Ik geef toch juist aan dat er enorm veel rotte appels tussen zitten

Ik geef alleen aan wanneer een installatie wel 15-19K waard is excl. subsidie etc.
Laat tot nu toe hier niet 1 adviseur HET juiste advies hebben gegeven dus voor een mij DE reden daar zeker geen 15 tot 19 mille voor te gaan betalen. Vragen werden niet goed beantwoord, ik wist door inlezen hier meer dan de zogenaamde adviseur. Bij de duurste van 19 mille stuurde ik naar aanleiding van de offerte een mail met kritische vragen en kreeg te horen dat hij aan de kritische toon de conclusie te trekken dat de ervaring was dat hij dan niet tot zaken kwam. Joh.

Helaas denken heel veel installateurs dat ze het beter weten, de waarheid is echter dat deze installateurs veelal niet weten waar ze mee bezig zijn.
En tijdens de opleidingen hebben ze deze materie gewoon gehad etc! Kwestie van geen interesse en alleen maar denken aan een snelle cash grab…
Electra doen ze niet. Afgifte inregelen doen ze niet, net als destijds met HR Ketel (heb ik zelf gedaan) en afgifte wordt hier niet aangepast. Het is hier echt geen 3 dagen werk met 2 man.
De 3 dagen is maximaal als er ook nog dingen aangepast moeten worden en iets eventueel tegenzit… Maar als het met 1,5 dag gedaan is wordt dit gewoon in vermindering gebracht.
Dat sommige het alleen plaatsen vind ik knap zonder hijskraan etc of gaat de bewoner helpen met tillen van een 60-100kg zware warmtepomp?
Ik zie hetzelfde bij L/L. Ik heb drie jaar geleden €5500,- betaalt voor 3 units en zie nu prijzen voorbij komen van tegen de 8 mille. Er wordt gewoon misbruik gemaakt van de huidige energiecrisis. Niets anders.
Daar ben ik het ook volkomen mee eens!
Edit: zit hier te wachten op dit moment op een installateur. Afspraak 10.00 uur. Bijna 10.30 uur en nog niemand. Begint alweer goed. You never have a second change to make a first impression.

En is hij nog komen opdagen, wel heel slordig!
Spijtig dat heel veel installateurs er gewoon een zooitje van maken…
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu