Ik ga de regels nu niet helemaal doorspitten maar volgens Medland wordt dat DSQ van de quali, dus wordt Verstappen Speed King en mag Hamilton achteraan starten als hij starttoestemming krijgt op basis van zijn FP1-tijd. Alleen is FP1 waarschijnlijk met diezelfde vleugel gereden dus het is even de vraag op basis waarvan ze hem starttoestemming verlenen. Wellicht is 'ie er dus het hele weekend niet bij. Maar als hij wel mag starten moet Mercedes de vleugel aanpassen (anders DSQ't ie net zo hard uit de sprint en de race) wat Parc Fermé breekt dus dan gok ik een pitlane start. Vraag me wel af wat er met zijn 5 plaatsen gridstraf gebeurt als hij nu DSQ voor heel het weekend aan z'n broek heeft, volgens mij gaat die dan mee naar volgend weekend want hij heeft niet deelgenomen aan de race.
Edit: er is al minimaal eenmaal eerder starttoestemming gegeven aan een auto die nog geen enkele tijd had gezet, op basis van 107% rijden in de voorgaande race. Dus toestemming zal 'ie waarschijnlijk sowieso krijgen.
[
Voor 9% gewijzigd door
DataGhost op 12-11-2021 23:09
]