Nog een groter gemis is het complete ontbreken van een luchtkwaliteitsbeleid zoals in andere landen al wordt ingezet. Ventileren is enorm belangrijk voor het voorkomen van transmissie via aerosolen. (Misschien wel lastig te verkopen met de huidige gasprijzen.)iamcj schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:27:
Ik begrijp de strategie van het kabitnet, mensen onder druk zetten om te vaccineren. Ik begrijp niet dat ze niet zien dat het niet gaat werken en over de rug van de zorg en de reguliere patienten gaan. Ook moeten de ondernemers weer van alles gaan dooen, maar wij zij het probleem.
Effectief gaan we iets meer thuiswerken, wat mensen gaan mondkapjes dragen en mensen gaan meer afstand houden. De scholen gaan gewoon door, de verjaardagsfeestjes gaan gewoon door, de evenementen gaan gewoon door, de horeca gaat gewoon door. De verspreiding gaat dus gewoon voor het grootste deel door.
Extra vaccinaties werken pas over weken. Dit is gewoon wanbeleid en de zorg mag het weer oplossen.
Hoe moeilijk is het?
Advies: werk maximaal thuis
Advies: kom je bij elkaar, doe een zelftest
Verplicht: Corona in de klas, klas in quarantaine en testen.
Verplicht: Maximaal 2-4 personen ouder dan >12 thuis per week.
En misschien nog iets voor verzorgingstehuizen.
Maar ja, wie ben ik
Het alternatief is de mensheid uit te laten sterven, of in elk geval dat deel dat er niet tegen kan. Dat is hoe evolutie hoort te werken. (En voor de rest van de wereld is het ook niet zo slecht als er veel minder tot geen mensen meer overblijven.)Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:10:
@Roodey: het zou best kunnen dat de toekomst een beetje kut is wat dit betreft. Dus dat we inderdaad vaker prikken moeten krijgen als covid zich niet vanzelf snel genoeg verspreidt voor natuurlijke immuniteit, en dat covid serieus iets is wat permanent de gemiddelde levensverwachting bij mensen zal verlagen.
Houd er maar rekening mee zou ik zeggen. Hoe dan ook is vaccinatie dan nog steeds de beste uitweg. Helaas. Ook al is het kut, en ook al voelt het ergens niet okee om elk jaar een nieuwe prik te halen. Maar wat als er nou echt geen alternatief is?
Moeten we daarvoor kiezen? Als je echt altruïstisch bent wel, maar het is ook een natuurlijke drang om jezelf en je soort te beschermen zoveel als je kan.
alles kan off-topic
Dat maakt de percentages alleen maar nog erger voor de niet gevaccineerden.MarcoC schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:33:
[...]
Je leest niet goed, wat Jumpiefox zegt is dat van de risicogroepen die voornamelijk op de IC terechtkomen 90% gevaccineerd is. Dat klopt.
Dan zorgt die 10% van die groep voor 80% van de opnames.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Of het is in de tussentijd spontaan overgegaan, zonder invloed van de antibiotica.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:37:
[...]
De 2e keer hielp de kuur niet, dus blijkbaar was het de eerste keer een blinde gok die de eerste keer wel werkte.
Klinkt ook als of het ook prima zonder vaccin ontstaan zou kunnen zijn. Ik zie een mogelijke bijholteontsteking met een bacteriele oorzaak (?) niet echt direct te linken aan een mrna vaccin.Uiteindelijk heb ik letterlijk overal ontstekingen gehad. Eerst begon het met een bijholteontsteking, dus daarom die kuur, toen een tandzenuwontsteking, maar die kon door de bijholteontsteking veroorzaakt worden, toen kon ik opeens 2 weken amper naar de WC, toen dachten ze weer een niersteen, toen weer een soa of prostaatontsteking maar ze konden echt niks vinden.
Toen nog een tijdje brainfog en oververmoeidheid en van de ene op de andere dag was het opeens klaar.
Eigenlijk met als enige uitzondering dat het vaccin je immuunsysteem entertaint en je wellicht dan kort wat gevoeliger zou kunnen zijn voor andere infecties die wellicht al min of meer sluimerden. Maar goed als dat zo zou zijn dan kun je je nog steeds afvragen of een vaccinatie niet als nog verstandig is, een werkelijke coronainfectie zal immers vermoedelijk nog wel een grote aanslag zijn.
Dus ik zou dan toch nog eens met je huisarts overleggen als het zich aandient.
2x dezelfde klachten, 3 dagen na de 1e en 2e prik? Komt niet door de prik? Die logica snap ik niet... Maar goed, hij dacht dat het te maken had dat de basis van Pfizer een verkoudsheidsvirus met zich mee draagt en daarom de bijholtes kon triggeren, maar geen idee. Daar was langer onderzoek voor nodig.gekkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:51:
[...]
Of het is in de tussentijd spontaan overgegaan, zonder invloed van de antibiotica.
[...]
Klinkt ook als of het ook prima zonder vaccin ontstaan zou kunnen zijn. Ik zie een mogelijke bijholteontsteking met een bacteriele oorzaak (?) niet echt direct te linken aan een mrna vaccin.
Eigenlijk met als enige uitzondering dat het vaccin je immuunsysteem entertaint en je wellicht dan kort wat gevoeliger zou kunnen zijn voor andere infecties die wellicht al min of meer sluimerden. Maar goed als dat zo zou zijn dan kun je je nog steeds afvragen of een vaccinatie niet als nog verstandig is, een werkelijke coronainfectie zal immers vermoedelijk nog wel een grote aanslag zijn.
M'n HA zei dat het onmogelijk te zeggen was of je immuunsysteem niet al bestand was tegen covid of niet. Een dergelijke reactie op een vaccin zegt daar blijkbaar ook vrij weinig over.
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 02-11-2021 22:56 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Het kan toeval zijn, het kan aan iets anders liggen, maar de symptomen twee keer na vaccinatie zijn reden genoeg om je hierover zorgen te maken. Daarom is dit ook echt iets voor een arts, en niet iets voor een forum. Het is speculeren, en dat moeten we met medische zaken niet doen. Het verdient een specifiek onderzoek naar jouw gezondheid en dat is bij uitstek iets voor een arts.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:54:
[...]
2x dezelfde klachten, 3 dagen na de 1e en 2e prik? Komt niet door de prik? Die logica snap ik niet...
M'n HA zei dat het onmogelijk te zeggen was of je immuunsysteem niet al bestand was tegen covid of niet.
Edit nav jouw edit:
Okee... als je arts dit zegt is het tijd om een nieuwe te zoeken. Dit klopt namelijk van geen kant. De basis van Pfizer is namelijk nadrukkelijk niet een verkoudheidsvirus.Maar goed, hij dacht dat het te maken had dat de basis van Pfizer een verkoudsheidsvirus met zich mee draagt en daarom de bijholtes kon triggeren, maar geen idee.
[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 02-11-2021 22:58 ]
Ik ben het met je eens dat tegenwoordig alles wel heel snel op de prik wordt geschoven, waarbij ook nog gemeld wordt dat instituten zoals het lareb de bijwerkingen niet goed zouden registreren...gekkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:51:
[...]
Of het is in de tussentijd spontaan overgegaan, zonder invloed van de antibiotica.
[...]
Klinkt ook als of het ook prima zonder vaccin ontstaan zou kunnen zijn. Ik zie een mogelijke bijholteontsteking met een bacteriele oorzaak (?) niet echt direct te linken aan een mrna vaccin.
Als er problemen waren geweest met de prik dan hadden wij dat al lang in de media vernomen. Dit was bij de mexiaanse griep ook het geval.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Lareb is een signaaldetectiesysteem, bijwerkingen worden formeel geregistreerd in bijsluiters, wat bij de EMA en nationale autoriteiten ligt.revolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:57:
[...]
Ik ben het met je eens dat tegenwoordig alles wel heel snel op de prik wordt geschoven, waarbij ook nog gemeld wordt dat instituten zoals het lareb de bijwerkingen niet goed zouden registreren...
Als er problemen waren geweest met de prik dan hadden wij dat al lang in de media vernomen. Dit was bij de mexiaanse griep ook het geval.
volledig mee eens hoor. 3 seconden een code laten zien of de helee supermarkt door met dat ding... makkelijke keuze vind ik!mark schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:54:
[...]
Waarschijnlijk schop ik hier sommige mensen mee tegen het zere been, maar had persoonlijk nog liever mijn QR code laten zien bij de supermarkt dan dat ik weer zo'n ding op moet
En de ongevaccineerden lekker laten verhongeren, dat zullen ze vast zonder slag of stoot accepteren.42erik schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:59:
[...]
volledig mee eens hoor. 3 seconden een code laten zien of de helee supermarkt door met dat ding... makkelijke keuze vind ik
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Voor de geïnteresseerden:
De Catshuisstukken van zondag staan online en zijn meestal ook de dia's van de technische briefing:
https://www.rijksoverheid...isstukken-29-oktober-2021
Morgen staat de technische briefing gepland om 09:30 en het debat in de middag.
De Catshuisstukken van zondag staan online en zijn meestal ook de dia's van de technische briefing:
https://www.rijksoverheid...isstukken-29-oktober-2021
Morgen staat de technische briefing gepland om 09:30 en het debat in de middag.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ik kan het heel goed begrijpen, het vervelende is dat als het misgaat dat iedereen (alle instanties) zich terugtrekken en aan je lot wordt overgelaten, ook geen erkenning.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:37:
[...]
De 2e keer hielp de kuur niet, dus blijkbaar was het de eerste keer een blinde gok die de eerste keer wel werkte.
Uiteindelijk heb ik letterlijk overal ontstekingen gehad. Eerst begon het met een bijholteontsteking, dus daarom die kuur, toen een tandzenuwontsteking, maar die kon door de bijholteontsteking veroorzaakt worden, toen kon ik opeens 2 weken amper naar de WC, toen dachten ze weer een niersteen, toen weer een soa of prostaatontsteking maar ze konden echt niks vinden.
Toen nog een tijdje brainfog en oververmoeidheid en van de ene op de andere dag was het opeens klaar.
@stylezzz nee, na de 2e prik kreeg ik een enorm heftige immuun reactie 's nachts (koortsaanval) en daarna was het ook meteen afgelopen. Klachten begonnen telkens pas na 3 dagen.
Grappig genoeg zeiden zowel de triage arts als m'n HA dat deze reactie niks zegt over de reeds mogelijke natuurlijke immuniteit tegen coronadus ja, hopelijk snappen jullie dat ik liever geen prik meer neem.
Groepsgrootte is inderdaad niet relevant om de kansenpercentage te berekenen. Dat zeg ik ook nergens toch? Echter is groepgroote wel belangrijker om de impact van iets te kunnen berekenen of niet? Dat is ook precies wat ik vraag in mijn post. De poster komt met absolute aantallen in een fictief scenario om te laten zien hoeveel het helpt. Dus ik vraag gewoon, trek dat dan door naar de huidige situatie? Niet meer dan logisch toch. Iedereen wijst maar naar die groep ongevaccineerde die zich eigenlijk thuis zouden moeten opsluiten allemaal, maar reken dat eens uit in absolute getallen in allebei de groepen met alle nieuwe inzichten die we hebben.RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:21:
[...]
Groepsgrootte is niet relevant in het hier aangehaalde onderzoek, omdat het om kansenpercentages gaat.
[...]
Dit is feitelijk onjuist. De IC is voornamelijk ONgevaccineerd, niet gevaccineerd.
Ik bedoel dus de groep in zijn geheel in de leeftijds/risico categorie die de ic's bezet houdt. Dus niet de mensen die daar op de IC zitten. Maar begrijp hoe je dat anders hebt kunnen lezen.LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:23:
[...]
Precies andersom. 80% op de IC is ONGEVACCINEERD
The first casualty in war is always the truth...
Want iets als bezorgservice, familie, of testen voor toegang kan natuurlijk niet nav je eigen keuze niet te vaccineren.Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:02:
[...]
En de ongevaccineerden lekker laten verhongeren, dat zullen ze vast zonder slag of stoot accepteren.
Dan verhonger je meteen.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 02-11-2021 23:05 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb een beetje een dubbel gevoel na deze persconferentie.
Een wat halfslachtige set aan maatregelen die we al kennen en een aankondiging als opmaat naar nieuwe wetswijzigingen met veel strengere maatregelen. Zonder duidelijk perspectief wanneer bij welke waarden deze nu gaan gelden.
Het lijkt erop dat bij de persconferentie van volgende week echt de remmen los gaan. Dit was duidelijk een opwarmertje naar wat er komen gaat.
Ik vond vooral een van de latere vragen sterk van 'waarom deze wetten dan nu pas worden gemaakt' en deze niet eerder zijn voorbereid.
Het antwoord was iets vreselijk vaags dat ze dat niet kunnen doen.
Regeren is toch ook vooruit zien? Hugo zag er moe uit.
Een wat halfslachtige set aan maatregelen die we al kennen en een aankondiging als opmaat naar nieuwe wetswijzigingen met veel strengere maatregelen. Zonder duidelijk perspectief wanneer bij welke waarden deze nu gaan gelden.
Het lijkt erop dat bij de persconferentie van volgende week echt de remmen los gaan. Dit was duidelijk een opwarmertje naar wat er komen gaat.
Ik vond vooral een van de latere vragen sterk van 'waarom deze wetten dan nu pas worden gemaakt' en deze niet eerder zijn voorbereid.
Het antwoord was iets vreselijk vaags dat ze dat niet kunnen doen.
Regeren is toch ook vooruit zien? Hugo zag er moe uit.
Je denkt dat media zo betrouwbaar is?revolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:57:
[...]
Ik ben het met je eens dat tegenwoordig alles wel heel snel op de prik wordt geschoven, waarbij ook nog gemeld wordt dat instituten zoals het lareb de bijwerkingen niet goed zouden registreren...
Ik heb om de 2 jaar griep en ben daar een week ziek van, verder heb ik nagenoeg nooit iets en opeens ben ik 3 maanden ziek met vage klachten en dat komt niet door de prik?
Heb idd nooit meer wat van Lareb vernomen nee. Dacht ik krijg wel een reactie oid.Ingelogd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:03:
[...]
Ik kan het heel goed begrijpen, het vervelende is dat als het misgaat dat iedereen (alle instanties) zich terugtrekken en aan je lot wordt overgelaten, ook geen erkenning.
[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 02-11-2021 23:07 ]
Ok, inderdaad verkeerd begrepen dan. Je hebt gelijk dat kans * grootte uiteindelijk bepaald hoeveel mensen in het ziekenhuis belanden. Alleen het is de vraag wat je met die kennis wil. Ja het zou zomaar kunnen dat er op een gegeven moment voornamelijk gevaccineerden op de IC liggen. Je weet dan echter ook dat die groep ~20 keer groter zou zijn geweest als ze niet gevaccineerd waren geweest.Jumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:04:
[...]
Groepsgrootte is inderdaad niet relevant om de kansenpercentage te berekenen. Dat zeg ik ook nergens toch? Echter is groepgroote wel belangrijker om de impact van iets te kunnen berekenen of niet? Dat is ook precies wat ik vraag in mijn post. De poster komt met absolute aantallen in een fictief scenario om te laten zien hoeveel het helpt. Dus ik vraag gewoon, trek dat dan door naar de huidige situatie? Niet meer dan logisch toch. Iedereen wijst maar naar die groep ongevaccineerde die zich eigenlijk thuis zouden moeten opsluiten allemaal, maar reken dat eens uit in absolute getallen in allebei de groepen met alle nieuwe inzichten die we hebben.
[...]
[...]
Ik bedoel dus de groep in zijn geheel in de leeftijds/risico categorie die de ic's bezet houdt. Dus niet de mensen die daar op de IC zitten. Maar begrijp hoe je dat anders hebt kunnen lezen.
Maar, als je primaire punt is dat een hele hoge vaccinatiegraad niet per se corona uitbant, of de ziekenhuizen leeg maakt, dan ben ik dat met je eens.
Die hebben dan een mondkapje op. Dat gaat echter af als ze het eerste schap gepasseerd zijn. Dit is dus onwerkbaar. Los van de stigmatiserende werking. Ik vind het prima als ongevaccineerden meer hinder ondervinden maar dit lijkt me te veel kans op gedoe.Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:02:
[...]
En de ongevaccineerden lekker laten verhongeren, dat zullen ze vast zonder slag of stoot accepteren.
Precies. Ik kijk met een schuin oog naar de maatregelen in Oostenrijk (want wintersport): https://skiinformatie.nl/...ovember-in-het-hele-land/CR2032 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:05:
Ik heb een beetje een dubbel gevoel na deze persconferentie.
Duidelijker dan dit kun je het niet krijgen.
Ik vind om de 2 jaar griep eigenlijk al heel veel. Een flinke verkoudheid prima maar griep echt niet.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:06:
[...]
Je denkt dat media zo betrouwbaar is?maar goed, wuif het maar weg ik ben voor de lol 3 maanden ziek geweest.
Ik heb om de 2 jaar griep en ben daar een week ziek van, verder heb ik nagenoeg nooit iets en opeens ben ik 3 maanden ziek met vage klachten en dat komt niet door de prik?
De vaccins kunnen ernstige bijwerkingen hebben die relatief acuut optreden, dus het is in principe mogelijk dat je goed ziek wordt van het vaccin: https://www.cdc.gov/coron...afety/adverse-events.htmlArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:06:
[...]
Je denkt dat media zo betrouwbaar is?maar goed, wuif het maar weg ik ben voor de lol 3 maanden ziek geweest.
Maar ik zeg het nog maar eens, hier op het forum komen we er niet uit
en daarom doen we dat dus ook niet... ik bedoelde puur wat ikzelf het fijnst voor mezelf zoun vinden.Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:02:
[...]
Niet alles zo negatief uitleggen hoor ;P
Leef je onder een steen? Heb je de afgelopen weken wel eens iets van het nieuws meegekregen?-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:00:
[...]
Hoe kom je er in godsnaam bij dat de ongevaccineerden de oorzaak zijn van deze maatregelen?
De gevaccineerden vormen een acceptabel risico en zorgen niet voor een overbelasting van de zorg. Toch moeten er nu weer mensen in de zorg op hun tandvlees lopen terwijl planbare zorg afgeschaald wordt. Zonder ongevaccineerden was er niets aan de hand geweest en zouden we geen maatregelen meer nodig hebben.
alles kan off-topic
Mijn punt is eigenlijk dus meer van: Wat is de netto winst met de "nieuwe" maatregelen om die kleine groep niet vaxxed personen zover te krijgen om te vaxxen als je het in absolute getallen zou berekenen. Straks mogen de niet vaxxed personen veel dingen niet en alles gaat open voor de vaxxed personen bij wijze. Die groep is vele malen groter dus veel meer besmetting zal er plaats vinden. Hoeveel winst boeke je dus uiteindelijk. en zorgt dar voor de "end-game"? Men doet hier vaak alsof als die laatste paar procent zich laat vaccineren de zorg het opeens wel aankan. Maar als je beseft dat de groep vaxxed personen zo groot is..en we nog niet lang in een 100% open samen leving hebben gezeten en dan al berichten zien van:RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:06:
[...]
Ok, inderdaad verkeerd begrepen dan. Je hebt gelijk dat kans * grootte uiteindelijk bepaald hoeveel mensen in het ziekenhuis belanden. Alleen het is de vraag wat je met die kennis wil. Ja het zou zomaar kunnen dat er op een gegeven moment voornamelijk gevaccineerden op de IC liggen. Je weet dan echter ook dat die groep ~20 keer groter zou zijn geweest als ze niet gevaccineerd waren geweest.
Maar, als je primaire punt is dat een hele hoge vaccinatiegraad niet per se corona uitbant, of de ziekenhuizen leeg maakt, dan ben ik dat met je eens.
Zorg tehuis met 100% vaccinatiegraad toch een uitbraak, koor allemaal besmet en allemaal vaxxed etc etc.
D
The first casualty in war is always the truth...
Bedankt voor de link! Nederland kan een voorbeeld nemen aan Oostenrijk.renegrunn schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:08:
[...]
Precies. Ik kijk met een schuin oog naar de maatregelen in Oostenrijk (want wintersport): https://skiinformatie.nl/...ovember-in-het-hele-land/
Duidelijker dan dit kun je het niet krijgen.
Die Stufe indeling is heel erg duidelijk. Geen verrassingen achteraf.
Wanneer krijgen wij zo'n 5-Stappenplan?
Wij hadden toch ook een routekaart? Kuch...CR2032 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:12:
[...]
Bedankt voor de link! Nederland kan een voorbeeld nemen aan Oostenrijk.
Die Stufe indeling is heel erg duidelijk. Geen verrassingen achteraf.
Wanneer krijgen wij zo'n 5-Stappenplan?
Mijn vrouw is niet verder gekomen dan de 1e prik van moderna. Kreeg een heel heftige reactie waarbij het volledig lichaam zich ging concentreren op het vaccin, dus alle zintuigen schakelde een voor een uit. Het lichaam ging in een soort van standby mode, dit heeft een aantal uren geduurd. Uiteindelijk heb ik haar naar huis kunnen dragen, het vaccin centrum greep niet in en wisten eigenlijk ook niks, alleen de bekende dingen. De maanden daarna kreeg ze weer wat kracht terug, nog steeds last van rest verschijnselen o.a. zeer vervelende en pijnlijke tintelingen. De instanties willen het niet noteren en zeggen dat het niet van de vaccin kan komen. Het past ook niet in het rijtje van allergische reacties dus zeggen ze dat het geen allergische reactie kan zijn. Het gebeurd misschien maar bij een paar mensen maar je wordt wel als lastig gezien en past niet in het mooie plaatje.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:06:
Heb idd nooit meer wat van Lareb vernomen nee. Dacht ik krijg wel een reactie oid.
renegrunn schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:13:
[...]
Wij hadden toch ook een routekaart? Kuch...
Heftig verhaal! Ik hoop dat ze voorspoedig hersteld. Waarom naar huis en niet naar het ziekenhuis?Ingelogd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:14:
[...]
Mijn vrouw is niet verder gekomen dan de 1e prik van moderna. Kreeg een heel heftige reactie waarbij het volledig lichaam zich ging concentreren op het vaccin, dus alle zintuigen schakelde een voor een uit. Het lichaam ging in een soort van standby mode, dit heeft een aantal uren geduurd. Uiteindelijk heb ik haar naar huis kunnen dragen, het vaccin centrum greep niet in en wisten eigenlijk ook niks, alleen de bekende dingen. De maanden daarna kreeg ze weer wat kracht terug, nog steeds last van rest verschijnselen o.a. zeer vervelende en pijnlijke tintelingen. De instanties willen het niet noteren en zeggen dat het niet van de vaccin kan komen. Het past ook niet in het rijtje van allergische reacties dus zeggen ze dat het geen allergische reactie kan zijn. Het gebeurd misschien maar bij een paar mensen maar je wordt wel als lastig gezien en past niet in het mooie plaatje.
Ik denk niet dat we met alleen vaccinatie de ziekenhuizen leeg gaan krijgen. Maar met de informatie van nu weten we dat ongevaccineerden oververtegenwoordigd zijn in de absolute getallen, en dat dit daarom op dit moment een grote risicogroep is. Deze zijn gemiddeld genomen gemakkelijk te beschermen met een vaccin. Andere groepen, zoals mensen met een immunodeficiëntie, kun je minder gemakkelijk beschermen, en dat kan eigenlijk alleen door ze te isoleren als het virus nog rondgaat in de maatschappij.Jumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:12:
[...]
Mijn punt is eigenlijk dus meer van: Wat is de netto winst met de "nieuwe" maatregelen om die kleine groep niet vaxxed personen zover te krijgen om te vaxxen als je het in absolute getallen zou berekenen. Straks mogen de niet vaxxed personen veel dingen niet en alles gaat open voor de vaxxed personen bij wijze. Die groep is vele malen groter dus veel meer besmetting zal er plaats vinden. Hoeveel winst boeke je dus uiteindelijk. en zorgt dar voor de "end-game"? Men doet hier vaak alsof als die laatste paar procent zich laat vaccineren de zorg het opeens wel aankan. Maar als je beseft dat de groep vaxxed personen zo groot is..en we nog niet lang in een 100% open samen leving hebben gezeten en dan al berichten zien van:
Zorg tehuis met 100% vaccinatiegraad toch een uitbraak, koor allemaal besmet en allemaal vaxxed etc etc.
D
Het indammen van de contactmomenten van ongevaccineerden als strategie kan ik momenteel goed volgen, gezien de verhoudingen in het ziekenhuis. Maar als dit succesvol blijkt, dan zullen inderdaad de ziekenhuizen vooral vol met gevaccineerden komen te liggen. Tevens kan het targetten van ongevaccineerden nooit het enige zijn van het beleid, omdat, inderdaad, een bredere aanpak nodig is.
Wat betreft de end-game, ik denk dat de hoop dat dit met alleen vaccinatie kon, inmiddels vervlogen is.
lol...er komen 250k mensen per dag bij op aarde....gaat covid niks aan doenAnkona schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:42:
[...]
Het alternatief is de mensheid uit te laten sterven, of in elk geval dat deel dat er niet tegen kan.
Vreemd, klinkt namelijk behoorlijk als een allergische reactie.Ingelogd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:14:
[...]
Mijn vrouw is niet verder gekomen dan de 1e prik van moderna. Kreeg een heel heftige reactie waarbij het volledig lichaam zich ging concentreren op het vaccin, dus alle zintuigen schakelde een voor een uit. Het lichaam ging in een soort van standby mode, dit heeft een aantal uren geduurd. Uiteindelijk heb ik haar naar huis kunnen dragen, het vaccin centrum greep niet in en wisten eigenlijk ook niks, alleen de bekende dingen. De maanden daarna kreeg ze weer wat kracht terug, nog steeds last van rest verschijnselen o.a. zeer vervelende en pijnlijke tintelingen. De instanties willen het niet noteren en zeggen dat het niet van de vaccin kan komen. Het past ook niet in het rijtje van allergische reacties dus zeggen ze dat het geen allergische reactie kan zijn. Het gebeurd misschien maar bij een paar mensen maar je wordt wel als lastig gezien en past niet in het mooie plaatje.
De bloeddruk en hartslag werd ter plekke gemeten, toen ze voor pampus lag. Ik kreeg een uitdrukkelijk verzoek om geen ziekenwagen te bellen en nog een uur af te wachten.jgj82 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:18:
[...]
Heftig verhaal! Ik hoop dat ze voorspoedig hersteld. Waarom naar huis en niet naar het ziekenhuis?
Mijn logica vraagt zich af of er een direct verband is of wellicht een indirect verband, of wellicht geen verband.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:54:
[...]
2x dezelfde klachten, 3 dagen na de 1e en 2e prik? Komt niet door de prik? Die logica snap ik niet...
En dit is dus niet het geval bij de mrna vaccins, die zijn niet gebaseerd op een verkoudheidsvirus.Maar goed, hij dacht dat het te maken had dat de basis van Pfizer een verkoudsheidsvirus met zich mee draagt en daarom de bijholtes kon triggeren, maar geen idee. Daar was langer onderzoek voor nodig.
Bij Janssen zou je er nog over kunnen twijfelen omdat dat wel gebaseerd is op een adenovirus om de handel werkzaam en wel de cellen in te krijgen.
Tevens snap ik dan niet waarom een huisarts als hij denkt dat het door een (ander) virus zou komen 4 antibiotica kuren voorschrijft, aangezien antibiotica niet werkt tegen virussen. Het lijkt mij gezien het voorgaande dan wat scheutig om er 4 kuren tegen aan te gooien min of meer op hoop van zegen, maar goed ik ben geen huisarts.
Derhalve zie ik hierin geen directe linkt, indirect dat je tijdelijk wat verminderde weerstand had door vaccinatie acht ik nog steeds niet onplausibel en dat het er niets mee te maken heeft kan ook nog steeds.
Als het er niets mee te maken heeft is het duidelijk, als het door een tijdelijk verminderde weerstand of andere indirecte oorzaak komt, dan is het een afweging of je beter af bent met een mogelijk wat afnemende weerstand tegen een coronainfectie ipv een booster, wat enigszins een gok kan zijn.
Dus voor mij zou het wel stof zijn om het er toch nog eens over te hebben als een mogelijke booster zich aandient.
Dat is het punt ook. Ze gaan een lijst af, geen uitslag en geen dichte keel. Valt buiten het protocol, conclusie geen allergische reactie.RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:20:
[...]
Vreemd, klinkt namelijk behoorlijk als een allergische reactie.
Antibiotica-kuren worden vaker voorgeschreven bij virusinfecties, ivm secondary infections. Zeker bacteriële pneumonie na een infectie met een respiratory virus komt geregeld voor. Zie oa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5324726/gekkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:20:
[...]
Mijn logica vraagt zich af of er een direct verband is of wellicht een indirect verband, of wellicht geen verband.
[...]
En dit is dus niet het geval bij de mrna vaccins, die zijn niet gebaseerd op een verkoudheidsvirus.
Bij Janssen zou je er nog over kunnen twijfelen omdat dat wel gebaseerd is op een adenovirus om de handel werkzaam en wel de cellen in te krijgen.
Tevens snap ik dan niet waarom een huisarts als hij denkt dat het door een (ander) virus zou komen 4 antibiotica kuren voorschrijft, aangezien antibiotica niet werkt tegen virussen. Het lijkt mij gezien het voorgaande dan wat scheutig om er 4 kuren tegen aan te gooien min of meer op hoop van zegen, maar goed ik ben geen huisarts.
Die reactie kreeg ik ook toen ze mij overal op hadden getest. Ontstekingsremmers blijven slikken tot je een ons weegt. 2 maanden langIngelogd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:23:
[...]
Dat is het punt ook. Ze gaan een lijst af, geen uitslag en geen dichte keel. Valt buiten het protocol, conclusie geen allergische reactie.
Hoop dat het snel beter gaat met je vrouw!
Breek me de bek niet open over lijstjesIngelogd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:23:
[...]
Dat is het punt ook. Ze gaan een lijst af, geen uitslag en geen dichte keel. Valt buiten het protocol, conclusie geen allergische reactie.
Is dit met de eigen arts besproken?
Vooral vreemd dat men daar op de vaccinatielocatie totaal niet echt op gereageerd zou hebben en ze het toegelaten zouden hebben dat iemand naar huis gedragen zou moeten worden vanuit die locatie.RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:20:
Vreemd, klinkt namelijk behoorlijk als een allergische reactie.
Dat ze dat soms doen is me wel helder, maar dat is dan niet om de basis oorzaak te bestrijden.RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:24:
[...]
Antibiotica-kuren worden vaker voorgeschreven bij virusinfecties, ivm secondary infections. Zeker bacteriële pneumonie na een infectie met een respiratory virus komt geregeld voor. Zie oa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5324726/
Derhalve lijkt het me dan ook moeilijk om 4 antibiotica kuren als directe link te zien met een mrna vaccin waar al geen sprake is van een virus of afgezwakt virus. Of er moet ergens vervuiling opgetreden zijn (waarbij het ook niet echt aan het vaccin (als stof) lag maar aan de (wijze van) toediening en derhalve niet veel zegt over een volgende toediening.
Kortom ik kom nog steeds niet tot een overtuigende directe link met het toegediende vaccin.
Ja, dat is heel veel. Dan is je weerstand al niet op orde.TrailBlazer schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:08:
[...]
Ik vind om de 2 jaar griep eigenlijk al heel veel. Een flinke verkoudheid prima maar griep echt niet.
I don't have dreams, I have goals!!
Daar ga ik verder niet op in, want zoals ik al zei, dit is echt iets voor een arts. Wat wij hier verder nog over kunnen zeggen, neigt naar speculatie en dat is met een medische casus simpelweg niet de bedoelinggekkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:30:
[...]
Dat ze dat soms doen is me wel helder, maar dat is dan niet om de basis oorzaak te bestrijden.
Derhalve lijkt het me dan ook moeilijk om 4 antibiotica kuren als directe link te zien met een mrna vaccin waar al geen sprake is van een virus of afgezwakt virus. Of er moet ergens vervuiling opgetreden zijn (waarbij het ook niet echt aan het vaccin (als stof) lag maar aan de (wijze van) toediening en derhalve niet veel zegt over een volgende toediening.
Kortom ik kom nog steeds niet tot een overtuigende directe link met het toegediende vaccin.
Ja, die heeft ons wel goed opgevangen. De huisarts was ook erg boos over de manier hoe het er aan toeging bij het vaccin centrum. De huisarts loopt zelf ook tegen de instanties, krijgt ook geen informatie. Gelukkig wel doorverwezen naar de neuroloog vanwege de tintelingen.RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:25:
[...]
Breek me de bek niet open over lijstjes
Is dit met de eigen arts besproken?
Ik wil hier ook niemand bang maken of negatief doen, maar wel laten weten dat niet alles zo perfect loopt.
Hmm zoals je het schetst klinkt dan toch wel klachtwaardig zou ik zeggen (en wellicht tijd voor een andere arts op die locatie).Ingelogd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:23:
DuidelijkIngelogd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:33:
[...]
Ja, die heeft ons wel goed opgevangen. De huisarts was ook erg boos over de manier hoe het er aan toeging bij het vaccin centrum. De huisarts loopt zelf ook tegen de instanties, krijgt ook geen informatie. Gelukkig wel doorverwezen naar de neuroloog vanwege de tintelingen.
Ik wil hier ook niemand bang maken of negatief doen, maar wel laten weten dat niet alles zo perfect loopt.
Dit zeg ik overigens in algemene zin, want ik ken jouw casus natuurlijk verder niet en kan dat op een forum natuurlijk niet beoordelen. En natuurlijk nog even de disclaimer dat dit niet representatief is voor medici in z'n geheel.
Dan is de echte vraag: is er wel een end-game?RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:18:
[...]
Ik denk niet dat we met alleen vaccinatie de ziekenhuizen leeg gaan krijgen. Maar met de informatie van nu weten we dat ongevaccineerden oververtegenwoordigd zijn in de absolute getallen, en dat dit daarom op dit moment een grote risicogroep is. Deze zijn gemiddeld genomen gemakkelijk te beschermen met een vaccin. Andere groepen, zoals mensen met een immunodeficiëntie, kun je minder gemakkelijk beschermen, en dat kan eigenlijk alleen door ze te isoleren als het virus nog rondgaat in de maatschappij.
Het indammen van de contactmomenten van ongevaccineerden als strategie kan ik momenteel goed volgen, gezien de verhoudingen in het ziekenhuis. Maar als dit succesvol blijkt, dan zullen inderdaad de ziekenhuizen vooral vol met gevaccineerden komen te liggen. Tevens kan het targetten van ongevaccineerden nooit het enige zijn van het beleid, omdat, inderdaad, een bredere aanpak nodig is.
Wat betreft de end-game, ik denk dat de hoop dat dit met alleen vaccinatie kon, inmiddels vervlogen is.
Is dit virus dan echt zoveel zwaarder dan ieder ander virus, dat het ons als mensheid verslagen heeft? Heel dramatisch gezegd, maar je begrijpt het wel.
Het lijkt me onmogelijk om de rest van ons leven rekening te gaan houden met dit virus. Dat is gewoon geen optie.
Ik zie het overigens zelf niet echt zo. Je merkt nu met Delta al dat het stukken minder heftig is (al dan niet door de prikken). De varianten hierna zullen nog wel zwakker worden. Af en toe even een opleving kan natuurlijk wel, heb je met griep ook.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 02-11-2021 23:38 ]
Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:02:
Puur hypothetisch en in de praktijk denk ik helaas onwerkbaar:TrailBlazer schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:06:
Die hebben dan een mondkapje op. Dat gaat echter af als ze het eerste schap gepasseerd zijn. Dit is dus onwerkbaar. Los van de stigmatiserende werking. Ik vind het prima als ongevaccineerden meer hinder ondervinden maar dit lijkt me te veel kans op gedoe.
De grote supermarktketens verplichten hun vestigingen 50/50 te verdelen:
- De ene helft toegang voor iedereen zonder controle mét mondkapjes plicht.
- De andere helft alleen toegang met vaccinatie of testbewijs, geen mondkapjesplicht.
- In beide gevallen 1.5meter + winkelwagen weer verplicht.
- Gevaccineerden geef je de mogelijkheid ook zonder mondkapje boodschappen te blijven doen. Ik vind die dingen persoonlijk echt een ramp en zou dat erg prettig vinden; merk aan mezelf dat ik zelfs simpele dingen als afrekenen of even iets vragen door het wegvallen van de gelaatsuitdrukkingen minder fijn vind.
- Ongevaccineerden behouden de mogelijkheid tot basisbehoeften binnen de maatschappijen, met de supermarktdichtheid in Nederland is toegang tot 50% van de winkels nog steeds voor 99% op fietsafstand.
De balans vinden is en blijft bijzonder lastig, ik weet zelf ook niet direct wat wijsheid is. Aan de ene kant wil je mensen niet direct uitsluiten op basis van één keuze, aan de andere is het niet fair dat de volledige bevolking qua maatregelen moet opdraaien voor de individuele keuze van 10-15%.
Yups, daar was de speculatie dan ook op gericht, ik zie wel een aantal "losse eindjes" die mij toch wel zouden nopen om het er toch nog eens over te hebben met de arts mocht de booster uitnodiging zich aandienen.RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:32:
[...]
Daar ga ik verder niet op in, want zoals ik al zei, dit is echt iets voor een arts. Wat wij hier verder nog over kunnen zeggen, neigt naar speculatie en dat is met een medische casus simpelweg niet de bedoeling
Alle pandemieën zijn tot nu toe voorbij gegaan en we worden ook steeds beter in het bestrijden ervan, met niet alleen vaccins, maar nu ook steeds meer geneesmiddelen. We zullen ongetwijfeld een keer in de situatie komen dat Covid een vergelijkbare status krijgt als influenza. Nog steeds niet fijn, maar niet iets waar de gemiddelde persoon zich doorgaans druk over maakt.Dennahz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:37:
[...]
Dan is de echte vraag: is er wel een end-game?
Is dit virus dan echt zoveel zwaarder dan ieder ander virus, dat het ons als mensheid verslagen heeft? Heel dramatisch gezegd, maar je begrijpt het wel.
Het lijkt me onmogelijk om de rest van ons leven rekening te gaan houden met dit virus. Dat is gewoon geen optie.
Ik zie het scenario van een jaarlijkse "griepprik-plus" als het meest aannemelijke. Dus voor de risicogroepen zoals nu al met de griep het geval is. Maar dat is natuurlijk puur speculeren.
Absoluut, helemaal mee eens.gekkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:38:
[...]
Yups, daar was de speculatie dan ook op gericht, ik zie wel een aantal "losse eindjes" die mij toch wel zouden nopen om het er toch nog eens over te hebben met de arts mocht de booster uitnodiging zich aandienen.
Wie weet nog wat er werd gezegd bij de persco toen er een vraag kwam over het bewijs van de werking van de QR codes?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ligt ook aan je beroep, een (basisschool)leraar loopt nu eenmaal vaker een virusje op dan iemand die in een ruim opgezet kantoor werkt.Redondo1982 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:31:
[...]
Ja, dat is heel veel. Dan is je weerstand al niet op orde.
Er werd ontwijkend geantwoord. Er is in ieder geval niets op tafel gekomen over wetenschappelijk bewijs naar de werking van de QR-codes. Ik ben daar zelf in ieder geval wel erg benieuwd naar.Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:40:
Wie weet nog wat er werd gezegd bij de persco toen er een vraag kwam over het bewijs van de werking van de QR codes?
Het is veel makkelijker alles bij de niet gevaccineerden neer te leggen. Geen duiding geven aan de cijfers. Gewoon 'niet gevaccineerd = fout van die persoon. Per definitie'. Waarom geeft men niet vrij hoeveel van die niet gevaccineerde IC-patiënten bewust niet gevaccineerd is? Waar zit de grootste concentratie? Hoeveel zijn er op medische gronden niet gevaccineerd? Hoeveel procent heeft andere aandoeningen? Hoeveel zijn er al eens eerder ziek geweest en hebben dus in feite een herstelbewijs? De cijfers zullen er ongetwijfeld zijn.Jumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:12:
[...]
Mijn punt is eigenlijk dus meer van: Wat is de netto winst met de "nieuwe" maatregelen om die kleine groep niet vaxxed personen zover te krijgen om te vaxxen als je het in absolute getallen zou berekenen. Straks mogen de niet vaxxed personen veel dingen niet en alles gaat open voor de vaxxed personen bij wijze. Die groep is vele malen groter dus veel meer besmetting zal er plaats vinden. Hoeveel winst boeke je dus uiteindelijk. en zorgt dar voor de "end-game"? Men doet hier vaak alsof als die laatste paar procent zich laat vaccineren de zorg het opeens wel aankan. Maar als je beseft dat de groep vaxxed personen zo groot is..en we nog niet lang in een 100% open samen leving hebben gezeten en dan al berichten zien van:
D
Het is niet zo simpel als '13% is ongevaccineerd dus richt daar je woede op want door hen zitten we in deze situatie'. Als je doelgericht de bezetting op de IC's wilt verminderen dan pluis je uit waar de meeste winst te behalen valt en richt je daar je pijlen op. De winst is niet te behalen bij die gehele 13% want de meesten zullen nooit ernstig ziek worden. De winst valt te behalen bij een kleine subset binnen die 13%. Door dat (bewust?) niet te belichten creëer je onnodig veel polarisatie en druk op mensen die waarschijnlijk nauwelijks invloed uit kunnen oefenen op de situatie. Daarbij is er op dit moment niet heel veel nodig om de zorg aan het wankelen te krijgen dus ik vraag me af of we überhaupt wel invloed hebben op het grote geheel op dit moment.
Je kunt nu al met aardig wat zekerheid zeggen dat de aangekondigde maatregelen niet effectief gaan zijn. Naleving van de maatregelen was al naadje en dat zal waarschijnlijk zo blijven. Anderhalve meter was de laatste maanden vooral een papieren maatregel. Mondkapjes zijn pas echt effectief als het medisch spul is én je ze op de juiste manier gebruikt. De QR-code is leuk en aardig maar ook hier schort het enorm aan de naleving, handhaving is er bijna niet en het damt het virus niet in. Maar lekker alles afschuiven op de ongevaccineerden terwijl de meerderheid van die club nooit een IC-bed zal bezetten door Covid. Ondertussen blijft de Jonge het hebben over het toegankelijk houden voor de zorg terwijl hij het puntje over extreme uitval van zorgpersoneel maar even achterwege laat. Als de zorg klapt komt het door de ongevaccineerden!
Dat sommigen hier het liefste zien dat je alleen nog met een QR-code een supermarkt in komt, of dat je ongevaccineerden een mondkapje moet laten dragen, of dat je maar gewoon je baan moet verliezen als je weigert mee te werken aan dit systeem laat mij oprecht rillen. Dat is een bijzonder enge wereld waar ik met geen vezel van mijn lichaam ooit aan mee zal werken. Aantonen dat je 'je best hebt gedaan' en anders moet je maar bloeden? Nooit.
[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 02-11-2021 23:45 ]
Om een idee te geven, in tabel 1 van onderstaande artikel staat een overzicht met jaartallen. Compleet onvergelijkbaar qua ziektes uiteraard, maar ter beeldvorming misschien wel aardig.RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:39:
[...]
Alle pandemieën zijn tot nu toe voorbij gegaan
Het kan dus een jaar zijn, maar ook vele jaren.
Hyperlink rechts op de pagina:
https://www.tudelft.nl/en...real-risks-of-a-pandemic/
Denk je dat je daar vrij makkelijk empirisch uitsluitsel over kunt geven, zonder vrij grote onzekerheidsmarges die enig resultaat onbruikbaar maken ?Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:40:
Waarom is het relevant of ik dat denk?gekkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:48:
[...]
Denk je dat je daar vrij makkelijk empirisch uitsluitsel over kunt geven, zonder vrij grote onzekerheidsmarges die enig resultaat onbruikbaar maken ?
Zie deze post van mij: CMD-Snake in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:41:
Er is in ieder geval niets op tafel gekomen over wetenschappelijk bewijs naar de werking van de QR-codes. Ik ben daar zelf in ieder geval wel erg benieuwd naar.
Het betreft een rapport voor de Rijksoverheid over de effectiviteit van een coronapas in diverse implementaties. De conclusie voor de huidige opzet is dat het grootste risico afkomstig is van de gevaccineerden die zo door mogen lopen. Het verslag is helder, deze opzet is dweilen met de kraan open. De beste opzet is alleen toegang als iemand getest is.
De QR code in de huidige opzet gaat niet werken op de manier zoals De Jonge het verkoopt aan Nederland.
Ah wist niet dat HIV-AIDS al zo lang bezig was, sinds 1920.Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:46:
[...]
Om een idee te geven, in tabel 1 van onderstaande artikel staat een overzicht met jaartallen. Compleet onvergelijkbaar qua ziektes uiteraard, maar ter beeldvorming misschien wel aardig.
Het kan dus een jaar zijn, maar ook vele jaren.
Hyperlink rechts op de pagina:
https://www.tudelft.nl/en...real-risks-of-a-pandemic/
Maar de duur van de meeste recente (afgelopen eeuw) is toch wel beperkt, maar goed daar valt ook weer bij aan te tekenen dat de meeste vrij lokaal zijn gebleven qua uitbraak.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat dit soort dingen dan niet bij iedereen alle alarmbellen laat afgaan!RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:41:
Er werd ontwijkend geantwoord. Er is in ieder geval niets op tafel gekomen over wetenschappelijk bewijs naar de werking van de QR-codes. Ik ben daar zelf in ieder geval wel erg benieuwd naar.
Ik bedoel... Ik had het nog logischer gevonden als ze hadden gezegd: verplichte (!) vaccinatie voor 60+'ers dan dat we er steeds verder worden ingeluisd met krankzinnige maatregelen die je als maatschappij niet wil!
*knip* geen glijdende schaal aub
[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 07:38 ]
*knip* geen complottheorieën
[ Voor 126% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 07:39 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Omdat ik me afvraag wel antwoord je had verwacht en als dit het antwoord was geweest, of je er dan te vreden mee was geweest.Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:51:
Waarom is het relevant of ik dat denk?
*knip* geen glijdende schaal argumenten aub
[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 07:40 ]
Ik zie je alleen maar schoppen in dit topic hier.SomerenV schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:44:
[...]
Het is veel makkelijker alles bij de niet gevaccineerden neer te leggen. Geen duiding geven aan de cijfers. Gewoon 'niet gevaccineerd = fout van die persoon. Per definitie'. Waarom geeft men niet vrij hoeveel van die niet gevaccineerde IC-patiënten bewust niet gevaccineerd is? Waar zit de grootste concentratie? Hoeveel zijn er op medische gronden niet gevaccineerd? Hoeveel procent heeft andere aandoeningen? Hoeveel zijn er al eens eerder ziek geweest en hebben dus in feite een herstelbewijs? De cijfers zullen er ongetwijfeld zijn.
Het is niet zo simpel als '13% is ongevaccineerd dus richt daar je woede op want door hen zitten we in deze situatie'. Als je doelgericht de bezetting op de IC's wilt verminderen dan pluis je uit waar de meeste winst te behalen valt en richt je daar je pijlen op. De winst is niet te behalen bij die gehele 13% want de meesten zullen nooit ernstig ziek worden. De winst valt te behalen bij een kleine subset binnen die 13%. Door dat (bewust?) niet te belichten creëer je onnodig veel polarisatie en druk op mensen die waarschijnlijk nauwelijks invloed uit kunnen oefenen op de situatie. Daarbij is er op dit moment niet heel veel nodig om de zorg aan het wankelen te krijgen dus ik vraag me af of we überhaupt wel invloed hebben op het grote geheel op dit moment.
Je kunt nu al met aardig wat zekerheid zeggen dat de aangekondigde maatregelen niet effectief gaan zijn. Naleving van de maatregelen was al naadje en dat zal waarschijnlijk zo blijven. Anderhalve meter was de laatste maanden vooral een papieren maatregel. Mondkapjes zijn pas echt effectief als het medisch spul is én je ze op de juiste manier gebruikt. De QR-code is leuk en aardig maar ook hier schort het enorm aan de naleving, handhaving is er bijna niet en het damt het virus niet in. Maar lekker alles afschuiven op de ongevaccineerden terwijl de meerderheid van die club nooit een IC-bed zal bezetten door Covid. Ondertussen blijft de Jonge het hebben over het toegankelijk houden voor de zorg terwijl hij het puntje over extreme uitval van zorgpersoneel maar even achterwege laat. Als de zorg klapt komt het door de ongevaccineerden!
Dat sommigen hier het liefste zien dat je alleen nog met een QR-code een supermarkt in komt, of dat je ongevaccineerden een mondkapje moet laten dragen, of dat je maar gewoon je baan moet verliezen als je weigert mee te werken aan dit systeem laat mij oprecht rillen. Dat is een bijzonder enge wereld waar ik met geen vezel van mijn lichaam ooit aan mee zal werken. Aantonen dat je 'je best hebt gedaan' en anders moet je maar bloeden? Nooit.
Overal in je leven moet je aantonen dat je je best hebt gedaan en anders doe je niet mee, niet op school, op niet op je werk, geen rijbewijs halen is ook geen auto rijden.
Snap echt niet waarom men zo moeilijk doet om de prik te halen.
Dat het kabinet snoeihard faalbeleid aan het voeren is, weten we allemaal, had je maar geen VVD moeten stemmen... Al die jaren.
Dit rapport gaat uit van de aanname dat de prevalentie van covid onder gevaccineerden en ongevaccineerden gelijk is. Gelet op de 75% bescherming tegen besmetting die vaccinatie biedt lijkt me dat geen realistische aanname.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:54:
[...]
Zie deze post van mij: CMD-Snake in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
Het betreft een rapport voor de Rijksoverheid over de effectiviteit van een coronapas in diverse implementaties. De conclusie voor de huidige opzet is dat het grootste risico afkomstig is van de gevaccineerden die zo door mogen lopen. Het verslag is helder, deze opzet is dweilen met de kraan open. De beste opzet is alleen toegang als iemand getest is.
dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Segafreak83 op 03-11-2021 00:08 ]
Volgens mij kom je nu wel gevaarlijk dicht bij complotdenken. Als een substantieel deel van de niet-gevaccineerde IC-bezetters om medische redenen niet gevaccineerd zou zijn, wat is dan de reden om te hameren op het belang van vaccinatie?SomerenV schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:44:
[...]
Het is veel makkelijker alles bij de niet gevaccineerden neer te leggen. Geen duiding geven aan de cijfers. Gewoon 'niet gevaccineerd = fout van die persoon. Per definitie'. Waarom geeft men niet vrij hoeveel van die niet gevaccineerde IC-patiënten bewust niet gevaccineerd is? Waar zit de grootste concentratie? Hoeveel zijn er op medische gronden niet gevaccineerd? Hoeveel procent heeft andere aandoeningen? Hoeveel zijn er al eens eerder ziek geweest en hebben dus in feite een herstelbewijs? De cijfers zullen er ongetwijfeld zijn.
Het deel dat je cursiveert heb ik niet gehoord in de persco, maar ik begrijp je punt. Echter, is het niet zo dat de argumenten die door het niet-kwetsbare deel van die 13% gebruikt worden ook de argumenten zijn van het wel-kwetsbare deel? (Met uitzondering van het 'ik ben jong, dus mij overkomt niks' argument natuurlijk.) De wel-kwetsbaren voelen zich gesteund door de argumenten en houding van de niet-kwetsbaren. Is het daarmee niet logisch om deze 13% ook als groep aan te spreken?Het is niet zo simpel als '13% is ongevaccineerd dus richt daar je woede op want door hen zitten we in deze situatie'. Als je doelgericht de bezetting op de IC's wilt verminderen dan pluis je uit waar de meeste winst te behalen valt en richt je daar je pijlen op. De winst is niet te behalen bij die gehele 13% want de meesten zullen nooit ernstig ziek worden. De winst valt te behalen bij een kleine subset binnen die 13%.
Hij wil.
Als je het hele document leest zal je op meerdere plekken lezen dat ze het meenemen dat gevaccineerden minder makkelijk corona oplopen.Tom-Z schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:06:
Dit rapport gaat uit van de aanname dat de prevalentie van covid onder gevaccineerden en ongevaccineerden gelijk is. Gelet op de 75% bescherming tegen besmetting die vaccinatie biedt lijkt me dat geen realistische aanname.
De zwakte van het systeem zit in het feit dat de gevaccineerde niets meer hoeft te bewijzen.
Ik schop niet, ik heb gewoon een duidelijke grens getrokken voor mezelf. Het is ook niet dat ik anti-overheid ben of antivaxx, maar ik geloof op dit moment niet meer in de koers die het kabinet ingeslagen is. Het is ook niet de vaccinatie die me dwars zit, maar het hele systeem rondom QR-codes, of het invoeren van maatregelen zonder dat je aan kunt tonen of ze überhaupt wel effect zullen hebben. Ik zal nooit meedoen met dat systeem omdat ik er principieel op tegen ben. Dat wil niet zeggen dat ik me niet laat testen, of me niet aan andere maatregelen wil houden, maar bij mij stopt het bij QR-codes. Overigens geen VVD-stemmerSegafreak83 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:06:
[...]
Ik zie je alleen maar schoppen in dit topic hier.
Overal in je leven moet je aantonen dat je je best hebt gedaan en anders doe je niet mee, niet op school, op niet op je werk, geen rijbewijs halen is ook geen auto rijden.
Snap echt niet waarom men zo moeilijk doet om de prik te halen.
Dat het kabinet snoeihard faalbeleid aan het voeren is, weten we allemaal, had je maar geen VVD moeten stemmen... Al die jaren.
You tell me. Het RIVM houdt aardig wat data bij, maar de data over hoe de groepen gevaccineerden en ongevaccineerden eruit zien is ontoegankelijk en wordt nergens belicht. We krijgen '4 op de 5 is ongevaccineerd' en daar moeten we het mee doen. Geen uiteenzetting van de data. Waarom je een dergelijke uitgebreide rapportage niet zou willen delen is mij ook een raadsel hoor. Als het past in je verhaal zou het stom zijn het niet te doen.klaaas schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:07:
[...]
Volgens mij kom je nu wel gevaarlijk dicht bij complotdenken. Als een substantieel deel van de niet-gevaccineerde IC-bezetters om medische redenen niet gevaccineerd zou zijn, wat is dan de reden om te hameren op het belang van vaccinatie?
Nee. Neem een Urk of de Schilderswijk (en omliggende wijken). Een vaccinatiegraad vér onder het landelijk gemiddelde dus waarschijnlijk ook aanzienlijk wat mensen die statistisch gezien veel risico lopen die niet gevaccineerd zijn. Stel een groot deel van de ongevaccineerde IC-patiënten komt uit dat soort wijken waar de vaccinatiegraad enorm laag en waar kwetsbaren dus niet of nauwelijks beschermd zijn, dan heeft het weinig zin heel Nederland op te zadelen met drang en maatregelen. Dan kunnen ongevaccineerde mensen uit Zundert, Heeze-Leende, Houten, Oirschot en Raalte (zomaar wat plaatsen met een 90% vaccinatiegraad) zich wel laten vaccineren, maar daarmee los je de daadwerkelijke oorzaak mogelijk niet op en zit je alsnog met de gebakken peren, alleen dan met flink wat meer boze mensen omdat de IC's nog steeds vol liggen, ondanks al die extra vaccinaties.Het deel dat je cursiveert heb ik niet gehoord in de persco, maar ik begrijp je punt. Echter, is het niet zo dat de argumenten die door het niet-kwetsbare deel van die 13% gebruikt worden ook de argumenten zijn van het wel-kwetsbare deel? (Met uitzondering van het 'ik ben jong, dus mij overkomt niks' argument natuurlijk.) De wel-kwetsbaren voelen zich gesteund door de argumenten en houding van de niet-kwetsbaren. Is het daarmee niet logisch om deze 13% ook als groep aan te spreken?
Zolang je de daadwerkelijke risicogevallen niet of nauwelijks bereikt of raakt kun je maatregelen invoeren tot je een ons weegt maar zal het fout blijven gaan. Daarom hekel ik ook de huidige koers van het kabinet. Men weet waar er daadwerkelijk winst te behalen valt en waar waarschijnlijk de grootste risico's zitten maar komt met maatregelen waarvan je op voorhand al weet dat ze niet voldoende effect gaan hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 03-11-2021 00:43 ]
Weet je nog @Nox? Dit ging over de boosters. Anderhalve maand geleden dacht jij nog dat dat hier (voorlopig) niet zou hoeven omdat Israël zo'n ander land was. Toch?Nox schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:39:
Omdat Israël een heel ander land, buiten de EU, met heel veel vaccins is. M.a.w: zij doen wat zij willen en zien daar noodzaak in vanwege hun situatie daar. In Brazilië heb je weer een ander uiterste. Refereren naar zo'n uiterste vind ik een beetje een matige reden om aan te geven dat het hier gaat gebeuren.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2...-coronapas-breder-ingezetTijdens de persconferentie zei demissionair minister Hugo de Jonge dat de boosterprik eerst voor 60+-ers wordt ingezet. Daarna kunnen ook mensen onder de 60 jaar hem krijgen.
Ik had 16 september al een vooruitziende blik. Hoppakee, we gaan dat maar even wettelijk mogelijk maken want de werkgevers zien het wel zitten.Dennis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:51:
Nu vanaf volgende week de drempel is beslecht dat we toch onderscheid gaan maken in verschillende groepen in Nederland ben ik benieuwd wat de volgende barrière wordt. Ik denk het medisch beroepsgeheim. Want de zorg (in eerste instantie) mag straks registreren wie gevaccineerd is en wie niet. Daarna gaan allerlei andere sectoren klagen dat zij dat ook willen en dan gaan we daar weer naar kijken. Zo makkelijk gaat het nu voor Hugo, dus die gaat nog wel even door.
Kijk @SemperFidelis, ik had al een vooruitziende blik toen jij me wees op dat ik ook een ander land had kunnen kiezen. Maar ik had het wel goed
Maar goed idee vandaag al die maatregelen hè? Het aantal besmettingen van ouders die buiten langs de lijn voetbal (of hockey) kijken van hun kroost rijst de pan uit. Kom maar met die QR-code! Ook tienduizenden besmettingen die hun oorsprong in de supermarkt vinden, logisch dat we daar een mondkapje gaan eisen!
Het is echt niet bedoeld om te pesten hoor, het is eeccchhhtt noodzakelijk om het aantal besmettingen terug te dringen en het gaat ontzettend goed helpen
Ondertussen heeft het bekendste pretpark hier in de regio, Oud Valkeveen, besloten per direct de deuren te sluiten omdat ze niet van plan zijn mee te werken aan deze QR-samenleving. Jammer voor vrijwel alle schoolreisjes die hier doorgaans naartoe gaan...
*knip*
[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 07:40 ]
Ik lig hier nog even een te rekenen in mijn bed. 100 IC opnames erbij in 17 dagen, waarvan 50 in de laatste 7 dagen. Dat is eigenlijk op basis van zo'n twee weken geleden, aantal besmettingen is nu al zo'n beetje verdubbeld. Dus we gaan straks naar + 100 per week. Op 12 november dus ca. 350-400 mensen op de IC. Met deze maatregelen gaat de R in het gunstigste geval naar de 1, Op 12 november nog meer maatregelen die niets helpen. Fijn met zn allen Sinterklaas vieren met 500 - 700 man op de IC. Ook nog een lekkere griepgolf erbij. Ergens 1e week van december worden verregaande maatregelen aangekondigd. Dan duurt het nog 3 weken voordat die gaan werken op de IC. Rond de kerst de "piek" met 800-1000 mand op de IC. Man man man, wat een wanbeleid....
*knip* glijdende schaal, offtopic en complot…alledrie niet gewenst
[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 07:41 ]
Toch is er al veel gebeurd. Ik kan me het nieuwsbericht op nu.nl nog wel herinneren waar een coronapaspoort gefactchecked werd als niet waar. De overheid heeft er geen belang bij zou je zeggen, maar dat zou je ook niet zeggen bij de toeslagenaffaire. Dat hele proces van je zo diep ingraven dat alles naar de tyfus gaat zie je hier net zo goed. Als je nu gewoon een keer sorry zegt, het was fout, en nu gaan we het zo en zo oplossen dan begrijpt iedereen dat. Maar niet zo weer half slapjes een pas gaan vragen op het sportveld.
*knip* offtopic
[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 07:42 ]
*knip* . Bij een vaccinatiegraad van 90% en effectiviteit van 90% zou je een verdeling (100-90)/(90*0.10)=10:9 verwachten. Dat zou neerkomen op grofweg 50/50. Het lijkt me echt stug dat 80% ongevaccineerd is. Dan zou de effectiviteit in Nederland om magische redenen veel hoger moeten zijn dan in Engeland, en zouden daar de ziekenhuizen inmiddels overspoeld moeten zijn. Dat is niet zo.YakuzA schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:48:
[...]
Dat maakt de percentages alleen maar nog erger voor de niet gevaccineerden.
Dan zorgt die 10% van die groep voor 80% van de opnames.
[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 04-11-2021 08:23 . Reden: Grotendeels teruggezet na DM thread, ]
*knip* geen complotten
[ Voor 105% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 07:42 ]
Tsja daar ben ik ook wel een beetje bang voor; als ~85% vaccinatiegraad al niet genoeg is om te voorkomen dat elke keer als de herfst begint er zo'n grote toename komt dat maatregelen kennelijk nodig zijn. Dan gaat 90 of zelfs 95% ook niet de eindoplossing zijn, je stelt het wellicht een paar weken uit tot hetzelfde kritisch punt alsnog bereikt wordt.Dennis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:55:
[...]
Maakt niemand zich dan zorgen dat deze maatregelen misschien nooit meer weggaan?
Ergens moet een keer een duidelijke visie gegeven worden of we als deze cijfers in dit seizoen 'normaal' worden we met blijvende maatregelen zitten of dat we het ergens toch los gaan laten met het risico dat er meer mensen overlijden. Het klinkt heel egoïstisch maar eeuwig doorgaan met deze maatregelen om ouderen en zwakkeren te beschermen is ook geen kwaliteit van leven meer; ik wordt liever 70 jaar in een wereld waarin we uiterlijk na deze winter gewoon terug gaan naar de situatie pre-2019 dan 90 jaar in een wereld met vrijwel jaarlijks steeds lockdowns en andere maatregelen.
Maar zolang er een demissionair kabinet zit dat 0% verantwoording meer hoeft te af te leggen gaan we die wat langere termijnvisie nooit krijgen.
Het enige wat ik stelde is dat het voor mij minder beperkend zou zijn een QR-code te laten zien vs. vanaf komende zaterdag (weer) een mondkapje dragen. Het een kost me 3 seconde om te laten zien, het andere heb ik persoonlijk gedurende het gehele bezoek last van (beslaan van bril, lastiger communiceren door het gebrek aan gelaatsuitdrukkingen, droge mond als je hem langer op hebt).SomerenV schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:44:
[...]
Begrijp me verder niet verkeerd, ook ik vind het vanuit de gehele samenleving gezien niet OK mensen op basis van één keuze volledig uit te sluiten van basisbehoeften zoals essentiële winkels, zorg, werk of amateursport.
Aan de andere kant de keuze van het (demissionair) kabinet is voor alle activiteiten die besproken zijn óf mondkapje óf QR geweest, het liefste zou ik natuurlijk net als jij geen van beide zien; maar dat is geen keuze die realistisch gezien overwogen kon worden helaas.
Als de huidige maatregelen (iedereen aan een mondkapje) acceptabel zijn voor jou maar een eventuele extra optie in de toekomst voor gevaccineerden om zonder mondkapje naar binnen te kunnen op vertoon van QR waarbij er voor ongevaccineerden niks verslechterd t.o.v. nu niet? Of begrijp ik je dan verkeerd?
Vanuit het perspectief van iemand die gevaccineerd is is het toch complete waanzin dat ik bijna zonder beperkingen naar een druk evenement mag maar in de supermarkt geconfronteerd wordt met (voor mij persoonlijk!) zware maatregelen terwijl de kans iets op te lopen of door te geven op een druk evenement veel hoger ligt. Hier wringt voor mij de schoen van de huidige maatregelen een beetje bij mij momenteel
*knip*
Het zou makkelijker zijn als Hugo de Jonge gewoon recente gegevens openbaart, want zijn 80% is op basis van data uit september. Een motie van de Tweede Kamer ontraadde hij. Ik denk steeds meer dat de data hem gewoon niet zo goed uit komt want het RIVM heeft gezegd dat de data er wel gewoon is. Waarom zou je het anders níet vrijgeven? Ik bedoel: als het zo is, dan is het zo en dan is het maar duidelijk.
Het zou makkelijker zijn als Hugo de Jonge gewoon recente gegevens openbaart, want zijn 80% is op basis van data uit september. Een motie van de Tweede Kamer ontraadde hij. Ik denk steeds meer dat de data hem gewoon niet zo goed uit komt want het RIVM heeft gezegd dat de data er wel gewoon is. Waarom zou je het anders níet vrijgeven? Ik bedoel: als het zo is, dan is het zo en dan is het maar duidelijk.
[ Voor 52% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 07:46 ]
Dat is precies het hele punt! De maatregelen zijn elke keer compleet onlogisch. Je ziet ook nu dat zowel voorstanders van strengere maatregelen als van minder strenge maatregelen gehakt maken van wat is aangekondigd.!mark schreef op woensdag 3 november 2021 @ 01:12:
Vanuit het perspectief van iemand die gevaccineerd is is het toch complete waanzin dat ik bijna zonder beperkingen naar een druk evenement mag maar in de supermarkt geconfronteerd wordt met (voor mij persoonlijk!) zware maatregelen terwijl de kans iets op te lopen of door te geven op een druk evenement veel hoger ligt. Hier wringt voor mij de schoen van de huidige maatregelen een beetje bij mij momenteel
Deze maatregelen gaan niet helpen, op 12 november hebben ze nog niet geholpen, de burgers krijgen dan (wederom) de schuld en we worden getrakteerd op zwaardere maatregelen. Ik durf er een kratje bier om te verwedden!
Kan ik me in vinden, maar ik kan dan ook niemand meer kwijt raken die ouder is als 70, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er anders over denken..!mark schreef op woensdag 3 november 2021 @ 01:12:
[...]
Het klinkt heel egoïstisch maar eeuwig doorgaan met deze maatregelen om ouderen en zwakkeren te beschermen is ook geen kwaliteit van leven meer; ik wordt liever 70 jaar in een wereld waarin we uiterlijk na deze winter gewoon terug gaan naar de situatie pre-2019 dan 90 jaar in een wereld met vrijwel jaarlijks steeds lockdowns en andere maatregelen.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Waar zie jij complotdenken? Had een jaar geleden gezegd dat we een 'Coronapaspoort' zouden hebben en je werd voor gek verklaard. Waarom wordt alles als complotdenken weggezet zodra mensen kritisch zijn op vrijheidbeperkende maatregelen van de overheid? Ik word een beetje moe van die kortzichtigheid en die kinderlijke naïeve blik richting onze vriendelijke overheid.
[ Voor 6% gewijzigd door BroWohsEdis op 03-11-2021 01:26 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Hoe kom je aan 300.000 mensen? Het gaat om 300.000 verkochte kaartjes, mensen hebben meerdere kaartjes omdat ze naar meerdere feesten gaan over meerdere dagen.Fuujii schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:38:
[...]
[...]
Draai het eens om: 300.000 mensen hebben lekker kunnen feesten. Slechts 0,3% is besmet geraakt. Wat fijn dat ADE kon doorgaan, zelfs tijdens een pandemie. Dat lijkt me een acceptabel risico.
Zoals al tig malen voorgerekend was/is de effectiviteit van vaccinatie tegen IC opname op basis van de recente cijfers uit september in NL rond de 97%MarcoC schreef op woensdag 3 november 2021 @ 01:07:
[...]
Ik geloof die percentages niet als ik eerlijk ben. Bij een vaccinatiegraad van 90% en effectiviteit van 90% zou je een verdeling (100-90)/(90*0.10)=10:9 verwachten. Dat zou neerkomen op grofweg 50/50. Het lijkt me echt stug dat 80% ongevaccineerd is. Dan zou de effectiviteit in Nederland om magische redenen veel hoger moeten zijn dan in Engeland, en zouden daar de ziekenhuizen inmiddels overspoeld moeten zijn. Dat is niet zo.
Ik zou zeggen gebruik even de zoek functie
Of suggereer je dat er een coverup is bij de ziekenhuis cijfers en het percentage ongevaccineerden op de IC niet rond de 80% was/is
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mijn dank is groot! (en bookmarked)t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:38:
[...]
Deze?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67962376
Waar gaat het om:
A- vaccinatie vermindert de kans om besmet te worden
B- vaccinatie vermindert de kans om een besmetting door te geven (indien je dan toch besmet bent)
Het product van deze twee factoren A*B, dus als beide personen in een contactsituatie gevaccineerd zijn, is een sterke reductie van de R-waarde. In combinatie met de R0 van delta en een klein beetje gedragsregels moet dat voldoende zijn om R onder 1 te brengen.
Ook een negatieve test is een enorme reductie van R, zeg maar factor C. Deze factor zit aan de kant van de “zender” van de overdracht. An sich ook voldoende om R onder 1 te drukken.
Maar de mix van een gevaccineerde “zender” (A) en een negatief geteste, niet gevaccineerde ontvanger, heeft geen dempingsfactor AB, geen AC. Slechts factor A. En die is niet sterk genoeg om
de R-waarde onder 1 te drukken. Dat is de systeemfout van de QR codes.
Uitstekende reden voor 2G beleid op plekken waar veel mensen langere tijd bij elkaar komen.
En je punt is?Dennis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:39:
[...]
Weet je nog @Nox? Dit ging over de boosters. Anderhalve maand geleden dacht jij nog dat dat hier (voorlopig) niet zou hoeven omdat Israël zo'n ander land was. Toch?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Zo, een goede nacht slaap laat je toch weer wat rustiger nadenken. 
Inmiddels lijkt het mij dat de maatregelen die gisteren aangekonigd zijn puur voor de buhne waren. De roep om 'iets' was er zelfs vanuit de bevolking en dus kon men niet anders.... het volgende beslismoment is reeds over 9!! dagen en 6 dagen na de herinvoering van de mondkapjes. No way dat we dan ook maar iets gaan zien aan de cijfers.... maar het geeft het kabinet wel een ruime week de tijd om nieuwe wetgeving voor te bereiden. Ik ben benieuwd, de volgende persco word weer spannender denk ik.
Inmiddels lijkt het mij dat de maatregelen die gisteren aangekonigd zijn puur voor de buhne waren. De roep om 'iets' was er zelfs vanuit de bevolking en dus kon men niet anders.... het volgende beslismoment is reeds over 9!! dagen en 6 dagen na de herinvoering van de mondkapjes. No way dat we dan ook maar iets gaan zien aan de cijfers.... maar het geeft het kabinet wel een ruime week de tijd om nieuwe wetgeving voor te bereiden. Ik ben benieuwd, de volgende persco word weer spannender denk ik.
Het punt is dat de vrijwilligheid van de vaccinatie constant zo nadrukkelijk verdedigd wordt. Ook gisteren weer. Ze hebben nu allemaal maatregelen ingevoerd die maar vooral de schijn van daadkracht uit moeten stralen maar vooral ongevaccineerden niet extra mogen raken. Want, we willen geen verplichting.SomerenV schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:44:
[...]
Ik wil juist wel verplichte vaccinatie. Principieel kun je heel moeilijk doen en terecht. Maar de situatie is dat ongevaccineerden de vrijheid pakken om het leven van alle anderen te bepalen. Die vrijheid hebben ze niet en hun vrijheid om wel of niet een prikje te halen is m.i. ondergeschikt aan de vrijheid om het leven voor anderen te beperken.
Daarom vind ik dat er best wat meer consequenties aan het niet vaccineren mogen zitten. Verlaagde prioriteit bij de zorg, kosten voor testen en QR bij winkels etc. Prima. Als ze hun prik nu gaan halen mogen ze over een week of 6 weer helemaal meedoen. Eventueel zou je als compensatie de tests gratis kunnen maken na de eerste prik omdat ze dan goed bezig zijn.
alles kan off-topic
Ik ben vooral blij met het nieuwe kroeg-/restaurantspel wat ze gaan invoeren. 'Wie is de verlinker'. Uitstekend idee weer, net als het idee toentertijd om je buren te verlinken als je het vermoeden had dat er teveel mensen in huis waren. Die Grapperhaus heeft echt uitstekende ideeën.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hoezeer ik het er ook mee eens ben dat er geen enkel steekhoudend argument bestaat (medische uitzonderingen daargelaten) om niet te vaccineren en ik het egoïsme ten top vind om het niet te doen, is verplichting imo echt een brug te ver. Ik baal soms wel van dat stemmetje.Ankona schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:29:
[...]
Het punt is dat de vrijwilligheid van de vaccinatie constant zo nadrukkelijk verdedigd wordt. Ook gisteren weer. Ze hebben nu allemaal maatregelen ingevoerd die maar vooral de schijn van daadkracht uit moeten stralen maar vooral ongevaccineerden niet extra mogen raken. Want, we willen geen verplichting.
Ik wil juist wel verplichte vaccinatie. Principieel kun je heel moeilijk doen en terecht. Maar de situatie is dat ongevaccineerden de vrijheid pakken om het leven van alle anderen te bepalen. Die vrijheid hebben ze niet en hun vrijheid om wel of niet een prikje te halen is m.i. ondergeschikt aan de vrijheid om het leven voor anderen te beperken.
Daarom vind ik dat er best wat meer consequenties aan het niet vaccineren mogen zitten. Verlaagde prioriteit bij de zorg, kosten voor testen en QR bij winkels etc. Prima. Als ze hun prik nu gaan halen mogen ze over een week of 6 weer helemaal meedoen. Eventueel zou je als compensatie de tests gratis kunnen maken na de eerste prik omdat ze dan goed bezig zijn.
En het is ook zo'n absoluut recht dat bij een 50% of 99% dodelijke ziekte het ook zou gelden, beter dat iedereen doodgaat dan dat De Grondwet wordt geschonden. En dan dachten we dat ze in de Middeleeuwen dom waren met hun slaafse gehoorzaamheid aan religie.Emgeebee schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:41:
[...]
Hoezeer ik het er ook mee eens ben dat er geen enkel steekhoudend argument bestaat (medische uitzonderingen daargelaten) om niet te vaccineren en ik het egoïsme ten top vind om het niet te doen, is verplichting imo echt een brug te ver. Ik baal soms wel van dat stemmetje.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Eens dat verplichten wel ver gaat. Hoewel, het gaat ver omdat we een cultuur hebben waarin dat een taboe is. Onze kinderen vragen we ook niets, sterker nog, de artsen vragen ons eigenlijk niets als ze ons met onze pas geboren baby's uitnodigen bij het consternatiebureau voor hun prikjes.Emgeebee schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:41:
[...]
Hoezeer ik het er ook mee eens ben dat er geen enkel steekhoudend argument bestaat (medische uitzonderingen daargelaten) om niet te vaccineren en ik het egoïsme ten top vind om het niet te doen, is verplichting imo echt een brug te ver. Ik baal soms wel van dat stemmetje.
Maar goed, we leven in een wereld waarin eigen keuze mbt medisch handelen een groot goed is. Dat is ook wel goed. Echter, aan elke keuze zitten ook consequenties. Die mogen dan ook wel duidelijker zijn. De consequenties van niet vaccineren zijn best groot en hoeven niet bij de mensen terecht te komen die zich wel hebben laten vaccineren.
alles kan off-topic
Dat is dan ook wat iedereen hier altijd whataboutism noemt. Nu is het namelijk niet 50% dodelijk. Komt niet eens in de buurt. Als het echt zo dodelijk zou zijn zouden mensen in de rij staan voor een vaccin.IJzerlijm schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:44:
En het is ook zo'n absoluut recht dat bij een 50% of 99% dodelijke ziekte het ook zou gelden, beter dat iedereen doodgaat dan dat De Grondwet wordt geschonden. En dan dachten we dat ze in de Middeleeuwen dom waren met hun slaafse gehoorzaamheid aan religie.
Deze heb ik even gemist. Waar kan ik dat vinden?St@m schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:39:
Ik ben vooral blij met het nieuwe kroeg-/restaurantspel wat ze gaan invoeren. 'Wie is de verlinker'. Uitstekend idee weer, net als het idee toentertijd om je buren te verlinken als je het vermoeden had dat er teveel mensen in huis waren. Die Grapperhaus heeft echt uitstekende ideeën.
Als ik zie hoe mensen tot hun laatste snik op de IC volhouden dat corona niet bestaat weet ik dat niet zo zeker. Een belangrijke reden van de ellende waar we nu inzitten is de aanname begin dit jaar dat vrijwel iedereen zich zou laten vaccineren en er niet is gerekend op zoveel weigeraars. En nu zit men vast met de toezeggingen dat er geen dwang komt.Dennis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:47:
[...]
Dat is dan ook wat iedereen hier altijd whataboutism noemt. Nu is het namelijk niet 50% dodelijk. Komt niet eens in de buurt. Als het echt zo dodelijk zou zijn zouden mensen in de rij staan voor een vaccin.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Want dan is t geen overheidscomplot meer dat ons met 5G chips wil infecteren zodat Bill Gates de wereld kan overnemen?Dennis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:47:
[...]
Dat is dan ook wat iedereen hier altijd whataboutism noemt. Nu is het namelijk niet 50% dodelijk. Komt niet eens in de buurt. Als het echt zo dodelijk zou zijn zouden mensen in de rij staan voor een vaccin.
Bovenstaande is natuurlijk een beetje flauw/ gechargeerd, maar ook nu is t zo dat op basis van de beschikbare onderzoeken en individueel en collectief het voordeel van het nemen van een vaccin vele malen groter is dan het risico.
Waarom zou je wel niet een vaccin nemen als t 10x zo gunstig is toch de bijwerkingen, maar wel als dat 20x is? En bij 18x dan?
Volledig mee eens. Die data moet er zijn. Sterker nog, toen de ophef ontstond bij het MUMC over het feit dat er meer gevaccineerden op de IC lagen dan ongevaccineerden, kwamen zij met een verklaring waarin zij het volgende hebben toegelicht:SomerenV schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:44:
[...]
"De corona-besmette patiënten op de verpleegafdeling hebben vrijwel allemaal een hoge leeftijd: 90% is ouder dan 70 jaar, 60% is 80 jaar of ouder. In vrijwel alle gevallen betreft het patiënten met andere onderliggende aandoeningen of in enkele gevallen onvoldoende immuunrespons door medicatie"
Dit kan toch best landelijk gerapporteerd worden?
Zo ik moest tortillas (avondeten) en pannekoeken (ontbijt) bakken dus heb de persconferentie aangezet.
Ik moet zeggen dat ik het eerste verhaal van De Jonge erg sterk vond, geruststellend en ingaan op diverse redenene mensen kunnen hebben zich niet te vaccineren, dat viel me niets tegen.
Rustig uitleggen, bezwaren niet onder het tapijt vegen maar er op in gaan en mensen oproepen informatie in te winnen, heel goed.
En Rutte op 41.30 die keurig aangeeft dat schuld toewijzingen medisch etisch gewoon niet van toepassing is. Mooi, dat vind ik de verbindende manier van spreken die we nu nodig hebben.
Ik moet zeggen dat ik het eerste verhaal van De Jonge erg sterk vond, geruststellend en ingaan op diverse redenene mensen kunnen hebben zich niet te vaccineren, dat viel me niets tegen.
Rustig uitleggen, bezwaren niet onder het tapijt vegen maar er op in gaan en mensen oproepen informatie in te winnen, heel goed.
En Rutte op 41.30 die keurig aangeeft dat schuld toewijzingen medisch etisch gewoon niet van toepassing is. Mooi, dat vind ik de verbindende manier van spreken die we nu nodig hebben.
Grapperhaus hamert op handhaving, desnoods 'mystery guests' - https://nos.nl/l/2403918#UPDATE-container-57005925stylezzz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:52:
[...]
Deze heb ik even gemist. Waar kan ik dat vinden?
Gelukkig wordt er slechts 45 miljoen aan verbrast.
[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 03-11-2021 07:58 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.