Het heeft te maken met gasverbruik.Alfa159 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:27:
Bij de Consumentenbond zag ik een recent artikel waarin een aantal (hybride) WP’s worden vergeleken. De Vaillant 55/5 (dus split versie) wordt mee vergeleken.
Dit is de link
De maandelijkse besparing en tvt vallen hier enorm tegen. Al ik zelf naar een andere unit (75/6). Besparing lijkt zelfs kleiner bij beter geïsoleerd huizen, terwijl ik meer besparing had verwacht door lager toevoertemperatuur die dan mogelijk is.
Zie ik iets over het hoofd? Want 12 jaar tvt is extreem.
Bij een rijwoning heb je woningen naast je waardoor je minder warmteverlies hebt van de binnenmuren en daardoor minder gasverbruik hebt. Hoe meer gas je kan vervangen door stroom destehoger de opbrengst en daarmee de terugverdientijd.
Voor rijwoningen is de grootste besparing als je volledig van het vastrecht voor gas af kan. Dat is de winst.
Maar met deze prijzen ga ik volgend jaar maar een offerte opvragen voor warmtepomp en boilervat dan draai ik met mijn rijtjeswoning uit 1980 en 550 m3 voor isolatie quitte over een jaar of 10 a 15 gerekend.
[ Voor 7% gewijzigd door D-dark op 02-11-2021 23:57 ]