rik86 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:53:
Want dan is t geen overheidscomplot meer dat ons met 5G chips wil infecteren zodat Bill Gates de wereld kan overnemen?
Bovenstaande is natuurlijk een beetje flauw/ gechargeerd, maar ook nu is t zo dat op basis van de beschikbare onderzoeken en individueel en collectief het voordeel van het nemen van een vaccin vele malen groter is dan het risico.
Als het zo flauw is, waarom noem je het dan? Precies jouw insteek werkt alleen maar averechts. Alsof iedereen die zich niet laat vaccineren in 5G chips gelooft.
Ik ben benieuwd of ik het dit keer wel mag zeggen (of wederom wordt weggemodereerd) maar je kunt toch wel onderschrijven dat veel aspecten van het beleid zo enorm onlogisch zijn dat mensen het gevoel hebben dat ze in de maling worden genomen?
Voorbeelden? Heb ik hier al tientallen keren benoemd. De schoolsluiting om ouders thuis te houden. Een avondklok die niet werkt. Inconsistent beleid m.b.t. mondkapjes. Moet ik doorgaan?
Waarom zou je wel niet een vaccin nemen als t 10x zo gunstig is toch de bijwerkingen, maar wel als dat 20x is? En bij 18x dan?
Het probleem is dat je misschien wel gelijk hebt, maar dat er zoveel ruis wordt gecreëerd door diezelfde overheid, dat mensen dit ook niet meer serieus nemen.
AstraZeneca was eerst veilig maar daarna toch niet. "2x prikjes en daarna is het allemaal voorbij"... oh nee wacht, blijkt toch dat het na 6 maanden zodanig afneemt dat je een booster nodig hebt.
Iemand schreef hierboven al dat ik op Twitter in een bubbel zit met gelijkgestemden maar ik kan je verzekeren dat er een hele grote groep tussen zit die gewoon in vaccins gelooft (en/of ook gevaccineerd zijn) maar die het beleid zo inconsistent vinden dat ze weigeren zich (verder) te laten vaccineren.
Ik kan hier praten als brugman, maar een hele grote groep hier wil het liefst zo streng mogelijke regels voor iedereen die niet is gevaccineerd en die bereik ik toch niet. Als de overheid het eerlijke verhaal zou vertellen (dus ook data openbaar maken), op een normale manier zou communiceren én goed gedifferentieerd beleid voert zal er een grote groep misschien best mee te nemen zijn.