op zich vrij logisch als je de marketing gewoon even negeert en kijkt naar de claims in de datasheet.Zwerius schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:37:
[...]
Ik weet inmiddels dat je soms nogal kernachtig bent in je uitspraken.
Overigens niet altijd terecht naar mijn mening, maar wat vind je nu een compleet onzin verhaal?
Dat wat ik er over schreef, of dat wat in het databoek staat?
En waarom dan?
Als je vind dat we waarde moeten hechten aan je meldingen, dan zou je toch minimaal een toelichting moeten geven.
lees de specs maar eens goed. door een gat van 250mm moet je 6kW aan warmte zien te persen. leuk idee maar gaat niet gebeuren. niet op een manier dat iemand in die ruimte/huis er blij van word of in de buurt van die openingen staat. of je levert weer COP in. 250mm is net genoeg voor een warmtepompboiler van 3kW.
datasheet is zoals gewoonlijk compleet nutteloos voor dit soort verkopers. het is geen datasheet maar een marketingfolder met cijfertjes. de echte data die laat zien hoe dit ding echt draait staat er niet in. dat alleen al zou een enorme rode vlag moeten zijn voor iedereen die een beetje wat er vanaf weet zoals de mensen hier.
ze gebruiken een standaard regelunit die ook word gebruikt in commericele units. die zijn echter zo basaal dat je daar absoluut niet toffe waardes uit gaat halen. laat staan een net defrostgedrag.
de buitenunits die ze hebben zijn volgens mij aangepaste units van gree.
de marketingclaims vind ik niet eens de moeite waard om op te antwoorden, dat is gewoon een standaard geval van proberen een krom verhaal recht lullen. net als dat R290 word aangeprezen als de 2e komst van jesus volgens de marketing van de warmtepompboeren maar dat het 150 euro scheelt in goedkoper gas per installatie hebben we het maar even niet over....
[ Voor 17% gewijzigd door flippy op 16-10-2022 17:13 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen