En later die van ham.
Wat moet ik zien?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Verstappen inspecteert al bij beide auto's de DRS na de kwalificatie.
Bensimpel
Positieve meneer
Hij checked de ruimte op de achtervleugels? Eerst zijn auto en dan die van lewis. Hij weet duidelijk iets wat wij niet weten.
😆 - Denk ook eens om ;)
En zijn dit de regels voor achtervleugels die halverwege het jaar op verzoek van een bepaald team zijn aangescherpt?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:58:
Als Jo Bauer het heeft gemeten, tja dan hang je echt. Dat is die wat "volle" man die je vaak rond de coureurs ziet met het FIA logo. Die gaat over de inspectie van auto's op legaliteit.
Bensimpel
Positieve meneer
Dat had meer te maken met de flex, niet met de ruimte ertussenToke_gt schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:09:
[...]
En zijn dit de regels voor achtervleugels die halverwege het jaar op verzoek van een bepaald team zijn aangescherpt?
😆 - Denk ook eens om ;)
Uhhh... Gasly Baku 2019 had ik hier net genoemd ja, maar dat was DSQ vanwege fuel flow. Die was 0.02 gram off, misschien dat je daarom iets over minimumgewicht in gedachten had? De pitlane-start die hij diezelfde race al aan zijn broek had was trouwens vanwege het missen van de weegbrug tijdens FP inderdaad, dus in dat opzicht heeft hij "niet aan het minimumgewicht voldaan" jaRobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:04:
[...]
@DataGhost, gezien jij momenteel in de boeken zit. Volgens mij is Gasly daar een tijd terug nog voor bestraft? Niet voldoen aan minimumgewicht tijdens FP. Wat was de straf toen? Was dat alsnog een DSQ? En hoe is dat toen verder afgehandeld?
Ok, maar da's met vleugel dicht...Bensimpel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:09:
[...]
Hij checked de ruimte op de achtervleugels? Eerst zijn auto en dan die van lewis. Hij weet duidelijk iets wat wij niet weten.
Zou Max zo met magische vingers het DRS gat groter hebben gemaakt?
Nou dat was niet voldoende om niet aan de regels te voldoen.
Overigens kan Mercedes wel in beroep maar dat moet dan heel snel worden uitgesproken. Hangende het beroep de sprint race van pole starten is geen optie.
@hierboven : Newey had dat uiteraard gezien door de verplichte stipjes op de vleugel te bekijken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Fake account
[ Voor 85% gewijzigd door Montoya200x op 13-11-2021 00:11 ]
Als zo'n auto 320 rijdt kan de vleugel het makkelijk aan en als er iemand het raakt is de afstelling compleet van het padje af? Slap excuus waar de FIA hopelijk niet intrapt en van Max hoop ik dat hij wint zonder sabotage.BasvanS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:05:
Het bezwaar van MER is natuurlijk dat VER het gat groter heeft gemaakt! Kijk maar naar dat filmpje!!
-
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Zeker.Toke_gt schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:09:
[...]
En zijn dit de regels voor achtervleugels die halverwege het jaar op verzoek van een bepaald team zijn aangescherpt?
Een tweede vraag speelt daar ook bij. Waarom is RBR precies al voor de kwalificatie naar de FIA gestapt? Is dat om dit of om toch nog iets anders met die vleugel. Want daar gaat het om te veel buigen boven 260km/h en dit gaat om de DRS te ver open. Mij is niet helemaal duidelijk of die twee verbonden zijn of losstaand.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Jezus, wat zuur voor Hamilton.
edit: ok, nepbericht dus
edit: ok, nepbericht dus
[ Voor 34% gewijzigd door josh-hill op 13-11-2021 00:14 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Mooi! Ik kan vredig naar bed
-edit- Uiteraard wachten we nog even
[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 13-11-2021 00:12 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Dan kun je misschien nog wel iets zien. De coureurs weten precies waar ze moeten kijken. Ook bij andere auto's.
😆 - Denk ook eens om ;)
Kijk eerst eens naar de auteur van de tweet voordat je wat post
Dat was snel, binnen een uur!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Al gaat ie er met zijn volle gewicht aan hangen, dat is maar een fractie van de krachten die die vleugel voor de kiezen krijgt bij +260 per uur.StefanVerkerk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:06:
[...]
En laat ik die gedachte nou wel direct hebben: is het wel zo handig dat hij aan die auto zit?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Sleep is for the weakMontoya200x schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:13:
Iedereen is nog goed wakker :-)
at your service
Dan zal dat hem inderdaad alsnog zijn geweest ja. "Iets met de weegbrug / weging", of die nu niet voldeed aan minimum gewicht of weegbrug gemist is een beetje potato / potato, in ieder geval in deze context. En later de regels dan aangepast dat een straf hiervoor alleen wordt opgelegd als er geen Q is.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:09:
[...]
Uhhh... Gasly Baku 2019 had ik hier net genoemd ja, maar dat was DSQ vanwege fuel flow. Die was 0.02 gram off, misschien dat je daarom iets over minimumgewicht in gedachten had? De pitlane-start die hij diezelfde race al aan zijn broek had was trouwens vanwege het missen van de weegbrug, dus in dat opzicht heeft hij "niet aan het minimumgewicht voldaan" ja
Ik hoop het niet voor KellyHumma Kavula schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:10:
[...]
Zou Max zo met magische vingers het DRS gat groter hebben gemaakt?
Ik vermoed dat iedereen zich de ziekte F5-ed op alle F1 nieuws sitesMontoya200x schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:13:
jep. mijn engels vrienden ook...Montoya200x schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:13:
nadat ik ze wakker heb gebeld om te delen dat hun hammie het door deze fuck up niet meer gaat redden dit jaar...
nu hoop ik echt op een dsq.... anders sta ik voor paal
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Dat laat ik anderen doen, ik wacht hier welHumma Kavula schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:14:
[...]
Ik vermoed dat iedereen zich de ziekte F5-ed op alle F1 nieuws sites
Bensimpel
Positieve meneer
Als dit een dsq oplevert, is dat best wel een fuck up van Mercedes :x
😆 - Denk ook eens om ;)
User Icon checks outHumma Kavula schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:14:
[...]
at your service
Als de wagen echt technisch niet in orde is kunnen ze niet anders.Bensimpel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:16:
"When you grow up your heart dies"
https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14Humma Kavula schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:14:
[...]
Is voldoende om te f5'en
Is Netflix aanwezig?
I served in a company of heroes.
Twitter is meestal sneller. Wat daar staat moet eerst uitgetikt worden, omgezet naat PDF en geupload.sambalbaj schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:17:
[...]
https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14
Is voldoende om te f5'en
Ik refresh enkel de officiele FIA Decision Documents pagina. Daar halen alle nieuwssites ook hun info vandaan. Zover ik weet horen nieuwssites het niet eerder dan dat daar een document op gepost wordt.Humma Kavula schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:14:
[...]
Juist niet, dit was enorm sluw. Al dat gedoe over die nieuwe motor was dus smoke and mirrors. Het kwam uit de DRS.Bensimpel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:16:
En dan met de 5 place grid penalty in de bochten lekker dichterbij komen met de diepe vleugel, en dan hup er voor bij DRSen. Sluw en gemeen. Gelukkig is Newey weer terug en zijn ze ook bij RBR niet helemaal gek, dit kón gewoon niet.
een treffende spreuk
Altijd, alleen geen idee bij welk team..Vuvuzela schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:19:
Is Netflix aanwezig?
Meestal zijn de journalisten in het wereld via Twitter wel sneller.. Maar als die ook al fake-accounts gaan re-tweeten...sambalbaj schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:17:
[...]
https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14
Is voldoende om te f5'en
-
For anyone with any doubt, no there are no updates - it's just over an hour since Mercedes had to see the stewards.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 12 november 2021
There's the odd fake account catching people out, but there has been no decision announced yet #F1 #BrazilGP
Natuurlijk, die hebben de story van hoe legendarisch LAT voor het eerst dit seizoen RUS outqualified.Vuvuzela schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:19:
Is Netflix aanwezig?
Hoor opeens van drie kanten dat Hamilton een mega-fuck up heeft gedaan...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dolby 3.0 in de kroeg?hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:20:
[...]
Of de eerste tranen van Mazepin.sambalbaj schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:20:
[...]
Natuurlijk, die hebben de story van hoe legendarisch LAT voor het eerst dit seizoen RUS outqualified.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Nou anderhalfuur later nog niks. Ik zet de wekker wel op een uurtje of 2. Kijken we dan verder.
Denk niet zozeer Hamilton, maar de Mercedes engineers. Die zullen wel peentjes zweten nu.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:20:
[...]
Mercedeshoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:20:
[...]
Er hing in de derde helft een surrealistisch sfeertje, zo van we zien elkaar weer in 2022...
Het laaste biertje om 00u04 smaakte goed
Het kan losstaand zijn, het kan met elkaar te maken hebben. Die melding van Newey had waarschijnlijk een onderzoekje aan de achtervleugel getriggerd en misschien lopen ze dan gewoon standaard de hele rambam door waarbij dat aan het licht kwam, en het doorbuigen misschien niet eens een probleem was. Het kan ook nog meer met elkaar te maken hebben, als ze met opzet een grotere DRS-opening erop hebben gezet zullen ze hem ook wel meer downforce gegeven hebben, waardoor de vleugel harder belast wordt en meer doorbuigt. Misschien komt het gewoon door de belasting-tests (want die gebeuren bij stilstand) maar heeft het extra flexen het balletje aan het rollen gebracht.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:11:
[...]
Zeker.
Een tweede vraag speelt daar ook bij. Waarom is RBR precies al voor de kwalificatie naar de FIA gestapt? Is dat om dit of om toch nog iets anders met die vleugel. Want daar gaat het om te veel buigen boven 260km/h en dit gaat om de DRS te ver open. Mij is niet helemaal duidelijk of die twee verbonden zijn of losstaand.
Of ik lul onzin, dat kan ook. Maar dit denk ik.
Als je wilt kan je het gewoon uitrekenen op de bierviltjesmanier, want we weten niet of de autos op vermogen gelimiteerd hun topsnelheid halen...RobertMe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:28:
[...]
Bij Vettel ging het ook maar om een paar milliliter of iets dergelijks. De regels zijn gewoon duidelijk. Niet voldoen aan het technisch reglement is een DSQ. Je kunt never nooit beargumenteren "maar we hadden geen voordeel". Simpelweg omdat het nooit te bewijzen valt en het een glijdende schaal is. Is er geen voordeel bij 1mm overschrijding? En bij 2mm? En is 5mm dan misschien toch te veel? Of nog steeds niet en pas bij 6mm?
formules:
Power [W] = Force [N] x Velocity [m/s]
Force = 0,5 x Air Density [kg/m^3] x Drag Coefficient [-] x Area [m^2] x Velocity^2 [m/s]
Power = 1000 [pk] / 1,36 = 735 x 10^3 [w]
Air Density = 1,115 [kg/m3] (1km hoogte)
Cd = 1,0 [-] (wikipedia, medium/high downforce)
Max velocity = 340 [km/h] = 94,4 [m/s] met DRS open?
Area = ? > P/(F x V) = 1,567 [m^2]
Als de vleugel 1mm verder open kan, betekent dit 1,01 [m] x 0,001 [m] = 0,00101 [m^2] minder frontaal oppervlak. Om significant verschil te gaan merken in je topsnelheid moet je oppervlak omlaag van 1,567 [m^2] naar 1,535 [m^2]. Betekent dat je vleugel voor 2 [km/h] verschil dus 3cm verder open moet staan...
Mits de wagen hier vermogensbeperkt is!
De lagere luchtweerstand beinvloed ook je acceleratie, en daardoor is de invloed wat groter dan hierboven geschetst. Integralen zijn echter niet m'n hobby, dus dat mag iemand anders uit gaan pluizen
De Mercedes-afvaardiging heeft het kantoor van de stewards ongeveer een kwartier geleden verlaten. We wachten rustig af.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 12 november 2021
Ben ik de enige die liever heeft dat Max gewoon Lewis het snot voor de ogen rijdt op de baan ipv dit technische geneuzel?
Winnen op eigen kracht is zoveel mooier
Natuurlijk maar Max is ook wel al eens de Sjaak geweest vanwege de FIA dus mag Lewis ook wel eens aan de beurt zijn ;-)hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
Ben ik de enige die liever heeft dat Max gewoon Lewis het snot voor de ogen rijdt op de baan ipv dit technische geneuzel?
Dat wel maar dan moet ieder het wel volgens de regels spelen en dat is nu net iets waar deze sport ook om bekend staat. Klopt er technisch iets niet dan krijg je straf, zo simpel is het nu ook wel weer.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
Ja en nee. Max heeft dit seizoen door het geklooi van Mercedes al meer punten verloren dan andersom. Het mag zo richting het einde wel meezitten vind ik.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
Dan verwacht ik dat Bottas ook de l*l is, neem aan dat ze dezelfde vleugels gebruiken.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:24:
Misschien komt het gewoon door de belasting-tests (want die gebeuren bij stilstand) maar heeft het extra flexen het balletje aan het rollen gebracht.
Of ik lul onzin, dat kan ook. Maar dit denk ik.
Maar dan kan je ook gewoon een v8 erin gooien en gaan racen.... Er zijn grenzen en limieten voor een reden.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ja, ik vind het ergens mega-grappig en ironisch, maar ik vind het ook kut voor het kampioenschap. Ik gok dat Max dat ook vindt. Hij strijdt volgens mij veel liever 1v1 tegen Hamilton in een legale wagen dan te winnen doordat een team gepakt wordt bij valsspelen.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
Die strijd en onderlinge duels hebben we nu al 18 races gezien. WDC is WDC. uiteindelijk maakt dit alles al een mooi seizoen.
Na Silverstone en Hongarije krijg ik hier wel een sterk karma gevoel…hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
Teamgenoten rijden wel vaker met verschillende vleugels adhv hun voorkeuren en wat voor materiaal er beschikbaar is. De auto's verschillen best vaak. Maar ga er vanuit dat ze de auto van Bottas nu ook grondig controleren.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:30:
[...]
Dan verwacht ik dat Bottas ook de l*l is, neem aan dat ze dezelfde vleugels gebruiken.
Maar even terzake, die drs zones zitten echt in het gebied waar de Mercedes het voordeel normaal gesproken vandaan haalt. Ik heb de sector tijden er niet bij maar volgens mij was in sector 2 Max ook (veel) beter. Naast alle heisa gaat heeft hij nog een probleem. Hamilton gaat hier niet zomaar even door het veld snijden. Ook al heeft hij een nieuwe motor, de midden sector ging hem niet al te best af in de kwalificatie.
Er zijn regels en daar moet iedereen zich aan houden. Overtreding van de regels - unfair advantage - DSQhoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
Ja het is mooier als ze vechten en Lewis wordt fair en square verslagen. Maar als ze vechten en Lewis heeft een zeker voordeel en wint om die reden dan is het ook zuur.
Net als met dat doorbuigen bij 260 km/h. Daar zijn die stipjes voor en de FIA heeft uiteraard vastgelegd wat wel en niet kan. Newey let op, ziet iets wat niet kan en rapporteert het.
Eind van het liedje : Lewis mag zich 2 keer naar voren vechten, dat vinden we toch ook mooi om te zien?
Ik ken nog een uitspraak van een bepaalde coureur ergens in 2019 die hier ook wel opgaatDoeEensGek schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:32:
Maar even terzake, die drs zones zitten echt in het gebied waar de Mercedes het voordeel normaal gesproken vandaan haalt. Ik heb de sector tijden er niet bij maar volgens mij was in sector 2 Max ook (veel) beter. Naast alle heisa gaat heeft hij nog een probleem. Hamilton gaat hier niet zomaar even door het veld snijden. Ook al heeft hij een nieuwe motor, de midden sector ging hem niet al te best af in de kwalificatie.
Helemaal met je eens. Maar als Mercedes een DSQ aan de broek krijgt dachten zij daar kennelijk niet zo over.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
Hou t niet lang meer vol.
Nou menschen - na een uur refreshen gooi ik de handdoek in de ring en ga op bed aan. Morgen ochtend lees ik wel wat de uitspraak is; ik gok op een pitlane start voor de spint quali voor Lewis, maar we gaan het zien. De regels rond parc ferme schijnen vaag te zijn / open tot interpetatie dus het kan zelfs nog een pitlane start zijn voor de race.... we gaan het zien!
at your service
HAM was het snelst in alle 3 de sectoren dacht ik.DoeEensGek schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:32:
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
DoeEensGek schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:32:
I served in a company of heroes.
In dat geval is het een 'tiny little accident' zoals Bob Ross dat zo mooi kon zeggen...Graft schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:37:
Helemaal met je eens. Maar als Mercedes een DSQ aan de broek krijgt dachten zij daar kennelijk niet zo over.
Ik heb even geen zin om de juiste Joukowski-transformatie te bepalen voor de Mercedes achtervleugel, of om Blasius-theorems op te lossen, maar volgens mij is dit ook wel weer wat overdreven. Zeker als de belasting niet in de gebruikelijke richting plaatsvindt kan je die achtervleugel best beschadigen denk ik, als je dat zou willen.Chiron schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:12:
[...]
Al gaat ie er met zijn volle gewicht aan hangen, dat is maar een fractie van de krachten die die vleugel voor de kiezen krijgt bij +260 per uur.
Neemt niet weg dat even voelen met een hand geen probleem op mag leveren, net zoals een klein schopje tegen een achterband dat ook niet mag doen.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire
Als ze parc ferme breken voordat de sprintQ begint is het een pitlane start voor de sprintQ. Als ze parc ferme breken nadat sprintQ begint en voor de race, is het een pitlane start voor de race.The_Butler schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:38:
Nou menschen - na een uur refreshen gooi ik de handdoek in de ring en ga op bed aan. Morgen ochtend lees ik wel wat de uitspraak is; ik gok op een pitlane start voor de spint quali voor Lewis, maar we gaan het zien. De regels rond parc ferme schijnen vaag te zijn / open tot interpetatie dus het kan zelfs nog een pitlane start zijn voor de race.... we gaan het zien!
Die 2 zijn dus losstaand.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:11:
[...]
Zeker.
E ainda tem mais pimenta. A 1h da classificação, Adrian Newey, diretor de tecnologia da Red Bull, e Paul Monaghan, engenheiro-chefe, teriam visitado a FIA. Motivo: denunciar que a asa da Mercedes se curvaria mais que o permitido acima de 260 km/h #F1 #F1noGE #BrazilGP #SaoPauloGP
— Rafael Lopes (@voandobaixo) 12 november 2021
[Rafael Lopes] And there's even more pepper. At 1 am before qualifying, Adrian Newey, Red Bull's chief technology officer, and Paul Monaghan, chief engineer, reportedly visited the FIA. Reason: to report that the Mercedes wing would bend more than allowed above 260 km/h
[ Voor 20% gewijzigd door DoeEensGek op 13-11-2021 00:43 ]
ftfyhoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:40:
[...]
In dat geval is het een 'tiny happy little accident' zoals Bob Ross dat zo mooi kon zeggen...
Met jouw naam had ik toch meer verwachtnachtnet schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:42:
[YouTube: Inga & Wolf - Gute Nacht, Freunde 1972]
Fijne nacht allen.
* nachtnet out.
:nvmnachtnet schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:42:
[YouTube: Inga & Wolf - Gute Nacht, Freunde 1972]
Fijne nacht allen.
* nachtnet out.
[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 13-11-2021 00:47 ]
Zou helemaal wat zijn als ze straks ook nog DAS op de Mercs vindenJB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:50:
Poeh dat waren nogal wat berichten… nog geen updates DAS? Zaakje stinkt weer
Geen update idd, duurt miz te lang voor een simpele DSQ... Mercedes fairy dust..
Ik zie het morgen wel.
Ik zie het morgen wel.
Ferrari is gevraagd om tips denk ik.Humma Kavula schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:52:
Geen update idd, duurt miz te lang voor een simpele DSQ... Mercedes fairy dust..
Ik zie het morgen wel.
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
Nou, dit kan maar beter weer eens zo'n lang document worden waarbij ze elke letter moeten controleren met het regelboek.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb ook het gevoel dat Mercedes niet per se met technische staf naar die meeting is gegaan maar vooral met advocaten.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:55:
Nou, dit kan maar beter weer eens zo'n lang document worden waarbij ze elke letter moeten controleren met het regelboek.
Of de stewards zijn nu eerst uitgebreid aan het dineren en gaan daarna het document opstellenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:55:
-
https://streamable.com/9wzwqt
De 85mm-bal kan er doorheen, dus illegaal. De beslissing laat nog op zich wachten.
Wellicht weten ze niet op welke sessie ze een straf moeten opleggen. Die 5 place grid penalty is ook niet voor morgen. Staat wellicht nergens in de regels wat nu of spreken regels elkaar tegen,
- DaniëlWW2
- Niet online
Die wou ik net plaatsen.
Er is alleen precies niks in te zien, tenminste... ik heb het nog niet gevonden. Zolang er nog geen beslissing is kan ik het filmpje laten loopen in ieder geval
Edit: ah ja, helemaal rechts steken ze dat ding er twee keer doorheen. Alleen lastig te zien of 'ie er helemaal doorheen gaat of niet. Beetje jammere hoek.
[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 13-11-2021 01:05 ]
Jawel, DSQ voor Q betekent geen tijd gezet dus ook geen 107%. Hij moet dan toestemming hebben van de stewards om de sprint-Q te mogen starten. Als dat mag, start hij achteraan voor de sprint-Q (staat zo in de regels). Maar als zijn vleugel illegaal is moet hij die vervangen/aanpassen en dat breekt hoogstwaarschijnlijk parc fermé, dus wordt het een pitlane start, wederom voor de sprint-Q omdat de sprint-Q nog niet begonnen is. De vijf plaatsen gridstraf die hij had voor de race op zondag blijft staan voor de race op zondag.josh-hill schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:01:
Wellicht weten ze niet op welke sessie ze een straf moeten opleggen. Die 5 place grid penalty is ook niet voor morgen. Staat wellicht nergens in de regels wat nu of spreken regels elkaar tegen,
Die toestemming zal hij iig wel krijgen, lijkt me.
Ik ben benieuwd of het idd een DSQ voor de kwalificatie wordt of dat ze om de een of andere reden iets anders willen doen.
Ik ben benieuwd of het idd een DSQ voor de kwalificatie wordt of dat ze om de een of andere reden iets anders willen doen.
Daar is genoeg precedent voor.josh-hill schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:05:
Die toestemming zal hij iig wel krijgen, lijkt me.
Kwalificatie is de enige sessie waarin zeker is dat hij met die vleugel heeft gereden. Dus het kan bijna niet anders, ik zou in ieder geval niet weten hoe ze dat anders kunnen doen. Alle andere keren (naar mijn weten) dat een auto niet in orde was volgens de Technical Regulations was het ook DSQ voor die sessie.Ik ben benieuwd of het idd een DSQ voor de kwalificatie wordt of dat ze om de een of andere reden iets anders willen doen.
Ik denk het langer duurt dan normaal omdat als Hamilton een DSQ krijg hij zijn achtervleugel dus moet aanpassen? Dat mag normaal gesproken niet i.v.m. parc fermé. Ofwel starten vanaf de pitlane tijdens de hoofdrace, gezien de sprintrace officieel gezien een kwalificatie is.
Weet niet of hij al langs was gekomen, maar Max ging even kijken of er verschil was in de DRS van hem en Ham.
[YouTube: Max Verstappen Investigating Lewis Hamilton’s Rear Wing Post Qualifying | 2021 Brazilian Grand Prix]
[YouTube: Max Verstappen Investigating Lewis Hamilton’s Rear Wing Post Qualifying | 2021 Brazilian Grand Prix]
Ze kunnen prima een beslissing voor DSQ maken. De beslissing voor starttoestemming is een aparte, evenals die voor het breken van parc fermé. Ze hoeven dus nergens op te wachten, Mercedes moet het maar melden als ze extra beslissingen willen.NeverSettle schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:09:
Ik denk het langer duurt dan normaal omdat als Hamilton een DSQ krijg hij zijn achtervleugel dus moet aanpassen? Dat mag normaal gesproken niet i.v.m. parc fermé. Ofwel starten vanaf de pitlane tijdens de hoofdrace, gezien de sprintrace officieel gezien een kwalificatie is.
En voor de sprintQ zijn aparte regels opgesteld dus alle straffen die hij nu oploopt gelden voor de sprintQ. Tenzij hij er niet aan deelneemt denk ik... maar daar zullen ook wel regels voor zijn. Ook verwacht ik dat niet
[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 13-11-2021 01:11 ]
Mag ik het toch wel tekenend vinden voor heel die Wolff en z'n Mercedes clan.
Vies ordinair cheaten. Ik snap dat andere teams daar wellicht ook niet vies van zijn, maar het valt me gewoon tegen. Een soort van laatste wanhoopspoging, do or die.
Vies ordinair cheaten. Ik snap dat andere teams daar wellicht ook niet vies van zijn, maar het valt me gewoon tegen. Een soort van laatste wanhoopspoging, do or die.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |