[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.757 views

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
mss was het maar een mm, who knows!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-12 12:56
talkatoo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:14:
[...]

Ik kan nog 3 andere momenten voor Verstappen dit jaar bedenken “not like this”. En dit is wel een toevallige fout. Lijkt op een alles of niks poging van Mercedes.
Klopt wel; met 'not like this' bedoelde ik dat ik graag Max de strijd op de baan had zien beslissen, dat ondanks alle onterechte tegenslag hij door snoeigoed rijden hij alsnog kon winnen. Maar anderzijds, als dit opzettelijk was en niet door gehaaste pitcrew die op tools wachtten uit een verlaat vrachtvliegtuig etc. -dan mag Mercedes bloeden en hard ook!

at your service

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RobertMe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:24:
[...]

Ik weet de details van deze fout niet, maar kan het niet zijn dat hij juist met meer vleugel kon rijden en door "te grote" DRS minder inleverde dan anderen die met net zoveel vleugel rijden?
Dit dus. Het viel me sowieso al op dat Hamilton met idioot veel vleugel rijdt alsof 'ie op de Hungaroring of Monaco aan het rondstruinen is.

Volvotips.com

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:38

Edd

BasvanS schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:25:
En zelfs een mm is teveel ;)

-

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:25
DataGhost schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:25:
Er is meer:
[Twitter]
Vertaling:

[...]

Waarschijnlijk komt hier niet enorm veel van, want de inspectie is al geweest (met DRS-resultaat), maar...
wat een gek weekend 8)7
Wellicht dat de FIA na deze klacht de boel is gaan na-meten?

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:40

Spotmatic

Ken sent me

Tering, nu kan ik weer niet slapen van de spanning... :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

BasvanS schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:25:
Bij Vettel ging het ook maar om een paar milliliter of iets dergelijks. De regels zijn gewoon duidelijk. Niet voldoen aan het technisch reglement is een DSQ. Je kunt never nooit beargumenteren "maar we hadden geen voordeel". Simpelweg omdat het nooit te bewijzen valt en het een glijdende schaal is. Is er geen voordeel bij 1mm overschrijding? En bij 2mm? En is 5mm dan misschien toch te veel? Of nog steeds niet en pas bij 6mm?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Spotmatic schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:27:
Idem, heeft Mercedes toch weer de aandacht terwijl we dat niet willen! :( :P

Volvotips.com

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:06
Idem hier. Lag al, maar doe nog even geen oog dicht.

• TinusTegengas
  • Nu online

TinusTegengas

Formula Racing

Hier ook. Scheelt dat morgen geen werk dag is (voor mij iig) :P

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

RobertMe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:24:
[...]
Ik weet de details van deze fout niet, maar kan het niet zijn dat hij juist met meer vleugel kon rijden en door "te grote" DRS minder inleverde dan anderen die met net zoveel vleugel rijden?
Maar dan ga je er vanuit dat het bewust is gedaan door Mercedes. Daar geloof ik niet in. Ze geven miljoenen uit aan vleugels die heel precies kunnen doorbuigen. Een DRS slot te groot maken is nogal amateuristisch.

I served in a company of heroes.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:16

wontcachme

You catch me? No you wont

Maar nu de hoofdvraag. Als HAM een dsq krijgt, kan Max dan nog een nieuwe motor erin gooien voor 5 plaatsen straf?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• BasvanS
RobertMe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:28:
[...]

Bij Vettel ging het ook maar om een paar milliliter of iets dergelijks. De regels zijn gewoon duidelijk. Niet voldoen aan het technisch reglement is een DSQ. Je kunt never nooit beargumenteren "maar we hadden geen voordeel". Simpelweg omdat het nooit te bewijzen valt en het een glijdende schaal is. Is er geen voordeel bij 1mm overschrijding? En bij 2mm? En is 5mm dan misschien toch te veel? Of nog steeds niet en pas bij 6mm?
Bedoelde meer te zeggen, laten we nu niet meteen zeggen dat HAM alleen hierdoor sneller was..

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 09:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Scarbs denkt niet dat de vleugel het verschil van die .400-nogwat verklaart.

If it aint fixed, it's broken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bottas: "nu weet je waarom Lewis sneller lijkt"

:+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd naar wie HAM onder de bus gooit als hier een DSQ volgt. Dat hele MERC team is één grote giftige bende als het niet goed gaat.

per aspera ad astra

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-12 19:54

DataGhost

iPL dev

Tjebakka schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:31:
Dan is het dus nóg dommer om zo'n vleugel te hebben.
StefanVerkerk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:29:
[...]
Idem hier. Lag al, maar doe nog even geen oog dicht.

[Embed]
Start vanuit de pitstraat bij? Normaal is er geen sessie meer onder parc ferme en is het eerstvolgende de race. Nu zit de sprint ertussen, en ik vraag mij serieus af hoe de straffen daarbij geregeld zijn. Het zou mij dus niks verbazen als het een DSQ in de kwalificatie wordt, dus geen tijd, dus achteraan starten bij de sprint. Maar het schenden van parc ferme bestraft wordt bij de race en dan dus de pitlane start oplevert. Effectief zou Hamilton morgen dan de boel kunnen skippen, tenzij Mercedes verwacht dat hij nog de top 3 in rijdt.

• Chiron
  • Laatst online: 02-12 22:19

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wontcachme schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:30:
Maar nu de hoofdvraag. Als HAM een dsq krijgt, kan Max dan nog een nieuwe motor erin gooien voor 5 plaatsen straf?
Kan, maar hebben ze vooralsnog niet nodig. De vier motoren in de pool zijn nog goed.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-12 21:52
Vuvuzela schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:30:
[...]

Maar dan ga je er vanuit dat het bewust is gedaan door Mercedes. Daar geloof ik niet in. Ze geven miljoenen uit aan vleugels die heel precies kunnen doorbuigen. Een DRS slot te groot maken is nogal amateuristisch.
Aan de andere kant zou je ook verwachten dat ze eea zelf nameten voor ze die auto in een officiele sessie de baan op sturen.

• wontcachme

wontcachme

Chiron schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:33:
[...]

Kan, maar hebben ze vooralsnog niet nodig. De vier motoren in de pool zijn nog goed.
Maar zoals je bij Mercedes ziet doet een nieuwe motor het iets beter dan een oudere.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Ja, dat kunnen ze doen zolang die maar 5 minuten voordat de race start in de auto zit. En als die motor van dezelfde specificatie is als waarmee die vandaag de kwalificatie heeft gereden kost dat niks extra's dan die +5 voor overschrijden limiet. Parc ferme regels gaan immers over afwijkende specificaties, dus een motor wisselen voor een van dezelfde specificatie kan / mag, en heeft o.a. Red Bull al gedaan (zaterdag op zondag motor gewisseld, zelfde spec en leverde geen straf op).

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Dit zie ik Max niet doen, Desondanks kan je altijd een motor wisselen tussen sessies, Als ze willen kan het ook tussen zaterdag en Zondag.

Twitch

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:32:
[...]

Start vanuit de pitstraat bij? Normaal is er geen sessie meer onder parc ferme en is het eerstvolgende de race. Nu zit de sprint ertussen, en ik vraag mij serieus af hoe de straffen daarbij geregeld zijn. Het zou mij dus niks verbazen als het een DSQ in de kwalificatie wordt, dus geen tijd, dus achteraan starten bij de sprint. Maar het schenden van parc ferme bestraft wordt bij de race en dan dus de pitlane start oplevert. Effectief zou Hamilton morgen dan de boel kunnen skippen, tenzij Mercedes verwacht dat hij nog de top 3 in rijdt.
Sporting regulations art 35.2 heeft het al over 107% met dezelfde regels als bij een normale quali en grid, dus achteraan de sprintgrid starten. Of dat ook voor DSQ geldt staat er niet bij, maar aangezien hij bij een DSQ van de quali dus geen tijd heeft gezet en ook geen 107% heeft gehaald moet hij dus volgens 35.2 toestemming vragen. Dus achteraan starten geldt voor de sprintrace weet ik vrij zeker. Er is nog meer maar ik kan ook niet sneller lezen dan menselijk mogelijk :+

Edit: oh, 34.8a zegt dat het een pitlane start voor de sprintrace is als ze nu bijv. de achtervleugel aan moeten passen.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 12-11-2021 23:37 ]

• TinusTegengas
  • Nu online

TinusTegengas

Formula Racing

Iemand anders dacht daar toch anders over. Zoveel mensen, zoveel meningen ;)

• Edd

Edd

wontcachme schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:35:
[...]

Maar zoals je bij Mercedes ziet doet een nieuwe motor het iets beter dan een oudere.
De Honda's hebben een mindere performance-drop naarmate ermee gereden wordt. Dus daarom is het niet nodig.
Daarnaast gaat nog steeds het gerucht dat de oude motoren toch wat problemen hadden.

-

• Chiron

Chiron

Dat zal meer te wijten zijn aan de slechte Q3 rondes van Max.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Martin0
  • Nu online
Een afwijkende DRS zal hoogstens een tiende verschil opleveren. Het gat van 4 tiende is niet enkel te verklaren met een DRS die enkele MM afwijkt.

Twitch

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:35:
[...]

Ja, dat kunnen ze doen zolang die maar 5 minuten voordat de race start in de auto zit. En als die motor van dezelfde specificatie is als waarmee die vandaag de kwalificatie heeft gereden kost dat niks extra's dan die +5 voor overschrijden limiet. Parc ferme regels gaan immers over afwijkende specificaties, dus een motor wisselen voor een van dezelfde specificatie kan / mag, en heeft o.a. Red Bull al gedaan (zaterdag op zondag motor gewisseld, zelfde spec en leverde geen straf op).
Helaas worden dat dan geen 5 plaatsen maar 10 plaatsen straf.
Normaal gesproken hebben ze complete motorunits in de reserve staan.

Een transplantatie van alleen de ICE en turbo, MGU hergebruiken doe je normaal gesproken alleen in de fabriek.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Uh ik heb hier iets gemist denk ik. :P
Maar een technisch reglement zo overtreden is wel heel stom.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Chiron

Chiron

wontcachme schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:35:
[...]

Q is wat anders dan de race. Het is een nieuw blok dus die kan wat zwaarder belast worden, maar ze hebben ook nog de plenum koeling truc waardoor ze meer vermogen hebben over twee ronden, en de rondes daarna is het iets minder.

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Martin0 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:38:
Een afwijkende DRS zal hoogstens een tiende verschil opleveren. Het gat van 4 tiende is niet enkel te verklaren met een DRS die enkele MM afwijkt.
Combinatie met nieuwe motor. Zat je hiervoor bij Bottas ook.

• StefanVerkerk
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:39:
Uh ik heb hier iets gemist denk ik. :P
Maar een technisch reglement zo overtreden is wel heel stom.
Druk hier ineens zo op een vrijdagavond hè? Het is net alsof de race net afgelopen is.

Verwijderd

Chiron schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:33:
[...]

Eentje is spec 1 zonder de reliability fix en de andere heeft scheuren, dus twee nog. Een verse motor zou zo gek niet zijn, maar RB en Honda weten dat vast beter dan ik.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Eigenlijk is dit ook wel een beetje des Mercedes; zodra ze de randjes van strategie opzoeken gaat er iets "simpels" mis, heerlijk.

Wear Sunscreen!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

D-dark schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:39:
[...]

Helaas worden dat dan geen 5 plaatsen maar 10 plaatsen straf.
Normaal gesproken hebben ze complete motorunits in de reserve staan.

Een transplantatie van alleen de ICE en turbo, MGU hergebruiken doe je normaal gesproken alleen in de fabriek.
Is vaker al op de baan gebeurd. Pas geleden is daar iets over langskomen wat ik zelf interpreteer als liever doe je het op de fabriek omdat het veel werk is, dus liever niet op de baan. Maar het kan. Het kan ook zijn dat er gewoon al een blok klaarstaat waar een TC en MGU-H in zitten die al eerder gebruikt zijn.

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:14
En de gifbeker lijkt niet leeg nog: geruchten gaan dat de achtervleugel teveel flext bij snelheden boven de 260kmh.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:37

rammes

koekebakker 1e klas

StefanVerkerk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:39:
[...]
Druk hier ineens zo op een vrijdagavond hè? Het is net alsof de race net afgelopen is.
ouderwets gezellig ;)

Ik zou het doen!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
mjjveldt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:41:
En de gifbeker lijkt niet leeg nog: geruchten gaan dat de achtervleugel teveel flext bij snelheden boven de 260kmh.
Je bent een paar posts te laat :X

per aspera ad astra

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]
Ik zie opeens een hele hoop reacties en denk, wat is er nu weer aan de hand. :P
Maar dit zou ook weer een deel van het gat met Bottas verklaren. Ik vraag me nu alleen wel af hoe het precies afgehandeld word. Want de FIA roept je waarschijnlijk niet op voor zoiets tenzij ze het zelf eigenlijk al gemeten hebben. De straf is DSQ, maar de regels rond sprint qualifying zijn zo vaag dat ik echt niet weet wat er dan zal gebeuren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

LAD93 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:42:
[...]

Je bent een paar posts te laat :X
Dat ben je al snel hier kan ik je melden. Overkomt iedereen wel een keer (of vaker) ;)

Te koop....

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]
net alsof we zitten te wachten op de uitslag van een straf voor max...
wat was het record ook al weer? ik dacht iets van 3 uur na het feit

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Humma Kavula schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:40:
Eigenlijk is dit ook wel een beetje des Mercedes; zodra ze de randjes van strategie opzoeken gaat er iets "simpels" mis, heerlijk.
Ik vind het vooral typisch voor dit seizoen waarbij Merc en Ham, nu ze onder druk staan, toch steeds meer steken laten vallen

[removed]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:43:
[...]

Maar dit zou ook weer een deel van het gat met Bottas verklaren. Ik vraag me nu alleen wel af hoe het precies afgehandeld word. Want de FIA roept je echt niet op voor zoiets tenzij ze het zelf eigenlijk al gemeten hebben. De straf is DSQ, maar de regels rond sprint qualifying zijn zo vaag dat ik echt niet weet wat er dan zal gebeuren.
Ik heb net het een en ander opgezocht, denk dat de concensus nu wel is dat dat een DSQ van de Q wordt, dus starttoestemming vragen aan de stewards voor sprint-Q, alleen moeten ze dan zijn vleugel aanpassen en dat breekt parc fermé, dus pitlane start voor de sprint-Q, en dan zondag alsnog de 5 plekken gridstraf die hij al had.
Als het dus DSQ wordt.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 17:48
Haha, wat kut voor Lewis.

Ohnee, toch niet.

Hopelijk snel uitstel van de FIA.

• TinusTegengas
  • Nu online

TinusTegengas

Formula Racing

[...]

Maar dit zou ook weer een deel van het gat met Bottas verklaren. Ik vraag me nu alleen wel af hoe het precies afgehandeld word. Want de FIA roept je waarschijnlijk niet op voor zoiets tenzij ze het zelf eigenlijk al gemeten hebben. De straf is DSQ, maar de regels rond sprint qualifying zijn zo vaag dat ik echt niet weet wat er dan zal gebeuren.
DSQ voor morgen dus achteraan starten zondag? :P

• Martin0
  • Nu online
[...]

De fia heeft het gevonden tijdens een test (jo bauwer, sorry als ik het verkeerd spel).
Ik weet niet of het met de random tests is of gewoon onderdeel van de parc ferme.
De wing is gemeten maar het is wel fair dat Merc gehoord word of ze met een verklaring kunnen komen.

Twitch

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

DataGhost schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:44:
Ik heb net het een en ander opgezocht, denk dat de concensus nu wel is dat dat een DSQ van de Q wordt
Dat voelt eigenlijk helemaal niet zo heel logisch (maar ik worstel het reglement ook niet door). Is het ooit wel eens voorgekomen dat iemand na een vrije training is gediskwalificeerd en was dat dan ook alleen voor de kwalificatie?

• Justevo
  • Laatst online: 02-12 12:59
Mercedes kennende zullen ze wel iets verzinnen en er mee wegkomen. Of maar met een hele lichte nietszeggende straf.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

In Toto engels: It was just the wind that opened the hole a bit more. Sometimes this happenes and then you have to take it on the chin and move on. :+

Te koop....

• Frappuccino
Checken ze zoiets zelf niet? Lijkt me sterk.

• Frappuccino
albino71 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:48:
In Toto engels: It was just the wind that opened the hole a bit more. Sometimes this happenes and then you have to take it on the chin and move on. :+
Hij liet een scheet?

:+

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

IceStorm schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:47:
[...]

Dat voelt eigenlijk helemaal niet zo heel logisch (maar ik worstel het reglement ook niet door). Is het ooit wel eens voorgekomen dat iemand na een vrije training is gediskwalificeerd en was dat dan ook alleen voor de kwalificatie?
Hij heeft een sessie gereden met (waarschijnlijk) een illegale auto, dus als je gediskwalificeerd wordt is het voor die sessie. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Dat staat volgens mij in de International Sporting Code en die vind ik een beetje groot om incl alle appendices door te nemen.

Edit: Jurisprudentie is natuurlijk handiger :+ Gasly was in Baku 2019 gediskwalificeerd vanwege fuel flow tijdens Q, hij was dus voor Q gediskwalificeerd en moest daarom voor de race achteraan starten (mocht wel gewoon meedoen dus). Hij had toch al een pitlane start staan dus de verdenking is dat Red Bull dat toen met opzet had gedaan omdat het voor hem toch niks uit zou maken qua startplek en het wel nuttige informatie over de motor kon opleveren.

[ Voor 26% gewijzigd door DataGhost op 12-11-2021 23:52 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:30
De_Bastaard schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:45:
Haha, wat kut voor Lewis.

Ohnee, toch niet.

Hopelijk snel uitstel van de FIA.
Nee alsjeblieft niet nog meer uitstel, daar worden we helemaal moe van :'(

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Bij een DSQ krijgt VER dan die Speed King Award met HAM zijn handtekening? :o :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar al zou Lewis achteraan starten: dan juich ik nog steeds niet te vroeg want Bowlingbal Bottas staat natuurlijk nog steeds in de buurt van Verstappen. :X

Volvotips.com

• Martin0
  • Nu online
[...]

Dit gaat niet om een FP maar om kwali.
Bij een FP kan je wellicht een DSQ krijgen maar dit heeft geen gevolgen maar krijg je wel op je donder.

Twitch

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 19:29

pro_6or

amateur_60r

Frappuccino schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:00:
[...]

Toto zal zijn mondkapje wel af moeten doen.
Haha, dat deze nog staat joh. De mods slapen zeker al.

Om verstaanbaarder te kunnen spreken dan heh. Even voor alle duidelijkheid.

een treffende spreuk

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

jack zomer schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:43:
[...]

net alsof we zitten te wachten op de uitslag van een straf voor max...
wat was het record ook al weer? ik dacht iets van 3 uur na het feit
* Humma Kavula plopt nog een biertje open, het is vrijdag, morgen vrij en ik wil wel met een goed gevoel naar bed dus ik blijf nog even wachten of er witte rook komt.

Wear Sunscreen!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003

Spotmatic

Ken sent me

Jake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:51:
Bij een DSQ krijgt VER dan die Speed King Award met HAM zijn handtekening? :o :+
Haha, ik lig in een deuk. Heerlijk aandenken voor Max! _O-

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Chiron

Chiron

Max vermoedde al iets na de Q :+

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:49
Denk je nog even op Tweakers te kijken voor je gaat slapen... Wat een hoop drukte hier! Laatste stand van zaken is wachten op FIA die nu Mercedes op bezoek heeft?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Man man man, wat een seizoen!

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Edd

Edd

Spotmatic schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:52:
[...]

Haha, ik lig in een deuk. Heerlijk aandenken voor Max! _O-
Pssst... Ze krijgen ze niet mee, maar komen bij Pirelli in de trofeeën-kast ;)

-

• StefanVerkerk

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

• wontcachme

wontcachme

Inspector Seb heeft zijn opvolger getrained :Y :Y

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Jake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:51:
“My tyre is gone..” :D

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is de container van de stewards wel op tijd in Brazilië gearriveerd?

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

sambalbaj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:55:
Is de container van met de stewards wel op tijd in Brazilië gearriveerd?
FTFY :+

Wear Sunscreen!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 20:34
Oke jij wint em :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Als Verstappen dit serieus heeft gezien en Newey heeft getipt die het door heeft gezet naar de FIA. :o
Martin0 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:46:
[...]

De fia heeft het gevonden tijdens een test (jo bauwer, sorry als ik het verkeerd spel).
Ik weet niet of het met de random tests is of gewoon onderdeel van de parc ferme.
De wing is gemeten maar het is wel fair dat Merc gehoord word of ze met een verklaring kunnen komen.
Als Jo Bauer het heeft gemeten, tja dan hang je echt. Dat is die wat "volle" man die je vaak rond de coureurs ziet met het FIA logo. Die gaat over de inspectie van auto's op legaliteit.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:09
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:58:
[...]

Als Verstappen dit serieus heeft gezien en Newey heeft getipt die het door heeft gezet naar de FIA. :o

[...]

Als Jo Bauer het heeft gemeten, tja dan hang je echt. Dat is die wat "volle" man die je vaak rond de coureurs ziet met het FIA logo. Die gaat over de inspectie van auto's op legaliteit.

• Hugo
  • Laatst online: 02-12 16:18
Wat zou het voordeel zijn geweest voor Mercedes? Die paar 10de? En dan hopen er mee weg te komen? Best wel een groot risico. Ben benieuwd wat de stewards gaan oordelen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Martin0
  • Nu online
[...]

[...]

Ik weet uiteraard wie Jo is :D Ben wellicht geen veteraan zoals sommige hier maar ga inmiddels al wat jaartjes mee. Volgens het report is het leterlijk: De opening van het activeren van het drs van een maximum van 85mm is niet voldaan. Daaruit haal ik toch wel dat die het gemeten heeft :D

Twitch

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@FIA-brazil jullie 45min dingen bedenken waarom Mercedes geen straf zou moeten krijgen is om.
ik wil slapen, dus schiet eens op

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:09
Hugo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:59:
Wat zou het voordeel zijn geweest voor Mercedes? Die paar 10de? En dan hopen er mee weg te komen? Best wel een groot risico. Ben benieuwd wat de stewards gaan oordelen.
Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat in de race er net iets meer overspeed gemaakt kan worden bij inhalen met drs. (HAM startende met +5.)

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

[...]

Maar de vraag is, zou fia het durven om lewis vanaf de pits te laten starten? Of komt de golden boy ermee weg met 5 of 10 (+5) plaatsen gridstraf?

😆 - Denk ook eens om ;)

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Vergeten we voor het gemak ff de nieuwe motor :P

• Hugo
  • Laatst online: 02-12 16:18
nachtnet schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:00:
[...]

Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat in de race er net iets meer overspeed gemaakt kan worden bij inhalen met drs. (HAM startende met +5.)
En bij de kwalificatie mag drs gebruikt worden

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Chiron

Chiron

jack zomer schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:00:
@FIA-brazil jullie 45min dingen bedenken waarom Mercedes geen straf zou moeten krijgen is om.
ik wil slapen, dus schiet eens op
Verwachting is dat het nog wel een paar uur kan gaan duren.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Bensimpel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:01:
[...]

Maar de vraag is, zou fia het durven om lewis vanaf de pits te laten starten? Of komt de golden boy ermee weg met 5 of 10 (+5) plaatsen gridstraf?
Volgens mij staat hier in het regelboekje gewoon een vaste straf voor en kunnen teams bovendien beslissingen aanvechten.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

een treffende spreuk

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Kan alleen maar dsq zijn. Technische regels overtreden.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 11:25
Meten ze de opening van de drs als de auto stil staat of tijdens het rijden?

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Ik zou zeggen dat dit een clear cut DSQ is. Net als met Vettel eerder dit jaar, als je de technische regels overtreed is er geen leeway of coulance.

Bensimpel

Positieve meneer

DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:02:
[...]

Volgens mij staat hier in het regelboekje gewoon een vaste straf voor en kunnen teams bovendien beslissingen aanvechten.
Als het echt zo zwart en wit is, is het duidelijk. Dan snap ik niet waarom dit dan weer uren moet duren. Straf geven en klaar.

😆 - Denk ook eens om ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Nee, technische zaken is gewoon een team fout en DSQ. Daarin is de FIA genadeloos.
Ze moeten ook wel omdat dit daadwerkelijk gespecificeerde regels zijn.

• sambalbaj
  • Niet online
Dan heeft VER het vast van z'n team gehoord en ging zelf dus even kijken.

• Frappuccino
Chiron schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:02:
[...]

Verwachting is dat het nog wel een paar uur kan gaan duren.
Tot de vaseline... :+

Maak 'm zelf maar af. :P

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Formula one schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:03:
Jo Bauer kan heel hard rennen ja :>

[...]

Tijdens een vrije training is het denk ik een beste prestatie als je een DSQ krijgt. In ieder geval hoeft tijdens een vrije training de auto niet aan het technisch reglement te voldoen, dus daarvoor kun je geen DSQ krijgen. Bij mijn weten voldoende aero rakes in ieder geval niet aan het technisch reglement :+
Enige grap is dan weer dat er bij FPs wel random weegmomenten zijn en je vroeger ook een straf kreeg als je niet voldeed aan het minimumgewicht terwijl dat er niet echt toe deed. Ja, FP tijden kunnen gebruikt worden als er geen Q is, maar in 99,9999% van de gevallen is er wel een Q, dus iemand een straf geven voor overschrijden van minimum gewicht terwijl het er niet toe doet vonden ze op een gegeven moment wat overdreven.

@DataGhost, gezien jij momenteel in de boeken zit. Volgens mij is Gasly daar een tijd terug nog voor bestraft? Niet voldoen aan minimumgewicht tijdens FP. Wat was de straf toen? Was dat alsnog een DSQ? En hoe is dat toen verder afgehandeld?

• BasvanS
Het bezwaar van MER is natuurlijk dat VER het gat groter heeft gemaakt! Kijk maar naar dat filmpje!!

• Edd

Edd

Formula one schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:03:
Als die stilstaat... Ik wil weleens zien hoe een FIA-mannetje achterop zit met 250+ op het rechte stuk en DRS open om deze te meten.. :+

-

• StefanVerkerk
BasvanS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:05:
Het bezwaar van MER is natuurlijk dat VER het gat groter heeft gemaakt! Kijk maar naar dat filmpje!!
En laat ik die gedachte nou wel direct hebben: is het wel zo handig dat hij aan die auto zit?

• Frappuccino
Edd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:05:
[...]

Als die stilstaat... Ik wil weleens zien hoe een FIA-mannetje achterop zit met 250+ op het rechte stuk en DRS open om deze te meten.. :+
Zouden ze dat met drag bedoelen? :+

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

StefanVerkerk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:06:
[...]
En laat ik die gedachte nou wel direct hebben: is het wel zo handig dat hij aan die auto zit?
Hij zit aan zij eigen auto.

een treffende spreuk

• sambalbaj
  • Niet online
Edd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:05:
[...]

Jo is het FIA mannetje, niet het Michelin mannetje.
Pagina: 1 ... 9 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord