@
Runner15 @
Andrehj @
Zwerius
dank voor jullie reacties! ik ga nog een poging wagen om te berekenen op de website: moet zeggen dat die waardes voor mij nieuwe materie zijn dus moet daar even tijd voor maken.
qua woning die is uit 1998, 180M2. Er zat al vloerverwarming in en die verwarmde met aanvoertemp 40 graden. dus dat deel lukt al.
wij gaan nieuwe vloerverwarming laten leggen (minder dikke dekvloer + kleinere HOH afstand). we hebben het glas al laten vervangen vorige maand. Daarbij gaan we boven verwarmen/koelen met Daikin Airco'.s. Beneden krijgen we een quooker met boiler. dus die zal t grootste deel van 't warme water voorzien.
dus WP moet dus zorgen voor warm water in de badkamer en de woonkamer verwarmen.
ik denk dat de randvoorwaarden er wel zijn: maar wil het voor de investering wel zeker weten. thanks voor jullie input!
Edit: Nog even een aanvulling; in het bouwdossier staan al veel gegevens die hiermee te maken hebben (EPC waarde, transmissiewaarde per 'muurdeel' etc.). ik krijg de indruk dat ik daar al mee kan rekenen. Maar als je al die elementen hebt: welk kengetal wil je berekenen om vermogen WP te bepalen?
[
Voor 14% gewijzigd door
Smithkj op 17-05-2022 09:33
]