoog gehalte van 'you keep using that word, I don't think it means what you think it means' voor alles, niet specifiek op jou gericht.

[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 13-11-2021 10:02 ]

• Jasphur
rik86 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:02:
Ik ben blij dat ze, gezien de belangen, goed nadenken en geen overhaaste maar tijdige beslissing lijken te gaan nemen

Ik heb eerder het idee dat het lang lijkt te duren omdat ze daar nog liggen te slapen :P

• alwind
gaan we nu echt de hele dag speculeren over het feit dat Ham misschien geen straf krijgt of zullen we dat gewoon even afwachten en het gewoon over de feiten hebben.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-12 12:59
Ze zullen bij RBR wel genoeg videomateriaal van Vettel opzoeken dat hij aan auto's zat tijdens PF. Dan kan het nooit meer dan een reprimande voor Verstappen worden.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:38

Spotmatic

Ken sent me

Justevo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:06:
Ze zullen bij RBR wel genoeg videomateriaal van Vettel opzoeken dat hij aan auto's zat tijdens PF. Dan kan het nooit meer dan een reprimande voor Verstappen worden.
Dat. En zonder strafpunten graag.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jasphur schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:04:
[...]

Ik heb eerder het idee dat het lang duurt omdat ze daar nog liggen te slapen :P
Ze hebben gisteren al kunnen vaststellen dat het te ver open ging.
Het idee dat Max iets verbogen heeft is absurd gezien de krachten die zo’n vleugel kunnen weerstaan. Dan zou Max superkrachten moeten hebben.

Ze hebben gisteren lokale tijd, tijd genoeg gehad om dat zelf te verzinnen.

• Frappuccino
RKD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:00:
[...]

Ze kennen geen binary bij de FIA hè ;)
Jawel, maar geen errorcheck.

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:23

Dentist

Next patient please...

Ik vermoed dat het pijnpunt van de straf voor HAM hangt op de sprintqualy. Wat betekent het als je voor deze Vrijdag-sessie een DSQ krijgt? Normaal gesproken zou dat voor de race zijn, als je er vanuit gaat dat vrijdag een Qualy is. Maar wat als de vrijdag een FP is? Daar is niet echt een precedent voor dus dat wil je als stewards bedachtzaam doen. Denk dat de regels hier ruimte voor interpretatie laten. Tel daarbij op dat de consequenties (en schade voor de sport) groot kunnen zijn als je het fout doet, en dan neem je daar wel ff de tijd voor.

Dat er een straf volgt lijkt me duidelijk, net als in het geval van Vettel (te weinig brandstof na race) is de FIA redelijk consistent daarin.

Dat Max zich moet melden voor potentiële breach of parc fermé rules lijkt niet noodzakelijkerwijs het verband te houden dat mensen er aan toeschrijven in dit topic, anders dan dat iedereen erg on edge is in deze eindfase van het kampioenschap om maar niet een fout te maken en iemand voor te trekken. Er zijn wel vaker 2 rijders naar de stewards gegaan voor totaal ongerelateerde zaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dentist op 13-11-2021 10:10 ]

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
rik86 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:02:

Eens, er komt vanzelf een weloverwogen beslissing. En of de beslissing nu gisteren of vandaag het resultaat blijft hetzelfde. Gezien de grote belangen die op het spel staan is het fijn dat ze de tijd kunnen nemen om een weloverwogen beslissing te nemen.

Verwijderd

Justevo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:06:
.. Dan kan het nooit meer dan een reprimande voor Verstappen worden.
Famous last words... :p

Let maar op. FIA gonna FIA.

Verwijderd

Player1S schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:07:
[...]
... . Dan zou Max superkrachten moeten hebben.
We hebben het hier wel over SuperMax he :p

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:49
[...]

Natuurlijk, Hamilton heeft tot nu toe meer dan zijn fair share of luck gehad dit seizoen, maar heb 10 keer liever dat Verstappen op een zuivere manier WDC wordt dan op deze manier. Verwacht ook dat hij WDC wordt, ongeacht de uitkomst van dit verhaal.
Want liever verliezen van een cheater is "zuiver"?

Haters everywhere but I don’t really care

• Tk55
  • Niet online
[...]

Is toch duidelijk?

Wat zou in hemelsnaam die loophole moeten zijn? Je overtreedt de technische regels. Dat is valsspelen, dus een DSQ. Het is niet eens duidelijk of Max de auto van Lewis heeft aangeraakt, laat staan dat hij de DRS opening heeft weten aan te passen. Zou echt laf zijn als het daarop gegooid wordt.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:49
alwind schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:06:
gaan we nu echt de hele dag speculeren over het feit dat Ham misschien geen straf krijgt of zullen we dat gewoon even afwachten en het gewoon over de feiten hebben.
Ja leuk, iedereen stil tot 16:00 d:)b

Haters everywhere but I don’t really care

• Ankona
Is dit iets wat standaard bij iedereen gecontroleerd wordt of heeft Hamilton een steekproef gehad en Bottas niet?

alles kan off-topic

• Tk55
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:12:
[...]

Ja leuk, iedereen stil tot 16:00 d:)b
Wel lekker rustig voor @DaniëlWW2 :+

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tk55 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:10:
[...]

Wat zou in hemelsnaam die loophole moeten zijn? Je overtreedt de technische regels. Dat is valsspelen, dus een DSQ. Het is niet eens duidelijk of Max de auto van Lewis heeft aangeraakt, laat staan dat hij de DRS opening heeft weten aan te passen. Zou echt laf zijn als het daarop gegooid wordt.
Max kan niks hebben aangepast, maar hij kan, danwel heeft, de parc ferme regels geschonden. Een straf voor Max is dan niet meer dan terecht, maar die moet proportioneel zijn. Een geconstateerd feit van het niet naleven van het technisch regelement is 99% keer DSQ geweest. De enige uitzondering die ik kan verzinnen is zoals gezegd Ferrari Malaysia 1999.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dentist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:08:
Ik vermoed dat het pijnpunt van de straf voor HAM hangt op de sprintqualy. Wat betekent het als je voor deze Vrijdag-sessie een DSQ krijgt? Normaal gesproken zou dat voor de race zijn, als je er vanuit gaat dat vrijdag een Qualy is. Maar wat als de vrijdag een FP is? Daar is niet echt een precedent voor dus dat wil je als stewards bedachtzaam doen. Denk dat de regels hier ruimte voor interpretatie laten. Tel daarbij op dat de consequenties (en schade voor de sport) groot kunnen zijn als je het fout doet, en dan neem je daar wel ff de tijd voor.
Staat gewoon in de regels, er is geen pijnpunt. Als het een FP is op vrijdag is het volgens mij gewoon een pitlane start voor de race (zie Gasly Baku 2019 voor het missen van de weegbrug). Als het een DSQ is tijdens kwalificatie is er geen tijd gezet, in de regels staat dat je dan (als je mag starten) de sprint-Q achteraan moet starten en bij het breken van parc ferme de sprint-Q vanuit de pits moet starten.

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik word echt moe van de FIA. Omdat Hamilton gestraft gaat worden moeten ze ook iets verzinnen om Max ergens op te kunnen pakken. Want stel je voor dat vandaag de titel beslist wordt is hun gedachten...

• Ankona
[...]

Is toch duidelijk?

Eens hoor, maar als wisselgeld voor Silverstone kan ik er ook weer niet heel veel problemen mee hebben.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 13 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord