Ik bedoel niets persoonlijks hoorMotorBeast schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:37:
[...]
Kansloos deze reactie. Ik werk er niet meer in maar was alleen al weken bezig met permanente educatie. Zou hetzelfde zijn als ik zeg...installateurs...Beetje pijpjes aansluiten en daar bakken met geld voor vragen.Ieder zijn vak en zoals in ieder van zijn er goede en slechte. Ik heb respect voor alle goede.
Nou wat ik bedoel is dat vele systemen iets anders in elkaar zitten dan wat getallen.
Bypass, thermostaat kranen, verkeerd aangesloten, te weinig isolatie, geen groepen in de MK, of geen kracht gemonteerde kast, prijzen die alle kanten uitvliegen, geen zekerheid van personeel, voor je het weet zij ze weg. Susbisidie afhankelijk voor door gaan van project, geen plaats voor de wp of gene vergunning.
Ik bedoel dus niets anders dan dat er wel heeeeel veel variabelen zijn tov andere beroepen.
En als een installateur zich hiervoor indekt, wordt hij al snel een maffiabaas genoemd. Of er wordt gezegd wat een belachelijke prijzen.
Als de overheid...
En als te leveren was
En als perseneel er was
En enz en
Maar helaas de markt is op hol
Dus als je geknipt en geschoren word, moet je soms stilzitten
Of aanvaarden dat je littekens krijgt.
Er is al zoveel voor te bereiden.
Dat je ALS een WP leverbaar is je meteen over kunt met alles erop en eraan.
Waterzijdig al gedaan scheelt bijna 20% gas :-)
En is ook voor een WP nodig
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520