Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:18
evleerdam schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:33:
[...]

Omdat de definitie als volgt is:

vaccinatiegraad
Percentage mensen van een nader omschreven populatie dat een bepaalde vaccinatie heeft ontvangen ten opzichte van alle mensen in die populatie die voor toediening van dat vaccin in aanmerking komen.

Het gaat dus per definitie om een percentage van mensen die voor het vaccin in aanmerking komen. Mensen die er niet voor in aanmerking komen moet je niet bij de populatie optellen.
Die (kleine) mensen zouden er zo snel mogelijk ook voor in aanmerking moeten komen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:40
autje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:28:
[...]
Meer besmettingen leidt tot meer zorgdruk.
Klopt, maar precies hierom moet je erg opletten met de cijfers want uiteindelijk hebben beide impact op elkaar.

Maar de 85% die nu genoemd wordt verhogen zal wel veel meer impact hebben dan 12- gevaccineerd te krijgen. Ik vind dus niet dat je zomaar kunt zeggen dat het enige wat telt de vaccinatiegraad van de gehele bevolking is. En daarmee snap ik ook goed dat de 85% wordt aangehouden.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grzzl schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:35:
[...]

Toen hadden ze geen internet die een bubble creëerde die je mening steeds bevestigt
offtopic:
Nooit van de verzuiling gehoord? Dat was een bubble avant-la-lettre.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:53:
[...]
Een belangrijke reden van de ellende waar we nu inzitten is de aanname begin dit jaar dat vrijwel iedereen zich zou laten vaccineren en er niet is gerekend op zoveel weigeraars. En nu zit men vast met de toezeggingen dat er geen dwang komt.
Gezien het een belangrijke reden is ben ik wel benieuwd naar de bron van je aanname. Voor zover ik weet ging men destijds ervan uit dat 70% voldoende zou zijn, maar dat zegt natuurlijk niets over de hoeveelheid weigeraars waar men op rekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:38:
[...]

Klopt, maar precies hierom moet je erg opletten met de cijfers want uiteindelijk hebben beide impact op elkaar.

Maar de 85% die nu genoemd wordt verhogen zal wel veel meer impact hebben dan 12- gevaccineerd te krijgen. Ik vind dus niet dat je zomaar kunt zeggen dat het enige wat telt de vaccinatiegraad van de gehele bevolking is. En daarmee snap ik ook goed dat de 85% wordt aangehouden.
Echter; de te verwachten vaccinaties in de 12- groep zijn waarschijnlijk op dit moment groter dan in de 12+ groep.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54
St@m schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:07:
[...]

En waarom moet dat dan op een achter de ellebogen manier? Waarom controleren we niet met open vizier?
Meen je dit serieus? Je denkt echt niet dat de typische overtreders niet dondersgoed de plaatselijke BOA's kennen en rustig rondbellen dat ze nu over de markt (ik noem even wat) lopen? Alsof dan niet achter de ellebogen is.

Je geeft nogal af op 'verklikken', misschien moet je afvragen waarom dat kennelijk nodig is. Dat mis ik vaak in deze context.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:43:
[...]
Echter; de te verwachten vaccinaties in de 12- groep zijn waarschijnlijk op dit moment groter dan in de 12+ groep.
Klopt natuurlijk ook weer. Zoals gezegd moet je erg opletten met dit soort cijfers. Beide getallen hebben hun voor- en nadelen, maar aangezien 12- vaccineren nu nog geen optie is lijkt het me logisch om die ook niet in het percentage mee te nemen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:43:
[...]

Gezien het een belangrijke reden is ben ik wel benieuwd naar de bron van je aanname. Voor zover ik weet ging men destijds ervan uit dat 70% voldoende zou zijn, maar dat zegt natuurlijk niets over de hoeveelheid weigeraars waar men op rekende.
Wat ik me zo kan herinneren van de voorspellingen, lagen die toen rond de 75-80%. Voldoende dus voor de variant die we toen hadden, maar helaas onvoldoende voor Delta.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:18

Amphiebietje

In de blubber

Dennahz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:20:
[...]

Ik ben blij dat het OMT het inziet. Ken verschillende mensen in de zorg die ervoor gekozen hebben om de prik niet te nemen. Mensen die al een besmetting hebben doorgemaakt, nog genoeg antistoffen hebben, maar daardoor geen QR bijvoorbeeld.

Hoop dat het kabinet ook eens gaat luisteren naar de adviezen van het OMT en niet gewoon hun eigen visie blijft doordrammen. Je ziet in andere landen ook al veel zorgmedewerkers ontslag nemen omdat ze zich niet laten dwingen tot die prik.
Als je in de zorg werkt en weigert patiënten te beschermen tegen een besmettelijke ziekte door je niet te laten vaccineren, dan ben je naar mijn mening op de verkeerde plek.

Zijn ze ook tegen het steriliseren van apparatuur omdat ze vinden dat dat onzin is?

[ Voor 54% gewijzigd door Amphiebietje op 03-11-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

redwing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:49:
[...]

Wat ik me zo kan herinneren van de voorspellingen, lagen die toen rond de 75-80%. Voldoende dus voor de variant die we toen hadden, maar helaas onvoldoende voor Delta.
En daar zitten we overigens nog steeds niet aan. Voor de klassieke groepsimmuniteit waarin de ongevaccineerden beschermd worden tegen infectie door de gevaccineerden heb je die 80% nodig op de hele bevolking tot kleine kinderen aan toe. En daar zit het nog onder de 70 procent.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-10 08:30
Amphiebietje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:56:
[...]

Als je in de zorg werkt en weigert patiënten te beschermen tegen een besmettelijke ziekte door je niet te laten vaccineren, dan ben je naar mijn mening op de verkeerde plek.

Zijn ze ook tegen het steriliseren van apparatuur omdat ze vinden dat dat onzin is?
Daar heeft de politiek al lang en breed een passende oplossing voor.
spoiler:
Functie elders :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 15:47
Tsja, dit zou niet hoeven als De Jonge gewoon de bekende cijfers vrijgeeft. Het begint wat ongeloofwaardig te worden zo door de push naar CTB en de frame richting de ongevaccineerden. Cijfers uit het buitenland laten zien dat een significant aandeel toch gevaccineerd is. Je maakt niemand wijs dat dat in Nederland niet eenzelfde kant op zal gaan. Nu lijken we opeens de uitzondering.

De groep 60-80 stijgt enorm EN heeft een hoge vaccinatiegraad. Niks ten nadele van vaccins overigens, want werking was op zijn best 90-95% maanden geleden voor die groep toen ze het kregen + dat ze een verschillende mix per leeftijdsgroep hebben gehad van verschillende effectiviteit. Die combi gaat ervoor zorgen dat dit een lange winter wordt. Ik vind het dan ook vreemd om te lezen dat boosters pas ergens in januari voor de groep 60-80 beschikbaar komt.
autje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:24:
Kunnen we overigens niet voortdurend roepen dat de vaccinatiegraad 85% is? Dat is ie niet, kinderen onder de 18 kunnen nl. ook besmet raken en het doorgeven. Waarom zou je die niet meetellen? De vaccinatiegraad is op het ogenblik rond de 68%.
En de groep in het ziekenhuis zit boven de 90% in die leeftijdscohort tot 93% aan toe.

Grote frustratie hier over iets wat niet werkt steeds verder uitbreiden. Het CTB is er met de hakken over de sloot gekomen (bedankt PvdA...) en nu wordt het overal uitgerold alsof het niks is. Buiten langs sportvelden? Serieus? De open lucht? Alsof dit de nieuwe heilige graal is. Tuurlijk is de achterliggende gedachte om nog meer mensen naar het vaccin te dwingen, maar menig sportclub heeft de eerste opzeggingen al binnen als het zo moet. Gevoelsmatig heeft men demissionair meer wetten erdoor gejast dan missionair.
GAIAjohan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:05:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe men over 100 jaar hierop terugkijkt.

Stel ze hadden bij de Spaanse griep vaccins gehad. En van die vaccins is gewoon bewezen dat je bij besmetting minder ziek wordt, minder volle ziekenhuizen hebt etc.
Wat hadden mensen nú, of eigenlijk beter pre-Corona (dit ivm polarisatie) dan van de weigeraars gevonden?

Of iets minder lang geleden, polio op de biblebelt. Er was een vaccin, maar toch slachtoffers daar omdat ze besloten niet in te enten.
In ieder geval pre-Corona was daarbij gewoon de gemiddelde mening dat als men zich daar had laten inenten er geen probleem was geweest.
Je weet niet wie de geschiedenis over een eeuw opschrijft. Het gros van de internetlinks eindigt in een paar jaar al in een 404 en van dode accounts wordt de boel vaak gewist. Je zal uiteindelijk minder weten van 2020 dan van 1920, ondanks dat er veel meer geproduceerd wordt aan tekst. Of ze kijken terug hoe men zo makkelijk zijn medische data vrijgaf voor toegang tot de meest basale zaken.
Fuujii schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:06:
Gezien de korte periode om te kijken hoe de besmettingen zich ontwikkelen: dat moest haast wel een bewuste keuze zijn zodat ze de wetgeving voor volgende persconferentie klaar kunnen hebben staan voor het grote geschut. Er moet wel iets heel geks gebeuren om het tij te keren in zo'n korte tijd.

Ik zie op dit moment niet hoe de coronapas binnen aanzienbare tijd weer verdwijnt. Volgens mij gaat dit de komende jaren een ding blijven.
De vacature voor die functie liep tot ergens in februari, dus dat was al een aanwijzing dat het niet voor vijf weken was... aan het begin van het griepseizoen... Het begint bewust beleid te lijken zo.
autje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:26:
[...]

Kinderen onder de 12 kunnen wel anderen besmetten, dat is het probleem. Bijvoorbeeld ongevaccineerde ouders of grootouders.
Er zijn nog maar iets van 675k ongevaccineerde 50+. Bij 70+ is het 175k.
klaaas schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:34:
[...]

We kunnen erover speculeren waarom dat precies is en of dat wellicht later nog komt, maar het punt dat de overheid niet communiceert dat die 80% een vast getal is blijft toch gewoon staan?
RIVM zegt omwille van de privacy... Dat is wel heel selectief gewinkeld in dat argument.
[...]

Ja, vooral toen er nog niks was (PBMs waren ook schaars in het begin) en ze gewoon bleven doorwerken om mensenlevens te redden. Hoe durven ze! :o

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 08:55

n3z

Wolly schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:43:
[...]

Er is destijds logischerwijs ook geen rekening gehouden met het delta variant wat veel besmettelijker is. Dit is een klote situatie en een domper voor Nederland en ook een groot deel van de rest van de wereld. Het is frusterend dat zelfs vrienden van mij rond de 30-40 zich niet willen laten vaccineren. Ik vind het ook vervelend voor alle zorgmedewerkers die wederom in een golf zitten terwijl ze nog aan het bijkomen zijn van de vorige 3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:48:
[...]
Klopt natuurlijk ook weer. Zoals gezegd moet je erg opletten met dit soort cijfers. Beide getallen hebben hun voor- en nadelen, maar aangezien 12- vaccineren nu nog geen optie is lijkt het me logisch om die ook niet in het percentage mee te nemen.
Het is volstrekt onlogisch om ze niet mee te nemen vanuit het perspectief van verspreiding zoals @autje en @MikeyMan noemen.

De reden waarom er wordt gerapporteerd over >12 jaar of >18 (die is er ook nog op het dashboard) is uiteraard volledig politiek. 'Kijk eens hoe goed we het hebben gedaan'.

Dus nee. Het is niet logisch. De vaccinatiegraad moet je rapporteren over de hele bevolking. Iedereen die daarna voor zichzelf wil stratificeren naar leeftijdsgroepen moet dat zelf maar doen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
IJzerlijm schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:58:
[...]
En daar zitten we overigens nog steeds niet aan. Voor de klassieke groepsimmuniteit waarin de ongevaccineerden beschermd worden tegen infectie door de gevaccineerden heb je die 80% nodig op de hele bevolking tot kleine kinderen aan toe. En daar zit het nog onder de 70 procent.
De cijfers toen gingen ook al over 12+ De vaccinatiegraad is een getal dat aangeeft welke percentage mensen een vaccinatie heeft gehad vergeleken met de mensen die het vaccin kunnen krijgen. Aangezien 12- niet gevaccineerd mag worden, vallen die buiten de cijfers.
Daarnaast ging het ook toen al niet zozeer om de groepsimmuniteit zelf, maar de vaccinatiegraad die je nodig hebt om zonder maatregelen de ICs niet te overbelasten. Dat laatste getal is door de seizoensinvloeden lager dan die je nodig hebt voor de echte groepsimmuniteit.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:26:
[...]

Kinderen onder de 12 kunnen wel anderen besmetten, dat is het probleem. Bijvoorbeeld ongevaccineerde ouders of grootouders.
*knip* onterechte versimpeling en allang uitgelegde onzin over lange termijn effecten hebben hier beiden niets te zoeken

[ Voor 44% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-09 13:04
[...]

@Cid Highwind

Functie elders omdat ze iets dat niet verplicht is weigeren? Vreemde redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:00:
Tsja, dit zou niet hoeven als De Jonge gewoon de bekende cijfers vrijgeeft. Het begint wat ongeloofwaardig te worden zo door de push naar CTB en de frame richting de ongevaccineerden. Cijfers uit het buitenland laten zien dat een significant aandeel toch gevaccineerd is. Je maakt niemand wijs dat dat in Nederland niet eenzelfde kant op zal gaan. Nu lijken we opeens de uitzondering.

De groep 60-80 stijgt enorm EN heeft een hoge vaccinatiegraad. Niks ten nadele van vaccins overigens, want werking was op zijn best 90-95% maanden geleden voor die groep toen ze het kregen + dat ze een verschillende mix per leeftijdsgroep hebben gehad van verschillende effectiviteit. Die combi gaat ervoor zorgen dat dit een lange winter wordt. Ik vind het dan ook vreemd om te lezen dat boosters pas ergens in januari voor de groep 60-80 beschikbaar komt.
We lopen juist wat achter op landen om ons heen, en juist de vaccinatiegraad onder jongeren moet omhoog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Voila hè hè

Ik loop een beetje achter met de technische briefing, maar dit is relevant.

Ernst Kuipers noemt in antwoord op een vraag van Volt expliciet dat er moet worden gestuurd op besmettingen en dat het afwachten dus leidt tot onnodige ziekenhuisopnames.

Inclusief de olietanker analogie van @jadjong

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:08:
Voila hè hè

Ernst Kuipers noemt in antwoord op een vraag van Volt expliciet dat er moet worden gestuurd op besmettingen en dat het afwachten dus leidt tot onnodige ziekenhuisopnames.

Ik trek die Van Houwelingen echt heel slecht. Waar trekken ze die jokers vandaan joh?

Vaccinatiebereidheid blijft overigens ook steken tussen de 87,4 en 88,9%. Dus in principe zijn we daar al zowat aanbeland. Echter; in de grote steden valt nog veel winst te behalen.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2021 10:13 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:53
Even los van de discussie helpen de maatregelen wel voldoende en zijn deze maatregelen wel eerlijk zijn mis ik bij heel veel mensen enige reflectie op eigen gedrag:
- Waarom de drukte op zoeken?
- Waarom weer dicht bij elkaar zitten/staan en niet meer 1,5 meter afstand houden?
- Waarom elkaar weer 'allemaal' knuffelen?
- Waarom weer met zijn allen naar kantoor?

Ja ik snap dat je daar misschien behoefte aan hebt, maar denk er gewoon even vooraf over na of je het echt zo belangrijk vindt om die nieuwe schoenen te 'moeten' kopen en of je het echt zo belangrijk vindt om met elkaar en bij elkaar in de kroeg te zitten dat de kans groter wordt dat iemand anders op de IC terecht gaat komen of juist helemaal niet meer in een ziekenhuis terecht kan...

Je kunt welk elk (stand)punt met cijfers en analyses platslaan omkeren en weer heranalyseren. Maar feit is dat het aantal besmettingen stijgt en het aantal ziekhuisopnames ook . Natuurlijk is het de schuld van de ander... Maar als jij zorgt dat jij niet besmet raakt is dat al weer 1 besmetting minder en als honderd mensen zorgen dat ze zelf niet besmet raken scheelt dat met een R van 1,2 weer dat er per saldo nog 120 mensen besmet raken. Hebben we al weer 220 minder besmettingen....

Mijn autorij instructeur zei vroeger "Alleen afstand kan je redden". Ik moet daar nu vaak aan denken maar dan wel enigszins aangepast "Alleen afstand kan ons redden" . Niet alleen fysieke afstand, maar ook: neem even afstand van de mening van een ander en verplaats je dan eens in hem/haar en heb dan medelijden of respect voor zijn/haar standpunt en bedenk dan dat je juist door afstand (zowel fysiek als emotioneel) te nemen van hem/haar ons allemaal kan redden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:06
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:00:

Of het nou bewust of onbewust is, ik zie er weinig meerwaarde in. Het zal enkel als nieuwe brandstof fungeren om de ongevaccineerden te sterken in hun principes. Kortom, niemand schiet daar uiteindelijk wat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
jgj82 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:47:
[...]

Dat werkt hier (NRW, Duitsland) al maanden zo. Scan je lidmaatschapspas, bij de eerste keer wordt je QR-code gecheckt en de verloopdatum ingevoerd. Prima oplossing!
Dat registreren van de datum door zo'n bedrijf zou hier verboden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:06:
[...]

Kinderen vaccineren voor een virus met een uiterst lage mortaliteit (voor die leeftijdscategorie) zonder te weten wat voor een eventuele langetermijnschade het vaccin kan geven alleen om de levensverwachting van senioren met een paar jaar te verlengen of de druk op de zorg te verlagen vind ik moreel en ethisch verwerpelijk. Dat is spelen met de gezondheid van de jongere generaties om een personeelstekort in de zorg van nu proberen op te lossen zonder enkele garantie.
Vandaar dat dat ook alleen ter sprake zal komen als blijkt dat ze er zelf ook baat bij hebben. Dit is ook precies de reden dat het lang heeft geduurd voordat 12 t/m 17 is goedgekeurd. Die goedkeuring is pas gekomen nadat uit onderzoeken/testen bleek dat het vaccin voor hunzelf een positief effect had.

Vergeet ook niet dat die mortaliteit weliswaar heel laag is, maar dat uit dat onderzoek blijkt dat het nog lager wordt met vaccinatie. Niets moreel/ethisch verwerpelijk dus, dat zou het pas zijn als het voor hunzelf een negatief effect zou hebben en we het toch zouden gaan doen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:08:
Voila hè hè

Inmiddels is er 1 sleepboot onderweg om ons weer de goede kant op te duwen. Enkel heeft die niet zoveel tijd want het is tevens pakjesboot 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Overigens compleet bizar dat diezelfde Kuipers in de vragen over de drukte in de ziekenhuizen en de onvrede bij zorgmedewerkers over ongevaccineerden (CDA) alleen maar wijst op het belang van een vaccinatiegraad. Op zich natuurlijk volledig terecht om het belang van vaccineren te benoemen, maar die mensen komen daar natuurlijk omdat de besmettingen steeds maar toenamen en het kabinet niets deed.

In de antwoorden van Kuipers meldt hij dus niks uit zichzelf over sturen op besmettingen.

(Ook fractie Den Haan (n=1) wijst overigens op sturen op besmettingen. Kan dus bij het debat wel eens een punt worden. Eindelijk. Het zijn de kleine (maar dus ook nieuwe fracties) die hierop wijzen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
BB-One schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:11:
Even los van de discussie helpen de maatregelen wel voldoende en zijn deze maatregelen wel eerlijk zijn mis ik bij heel veel mensen enige reflectie op eigen gedrag:
- Waarom weer dicht bij elkaar zitten/staan en niet meer 1,5 meter afstand houden?
Redenatie van veel gevaccineerden:
- Waarom houden aan de regels als 80% in de ziekenhuizen ongevaccineerd is?

De polarisatie is inmiddels wel zo ver dat er weinig rekening met elkaar wordt gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:16:
Overigens compleet bizar dat diezelfde Kuipers in de vragen over de drukte in de ziekenhuizen en de onvrede bij zorgmedewerkers over ongevaccineerden (CDA) alleen maar wijst op het belang van een vaccinatiegraad. Op zich natuurlijk volledig terecht om het belang van vaccineren te benoemen, maar die mensen komen daar natuurlijk omdat de besmettingen steeds maar toenamen en het kabinet niets deed.

In de antwoorden van Kuipers meldt hij dus niks uit zichzelf over sturen op besmettingen.

(Ook fractie Den Haan (n=1) wijst overigens op sturen op besmettingen. Kan dus bij het debat wel eens een punt worden. Eindelijk. Het zijn de kleine (maar dus ook nieuwe fracties) die hierop wijzen.)
Maak je geen zorgen, volgende week wil ie weer maatregelen verlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
Frieks schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:07:
[...]

@Cid Highwind

Functie elders omdat ze iets dat niet verplicht is weigeren? Vreemde redenering.
Sarcasme was niet je sterkste vak?

Maar om er wat inhoud aan mee te geven. Dezelfde discussie loopt in het buitenland (Duitsland), al is men natuurlijk altijd aan wetten gebonden. Het is een erg dunne lijn die loopt tussen de persoonlijke vrijheden aan de ene kant en de plicht patiënten te beschermen aan de andere kant. In dat licht zou dus een functie elders, zeg op een administratieve positie in plaats van direct patiëntencontact en te overwegen optie zijn.

Ik kan het advies van het OMT wat dat betreft ook goed begrijpen, het is een vat wat je liever niet op wilt trekken. Al blijft het een lastige vraag wat het grotere risico is: Het risico dat ongevaccineerde zorgmedewerkers (die wat ik aanneem zwaar in de minderheid zijn) weglopen, of het risico op leegloop vanwege de te zware werklast omdat er eventueel collega's zijn die uitvallen door hun persoonlijke keuzes. Wellicht dat ze dat ook doorgerekend hebben, dat valt echter uit het NOS artikel niet op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:18:
[...]

Dat lijkt me van wel, ze hebben het duidelijk al eerder voorbereid en ik zou het raar vinden als ze het niet doen. Ze hebben de gegevens ten slotte en kunnen de match dus automatisch maken. Maar de enige manier om dit zeker te weten is door het uit te proberen.
Je mag bij BF gewoon je abo delen met huisgenoot, buurman of tante ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
nvm

[ Voor 81% gewijzigd door Number10 op 03-11-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 08:55

Dennahz

Life feels like hell should.

Cid Highwind schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:20:
[...]

Sarcasme was niet je sterkste vak?

Maar om er wat inhoud aan mee te geven. Dezelfde discussie loopt in het buitenland (Duitsland), al is men natuurlijk altijd aan wetten gebonden. Het is een erg dunne lijn die loopt tussen de persoonlijke vrijheden aan de ene kant en de plicht patiënten te beschermen aan de andere kant. In dat licht zou dus een functie elders, zeg op een administratieve positie in plaats van direct patiëntencontact en te overwegen optie zijn.

Ik kan het advies van het OMT wat dat betreft ook goed begrijpen, het is een vat wat je liever niet op wilt trekken. Al blijft het een lastige vraag wat het grotere risico is: Het risico dat ongevaccineerde zorgmedewerkers (die wat ik aanneem zwaar in de minderheid zijn) weglopen, of het risico op leegloop vanwege de te zware werklast omdat er eventueel collega's zijn die uitvallen door hun persoonlijke keuzes. Wellicht dat ze dat ook doorgerekend hebben, dat valt echter uit het NOS artikel niet op te maken.
Het frappante is dat juist de gevaccineerden vaker besmet lijken te worden en daardoor ziek thuis zitten. Natuurlijk worden ze meestal niet erg ziek en loopt een ongevaccineerde statistisch gezien meer risico op ernstige ziekte, maar heb dat wel vaker gehoord. Ook buiten de zorg.

Dus dan mogen de ongevaccineerde collega's gewoon komen opdraven :+ Ze hebben overal tekorten. Als je dan nog eens 20% (random getal, maar het zal ongeveer zoiets zijn) van je personeelsbestand 'kwijtraakt' of niet meer bij patiënten kan inzetten... tja.

Zoals ze zeggen: goede (!) mondkapjes + algemene hygiëneregels zijn waarschijnlijk voldoende. Vorig jaar, tijdens de echte stijgingen hadden ze niks anders en toen ging het ook goed. En reken er maar niet op dat ze altijd het goede beschermingsmateriaal kregen... integendeel. FFP2 mochten ze niet eens dragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 03-11-2021 10:28 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Dennahz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:28:
[...]

Het frappante is dat juist de gevaccineerden vaker besmet lijken te worden en daardoor ziek thuis zitten. Natuurlijk worden ze meestal niet erg ziek en loopt een ongevaccineerde statistisch gezien meer risico op ernstige ziekte, maar heb dat wel vaker gehoord.
Absoluut of relatief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Daar gaan we weer: wat is de setting van de besmetting?

Maar de meerderheid van de settings staat niet vermeldt. Dat komt o.a. omdat BCO niet goed meer mogelijk is.

Misschien is het aardig dat het centrum voor infectieziektenbestrijding zich wat meer gaat focussen op het onderdeel bestrijding. Zeg maar de kern van de naam van deze RIVM afdeling.

Of moeten we een wijziging in naam overwegen, het centrum voor infectieziektenverspreiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:26
hoorde dat Sywert van Lienden nog mondkapjes genoeg heeft liggen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:51
[...]
Zoals ze zeggen: goede (!) mondkapjes + algemene hygiëneregels zijn waarschijnlijk voldoende. Vorig jaar, tijdens de echte stijgingen hadden ze niks anders en toen ging het ook goed. En reken er maar niet op dat ze altijd het goede beschermingsmateriaal kregen... integendeel. FFP2 mochten ze niet eens dragen.
Je bent vergeten dat vorig jaar de verpleegkundigen bij bosjes omvielen door besmetting? Het zal nu niet slechter gaan (qua besmetting), maar om nou te zeggen dat het toen goed ging...

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-10 12:35
[...]

Het frappante is dat juist de gevaccineerden vaker besmet lijken te worden en daardoor ziek thuis zitten. Natuurlijk worden ze meestal niet erg ziek en loopt een ongevaccineerde statistisch gezien meer risico op ernstige ziekte, maar heb dat wel vaker gehoord. Ook buiten de zorg.

Dus dan mogen de ongevaccineerde collega's gewoon komen opdraven :+ Ze hebben overal tekorten. Als je dan nog eens 20% (random getal, maar het zal ongeveer zoiets zijn) van je personeelsbestand 'kwijtraakt' of niet meer bij patiënten kan inzetten... tja.

Heb je iets van onderbouwing hiervoor?

Volgens mij kun je het aantal besmettingen onder gevaccineerden en ongevaccineerden gewoon opzoeken. Verder lijkt het me onwaarschijnlijk dat juist de zorgmedewerkers op 20% ongevaccineerd zitten gezien de gehele 18+ bevolking op 16.2% ongevaccineerd zit. Verder ben ik benieuwd naar je definitie van goed gaan, ik ken buitengewoon weinig zorgmedewerkers, maar de groep die ik ken hebben allemaal covid gehad vorig jaar. Daarnaast is de huidige variant meetbaar besmettelijker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Kamer is duidelijk kritischer dan ooit. Ze willen nu ook absolute getallen en er zit een statisticus in de zaal.

Eindelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:43:
Kamer is duidelijk kritischer dan ooit. Ze willen nu ook absolute getallen en er zit een statisticus in de zaal.

Eindelijk.
Don't get your hopes up. Ik ben al meermaals teleurgesteld dat bij het stemmen mensen toch weer braaf meestemden met de fractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat is eigenlijk de reden dat de boosters 'pas' in december beginnen? (en dan ga ik uit van januari, gezien het altijd een beetje tegenzit).

Moet het nog ingekocht/geleverd worden? Of moet er een nieuwe logistiek worden opgezet of wat?

Ik heb er geheel geen beeld bij, dus ik kan me voorstellen als het deze week pas besteld is dat het pas in december van de lopende band in de fabriek afrolt, maar het lijkt me zo 'laat'?
Maarja, ik ben dan ook een armchair logisticus :+

Eindelijk.
Wordt het kabinet eindelijk een beetje onder druk gezet om wat stevigere maatregelen te nemen?

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 03-11-2021 10:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17

Eindelijk.
Voor de bühne richting de achterban. De Jonge weet natuurlijk al lang dat er een meerderheid is, hij heeft zich het hele weekend suf gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Nvm, zie vaccineffectiviteit hieronder.

[ Voor 95% gewijzigd door Number10 op 03-11-2021 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:07
Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:48:
@RoD

Wat werd er ook alweer gezegd over de VET tijdens de persco? 75% toch?
Dat was de VEI.
Nu net tijdens de technische briefing: 50-63%.
Klopt volgens mij met de persconferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
[...]

Vergeef het me als ik niet alle posts van de afgelopen 24 uur heb gelezen, maar zijn er inmiddels cijfers dat gevaccineerden ook relatief gezien vaker besmet raken? Ik was nog in de veronderstelling dat het om absolute aantallen ging, wat natuurlijk logisch te verklaren is door het feit dat ze in de meerderheid zijn. Dat ze natuurlijk minder ernstig ziek worden is om het even, ziek is ziek, dus thuisblijven :)

Het is inderdaad schandalig wanneer men geen goede uitrusting meekrijgt. Ik snap sowieso niet dat de regering nu niet meteen heeft ingezet op chirurgische maskers / FFP2 als standaard. Maar goed, ik sta er ook van te kijken dat men voor bezoekers / begeleiding nog moeilijk doet over een QR code. Voor een terras (buiten nota bene) of een museum is het nu dus ook verplicht, maar daar waar je juist het zekere voor het onzekere wilt nemen, nee daar gaan we over steggelen. Is zelfs dat al teveel gevraagd om het risico voor zorgpersoneel wat te reduceren? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Al gecorrigeerd, verkeerd inderdaad

[ Voor 4% gewijzigd door Number10 op 03-11-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:48:
@RoD

Wat werd er ook alweer gezegd over de VE tijdens de persco? 75% toch?

Nu net tijdens de technische briefing: VET 50-63%. Maar VEI 75%.
https://www.rijksoverheid...-de-jonge-2-november-2021
quote: De Jonge
Nee. Het is heel goed om dat soort onderzoeken heel goed te bestuderen, van: wat heeft het eigenlijk onderzocht en wat heeft het eigenlijk bewezen? Kijk wat we weten van mensen die gevaccineerd zijn is dat het vaccin nog steeds heel goed werkt tegen transmissie. Nooit 100 procent natuurlijk, was ook nooit de gedachte, maar het werkt toch tussen de 50 en de 63 procent, wordt gevonden, tegen transmissie, dus tegen overdracht. Tegen infectie, dus het zelf ziek worden, werkt het voor zo’n 75 procent, gemiddeld genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:00

Eindelijk.
Statisticus is Omtzigt, eenmansfractie zet niet echt zoden aan de dijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
jip_86 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:52:
[...]

Statisticus is Omtzigt, eenmansfractie zet niet echt zoden aan de dijk.
Heeft niks bereikt inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Beetje knullig van het RIVM om nu dat cruciale cijfer in een pizzapunt te zetten die je maar moet schatten.

Het viel me ook op dat het IC risico nu 0,25% is in de piramide in de eerste slide terwijl dat altijd 0,35% was. Als dit het effect van een 97 procent effectief vaccin bij 85 procent van de bevolking meeneemt heb je dus een risico van 1,45% voor ongevaccineerden nodig om op die 0,25% in totaal te komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 17:55
Cid Highwind schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:49:
[...]
Vergeef het me als ik niet alle posts van de afgelopen 24 uur heb gelezen, maar zijn er inmiddels cijfers dat gevaccineerden ook relatief gezien vaker besmet raken? Ik was nog in de veronderstelling dat het om absolute aantallen ging, wat natuurlijk logisch te verklaren is door het feit dat ze in de meerderheid zijn. Dat ze natuurlijk minder ernstig ziek worden is om het even, ziek is ziek, dus thuisblijven :)
Wat ik net haal uit de briefing van Van Dissel is dat dit dus niet waar is. Het aantal besmettingen lijkt veelal te zijn onder de niet of niet volledig gevaccineerde (al ging de slide erg snel dus wellicht was het relatief) -> Zie slide 21 https://www.tweedekamer.n...tatie_dhr._van_dissel.pdf
Geen idee of die PowerPoint ergens openbaar is maar daar kan echt heel erg veel informatie uit gehaald worden waarbij hier al maanden vraagtekens bij worden gezet door de criticasters.
Het frappante is dat juist de gevaccineerden vaker besmet lijken te worden
Dit haal ik dus niet uit de presentatie van Van Dissel. Kan je toelichten wat je bedoeld met de informatie die beschikbaar is. Wellicht begrijp ik het verkeerd en wordt ik graag gecorrigeerd maar anders zou een correctie vanuit jou post nodig zijn :)

[ Voor 37% gewijzigd door thewizard2006 op 03-11-2021 10:58 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
thewizard2006 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:53:
[...]

Geen idee of die PowerPoint ergens openbaar is maar daar kan echt heel erg veel informatie uit gehaald worden waarbij hier al maanden vraagtekens bij worden gezet door de criticasters.
https://www.tweedekamer.n...tatie_dhr._van_dissel.pdf

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plaatjes bij de praatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXCe8lO3-dB-sc-MeWVe5bndtFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bNhuH38Xid995J8VeWomyfpa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoAvRMHLB6x8kTbN4Ci4x1rCrM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wrI0SwpjWCop1xuKZFBDncI1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:52:
[...]

Heeft niks bereikt inderdaad :+
Hij heeft geen meerderheid, het word pas interessant als coalitiepartijen gaan schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
jip_86 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:55:
[...]
Hij heeft geen meerderheid, het word pas interessant als coalitiepartijen gaan schudden.
De fractiegrootte is niet per se relevant. Omtzigt heeft in allerlei dossiers getallen weten te doorgronden die veel Kamerleden niet begrijpen. En daarmee dus in z'n eentje meer controleert dan hele groepen Kamerleden volgens mij. Zonder wetswijzigingen zijn kritische Kamerleden waaronder de leden van BIJ1 en Volt, en naar nu blijkt ook Den Haan en Omtzigt juist belangrijk.

Fractiediscipline is ook tijdens de crisis een probleem gebleken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:47:
Wat is eigenlijk de reden dat de boosters 'pas' in december beginnen? (en dan ga ik uit van januari, gezien het altijd een beetje tegenzit).

Moet het nog ingekocht/geleverd worden? Of moet er een nieuwe logistiek worden opgezet of wat?

Ik heb er geheel geen beeld bij, dus ik kan me voorstellen als het deze week pas besteld is dat het pas in december van de lopende band in de fabriek afrolt, maar het lijkt me zo 'laat'?
Maarja, ik ben dan ook een armchair logisticus :+
Die vraag werd gisteren gesteld, "Waarom kunnen de mensen die in aanmerking komen voor een booster nu niet naar de vaccinatieplekken gaan en die prik halen? ".

Hugo zei daarop dat er zaken geregeld moesten worden zoals de administratie.

Wat op zich vreemd is want op 14 september schreef de Gezondheidsraad dit:
De raad verwacht dat voor sommige groepen boostervaccinatie op den duur wel nodig zal zijn.
Dat moment hangt af van het verloop van de vaccineffectiviteit tegen ernstige ziekte. Zodra er
een dalende trend is te zien van die effectiviteit, moet boostervaccinatie voor specifieke groepen
worden overwogen. Naar verwachting zullen de groepen die als eerste zijn gevaccineerd in
Nederland – te beginnen met de oudsten – ook als eerste in aanmerking komen voor een
boostervaccinatie. De raad adviseert hierop te anticiperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie de QR codes voor buitensporten en terrassen wel sneuvelen vanmiddag.

En dan is iedereen tevreden ofzo...

@Number10 Qua opleidingsniveau kun je een Omtzigt er inderdaad wel bij hebben in de kamer:
Hij doorliep het gymnasium aan het R.K. Lyceum De Grundel in Hengelo. Van 1992 tot 1996 studeerde hij economie en statistiek aan de Universiteit van Exeter in Engeland en voor een uitwisselingsjaar aan de Libera Università Internazionale degli Studi Sociali Guido Carli (LUISS) in Rome, Italië. Van 1991 tot 1993 was Omtzigt lid van het hoofdbestuur van CNV Jongeren.

Na zijn studie deed Omtzigt promotieonderzoek aan het European University Institute in Florence. Hij promoveerde in december 2003 in de econometrie met een proefschrift getiteld Essays in Cointegration Analysis. Omtzigt was van 2000 tot 2002 onderzoeker aan de Università degli Studi dell'Insubria in Varese, Italië. Vanaf 2002 was hij post-doctoraal onderzoeker aan de vakgroep kwantitatieve economie van de Universiteit van Amsterdam.

[ Voor 80% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2021 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
MikeyMan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:03:

En dan is iedereen tevreden ofzo...
Die was ook niet eerder gelekt, dus lijkt een bewuste afleider te zijn om de rest er wel door te krijgen. Dan komt dit de volgende keer wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
BB-One schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:11:

Ja ik snap dat je daar misschien behoefte aan hebt, maar denk er gewoon even vooraf over na of je het echt zo belangrijk vindt om die nieuwe schoenen te 'moeten' kopen en of je het echt zo belangrijk vindt om met elkaar en bij elkaar in de kroeg te zitten dat de kans groter wordt dat iemand anders op de IC terecht gaat komen of juist helemaal niet meer in een ziekenhuis terecht kan...

Je kunt welk elk (stand)punt met cijfers en analyses platslaan omkeren en weer heranalyseren. Maar feit is dat het aantal besmettingen stijgt en het aantal ziekhuisopnames ook . Natuurlijk is het de schuld van de ander... Maar als jij zorgt dat jij niet besmet raakt is dat al weer 1 besmetting minder en als honderd mensen zorgen dat ze zelf niet besmet raken scheelt dat met een R van 1,2 weer dat er per saldo nog 120 mensen besmet raken. Hebben we al weer 220 minder besmettingen....

Mijn autorij instructeur zei vroeger "Alleen afstand kan je redden". Ik moet daar nu vaak aan denken maar dan wel enigszins aangepast "Alleen afstand kan ons redden" . Niet alleen fysieke afstand, maar ook: neem even afstand van de mening van een ander en verplaats je dan eens in hem/haar en heb dan medelijden of respect voor zijn/haar standpunt en bedenk dan dat je juist door afstand (zowel fysiek als emotioneel) te nemen van hem/haar ons allemaal kan redden....
Het is altijd goed om zelf inschattingen te maken of dingen wel/niet kunnen. Maar een (groot?) deel van de bevolking heeft dat inzicht niet. En die pakken gewoon de vrijheid die ze hebben/krijgen zonder dat ze iets mis doen. En daar ligt wat mij betreft de rol van de overheid om in dit soort gevallen de mensen te beschermen.

Maar de overheid is daar elke keer te laat mee omdat ze sturen op (zorgcapaciteit + $weken te laat). Moeten we dan boos worden op het volk dat de regels wel volgt maar geen goed inzicht heeft? Of moeten we boos worden op de overheid omdat ze zwabberend beleid voeren wat altijd te laat is/achter de feiten aan loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robkazoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:05:
[...]

Het is altijd goed om zelf inschattingen te maken of dingen wel/niet kunnen. Maar een (groot?) deel van de bevolking heeft dat inzicht niet. En die pakken gewoon de vrijheid die ze hebben/krijgen zonder dat ze iets mis doen. En daar ligt wat mij betreft de rol van de overheid om in dit soort gevallen de mensen te beschermen.

Maar de overheid is daar elke keer te laat mee omdat ze sturen op (zorgcapaciteit + $weken te laat). Moeten we dan boos worden op het volk dat de regels wel volgt maar geen goed inzicht heeft? Of moeten we boos worden op de overheid omdat ze zwabberend beleid voeren wat altijd te laat is/achter de feiten aan loopt?
Of allebei misschien?

Van Der Staaij zat gisteren bij Op1 ook flink op eigen verantwoordelijkheid te duwen. Heeft blijkbaar gemist hoe dat de laatste tijd gegaan is. Zat overigens ook aardig uit het facebook vaatje te tappen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online

[...]
Wanneer gaan we QR codes invoeren voor de hond uitlaten, naar het winkelcentrum lopen, een blokje om tijdens de werkpauze? We hebben tenslotte meer maatregelen nodig want over 1,5 week is er weer een weegmoment. En tenzij de cijfers ineens rooskleurig zijn, hebben we wel meer van dit soort harde maatregelen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:08:
[...]
Van Der Staaij zat gisteren bij Op1 ook flink op eigen verantwoordelijkheid te duwen.
Het is meer iets voor het politieke topic maar de SGP zou juist voor sturen op laag aantal besmettingen moeten zijn voor hun achterban lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:58:
[...]

Die vraag werd gisteren gesteld, "Waarom kunnen de mensen die in aanmerking komen voor een booster nu niet naar de vaccinatieplekken gaan en die prik halen? ".

Hugo zei daarop dat er zaken geregeld moesten worden zoals de administratie.

Wat op zich vreemd is want op 14 september schreef de Gezondheidsraad dit:

[...]
haha tja.. als iets me deze crisis duidelijk is geworden is dat de woorden "anticiperen" en "proactief" niet in de Dikke van Dale staan die ze daar in Den Haag gebruiken.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:09:
[...]

Het is meer iets voor het politieke topic maar de SGP zou juist voor sturen op laag aantal besmettingen moeten zijn voor hun achterban lijkt mij.
Ja maar wel zelf kiezen wat en wanneer... Want dat gaat altijd enorm goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 22:18
Van Der Staaij zat gisteren bij Op1 ook flink op eigen verantwoordelijkheid te duwen. Heeft blijkbaar gemist hoe dat de laatste tijd gegaan is. Zat overigens ook aardig uit het facebook vaatje te tappen :X
Je lijkt nu te suggereren dat hij daar complottheorieën heeft genoemd. Bedoelde je dat ook? Ik heb het niet gezien maar ben wel benieuwd welke onwaarheden hij verteld zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:10:
[...]

Je lijkt nu te suggereren dat hij daar complottheorieën heeft genoemd. Bedoelde je dat ook? Ik heb het niet gezien maar ben wel benieuwd welke onwaarheden hij verteld zou hebben.
Nou niet direct complottheorieën. Maar alle redenen om niet te vaccineren die je uit die hoek hoort zijn wel langs gekomen. Kan het je niet aanraden overigens, vrij vermoeiende aflevering.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2021 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Apache4u schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:10:
[...]

haha tja.. als iets me deze crisis duidelijk is geworden is dat de woorden "anticiperen" en "proactief" niet in de Dikke van Dale staan die ze daar in Den Haag gebruiken.
Het is gewoon triest dat mobiele 70+ ers nu niet even naar de prikstraat- of bus kunnen om die optimale bescherming te halen. Effectief betekent dat er gewoon onnodig doden gaan vallen omdat er in de 6 weken tussen 14 september en nu blijkbaar niet voldoende is gedaan om dit wel mogelijk te maken.

Maar de ongevaccineerden zijn de asocialen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
[...]

Of allebei misschien?

Hoe kun je boos/teleurgesteld worden op mensen die dat inzicht niet hebben? Ga je ook boos worden op mensen die niet met geld om kunnen gaan en de schuldsanering in moeten? De overheid is er om ook de mensen te beschermen die dat inzicht niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robkazoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:13:
[...]

Hoe kun je boos/teleurgesteld worden op mensen die dat inzicht niet hebben? Ga je ook boos worden op mensen die niet met geld om kunnen gaan en de schuldsanering in moeten? De overheid is er om ook de mensen te beschermen die dat inzicht niet hebben.
Ik heb het dan vooral over de groep die moedwillig en doelbewust er alles aan doet om overal tegenin te gaan. En dat lijken er helaas meer te zijn dan je zou hopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:11:
Nou niet direct complottheorieën. Maar alle redenen om niet te vaccineren die je uit die hoek hoort zijn wel langs gekomen. Kan het je niet aanraden overigens, vrij vermoeiende aflevering.
Nou dat mag toch? Bedoeling van kamerleden is dat ze hun eigen achterban vertegenwoordigen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Laatst online: 23-10 16:00
Zojuist het bericht dat het herstelbewijs van een half jaar naar een jaar wordt verlengd. https://www.nu.nl/coronav...f-jaar-naar-een-jaar.html

Ik denk dat een redelijk gedeelte niet-gevaccineerden tot deze groep behoord. Wel immuniteit maar geen vaccinatie. Het uiteindelijke percentage voor groepsimmuniteit zal daardoor ook hoger liggen dan dat door de dashboards wordt aangegeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 11:03
Robkazoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:08:
[...]

Wanneer gaan we QR codes invoeren voor de hond uitlaten, naar het winkelcentrum lopen, een blokje om tijdens de werkpauze? We hebben tenslotte meer maatregelen nodig want over 1,5 week is er weer een weegmoment. En tenzij de cijfers ineens rooskleurig zijn, hebben we wel meer van dit soort harde maatregelen nodig.
Ik vind anderhalve week als nieuw weegmoment, een garantie voor meer maatregelen.

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:15:
[...]

Nou dat mag toch? Bedoeling van politici is dat ze hun eigen achterban vertegenwoordigen...
Dat zal, maar dan vind ik 'het mag niet van mijn sekte' nog een betere reden dan 'jong en sterk' of 'gevaccineerden zijn ook besmettelijk' of 'de vaccins werken niet zo goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wolly schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:12:
[...]

Het is gewoon triest dat mobiele 70+ ers nu niet even naar de prikstraat- of bus kunnen om die optimale bescherming te halen. Effectief betekent dat er gewoon onnodig doden gaan vallen omdat er in de 6 weken tussen 14 september en nu blijkbaar niet voldoende is gedaan om dit wel mogelijk te maken.

Yep, want die gaan helemaal niet naar de prikbus en bezetten de IC's en gaan soms ook nog dood. Met die mobiele 70+érs die een 3e prik willen komt het wel goed.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Opnieuw Volt die vraagt waarom niet veel eerder is ingegrepen bij exponentiële stijging.

In het antwoord wordt verwezen naar de politiek. Sturen op zorg dus.

Het OMT adviseert volgens de voorzitter blijkbaar niet buiten die kaders van de politiek. Dus iedereen snapt dat sturen op zorg altijd leidt tot overlopende zorg, maar ook het OMT en RIVM vinden het prima als de politiek dat wil.

Waarom?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:34
Robkazoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:08:
[...]

Ik zit ook nog steeds te wachten tot Tweakers gaat vragen om een QR, zodat ik mijn prestige groene vinkje onder mijn naam kan showen. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:12:
[...]

Waarom moet de laatste zin er nu weer bij? Het ene sluit het andere niet uit. Voorlopig zit het grootste probleem bij de ongevaccineerden die in het ziekenhuis komen. Daarnaast lijkt het er op dat 60+ langzaam aan het oplopen is, waarschijnlijk doordat het vaccin minder begint te werken.

Beide zijn een probleem, en beide moeten worden aangepakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
De QR voor terrassen is in september al een keer gesneuveld, ik denk dat de constructieve partijen dit keer beter op elkaar zijn afgestemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
CRpt3r55 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:17:
[...]

Ik vind anderhalve week als nieuw weegmoment, een garantie voor meer maatregelen.
Knip die halve week er maar af, want het gaat natuurlijk pas zaterdag in...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

De persco is nog geen 24 uur geleden en we sorteren al weer voor op, jawel, een stevige set maatregelen/lockdown:

https://www.ad.nl/politie...rust-in-de-tent~a5f345e1/

Nu komt het alvast in de media, dan kan iedereen er wat van vinden, dan nog een beetje plussen en minnen en begin december hebben we dan weer een lockdown met een tijdelijke verlichting rond de kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MyBearTibbers schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:17:
Zojuist het bericht dat het herstelbewijs van een half jaar naar een jaar wordt verlengd. https://www.nu.nl/coronav...f-jaar-naar-een-jaar.html

Ik denk dat een redelijk gedeelte niet-gevaccineerden tot deze groep behoord. Wel immuniteit maar geen vaccinatie. Het uiteindelijke percentage voor groepsimmuniteit zal daardoor ook hoger liggen dan dat door de dashboards wordt aangegeven.
Wat is dit nou weer voor een pappen en nathouden maatregel? We hebben een probleem met een duidelijk te identificeren groep. En dan gaan we die groep bedienen met extra schijnveiligheid?
Herinfecties zijn inmiddels breed bekend en er zijn ook al genoeg gevallen waarin mensen bij een tweede infectie slechter gingen dan bij de eerste. Gevaarlijk dus om de waarde van een herstelbewijs te upgraden en zo de vaccinatie bereidheid weer af te remmen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:22:
[...]
Voorlopig zit het grootste probleem bij de ongevaccineerden die in het ziekenhuis komen de strategie van sturen op zorg waardoor de ziekenhuizen vollopen.
ftfy

Uiteraard helpt vaccineren om opname te voorkomen, maar nu is echt het grootste probleem R>1 en slappe maatregelen, waardoor die opnames blijven oplopen. Vaccineren is prima, vooral doorgaan, maar het effect daarvan is er op z'n vroegst helaas pas over enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:53

Agent47

I always close my contracts.

dr.lowtune schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:24:
De persco is nog geen 24 uur geleden en we sorteren al weer voor op, jawel, een stevige set maatregelen/lockdown:

Nu komt het alvast in de media, dan kan iedereen er wat van vinden, dan nog een beetje plussen en minnen en begin december hebben we dan weer een lockdown met een tijdelijke verlichting rond de kerst.
Ben benieuwd wat ze met oud en nieuw gaan doen. Alleen maar mensen met tvt / vaccinatiebewijs toestaan? Een tijdelijke uitzondering op de 00:00 kroegen dicht regel?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:27:
[...]

ftfy

Uiteraard helpt vaccineren om opname te voorkomen, maar nu is echt het grootste probleem R>1 en slappe maatregelen, waardoor die opnames blijven oplopen. Vaccineren is prima, vooral doorgaan, maar het effect daarvan is er op z'n vroegst helaas pas over enkele weken.
En daarom is het enige wat NU werkt het isoleren van de ongevaccineerden. Leuk of niet, maar daar komt het wel op neer.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Waarom moet de laatste zin er nu weer bij? Het ene sluit het andere niet uit. Voorlopig zit het grootste probleem bij de ongevaccineerden die in het ziekenhuis komen. Daarnaast lijkt het er op dat 60+ langzaam aan het oplopen is, waarschijnlijk doordat het vaccin minder begint te werken.

Langzaam?! 85% van de vulling IC/ZH is 50+ en neemt rap toe, terwijl onder de 50 maar nauwelijks toeneemt. Toch weer veel maatregelen gericht op 50-.

Vorig jaar was er nog het vooruitzicht op vaccins, maar dat is er nu ook niet. Maken we hier dan een jaarlijks evenement van. In plaats van zomervakanties in de winter wekenlang dicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:10
Het ergste is nog dat er volgende week al gekeken wordt of de 'maatregelen' genoeg zijn.

Juist deze en volgende week zien we de effecten van de herfstvakantie. Dus volgende week zal de conclusie zijn: 'Kijk, we hebben de boel omgedraaid, we gaan het redden'.
In de twee weken daarna stijgen de aantallen weer torenhoog (want het was de herfstvakantie, niet de kansloze maatregelen die we nu nemen). En dan zitten we met kerst weer in een lockdown.

Je las het hier als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Laatset zin in het nu.nl stukje
Bovendien is internationaal niet afgesproken hoeveel antistoffen iemand moet hebben om voldoende beschermd te zijn tegen het virus.
Gaat over dat een bloed test om te bepalen of je de ziekte hebt gehad niet geldig is. Maar dat geldt dan toch ook voor als je het gehad hebt (bewezen door een test). Dan geldt dit toch ook niet? Aangezien geen enkele hoeveelheid antstoffen genoeg is...

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:29:
[...]

Langzaam?! 85% van de vulling IC/ZH is 50+ en neemt rap toe, terwijl onder de 50 maar nauwelijks toeneemt. Toch weer veel maatregelen gericht op 50-.
Klopt, de ziekenhuizen lopen weer zo vol dat we de besmettingen moeten gaan indammen. En dat gaat alleen als we iedereen weer maatregelen opleggen.
Vorig jaar was er nog het vooruitzicht op vaccins, maar dat is er nu ook niet. Maken we hier dan een jaarlijks evenement van. In plaats van zomervakanties in de winter wekenlang dicht?
Klopt ook, maar het uitzicht is verdwenen omdat de vaccins er inmiddels zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind

Wanneer het alternatief is nu weer vier weken met de armen over mekaar te gaan zitten om vervolgens vast te stellen dat de huidige maatregelen in combinatie met een eventuele algemene onbereidheid deze op te volgen niet afdoende waren, lijkt me enige anticipatie de te prefereren optie. Of zie je dat anders?

Zoals ik het zie zijn alle indicatoren op het moment op rood en is het op het naïeve af om te denken dat de gisteren aangekondigde maatregelen, die pas over een aantal dagen ingaan, het tij doen keren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
Ankona schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:29:
[...]

En daarom is het enige wat NU werkt het isoleren van de ongevaccineerden. Leuk of niet, maar daar komt het wel op neer.
Nee, gewoon nee.
En dat zeg ik als gevaccineerde voordat ik dat verwijt naar m'n hoofd geslingerd krijg

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:29:
[...]
En hoe doe je dat? Want het beschermen van de kwetsbaren is een van de pijlers en evenals de andere pijlers compleet mislukt.

Maar misschien heb je een lumineus idee waar nog niemand aan gedacht heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 11:03
Toch apart als de cijfers er totaal niet toe doen volgens Ernst, hij wel onderstaande statements kan maken.

https://www.ad.nl/video/p...elt-1000-patienten-261344

En dat terwijl Hugo zelf de cijfers weigert te geven; Ik vind daar wat van.

YouTube: Cijfers van Hugo de Jonge kloppen niet | 28-10-2021

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Waarom moet de laatste zin er nu weer bij? Het ene sluit het andere niet uit.
Het ene sluit het andere niet uit, echter ventileren veel mensen wel de ene kant en hoor ik deze andere kant maar zelden.
Voorlopig zit het grootste probleem bij de ongevaccineerden die in het ziekenhuis komen.
Dat betekent niet dat je andere problemen niet tegelijk kan oppakken.
]Daarnaast lijkt het er op dat 60+ langzaam aan het oplopen is, waarschijnlijk doordat het vaccin minder begint te werken.
Er zijn meerdere redenen om nu te starten met boosterprikken.
Mensen vanaf ongeveer 60 jaar bereiken na de primaire vaccinatieserie een iets minder hoge bescherming dan jongere leeftijdsgroepen. Bovendien hebben zij een hoger risico op een ernstig beloop van COVID-19. Inmiddels zijn er ook aanwijzingen dat de bescherming tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname bij hen iets sneller afneemt dan bij jongere leeftijdsgroepen. Op basis van deze factoren en omdat de infectiedruk in de samenleving toeneemt, adviseert de Gezondheidsraad om mensen van 60 jaar en ouder een boostervaccin aan te bieden, in principe te beginnen bij de oudsten.
https://www.gezondheidsra...en-covid-19-vervolgadvies
Correct. En nu we zien dat er niet direct wordt aangevat vind ik het asociaal dat er geen voldoende voorbereiding is getroffen om nu te starten met de boosterprik, zoals aangeraden door de Gezondheidsraad.
Om een toename van ernstige ziekte voor te zijn, adviseert de raad de minister van VWS om nu wel te starten met een boosteraanbod.
https://www.gezondheidsra...bewoners-zorginstellingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
CRpt3r55 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:36:
Toch apart als de cijfers er totaal niet toe doen volgens Ernst, hij wel onderstaande statements kan maken.

https://www.ad.nl/video/p...elt-1000-patienten-261344

En dat terwijl Hugo zelf de cijfers weigert te geven; Ik vind daar wat van.

YouTube: Cijfers van Hugo de Jonge kloppen niet | 28-10-2021
Het enige wat ze niet willen is dat er teveel berichtgeving komt dat het aandeel gevaccineerden in ziekenhuis veel hoger is aan het worden. (Al dan niet % in verhoudingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Cid Highwind schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:33:
[...]

Wanneer het alternatief is nu weer vier weken met de armen over mekaar te gaan zitten om vervolgens vast te stellen dat de huidige maatregelen in combinatie met een eventuele algemene onbereidheid deze op te volgen niet afdoende waren, lijkt me enige anticipatie de te prefereren optie. Of zie je dat anders?

Zoals ik het zie zijn alle indicatoren op het moment op rood en is het op het naïeve af om te denken dat de gisteren aangekondigde maatregelen, die pas over een aantal dagen ingaan, het tij doen keren.
Oh, ik ben er van overtuigd dat wat gisteren gepresenteerd is geen zoden aan de dijk gaat zetten. Had dan meteen de stevige maatregelen gepakt om de boel in te dammen, nu hebben we weer halve maatregelen en wordt via de media een spelletje gespeeld om ons straks weer mooi in beperkingen te zetten. Dit keer zonder uitzicht op verbetering.

Bot gezegd komt het er gewoon op neer dat we tot in lengte van dagen met lockdowns en beperkingen blijven zitten, of totdat we meer doden accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:55

HollovVpo1nt

I like gadgets

MyBearTibbers schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:17:

Best goed. Mensen die toch niet in corona geloven kunnen zich nu bewust laten besmetten en daarmee een jaar Coronapas krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
dr.lowtune schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:39:
[...]

Oh, ik ben er van overtuigd dat wat gisteren gepresenteerd is geen zoden aan de dijk gaat zetten. Had dan meteen de stevige maatregelen gepakt om de boel in te dammen, nu hebben we weer halve maatregelen en wordt via de media een spelletje gespeeld om ons straks weer mooi in beperkingen te zetten. Dit keer zonder uitzicht op verbetering.

Bot gezegd komt het er gewoon op neer dat we tot in lengte van dagen met lockdowns en beperkingen blijven zitten, of totdat we meer doden accepteren.
Eens. Zelfs met 95% vaccinatiegraad, die elke zes maanden herhaalt dient te worden, blijft er een probleemmaand optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

HollovVpo1nt schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:41:
[...]

Best goed. Mensen die toch niet in corona geloven kunnen zich nu bewust laten besmetten en daarmee een jaar Coronapas krijgen :+
Zolang ze maar geen ziekenhuis- of IC-bed bezet houden hebben ze mijn zegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
dr.lowtune schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:39:
[...]
Nog meer doden? We hebben al een gigantische oversterfte.

Maar als ik je goed begrijp is je stelling

1) tot in lengte van dagen met lockdowns en beperkingen
2) meer sterfte en niet tot in lengte van dagen met lockdowns en beperkingen

Hoeveel sterfte dan? En hoe weet je vooraf of het daarbij blijft?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:17:
Dat zal, maar dan vind ik 'het mag niet van mijn sekte' nog een betere reden dan 'jong en sterk' of 'gevaccineerden zijn ook besmettelijk' of 'de vaccins werken niet zo goed'.
Dat jij het Christendom een sekte noemt zegt misschien meer over jou dan over hun.

Ik vond die andere reactie hierboven wel goed. Waarom lopen we af te geven op een groep mensen die iets niet doet wat niet verplicht is. Want zo is het uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
HollovVpo1nt schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:41:
[...]

Is een positieve coronatest dan goed voor 1 jaar 'groene pas' garantie? Kan die foutmarge op de testen alsnog positief gaat uitpakken. ;)

Maar telt bloedonderzoek ook mee?
Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.