jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Alle F1 teams zoeken de grenzen op en bevinden zich vaak in de grijze gebieden. Alleen soms gaan ze over de limiet en worden ze door de FIA of andere teams gesnapt.DutchOwnage schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:11:
Mag ik het toch wel tekenend vinden voor heel die Wolff en z'n Mercedes clan.
Vies ordinair cheaten. Ik snap dat andere teams daar wellicht ook niet vies van zijn, maar het valt me gewoon tegen. Een soort van laatste wanhoopspoging, do or die.
And when I say “back of the grid or pit lane start” my understanding is that it would be for The Sprint (Saturday) as qualifying today forms the grid for The Sprint not for the Grand Prix (Sunday)
— David Croft (@CroftyF1) 12 november 2021
Volgens Crofty zou het een pitlane start zijn voor de sprint qualification en dan op zondag + 5 grid penalty op basis van zijn sprint qualificatie plek. Maar zo te zien is hij ook niet zo zeker.
Disclaimer: Op moment van deze post nog niks bekend over een straf en hoe wie wat waar.
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-11-2021 01:22 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Mijn boefje is liev!
Ik raad je artikels 34.8 (a) en 35.2 van de F1 Sporting Regulations 2021 van harte aanIllegal_Alien schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:21:
[Twitter]
Volgens Crofty zou het een pitlane start zijn voor de sprint qualification en dan op zondag + 5 grid penalty op basis van zijn sprint qualificatie plek. Maar zo te zien is hij ook niet zo zeker.
Disclaimer: Op moment van deze post nog niks bekend over een straf en hoe wie wat waar.
Nogmaals dan:
35.1 erbij gezet om duidelijk te maken dat datgene voor de sprint-Q ook een "grid" is.34.8 A Competitor may not modify any part on the car or make changes to the set-up of the
suspension whilst the car is being held under parc fermé conditions. In the case of a breach of
this Article the relevant driver must:
a) start the sprint qualifying session from the pit lane and follow the procedures prescribed
in Article 37.3, if the parc fermé conditions are breached from the start of the qualifying
practice session until the car leaves the pit lane for the sprint qualifying session; and/or
b) start the race from the pit lane and follow the procedures prescribed in Article 38.2, if the
parc fermé conditions are breached from the start of the sprint qualifying session until
the car leaves the pit lane for the race.
In order that the scrutineers may be completely satisfied that no alterations have been made to
the suspension systems or aerodynamic configuration of the car (with the exception of the front
wing) whilst in pre-race parc fermé, it must be clear from physical inspection that changes
cannot be made without the use of tools.
35) THE GRID –SPRINT QUALIFYING SESSION SCHEDULED
35.1 At each Event where a sprint qualifying session is scheduled, the grid for the sprint qualifying
session and the race will be formed in accordance with the provisions of this Article 35.
35.2 Unless the track was declared wet by the Race Director, any driver eliminated during Q1 whose
best qualifying practice session lap exceeds 107% of the fastest time set during that session, or
who fails to set a time, will not be allowed to take part in the sprint qualifying session. Under
exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a free
practice session, the stewards [b]may permit the car to start the sprint qualifying session[b].
Any driver accepted in this manner will be placed at the back of the starting grid after any other
penalties have been applied.
[ Voor 14% gewijzigd door jdh009 op 13-11-2021 01:30 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Kan me niet voorstellen dat ze die vleugel van hem niet willen fixen nadat hij weer aan het flapperen was. Maar goed, dat mocht vorige week ook gewoon. Al is het de vraag of ze dat elke week gaan toestaan.
Stuur dat even door naar Crofty zijn woorden.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:28:
[...]
Ik raad je artikels 34.8 (a) en 35.2 van de F1 Sporting Regulations 2021 van harte aan
Nogmaals dan:
[...]
35.1 erbij gezet om duidelijk te maken dat datgene voor de sprint-Q ook een "grid" is.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Helemaal voor een team wat claimt "geen fouten te maken" moet het bijna wel opzettelijk zijn. Het is inderdaad niet leuk voor de sport en voor het spektakel, maar Mercedes is de enige die dit in de hand heeft. Het is ook niet leuk om tegen valsspelende auto's te moeten strijden. Het is niet duidelijk hoeveel voordeel Hamilton hiervan heeft gehad maar als het verschil naar Verstappen en Bottas enige indicatie is, kan er eigenlijk niks anders gedaan worden dan diskwalificatie. Je wilt niet dat teams het gevoel hebben dat er misschien lichte straffen voor uitgedeeld kunnen worden.jdh009 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:29:
Ik ken de regels niet zo goed van de F1 maar is het niet leuker voor de sport dat de titel gewonnen wordt door de beste rijder er niet door technisch geneuzel en diskwalificaties. Zou in ieder geval jammer zijn voor de sport mochten ze (Mercedes) dit bewust hebben gedaan, al kan ik het me bij zo'n miljoenen sport niet voorstellen dat dit zomaar een foutje is.
Max is dit seizoen al vaak genoeg genaaid door de FIA en Mercedes. Nog zo'n grap en de F1 verliest z'n geloofwaardigheid compleet, zeker gezien Verstappen de populairste coureur is op de gridjdh009 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:29:
Ik ken de regels niet zo goed van de F1 maar is het niet leuker voor de sport dat de titel gewonnen wordt door de beste rijder er niet door technisch geneuzel en diskwalificaties. Zou in ieder geval jammer zijn voor de sport mochten ze (Mercedes) dit bewust hebben gedaan, al kan ik het me bij zo'n miljoenen sport niet voorstellen dat dit zomaar een foutje is. Overtredingen horen gestraft te worden maar als hierdoor de beslissing valt is het toch wel jammer als neutrale kijker.
Repareren mag, als het dan nog dezelfde spec is. Vervangen ook. Maar als er een illegale vleugel op zit moet er sowieso een andere spec op, of een aanpassing gedaan worden die onder parc fermé niet mag. Dat is iets heel anders.josh-hill schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:30:
Moet Max dat dan ook?
Kan me niet voorstellen dat ze die vleugel van hem niet willen fixen nadat hij weer aan het flapperen was. Maar goed, dat mocht vorige week ook gewoon. Al is het de vraag of ze dat elke week gaan toestaan.
Mee eens, regels zijn regels. De grootte verliezers zijn Mercedes en (helaas ook) de neutrale kijker.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:32:
[...]
Helemaal voor een team wat claimt "geen fouten te maken" moet het bijna wel opzettelijk zijn. Het is inderdaad niet leuk voor de sport en voor het spektakel, maar Mercedes is de enige die dit in de hand heeft. Het is ook niet leuk om tegen valsspelende auto's te moeten strijden. Het is niet duidelijk hoeveel voordeel Hamilton hiervan heeft gehad maar als het verschil naar Verstappen en Bottas enige indicatie is, kan er eigenlijk niks anders gedaan worden dan diskwalificatie. Je wilt niet dat teams het gevoel hebben dat er misschien lichte straffen voor uitgedeeld kunnen worden.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Nee, want die kunnen ze fixen onder het mom van veiligheid. Zolang de onderdelen maar van dezelfde spec zijn.josh-hill schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:30:
Moet Max dat dan ook?
-
Ja zijn telefoonnummer staat alleen in m'n oude telefoon en daarvan is het scherm kapot, helaas.Illegal_Alien schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:32:
[...]
Stuur dat even door naar Crofty zijn woorden.
Mijn boefje is liev!
Dat is een uitzending van 22:30JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:34:
Net even snel F1 café interview met Max terug gekeken maar daar werd nog helemaal niets gerept over die vleugel bij HAM?
Misschien is dat RBRs loophole “ja verdorie issie weer stuk”Edd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:33:
[...]
Nee, want die kunnen ze fixen onder het mom van veiligheid. Zolang de onderdelen maar van dezelfde spec zijn.
Mijn boefje is liev!
https://www.fia.com/sites...fying%20scrutineering.pdf
Ja eens maar was al donker en Max liep na de quali dus naar de achterkant van alle auto’s.
Mijn boefje is liev!
Nog geen nieuws dus.Apart from the uppermost rear wing element adjustable positions of car number 44 (see Document
18), all the above items were found to be in conformity with the 2021 FIA Formula One Technical
Regulations.
Inderdaad, maar wel "bevestiging", ik neem aan dat dit document pas is uitgekomen na een hercontrole.Lizard schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:35:
Nieuw document online, maar nog geen uitsluitsel over HAM:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8gRsEKGz5tNZfJXL0QgfWV55.png?f=user_large)
Ik denk dat de beslissing niet lang meer duurt dan.
Het was dus enkel bij de wagen van Lewis. Het is ook bij Bottas gecontroleerd.Lizard schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:35:
Nieuw document online, maar nog geen uitsluitsel over HAM:
Maar in de haak is anders…sambalbaj schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:38:
Geeft enkel aan dat het apart behandeld wordt, nog niks over de inhoud.
Mijn boefje is liev!
“The car felt great after some adjustments“josh-hill schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:38:
[...]
Het was dus enkel bij de wagen van Lewis. Het is ook bij Bottas gecontroleerd.
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
'Ik verwachtte niet dat we hier op poleposition komen te staan' | Max over Brazilië | Formule 1 2021
[ Voor 37% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-11-2021 01:45 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja, zo begon het uren geleden.JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:45:
Hier staat het ook volledig. Wellicht dubbel. Excuus dan;
[Afbeelding]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja ik had “No time to die”. Wat duurde die lang zeg
Mijn boefje is liev!
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dan vertel me nog even wat er precies met MAZ was? Heb ik ook gemist en zie niet 123 iets terug qua fragmenten bij Ziggo Sport app alsmede in dit topic na snelle scan.psy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:48:
Ja jongens ik wilde toch eigenlijk gaan slapen.
Mijn boefje is liev!
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Die titel was sowieso al op twee manieren te lezen, maar nu helemaal. *wacht af*
Hij schijnt een café uit te zijn getraptJB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:50:
[...]
Dan vertel me nog even wat er precies met MAZ was? Heb ik ook gemist en zie niet 123 iets terug qua fragmenten bij Ziggo Sport app alsmede in dit topic na snelle scan.
Dat was niet waar (iemand anders mocht niet naar binnen en dat probeerde hij te regelen met de security, oid). Wel heeft hij idd zijn quali-lap verprutst in wat misschien een van de weinige kansen dit jaar was op een hoger resultaat dan laatste, aangezien ik me meen te herinneren dat ze iets gezegd hadden dat de HAAS juist op korte circuits beter was.mad-dog schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:51:
[...]
Hij schijnt een café uit te zijn getrapt
Klopt, Ziggo F1 Café hebben de feiten soms niet op orden.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:53:
[...]
Dat was niet waar (iemand anders mocht niet naar binnen en dat probeerde hij te regelen met de security, oid). Wel heeft hij idd zijn quali-lap verprutst in wat misschien een van de weinige kansen dit jaar was op een hoger resultaat dan laatste, aangezien ik me meen te herinneren dat ze iets gezegd hadden dat de HAAS juist op korte circuits beter was.
Wat een spanning.
En dan hebben we nog 2 races dit weekend ..
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
No decision from the FIA until the morning - stewards awaiting further evidence #F1
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 13 november 2021
[ Voor 25% gewijzigd door jack zomer op 13-11-2021 01:59 ]
There's a video going round of Verstappen checking the rear wings in parc ferme. And the longer this goes on and doesn't appear so clear cut, I genuinely think if you're Mercedes you're going to be asking if he touched the wing that could have changed anything... #F1 #BrazilGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 13 november 2021
[ Voor 82% gewijzigd door NeverSettle op 13-11-2021 02:09 ]
Toen Kamphues (volgens mij) vandaag de grid presenteerde zei hij ook iets over dat incident maar gelukkig ook dat de geruchten die rondgingen niet klopten.
Nee dan is “The Italian Job” klaar. Evidence pleitegekkie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:00:
Morgenochtend als het koeler is nog een keer meten en is alles net ietsje gekrompen en weer okidoki ?
Oh nee het was Max!
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
Britse media op zijn best. Want je kan natuurlijk het hele buigende element zo naar beneden trekken met je handen. Dat zit ook echt niet verbonden aan de zijkanten van de vleugel die dit precies op zijn plaats houden en in het midden met de kolom die de DRS opentrekt.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:59:
Wat een shitshow lol. We zien het morgen wel dus. Ondertussen gooit Medland er nog wat stront tegenaan dat Max die vleugel misschien verbogen heeft ofzo
[Twitter]
- DaniëlWW2
- Niet online
De in beslagname is ook wel tekenend. Er lijkt dus wel wat mis mee te zijn als ze er nog meer naar willen kijken.
Maar waarom dit zo lang duurt is mij een raadsel...
Echt he. Grijs gebied weer en dan Max de zwarte Piet toeschuivend0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:01:
Bizar.. iets wat normaal zo zwart wit is..
Mijn boefje is liev!
Dat maakt dan toch niet meer uit? Mis == mis. Straf en door. Gaat weer bullshit worden. Komt ie weer mee weg. Let maar opDaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:02:
[...]
De in beslagname is ook wel tekent. Er lijkt dus wel wat mis mee te zijn als ze er nog meer naar willen kijken.
Maar waarom dit zo lang duurt is mij een raadsel...
Mijn boefje is liev!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk het niet. De FIA heeft in een eerder document al verklaard dat dit onderdeel niet door de technische inspectie kwam. Als de FIA dit nog zou willen wegwuiven, dan heeft RBR een sterke beroepszaak.JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:06:
[...]
Dat maakt dan toch niet meer uit? Mis == mis. Straf en door. Gaat weer bullshit worden. Komt ie weer mee weg. Let maar op
Ik zie de in beslagname eerder als een aanwijzing dat er misschien twee dingen mis zijn. Dus zowel de DRS klep als de vleugel die te flexibel is.
Maar als eerder al vastgesteld is dat deze niet voldoet waarom dan verder onderzoek? Qua straf zou er niets veranderen, achteraan is achteraan of ze moeten eerder al gesjoemeld hebben wat niet meer te bewijzen valtDaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:08:
[...]
Ik denk het niet. De FIA heeft in een eerder document al verklaard dat dit onderdeel niet door de technische inspectie kwam. Als de FIA dit nog zou willen wegwuiven, dan heeft RBR een sterke beroepszaak.
Ik zie de in beslagname eerder als een aanwijzing dat er misschien twee dingen mis zijn. Dus zowel de DRS klep als de vleugel die te flexibel is.
Max heeft de vleugel aangeraakt dus alle aanklachten vervallenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:08:
[...]
Ik denk het niet. De FIA heeft in een eerder document al verklaard dat dit onderdeel niet door de technische inspectie kwam. Als de FIA dit nog zou willen wegwuiven, dan heeft RBR een sterke beroepszaak.
Mijn boefje is liev!
Vandaag. Morgen is zondag.WhatsappHack schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:06:
Zit je de hele avond te CMD+R'en, stellen ze het uit naar morgen.
Bewijs dat Max sabotage gepleegd heeft door de vleugel aan te raken en wordt dus gediskwalificeerd van het WDCJB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:12:
[...]
Max heeft de vleugel aangeraakt dus alle aanklachten vervallen
- DaniëlWW2
- Niet online
Omdat RBR voor de kwalificatie ook al protest had aangetekend en ik vermoed dat het hier om iets anders gaat dan de DRS klep. En dat zal de FIA ook moeten testen.schumi2004 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:11:
[...]
Maar als eerder al vastgesteld is dat deze niet voldoet waarom dan verder onderzoek? Qua straf zou er niets veranderen, achteraan is achteraan of ze moeten eerder al gesjoemeld hebben wat niet meer te bewijzen valt
Zo'n DRS vleugel kan wel aardig wat hebben, niet dat Max direct na de kwalificatie het heeft beschadigd bij zijn inspectie.JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:12:
[...]
Max heeft de vleugel aangeraakt dus alle aanklachten vervallen
Snap ik maar dan wordt het gegooid op dat je geen auto’s van anderen mag aanraken tijdens Parc Ferme. Dus FIA gaat Max straffen ipv Lewis.NeverSettle schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:13:
[...]
Zo'n DRS vleugel kan wel aardig wat hebben, niet dat Max direct na de kwalificatie het heeft beschadigd bij zijn inspectie.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Zelfs als dat zo is heft het de illegaliteit van die auto niet op natuurlijk. Je zou alleen een bewijsprobleem kunnen hebben.JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:15:
[...]
Snap ik maar dan wordt het gegooid op dat je geen auto’s van anderen mag aanraken tijdens Parc Ferme. Dus FIA gaat Max straffen ipv Lewis.
https://mobile.twitter.co...tatus/1459326711066157060
Och jee, daar gaan we al. Geen straf want Verstappen heeft eraan gezeten of ook een straf voor Verstappen. Enkel straf voor Hamilton gaat het niet worden.d0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:21:
Volgens Erik van Haren gaan de geruchten dat het toch gaat om Max die de vleugel heeft aangeraakt.
Kan me herinneren dat Hamilton ook wel andere auto's aangeraakt heeft in parc ferme, onder andere de banden. Hier is ook nooit iets over gezegd of straf voor gekomen.
Het is Mercedes en Toto, daar kun je de klok op gelijk zetten.nadroJ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:26:
Rot op man. Gaan we echt op zo'n tour. Dat het aan Max ligt. Man man man
Max moet zich melden
2.5.1 Inside the Parc Fermé, only the officials assigned may
enter. No operation, checking, tuning or repair is allowed
unless authorised by the same officials or by the applicable
regulations.
Bizar. En ook erg dom achteraf als dit gevolgen gaat hebben.
[ Voor 61% gewijzigd door d0s op 13-11-2021 02:32 ]
Verwijderd
d0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:21:
Volgens Erik van Haren gaan de geruchten dat het toch gaat om Max die de vleugel heeft aangeraakt.
BREAKING: Max Verstappen has been summoned to the stewards tomorrow morning #F1 #BrazilGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 13 november 2021
Nou daar gaan we al, Verstappen naar de Stewards voor dit gedoe...
:strip_exif()/f/image/plkPh5GiSMnsyA1d2wp5F8re.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0dC07k0HsQFNtbNGR8nQSG5K.jpg?f=user_large)
Zal wel over checking gaan... Met een camera en telelens kan je ook iets checken . Wil iedereen met een telelens zich dus ook even melden.
En met een telefoon, en een tv camera.. en die heli...
Nou ja, we zien het straks wel.
[ Voor 16% gewijzigd door jack zomer op 13-11-2021 02:39 ]
Verwijderd
Maar zelfs als dat zo heft dat de illegaliteit niet op natuurlijk. Tenzij je zegt "daardoor kunnen we het niet meer bewijzen" maar dat vind ik toch wel erg ver gezocht.d0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:29:
https://mobile.twitter.co...tatus/1459331803844685825
Max moet zich melden
2.5.1 Inside the Parc Fermé, only the officials assigned may
enter. No operation, checking, tuning or repair is allowed
unless authorised by the same officials or by the applicable
regulations.
Bizar. En ook erg dom achteraf als dit gevolgen gaat hebben.
Brrr, waarom heb ik dit gezegd?DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:56:
[...]
Ik heb ook het gevoel dat Mercedes niet per se met technische staf naar die meeting is gegaan maar vooral met advocaten.
Overigens, als het enige beeldmateriaal hiervan dat filmpje is wat we gezien hebben, is daarin nog helemaal niet duidelijk dat hij uberhaupt de auto aanraakt. Hij kan bijvoorbeeld door zijn vingers ergens naast te houden iets meten ofzo. Hoe dan ook heeft Inspector Seb vele malen uitgebreid aan andere auto's gezeten in parc fermé en daar is nooit wat over gezegd.
Als ik dat artikel 2.5.1 lees kan het bijna niet anders dan dat dit argument van Mercedes is aangedragen door advocaten. Het is echt een behoorlijke verkrachting van dat artikel in mijn ogen.
Verwijderd
Uiteindelijk is het dan ook vooral een entertainmentspektakel en niet primair een sport. Nu het kampioenschap dood maken is niet in het belang van de F1. Dat is werkelijk de enige reden die ik zou kunnen verzinnen om het op deze manier aan te vliegen.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:40:
[...]
Brrr, waarom heb ik dit gezegd?
Overigens, als het enige beeldmateriaal hiervan dat filmpje is wat we gezien hebben, is daarin nog helemaal niet duidelijk dat hij uberhaupt de auto aanraakt. Hij kan bijvoorbeeld door zijn vingers ergens naast te houden iets meten ofzo. Hoe dan ook heeft Inspector Seb vele malen uitgebreid aan andere auto's gezeten in parc fermé en daar is nooit wat over gezegd.
Als ik dat artikel 2.5.1 lees kan het bijna niet anders dan dat dit argument van Mercedes is aangedragen door advocaten. Het is echt een behoorlijke verkrachting van dat artikel in mijn ogen.
Want goed beschouwd slaat het natuurlijk nergens op, dit is al jaren staande praktijk…
- DaniëlWW2
- Niet online
Het begint er heel erop op te lijken ja dat ze bij Mercedes nu maar Verstappen beschuldigen van sabotage...DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:40:
[...]
Brrr, waarom heb ik dit gezegd?
Laten we het vooral niet hebben over dat die DRS flap gewoon verankerd is aan de vleugel. En dit is de Formule 1 waar alles op de millimeter zal worden afgewerkt, als het niet nog preciezer is. Je kan de vleugel en die installatiepunten ook gewoon opmeten en zo tot de conclusie komen dat het meer dan 85mm is.
En zelfs als Verstappen iets verbogen zou hebben, wat zeer ernstig te betwijfelen valt aangezien die vleugels gewoon een zekere mate van flexibiliteit hebben, het alleen maar de maximale opening van 85mm had kunnen reduceren door er aan de achterkant tegenaan te duwen. Je moet namelijk de andere kant opduwen om het te vergroten.
Maar ik ga ook slapen. In ieder geval heeft de FIA zich alweer, ontiegelijk onsterfelijk belachelijk gemaakt...
Extra hierbij is dat de Mercedes-vleugel die Max niet heeft aangeraakt wel in orde is, als die nou ook verkeerd was hadden ze dit niet als excuus kunnen gebruiken.
Samenvatting: Mercedes gaat hier zoals gewoonlijk mee wegkomen. Daarnaast gaat er niets worden gedaan tegen overhellende achtervleugel van Mercedes, net zoals er niks is gedaan tegen hun flexibele voorvleugel, vermeende plenumtruc en ander ongein (fopstraf Silverstone). Max had de stewards niet de munitie moeten geven om Mercedes zelfs met een zwart wit technische overtreding te laten wegkomen.
Kan best zijn dat Max met deze ene actie zijn Wk heeft weggegooid. Als Hamilton DSQ had gehad was er goede kans geweest om op meer dan 34 punten voorsprong te komen (dan zijn 3e plaatsen daarna genoeg zelfs ongeacht fastest lap dus zou Mercedes het niet meer in eigen hand hebben). Nu mag Hamilton wss gewoon de sprintrace winnen (4 punten verschil want ip 3 Max 0 Hamilton is het nu 3 Hamilton en 2 Max) en kan hij in de wedstrijd vanaf P6 vertrekken ipv finishpositie sprint + 5 plekken. Dat betekent dus waarschijnlijk ineens p2 in wedstrijd ipv max p4 of p5.
Ik wist dat hun vleugel iligaal is, maar wil Sir Hamilton verslaan op de baan, en niet in een hokje van de FIA. Dus daarom heb ik met mijn linker pink contact gemaakt met de achtervleugel...
Maar vermoedelijk krijgt hij een tik voor iets wat inspecteur Vettel al jaren doet. De tegenstander inspecteren
[ Voor 19% gewijzigd door jack zomer op 13-11-2021 03:03 ]
Jouw posts lezen een beetje als een soort sunk cost fallacy. Hoeveel geld heb je ondertussen op Hamilton ingezet? Ik denk dat je beter kan rusten in het feit dat je waarschijnlijk geen kansspelbelasting hoeft af te tikken dit jaar.LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:52:
Kan best zijn dat Max met deze ene actie zijn Wk heeft weggegooid. Als Hamilton DSQ had gehad was er goede kans geweest om op meer dan 34 punten voorsprong te komen (dan zijn 3e plaatsen daarna genoeg zelfs ongeacht fastest lap dus zou Mercedes het niet meer in eigen hand hebben). Nu mag Hamilton wss gewoon de sprintrace winnen (4 punten verschil want ip 3 Max 0 Hamilton is het nu 3 Hamilton en 2 Max) en kan hij in de wedstrijd vanaf P6 vertrekken ipv finishpositie sprint + 5 plekken. Dat betekent dus waarschijnlijk ineens p2 in wedstrijd ipv max p4 of p5.
Anyway, het gaat wel heel erg snel in je conclusie. Je zet Verstappen nog steeds op punten uitloop deze race maar tegelijk heeft hij zijn WK verspeeld? Hoe dan? Ook voor heel dit DRS-debacle zag het er nog steeds het gunstigst uit voor Verstappen. Op race-pace zijn die Mercedessen waarschijnlijk nergens omdat hun plenumkoeling niet zo lang werkt, bovendien heeft Hamilton dus zijn gridstraf. Als Verstappen deze race gewoon wint heeft hij ongeveer een volledige race win voorsprong op Hamilton. Het enige wat een DSQ doet is de uitloop van Verstappen groter maken. Mocht er geen DSQ zijn verandert er in principe niks aan de goede kansen die er voor deze race en dit seizoen al waren voor Verstappen. En Hamilton moet de rest van het weekend natuurlijk wel met een legale vleugel rijden, ook al zou hij daar op wat voor manier dan ook zijn straf voor ontlopen. Dan is hij die snelheidswinst ook kwijt natuurlijk.
Als Lewis hier mee weg komt, zonder straf, dan is dit wel echt heel bizar.
Daarvan zou RB kunnen zeggen dat het nooit bestraft is.jack zomer schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 03:02:
Ik hoop op het volgende antwoord van max
Ik wist dat hun vleugel iligaal is, maar wil Sir Hamilton verslaan op de baan, en niet in een hokje van de FIA. Dus daarom heb ik met mijn linker pink contact gemaakt met de achtervleugel...
Maar vermoedelijk krijgt hij een tik voor iets wat inspecteur Vettel al jaren doet. De tegenstander inspecteren
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Gok dat het twee losse incidenten zijn. Dat onze Britse media vrienden meewerken aan een mooi stukje spin waarbij deze worden gelinkt is geen verrassing. Vind het alleen vervelend dat het lijkt te werken en de hoofdzaak, een illegale vleugel, ondersneeuwt.gambieter schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 03:19:
Aangezien de FIA de achtervleugel van Hamilton in beslag heeft genomen voor testen, kan het heel goed zijn dat de oproep voor VER voor een reprimande is, terwijl de vleugel van HAM wordt getest. RBR heeft al voor de sessie geprotesteerd tegen de vleugel van HAM.
"Better ask questions before you shoot"
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Er werkt nog helemaal niks totdat de uiteindelijke beslissing is gevallen. Maar waar Masi / Bauer net de politieagentjes zijn en de stewards de rechters, zullen ze in dit geval alle kanten van het verhaal moeten aanhoren en eventuele bijzonderheden die de situatie kunnen beïnvloeden moeten onderzoeken lijkt mij. Zo gaat dat in het echte leven ook. Als Max echt niks kan verbuigen door het even aan te raken, dan zullen ze dat tijdens het eigen onderzoek vast gaan zien. Liever dat ze dat nu onderzoeken, vaststellen dat Max dit niet veroorzaakt kan hebben, dan dat Lewis nu een straf krijgt voor de te grote opening en er altijd een valse verdenking bij Max blijft liggen. Laat ze het maar onderzoeken, dan zijn die geruchten straks ook verdwenen. Geef Max dan een reprimande en we kunnen weer verder met de show.Chocovla schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 03:23:
[...]
Vind het alleen vervelend dat het lijkt te werken en de hoofdzaak, een illegale vleugel, ondersneeuwt.
Maar stiekem had ik na een paar uurtjes slapen al wel een verdict verwacht. Dan maar weer verder slapen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
We weten allemaal wat hier uit gaat komen. Lewis moet 8 keer wereldkampioen worden, dus ja wij oeps jongens foutje kan je dit snel herstellen en foei.
Max, het is ongeoorloofd aan een auto te zitten, je hebt 2 auto's aangeraakt dus diskwalificatie wegens niet houden aan Parc Ferme regels.
Het is toch absurd dit. Ik zou bijna als ik Max was en een straf kreeg gewoon de laatste races boycotten. Eens kijken wat de F1 over zich heen krijgt.
Bah. Wat een zure smaak nu al van dit hele jaar.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik kan me niet voorstellen dat hij er een straf voor krijgt, maar het is wel terecht dat er verantwoording afgelegd moet worden voor zoiets vind ik
Het gaat er om dat de straf voor Hamilton instant had moeten zijn en niet onderwerp van discussie.lolgast schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 06:54:
Wat stelt ‘iedereen’ zich weer lekker aan. Hoe je het ook wendt of keert, het is niet netjes om aan de auto van een ander te komen, toch? Nog los van de regels die er zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat hij er een straf voor krijgt, maar het is wel terecht dat er verantwoording afgelegd moet worden voor zoiets vind ik
En ja Max mogen ze best een waarschuwing geven. Maar dat hebben ze bij Vettel ook nooit gedaan.
Voordat hij aan de wagen van Mercedes zit, zit hij trouwens aan zijn eigen achtervleugel, en ik mag aannemen dat dat was omdat hij wilde checken hoe vast zn DRS zat, want dat klepperen heeft ie echt wel gevoeld.
Het lijkt wel een aflevering van Law & Order
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Assumption is the mother of all fuckups.Phusebox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:00:
Uiteindelijk komt Lewis toch altijd overal mee erg dus ik hoef niet eens te wachten op de uitspraak.
Ik verwacht nu geen straf voor HAM want ze kunnen niet vaststellen of VER het heeft gedaan of niet, ook al is het niet waarschijnlijk. En VER krijgt een lichte straf (van reprimande tot 3 plekken).
Dan kan het altijd meevallen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/GRObmp2qnVKW2bz80GTT9oIw.jpg?f=fotoalbum_large)