[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.757 views

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:52
Pierre schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:08:
Wakker worden met de berichten dat Britney vrij is en Lewis waarschijnlijk een straf krijgt, nu al een goed weekend.
En er dan achterkomen dat Max juist een straf krijgt en Lewis niet...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Phusebox
Maar ja most likely:

Hamilton geen straf want Max heeft aan de vleugel gezeten.
Max een waarschuwing en punten op zijn licentie.

Maar dan reken maar dat Max echt enorm over de zeik gaat zijn tijdens de races. Ook wel zuur dat ie dan hier zelf een enorme kans heeft weggegooid.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 13-11-2021 07:16 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als Lewis daadwerkelijk met meer vleugel reed is dat ook een teken aan de wand, want dat heeft alleen zin als ze rijden met een grotere drs opening. En dus opzet. Mercedes zal wel aandragen dat ze dat niet nodig hebben omdat ze de diffuser kunnen stallen op de straights, en daarom duurt het onderzoek en het overleg zo lang.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Phusebox
Chiron schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:16:
Als Lewis daadwerkelijk met meer vleugel reed is dat ook een teken aan de wand, want dat heeft alleen zin als ze rijden met een grotere drs opening. En dis opzet. Mercedes zal wel aandragen dat ze dat niet nodig hebben omdat ze de diffuser kunnen stallen op de straights, en daarom duurt het onderzoek en het overleg zo lang.
Het duurt zo lang omdat ze moeten zoeken met welk regeltje ze Hamilton nu weer weg moeten laten komen met een overtreding.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:49
Een DRS vleugel kan je niet ff met je vingers aanpassen. Die moet met 200+km/h zelfs in positie blijven.
Verstappen wordt beschuldigd van overtreding van een sportieve regel, namelijk inspecteren van de auto onder parc ferme.
Dat gaat meer richting een reprimande. (Ja het gaat nergens over.)

De situatie bij Lewis kent 2 zaken, 1 de DRS en 2 de doorbuiging boven de 260. Het lijkt erop dat die laatste de tijd neemt. De FIA lijkt pas naar buiten te willen treden met een beslissing als dat laatste uitgedokterd is. Maar dit zijn technische overtredingen en dus ook niet te vergelijken met Max zijn zaak.

Om de zure koppies even op te vrolijken een leuk filmpje op de zaterdag morgen:
https://streamable.com/suf1ov

Iemand nog koffie? :9

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:01

Pierre

Van nature lui!

Phusebox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:13:
[...]

En er dan achterkomen dat Max juist een straf krijgt en Lewis niet...
Hopelijk is het toch andersom.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik denk vooral dat t zo lang duurt omdat t daar nu midden in de nacht is en ze gewoon slapen ;)

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Voor mij lijkt het erop dat Max met zijn vuist iets staat uit te meten aan de wagen van Lewis. Newey was een uur voor de qualy al gespot met een grote stapel papieren bij de stewards, er was dus al iets gaande in elk geval. Hoe dan ook, ik zie niet dat Max de auto van Lewis ook daadwerkelijk aanraakt toch?

Tenzij er andere beelden zijn, kan hij volhouden er op 1mm afstand zijn hand bij te houden. Aangeraakt of niet, ik zie hier geen straf voor komen hoor. Voor de vorm hooguit een reprimande. Maar laten ze die aan Norris dan ook nog even geven (Hij zette Sainz zijn auto af):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vw_OSQU55YjGOBKsEw3G42ng9L4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a804WtBcbsbIZ26y0qE2x2vW.png?f=user_large

Voor Lewis is het duidelijk. Diskwalificatie! De beslissing van de stewards in 2019 met Ricciardo was ook duidelijk. Een overtreding van de regels, is een overtreding van de regels dus diskwalificatie.

De stewards moeten vervolgens ook nog de beslissing nemen of Lewis wel mag deelnemen aan de race. Stel dat Red bull iets heeft geopperd bij de stewards en er nu meer dan een redelijk vermoeden zou zijn dat Lewis al het hele weekend met een illegale achtervleugel rondrijd waarom zouden ze hem dan toestaan deel te nemen aan deze race? Het verklaard ook misschien het uitstel van het besluit.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12 15:19

d0s

sssst

Even los van of Lewis ermee weg komt. Er moet mogelijk een ander spec vleugel op en dat is verbreken van parc ferme. Dus het haasje is hij sowieso, toch?

• Chiron

Chiron

En zou Max iets gezien hebben toen ie achter Lewis reed in de Q? Ik weet niet of ie uberhaupt in die positie heeft gereden trouwens. Straks als mn ogen wakker zijn maar even de onboards checken van Max in de Q op F1TV.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-12 14:43
xinix03 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:20:
Voor mij lijkt het erop dat Max met zijn vuist iets staat uit te meten aan de wagen van Lewis. Newey was een uur voor de qualy al gespot met een grote stapel papieren bij de stewards, er was dus al iets gaande in elk geval. Hoe dan ook, ik zie niet dat Max de auto van Lewis ook daadwerkelijk aanraakt toch?

Tenzij er andere beelden zijn, kan hij volhouden er op 1mm afstand zijn hand bij te houden. Aangeraakt of niet, ik zie hier geen straf voor komen hoor. Voor de vorm hooguit een reprimande. Maar laten ze die aan Norris dan ook nog even geven (Hij zette Sainz zijn auto af):

Voor Lewis is het duidelijk. Diskwalificatie! De beslissing van de stewards in 2019 met Ricciardo was ook duidelijk. Een overtreding van de regels, is een overtreding van de regels dus diskwalificatie.

De stewards moeten vervolgens ook nog de beslissing nemen of Lewis wel mag deelnemen aan de race. Stel dat Red bull iets heeft geopperd bij de stewards en er nu meer dan een redelijk vermoeden zou zijn dat Lewis al het hele weekend met een illegale achtervleugel rondrijd waarom zouden ze hem dan toestaan deel te nemen aan deze race? Het verklaard ook misschien het uitstel van het besluit.
Max raakt de vleugel wel degelijk aan. Zie hier:

https://streamable.com/g0yst7

Al zou het mij verbazen dat die vleugel hier niet tegen kan...

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 17:48
Het zou toch wel weer FIA op zijn best zijn als hier geen straf voor Hamilton uit komt omdat Max er aan gezeten heeft :X

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het zijn twee losse zaken. Als de stewards denken dat Max het probleem van Lewis veroorzaakt kan hebben moeten ze een cursusje materiaalkennis doen. Blijft wat, Lewis, stewards en straffen. Technische regelgeving is niet in orde, direct diskwalificatie. Zo simpel is het altijd geweest. Max zijn zaak staat er los van, kan me niet indenken dat daar een dsq voor kan komen, eerder iets richting een reprimande. Ze moeten die stewards eens in een kamer zetten met camera's zodat iedereen kan begrijpen hoe ze elke keer weer iets wat krom is proberen recht te trekken/praten. Zo ontransparant als maar wat.

Als Max een straf zou krijgen dan is elke aanraking met een auto nadat je de pits inrijdt verboden.

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 13-11-2021 07:39 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• xinix03
CousinBoneless schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:34:
[...]

Nee hoor, zijn hand past er met 1mm precies tussen.. :+

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:31
CousinBoneless schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:34:
[...]

Hier zijn toch geen conclusies uit te trekken?

• DoeEensGek
De_Bastaard schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:37:
Het zou toch wel weer FIA op zijn best zijn als hier geen straf voor Hamilton uit komt omdat Max er aan gezeten heeft :X
Ik ben geen moderator en waarschijnlijk slapen zij nog, maar zullen we nu stoppen met dit soort berichten? Het vormt niet echt vorm discussie die fijn is.

• Chiron

Chiron

Max was duidelijk de afmeting van de drs opening aan het bekijken, zo te zien houdt hij zijn vuist ervoor of ertegenaan, zoals ie ook bij zijn eigen wagen doet. Maar denk dat dat ook al onder “checking” valt.

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 18:38
Op skysports valt te lezen dat Max pas om 12.30 uur Engelse tijd naar de stewards moet. De uitspraak laat dus nog even op zich wachten:

Shortly after that communication was sent out by the FIA late on Friday night, Max Verstappen was called in a separate summons to appear before the stewards on Saturday at 12.30pm GMT for a possible breach of parc ferme rules after qualifying.

• JB
  • Laatst online: 09:02

JB

Cédric roelt!

Zoals altijd; Max gaat ook gestraft worden als HAM iets doet. Ze zoeken alleen nog hoe. Beiden. Want niet eerlijk. FIA. Geld. :r

Mijn boefje is liev!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Breken Parc Ferme is toch gewoon vanuit de pit starten? Nooit gezegd dat het om je eigen auto moest gaan O-)

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 15:35

Bloodclot

Jawier!

Kijken/foto's maken valt ook onder checking?
Tjonge..... Wordt nog wat..

Beetje plaatsvervangende schaamte naar Mercedes toe.

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
pietr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:40:
Op skysports valt te lezen dat Max pas om 12.30 uur Engelse tijd naar de stewards moet. De uitspraak laat dus nog even op zich wachten:

Shortly after that communication was sent out by the FIA late on Friday night, Max Verstappen was called in a separate summons to appear before the stewards on Saturday at 12.30pm GMT for a possible breach of parc ferme rules after qualifying.
Zou Max dan al wakker zijn? Hij nam toch nooit op als Marko belde? :p Hoe laat is dat, half 8 lokale tijd?

[ Voor 3% gewijzigd door Het_Eendje op 13-11-2021 07:46 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Dit is RBRs verdediging :?

Mijn boefje is liev!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 18:38
Het_Eendje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:46:
[...]

Zou Max dan al wakker zijn? Hij nam toch nooit op als Marko belde? :p Hoe laat is dat, half 8 lokale tijd?
Volgens mij 9.30 uur daar. Dan is het bij ons 13.30 uur.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:57
d0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:24:
Even los van of Lewis ermee weg komt. Er moet mogelijk een ander spec vleugel op en dat is verbreken van parc ferme. Dus het haasje is hij sowieso, toch?
Vraag me even af hoe het nu dan gaat met de sprint race? Bij sprint gewoon van P1 en bij race vanuit pit? Of bij sprint vanuit pit en race dan +5 penalty van ICE? Iemand enig idee wat precies de regels zijn nu met de sprint erbij?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Phusebox
Helaas kunnen wij niks anders doen dan afwachten. Zal Max wel weer extra motivatie geven als het voor hem nadelig uitvalt.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij wie kookt het bloed nog meer? Wat een complete idioten bij de Fia en de Engelse pers. :/

Volvotips.com

• Phusebox
Inspired schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:51:
[...]

Vraag me even af hoe het nu dan gaat met de sprint race? Bij sprint gewoon van P1 en bij race vanuit pit? Of bij sprint vanuit pit en race dan +5 penalty van ICE? Iemand enig idee wat precies de regels zijn nu met de sprint erbij?
Een gridstraf is altijd voor zondag. Ze zullen wel vergeten zijn de regels aan te passen.

Maar diskwalificatie zou impact hebben op de sprintrace.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:58

basvn

Breezand - NHN

Inspired schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:51:
[...]

Met sprint Q vanuit pit
En uitslag daarvan is startgrid voor morgen, +5

We gaan het allemaal zien! Ben heel benieuwd wat er uit rolt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
De reacties hier 😂

Zullen we gewokn afwachten en pas azijn gaan zeiken als er een uitspraak is geweest?

• Inspired
Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:52:
De reacties hier 😂

Zullen we gewokn afwachten en pas azijn gaan zeiken als er een uitspraak is geweest?
Nee, dit is veel leuker. :+

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Oké…. Dit is bijzonder wakker worden. Niet meegekregen gisteren…

Ben erg benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Meer dan ik dacht...

• DoeEensGek
Stefie2010 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:39:
[...]

HAM was het snelst in alle 3 de sectoren dacht ik.
Klopt eigenlijk moeten we de mini sectoren erbij pakken in combinatie met de beelden. (Sector 2 begint al in de DRS zone. )

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:06
Bart-Willem schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:51:
Bij wie kookt het bloed nog meer? Wat een complete idioten bij de Fia en de Engelse pers. :/
If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen. ;)

Ik las ook al ergens dat Red Bull Albon heeft gevraagd om diverse achtervleugels die Red Bull heeft aan te raken om zo te bewijzen dat de DRS niet groter wordt.

• siggy

siggy

Wait.... what?

• Inspired
Misschien heb ik het gemist, maar Bot had dus niet de illegale vleugel?

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:21
Haha blij dat ik om uiteindelijk niet nóg langer wakker ben gebleven voor de uitslag.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:52:
De reacties hier 😂

Dan kun je elk forum wel sluiten. Gewoon wachten op de race uitslag, heeft geen zin om te discussieren wat de race uitkomst zou kunnen worden.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:55:
[...]

Dan kun je elk forum wel sluiten. Gewoon wachten op de race uitslag, heeft geen zin om te discussieren wat de race uitkomst zou kunnen worden.
Nee dat is natuurlijk onzin maar de speculaties over max zal wel dit en lewis zal wel dat heeft echt 0,0 nut.

Is er bijvoorbeeld geen vergelijkbare situatie geweest? Kunnen we ergens zien of lewis in de twee drs minisectoren echt noemenswaardig sneller is geweest? Etc…

[ Voor 17% gewijzigd door Kenny_026 op 13-11-2021 07:59 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adcUAsrtPcyDiuSR5rgFR6IdseQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnuquXbWzTBwz7MwKwWeYiaM.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:56
Als Max er nou gewoon niet aan had gezeten, had een hoop stress gescheeld, toch weer een leer moment voor hem

• Inspired
Ah, dan is elke coureur in overtreding.

• Phusebox
ramrodwillem schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:59:
Als Max er nou gewoon niet aan had gezeten, had een hoop stress gescheeld, toch weer een leer moment voor hem
Vraag me af of met de opgedoken video onomstotelijk bewezen kan worden dat Max de auto heeft aangeraakt. Hij kan ook zijn hand een halve cm ernaast hebben gehouden.

Maar ja Max kennende zegt ie 'Yeah ofcourse I touched it... Who doesn't want to touch Lewis's car?'

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 13-11-2021 08:02 ]

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 15:35

Bloodclot

Jawier!

Tja regel 2.5.1... als je dat letterlijk gaat nemen. Dan mag je de 107% ook letterlijk gaan nemen. Dan neemt hij de 5grid penalty ook mee naar volgende week.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Weer een spel op het scherpst van de snede :)

Max raakt de vleugel alleen aan om te voelen of dat vast zit, omdat bij hem er wat los zit. Tenminste zo zie ik de video. Daar zit verder geen kwaad achter dat zal wel geen probleem geven. Dat is een bezoek voor de formaliteit.

Mercedes heeft uiteindelijk meer uit te leggen als ze het technisch regelement niet naleven.

Tweakers Discord

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:01:
[...]

Vraag me af of met de opgedoken video onomstotelijk bewezen kan worden dat Max de auto heeft aangeraakt. Hij kan ook zijn hand een halve cm ernaast hebben gehouden.
Op basis van dit filmpje eens. Maar denk dat er wel meer beelden zijn.

Blijft natuurlijk een mooie boel. Die vleugel moet de druk van 350km/u aankunnen. Maar een eventuele vuist van Max er tegenaan doet ‘em veranderen van stand.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Bloodclot schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:01:
Tja regel 2.5.1... als je dat letterlijk gaat nemen. Dan mag je de 107% ook letterlijk gaan nemen. Dan neemt hij de 5grid penalty ook mee naar volgende week.
'checking' mag al niet. Dus zodra een coureur naar een andere auto kijkt, dan kan het al 'checking' zijn. Voor een miljfardencircus als de F1, zijn ze toch weinig secuur met hun tekstuele regels. Het laat gigantisch veel open voor insunuaties en speculatie.

• Inspired
tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:02:

Max raakt de vleugel alleen aan om te voelen of dat vast zit, omdat bij hem er wat los zit. Tenminste zo zie ik de video. Daar zit verder geen kwaad achter dat zal wel geen probleem geven. Dat is een bezoek voor de formaliteit.

Mercedes heeft uiteindelijk meer uit te leggen als ze het technisch regelement niet naleven.
Lijkt mij ook. Anders maakt de FIA toch een complete aap van zichzelf. Begrijp ook even niet waarom er niet meteen een uitspraak gedaan is door de stewards inzake Ham? Is toch een makkelijke dit? Of zou het verweer van MB zijn dan Max eraan gezeten heeft en de vleugel groter gemaakt heeft?

Wel weer een domme fout van MB imho. Ze moeten de regels inzake de componenten toch ook kennen zou je zeggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 13-11-2021 08:05 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:03:
[...]

'checking' mag al niet. Dus zodra een coureur naar een andere auto kijkt, dan kan het al 'checking' zijn. Voor een miljfardencircus als de F1, zijn ze toch weinig secuur met hun tekstuele regels. Het laat gigantisch veel open voor insunuaties en speculatie.
Voortaan ook tv op zwart tijdens parc ferme. Pas na opwarmronde van race weer beeld :+

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Mijn gok: beiden dezelfde straf. We hebben het immers over de FIA, de Federation Inconsistente Automobile...

• Inspired
Amphiebietje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:05:
Mijn gok: beiden dezelfde straf. We hebben het immers over de FIA, de Federation Inconsistente Automobile...
Max een start uit de pits hierdoor? Dat lijkt mij heel sterk. Zelfs voor de FIA.

• JB

JB

Cédric roelt!

ramrodwillem schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:59:
Ach dan vinden ze weer iets anders. Draaicirkel, 1,5m afstand. Mondkapje scheef. Veter los.

Mijn boefje is liev!

• Phusebox
Amphiebietje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:05:
Ja geef ze meteen een trofee voor het meedoen.

Alsof het een sportdag voor kleuters is.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
De FIA kan toch ook gewokn lucht hebben gekregen van de beelden en zeggen, we horen dat er nog beelden van Max bij de auto zijn, daar kijken we morgen nog even naar en dan doen we ook de uitspraak.

Ik zou het allemaal niet zo opblazen…

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:44
Het is bijna net zo hilarisch als de persconferentie van Mark en Hugo... :)

Alsof een vleugel die honderden kilo's downforce moet genereren door te kijken verbuigt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:25
"only officials assigned may enter" vind ik ook wel een interessante. Je zou het ook kunnen lezen als dat er geen monteurs en dergelijke parc fermé mogen betreden om te checken, sleutelen etc. waarbij dat met name betrekking heeft op de eigen auto. Coureurs bevinden zich al binnen parc fermé en onder checken kun je ook het kijken verstaan, waardoor er feitelijk elke race straffen uitgedeeld moeten worden.

Met andere woorden: ik betwijfel of deze regel überhaupt van toepassing is of kan zijn op de coureurs en waarom kijken nooit, maar aanraken wel bestraft zou worden. Dan zou men niet moeten spreken van "checking", maar van "touching".

• Inspired
KlaasjeNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:10:
[...]

"only officials assigned may enter" vind ik ook wel een interessante. Je zou het ook kunnen lezen als dat er geen monteurs en dergelijke parc fermé mogen betreden om te checken, sleutelen etc. waarbij dat met name betrekking heeft op de eigen auto. Coureurs bevinden zich al binnen parc fermé en onder checken kun je ook het kijken verstaan, waardoor er feitelijk elke race straffen uitgedeeld moeten worden.

Met andere woorden: ik betwijfel of deze regel überhaupt van toepassing is of kan zijn op de coureurs en waarom kijken nooit, maar aanraken wel bestraft zou worden. Dan zou men niet moeten spreken van "checking", maar van "touching".
Ja, die indruk krijg ik ook een beetje. Ook omdat coureurs sowieso daar wel moeten komen. Ik heb goede hoop. :) Ham in het gedrang DNF en Max volle punten in de race. Staat het weer soort van gelijk na Silverstone.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:47
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:03:
[...]

Dit is het dus: het gebrek aan eenduidigheid en de regels zo (slecht) formuleren dat er voldoende ruimte is voor (mis)interpretatie. Ze hadden op zijn minst kunnen toelichten wat er dan wordt verstaan onder 'checking':
Definition of checking, as used in article 2.5.1.
• Visibly touching the opponents car within a distance of 1 (one) metre.
• Visibly taking photos of the opponents car.
• Visibly doing a painting of the opponents car. If done by a renowned renaissance painter, the party is excused from reprimand.
Zoiets. :P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31
Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:09:
De FIA kan toch ook gewokn lucht hebben gekregen van de beelden en zeggen, we horen dat er nog beelden van Max bij de auto zijn, daar kijken we morgen nog even naar en dan doen we ook de uitspraak.

Ik zou het allemaal niet zo opblazen…
Sterker nog, waarom zou het om de actie van MV bij de auto van LH gaan? Het is veel logischer dat Parc Ferme regel gaat over het geprut aan zijn eigen achtervleugel. Dat ging immers veel verder. Dan hoef je de regel die bedoeld is voor de eigen auto ook niet op bizarre wijze op te rekken.

Als het om de auto van LH gaat dan zouden er vast regels zijn die sabotage, spionage, etc afdekken.

• JB

JB

Cédric roelt!

JB in "[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië"

Gaat toch nergens meer over. Als de FIA dit gaat bestraffen, verwacht ik dat ze nog wat meer bandjes met publiek onder de komende races moeten gaan zetten...

Mijn boefje is liev!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Local time Interlagos 4:16 AM, ik denk dat we nog wel even een uurtje of 5 kunnen wachten...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geweldig niveau van de FIA weer dit :D

Max, jij hebt die vleugel voor het laatst aangeraakt dus het is jouw vleugel! Die is illegaal en dus achteraan starten!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JB

JB

Cédric roelt!

jaapstobbe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:17:
Local time Interlagos 4:16 AM, ik denk dat we nog wel even een uurtje of 5 kunnen wachten...
Voetbal zoontje is ook nog afgelast, kun je een keer uitslapen... :/ :P

Mijn boefje is liev!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:02:

Het lastige met dit soort situaties wanneer het om veel geld gaat en de belangen groot zijn, gaat het niet meer om hoe iets misschien lijkt maar wat er ook bewezen kan worden. Ik denk niet dat ze Mercedes zomaar een straf geven wanneer ze niet zeker weten dat die actie van Max impact gehad heeft. Tuurlijk is het prima uit te leggen zoals jij zegt, echter kan je met een andere invalshoek ook een uitleg geven dat Max baalt dat Hamilton sneller was en even een stukje vleugel verbuigen. Dus dat de FIA Max ook even wil horen lijkt me eigenlijk logisch en dat Mercedes zich daar op zal beroepen ook. De vraag zal zijn wat de FIA beslist wanneer er dus geen feitelijke situatie te bewijzen is. De video is van te ver af om goed te zien wat Max precies doet.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-12 20:09
Max moet pas om 13.30 nl tijd op het matje komen. Dus alle tijd, adem in adem uit.
Lekker hoor gelijk strijd naast de baan hou er wel van

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:25
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:18:
[...]

Het lastige met dit soort situaties wanneer het om veel geld gaat en de belangen groot zijn, gaat het niet meer om hoe iets misschien lijkt maar wat er ook bewezen kan worden. Ik denk niet dat ze Mercedes zomaar een straf geven wanneer ze niet zeker weten dat die actie van Max impact gehad heeft. Tuurlijk is het prima uit te leggen zoals jij zegt, echter kan je met een andere invalshoek ook een uitleg geven dat Max baalt dat Hamilton sneller was en even een stukje vleugel verbuigen. Dus dat de FIA Max ook even wil horen lijkt me eigenlijk logisch en dat Mercedes zich daar op zal beroepen ook. De vraag zal zijn wat de FIA beslist wanneer er dus geen feitelijke situatie te bewijzen is. De video is van te ver af om goed te zien wat Max precies doet.
Even een stukje vleugel verbuigen lukt je niet. Die achtervleugel moet een druk van 750kg weerstaan. Daar doe je niks aan als je er even aan staat te prutsen. Bovendien, als je carbon al weet te buigen, buigt het weer terug. Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes dit ter verdediging kan gebruiken en verwacht dat Max niet meer dan een reprimande krijgt.

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

RKD

Het lijkt mij er meer op alsof Max even met zijn vuist meet/voelt vanaf de achterkant.

iRacing Profiel

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Wat Max aangaat is het vast een storm in een glas water. Parc Ferme is tot daaraan toe, maar als het gaat om de 85mm drs opening dan zal de FIA moeten bewijzen dat Max eigenhandig de opening groter heeft gemaakt, en dat ook op een dusdanige manier dat de opening over de hele breedte gelijk blijft.

De FIA moet schuld aantonen. Max hoeft zijn onschuld niet te bewijzen. Dat zou wat zijn zeg.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:22:
[...]

Even een stukje vleugel verbuigen lukt je niet. Die achtervleugel moet een druk van 750kg weerstaan. Daar doe je niks aan als je er even aan staat te prutsen. Bovendien, als je carbon al weet te buigen, buigt het weer terug. Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes dit ter verdediging kan gebruiken en verwacht dat Max niet meer dan een reprimande krijgt.
Ik weet niet precies hoe die constructie van die DRS in elkaar zit. Misschien dat de scharnieren wat mee kunnen buigen. Ik geloof zelf ook niet dat dat gebeurd is, ik geef alleen aan dat FIA wel even wil weten wat er daar plaatsgevonden heeft voordat ze zullen oordelen vermoed ik.

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
Uiteindelijk gewoon jammer dat Max überhaupt de vleugels aanraakt, dat had heel wat discussie/speculatie gescheeld

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-12 20:09
Max kan niets kapot maken aan de vleugel van Lewis door er even aan te zitten het gaat puur om de regel dat je niet aan andermans auto mag zitten.

En het ligt nu onder een vergrootglas door Hamiltons vleugel.
Is veel vaker gebeurt onder coureurs in het verleden. Dus die onzin had Max maar niet moeten doen is achteraf gezeur.

[ Voor 38% gewijzigd door d-vine op 13-11-2021 08:28 ]

• siggy

siggy

Wait.... what?

KlaasjeNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:22:
[...]

De DRS 'flap' kun je wel bewegen met de hand. Maar inderdaad, carbon, als je dat al kunt buigen met de hand, buigt zo terug. Het is geen blik.

• JB

JB

Cédric roelt!

DarkFire1985 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:25:
Uiteindelijk gewoon jammer dat Max überhaupt de vleugels aanraakt, dat had heel wat discussie/speculatie gescheeld
Daar is nooit iemand voor op zijn vingers getikt maar nu is het Max... Zie filmpje VET hierboven...

Mijn boefje is liev!

• mkef
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:54
Ik had het met een vriend erover. Mijn vermoeden is dat ze Hamilton wel een straf moeten geven, maar ze daarmee ook min of meer het kampioenschap meteen richting Verstappen werpen. Daarom is deze actie rondom Verstappen puur bedoeld als compensatie, net zolang zoeken tot ze ook hem een straf kunnen geven. Trouwens zie ik coureurs vaker elkaars auto’s even aanraken na een kwalificatie.

• Inspired
Had RB trouwens niet beter kunnen wachten tot na de race op zondag? Dan zou Ham 100% nul punten krijgen bij een straf.

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:26:
[...]

Daar is nooit iemand voor op zijn vingers getikt maar nu is het Max... Zie filmpje VET hierboven...
Dat snap ik maar als er nooit iemand is gepakt omdat hij 300km/u over de A2 rijdt, betekent niet dat je er zelf ook aan ontsnapt.
En als hij er dus überhaupt niet aan gezeten had, geef je de FIA ook geen mogelijkheid om er iets van te vinden.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Ik vrees dat de lokale fans de tent gaan verbouwen als de FIA besluit om Max voor het aanraken van die achtervleugel gaan bestraffen. Maarja, het blijft de FIA, er is nog nooit iemand aangesproken omdat ze iemand anders' auto hebben aangeraakt na een kwalificatie / race, maar nu Max het doet, mag het ineens niet meer he..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-12 21:27
Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:25:
Wat Max aangaat is het vast een storm in een glas water. Parc Ferme is tot daaraan toe, maar als het gaat om de 85mm drs opening dan zal de FIA moeten bewijzen dat Max eigenhandig de opening groter heeft gemaakt, en dat ook op een dusdanige manier dat de opening over de hele breedte gelijk blijft.

De FIA moet schuld aantonen. Max hoeft zijn onschuld niet te bewijzen. Dat zou wat zijn zeg.
Ben wel benieuwd of die 85mm wel gebruikt wordt bij stilstaan en of die opening dan groter wordt bij 300kmpu+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 08:15
Als Max een straf krijgt dan zal alle footage van dit jaar van wat Hamilton en Max doen na een kwalificatie/race worden geanalyseerd. Ben benieuwd wat er dan boven kom drijven, Hamilton band aangeraakt? Oh vandaar de klapband. :D

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
streamnl schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:32:
Normaal lees ik tijdens de training en de Q alleen mee. Ik heb dus eigenlijk helemaal niets te zeggen over de input mare…kunnen jullie het weer inhoudelijk over de sprintrace enzo hebben?

En ik zie nu veel minder foto’s dan normaal

Dus hop hop, aan het werk. Dan heb ik straks weer wat te lezen :+

/bestestuurlui…
Dit.

Er word hier nog meer gespeculeerd dan op een doordeweekse beursdag.

https://wren.co/join/Devian

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 18:42
Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:25:

Het zou ze ook sieren als ze Max een waarschuwing geven. ham heeft er daar ook al een paar van gehad.

Diablo 3 Profiel

• mkef
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:54
Ik vond het al zo vreemd, gisteravond na de sprint kwalificatie is er uren over gedaan om Hamilton überhaupt op te trommelen bij de FIA boven. En nog is er geen officiële beslissing genomen.

Normaliter zijn ze stewards er als de kippen bij om alle coureurs te straffen voor de meest onbenullige dingen.

Ik denk echt serieus dat ze Hamilton reglementair wel MOETEN straffen, maar daar gewoon niet zo’n zin in hebben. En nu ze iets pietluttigs gevonden hebben bij Max, gaan ze dit echt compenseren.

Gister in de F1 groepsapp was men euforisch…ik zei jongens, wees nou kalm, we hebben het over Hamilton hè. Mister Lucky, krijgt nooit straffen haast, of schade…er gaat wel iets gevonden worden dat hem weer vrij pleit of compenseert. Ze gaan geen kampioenschap achter het bureau geven.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-12 16:59
Beide een straf. Als Hamilton überhaupt een straf krijgt.

Max heeft aan die vleugel gezeten. Blijf er gewoon vanaf en Hamilton had van P20 moeten starten en jijzelf op pole.

Oliedom en ik zie het nu zelfs wel gebeuren dat Mercedes geen straf krijgt (afwijking is gekomen door Max) en Max een dikke straf.

Zo gooi je dus je kampioenschap weg.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ech bijzonder hoe er hier gespeculeerd wordt en verbanden worden gelegd die er (zeer waarschijnlijk) totaal niet zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• jaapstobbe
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:40:
Ech bijzonder hoe er hier gespeculeerd wordt en verbanden worden gelegd die er (zeer waarschijnlijk) totaal niet zijn.
Allemaal onderdeel van de spanning voor dit geweldige kampioenschap.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hieronder nog even een uitleg wat Parc Ferme nou is en hoe het gedurende weekend werkt, dit is wat minder technisch beschreven en komt van de Red Bull website Red Bulls guide to parc ferme

System | Racing is in my Blood

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42

vhal

ಠ_ಠ

Jammer dat heel het gedoe weer een smet is tijdens de laatste fase van het kampioenschap.

Strava

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:14
Tsja, ik denk dat Mercedes dit wil gebruiken voor strafvermindering. maarja, het aanraken van auto's gebeurt zo vaak (inspector Seb} . Heck zelfs coureurs die behulpzaam een andere auto uitzetten https://twitter.com/Sport.../1322932499941654530?s=20

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

• JB

JB

Cédric roelt!

DarkFire1985 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:31:
[...]

Dat snap ik maar als er nooit iemand is gepakt omdat hij 300km/u over de A2 rijdt, betekent niet dat je er zelf ook aan ontsnapt.
En als hij er dus überhaupt niet aan gezeten had, geef je de FIA ook geen mogelijkheid om er iets van te vinden.
Achteraf is het mooi wonen. Bewijs van voorgaande keren is er ook, dan kun je nu niet gaan zeggen dit keer gaan we je straffen want HAM heeft een illegale auto :z

Maarja FIA...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_OEhRB54xAHvtrC_Mz9ZkE13jA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/m0kWDsZYPSu1nYtLEIPe704A.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

• xinix03
mjjveldt schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:42:
Tsja, ik denk dat Mercedes dit wil gebruiken voor strafvermindering. maarja, het aanraken van auto's gebeurt zo vaak (inspector Seb} . Heck zelfs coureurs die behulpzaam een andere auto uitzetten https://twitter.com/Sport.../1322932499941654530?s=20
https://twitter.com/F1/status/1184173341839507457?s=20

• Jasphur
Awh

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FECVk65WUAAuWjM?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FECnjWwXsAIacl5?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FECYGg6XEAc8CIk?format=jpg&name=4096x4096

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:40:
Al dat speculeren had de FIA al een aantal jaar kunnen voorkomen door ‘iets’ consistenter te zijn. Door die jarenlange inconsistentie is het altijd gokken op wat voor straf er wel of niet komt.

per aspera ad astra

• JB

JB

Cédric roelt!

LAD93 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:44:
[...]

Al dat speculeren had de FIA al een aantal jaar kunnen voorkomen door ‘iets’ consistenter te zijn. Door die jarenlange inconsistentie is het altijd gokken op wat voor straf er wel of niet komt.
Geld != Consistentie

Mijn boefje is liev!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:59
Toto al een tekening opgestuurd waarom 260km per uur bij een Mercedes auto anders berekend moet worden?

Als Mercedes hiermee het kampioenschap weggooit vind ik het ergens wel mooi. Hele seizoen vanuit hun gezeik over wat red bull deed. Regels aangepast en dan worden ze zelf gepakt wellicht.... Sorry maar daar geniet ik dan van.
NLDViane schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
[...]

Als je wilt kan je het gewoon uitrekenen op de bierviltjesmanier, want we weten niet of de autos op vermogen gelimiteerd hun topsnelheid halen...

formules:

Power [W] = Force [N] x Velocity [m/s]
Force = 0,5 x Air Density [kg/m^3] x Drag Coefficient [-] x Area [m^2] x Velocity^2 [m/s]

Power = 1000 [pk] / 1,36 = 735 x 10^3 [w]
Air Density = 1,115 [kg/m3] (1km hoogte)
Cd = 1,0 [-] (wikipedia, medium/high downforce)
Max velocity = 340 [km/h] = 94,4 [m/s] met DRS open?
Area = ? > P/(F x V) = 1,567 [m^2]

Als de vleugel 1mm verder open kan, betekent dit 1,01 [m] x 0,001 [m] = 0,00101 [m^2] minder frontaal oppervlak. Om significant verschil te gaan merken in je topsnelheid moet je oppervlak omlaag van 1,567 [m^2] naar 1,535 [m^2]. Betekent dat je vleugel voor 2 [km/h] verschil dus 3cm verder open moet staan...
Mits de wagen hier vermogensbeperkt is!

De lagere luchtweerstand beinvloed ook je acceleratie, en daardoor is de invloed wat groter dan hierboven geschetst. Integralen zijn echter niet m'n hobby, dus dat mag iemand anders uit gaan pluizen :Y
Met die laatste paragraaf bevestig je toch precies mijn punt. Je kunt nooit alles compleet doorrekenen in hoeveel (tijds)voordeel het oplevert. Omdat het zoals je zelf al aangeeft ook invloed heeft op de acceleratie. Daarnaast gaat jouw berekening over snelheid, in KM/u, terwijl het bij F1 niet om snelheid gaat maar om de rondetijd. Daarnaast zal Mercedes, als dit een bewuste actie is, vast ook meer hebben aangepast. Door de grotere DRS-klep kunnen ze ook met meer vleugel rijden, wat op de rechte stukken een nadeel geeft, tenzij je dus een kleiner nadeel hebt met de DRS open. Het is dus schier onmogelijk om te zeggen hoe groot de winst van Hamilton was, in rondetijd. Welke berekeningen je er ook tegenaan gooit. Daarom is het technisch reglement ook zo zwart/wit v.w.b. straffen. Als je niet aan het reglement voldoet dan is het een DSQ en argumenten als "geen voordeel" tellen niet. In deze mag Mercedes dus zich best verdedigen met waarom ze vinden dat het niet illegaal is (of dat Verstappen het heeft gesloopt), maar niet "dat het geen voordeel opleverde".

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEBUjLGWQAIEdaz?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEBYY1mX0A0fObY?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEBi7xCXwA0MqyK?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEBsg3HWQAUfExt?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEB1Mr-XMAgxUpG?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEB1MrfX0AcNBoj?format=jpg&name=large

Zijn die broodjes allemaal voor Hamilton? Angela is toch zijn PA en niet de kantine juffrouw van Mercedes.

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:49:
Als je niet aan het reglement voldoet dan is het een DSQ en argumenten als "geen voordeel" tellen niet. In deze mag Mercedes dus zich best verdedigen met waarom ze vinden dat het niet illegaal is (of dat Verstappen het heeft gesloopt), maar niet "dat het geen voordeel opleverde".
En dat is nu de hele klucht met 'verdedigen'. Er valt niks te verdedigen aan een constatering. Het deel is opgemeten, Jo Bauer heeft geconstateerd dat het niet voldoet aan de technische regelementen, dus DSQ. Daar is geen enkel argument tussen te krijgen en dát is wat hier problemen weer geeft. Waslijst aan voorbeelden te vinden, even de allerbekendste is de houten plank onder de Benetton van Schumacher op Spa 1994. Hij ging tenminste nog in de rondte over een curb, maar ook dat werd niet bepaald als excuus gezien.

De consistentie van de stewards is hun inconsistentie. I'ts something O-)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:04
talkatoo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:35:
Als Max een straf krijgt dan zal alle footage van dit jaar van wat Hamilton en Max doen na een kwalificatie/race worden geanalyseerd. Ben benieuwd wat er dan boven kom drijven, Hamilton band aangeraakt? Oh vandaar de klapband. :D
Ik denk dat ze daar bij RBR nu al aan het analyseren zijn, om een straf voor te zijn, want als die wordt uitgedeeld zal beroep waarschijnlijk niet mogelijk zijn omdat de straf dan al geïncasseerd is tijdens de sprint of race.
Pagina: 1 ... 12 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord