Adriaan71 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:23:
Goede dag,
Ik heb zelf ook het volgende van Vaillant geïnstalleerd augustus 2020 en heb dus al een winter meegemaakt.
Mijn installatie is in eerste instantie opgebouwd als een hybrid maar moet te kennen geven dat ik afgelopen winter geen m3 gas gebruikt heb voor verwarming.
Wat inhoud een m3 besparing van 1200M3 op jaarbasis afgelopen winter.
Dus de volgende stap is nu kijken hoe ik het een en ander ga doen betreft SWW
Mijn installatie bestaat uit de volgende onderdelen.
- Combi ketel Vaillant Eco tec + VHR NL 35-38/5-5
- AroTherm split VWL 75/5 AS 230V
- Vaillant hydraulic station VWL 77/5 IS
- Senso Comfort VRC 720
- sensonet gateway VR921
- Buffervat Vaillant VPS R 100/1 M
- Vaillant Pompgroep zonder mengkraan DN 25 (1”)
- Vaillant VR70 F3 Modul 1 mengmodule
Mijn Wp en hydraulic module voed mijn buffer van 100 liter en mijn pompgroep regelt mijn flow wat ik nodig heb voor mijn woning. ( Hydraulische scheiding )
Zo kan je perfect je flow regelen voor je installatie voor de benodigde behoefte flow die je nodig hebt.
Heb ook een aantal inregel ventielen in mijn woning geplaatst om zo de flow perfect af te stellen voor bepaalde gedeeltes in mijn woning. Tevens heb ik ook nog mijn thermostaat knopen van mijn Jaga's convectoren waterzijdig ingeregeld .
Tenslotte zoekt het water de weg van de korte weerstand en zo is dat veel beter te sturen, kan je ook bepaalde stroming ruis onderdrukken in je radiatoren of leidingen.
Met mijn stooktabel speel ik in het stookseizoen met de behoefte warmte die ik nodig heb en kan zo ook nog iets spelen met mijn pompgroep kwa flow snelheid.
Afgelopen winter niet boven de 0.25 uitgeweest met mijn stooktabel.
Hou als referentie begaande grond 21 graden en een lekker comfortabel warme tegelvloer.
Draai s'nachts ook op fluistermodus waar ik begin seizoen begin op 40% en naarmate het kouder wordt kan ik dat wat gaan opvoeren wat nodig is.
Ik lees mijn installatie uit via de laptop met profiDIALOG van Vaillant. Zou kan ik alles wat ik heb gekoppeld met Ebus zien via mijn laptop.
Kan zo alle data punten zien van al mijn vaillant producten en ook alles zo inregelen en uitlezen.
Mijn woning is uit 1946 en heb mijn woning redelijk goed geïsoleerd.
Begaande grond vloerverwarming en eerste en tweede verdieping heb ik Jaga's DHB's hangen.
Afgelopen winter mijn woning perfect warm gehouden . Alles netjes op 21 graden.
Ik draai WAR en kamer bijschakeling uitgebreid
Inmiddels installatie aangepast naar ALL Electric sinds Maart 2021. Dus de Combiketel is gedemonteerd en verkocht.
Ook de gasaansluiting laten verwijderen.
Woning gasvrij.