xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hamilton geen straf want Max heeft aan de vleugel gezeten.
Max een waarschuwing en punten op zijn licentie.
Maar dan reken maar dat Max echt enorm over de zeik gaat zijn tijdens de races. Ook wel zuur dat ie dan hier zelf een enorme kans heeft weggegooid.
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 13-11-2021 07:16 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het duurt zo lang omdat ze moeten zoeken met welk regeltje ze Hamilton nu weer weg moeten laten komen met een overtreding.Chiron schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:16:
Als Lewis daadwerkelijk met meer vleugel reed is dat ook een teken aan de wand, want dat heeft alleen zin als ze rijden met een grotere drs opening. En dis opzet. Mercedes zal wel aandragen dat ze dat niet nodig hebben omdat ze de diffuser kunnen stallen op de straights, en daarom duurt het onderzoek en het overleg zo lang.
Verstappen wordt beschuldigd van overtreding van een sportieve regel, namelijk inspecteren van de auto onder parc ferme.
Dat gaat meer richting een reprimande. (Ja het gaat nergens over.)
De situatie bij Lewis kent 2 zaken, 1 de DRS en 2 de doorbuiging boven de 260. Het lijkt erop dat die laatste de tijd neemt. De FIA lijkt pas naar buiten te willen treden met een beslissing als dat laatste uitgedokterd is. Maar dit zijn technische overtredingen en dus ook niet te vergelijken met Max zijn zaak.
Om de zure koppies even op te vrolijken een leuk filmpje op de zaterdag morgen:
Iemand nog koffie?
Hopelijk is het toch andersom.Phusebox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:13:
[...]
En er dan achterkomen dat Max juist een straf krijgt en Lewis niet...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tenzij er andere beelden zijn, kan hij volhouden er op 1mm afstand zijn hand bij te houden. Aangeraakt of niet, ik zie hier geen straf voor komen hoor. Voor de vorm hooguit een reprimande. Maar laten ze die aan Norris dan ook nog even geven (Hij zette Sainz zijn auto af):
:fill(white):strip_exif()/f/image/a804WtBcbsbIZ26y0qE2x2vW.png?f=user_large)
Voor Lewis is het duidelijk. Diskwalificatie! De beslissing van de stewards in 2019 met Ricciardo was ook duidelijk. Een overtreding van de regels, is een overtreding van de regels dus diskwalificatie.
De stewards moeten vervolgens ook nog de beslissing nemen of Lewis wel mag deelnemen aan de race. Stel dat Red bull iets heeft geopperd bij de stewards en er nu meer dan een redelijk vermoeden zou zijn dat Lewis al het hele weekend met een illegale achtervleugel rondrijd waarom zouden ze hem dan toestaan deel te nemen aan deze race? Het verklaard ook misschien het uitstel van het besluit.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Max raakt de vleugel wel degelijk aan. Zie hier:xinix03 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:20:
Voor mij lijkt het erop dat Max met zijn vuist iets staat uit te meten aan de wagen van Lewis. Newey was een uur voor de qualy al gespot met een grote stapel papieren bij de stewards, er was dus al iets gaande in elk geval. Hoe dan ook, ik zie niet dat Max de auto van Lewis ook daadwerkelijk aanraakt toch?
Tenzij er andere beelden zijn, kan hij volhouden er op 1mm afstand zijn hand bij te houden. Aangeraakt of niet, ik zie hier geen straf voor komen hoor. Voor de vorm hooguit een reprimande. Maar laten ze die aan Norris dan ook nog even geven (Hij zette Sainz zijn auto af):
Voor Lewis is het duidelijk. Diskwalificatie! De beslissing van de stewards in 2019 met Ricciardo was ook duidelijk. Een overtreding van de regels, is een overtreding van de regels dus diskwalificatie.
De stewards moeten vervolgens ook nog de beslissing nemen of Lewis wel mag deelnemen aan de race. Stel dat Red bull iets heeft geopperd bij de stewards en er nu meer dan een redelijk vermoeden zou zijn dat Lewis al het hele weekend met een illegale achtervleugel rondrijd waarom zouden ze hem dan toestaan deel te nemen aan deze race? Het verklaard ook misschien het uitstel van het besluit.
https://streamable.com/g0yst7
Al zou het mij verbazen dat die vleugel hier niet tegen kan...
Als Max een straf zou krijgen dan is elke aanraking met een auto nadat je de pits inrijdt verboden.
[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 13-11-2021 07:39 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Nee hoor, zijn hand past er met 1mm precies tussen..CousinBoneless schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:34:
[...]
Max raakt de vleugel wel degelijk aan. Zie hier:
Hier zijn toch geen conclusies uit te trekken?CousinBoneless schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:34:
[...]
Max raakt de vleugel wel degelijk aan. Zie hier:
Ik ben geen moderator en waarschijnlijk slapen zij nog, maar zullen we nu stoppen met dit soort berichten? Het vormt niet echt vorm discussie die fijn is.De_Bastaard schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:37:
Het zou toch wel weer FIA op zijn best zijn als hier geen straf voor Hamilton uit komt omdat Max er aan gezeten heeft
Shortly after that communication was sent out by the FIA late on Friday night, Max Verstappen was called in a separate summons to appear before the stewards on Saturday at 12.30pm GMT for a possible breach of parc ferme rules after qualifying.
Mijn boefje is liev!
Tjonge..... Wordt nog wat..
Beetje plaatsvervangende schaamte naar Mercedes toe.
Zou Max dan al wakker zijn? Hij nam toch nooit op als Marko belde?pietr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:40:
Op skysports valt te lezen dat Max pas om 12.30 uur Engelse tijd naar de stewards moet. De uitspraak laat dus nog even op zich wachten:
Shortly after that communication was sent out by the FIA late on Friday night, Max Verstappen was called in a separate summons to appear before the stewards on Saturday at 12.30pm GMT for a possible breach of parc ferme rules after qualifying.
[ Voor 3% gewijzigd door Het_Eendje op 13-11-2021 07:46 ]
Mijn boefje is liev!
Volgens mij 9.30 uur daar. Dan is het bij ons 13.30 uur.Het_Eendje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:46:
[...]
Zou Max dan al wakker zijn? Hij nam toch nooit op als Marko belde?Hoe laat is dat, half 8 lokale tijd?
Vraag me even af hoe het nu dan gaat met de sprint race? Bij sprint gewoon van P1 en bij race vanuit pit? Of bij sprint vanuit pit en race dan +5 penalty van ICE? Iemand enig idee wat precies de regels zijn nu met de sprint erbij?d0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:24:
Even los van of Lewis ermee weg komt. Er moet mogelijk een ander spec vleugel op en dat is verbreken van parc ferme. Dus het haasje is hij sowieso, toch?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Een gridstraf is altijd voor zondag. Ze zullen wel vergeten zijn de regels aan te passen.Inspired schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:51:
[...]
Vraag me even af hoe het nu dan gaat met de sprint race? Bij sprint gewoon van P1 en bij race vanuit pit? Of bij sprint vanuit pit en race dan +5 penalty van ICE? Iemand enig idee wat precies de regels zijn nu met de sprint erbij?
Maar diskwalificatie zou impact hebben op de sprintrace.
Met sprint Q vanuit pitInspired schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:51:
[...]
Vraag me even af hoe het nu dan gaat met de sprint race? Bij sprint gewoon van P1 en bij race vanuit pit? Of bij sprint vanuit pit en race dan +5 penalty van ICE? Iemand enig idee wat precies de regels zijn nu met de sprint erbij?
En uitslag daarvan is startgrid voor morgen, +5
We gaan het allemaal zien! Ben heel benieuwd wat er uit rolt
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zullen we gewokn afwachten en pas azijn gaan zeiken als er een uitspraak is geweest?
Nee, dit is veel leuker.Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:52:
De reacties hier 😂
Zullen we gewokn afwachten en pas azijn gaan zeiken als er een uitspraak is geweest?
Ben erg benieuwd wat de uitslag zal zijn.
Klopt eigenlijk moeten we de mini sectoren erbij pakken in combinatie met de beelden. (Sector 2 begint al in de DRS zone. )Stefie2010 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:39:
[...]
HAM was het snelst in alle 3 de sectoren dacht ik.
If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen.Bart-Willem schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:51:
Bij wie kookt het bloed nog meer? Wat een complete idioten bij de Fia en de Engelse pers.
Ik las ook al ergens dat Red Bull Albon heeft gevraagd om diverse achtervleugels die Red Bull heeft aan te raken om zo te bewijzen dat de DRS niet groter wordt.
Dan kun je elk forum wel sluiten. Gewoon wachten op de race uitslag, heeft geen zin om te discussieren wat de race uitkomst zou kunnen worden.Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:52:
De reacties hier 😂
Nee dat is natuurlijk onzin maar de speculaties over max zal wel dit en lewis zal wel dat heeft echt 0,0 nut.siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:55:
[...]
Dan kun je elk forum wel sluiten. Gewoon wachten op de race uitslag, heeft geen zin om te discussieren wat de race uitkomst zou kunnen worden.
Is er bijvoorbeeld geen vergelijkbare situatie geweest? Kunnen we ergens zien of lewis in de twee drs minisectoren echt noemenswaardig sneller is geweest? Etc…
[ Voor 17% gewijzigd door Kenny_026 op 13-11-2021 07:59 ]
Ah, dan is elke coureur in overtreding.
Vraag me af of met de opgedoken video onomstotelijk bewezen kan worden dat Max de auto heeft aangeraakt. Hij kan ook zijn hand een halve cm ernaast hebben gehouden.ramrodwillem schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:59:
Als Max er nou gewoon niet aan had gezeten, had een hoop stress gescheeld, toch weer een leer moment voor hem
Maar ja Max kennende zegt ie 'Yeah ofcourse I touched it... Who doesn't want to touch Lewis's car?'
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 13-11-2021 08:02 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:50
Max raakt de vleugel alleen aan om te voelen of dat vast zit, omdat bij hem er wat los zit. Tenminste zo zie ik de video. Daar zit verder geen kwaad achter dat zal wel geen probleem geven. Dat is een bezoek voor de formaliteit.
Mercedes heeft uiteindelijk meer uit te leggen als ze het technisch regelement niet naleven.
Op basis van dit filmpje eens. Maar denk dat er wel meer beelden zijn.Phusebox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:01:
[...]
Vraag me af of met de opgedoken video onomstotelijk bewezen kan worden dat Max de auto heeft aangeraakt. Hij kan ook zijn hand een halve cm ernaast hebben gehouden.
Blijft natuurlijk een mooie boel. Die vleugel moet de druk van 350km/u aankunnen. Maar een eventuele vuist van Max er tegenaan doet ‘em veranderen van stand.
'checking' mag al niet. Dus zodra een coureur naar een andere auto kijkt, dan kan het al 'checking' zijn. Voor een miljfardencircus als de F1, zijn ze toch weinig secuur met hun tekstuele regels. Het laat gigantisch veel open voor insunuaties en speculatie.Bloodclot schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:01:
Tja regel 2.5.1... als je dat letterlijk gaat nemen. Dan mag je de 107% ook letterlijk gaan nemen. Dan neemt hij de 5grid penalty ook mee naar volgende week.
Lijkt mij ook. Anders maakt de FIA toch een complete aap van zichzelf. Begrijp ook even niet waarom er niet meteen een uitspraak gedaan is door de stewards inzake Ham? Is toch een makkelijke dit? Of zou het verweer van MB zijn dan Max eraan gezeten heeft en de vleugel groter gemaakt heeft?tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:02:
Weer een spel op het scherpst van de snede
Max raakt de vleugel alleen aan om te voelen of dat vast zit, omdat bij hem er wat los zit. Tenminste zo zie ik de video. Daar zit verder geen kwaad achter dat zal wel geen probleem geven. Dat is een bezoek voor de formaliteit.
Mercedes heeft uiteindelijk meer uit te leggen als ze het technisch regelement niet naleven.
Wel weer een domme fout van MB imho. Ze moeten de regels inzake de componenten toch ook kennen zou je zeggen?
[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 13-11-2021 08:05 ]
Voortaan ook tv op zwart tijdens parc ferme. Pas na opwarmronde van race weer beeldsiggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:03:
[...]
'checking' mag al niet. Dus zodra een coureur naar een andere auto kijkt, dan kan het al 'checking' zijn. Voor een miljfardencircus als de F1, zijn ze toch weinig secuur met hun tekstuele regels. Het laat gigantisch veel open voor insunuaties en speculatie.
Max een start uit de pits hierdoor? Dat lijkt mij heel sterk. Zelfs voor de FIA.Amphiebietje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:05:
Mijn gok: beiden dezelfde straf. We hebben het immers over de FIA, de Federation Inconsistente Automobile...
Ach dan vinden ze weer iets anders. Draaicirkel, 1,5m afstand. Mondkapje scheef. Veter los.ramrodwillem schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:59:
Als Max er nou gewoon niet aan had gezeten, had een hoop stress gescheeld, toch weer een leer moment voor hem
Mijn boefje is liev!
Ja geef ze meteen een trofee voor het meedoen.Amphiebietje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:05:
Mijn gok: beiden dezelfde straf. We hebben het immers over de FIA, de Federation Inconsistente Automobile...
Alsof het een sportdag voor kleuters is.
Ik zou het allemaal niet zo opblazen…
Alsof een vleugel die honderden kilo's downforce moet genereren door te kijken verbuigt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
"only officials assigned may enter" vind ik ook wel een interessante. Je zou het ook kunnen lezen als dat er geen monteurs en dergelijke parc fermé mogen betreden om te checken, sleutelen etc. waarbij dat met name betrekking heeft op de eigen auto. Coureurs bevinden zich al binnen parc fermé en onder checken kun je ook het kijken verstaan, waardoor er feitelijk elke race straffen uitgedeeld moeten worden.
Met andere woorden: ik betwijfel of deze regel überhaupt van toepassing is of kan zijn op de coureurs en waarom kijken nooit, maar aanraken wel bestraft zou worden. Dan zou men niet moeten spreken van "checking", maar van "touching".
Ja, die indruk krijg ik ook een beetje. Ook omdat coureurs sowieso daar wel moeten komen. Ik heb goede hoop.KlaasjeNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:10:
[...]
"only officials assigned may enter" vind ik ook wel een interessante. Je zou het ook kunnen lezen als dat er geen monteurs en dergelijke parc fermé mogen betreden om te checken, sleutelen etc. waarbij dat met name betrekking heeft op de eigen auto. Coureurs bevinden zich al binnen parc fermé en onder checken kun je ook het kijken verstaan, waardoor er feitelijk elke race straffen uitgedeeld moeten worden.
Met andere woorden: ik betwijfel of deze regel überhaupt van toepassing is of kan zijn op de coureurs en waarom kijken nooit, maar aanraken wel bestraft zou worden. Dan zou men niet moeten spreken van "checking", maar van "touching".
Dit is het dus: het gebrek aan eenduidigheid en de regels zo (slecht) formuleren dat er voldoende ruimte is voor (mis)interpretatie. Ze hadden op zijn minst kunnen toelichten wat er dan wordt verstaan onder 'checking':siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:03:
[...]
'checking' mag al niet. Dus zodra een coureur naar een andere auto kijkt, dan kan het al 'checking' zijn. Voor een miljfardencircus als de F1, zijn ze toch weinig secuur met hun tekstuele regels. Het laat gigantisch veel open voor insunuaties en speculatie.
Zoiets.Definition of checking, as used in article 2.5.1.
• Visibly touching the opponents car within a distance of 1 (one) metre.
• Visibly taking photos of the opponents car.
• Visibly doing a painting of the opponents car. If done by a renowned renaissance painter, the party is excused from reprimand.
Sterker nog, waarom zou het om de actie van MV bij de auto van LH gaan? Het is veel logischer dat Parc Ferme regel gaat over het geprut aan zijn eigen achtervleugel. Dat ging immers veel verder. Dan hoef je de regel die bedoeld is voor de eigen auto ook niet op bizarre wijze op te rekken.Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:09:
De FIA kan toch ook gewokn lucht hebben gekregen van de beelden en zeggen, we horen dat er nog beelden van Max bij de auto zijn, daar kijken we morgen nog even naar en dan doen we ook de uitspraak.
Ik zou het allemaal niet zo opblazen…
Als het om de auto van LH gaat dan zouden er vast regels zijn die sabotage, spionage, etc afdekken.
JB in "[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië"
Gaat toch nergens meer over. Als de FIA dit gaat bestraffen, verwacht ik dat ze nog wat meer bandjes met publiek onder de komende races moeten gaan zetten...
Mijn boefje is liev!
Max, jij hebt die vleugel voor het laatst aangeraakt dus het is jouw vleugel! Die is illegaal en dus achteraan starten!
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Voetbal zoontje is ook nog afgelast, kun je een keer uitslapen...jaapstobbe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:17:
Local time Interlagos 4:16 AM, ik denk dat we nog wel even een uurtje of 5 kunnen wachten...
Mijn boefje is liev!
Het lastige met dit soort situaties wanneer het om veel geld gaat en de belangen groot zijn, gaat het niet meer om hoe iets misschien lijkt maar wat er ook bewezen kan worden. Ik denk niet dat ze Mercedes zomaar een straf geven wanneer ze niet zeker weten dat die actie van Max impact gehad heeft. Tuurlijk is het prima uit te leggen zoals jij zegt, echter kan je met een andere invalshoek ook een uitleg geven dat Max baalt dat Hamilton sneller was en even een stukje vleugel verbuigen. Dus dat de FIA Max ook even wil horen lijkt me eigenlijk logisch en dat Mercedes zich daar op zal beroepen ook. De vraag zal zijn wat de FIA beslist wanneer er dus geen feitelijke situatie te bewijzen is. De video is van te ver af om goed te zien wat Max precies doet.tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:02:
Weer een spel op het scherpst van de snede
Lekker hoor gelijk strijd naast de baan hou er wel van
Even een stukje vleugel verbuigen lukt je niet. Die achtervleugel moet een druk van 750kg weerstaan. Daar doe je niks aan als je er even aan staat te prutsen. Bovendien, als je carbon al weet te buigen, buigt het weer terug. Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes dit ter verdediging kan gebruiken en verwacht dat Max niet meer dan een reprimande krijgt.Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:18:
[...]
Het lastige met dit soort situaties wanneer het om veel geld gaat en de belangen groot zijn, gaat het niet meer om hoe iets misschien lijkt maar wat er ook bewezen kan worden. Ik denk niet dat ze Mercedes zomaar een straf geven wanneer ze niet zeker weten dat die actie van Max impact gehad heeft. Tuurlijk is het prima uit te leggen zoals jij zegt, echter kan je met een andere invalshoek ook een uitleg geven dat Max baalt dat Hamilton sneller was en even een stukje vleugel verbuigen. Dus dat de FIA Max ook even wil horen lijkt me eigenlijk logisch en dat Mercedes zich daar op zal beroepen ook. De vraag zal zijn wat de FIA beslist wanneer er dus geen feitelijke situatie te bewijzen is. De video is van te ver af om goed te zien wat Max precies doet.
De FIA moet schuld aantonen. Max hoeft zijn onschuld niet te bewijzen. Dat zou wat zijn zeg.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik weet niet precies hoe die constructie van die DRS in elkaar zit. Misschien dat de scharnieren wat mee kunnen buigen. Ik geloof zelf ook niet dat dat gebeurd is, ik geef alleen aan dat FIA wel even wil weten wat er daar plaatsgevonden heeft voordat ze zullen oordelen vermoed ik.KlaasjeNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:22:
[...]
Even een stukje vleugel verbuigen lukt je niet. Die achtervleugel moet een druk van 750kg weerstaan. Daar doe je niks aan als je er even aan staat te prutsen. Bovendien, als je carbon al weet te buigen, buigt het weer terug. Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes dit ter verdediging kan gebruiken en verwacht dat Max niet meer dan een reprimande krijgt.
En het ligt nu onder een vergrootglas door Hamiltons vleugel.
Is veel vaker gebeurt onder coureurs in het verleden. Dus die onzin had Max maar niet moeten doen is achteraf gezeur.
[ Voor 38% gewijzigd door d-vine op 13-11-2021 08:28 ]
De DRS 'flap' kun je wel bewegen met de hand. Maar inderdaad, carbon, als je dat al kunt buigen met de hand, buigt zo terug. Het is geen blik.KlaasjeNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:22:
[...]
Even een stukje vleugel verbuigen lukt je niet. Die achtervleugel moet een druk van 750kg weerstaan. Daar doe je niks aan als je er even aan staat te prutsen. Bovendien, als je carbon al weet te buigen, buigt het weer terug. Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes dit ter verdediging kan gebruiken en verwacht dat Max niet meer dan een reprimande krijgt.
Daar is nooit iemand voor op zijn vingers getikt maar nu is het Max... Zie filmpje VET hierboven...DarkFire1985 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:25:
Uiteindelijk gewoon jammer dat Max überhaupt de vleugels aanraakt, dat had heel wat discussie/speculatie gescheeld
Mijn boefje is liev!
Dat snap ik maar als er nooit iemand is gepakt omdat hij 300km/u over de A2 rijdt, betekent niet dat je er zelf ook aan ontsnapt.JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:26:
[...]
Daar is nooit iemand voor op zijn vingers getikt maar nu is het Max... Zie filmpje VET hierboven...
En als hij er dus überhaupt niet aan gezeten had, geef je de FIA ook geen mogelijkheid om er iets van te vinden.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ben wel benieuwd of die 85mm wel gebruikt wordt bij stilstaan en of die opening dan groter wordt bij 300kmpu+Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:25:
Wat Max aangaat is het vast een storm in een glas water. Parc Ferme is tot daaraan toe, maar als het gaat om de 85mm drs opening dan zal de FIA moeten bewijzen dat Max eigenhandig de opening groter heeft gemaakt, en dat ook op een dusdanige manier dat de opening over de hele breedte gelijk blijft.
De FIA moet schuld aantonen. Max hoeft zijn onschuld niet te bewijzen. Dat zou wat zijn zeg.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dit.streamnl schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:32:
Normaal lees ik tijdens de training en de Q alleen mee. Ik heb dus eigenlijk helemaal niets te zeggen over de input mare…kunnen jullie het weer inhoudelijk over de sprintrace enzo hebben?
En ik zie nu veel minder foto’s dan normaal
Dus hop hop, aan het werk. Dan heb ik straks weer wat te lezen
/bestestuurlui…
Er word hier nog meer gespeculeerd dan op een doordeweekse beursdag.
https://wren.co/join/Devian
Het zou ze ook sieren als ze Max een waarschuwing geven. ham heeft er daar ook al een paar van gehad.Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:25:
Wat Max aangaat is het vast een storm in een glas water. Parc Ferme is tot daaraan toe, maar als het gaat om de 85mm drs opening dan zal de FIA moeten bewijzen dat Max eigenhandig de opening groter heeft gemaakt, en dat ook op een dusdanige manier dat de opening over de hele breedte gelijk blijft.
Normaliter zijn ze stewards er als de kippen bij om alle coureurs te straffen voor de meest onbenullige dingen.
Ik denk echt serieus dat ze Hamilton reglementair wel MOETEN straffen, maar daar gewoon niet zo’n zin in hebben. En nu ze iets pietluttigs gevonden hebben bij Max, gaan ze dit echt compenseren.
Gister in de F1 groepsapp was men euforisch…ik zei jongens, wees nou kalm, we hebben het over Hamilton hè. Mister Lucky, krijgt nooit straffen haast, of schade…er gaat wel iets gevonden worden dat hem weer vrij pleit of compenseert. Ze gaan geen kampioenschap achter het bureau geven.
Max heeft aan die vleugel gezeten. Blijf er gewoon vanaf en Hamilton had van P20 moeten starten en jijzelf op pole.
Oliedom en ik zie het nu zelfs wel gebeuren dat Mercedes geen straf krijgt (afwijking is gekomen door Max) en Max een dikke straf.
Zo gooi je dus je kampioenschap weg.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Allemaal onderdeel van de spanning voor dit geweldige kampioenschap.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:40:
Ech bijzonder hoe er hier gespeculeerd wordt en verbanden worden gelegd die er (zeer waarschijnlijk) totaal niet zijn.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Achteraf is het mooi wonen. Bewijs van voorgaande keren is er ook, dan kun je nu niet gaan zeggen dit keer gaan we je straffen want HAM heeft een illegale autoDarkFire1985 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:31:
[...]
Dat snap ik maar als er nooit iemand is gepakt omdat hij 300km/u over de A2 rijdt, betekent niet dat je er zelf ook aan ontsnapt.
En als hij er dus überhaupt niet aan gezeten had, geef je de FIA ook geen mogelijkheid om er iets van te vinden.
Maarja FIA...
Mijn boefje is liev!
https://twitter.com/F1/status/1184173341839507457?s=20mjjveldt schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:42:
Tsja, ik denk dat Mercedes dit wil gebruiken voor strafvermindering. maarja, het aanraken van auto's gebeurt zo vaak (inspector Seb} . Heck zelfs coureurs die behulpzaam een andere auto uitzetten https://twitter.com/Sport.../1322932499941654530?s=20
Al dat speculeren had de FIA al een aantal jaar kunnen voorkomen door ‘iets’ consistenter te zijn. Door die jarenlange inconsistentie is het altijd gokken op wat voor straf er wel of niet komt.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:40:
Ech bijzonder hoe er hier gespeculeerd wordt en verbanden worden gelegd die er (zeer waarschijnlijk) totaal niet zijn.
per aspera ad astra
Geld != ConsistentieLAD93 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:44:
[...]
Al dat speculeren had de FIA al een aantal jaar kunnen voorkomen door ‘iets’ consistenter te zijn. Door die jarenlange inconsistentie is het altijd gokken op wat voor straf er wel of niet komt.
Mijn boefje is liev!
Als Mercedes hiermee het kampioenschap weggooit vind ik het ergens wel mooi. Hele seizoen vanuit hun gezeik over wat red bull deed. Regels aangepast en dan worden ze zelf gepakt wellicht.... Sorry maar daar geniet ik dan van.
Met die laatste paragraaf bevestig je toch precies mijn punt. Je kunt nooit alles compleet doorrekenen in hoeveel (tijds)voordeel het oplevert. Omdat het zoals je zelf al aangeeft ook invloed heeft op de acceleratie. Daarnaast gaat jouw berekening over snelheid, in KM/u, terwijl het bij F1 niet om snelheid gaat maar om de rondetijd. Daarnaast zal Mercedes, als dit een bewuste actie is, vast ook meer hebben aangepast. Door de grotere DRS-klep kunnen ze ook met meer vleugel rijden, wat op de rechte stukken een nadeel geeft, tenzij je dus een kleiner nadeel hebt met de DRS open. Het is dus schier onmogelijk om te zeggen hoe groot de winst van Hamilton was, in rondetijd. Welke berekeningen je er ook tegenaan gooit. Daarom is het technisch reglement ook zo zwart/wit v.w.b. straffen. Als je niet aan het reglement voldoet dan is het een DSQ en argumenten als "geen voordeel" tellen niet. In deze mag Mercedes dus zich best verdedigen met waarom ze vinden dat het niet illegaal is (of dat Verstappen het heeft gesloopt), maar niet "dat het geen voordeel opleverde".NLDViane schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
[...]
Als je wilt kan je het gewoon uitrekenen op de bierviltjesmanier, want we weten niet of de autos op vermogen gelimiteerd hun topsnelheid halen...
formules:
Power [W] = Force [N] x Velocity [m/s]
Force = 0,5 x Air Density [kg/m^3] x Drag Coefficient [-] x Area [m^2] x Velocity^2 [m/s]
Power = 1000 [pk] / 1,36 = 735 x 10^3 [w]
Air Density = 1,115 [kg/m3] (1km hoogte)
Cd = 1,0 [-] (wikipedia, medium/high downforce)
Max velocity = 340 [km/h] = 94,4 [m/s] met DRS open?
Area = ? > P/(F x V) = 1,567 [m^2]
Als de vleugel 1mm verder open kan, betekent dit 1,01 [m] x 0,001 [m] = 0,00101 [m^2] minder frontaal oppervlak. Om significant verschil te gaan merken in je topsnelheid moet je oppervlak omlaag van 1,567 [m^2] naar 1,535 [m^2]. Betekent dat je vleugel voor 2 [km/h] verschil dus 3cm verder open moet staan...
Mits de wagen hier vermogensbeperkt is!
De lagere luchtweerstand beinvloed ook je acceleratie, en daardoor is de invloed wat groter dan hierboven geschetst. Integralen zijn echter niet m'n hobby, dus dat mag iemand anders uit gaan pluizen
Zijn die broodjes allemaal voor Hamilton? Angela is toch zijn PA en niet de kantine juffrouw van Mercedes.
En dat is nu de hele klucht met 'verdedigen'. Er valt niks te verdedigen aan een constatering. Het deel is opgemeten, Jo Bauer heeft geconstateerd dat het niet voldoet aan de technische regelementen, dus DSQ. Daar is geen enkel argument tussen te krijgen en dát is wat hier problemen weer geeft. Waslijst aan voorbeelden te vinden, even de allerbekendste is de houten plank onder de Benetton van Schumacher op Spa 1994. Hij ging tenminste nog in de rondte over een curb, maar ook dat werd niet bepaald als excuus gezien.RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:49:
Als je niet aan het reglement voldoet dan is het een DSQ en argumenten als "geen voordeel" tellen niet. In deze mag Mercedes dus zich best verdedigen met waarom ze vinden dat het niet illegaal is (of dat Verstappen het heeft gesloopt), maar niet "dat het geen voordeel opleverde".
De consistentie van de stewards is hun inconsistentie. I'ts something
Ik denk dat ze daar bij RBR nu al aan het analyseren zijn, om een straf voor te zijn, want als die wordt uitgedeeld zal beroep waarschijnlijk niet mogelijk zijn omdat de straf dan al geïncasseerd is tijdens de sprint of race.talkatoo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:35:
Als Max een straf krijgt dan zal alle footage van dit jaar van wat Hamilton en Max doen na een kwalificatie/race worden geanalyseerd. Ben benieuwd wat er dan boven kom drijven, Hamilton band aangeraakt? Oh vandaar de klapband.
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/qnuquXbWzTBwz7MwKwWeYiaM.jpg?f=fotoalbum_large)