Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Als dat moet dan moet het. Sommige mensen krijgen ook ieder jaar een griepprik.Roodey schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:08:
Wat is het alternatief? Eeuwigdurend boosterprikken blijven geven?
Het NRC stelt een goede vraag over het zwabberende beleid! He he, eindelijk.
Nee, maar wat je ook niet moet doen is blokkades opwerpen voor amateur sporters maar o wacht dat doen we wel…Roodey schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:08:
Altijd is verkondigd dat vaccineren de uitweg was. Onze vaccinatiegraad is best goed in vergelijking met andere landen. Qua besmettingen zitten we al bijna op de vorige piek en op de IC piept en kraakt het. Erg zorgelijk.
Ook lees je dat gevaccineerden met overgewicht ook op de IC belanden.
Hier is op korte termijn niets aan te doen. Je kunt niet iedereen rondjes laten rennen met Rico Verhoeven.
Dit probleem zit me nog véél hoger dan wel of geen mondkapjes, wel of geen QR plicht of wat nog meer.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:05:
[...]
Ik zou zeggen dat het nog eerder begon.
In voorjaar 2020 werden de regels rap aangescherpt en bij elke persconferentie werd gezegd dat het nodig was omdat wij (het volk) zich niet aan de regeltjes hielden. Dat is sindsdien vaste prik geworden en de groep bij wie de schuldvraag ligt werd concreter sindsdien. De tweede golf was de schuld van de jongeren die terugkwamen uit Marbella en Salou en de studenten. Daarna lag de schuld bij de jongeren die gingen dansen met Janssen en nu dan bij ongevaccineerden.
Dit patroon is niet nieuw, dit zit verweven in de communicatie sinds het begin. De schuld wordt altijd verlegd en je moet boos worden op een nevelige groep die de huidige situatie op hun geweten heeft.
We laten ons leiden door lieden die fouten maken. No problem, doe ik ook de hele tijd. Maar als die lieden structureel geen verantwoordelijkheid willen nemen en anderen de schuld blijven geven, dan wordt het wel een probleem.
Dat vroeg ik mezelf ook al af. Omdat het vaccin je niet immuun maakt, je besmet kunt raken en ander kunt besmetten zullen boosters nodig blijven wanneer het doel is om de zorg niet overbelast te laten raken. Vrees dat we hier nog wel een paar jaar aan vast zitten.Roodey schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:08:
Daar zal Pfizer blij van worden.
Even een oprecht gemeende vraag.
https://www.rivm.nl/nieuw...e-IC-is-niet-gevaccineerdRoodey schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:08:
Hier is op korte termijn niets aan te doen. Je kunt niet iedereen rondjes laten rennen met Rico Verhoeven.
Zou het op (korte) termijn bespreekbaar zijn bij het kabinet dat gevaccineerden zich moeten laten testen?
Daar zal Pfizer blij van worden.
Even een oprecht gemeende vraag.
Deze cijfers zijn wel 2 weken oud, maar kijk naar de verhoudingen.
Daar staat dan niet de verhouding weer bij met overgewicht vs 'gezond' (hartklachten, astma/bronchites/etc vallen onder gezond?), maar ik neem aan dat deze dus nog kleiner is. Maar dan kan het prima dat deze mensen als een bijzonder risicogroep worden neergezet, en dat daar mogelijk extra stappen op moeten komen.
Vergeet niet dat tijdens griepgolf er ook relatief 'veel' overgewicht mensen in de problemen komen, ondanks ingeent of niet.
Ik krijg elk jaar griepprik als onderdeel van een risicogroep, als corona een blijvertje is (griep is iets van decenia's, corona nog niet zo), kan het prima dat het ooit richting die kant zal gaan voor de 'risicogroep'.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 02-11-2021 20:15 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Hugo zit prima op zijn plek daar.XWB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:51:
[...]
Er is al vaker voorgesteld om een andere minister te installeren hoor, maar Hugo wil maar niet weg.
Marino van Zeist was daar vandaag erg stellig in:t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:11:
[...]
Dit probleem zit me nog véél hoger dan wel of geen mondkapjes, wel of geen QR plicht of wat nog meer.
We laten ons leiden door lieden die fouten maken. No problem, doe ik ook de hele tijd. Maar als die lieden structureel geen verantwoordelijkheid willen nemen en anderen de schuld blijven geven, dan wordt het wel een probleem.
Een herinnering voor de persconferentie van vanavond.
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 2 november 2021
Het virus is niet grillig.
Het is geen inschattingsfout.
Het is bewust beleid. En dit kan pas stoppen als we dit als bewust beleid gaan zien. https://t.co/D1mGFuQUYw
Het beleid klopt niet.
Je kunt de realiteit ontkennen en dat doe jij dus ookRobkazoe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:06:
[...]
Ik vind dit echt gouden humor. Er wordt niks tegen elkaar uitgespeeld want het ligt aan alle ongevaccineerden.
Met jouw redenering kan ik nog wel meer verzinnen over groepen die zogenaamd tegen elkaar uit worden gespeeld. Het tegen elkaar uitspeel-argument is op die manier alleen een manier om je verantwoordelijkheid van je af te schuiven, slecht en jammer dat je dat niet ziet.
Zat dingen waar ik het niet mee eens ben bij deze overheid hoor, ook bepaalde uitspraken zoals dat er geen sprake zou zijn van vaccinatiedrang enzo terwijl dat er gewoon wel is, maar ze zetten echt niet groepen expres tegen elkaar op.
Ik ben voor minder dan deze opmerking gemodereerd hier. Maar ik geef je 100 procent gelijk.t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:46:
In het verleden hebben we nooit de behoefte gehad om zodanig de tegenstelling tussen gevaccineerden en ongevaccineerden uit te vergroten.
Nou is solidariteit al decennia lang aan het verminderen. Maar het blijft kwalijk dat de regering openlijk groepen tegen elkaar uitspeelt. Daarmee zijn ze historisch in zeer slecht gezelschap.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb al corona gehad dus dat vind ik voor mezelf vaccinatie genoeg. Dat is dus ook waarom ik met weerstand mezelf laat vaccineren.soeppie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:07:
[...]
Nee maar ik laat wel bij de mondhygiënist de plak en tandsteen enzo weghalen om te voorkomen dat ik gaatjes (en alle ongemak wat erbij hoort) krijg. Een vaccinatie is een preventieve bescherming.
Wat ik graag zou willen weten:
- Wat zou je voorstellen om te voorkomen dat mensen die ernstige zorg nodig hebben (verkeersongeluk / hartinfarct) geen plek meer hebben in het ziekenhuis / op de IC.
Ik behoor niet tot de 5 g alu hoedje club.
Ik zou deze vraag neerleggen bij mensen die een grotere kans hebben om door corona op de ic te komen en die nog niet corona hebben doorgemaakt..
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Waarschijnlijk zijn hier al best wel wat mensen door overleden, meer dan je denkt, alleen zie je dat pas over een jaar (of twee) in de statistieken terug en is het heel erg moeilijk te interpreteren of vertraagde zorg nou echt de reden van overlijden is.IJzerlijm schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:03:
[...]
Moeten we wachten tot al die mensen die een hartoperatie nodig hebben dood beginnen te gaan ? Het is minder acuut dan corona maar als je lang genoeg wacht komt dat wel.
Covid is wel duidelijk, want dan test iemand positief en dat zie je meteen. Dus dan doen we daar wat aan. De onzichtbare langetermijndingen delven het onderspit nu.
Ergens ben ik het wel eens over deprioriteren van covid-zorg, wellicht zet dat mensen ook aan om dan toch maar een vaccinatie te nemen omdat de overlevingskansen van covidpatiënten hierdoor zullen afnemen, maar ergens heb ik het gevoel dat het niet veel uitmaakt en we bepaalde geestelijk kwetsbaardere mensen in feite ter dood veroordelen.
Vaccinatieplicht zou toch echt het beste zijn, net zoals zo'n plicht er bijvoorbeeld ook voor zorgmedewerkers voor hepatitis is.
Dat is wat er bekend is..alsof het gros zich daarna gaat laten testen al helemaal als ze geen klachen hebben. Dat laat precies zien wat voor een poppenkast dit is.Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:27:
[...]
Jep! slechts 0,27% is besmet geraakt![]()
Werkt dus top!
met berichten zoals:
Een zorg tehuis waar alle ouderen zijn gevaccineerd en de mederwerkers..dus een vaccinatiegraag van 100% toch een corona uitbraak inclusief ernstige gevolgen
Meerder bestmettingen bij een concert van een Koor waar iedereen gevaccineerd is.
Plus het feit dat gevaccineerde zoals in dit topic te lezen is geen draagvlak meer hebben voor 1,5meter afstand, mondkapjes of wat dan ook. Sterker nog Van Hugo hoeven ze geen mondkapjes meer op in ruimtes waar de QR code gevraagd wordt..Want blijkbaar heeft hij de memo niet gekregen dat ze mekaar kunnen besemetten..13% verschil met een ongevaccineerde?
Maatregelen die vooral de groep treffen die zo goed als _niks_ te vrezen hebben. Nauwelijks ziek worden laat staan opgenomen moeten worden. En dan de overgrote groep van wel gevaccineerde mensen Alles laten doen zonder mondkapje of afstandsplicht. Ook al zijn ze minder snel corona-vatbaar door het vaccine. met een groep die 6-7x? zo groot is als de niet gevaccineerde heb je zoveel extra contacct momenten dat dat vast wel teniet gedaan wordt?
Ach, overheid moet zijn falen op 1 of ander manier verbergen he. 200-400 "accute" IC bedden bezet op een bevolking van 15+ Miljoen en onze zorgstelsel gaat naar de knoppen. de eerste de beste echte pandemie en we krijgen apocalypse praktijken. Misschien toch maar een prepper worden? Als we dit al niet aankunnen.
The first casualty in war is always the truth...
In jouw geval vind ik het trouwens wel terecht wat je zegt. Waarom is een besmetting na 180 dagen niet meer "geldig" maar een vaccinatie wel?Ronald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:16:
[...]
Ik heb al corona gehad dus dat vind ik voor mezelf vaccinatie genoeg. Dat is dus ook waarom ik met weerstand mezelf laat vaccineren.
Ik zou deze vraag neerleggen bij mensen die een grotere kans hebben om door corona op de ic te komen en die nog niet corona hebben doorgemaakt..
Ik ben al langer groot voorstander van iedereen laten testen. Je houdt dan ook de gevaccineerde mensen buiten die eventueel besmet zijn, en ook niet onbelangrijk is dat het beleid dan voor iedereen gelijk zou zijn.Roodey schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:08:
Zou het op (korte) termijn bespreekbaar zijn bij het kabinet dat gevaccineerden zich moeten laten testen?
Ik heb ook nergens gezegt dat je bij het 5G clubje hoortRonald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:16:
[...]
Ik heb al corona gehad dus dat vind ik voor mezelf vaccinatie genoeg. Dat is dus ook waarom ik met weerstand mezelf laat vaccineren.
Ik heb even opgezocht waarom een herstelbewijs maar 180 dagen geldig is en toen kwam ik op deze link uit https://www.rd.nl/artikel...-maar-180-dagen-geldig-is . Het probleem is dat je bij een herstelling niet precies weet hoeveel antistoffen je hebt en hoeveel je beschermd bent tegen het opnieuw krijgen. Dan zouden we bij iedereen een bloedtest moeten afnemen en de antistoffen analyseren hoeveel er aangemaakt zijn om te bepalen of je nog genoeg beschermd bent. Dan is een vaccinatie minder gedoe
Maargoed de vraag heb je niet beantwoord
Maar misschien willen voor dit pad wel mensen betalen en zou je het kunnen aanbieden.
[ Voor 8% gewijzigd door soeppie op 02-11-2021 20:25 ]
Maar je poetst je tanden wel neem ik aan?Ronald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:53:
[...]
Heeft niks met opstandigheid te maken.
Ik laat ook geen tanden vullen waar geen gaatjes in zitten.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
In het principe 'niemand heeft het, niemand krijgt', zou dat simpel de beste oplossing zijn, zet enkel mensen bij elkaar die het niet hebben, nooit iemand zal het krijgen. Praktijk echter is dat of een bijzondere selectie, of simpelweg onhaalbaar.XWB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:22:
[...]
Ik ben al langer groot voorstander van iedereen laten testen. Je houdt dan ook de gevaccineerde mensen buiten die eventueel besmet zijn, en ook niet onbelangrijk is dat het beleid dan voor iedereen gelijk zou zijn.
Of gewoon kijken naar de cijfers? Als je in de groep valt die nauwelijks ziek wordt, laat staan opgenomen wordt + corona al hebt gehad dan maakt het niet uit hoeveel extra je bent beschermd. Kans dat er wat gebeurd is al verwaarloosbaar klein. Zolang je niet in de risoco groep valt.soeppie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:23:
[...]
Ik heb even opgezocht waarom een herstelbewijs maar 180 dagen geldig is en toen kwam ik op deze link uit https://www.rd.nl/artikel...-maar-180-dagen-geldig-is . Het probleem is dat je bij een herstelling niet precies weet hoeveel antistoffen je hebt en hoeveel je beschermd bent tegen het opnieuw krijgen. Dan zouden we bij iedereen een bloedtest moeten afnemen en de antistoffen analyseren hoeveel er aangemaakt zijn om te bepalen of je nog genoeg beschermd bent. Dan is een vaccinatie minder gedoe.
Waarom worden alle ongevaccineerden eigenlijk onder 1 kam geschoren? Maar bij de vaxxed groep wordt er wel onderscheid gemaakt: Ja, als je ouder bent en al helemaal als je kwalen hebt dan toch wel een derde prik hoor. Of dan moet je toc hwel oppassen hoor. Of tjah, dan kan je alsnog wel in het ziekenhus belanden. Duidelijk onderscheid tussen de vaxxed groep die weinig risico kent en de vaxxed groep die een hoog/hoger risico kent.
Ik mis dat bij de niet-vaxxed groep. De gehele groep wordt elke keer in 1 adem genoemd.
Ik geloof nooit dat bij een vaccinatie iedereen wel genoeg antistoffen aanmaakt.soeppie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:23:
[...]
Ik heb even opgezocht waarom een herstelbewijs maar 180 dagen geldig is en toen kwam ik op deze link uit https://www.rd.nl/artikel...-maar-180-dagen-geldig-is . Het probleem is dat je bij een herstelling niet precies weet hoeveel antistoffen je hebt en hoeveel je beschermd bent tegen het opnieuw krijgen. Dan zouden we bij iedereen een bloedtest moeten afnemen en de antistoffen analyseren hoeveel er aangemaakt zijn om te bepalen of je nog genoeg beschermd bent. Dan is een vaccinatie minder gedoe.
Dat zal steekproefsgewijs waarschijnlijk wel hoger uitkomen en dat nemen we dan maar voor waar aan.
Hoewel we al steeds meer over booster prikjes of jaarlijkse vaccinatie beginnen te praten.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Nouja men sorteert nu vlot voor op een tussenmaatregel voor een lockdown, namelijk de handel wel openhouden met CTB en tevens met dezelfde maatregel ophogen van de druk op ongevaccineerden, kijken hoeveel er echt zo principieel zijn op het moment dat het hun zelf wel eindelijk echt begint te raken (nu raakt het ze hooguit als het al te laat is, deels voor zich zelf en zeker voor de rest).tweakduke schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:05:
Ondertussen hebben we wel scherpe tegenstellingen. Mensen gaan onrealistische en onethische maatregelen voor de niet gevaccineerden voorstellen. De zorg krijgt nogmaals een golf te verwerken en de uitval wordt daar steeds hoger wat het probleem dus steeds meer verergert. We kunnen immers steeds minder opschalen en de gewone zorg lijdt er ook onder, wat nog meer problemen geeft.
Ben benieuwd of zowel de burgerij en de politiek dat snel begrijpen, maar ik zou m'n geld er niet op durven inzetten. Ik lees nog steeds iets te veel artikelen waarin niemand ook maar iets wil controleren of doen, maar wel 100% achter de maatregelen van het RIVM staat.
[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 02-11-2021 20:29 ]
Ja dat had ik al gezegd in een post ergens dacht ik...Zewatanejo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:24:
[...]
Maar je poetst je tanden wel neem ik aan?
Jezelf beschermen indien je geen onderliggende kwalen hebt en niet in de risico groep valt kan ook door ervoor te zorgen dat je geen overgewicht hebt, gezond eet en leeft 78% van alle ic opnames heeft overgewicht. ergo: Jong, gezond en fit zijn is al het halve werk..geen onderliggende kwalen de rest ;p. Zelfs met tanden poetsen hebben sommige mensen wel eens een gaatje, zo ook met wat ik hierboven zeg. genoeg mensen met "kwalen" waar ze niks vanaf weten dat ze misschien fataal kan wezen. Maja dat is een risico die ieder voorzichzelf moet nemen.Zewatanejo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:24:
[...]
Maar je poetst je tanden wel neem ik aan?
In het beginstadium van het virus had ik dat een goed idee gevonden maar nu er vaccins zijn vind ik dat een slecht plan. De vaccins doen voor een belangrijk deel hun werk: het gros van de mensen heeft nu een heel klein risico op IC opname en belast de zorg niet teveel. Waarom zou je die een extra drempel opleggen?XWB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:22:
[...]
Ik ben al langer groot voorstander van iedereen laten testen. Je houdt dan ook de gevaccineerde mensen buiten die eventueel besmet zijn, en ook niet onbelangrijk is dat het beleid dan voor iedereen gelijk zou zijn.
Wel vind ik dat het kabinet te snel de mondkapjes en de 1,5 meter bij het grofvuil heeft gezet. Thuiswerken zou ook veel meer gecommuniceerd moeten worden. Het is ook wat dat betreft slappe hap met dat gelul over eigen verantwoordelijkheid.
Het gaat er niet om wat jij gelooft; of wat je kennelijk niet snapt. Dit is onderdeel van het onderzoek wat ze in de trialfase hebben gedaan. Er zijn veel persoonlijke variabelen, en vaccineren reduceert dat aantal doordat de toediening in elk geval consistent is. Iets wat met een natuurlijke besmetting niet het geval is. Daardoor is er ook op het verloop van tijd iets zinnigs over te zeggen.Ronald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:26:
[...]
Ik geloof nooit dat bij een vaccinatie iedereen wel genoeg antistoffen aanmaakt.
Dat zal steekproefsgewijs waarschijnlijk wel hoger uitkomen en dat nemen we dan maar voor waar aan.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Oké, dus je voorstel (antwoord op mijn originele vraag). Is om zeg maar op leeftijd te gaan selecteren ongevacineerde van boven de (40?) krijgen te maken met strengere maatregelen of worden niet meer geacepteerd op de IC / niet meer naar festivals / etc...Jumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:26:
[...]
Of gewoon kijken naar de cijfers? Als je in de groep valt die nauwelijks ziek wordt, laat staan opgenomen wordt + corona al hebt gehad dan maakt het niet uit hoeveel extra je bent beschermd. Kans dat er wat gebeurd is al verwaarloosbaar klein. Zolang je niet in de risoco groep valt.
Waarom worden alle ongevaccineerden eigenlijk onder 1 kam geschoren? Maar bij de vaxxed groep wordt er wel onderscheid gemaakt: Ja, als je ouder bent en al helemaal als je kwalen hebt dan toch wel een derde prik hoor. Of dan moet je toc hwel oppassen hoor. Of tjah, dan kan je alsnog wel in het ziekenhus belanden. Duidelijk onderscheid tussen de vaxxed groep die weinig risico kent en de vaxxed groep die een hoog/hoger risico kent.
Ik mis dat bij de niet-vaxxed groep. De gehele groep wordt elke keer in 1 adem genoemd.
ironisch.Jumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:26:
Daarom dus.Jumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:30:
78% van alle ic opnames heeft overgewicht. ergo: Jong, gezond en fit zijn is al het halve werk..g
Het probleem ligt niet louter bij de niet-gevaccineerden.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:51:
[...]
Er wordt niks tegen elkaar uitgespeeld, dat zit echt 100% in je hoofd.
Het probleem ligt nu bij ongevaccineerde mensen, dat is duidelijk lijkt me. En er zijn maatregelen om vaccinaties "aan te moedigen". Dat heeft niks met uitspelen te maken maar met het feit dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook zich niet vaccineren. Ben heel benieuwd wat er dan anders gedaan zou moeten worden.
Mijn vriendin heeft twee prikken gehad en toch corona gekregen. Niemand anders besmet gelukkig omdat we al in quarantaine zaten vanwege onze dochter, die het mee naar huis nam vanuit school. Er is onderzoek die aangeeft dat gevaccineerden met besmetting een periode net of bijna net zo besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden. Ze had met haar QR-code een paar dagen heerlijk kunnen uitgaan en werken en anderen kunnen besmetten.
Ook had ze exact dezelfde milde klachten als ik zelf heb gehad (ook besmet geraakt en niet gevaccineerd).
Het probleem is ook de verspreiding en niet alleen de gevolgen. Maakt het wel makkelijker, dat je de schijnbaar volledige schuld bij een bepaalde groep legt. En toch beweert dat je geen tweedeling veroorzaakt...
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 02-11-2021 20:47 ]
Je geeft de vraag door aan iemand anders dat is handigRonald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:30:
[...]
Jawel maar niet naar tevredenheid waarschijnlijk?
Het heeft onze aandachtsoeppie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:34:
[...]
Je geeft de vraag door aan iemand anders dat is handigIk bij mijn volgende tentamen: "Ik leg deze vraag neer bij ....
"
We komen erop terug
Precies! Maar Hugo weet ook dat de vaccinatie bereidheid dan flink afneemt. Daarom wil hij het niet.XWB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:22:
Beetje flauwe wijze van elkaar de troef af te steken, door een zinnetje uit context te halen. Je maakt het zo erg persoonlijk terwijl ik dat er totaal niet in lees.
Van Zelst ken ik niet als een activist. Hij lijkt redelijk data driven in zijn Twitter feed. Bijzonder hoe scherp hij deze keer stelling neemt.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:14:
[...]
Marino van Zeist was daar vandaag erg stellig in: [Twitter]
Het beleid klopt niet.
Dat zinnetje was niet nodig geweest, het is juist dat zinnetje dat maakt dat je het persoonlijk op kunt vatten als het aan jou gericht is.Miks schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:37:
[...]
Beetje flauwe wijze van elkaar de troef af te steken, door een zinnetje uit context te halen. Je maakt het zo erg persoonlijk terwijl ik dat er totaal niet in lees.
Op zich gaat dat ook al snel, meer dan 50% van de Nederlanders heeft overgewicht. In de zogenaamde leeftijdsrisicogroepen is dat percentage nog hoger. Er is dus enige correlatie maar hecht er ook weer niet te veel waarde aan.Jumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:30:
Jezelf beschermen indien je geen onderliggende kwalen hebt en niet in de risico groep valt kan ook door ervoor te zorgen dat je geen overgewicht hebt, gezond eet en leeft 78% van alle ic opnames heeft overgewicht. ergo: Jong, gezond en fit zijn is al het halve werk..
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alleen een vaccinatie geeft een immuun systeem prep, hierbij moet vervolgens het cel proces ingang gezet worden (bij besmetting) wat ook even tijd kost voordat het virus gedood wordt.
Mensen welke corona hebben doorgemaakt en gevaccineerd zijn hebben cellen die al weten hoe ze er mee om moeten gaan en draaien zo goed als direct het virus de nek om.
Volgens mij gaat dit stukje er ook over
Daarom is het eigenlijk wel goed als mensen na vaccinatie een lichte besmetting doorlopen zodat de cellen hierna precies weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Ik kan zelf overigens weinig respect opbrengen voor ongevaccineerden welke IC plaatsen in beslag nemen, weet je hoeveel mensen er al gestorven zijn of een arm of been moeten missen omdat ze niet op tijd geholpen konden worden...
Van mij mogen ongevaccineerden uiteraard best hulp krijgen zolang hun eigen keuze maar niet ten koste gaat van anderen levens.
Ongevaccineerde kinderen mogen toch ook niet op de meeste kinderdagverblijven komen... dit is niets anders.
Ongevaccineerd?> nergens naar binnen zonder negatieve test welke uiteraard zelf betaald moet worden (je hebt immers een alternatief gehad.)
Zowel vaccineren als niet vaccineren is een maatschappelijke verantwoordelijkheid, own de gevolgen en de eventuele risico's dan ook.
soeppie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:23:
[...]
Ik heb ook nergens gezegt dat je bij het 5G clubje hoort
Maargoed de vraag heb je niet beantwoord
Maar misschien willen voor dit pad wel mensen betalen en zou je het kunnen aanbieden.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Exact. Hij was ook deel van dat Red Team.t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:39:
[...]
Van Zelst ken ik niet als een activist. Hij lijkt redelijk data driven in zijn Twitter feed. Bijzonder hoe scherp hij deze keer stelling neemt.
Maar wat is het doel van het beleid wat er is? Dat snap ik niet. Bewust tweespalt maken in de maatschappij? Kijk nou eens wat er alleen al hier op GoT gebeurt. Doodeng.t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:39:
[...]
Van Zelst ken ik niet als een activist. Hij lijkt redelijk data driven in zijn Twitter feed. Bijzonder hoe scherp hij deze keer stelling neemt.
Dat is allemaal een gevalletje n=1. Als je het over de gehele bevolking bekijkt zijn ongevaccineerden gewoon een groter risico dan gevaccineerden. Ze worden sneller besmet en ze hebben meer kans op IC opname. Als je honderd gevaccineerden bij iemand met Covid zet leidt dat dus tot minder besmettingen en vooral veel minder opnames dan wanneer je er honderd ongevaccineerden bij zet.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:33:
[...]
Het probleem ligt niet louter bij de niet-gevaccineerden.
Mijn vriendin heeft twee prikken gehad en toch corona gekregen. Niemand anders besmet gelukkig omdat we al in quarantaine zaten vanwege onze dochter, die het mee naar huis nam vanuit school. Er is onderzoek die aangeeft dat gevaccineerden met besmetting een periode net of bijna net zo besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden. Ze had met haar QR-code een paar dagen heerlijk kunnen uitgaan en werken en anderen kunnen besmetten.
Ook had ze exact dezelfde milde klachten als ik zelf heb gehad (ook besmet geraakt en niet gevaccineerd).
Dan kunnen mensen gaan piepen over "schuldige aanwijzen" maar dit zijn gewoon de keiharde feiten.
Je brengt dit nogal op een rare manier. Ja, na vaccinatie ben je minder vatbaar/besmettelijk, maar voor de rest kan ik je niet echt volgen. Zowel een vaccinatie als een besmetting leveren immunologisch geheugen op, maar een vaccin doet dat iets effectiever. Mensen hoeven na vaccinatie ook geen besmetting te doorlopen, je kan beter gewoon je twee prikjes halen, dan zit het goed.fast-server schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:41:
Volgens mij zijn mensen die een echte besmetting hebben doorgemaakt en daarna ook gevaccineerd zijn een heel stuk minder vatbaar, besmettelijk en geven het amper door.
Alleen een vaccinatie geeft een immuun systeem prep, hierbij moet vervolgens het cel proces ingang gezet worden (bij besmetting) wat ook even tijd kost voordat het virus gedood wordt.
Mensen welke corona hebben doorgemaakt en gevaccineerd zijn hebben cellen die al weten hoe ze er mee om moeten gaan en draaien zo goed als direct het virus de nek om.
Volgens mij gaat dit stukje er ook over
Daarom is het eigenlijk wel goed als mensen na vaccinatie een lichte besmetting doorlopen zodat de cellen hierna precies weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Geen idee. Ruud Lubbers van de troon stoten als langstzittende premier?Mfpower schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:41:
[...]
Maar wat is het doel van het beleid wat er is?
Het was een van de eerste dingen die Rutte nogmaals genoemd heeft, ook als je gevaccineerd bent: Heb je klachten of vermoeden dat je besmet zou kunnen zijn (en een besmette huisgenoot lijkt me een aardige aanleiding), blijf thuis en laat je testen. En als ik vandaag het gekuch om me heen hoorde (universiteit) dan denk ik dat ook daar nog weer een wereld te winnen valt. En ja dat is eigen verantwoordelijkheid van een ieder.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:33:
[...]
Het probleem is ook de verspreiding en niet alleen de gevolgen. Maakt het wel makkelijker, dat je de schijnbaar volledige schuld bij een bepaalde groep legt. En toch beweert dat je geen tweedeling veroorzaakt...
De coronapas heeft de bereidheid niet doen toenemen aan de andere kant. De status quo van de dekkingsgraad beweegt toch niet meer, alleen door iedereen te laten testen vis je de besmette gevaccineerde er tussenuit. Daar zit namelijk de grootste tekortkoming, die mogen doorlopen en blijven een bron van besmettingen.Dennis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:36:
Precies! Maar Hugo weet ook dat de vaccinatie bereidheid dan flink afneemt. Daarom wil hij het niet.
Sommige van de uitspraken op deze persconferentie doen je haren overeind staan. Als we de komende dagen niet ons gedrag verbeteren, dan zwaait er wat! Sturen papa Mark en papa Hugo je naar bed zonder toetje.
Telkens koester ik wat hoop dat De Jonge eindelijk eens de deksel op zijn neus krijgt in de Tweede Kamer, maar ik vrees dat het morgen niet anders dan voorheen zal zijn. Misschien dat de spreekwoordelijke druppel de verplichte coronapas op het werk gaat worden.
N=1 is totaal niet relevant in epidemiologische zaken. Daarnaast wijst het onderzoek op een behoorlijke reductie in besmettelijkheid. Waar is dat onderzoek van jou?Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:33:
[...]
De macht behouden door een beleid te voeren wat aantoonbaar niet het beste is voor het land is echt bizarre ironie.t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:46:
[...]
Geen idee. Ruud Lubbers van de troon stoten als langstzittende premier?
Eerste hit op google:RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:48:
[...]
N=1 is totaal niet relevant in epidemiologische zaken. Daarnaast wijst het onderzoek op een behoorlijke reductie in besmettelijkheid. Waar is dat onderzoek van jou?
https://www.trouw.nl/zorg...-gevaccineerden~bd641bc6/
Dat is de bron van alle ellende. Een groep die zich onkwetsbaar voelt maar wel kan besmetten mengen met een groep die bewezen schoon is maar wel erg ontvankelijk voor een besmetting. Die hele QR-constructie is een farce die averechts werkt.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:47:
De coronapas heeft de bereidheid niet doen toenemen aan de andere kant. De status quo van de dekkingsgraad beweegt toch niet meer, alleen door iedereen te laten testen vis je de besmette gevaccineerde er tussenuit. Daar zit namelijk de grootste tekortkoming, die mogen doorlopen en blijven een bron van besmettingen.
Iedereen testen is de meest eerlijke en veilige constructie, maar zo voelt dat voor velen niet, wat ook begrijpelijk is.
Als jullie nou naar mij geluisterd hadden dan hadden de papa's niet hoeven dreigen.Sommige van de uitspraken op deze persconferentie doen je haren overeind staan. Als we de komende dagen niet ons gedrag verbeteren, dan zwaait er wat! Sturen papa Mark en papa Hugo je naar bed zonder toetje.
Het lijkt zelfs zover te zijn dat ze proberen mensen in de maatschappij zo tegen elkaar op te zetten dat zij de 2G wel af gaan dwingen zonder dat het kabinet dat besluit zelf hoeft te nemen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat heet cherry picking...Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:50:
[...]
Eerste hit op google:
Minder opnames geloof ik zo. Minder besmettingen eigenlijk niet meer. Ik ken inmiddels iets teveel volledig gevaccineerden via familie/werk/kdv etc die gewoon ziek geworden zijn of positief testen. N=in tientallen. Van 14 tot iets van 70 jaar. Geen opnames oid wat positief is, maar dat ik het nog ga oplopen ondanks vaccinatie acht ik gewoon 100%. Ik werk nog steeds thuis, maar als ik het oploop zal dat vermoedelijk door kdv komen.D-e-n schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:45:
[...]
Dat is allemaal een gevalletje n=1. Als je het over de gehele bevolking bekijkt zijn ongevaccineerden gewoon een groter risico dan gevaccineerden. Ze worden sneller besmet en ze hebben meer kans op IC opname. Als je honderd gevaccineerden bij iemand met Covid zet leidt dat dus tot minder besmettingen en vooral veel minder opnames dan wanneer je er honderd ongevaccineerden bij zet.
Dan kunnen mensen gaan piepen over "schuldige aanwijzen" maar dit zijn gewoon de keiharde feiten.
Had gewoon gehoopt dat het klaar zou zijn, en nu toch weer mondkapjes, voor mij door wegvallen liplezen eigenlijk de lastigste maatregel na de avondklok.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Uit een recent onderzoek in de USA (klein, maar wel vrij duidelijk) bleek toch dat 1/3e van de mensen geen antistoffen had na 3 weken. Niet vreemd, want de mate en ernst met een besmetting kan nogal verschillen. Met een vaccinatie krijg je altijd dezelfde dosis.fast-server schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:41:
Volgens mij zijn mensen die een echte besmetting hebben doorgemaakt en daarna ook gevaccineerd zijn een heel stuk minder vatbaar, besmettelijk en geven het amper door.
Dat je minder vatbaar en minder besmettelijk bent na ziek te zijn geweest is gebaseerd op.... Gevoel. Geen enkel onderzoekt die dat staaft ;-)
En wat een gemekker weer op De Jonge. En de qr code.
De QR code locaties hoeven geen mondkapje. Niet omdat mensen elkaar niet kunnen besmetten. Maar omdat er al een rissicoverlagend middel is ingezet. Ja, een test óf vaccinatie is risicoverlagend. En wat doet risicoverlaging? De R waarde omlaag helpen.
Dit is niet "je kan je buurvrouw ziekmaken" niveau. Dit is landelijk niveau. En dan heb je het over statistiek en kansberekening.
Ja, je kan iemand besmetten als je gevaccineerd bent en geen klachten hebt. Maar de kans is lager. Als on gevaccineerde is die hoger. Het verschil is minder groot dankzij de Delta-variant waar het vaccin niet op ontwikkeld is... Maar er blijft statistisch verschil.
Verder het verhaal over "ja maar mijn vriendin had corona en had iedereen met de QR code kunnen besmetten".
De algemene regels gelden nog gewoon. Ook voor mensen met QR code: bij klachten blijf je thuis.
Risico van besmetting pakt men gewoon op kans:
- Ongevaccineerd en symptomen? Hoogste risico, dus thuis blijven
- Gevaccineerd en symptomen? Hoogste risico, dus thuisblijven
- Ongevaccineerd? Hoger risico, dus eerst testen
- Gevaccineerd? Lager risico, dus bewijs is genoeg
- Kluizenaar? Goed bezig!
Iets waar het “”” kabinet “”” kuch heel goed in is, en tegen een motie stemt om de ziekenhuis cijfers openbaar te maken…
Hier is je bron. Er staat in dikke letters:
Britse studie: Gevaccineerden geven het coronavirus in huis bijna net zo makkelijk door als niet-gevaccineerden
Ik gaf eerder louter aan dat er volgens onderzoek, gevaccineerden net zo of bijna net zo besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden.
Volgens werd deze zin eruit gecherry-picked door iemand. Die vroeg om een bron.
Dat is imo het probleem met alleen maar percentages gebruiken en absolute getallen niet te vermelden. Was het niet zo dat een gevaccineerde 24%kans op besmetting te veroorzaken had en een niet gevaccineerde 11%. Dat verschil in percentage is groot..maar in absolute getallen zal je in een huishouden door de vele contact momenten geen verschil kennen. net zoals, 11x minder kans om te sterven..maar als de kans al 1 op de 10Miljoen is, who cares? Bij wijze vanRoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:48:
[...]
N=1 is totaal niet relevant in epidemiologische zaken. Daarnaast wijst het onderzoek op een behoorlijke reductie in besmettelijkheid. Waar is dat onderzoek van jou?
Als je de percentages besmettingen afzet tegen de aantallen besmette gevaccineerd/niet gevaccineerd zie je dat dit niet in dezelfde verhouding is.GAIAjohan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:55:
[...]
Minder opnames geloof ik zo. Minder besmettingen eigenlijk niet meer.
Vervolgens negeer je de rest van het artikel waar ook het belang van vaccineren werd genoemd.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:57:
[...]
Britse studie: Gevaccineerden geven het coronavirus in huis bijna net zo makkelijk door als niet-gevaccineerden
Ik gaf eerder louter aan dat er volgens onderzoek, gevaccineerden net zo of bijna net zo besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden.
Volgens mij was het ook dit onderzoek wat De Jonge aanhaalde. Als ik het goed begreep zegt het virus aantreffen in je neus nog niet zoveel over of het daadwerkelijk binnendringt en je er ziek van wordt.
Ten eerste: 25% t.o.v. 38% voor niet-gevaccineerden. Dan mag de kop reppen van 'bijna', maar dat scheelt toch 35% in kans.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:57:
[...]
Maar vooral deze quote van de onderzoekers zelf is belangrijk:
“De voortdurende overdracht die we zien tussen gevaccineerde mensen, maakt het essentieel voor niet-gevaccineerde mensen om zich te laten vaccineren om zichzelf te beschermen tegen infectie en ernstige Covid-19, vooral omdat meer mensen tijdens de wintermaanden tijd binnen in de buurt zullen doorbrengen.”
Deze mag van mij op een tegeltje. Maar je ziet dus overal dat mensen statistiek en risico vermindering niet begrijpen.Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:56:
[...]
Uit een recent onderzoek in de USA (klein, maar wel vrij duidelijk) bleek toch dat 1/3e van de mensen geen antistoffen had na 3 weken. Niet vreemd, want de mate en ernst met een besmetting kan nogal verschillen. Met een vaccinatie krijg je altijd dezelfde dosis.
Dat je minder vatbaar en minder besmettelijk bent na ziek te zijn geweest is gebaseerd op.... Gevoel. Geen enkel onderzoekt die dat staaft ;-)
En wat een gemekker weer op De Jonge. En de qr code.
De QR code locaties hoeven geen mondkapje. Niet omdat mensen elkaar niet kunnen besmetten. Maar omdat er al een rissicoverlagend middel is ingezet. Ja, een test óf vaccinatie is risicoverlagend. En wat doet risicoverlaging? De R waarde omlaag helpen.
Dit is niet "je kan je buurvrouw ziekmaken" niveau. Dit is landelijk niveau. En dan heb je het over statistiek en kansberekening.
Ja, je kan iemand besmetten als je gevaccineerd bent en geen klachten hebt. Maar de kans is lager. Als on gevaccineerde is die hoger. Het verschil is minder groot dankzij de Delta-variant waar het vaccin niet op ontwikkeld is... Maar er blijft statistisch verschil.
Verder het verhaal over "ja maar mijn vriendin had corona en had iedereen met de QR code kunnen besmetten".
De algemene regels gelden nog gewoon. Ook voor mensen met QR code: bij klachten blijf je thuis.
Risico van besmetting pakt men gewoon op kans:Veel ingewikkelder is het volgens mij niet...
- Ongevaccineerd en symptomen? Hoogste risico, dus thuis blijven
- Gevaccineerd en symptomen? Hoogste risico, dus thuisblijven
- Ongevaccineerd? Hoger risico, dus eerst testen
- Gevaccineerd? Lager risico, dus bewijs is genoeg
- Kluizenaar? Goed bezig!
Kan, maar ik ken juist eigenlijk bijna geen ongevaccineerden. Dus weinig contact/ervaring daarmee.ijdod schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:58:
[...]
Als je de percentages besmettingen afzet tegen de aantallen besmette gevaccineerd/niet gevaccineerd zie je dat dit niet in dezelfde verhouding is.
Wat ik wel zie is dat gevaccineerden gewoon besmet raken, onafhankelijk van leeftijd of vaccin. Dus ga ik ervan uit dat ik het ook gewoon oploop.
Ik blijf er verder ook bij dat als iedereen zou vaccineren, het aantal opnames dermate klein zou zijn en blijven dat we dit gezeur haast niet zouden hebben. Bovendien zou de QR code in dat geval afwezig zijn als toch iedereen groen vinkt.
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 02-11-2021 21:12 ]
Ik word er zo moe van. Als iedereen die het kan nou verdomme gewoon 2 van die prikjes neemt dan zijn we er vanaf. Daar valt van alles op aan te merken. Soms gegrond, soms compleet uit den onderbuik. Maar wat maakt het uit? 2 prikjes, klaar. Het kost je hooguit 2 uurtjes van je leven.
Dan hoeven mensen niet meer de telefoon op te nemen dat hun kankeroperatie uitgesteld is. Dan hoeven zorgmedewerkers niet meer op hun tandvlees te lopen. En voor sommigen het belangrijkste; dan hoeven we niet meer naar Rutte & De Jonge te luisteren.
Stop ajb om excuses te verzinnen waarom je grote teen geen vaccin nodig heeft. Je hebt gelijk. Maar neem die prikjes nou gewoon.
25% versus 38%. Dat betekend dus dat een Ongevaccineerd persoon 50% meer kans heeft om ziek te worden als een Ongevaccineerd persoon. (38% / 25%= +52%). Of simpeler gezegd: als je 10.000 potentiële besmettingen pakt heb je in het ene geval 2500 gevallen. En die 2500 kunnen 25% besmetten dus dan zit je op 3125.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:50:
[...]
Eerste hit op google:
Zonder prik is het 3800 gevallen. En die kunnen weer 38% besmetten dus dan zit je op 5244 gevallen.
Dat gaat best rap hè, maar het scheelt maar 13%!
Dat is het verschil tussen een r waarde van 1 of 1,52 bijvoorbeeld.
Ik snap dat mensen denken: "oh, het scheelt maar 13%!" Maar dat toont vooral aan dat mensen procenten niet snappen.
En dat is ook nog een knderzoek naar AstraZenica. Die is sowieso al niet geweldig vergeleken met Pfizer wat hier het meest is gebruikt.
*knip* niet rantenD-e-n schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:01:
[...]
Deze mag van mij op een tegeltje. Maar je ziet dus overal dat mensen statistiek en risico vermindering niet begrijpen.
[ Voor 51% gewijzigd door ZieMaar! op 02-11-2021 21:09 ]
Tesla M3LR '21
Tip, als je je punt wil maken met wetenschap, wellicht eerst even leren hoe wetenschap werkt en/of het artikel even beter lezenFornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:57:
[...]
Een coronaprik moet je ook vergelijken met tanden poetsen. Een noodzakelijk kwaad om het aantal gaatjes zoveel mogelijk te minimaliseren.Ronald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:02:
[...]
Owh dus ik ben jaren lang voor Jan lul mijn tanden aan het poetsen ik dacht dat dat hielp tegen het ontstaan van gaatjes.. verkeerd voorgelicht dus
Het is best een leuke analogie, want poetsen en flossen zorgt niet voor 100% bescherming tegen gaatjes, maar reduceert het wel heel sterk
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Je haalt mijn vorige stukje nu uit zijn context.D-e-n schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:00:
[...]
Vervolgens negeer je de rest van het artikel waar ook het belang van vaccineren werd genoemd.
Volgens mij was het ook dit onderzoek wat De Jonge aanhaalde. Als ik het goed begreep zegt het virus aantreffen in je neus nog niet zoveel over of het daadwerkelijk binnendringt en je er ziek van wordt.
Er staat in het artikel in het afsluitende stuk, en dus niet minst onbelangrijke deel:
"Een van de hoofdauteurs van het studie, Anika Singanayagam, zegt in The Lancet dat de bevindingen belangrijke inzichten bieden in het effect van vaccinatie, “en in het bijzonder waarom de deltavariant wereldwijd hoge aantallen Covid-19-gevallen blijft veroorzaken, zelfs in landen met een hoge vaccinatiegraad. Voortdurende volksgezondheids- en sociale maatregelen om de overdracht te beteugelen – zoals het dragen van maskers, sociale afstand en testen – blijven dus belangrijk, zelfs bij gevaccineerde personen."
Komt er op neer dat de deltavariant ook hoge aantallen Covid-19 gevallen blijft veroorzken, zelfs in landen met een hoge vaccinatiegraad.
Kortom dat is mijns inziens de kern van het verhaal en dus helemaal geen cherry picking.
Dan kom ik weer terug op de context van waaruit dit stukje uit voorkwam, namelijk de stelling dat niet-gevaccineerden louter het probleem zijn. Dus niet, de verspreiding gebeurt evengoed door gevaccineerden. Die blijkbaar wel heel goed zijn in twee prikjes halen, waarvoor hulde. Maar niet zo goed in handhaven van de regeltjes. Namelijk thuis blijven bij klachten, en hou afstand...
Maar dat laatste verzin je zelf. Heb je bewijs dat mensen met prikken zich minder aan de regels houden? Ik heb het nog niet kunnen vinden. En nee "ik zie het in mijn omgeving" is geen emperisch bewijs.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:09:
[...]
Dan kom ik weer terug op de context van waaruit dit stukje uit voorkwam, namelijk de stelling dat niet-gevaccineerden louter het probleem zijn. Dus niet, de verspreiding gebeurt evengoed door gevaccineerden. Die blijkbaar wel heel goed zijn in twee prikjes halen, waarvoor hulde. Maar niet zo goed in handhaven van de regeltjes. Namelijk thuis blijven bij klachten, en hou afstand...
Denk dat dat niet verstandig is te gaan doen. Verhaal dat het jezelf beschermt is dan niets meer waard én ik denk dat een grotere groep prima zelf het vaccin heeft genomen maar er niets voor voelt hun kinderen ermee in te enten. Dus leidt vermoedelijk tot meer weerstand.autje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:08:
Is er overigens al zicht op het vaccineren van de categorie 5-12?
Nee, er is een reëel risico. De overheid weet dit ook, zie deze studie van onderzoekers uit Delft die voor de Rijksoverheid is gedaan.Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:56:
Op een evenement met 100.000 bezoekers zullen er zo'n 175 rondlopen die besmet zijn met corona, 85% van deze besmette groep valt te verwachten onder gevaccineerden aldus dit onderzoek.
De QR code heeft zich niet echt als een effectief middel bewezen. Nu gaan we nog meer daarop inzetten, het doet mij denken aan die quote van Einstein over de definitie van waanzin. In die settings wordt de gevaccineerde het grootste risico gemaakt, die mag ongehinderd doorlopen en hoe kan je thuisblijven als je geen klachten hebt?
De kraan blijft openstaan met dit systeem en dus mogen Rutte en De Jonge over twee weken hun volgende dreigementen uitvoeren.
Jezelf een kluizenaarsbestaan opleggen is altijd het best. Maar aannemende dat iedereen toch weer dingen wil ondernemen is massaal vaccineren toch nog altijd een goede tweede optie. Of wil je eeuwig afstand houden?Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:09:
[...]
Kinderen verspreiden ook. Gevaccineerden verspreiden minder. Gevaccineerde kindere verspreiden minder, zou dan de logische conclusie moeten zijn.Dennis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:11:
[...]
Denk dat dat niet verstandig is te gaan doen. Verhaal dat het jezelf beschermt is dan niets meer waard én ik denk dat een grotere groep prima zelf het vaccin heeft genomen maar er niets voor voelt hun kinderen ermee in te enten. Dus leidt vermoedelijk tot meer weerstand.
Delta plus was de laatste? Of is er al weer wat nieuws?
En werken die prikjes daar ook tegen of wordt het vaccin minder effectief bij nieuwe varianten?
Dat artikel is niet gecorrigeerd voor leeftijd en omdat kinderen het én minder snel doorgeven en per definitie nog niet ingeënt zijn, klopt deze interpretatie echt niet. Sterker nog, gecorrigeerd voor die leeftijd blijkt eigenlijk juist dat het dus wél uitmaakt.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:57:
[...]
plus het hele draadje....tót ze groepen gelijktrok naar leeftijd. Gevaccineerden blijken virus ca. 40-65% minder vaak door te geven! (8/10) pic.twitter.com/QOEIuw2ErY
— Maarten Keulemans (@mkeulemans) 1 november 2021
Kwam zij in het ziekenhuis en op de IC terecht dan? Want dat is het grote probleem nu. En het is niet zomaar dat "de ongevaccineerden het schuld zijn"...Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:33:
[...]
Mijn vriendin heeft twee prikken gehad en toch corona gekregen.
...het is veel subtieler: als niet-gevaccineerde heb je een grotere kans om opgenomen te worden, en dat type opnames belast de zorg nu heel erg.
Een gevaccineerd persoon kan niet zo veel meer doen om de situatie beter te maken en de statistieken te doen keren, maar een ongevaccineerd persoon wel.
En dát is dus de (subtiele) realiteit.
Nogmaals een deel uit de laatste alinea van het artikel in de Trouw;Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:11:
[...]
Maar dat laatste verzin je zelf. Heb je bewijs dat mensen met prikken zich minder aan de regels houden? Ik heb het nog niet kunnen vinden. En nee "ik zie het in mijn omgeving" is geen emperisch bewijs.
"Voortdurende volksgezondheids- en sociale maatregelen om de overdracht te beteugelen – zoals het dragen van maskers, sociale afstand en testen – blijven dus belangrijk, zelfs bij gevaccineerde personen.”
Dit lees ik als een waarschuwing dat ook gevaccineerden dienen op te passen om anderen niet te besmetten.
Die waarschuwing komt niet als daar geen reden voor is.
Dit is een artikel in de media, geen onderzoek. Maar gelukkig heb ik dat onderzoek wel gewoon gelezen. Dan zie je dat in gevaccineerde huishoudens de kans op transmissie kleiner is: 25% vs 38%, oftewel een relatieve risicoreductie van zo'n 35%. Dat geeft dus aan dat gevaccineerde huishoudens wél minder transmissie kennen dan ongevaccineerde huishoudens.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:50:
[...]
Eerste hit op google:
Daarbij komt nog dat in de UK vooral AstraZeneca is geprikt, waarvan we weten dat deze veel minder goed is in het voorkomen van transmissie dan de andere vaccins, en ook niet goed beschermd tegen asymptomatische infecties. Dat er dan specifiek op het doorgeven van het virus door gevaccineerden geen significant effect is gezien, is dan ook niet heel verbazingwekkend. Het onderzoek in Nederland laat dan ook veel hogere percentages zien, want mRNA-vaccins beschermen hierin veel beter.
Ook is de gemiddelde leeftijd in ongevaccineerde huishoudens lager, waardoor het transmissie-effect waarschijnlijk nog wordt onderschat. Kortom, dit is voor Nederland niet relevant.
Maar objectief gezien zal dat wel de verspreiding van COVID-19 indammen en dus goed zijn voor de algehele bevolking.Dennis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:11:
[...]
Denk dat dat niet verstandig is te gaan doen. Verhaal dat het jezelf beschermt is dan niets meer waard én ik denk dat een grotere groep prima zelf het vaccin heeft genomen maar er niets voor voelt hun kinderen ermee in te enten. Dus leidt vermoedelijk tot meer weerstand.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ergens is het jammer dat die boosters nog even op zich laten wachten, zeker aangezien die AZ groep van 60+ daar ook in de staart zit, toch een groep die het potentieel best aardig kan gebruiken.Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:06:
En dat is ook nog een knderzoek naar AstraZenica. Die is sowieso al niet geweldig vergeleken met Pfizer wat hier het meest is gebruikt.
Het welbekende relatieve vs. absolute risicoJumpiefox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:58:
[...]
Dat is imo het probleem met alleen maar percentages gebruiken en absolute getallen niet te vermelden. Was het niet zo dat een gevaccineerde 24%kans op besmetting te veroorzaken had en een niet gevaccineerde 11%. Dat verschil in percentage is groot..maar in absolute getallen zal je in een huishouden door de vele contact momenten geen verschil kennen. net zoals, 11x minder kans om te sterven..maar als de kans al 1 op de 10Miljoen is, who cares? Bij wijze van
Bij vaccinatie vs. niet-vaccineren moet je overigens twee zaken optellen. 1. vaccinatie voorkomt in grote mate dat je besmet raakt en 2. als je besmet bent heb je minder kans om het door te geven. Die twee vullen elkaar aan.
Wat is de echte strategie en het doel is de hamvraag waar het steeds om draait.t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:46:
[...]
Geen idee. Ruud Lubbers van de troon stoten als langstzittende premier?
We weten nu heel duidelijk wat de doelen zijn die in Q1 2020 in het Catshuis zijn besproken. Veel besmettingen zolang de zorg het aankan. Waaruit blijkt nu dat die strategie ooit is verlaten?
Gezien de slappe maatregelen die nooit R<1 krijgen uiteraard zijn er grofweg vier mogelijkheden waarom het kabinet nu bij R>1 blijft:
1) ze zijn compleet incompetent
2) dit was de polderuitkomst, meer zat er niet in
3) er wordt bewust gestuurd op vastlopende zorg, rug-tegen-de-muur, burger heeft het gedaan
4) de strategie is ongewijzigd en de IC zal bewust vollopen
Deze 4 sluiten elkaar (deels) niet uit, maar nr. 1 acht ik erg onwaarschijnlijk. Over nr. 2 valt weinig te zeggen. Polderresultaat zou kunnen, maar is nog steeds een drama uiteraard. Houden we over nr. 3 en 4.
- Nr. 3 heeft als politiek voordeel dat moeilijke besluiten kunnen worden geforceerd. Omdat de ziekenhuisopnames nooit kunnen dalen binnen nu en 10 dagen (nieuwe weegmoment) en de oproep tot gedragswijziging (dringend advies dit, dringend advies dat) een mooie aanleiding is om 'de burgers' wederom de schuld te geven, kan het kabinet met vastgelopen zorg een carte blanche forceren bij de Kamer. 'Tekent u maar bij het kruisje, u wilt als Kamer toch niet code zwart op uw geweten hebben?'
- Nr, 4 is wat ik ondertussen denk (hoe cynisch ook) het meest plausibel is. Het kabinet wil dan dus helemaal geen R<1. Omdat er wordt waarschijnlijk echt wordt gedacht dat er nog 4000-5000 IC opnames komen, denk ik dat ze de IC maximaal bezet proberen te krijgen. Bijvoorbeeld een bezetting van 400. Dan zijn er circa 170 dagen nodig waarbij R=1 wordt gepoogd met net genoeg maatregelen voor R=1 of afwisselend R>1 en R<1 rond R=1. Dat betekent dus nog maanden lang maatregelen bij een instabiel evenwicht.
Persoonlijk vind ik nr. 4 niks. Je weet helemaal niet of er echt 4000-5000 opnames komen, misschien blijken het 7000 of 10.000 of weet ik het. En wat doe je dan na 5000 opnames? Er mag ook geen griep komen, want dan moet er weer worden afgeschaald.
Maar gezien de Nieuwsuur reportages die duidelijk maken dat het kabinet in Q1 2020 sturen op veel besmettingen leek na te willen streven binnen de grenzen van de IC en het beleid in essentie niet is gewijzigd het afgelopen 1,5 jaar, lijkt mij dit het meest plausibele.
Het is dan dus geen incompetentie, geen foutje, geen probeersel, maar bewust wachten op een vollere IC, om dan later echt te buigen naar R=1. Precies zoals eerder.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
We identified similar SAR (25%) in household contacts exposed to fully vaccinated index cases as in those exposed to unvaccinated index cases (23%). This finding indicates that breakthrough infections in fully vaccinated people can efficiently transmit infection in the household setting.
[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 02-11-2021 21:25 ]
Let op deze woorden: “in huis”.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:50:
[...]
Eerste hit op google:
In het algemeen zijn gevaccineerden aanzienlijk minder besmettelijk. Dat blijkt uit tal van onderzoeken. Ook in mijn eigen numerieke model (dat ik heb gebruikt bij de opkomst van de derde golf en die van de delta variant) was een afname van besmettelijkheid van tegen de 70% zichtbaar.
Maar bij zeer langdurige en nabije blootstelling in een gezin, gaat de overdrachtskans allemaal dichter naar de 100% toe. Het contrast wordt kleiner.
Met welke cijfers reken jijCMD-Snake schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:11:
[...]
Nee, er is een reëel risico. De overheid weet dit ook, zie deze studie van onderzoekers uit Delft die voor de Rijksoverheid is gedaan.
Op een evenement met 100.000 bezoekers zullen er zo'n 175 rondlopen die besmet zijn met corona, 85% van deze besmette groep valt te verwachten onder gevaccineerden aldus dit onderzoek.
De QR code heeft zich niet echt als een effectief middel bewezen. Nu gaan we nog meer daarop inzetten, het doet mij denken aan die quote van Einstein over de definitie van waanzin. In die settings wordt de gevaccineerde het grootste risico gemaakt, die mag ongehinderd doorlopen en hoe kan je thuisblijven als je geen klachten hebt?
De kraan blijft openstaan met dit systeem en dus mogen Rutte en De Jonge over twee weken hun volgende dreigementen uitvoeren.
Allereerst is het een model, dus geen onderzoek. Ten tweede, je snapt niet helemaal hoe je de tabel moet lezen. Ik eerst ook niet maar:
100.000 mensen. Driekwart met vaccin, 1 kwart zonder vaccin.
Als er 175 besmette mensen rondlopen (verwachting) , zullen er 48 nieuwe besmettingen zijn.
Aantal nieuwe ziekenhuisopnames? 0.32, waarvan 0.29 Ongevaccineerd.
Bij geen vaccins, met testen zouden er 100 besmette personen zijn.... En 99 nieuwe besmettingen.
1,9 ziekenhuisopnamen. Allemaal Ongevaccineerd (want niemand is gevaccineerd).
Je ziet vrij duidelijk 2 dingen: vaccineren helpt enorm tegen ziekenhuisopnames (factor 10 minder).
Met bijna het dubbele aanwezige besmettingen heb je toch de helft minder nieuwe besmettingen.
En nogmaals... Dit is een model berekening. Géén onderzoek.
Jij hebt ooit eens uitgelegd waarom het niet verstandig is om gevaccineerde, ongeteste personen en niet-gevaccineerde, geteste personen bij elkaar te brengen. Zou je dat nog eens kunnen doen? Want ik kan die eerdere post werkelijk waar niet meer vinden.t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:23:
[...]
Let op deze woorden: “in huis”.
In het algemeen zijn gevaccineerden aanzienlijk minder besmettelijk. Dat blijkt uit tal van onderzoeken. Ook in mijn eigen numerieke model (dat ik heb gebruikt bij de opkomst van de derde golf en die van de delta variant) was een afname van besmettelijkheid van tegen de 70% zichtbaar.
Maar bij zeer langdurige en nabije blootstelling in een gezin, gaat de overdrachtskans allemaal dichter naar de 100% toe. Het contrast wordt kleiner.
Omdat je dan heel veel discussie krijgtautje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:26:
[...]
Jij hebt ooit eens uitgelegd waarom het niet verstandig is om gevaccineerde, ongeteste personen en niet-gevaccineerde, geteste personen bij elkaar te brengen. Zou je dat nog eens kunnen doen? Want ik kan die eerdere post werkelijk waar niet meer vinden.
Ik had al aangegeven dat we beide milde klachten hebben gehad.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:14:
[...]
Kwam zij in het ziekenhuis en op de IC terecht dan? Want dat is het grote probleem nu. En het is niet zomaar dat "de ongevaccineerden het schuld zijn"...
...het is veel subtieler: als niet-gevaccineerde heb je een grotere kans om opgenomen te worden, en dat type opnames belast de zorg nu heel erg.
Een gevaccineerd persoon kan niet zo veel meer doen om de situatie beter te maken en de statistieken te doen keren, maar een ongevaccineerd persoon wel.
En dát is dus de (subtiele) realiteit.
Een gevaccineerd kan dus wel degelijk meer doen. Door ook te testen, net als de niet-gevaccineerde. Maar dan komt de verontwaardiging dat wij zijn gevaccineerd en het allemaal aan de niet-gevaccineerden ligt. Terwijl er ook een deel van de IC-patienten gevaccineerd zijn.
Het gaat mij louter om het generaliserende toontje dat de niet-gevaccineerden de schuld zijn van corona de huidige maatregelen.
Er is altijd nuance en die raakt in dit topic nogal eens ondergesneeuwd. .
Je bedoelt dat het gelukt is?Mfpower schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:41:
[...]
Maar wat is het doel van het beleid wat er is? Dat snap ik niet. Bewust tweespalt maken in de maatschappij? Kijk nou eens wat er alleen al hier op GoT gebeurt. Doodeng.
Dat is eigenlijk niet zo vreemd, de regering heeft daar vakmensen voor
Ik denk zelf dat de (gevaccineerde) 18-ers die ik ken die het hebben opgelopen het vooral via school of heeft opgelopen. Het aandeel ongevaccineerden lijkt daar ook wat hoger te zijn ook qua leeftijd enzo. Vaak waren zij de eerste in een gezin die via een zelftest positief testten zonder iets te merken. Rest van gezin later ook, of juist niet positief geraakt.t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:23:
[...]
Let op deze woorden: “in huis”.
Begreep ik nu goed uit de persco dat de VE tegen besmetting op 75% ligt (los van de daling die na verloop van tijd lijkt op te treden)?RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:21:
[...]
1. vaccinatie voorkomt in grote mate dat je besmet raakt
Want dan betwijfel ik of je bij een R0 van 6-7 ooit een R<1 gaat krijgen. Dan moeten de overgebleven besmettingen de Rt met meer dan 0,5 weten te verlagen als ook kinderen <12 gevaccineerd gevaccineerd kunnen worden en gevaccineerd zijn.
Bij een VE van 75% zal een R0 van 6 immers met 75% dalen en dat is een Rt van 1,5.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Omdat die acuut ziek binnenkomt en niet kan wachten.XWB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:55:
[...]
Anderzijds, door alle uitgestelde zorg zullen op lange termijn ook meer mensen doodgaan.
Waarom krijgt de covid patiënt eigenlijk voorrang?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Daarom zeggen ze ook keer op keer dat iedereen corona gaat krijgen en een vaccinatie nemen heel veel ellende voorkomt. Helaas zijn er nog steeds hele volksstammen die er van overtuigd zijn dat als ze niks doen het allemaal wel goed zal komen. Ze krijgen of helemaal geen corona of hun natuurlijke afweer zal het wel regelen. Hoe dan ook, ze zijn beter dan de rest die als makke schapen doen wat ze gezegd wordt.Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:32:
[...]
Begreep ik nu goed uit de persco dat de VE tegen besmetting op 75% ligt (los van de daling die na verloop van tijd lijkt op te treden)?
Want dan betwijfel ik of je bij een R0 van 6-7 ooit een R<1 gaat krijgen. Dan moeten de overgebleven besmettingen de Rt met meer dan 0,5 weten te verlagen als ook kinderen <12 gevaccineerd gevaccineerd kunnen worden en gevaccineerd zijn.
Bij een VE van 75% zal een R0 van 6 immers met 75% dalen en dat is een Rt van 1,5.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ja, dat is in feite ook wat ik zeg (maar misschien niet heel duidelijk). Binnen het huishouden is het risico op overdracht naar iemand die gevaccineerd is, lager. Het netto-effect van vaccinatie binnen het huishouden is dus dat je transmissie reduceert. Kijk je specifiek naar de gevaccineerde als de index-persoon en zijn/haar overdracht naar anderen, dan is het verschil inderdaad miniem met een ongevaccineerde index-persoon. Maar zoals ik zei, dat is bij het AZ-vaccin geen verrassing. Het vaccin is simpelweg veel minder goed in het bestrijden van niet-ernstige Covid, inclusief zaken als transmissie, asymptomatische besmetting, en ook symptomatische besmetting, vergeleken met de mRNA-vaccins. De UK-situatie is in die zin dus niet van toepassing op Nederland, ondanks dat de transmissie binnen huishoudens dus wel degelijk afneemt (maar dan dus specifiek als de gevaccineerde de household contact is en NIET de indexpersoon).ijdod schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:23:
@RoD wat mij opviel dat de gebruikte termen verwarrend zijn. Zoals ik het las (zonder rekening te houden met het commentaar van @ZieMaar! hierboven, en als leek), is dat die 25% vs 38% de overdracht naar gevaccineerden/niet-gevaccineerden is. De overdracht van gevaccineerden/niet gevaccineerden naar derden zou 25%/23% zijn.
[...]
Maar dat is dus specifiek van toepassing voor de UK en niet extrapoleerbaar. Voor NL, zie het eerder door mij aangehaalde RIVM-onderzoek wat laat zien dat de kans op transmissie door gevaccineerden veel lager is dan bij ongevaccineerden. https://www.rivm.nl/en/ne...s-by-63-for-delta-variant
Als we deze informatie moeten diskwalificeren omdat het een modelberekening betreft, dan heb ik slecht nieuws voor het OMT vrees ik. Hun werk bestaat grotendeels uit modelberekeningen. Ik zeg de huidige maatregelen kunnen de prullenbak in.Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:25:
Dit is een model berekening. Géén onderzoek.
Het gaat niet om wie er in het ziekenhuis beland in dat rapport, maar om het risico dat evenementen en andere bijeenkomsten kunnen vormen. Dit onderzoek uit Delft bevat een ongemakkelijke boodschap dat die QR code in de huidige opzet lang niet zo effectief gaat zijn als De Jonge zou willen. Het lijkt er dan telkens op dat De Jonge knipt en plakt in wetenschappelijke adviezen tot hij een beleid heeft gemaakt wat past wij de (politieke) wensen van het kabinet. De QR code moest de vaccinatiebereidheid opkrikken zo werd gehoopt en dit risico nam men op de koop toe.
Het kabinet gromde boos naar de burgers toe, maar met dit soort gaten in het systeem is de uitkomst al van tevoren bepaald. Je kan er donder op zeggen dat we over twee weken weer naar Rutte en De Jonge op dat podium zitten te kijken. Als ze echt die QR code effectief willen maken laten ze iedereen hoe dan ook testen om eentje te krijgen, dat is het veiligste scenario.
Wil jij je eeuwig laten vaccineren?D-e-n schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:12:
[...]
Jezelf een kluizenaarsbestaan opleggen is altijd het best. Maar aannemende dat iedereen toch weer dingen wil ondernemen is massaal vaccineren toch nog altijd een goede tweede optie. Of wil je eeuwig afstand houden?
Ben het eens met testen hoor, dat zou vaker moeten gebeuren in gevallen waar het nu niet zo is, maar dat laat onverlet dat de kans om als gevaccineerde in het ziekenhuis te komen heel veel kleiner is.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:29:
[...]
Ik had al aangegeven dat we beide milde klachten hebben gehad.
Een gevaccineerd kan dus wel degelijk meer doen. Door ook te testen, net als de niet-gevaccineerde. Maar dan komt de verontwaardiging dat wij zijn gevaccineerd en het allemaal aan de niet-gevaccineerden ligt. Terwijl er ook een deel van de IC-patienten gevaccineerd zijn.
Het gaat mij louter om het generaliserende toontje dat de niet-gevaccineerden de schuld zijn van corona de huidige maatregelen.
Er is altijd nuance en die raakt in dit topic nogal eens ondergesneeuwd. .
Het toontje vind ik niet okee, daarom ook de nuance die ik in mijn post aanbreng. Helaas is het verder wel zo dat een niet-gevaccineerd persoon een grotere kans heeft om opgenomen te worden. Dat is nu één van de grootste problemen, laten we dat dan ook niet ontkennen en een koe een koe noemen, maar idd zonder het toontje.
Maar een koe blijft een koe.
Dat hoorde ik ook, ja. Dat zal dan het meest recente cijfer zijn met de delta-variant, maar ik was toen ik het hoorde ook wel benieuwd naar de onderbouwing. We weten dat delta een hap heeft genomen uit de effectiviteit op besmetting, dus in die zin zou het niet verbazingwekkend zijn.Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:32:
[...]
Begreep ik nu goed uit de persco dat de VE tegen besmetting op 75% ligt (los van de daling die na verloop van tijd lijkt op te treden)?
Als Corona met een jaarlijkse prik vergelijkbaar wordt met de griep dan lijkt me dat een klein moeite, hele volksstammen halen ook al een griepprik.Fornoo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:38:
Wil jij je eeuwig laten vaccineren?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dit topic is gesloten.
![]()
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.