Waarom moet er nuance zijn als onderzoek gewoon aantoont dat gevaccineerden minder het ziekenhuis bevolken. Dat gevaccineerden blijkbaar minder besmettelijk zijn. Dat ongevaccineerden onevenredig veel in het ziekenhuis liggen? Dat de volle ziekenhuizen de oorzaak zijn van de maatregelen?Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:29:
[...]
Ik had al aangegeven dat we beide milde klachten hebben gehad.
Een gevaccineerd kan dus wel degelijk meer doen. Door ook te testen, net als de niet-gevaccineerde. Maar dan komt de verontwaardiging dat wij zijn gevaccineerd en het allemaal aan de niet-gevaccineerden ligt. Terwijl er ook een deel van de IC-patienten gevaccineerd zijn.
Het gaat mij louter om het generaliserende toontje dat de niet-gevaccineerden de schuld zijn van corona de huidige maatregelen.
Er is altijd nuance en die raakt in dit topic nogal eens ondergesneeuwd. .
Dat belangrijke zorg uitgesteld wordt omdat er onevenredig veel ongevaccineerden daar liggen?
Er is geen nuance nodig in dat geval als de zorg overlopen dreigt te worden.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Precies, daarnaast 2G invoeren en de griepprik opnemen in de QR, als we dan toch bezig zijn dan maar in 1x goed. Ik las vandaag in het AD dat er bij het aankomende griepseizoen een 6 keer hogere kans is om een hart aandoening te krijgen.hoevenpe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:39:
[...]
Als Corona met een jaarlijkse prik vergelijkbaar wordt met de griep dan lijkt me dat een klein moeite, hele volksstammen halen ook al een griepprik.
Met dit slappe beleid komen wij nergens en blijft de zorg overbelast.
[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 02-11-2021 21:44 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Er wordt gewerkt aan een combinatie-vaccin, dus griep+corona. Zie onder andere: https://www.reuters.com/b...-covid-19-flu-2021-09-09/hoevenpe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:39:
[...]
Als Corona met een jaarlijkse prik vergelijkbaar wordt met de griep dan lijkt me dat een klein moeite, hele volksstammen halen ook al een griepprik.
Er wordt ook al wel breder gekeken naar multivalente vaccins (ofwel, vaccins die meerdere antigenen introduceren en dus tegen meerdere zaken een immuunreactie kunnen uitlokken), dus hopelijk zet deze ontwikkeling zich door.
Ja, want vaccinatieweigeraars hebben COVID19 geïntroduceerdBasekid schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:40:
Toch wel jammer dat het geen probleem is om het coronabeleid van de regering af te zeiken, terwijl het not-done is om de vaccinatieweigeraars krachtig aan te spreken, terwijl we allemaal weten wie de schuldige zijn van de huidige situatie.
Zum kotzen dat gedrag van de extremen, beide kampen!, in dit topic soms.
En als je het nou eens niet op vat als "schuld hebben aan", maar als een "het grotendeels kunnen oplossen door zich (als nog) te laten vaccineren", rent men dan nu wel naar de vaccinatielocatie ?Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:29:
[...]
Een gevaccineerd kan dus wel degelijk meer doen. Door ook te testen, net als de niet-gevaccineerde. Maar dan komt de verontwaardiging dat wij zijn gevaccineerd en het allemaal aan de niet-gevaccineerden ligt. Terwijl er ook een deel van de IC-patienten gevaccineerd zijn.
Het gaat mij louter om het generaliserende toontje dat de niet-gevaccineerden de schuld zijn van corona de huidige maatregelen.
Ik denk het niet want dat was de mededeling van de afgelopen maanden, de situatie waaronder iedereen een eerste uitnodiging heeft gehad om zich te laten vaccineren.
Ook fijn dat we onder de 60 ook een booster kunnen halen. De beslissing duurde even maar het boosterbeleid is weinig op aan te merken wat mij betreft
Ik verwacht ook dat uiteindelijk iedereen opgeroepen zal worden om 6 maanden na de 2de prik de booster te komen halen. We zullen wel moeten ook voorlopig, COVID19 is de komende jaren nog aanwezig.user109731 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:46:
Ik ben heel benieuwd wat de opkomst gaat zijn voor de booster voor 80+ en daarna 60-80. Helaas moet de laatste groep nog even wachten tot januari, maar dan staan die er in ieder geval wel sterker voor in de wintermaanden.
Ook fijn dat we onder de 60 ook een booster kunnen halen. De beslissing duurde even maar het boosterbeleid is weinig op aan te merken wat mij betreft
Ik schrik van het gemak waarmee mensen volledig meegaan in een haatcampagne van de regering waarin een groep ten onrechte de schuld krijgt van de huidige situatie. De cijfers waarmee de uitspraak dat de IC's vol liggen met niet-gevaccineerden zijn van september en inmiddels achterhaald.Basekid schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:40:
Toch wel jammer dat het geen probleem is om het coronabeleid van de regering af te zeiken, terwijl het not-done is om de vaccinatieweigeraars krachtig aan te spreken, terwijl we allemaal weten wie de schuldige zijn van de huidige situatie.
Het zou dan wel wenselijk zijn als de geldigheid van de QR code wordt beperkt, deze is nu een jaar geldig als de boosters beschikbaar zijn kan dit best korter om het risico verder te verkleinen.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:48:
[...]
Ik verwacht ook dat uiteindelijk iedereen opgeroepen zal worden om 6 maanden na de 2de prik de booster te komen halen. We zullen wel moeten ook voorlopig, COVID19 is de komende jaren nog aanwezig.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
+3 maanden zenuwontstekingen en andere vage ontstekingen voor mij. Ik hoef die troep niet meer.Basekid schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:41:
[...]
Sure, waarom niet. Kost een hele 15min van je dag...
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Jij hebt de nieuwe cijfers waarin de ongevaccineerden precies de 15% zijn die je zou verwachten ?-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:49:
[...]
Ik schrik van het gemak waarmee mensen volledig meegaan in een haatcampagne van de regering waarin een groep ten onrechte de schuld krijgt van de huidige situatie. De cijfers waarmee de uitspraak dat de IC's vol liggen met niet-gevaccineerden zijn van september en inmiddels achterhaald.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Achterhaald? Volgens mij zijn het simpelweg de meest recente cijfers die we hebben, en ze zijn representatief. In de komende maanden zal de verhouding ongetwijfeld veranderen door de afnemende effectiviteit van de vaccins in met name de oudere groep, maar het zal ook weer bijtrekken door de boosters.-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:49:
[...]
Ik schrik van het gemak waarmee mensen volledig meegaan in een haatcampagne van de regering waarin een groep ten onrechte de schuld krijgt van de huidige situatie. De cijfers waarmee de uitspraak dat de IC's vol liggen met niet-gevaccineerden zijn van september en inmiddels achterhaald.
Dat is dus een keuze van de overheid voor de duidelijkheid. Niet een natuurwet.IJzerlijm schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:34:
[...]
Daarom zeggen ze ook keer op keer dat iedereen corona gaat krijgen
Maar een groep mensen reageert niet op een vaccin of kan geen vaccin krijgen en de IFR van een besmetting ligt vrij hoog hoewel de behandeling beter is geworden.
Ik vind het gemak waarmee de overheid bovenstaande stelling de wereld in slingert stuitend, gezien de ernst van de ziekte en de daarmee gepaard gaande langdurige klachten waarvan niemand nog precies weet wat de gevolgen zijn.
Het is een compleet wereldvreemd idee om besmettingen van een categorie A ziekte te laten voortrazen in de hoop dat varianten achterwege blijven (waarschijnlijk niet bij hele grote verspreiding) en dat ook nog in een deels gevaccineerde populatie te laten gebeuren. Evolution much no?
Wat als die langdurige klachten ernstige gevolgen blijken te hebben op termijn? Wat is 'brainfog'? Waarom hebben zoveel mensen acute geurstoornissen?
De strategie is fout. Sturen op zorg werkt niet. Jammer voor Nederlanders die denken dat we terug kunnen naar 2019, maar daarvoor moet echt de verspreiding op een andere manier worden tegengegaan zoals met ventilatie, luchtmonitoring, afstand en mondneusmaskers etc.
We kunnen hier niet mee leren leven. want een aanzienlijke groep mensen gaat hieraan dood of wordt langdurig ziek. Rondrazen heeft niks maar dan ook niks met volksgezondheid te maken.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Hmm het lijkt me dat het groene vinkje verdwijnt wanneer de termijn van de 2de prik verloopt en groen wordt bij de 3de prik.revolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:50:
[...]
Het zou dan wel wenselijk zijn als de geldigheid van de QR code wordt beperkt, deze is nu een jaar geldig als de boosters beschikbaar zijn kan dit best korter om het risico verder te verkleinen.
N=1 de statistieken van het lareb staan niet aan jouw zijde.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:50:
[...]
+3 maanden zenuwontstekingen en andere vage ontstekingen voor mij. Ik hoef die troep niet meer.
Ik dacht eigenlijk dat je aan het trollen was, maar heb wel vaker van zulke extreme berichten van je gezien. De griep is gewoon de griep, zoals altijd. Misschien worden er wat meer mensen ziek, omdat ze vorig jaar geen antistoffen hebben opgebouwd.revolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:41:
[...]
Precies, daarnaast 2G invoeren en de griepprik opnemen in de QR, als we dan toch bezig zijn dan maar in 1x goed. Ik las vandaag in het AD dat er bij het aankomende griepseizoen een 6 keer hogere kans is om een hart aandoening te krijgen.
Met dit slappe beleid komen wij nergens en blijft de zorg overbelast.
En kijk eens, in 2018 kwamen ze met ditzelfde verhaal. Toen maakte je je er ook niet druk om: https://www.nrc.nl/nieuws...mensen-met-griep-a1589947.
Je moet niet al die paniekzaaierij in de media geloven joh. En als je zelf zo panisch bent voor de griep, dan neem je toch een griepprik?
Zie ook dit document uit 2018 (!). Oud nieuws dus.
![]() | ![]() |
Ik zou deze cijfers wel eens willen zien van alle ziekenhuizen. Wel frappant, maar Maurice is wel een beetje zoals Hugo: alleen cijfers en feiten laten zien die in z'n eigen straatje liggen.-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:40:
[Afbeelding]
Cijfers van het CWZ (ziekenhuis in Nijmegen), kwamen aan bod in de analyse van Maurice de Hond zojuist.
[ Voor 22% gewijzigd door Dennahz op 02-11-2021 21:53 ]
Nee, heb ze wel ingediend maar ja... nooit meer wat van gehoord.revolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:51:
[...]
N=1 de statistieken van het lareb staan niet aan jouw zijde.
Nou dat valt ook tegen, op afspraak niet eerder als ergens volgende week en prikken zonder afspraak op zijn snelst aankomende zaterdag.
Binnen 30 kilometer van mijn woonplaats.
Dat zijn in ieder geval 5 priklocaties die ik bekeken heb.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
De combinatie van een virus dat asymptome besmettelijkheid heeft, waar er geen permanente steriele immuniteit ontstaat en dat in de 21ste eeuwse samenleving met mega veel contacten tussen mensen maakt het een zekerheid. Alleen door je als kluizenaar terug te trekken uit het openbare leven kan je besmetting vermijden.Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:50:
[...]
Dat is dus een keuze van de overheid voor de duidelijkheid. Niet een natuurwet.
Nogal. Ik heb corona gehad en niet gevaccineerd. Ik ben niet enthousiast over vaccinatie, maar had mijn prik gepland staan tot ik ziek bleek te zijn. Ik zie de toegevoegde waarde van vaccinatie niet meer: minder kans op besmetten van anderen. Wauw. Inmiddels weten we ook: gevaccineerden raken ook besmet.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:29:
[...]
En dan lees je dit:
https://coronacheck.nl/nl...opnieuw%20laten%20scannen.
Dus we weten niet hoe lang een natuurlijke besmetting beschermd (op basis van de delta variant), dus die zetten we op een half jaar. Maar van een vaccinatie (op basis van een oudere variant) weten we ook niet, maar zetten we op onbeperkt.Een herstelbewijs is geldig vanaf 11 dagen na de positieve test, tot 180 dagen na de positieve test.
Een vaccinatiebewijs is geldig vanaf 14 dagen na de laatste vaccinatie. Hoe lang een vaccinatie precies werkzaam is wordt nog onderzocht. Wanneer bekend is hoe lang de bescherming van een vaccinatie werkt, wordt de geldigheid van de QR-code daarop afgestemd. Totdat dit bekend is, is het vaccinatiebewijs onbeperkt geldig.
Wut?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Hupske schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:26:
Voor gevaccineerden veranderd er niet heel veel. Iets vaker een mondkapje op.
Is heel persoonlijk, maar ik vind de mondkap dus verschrikkelijk en juist de meest ingrijpende maatregel welke we afgelopen jaren gehad hebben op de avondklok naSinergyX schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:17:
Valt toch allemaal wel mee? QR code op wat extra plekjes, mondkapje, valt toch allemaal mee.
Waarschijnlijk schop ik hier sommige mensen mee tegen het zere been, maar had persoonlijk nog liever mijn QR code laten zien bij de supermarkt dan dat ik weer zo'n ding op moet
Vind het persoonlijk ook wel heel lastig te verkopen zo, 1.5meter wordt meer als advies verwoord dan echt dringend, geen advies alleen naar de winkel te gaan, je mag nog steeds met groepen samen komen zonder echte beperking, horeca en evenementensector mag nog steeds alles en thuiswerken is ook eerder advies dan wat anders. Maar we grijpen wel meteen naar de mondkap in alle essentiële binnenruimtes; dan vond ik de strategie tijdens de eerste golf en het begin van de 2de in 2020 toch prettiger.
Liever iedereen op 1.5m in een rustige winkel zonder niet-medische mondkapjes dan met en iemand vlak achter/naast/voor je in een drukke winkel waar weer hele gezinnen tegelijk binnen mogen zijn. Al snap ik dat dat natuurlijk voor iedereen anders is welke maatregelen hij/zij prettig het vervelendste vind
---
Ik ben vooral wel benieuwd wat nu de exit-strategie precies gaat zijn; we zijn er 2 keer eerder (bijna) vanaf geweest en in Augustus was de hoop dat we in September - zodra iedereen wie wil volledig gevaccineerd was - eindelijk weer door konden met het normale leven. Inmiddels blijkt niks minder waar te zijn en zitten we 2 maanden later alweer met maatregelen, welke ongetwijfeld nog verder aangescherpt gaan worden de komende tijd.
De vaccinatiegraad ligt ergens op ~85%, dat gaat door de indirecte verplichtingen wellicht naar de 90% maar wat dan? Als je ziet hoe snel het nu oploopt zal zelfs dat hoogstens een klein beetje afremmen maar nog lang niet genoeg. Gaan we dan werkelijk een situatie in waarin we er helemaal nooit meer vanaf gaan raken, ik zie het somber in ieder geval.
Het is wellicht egoïstisch gesteld en ik snap dat we de kwetsbaren beschermen, maar 20-ers (beargumenteerbaar) het leukste decennium uit hun leven te laten weggooien op deze manier zodat ouderen, kwetsbaren langer van hun leven kunnen genieten houdt een keer op. We gaan nu richting de 2jaar, dat is nog acceptabel in the grand scheme of things maar als het uiteindelijk richting de 10 of meer gaat? Een hele generatie de periode tussen 18 en 28 laten overslaan welke ze nooit meer terugkrijgen?
Nee dat is ook niet mijn argument. Mijn argument is dat straks 70+ procent van de mensen op de IC gevaccineerd zal zijn. De schuld geven van een overbelasting van de zorg aan die <30% niet-gevaccineerden is dan erg kortzichtig.IJzerlijm schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:50:
[...]
Jij hebt de nieuwe cijfers waarin de ongevaccineerden precies de 15% zijn die je zou verwachten ?
Man.... ik ben woest. Net al een uur in de sportschool lopen stomen en nog kook ik van binnen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat we het weer zover laten komen..... bedankt ongevaccineerden, vanaf zaterdag weer lekker boodschappen doen met een mondkapje.Basekid schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:40:
Dus als blijkt - ik hoop het niet uiteraard - dat een besmetting permanente gezondheidsschade geeft of na verloop van tijd een ernstige ziekte blijkt te veroorzaken hebben we allemaal pech, dat is dan maar zo?IJzerlijm schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:53:
[...]
De combinatie van een virus dat asymptome besmettelijkheid heeft, waar er geen permanente steriele immuniteit ontstaat en dat in de 21ste eeuwse samenleving met mega veel contacten tussen mensen maakt het een zekerheid. Alleen door je als kluizenaar terug te trekken uit het openbare leven kan je besmetting vermijden.
Of kan het kan het dan wel?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Met een vaccinatie is er niets om je zorgen over te maken, je komt het virus vanzelf een keer tegen maar grote kans dat je er niets van merkt.IJzerlijm schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:53:
Alleen door je als kluizenaar terug te trekken uit het openbare leven kan je besmetting vermijden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Voor de 60+ AZ groep is het misschien wat aan de late kant (nog aardig actief ook met werk etc., qua leeftijd en kwetsbaarheid ook al aardig in de plus en dan ook nog AZ). Was toch wel mooi geweest als dat er voor de kerst in had kunnen zitten. Maar goed hopelijk kunnen ze dat hele circus verder weer vrij gauw en goed heropstarten.user109731 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:46:
Ik ben heel benieuwd wat de opkomst gaat zijn voor de booster voor 80+ en daarna 60-80. Helaas moet de laatste groep nog even wachten tot januari, maar dan staan die er in ieder geval wel sterker voor in de wintermaanden.
Het valt wel mee hoe frappant die cijfers zijn, ze liggen namelijk in lijn met cijfers uit landen die qua vaccinatie op ons voorlopen. Daar zien we deze cijfers over de gehele linie van de zorg. De cijfers waar Hugo de Jonge en co. steeds naar refereren zijn van september toen het aantal IC opnamen relatief laag wasDennahz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:51:
Ik zou deze cijfers wel eens willen zien van alle ziekenhuizen. Wel frappant, maar Maurice is wel een beetje zoals Hugo: alleen cijfers en feiten laten zien die in z'n eigen straatje liggen.
Nou, poeh, poeh. Een mondkapje op doen bij het boodschappen doen.stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:56:
[...]
Man.... ik ben woest. Net al een uur in de sportschool lopen stomen en nog kook ik van binnen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat we het weer zover laten komen..... bedankt ongevaccineerden, vanaf zaterdag weer lekker boodschappen doen met een mondkapje.
Ondertussen stevenen we af op een 2G-maatschappij waar mensen die het vaccin niet genomen hebben (om welke reden dan ook) eigenlijk helemaal niks meer kunnen.
Een mondkapje dragen in publieke ruimtes in de wintermaanden is juist een hartstikke goed idee. Gevaccineerd of niet. Minder griep, minder verkoudheden en minder covid. Ik zie alleen maar positieve kanten.
Voor dat half uur dat je in zo'n winkel loopt is dat toch een kleine moeite?
Dat is je argument? Eerder onderbuik... Dat is pas 100.000 keer ontkracht. Je zal toch met iets beters moeten komen.-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:55:
[...]
Nee dat is ook niet mijn argument. Mijn argument is dat straks 70+ procent van de mensen op de IC gevaccineerd zal zijn. De schuld geven van een overbelasting van de zorg aan die <30% niet-gevaccineerden is dan erg kortzichtig.
Want op dit moment is dus de overbelasting van de zorg compleet aan de ongevaccineerden te wijten......
En hoe weet jij dit?-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:55:
[...]
Nee dat is ook niet mijn argument. Mijn argument is dat straks 70+ procent van de mensen op de IC gevaccineerd zal zijn. De schuld geven van een overbelasting van de zorg aan die <30% niet-gevaccineerden is dan erg kortzichtig.
Verwijderd
Denk aan je hart , het is al zo druk op de ICstylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:56:
[...]
Man.... ik ben woest. Net al een uur in de sportschool lopen stomen en nog kook ik van binnen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat we het weer zover laten komen..... bedankt ongevaccineerden, vanaf zaterdag weer lekker boodschappen doen met een mondkapje.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat de ongevaccineerden de oorzaak zijn van deze maatregelen?stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:56:
[...]
Zijn dat dan ook landen waar ze geprikt hebben met mRNA vaccins? Het zou wel behoorlijk zuur zijn moest deze trend zich doorzetten. Dan sta je eigenlijk gewoon weer aan het begin van de crisis en hebben die prikken alleen tijdelijk geholpen.-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:59:
[...]
Het valt wel mee hoe frappant die cijfers zijn, ze liggen namelijk in lijn met cijfers uit landen die qua vaccinatie op ons voorlopen. Daar zien we deze cijfers over de gehele linie van de zorg. De cijfers waar Hugo de Jonge en co. steeds naar refereren zijn van september toen het aantal IC opnamen relatief laag was
Exact hetzelfde hier. Zonder liplezen en gelaatsuitdrukkingen is gewoon shit.!mark schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:54:
[...]
[...]
Is heel persoonlijk, maar ik vind de mondkap dus verschrikkelijk en juist de meest ingrijpende maatregel welke we afgelopen jaren gehad hebben op de avondklok na![]()
Waarschijnlijk schop ik hier sommige mensen mee tegen het zere been, maar had persoonlijk nog liever mijn QR code laten zien bij de supermarkt dan dat ik weer zo'n ding op moet
Dat ik zelf 1 op moet vind ik minder vervelend dan dat andere mensen 1 dragen..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Door recente cijfers die door individuele ziekenhuizen bekend zijn gemaakt en de ontwikkelingen in landen die qua vaccinatie op ons voorlopen.
Ik denk dat de praktijk zal uitwijzen dat het resultaat "pech" zal zijn. Immers, we accepteren dit ook bij de griep. Nee, je mag het niet vergelijken (ander pathogeen, minder effectieve vaccins, etc) qua ziekte, maar het maatschappelijke resultaat is wel vergelijkbaar: het interesseert ons als samenleving weinig zolang de impact niet boven een bepaalde drempelwaarde komt. Toch gaan er elk jaar best wel veel mensen dood aan de griep en zijn er ook allerlei nare lange-termijngevolgen van de griep in risicopopulaties, alsook een kleine kans op ellende in niet-risicopopulaties.Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:57:
[...]
Dus als blijkt - ik hoop het niet uiteraard - dat een besmetting permanente gezondheidsschade geeft of na verloop van tijd een ernstige ziekte blijkt te veroorzaken hebben we allemaal pech, dat is dan maar zo?
Of kan het kan het dan wel?
Kortom, als Covid endemisch wordt en we de zorgvraag redelijk stabiel hebben, vermoed ik dat de samenleving zal accepteren dat het continue gezondheidsschade zal opleveren.
Kan het niet anders? Kan het niet beter? Ik denk het wel, maar ik heb in die zin niet zoveel vertrouwen in de samenleving en ik denk niet dat we politici gaan verkiezen die hier een speerpunt van maken.
Leef je onder een steen of wat....-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:00:
[...]
Hoe kom je er in godsnaam bij dat de ongevaccineerden de oorzaak zijn van deze maatregelen?
https://www.rivm.nl/nieuw...e-IC-is-niet-gevaccineerd
Het absoluut aantal mensen op de IC zal een stuk lager zijn als 70+ procent van de gevallen gevaccineerd is dan dat het nu is.-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:55:
[...]
Bij een 90% effectief vaccin zal pas bij 96% gevaccineerd meer dan 70 procent van de IC gevaccineerd zijn. Vergeleken met de 85% van nu zal het aantal IC opnames dan bijna gehalveerd zijn.
Zeker alleen het MUMC. Want dat is het enige ziekenhuis wat precies in je ongefundeerde straatje past-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:02:
[...]
Door recente cijfers die door individuele ziekenhuizen bekend zijn gemaakt en de ontwikkelingen in landen die qua vaccinatie op ons voorlopen.
Tsjah, voor de meeste ongevaccineerden is het hun eigen keuze. En het lijkt me logisch dat ze daar ook de consequenties van zullen moeten dragen.... dat ik vanaf zaterdag weer lekker met dat ding op mijn neus de winkel in mag is zeker niet mijn eigen keus, maar de consequentie van een keuze van een ander. En dat gaat er bij mij even niet in...Dennahz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:59:
[...]
Nou, poeh, poeh. Een mondkapje op doen bij het boodschappen doen.
Ondertussen stevenen we af op een 2G-maatschappij waar mensen die het vaccin niet genomen hebben (om welke reden dan ook) eigenlijk helemaal niks meer kunnen.
Een mondkapje dragen in publieke ruimtes in de wintermaanden is juist een hartstikke goed idee. Gevaccineerd of niet. Minder griep, minder verkoudheden en minder covid. Ik zie alleen maar positieve kanten.
Voor dat half uur dat je in zo'n winkel loopt is dat toch een kleine moeite?
Dat de huidige vaccins alleen tijdelijk een grote mate van bescherming bieden is toch bekend? Dat is de reden dat er over een 3e boosterprik en permanente halfjaarlijkse vaccinaties wordt gesproken.Dennahz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:01:
[...]
Zijn dat dan ook landen waar ze geprikt hebben met mRNA vaccins? Het zou wel behoorlijk zuur zijn moest deze trend zich doorzetten. Dan sta je eigenlijk gewoon weer aan het begin van de crisis en hebben die prikken alleen tijdelijk geholpen.
Ik denk dat hij doelt op pagina 25 van deze rapportage:LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:02:
[...]
Leef je onder een steen of wat....
https://www.rivm.nl/sites..._20211026_1138_final_.pdf
Het aan besmettingen bij gevaccineerde loopt rap op.
En dan dit:
https://www.1limburg.nl/m...ijfers-maken-ons-ongerust
https://www.mumc.nl/actue...et-covid-19-en-vaccinatie
[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 02-11-2021 22:05 ]
Zie een paar posts naar boven: -ION- in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:03:
[...]
Zeker alleen het MUMC. Want dat is het enige ziekenhuis wat precies in je ongefundeerde straatje past
[ Voor 33% gewijzigd door ZieMaar! op 02-11-2021 22:14 ]
Zo ver zijn we nog niet. Het huidige advies is alleen voor de ouderen, omdat die een hoger basisrisico hebben en langer geleden zijn gevaccineerd. Dat de bescherming na verloop van tijd afneemt is inderdaad bekend, maar permanente vaccinatie is ver weg, zeker voor de algehele populatie.-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:04:
[...]
Dat de huidige vaccins alleen tijdelijk een grote mate van bescherming bieden is toch bekend? Dat is de reden dat er over een 3e boosterprik en permanente halfjaarlijkse vaccinaties wordt gesproken.
Nee dat hebben ze zeker niet. De huidige situatie anno herfst 2021 is echter wel door de weigeraars veroorzaakt: de cijfers in de ziekenhuizen spreken voor zichzelf.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:44:
[...]
Ja, want vaccinatieweigeraars hebben COVID19 geïntroduceerdHou toch eens op met dat vingertje wijzen. Helemaal niemand op deze aardkloot heeft deze pandemie gewenst. Het voegt geen ene kloot toe aan dit topic.
Zum kotzen dat gedrag van de extremen, beide kampen!, in dit topic soms.
We zouden juist eens met vingertjes moeten wijzen, daar is de situatie ernstig genoeg voor.
Dat zijn dus de inmiddels verouderde cijfers van september toen het aantal besmettingen en ic opnames relatief laag lag.LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:02:
[...]
Ah, je snapt het dus gewoon niet. Cherrypick bullshit van mdh pakken als bron. 2 ziekenhuizen vallen binnen je wondere wereld, de andere 80 niet maar die negeer je maar omdat het niet in het straatje past?-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:05:
[...]
Zie een paar posts naar boven: -ION- in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
Tip, lees even de topicstart door en de posts van @RoD.
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 02-11-2021 22:08 ]
Ook al is de communicatie weer eens slecht, mondkapjes dragen in deze maanden is echt niet zo'n slecht idee hoor. Of het nou om corona, griep of een verkoudheid gaat. Je houdt gewoon lekker je eigen zooi bij je en besmet een ander er niet mee. En dat is eigenlijk best een fijn ideestylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:03:
[...]
Tsjah, voor de meeste ongevaccineerden is het hun eigen keuze. En het lijkt me logisch dat ze daar ook de consequenties van zullen moeten dragen.... dat ik vanaf zaterdag weer lekker met dat ding op mijn neus de winkel in mag is zeker niet mijn eigen keus, maar de consequentie van een keuze van een ander. En dat gaat er bij mij even niet in...
Ik zou echt willen dat we een ander kabinet hadden.... één die mensen wel duidelijk kon maken wat het nut van die dingen is (of kan zijn, als iedereen ze goed draagt).
Ik heb daar al eens over nagedacht, leuk die permanente vaccinatie... maar ik kan (duidelijk) niet tegen Pfizer, ik word daar verrot ziek van, is daar ook al een oplossing voor? Heb m'n HA daar nog niet over gesproken.RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:05:
[...]
Zo ver zijn we nog niet. Het huidige advies is alleen voor de ouderen, omdat die een hoger basisrisico hebben en langer geleden zijn gevaccineerd. Dat de bescherming na verloop van tijd afneemt is inderdaad bekend, maar permanente vaccinatie is ver weg, zeker voor de algehele populatie.
Je leeft onder een steen?LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:02:
[...]
Je weet wat de situatie in het buitenland is, misschien is het beter om je woede te richten op de overheid die veel te laks is met het verstrekken van de boosterprik, de QR code is goed maar door de afnemende bescherming van gevaccineerden wordt het probleem met de dag groter en zal het niet lang duren voordat de gevaccineerden op de IC de overhand nemen.
Ik kan er ook niet bij dat bij potentiële besmettingshaarden de vereiste niet is gevaccineerd + negatieve test.
Ik heb je eerdere post gelezen, maar daar kan ik maar heel weinig mee. Dat is echt iets voor een arts, niet iets voor een forum. Alles wat ik er over zou zeggen zou ongefundeerd zijn.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:08:
[...]
Ik heb daar al eens over nagedacht, leuk die permanente vaccinatie... maar ik kan (duidelijk) niet tegen Pfizer, ik word daar verrot ziek van, is daar ook al een oplossing voor? Heb m'n HA daar nog niet over gesproken.
Dus zo gaan we discussie hier doodslaan? Ons doodstaren op cijfers van september en iedereen die vooruit kijkt naar nieuwe signalen en internationale voorbeelden de mond snoeren?LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:07:
[...]
Ah, je snapt het dus gewoon niet. Cherrypick bullshit van mdh pakken als bron. 2 ziekenhuizen vallen binnen je wondere wereld, de andere 80 niet maar die negeer je maar omdat het niet in het straatje past?
Tip, lees even de topicstart door en de posts van @RoD.
Nah dankje, ik doe wel een muts op de komende tijd. Daar krijg ik het tenminste warm van( heb niet zoveel haarDennahz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:08:
[...]
Ook al is de communicatie weer eens slecht, mondkapjes dragen in deze maanden is echt niet zo'n slecht idee hoor. Of het nou om corona, griep of een verkoudheid gaat. Je houdt gewoon lekker je eigen zooi bij je en besmet een ander er niet mee. En dat is eigenlijk best een fijn idee![]()
Ik zou echt willen dat we een ander kabinet hadden.... één die mensen wel duidelijk kon maken wat het nut van die dingen is (of kan zijn, als iedereen ze goed draagt).
Beter dan je op de laatste Nederlandse info doodstaren dan alleen op dingen die precies in je straatje passen en de rest die het tegendeel aantoont negeren omdat dat niet in je fantasiewereldje past.-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:10:
[...]
Dus zo gaan we discussie hier doodslaan? Ons doodstaren op cijfers van september en iedereen die vooruit kijkt naar nieuwe signalen en internationale voorbeelden de mond snoeren?
Misinformatie pur sang.
September is de meest recente data die we hebben, en verder hebben het advies van de Gezondheidsraad over de effectiviteit en in welke mate die afneemt.-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:10:
[...]
Dus zo gaan we discussie hier doodslaan? Ons doodstaren op cijfers van september en iedereen die vooruit kijkt naar nieuwe signalen en internationale voorbeelden de mond snoeren?
Alles wat we nu weten wijst erop dat de vaccins effectief zijn en blijven, maar dat we de afname van de effectiviteit bij met name ouderen voor moeten blijven en boosters moeten geven. Het is dus aannemelijk dat de percentages iets verschuiven in de komende maanden (en dan weer bijtrekken door de boosters), maar laten we niet in speculatie verzanden.
Dubbele moraal houd jij er op na, niet-gevaccineerde wegzetten maar zelf je steentje niet willen bijdragen door je aan niet aan basis maatregelen te houden zoals het dragen van een mondkapje.stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:11:
[...]
Nah dankje, ik doe wel een muts op de komende tijd. Daar krijg ik het tenminste warm van( heb niet zoveel haar), en waarschijnlijk voorkom ik er net zoveel besmettingen mee als een stoffen lapje.
[ Voor 24% gewijzigd door revolution-nl op 02-11-2021 22:13 ]
Misschien kun je Moderna krijgen als booster, enige andere keuze volgens mij. Ik ben geen arts, dus voor echte duidelijkheid zul je naar je huisarts moeten.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:08:
[...]
Ik heb daar al eens over nagedacht, leuk die permanente vaccinatie... maar ik kan (duidelijk) niet tegen Pfizer, ik word daar verrot ziek van, is daar ook al een oplossing voor? Heb m'n HA daar nog niet over gesproken.
De cijfers in het buitenland laten iets anders zien, de boosters zijn ingekocht waarom zouden we dan terughoudend zijn met de derde ronde?RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:13:
[...]
September is de meest recente data die we hebben, en verder hebben het advies van de Gezondheidsraad over de effectiviteit en in welke mate die afneemt.
Alles wat we nu weten wijst erop dat de vaccins effectief zijn en blijven, maar dat we de afname van de effectiviteit bij met name ouderen voor moeten blijven en boosters moeten geven. Het is dus aannemelijk dat de percentages iets verschuiven in de komende maanden (en dan weer bijtrekken door de boosters), maar laten we niet in speculatie verzanden.
En dat is de cruxrevolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:13:
[...]
Dubbele moraal houd jij er op na, niet-gevaccineerde wegzetten maar zelf je steentje niet willen bijdragen door je aan niet aan basis maatregelen te houden zoals het dragen van een mondkapje.
Volgens mij is het zo dat met de lapjes stof die gebruikt worden voor mondkapjes een muts niet per se verkeerd.revolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:13:
[...]
Dubbele moraal houd jij er op na, niet-gevaccineerde wegzetten maar zelf je steentje niet willen bijdragen door je aan niet aan basis maatregelen te houden zoals het dragen van een mondkapje.
Of dat goed of slecht is weet ik niet, maar we hebben geen regels voor medische mondkapjes.
Hoe weet je dat je niet tegen pfizer kan?ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:08:
[...]
We lopen ons nu allemaal af te reageren op die groep, en dat leidt erom af van het werkelijke probleem: onvoldoende capaciteit in de ziekenhuizen, met als gevolg overbelaste zorgmedewerkers. Als Nederland net zoveel IC-bedden per hoofd van de bevolking had als Duitsland, dan was die 13% ongevaccineerd absoluut geen probleem.
Hopelijk kiest de politiek ervoor om de zorgcapaciteit in Nederland weer op te schalen. Maar dat regel je niet in een paar jaar (plus dat we alweer een jaar verloren hebben).
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Omdat hij er ziek van geweest is, staat in zijn post.stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:16:
[...]
Hoe weet je dat je niet tegen pfizer kan?
1. De vaccins beschermen best wel een poos. Pas nu zie je bij de allereersten de bescherming afnemen, terwijl we ook weten dat die eersten (de ouderen) een lagere basisbescherming hadden. Die komen dus om deze twee redenen duidelijk eerder aan de beurt.revolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:14:
[...]
De cijfers in het buitenland laten iets anders zien, de boosters zijn ingekocht waarom zouden we dan terughoudend zijn met de derde ronde?
2. De populatie die later is gevaccineerd, is jonger, en is nog goed beschermd. Het geven van een vaccin aan mensen zoals ik die in juli zijn gevaccineerd, is dus niet medisch te verantwoorden op dit moment.
3. Hoe meer vaccins we nu inzetten, des te minder zijn er beschikbaar voor landen die een lage vaccinatiegraad hebben.
Iets van deze strekking staat ook in het advies van de Gezondheidsraad. Moeite waard om te lezen, het is goed en helder opgeschreven.
Ik deel je gevoel maar een onderbouwing heb ik daar nog niet van gezien, laten we het wel feitelijk houden.stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:15:
[...]
En dat is de cruxdeze maatregelen waren helemaal niet nodig als iedereen netjes zijn prikjes had gehaald. Daar is niks geen dubbele moraal aan.
Je weet dat je als gevaccineerde nog steeds besmettelijk bent en daardoor een gevaar bent voor kwetsbaren en ongevaccineerde en je daarmee in potentie een extra druk legt op de zorg?
Heel leuk allemaal. En het klopt in principe.Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:06:
[...]
25% versus 38%. Dat betekend dus dat een Ongevaccineerd persoon 50% meer kans heeft om ziek te worden als een Ongevaccineerd persoon. (38% / 25%= +52%). Of simpeler gezegd: als je 10.000 potentiële besmettingen pakt heb je in het ene geval 2500 gevallen. En die 2500 kunnen 25% besmetten dus dan zit je op 3125.
Zonder prik is het 3800 gevallen. En die kunnen weer 38% besmetten dus dan zit je op 5244 gevallen.
Dat gaat best rap hè, maar het scheelt maar 13%!![]()
Dat is het verschil tussen een r waarde van 1 of 1,52 bijvoorbeeld.
Ik snap dat mensen denken: "oh, het scheelt maar 13%!" Maar dat toont vooral aan dat mensen procenten niet snappen.
En dat is ook nog een knderzoek naar AstraZenica. Die is sowieso al niet geweldig vergeleken met Pfizer wat hier het meest is gebruikt.
Maar trek het nu eens door naar de huidige cijfers. De gevaccineerde groep is bijna 6x zo groot als de niet gevaccineerde groep. hoe zien die getallen er dan uit?
*knip* de groep die de ic bezet houdt is niet voor 90 procent gevaccineerd en we gaan geen woordspelletjes spelen. Als je bedoelt dat de groep 65plus voor 90 procent is gevaccineerd dan zeg je dat gewoon, maar dit is inmiddels gewoon trollen zo.
Bij vragen een dm, niet in dit topic zelf
De setting waar straks de vaxxed groep alle vrijheid krijgt en maatregelen los laat en die groep die 6x zo groot is dus alleen voor nog meer besmettingen gaat zorgen.
[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 02-11-2021 22:32 ]
The first casualty in war is always the truth...
Om aan onze COVAX-verplichtingen te voldoenrevolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:14:
[...]
De cijfers in het buitenland laten iets anders zien, de boosters zijn ingekocht waarom zouden we dan terughoudend zijn met de derde ronde?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Omdat ik zowel bij prik 1 als prik 2 zenuw- en ontstekingsproblemen kreeg door m'n hele lijf en zware oververmoeidheid... en bij de 2e prik duurde het 3 maanden voordat die weg waren. M'n HA had bij prik 1 al geconcludeerd dat het waarschijnlijk door Pfizer kwam, maar na 2 antibiotica kuren waren die binnen 2 weken weer weg... bij prik 2 was het 1 en 1 = 2.stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:16:
[...]
Hoe weet je dat je niet tegen pfizer kan?
Uiteindelijk 4 kuren gehad en 2 maanden aan de ontstekingsremmers gezeten (en dat was echt geen gezonde cocktail).
Maar dan zaten we nog op 70% gevaccineerd want waarom zou je je laten vaccineren als de zorg het allemaal makkelijk aan kan ?Joris748 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:17:
Volgens De Jonge is 87% gevaccineerd. 87%, betekent dat slechts 13% niet gevaccineerd is. Waarvan een deel niet gevaccineerd kan worden en waarvan een deel antistoffen heeft door eerdere besmetting.
We lopen ons nu allemaal af te reageren op die groep, en dat leidt erom af van het werkelijke probleem: onvoldoende capaciteit in de ziekenhuizen, met als gevolg overbelaste zorgmedewerkers. Als Nederland net zoveel IC-bedden per hoofd van de bevolking had als Duitsland, dan was die 13% ongevaccineerd absoluut geen probleem.
Waar haal je dit vandaan? De bekende cijfers met het percentage gevaccineerden zijn van september. Knap dat je zo zeker weet dat de ongevaccineerden de oorzaak zijn van de huidige opleving. Iedereen vaccineren is geen effectieve methode om het coronavirus te laten verdwijnen.stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:15:
[...]
En dat is de cruxdeze maatregelen waren helemaal niet nodig als iedereen netjes zijn prikjes had gehaald. Daar is niks geen dubbele moraal aan.
Ik ben ook goed ziek geweest, maar dan van Moderna. Maar dat was na 1,5 dag ook voorbij.Segafreak83 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:18:
[...]
Omdat hij er ziek van geweest is, staat in zijn post.
Heb het overleefd, dus blijkbaar kan ik er tegen
Groepsgrootte is niet relevant in het hier aangehaalde onderzoek, omdat het om kansenpercentages gaat.Jumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:18:
[...]
Heel leuk allemaal. En het klopt in principe.
Maar trek het nu eens door naar de huidige cijfers. De gevaccineerde groep is bijna 6x zo groot als de niet gevaccineerde groep. hoe zien die getallen er dan uit?
Dit is feitelijk onjuist. De IC is voornamelijk ONgevaccineerd, niet gevaccineerd.En daarna: Wetende dat de groep die de ic's bezet houden voor gemiddeld 90+% is gevaccineerd + dat van de overige 10% een deel niet gevaccineerd kan worden. Hoeveel zullen draconische maatregelen dus daadwerkelijk helpen in de huidige setting? Wie besmet er nou straks meer in zijn totaliteit in je berekening.
Mijn punt is o.a. dat de voorspellingen over 'milde' ziekte achteraf helemaal niet bleken te kloppen. Blijkbaar ervaren 2-10% van de mensen na een besmetting langdurige en vooralsnog goeddeels onbegrepen klachten.RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:02:
[...]
Kan het niet anders? Kan het niet beter? Ik denk het wel, maar ik heb in die zin niet zoveel vertrouwen in de samenleving en ik denk niet dat we politici gaan verkiezen die hier een speerpunt van maken.
Dat zag dus niemand aankomen, maar er werd dan ook vrolijk aangenomen dat een besmetting beperkt zou blijven tot een deel met acute ziekte en sterfte. Dat zegt mij wel iets over de neiging tot wensdenken wat dat betreft,
Het komt m.i. vooral neer op onnodige haast. Als er niet meer bijkomt dan wat nu bekend is (en het zou mij niet verbazen dat het hier ook ongeveer bij blijft), dan is dat mooi. Maar miljoenen besmettingen laten optreden en er later achter komen dat het nare gevolgen heeft lijkt mij geen prettige ontdekking.
Persoonlijk zou ik dus streven naar het voorzorgsprincipe i.p.v. optimistische scenario's. Maar het heeft er inderdaad alle schijn van dat deze overheid daar niet aan wil beginnen en liever achteraf stelt dat niemand dit zag aankomen etc.
Het doel moet toch niet zijn iedereen vaccineren? Het doel moet zijn de zorg overeind houden.IJzerlijm schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:20:
[...]
Maar dan zaten we nog op 70% gevaccineerd want waarom zou je je laten vaccineren als de zorg het allemaal makkelijk aan kan ?
Klopt het is een pallet aan maatregelen, daarom zou het goed zijn als er extra variabelen worden toegevoegd aan de QR code.-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:21:
[...]
Iedereen vaccineren is geen effectieve methode om het coronavirus te laten verdwijnen.
Zo simpel is het niet, statistisch gezien heeft dit virus een hogere vaccinatie graad nodig.Joris748 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:17:
Volgens De Jonge is 87% gevaccineerd. 87%, betekent dat slechts 13% niet gevaccineerd is. Waarvan een deel niet gevaccineerd kan worden en waarvan een deel antistoffen heeft door eerdere besmetting.
Hopelijk kiest de politiek ervoor om de zorgcapaciteit in Nederland weer op te schalen. Maar dat regel je niet in een paar jaar (plus dat we alweer een jaar verloren hebben).
Een simpelere oplossing is meer vaccineren, is goedkoper dan ff wat ic optuigen....
Om überhaupt niet in het ziekenhuis terecht te komen?IJzerlijm schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:20:
[...]
Maar dan zaten we nog op 70% gevaccineerd want waarom zou je je laten vaccineren als de zorg het allemaal makkelijk aan kan ?
Precies andersom. 80% op de IC is ONGEVACCINEERDJumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:18:
[...]
En daarna: Wetende dat de groep die de ic's bezet houden voor gemiddeld 90+% is gevaccineerd + dat van de overige 10% een deel niet gevaccineerd kan worden.
Jammer dat je niet in gaat op mijn post, ik ben benieuwd wat jouw zienswijze hierin is.LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:23:
[...]
Precies andersom. 90% op de IC is ONGEVACCINEERD
Ongelofelijk dat ik dit zeg, maar het schip zinkt al en heel hard. Vorig jaar nog 1300 IC plaatsen, nu loopt het al vast bij amper 300. De zorg had al een probleem (griep 2018 als voorbeeld), en door covid is dat veel duidelijker naar voren gekomen.Joris748 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:17:
De zorg is niet meer op te schalen, al helemaal niet op korte termijn, ze hebben geen mensen en fatsoenlijk opleiden duurt minstens een paar jaar. Tel daar de numerus fixus voor de HBO opleiding bij op en het feest is compleet.
Het een sluit het andere niet uit. De IC capaciteit was voor Corona al een probleem en is inmiddels verder teruggelopen, het kabinet heeft amper extra geld uitgetrokken voor de zorg tijdens de pandemie en NIET geanticipeerd dus het lijkt mij geen overbodige luxe om daar alsnog gas op te geven.Basekid schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:22:
[...]
Zo simpel is het niet, statistisch gezien heeft dit virus een hogere vaccinatie graad nodig.
Een simpelere oplossing is meer vaccineren, is goedkoper dan ff wat ic optuigen....
Corona gaat niet meer weg dus het zou fijn zijn als er nu eindelijk wat gaat gebeuren, helaas zie ik 0 beweging die kant op.
[ Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 02-11-2021 22:26 ]
Helemaal eens, dit blijft toch onderbelicht. En vreemd dat er nauwelijks iets over wordt gezegd, in welke vorm (wel een probleem vs. niet een probleem) dan ook. Af en toe roept een expert iets over het sturen op besmettingen en niet op sturen op zorgbezetting, maar daar blijft het dan ook bij.Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:22:
[...]
Mijn punt is o.a. dat de voorspellingen over 'milde' ziekte achteraf helemaal niet bleken te kloppen. Blijkbaar ervaren 2-10% van de mensen na een besmetting langdurige en vooralsnog goeddeels onbegrepen klachten.
Dat zag dus niemand aankomen, maar er werd dan ook vrolijk aangenomen dat een besmetting beperkt zou blijven tot een deel met acute ziekte en sterfte. Dat zegt mij wel iets over de neiging tot wensdenken wat dat betreft,
Het komt m.i. vooral neer op onnodige haast. Als er niet meer bijkomt dan wat nu bekend is (en het zou mij niet verbazen dat het hier ook ongeveer bij blijft), dan is dat mooi. Maar miljoenen besmettingen laten optreden en er later achter komen dat het nare gevolgen heeft lijkt mij geen prettige ontdekking.
Persoonlijk zou ik dus streven naar het voorzorgsprincipe i.p.v. optimistische scenario's. Maar het heeft er inderdaad alle schijn van dat deze overheid daar niet aan wil beginnen en liever achteraf stelt dat niemand dit zag aankomen etc.
Haha, nee ik ben niet achterlijkrevolution-nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:18:
[...]
Ik deel je gevoel maar een onderbouwing heb ik daar nog niet van gezien, laten we het wel feitelijk houden.
Je weet dat je als gevaccineerde nog steeds besmettelijk bent en daardoor een gevaar bent voor kwetsbaren en ongevaccineerde en je daarmee in potentie een extra druk legt op de zorg?
Ik zal het voor de 3848ste keer herhalen. We moeten naar een situatie toe waarin besmettingen niet meer relevant zijn. Covid is onder ons en zal ook niet meer verdwijnen. Het doel is dat we dmv vaccinaties een zo groot mogelijke groep ongevoelig maken voor covid zodat die geen druk op de zorg gaan geven. Uiteraard snap ik dat we de 100% nooit zullen halen en dat er echt altijd een zeker aantal in het ziekenhuis en op de ic zullen belanden. Op dit moment loopt de boel weer uit de klauwen, en moeten we de besmettingen weer drukken. Waarom? Omdat de vaccinatiegraad blijkbaar nog niet hoog genoeg is.... ja, 85% klinkt als heel erg veel. Maar 15% van 18 miljoen nederlanders is een flinke rij mensen.... het is allemaal niet zo moeilijk.
Effectief gaan we iets meer thuiswerken, wat mensen gaan mondkapjes dragen en mensen gaan meer afstand houden. De scholen gaan gewoon door, de verjaardagsfeestjes gaan gewoon door, de evenementen gaan gewoon door, de horeca gaat gewoon door. De verspreiding gaat dus gewoon voor het grootste deel door.
Extra vaccinaties werken pas over weken. Dit is gewoon wanbeleid en de zorg mag het weer oplossen.
Hoe moeilijk is het?
Advies: werk maximaal thuis
Advies: kom je bij elkaar, doe een zelftest
Verplicht: Corona in de klas, klas in quarantaine en testen.
Verplicht: Maximaal 2-4 personen ouder dan >12 thuis per week.
En misschien nog iets voor verzorgingstehuizen.
Maar ja, wie ben ik
Fijn, zet dan gewoon je mondkap op en neem straks je booster! De probleemstelling waar wij nu tegenaan lopen kent meer dimensies dan de vaccinatieweigeraars, jammer dat je dit niet ziet.stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:26:
[...]
Op dit moment loopt de boel weer uit de klauwen, en moeten we de besmettingen weer drukken. Waarom? Omdat de vaccinatiegraad blijkbaar nog niet hoog genoeg is.... ja, 85% klinkt als heel erg veel. Maar 15% van 18 miljoen nederlanders is een flinke rij mensen.... het is allemaal niet zo moeilijk.
Covid gaat ook helemaal niet verdwijnen, ik weet niet in wat voor fantasie dat jij leeft?-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:21:
[...]
Waar haal je dit vandaan? De bekende cijfers met het percentage gevaccineerden zijn van september. Knap dat je zo zeker weet dat de ongevaccineerden de oorzaak zijn van de huidige opleving. Iedereen vaccineren is geen effectieve methode om het coronavirus te laten verdwijnen.
Ik heb nergens gezegd dat ik verwacht dat het virus gaat verdwijnen.stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:29:
[...]
Covid gaat ook helemaal niet verdwijnen, ik weet niet in wat voor fantasie dat jij leeft?
Oef, klinkt heftig man. Maar na 2 prikken ben je toch gevaccineerd? Of is dat niet gelukt door de heftige bijwerkingen?ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:19:
[...]
Omdat ik zowel bij prik 1 als prik 2 zenuw- en ontstekingsproblemen kreeg door m'n hele lijf en zware oververmoeidheid... en bij de 2e prik duurde het 3 maanden voordat die weg waren. M'n HA had bij prik 1 al geconcludeerd dat het waarschijnlijk door Pfizer kwam, maar na 2 antibiotica kuren waren die binnen 2 weken weer weg... bij prik 2 was het 1 en 1 = 2.
Uiteindelijk 4 kuren gehad en 2 maanden aan de ontstekingsremmers gezeten (en dat was echt geen gezonde cocktail).
Wat was de bacteriologische infectie dan die je huisarts heeft geconstateerd na onderzoek ?ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:19:
[...]
Omdat ik zowel bij prik 1 als prik 2 zenuw- en ontstekingsproblemen kreeg door m'n hele lijf en zware oververmoeidheid... en bij de 2e prik duurde het 3 maanden voordat die weg waren. M'n HA had bij prik 1 al geconcludeerd dat het waarschijnlijk door Pfizer kwam, maar na 2 antibiotica kuren waren die binnen 2 weken weer weg... bij prik 2 was het 1 en 1 = 2.
Of is er zomaar wat antibiotica tegen aan gegooid zonder aanwijsbare oorzaak ?
Je leest niet goed, wat Jumpiefox zegt is dat van de risicogroepen die voornamelijk op de IC terechtkomen 90% gevaccineerd is. Dat klopt.LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:23:
[...]
Precies andersom. 80% op de IC is ONGEVACCINEERD
Wellicht, maar jij verwacht wel dat anderen dat denken gezien je post. Maar dat vul je zelf in....-ION- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:31:
[...]
Ik heb nergens gezegd dat ik verwacht dat het virus gaat verdwijnen.
Met 2 prikken ben je er niet, ik weet niet in wat voor fantasie wereld jij leeftstylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:32:
[...]
Oef, klinkt heftig man. Maar na 2 prikken ben je toch gevaccineerd? Of is dat niet gelukt door de heftige bijwerkingen?
Een goede leider legt de vinger op de zere plek en durft ook harde maatregelen te nemen als dat nodig is.Fuujii schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:59:
Een goede leider schuift de schuld niet publiekelijk naar één groep. Om ze vervolgens kinderachtig toe te spreken.
Een goede leider verbindt en inspireert.
Ja, (een groot deel van) het probleem ligt bij ongevaccineerden. Maar de manier van communiceren van Rutte en de Jonge werkt alleen maar polariserend en contraproductief...
En het woord polariserend heeft een negatieve ondertoon. Echter, in sommige gevallen is er niets mis mee. Tenminste als de saboterende kant niet mee wil is het beter die af te stoten dan proberen erbij te houden.
alles kan off-topic
Netjes verwoord.iamcj schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:27:
Ik begrijp de strategie van het kabitnet, mensen onder druk zetten om te vaccineren. Ik begrijp niet dat ze niet zien dat het niet gaat werken en over de rug van de zorg en de reguliere patienten gaan. Ook moeten de ondernemers weer van alles gaan dooen, maar wij zij het probleem.
Effectief gaan we iets meer thuiswerken, wat mensen gaan mondkapjes dragen en mensen gaan meer afstand houden. De scholen gaan gewoon door, de verjaardagsfeestjes gaan gewoon door, de evenementen gaan gewoon door, de horeca gaat gewoon door. De verspreiding gaat dus gewoon voor het grootste deel door.
Extra vaccinaties werken pas over weken. Dit is gewoon wanbeleid en de zorg mag het weer oplossen.
Hoe moeilijk is het?
Advies: werk maximaal thuis
Advies: kom je bij elkaar, doe een zelftest
Verplicht: Corona in de klas, klas in quarantaine en testen.
Verplicht: Maximaal 2-4 personen ouder dan >12 thuis per week.
En misschien nog iets voor verzorgingstehuizen.
Maar ja, wie ben ik
Waarschijnlijk weten ze het wel, maar laten het gewoon gebeuren. Geen idee wat de reden erachter is. Het lijkt erop dat ze de boel bewust laten klappen.
Maar voor corona in de klas hebben ze het aangepast (al een hele tijd terug), nu hoeft niet meer de hele klas in quarantaine
Ik dacht inderdaad dat jij dat dacht, gezien je post waarin je aangaf dat de nieuwe maatregelen niet nodig geweest zouden zijn als iedereen zich had laten vaccineren. Dat heb ik dan verkeerd begrepen. Wel ben ik benieuwd naar de onderbouwing voor die aanname.stylezzz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:33:
[...]
Wellicht, maar jij verwacht wel dat anderen dat denken gezien je post. Maar dat vul je zelf in....
De 2e keer hielp de kuur niet, dus blijkbaar was het de eerste keer een blinde gok die de eerste keer wel werkte.gekkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:32:
[...]
Wat was de bacteriologische infectie dan die je huisarts heeft geconstateerd na onderzoek ?
Of is er zomaar wat antibiotica tegen aan gegooid zonder aanwijsbare oorzaak ?
Uiteindelijk heb ik letterlijk overal ontstekingen gehad. Eerst begon het met een bijholteontsteking, dus daarom die kuur, toen een tandzenuwontsteking, maar die kon door de bijholteontsteking veroorzaakt worden, toen kon ik opeens 2 weken amper naar de WC, toen dachten ze weer een niersteen, toen weer een soa of prostaatontsteking maar ze konden echt niks vinden.
Toen nog een tijdje brainfog en oververmoeidheid en van de ene op de andere dag was het opeens klaar.
@stylezzz nee, na de 2e prik kreeg ik een enorm heftige immuun reactie 's nachts (koortsaanval) en daarna was het ook meteen afgelopen. Klachten begonnen telkens pas na 3 dagen.
Grappig genoeg zeiden zowel de triage arts als m'n HA dat deze reactie niks zegt over de reeds mogelijke natuurlijke immuniteit tegen corona
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 02-11-2021 22:44 ]
Deze?autje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:26:
[...]
Jij hebt ooit eens uitgelegd waarom het niet verstandig is om gevaccineerde, ongeteste personen en niet-gevaccineerde, geteste personen bij elkaar te brengen. Zou je dat nog eens kunnen doen? Want ik kan die eerdere post werkelijk waar niet meer vinden.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67962376
Waar gaat het om:
A- vaccinatie vermindert de kans om besmet te worden
B- vaccinatie vermindert de kans om een besmetting door te geven (indien je dan toch besmet bent)
Het product van deze twee factoren A*B, dus als beide personen in een contactsituatie gevaccineerd zijn, is een sterke reductie van de R-waarde. In combinatie met de R0 van delta en een klein beetje gedragsregels moet dat voldoende zijn om R onder 1 te brengen.
Ook een negatieve test is een enorme reductie van R, zeg maar factor C. Deze factor zit aan de kant van de “zender” van de overdracht. An sich ook voldoende om R onder 1 te drukken.
Maar de mix van een gevaccineerde “zender” (A) en een negatief geteste, niet gevaccineerde ontvanger, heeft geen dempingsfactor AB, geen AC. Slechts factor A. En die is niet sterk genoeg om
de R-waarde onder 1 te drukken. Dat is de systeemfout van de QR codes.
Dit topic is gesloten.
![]()
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.
/f/image/5Jdww27UBWZHd1pp8N5QHmdp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7p7Q7b6zX6EVNiOXmfDj0UlS.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/BDE0kT5Tlv5IXjz2glDXJ2ki.png?f=fotoalbum_tile)